CH390955A - Device for stacking sheets - Google Patents

Device for stacking sheets

Info

Publication number
CH390955A
CH390955A CH89463A CH89463A CH390955A CH 390955 A CH390955 A CH 390955A CH 89463 A CH89463 A CH 89463A CH 89463 A CH89463 A CH 89463A CH 390955 A CH390955 A CH 390955A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
suction
roller
sheets
roll
stacking
Prior art date
Application number
CH89463A
Other languages
French (fr)
Inventor
Bruce Byrt Graham Archie
Original Assignee
Thrissell Engineering Company
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Thrissell Engineering Company filed Critical Thrissell Engineering Company
Publication of CH390955A publication Critical patent/CH390955A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H33/00Forming counted batches in delivery pile or stream of articles
    • B65H33/14Forming counted batches in delivery pile or stream of articles by diverting batches to separate receivers
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B35/00Supplying, feeding, arranging or orientating articles to be packaged
    • B65B35/30Arranging and feeding articles in groups
    • B65B35/50Stacking one article, or group of articles, upon another before packaging
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H29/00Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles
    • B65H29/001Adaptations of counting devices
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H29/00Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles
    • B65H29/24Delivering or advancing articles from machines; Advancing articles to or into piles by air blast or suction apparatus
    • B65H29/241Suction devices
    • B65H29/243Suction rollers
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H31/00Pile receivers
    • B65H31/24Pile receivers multiple or compartmented, e.d. for alternate, programmed, or selective filling
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65HHANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL, e.g. SHEETS, WEBS, CABLES
    • B65H2301/00Handling processes for sheets or webs
    • B65H2301/40Type of handling process
    • B65H2301/42Piling, depiling, handling piles
    • B65H2301/421Forming a pile
    • B65H2301/4212Forming a pile of articles substantially horizontal

Description

  

  
 



  Appareil pour empiler des feuilles
 La présente invention a pour objet un   appareil    pour empiler des feuilles, tel qu'utilisé, par exemple, sur des machines à Imprimer ou autres machines, où les feuilles qui sortent de la machine sont rassemblées en piles, par exemple des piles comptées.   



   L'appareil selon l'invention se caractérise par r des    moyens pour faire avancer des feuilles successivement le long d'un parcours, un rouleau d'aspiration rotatif monté à proximité dudit parcours et disposé    pour retirer les feuilles fee successivement de ceux-ci,    des moyens de dépouillement associés au rouleau pour retlirer chaque feuille de celui-ci et un dispositif destiné à recevoir les feuilles   dépouillées    et les empiler, ce dispositif étant placé de telle façon par rapport au rouleau d'aspiration que la pile, sur le côté où les feuilles pénètrent dans le dispositif d'empilage, s'étend au-delà du rouleau d'aspiration pour   dete,

   rmi-    ner avec ce   rouleau    un espace convergent de guidage pour les feuilles afin que celles-ci soient entraînées entre la pile et le dispositif d'empilage, en forçant la pile longitudinalement par rapport à ce dernier.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'appareil objet de l'invention.



   La fig. 1 est un schéma d'une machine incorporant l'appareil à entasser les feuilles.



   La fig. 2 est une coupe transversale d'une partie d'une telle machine montrant des   dispositifs    de commande de soupapes d'aspiration et d'une partie d'un rouleau d'aspiration, également en coupe.



   La fig. 3 est une coupe de la fig. 2 selon la ligne 3-3.



   La fig. 4 est une coupe transversale à travers un rouleau d'aspiration.



   La fig. 5 montre un dispositif   d'entrainement    pour une roue à rochet.



   Se référant à la fig. 1, un ruban de papier 1 provenant d'une machine à imprimer passe   dans    un dispositif coupant comprenant un porte-couteaux rotatif 2 et un couteau fixe 3 qui coopère avec les couteaux mobiles 3A pour couper des feuilles de ce ruban. Les bords des couteaux sont biseautés de manière connue pour produire un   cisailIement    à travers la largeur de celui-ci. Le ruban est ainsi découpé en une suite de feuilles qui se suivent mais en cas où un large ruban serait employé, et celui-ci est d'abord fendu en rubans plus étroits par   des    couteaux fendeurs 4 coupant contre un rouleau 5 et ainsi plusieurs feuilles côte à côte sont découpées en même temps de ces rubans.

   Pour simplifier l'explication,   on supposer, a    que le ruban   hest    simplement découpé en une succession de feuilles qui se suivent.



  Une feuille découpée est   engagée    par un rouleau   d'entralnement    6 et un rouleau presseur coopérant 7 et se déplace sur un parcours P qui est   sensible-    ment   délimité    par une plaque 8 à travers laquelle fait saillie le rouleau 6. Des paires analogues de rouleaux, 9 à 14 inclus,   disposés    de manière analogue, portent la feuille vers l'avant jusqu'à ce qu'elle entre finalement en contact avec un rouleau d'aspiration 15 et un rouleau presseur coopérant 16. Les rou  leaux      d'entrainement    tournent à une vitesse   périphéri-    que plus élevée que la vitesse du ruban afin d'écarter les feuilles l'une de l'autre.

   Le rouleau d'aspiration 15 sera décrit en détail   cimaprès    en se référant aux fig. 2 à 4, mais pour le moment il suffit de dire qu'il saisit une feuille par son effet d'aspiration et la porte sur environ 1800 vers une position de dépouillement 17. Une courroie 18 se déplace dans une    rainure dans la périphérie du rouleau 15 afin n de se    trouver à l'intérieur de la périphérie, cette cour  roie passant t sur des rouleaux de guidage 19 et 20    et un rouleau de serrage 21. Pour de larges feuilles,  il est prévu plusieurs courroies 18 avec leurs rainures correspondantes. Le brin supérieur de la courroie 18 quitte le rouleau d'aspiration 15 à une tangente et enlève ainsi une feuille du rouleau.

   Pour faciliter l'action de séparation et éviter d'endommager la feuille, l'aspiration est interrompue progressivement à mesure que chaque partie de la périphérie de rouleau d'aspiration, tour à tour, s'approche de la position d'empilage.   Audessus    de cette position se trouve un entasseur 22.



   Ainsi qu'on le verra sur le dessin, les positions relatives du rouleau d'aspiration 15 et de l'entasseur 22 sont telles que les feuilles dans l'entasseur, du côté où les feuilles pénètrent dans   l'en, tasseur,    surplombent la partie supérieure du rouleau d'une certaine distance et l'espace entre la partie suivante du rouleau et la feuille la plus basse dans l'entasseur forme une embouchure d'admission en forme de coin ou convergente. Ceci permet à chaque feuille successive de pénétrer dans l'entasseur en dessous de la feuille la plus basse de la pile dans l'entasseur, le mouvement de la feuille étant communiqué en partie par l'entraînement provenant du rouleau d'aspiration et en partie par la courroie 18.



   Afin d'aider à maintenir les feuilles en un tas bien rangé, il est prévu une garde pivotante 22a.



  Celle-ci peut être soulevée à la main, lorsqu'une pile doit être retirée, mais elle peut être déplacée automatiquement comme il sera expliqué ci-après.



   Si l'on désire avoir des piles composées d'un nombre déterminé de feuilles, des moyens sont prévus pour interrompre l'aspiration dans le rouleau 15 à intervalles donnés. Ainsi, après qu'un nombre désiré de feuilles se soit entassé dans   rentasseur    22,
I'aspiration dans le rouleau 15 est interrompu, comme décrit ci-après, de sorte que les feuilles qui suivent, au lieu d'être entassées dans 22, continuent de se déplacer sur le parcours P sous l'action des rouleaux d'entraînement et de pression, 23 à 26 inclus, jus  qu'à    ce qu'elles atteignent un autre rouleau d'aspiration 27, assisté d'un rouleau presseur 28.

   Ce rouleau d'aspiration est agencé, pour faciliter le fonctionnement, pour faire avancer les feuilles dans une pile s'accumulant par le haut dans un autre entasseur 29, les feuilles étant retirées du rouleau par une plaque 29A ayant une extrémité 29B recourbée et effilée qui se trouve à l'intérieur de la périphérie du rouleau d'aspiration et une partie horizontale tangentielle à la périphérie du rouleau.

   L'entasseur a une plaque de base 30 qui se déplace vers le bas dans des guides 31 à mesure que chaque nouvelle feuille est entraînée dans   l'entasseur.    La commande du mouvement de la plaque de base peut être effectuée par un cylindre à air 32, qui est rempli d'air sous une pression assez basse pour soulever la plaque de base vers sa position la plus élevée et est pourvu d'une soupape de décharge (non représentée) qui permet à l'air de s'échapper lorsque la plaque de base doit être déplacée vers le bas. Le cylindre est pourvu d'une tige de piston 33 reliée à un levier coudé 34 ayant une tige d'accouplement 35 à l'extrémité de son bras le plus long, laquelle tige d'accouplement pivote sur la plaque de base.

   Dans une disposition alternative (non représentée) la plaque peut être balancée par un poids compensateur qui suffit pour maintenir la plaque dans la position élevée mais permet à la plaque de se déplacer vers le bas sous la poussée de nouvelles feuilles entraînées dans l'entasseur. Comme dans le cas de l'entasseur 22, le rouleau d'aspiration 27 et l'entasseur 29 sont disposés de telle sorte que les feuilles dans l'entasseur s'étendent au-delà du rouleau et qu'une embouchure ou admission en forme de coin est formée, comme dans le cas précédent, de façon que chaque feuille successive se déplace facilement sur la feuille précédente dans l'entasseur.



   La commande de l'aspiration dans le rouleau 15 peut être suivie en se reportant aux fig. 2 et 3 qui montrent des parties des dispositions de soupapes à plus grande échelle. Se référant d'abord à la fig. 2, une roue à rochet 40 est mise en rotation, une dent à la fois, par une came à mouvement lent 70, fig. 5.



  En supposant que chaque pile comptée doit avoir 500 feuilles, la came tourne une fois pour chaque 50 feuilles qui   passent    dans l'entasseur et ainsi 10 courses de la came signifient que 500 feuilles ont passé. La roue à rochet a 20 dents et elle sera déplacée de dix dents par les dix courses de came, ou un demi-tour.



  Un disque de soupape rotatif 41 (fig. 2) est fixé à la roue à rochet et il est pourvu d'une perforation 42. Comme représenté,   cellei est    en alignement avec un trou 43   conduisant    à un tuyau d'aspiration 44 (le tuyau d'aspiration de comptage) et, sans considérer autre chose, on se rendra compte qu'une petite rotation du disque 41   interromprait    l'aspiration. Le trou 43 communique toutefois avec une fente arquée 44A de sorte qu'un mouvement considérable du disque est nécessaire avant que l'aspiration soit interrompue. On remarquera sur le dessin que le disque de soupape 41 est shunté par des conduits 61, commandés par une vanne 60, mais le but de ceci sera expliqué plus loin. C'est une vanne actionnée à la main, mais elle est fermée pendant les opérations ordinaires de comptage de feuilles.

   Par suite de la fente 44A, le trou 43 communique pendant un certain temps avec un autre conduit 45 et un tuyau 46 qui mène à un dispositif de soupape dans le rouleau d'aspiration 15 qui sera maintenant décrite en se référant également à la fig. 3. 47 est l'arbre du rouleau d'aspiration 15 qui tourne dans le sens de la flèche R, fig. 3 et 4. A l'arbre est fixé un élément distributeur 48 ayant deux groupes de conduits 49, comme   représenté,    et cet élément tourne dans un manchon fixe 50 pourvu d'une fente 51 qui s'étend sur l'arc A et avec laquelle communique le tuyau 46. Lorsque l'élément distributeur 48 tourne, un groupe de ses conduits 49 passent devant la fente 51 et sont ainsi reliés au tuyau d'aspiration de comptage 44 par le tuyau 46.

   Une autre fente 52 est pratiquée dans le manchon 50 et s'étend sur l'arc B.   I1     existe un shunt C entre les arcs dont le but est expliqué ci-après.



   Par conséquent, à mesure que l'élément distributeur 48 tourne, son autre groupe de conduits 49 passent devant cette fente 52, comme on le voit sur la fig. 2, et communiquent avec un autre tuyau d'aspiration 53 (le tuyau d'aspiration d'entassement). Les expressions   comptage   et     entassement  ,    eu égard aux tuyaux 44 et 53, 'sont employées   comme    termes de distinction appropriés pour faciliter la description quoique, comme on le verra plus loin, les deux tuyaux d'aspiration concernent à certains moments la distribution des feuilles au premier entasseur 22, fig. 1.



   Sur la longueur du rouleau d'aspiration se trouvent des conduits 54, fig. 2, dont la forme est le mieux représentée sur la fig. 4, et décrits en plus de détails lorsqu'on se référera à cette figure. La partie 55 sur les fig. 2 et 3, à laquelle les tuyaux 46 et 53 sont fixés, est immobile et fournit un palier pour l'arbre 47 du rouleau.



   Se référant maintenant à la fig. 4, le corps du rouleau d'aspiration 15   est    composé de trois éléments 56, 57 et 58, et les éléments 56 et 58 sont pourvus de longues rainures rectangulaires pour constituer les conduits d'aspiration 54. On voit que ceux-ci coïncident avec les trous et les   conduits    49 dans l'élément de soupape 48 et ainsi l'aspiration dans le tuyau 53 est (sous la commande de la soupape) efficace le long de ces rainures 54, desquelles des orifices d'aspiration 59 s'étendent jusqu'à la périphérie du rouleau.



   A mesure que le rouleau tourne, les conduits 49 dans une partie de l'élément 48 communiquent avec la fente 51 lorsque ladite partie se trouve à la position la plus basse, voir fig. 2. Une aspiration est ainsi exercée sur une feuille à partir du tuyau 44 par les orifices 59, les conduits 54, les conduits 49, la fente 51, le tuyau 46, et le trou 43. La feuille tourne par conséquent avec le rouleau sur une distance égale à l'arc A, fig. 3, auquel moment, par suite du shunt C, l'aspiration par lesdits orifices continue par l'aspiration provenant du tuyau 53 par la fente 52, l'autre groupe de conduits 49 et les conduits 54.



  La feuille est par conséquent maintenue contre le rouleau pendant un peu plus d'un demi-tour, puisque l'aspiration cesse à l'extrémité supérieure, fig. 3, de l'arc B. L'extrémité avant de la feuille peut être par conséquent facilement soulevée par la courroie 18 et le dégagement continue à mesure que les orifices d'aspiration retenant ladite feuille continuent à être fermés à l'aspiration par le mouvement de l'élément distributeur.



   Cette opération continue le temps qu'il faut pour distribuer 500 feuilles à l'entasseur, auquel moment le disque de soupape 41 a tourné suffisamment pour interrompre l'aspiration provenant du tuyau 44. Ceci rend la fente 51 inactive et ainsi plus aucune feuille n'est ramassée par le rouleau. Celles qui restent se déplacent jusqu'au deuxième rouleau   d'aspiration    27 où elles sont manipulées à peu près de la même façon. Entre-temps, le disque de soupape 41 continue à tourner et après encore dix mouvements des dents du rochet pendant lesquels 500 feuilles ont été ramassées dans l'entasseur 29, l'aspiration sera de nouveau disponible du tuyau 44 de sorte que les feuilles seront de nouveau portées vers le premier entasseur par le rouleau pendant que le deuxième entasseur a sa quote-part qui peut être retirée.

   Aucune commande n'est par conséquent nécessaire sur le deuxième rouleau d'aspiration sauf qu'un manchon, analogue au manchon 50, fait que l'aspiration est efficace à partir d'une position à proximité du dessus du rouleau jusqu'à la position de   dépouille-    ment. Ceci évite un effort d'aspiration perdu pendant le mouvement du rouleau de la position de   dépouil-    lement jusqu'à la position supérieure du rouleau.



   Lorsqu'une machine à imprimer est mise en opération, on perd une longueur considérable de bande avant que   ceileci    ne soit utilisable.   I1    est par conséquent nécessaire de se débarrasser de feuilles déficientes avant le commencement   d'un    travail sé  rieux et c'est dans ce but que la ; soupape 60 à com-    mande manuelle est prévue, fig. 2. Comme on l'a déjà expliqué, cette soupape est fermée pendant le fonctionnement normal mais lorsque des feuilles découpées d'un commencement défectueux du rouleau doivent être séparées de la production   anormale,    la soupape est ouverte.

   De cette façon, le   rouleau    15 fera avancer les feuilles jusqu'à   l'enbasseur    22, quelle que soit la position du disque de soupape 41.   Lors-    que des feuilles satisfaisantes arrivent, la soupape est fermée. Si le disque de soupape se trouve alors dans la position   appropriée,    ces feuilles continueront à avancer jusqu'à   l'enbasseur    22, jusqu'à ce que l'ouverture 42 se ferme. Alors, comme   précédemment,    les feuilles se déplaceront jusqu'à   l'ent sseur    29 et toutes les feuilles entassées dans l'entasseur 22, mauvaises et bonnes, sont rejetées.

   Si, toutefois, le disque de soupape ne se trouve pas dans la   position    appropriée, les bonnes feuilles succédant aux feuilles déficientes se   déplaceront    vers l'entasseur 29 constituant une pile incomplète qui est rejetée. Par la swte, les entasseurs se remplissent   alternativement.   



   La garde 22A sur   l'enbasseur    22   peut    être soulevée et abaissée automatiquement au moyen d'un cylindre à air 62. La garde est abaissée pendant tout le temps que les feuilles s'accumulent dans l'entasseur et pour un certain. temps après que la pile est complète, par exemple pendant que 50   feuilles    se rassemblent dans l'entasseur 29. Elle est ensuite sou  levée par le cylindre à air. Lorsque, par exemple,    450 feuilles se sont rassemblées dans   l'enta66eur    29, la garde est de nouveau abaissée.   Dans    l'intervalle, l'opérateur retire la pile de 22 et l'entasseur est alors prêt à recueillir la nouvelle pile.



   La commande du cylindre à air peut être effectuée par un dispositif de soupapes   actionnées'    par une roue à rochet analogue à 40, ou même par cette roue à rochet, qui peut être   disposé    pour ouvrir une sou  pape après le mouvement d'une dent après que le disque de soupape 41 a Interrompu l'aspiration au rouleau 15 et pour ouvrir une autre soupape pour entraîner le piston du cylindre à air   dans    le sens inverse après le mouvement de huit autres dents du rochet.



   La fig. 5 montre un entraînement approprié pour la roue à rochet 40. A l'arbre 47 du rouleau d'aspiration est fixée une roue d'engrenage   oonique    71 engageant une autre roue d'engrenage conique 72 sur un arbre 73 pourvu d'une vis sans fin 74 à une extrémité. Cette vis sans fin engage une roue à vis sans fin 75 à laquelle est fixée la came 70 pourvue d'un redan radial le long duquel une tige de   oame    76 peut se déplacer sous la pression   d'un    ressort 77. Un cliquet 78 pivotant sur la tige de came déplace la roue à rochet 40 brusquement lorsque l'ex  trémité    de la tige de came descend vivement le redan radial.



   Lorsque, comme c'est généralement le cas, de larges rubans sont à entasser et que les rouleaux d'aspiration ont une longueur considérable, les tuyaux d'aspiration et les soupapes de commande sont faits en double, un groupe à chaque extrémité du ruban, afin d'égaliser, autant que possible, la pression à l'intérieur des rouleaux.
  



  
 



  Device for stacking sheets
 The present invention relates to an apparatus for stacking sheets, as used, for example, on printing machines or other machines, where the sheets which come out of the machine are collected in stacks, for example counted stacks.



   The apparatus according to the invention is characterized by r means for advancing sheets successively along a path, a rotary suction roller mounted near said path and arranged to withdraw the sheets successively therefrom, stripping means associated with the roller for withdrawing each sheet therefrom and a device for receiving the stripped sheets and stacking them, this device being placed in such a way relative to the suction roller that the stack, on the side where the sheets enter the stacker, extend beyond the suction roller for dete,

   rmi- ning with this roller a converging guide space for the sheets so that they are entrained between the stack and the stacking device, forcing the stack longitudinally with respect to the latter.



   The accompanying drawing shows, by way of example, an embodiment of the apparatus which is the subject of the invention.



   Fig. 1 is a diagram of a machine incorporating the apparatus for stacking the leaves.



   Fig. 2 is a cross section of part of such a machine showing suction valve actuators and part of a suction roller, also in section.



   Fig. 3 is a section of FIG. 2 along line 3-3.



   Fig. 4 is a cross section through a suction roller.



   Fig. 5 shows a driving device for a ratchet wheel.



   Referring to fig. 1, a paper tape 1 coming from a printing machine passes through a cutting device comprising a rotary knife holder 2 and a fixed knife 3 which cooperates with the mobile knives 3A to cut sheets of this tape. The edges of the knives are bevelled in a known manner to produce a shear across the width thereof. The tape is thus cut into a series of sheets which follow one another but in the event that a wide tape is used, and this one is first split into narrower ribbons by slitting knives 4 cutting against a roll 5 and thus several sheets side by side are cut at the same time from these ribbons.

   To simplify the explanation, it is assumed that the tape is simply cut into a succession of sheets which follow one another.



  A cut sheet is engaged by a drive roll 6 and a cooperating press roll 7 and moves along a path P which is substantially delimited by a plate 8 through which the roll 6 protrudes. Similar pairs of rollers, 9 to 14 inclusive, arranged analogously, carry the sheet forward until it finally comes into contact with a suction roller 15 and a cooperating pressure roller 16. The feed rollers rotate at a peripheral speed higher than the speed of the ribbon in order to separate the sheets from each other.

   The suction roller 15 will be described in detail below with reference to Figs. 2 to 4, but for now it suffices to say that it grips a sheet by its suction effect and carries it about 1800 to a stripping position 17. A belt 18 moves in a groove in the periphery of the roller. 15 so as to lie inside the periphery, this belt passing over guide rollers 19 and 20 and a clamping roller 21. For wide sheets, several belts 18 are provided with their corresponding grooves. The upper run of the belt 18 leaves the suction roll 15 at a tangent and thereby removes a sheet from the roll.

   To facilitate the separating action and prevent damage to the sheet, the suction is gradually interrupted as each part of the suction roll periphery, in turn, approaches the stacking position. Above this position is a stacker 22.



   As will be seen in the drawing, the relative positions of the suction roller 15 and the stacker 22 are such that the sheets in the stacker, on the side where the sheets enter the packer, overhang the bottom. upper part of the roll a certain distance and the space between the next part of the roll and the lowest sheet in the stacker forms a wedge-shaped or converging inlet mouth. This allows each successive sheet to enter the stacker below the lowest sheet of the stack in the stacker, movement of the sheet being imparted in part by the drive from the suction roller and in part. by the belt 18.



   In order to help keep the leaves in a tidy pile, a swivel guard 22a is provided.



  This can be lifted by hand when a battery needs to be removed, but it can be moved automatically as will be explained below.



   If it is desired to have stacks composed of a determined number of sheets, means are provided for interrupting the suction in the roller 15 at given intervals. So, after a desired number of leaves have piled into collector 22,
The suction in the roller 15 is interrupted, as described below, so that the sheets which follow, instead of being piled in 22, continue to move on the path P under the action of the drive rollers and pressure, 23 to 26 inclusive, until they reach another suction roller 27, assisted by a pressure roller 28.

   This suction roll is arranged, for ease of operation, to advance the sheets in a stack accumulating from above in another stacker 29, the sheets being withdrawn from the roll by a plate 29A having a curved and tapered end 29B. which is inside the periphery of the suction roller and a horizontal part tangential to the periphery of the roller.

   The stacker has a base plate 30 which moves downward in guides 31 as each new sheet is fed through the stacker. The control of the movement of the base plate can be effected by an air cylinder 32, which is filled with air under pressure low enough to lift the base plate to its highest position and is provided with a relief valve. discharge (not shown) which allows air to escape when the base plate needs to be moved down. The cylinder is provided with a piston rod 33 connected to an elbow lever 34 having a coupling rod 35 at the end of its longer arm, which coupling rod pivots on the base plate.

   In an alternative arrangement (not shown) the plate can be balanced by a compensating weight which is sufficient to hold the plate in the elevated position but allows the plate to move downward under the pressure of new sheets entrained in the stacker. As in the case of the stacker 22, the suction roll 27 and the stacker 29 are arranged such that the sheets in the stacker extend beyond the roll and a shaped mouth or inlet. corner is formed, as in the previous case, so that each successive sheet moves easily over the previous sheet in the stacker.



   The control of the suction in the roller 15 can be followed by referring to figs. 2 and 3 which show parts of the larger scale valve arrangements. Referring first to fig. 2, a ratchet wheel 40 is rotated, one tooth at a time, by a slowly moving cam 70, FIG. 5.



  Assuming that each stack counted is to have 500 sheets, the cam rotates once for every 50 sheets that pass through the stacker and so 10 cam strokes mean 500 sheets have passed. The ratchet wheel has 20 teeth and it will be moved ten teeth by the ten cam strokes, or a half turn.



  A rotary valve disc 41 (Fig. 2) is attached to the ratchet wheel and is provided with a perforation 42. As shown, this is in alignment with a hole 43 leading to a suction pipe 44 (the pipe count suction) and, without considering anything else, it will be appreciated that a small rotation of the disc 41 would interrupt the suction. Hole 43, however, communicates with an arcuate slot 44A so that considerable movement of the disc is required before suction is interrupted. It will be noted in the drawing that the valve disc 41 is shunted by conduits 61, controlled by a valve 60, but the purpose of this will be explained later. It is a hand operated valve, but it is closed during ordinary sheet counting operations.

   As a result of the slot 44A, the hole 43 communicates for a time with another duct 45 and a pipe 46 which leads to a valve device in the suction roller 15 which will now be described with reference also to FIG. 3. 47 is the shaft of the suction roller 15 which rotates in the direction of arrow R, fig. 3 and 4. Attached to the shaft is a distributor element 48 having two groups of conduits 49, as shown, and this element rotates in a fixed sleeve 50 provided with a slot 51 which extends over the arc A and with which communicates with the pipe 46. When the distributor element 48 rotates, a group of its conduits 49 pass past the slot 51 and are thus connected to the metering suction pipe 44 by the pipe 46.

   Another slot 52 is made in the sleeve 50 and extends over the arc B. There is a shunt C between the arcs, the purpose of which is explained below.



   Therefore, as the distributor member 48 rotates, its other group of conduits 49 pass past this slot 52, as seen in FIG. 2, and communicate with another suction pipe 53 (the stuffing suction pipe). The expressions counting and piling, with respect to pipes 44 and 53, 'are used as appropriate distinguishing terms to facilitate the description although, as will be seen later, the two suction pipes relate at times to the distribution of the leaves to the first stacker 22, fig. 1.



   There are ducts 54 along the length of the suction roller, fig. 2, the shape of which is best shown in FIG. 4, and described in more detail when referring to this figure. Part 55 in fig. 2 and 3, to which the pipes 46 and 53 are attached, is stationary and provides a bearing for the roller shaft 47.



   Referring now to fig. 4, the body of the suction roller 15 is composed of three elements 56, 57 and 58, and the elements 56 and 58 are provided with long rectangular grooves to constitute the suction ducts 54. It is seen that these coincide with the holes and conduits 49 in the valve member 48 and thus the suction in the pipe 53 is (under the control of the valve) effective along those grooves 54, of which the suction ports 59 extend to 'at the periphery of the roll.



   As the roller rotates, the conduits 49 in part of the element 48 communicate with the slot 51 when said part is in the lowest position, see fig. 2. Suction is thus exerted on a sheet from the pipe 44 through the orifices 59, the ducts 54, the ducts 49, the slot 51, the pipe 46, and the hole 43. The sheet therefore rotates with the roller on. a distance equal to the arc A, fig. 3, at which time, as a result of the shunt C, the suction through said orifices continues with the suction coming from the pipe 53 through the slot 52, the other group of pipes 49 and the pipes 54.



  The sheet is therefore held against the roller for a little more than half a turn, since the suction stops at the upper end, fig. 3, of the arc B. The front end of the sheet can therefore be easily lifted by the belt 18 and the release continues as the suction ports retaining said sheet continue to be closed on suction by the movement of the distributor element.



   This operation continues for as long as it takes to dispense 500 sheets to the stacker, at which time the valve disc 41 has rotated enough to stop the suction from the pipe 44. This renders the slot 51 inactive and thus no more sheets are left. 'is picked up by the roller. Those that remain move to the second suction roller 27 where they are handled in much the same way. In the meantime, the valve disc 41 continues to rotate and after ten more movements of the ratchet teeth during which 500 leaves have been collected in the stacker 29, the suction will again be available from the pipe 44 so that the leaves will be again brought to the first stacker by the roller while the second stacker has its quota which can be withdrawn.

   No control is therefore necessary on the second suction roll except that a sleeve, analogous to sleeve 50, causes suction to be effective from a position near the top of the roll to the position of counting. This avoids a suction force lost during the movement of the roller from the unwinding position to the upper position of the roller.



   When a printing machine is put into operation, a considerable length of web is lost before it is usable. It is therefore necessary to get rid of deficient leaves before starting serious work and it is for this purpose that the; manually operated valve 60 is provided, fig. 2. As already explained, this valve is closed during normal operation but when sheets cut from a defective beginning of the roll are to be separated from the abnormal production, the valve is opened.

   In this way, the roller 15 will advance the sheets to the collector 22, regardless of the position of the valve disc 41. When satisfactory sheets arrive, the valve is closed. If the valve disc is then in the correct position, these sheets will continue to advance to the collector 22, until the opening 42 closes. Then, as before, the leaves will move to the ent ssor 29 and all the leaves piled up in the stacker 22, bad and good, are rejected.

   If, however, the valve disc is not in the correct position, the good leaves succeeding the deficient leaves will move to the stacker 29 constituting an incomplete stack which is rejected. By swte, the stackers fill up alternately.



   The guard 22A on the collector 22 can be raised and lowered automatically by means of an air cylinder 62. The guard is lowered while the leaves accumulate in the stacker and for some time. time after the stack is full, for example as 50 sheets collect in stacker 29. It is then lifted by the air cylinder. When, for example, 450 sheets have gathered in the feeder 29, the guard is lowered again. In the meantime, the operator removes the stack of 22 and the stacker is then ready to collect the new stack.



   The control of the air cylinder may be effected by a valve device operated by a 40-like ratchet wheel, or even by this ratchet wheel, which may be arranged to open a valve after the movement of a tooth afterwards. that the valve disc 41 has interrupted the suction at the roller 15 and to open another valve to drive the air cylinder piston in the reverse direction after the movement of eight other ratchet teeth.



   Fig. 5 shows a suitable drive for the ratchet wheel 40. Attached to the shaft 47 of the suction roller is an oonic gear wheel 71 engaging another bevel gear 72 on a shaft 73 provided with a worm screw. end 74 at one end. This worm engages a worm wheel 75 to which is fixed the cam 70 provided with a radial step along which a cam rod 76 can move under the pressure of a spring 77. A pawl 78 pivoting on the cam rod moves the ratchet wheel 40 sharply as the end of the cam rod sharply descends the radial step.



   When, as is usually the case, large tapes are to be piled up and the suction rollers are of considerable length, the suction pipes and control valves are made in duplicate, one group at each end of the tape. , in order to equalize, as much as possible, the pressure inside the rollers.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Appareil pour empiler des feuilles, caractérisé par des moyens pour faire avancer des feuilles successivement le long d'un parcours, un rouleau d'aspiration rotatif monté à proximité dudit parcours et disposé pour retirer les feuilles successivement de ceuxci, des moyens de dépouillement associés au rouleau pour retirer chaque feuille de celui-ci et un dispositif destiné à recevoir les feuilles dépouillées et les empiler, ce dispositif étant placé de telle façon par rapport au rouleau d'aspiration que la pile, sur le côté où les feuilles pénètrent dans le dispositif d'empilage, s'étend au-delà du rouleau d'aspiration pour déterminer avec ce rouleau un espace convergent de guidage pour les feuilles afin que celles-ci soient entraînées entre la pile et le dispositif d'empilage, CLAIM Apparatus for stacking sheets, characterized by means for advancing sheets successively along a path, a rotary suction roller mounted near said path and arranged to remove sheets successively therefrom, stripping means associated with the roller for removing each sheet therefrom and a device for receiving the stripped sheets and stacking them, this device being positioned so relative to the suction roller that the stack, on the side where the sheets enter the device stacking, extends beyond the suction roller to determine with this roller a converging guide space for the sheets so that they are entrained between the stack and the stacking device, en forçant la pile longitudinaiement par rapport à ce dernier. by forcing the stack longitudinally with respect to the latter. SOUS-REVENDICATIONS 1. Appareil selon la revendication, caractérisé par une soupape disposée pour arrêter l'aspiration à travers la périphérie du rouleau sensiblement à la position de dépouillement pour faciliter l'opération de dépouillement. SUB-CLAIMS Apparatus according to claim, characterized by a valve arranged to stop the suction through the periphery of the roller at substantially the stripping position to facilitate the stripping operation. 2. Appareil selon la revendication et la sousrevendication 1, caractérisé en ce que les moyens de dépouillement comprennent une courroie sans fin qui enveloppe le rouleau sur une partie de sa circonférence et quitte le rouleau tangentiellement à la position de dépouillement, la courroie étant noyée dans la périphérie du rouleau afin d'être hors de contact de la feuille portée par le rouleau jusqu'à ce que la position de dépouillement soit atteinte, à laquelle position la courroie engage la feuille pour la séparer du rouleau. 2. Apparatus according to claim and subclaim 1, characterized in that the means of skinning include endless belt which wraps the roll over part of its circumference and leaves the roll tangentially at the stripping position, the belt being embedded in the periphery of the roll so as to be out of contact with the sheet carried by the roll until the stripping position is reached, at which position the belt engages the sheet to separate it from the roll. 3. Appareil selon la revendication et la sousrevendication 1, caractérisé en ce que les moyens de dépouillement comprennent une plaque plate disposée pour se trouver à une tangente par rapport au rouleau à la position de dépouillement pour séparer une feuille du rouleau, ladite plaque ayant une extrémité recourbée et effilée noyée dans la périphérie du rouleau un peu en avant de la position de dépouillement, la partie effilée augmentant en épaisseur à mesure qu'elle s'approche de la position de dépouillement jusqu'à ce qu'elle rejoigne la partie tangentielle. 3. Apparatus according to claim and subclaim 1, characterized in that the stripping means comprises a flat plate disposed to be at a tangent to the roll at the stripping position to separate a sheet from the roll, said plate having a curved and tapered end embedded in the periphery of the roll a little forward of the stripping position, the tapered portion increasing in thickness as it approaches the stripping position until it meets the tangential part . 4. Appareil selon la revendication et les sous revendications 1 à 3, et pour entasser des feuilles en piles comptées, caractérisé en ce qu'il comprend une soupape pour le rouleau d'aspiration pourvu d'un dispositif pouvant se déplacer en synchronisme avec ledit rouleau et disposé pour interrompre l'aspiration dudit rouleau à la fin d'un intervalle de temps déterminé, de sorte que les feuilles entraînées vers l'appareil ne sont pas retirées par le rouleau d'aspiration, mais continuent leur parcours. 4. Apparatus according to claim and sub-claims 1 to 3, and for stacking sheets in counted stacks, characterized in that it comprises a valve for the suction roller provided with a device which can move in synchronism with said. roller and arranged to interrupt the suction of said roller at the end of a determined time interval, so that the sheets drawn towards the apparatus are not withdrawn by the suction roller, but continue their journey. 5. Appareil selon la revendication et les sousrevendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'il comprend au moins deux rouleaux d'aspiration et deux dispositifs d'empilage associés espacés le long dudit parcours et une soupape associée au premier rouleau d'aspiration n du parcours, ladite soupape comportant des moyens mobiles se déplaçant en synchronisme avec les rouleaux et disposé pour interrompre raspiration au rouleau appartenant au premier dispositif d'empilage du parcours, à la fin d'un intervalle de temps déterminé, après quoi les feuilles continuent à se déplacer sur le deuxième rouleau, 5. Apparatus according to claim and subclaims 1 to 3, characterized in that it comprises at least two suction rollers and two associated stacking devices spaced along said path and a valve associated with the first suction roller n of the course, said valve comprising movable means moving in synchronism with the rollers and arranged to interrupt the suction of the roller belonging to the first stacking device of the course, at the end of a determined time interval, after which the sheets continue to flow. move on the second roller, de sorte qu'une première pile est rassemblée dans le premier dispositif d'empilage et ensuite une autre pile comptée est rassemblée dans le deuxième dispositif d'empilage sur quoi la soupape provoque une aspiration dans ledit premier rouleau d'aspiration et l'opération se répète. so that a first stack is collected in the first stacker and then another count stack is collected in the second stacker whereupon the valve causes a suction in said first suction roll and the operation proceeds. say again. 6. Appareil selon la sous-revendication 5, caractérisé en ce que le premier rouleau d'aspiration est pourvu d'une courroie à dépouillement et que le dispositif d'empilage associé est disposé au-dessus du rouleau de sorte que les feuilles sont rassemblées en une pile ascendante, et en ce que le deuxième rouleau d'aspiration est pourvu d'une plaque à dépouillement et que le dispositif d'empilage est disposé sous le rouleau de sorte que les feuilles sont rassemblées en une pile descendante. 6. Apparatus according to sub-claim 5, characterized in that the first suction roller is provided with a stripping belt and the associated stacking device is disposed above the roller so that the sheets are gathered. in an ascending stack, and in that the second suction roll is provided with a stripping plate and the stacking device is disposed under the roll so that the sheets are collected in a descending stack. 7. Appareil selon la sous-revendication 5, caractérisé en ce qu'il comprend une soupape à commande manuelle dans le dispositif de soupapes, qui peut être ouverte pour rendre les moyens mobiles dudit dispositif de soupapes inefficace pour empêcher par exemple l'empilage de feuilles présentant des défauts. 7. Apparatus according to sub-claim 5, characterized in that it comprises a manually operated valve in the valve device, which can be opened to render the movable means of said valve device ineffective to prevent for example stacking of. leaves with defects.
CH89463A 1962-01-26 1963-01-24 Device for stacking sheets CH390955A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB3098/62A GB973227A (en) 1962-01-26 1962-01-26 Improvements in sheet stacking apparatus

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH390955A true CH390955A (en) 1965-04-30

Family

ID=9751896

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH89463A CH390955A (en) 1962-01-26 1963-01-24 Device for stacking sheets

Country Status (4)

Country Link
US (1) US3197200A (en)
CH (1) CH390955A (en)
DE (1) DE1461238A1 (en)
GB (1) GB973227A (en)

Families Citing this family (14)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3396966A (en) * 1966-02-03 1968-08-13 Gen Electric Sheet stacking apparatus
US3841500A (en) * 1972-04-06 1974-10-15 Kimberly Clark Co Apparatus for stacking flat flexible components
NL7314126A (en) * 1973-10-15 1975-04-17 Hapa Holland Nv DEVICE FOR BUNDING FLAT FLEXIBLE OBJECTS.
AT333193B (en) * 1974-12-23 1976-11-10 Gao Ges Automation Org DISCHARGE AND STACKING DEVICE FOR FLAT TRANSPORTED GOODS, SUCH AS PAPER SHEETS, DOCUMENTS AND THE LIKE
DE2725546A1 (en) * 1977-06-07 1978-12-21 Womako Masch Konstr DEVICE FOR DEFLECTING SHEETS OF PAPER
NL7809622A (en) * 1978-09-21 1980-03-25 Molen Maschf Bv V D Apparatus for further treating strips cut from tobacco leaf.
FR2489798A1 (en) * 1980-09-05 1982-03-12 Hotchkiss Brandt Sogeme DEVICE FOR STACKING THIN AND FLEXIBLE OBJECTS
ZA853021B (en) * 1984-04-30 1985-12-24 Banson Pty Ltd Pads and their formation
US4968022A (en) * 1986-09-15 1990-11-06 Monarch Marking Systems, Inc. Stacker
US4843959A (en) * 1987-04-02 1989-07-04 Komori Currency Technology Uk Ltd. Producing piles of serially-indexed papers from a plurality of unindexed imprints
CA2484888C (en) * 2003-10-16 2010-08-31 Fpna Acquisition Corporation High volume adjustable vacuum assembly for a roll in an interfolding machine
CN100572233C (en) * 2005-02-01 2009-12-23 海德堡印刷机械股份公司 Be used for handling generation air blowing of machine beat ground or the air-breathing device that page or leaf is opened
JP2014179033A (en) * 2013-03-15 2014-09-25 Toshiba Corp Paper sheet handling apparatus
ITUA20162080A1 (en) * 2016-03-29 2017-09-29 United Converting Srl STRUCTURE OF ASPIRATED ROLLER FOR INTERFOGRAM MACHINES.

Family Cites Families (9)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2759543A (en) * 1950-05-26 1956-08-21 American Viscose Corp Sheeter
US2797092A (en) * 1954-06-30 1957-06-25 Parten Machinery Company Pneumatic rotary sheet feeding mechanism
US2796258A (en) * 1954-07-23 1957-06-18 Burroughs Corp Sheet feeding and counting apparatus
US2852989A (en) * 1954-08-09 1958-09-23 Crown Zellerbach Corp Stacker and delivery mechanism for paper products and the like
US2867438A (en) * 1956-10-19 1959-01-06 Gen Electric Paper-stacking device
US3051332A (en) * 1957-12-19 1962-08-28 Int Standard Electric Corp Stacking device
US3006258A (en) * 1958-12-29 1961-10-31 Cutler Hammer Inc Material handling system
US3046008A (en) * 1960-04-05 1962-07-24 Du Pont Mechanism for stacking sheets
US3087725A (en) * 1960-09-15 1963-04-30 Cummins Chicago Corp Document delivery apparatus

Also Published As

Publication number Publication date
DE1461238A1 (en) 1968-11-28
US3197200A (en) 1965-07-27
GB973227A (en) 1964-10-21

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0056353B1 (en) Automatic machine for cutting, folding and preparing packages of sheets delivered from wound webs
CH390955A (en) Device for stacking sheets
EP0323296B1 (en) Process for the formation of zig-zag piles using an endless web of flexible material, and machine for carrying out this process
EP0467817B1 (en) Rotative sheet feeder for the accurate positioning of sheet-like elements on flat supports
FR2650996A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PRODUCING BATTERIES CONTAINING A PRECISE NUMBER OF INTERFOLIATED SHEETS
FR2544704A1 (en) APPARATUS AND METHOD FOR CROSSING FOLDING STRIPS OF PAPER
FR2467164A1 (en) DEVICE FOR STACKING FLAT OBJECTS, IN PARTICULAR FOLDING BOX CUTTERS
EP0475886B1 (en) Method and means for opening a paper roll and for splicing the end of a paper ribbon to the end of a second paper ribbon
EP0677472A1 (en) Finishing machine for printed sheets
FR2511352A1 (en) APPARATUS FOR SEPARATING SHEETS IN A CONTINUOUS FOIL STACKING MEMBER
FR2548162A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR FORMING AND HANDLING STACKS OF SHEET MATERIAL
FR2476619A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FOLDING AND INTERFOLIATING CONTINUOUS DISPLACEMENT PAPER STRIPS
FR2654981A1 (en) PRINTING FOLDER.
FR2660641A1 (en) METHOD OF CHANGING BAND ON A MANUFACTURING MACHINE
FR2619557A1 (en) OUTPUT DEVICE FOR STRIP TEXTILE
FR2485499A1 (en) DEVICE FOR DEPOSITING SHEETS OF PAPER ON A STACK
FR2612164A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR WRAPPING A DELICATE SHEET MATERIAL TO BE TRANSPORTER
EP0244308B1 (en) Machine for receiving and piling cut sheets
FR2528023A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR THE RECOVERY OF FLAT PRODUCTS PRESENTING IN SCALE PROVISIONS, PARTICULARLY FOR THE RECOVERY OF PRINTED SHEETS
EP2704973B1 (en) Device for stacking sheets of paper or similar
EP0662437B1 (en) Device for connecting tapes of flexible material
FR2733742A1 (en) BATTERY EXCHANGE ON THE RECEIVER OF A SHEET PRINTING MACHINE
FR2550773A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR SEPARATING GROUPS OF DISK-SHAPED OBJECTS FROM A CELL ARRIVING IN A CURRENT
EP0267431B1 (en) Device for piling flat objects
EP0453984A2 (en) Device for jogging sheets