CH318933A - Slide tank-dispenser and method for its assembly - Google Patents

Slide tank-dispenser and method for its assembly

Info

Publication number
CH318933A
CH318933A CH318933DA CH318933A CH 318933 A CH318933 A CH 318933A CH 318933D A CH318933D A CH 318933DA CH 318933 A CH318933 A CH 318933A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
reservoir
spring
distributor
blades
stack
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Leroy Sinclair Robert
Original Assignee
Gillette Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Gillette Co filed Critical Gillette Co
Publication of CH318933A publication Critical patent/CH318933A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D83/00Containers or packages with special means for dispensing contents
    • B65D83/08Containers or packages with special means for dispensing contents for dispensing thin flat articles in succession
    • B65D83/10Containers or packages with special means for dispensing contents for dispensing thin flat articles in succession for dispensing razor-blades

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Containers And Packaging Bodies Having A Special Means To Remove Contents (AREA)

Description

  

  
 



     Réservoir-distrilmtexlr    de lames et procédé pour son   assemblage   
 La présente invention concerne un réservoir-distributeur de lames, par exemple de lames de rasoir de sûreté nues, c'est-à-dire non   enveloppées,    contenant une réserve de lames disposées en pile ct parallèlement à un plan passant par un orifice de sortie du réservoirdistributeur, la pile étant poussée vers ce plan par un ressort. Ce   rcsel-voil--distl-ibuteur    peut   être      agencé      dc    manière que   les    bords tranchants des lames qu'il contient soient protégés et que les lames puissent en être extraites une à une par ledit orifice de sortie selon les besoins de l'utilisateur.



   Le réservoir-distributeur objet   dc    l'invenlion est   caractérisé    par   Ic    fait que   ledit    ressort est en forme de plaque incurvée et armée lorsque le réservoir-distributeur contient au moins une lame et par le fait que ce ressort tend alors à s'aplatir.



   Le réservoir-distributeur peut comprendre un boîtier constitué au moins en partie en une matière résineuse plastique qui peut être mou  lée    facilement et avec précision. Ces matières plastiques ont l'avantage d'être légères, de résister à l'humidité et à la corrosion et d'être d'un prix relativement bas. Cependant, ces matières plastiques risquent de se déformer après moulage quand elles sont soumises à un effort continu, comme, par exemple, la pression exercée par le ressort disposé à l'intérieur du réservoir-distributeur. Afin de parer à ce risque, le boîtier du réservoir-distributeur peut comprendre un corps qui peut être en matière plastique, et un couvercle métallique qui supporte ledit ressort indépendamment du corps.



   Dans la forme d'exécution représentée, à titre d'exemple, le corps du boîtier du réservoir-distributeur est moulé en une matière    résincuse plastique ; il est combiné avec un    couvercle métallique en tôle, relié au corps en matière plastique, qui présente une ouverture pour le passage d'un doigt. Un ressort incurvé, disposé dans le réservoir-distributeur, est supporté entièrement par le couvercle métallique, indépendamment du corps en matière plaslique. Le ressort incurve est supporté dans la position voulue pour solliciter constamment la pile de lames vers l'ouverture du couvercle. Le corps en matière plastique est, par conséquent, exempt de tout effort continu, de sorte qu'il ne risque pas d'être déformé.



   La présente invention a aussi pour objet un procédé pour assembler le réservoir-distributeur de   laines,    objet de l'invention. Ce procédé est caractérisé en ce qu'on dispose à l'intérieur du réservoir-distributeur ladite pile de lame   sur    ledit ressort, qu'on arme ensuite ce ressort en l'incurvant sur place, et qu'on le verrouille dans son état incurvé et armé sans déranger la pile de lames qui repose sur lui.  



   Comme on l'a représenté sur le dessin, le couvercle métallique présente des rebords pour supporter les bords opposés de la plaque élastique ; on peut donc incurver cette plaque en exerçant sur elle une pression par l'intermédiaire des lames superposées de la pile sans imposer aucun effort au corps en matière plastique du distributeur.



   Une forme d'exécution du réservoir-distributeur, objet de l'invention, donnée à titre d'exemple, est représentée sur le dessin.



   La fig. 1 est une vue en perspective de ses divers éléments.



   Les fig. 2 et 3 sont des coupes partielles en élévation, représentant les opérations d'assemblage.



   La fig. 4 est une vue   cn    perspective du réservoir-distributeur assemblé.



   La fig. 5 est une vue par-dessous de ce   réservoir-distributeur   
 Ce réservoir-distributeur comprend quatre éléments, en plus de la pile de lames qu'il contient. Ces éléments représentés séparément sur la fig. I sont : un corps moulé en matière plastique résineusc, une plaque métallique élastique qui est initialement plane, une plaquesupport nervurée en   tôle,    ct un couvercle éga  lemcnt      cn    tole.



   Le corps en matière plastique, bien que son épaisseur ne soit pas exactement la même dans toutes ses parties, est conformé de manière que sa masse soit répartie aussi également que possible, ainsi le moulage est facilité et on obtient une bonne solidité. Le corps comprend un fond plat   I 0    sensiblement rectangulaire, muni de parois latérales et verticales Il et 12, qui sont interrompues toutes les deux de manière à former deux larges échancrures disposées symétriquement de chaque côté du corps. Les bords   inlérieurs    de ces parois latérales présentent des rainures 13 ouvertes vers le bas et destinées à recevoir les rebords de la paroi latérale du couvercle, comme on le verra un peu plus loin.

   Le fond 10 se termine à chaque extrémité par une cavité semi-circulaire 14, tandis que les parois latérales 11 et 12 s'étendent au delà de ces cavités et sont réunies par des parois d'extrémité de faible hauteur 15 et 16.



  Des tablettes planes 17 et   1 8    s'étendent vers l'intérieur à partir de ces parois d'extrémité elles présentent des extrémités intérieures arrondies et des pattes 19 et 20 qui s'étendent vers le haut. Les tablettes 17 et 18 sont disposées au-dessus du niveau du fond 10 et servent à maintenir la plaque-support qui se trouve sous la pile de lames.



   Sur chaque paroi d'extrémité 15 et 16 est prévue une section de fond recourbée vers le haut et ayant la forme voulue pour former, à une extrémité, le bord inférieur 21 d'une ouverture de sortie des lames et, à l'autre extrémité, le bord inférieur 22 d'une ouverture de sortie correspondante. Ces sections de fond s'étendent entre les parois latérales 11 et 12 et se terminent par une patte saillante 23, 24 de support du couvercle, disposée légèrement en dessous du bord supérieur des parois latérales.



  Les deux parois latérales présentent à leurs extrémités des patins extérieurs 25 constituant des épaulements, contre lesquels s'ajustent les extrémités du couvercle et qui contribuent à donner un aspect plaisant à l'ensemble du réservoir-distributeur.



   Le fond 10 présente deux fenêtres allongées, écartées et parallèles 26, disposées symétriquemcnt sur l'axe médian transversal    du fond ; ces fenêtres permettant le passage de    lames flexibles servant d'outils, comme on l'expliquera plus loin.



   La plaque élastique 30 présentée sur la fig. 1 est rectangulaire, son bord avant et son bord arrière présentant des oreilles   rectangulai-    res 31. Pour assembler le distributeur, on place    la plaque 30 à plat sur Ic fond 10 ; cette pla-    que a les dimensions voulues pour pouvoir être enragée avec un certain jeu dans les échancrures formées par l'interruption des parois latérales 11 et 12. L'espacement des oreilles 31 est déterminé pour que la plaque élastique se dispose transversalement et symétriquement par rapport au fond 10, s'appuyant contre lesdites parois latérales et verticales. Comme on le voit sur la fig. 1, la plaque élastique 30 est initialement et normalement plane.

   Cependant,  cette plaque est incurvée transversalement quand on assemble les éléments du réservoirdistributeur et conserve une concavité tournée vers le haut dans le réservoir-distributeur chargé.



   La plaque-support est rectangulaire et comprend une partie centrale plane 35 reliée par deux nervures 36 aux parties latérales, parallèles et planes, qui se trouvent dans le même plan que cette partie centrale 35. Cette partie 35 présente à deux de ses extrémités une longue entrée 37 destinée à recevoir avec jeu les pattes verticales 19 et 20 de la base. Les extrémités des nervures 36 sont en retrait, de sorte que les extrémités échancrées de la partie centrale 35 peuvent s'appuyer à plat sur les tablettes 17 et 18 de la base ; leur profondeur est réduite dans leur région centrale sur une distance correspondant à la longueur des échancrures des parois latérales 11 et 12.

   Les sections latérales de la plaque-support sont munies d'échancrures longues 38 destinées à offrir un certain jeu aux extrémités de la plaque élastique 30, quand on incurve ensuite celle-ci, vers le haut, en agissant sur les bords extérieurs et en utilisant les nervures 36 comme portées.



   Le couvercle est constitué d'une seule pièce de tôle emboutie et comprend une partie   rectangulaire    plane présentant une ouverture 43 oblongue se terminant par un bord rabattu vers l'intérieur ; cette partie rectangulaire est repliée vers l'intérieur (fig. 2) à ses deux extrémités, de manière à former des bords 44 et 45 destinés, avec les bords   2I    et 22, à former les   ouverturcs    de sortie des lames.



   Le couvercle comprend également des parois latérales 46 ct 47, rabaltues vers le bas, dont la longueur correspond à la distance entre   les    patins 25 de la base ; ces parois 46 et 47   présentent    des bords 48 et 49 rabattus vers le   hnut    el susceptibles de s'engager dans les rai  nurcs    13, déjà   mcntionnécs,    s'étendant dans les bords inférieurs des parois 11 et 12. Les parois   latérales    46 et 47 du couvercle, tournées vers    le bas, sont disposées symétriquement ; les    bords 48 cl 49,   repliés    vers   Ic    haut   (Fig.    I) comportent chacun des extrémités courtes et des portions centrales 50 et 51 d'une certaine hauteur.

   Les parties hautes 50 et 51 sont disposées symétriquement par rapport à l'axe médian transversal du couvercle et leur longueur correspond sensiblement à la largeur de la plaque élastique 30 et à celle des échancrures formées dans les parois latérales de la base.



   Le distributeur représenté ici a été étudié pour contenir douze à vingt lames 40, non enveloppées, du type représenté sur la fig. 1, c'est-à-dire du type comportant deux bords tranchants, une entrée longitudinale et des échancrures de coin. Les lames sont alternativement décalées longitudinalement les unes par rapport aux autres. Les entrées d'une série de lames sont engagées par l'épaulement extérieur de la patte 20, tandis que les entrées des lames de l'autre série sont engagées de la même manière avec la patte 19. Chaque lame est, par conséquent, empêchée de se déplacer vers l'intérieur, mais elle peut être éjectée vers l'extérieur sous l'effet d'une poussée exercée par un doigt de l'usager, puis retirée du distributeur.

   Lorsque la pile de   lames    repose sur la plaque-support, les pattes 19 et 20 passent à travers les échancrures d'extrémité de la plaque et pénètrent dans les entrées des   laines.   



   On voit que   10    les échancrures des parois latérales opposées du corps moulé en matière plastique ;   2"    les échancrures allongées des bords opposés de la plaque-support des lames;   30    les sections de profondeur réduite des nervures 36 ; 40 les bords d'extrémité de la plaque élastique 30, ont tous la même dimension longitudinale et sont tous dans un même alignement vertical quand les éléments du réservoirdistributeur sont assemblés.



   Il est avantageux d'exécuter le chargement et l'assemblage en s'aidant d'un appareil de montage du genre de celui représenté sur les fig. 2 et 3. Cet appareil comprend une base 60 contenant une plaque mobile 61 supportée dans une position initiale élevée par des ressorts entourant des goujons 62 guidés, pouvant se déplacer verticalement, dans des manchons solidaircs   dc    la base 60. Les parois latérales de cellc-ci présentent des rebords pour limiter le déplacement de la plaque 61 vers le haut et pour la maintenir à un niveau prédéterminé.  



  Deux goupilles 63 espacées, verticales et susceptibles de fléchir élastiquement, peuvent faire saillie vers le haut à travers des orifices de la plaque 61; ces goupilles sont disposées de manière à passer librement à travers les fenêtres 26 du fond 10 du corps en matière plastique.



   L'appareil de montage comprend également un plongeur 70 mobile verticalement et de dimensions telles qu'il passe librement à travers l'ouverture 43 du couvercle métallique.



  Ce plongeur présente un épaulement 71 et est entouré par un manchon 72 qui comprend des conduits 73 se terminant par des orifices disposés à l'extrémité du manchon. Le manchon 72 est ainsi capable de retenir le couvercle métallique 42 et de le faire descendre avec force vers   Ic    corps en   maticre    plastique, qui a déjà été placé sur la plaque 61, dans la position représentée sur la fig. 2.



   La plaque-support de lames repose alors sur les tablettes surélevées 17 et 18 ; une pile de lames 40 est centrée sur cette plaque par les pattes 19 et 20 qui traversent les échancrures d'extrémité 37. Cette disposition est représentée à la fig. 2.



   Pour procéder à l'assemblage, on amène d'abord le plongeur 70 en contact avec la pile de   lames,    ct le manchon 72   dcscend    alors avec le couvercle 46. Le plongeur et le manchon descendent alors ensemble, en abaissant la plaque 61 et en forçant les goupilles 63 contre la plaque élastique 30 qui, jusque-là, reposait sur le fond 10, avec ses bords latéraux engagés dans les échancrures des parois latérales 11 et 12. Ce mouvement continuant, la plaque 30 s'incurve, ses deux bords se déplaçant vers le haut tandis que les nervures 36 de la plaquesupport agissent maintenant comme portées.



  En même temps, les parois latérales 46 et 47 du couvercle en tôle rencontrent les pans inclinés des parois 11 et 12 du corps et sont ainsi déviées vers l'extérieur. Il en résulte que les bords opposés du ressort incurvé passent vers le haut, au-dessus des portions centrales 50 et 51 des rebords 48 et 49, ct que celles-ci s'y accrochent, tandis que les extrémités courtes de ces rebords viennent s'encliqueter ensuite dans les rainures 13. Les éléments sont représentés dans cette position sur la fig. 3. Quand les éléments de l'appareil de montage sont ensuite éloignés, le ressort 30 reste à l'état incurvé et pousse vers le haut la plaque-support, maintenant ainsi élastiquement la lame supérieure de la pile contre le bord rabattu vers le bas de l'ouverture 43 d'engagement du doigt.



   Les parois latérales 46 et 47 du couvercle occupent alors l'espace compris entre les patins d'extrémité 25 des parois latérales 11 et 12 de la base, et les rebords courts, retournés vers le haut de celles-ci, se sont encliquetés dans les rainures 13 en réunissant ainsi d'une manière permanente le couvercle et le corps. La pile de lames 40 est renfermée dans le réservoir-distributeur et le ressort 30 est monté à l'état incurvé sur les rebords verticaux du couvercle métallique. La poussée du ressort vers le haut est, par conséquent, supportée entièrement par un système métallique fermé et la base en matière plastique n'est soumise à aucun effort continu.



  On a représenté ici le ressort sous la forme d'une plaque initialement plane, mais on peut utiliser toute autre forme de ressort en modifiant d'une manière correspondante sa structure métallique de support.
  



  
 



     Slides container-distrilmtexlr and method for its assembly
 The present invention relates to a reservoir-distributor for blades, for example bare safety razor blades, that is to say not wrapped, containing a reserve of blades arranged in a stack side parallel to a plane passing through an outlet orifice of the distributor tank, the battery being pushed towards this plane by a spring. This rcsel-voil - distl-ibutor can be arranged so that the sharp edges of the blades it contains are protected and that the blades can be extracted one by one through said outlet orifice according to the needs of the user.



   The reservoir-distributor object of the invention is characterized by the fact that said spring is in the form of a curved plate and reinforced when the reservoir-distributor contains at least one blade and by the fact that this spring then tends to flatten.



   The reservoir-dispenser may include a housing made at least in part of a plastic resinous material which can be softened easily and accurately. These plastics have the advantage of being lightweight, of being resistant to moisture and corrosion, and of being relatively inexpensive. However, these plastics risk deforming after molding when they are subjected to a continuous force, such as, for example, the pressure exerted by the spring arranged inside the reservoir-distributor. In order to avoid this risk, the housing of the reservoir-dispenser may comprise a body which may be made of plastic, and a metal cover which supports said spring independently of the body.



   In the embodiment shown, by way of example, the body of the housing of the reservoir-dispenser is molded from a plastic resin material; it is combined with a metal sheet cover, connected to the plastic body, which has an opening for the passage of a finger. A curved spring, disposed in the reservoir-dispenser, is supported entirely by the metal cover, independent of the plastic body. The curved spring is supported in the desired position to constantly urge the stack of blades toward the lid opening. The plastic body is, therefore, free from any continuous stress, so that it does not risk being deformed.



   The present invention also relates to a method for assembling the wool reservoir-dispenser, object of the invention. This method is characterized in that one has inside the reservoir-distributor said stack of blade on said spring, that this spring is then armed by bending it in place, and that it is locked in its curved state. and cocked without disturbing the stack of blades resting on it.



   As shown in the drawing, the metal cover has flanges to support the opposite edges of the elastic plate; this plate can therefore be curved by exerting pressure on it via the superposed blades of the stack without imposing any force on the plastic body of the dispenser.



   An embodiment of the reservoir-dispenser, object of the invention, given by way of example, is shown in the drawing.



   Fig. 1 is a perspective view of its various elements.



   Figs. 2 and 3 are partial sections in elevation, showing the assembly operations.



   Fig. 4 is a perspective view of the assembled reservoir-dispenser.



   Fig. 5 is a view from below of this distributor-reservoir
 This reservoir-dispenser has four components, in addition to the stack of slides it contains. These elements shown separately in FIG. They are: a resin plastic molded body, a resilient metal plate which is initially flat, a ribbed sheet metal backing plate, and an also metal cover.



   The plastic body, although its thickness is not exactly the same in all its parts, is shaped so that its mass is distributed as evenly as possible, thus molding is facilitated and good strength is obtained. The body comprises a substantially rectangular flat bottom I 0, provided with side and vertical walls II and 12, both of which are interrupted so as to form two wide notches arranged symmetrically on each side of the body. The inner edges of these side walls have grooves 13 open downwards and intended to receive the edges of the side wall of the cover, as will be seen a little further on.

   The bottom 10 ends at each end with a semi-circular cavity 14, while the side walls 11 and 12 extend beyond these cavities and are joined by end walls 15 and 16 of low height.



  Flat shelves 17 and 18 extend inwardly from these end walls they have rounded inner ends and tabs 19 and 20 which extend upward. The shelves 17 and 18 are arranged above the level of the bottom 10 and serve to hold the support plate which is located under the stack of slides.



   On each end wall 15 and 16 is provided a bottom section curved upwards and having the desired shape to form, at one end, the lower edge 21 of an outlet opening for the blades and, at the other end , the lower edge 22 of a corresponding outlet opening. These bottom sections extend between the side walls 11 and 12 and terminate in a protruding tab 23, 24 for supporting the cover, disposed slightly below the upper edge of the side walls.



  The two side walls have at their ends outer pads 25 constituting shoulders, against which the ends of the cover fit and which contribute to giving a pleasing appearance to the entire reservoir-dispenser.



   The bottom 10 has two elongated, spaced apart and parallel windows 26, arranged symmetrically on the transverse median axis of the bottom; these windows allowing the passage of flexible blades serving as tools, as will be explained below.



   The elastic plate 30 shown in FIG. 1 is rectangular, its front edge and its rear edge having rectangular lugs 31. To assemble the dispenser, the plate 30 is placed flat on the bottom 10; this plate has the desired dimensions to be able to be enraged with a certain play in the notches formed by the interruption of the side walls 11 and 12. The spacing of the ears 31 is determined so that the elastic plate is arranged transversely and symmetrically by relative to the bottom 10, resting against said lateral and vertical walls. As seen in fig. 1, the elastic plate 30 is initially and normally planar.

   However, this plate is curved transversely when assembling the elements of the dispenser tank and maintains an upward facing concavity in the loaded dispenser tank.



   The support plate is rectangular and comprises a flat central part 35 connected by two ribs 36 to the lateral, parallel and flat parts, which are in the same plane as this central part 35. This part 35 has a long one at two of its ends. entry 37 intended to receive with play the vertical legs 19 and 20 of the base. The ends of the ribs 36 are recessed, so that the scalloped ends of the central part 35 can rest flat on the shelves 17 and 18 of the base; their depth is reduced in their central region over a distance corresponding to the length of the notches of the side walls 11 and 12.

   The side sections of the support plate are provided with long indentations 38 intended to give a certain clearance at the ends of the elastic plate 30, when the latter is then bent upwards, acting on the outer edges and using the ribs 36 as worn.



   The cover consists of a single piece of stamped sheet metal and comprises a flat rectangular part having an oblong opening 43 ending in an edge folded inwards; this rectangular part is folded inwards (FIG. 2) at its two ends, so as to form edges 44 and 45 intended, with edges 2I and 22, to form the outlet openings of the blades.



   The cover also comprises side walls 46 ct 47, folded downwards, the length of which corresponds to the distance between the pads 25 of the base; these walls 46 and 47 have edges 48 and 49 folded towards the hnut el capable of engaging in the natural spokes 13, already mentioned, extending into the lower edges of the walls 11 and 12. The side walls 46 and 47 of the cover, facing down, are arranged symmetrically; the edges 48 and 49, folded upwards (FIG. I) each have short ends and central portions 50 and 51 of a certain height.

   The upper parts 50 and 51 are arranged symmetrically with respect to the transverse median axis of the cover and their length corresponds substantially to the width of the elastic plate 30 and to that of the notches formed in the side walls of the base.



   The dispenser shown here has been designed to contain twelve to twenty blades 40, unwrapped, of the type shown in FIG. 1, that is to say of the type comprising two cutting edges, a longitudinal entry and corner notches. The blades are alternately offset longitudinally with respect to each other. The inlets of one set of blades are engaged by the outer shoulder of the tab 20, while the inlets of the blades of the other set are engaged in the same way with the tab 19. Each blade is, therefore, prevented. to move inward, but it can be ejected outward under the effect of a push exerted by a user's finger, then withdrawn from the dispenser.

   When the stack of blades rests on the backing plate, the tabs 19 and 20 pass through the end notches in the plate and enter the wool inlets.



   It is seen that the cutouts in the opposite side walls of the plastic molded body; 2 "the elongated notches of the opposite edges of the blade support plate; 30 the reduced depth sections of the ribs 36; 40 the end edges of the elastic plate 30, all have the same longitudinal dimension and are all in the same vertical alignment when the components of the distributor tank are assembled.



   It is advantageous to carry out the loading and the assembly with the aid of an assembly apparatus of the type shown in FIGS. 2 and 3. This apparatus comprises a base 60 containing a movable plate 61 supported in an initial elevated position by springs surrounding the guided studs 62, able to move vertically, in sleeves integral with the base 60. The side walls of the cell- these have flanges to limit the movement of the plate 61 upwards and to keep it at a predetermined level.



  Two spaced pins 63, vertical and able to flex elastically, may project upwardly through holes in plate 61; these pins are arranged so as to pass freely through the windows 26 of the bottom 10 of the plastic body.



   The mounting apparatus also includes a vertically movable plunger 70 of dimensions such that it passes freely through the opening 43 of the metal cover.



  This plunger has a shoulder 71 and is surrounded by a sleeve 72 which comprises conduits 73 terminating in orifices arranged at the end of the sleeve. The sleeve 72 is thus able to retain the metal cover 42 and force it to descend towards the plastic body, which has already been placed on the plate 61, in the position shown in FIG. 2.



   The slide support plate then rests on the raised shelves 17 and 18; a stack of blades 40 is centered on this plate by the tabs 19 and 20 which pass through the end notches 37. This arrangement is shown in FIG. 2.



   To proceed with the assembly, we first bring the plunger 70 into contact with the stack of blades, and the sleeve 72 then descends with the cover 46. The plunger and the sleeve then descend together, lowering the plate 61 and forcing the pins 63 against the elastic plate 30 which, until then, rested on the bottom 10, with its side edges engaged in the notches of the side walls 11 and 12. This movement continuing, the plate 30 curves, its two edges moving upward while the ribs 36 of the support plate now act as staves.



  At the same time, the side walls 46 and 47 of the sheet metal cover meet the inclined faces of the walls 11 and 12 of the body and are thus deflected outwards. As a result, the opposite edges of the curved spring pass upward, over the central portions 50 and 51 of the flanges 48 and 49, and the latter hook onto them, while the short ends of these flanges come s 'then snap into the grooves 13. The elements are shown in this position in FIG. 3. When the elements of the assembly apparatus are then removed, the spring 30 remains in the curved state and pushes the support plate upwards, thereby resiliently holding the upper blade of the stack against the folded-down edge. of the finger engagement opening 43.



   The side walls 46 and 47 of the cover then occupy the space between the end pads 25 of the side walls 11 and 12 of the base, and the short flanges, turned upwards thereof, are snapped into the grooves 13 thus bringing together the cover and the body in a permanent manner. The stack of blades 40 is enclosed in the reservoir-dispenser and the spring 30 is mounted in a curved state on the vertical edges of the metal cover. The upward thrust of the spring is therefore supported entirely by a closed metal system and the plastic base is not subjected to any continuous stress.



  The spring has been shown here in the form of an initially flat plate, but any other form of spring can be used by correspondingly modifying its metal support structure.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION T: Réservoir-distributeur de lames, contenant une réserve de lames disposées en pile et parallèlement à un plan passant par un orifice de sortie du réservoir-distributeur, la pile étant poussée vers ce plan par ull ressort, caractérisé par le fait que ledit ressort est en forme de plaque incurvée et armée lorsque le réserçoir- distributeur contient au moins une lame, et par le fait que la courbure de ce ressort tend alors à décroître. CLAIM T: Blade reservoir-distributor, containing a reserve of blades arranged in a stack and parallel to a plane passing through an outlet opening of the reservoir-distributor, the stack being pushed towards this plane by a spring, characterized in that said spring is in curved and armed plate shape when the reservoir-distributor contains at least one blade, and by the fact that the curvature of this spring then tends to decrease. SO US-REVEN D I CATIONS : l. Réservoir-distributeur de lames selon la revendication I, caractérisé cn ce qu'il comprend un boîtier comprenant un corps et un couvercle entre lesquels est ménagé ledit orifice de sortie, le couvercle étant métallique et supportant ledit ressort indépendamment du corps. SO US-REVEN D I CATIONS: l. Blade reservoir-dispenser according to Claim I, characterized in that it comprises a housing comprising a body and a cover between which said outlet orifice is formed, the cover being metallic and supporting said spring independently of the body. 2. Réservoir-distributeur de lames selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce que le ressort a la forme d'une plaque plane à l'état non armé. 2. Tank-distributor of blades according to sub-claim 1, characterized in that the spring has the form of a flat plate in the unarmed state. 3. Réservoir-distributeur de lames selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce que le couvercle présente des rebords espacés et dirigés vers l'intérieur, supportant le ressort, ces rebords étant disposés de manière que le res sort soit appliqué, à l'état incurvé et armé, contre la pile de lames et cela aussi lorsque le réservoir-distributeur ne contient plus qu'une lame. 3. Reservoir-distributor of blades according to sub-claim 1, characterized in that the cover has spaced and inwardly directed edges, supporting the spring, these edges being arranged so that the res spell is applied, in the curved and cocked state, against the stack of slides and this also when the reservoir-dispenser contains only one slide. 4. Réservoir-distributeur de lames selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce que ledit corps est en matière plastique. 4. Blade reservoir-dispenser according to sub-claim 1, characterized in that said body is made of plastic. 5. Réservoir-distributeur de lames selon la revendication I, caractérisé en ce qu'il com- prend une plaque-support disposée entre ledit ressort et la pile de lames et présentant une surface d'appui plane pour la lame adjacente de la pile. 5. Blade reservoir-dispenser according to claim 1, characterized in that it comprises a support plate disposed between said. spring and stack of blades and having a flat bearing surface for the adjacent blade of the stack. 6. Réservoir-distributeur de lames selon la sous-revendication 5, caractérisé en ce que la plaque-support présente au moins une nervure par laquelle elle prend appui sur ledit ressort. 6. Blade reservoir-distributor according to sub-claim 5, characterized in that the support plate has at least one rib by which it bears on said spring. REVENDICATION Il: Procédé pour assembler le réservoir-distributeur de lames selon la revendication I, caractérisé en ce qu'on dispose ladite pile de lames sur ledit ressort, à l'intérieur du réservoir-distributeur, qu'on arme ensuite ce ressort en l'incurvant sur place, et qu'on le verrouille dans son état incurvé et armé sans déranger la pile de lames disposée au-dessus de lui. CLAIM It: Method for assembling the reservoir-distributor of blades according to claim I, characterized in that said stack of blades is placed on said spring, inside the reservoir-distributor, that this spring is then armed by bending it on place, and be locked in its curved, cocked state without disturbing the stack of blades above it. SOUS-REVENDICATIONS 7. Procédé selon la revendication II, caractérisé en ce qu'on verrouille le ressort incurvé et armé par rapport à un couvercle métallique que comprend le réservoir-distributeur. SUB-CLAIMS 7. Method according to claim II, characterized in that the curved and armed spring is locked relative to a metal cover that comprises the reservoir-distributor. 8. Procédé selon la revendication Il, caractérisé en ce qu'on verrouille le ressort incurvé et armé en engageant deux de ses bords opposés sur des rebords que présente un couvercle métallique du réservoir-distributeur. 8. Method according to claim II, characterized in that the curved and armed spring is locked by engaging two of its opposite edges on the edges that has a metal cover of the reservoir-distributor.
CH318933D 1953-01-08 1954-01-04 Slide tank-dispenser and method for its assembly CH318933A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US318933XA 1953-01-08 1953-01-08

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH318933A true CH318933A (en) 1957-01-31

Family

ID=21861967

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH318933D CH318933A (en) 1953-01-08 1954-01-04 Slide tank-dispenser and method for its assembly

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH318933A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2589628C (en) Shelf, particularly for refrigeration units, which is designed to support at least one accessory and corresponding accessories
FR2823805A1 (en) ASSEMBLY OF TWO BODY PIECES TO BE JOINED BOARD-TO-BOARD AND A BODY PIECE BELONGING TO SUCH A SET
FR2476329A1 (en) BOX FOR SAME SIZE VIEWS
FR2929815A1 (en) SHELF, ESPECIALLY FOR REFRIGERATED FACILITIES.
CH661192A5 (en) TRANSPORTABLE DISPLAY PARTY, IN PARTICULAR OF ITEMS SUCH AS WATCHMAKES, JEWELRY, FANCY ITEMS OR THE LIKE.
LU86719A1 (en) TOWEL DISPENSERS
WO2004003395A2 (en) Device for fixing an object on a vertical rod
CH347864A (en) Process for manufacturing an electric accumulator and accumulator obtained by this process
CH318933A (en) Slide tank-dispenser and method for its assembly
FR2796770A1 (en) ELECTRICAL EQUIPMENT SUPPORT TO BE REPORTED ON A CHUTE
EP1607030B1 (en) Household apparatus with at least one detachable accessory
EP2665399B1 (en) Removable device for gripping a cooking utensil
WO2009125137A2 (en) Rack, in particular for refrigerated systems
EP0725467B1 (en) Fixation device for assembling metal sheet-cable ducts
BE525530A (en)
FR2693984A1 (en) Dismantlable storage tray - has bottom, rear and front walls formed from single flexible angled piece with clip on identical rigid side walls
FR2536128A1 (en) Elastic clip for fixing a panel to a support
EP1428465B1 (en) Electric cooking apparatus including a housing with gripping means
WO2014125208A1 (en) Device for holding kitchen utensils, especially knives
FR3022740A1 (en) FOOD PRODUCT MOLDING DEVICE HAVING A PART FIXED REMOVABLE ON A SECOND PART
FR2688475A1 (en) Display tray made of plastic material for items of pastry, confectionery or similar
FR2816997A1 (en) Invisible hinge spindle for perfume casket comprises bottom with two coaxial pivot pins extending outward above two hollows and lid with hollow connections comprising seats applied against pivot pin
FR2620016A1 (en) Table mat with foldaway cutlery support
FR2953388A1 (en) SYSTEM COMPRISING A FOOD COOKING BASKET AND A BOOSTER, SELF-CLEANER COMPRISING SUCH A SYSTEM, BOILER BASKET ENHANCER, COOKING BASKET, AND METHOD FOR MANUFACTURING A BOILER BASKET ENHANCER
FR2518389A1 (en) Display box with articulated lid - lid fits over frame supported by raised edges of box and is hinged to one side