CH579880A5 - Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers - Google Patents

Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers

Info

Publication number
CH579880A5
CH579880A5 CH919074A CH919074A CH579880A5 CH 579880 A5 CH579880 A5 CH 579880A5 CH 919074 A CH919074 A CH 919074A CH 919074 A CH919074 A CH 919074A CH 579880 A5 CH579880 A5 CH 579880A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
drum
arms
plants
channel
flanges
Prior art date
Application number
CH919074A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Findus
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Findus filed Critical Findus
Priority to CH919074A priority Critical patent/CH579880A5/en
Publication of CH579880A5 publication Critical patent/CH579880A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23NMACHINES OR APPARATUS FOR TREATING HARVESTED FRUIT, VEGETABLES OR FLOWER BULBS IN BULK, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; PEELING VEGETABLES OR FRUIT IN BULK; APPARATUS FOR PREPARING ANIMAL FEEDING- STUFFS
    • A23N15/00Machines or apparatus for other treatment of fruits or vegetables for human purposes; Machines or apparatus for topping or skinning flower bulbs
    • A23N15/01Machines or apparatus for other treatment of fruits or vegetables for human purposes; Machines or apparatus for topping or skinning flower bulbs for stripping Brussels' sprouts from stalks

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Apparatuses For Bulk Treatment Of Fruits And Vegetables And Apparatuses For Preparing Feeds (AREA)

Abstract

Brussel sprouts are stripped from their stems by a machine which has a movable surface of soft resilient material forming a nip with a series of spaced pressure members which are similarly surfaced, so that the sprout plants are rotated about their axes in passage through the nip. Resilient stripping members are positioned in the alternate spaces between the pressure members and engage the sprouts as the plants pass through. The pressure members are yieldably loaded e.g. by springs. Automatic stripping is performed efficiently without damage to the sprouts.

Description

  

  
 



   La présente invention concerne le dépouillement des choux de
Bruxelles. c'est-à-dire l'opération qui consiste à détacher les bourgeons ou pommes de la tige de la plante coupée. Elle se rapporte tout d'abord à un procédé de dépouillement de plantes de choux de Bruxelles caractérisé en ce qu'il consiste à déplacer latéralement les plantes les unes après les autres. dans un canal compris entre la surface souple et élastique d'un organe mobile et une série d'organes de pression souples et élastiques. puis à faire tourner chaque plante pratiquement autour de l'axe de sa tige.



  lorsqu'elle circule dans le canal pour en détacher à l'aide d'organes détacheurs disposés en rangées espacées dans le sens du déplacement des plantes circulant dans le canal et exerçant une pression sur les pommes.



   L'invention se rapporte également à un appareil pour la mise en oeuvre du procédé précité. caractérisé en ce qu'il comprend un canal d'épaisseur variable compris entre un organe mobile ayant une surface souple et élastique. une série d'organes de pression.



  lesquels sont orientés dans le sens du déplacement de l'organe mobile. espacés perpendiculairement à celui-ci et possèdent chacun une surface souple et élastique opposée au susdit organe mobile. des moyens pour pousser élastiquement les organes de pression vers la surface de l'organe mobile. et des rangées d'organes détacheurs élastiques. espacés dans le sens du déplacement de l'organe mobile et disposés dans les espaces compris entre deux organes de pression voisins.



   Le dessin annexé montre. à titre d'exemple. une forme d'exécution de l'appareil selon l'invention.



   La fig. 1 représente en élévation les éléments essentiels de cet appareil.



   La fig. 2 en est une vue de profil selon la flèche Il de la fig. 1.



  certains éléments n'étant pas représentés.



   La fig. 3 est une coupe selon la ligne 3-3 de la fig. 2.



   La fig. 4 est une vue partielle en élévation illustrant les positions relatives des différents éléments de l'appareil.



   La fig. 5 est une coupe partielle à grande échelle de l'appareil représenté à la fig. 1.



   Les fig. 6. 7 et 8 sont des vues schématiques illustrant le fonctionnement de l'appareil.



   L'appareil de dépouillement tel que représenté comprend un bâti   1 1    en profilés soudés qui supporte un organe mobile constitué par un tambour d'entrainement 12 calé sur un arbre horizontal tournant dans deux paliers 13 fixés sur le bâti. L'arbre du tambour est accouplé par une transmission à chaine et pignons 14 à un moteur hydraulique 16 à vitesse de sortie variable monté sur le bâti 11. Dans cet exemple. le tambour a un diamètre de 0,84 m et une longueur de 1.22 m. La surface extérieure du tambour 12 est entourée par une couche 17 de caoutchouc d'une dureté Shore d'environ 30 dont l'épaisseur est de l'ordre de 4 cm. La surface extérieure de la couche de caoutchouc 17 comporte des gorges longitudinales 18 d'une profondeur de 13 mm. espacées de 40 mm et dont la section droite a le profil représenté sur la fig. 5.

  La vitesse de rotation du tambour est réglable par exemple entre 10 et 20 tours par minute. en fonction des conditions d'utilisation de l'appareil.



   Des organes de pression. constitués par des segments curvilignes 19 parallèles et espacés sont disposés autour d'une zone de la surface extérieure du tambour 12. Chaque segment a une largeur d'environ 2.5 cm et sa   surface.intérieure    est recouverte d'une couche 21 en caoutchouc d'une dureté Shore d'environ 40 et d'une épaisseur dans le sens radial d'environ 2.5 cm. L'entraxe des segments 19 est de 12.7 cm,   c'est-à-dire    qu'ils sont écartés les uns des autres d'environ 100 mm. La surface intérieure de la couche de caoutchouc 21 comprend des gorges latérales 22 de
I cm de profondeur espacées de 25 mm et dont la section a le profil représenté sur la fig. 5.



   Les gorges 18 et 22 augmentent l'effet de  prise  du canal à parois élastiques délimité entre les deux couches de caoutchouc 17 et 21. Les dimensions et les profils des gorges sont déterminés expérimentalement et peuvent être modifiés en   fonction    des caractéristiques des plantes à traiter. Cependant. l'expérience montre que les gorges ayant les caractéristiques indiquées cidessus donnent des résultats très satisfaisants pour le dépouillement de plantes de choux de Bruxelles dont les pommes ont des dimensions pouvant varier entre des limites étendues.



   Les segments presseurs 19 couvrent un arc d'environ 150 autour du tambour 12. Leur écartement dans le sens de la longueur du tambour est maintenu par une série de traverses tubulaires 23 de section carrée. La position des traverses 23 est réglable. A cet effet leurs extrémités sont fixées par des vis 24 passant dans des lumières allongées 26 de pattes radiales 27 solidaires de flasques latéraux composés chacun de deux bras curvilignes 28. A chaque extrémité du tambour. les deux bras latéraux 28 sont articulés   l'un    sur l'autre par un pivot commun 29 relié au bâti 11. Les segments presseurs 19 sont reliés par des chapes articulées 31. 32 et 33 sur des tiges de support 34 qui coulissent dans des lumières latérales des traverses 23 et par une chape 36 montée directement sur la traverse intérieure voisine 23.



  Des ressorts de compression 37 sont intercalés entre les chapes 31.



  32 et 33 et les traverses 23 correspondantes. de manière que chaque segment individuel 19 soit poussé élastiquement vers le tambour.



   Comme mentionné ci-dessus. les bras articulés 28 sont reliés au bâti 11 par les pivots 29. A cet effet. chaque pivot 29 est accouplé par une rotule 39 à l'extrémité d'une tige de guidage 38 dont l'autre extrémité coulisse dans le trou d'un palier 41 correspondant fixé sur le bâti 11. La longueur de chaque tige 38 est réglable au moyen d'un écrou 42 vissé sur une section filetée de son extrémité libre. Les bras 28 sont poussés élastiquement vers le tambour 12 par un ressort à compression 43 monté autour de la tige 38 correspondante et qui s'appuie par ses deux extrémités d'une part contre un épaulement 44 de la tige 38 et d'autre part contre la surface du palier 41. En outre. les extrémités libres des bras 28 sont tirées vers le tambour par des ressorts de traction 46.



   Plusieurs arbres transversaux 48 sont montés dans des paliers oscillants correspondants 47 fixés sur les bras 28. Les organes détacheurs. formés par des rouleaux 49. sont espacés axialement et calés sur chaque arbre 48. Chaque rouleau 49 est en caoutchouc ou en matière élastique identique à celle des bandes élastiques 21 des segments presseurs 19. Chaque rouleau a la forme d'une étoile et sa surface extérieure comprend quatre bossages 51 qui constituent des doigts détacheurs. Les rouleaux 49 sont alignés radialement avec les espaces correspondants compris entre les segments presseurs 19 eux-mêmes ou entre les segments presseurs 19 et les bras correspondants 28.



   Les arbres 48 sont entraînés en deux groupes par un moteur hydraulique 52 par l'intermédiaire d'une transmission 53 à chaîne et pignons. Les arbres de chaque groupe sont accouplés   l'un    à l'autre par des transmissions individuelles 56 à chaîne et à pignons et. de ce fait, ils tournent tous dans le même sens.



   Le tambour 12 tourne dans un sens tel que sa surface   exté-    rieure avance vers l'entrée 57 du canal curviligne compris entre le tambour et les organes presseurs tandis que les rouleaux dépouilleurs 49 tournent en sens inverse. Autrement dit. leurs doigts détacheurs 51 qui sont voisins de la surface extérieure du tambour 12 se déplacent dans le même sens que celle-ci.

 

   Les rouleaux 49 des arbres voisins sont décalés de manière qu'ils soient alternés dans le sens circonférentiel du tambour 12 afin de laisser des espaces suffisants pour que les pommes détachées des plantes puissent tomber en passant entre les rouleaux 49 dans un bac de réception ou sur un convoyeur à bande (non représentés).



   Les plantes à dépouiller sont chargées dans une trémie 58 disposée au voisinage de l'entrée du canal compris entre les segments presseurs 19 et le tambour 12. Ces plantes sont disposées côte à cote et sont couchées parallèlement à l'axe du tambour 12.



  L'ouverture du fond de la trémie 58 débouche au-dessus de la     surface    du tambour 12 et elle comporte une paroi aval 59 articulée sur le bâti 11 et rappelée vers l'intérieur de la trémie par des ressorts 61. Cette paroi mobile 59 est constituée par une plaque transversale articulée 62 sur laquelle les ressorts 61 sont attachés et par une série de doigts élastiques 63 fixés à   intenalles    réguliers le long de son bord inférieur et qui fléchissent individuellement en raison de leur élasticité propre. L'expérience montre que. grâce à ce dispositif. toutes les plantes arrivant au voisinage de la paroi 59 et qui ne sont pas parallèles à celle-ci s'orientent automatiquement et se placent parallèlement à la paroi 59 et au tambour 12.



   Dans le poste de chargement. les segments presseurs 19 sont évasés radialement vers l'extérieur de manière à former avec la surface du tambour l'entrée 57 du canal. Dans cette entrée un rouleau distributeur 64 d'un profil identique à celui des rouleaux dépouilleurs 49 est monté sur les deux bras supérieurs 28. Ce rouleau 64 tourne également et ses doigts s'engagent successivement dans l'entrée 57 en poussant les plantes les unes derrière les autres dans le canal d'épaisseur variable délimité entre les surfaces opposées du tambour 12 et des segments presseurs 19. Le rouleau distributeur 64 est entraîné par une transmission à chaine et pignons par l'arbre   dèpouilleur    48 voisin.



   L'appareil fonctionne de la manière suivante: les plantes chargées dans la trémie tombent successivement dans l'entrée 57 et sont poussées élastiquement entre les surfaces opposées du tambour 12 et des segments presseurs 19. Elles sont   entrainées    par le tambour 12 et tournent sur elles-mêmes pratiquement autour de l'axe de leur tige dans le même sens que les rouleaux dépouilleurs 49. De ce fait. les surfaces voisines des rouleaux 49 et des plantes se déplacent en sens opposés. Les bossages ou doigts élastiques 51 s'appliquent contre les pommes et les détachent des tiges sans les endommager. Les tiges dépouillées continuent à circuler dans le canal et à la sortie de celui-ci elles tombent dans un bac ou sur un convoyeur (non représentés) qui les évacue.



   On voit que les deux bras articulés des flasques flottants latéraux 28 supportent chacun un groupe de rouleaux dépouilleurs 49. Du fait que la plupart des pommes sont détachées pendant la première moitié de la course de la plante dans le canal et que pendant cette partie de leur course les pommes sont plus nombreuses et plus serrées. il est préférable que le premier groupe de rouleaux 49 tourne notablement moins vite que ceux du second groupe.



   Lorsque le tambour tourne à la vitesse indiquée ci-dessus. les plantes entraînées par celui-ci sont séparées les unes des autres dans le canal et les pommes sont détachées des tiges d'une manière très efficace. Le diamètre extérieur des rouleaux dépouilleurs est de l'ordre de 100 mm et de préférence. les rouleaux 49 du premier groupe tournent à environ 240 tours mn tandis que ceux du second groupe tournent à environ 340 tours mn.



   En raison du mouvement flottant indépendant des segments presseurs 19 par rapport aux bras articulés 28 sur lesquels ils sont montés et du mouvement flottant des bras 28 des flasques qui se déplacent par rapport au tambour avec leurs tiges de support 38 et qui basculent indépendamment autour du pivot 29. les organes mobiles de l'appareil effectuent des mouvements combinés relativement compliqués pendant le passage des plantes dans le canal à parois élastiques. Pour autoriser ce mouvement relatif. les positions des traverses 23 et celles des tiges de support 34 qui coulissent dans les traverses doivent être déterminées expérimentalement dans une certaine mesure.



   Les fig. 6, 7 et 8 illustrent schématiquement les mouvements divers des segments presseurs 19 et des bras articulés 28 pendant le passage d'une unique plante dans le canal de dépouillement.



  Lorsque la plante s'engage dans l'entrée 57, le tambour 12 la repousse contre les segments presseurs 19 montés sur les bras supérieurs 28 des flasques flottants et ces deux bras basculent autour de l'axe de la chape intérieure 32 tandis que les tiges 34 correspondantes coulissent dans les deux traverses supérieures 23 en comprimant les ressorts 37. Pour que ce mouvement puisse s'effectuer.   l'axe    longitudinal des lumières de réglage 26 des pattes supérieures 27 et les axes des trous de guidage percés dans les traverses 23 sont sensiblement tangents à un arc de cercle 66 centré sur l'axe de la chape 32.

  Le point de tangence est déterminé par le rayon moyen de l'arc du mouvement des segments 19 qui est lui-même déterminé par le diamètre maximal de la plante.   II    en résulte que. sous l'effet des ressorts 37. les bras supérieurs 28 des flasques pivotent autour de l'axe d'articulation 29 d'un angle déterminé par la tension des ressorts 46. Ces derniers obligent les rouleaux   dèpouilleurs    49 à s'engager entre les segments 19 de manière qu'ils détachent les choux de la tige de la plante.



   Lorsque la plante continue à rouler vers le pivot 29. les bras 28 se déplacent vers l'extérieur en tendant les ressorts 46 et les axes d'articulation des chapes se déplacent axialement avec les tiges de support 38. Pour que ce mouvement puisse s'effectuer. les axes des lumières 26 des pattes inférieures 27 solidaires des bras supérieurs 28 et les axes des trous de guidage percés dans les traverses correspondantes 23 sont orientés pratiquement radialement par rapport au tambour lorsque les éléments sont dans cette position moyenne.

  Pendant un tel mouvement des bras 28. les segments 19 montés sur les bras inférieurs 28 des flasques basculent autour de leur pivots 36 et. à cet effet. les lumières 26 des pattes inférieures 27 des bras inférieurs des flasques sont orientées d'une manière telle que leurs axes sont pratiquement tangents à un arc 67 centré sur l'axe du pivot 36. ce point de tangence étant sur l'arc déterminé par le rayon moyen de l'arc du déplacement du segment 19. En outre les axes des trous de guidage percés dans les traverses correspondantes 23 sont également pratiquement tangents à cet arc.



   REVENDICATION I
 Procédé de dépouillement de plantes de choux de Bruxelles.



  destiné à détacher les pommes de la tige commune de chaque plante. caractérisé en ce qu'il consiste à déplacer latéralement les plantes. les unes après les autres. dans un canal compris entre la surface souple et élastique d'un organe mobile et une série d'organes de pression souples et élastiques puis à faire tourner chaque plante pratiquement autour de l'axe de sa tige lorsqu'elle circule dans le canal pour en détacher les pommes à l'aide d'organes détacheurs élastiques disposés en rangées espacées dans le sens du déplacement des plantes circulant dans le canal et exerçant une pression sur les pommes.



   REVENDICATION Il
 Appareil de dépouillement de plantes de choux de Bruxelles pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication I. caractérisé en ce qu'il comprend un canal d'épaisseur variable compris entre un organe mobile ayant une surface souple et élastique. une série d'organes de pression. lesquels sont orientés dans le sens du déplacement de l'organe mobile, espacés perpendiculairement à celui-ci. et possèdent chacun une surface souple et élastique opposée au susdit organe mobile. des moyens pour pousser élastiquement les organes de pression vers la surface de l'organe mobile, et des rangées d'organes détacheurs élastiques. espacés dans le sens du déplacement de l'organe mobile. et disposés dans les espaces compris entre deux organes de pression voisins.

 

   SOUS-REVENDICATIONS
 1. Appareil selon la revendication Il caractérisé en ce que l'extrémité amont des organes de pression est évasée vers l'extérieur et s'écarte de la surface de l'organe mobile de façon à former une embouchure guidant les plantes dans l'entrée du canal. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   



  
 



   The present invention relates to the skinning of cabbage
Brussels. that is to say, the operation which consists in detaching the buds or apples from the stem of the cut plant. It relates first of all to a method of skinning Brussels sprouts plants characterized in that it consists in laterally moving the plants one after the other. in a channel between the flexible and elastic surface of a movable member and a series of flexible and elastic pressure members. then to rotate each plant practically around the axis of its stem.



  when it circulates in the channel to detach therefrom with the aid of detaching members arranged in rows spaced apart in the direction of movement of the plants circulating in the channel and exerting pressure on the apples.



   The invention also relates to an apparatus for carrying out the aforementioned method. characterized in that it comprises a channel of variable thickness included between a movable member having a flexible and elastic surface. a series of pressure bodies.



  which are oriented in the direction of movement of the movable member. spaced perpendicularly thereto and each have a flexible and elastic surface opposite the aforesaid movable member. means for elastically pushing the pressure members towards the surface of the movable member. and rows of elastic detachers. spaced in the direction of movement of the movable member and arranged in the spaces between two neighboring pressure members.



   The accompanying drawing shows. for exemple. an embodiment of the apparatus according to the invention.



   Fig. 1 shows in elevation the essential elements of this device.



   Fig. 2 is a side view according to the arrow II of FIG. 1.



  some elements are not shown.



   Fig. 3 is a section taken along line 3-3 of FIG. 2.



   Fig. 4 is a partial elevational view illustrating the relative positions of the various elements of the apparatus.



   Fig. 5 is a partial sectional view on a large scale of the apparatus shown in FIG. 1.



   Figs. 6. 7 and 8 are schematic views illustrating the operation of the apparatus.



   The stripping apparatus as shown comprises a frame 11 of welded sections which supports a movable member consisting of a drive drum 12 wedged on a horizontal shaft rotating in two bearings 13 fixed on the frame. The drum shaft is coupled by a chain and pinion transmission 14 to a hydraulic motor 16 with variable output speed mounted on the frame 11. In this example. the drum has a diameter of 0.84 m and a length of 1.22 m. The outer surface of the drum 12 is surrounded by a layer 17 of rubber with a Shore hardness of about 30, the thickness of which is of the order of 4 cm. The outer surface of the rubber layer 17 has longitudinal grooves 18 with a depth of 13 mm. spaced 40 mm apart and whose cross section has the profile shown in fig. 5.

  The speed of rotation of the drum is adjustable for example between 10 and 20 revolutions per minute. depending on the conditions of use of the device.



   Pressure bodies. formed by parallel and spaced curvilinear segments 19 are arranged around an area of the outer surface of the drum 12. Each segment has a width of about 2.5 cm and its inner surface is covered with a layer 21 of rubber. a Shore hardness of about 40 and a radial thickness of about 2.5 cm. The center distance of the segments 19 is 12.7 cm, that is to say that they are spaced from each other by about 100 mm. The inner surface of the rubber layer 21 comprises lateral grooves 22 of
I cm deep spaced 25 mm apart and whose section has the profile shown in fig. 5.



   The grooves 18 and 22 increase the gripping effect of the channel with elastic walls delimited between the two rubber layers 17 and 21. The dimensions and profiles of the grooves are determined experimentally and can be modified according to the characteristics of the plants to be treated. However. experience shows that the grooves having the characteristics indicated above give very satisfactory results for the skinning of Brussels sprouts plants whose apples have dimensions which may vary between wide limits.



   The presser segments 19 cover an arc of about 150 around the drum 12. Their distance along the length of the drum is maintained by a series of tubular cross members 23 of square section. The position of the crosspieces 23 is adjustable. To this end, their ends are fixed by screws 24 passing through elongated slots 26 of radial lugs 27 integral with lateral flanges each composed of two curvilinear arms 28. At each end of the drum. the two side arms 28 are articulated one on the other by a common pivot 29 connected to the frame 11. The pressing segments 19 are connected by articulated yokes 31. 32 and 33 on support rods 34 which slide in slots side cross members 23 and by a yoke 36 mounted directly on the neighboring inner cross member 23.



  Compression springs 37 are interposed between the yokes 31.



  32 and 33 and the corresponding sleepers 23. so that each individual segment 19 is elastically pushed towards the drum.



   As mentioned above. the articulated arms 28 are connected to the frame 11 by the pivots 29. For this purpose. each pivot 29 is coupled by a ball joint 39 to the end of a guide rod 38, the other end of which slides in the hole of a corresponding bearing 41 fixed on the frame 11. The length of each rod 38 is adjustable to by means of a nut 42 screwed onto a threaded section of its free end. The arms 28 are elastically pushed towards the drum 12 by a compression spring 43 mounted around the corresponding rod 38 and which bears by its two ends on the one hand against a shoulder 44 of the rod 38 and on the other hand against the surface of the bearing 41. In addition. the free ends of the arms 28 are pulled towards the drum by tension springs 46.



   Several transverse shafts 48 are mounted in corresponding oscillating bearings 47 fixed on the arms 28. The detaching members. formed by rollers 49. are axially spaced and wedged on each shaft 48. Each roller 49 is made of rubber or an elastic material identical to that of the elastic bands 21 of the pressing segments 19. Each roller has the shape of a star and its surface outer comprises four bosses 51 which constitute detaching fingers. The rollers 49 are radially aligned with the corresponding spaces between the pressing segments 19 themselves or between the pressing segments 19 and the corresponding arms 28.



   The shafts 48 are driven in two groups by a hydraulic motor 52 through a transmission 53 with chain and pinions. The shafts of each group are coupled to each other by individual chain and pinion transmissions 56 and. therefore, they all turn in the same direction.



   The drum 12 rotates in a direction such that its outer surface advances towards the entrance 57 of the curvilinear channel between the drum and the pressing members while the stripper rollers 49 rotate in the opposite direction. In other words. their detaching fingers 51 which are adjacent to the outer surface of the drum 12 move in the same direction as the latter.

 

   The rollers 49 of the neighboring trees are staggered so that they are alternated in the circumferential direction of the drum 12 in order to leave sufficient spaces for the apples detached from the plants to fall as they pass between the rollers 49 into a receiving bin or onto a belt conveyor (not shown).



   The plants to be stripped are loaded into a hopper 58 disposed in the vicinity of the entrance to the channel between the pressing segments 19 and the drum 12. These plants are arranged side by side and are lying parallel to the axis of the drum 12.



  The opening in the bottom of the hopper 58 opens out above the surface of the drum 12 and it comprises a downstream wall 59 articulated on the frame 11 and biased towards the inside of the hopper by springs 61. This movable wall 59 is constituted by an articulated transverse plate 62 on which the springs 61 are attached and by a series of elastic fingers 63 fixed at regular intervals along its lower edge and which flex individually due to their inherent elasticity. Experience shows that. thanks to this device. all the plants arriving in the vicinity of the wall 59 and which are not parallel to the latter orient themselves automatically and place themselves parallel to the wall 59 and to the drum 12.



   In the loading station. the pressing segments 19 are radially flared outwards so as to form with the surface of the drum the entry 57 of the channel. In this entry a distributor roller 64 with a profile identical to that of the stripper rollers 49 is mounted on the two upper arms 28. This roller 64 also rotates and its fingers successively engage in the entry 57 by pushing the plants together. behind the others in the variable thickness channel delimited between the opposite surfaces of the drum 12 and the presser segments 19. The distributor roller 64 is driven by a chain and pinion transmission by the neighboring scourer shaft 48.



   The apparatus works as follows: the plants loaded into the hopper fall successively into the inlet 57 and are elastically pushed between the opposite surfaces of the drum 12 and the pressing segments 19. They are driven by the drum 12 and rotate on them. the same practically around the axis of their rod in the same direction as the stripper rollers 49. Therefore. the neighboring surfaces of the rollers 49 and of the plants move in opposite directions. The bosses or resilient fingers 51 apply against the apples and detach them from the stems without damaging them. The stripped rods continue to circulate in the channel and on leaving the latter they fall into a tank or onto a conveyor (not shown) which evacuates them.



   It can be seen that the two articulated arms of the lateral floating flanges 28 each support a group of stripper rollers 49. Because most of the apples are detached during the first half of the plant's travel in the channel and that during this part of their race the apples are more numerous and more crowded. it is preferable that the first group of rollers 49 rotate significantly slower than those of the second group.



   When the drum rotates at the speed indicated above. the plants entrained by it are separated from each other in the channel and the apples are detached from the stems in a very efficient manner. The outer diameter of the stripper rolls is of the order of 100 mm and preferably. the rollers 49 of the first group rotate at approximately 240 rpm while those of the second group rotate at approximately 340 rpm.



   Due to the independent floating movement of the presser segments 19 relative to the articulated arms 28 on which they are mounted and the floating movement of the arms 28 of the flanges which move relative to the drum with their support rods 38 and which rock independently about the pivot 29. The movable parts of the apparatus perform relatively complicated combined movements as the plants pass through the resilient-walled channel. To allow this relative movement. the positions of the sleepers 23 and those of the support rods 34 which slide in the sleepers must be determined experimentally to some extent.



   Figs. 6, 7 and 8 schematically illustrate the various movements of the pressing segments 19 and of the articulated arms 28 during the passage of a single plant through the skinning channel.



  When the plant engages in the entry 57, the drum 12 pushes it back against the presser segments 19 mounted on the upper arms 28 of the floating flanges and these two arms swing around the axis of the inner yoke 32 while the rods 34 corresponding slide in the two upper cross members 23 by compressing the springs 37. So that this movement can take place. the longitudinal axis of the adjustment slots 26 of the upper legs 27 and the axes of the guide holes drilled in the crosspieces 23 are substantially tangent to an arc of a circle 66 centered on the axis of the yoke 32.

  The point of tangency is determined by the average radius of the arc of movement of the segments 19 which is itself determined by the maximum diameter of the plant. It follows that. under the effect of the springs 37. the upper arms 28 of the flanges pivot around the articulation axis 29 at an angle determined by the tension of the springs 46. The latter force the stripper rollers 49 to engage between the segments 19 so that they loosen the sprouts from the stem of the plant.



   As the plant continues to roll towards the pivot 29, the arms 28 move outward by tensioning the springs 46 and the hinge pins of the yokes move axially with the support rods 38. So that this movement can take place. carry out. the axes of the slots 26 of the lower legs 27 integral with the upper arms 28 and the axes of the guide holes drilled in the corresponding crosspieces 23 are oriented substantially radially with respect to the drum when the elements are in this average position.

  During such a movement of the arms 28, the segments 19 mounted on the lower arms 28 of the flanges swing around their pivots 36 and. for this purpose. the slots 26 of the lower legs 27 of the lower arms of the flanges are oriented in such a way that their axes are practically tangent to an arc 67 centered on the axis of the pivot 36. this point of tangency being on the arc determined by the mean radius of the arc of displacement of the segment 19. Furthermore, the axes of the guide holes drilled in the corresponding crosspieces 23 are also substantially tangent to this arc.



   CLAIM I
 Method of skinning Brussels sprouts plants.



  intended to detach the apples from the common stem of each plant. characterized in that it consists in laterally moving the plants. one after the other. in a channel between the flexible and elastic surface of a movable member and a series of flexible and elastic pressure members then to rotate each plant practically around the axis of its stem when it circulates in the channel to detach the apples using resilient detaching members arranged in rows spaced in the direction of movement of the plants circulating in the channel and exerting pressure on the apples.



   CLAIM It
 Apparatus for skinning Brussels sprouts plants for the implementation of the method according to claim I. characterized in that it comprises a channel of variable thickness lying between a movable member having a flexible and elastic surface. a series of pressure bodies. which are oriented in the direction of movement of the movable member, spaced perpendicularly thereto. and each have a flexible and elastic surface opposite to the aforesaid movable member. means for elastically pushing the pressure members towards the surface of the movable member, and rows of elastic detaching members. spaced in the direction of movement of the movable member. and arranged in the spaces between two neighboring pressure members.

 

   SUB-CLAIMS
 1. Apparatus according to claim II characterized in that the upstream end of the pressure members is flared outwardly and moves away from the surface of the movable member so as to form a mouth guiding the plants into the inlet. of the canal.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.



   

 

Claims (1)

**ATTENTION** debut du champ CLMS peut contenir fin de DESC **. surface du tambour 12 et elle comporte une paroi aval 59 articulée sur le bâti 11 et rappelée vers l'intérieur de la trémie par des ressorts 61. Cette paroi mobile 59 est constituée par une plaque transversale articulée 62 sur laquelle les ressorts 61 sont attachés et par une série de doigts élastiques 63 fixés à intenalles réguliers le long de son bord inférieur et qui fléchissent individuellement en raison de leur élasticité propre. L'expérience montre que. grâce à ce dispositif. toutes les plantes arrivant au voisinage de la paroi 59 et qui ne sont pas parallèles à celle-ci s'orientent automatiquement et se placent parallèlement à la paroi 59 et au tambour 12. ** ATTENTION ** start of field CLMS can contain end of DESC **. surface of the drum 12 and it comprises a downstream wall 59 articulated on the frame 11 and biased towards the inside of the hopper by springs 61. This movable wall 59 is constituted by an articulated transverse plate 62 on which the springs 61 are attached and by a series of elastic fingers 63 fixed at regular intervals along its lower edge and which flex individually because of their inherent elasticity. Experience shows that. thanks to this device. all the plants arriving in the vicinity of the wall 59 and which are not parallel to the latter orient themselves automatically and place themselves parallel to the wall 59 and to the drum 12. Dans le poste de chargement. les segments presseurs 19 sont évasés radialement vers l'extérieur de manière à former avec la surface du tambour l'entrée 57 du canal. Dans cette entrée un rouleau distributeur 64 d'un profil identique à celui des rouleaux dépouilleurs 49 est monté sur les deux bras supérieurs 28. Ce rouleau 64 tourne également et ses doigts s'engagent successivement dans l'entrée 57 en poussant les plantes les unes derrière les autres dans le canal d'épaisseur variable délimité entre les surfaces opposées du tambour 12 et des segments presseurs 19. Le rouleau distributeur 64 est entraîné par une transmission à chaine et pignons par l'arbre dèpouilleur 48 voisin. In the loading station. the pressing segments 19 are radially flared outwards so as to form with the surface of the drum the entry 57 of the channel. In this entry a distributor roller 64 with a profile identical to that of the stripper rollers 49 is mounted on the two upper arms 28. This roller 64 also rotates and its fingers successively engage in the entry 57 by pushing the plants together. behind the others in the variable thickness channel delimited between the opposite surfaces of the drum 12 and the presser segments 19. The distributor roller 64 is driven by a chain and pinion transmission by the neighboring scourer shaft 48. L'appareil fonctionne de la manière suivante: les plantes chargées dans la trémie tombent successivement dans l'entrée 57 et sont poussées élastiquement entre les surfaces opposées du tambour 12 et des segments presseurs 19. Elles sont entrainées par le tambour 12 et tournent sur elles-mêmes pratiquement autour de l'axe de leur tige dans le même sens que les rouleaux dépouilleurs 49. De ce fait. les surfaces voisines des rouleaux 49 et des plantes se déplacent en sens opposés. Les bossages ou doigts élastiques 51 s'appliquent contre les pommes et les détachent des tiges sans les endommager. Les tiges dépouillées continuent à circuler dans le canal et à la sortie de celui-ci elles tombent dans un bac ou sur un convoyeur (non représentés) qui les évacue. The apparatus works as follows: the plants loaded into the hopper fall successively into the inlet 57 and are elastically pushed between the opposite surfaces of the drum 12 and the pressing segments 19. They are driven by the drum 12 and rotate on them. the same practically around the axis of their rod in the same direction as the stripper rollers 49. Therefore. the neighboring surfaces of the rollers 49 and of the plants move in opposite directions. The bosses or resilient fingers 51 apply against the apples and detach them from the stems without damaging them. The stripped rods continue to circulate in the channel and on leaving the latter they fall into a tank or onto a conveyor (not shown) which evacuates them. On voit que les deux bras articulés des flasques flottants latéraux 28 supportent chacun un groupe de rouleaux dépouilleurs 49. Du fait que la plupart des pommes sont détachées pendant la première moitié de la course de la plante dans le canal et que pendant cette partie de leur course les pommes sont plus nombreuses et plus serrées. il est préférable que le premier groupe de rouleaux 49 tourne notablement moins vite que ceux du second groupe. It can be seen that the two articulated arms of the lateral floating flanges 28 each support a group of stripper rollers 49. Because most of the apples are detached during the first half of the plant's travel in the channel and that during this part of their race the apples are more numerous and more crowded. it is preferable that the first group of rollers 49 rotate significantly slower than those of the second group. Lorsque le tambour tourne à la vitesse indiquée ci-dessus. les plantes entraînées par celui-ci sont séparées les unes des autres dans le canal et les pommes sont détachées des tiges d'une manière très efficace. Le diamètre extérieur des rouleaux dépouilleurs est de l'ordre de 100 mm et de préférence. les rouleaux 49 du premier groupe tournent à environ 240 tours mn tandis que ceux du second groupe tournent à environ 340 tours mn. When the drum rotates at the speed indicated above. the plants entrained by it are separated from each other in the channel and the apples are detached from the stems in a very efficient manner. The outer diameter of the stripper rolls is of the order of 100 mm and preferably. the rollers 49 of the first group rotate at approximately 240 rpm while those of the second group rotate at approximately 340 rpm. En raison du mouvement flottant indépendant des segments presseurs 19 par rapport aux bras articulés 28 sur lesquels ils sont montés et du mouvement flottant des bras 28 des flasques qui se déplacent par rapport au tambour avec leurs tiges de support 38 et qui basculent indépendamment autour du pivot 29. les organes mobiles de l'appareil effectuent des mouvements combinés relativement compliqués pendant le passage des plantes dans le canal à parois élastiques. Pour autoriser ce mouvement relatif. les positions des traverses 23 et celles des tiges de support 34 qui coulissent dans les traverses doivent être déterminées expérimentalement dans une certaine mesure. Due to the independent floating movement of the presser segments 19 relative to the articulated arms 28 on which they are mounted and the floating movement of the arms 28 of the flanges which move relative to the drum with their support rods 38 and which rock independently about the pivot 29. The movable parts of the apparatus perform relatively complicated combined movements as the plants pass through the resilient-walled channel. To allow this relative movement. the positions of the sleepers 23 and those of the support rods 34 which slide in the sleepers must be determined experimentally to some extent. Les fig. 6, 7 et 8 illustrent schématiquement les mouvements divers des segments presseurs 19 et des bras articulés 28 pendant le passage d'une unique plante dans le canal de dépouillement. Figs. 6, 7 and 8 schematically illustrate the various movements of the pressing segments 19 and of the articulated arms 28 during the passage of a single plant through the skinning channel. Lorsque la plante s'engage dans l'entrée 57, le tambour 12 la repousse contre les segments presseurs 19 montés sur les bras supérieurs 28 des flasques flottants et ces deux bras basculent autour de l'axe de la chape intérieure 32 tandis que les tiges 34 correspondantes coulissent dans les deux traverses supérieures 23 en comprimant les ressorts 37. Pour que ce mouvement puisse s'effectuer. l'axe longitudinal des lumières de réglage 26 des pattes supérieures 27 et les axes des trous de guidage percés dans les traverses 23 sont sensiblement tangents à un arc de cercle 66 centré sur l'axe de la chape 32. When the plant engages in the entry 57, the drum 12 pushes it back against the presser segments 19 mounted on the upper arms 28 of the floating flanges and these two arms swing around the axis of the inner yoke 32 while the rods 34 corresponding slide in the two upper cross members 23 by compressing the springs 37. So that this movement can take place. the longitudinal axis of the adjustment slots 26 of the upper legs 27 and the axes of the guide holes drilled in the crosspieces 23 are substantially tangent to an arc of a circle 66 centered on the axis of the yoke 32. Le point de tangence est déterminé par le rayon moyen de l'arc du mouvement des segments 19 qui est lui-même déterminé par le diamètre maximal de la plante. II en résulte que. sous l'effet des ressorts 37. les bras supérieurs 28 des flasques pivotent autour de l'axe d'articulation 29 d'un angle déterminé par la tension des ressorts 46. Ces derniers obligent les rouleaux dèpouilleurs 49 à s'engager entre les segments 19 de manière qu'ils détachent les choux de la tige de la plante. The point of tangency is determined by the average radius of the arc of movement of the segments 19 which is itself determined by the maximum diameter of the plant. It follows that. under the effect of the springs 37. the upper arms 28 of the flanges pivot around the articulation axis 29 at an angle determined by the tension of the springs 46. The latter force the stripper rollers 49 to engage between the segments 19 so that they loosen the sprouts from the stem of the plant. Lorsque la plante continue à rouler vers le pivot 29. les bras 28 se déplacent vers l'extérieur en tendant les ressorts 46 et les axes d'articulation des chapes se déplacent axialement avec les tiges de support 38. Pour que ce mouvement puisse s'effectuer. les axes des lumières 26 des pattes inférieures 27 solidaires des bras supérieurs 28 et les axes des trous de guidage percés dans les traverses correspondantes 23 sont orientés pratiquement radialement par rapport au tambour lorsque les éléments sont dans cette position moyenne. As the plant continues to roll towards the pivot 29, the arms 28 move outward by tensioning the springs 46 and the hinge pins of the yokes move axially with the support rods 38. So that this movement can take place. carry out. the axes of the slots 26 of the lower legs 27 integral with the upper arms 28 and the axes of the guide holes drilled in the corresponding crosspieces 23 are oriented substantially radially with respect to the drum when the elements are in this average position. Pendant un tel mouvement des bras 28. les segments 19 montés sur les bras inférieurs 28 des flasques basculent autour de leur pivots 36 et. à cet effet. les lumières 26 des pattes inférieures 27 des bras inférieurs des flasques sont orientées d'une manière telle que leurs axes sont pratiquement tangents à un arc 67 centré sur l'axe du pivot 36. ce point de tangence étant sur l'arc déterminé par le rayon moyen de l'arc du déplacement du segment 19. En outre les axes des trous de guidage percés dans les traverses correspondantes 23 sont également pratiquement tangents à cet arc. During such a movement of the arms 28, the segments 19 mounted on the lower arms 28 of the flanges swing around their pivots 36 and. for this purpose. the slots 26 of the lower legs 27 of the lower arms of the flanges are oriented in such a way that their axes are practically tangent to an arc 67 centered on the axis of the pivot 36. this point of tangency being on the arc determined by the mean radius of the arc of displacement of the segment 19. Furthermore, the axes of the guide holes drilled in the corresponding crosspieces 23 are also substantially tangent to this arc. REVENDICATION I Procédé de dépouillement de plantes de choux de Bruxelles. CLAIM I Method of skinning Brussels sprouts plants. destiné à détacher les pommes de la tige commune de chaque plante. caractérisé en ce qu'il consiste à déplacer latéralement les plantes. les unes après les autres. dans un canal compris entre la surface souple et élastique d'un organe mobile et une série d'organes de pression souples et élastiques puis à faire tourner chaque plante pratiquement autour de l'axe de sa tige lorsqu'elle circule dans le canal pour en détacher les pommes à l'aide d'organes détacheurs élastiques disposés en rangées espacées dans le sens du déplacement des plantes circulant dans le canal et exerçant une pression sur les pommes. intended to detach the apples from the common stem of each plant. characterized in that it consists in laterally moving the plants. one after the other. in a channel between the flexible and elastic surface of a movable member and a series of flexible and elastic pressure members then to rotate each plant practically around the axis of its stem when it circulates in the channel to detach the apples using resilient detaching members arranged in rows spaced in the direction of movement of the plants circulating in the channel and exerting pressure on the apples. REVENDICATION Il Appareil de dépouillement de plantes de choux de Bruxelles pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication I. caractérisé en ce qu'il comprend un canal d'épaisseur variable compris entre un organe mobile ayant une surface souple et élastique. une série d'organes de pression. lesquels sont orientés dans le sens du déplacement de l'organe mobile, espacés perpendiculairement à celui-ci. et possèdent chacun une surface souple et élastique opposée au susdit organe mobile. des moyens pour pousser élastiquement les organes de pression vers la surface de l'organe mobile, et des rangées d'organes détacheurs élastiques. espacés dans le sens du déplacement de l'organe mobile. et disposés dans les espaces compris entre deux organes de pression voisins. CLAIM It Apparatus for skinning Brussels sprouts plants for the implementation of the method according to claim I. characterized in that it comprises a channel of variable thickness lying between a movable member having a flexible and elastic surface. a series of pressure bodies. which are oriented in the direction of movement of the movable member, spaced perpendicularly thereto. and each have a flexible and elastic surface opposite to the aforesaid movable member. means for elastically pushing the pressure members towards the surface of the movable member, and rows of elastic detaching members. spaced in the direction of movement of the movable member. and arranged in the spaces between two neighboring pressure members. SOUS-REVENDICATIONS 1. Appareil selon la revendication Il caractérisé en ce que l'extrémité amont des organes de pression est évasée vers l'extérieur et s'écarte de la surface de l'organe mobile de façon à former une embouchure guidant les plantes dans l'entrée du canal. SUB-CLAIMS 1. Apparatus according to claim II characterized in that the upstream end of the pressure members is flared outwardly and moves away from the surface of the movable member so as to form a mouth guiding the plants into the inlet. of the canal. 2. Appareil selon la revendication 11, caractérisé en ce que 2. Apparatus according to claim 11, characterized in that l'organe mobile est un tambour tournant dans un bâti et entraîné par un élément moteur. par l'intermédiaire d'une transmission. the movable member is a drum rotating in a frame and driven by a motor element. through a transmission. 3. Appareil selon la revendication 11. caractérisé en ce que les organes de pression sont des segments curvilignes entourant une grande partie du périmètre du tambour. 3. Apparatus according to claim 11. characterized in that the pressure members are curvilinear segments surrounding a large part of the perimeter of the drum. 4. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 3. caractérisé en ce que les organes de pression sont reliés les uns aux autres et espacés les uns des autres sur toute la largeur du tambour par des traverses sur lesquelles ils sont montés élastiquement de manière qu'ils puissent s'approcher ou s'écarter indépendamment les uns des autres de la surface élastique du tambour. 4. Apparatus according to claim II and sub-claim 3. characterized in that the pressure members are connected to each other and spaced from each other over the entire width of the drum by cross members on which they are elastically mounted. so that they can approach or move apart independently of each other from the elastic surface of the drum. 5. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 4. caractérisé en ce que les traverses sont elles-mêmes montées sur deux flasques de profil curviligne, reliés au bâti et voisins chacun de l'extrémité correspondante du tambour 6. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 5, caractérisé en ce que les flasques latéraux sont reliés au bâti d'une manière telle qu'ils peuvent flotter dans le sens radial du tambour et sont sollicités élastiquement vers la surface de celui-ci. 5. Apparatus according to claim II and sub-claim 4. characterized in that the crosspieces are themselves mounted on two flanges of curvilinear profile, connected to the frame and each adjacent to the corresponding end of the drum. 6. Apparatus according to claim II and sub-claim 5, characterized in that the side flanges are connected to the frame in such a way that they can float in the radial direction of the drum and are resiliently urged towards the surface thereof. -this. 7. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 5 ou 6. caractérisé en ce que les flasques curvilignes portent les arbres rotatifs sur lesquels sont calés les organes détacheurs. 7. Apparatus according to claim II and sub-claim 5 or 6. characterized in that the curvilinear flanges carry the rotary shafts on which the detaching members are wedged. 8. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 5. caractérisé en ce que chacun des flasques curvilignes se compose de deux bras articulés l'un sur l'autre au voisinage du milieu de la longueur du flasque. 8. Apparatus according to claim II and sub-claim 5. characterized in that each of the curvilinear flanges consists of two arms articulated on one another in the vicinity of the middle of the length of the flange. 9. Appareil selon la revendication 11. caractérisé en ce que les organes détacheurs sont des rouleaux en caoutchouc ayant des bossages extérieurs constituant des doigts détacheurs. 9. Apparatus according to claim 11, characterized in that the detaching members are rubber rollers having exterior bosses constituting detaching fingers. 10. Appareil selon la revendication Il et les sous-revendications 5 et 9. caractérisé en ce que les rouleaux détacheurs sont montés sur des arbres communs disposés entre les flasques latéraux. 10. Apparatus according to claim II and sub-claims 5 and 9. characterized in that the stripper rollers are mounted on common shafts arranged between the side flanges. 11. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication I caractérisé en ce que les arbres des rouleaux détacheurs sont accouplés les uns aux autres par des chaines individuelles et par des courroies de manière qu'ils tournent tous dans le même sens. 11. Apparatus according to claim II and sub-claim I characterized in that the shafts of the stripper rollers are coupled to each other by individual chains and by belts so that they all rotate in the same direction. 12. Appareil selon la revendication Il et la revendication 11. 12. Apparatus according to claim II and claim 11. caractérisé en ce que le groupe des rouleaux détacheurs montés sur les premiers bras articulés des fiasques latéraux sont entraînés à une vitesse inférieure à la vitesse à laquelle sont entrainés les rouleaux détacheurs montés sur les seconds bras des flasques latéraux. characterized in that the group of stripper rollers mounted on the first articulated arms of the side flanges are driven at a speed lower than the speed at which the stripper rollers mounted on the second arms of the side flanges are driven. 13. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 10. caractérisé en ce que les arbres des rouleaux détacheurs sont entraînés à vitesse variable par un arbre commun tournant dans une extrémité des flasques latéraux. 13. Apparatus according to claim 11 and sub-claim 10. characterized in that the shafts of the stripper rollers are driven at variable speed by a common shaft rotating in one end of the side flanges. 14. Appareil selon la revendication Il et la sous-revendication 2. caractérisé en ce que le tambour tourne dans un sens tel que sa surface se déplace vers l'entrée du canal, tandis que les organes détacheurs tournent en sens opposé de manière que leurs doigts voisins de la surface du tambour se déplacent dans le même sens que celle-ci. 14. Apparatus according to claim II and sub-claim 2. characterized in that the drum rotates in a direction such that its surface moves towards the entrance of the channel, while the detaching members rotate in the opposite direction so that their fingers adjacent to the surface of the drum move in the same direction as the latter. 15. Appareil selon la revendication 11. caractérisé en ce que les organes détacheurs sont espacés les uns des autres dans le sens du déplacement de l'organe mobile. 15. Apparatus according to claim 11, characterized in that the detaching members are spaced from each other in the direction of movement of the movable member. 16. Appareil selon la revendication 11. caractérisé en ce qu'il comporte une trémie de chargement débouchant au voisinage de la surface de l'organe mobile et recevant les plantes disposées côte à côte et ayant leurs tiges orientées transversalement par rapport au sens du déplacement de l'organe mobile. 16. Apparatus according to claim 11, characterized in that it comprises a loading hopper opening in the vicinity of the surface of the movable member and receiving the plants arranged side by side and having their stems oriented transversely with respect to the direction of movement. of the movable organ.
CH919074A 1974-07-04 1974-07-04 Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers CH579880A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH919074A CH579880A5 (en) 1974-07-04 1974-07-04 Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH919074A CH579880A5 (en) 1974-07-04 1974-07-04 Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH579880A5 true CH579880A5 (en) 1976-09-30

Family

ID=4349319

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH919074A CH579880A5 (en) 1974-07-04 1974-07-04 Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH579880A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2596947A1 (en) ADVANCE DEVICE FOR MOVING ALONG A TREE TRUNK
EP0414621A1 (en) Dehydrating press
FR2489096A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR SHAPING A PASTE, AND FEEDING MECHANISM, SEPARATING DEVICE AND CUTTING DEVICE FOR SUCH AN APPARATUS
CH395863A (en) Variable speed load moving device
FR2744598A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR PRODUCING CYLINDRICAL FOOD, AND CYLINDRICAL FOOD
FR2503545A1 (en) PROCESS AND APPARATUS FOR FRUIT TILING, IN PARTICULAR TOMATOES
FR2478594A1 (en) HELICOIDAL CARRIER
CH579880A5 (en) Brussels sprout stripping machine - forms soft resilient nip between drum and pressure members spaced alternately with stripping rollers
FR2587593A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR PARTIAL PEELING OF FRESH SWEET CORN.
BE559901A (en)
FR2550120A1 (en) DEVICE FOR CUTTING ELONGATE ELEMENTS WITH RECTANGULAR SECTION IN TRUNCTIONS OF A PREDETERMINED LENGTH
FR2561953A1 (en) CUTTING MACHINE IN PLATES CONTINUOUS STRIP OF RESISTANT MATERIAL
FR3002117A1 (en) Machine for opening of cocoa pod for separation of shell and internal broad bean, has blade provided with pressing element to apply each pod against edge of blade, where pressing element and blade are moved with regard to each other
FR2607526A1 (en) CLEANING BRUSH FOR DRUM SCRAPING MACHINE, AND DRUM SCRAPING MACHINE EQUIPPED WITH SUCH A BRUSH
FR2613911A1 (en) Apparatus for peeling and sizing endives and other similar vegetables
FR2728497A1 (en) FIBER CUTTING DEVICE
FR2589089A3 (en) Tile cleaning apparatus
FR2823061A1 (en) HARVESTING MACHINE WITH IMPROVED DRIVE DEVICE
FR2693441A1 (en) Endless belt conveyor system - includes guide slots in plastic edge rails to allow easy cleaning and protect belt from deterioration during use
EP3986810B1 (en) Process and system for conveying fruit and vegetables with an oriented stalk
FR2900918A1 (en) Irrigation sleeve rolling and unrolling device for use with e.g. agricultural machine, has clutchable movement module clutched to ensure rotation of hose reels installed in cradle and is retracted to let rotation free
FR2593480A1 (en) CHAINSAW CARRIER, IN PARTICULAR FOR A MACHINE FOR TENDING OR STRETCHING STRIPS
EP0072824A1 (en) Curved belt conveyor
EP0096606B1 (en) Continuous press, particularly for pressing beet pulp and other products containing juices
FR2560535A1 (en) Fruit sorting machine

Legal Events

Date Code Title Description
PUE Assignment

Owner name: FRISCO-FINDUS AG

PL Patent ceased