CH474766A - Apparatus for measuring the speed of an organ - Google Patents

Apparatus for measuring the speed of an organ

Info

Publication number
CH474766A
CH474766A CH1029267A CH1029267A CH474766A CH 474766 A CH474766 A CH 474766A CH 1029267 A CH1029267 A CH 1029267A CH 1029267 A CH1029267 A CH 1029267A CH 474766 A CH474766 A CH 474766A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
cell
electrodes
electrode
sub
converter device
Prior art date
Application number
CH1029267A
Other languages
French (fr)
Inventor
Harold Cufflin Maurice
Original Assignee
Marconi Co Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority claimed from CH881766A external-priority patent/CH445164A/en
Priority claimed from GB32308/66A external-priority patent/GB1144488A/en
Application filed by Marconi Co Ltd filed Critical Marconi Co Ltd
Publication of CH474766A publication Critical patent/CH474766A/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01PMEASURING LINEAR OR ANGULAR SPEED, ACCELERATION, DECELERATION, OR SHOCK; INDICATING PRESENCE, ABSENCE, OR DIRECTION, OF MOVEMENT
    • G01P3/00Measuring linear or angular speed; Measuring differences of linear or angular speeds
    • G01P3/36Devices characterised by the use of optical means, e.g. using infrared, visible, or ultraviolet light

Description

  

  Appareil pour mesurer la vitesse d'un organe    La présente invention a pour objet un appareil  pour mesurer la vitesse d'un organe se déplaçant par  rapport à un point de référence selon une trajectoire  prédéterminée. Cet appareil peut être destiné à  mesurer des vitesses dans des processus industriels, par  exemple la vitesse de sortie d'un     ruban    d'acier hors  d'un laminoir, ou encore la vitesse d'un véhicule.  



       L'appareil    faisant l'objet de la     revendication    du bre  vet principal comprend au moins un dispositif capable  de transformer la lumière en courant électrique, des  moyens pour éclairer ce dispositif par de la lumière  provenant d'au moins une zone dudit organe, fixe par  rapport au point de référence, et des moyens pour  moduler la lumière atteignant le dispositif à un degré  qui dépend de la vitesse du mouvement dudit organe par  rapport au point de référence.  



  Dans une forme d'exécution de cet     appareil    et dans  d'autres appareils connus, un projecteur de lumière est  agencé pour projeter sur l'élément une image de  lumière et d'ombre comportant des lignes transversales  à la direction du mouvement relatif, la lumière réflé  chie depuis la surface d'image de la pièce étant pro  jetée sur une cellule photoélectrique. Le signal de  sortie de la cellule contient une composante principale  d'une fréquence dépendant de la vitesse du mouvement  relatif de l'élément et de l'espacement, dans la direc  tion du mouvement relatif, de ces lignes transversales.  En mesurant de toute façon connue la fréquence de  cette composante, la vitesse relative peut être déduite.  



  On a cherché à obtenir un appareil établi sur le  principal de ces appareils connus mais plus simple que  ces derniers. En particulier, on a cherché à obtenir un  appareil dans lequel le signal électrique de sortie  contenant une composante de fréquence principale qui  dépend de la vitesse est obtenue sans projection  optique d'une image de lignes de lumière et d'ombre  sur la surface dont la vitesse doit être mesurée. En évi  tant la nécessité d'une projection optique de lignes,    l'équipement optique nécessaire peut être considérable  ment simplifié et son prix sensiblement abaissé.  



  L'invention a pour objet un appareil tel que défini  dans la revendication du brevet principal et est carac  térisé en ce que lesdits moyens pour moduler la  lumière comprennent, dans le dispositif convertisseur,  un ensemble de lignes photosensibles disposées de  façon à recevoir la lumière de cette zone, ces lignes  étant également espacées et formant un angle avec la  direction de déplacement de l'organe mobile par rap  port au dispositif convertisseur, un dispositif pour  combiner les signaux de sortie dus aux lignes photo  sensibles individuelles afin de former un signal de  sortie combiné du dispositif convertisseur, et un dispo  sitif pour mesurer la fréquence d'une composante de  fréquence principale présente dans ce signal.  



  Le terme  organe  doit être compris ici dans un  sens large. Il pourra, par exemple, désigner un objet  quelconque susceptible de se déplacer, par exemple un  dessin d'ombre et de lumière traversant un écran.  



  Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une  forme d'exécution de l'objet de l'invention:  la     fig.    1 est une vue en perspective de cette forme  d'exécution, et  les     figs.    2, 3 et 4 représentent chacune une cellule  au sélénium pouvant être utilisée dans cette forme  d'exécution.  



  Les     figs.    2 à 4 sont schématiques et ne peuvent  représenter les électrodes ni leur espacement à  l'échelle.  



  L'appareil représenté à la     fig.1    est destiné à  mesurer la vitesse d'un ruban d'acier S sortant d'un  laminoir non représenté. Une source de lumière L illu  mine une surface A du ruban, cette surface étant  représentée circulaire mais pouvant avoir toute autre  forme. Si le ruban est suffisamment chaud pour pro  duire assez de lumière ou de radiation pour activer un  dispositif transformateur lumière-électricité, on peut se  dispenser de la source L. La lumière provenant du           ruban    est projetée sur une cellule au sélénium C  décrite plus loin, de manière que le signal électrique de  sortie de la cellule contienne une composante de fré  quence principale dépendant de la vitesse de déplace  ment du ruban. La lumière est focalisée sur la cellule  C par un dispositif à lentilles O.

   Le signal de sortie de  la cellule C est amplifié par un amplificateur M et la  vitesse du mouvement est mesurée par un fréquence  mètre F qui mesure la fréquence de cette composante  principale et qui peut être calibré directement en  vitesse.  



  Une forme de la cellule C est représentée à la       fig.2.    Cette cellule comporte un     support    1, par  exemple une plaque de fibres de verre, sur lequel sont  également espacées des électrodes métalliques paral  lèles 2 formées de fils ou mieux de     rubans,    déposées  sur le support et séparées les unes des autres par du  sélénium 3. Le sélénium     constitue    une couche placée  sur la plaque 1 et sur la surface supérieure de laquelle  les électrodes 2 sont déposées. Des électrodes de deux  en deux sont connectées à une borne 4 de la cellule et  les autres électrodes à une     borne    5.

   La cellule est dis  posée de façon que les électrodes s'étendent à angle  droit de la direction de mouvement du     ruban    S     (fig.1)     tel qu'il est  vu  par la cellule.  



  Dans la cellule représentée à la     fig.3,    les élec  trodes sont constituées par des  dents  de deux  pei  gnes  métalliques 12 et 22 déposés sur une couche 3  de sélénium, sur une plaque de     support    1 en fibres de  verre. Un peigne est connecté à la borne 4 et l'autre à  la     borne    5.  



  La cellule représentée à la     fig.4    ne comporte  qu'un peigne métallique 32 déposé sur une couche de  sélénium 3 elle-même déposée sur une plaque de sup  port métallique 6, en laiton par exemple. Le peigne 32  est relié à la borne 5 et la plaque 6 à la borne 4.  



  La cellule au sélénium peut être remplacée par une  cellule utilisant à la place du sélénium toute matière  photorésistante, par exemple du     germanium    dopé.  



  Dans tous les cas les électrodes sont avantageuse  ment déposées dans le vide et peuvent être par  exemple en aluminium ou en or. Dans un cas pratique,  la cellule de la     fig.    3 peut présenter une plaque de sup  port 1 de 3,2 à 6,5     cm2,    la couche de sélénium peut  présenter une épaisseur de 0,38 mm, et les peignes  métalliques peuvent avoir une épaisseur de 0,025 à  0,050 mm, chaque  dent  du peigne présentant une  largeur de 0,25 mm et l'espacement entre deux dents  adjacentes, une sur chaque peigne, étant aussi de  0,25 mm.  



  Dans l'appareil représenté à la     fig.1,    l'élément  mobile dont la vitesse doit être mesurée, le ruban S,  est une pièce matérielle réelle qui se déplace elle  même par rapport à la cellule C. Cela n'est pas néces  saire toutefois et l'élément mobile peut être simplement  une image, un dessin ou un modèle de lumière et  d'ombre se déplaçant sur une surface fixe. C'est     ainsi     par exemple que l'élément mobile peut être une     image     de lumière et d'ombre produite sur l'écran d'un tube  cathodique, par exemple un écran d'un radar indica  teur de gisement.

   Il est évident que l'appareil décrit  peut mesurer la vitesse de déplacement d'une telle  image dans une direction     particulière    à travers l'écran  du tube alors que cet écran lui-même ne bouge pas.  



  La composante de fréquence principale qui dépend  de la vitesse est obtenue dans le signal de sortie du dis-    positif transformateur lumière-électricité par suite de  l'effet du mouvement de la lumière à travers les lignes  photosensibles également espacées que le dispositif  présente à une lumière en mouvement relatif. On  connaît évidemment des cellules au sélénium à élec  trodes en forme de fils ou de rubans parallèles avec du  sélénium remplissant les espaces entre ces électrodes.

    Dans ces cellules connues toutefois, aucun     soin    n'est       pris    pour assurer l'égalité des espaces entre les élec  trodes comme il est nécessaire si on veut     obtenir    une  composante de fréquence     principale    bien définie et  dépendant de la vitesse. En outre, dans ces cellules  connues, le nombre d'électrodes par une unité de lon  gueur (soit la dimension à angle droit de la direction  d'extension des électrodes) est considérablement infé  rieur au nombre qui est pratiquement nécessaire dans  la cellule utilisée dans l'appareil décrit.



  Apparatus for measuring the speed of an organ The present invention relates to an apparatus for measuring the speed of an organ moving with respect to a reference point along a predetermined path. This apparatus can be intended for measuring speeds in industrial processes, for example the exit speed of a steel strip from a rolling mill, or even the speed of a vehicle.



       The apparatus which is the subject of the claim of the main patent comprises at least one device capable of transforming light into electric current, means for illuminating this device with light coming from at least one zone of said organ, fixed by relative to the reference point, and means for modulating the light reaching the device to a degree which depends on the speed of movement of said organ relative to the reference point.



  In one embodiment of this apparatus and in other known apparatuses, a light projector is arranged to project on the element an image of light and shadow comprising lines transverse to the direction of the relative movement, the light reflected from the image surface of the part being projected onto a photocell. The output signal of the cell contains a principal component of a frequency depending on the speed of the relative movement of the element and the spacing, in the direction of the relative movement, of these transverse lines. By measuring the frequency of this component anyway, the relative speed can be deduced.



  An attempt has been made to obtain an apparatus established on the main of these known apparatuses but simpler than the latter. In particular, it has been sought to obtain an apparatus in which the output electrical signal containing a main frequency component which depends on the speed is obtained without optical projection of an image of lines of light and shadow on the surface of which the speed must be measured. By avoiding the need for optical line projection, the necessary optical equipment can be considerably simplified and its price significantly lowered.



  The object of the invention is an apparatus as defined in the claim of the main patent and is characterized in that said means for modulating the light comprise, in the converter device, a set of photosensitive lines arranged so as to receive the light from this area, these lines being equally spaced and forming an angle with the direction of movement of the movable member relative to the converter device, a device for combining the output signals due to the individual photosensitive lines in order to form an output signal combined converter device, and a device for measuring the frequency of a main frequency component present in this signal.



  The term organ is to be understood here in a broad sense. It could, for example, designate any object capable of moving, for example a drawing of shadow and light passing through a screen.



  The appended drawing represents, by way of example, an embodiment of the object of the invention: FIG. 1 is a perspective view of this embodiment, and FIGS. 2, 3 and 4 each represent a selenium cell which can be used in this embodiment.



  Figs. 2 to 4 are schematic and cannot represent the electrodes or their spacing to scale.



  The apparatus shown in FIG. 1 is intended to measure the speed of a steel strip S leaving a rolling mill, not shown. A light source L illumines a surface A of the strip, this surface being represented circular but being able to have any other shape. If the tape is hot enough to produce enough light or radiation to activate a light-to-electricity transformer device, the source L can be dispensed with. The light from the tape is projected onto a selenium C cell described below, so that the electrical output signal of the cell contains a main frequency component depending on the speed of travel of the ribbon. The light is focused on the C cell by an O lens device.

   The output signal of cell C is amplified by an amplifier M and the speed of movement is measured by a frequency meter F which measures the frequency of this main component and which can be calibrated directly in speed.



  A shape of cell C is shown in Fig. 2. This cell comprises a support 1, for example a plate of glass fibers, on which are also spaced parallel metal electrodes 2 formed of wires or better still of ribbons, deposited on the support and separated from each other by selenium 3. The selenium constitutes a layer placed on the plate 1 and on the upper surface of which the electrodes 2 are deposited. Two-by-two electrodes are connected to a terminal 4 of the cell and the other electrodes to a terminal 5.

   The cell is arranged so that the electrodes extend at right angles to the direction of movement of the ribbon S (fig. 1) as seen by the cell.



  In the cell shown in FIG. 3, the electrodes consist of the teeth of two metal pei gnes 12 and 22 deposited on a layer 3 of selenium, on a support plate 1 of glass fibers. One comb is connected to terminal 4 and the other to terminal 5.



  The cell shown in FIG. 4 only comprises a metal comb 32 deposited on a layer of selenium 3 itself deposited on a metal support plate 6, made of brass for example. Comb 32 is connected to terminal 5 and plate 6 to terminal 4.



  The selenium cell can be replaced by a cell using in place of selenium any photoresist material, for example doped germanium.



  In all cases, the electrodes are advantageously deposited in a vacuum and may for example be made of aluminum or of gold. In a practical case, the cell of FIG. 3 may have a support plate 1 of 3.2-6.5 cm2, the selenium layer may have a thickness of 0.38 mm, and the metal combs may have a thickness of 0.025 to 0.050 mm, each tooth of the comb having a width of 0.25 mm and the spacing between two adjacent teeth, one on each comb, also being 0.25 mm.



  In the apparatus shown in fig. 1, the moving element whose speed is to be measured, the tape S, is a real piece of hardware which itself moves relative to the cell C. This is not necessary however, the movable element may simply be an image, design, or pattern of light and shadow moving over a fixed surface. Thus, for example, the mobile element can be an image of light and shadow produced on the screen of a cathode ray tube, for example a screen of a bearing indicating radar.

   It is obvious that the apparatus described can measure the speed of movement of such an image in a particular direction through the screen of the tube while this screen itself is not moving.



  The speed-dependent main frequency component is obtained in the output signal of the light-to-electricity transformer device as a result of the effect of movement of light through the equally spaced photosensitive lines that the device presents to a light. in relative motion. There are obviously known selenium cells with electrodes in the form of parallel wires or ribbons with selenium filling the spaces between these electrodes.

    In these known cells, however, no care is taken to ensure the equality of the spaces between the electrodes as is necessary if one wishes to obtain a well-defined main frequency component which is dependent on the speed. Further, in these known cells, the number of electrodes per unit length (i.e. the dimension at right angles to the direction of extension of the electrodes) is considerably less than the number which is practically required in the cell used in the cell. the apparatus described.

 

Claims (1)

REVENDICATION Appareil selon la revendication du brevet principal, pour mesurer la vitesse d'un organe se déplaçant rela tivement à un point de référence selon une trajec toire prédéterminée, caractérisé en ce que lesdits moyens pour moduler la lumière comprennent, dans le dispositif convertisseur, un ensemble de lignes (3) pho tosensibles disposées de façon à recevoir la lumière de cette zone, ces lignes étant également espacées et for mant un angle avec la direction de déplacement de l'organe mobile par rapport au dispositif convertisseur, un dispositif (4, 5) CLAIM Apparatus according to claim of the main patent, for measuring the speed of an organ moving relative to a reference point along a predetermined path, characterized in that said means for modulating light comprise, in the converter device, a set of photo-sensitive lines (3) arranged so as to receive the light from this area, these lines also being spaced apart and forming an angle with the direction of movement of the movable member relative to the converter device, a device (4, 5) pour combiner les signaux de sortie dus aux lignes photosensibles individuelles afin de former un signal de sortie combiné du dispositif convertisseur, et un dispositif (M, F) pour mesurer la fréquence d'une composante de fréquence principale présente dans ce signal. SOUS-REVENDICATIONS 1. Appareil selon la revendication, caractérisé en ce que ledit angle est un angle droit. 2. Appareil selon la revendication, caractérisé en ce que le dispositif convertisseur est une cellule photo résistante. for combining the output signals due to the individual photosensitive lines to form a combined output signal of the converter device, and a device (M, F) for measuring the frequency of a main frequency component present in this signal. SUB-CLAIMS 1. Apparatus according to claim, characterized in that said angle is a right angle. 2. Apparatus according to claim, characterized in that the converter device is a resistive photo cell. 3. Appareil selon la sous-revendication 2, caracté risé en ce que la cellule comporte plusieurs électrodes métalliques parallèles également espacées, formées de fils ou de rubans, les espaces entre les électrodes étant remplis par une matière photorésistante, des électrodes de deux en deux étant connectées à une borne de la cellule et les autres électrodes à l'autre borne de la cel lule. 4. 3. Apparatus according to sub-claim 2, characterized in that the cell comprises several parallel metal electrodes equally spaced, formed of wires or ribbons, the spaces between the electrodes being filled with a photoresist material, electrodes of two in two. being connected to one terminal of the cell and the other electrodes to the other terminal of the cell. 4. Appareil selon la sous-revendication 2, caracté risé en ce que la cellule comporte une couche de matière photorésistante sur laquelle sont disposées deux électrodes en forme de peignes, chaque peigne étant connecté à une borne différente de la cellule, les dents des peignes étant parallèles et uniformément espacées et les dents d'une électrode étant disposées entre celles de l'autre électrode avec un espacement. 5. Apparatus according to sub-claim 2, characterized in that the cell comprises a layer of photoresist material on which are arranged two electrodes in the form of combs, each comb being connected to a different terminal of the cell, the teeth of the combs being parallel and evenly spaced and the teeth of one electrode being disposed between those of the other electrode with a gap. 5. Appareil selon la sous-revendication 2, caracté risé en ce que la cellule comporte une couche de matière photorésistante disposée sur une électrode de support métallique, et une seconde électrode disposée sur la face de la couche opposée à la première élec trode, la seconde électrode comprenant plusieurs fils ou rubans parallèles également espacés et connectés les uns aux autres. Apparatus according to sub-claim 2, characterized in that the cell comprises a layer of photoresist material disposed on a metal support electrode, and a second electrode disposed on the face of the layer opposite to the first electrode, the second electrode. comprising a plurality of parallel wires or ribbons equally spaced and connected to each other.
CH1029267A 1966-06-17 1967-07-19 Apparatus for measuring the speed of an organ CH474766A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH881766A CH445164A (en) 1966-06-16 1966-06-17 Apparatus for measuring the speed of an organ
GB32308/66A GB1144488A (en) 1966-07-19 1966-07-19 Improvements in or relating to measuring apparatus

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH474766A true CH474766A (en) 1969-06-30

Family

ID=25703805

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1029267A CH474766A (en) 1966-06-17 1967-07-19 Apparatus for measuring the speed of an organ

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH474766A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2174064A1 (en) * 1972-03-01 1973-10-12 Leitz Ernst Gmbh

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2174064A1 (en) * 1972-03-01 1973-10-12 Leitz Ernst Gmbh

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0030875B1 (en) Illuminating device for a large screen
FR2541784A1 (en) DEVICE FOR STATIC DEFLECTION OF AN INFRA-RED BEAM
FR2626376A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR MEASURING A BRIEF SHORT OF RADIATION OR A BRIEF ELECTRICAL IMPULSE
FR2519427A1 (en) SPECTROMETRY DEVICE
FR2718633A1 (en) Medical imaging device for low dose X or gamma ionizing radiation.
CH465907A (en) Exploration interferometer for the analysis of light of unknown spectral composition
CA2085235C (en) Device for measuring, at a plurality of points on a surface, a microwave field radiated by a source
FR2566902A1 (en) OPTICAL SYSTEM FOR SPECTROSCOPE
FR2787570A1 (en) CENTERED SPHERE SPECTROMETER
CH474766A (en) Apparatus for measuring the speed of an organ
FR2647552A1 (en) ELECTRIC SIGNAL MEASUREMENT SYSTEM USING ULTRA-SHORT OPTICAL PULSES
US3486032A (en) Apparatus for measuring speed comprising a light-electric translating device
EP0010474B1 (en) Radiation detector
FR2574940A1 (en) PHOTONIC SAMPLE DEVICE AND TRANSIENT ANALYSIS SYSTEM USING SUCH A DEVICE
FR2509877A1 (en) LIGHT BEAM DISTRIBUTOR
CH455314A (en) Electronic spectrophotometer
EP0326479B1 (en) Detector for x-ray tomography
FR2503381A1 (en) RADIATION DETECTOR
FR2534067A1 (en) MULTI-CHANNEL ROLLER ELECTRON MULTIPLIER AND APPLICATION OF SAID MULTIPLIER TO RADIATION OR PARTICLE DETECTOR DEVICES
EP0023902B1 (en) Optical device for regulation and adjustment of light
FR2625369A1 (en) DEVICES, ELEMENTS AND SYSTEMS FOR VISUALIZING THERMAL IMAGES
FR2536175A1 (en) ACOUSTO-OPTICAL SPECTRUM ANALYSIS DEVICE
FR2522415A1 (en) PROPORTIONAL DETECTOR OF IONIZING RADIATION FOR TWO DIMENSIONAL LOCATION
FR2590979A1 (en) Device allowing the quasi-simultaneous measurement of two neighbouring spectroscopic signals
Van den Berg et al. High luminosity spectrometry in the soft x-ray region, I: The cylinder spectrometer

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased