CH650388A5 - Bracelet - Google Patents

Bracelet Download PDF

Info

Publication number
CH650388A5
CH650388A5 CH39383A CH39383A CH650388A5 CH 650388 A5 CH650388 A5 CH 650388A5 CH 39383 A CH39383 A CH 39383A CH 39383 A CH39383 A CH 39383A CH 650388 A5 CH650388 A5 CH 650388A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
link
edge
groove
cylinder
clearance
Prior art date
Application number
CH39383A
Other languages
French (fr)
Inventor
Francis Chatelain
Original Assignee
G Et F Chatelain S A
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by G Et F Chatelain S A filed Critical G Et F Chatelain S A
Priority to CH39383A priority Critical patent/CH650388A5/en
Publication of CH650388A5 publication Critical patent/CH650388A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44CPERSONAL ADORNMENTS, e.g. JEWELLERY; COINS
    • A44C5/00Bracelets; Wrist-watch straps; Fastenings for bracelets or wrist-watch straps
    • A44C5/02Link constructions
    • A44C5/10Link constructions not extensible
    • A44C5/107Link constructions not extensible with links made of more than two elements including connecting elements

Abstract

The bracelet comprises links (1) with a groove (3) of circular cross section and an edge (2) of circular cross section forming a hinge pin and engaging in the groove of an adjacent link. The edge (2) is cut at its centre in order to form a recess (5) in which is accommodated a cylinder (6) assembled to the adjacent link by a screw (8) inserted into a threaded hole (7) in the cylinder, the head (9) of the screw being received in a recess (10) in a lip (4) of the adjacent link. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



  REVENDICATIONS
 1. Bracelet comprenant des maillons (I) constitués chacun   d'un    tronçon de profilé avec une rainure (3) de section circulaire et une arête saillante (2) de section circulaire formant gond qui s'engage dans la rainure d'un maillon voisin, caractérisé par le fait que ladite arête (2) comporte en son milieu un dégagement (5) dans lequel est disposé un élément d'assemblage (6) solidaire dudit maillon voisin.



   2. Bracelet selon la revendication   I, caractérisé    par le fait que ledit élément d'assemblage est un cylindre (6) reposant dans la rainure (3) dudit maillon et assemblé   â    celui-ci par un élément de   fixation (8).   



   3. Bracelet selon la rcvendication 2, caractérisé par le fait que ledit élément de fixation est une vis   (8)    fixée dans ledit cylindre (6) et dont la tête (9) est logée dans un dégagement   ( 10) dudit    maillon.



   4. Bracelet selon la revendication 2, caractérisé par le fait que ledit élément de fixation est une goupille chassée dans ledit cylindre (6), l'extrémité de ladite goupille étant logée dans un dégagement (10) dudit maillon.



   5. Bracelet selon la revendication 3 ou 4, caractérisé par le fait que ledit   dégagement ( 10)    du maillon se trouve dans une lèvre (4) dudit maillon et par le fait que ledit élément de fixation (8) est incliné d'un certain angle par rapport au plan de la face supérieure dudit   maillon (1).   



   6. Bracelet selon la revendication I, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblagc est une vis ou un élément similaire solidaire dudit maillon   (I),    dépassant dans ladite rainure (3) de celui-ci ct s'engageant dans ledit dégagement (5) de l'arête dudit maillon voisin.



   7. Bracelet selon la revendication 6, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblage se trouve dans une lèvre (4) dudit maillon   (I) et    qu'il est incliné d'un certain angle par rapport au plan de la face supérieure dudit maillon.



   8. Bracelet selon la revendication 1, caractérisé par le fait que le fond dudit dégagement (5) de l'arête (2) dudit maillon comprend une gorge (5a) pour recevoir ledit élément d'assemblage (6).



   9. Bracelet selon la revendication I, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblage (6) est réalisé en matériau différent de celui dudit   maillon (I).   



   La présente invention concerne un bracelet comprenant des maillons constitués chacun d'un tronçon de profilé avec une rainure de section circulaire et une arête saillante de section circulaire formant gond qui s'engage dans la rainure d'un maillon voisin.



   On connaît déjà un bracelet de ce type dans lequel chacun des maillons comporte une broche escamotable montée dans une ouverture au fond de la rainure, la broche s'engageant dans une fente de l'arête du maillon voisin afin de verrouiller les maillons entre eux.



  Cependant, et plus particulièrement en raison du jeu des tolérances, il peut arriver que le fonctionnement de la broche escamotable ne donne pas toujours entière satisfaction. En outre, la construction du bracelet connu est relativement compliquée.



   En conséquence. le but de la présente invention est de remédier aux inconvénients ci-dessus, c'est-à-dire de réaliser un bracelet de construction simple et offrant une grande sécurité de fonctionnement.



   Pour atteindre ce but, le bracelet selon l'invention est réalisé comme décrit dans la revendication 1.



   Par le fait que les maillons sont montés entre eux par l'intermédiaire d'un élément d'assemblage solidaire de   l'un    des maillons et s'engageant dans un dégagement central de l'arête de l'autre maillon, la construction et l'assemblage sont fortement simplifiés et la sécurité de fonctionnement est augmentée.



   L'invention va être décrite ci-après, à titre d'exemple et à l'aide du dessin dans lequel:
 la fig. I montre une vue de dessus et partiellement en coupe de deux maillons assemblés,
 la fig. 2 est une vue de côté du bracelet,
 la fig. 3 est une coupe transversale montrant l'assemblage du cylindre.



   Le bracelet est formé de maillons I constitués de tronçons d'un profilé de base dit  trou boule  dont la forme est indiquée en fig. 2.



  Le profilé comporte d'un côté une arête saillante ou boule 2 de section circulaire et de l'autre côté une rainure 3 de section circulaire. La face supérieure des maillons est plane et leur face inférieure est légèrement concave et comporte une surépaisseur ou lèvre 4.



  L'arête 2 est tronçonnée en son milieu pour former un dégagement 5 dont le fond comporte une gorge   5a    dans laquelle est disposé un cylindre 6 comme élément d'assemblage. Le cylindre 6 comporte un trou 7 qui, dans la variante de la fig. 3, est fileté pour recevoir une vis de fixation 8 dont la tête 9 est reçue dans un dégagement 10 d'un perçage de la lèvre 4 du maillon I. L'axe de la vis 8 est incliné par rapport au plan de la face supérieure du maillon pour laisser suffisamment de matière pour le bord de la lèvre 4. La vis de fixation 8 peut aussi être remplacée par une goupille chassée dans le trou 7 du cylindre 6, ce trou n'étant pas fileté dans ce cas, et l'extrémité de la goupille se trouvant dans une ouverture ou un dégagement de diamètre correspondant de la lèvre 4.

  Ce qui précède montre que le cylindre 6 est solidaire du maillon 1 dans la rainure duquel il est fixé par une vis ou une goupille et qu'il empêche tout déplacement latéral du maillon voisin qui par ailleurs est maintenu en place longitudinalement et de manière articulée par son arête 2 engagée dans la rainure du premier maillon. L'articulation des maillons est permise par le jeu du cylindre 6 dans le dégagement 5 de l'arête 2 et par le fait que des espaces 11 et   i la    sont prévus de part et d'autre du col 12 reliant l'arête à son propre corps de maillon.



   Dans une variante du bracelet selon l'invention, le cylindre 6 est supprimé, une vis ou un élément de fixation similaire solidaire d'un premier maillon et dépassant dans la rainure de celui-ci est simplement engagé dans le dégagement central 5 de l'arête 2 du maillon voisin, la longueur du dégagement 5 étant adaptée à la dimension de cette vis ou élément de fixation.



   L'assemblage des maillons entre eux dans la première forme d'exécution est réalisé comme suit. L'arête 2 d'un premier maillon est engagée dans la rainure 3 du maillon précédent sur une longueur telle que le dégagement 5 et l'autre partie de l'arête 2 se trouvent à l'extérieur de la rainure 3. Le cylindre 6 est posé dans le dégagement 5, sur la gorge   5a    de celui-ci et le premier maillon, avec le cylindre 6 dans son dégagement, est déplacé latéralement de manière que le cylindre 6 et l'autre partie de l'arête 2 pénètrent entièrement dans la rainure 3 du maillon précédent.

  A l'aide d'un outil adéquat, par exemple une épingle, passé à travers le perçage de la lèvre 4, le cylindre 6 est tourné jusqu'à ce que son trou 7 vienne en face du perçage de la lèvre 4 et la vis 8 ou un élément similaire tel qu'une goupille est introduit à travers ce perçage dans le cylindre 6 pour le rendre solidaire du maillon.



   Dans la deuxième forme d'exécution, I'assemblage est encore plus simple puisqu'il suffit d'introduire en une seule opération l'arête 2 d'un premier maillon dans la rainure 3 du maillon précédent. Une vis ou un autre élément de fixation est ensuite fixé au maillon précédent dans le perçage de la lèvre 4 de celui-ci, de manière que cet élément pénètre dans le dégagement 5 de l'arête 2 du premier maillon.

 

   Ce qui précède montre que la construction et l'assemblage des maillons du bracelet selon l'invention sont simples et faciles et que la sécurité de fonctionnement est assurée par le fait que les maillons sont assemblés entre eux sans aucune pièce mobile.



   Dans la première forme d'exécution, le cylindre 6 n'est pas visible lorsque les maillons sont assemblés, de sorte que ce cylindre peut être réalisé dans un matériau différent de celui des maillons, par exemple en acier si les maillons sont en or. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



  CLAIMS
 1. Bracelet comprising links (I) each consisting of a section of profile with a groove (3) of circular section and a projecting edge (2) of circular section forming a hinge which engages in the groove of a neighboring link , characterized in that said edge (2) has in its middle a recess (5) in which is arranged an assembly element (6) integral with said neighboring link.



   2. Bracelet according to claim I, characterized in that said connecting element is a cylinder (6) resting in the groove (3) of said link and assembled therewith by a fixing element (8).



   3. Bracelet according to claim 2, characterized in that said fastening element is a screw (8) fixed in said cylinder (6) and the head (9) of which is housed in a clearance (10) of said link.



   4. Bracelet according to claim 2, characterized in that said fixing element is a pin driven into said cylinder (6), the end of said pin being housed in a clearance (10) of said link.



   5. Bracelet according to claim 3 or 4, characterized in that said clearance (10) of the link is located in a lip (4) of said link and in that said fixing element (8) is inclined by a certain angle relative to the plane of the upper face of said link (1).



   6. Bracelet according to claim I, characterized in that said assembly element is a screw or similar element integral with said link (I), protruding into said groove (3) thereof and engaging in said clearance (5) of the edge of said neighboring link.



   7. Bracelet according to claim 6, characterized in that said connecting element is located in a lip (4) of said link (I) and that it is inclined at a certain angle relative to the plane of the upper face. said link.



   8. Bracelet according to claim 1, characterized in that the bottom of said clearance (5) of the edge (2) of said link comprises a groove (5a) for receiving said connecting element (6).



   9. Bracelet according to claim I, characterized in that said connecting element (6) is made of a material different from that of said link (I).



   The present invention relates to a bracelet comprising links each consisting of a profile section with a groove of circular section and a projecting edge of circular section forming a hinge which engages in the groove of a neighboring link.



   A bracelet of this type is already known in which each of the links has a retractable pin mounted in an opening at the bottom of the groove, the pin engaging in a slot in the edge of the neighboring link in order to lock the links together.



  However, and more particularly due to the play of tolerances, it may happen that the operation of the retractable spindle is not always entirely satisfactory. In addition, the construction of the known bracelet is relatively complicated.



   Consequently. the object of the present invention is to remedy the above drawbacks, that is to say to produce a bracelet of simple construction and offering great operational safety.



   To achieve this object, the bracelet according to the invention is produced as described in claim 1.



   By the fact that the links are mounted between them by means of an assembly element integral with one of the links and engaging in a central clearance of the edge of the other link, the construction and the 'assembly are greatly simplified and operational safety is increased.



   The invention will be described below, by way of example and with the aid of the drawing in which:
 fig. I shows a top view and partially in section of two assembled links,
 fig. 2 is a side view of the bracelet,
 fig. 3 is a cross section showing the assembly of the cylinder.



   The bracelet is formed of links I made up of sections of a base profile called a ball hole, the shape of which is indicated in fig. 2.



  The profile comprises on one side a projecting edge or ball 2 of circular section and on the other side a groove 3 of circular section. The upper face of the links is flat and their lower face is slightly concave and has an extra thickness or lip 4.



  The edge 2 is sectioned in the middle to form a clearance 5, the bottom of which has a groove 5a in which a cylinder 6 is arranged as an assembly element. The cylinder 6 has a hole 7 which, in the variant of FIG. 3, is threaded to receive a fixing screw 8, the head 9 of which is received in a clearance 10 from a bore in the lip 4 of the link I. The axis of the screw 8 is inclined relative to the plane of the upper face of the link to leave enough material for the edge of the lip 4. The fixing screw 8 can also be replaced by a pin driven into the hole 7 of the cylinder 6, this hole not being threaded in this case, and the end of the pin located in an opening or clearance of corresponding diameter of the lip 4.

  The above shows that the cylinder 6 is integral with the link 1 in the groove of which it is fixed by a screw or a pin and that it prevents any lateral movement of the neighboring link which moreover is held in place longitudinally and in an articulated manner by its edge 2 engaged in the groove of the first link. The articulation of the links is allowed by the play of the cylinder 6 in the clearance 5 of the edge 2 and by the fact that spaces 11 and i la are provided on either side of the neck 12 connecting the edge to its own link body.



   In a variant of the bracelet according to the invention, the cylinder 6 is omitted, a screw or similar fixing element secured to a first link and protruding into the groove thereof is simply engaged in the central clearance 5 of the edge 2 of the neighboring link, the length of the clearance 5 being adapted to the dimension of this screw or fixing element.



   The assembly of the links together in the first embodiment is carried out as follows. The edge 2 of a first link is engaged in the groove 3 of the preceding link over a length such that the clearance 5 and the other part of the edge 2 are located outside the groove 3. The cylinder 6 is placed in the clearance 5, on the groove 5a thereof and the first link, with the cylinder 6 in its clearance, is moved laterally so that the cylinder 6 and the other part of the edge 2 fully penetrate into groove 3 of the previous link.

  Using a suitable tool, for example a pin, passed through the bore of the lip 4, the cylinder 6 is turned until its hole 7 comes in front of the bore of the lip 4 and the screw 8 or a similar element such as a pin is introduced through this hole in the cylinder 6 to make it integral with the link.



   In the second embodiment, the assembly is even simpler since it suffices to introduce in a single operation the edge 2 of a first link in the groove 3 of the previous link. A screw or other fixing element is then fixed to the preceding link in the bore of the lip 4 thereof, so that this element enters the clearance 5 of the edge 2 of the first link.

 

   The above shows that the construction and assembly of the links of the bracelet according to the invention are simple and easy and that operational safety is ensured by the fact that the links are assembled together without any moving part.



   In the first embodiment, the cylinder 6 is not visible when the links are assembled, so that this cylinder can be made of a material different from that of the links, for example steel if the links are made of gold.


    

Claims (9)

REVENDICATIONS 1. Bracelet comprenant des maillons (I) constitués chacun d'un tronçon de profilé avec une rainure (3) de section circulaire et une arête saillante (2) de section circulaire formant gond qui s'engage dans la rainure d'un maillon voisin, caractérisé par le fait que ladite arête (2) comporte en son milieu un dégagement (5) dans lequel est disposé un élément d'assemblage (6) solidaire dudit maillon voisin. CLAIMS  1. Bracelet comprising links (I) each consisting of a section of profile with a groove (3) of circular section and a projecting edge (2) of circular section forming a hinge which engages in the groove of a neighboring link , characterized in that said edge (2) has in its middle a recess (5) in which is arranged an assembly element (6) integral with said neighboring link. 2. Bracelet selon la revendication I, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblage est un cylindre (6) reposant dans la rainure (3) dudit maillon et assemblé â celui-ci par un élément de fixation (8).  2. Bracelet according to claim I, characterized in that said connecting element is a cylinder (6) resting in the groove (3) of said link and assembled therewith by a fixing element (8). 3. Bracelet selon la rcvendication 2, caractérisé par le fait que ledit élément de fixation est une vis (8) fixée dans ledit cylindre (6) et dont la tête (9) est logée dans un dégagement ( 10) dudit maillon.  3. Bracelet according to claim 2, characterized in that said fastening element is a screw (8) fixed in said cylinder (6) and the head (9) of which is housed in a clearance (10) of said link. 4. Bracelet selon la revendication 2, caractérisé par le fait que ledit élément de fixation est une goupille chassée dans ledit cylindre (6), l'extrémité de ladite goupille étant logée dans un dégagement (10) dudit maillon.  4. Bracelet according to claim 2, characterized in that said fixing element is a pin driven into said cylinder (6), the end of said pin being housed in a clearance (10) of said link. 5. Bracelet selon la revendication 3 ou 4, caractérisé par le fait que ledit dégagement ( 10) du maillon se trouve dans une lèvre (4) dudit maillon et par le fait que ledit élément de fixation (8) est incliné d'un certain angle par rapport au plan de la face supérieure dudit maillon (1).  5. Bracelet according to claim 3 or 4, characterized in that said clearance (10) of the link is located in a lip (4) of said link and in that said fixing element (8) is inclined by a certain angle relative to the plane of the upper face of said link (1). 6. Bracelet selon la revendication I, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblagc est une vis ou un élément similaire solidaire dudit maillon (I), dépassant dans ladite rainure (3) de celui-ci ct s'engageant dans ledit dégagement (5) de l'arête dudit maillon voisin.  6. Bracelet according to claim I, characterized in that said connecting element is a screw or similar element integral with said link (I), protruding into said groove (3) thereof and engaging in said clearance (5) of the edge of said neighboring link. 7. Bracelet selon la revendication 6, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblage se trouve dans une lèvre (4) dudit maillon (I) et qu'il est incliné d'un certain angle par rapport au plan de la face supérieure dudit maillon.  7. Bracelet according to claim 6, characterized in that said connecting element is located in a lip (4) of said link (I) and that it is inclined at a certain angle relative to the plane of the upper face. said link. 8. Bracelet selon la revendication 1, caractérisé par le fait que le fond dudit dégagement (5) de l'arête (2) dudit maillon comprend une gorge (5a) pour recevoir ledit élément d'assemblage (6).  8. Bracelet according to claim 1, characterized in that the bottom of said clearance (5) of the edge (2) of said link comprises a groove (5a) for receiving said connecting element (6). 9. Bracelet selon la revendication I, caractérisé par le fait que ledit élément d'assemblage (6) est réalisé en matériau différent de celui dudit maillon (I).  9. Bracelet according to claim I, characterized in that said connecting element (6) is made of a material different from that of said link (I). La présente invention concerne un bracelet comprenant des maillons constitués chacun d'un tronçon de profilé avec une rainure de section circulaire et une arête saillante de section circulaire formant gond qui s'engage dans la rainure d'un maillon voisin.  The present invention relates to a bracelet comprising links each consisting of a profile section with a groove of circular section and a projecting edge of circular section forming a hinge which engages in the groove of a neighboring link. On connaît déjà un bracelet de ce type dans lequel chacun des maillons comporte une broche escamotable montée dans une ouverture au fond de la rainure, la broche s'engageant dans une fente de l'arête du maillon voisin afin de verrouiller les maillons entre eux.  A bracelet of this type is already known in which each of the links has a retractable pin mounted in an opening at the bottom of the groove, the pin engaging in a slot in the edge of the neighboring link in order to lock the links together. Cependant, et plus particulièrement en raison du jeu des tolérances, il peut arriver que le fonctionnement de la broche escamotable ne donne pas toujours entière satisfaction. En outre, la construction du bracelet connu est relativement compliquée. However, and more particularly due to the play of tolerances, it may happen that the operation of the retractable spindle is not always entirely satisfactory. In addition, the construction of the known bracelet is relatively complicated. En conséquence. le but de la présente invention est de remédier aux inconvénients ci-dessus, c'est-à-dire de réaliser un bracelet de construction simple et offrant une grande sécurité de fonctionnement.  Consequently. the object of the present invention is to remedy the above drawbacks, that is to say to produce a bracelet of simple construction and offering great operational safety. Pour atteindre ce but, le bracelet selon l'invention est réalisé comme décrit dans la revendication 1.  To achieve this object, the bracelet according to the invention is produced as described in claim 1. Par le fait que les maillons sont montés entre eux par l'intermédiaire d'un élément d'assemblage solidaire de l'un des maillons et s'engageant dans un dégagement central de l'arête de l'autre maillon, la construction et l'assemblage sont fortement simplifiés et la sécurité de fonctionnement est augmentée.  By the fact that the links are mounted between them by means of an assembly element integral with one of the links and engaging in a central clearance of the edge of the other link, the construction and the 'assembly are greatly simplified and operational safety is increased. L'invention va être décrite ci-après, à titre d'exemple et à l'aide du dessin dans lequel: la fig. I montre une vue de dessus et partiellement en coupe de deux maillons assemblés, la fig. 2 est une vue de côté du bracelet, la fig. 3 est une coupe transversale montrant l'assemblage du cylindre.  The invention will be described below, by way of example and with the aid of the drawing in which:  fig. I shows a top view and partially in section of two assembled links,  fig. 2 is a side view of the bracelet,  fig. 3 is a cross section showing the assembly of the cylinder. Le bracelet est formé de maillons I constitués de tronçons d'un profilé de base dit trou boule dont la forme est indiquée en fig. 2.  The bracelet is formed of links I made up of sections of a base profile called a ball hole, the shape of which is indicated in fig. 2. Le profilé comporte d'un côté une arête saillante ou boule 2 de section circulaire et de l'autre côté une rainure 3 de section circulaire. La face supérieure des maillons est plane et leur face inférieure est légèrement concave et comporte une surépaisseur ou lèvre 4. The profile comprises on one side a projecting edge or ball 2 of circular section and on the other side a groove 3 of circular section. The upper face of the links is flat and their lower face is slightly concave and has an extra thickness or lip 4. L'arête 2 est tronçonnée en son milieu pour former un dégagement 5 dont le fond comporte une gorge 5a dans laquelle est disposé un cylindre 6 comme élément d'assemblage. Le cylindre 6 comporte un trou 7 qui, dans la variante de la fig. 3, est fileté pour recevoir une vis de fixation 8 dont la tête 9 est reçue dans un dégagement 10 d'un perçage de la lèvre 4 du maillon I. L'axe de la vis 8 est incliné par rapport au plan de la face supérieure du maillon pour laisser suffisamment de matière pour le bord de la lèvre 4. La vis de fixation 8 peut aussi être remplacée par une goupille chassée dans le trou 7 du cylindre 6, ce trou n'étant pas fileté dans ce cas, et l'extrémité de la goupille se trouvant dans une ouverture ou un dégagement de diamètre correspondant de la lèvre 4. The edge 2 is sectioned in the middle to form a clearance 5, the bottom of which has a groove 5a in which a cylinder 6 is arranged as an assembly element. The cylinder 6 has a hole 7 which, in the variant of FIG. 3, is threaded to receive a fixing screw 8, the head 9 of which is received in a clearance 10 from a bore in the lip 4 of the link I. The axis of the screw 8 is inclined relative to the plane of the upper face of the link to leave enough material for the edge of the lip 4. The fixing screw 8 can also be replaced by a pin driven into the hole 7 of the cylinder 6, this hole not being threaded in this case, and the end of the pin located in an opening or clearance of corresponding diameter of the lip 4. Ce qui précède montre que le cylindre 6 est solidaire du maillon 1 dans la rainure duquel il est fixé par une vis ou une goupille et qu'il empêche tout déplacement latéral du maillon voisin qui par ailleurs est maintenu en place longitudinalement et de manière articulée par son arête 2 engagée dans la rainure du premier maillon. L'articulation des maillons est permise par le jeu du cylindre 6 dans le dégagement 5 de l'arête 2 et par le fait que des espaces 11 et i la sont prévus de part et d'autre du col 12 reliant l'arête à son propre corps de maillon. The above shows that the cylinder 6 is integral with the link 1 in the groove of which it is fixed by a screw or a pin and that it prevents any lateral movement of the neighboring link which moreover is held in place longitudinally and in an articulated manner by its edge 2 engaged in the groove of the first link. The articulation of the links is allowed by the play of the cylinder 6 in the clearance 5 of the edge 2 and by the fact that spaces 11 and i la are provided on either side of the neck 12 connecting the edge to its own link body. Dans une variante du bracelet selon l'invention, le cylindre 6 est supprimé, une vis ou un élément de fixation similaire solidaire d'un premier maillon et dépassant dans la rainure de celui-ci est simplement engagé dans le dégagement central 5 de l'arête 2 du maillon voisin, la longueur du dégagement 5 étant adaptée à la dimension de cette vis ou élément de fixation.  In a variant of the bracelet according to the invention, the cylinder 6 is omitted, a screw or similar fixing element secured to a first link and protruding into the groove thereof is simply engaged in the central clearance 5 of the edge 2 of the neighboring link, the length of the clearance 5 being adapted to the dimension of this screw or fixing element. L'assemblage des maillons entre eux dans la première forme d'exécution est réalisé comme suit. L'arête 2 d'un premier maillon est engagée dans la rainure 3 du maillon précédent sur une longueur telle que le dégagement 5 et l'autre partie de l'arête 2 se trouvent à l'extérieur de la rainure 3. Le cylindre 6 est posé dans le dégagement 5, sur la gorge 5a de celui-ci et le premier maillon, avec le cylindre 6 dans son dégagement, est déplacé latéralement de manière que le cylindre 6 et l'autre partie de l'arête 2 pénètrent entièrement dans la rainure 3 du maillon précédent.  The assembly of the links together in the first embodiment is carried out as follows. The edge 2 of a first link is engaged in the groove 3 of the preceding link over a length such that the clearance 5 and the other part of the edge 2 are located outside the groove 3. The cylinder 6 is placed in the clearance 5, on the groove 5a thereof and the first link, with the cylinder 6 in its clearance, is moved laterally so that the cylinder 6 and the other part of the edge 2 fully penetrate into groove 3 of the previous link. A l'aide d'un outil adéquat, par exemple une épingle, passé à travers le perçage de la lèvre 4, le cylindre 6 est tourné jusqu'à ce que son trou 7 vienne en face du perçage de la lèvre 4 et la vis 8 ou un élément similaire tel qu'une goupille est introduit à travers ce perçage dans le cylindre 6 pour le rendre solidaire du maillon. Using a suitable tool, for example a pin, passed through the bore of the lip 4, the cylinder 6 is turned until its hole 7 comes in front of the bore of the lip 4 and the screw 8 or a similar element such as a pin is introduced through this hole in the cylinder 6 to make it integral with the link. Dans la deuxième forme d'exécution, I'assemblage est encore plus simple puisqu'il suffit d'introduire en une seule opération l'arête 2 d'un premier maillon dans la rainure 3 du maillon précédent. Une vis ou un autre élément de fixation est ensuite fixé au maillon précédent dans le perçage de la lèvre 4 de celui-ci, de manière que cet élément pénètre dans le dégagement 5 de l'arête 2 du premier maillon.  In the second embodiment, the assembly is even simpler since it suffices to introduce in a single operation the edge 2 of a first link in the groove 3 of the previous link. A screw or other fixing element is then fixed to the preceding link in the bore of the lip 4 thereof, so that this element enters the clearance 5 of the edge 2 of the first link.   Ce qui précède montre que la construction et l'assemblage des maillons du bracelet selon l'invention sont simples et faciles et que la sécurité de fonctionnement est assurée par le fait que les maillons sont assemblés entre eux sans aucune pièce mobile.  The above shows that the construction and assembly of the links of the bracelet according to the invention are simple and easy and that operational safety is ensured by the fact that the links are assembled together without any moving part. Dans la première forme d'exécution, le cylindre 6 n'est pas visible lorsque les maillons sont assemblés, de sorte que ce cylindre peut être réalisé dans un matériau différent de celui des maillons, par exemple en acier si les maillons sont en or. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  In the first embodiment, the cylinder 6 is not visible when the links are assembled, so that this cylinder can be made of a material different from that of the links, for example steel if the links are made of gold. ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH39383A 1983-01-25 1983-01-25 Bracelet CH650388A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH39383A CH650388A5 (en) 1983-01-25 1983-01-25 Bracelet

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH39383A CH650388A5 (en) 1983-01-25 1983-01-25 Bracelet

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH650388A5 true CH650388A5 (en) 1985-07-31

Family

ID=4185994

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH39383A CH650388A5 (en) 1983-01-25 1983-01-25 Bracelet

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH650388A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0192062A1 (en) * 1985-01-24 1986-08-27 Beltpatent AG Bracelet, especially a jewellery bracelet or a watch strap
US4722179A (en) * 1986-07-23 1988-02-02 Bernard Tesch Hinge for a watchband, bracelet or the like

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP0192062A1 (en) * 1985-01-24 1986-08-27 Beltpatent AG Bracelet, especially a jewellery bracelet or a watch strap
US4722179A (en) * 1986-07-23 1988-02-02 Bernard Tesch Hinge for a watchband, bracelet or the like

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0340161B1 (en) Elastic hinge for spectacle frame
EP1743207B1 (en) Compact elastic hinge element for a spectacle frame
EP1175638B1 (en) Elastic articulating component for optical frame
FR2945023A1 (en) ADJUSTABLE LENGTH CYCLE POTENTIAL
EP0161369B1 (en) L-shaped connecting piece for joining two profile members together
FR2741123A1 (en) COUPLING DEVICE AND CORRESPONDING ROTATION DRIVE TOOL
FR2809684A1 (en) FOLDABLE ARMREST
CH636529A5 (en) SKI SAFETY ATTACHMENT.
EP0430756A1 (en) Resilient hinge
FR2881368A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING THE SOLE OF A JIGSAW SAW
EP0164479B1 (en) Connecting assembly for joining two profile members together
EP1326124B1 (en) Resilient hinge for spectacles frame with a diabolo type pivot axis
FR2690760A1 (en) Sprung hinge, esp. for spectacle frame - comprises sprung rod with spherical tip in cavity in one component, engaging with slot and socket in other
EP0628846B1 (en) Eyeglass spring hinge
CH650388A5 (en) Bracelet
FR2705606A1 (en) Device for the articulated joining together of a handle and a blade in particular
EP0306446B1 (en) Elastic hinge for a spectacles frame
FR2893153A1 (en) Wrist strap fixing device for watch, has rod mounted between horns of case and presenting manually adjustable arrangement for obtaining reduction of diameter of rod corresponding to engagement of intermediate fixation link
EP1694470B1 (en) Device for assembling the housing and the body of a hydraulic rock-breaker
FR2647842A1 (en) Improvement to espagnolette bolts
EP0555146B1 (en) Windscreen wiper with covering cap, in particular for motor vehicles
FR2719913A1 (en) Spring=loaded spectacle hinge
FR2676952A3 (en) Screwdriver which can screw and unscrew screws or other similar fasteners with high torque and very fast
FR2746267A1 (en) Gold wrist watch bracelet with decorative motif
FR2715365A1 (en) Windscreen wiper pivot assembly for vehicle

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased