CH324233A - Method for indicating the degree of plastic deformation of a material and apparatus for carrying out this method - Google Patents

Method for indicating the degree of plastic deformation of a material and apparatus for carrying out this method

Info

Publication number
CH324233A
CH324233A CH324233DA CH324233A CH 324233 A CH324233 A CH 324233A CH 324233D A CH324233D A CH 324233DA CH 324233 A CH324233 A CH 324233A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
sample
elastic member
load
force
force indicators
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Lawrence Brown Guy
Peebles Mcmurrich Robert
Original Assignee
Commw Of Australia
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Commw Of Australia filed Critical Commw Of Australia
Publication of CH324233A publication Critical patent/CH324233A/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01NINVESTIGATING OR ANALYSING MATERIALS BY DETERMINING THEIR CHEMICAL OR PHYSICAL PROPERTIES
    • G01N3/00Investigating strength properties of solid materials by application of mechanical stress
    • G01N3/08Investigating strength properties of solid materials by application of mechanical stress by applying steady tensile or compressive forces

Description

  

  
 



  Procédé pour indiquer le degré de déformation plastique d'une matière
 et appareil pour la mise en oeuvre de ce procédé
 La présente invention a pour objet un procédé pour indiquer le degré de déformation plastique d'une matière et un appareil pour la mise en   ceuvre    de ce procédé. Elle a notamment pour but d'indiquer la charge d'épreuve appliquée à un échantillon de matière, c'est-àdire la charge pour laquelle la déformation plastique de cet échantillon égale une proportion prescrite de cette longueur. L'invention est destinée à indiquer le degré de déformation plastique de matières métalliques et de certaines autres matières ayant un grand domaine de déformation élastique.



   Une propriété intéressante de certaines matières, spécialement des matières métalliques, est l'effort pour lequel une déformation plastique devient importante. Cette propriété peut parfois être définie comme la limite d'élasticité, mais dans beaucoup de cas, aucune limite d'élasticité bien définie n'apparaît. Dans ces cas, il est d'usage de définir cette propriété en donnant l'effort d'épreuve en pour-cent, c'està-dire l'effort pour lequel la déformation de la matière sous charge dépasse la déformation qui se serait produite si la matière était restée élastique, du pourcentage indiqué de la longueur sur laquelle la déformation est mesurée.



   L'effort d'épreuve est habituellement déterminé par un essai de traction sur un échantillon de la matière, en mesurant l'allongement par rapport à une longueur de référence sur l'éprouvette et en augmentant les charges de traction, puis en portant les résultats sur un graphique donnant l'allongement en fonction de la charge.

   Une ligne est alors tirée parallèlement à la partie droite, correspondant à l'allongement proportionnel, de cette courbe, mais cette ligne est décalée par rapport à ladite partie droite d'une distance qui représente un allongement égal au pourcentage désiré de la longueur de référence, qui peut être, par exemple, de 0,1 ou 0,2    /o.    La charge d'épreuve est alors obtenue comme étant la charge correspondant au point d'intersection de cette ligne et de la courbe donnant l'allongement en fonction de la charge; l'effort d'épreuve est calculé à partir de la charge d'épreuve et de l'aire de la section de l'échantillon soumis aux essais.



   Cette façon de faire demande beaucoup de travail, mais on peut réduire celui-ci dans une certaine mesure en établissant la courbe charge : allongement avec l'aide d'enregistreurs à grande amplification. Ces instruments, cependant, sont coûteux et dans bien des cas il est  encore nécessaire de construire la ligne décalée parallèle à la partie droite de la courbe correspondant à l'allongement proportionnel et de lire la charge correspondant au point d'intersection de cette ligne et de la courbe. Dans la plupart des cas, la courbe charge: allongement est nécessaire seulement pour déterminer la charge d'épreuve et, par suite, on pourrait s'en passer si la charge d'épreuve pouvait être déterminée exactement par d'autres moyens.



   La présente invention a pour but de fournir des moyens relativement peu coûteux pour indiquer pratiquement immédiatement le degré de déformation plastique d'un échantillon de matière sous charge et notamment pour déterminer sa charge d'épreuve.



   Le procédé pour indiquer le degré de déformation plastique d'une matière suivant la présente invention est caractérisé en ce qu'on applique une charge à un échantillon de ladite matière, on applique une charge proportionnelle à un organe élastique tel qu'il n'est pas déformé au-delà de sa limite élastique lors de l'application de cette charge, on relie des indicateurs d'effort à résistance électrique respectivement à l'échantillon et à l'organe élastique, et   l'on    monte ces indicateurs d'effort dans un circuit en pont de telle manière que le degré de déformation plastique de l'échantillon soit indiqué par le degré de déséquilibre du pont.



   L'appareil suivant l'invention pour la mise en oeuvre du procédé susmentionné est caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour appliquer une charge à un échantillon de ladite matière, des moyens grâce auxquels une charge proportionnelle est appliquée à un organe élastique tel qu'il n'est pas déformé audelà de sa limite élastique lors du fonctionnement de l'appareil, des indicateurs d'effort à résistance électrique reliés respectivement à l'échantillon et à l'organe élastique, ces indicateurs d'effort étant montés dans un circuit en pont, et des moyens associés audit circuit pour indiquer le degré de déformation plastique de l'échantillon.



   Dans la description qui suit de formes d'exécution de l'appareil selon l'invention données à titre d'exemple, on se référera au dessin annexé, dans lequel:
 La fig. 1 est une vue latérale d'un appareil pour indiquer le degré de déformation plastique d'une matière.



   La fig. 2 est une coupe suivant la ligne 2-2 de la fig. 1.



   Les fig. 3 et 4 sont des vues semblables à la fig. 1 d'autres appareils, et
 la fig. 5 est un schéma du circuit électrique des appareils des fig. 1 à 4.



   Dans les différentes figures du dessin, les mêmes signes de référence se rapportent à des éléments identiques ou correspondants.



   En se référant d'abord aux fig. 1 et 2 du dessin, on voit un appareil d'essai comprenant une manille de chargement 11 de type connu, destinée à être reliée aux moyens d'application de la charge d'une machine à vérifier   ia    résistance mécanique (non représentée). La manille 11 présente une portée taraudée 12 destinée à recevoir une extrémité d'un échantillon en éprouvette 13 de la matière à examiner. L'autre extrémité de l'éprouvette est vissée dans une autre manille. Un extensomètre 15 est monté sur l'éprouvette 13 et comprend une bride 16 qui est soumise à des efforts élevés, pendant la charge, en comparaison de ceux auxquels est soumis le reste de l'extensomètre.

   Des indicateurs d'effort E et E1 à résistance électrique sont fixés à la bride 16, et d'autres indicateurs d'effort   E2    et   E3    sont fixés à une partie soumise à des efforts élevés de la manille de chargement   Il.   



   Les indicateurs d'effort E, E1,   Ev    et   E    sont montés dans un circuit en pont et il est prévu dans ce circuit un galvanomètre ou indicateur de déséquilibre, des moyens (tels qu'une résistance variable) pour faire varier la réponse de   l'un    des groupes d'indicateurs, et une batterie ou autre source de courant à potentiel constant.



   La manille de chargement 11 a des dimensions telles que l'effort maximum dans ladite manille est inférieur à sa limite proportionnelle sous la charge maximum appliquée à  l'éprouvette, et par suite la réponse des indicateurs d'effort E2 et E3 en fonction de la charge est linéaire. L'extensomètre porte une fraction négligeable de la charge et la réponse des indicateurs d'effort E et   EI qu'il    porte est par suite proportionnelle à l'allongement de l'éprouvette. Les résistances du pont sont réglées d'après l'aire de la section et le module d'élasticité de l'éprouvette, de sorte que l'équilibre reste inchangé lorsque la charge augmente, aussi longtemps que l'allongement de l'éprouvette est proportionnel à la charge. Tout défaut de proportionnalité est alors indiqué par une déviation du galvanomètre.

   L'échelle du galvanomètre peut être étalonnée en pourcentage de la longueur de référence de l'extensomètre, ou bien une déviation constante du galvanomètre pour des allongements correspondant à divers pourcentages peut être obtenue au moyen d'un shunt.



   Un relais approprié peut être incorporé pour donner une indication visible ou audible lorsqu'un allongement de pourcentage prescrit est atteint. Un tel relais, si désiré, peut comprendre un dispositif électronique déclenché par le courant de déséquilibre dans le circuit de l'indicateur ou, si   l'on    emploie un galvanomètre à miroir, une cellule photoélectrique peut être agencée de façon à être actionnée par le mouvement du spot lumineux issu du galvanomètre. Un trembleur et/ou un signal lumineux apparaissant sur le cadran de la machine d'essai, peuvent être actionnés par de tels moyens.



   La fig. 3 du dessin montre un appareil dans lequel la manille de chargement 11 a une tige prolongée 17, et un second extensomètre 18 est monté sur la tige 17. Dans ce cas, les indicateurs d'effort   E,    et Es sont fixés à la bride 19 soumise à des efforts élevés de l'extensomètre 18.



   Au lieu d'employer comme organe élastique une des manilles de chargement, on peut utiliser un autre organe distinct, ou bien l'organe élastique peut être constitué par un prolongement de l'échantillon plus large que ce dernier, ledit organe ayant une section telle qu'il n'est pas déformé au-delà de sa limite élastique pendant le fonctionnement de l'appareil. La fig. 4 montre un appareil dans lequel l'éprouvette 13 se prolonge de façon à fournir une portion 20 de section uniforme sur laquelle est ajusté le second extensomètre 18.



  L'aire de la section de la portion 20 est suffisamment plus grande que celle de la partie normale 21 de l'éprouvette pour assurer que la portion 20 ne soit pas déformée au-delà de sa limite élastique pendant l'application de la plus grande charge sur l'échantillon.



   La fig. 5 du dessin montre le schéma du circuit électrique des appareils décrits. Dans cette figure, A et   A1    sont des résistances d'équilibrage, A étant variable, B est un dispositif de réglage pour faire varier la réponse des indicateurs E2 et E3, D est un régulateur de la tension d'alimentation, V est un voltmètre, G est un galvanomètre, S est un shunt, et
C est un dispositif de réglage du shunt. E et E1 sont les indicateurs d'effort reliés à l'éprouvette, et E2 et E3 sont les indicateurs d'effort reliés à l'organe élastique;
 Lors du fonctionnement, la tension est réglée à une valeur constante déterminée par le dispositif D, et le pont est équilibré par la résistance variable A.



   La charge est appliquée lentement à l'éprouvette et le dispositif de réglage B est réglé jusqu'à ce que le spot du galvanomètre reste immobile lorsque la charge augmente. Le circuit est ensuite rééquilibré si nécessaire, en réglant à nouveau la résistance variable A.



  Pendant cette opération, la charge doit de préférence ne pas dépasser environ la moitié de la valeur équivalente à la limite prévue de proportionnalité de l'éprouvette.



   La charge est augmentée de façon continue et la déviation du galvanomètre se produit lorsque la limite élastique de l'éprouvette est dépassée et que la déformation plastique commence. La lecture de la charge sur la machine d'essai est notée lorsque la déviation du galvanomètre atteint une valeur déterminée, correspondant à l'allongement égal au pourcentage désiré, laquelle valeur peut être réglée au moyen du dispositif C de réglage du shunt.  



   Le dispositif de réglage B comprenant deux résistances situées dans deux bras adjacents du pont et une connexion réglable reliant ces deux résistances est avantageux car son réglage n'affecte pas la sensibilité du galvanomètre.
  



  
 



  Method for indicating the degree of plastic deformation of a material
 and apparatus for carrying out this method
 The present invention relates to a method for indicating the degree of plastic deformation of a material and to an apparatus for carrying out this method. Its main purpose is to indicate the test load applied to a sample of material, that is to say the load for which the plastic deformation of this sample equals a prescribed proportion of this length. The invention is intended to indicate the degree of plastic deformation of metallic materials and certain other materials having a large elastic deformation range.



   An interesting property of some materials, especially metallic materials, is the stress at which plastic deformation becomes important. This property can sometimes be defined as the yield strength, but in many cases no well-defined yield strength appears. In these cases, it is customary to define this property by giving the test force in percent, that is to say the force for which the deformation of the material under load exceeds the deformation which would have occurred if the material had remained elastic, by the indicated percentage of the length over which the strain is measured.



   The proof force is usually determined by a tensile test on a sample of the material, measuring the elongation against a reference length on the test piece and increasing the tensile loads, then recording the results. on a graph giving the elongation as a function of the load.

   A line is then drawn parallel to the straight part, corresponding to the proportional elongation, of this curve, but this line is offset from said straight part by a distance which represents an elongation equal to the desired percentage of the reference length , which can be, for example, 0.1 or 0.2 / o. The test load is then obtained as being the load corresponding to the point of intersection of this line and the curve giving the elongation as a function of the load; the test force is calculated from the test load and the cross-sectional area of the test sample.



   This way of doing it requires a lot of work, but it can be reduced to a certain extent by establishing the load: elongation curve with the help of high amplification recorders. These instruments, however, are expensive and in many cases it is still necessary to construct the offset line parallel to the straight part of the curve corresponding to the proportional elongation and to read the load corresponding to the point of intersection of this line and of the curve. In most cases, the load: elongation curve is needed only to determine the proof load and, therefore, could be dispensed with if the proof load could be determined exactly by other means.



   The object of the present invention is to provide relatively inexpensive means for almost immediately indicating the degree of plastic deformation of a sample of material under load and in particular for determining its proof load.



   The method for indicating the degree of plastic deformation of a material according to the present invention is characterized by applying a load to a sample of said material, applying a load proportional to an elastic member such as is not not deformed beyond its elastic limit during the application of this load, we connect the force indicators to electrical resistance respectively to the sample and to the elastic member, and we mount these force indicators in a bridge circuit in such a way that the degree of plastic deformation of the sample is indicated by the degree of unbalance of the bridge.



   The apparatus according to the invention for carrying out the aforementioned method is characterized in that it comprises means for applying a load to a sample of said material, means by which a proportional load is applied to an elastic member such that it is not deformed beyond its elastic limit during the operation of the apparatus, of the electrical resistance force indicators connected respectively to the sample and to the elastic member, these force indicators being mounted in a bridge circuit, and means associated with said circuit for indicating the degree of plastic deformation of the sample.



   In the following description of embodiments of the apparatus according to the invention given by way of example, reference will be made to the appended drawing, in which:
 Fig. 1 is a side view of an apparatus for indicating the degree of plastic deformation of a material.



   Fig. 2 is a section taken along line 2-2 of FIG. 1.



   Figs. 3 and 4 are views similar to FIG. 1 other devices, and
 fig. 5 is a diagram of the electrical circuit of the apparatuses of FIGS. 1 to 4.



   In the various figures of the drawing, the same reference signs relate to identical or corresponding elements.



   Referring first to Figs. 1 and 2 of the drawing, a test apparatus is seen comprising a loading shackle 11 of known type, intended to be connected to the means for applying the load of a machine for checking mechanical strength (not shown). The shackle 11 has a threaded bearing surface 12 intended to receive one end of a test tube sample 13 of the material to be examined. The other end of the test piece is screwed into another shackle. An extensometer 15 is mounted on the specimen 13 and includes a flange 16 which is subjected to high stresses, during loading, compared to those to which the rest of the extensometer is subjected.

   Electric resistance force indicators E and E1 are fixed to the flange 16, and other force indicators E2 and E3 are fixed to a part subjected to high forces of the loading shackle II.



   The force indicators E, E1, Ev and E are mounted in a bridge circuit and there is provided in this circuit a galvanometer or imbalance indicator, means (such as a variable resistor) to vary the response of the one of the groups of indicators, and a battery or other constant potential current source.



   The loading shackle 11 has dimensions such that the maximum force in said shackle is less than its proportional limit under the maximum load applied to the test specimen, and consequently the response of the force indicators E2 and E3 as a function of the load is linear. The extensometer carries a negligible fraction of the load and the response of the force indicators E and EI which it carries is consequently proportional to the elongation of the test piece. The resistances of the bridge are adjusted according to the cross-sectional area and the modulus of elasticity of the specimen, so that the equilibrium remains unchanged as the load increases, as long as the elongation of the specimen is proportional to the load. Any lack of proportionality is then indicated by a deviation of the galvanometer.

   The galvanometer scale can be calibrated as a percentage of the reference length of the extensometer, or a constant deviation of the galvanometer for elongations corresponding to various percentages can be obtained by means of a shunt.



   A suitable relay can be incorporated to give a visible or audible indication when a prescribed percentage elongation is reached. Such a relay, if desired, can comprise an electronic device triggered by the unbalance current in the indicator circuit or, if a mirror galvanometer is employed, a photocell can be arranged to be actuated by the indicator. movement of the light spot coming from the galvanometer. A shaker and / or a light signal appearing on the dial of the testing machine, can be actuated by such means.



   Fig. 3 of the drawing shows an apparatus in which the loading shackle 11 has an extended rod 17, and a second extensometer 18 is mounted on the rod 17. In this case, the force indicators E, and Es are attached to the flange 19 subjected to high forces of the extensometer 18.



   Instead of using one of the loading shackles as an elastic member, another separate member can be used, or else the elastic member can be constituted by an extension of the sample wider than the latter, said member having a section such that it is not deformed beyond its elastic limit during operation of the apparatus. Fig. 4 shows an apparatus in which the test piece 13 is extended so as to provide a portion 20 of uniform section on which the second extensometer 18 is fitted.



  The cross-sectional area of portion 20 is sufficiently larger than that of normal portion 21 of the specimen to ensure that portion 20 is not deformed beyond its elastic limit during application of the greater load on the sample.



   Fig. 5 of the drawing shows the electrical circuit diagram of the devices described. In this figure, A and A1 are balancing resistors, A being variable, B is an adjusting device to vary the response of the indicators E2 and E3, D is a regulator of the supply voltage, V is a voltmeter , G is a galvanometer, S is a shunt, and
It is a shunt adjustment device. E and E1 are the force indicators linked to the test piece, and E2 and E3 are the force indicators linked to the elastic member;
 During operation, the voltage is set to a constant value determined by device D, and the bridge is balanced by variable resistor A.



   The load is slowly applied to the specimen and the adjuster B is adjusted until the spot of the galvanometer remains stationary as the load increases. The circuit is then rebalanced if necessary, again setting variable resistor A.



  During this operation, the load should preferably not exceed about half of the value equivalent to the expected limit of proportionality of the test piece.



   The load is continuously increased and the galvanometer deflection occurs when the elastic limit of the specimen is exceeded and plastic deformation begins. The reading of the load on the testing machine is noted when the deviation of the galvanometer reaches a determined value, corresponding to the elongation equal to the desired percentage, which value can be adjusted by means of the device C for adjusting the shunt.



   The adjustment device B comprising two resistors located in two adjacent arms of the bridge and an adjustable connection connecting these two resistors is advantageous because its adjustment does not affect the sensitivity of the galvanometer.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION I: Procédé pour indiquer le degré de déformation plastique d'une matière, caractérisé en ce qu'on applique une charge à un échantillon de ladite matière, on applique une charge proportionnelle à un organe élastique tel qu'il n'est pas déformé au-delà de sa limite élastique lors de l'application de cette charge, on relie des indicateurs d'effort à résistance électrique respectivement à l'échantillon et à l'organe élastique, et l'on monte ces indicateurs d'effort dans un circuit en pont de telle manière que le degré de déformation plastique de l'échantillon soit indiqué par le degré de déséquilibre du pont. CLAIM I: Method for indicating the degree of plastic deformation of a material, characterized in that a load is applied to a sample of said material, a load proportional to an elastic member is applied such that it is not deformed beyond of its elastic limit during the application of this load, electric resistance force indicators are connected respectively to the sample and to the elastic member, and these force indicators are mounted in a bridge circuit so that the degree of plastic deformation of the sample is indicated by the degree of unbalance of the bridge. SOUS-REVENDICATIONS: 1. Procédé selon la revendication I, caractérisé en ce que l'on place l'échantillon et l'organe élastique dans une machine appliquant la charge à l'échantillon et la charge proportionnelle à l'organe élastique, on règle le circuit en pont de façon qu'il reste équilibré tant que l'échantillon est déformé élastiquement, et l'on augmente la charge à l'aide de la machine jusqu'à ce que le pont se déséquilibre dans une mesure déterminée. SUB-CLAIMS: 1. Method according to claim I, characterized in that the sample and the elastic member are placed in a machine applying the load to the sample and the load proportional to the elastic member, the bridge circuit is adjusted. so that it remains balanced as long as the sample is elastically deformed, and the load is increased with the aid of the machine until the bridge becomes unbalanced to a determined extent. 2. Procédé selon la revendication I, pour déterminer l'effort d'épreuve d'une matière, caractérisé en ce qu'on prépare un échantillon de la matière, on place l'échantillon et l'organe élastique dans une machine à appliquer la charge, on applique un extensomètre, sur lequel sont montés deux indicateurs d'effort, à l'échantillon, on applique deux autres indicateurs d'effort à l'organe élastique, on règle le circuit en pont de façon qu'il reste équilibré pendant le chargement de l'échantillon en deçà de sa limite élastique, on augmente la charge à l'aide de la machine jusqu'à ce que le pont se déséquilibre dans une mesure déterminée, et on lit la charge correspondant à ce degré de déséquilibre. 2. Method according to claim I, to determine the test force of a material, characterized in that a sample of the material is prepared, the sample and the elastic member are placed in a machine to apply the material. load, an extensometer, on which two force indicators are mounted, is applied to the sample, two other force indicators are applied to the elastic member, the bridge circuit is adjusted so that it remains balanced during loading the sample below its elastic limit, the load is increased with the machine until the bridge becomes unbalanced to a determined extent, and the load corresponding to this degree of unbalance is read. 3. Procédé selon la revendication I, caractérisé en ce que l'organe élastique est constitué par un prolongement de Féchantillon, ledit prolongement ayant des dimensions telles qu'il n'est pas déformé au-delà de sa limite élastique pendant la durée de l'essai. 3. Method according to claim I, characterized in that the elastic member is constituted by an extension of the sample, said extension having dimensions such that it is not deformed beyond its elastic limit during the duration of the sample. 'trial. 4. Procédé selon la revendication I, caractérisé en ce que l'organe élastique est constitué par une manille de chargement et en ce que les indicateurs d'effort qui y sont reliés sont appliqués directement aux surfaces de celle-ci. 4. Method according to claim I, characterized in that the elastic member is constituted by a loading shackle and in that the force indicators which are connected thereto are applied directly to the surfaces thereof. 5. Procédé selon la revendication I, caractérisé en ce que les indicateurs d'effort reliés à l'organe élastique sont incorporés dans un extensomètre monté sur l'organe élastique. 5. Method according to claim I, characterized in that the force indicators connected to the elastic member are incorporated in an extensometer mounted on the elastic member. REVENDICATION Il: Appareil pour la mise en oeuvre du procédé selon la revendication I, caractérisé en ce qu'il comprend des moyens pour appliquer une charge à un échantillon de ladite matière, des moyens grâce auxquels une charge proportionnelle est appliquée à un organe élastique tel qu'il n'est pas déformé au-delà de sa limite élastique lors du fonctionnement de l'appareil, des indicateurs d'effort à résistance électrique reliés respectivement à l'échantillon et à l'organe élastique, ces indicateurs d'effort étant montés dans un circuit en pont, et des moyens associés audit circuit pour indiquer le degré de déformation plastique de l'échantillon. CLAIM It: Apparatus for carrying out the method according to claim I, characterized in that it comprises means for applying a load to a sample of said material, means by which a proportional load is applied to an elastic member such as is not deformed beyond its elastic limit during operation of the device, electrical resistance force indicators connected respectively to the sample and to the elastic member, these force indicators being mounted in a bridge circuit, and means associated with said circuit for indicating the degree of plastic deformation of the sample. SOUS-REVENDICATIONS : 6. Appareil selon la revendication II, caractérisé en ce qu'il comprend quatre indicateurs d'effort montés dans le circuit en pont, des moyens pour relier deux de ces indicateurs d'effort audit échantillon de façon que ces deux indicateurs d'effort répondent directement à l'effort appliqué à l'échantillon, et des moyens pour relier les deux autres indicateurs d'effort à l'organe élastique, de façon que lesdits indicateurs d'effort mentionnés en dernier lieu répondent directement à l'effort appliqué audit organe élastique. SUB-CLAIMS: 6. Apparatus according to claim II, characterized in that it comprises four force indicators mounted in the bridge circuit, means for connecting two of these force indicators to said sample so that these two force indicators respond. directly to the force applied to the sample, and means for connecting the other two force indicators to the elastic member, so that said last-mentioned force indicators respond directly to the force applied to said member elastic. 7. Appareil selon la revendication II, caractérisé en ce que les indicateurs d'effort reliés à l'échantillon sont incorporés dans un extensomètre appliqué à l'échantillon. 7. Apparatus according to claim II, characterized in that the force indicators connected to the sample are incorporated in an extensometer applied to the sample. 8. Appareil selon la revendication II, comprenant une manille de chargement qui constitue ledit organe élastique, caractérisé en ce que les indicateurs d'effort reliés audit organe élastique sont appliqués directement contre ladite manille. 8. Apparatus according to claim II, comprising a loading shackle which constitutes said elastic member, characterized in that the force indicators connected to said elastic member are applied directly against said shackle. 9. Appareil selon la sous-revendication 7, caractérisé en ce que les indicateurs d'effort reliés audit organe élastique sont incorporés dans un second extensomètre appliqué à l'organe élastique. 9. Apparatus according to sub-claim 7, characterized in that the force indicators connected to said elastic member are incorporated in a second extensometer applied to the elastic member. 10. Appareil selon la revendication II, caractérisé en ce que le circuit en pont comprend un dispositif de réglage pour faire varier la réponse des indicateurs d'effort, des moyens pour équilibrer le pont, des moyens pour indiquer le degré de déséquilibre du pont et une source de courant électrique à potentiel constant. 10. Apparatus according to claim II, characterized in that the bridge circuit comprises an adjustment device for varying the response of the force indicators, means for balancing the bridge, means for indicating the degree of imbalance of the bridge and a source of electric current at constant potential. 11. Appareil selon la sous-revendication 10, caractérisé en ce que ledit dispositif de réglage comprend des résistances dans deux bras adjacents du pont et une connexion réglable reliant ces deux résistances. 11. Apparatus according to sub-claim 10, characterized in that said adjustment device comprises resistors in two adjacent arms of the bridge and an adjustable connection connecting these two resistors.
CH324233D 1953-10-06 1954-09-17 Method for indicating the degree of plastic deformation of a material and apparatus for carrying out this method CH324233A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
AU324233X 1953-10-06

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH324233A true CH324233A (en) 1957-09-15

Family

ID=3719935

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH324233D CH324233A (en) 1953-10-06 1954-09-17 Method for indicating the degree of plastic deformation of a material and apparatus for carrying out this method

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH324233A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0611193B1 (en) Device for measuring stress applied on mechanical part and method of fixation
EP0059295B1 (en) Cell for measuring a force with radial effect
EP1056985A1 (en) Tensile testing sensor for measuring mechanical jamming deformations on first installation and automatic calibrating based on said jamming
CH632593A5 (en) ELECTRONIC SCALE.
EP0317429B2 (en) Calibrating process for force or torque measuring apparatuses
EP0293310B1 (en) Method to calibrate an electronic dynamometric wrench
FR2534021A1 (en) DEVICE FOR MEASURING A FORCE OR A LOAD, ESPECIALLY APPLICABLE TO A WEIGHING SYSTEM
EP0141710B1 (en) Strain gauges weighing apparatus
EP0503719B1 (en) Strain gauged transducer
FR2461247A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR MEASURING OR DETECTING A MECHANICAL STATE CHANGE OR ITS DERIVATIVE ACCORDING TO TIME
EP0227861B1 (en) Method for measuring a physical value provided with numerical data by the use of analog data measuring devices and measuring apparatus therefor
EP0426550A1 (en) Apparatus for determining the coefficient of expansion due to water absorption of the parts of a composite structure
FR2647901A1 (en) CONSTRAINED GAUGE WEIGHING DEVICE
FR2624275A1 (en) CALIBRATION CIRCUITS AND METHODS FOR CALIBRATING OHMMETERS WHILE COMPENSATING THE ERROR INHERENT IN THE STRENGTH OF THE CONNECTION CORDS
CH324233A (en) Method for indicating the degree of plastic deformation of a material and apparatus for carrying out this method
WO2005121734A1 (en) Device for controlling working stresses of elongated members, in particular safety belts and control method
US2826062A (en) Apparatus for indicating the plastic deformation of materials
EP0088688B1 (en) Flexible beam dynamometer
EP0014687B1 (en) Process for determining stresses by measuring and analyzing piezo-electric potentials produced in a solid organic material, apparatus for carrying out the process and use therefor
EP0291365B1 (en) Flexion and torsion moment transducer
FR2919723A1 (en) INSTALLATION OF LINEAR FORCE DISTRIBUTION MEASUREMENT OF A WIPER BLADE AGAINST A WIPING SURFACE
FR2535458A1 (en) PRESSURE AND TEMPERATURE SENSOR
EP0462932A1 (en) Method and apparatus for controlling a movement
FR2722565A1 (en) Device for measuring variations in length of loaded test-piece
CN100356152C (en) Force sensor for automatic tester