CA2565934C - System and method for the resupply of items - Google Patents

System and method for the resupply of items Download PDF

Info

Publication number
CA2565934C
CA2565934C CA2565934A CA2565934A CA2565934C CA 2565934 C CA2565934 C CA 2565934C CA 2565934 A CA2565934 A CA 2565934A CA 2565934 A CA2565934 A CA 2565934A CA 2565934 C CA2565934 C CA 2565934C
Authority
CA
Canada
Prior art keywords
database
replenishment
labels
identifiers
received
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Active
Application number
CA2565934A
Other languages
French (fr)
Other versions
CA2565934A1 (en
Inventor
Richard Philippe
Current Assignee (The listed assignees may be inaccurate. Google has not performed a legal analysis and makes no representation or warranty as to the accuracy of the list.)
Logi D Inc
Original Assignee
Logi D Inc
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Logi D Inc filed Critical Logi D Inc
Priority to CA2565934A priority Critical patent/CA2565934C/en
Publication of CA2565934A1 publication Critical patent/CA2565934A1/en
Application granted granted Critical
Publication of CA2565934C publication Critical patent/CA2565934C/en
Active legal-status Critical Current
Anticipated expiration legal-status Critical

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01VGEOPHYSICS; GRAVITATIONAL MEASUREMENTS; DETECTING MASSES OR OBJECTS; TAGS
    • G01V15/00Tags attached to, or associated with, an object, in order to enable detection of the object
    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06QINFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES; SYSTEMS OR METHODS SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • G06Q10/00Administration; Management
    • G06Q10/08Logistics, e.g. warehousing, loading or distribution; Inventory or stock management
    • G06Q10/087Inventory or stock management, e.g. order filling, procurement or balancing against orders

Abstract

The invention concerns a resupply system of items bearing labels for radiofrequency identification. The system includes a data base, a radiofrequency identification reader to read the labels, and a computer. The computer includes the means to trigger a resupply when the identifiers received in the data base reach a predetermined number, when the time lapse since a first identifier was received in the data base reaches a predetermined duration or when at least one of the identifiers received in the data base is associated to a critical category. The reader is connected to the computer by a network link. The reader includes an antenna, a radiofrequency communications module connected to the antenna, and an interface to convert the instructions and the identifiers passing through the computer and the telecommunications module by radiofrequency via the network link.

Description

page 1 SYSTEME ET MÉTHODE DE RÉAPPROVISIONNEMENT D'ITEMS

DOMAINE DE L'INVENTION

La présente invention concerne un système et une méthode de réapprovisionnement d'items destiné au milieu hospitalier.
DESCRIPTION DE L'ART ANTÉRIEUR

Un centre hospitalier est constitué de plusieurs départements. Dans plusieurs de ces départements, il existe présentement des systèmes d'entreposage par double casier, tel qu'illustré à la figure 1. Dans ce type de système d'entreposage, un produit est généralement stocké dans deux casiers : un casier primaire et un casier secondaire, comprenant chacun une étiquette d'identification, fixée au casier. Les produits contenus dans le casier primaire sont d'abord consommés 1 et lorsque celui-ci est vide, l'étiquette est retirée du casier primaire 2 pour être fixée à un tableau de réapprovisionnement 3 situé près du système d'entreposage.
La présence d'une étiquette sur le tableau indique que le casier primaire correspondant est vide et qu'il doit être réapprovisionné. En attendant qu'il le soit, les produits provenant du casier secondaire sont consommés 4. Pour que ce type de système de réapprovisionnement fonctionne, le casier primaire doit être réapprovisionné
avant que le casier secondaire ne soit complètement vide. Si le casier secondaire devient complètement vide, son étiquette est également fixée au tableau de réapprovisionnent et dans ce cas, il y a urgence de réapprovisionnement pour le produit concerné.
Actuellement, selon un horaire préétabli, des ressources assignées au réapprovisionnement effectuent une toumée de tous les départements du centre hospitalier et effectuent la lecture des étiquettes présentes sur les tableaux 5 à l'aide d'un lecteur de codes à barres. L'information est par la suite téléchargée vers un logiciel de gestion d'inventaire, afin de préparer les commandes pour les produits nécessitant un réapprovisionnement.

page 2 Lorsque les produits sont reçus, le contenu du casier secondaire est transféré
dans le casier primaire 6 et les produits reçus sont placés dans le casier secondaire 7.
L'étiquette est alors replacée sur le casier primaire 8.

Bien que les tournées préétablies de saisie de l'information représentent une activité
requise, elles ont une très faible valeur ajoutée. Il existe donc un besoin d'éliminer cette activité et d'améliorer le système de transmission de l'information. Il existe aussi un besoin de changer le mode de réapprovisionnement pour passer d'un mode réactif, basé
sur des tournées et le maintient de provisions basé sur des estimations de la demande, à un mode proactif lié à la consommation réelle réduisant à la fois la nécessité de maintenir des provisions et les risques de ruptures, tout en favorisant la diminution des coûts de gestion d'inventaire et de réapprovisionnement.

Parmis les systèmes de réapprovisionnement d'items existants on retrouve aussi US
6,550,674 B1, US 2004/0099736 A1, US 5,963,134 et US 6,335,685 B1.

Le brevet US 6,550,674 B1, délivré le 22 avril 2003 au nom de NEUMARK décrit une méthode de contrôle et de gestion d'inventaire pour de grands inventaires tels que ceux de magasins ou d'entrepôts contenant des milliers d'items. Chacun des items en inventaire comprend un moyen de communication capable de transmettre de l'information sous forme digitale sur des distances relativement courtes afin que le système puisse déterminer la position de l'item en inventaire.

La demande de brevet US 2004/0099736 A1, publiée le 27 mai 2004 au nom de NEUMARK décrit un système de localisation trois dimensions d'inventaire. Cette invention consiste en un système d'acquisition de données qui identifie un item d'inventaire, en détermine la position géographique, enregistre la date et l'heure de la lecture, etc. NEUMARK spécifie qu'il est possible d'utiliser des étiquettes RFID comme moyen d'identification de ces items.
Le brevet US 5,963,134 délivré le 5 octobre 1999 au nom de BOWERS décrit un système de gestion d'inventaire pour les livres d'une bibliothèque. Chacun des livres comporte une étiquette RFID qui y est attachée. Chacune de ces étiquettes est lue par un terminal. La méthode de gestion d'inventaire comprend les étapes de balayer les page 3 portions d'étagères avec un interrogateur mobile afin de détecter et d'interroger les étiquettes, pour recueillir leur information d'identification et transférer cette information dans une base de données de gestion d'inventaire.

Le brevet US 6,335,685 BI délivré le 1 janvier 2002 au nom de SCHROTT décrit un appareil et une méthode pour la localisation de boîtes utilisant des étiquettes à
radiofréquences. Les boîtes contiennent chacune une étiquette RFID qui peut être interrogée lorsque celle-ci passe devant un interrogateur. Ce système est utilisé afin de vérifier que des palettes contiennent bien toutes les boites qu'elles devraient contenir.
Aucun des systèmes décrits précédemment ne permet d'automatiser le réapprovisionnement d'items dans un milieu, tel qu'un milieu hospitalier, ayant des contraintes particulières au niveau de la gestion d'inventaire.

SOMMAIRE DE L'INVENTION

La présente invention a pour but de fournir un système et une méthode satisfaisant les besoins énumérés précédemment.

La présente invention concerne un système de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification par radiofréquence, comprenant:
une base de données;
au moins un lecteur d'identification par radiofréquence pour lire des étiquettes parmi lesdites étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à la base de données; et un ordinateur pour contenir la base de données, et comprenant:
des moyens pour compter les identifiants reçus dans la base de données, et déclencher un réapprovisionnement des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé;
des moyens pour calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données, et déclencher le réapprovisionnement lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée; et page 4 des moyens pour associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à des catégories comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le réapprovisionnement lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique.
La présente invention concerne également une méthode de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification par radiofréquence, comprenant les étapes de:
a) lire par radiofréquence des étiquettes parmi lesdites étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à une base de données;
b) compter les identifiants reçus dans la base de données, et déclencher un réapprovisionnement des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé;
c) calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données, et déclencher le réapprovisionnement lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée; et d) associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à
des catégories comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le réapprovisionnement lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique.

L'invention sera mieux comprise à la lecture de la description détaillée mais non limitative qui suit d'un mode de réalisation préféré de celle-ci, faite en se référant aux dessins annexés.

BREVE DESCRIPTION DES DESSINS

La figure 1 est un schéma d'un système de réapprovisionnement en double casier de l'art antérieur.

La figure 2 est une vue en perspective explosée d'une étiquette et son support selon le mode de réalisation préféré de l'invention.

page 5 La figure 3 est un schéma du système de réapprovisionnement selon le mode de réalisation préféré de l'invention.

La figure 4 est un schéma montrant les étapes de la méthode de réapprovisionnement d'items du système de la figure 1.

DESCRIPTION DÉTAILLÉE DU MODE DE RÉALISATION PRÉFÉRÉ DE
L'INVENTION

Les figures 2 et 3 illustrent un système de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification 10 par radiofréquence, comprenant une base de données, contenue dans l'ordinateur 30, au moins un lecteur d'identification par radiofréquence 20 pour lire des étiquettes parmi les étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à la base de données. Le système comprend également l'ordinateur 30 pour contenir la base de données et comprenant des moyens, contenus de préférence dans l'ordinateur, pour compter les identifiants reçus dans la base de données, et déclencher un réapprovisionnement des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé, des moyens, de préférence contenus dans l'ordinateur, pour calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données, et déclencher le réapprovisionnement lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée et des moyens, de préférence contenus dans l'ordinateur, pour associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à des catégories comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le réapprovisionnement lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique.

Préférablement, dans le système de réapprovisionnement d'items, le lecteur 20 est connecté à l'ordinateur par un lien réseau 40. Le lecteur comprend une antenne 22, un module de communication par radiofréquence 24, connecté à l'antenne 22 par un céble coaxial 26 et une interface RS-232-Ethemet 28, pour convertir des instruction reçues de l'ordinateur 30 via le lien réseau et les transmettre vers le module de communication par page 6 radiofréquence 24 et pour convertir les identifiants reçus du module de communication par radiofréquence 24 et les transmettre vers l'ordinateur 30 via le lien réseau 40.

De préférence également, l'antenne 22 émet des ondes radio 50 ayant une fréquence de 13,56 Mhz et une puissance de 1 watt, pour lire des étiquettes 10 qui se trouvent jusqu'à une distance approximative de 15 cm de l'antenne 22, la distance déterminant l'espace délimité. Les ondes radio 50 peuvent aussi être émises dans une plage de puissances variant entre environ 0,5 et 1,5 watts.

De préférence encore, le système comprend en outre un tableau, l'antenne 22 étant fixée à une face du tableau, pour définir l'espace délimité qui est de même forme que l'antenne et couvre tout le tableau, le tableau servant de support pour les étiquettes 10.
De préférence également, l'ordinateur 30 comprend des moyens pour autoriser le réapprovisionnement. L'ordinateur 30 comprend également un clavier 32 pour permettre à un utilisateur d'une part d'entrer des données dans la base de données, et d'autre part d'autoriser le réapprovisionnement via les moyens pour autoriser le réapprovisionnement.

Les divers moyens contenus dans l'ordinateur 30 et mentionnés précédemment sont réalisés par au moins un logiciel contenu dans l'ordinateur.

Les figures 2 à 4 illustrent aussi une méthode de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification 10 par radiofréquence, comprenant les étapes décrites ci-après. Lire par radiofréquence des étiquettes 100 parmi les étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à une base de données 102. Compter les identifiants reçus dans la base de données 104, et déclencher un réapprovisionnement 116 des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé 106. Calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données 108, et déclencher le réapprovisionnement 116 lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée 110.
Associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à des catégories 112 comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le page 7 réapprovisionnement 116 lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique 114.

Préférablement, la méthode comprend lire des étiquettes 10 avec un lecteur d'identification par radiofréquence 20 comprenant une antenne 22, un module de communication par radiofréquence 24, connecté à l'antenne 22 par un câble coaxial 26 et une interface RS-232-Ethernet 28, pour convertir des instruction reçues de l'ordinateur 30 via le lien réseau 40 et les transmettre vers le module de communication par radiofréquence 24 et pour convertir les identifiants reçus du module de communication par radiofréquence 24 et les transmettre vers l'ordinateur 30 via le lien réseau 40 .

De préférence également, la méthode comprend lire des étiquettes 10 avec un lecteur d'identification par radiofréquence 20 comprenant une antenne 22 émettant des ondes radio ayant une fréquence de 13,56 Mhz et une puissance de 1 watt, les étiquettes 10 se trouvant jusqu'à une distance approximative de 15 cm de l'antenne, la distance déterminant l'espace déiimité.

De préférence encore, la méthode comprend lire des étiquettes 10 avec un lecteur d'identification par radiofréquence 20 comprenant en outre un tableau, l'antenne 22 étant fixée à une face du tableau, pour définir l'espace délimité qui est de même forme que l'antenne et couvre tout le tableau, le tableau servant de support pour les étiquettes 10.

De préférence également, le réapprovisionnement est déclenché seulement sur émission d'une autorisation et comprend en outre une étape d'ajouter des -identifiants dans la base de données, avant l'émission de l'autorisation.

Tel qu'illustré aux figures 2 et 3, les étiquettes d'identificat+on 10 par radiofréquence sont dotées d'une puce 12 et d'une antenne 14.

La surface de la puce 12 est préférablement d'environ 1 mm2 pour une épaisseur de 0,2 mm. L'étiquette d'identification 10 par radiofréquence selon mode de réalisation préféré
de l'invention est de type passive, sans pile, très mince et souple.
L'étiquette page 8 d'identification 10 par radiofréquence est autocollante et ainsi est fixée sur la base de plastique 16 du support à étiquette 19. Une étiquette d'identification en papier 18, contenant les codes à barres et les autres identifications relatives au produit, est placée de façon à recouvrir l'étiquette d'identification 10 par radiofréquence sur la base de plastique 16 du support à étiquette 19. Un couvercle de plastique 17 recouvre le tout et ferme le support à étiquette 19.

Les étiquettes d'identification 10 par radiofréquence, selon mode de réalisation préféré
de l'invention, fonctionnent à haute fréquence, HF, plus précisément à une fréquence de 13,56 MHz. Cette fréquence permet de limiter la dispersion des ondes jusqu'à
une distance d'environ 15 cm afin de limiter la dispersion des ondes de façon à ce que le système soit sécuritaire dans un environnement hospitalier et afin de circonscrire la lecture au seul tableau visé, pour éviter qu'une étiquette 10 ne soit lue alors qu'elle n'est pas fixé au tableau. Ceci permet d'éviter que des étiquettes 10 éloignées ne soient lues, par exemple des étiquettes étant toujours fixées sur un casier.

Les étiquettes 10, selon le mode de réalisation préféré de l'invention, sont munies d'une mémoire contenant un identifiant unique et sont de type lecture seulement, ISO15693 et sont fabriquées par Texas Instruments. II va de soi que des étiquettes d'identification 10 par radiofréquence fabriquées par d'autres manufacturiers pourraient également être utilisées.

Un lecteur d'identification par radiofréquence 20 est installé derrière chacun des tableaux de réapprovisionnement et est branché au réseau informatique du centre hospitalier.

Dès qu'un support à étiquette 19, contenant une étiquette d'identification 10 par radiofréquence, entre dans le champ de lecture d'un lecteur 20, celle-ci est activée par l'énergie transmise par les ondes radio émises par l'antenne 22 du lecteur 20.
Une communication est alors établie entre l'étiquette 10 et le lecteur 20 permettant un échange de données. Les identifiants des étiquettes 10 sont alors acheminés à
un ordinateur 30 pour y être traités.

L'antenne 22 du lecteur 20, selon mode de réalisation préféré de l'invention, est page 9 fabriquée sur mesure par le distributeur canadien de produits Texas Instruments. Celle-ci mesure environ 60 x 40 cm et couvre la surface complète d'un tableau de réapprovisionnement.

Le module de communication par radiofréquence 24, selon le mode de réalisation préféré de l'invention est fabriqué par la société allemande FEIG et est distribué par Texas Instruments en Amérique du Nord. Il s'agit du modèle MR100, ayant une interface RS232-Ethernet 28. Dans ce mode de réalisation, un câble de type coaxial 26 relie l'antenne 22 au module 24. Celui-ci exécute des instructions provenant d'une application informatique et communique la liste des identifiants des étiquettes 10 vers l'interface RS232-Ethernet 28.

Le rôle de l'interface RS232-Ethernet 28 est de convertir les instructions provenant de l'application informatique, selon le Protocole Internet, IP, en séquences séries, RS232-Ethernet, afin que le module 24 puisse les lire. De même, les réponses du module 24 sont transmises en séquences série, RS232-Ethernet, vers l'interface, qui les transforme selon le protocole IP. L'interface RS232-Ethernet 28, utilisée selon le mode de réalisation préféré de l'invention, est de marque MOXA. Il va de soi que les marques d'équipement sont mentionnées à titre indicatif seulement, afin de spécifier leur capacité
technologique. D'autres marques d'équipement et/ou d'autres types d'interfaces pourraient être utilisées sans affecter la fonctionnalité de l'invention.

L'invention, selon son mode de réalisation préféré, comprend un logiciel, étant en mesure de gérer la base de données, qui contient les données concemant tous les produits et casiers, existants dans les systèmes d'entreposage à double casier dans le système de réapprovisionnement. Ce logiciel, fait l'association entre les identifiants des étiquettes 10 et chacun des casiers. Selon une fréquence préétablie, le logiciel déclenche une lecture de tous les lecteurs 20 et emmagasine les identifiants des étiquettes 10, dans le but de préparer et de déclencher une éventuelle requête de réapprovisionnement au logiciel de gestion d'inventaire du centre hospitalier.
Les requêtes de réapprovisionnement sont ensuite déclenchées en fonction de règles paramétrables, par produit et par département, se basant sur des données temporelles, d'accumulation et de criticité.

page 10 Le logiciel est constitué de trois modules principaux, soit un module de préparation des données, un module d'opération et un module de production de la requête de réapprovisionnement.

Le module de préparation des données est utilisé pour faire la mise en opération du système dans un centre hospitalier ou pour ajouter des unités de soins dans un centre déjà établi.

Ce module permet de paramétrer la base de données, de produire des rapports, de générer des étiquettes 18 et même de faire l'assignation de numéros de codes à
barres à la puce 12. De plus, ce module permet de modifier les informations sur les produits et les casiers, de procéder à l'assignation des casiers et d'assigner ou de modifier des numéros de codes à barres.

Le module d'opération est utilisé pour identifier les différents lecteurs 20 présents et faire la lecture des étiquettes 10 à une fréquence prédéfinie. Ce module permet d'identifier les différents lecteurs 20, puisque divers types de lecteurs, provenant de différents fournisseurs, pourraient être utilisés avec le système. Ce module permet également de définir les paramètres de lecture, par exemple la fréquence d'opération de l'antenne 22 de chacun des lecteurs 20, d'effectuer la lecture de toutes les étiquettes 10 pour chacun des lecteurs 20 et d'enregistrer, dans la base de données, les identifiants de toutes les étiquettes 10 lues.

Ce module s'exécute préférablement sur un serveur de type Microsoft Windows, sous la forme d'un service Windows. Il va de soi que ce module pourrait être exécuté
avec d'autres types de composantes matérielles et logicielles.

Le module de production de la requête de réapprovisionnement est utilisé pour définir les différents paramètres reliés au réapprovisionnement, à partir des lectures faites par le module d'opération.

Ce module permet de définir les paramètres de réapprovisionnement, comme par exemple :
- le nombre minimal d'étiquettes 10 devant être présentes sur un tableau pour qu'un page 11 réapprovisionnement soit déclenché. Ce paramètre permet d'éviter de déclencher trop hâtivement un réapprovisionnement. Ainsi il est possible d'attendre la présence d'un certain nombre d'étiquettes 10, sur un tableau, avant de déclencher un réapprovisionnement;
- le temps de présence maximal d'une étiquette 10 sur un tableau pour qu'un réapprovisionnement soit déclenché. Passé ce délai, même si le nombre minimal d'étiquettes devant être présentes sur un tableau n'est pas atteint un réapprovisionnement est déclenché. Cette fonction évite de laisser trop longtemps un casier vide, même si le nombre d'étiquettes de casiers vides présentes sur le tableau n'est pas élevé; et - la criticité de réapprovisionnement associée à l'étiquette 10 d'un casier, pour qu'un réapprovisionnement soit déclenché. Un casier secondaire vide représente une situation d'urgence et un paramètre distinct de criticité, pour les étiquettes provenant d'un casier secondaire, permet de déclencher un réapprovisionnement lorsque ces étiquettes sont placées sur un tableau. Certains casiers primaires peuvent aussi être traités comme des casiers secondaires selon le principe d'associer un niveau de criticité
à chacune des étiquettes 10.

Ce module permet également de définir :
- les formats de fichiers de requêtes qui seront lus par le logiciel de réapprovisionnement;
- les méthodes à utiliser pour avertir et les personnes à aviser lorsqu'un réapprovisionnement doit être déclanché; et - l'exigence, ou non, d'une approbation.
Ce module permet également de déclencher la production des requêtes d'approvisionnement et d'avertit les ressources responsables. Le module est donc en mesure de produire plusieurs types de fichiers de requête et d'avertir, par divers différents moyens, par exemple par courriel, les ressources impliquées dans le processus de gestion d'inventaire. Le réapprovisionnement peut se faire avec ou sans processus d'approbation. Si aucune approbation n'est nécessaire, un réapprovisionnement est déclenché dès que les conditions dictées par les paramètres sont satisfaites. Il s'agit alors d'un processus continuel, sans intervention humaine. Si une approbation est nécessaire, le réapprovisionnement est effectué après approbation.

page 12 Un utilisateur doit alors approuver les casiers à réapprovisionner et peut ajouter des casiers à réapprovisionner, mêmes si leurs étiquettes ne sont pas présentes sur des tableaux de réapprovisionnement.

Il va de soi que de nombreuses modifications pourraient être apportées au mode de réalisation préféré de l'invention décrit plus haut, sans pour autant sortir de la portée de cette invention. De plus, les composantes, configuration géométriques et les interrelation entre les composantes, décrites, ne sont pas essentielles et ne devraient pas interprétées de façon à réduire la portée de cette invention. Comme il serait apparent pour une personne de l'art, d'autres composantes, configurations géométriques et interrelations entre les composantes pourraient être utilisées.
page 1 SYSTEM AND METHOD OF REPLENISHING ITEMS

FIELD OF THE INVENTION

The present invention relates to a system and method for replenishment items intended for the hospital environment.
DESCRIPTION OF THE PRIOR ART

A hospital center is made up of several departments. In many of these departments, there are currently dual storage systems locker, such illustrated in Figure 1. In this type of storage system, a product is usually stored in two lockers: a primary locker and a locker secondary, each comprising an identification tag, attached to the rack. The products contained in the primary bin are first consumed 1 and when it is empty, the label removed from primary record 2 to be attached to an array of replenishment 3 located near the storage system.
The presence of a label on the board indicates that the primary record corresponding is empty and needs to be replenished. Until it is, the products from the secondary bin are consumed 4. For this type of system of replenishment works, the primary bin must be replenished before the secondary bin is completely empty. If the secondary locker bECOMES
completely empty, its label is also attached to the table of resupply and in this case, there is an emergency of replenishment for the product concerned.
Currently, according to a pre-established schedule, resources assigned to replenishment make a tour of all departments of the center hospitable and read the labels on the charts 5 using a barcode reader. The information is subsequently downloaded to software inventory management, to prepare orders for products requiring a replenishment.

page 2 When the products are received, the contents of the secondary bin are transferred in the primary locker 6 and the products received are placed in the secondary locker 7.
The label is then placed back on the primary compartment 8.

Although pre-established information capture tours represent a activity they have a very low added value. There is therefore a need to eliminate this activity and improve the information transmission system. It exists also a need to change the replenishment mode to switch from one mode responsive, based on tours and maintains provisions based on estimates of the request, to a proactive mode related to actual consumption reducing both the need to maintain provisions and the risks of breaks, while promoting the decrease in inventory management and replenishment costs.

Among the replenishment systems of existing items we also find US
6,550,674 B1, US 2004/0099736 A1, US 5,963,134 and US 6,335,685 B1.

US Patent 6,550,674 B1, issued April 22, 2003 to NEUMARK discloses a inventory control and management method for large inventories such as that those stores or warehouses containing thousands of items. Each of the items in inventory includes a means of communication capable of transmitting information in digital form over relatively short distances so that the system can determine the position of the item in inventory.

Patent Application US 2004/0099736 A1, published May 27, 2004 in the name of NEUMARK describes a three-dimensional inventory tracking system. This invention consists of a data acquisition system which identifies a item inventory, determines the geographical position, records the date and the time of the reading, etc. NEUMARK specifies that it is possible to use labels RFID as means of identifying these items.
US Patent 5,963,134 issued October 5, 1999 in the name of BOWERS discloses a inventory management system for books in a library. Each of the books has an RFID tag attached to it. Each of these labels is read by a terminal. The inventory management method includes the steps to sweep the page 3 portions of shelves with a mobile interrogator to detect and to question the labels, to collect their credentials and transfer this information in an inventory management database.

US Patent 6,335,685 BI issued January 1, 2002 to SCHROTT discloses a apparatus and method for locating boxes using labels to radio frequencies. The boxes each contain an RFID tag that can to be questioned when it passes in front of an interrogator. This system is used in order to check that pallets contain all the boxes they should contain.
None of the systems described above can automate the replenishment of items in an environment, such as a hospital setting, having particular constraints at the level of inventory management.

SUMMARY OF THE INVENTION

The present invention aims to provide a system and method satisfying the needs listed above.

The present invention relates to an item replenishment system comprising radiofrequency identification tags, comprising:
a database;
at least one radio frequency identification reader for reading labels among said labels, which are in a delimited space, and transmit identifiers corresponding to the database; and a computer for holding the database, and comprising:
means for counting the identifiers received in the database, and trigger a replenishment of the items associated with the received identifiers in the database, when the identifiers received in the database reach a predetermined number;
means to calculate a time since a first identifier has been received in the database, and trigger the replenishment when the lapse of time reaches a predetermined duration; and page 4 means for respectively associating the identifiers received in the database to categories comprising at least one critical category, and trigger replenishment when at least one of the identifiers received in the database is associated with the at least one critical category.
The present invention also relates to a replenishment method items with RFID tags, including steps of:
(a) read by radio frequency labels among those labels, which are find in a delimited space, and transmit identifiers corresponding to a database;
b) count the identifiers received in the database, and trigger a replenishment of the items associated with the identifiers received in the database of data, when the identifiers received in the database reach a level predetermined number;
c) calculate a lapse of time since a first identifier was received in the database, and trigger replenishment when the time frame reaches a predetermined duration; and d) to associate respectively the identifiers received in the database with of the categories that include at least one critical category, and trigger the replenishment when at least one of the identifiers received in the database data is associated with the at least one critical category.

The invention will be better understood on reading the detailed description but no following limitation of a preferred embodiment thereof, made in accordance with referring to attached drawings.

BRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS

Figure 1 is a diagram of a double locker replenishment system art prior.

FIG. 2 is an exploded perspective view of a label and its support according to preferred embodiment of the invention.

page 5 Figure 3 is a diagram of the replenishment system according to the mode of preferred embodiment of the invention.

Figure 4 is a diagram showing the steps of the method of replenishment of items in the system of Figure 1.

DETAILED DESCRIPTION OF THE PREFERRED EMBODIMENT OF
THE INVENTION

Figures 2 and 3 illustrate an item replenishment system with radiofrequency identification tags, comprising a base of data, contained in the computer 30, at least one identification reader by radio frequency 20 to read labels among labels, which are in a space delimited, and transmit corresponding identifiers to the database. The system also includes the computer 30 to hold the database and comprising means preferably contained in the computer for counting the identifiers received in the database, and trigger a replenishment of items associated with the identifiers received in the database, when the identifiers received in the database reach a predetermined number, means, of preference contained in the computer, to calculate a period of time since one first identifier has been received in the database, and trigger the replenishment when the lapse of time reaches a predetermined duration and means, preferably contained in the computer, to respectively associate the identifiers received in the database to categories least one critical category, and trigger replenishment when at least one of the identifiers received in the database is associated with the at least one category critical.

Preferably, in the item replenishment system, the reader is connected to the computer by a network link 40. The reader includes an antenna 22, a radiofrequency communication module 24, connected to the antenna 22 by a céble coaxial 26 and an RS-232-Ethemet interface 28, to convert instructions received from the computer 30 via the network link and transmit them to the module of communication by page 6 radio frequency 24 and to convert the identifiers received from the module of communication by radiofrequency 24 and transmit them to the computer 30 via the link network 40.

Also preferably, the antenna 22 emits radio waves 50 having a frequency 13.56 Mhz and a power of 1 watt, to read labels 10 that find up to an approximate distance of 15 cm from the antenna 22, the distance determining the bounded space. The radio waves 50 can also be transmitted in a range of powers ranging from about 0.5 to 1.5 watts.

More preferably, the system further comprises a table, the antenna 22 being attached to one side of the painting, to define the bounded space that is similarly form that the antenna and covers the whole picture, the table serving as a support for labels 10.
Also preferably, the computer 30 includes means for authorizing the replenishment. The computer 30 also includes a keyboard 32 for to permit a user on the one hand to enter data into the database, and on the other hand to authorize the replenishment via the means to authorize the replenishment.

The various means contained in the computer 30 and mentioned above are made by at least one software contained in the computer.

Figures 2 to 4 also illustrate a method of replenishing items with radiofrequency identification tags, comprising Steps described below. Radio frequency reading of 100 labels among labels, which find in a delimited space, and transmit identifiers corresponding to a database 102. Count the identifiers received in the database 104, and trigger a replenishment 116 of the items associated with the identifiers received in the database, when the identifiers received in the database reach a predetermined number 106. Calculate a time since a first identifier has been received in the database 108, and trigger the replenishment 116 when the time period reaches a duration predetermined 110.
Associate respectively the identifiers received in the database with categories containing at least one critical category, and trigger the page 7 replenishment 116 when at least one of the identifiers received in the database of data is associated with the at least one critical category 114.

Preferably, the method includes reading labels 10 with a reader radio frequency identification device 20 comprising an antenna 22, a module of radiofrequency communication 24, connected to the antenna 22 by a cable coaxial 26 and an RS-232-Ethernet interface 28, to convert instructions received from the computer 30 via the network link 40 and transmit them to the module of communication by radiofrequency 24 and to convert the identifiers received from the module of radiofrequency communication 24 and transmit them to the computer 30 via the link network 40.

Also preferably, the method comprises reading labels with a reader radio frequency identification device 20 comprising an antenna 22 emitting wave with a frequency of 13.56 MHz and a power of 1 watt, the labels 10 up to a distance of approximately 15 cm from the antenna, the distance determining the bounded space.

More preferably, the method comprises reading labels with a reader radio frequency identification device 20 further comprising a table, the antenna 22 being fixed to one side of the array, to define the bounded space that is same form the antenna and cover the whole picture, the painting serving as a support for the stickers 10.

Also preferably, replenishment is triggered only on issuance of an authorization and further includes a step of adding -identifiers in the database, before issuing the authorization.

As illustrated in FIGS. 2 and 3, the tags of identification + on 10 by radio frequency are equipped with a chip 12 and an antenna 14.

The surface of the chip 12 is preferably about 1 mm 2 for a thickness 0.2 mm. The radiofrequency identification tag 10 according to the preferred embodiment of the invention is passive type, without battery, very thin and flexible.
The label page 8 identification 10 by radio frequency is self-adhesive and so is fixed on the base of 16 of the label carrier 19. An identification label paper 18, containing the barcodes and other identifications relating to the product, is placed in order to cover the radio frequency identification tag 10 on the base of 16 of the label holder 19. A plastic cover 17 covers all and closes the label holder 19.

Radiofrequency identification labels, according to the preferred embodiment of the invention, operate at high frequency, HF, more precisely at a frequency of 13.56 MHz. This frequency makes it possible to limit the dispersion of the waves up to a distance of about 15 cm in order to limit the dispersion of the waves so that that the system be safe in a hospital environment and in order to to circumscribe reading in the intended table only, to prevent a label 10 from being read while she is not fixed on the board. This makes it possible to prevent distant labels from be read, for example labels always being fixed on a rack.

The labels 10, according to the preferred embodiment of the invention, are equipped with a memory containing a unique identifier and are of type read only, ISO15693 and are manufactured by Texas Instruments. It goes without saying that labels identification 10 made by other manufacturers could also be to be used.

A radio frequency identification reader 20 is installed behind each of the replenishment boards and is connected to the computer network of the center hospital.

As soon as a label support 19 containing an identification tag 10 by radiofrequency, enters the reading field of a reader 20, this is activated by the energy transmitted by the radio waves emitted by the antenna 22 of the reader 20.
A
communication is then established between the label 10 and the reader 20 allowing a data exchange. The identifiers of the labels 10 are then routed to a computer 30 to be treated.

The antenna 22 of the reader 20, according to a preferred embodiment of the invention, is page 9 made to measure by the Canadian distributor of Texas products Instruments. That-it measures approximately 60 x 40 cm and covers the entire surface of a table of replenishment.

The radiofrequency communication module 24, according to the embodiment preferred embodiment of the invention is manufactured by the German company FEIG and is distributed by Texas Instruments in North America. This is the MR100 model, having a interface RS232-Ethernet 28. In this embodiment, a coaxial type cable 26 connects the antenna 22 to the module 24. This executes instructions from a application and provides the list of identifiers 10 labels to the RS232-Ethernet interface 28.

The role of the RS232-Ethernet 28 interface is to convert the instructions derived from the computer application, according to the Internet Protocol, IP, in sequences series, RS232-Ethernet, so that the module 24 can read them. Similarly, the answers of the module 24 are transmitted in serial sequences, RS232-Ethernet, to the interface, which transformed according to the IP protocol. The RS232-Ethernet interface 28, used according to the mode of preferred embodiment of the invention is MOXA. It goes without saying that brands equipment are mentioned for information purposes only, in order to specify their capacity technology. Other brands of equipment and / or other types of interfaces could be used without affecting the functionality of the invention.

The invention, according to its preferred embodiment, comprises software, being in able to manage the database, which contains the data for all the products and lockers, existing in double bin storage systems in the replenishment system. This software, makes the association between identifiers of tags 10 and each of the lockers. According to a pre-established frequency, the software triggers a reading of all the readers 20 and stores the identifiers of the labels 10, in order to prepare and trigger a possible request of replenishment of the hospital's inventory management software.
The replenishment queries are then triggered based on rules configurable, by product and by department, based on data time, accumulation and criticality.

page 10 The software consists of three main modules, a module of preparation of data, an operation module and a production module of the query of replenishment.

The data preparation module is used to implement the operation of the system in a hospital center or to add care units in a center already established.

This module makes it possible to parameterize the database, to produce reports, of generate labels 18 and even make the assignment of code numbers to bars on chip 12. In addition, this module makes it possible to modify information on products and lockers, to proceed with the assignment of the lockers and to assign or modify barcode numbers.

The operation module is used to identify the different readers 20 present and do reading the labels 10 at a predefined frequency. This module allows to identify different readers 20, since various types of readers, coming from different suppliers, could be used with the system. This module allows also from define the reading parameters, for example the operating frequency of the antenna 22 of each of the readers 20, to read all the labels 10 for each readers 20 and to record, in the database, the identifiers of all the 10 labels read.

This module runs preferably on a Microsoft Windows server, under the form of a Windows service. It goes without saying that this module could be executed with other types of hardware and software components.

The production module of the replenishment request is used to to define the different parameters related to replenishment, from readings made by the operation module.

This module makes it possible to define the parameters of replenishment, as for example:
- the minimum number of labels 10 to be present on a table for one page 11 Replenishment is triggered. This parameter is used to avoid triggering too much hastily a replenishment. So it is possible to wait for the presence of a number of labels 10, on a board, before triggering a replenishment;
the maximum time of presence of a label on a board for a Replenishment is triggered. After this period, even if the minimum number of labels to be present on a table is not reached a Replenishment is triggered. This function avoids leaving too much long a empty bin, even if the number of empty bin tags present on the board is not high; and the criticality of replenishment associated with the label of a locker, for a Replenishment is triggered. An empty secondary bin represents a emergency situation and a distinct parameter of criticality, for the labels from a secondary locker, triggers a replenishment when these labels are placed on a board. Some primary lockers can also be treated as secondary lockers according to the principle of associating a level of criticality to each of the labels 10.

This module also allows you to define:
- the file formats of requests which will be read by the software of replenishment;
- the methods to be used to warn and the persons to be notified when replenishment must be triggered; and - the requirement, or not, of an approval.
This module can also trigger the production of requests supply and warns responsible resources. The module is so in able to produce multiple types of query files and to warn various different means, for example by email, the resources involved in the inventory management process. Replenishment can be done with or without approval process. If no approval is required, a replenishment is triggered as soon as the conditions dictated by the settings are satisfied. It is a continual process without intervention human. Yes approval is required, replenishment is done after approval.

page 12 A user must then approve the bins to replenish and can add bins to replenish, even if their labels are not present on the replenishment tables.

It goes without saying that many changes could be made to the of preferred embodiment of the invention described above, without departing of the scope of this invention. In addition, the components, geometric configuration and interrelationships between components, described, are not essential and should not interpreted in such a way as to reduce the scope of this invention. Like him would be apparent for a person of art, other components, configurations geometric and interrelationships between the components could be used.

Claims (12)

page 13 REVENDICATIONS page 13 1. Un système de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification par radiofréquence, comprenant:
une base de données;
au moins un lecteur d'identification par radiofréquence pour lire des étiquettes parmi lesdites étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à la base de données; et un ordinateur pour contenir la base de données, et comprenant:
des moyens pour compter les identifiants reçus dans la base de données, et déclencher un réapprovisionnement des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé;
des moyens pour calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données, et déclencher le réapprovisionnement lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée; et des moyens pour associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à des catégories comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le réapprovisionnement lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique.
1. A replenishment system for items with labels radio frequency identification system, comprising:
a database;
at least one radio frequency identification reader for reading labels among said labels, which are in a delimited space, and transmit identifiers corresponding to the database; and a computer for holding the database, and comprising:
means for counting the identifiers received in the database, and trigger a replenishment of the items associated with the received identifiers in the database, when the identifiers received in the database reach a predetermined number;
means to calculate a time since a first identifier has been received in the database, and trigger the replenishment when the lapse of time reaches a predetermined duration; and means for respectively associating the identifiers received in the database to categories comprising at least one critical category, and trigger replenishment when at least one of the identifiers received in the database is associated with the at least one critical category.
2. Le système selon la revendication 1, dans lequel le lecteur est connecté à
l'ordinateur par un lien réseau et dans lequel le lecteur comprend:
une antenne;
un module de communication par radiofréquence, connecté à l'antenne; et une interface, pour convertir des instruction reçues de l'ordinateur via le lien réseau et les transmettre vers le module de communication par radiofréquence et pour convertir les identifiants reçus du module de communication par radiofréquence et les transmettre vers l'ordinateur via le lien réseau.
The system of claim 1, wherein the reader is connected to the computer through a network link and in which the reader includes:
an antenna;
a radio frequency communication module, connected to the antenna; and an interface, to convert instructions received from the computer via the link network and transmit them to the radiofrequency communication module and for convert the identifiers received from the radiofrequency communication module and the transmit to the computer via the network link.
3. Le système selon la revendication 2, dans lequel l'antenne émet des ondes radio ayant une fréquence de 13,56 Mhz et une puissance de 1 watt, pour lire des étiquettes qui se trouvent jusqu'à une distance de 15 cm de l'antenne, ladite distance déterminant ledit espace délimité.

page 14
3. The system according to claim 2, wherein the antenna transmits waves radio having a frequency of 13.56 Mhz and a power of 1 watt, to read labels that are up to 15 cm away from the antenna, distance determining said delimited space.

page 14
4. Le système selon la revendication 2, comprenant en outre un tableau, l'antenne étant rectangulaire et étant fixée à une face du tableau, pour définir ledit espace délimité qui est rectangulaire et couvre tout le tableau, ledit tableau servant de support pour lesdites étiquettes. The system of claim 2, further comprising a table, the antenna being rectangular and being attached to one side of the board, to define said space delimited which is rectangular and covers the whole painting, said painting serving as support for said labels. 5. Le système selon la revendication 1, dans lequel l'ordinateur comprend des moyens pour autoriser le réapprovisionnement. The system of claim 1, wherein the computer comprises means to allow replenishment. 6. Le système selon la revendication 5, dans lequel l'ordinateur comprend un clavier pour permettre à un utilisateur d'une part d'entrer des données dans la base de données, et d'autre part d'autoriser le réapprovisionnement via les moyens pour autoriser le réapprovisionnement. The system of claim 5, wherein the computer comprises a keyboard to allow a user on the one hand to enter data into the database of data, and secondly to authorize replenishment via the means for allow replenishment. 7. Une méthode de réapprovisionnement d'items comportant des étiquettes d'identification par radiofréquence, comprenant les étapes de:
a) lire par radiofréquence des étiquettes parmi lesdites étiquettes, qui se trouvent dans un espace délimité, et transmettre des identifiants correspondants à une base de données;
b) compter les identifiants reçus dans la base de données, et déclencher un réapprovisionnement des items associés aux identifiants reçus dans la base de données, lorsque les identifiants reçus dans la base de données atteignent un nombre prédéterminé;
c) calculer un laps de temps depuis qu'un premier identifiant a été reçu dans la base de données, et déclencher le réapprovisionnement lorsque le laps de temps atteint une durée prédéterminée; et d) associer respectivement les identifiants reçus dans la base de données à
des catégories comprenant au moins une catégorie critique, et déclencher le réapprovisionnement lorsqu'au moins un des identifiants reçus dans la base de données est associé à ladite au moins une catégorie critique.
7. A method of replenishing items with labels radio frequency identification system, comprising the steps of:
(a) read by radio frequency labels among those labels, which are find in a delimited space, and transmit identifiers corresponding to a database;
b) count the identifiers received in the database, and trigger a replenishment of the items associated with the identifiers received in the database of data, when the identifiers received in the database reach a level predetermined number;
c) calculate a lapse of time since a first identifier was received in the database, and trigger replenishment when the time frame reaches a predetermined duration; and d) to associate respectively the identifiers received in the database with of the categories that include at least one critical category, and trigger the replenishment when at least one of the identifiers received in the database data is associated with the at least one critical category.
8. La méthode selon la revendication 7, dans laquelle l'étape a) comprend lire des étiquettes avec un lecteur d'identification par radiofréquence comprenant:
une antenne;

page 15 un module de communication par radiofréquence, connecté à l'antenne; et une interface, pour convertir des instruction reçues de l'ordinateur via le lien réseau et les transmettre vers le module de communication par radiofréquence et pour convertir les identifiants reçus du module de communication par radiofréquence et les transmettre vers l'ordinateur via le lien réseau.
The method of claim 7, wherein step a) comprises reading of the tags with a radio frequency identification reader comprising:
an antenna;

page 15 a radio frequency communication module, connected to the antenna; and an interface, to convert instructions received from the computer via the link network and transmit them to the radiofrequency communication module and for convert the identifiers received from the radiofrequency communication module and the transmit to the computer via the network link.
9. La méthode selon la revendication 8, dans laquelle, dans l'étape a), l'antenne émet des ondes radio ayant une fréquence de 13,56 Mhz et une puissance de 1 watt, les étiquettes se trouvant jusqu'à une distance de 15 cm de l'antenne, ladite distance déterminant ledit espace délimité. The method of claim 8, wherein in step a), the antenna transmits radio waves with a frequency of 13.56 Mhz and a power of 1 watt, the labels up to 15 cm away from the antenna, distance determining said delimited space. 10. La méthode selon la revendication 8, dans laquelle, dans l'étape a), le lecteur d'identification par radiofréquence comprend en outre un tableau, l'antenne étant rectangulaire et étant fixée à une face du tableau, pour définir ledit espace délimité
qui est rectangulaire et couvre tout le tableau, ledit tableau servant de support pour lesdites étiquettes.
The method of claim 8, wherein in step a), the reader radio frequency identification system also includes a table, the antenna being rectangular and being attached to one side of the board, to define said space delimited which is rectangular and covers the whole table, said table serving as support for said labels.
11. La méthode selon l'une quelconque des revendication 7 à 10, dans laquelle le réapprovisionnement des étapes b), c) et d) est déclenché seulement sur émission d'une autorisation. The method of any one of claims 7 to 10, wherein the replenishment of steps b), c) and d) is triggered only on program an authorization. 12. La méthode selon la revendication 11, comprenant en outre une étape d'ajouter des identifiants dans la base de données, avant l'émission de ladite autorisation. The method of claim 11, further comprising a step to add identifiers in the database, before issuing the authorization.
CA2565934A 2006-10-30 2006-10-30 System and method for the resupply of items Active CA2565934C (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA2565934A CA2565934C (en) 2006-10-30 2006-10-30 System and method for the resupply of items

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CA2565934A CA2565934C (en) 2006-10-30 2006-10-30 System and method for the resupply of items

Publications (2)

Publication Number Publication Date
CA2565934A1 CA2565934A1 (en) 2008-04-30
CA2565934C true CA2565934C (en) 2016-05-17

Family

ID=39367016

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CA2565934A Active CA2565934C (en) 2006-10-30 2006-10-30 System and method for the resupply of items

Country Status (1)

Country Link
CA (1) CA2565934C (en)

Also Published As

Publication number Publication date
CA2565934A1 (en) 2008-04-30

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US11868959B2 (en) Storage cart providing item storage verification
AU2017423560B2 (en) Automatic vending store
US10949801B1 (en) Inventory item release apparatus and method
US20150012457A1 (en) Method and system for tracking shipped units during movement of goods within supply chain channels
EP2312500A1 (en) Product comprising an electronic tag
CN107864679A (en) System and method for commercialization electronical display
KR101110488B1 (en) Egg code management method and egg search code management system
CN103843040A (en) Computing systems and methods for electronically indicating the acceptability of a product
US20230244896A1 (en) Methods and systems for managing inventory through the supply chain and lifecycle of a product
US20230214857A1 (en) Generating insights based on signals from measuring device
US20210278129A1 (en) Perishable item storage device
US20170213173A1 (en) Automatic and self-managing subscription commerce system
US20080120167A1 (en) Personal Inventory and Marketing Electronic System and Method
AU2016330891B2 (en) Managing notifications of a delivery method based on an active device
CA2565934C (en) System and method for the resupply of items
US20220383237A1 (en) System for staggered partial order induction into automated storage
US20220027851A1 (en) Automated Beverage Monitoring System
US20180165628A1 (en) Flexible wi-fi smart base
US7768403B2 (en) Networked tags for tracking files and documents
Gomez et al. Integration of RFID and wireless sensor networks into a supply chain management system
WO2021052909A1 (en) Method for detecting the handling of products on a display stand, display stand and automated shop
KR100785809B1 (en) System for searching lost articles using rfid and method thereof
FR2890058A1 (en) Storage cabinet for e.g. medical products, has coplanar loops on which current flows in two respective directions, and electronic circuit for closing opening to read electronic label of products after preset interval of time
CN114092186A (en) Method and device for detecting defective goods in a vending cabinet
FR2890057A1 (en) Inductor for e.g. support, has conductors distributed over surface and connected with each other by connection conductors for forming circuit strands whose ends are connected to power supply circulating electric current in conductors

Legal Events

Date Code Title Description
EEER Examination request