BR132015013588E2 - ROWING UNIT FOR SEEDING MACHINE AND METHOD FOR DISPENSING SEED OF A MEMBER OF SEED DOSING FOR SULCO - Google Patents

ROWING UNIT FOR SEEDING MACHINE AND METHOD FOR DISPENSING SEED OF A MEMBER OF SEED DOSING FOR SULCO Download PDF

Info

Publication number
BR132015013588E2
BR132015013588E2 BR132015013588-1A BR132015013588A BR132015013588E2 BR 132015013588 E2 BR132015013588 E2 BR 132015013588E2 BR 132015013588 A BR132015013588 A BR 132015013588A BR 132015013588 E2 BR132015013588 E2 BR 132015013588E2
Authority
BR
Brazil
Prior art keywords
seed
dosage
row unit
pulley
continuous
Prior art date
Application number
BR132015013588-1A
Other languages
Portuguese (pt)
Other versions
BR132015013588F8 (en
BR132015013588F1 (en
Inventor
Garner Elijah
Eric Friestad Michael
Albert Mariman Nathan
James Rylander David
Bruce Thiemke Daniel
Original Assignee
Deere & Company
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Deere & Company filed Critical Deere & Company
Priority to BR132015013588A priority Critical patent/BR132015013588F8/en
Publication of BR132015013588E2 publication Critical patent/BR132015013588E2/en
Publication of BR132015013588F1 publication Critical patent/BR132015013588F1/en
Publication of BR132015013588F8 publication Critical patent/BR132015013588F8/en

Links

Abstract

“unidade de fileira para uma máquina semeadora, e, método para dispensar uma semente de um membro de dosagem de semente para um sulco” o presente certificado de adição diz respeito a uma unidade de fileira para uma máquina semeadora, e, a um método para dispensar uma semente de um membro de dosagem de semente para um sulco.“Row unit for a sowing machine, and method for dispensing a seed from a seed dosage member to a furrow” this certificate of addition relates to a row unit for a sowing machine, and a method for dispense a seed from a seed dosage member into a furrow.

Description

“UNIDADE DE FILEIRA PARA UMA MÁQUINA SEMEADORA, E, MÉTODO PARA DISPENSAR UMA SEMENTE DE UM MEMBRO DE DOSAGEM DE SEMENTE PARA UM SULCO” Certificado de Adição de Invenção do PU000054-2, depositado em 27/01/2010 Campo do Certificado de Adição [001] O presente certificado de adição diz respeito a uma unidade de fileira para uma máquina semeadora, e, a um método para dispensar uma semente de um membro de dosagem de semente para um sulco.“ROW UNIT FOR A SEEDING MACHINE, AND METHOD FOR DISPENSING A SEED FROM A SEED DOSAGE MEMBER TO A SULCO” PU000054-2 Certificate of Addition of Invention, deposited on 27/01/2010 Field of Certificate of Addition [ 001] This certificate of addition concerns a row unit for a sowing machine, and a method for dispensing a seed from a seed dosage member into a furrow.

Fundamentos do Certificado de Adição [002] Uma máquina de semear agrícola tal como uma plantadeira de lavoura em fileiras ou semeadora adubadora coloca sementes a uma profundidade desejada em uma pluralidade de valas de semente paralelas formada no solo. No caso de uma plantadeira de lavoura em fileiras, uma pluralidade de unidades de lavoura em fileira é tipicamente enterrada usando rodas, eixos, rodas dentadas, caixas de transferência, correntes e similares, ou acionadas por motores elétricos ou hidráulicos. Cada unidade de lavoura em fileira tem uma armação que é acoplada de forma móvel a uma barra de ferramenta. A armação pode levar uma tremonha de semente principal, tremonha de herbicida e tremonha de inseticida. Se forem usados herbicidas e inseticidas, os mecanismos de dosagem associados com a dispensação do produto granular na vala de semente são relativamente simples. Por outro lado, os mecanismos necessários para dosar devidamente as sementes, e dispensar as sementes em locais relativos predeterminados na vala de semente são relativamente complicados.Certificate of Addition Fundamentals [002] An agricultural seeder such as a tillage planter or fertilizer seeder places seeds to a desired depth in a plurality of parallel seed ditches formed in the soil. In the case of a row tillage planter, a plurality of row tillage units are typically buried using wheels, axles, sprockets, transfer boxes, chains and the like, or driven by electric or hydraulic motors. Each row crop unit has a frame that is movably coupled to a tool bar. The frame can carry a main seed hopper, herbicide hopper and insecticide hopper. If herbicides and insecticides are used, the dosage mechanisms associated with granular product dispensation in the seed ditch are relatively simple. On the other hand, the mechanisms needed to properly dose seeds and dispense seeds at predetermined relative locations in the seed ditch are relatively complicated.

[003] Os mecanismos associados com a dosagem e colocação das sementes no geral podem ser divididos em um sistema de dosagem de semente e um sistema de colocação de semente, que ficam em comunicação em série um com o outro. O sistema de dosagem de semente recebe as sementes em uma forma a granel da tremonha de semente suportada pela armação da plantadeira, ou pela unidade de fileira. Diferentes tipos de sistemas de dosagem de semente podem ser usados, tais como chapas de semente, chapas de dedos, discos de semente, etc. No caso de um sistema de dosagem de disco de semente, um disco de semente é formado com uma pluralidade de células de semente espaçada na periferia do disco. Sementes movem-se para as células de semente com uma ou mais sementes em cada célula de semente, dependendo do tamanho e configuração da célula de semente. Um vácuo ou pressão de ar positiva diferencial pode ser usado com combinação com o disco de semente para assistir no movimento das sementes para a célula de semente. As sementes são individualizadas e descarregadas a uma taxa predeterminada no sistema de colocação ou distribuição de semente.[003] The mechanisms associated with seed dosing and seed placement in general can be divided into a seed dosing system and a seed placing system, which are in series communication with one another. The seed dosing system receives the seeds in a bulk form of the seed hopper supported by the planter frame or row unit. Different types of seed dosing systems can be used, such as seed plates, finger plates, seed disks, etc. In the case of a seed disk dosing system, a seed disk is formed with a plurality of seed cells spaced at the periphery of the disk. Seeds move to seed cells with one or more seeds in each seed cell, depending on the size and configuration of the seed cell. A positive differential vacuum or air pressure may be used in combination with the seed disk to assist in the movement of seeds into the seed cell. Seeds are individualized and discharged at a predetermined rate into the seed placement or distribution system.

[004] O sistema de distribuição de semente mais comum pode ser categorizado como um sistema de queda por gravidade. No caso do sistema de queda por gravidade, um tubo de semente tem uma extremidade de entrada que fica posicionada abaixo do sistema de dosagem de semente. As sementes individualizadas do sistema de dosagem de semente meramente caem no tubo de semente e caem pela força gravitacional de uma extremidade de descarga do mesmo na vala de semente. O tubo de semente pode ter uma curvatura para trás para reduzir o ricocheteamento da semente à medida que ela colide na base da vala de semente e para conferir uma velocidade horizontal à semente a fim de reduzir a velocidade relativa entre a semente e o solo. Variação indesejável no espaçamento da velocidade no solo resultante pode ser atribuída a diferenças em como sementes individuais saem do sistema de dosagem e caem através do tubo de semente. A variação do espaçamento é exacerbada pelas maiores velocidades de deslocamento através do campo que amplifica as condições dinâmicas do campo. Variações adicionais no espaçamento das sementes são causadas pela diferença de velocidade relativa inerente entre as sementes e o solo à medida que a máquina de semear desloca através de um campo. Esta diferença de velocidade relativa faz com que sementes individuais ricocheteiem e caiam em padrões um pouco aleatórios à medida que cada semente se espalha na vala.[004] The most common seed distribution system can be categorized as a gravity drop system. In the case of the gravity drop system, a seed tube has an inlet end that is positioned below the seed dosing system. Individualized seeds from the seed dosing system merely fall into the seed tube and fall by the gravitational force of one discharge end thereof into the seed ditch. The seed tube may bend backwards to reduce seed bounce as it collides at the base of the seed ditch and to give the seed a horizontal velocity to reduce the relative velocity between seed and soil. Undesirable variation in resulting ground velocity spacing can be attributed to differences in how individual seeds leave the dosing system and fall through the seed tube. Spacing variation is exacerbated by higher velocities across the field that amplify the dynamic conditions of the field. Additional variations in seed spacing are caused by the inherent relative velocity difference between seeds and soil as the seeder moves through a field. This relative velocity difference causes individual seeds to bounce and fall in somewhat random patterns as each seed spreads in the ditch.

[005] Várias tentativas foram feitas para reduzir a variação no espaçamento das sementes resultante da queda por gravidade. A patente U.S. 6.681.706 mostra duas abordagens. Uma abordagem usa uma correia com asas para transportar as sementes do dosador para o solo, enquanto a outra abordagem usa duas correias para agarrar a semente e transportá-la do dosador para o solo. Embora essas abordagens controlem o caminho da semente e reduzam variabilidade por causa de eventos dinâmicos, nenhuma abordagem procura distribuir a semente com a menor diferença de velocidade horizontal possível em relação ao solo. A patente U.S. 6.651.57, 7.185.596 e 7.343.868 mostram um sistema de distribuição de semente usando uma roda de escovas próxima ao solo para regular a velocidade horizontal e a direção da semente à medida que ela deixa a máquina de semear. Entretanto, existe ainda uma queda por gravidade entre o dosador de semente e a roda de escovas que produz variação no espaçamento das sementes.Several attempts have been made to reduce the variation in seed spacing resulting from gravity drop. U.S. Patent 6,681,706 shows two approaches. One approach uses a winged belt to carry seeds from the doser to the ground, while the other approach uses two belts to grab the seed and transport it from the doser to the soil. Although these approaches control the seed path and reduce variability due to dynamic events, no approach seeks to distribute the seed with the smallest horizontal velocity difference possible from the ground. U.S. Patent 6,651.57, 7,185,596 and 7,343,868 show a seed dispensing system using a near-ground brush wheel to regulate the horizontal velocity and direction of the seed as it leaves the sowing machine. However, there is still a gravity drop between the seed dispenser and the brush wheel that produces variation in seed spacing.

Sumário do Certificado de Adição [006] O presente certificado de adição provê uma unidade de fileira para uma máquina semeadora tendo um membro de dosagem de semente com uma pluralidade de orifícios através dos quais um diferencial de pressão de ar é aplicado para reter semente no mesmo, o membro de dosagem de semente móvel para transportar semente de um reservatório de semente, a unidade de fileira caracterizada pelo fato de que compreende: um alojamento para o membro de dosagem de semente; e um aparelho de dispensação de semente compreendendo uma primeira polia, uma segunda polia, e um membro contínuo configurado para ser acionado pela primeira polia e/ou a segunda polia, pelo menos uma porção do membro contínuo posicionado dentro do alojamento, em que o membro contínuo está posicionado para se mover através de pelo menos um da pluralidade de orifícios.Summary of Certificate of Addition [006] This Certificate of Addition provides a row unit for a sowing machine having a seed dosing member with a plurality of holes through which an air pressure differential is applied to retain seed therein. , the movable seed dosage member for transporting seed from a seed reservoir, the row unit characterized in that it comprises: a housing for the seed dosage member; and a seed dispensing apparatus comprising a first pulley, a second pulley, and a continuous member configured to be driven by the first pulley and / or the second pulley, at least a portion of the continuous member positioned within the housing, wherein the member The continuous loop is positioned to move through at least one of the plurality of holes.

[007] Altemativamente, a unidade de fileira de é caracterizada pelo fato de que a pluralidade de orifícios se estende a partir de um lado de semente para um lado oposto do membro de dosagem de semente, o lado de semente apresentando uma face de semente, e em que o membro contínuo está posicionado para se mover através de uma porção da face de semente.Alternatively, the row unit of is characterized in that the plurality of holes extends from one seed side to an opposite side of the seed dosage member, the seed side having a seed face, and wherein the continuous member is positioned to move through a portion of the seed face.

[008] Numa outra alternativa, a unidade de fileira é caracterizada pelo fato de que o membro contínuo está posicionado para fazer contato com a porção da face de semente.In another alternative, the row unit is characterized by the fact that the continuous member is positioned to make contact with the seed face portion.

[009] Altemativamente, a unidade de fileira de é caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está na forma de um disco.Alternatively, the row unit of is characterized by the fact that the seed dosage member is in the form of a disk.

[0010] Altemativamente, a unidade de fileira de é caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está configurado para rotar em tomo de um primeiro eixo geométrico, e em que a primeira polia está configurada para rotar em tomo de um segundo eixo geométrico tendo uma orientação não paralela ao primeiro eixo geométrico.Alternatively, the row unit of is characterized in that the seed metering member is configured to rotate about a first geometry axis, and wherein the first pulley is configured to rotate about a second axis. having an orientation not parallel to the first geometric axis.

[0011] Altemativamente, a unidade de fileira de é caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está configurado para rotar em tomo de um primeiro eixo geométrico, e em que a primeira polia está configurada para rotar em tomo de um segundo eixo geométrico tendo uma orientação paralela ao primeiro eixo geométrico.Alternatively, the row unit of is characterized in that the seed metering member is configured to rotate about a first geometry axis, and that the first pulley is configured to rotate about a second axis. having an orientation parallel to the first geometric axis.

[0012] Altemativamente, a unidade de fileira de é caracterizada pelo fato de que o membro contínuo está na forma de uma correia de cerdas.Alternatively, the row unit of is characterized by the fact that the continuous member is in the form of a bristle belt.

[0013] O certificado de adição também provê um método para dispensar uma semente de um membro de dosagem de semente para um sulco, o membro de dosagem de semente pelo menos parcialmente contido dentro de um alojamento, o método caracterizado pelo fato de que compreende: liberar a semente do membro de dosagem de semente; varrer uma porção do membro de dosagem de semente com uma superfície de um membro contínuo, a superfície posicionada dentro do alojamento; transportar a semente via membro contínuo ao longo de um interior de um alojamento dentro do qual o membro contínuo se estende; e descarregar a semente de uma abertura no alojamento para o sulco.The Certificate of Addition also provides a method for dispensing a seed from a seed dosage member into a furrow, the seed dosage member at least partially contained within a housing, the method comprising: releasing the seed from the seed dosage member; scanning a portion of the seed dosage member with a surface of a continuous member, the surface positioned within the housing; transporting the seed via a continuous member along an interior of a housing within which the continuous member extends; and discharging the seed from an opening in the housing to the furrow.

[0014] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que inclui adicionalmente acionar o membro contínuo com uma polia.Alternatively, the method is characterized by the fact that it further includes driving the continuous member with a pulley.

[0015] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que inclui adicionalmente acionar o membro de dosagem de semente independentemente do membro contínuo.Alternatively, the method is characterized by the fact that it further includes driving the seed dosage member independently of the continuous member.

[0016] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que liberar a semente do membro de dosagem de semente significa remover um diferencial de pressão de ar aplicado a um orifício se estendendo da face de semente para um lado oposto do membro de dosagem de semente.Alternatively, the method is characterized in that releasing the seed from the seed dosage member means removing an air pressure differential applied to an orifice extending from the seed face to an opposite side of the seed dosage member. .

[0017] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que liberar a semente do membro de dosagem de semente ocorre antes de varrer uma porção do membro de dosagem de semente.Alternatively, the method is characterized in that releasing the seed from the seed dosage member occurs prior to sweeping a portion of the seed dosage member.

[0018] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que o membro de dosagem de semente apresenta uma face de semente na qual a semente é aderida, e em que varrer uma porção do membro de dosagem de semente significa varrer uma porção da face de semente.Alternatively, the method is characterized in that the seed dosage member has a seed face to which the seed is adhered, and that sweeping a portion of the seed dosage member means sweeping a portion of the seed face. seed.

[0019] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que varrer uma porção da face de semente inclui fazer contato com uma porção da face de semente.Alternatively, the method is characterized by the fact that scanning a portion of the seed face includes making contact with a portion of the seed face.

[0020] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que o membro de dosagem de semente está na forma de um disco, e em que varrer uma porção do dosador de semente significa varrer uma porção do disco.Alternatively, the method is characterized by the fact that the seed dosage member is in the form of a disk, and that sweeping a portion of the seed dispenser means sweeping a portion of the disk.

[0021] Altemativamente, o método é caracterizado pelo fato de que o membro contínuo está na forma de uma correia de cerdas, e em que varrer uma porção do membro de dosagem de semente com uma superfície de um membro contínuo significa varrer com uma superfície da correia de cerdas.Alternatively, the method is characterized by the fact that the continuous member is in the form of a bristle belt, and that sweeping a portion of the seed dosage member with a surface of a continuous member means sweeping with a surface of the bristle strap.

Descrição Resumida dos Desenhos [0022] A figura 1 é uma vista plana de uma plantadeira com o sistema de distribuição de semente da presente invenção; A figura 2 é uma vista lateral de uma unidade de fileira da plantadeira da figura 1; A figura 3 é uma vista lateral ampliada do sistema de distribuição de semente da presente invenção; A figura 4 é uma vista de topo de uma unidade de fileira de plantadeira mostrando a orientação do sistema de dosagem em um arranjo alternativo do sistema de dosagem e do sistema de distribuição da presente invenção; A figura 5 é uma vista de topo similar à figura 4 ilustrando o sistema de distribuição com o alojamento do dosador removido; A figura 6 é uma vista lateral da unidade de fileira da figura 4; A figura 7 é uma vista em perspectiva do disco de semente usado no dosador de semente mostrado nas figuras 4-6; A figura 8 é uma vista seccional ao longo da linha 8-8 da figura 7 ilustrando a orientação do disco de semente e escova, ou o sistema de distribuição de semente da presente invenção; A figura 9 é uma vista lateral de uma unidade de fileira mostrando a orientação do sistema de distribuição da presente invenção e um dosador de semente de correia a vácuo; A figura 10 é uma vista lateral de uma outra orientação do sistema de distribuição de semente da invenção com um dosador de semente de correia a vácuo; e A figura 11 é uma vista lateral ilustrando a orientação do sistema de distribuição de semente da invenção com um dosador de coleta tipo dedo.Brief Description of the Drawings Figure 1 is a plan view of a planter with the seed distribution system of the present invention; Figure 2 is a side view of a planter row unit of Figure 1; Figure 3 is an enlarged side view of the seed distribution system of the present invention; Figure 4 is a top view of a planter row unit showing the orientation of the dosage system in an alternative arrangement of the dosage system and delivery system of the present invention; Fig. 5 is a top view similar to Fig. 4 illustrating the dispensing system with the dispenser housing removed; Fig. 6 is a side view of the row unit of Fig. 4; Fig. 7 is a perspective view of the seed disc used in the seed dispenser shown in Figs. 4-6; Figure 8 is a sectional view taken along line 8-8 of Figure 7 illustrating the orientation of the seed and brush disc or the seed distribution system of the present invention; Figure 9 is a side view of a row unit showing the orientation of the delivery system of the present invention and a vacuum belt seed dispenser; Figure 10 is a side view of another orientation of the seed distribution system of the invention with a vacuum belt seed dispenser; and Figure 11 is a side view illustrating the orientation of the seed delivery system of the invention with a finger picker.

Descrição Com Relação às Figuras [0023] Com referência à figura 1, está mostrada uma plantadeira ou máquina de semear de exemplo 10 contendo o sistema de distribuição de semente da presente invenção. A plantadeira 10 inclui uma barra de ferramenta 12 como parte de uma armação da plantadeira 14. Montadas na barra de ferramenta estão múltiplas unidades de fileira de plantio 16. As unidades de fileira 16 são tipicamente idênticas para uma dada plantadeira, mas pode haver diferenças. Uma unidade de fileira 16 está mostrada com mais detalhes na figura 2. A unidade de fileira 16 é provida com um elemento de armação central 20 com um par de braços que se estende para cima 21 (figura 4) na sua extremidade dianteira. Os braços 21 conectam a uma articulação em paralelogramo 22 para montagem da unidade de fileira 16 na barra de ferramenta 12 para movimento relativo para cima e para baixo entre a unidade 16 e a barra de ferramenta 12 de uma maneira conhecida. Semente é armazenada na tremonha de semente 24 e provida a um dosador de semente 26. O dosador de semente 26 é do tipo que usa um disco de vácuo, bem conhecido, para dosar a semente. Outros tipos de dosadores podem ser igualmente usados. Do dosador de semente 26, a semente é levada por um dispositivo de distribuição 28 para uma cova de plantio, ou vala, formada no solo por abridores de cova 30. Rodas de calibre 32 controlam a profundidade da cova. Rodas de fechamento 34 fecham a cova sobre a semente. As rodas de calibre 32 são montadas no elemento de armação 20 por braços 36. A barra de ferramenta e a unidade de fileira são projetadas para mover-se sobre o solo em uma direção de trabalho para frente identificada pela seta 38.Description Referring to Figures Referring to Figure 1, an example 10 planter or seeder containing the seed distribution system of the present invention is shown. Planter 10 includes a toolbar 12 as part of a planter frame 14. Mounted to the toolbar are multiple planting row units 16. Row units 16 are typically identical for a given planter, but there may be differences. A row unit 16 is shown in more detail in figure 2. Row row 16 is provided with a central frame member 20 with an upwardly extending pair of arms 21 (figure 4) at its front end. The arms 21 connect to a parallelogram joint 22 for mounting the row unit 16 to the tool bar 12 for relative up and down movement between the unit 16 and the tool bar 12 in a known manner. Seed is stored in the seed hopper 24 and provided to a seed dispenser 26. The seed dispenser 26 is of the type that uses a well known vacuum disc to dose the seed. Other types of feeders may also be used. From seed feeder 26, the seed is carried by a dispensing device 28 to a planting pit, or ditch, formed in the ground by pit openers 30. Gauge wheels 32 control the depth of the pit. Closing wheels 34 close the pit over the seed. Gauge wheels 32 are mounted on frame member 20 by arms 36. The tool bar and row unit are designed to move on the ground in a forward working direction identified by arrow 38.

[0024] A unidade de fileira 16 inclui adicionalmente uma tremonha de produtos químicos 40, um acessório limpador de fileira 42 e um gerador de força descendente 44. A unidade de fileira 16 está mostrada como um exemplo do ambiente no qual o sistema de distribuição da presente invenção é usado. A presente invenção pode ser usada em qualquer de uma variedade de tipos de máquina de plantio, tais como, mas sem limitações, plantadeiras de lavoura em fileira, semeadoras-adubadoras, semeadoras pneumáticas, etc.Row unit 16 additionally includes a chemical hopper 40, a row cleaner attachment 42 and a downward force generator 44. Row unit 16 is shown as an example of the environment in which the tank distribution system is located. The present invention is used. The present invention can be used in any of a variety of planting machine types, such as, but not limited to, row tillage planters, fertilizer drills, air seeders, and the like.

[0025] Com referência à figura 3, o sistema de distribuição de semente 28 está mostrado com mais detalhes. O sistema de distribuição 28 inclui um alojamento 48 posicionado adjacente ao disco de semente 50 do dosador de semente. O disco de semente 50 é um disco no geral plano com uma pluralidade de aberturas 52 adjacente à periferia do disco. Sementes 56 são coletadas nas aberturas de uma poça de semente e aderem no disco por meio do diferencial de pressão de ar nos lados opostos do disco 50 de uma maneira conhecida. O disco pode ter uma superfície plana nas aberturas 52 ou ter células de semente envolvendo as aberturas 52. O disco gira no sentido horário, visto na figura 3, como mostrado pela seta 54. No topo da figura 3, sementes 56 estão mostradas aderidas no disco.Referring to Figure 3, the seed distribution system 28 is shown in more detail. The dispensing system 28 includes a housing 48 positioned adjacent to the seed dispenser seed disc 50. The seed disk 50 is a generally flat disk with a plurality of openings 52 adjacent the periphery of the disk. Seeds 56 are collected in the openings of a seed puddle and adhere to the disc by means of the air pressure differential on opposite sides of disc 50 in a known manner. The disk may have a flat surface in the openings 52 or have seed cells surrounding the openings 52. The disk rotates clockwise, seen in figure 3, as shown by arrow 54. At the top of figure 3, seeds 56 are shown adhered to the disco.

[0026] O alojamento do sistema de distribuição de semente 48 tem paredes dianteira e traseira espaçadas 49 e 51 e uma parede lateral 53 entre elas. Uma abertura superior 58 na parede lateral do alojamento 53 admite a semente do disco de dosagem 50 no alojamento. Um par de polias 60, 62 é montado dentro do alojamento 48. As polias suportam uma correia 64 para rotação dentro do alojamento. Uma das polias é uma polia de acionamento, enquanto a outra é uma polia louca. A correia tem um elemento de base 66 para encaixar as polias e cerdas alongadas 70 que se estendem a partir dela. As cerdas são unidas no elemento de base nas extremidades próximas, ou radialmente internas, das cerdas. Extremidades distais, ou radialmente externas 74, das cerdas tocam, ou ficam perto de tocar, a superfície interna 76 da parede lateral do alojamento 53. Uma abertura do alojamento inferior 78 é formada na parede lateral 53 e fica posicionada o mais próximo possível da base 80 da vala de semente. Como mostrado, a abertura inferior 78 fica próxima ou abaixo da superfície do solo 82 adjacente à vala. A parede lateral do alojamento forma uma rampa de saída 84 na abertura inferior 78.The seed distribution system housing 48 has spaced front and rear walls 49 and 51 and a side wall 53 therebetween. An upper opening 58 in the sidewall of the housing 53 admits the seed of the dosing disc 50 into the housing. A pair of pulleys 60, 62 are mounted within the housing 48. The pulleys support a belt 64 for rotation within the housing. One of the pulleys is a drive pulley, while the other is a crazy pulley. The belt has a base member 66 for engaging the elongate pulleys and bristles 70 extending therefrom. The bristles are joined at the base element at the near or radially inner ends of the bristles. Distal or radially outer ends 74 of the bristles touch, or close to, the inner surface 76 of the side wall of the housing 53. An opening of the lower housing 78 is formed in the side wall 53 and is positioned as close as possible to the base. 80 from the seed ditch. As shown, the lower aperture 78 is near or below the ground surface 82 adjacent the ditch. The side wall of the housing forms an exit ramp 84 in the lower opening 78.

[0027] Voltando a atenção para a porção superior da figura 3, uma roda de carregamento 86 é provida adjacente à abertura superior 58. A roda de carregamento fica posicionada no lado oposto das sementes 56 a partir da escova 64 de maneira tal que o caminho das sementes no disco leve as sementes para uma abertura de passagem 88 formada entre a roda de carregamento e as extremidades distais 74 das cerdas 70. No local da abertura de passagem 88, o diferencial de pressão de ar através do disco de semente 50 termina, liberando a semente das aberturas 52 no disco. A superfície inferior da roda de carregamento, voltada para o disco de semente 50, tem recessos 90 formados nela. Os recessos 90 recebem agitadores de semente 92 que se projetam a partir do disco de semente 50. Os agitadores móveis, pelo encaixe nos recessos na roda de carregamento, colocam a roda de carregamento em uma rotação no sentido horário.Turning attention to the upper portion of Fig. 3, a loading wheel 86 is provided adjacent to the upper opening 58. The loading wheel is positioned opposite the seeds 56 from the brush 64 such that the path of the seeds in the disc carry the seeds to a through-opening 88 formed between the loading wheel and the distal ends 74 of the bristles 70. At the location of the through-opening 88, the air pressure differential across the seed disc 50 ends, releasing the seed from the openings 52 on the disk. The lower surface of the loading wheel facing the seed disk 50 has recesses 90 formed therein. The recesses 90 receive seed agitators 92 that protrude from the seed disc 50. The movable agitators, by engaging the recesses in the loading wheel, put the loading wheel in a clockwise rotation.

[0028] Em operação, a correia 64 é girada no sentido anti-horário. À medida que a correia curva em tomo das polias, as cerdas se abrem naturalmente, ou seja, se separam unas das outras à medida que as extremidades distais das cerdas deslocam a uma maior distância circunferencial em tomo das polias do que as extremidades internas das cerdas no elemento de base da correia. Isto produz dois efeitos benéficos, descritos a seguir. As sementes são transferidas do dosador de semente para o sistema de distribuição à medida que as sementes são levadas pelo disco para a abertura de passagem 88. Aí as sementes são soltas do disco de semente entre a roda de carregamento e as cerdas 70 para remover a semente do disco de semente e do dosador de semente. As sementes são capturadas ou aprisionadas nas cerdas pela inserção da semente nas cerdas em uma direção radial, ou seja, pelas extremidades das cerdas em uma direção paralela ao comprimento da cerda. Isto ocorre logo que o caminho da correia em tomo da polia 60 termina, quando as extremidades das cerdas estão fechando de volta sobre si, permitindo que as cerdas fechem e capturem as sementes nelas. À medida que a correia continua se move, as cerdas movem ou transferem as sementes para baixo até a abertura inferior do alojamento. A parede lateral 53 do alojamento coopera com as cerdas 70 para manter a semente nas cerdas da escova à medida que a semente se move para a abertura inferior.In operation, belt 64 is rotated counterclockwise. As the belt curves around the pulleys, the bristles open naturally, that is, separate from each other as the distal ends of the bristles travel a greater circumferential distance around the pulleys than the inner ends of the bristles. on the belt base element. This produces two beneficial effects, described below. The seeds are transferred from the seed dispenser to the dispensing system as the seeds are carried by the disc to the through opening 88. Then the seeds are released from the seed disc between the loading wheel and the bristles 70 to remove the seed. seed from seed disc and seed dispenser. Seeds are captured or trapped in the bristles by inserting the seed in the bristles in a radial direction, ie by the ends of the bristles in a direction parallel to the length of the bristle. This occurs as soon as the belt path around the pulley 60 ends, when the ends of the bristles are closing back over themselves, allowing the bristles to close and capture the seeds thereon. As the belt continues to move, the bristles move or transfer the seeds down to the bottom opening of the housing. The side wall 53 of the housing cooperates with the bristles 70 to hold the seed in the brush bristles as the seed moves to the lower opening.

[0029] A abertura inferior 78 e a rampa 84 são posicionadas ao longo do caminho da correia curvo em tomo da polia 62. As extremidades distais das cerdas assim fazem com que a velocidade linear das sementes acelere em relação à velocidade do elemento de base da correia 66 e ao alojamento, mostrado pelas duas setas 94 e 96. As sementes são então impulsionadas pelas cerdas sobre a rampa 84 e descarregadas através da abertura inferior 78 na vala de semente. O ângulo da rampa 84 pode ser selecionado para produzir o relacionamento desejado entre as velocidades vertical e horizontal de semente na descarga. A direção de deslocamento à frente da unidade de fileira é para a esquerda na figura 3, mostrado pela seta 38. Na descarga, a velocidade horizontal da semente em relação ao solo é minimizada para reduzir o rolamento da semente na vala.The lower opening 78 and the ramp 84 are positioned along the path of the curved belt around the pulley 62. The distal ends of the bristles thus cause the linear velocity of the seeds to accelerate relative to the velocity of the base element of the pulley. belt 66 and housing shown by the two arrows 94 and 96. The seeds are then driven by the bristles over the ramp 84 and discharged through the lower opening 78 in the seed ditch. Ramp angle 84 can be selected to produce the desired relationship between vertical and horizontal seed velocities at discharge. The direction of travel in front of the row unit is to the left in Figure 3, shown by arrow 38. At discharge, the horizontal velocity of the seed relative to the ground is minimized to reduce seed rolling in the ditch.

[0030] A correia mostrada na figura 3 tem cerdas relativamente compridas. Em decorrência das cerdas compridas e de o ponto de carregamento de semente ser na extremidade do caminho curvo da escova em tomo da polia 60, as sementes são carregadas na correia enquanto as cerdas reduzem a velocidade. A velocidade das cerdas no carregamento é assim menor que a velocidade das cerdas na abertura de descarga à medida que correia desloca em tomo da polia 62. Isto permite que a semente seja carregada na correia a uma velocidade relativamente menor, enquanto a semente é descarregada na extremidade inferior a uma velocidade maior desejada. Como anteriormente descrito, é preferível que a velocidade horizontal da semente na descarga seja igual à velocidade de deslocamento para frente da plantadeira, mas, na direção para trás, de maneira tal que a velocidade horizontal da semente em relação ao solo fique próxima ou igual a zero. As cerdas compridas podem ser usadas para aumentar a velocidade da semente à medida que ela desloca em tomo da polia. Entretanto, uma escova de cercas curtas pode ser igualmente usada. Com uma escova de cerdas curtas, haverá pouca aceleração na velocidade da semente à medida que a semente desloca em tomo das polias. A correia terá que ser acionada a uma velocidade para produzir a velocidade horizontal desejada da semente na descarga. Mesmo com uma escova de cerdas curtas, a semente é ainda acelerada na direção horizontal. À medida que a correia desloca em tomo da polia, a direção de deslocamento da semente muda da direção predominantemente vertical, quando a semente se move para baixo do dosador de semente, para uma direção predominantemente horizontal na descarga. Isto produz uma aceleração da velocidade da semente na direção horizontal.The strap shown in figure 3 has relatively long bristles. Because of the long bristles and the seed loading point being at the end of the curved path of the brush around the pulley 60, the seeds are loaded on the belt while the bristles slow down. The speed of the bristles at loading is thus lower than the speed of the bristles at the discharge opening as the belt moves around the pulley 62. This allows the seed to be loaded onto the belt at a relatively slower rate while the seed is discharged into the pulley. lower extremity at a higher desired speed. As previously described, it is preferable that the horizontal velocity of the seed at the discharge be equal to the forward displacement speed of the planter, but in the rearward direction such that the horizontal velocity of the seed relative to the ground is close to or equal to zero. Long bristles can be used to increase seed velocity as it shifts around the pulley. However, a short fence brush can also be used. With a short bristle brush, there will be little acceleration in seed velocity as the seed shifts around the pulleys. The belt will have to be driven at a speed to produce the desired horizontal velocity of the seed at the discharge. Even with a short bristle brush, the seed is still accelerated in the horizontal direction. As the belt travels around the pulley, the seed travel direction changes from the predominantly vertical direction as the seed moves below the seed feeder to a predominantly horizontal direction in the discharge. This produces an acceleration of seed velocity in the horizontal direction.

[0031] Com o sistema de distribuição 28, a semente é capturada pelo sistema de distribuição para remover a semente do dosador de semente. A semente então se move pelo sistema de distribuição para o ponto de descarga de semente onde a semente é acelerada em uma direção horizontal para trás em relação ao alojamento. Do dosador de semente para a descarga, o deslocamento da semente é controlado pelo sistema de distribuição, mantendo assim o espaçamento da semente, umas em relação às outras.With dispensing system 28, seed is captured by the dispensing system to remove seed from the seed dispenser. The seed then moves through the distribution system to the seed unloading point where the seed is accelerated in a horizontal direction backwards relative to the housing. From seed dispenser to discharge, seed displacement is controlled by the distribution system, thereby maintaining seed spacing relative to each other.

[0032] Na modalidade mostrada na figura 3, o disco de semente e as paredes dianteira e traseira 49, 51 do alojamento 48 ficam dispostas em planos que são no geral paralelos entre si. Como mostrado, o plano do sistema de distribuição é no geral paralelo à direção de deslocamento da unidade de fileira. Outros relacionamentos entre o dosador de semente e o sistema de distribuição estão mostrados e descritos a seguir.In the embodiment shown in Figure 3, the seed disc and the front and rear walls 49, 51 of housing 48 are arranged in planes which are generally parallel to each other. As shown, the distribution system plane is generally parallel to the row unit's direction of travel. Other relationships between the seed feeder and the distribution system are shown and described below.

[0033] Como mostrado na figura 3, a parede lateral 53 é dividida pelas aberturas superior e inferior 58, 78 em dois segmentos 53a e 53b. O segmento 53a fica entre as aberturas superior e inferior na direção de deslocamento da correia, enquanto o segmento 53b fica entre as aberturas inferior e superior na direção de deslocamento da correia. São as folgas na parede lateral 53 que formam as aberturas superior e inferior. Entretanto, deve-se entender que o sistema distribuição funcionará sem o segmento 53b da parede lateral. É somente o segmento 53a que funciona junto com as cerdas da correia para distribuir a semente do dosador na vala de semente. Assim, o termo "abertura superior" deve ser interpretado significando uma área aberta antes do segmento da parede lateral 53a na direção de deslocamento da correia, e o termo "abertura inferior" deve significar uma área aberta depois do segmento da parede lateral 53a na direção de deslocamento da correia.As shown in Figure 3, the sidewall 53 is divided by the upper and lower openings 58, 78 into two segments 53a and 53b. Segment 53a lies between the upper and lower openings in the belt travel direction, while segment 53b lies between the lower and upper openings in the belt travel direction. It is the clearances in the sidewall 53 that form the upper and lower openings. However, it should be understood that the distribution system will function without the side wall segment 53b. It is only segment 53a that works in conjunction with the belt bristles to distribute the doser seed into the seed ditch. Thus, the term "upper opening" shall be interpreted to mean an open area before the sidewall segment 53a in the direction of belt travel, and the term "lower opening" shall mean an open area after the sidewall segment 53a in the direction of belt travel. of belt travel.

[0034] Com referência às figuras 4-7, o sistema de distribuição 28 está mostrado em combinação com o dosador de semente e a estrutura da unidade de fileira em um arranjo alternativo do dosador de semente e sistema de distribuição 28. O dosador de semente 200 está mostrado montado na unidade de fileira com o disco de semente 202 em uma orientação vertical, mas a um ângulo com a direção de deslocamento à frente mostrada pela seta 38. A figura 4 mostra a orientação do dosador de semente na unidade de fileira sem o sistema de distribuição 28. O dosador de semente inclui um alojamento com duas metades 204 e 206 unidas de forma liberável uma na outra de uma maneira conhecida. O dosador de semente é acionado através de uma transmissão 208 acoplada a um cabo de acionamento, não mostrado.Referring to Figures 4-7, the dispensing system 28 is shown in combination with the seed dispenser and the row unit structure in an alternative arrangement of the seed dispenser and dispensing system 28. The seed dispenser 200 is shown mounted on the row unit with seed disc 202 in a vertical orientation, but at an angle to the forward direction of travel shown by arrow 38. Figure 4 shows the orientation of the seed dispenser on the row unit without the dispensing system 28. The seed dispenser includes a housing with two halves 204 and 206 releasably joined together in a known manner. The seed feeder is driven by a transmission 208 coupled to a drive cable, not shown.

[0035] Na figura 5, somente o disco de semente 202 do dosador está mostrado com o sistema de distribuição de semente 28. Como previamente mencionado, o disco de semente 202 está em uma orientação vertical, mas não fica disposto em um plano paralelo à direção à frente 38. Em vez disso, o dosador é orientado de uma maneira tal que o disco fique a um ângulo de 60 o em relação à direção à frente, quando visto de cima. A semente do sistema de distribuição 28 é no geral idêntica à mostrada na figura 3 e é acionada por um motor 65. O sistema de distribuição, incluindo da correia da escova 64, é no geral vertical e alinhado com a direção longitudinal da plantadeira, de maneira tal que o ângulo entre a escova e o disco de semente seja aproximadamente 60 o. O ângulo entre o sistema de distribuição e um disco de semente produz uma "alimentação transversal" parcial da semente na escova. Ou seja, a semente é alimentada na escova a um ângulo com a direção longitudinal das cerdas. Isto é o contrário da figura 3, onde a semente entra na escoava em uma direção substancialmente paralela à direção longitudinal das cerdas da escova. Se a escova e o disco de semente forem orientados a 90 o um com o outro, uma alimentação transversal total seria produzida com semente entrando na escova perpendicular às cerdas.In Figure 5, only the seed disc 202 of the doser is shown with the seed distribution system 28. As previously mentioned, the seed disc 202 is in a vertical orientation but is not arranged in a plane parallel to the forward direction 38. Instead, the dispenser is oriented such that the disc is at an angle of 60 ° from the forward direction when viewed from above. The seed of the dispensing system 28 is generally identical to that shown in figure 3 and is driven by a motor 65. The dispensing system, including the brush belt 64, is generally vertical and aligned with the planter longitudinal direction of such that the angle between the brush and the seed disc is approximately 60 °. The angle between the dispensing system and a seed disc produces a partial "transverse feed" of the seed in the brush. That is, the seed is fed into the brush at an angle with the longitudinal direction of the bristles. This is the opposite of Figure 3, where the seed enters the flow in a direction substantially parallel to the longitudinal direction of the brush bristles. If the brush and seed disc are oriented at 90 ° to each other, a total cross feed would be produced with seed entering the brush perpendicular to the bristles.

[0036] O disco de semente 202 está mostrado ampliado nas figuras 7 e 8. O disco 202 tem lados opostos, um lado de vácuo 216 e um lado de semente 218. O lado de semente 218 tem uma superfície 219 perto da periferia que define um plano de referência. O plano de referência será usado para descrever os recursos do disco perto da periferia do disco. Uma virola periférica externa 220 é rebaixada no plano de referência. A virola periférica 220 cria uma face com borda radialmente externa 222. Uma fileira circunferencial das aberturas espaçadas 224 fica arranjada em tomo de um caminho circular radialmente para dentro da face da borda 222. Cada abertura estende-se através do disco entre o lado de vácuo 216 e o lado de semente 218. Radialmente para dentro de cada abertura 224, existe um recesso radialmente alongado 226. O recesso 226 é rebaixado axialmente no disco a partir do plano de referência. Em operação, o disco gira no sentido anti-horário, indicado pela seta 228. Durante rotação, os recessos 226 agitam a semente na poça de semente.The seed disc 202 is shown enlarged in figures 7 and 8. The disc 202 has opposite sides, a vacuum side 216 and a seed side 218. The seed side 218 has a surface 219 near the defining periphery. a reference plane. The reference plane will be used to describe disk resources near the disk periphery. An outer peripheral ferrule 220 is lowered in the reference plane. Peripheral Ferrule 220 creates a radially outer edge face 222. A circumferential row of spaced openings 224 is arranged about a radially circular path into edge face 222. Each opening extends across the disc between the vacuum side. 216 and seed side 218. Radially inwardly of each opening 224 is a radially elongated recess 226. Recess 226 is axially lowered into the disc from the reference plane. In operation, the disc rotates counterclockwise, indicated by arrow 228. During rotation, recesses 226 agitate the seed in the seed puddle.

[0037] Envolvendo cada abertura 224 fica um recesso cônico, ou célula de semente rasa 232 que se estende axialmente até o disco a partir do plano de referência. A célula de semente 232 começa a uma borda de avanço 234 na direção de rotação do disco e fica progressivamente mais profunda no lado da semente 218 até uma borda de fuga formada por uma parede que se projeta axialmente 236. O recesso cônico ou célula de semente 232 reduz o vácuo necessário para coletar e reter semente nas aberturas 224. A célula de semente também permite que a semente se assente mais em baixo em relação ao lado da semente 218 do disco, permitindo que a semente fique retida enquanto o singulador de semente remove duplos ou múltiplos de semente das aberturas 224. Além do mais, a parede do recesso 236 agita semente na poça de semente, ajudando ainda mais na coleta de semente. A parede 236 estende-se longitudinalmente em uma direção predominantemente radial mostrada pela linha tracejada 238. As paredes 236, embora predominantemente radiais, são inclinadas na direção radial de maneira tal que a extremidade interna da parede 236 fique conduzindo a extremidade externa da parede na direção de rotação. Imediatamente seguindo cada parede 236, à medida que o disco gira, fica uma projeção, ou pino vertical 240, que se estende axialmente a partir do lado de semente do disco. Os pinos encaixam semente na poça de semente para agitação para ajudar na coleta de semente. Os pinos 240 ficam localizados de forma ligeiramente radial para dentro do caminho circular das aberturas 224 para evitar interferência com o singulador de semente.Surrounding each opening 224 is a tapered recess, or shallow seed cell 232 that extends axially to the disc from the reference plane. Seed cell 232 begins at an advancing edge 234 in the direction of rotation of the disc and progressively deeper on the seed side 218 to an escaping edge formed by an axially protruding wall 236. The tapered recess or seed cell 232 reduces the vacuum required to collect and retain seed in openings 224. The seed cell also allows the seed to set lower than the seed side 218 of the disc, allowing the seed to be retained while the seed singler removes it. double or multiple seed openings 224. In addition, recess wall 236 shakes seed into the seed puddle, further assisting in seed collection. The wall 236 extends longitudinally in a predominantly radial direction shown by the dashed line 238. The walls 236, although predominantly radial, are inclined in the radial direction such that the inner end of the wall 236 leads the outer end of the wall in the direction. of rotation. Immediately following each wall 236 as the disc rotates is a projection, or vertical pin 240, extending axially from the seed side of the disc. The pins fit seed into the seed puddle for agitation to aid in seed collection. The pins 240 are located slightly radially into the circular path of the openings 224 to avoid interference with the seed singulator.

[0038] Com referência à figura 8, o disco 202 está mostrado em operação e em posição em relação à correia 64 no sistema de distribuição 28. As sementes 244 são levadas pelo disco 202 para as cerdas da escova 64, a parede 236 e os pinos 240 agem para empurrar a semente 244 para as cerdas da escova 64 e ajudar impedir que a semente seja bloqueada no disco mediante contato inicial da semente com as cerdas da escova. Uma vez que a semente é inserida nas cerdas da escova, um vácuo do lado oposto do disco é cortado, permitindo que a escova varra a semente do disco em uma direção predominantemente radial em relação ao disco. Um inserto 246 sobrepõe a virola 220 no ponto de liberação de semente para segurar a semente nas cerdas da escova na transição entre o disco e a parede lateral 53 (figura 3) do alojamento do sistema de distribuição. O disco 202 é inclinado no comprimento das cerdas da escova em um ângulo de aproximadamente 60 graus. Isto produz a alimentação transversal parcial da semente nas cerdas da escova.Referring to Figure 8, disc 202 is shown in operation and in position relative to belt 64 in dispensing system 28. Seeds 244 are carried by disc 202 to brush bristles 64, wall 236 and pins 240 act to push seed 244 into brush bristles 64 and help prevent seed from being blocked in the disc upon initial seed contact with brush bristles. Once the seed is inserted into the brush bristles, a vacuum on the opposite side of the disc is cut, allowing the brush to sweep the disc seed in a predominantly radial direction relative to the disc. An insert 246 overlaps ferrule 220 at the seed release point to secure the seed to the brush bristles in the transition between the disc and the side wall 53 (figure 3) of the dispensing system housing. The disc 202 is angled at the length of the brush bristles at an angle of approximately 60 degrees. This produces partial cross feed of the seed in the brush bristles.

[0039] A figura 9 mostra o sistema de distribuição de semente de correia de escova 28 em combinação com um sistema de dosagem de correia a vácuo com uma correia de dosagem 302. O dosador de correia a vácuo é descrito com detalhes na patente US 7,918,168 aqui incorporada pela referência. A correia 302 coleta semente em uma região de coleta 304 em um local dianteiro inferior do caminho da correia e transporta-a para o sistema de distribuição em uma região de liberação 306 em um local traseiro superior do caminho da correia. Neste arranjo do dosador de correia e sistema de distribuição de escova, o sistema de distribuição é de novo parcialmente alimentado transversalmente com sementes do dosador.Figure 9 shows the brush belt seed dispensing system 28 in combination with a vacuum belt dosing system with a 302 dosing belt. The vacuum belt dispenser is described in detail in US patent 7,918,168. incorporated herein by reference. Belt 302 collects seed in a collection region 304 at a lower front belt path location and transports it to the distribution system in a release region 306 at an upper rear belt path location. In this belt feeder arrangement and brush dispensing system, the dispensing system is again partially fed transversely with feeder seeds.

[0040] Um outro arranjo do sistema de distribuição junto com uma correia dosadora a vácuo está mostrado na figura 10. O sistema de distribuição 28 fica em linha com o dosador de correia 124. Isto permite que as extremidades distais das cerdas da escova varram a superfície da correia de dosagem 126 para capturar a semente dela. A correia do dosador 126 é envolta em polias 128. A correia de dosagem 124 é similar e funciona como uma correia 302 supramencionada.Another arrangement of the dispensing system together with a vacuum metering belt is shown in Figure 10. The dispensing system 28 is in line with the belt metering unit 124. This allows the distal ends of the brush bristles to sweep the surface of the dosing belt 126 to capture its seed. The dosing belt 126 is wrapped in pulleys 128. The dosing belt 124 is similar and functions as a above-mentioned belt 302.

[0041] O sistema de distribuição da presente invenção pode também ser usado com dosadores de semente sem ser dosadores de pressão de ar diferencial. Por exemplo, com referência à figura 11, está mostrado um dosador de coleta tipo dedos 130, tal como o descrito na patente U.S. 3.552.601 e aqui incorporado pela referência. A semente é ejetada do dosador através de uma abertura 132. O sistema de distribuição 134 tem uma correia de escova 136 envolta nas polias 138 e 140. Como mostrado, a polia de correia 138 compartilha um eixo de acionamento comum com o dosador de coleta de dedos 130. Uma transmissão de cubo tal como uma transmissão continuamente variável esférica ou um cubo de três velocidades pode ser usado para acionar a correia 136 a uma velocidade diferente do dosador 130. O alojamento do sistema de distribuição inclui uma parede lateral 142. Uma rampa 146 é formada na extremidade inferior da parede 142 adjacente à abertura inferior 148. Na extremidade superior do sistema de distribuição, a abertura superior é formada na parede traseira do alojamento adjacente à abertura 132 através da qual sementes são ejetadas do dosador de semente. As sementes são inseridas lateralmente nas cerdas da escova em uma alimentação transversal completa. Como nas outras modalidades, a semente é capturada nas cerdas da escova, movimentadas para baixo até a abertura inferior, aceleradas para trás e descarregadas através da abertura inferior 148.The dispensing system of the present invention may also be used with seed feeders other than differential air pressure feeders. For example, with reference to Fig. 11, a finger picker 130 is shown as described in U.S. Patent 3,552,601 and incorporated herein by reference. The seed is ejected from the feeder through an opening 132. The dispensing system 134 has a brush belt 136 wrapped around the pulleys 138 and 140. As shown, the belt pulley 138 shares a common drive shaft with the feeder picker. 130. A hub drive such as a spherically continuously variable drive or a three-speed hub can be used to drive belt 136 at a different speed from the feeder 130. The distribution system housing includes a sidewall 142. A ramp 146 is formed at the lower end of the wall 142 adjacent the lower aperture 148. At the upper end of the dispensing system, the upper aperture is formed in the rear wall of the housing adjacent the aperture 132 through which seeds are ejected from the seed dispenser. The seeds are laterally inserted into the brush bristles in a complete transverse feed. As in other embodiments, the seed is captured in the brush bristles, moved down to the lower opening, accelerated backward and discharged through the lower opening 148.

[0042] O elemento sem fim do sistema de distribuição foi descrito como uma correia de escova com cerdas. Em um sentido abrangente, as cerdas formam uma periferia externa das superfícies de desunião contíguas que encaixam e agarram a semente. Embora as cerdas de escova sejam a modalidade preferida, e podem ser naturais ou sintéticas, outros tipos de materiais podem ser usados para agarrar a semente, tais como almofada de espuma, almofada de espuma expandida, almofada de malha ou almofada de fibra.The endless element of the dispensing system has been described as a bristle brush belt. In a broad sense, the bristles form an outer periphery of the contiguous disunity surfaces that engage and grasp the seed. Although brush bristles are the preferred embodiment, and may be natural or synthetic, other types of materials may be used to grasp the seed, such as foam cushion, expanded foam cushion, mesh cushion or fiber cushion.

REIVINDICAÇÕES

Claims (16)

1. Unidade de fileira para uma máquina semeadora tendo um membro de dosagem de semente com uma pluralidade de orifícios através dos quais um diferencial de pressão de ar é aplicado para reter semente no mesmo, o membro de dosagem de semente móvel para transportar semente de um reservatório de semente, a unidade de fileira caracterizada pelo fato de que compreende: um alojamento para o membro de dosagem de semente; e um aparelho de dispensação de semente compreendendo uma primeira polia, uma segunda polia, e um membro contínuo configurado para ser acionado pela primeira polia e/ou a segunda polia, pelo menos uma porção do membro contínuo posicionado dentro do alojamento, em que o membro contínuo está posicionado para se mover através de pelo menos um da pluralidade de orifícios.1. Row unit for a seeder machine having a seed metering member with a plurality of holes through which an air pressure differential is applied to retain seed therein, the movable seed metering member for transporting seed from a seed container means the row unit characterized in that it comprises: a housing for the seed dosage member; and a seed dispensing apparatus comprising a first pulley, a second pulley, and a continuous member configured to be driven by the first pulley and / or the second pulley, at least a portion of the continuous member positioned within the housing, wherein the member The continuous loop is positioned to move through at least one of the plurality of holes. 2. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que a pluralidade de orifícios se estende a partir de um lado de semente para um lado oposto do membro de dosagem de semente, o lado de semente apresentando uma face de semente, e em que o membro contínuo está posicionado para se mover através de uma porção da face de semente.Row unit according to Claim 1, characterized in that the plurality of holes extend from one seed side to an opposite side of the seed dosage member, the seed side having a seed face. and wherein the continuous member is positioned to move through a portion of the seed face. 3. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que o membro contínuo está posicionado para fazer contato com a porção da face de semente.Row unit according to Claim 1, characterized in that the continuous member is positioned to make contact with the seed face portion. 4. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está na forma de um disco.Row unit according to Claim 1, characterized in that the seed dosage member is in the form of a disk. 5. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está configurado para rotar em tomo de um primeiro eixo geométrico, e em que a primeira polia está configurada para rotar em tomo de um segundo eixo geométrico tendo uma orientação não paralela ao primeiro eixo geométrico.Row unit according to Claim 1, characterized in that the seed metering member is configured to rotate about a first geometrical axis, and wherein the first pulley is configured to rotate about a second. geometry axis having an orientation not parallel to the first geometry axis. 6. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que o membro de dosagem de semente está configurado para rotar em tomo de um primeiro eixo geométrico, e em que a primeira polia está configurada para rotar em tomo de um segundo eixo geométrico tendo uma orientação paralela ao primeiro eixo geométrico.Row unit according to claim 1, characterized in that the seed metering member is configured to rotate about a first geometrical axis, and wherein the first pulley is configured to rotate about a second. geometry axis having an orientation parallel to the first geometry axis. 7. Unidade de fileira de acordo com a reivindicação 1, caracterizada pelo fato de que o membro contínuo está na forma de uma correia de cerdas.Row unit according to Claim 1, characterized in that the continuous member is in the form of a bristle belt. 8. Método para dispensar uma semente de um membro de dosagem de semente para um sulco, o membro de dosagem de semente pelo menos parcialmente contido dentro de um alojamento, o método caracterizado pelo fato de que compreende: liberar a semente do membro de dosagem de semente; varrer uma porção do membro de dosagem de semente com uma superfície de um membro contínuo, a superfície posicionada dentro do alojamento; transportar a semente via membro contínuo ao longo de um interior de um alojamento dentro do qual o membro contínuo se estende; e descarregar a semente de uma abertura no alojamento para o sulco.A method for dispensing a seed from a seed dosage member into a furrow, the seed dosage member at least partially contained within a housing, the method comprising: releasing the seed from the seed dosage member seed; scanning a portion of the seed dosage member with a surface of a continuous member, the surface positioned within the housing; transporting the seed via a continuous member along an interior of a housing within which the continuous member extends; and discharging the seed from an opening in the housing to the furrow. 9. Método de acordo com a reivindicação 8, caracterizado pelo fato de que inclui adicionalmente acionar o membro contínuo com uma polia.Method according to claim 8, characterized in that it further includes driving the continuous member with a pulley. 10. Método de acordo com a reivindicação 9, caracterizado pelo fato de que inclui adicionalmente acionar o membro de dosagem de semente independentemente do membro contínuo.A method according to claim 9, characterized in that it further includes driving the seed dosage member independently of the continuous member. 11. Método de acordo com a reivindicação 8, caracterizado pelo fato de que liberar a semente do membro de dosagem de semente significa remover um diferencial de pressão de ar aplicado a um orifício se estendendo da face de semente para um lado oposto do membro de dosagem de semente.Method according to claim 8, characterized in that releasing the seed from the seed dosage member means removing an air pressure differential applied to an orifice extending from the seed face to an opposite side of the dosage member. seed 12. Método de acordo com a reivindicação 11, caracterizado pelo fato de que liberar a semente do membro de dosagem de semente ocorre antes de varrer uma porção do membro de dosagem de semente.Method according to claim 11, characterized in that releasing the seed from the seed dosage member occurs prior to sweeping a portion of the seed dosage member. 13. Método de acordo com a reivindicação 8, caracterizado pelo fato de que o membro de dosagem de semente apresenta uma face de semente na qual a semente é aderida, e em que varrer uma porção do membro de dosagem de semente significa varrer uma porção da face de semente.A method according to claim 8, characterized in that the seed dosage member has a seed face to which the seed is adhered, and that sweeping a portion of the seed dosage member means sweeping a portion of the seed. seed face. 14. Método de acordo com a reivindicação 8, caracterizado pelo fato de que varrer uma porção da face de semente inclui fazer contato com uma porção da face de semente.Method according to claim 8, characterized in that scanning a portion of the seed face includes contacting a portion of the seed face. 15. Método de acordo com a reivindicação 13, caracterizado pelo fato de que o membro de dosagem de semente está na forma de um disco, e em que varrer uma porção do dosador de semente significa varrer uma porção do disco.A method according to claim 13, characterized in that the seed dosage member is in the form of a disk, and that sweeping a portion of the seed dispenser means sweeping a portion of the disk. 16. Método de acordo com a reivindicação 8, caracterizado pelo fato de que o membro contínuo está na forma de uma correia de cerdas, e em que varrer uma porção do membro de dosagem de semente com uma superfície de um membro contínuo significa varrer com uma superfície da correia de cerdas.Method according to claim 8, characterized in that the continuous member is in the form of a bristle belt, and that sweeping a portion of the seed dosage member with a surface of a continuous member means sweeping with a surface of the bristle belt.
BR132015013588A 2015-06-10 2015-06-10 row unit for a seeder, and method for dispensing a seed from a seed dosing member into a furrow BR132015013588F8 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BR132015013588A BR132015013588F8 (en) 2015-06-10 2015-06-10 row unit for a seeder, and method for dispensing a seed from a seed dosing member into a furrow

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BR132015013588A BR132015013588F8 (en) 2015-06-10 2015-06-10 row unit for a seeder, and method for dispensing a seed from a seed dosing member into a furrow

Publications (3)

Publication Number Publication Date
BR132015013588E2 true BR132015013588E2 (en) 2017-10-24
BR132015013588F1 BR132015013588F1 (en) 2020-02-18
BR132015013588F8 BR132015013588F8 (en) 2020-03-17

Family

ID=62529158

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BR132015013588A BR132015013588F8 (en) 2015-06-10 2015-06-10 row unit for a seeder, and method for dispensing a seed from a seed dosing member into a furrow

Country Status (1)

Country Link
BR (1) BR132015013588F8 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
BR132015013588F8 (en) 2020-03-17
BR132015013588F1 (en) 2020-02-18

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20210059104A1 (en) Seeding machine with seed delivery system
BR132015013588E2 (en) ROWING UNIT FOR SEEDING MACHINE AND METHOD FOR DISPENSING SEED OF A MEMBER OF SEED DOSING FOR SULCO
BR132015013585E2 (en) A sowing machine for a ramp unit, and a method for dispensing a seed of a seeder for a subsoil
BR132015013582E2 (en) SEEDER

Legal Events

Date Code Title Description
B03A Publication of an application: publication of a patent application or of a certificate of addition of invention
B06F Objections, documents and/or translations needed after an examination request according art. 34 industrial property law
B07A Technical examination (opinion): publication of technical examination (opinion)
B09A Decision: intention to grant
B16A Patent or certificate of addition of invention granted

Free format text: PRAZO DE VALIDADE: 20 (VINTE) ANOS CONTADOS A PARTIR DE 27/01/2010, OBSERVADAS AS CONDICOES LEGAIS.

B16C Correction of notification of the grant

Free format text: REF. RPI 2563 DE 18/02/2020 QUANTO AO INVENTOR.