BR112016024676B1 - SYRINGE ADAPTER WITH DISCONNECT AND SYSTEM RETURN MECHANISM - Google Patents

SYRINGE ADAPTER WITH DISCONNECT AND SYSTEM RETURN MECHANISM Download PDF

Info

Publication number
BR112016024676B1
BR112016024676B1 BR112016024676-4A BR112016024676A BR112016024676B1 BR 112016024676 B1 BR112016024676 B1 BR 112016024676B1 BR 112016024676 A BR112016024676 A BR 112016024676A BR 112016024676 B1 BR112016024676 B1 BR 112016024676B1
Authority
BR
Brazil
Prior art keywords
housing
clamp
syringe adapter
locking member
collet
Prior art date
Application number
BR112016024676-4A
Other languages
Portuguese (pt)
Other versions
BR112016024676A2 (en
Inventor
Laurie Sanders
Original Assignee
Becton Dickinson and Company Limited
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Becton Dickinson and Company Limited filed Critical Becton Dickinson and Company Limited
Priority claimed from PCT/US2015/026822 external-priority patent/WO2015164339A1/en
Publication of BR112016024676A2 publication Critical patent/BR112016024676A2/en
Publication of BR112016024676B1 publication Critical patent/BR112016024676B1/en

Links

Abstract

ADAPTADOR DE SERINGA COM MECANISMO DE RETORNO DE DESCONEXÃ. Um adaptador de seringa inclui um invólucro tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade com a primeira extremidade configurada para ser presa a um primeiro recipiente, uma cânula tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade com a segunda extremidade posicionada dentro do alojamento, e uma pinça tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade com pelo menos uma porção da pinça recebida dentro do alojamento. A pinça inclui um corpo definindo uma passagem, um elemento de vedação recebido pela passagem, e um membro de bloqueio resiliente, arqueado conectado ao corpo da pinça. A pinça é móvel de uma primeira posição onde o membro de bloqueio é aberto para receber um conector de encaixe a uma segunda posição onde movimento radialmente para fora do membro de bloqueio é restrito.SYRINGE ADAPTER WITH DISCONNECT RETURN MECHANISM. A syringe adapter includes a housing having a first end and a second end with the first end configured to be secured to a first container, a cannula having a first end and a second end with the second end positioned within the housing, and a clamp. having a first end and a second end having at least a portion of the clamp received within the housing. The gripper includes a body defining a passage, a sealing member received by the passage, and a resilient, arcuate locking member connected to the gripper body. The gripper is movable from a first position where the locking member is opened to receive a mating connector to a second position where radially outward movement of the locking member is restricted.

Description

FUNDAMENTOS DA INVENÇÃOBASICS OF THE INVENTION 1. Campo da Divulgação1. Field of Disclosure

[0001] A presente invenção refere genericamente a um sistema para a transferência de fluidos fechado. Mais particularmente, a presente descrição refere- se a um sistema que proporciona uma vedação à prova de fugas durante a transferência de fluido a partir de um primeiro recipiente para um segundo recipiente.[0001] The present invention generally relates to a closed fluid transfer system. More particularly, the present disclosure relates to a system that provides a leak-proof seal during the transfer of fluid from a first container to a second container.

2. Descrição da Técnica Relacionada2. Description of Related Art

[0002] Provedores de cuidados com saúde reconstruindo, transportando e administrando drogas perigosas, tais como tratamentos de câncer, pode colocar eles em risco de exposição a estes medicamentos e apresentam um grande risco no ambiente de cuidados de saúde. Por exemplo, os enfermeiros que tratam pacientes com câncer correm o risco de serem expostos a drogas da quimioterapia e seus efeitos tóxicos. A exposição não intencional a quimioterapia pode afetar o sistema nervoso, prejudicar o sistema reprodutivo, e trazer um risco aumentado de desenvolvimento de cânceres do sangue no futuro. A fim de reduzir o risco de prestadores de cuidados de saúde serem expostos a drogas tóxicas, a transferência fechada destas drogas torna- se importante.[0002] Healthcare providers reconstructing, transporting and administering dangerous drugs, such as cancer treatments, can put them at risk of exposure to these medications and pose a great risk in the healthcare environment. For example, nurses who treat cancer patients are at risk of being exposed to chemotherapy drugs and their toxic effects. Unintentional exposure to chemotherapy can affect the nervous system, harm the reproductive system, and bring an increased risk of developing blood cancers in the future. In order to reduce the risk of healthcare providers being exposed to toxic drugs, the closed transfer of these drugs becomes important.

[0003] Algumas drogas devem ser dissolvidas ou diluídas antes de serem administradas, o que envolve a transferência de um solvente a partir de um recipiente para um frasco vedado contendo a droga em forma de pó ou de líquido, por meio de uma agulha. As drogas podem ser inadvertidamente liberadas para a atmosfera sob a forma de gás, ou através de dispersão em aerossol, durante a retirada da agulha do frasco e enquanto a agulha está no interior do frasco, se qualquer diferencial de pressão entre o interior do frasco e a atmosfera circundante existir.[0003] Some drugs must be dissolved or diluted before being administered, which involves transferring a solvent from a container to a sealed vial containing the drug in powder or liquid form, using a needle. Drugs may be inadvertently released to the atmosphere in the form of a gas, or through aerosol dispersion, during removal of the needle from the vial and while the needle is inside the vial, if any pressure differential between the inside of the vial and the surrounding atmosphere exists.

SUMÁRIO DA INVENÇÃOSUMMARY OF THE INVENTION

[0004] Em um aspecto, um adaptador de seringa inclui um alojamento que tem uma primeira extremidade e uma segunda extremidade, com a primeira extremidade configurada para ser fixa a um primeiro recipiente, uma cânula que tem uma primeira extremidade e segunda extremidade, com a segunda extremidade da cânula posicionada dentro do alojamento, e uma pinça que tem uma primeira extremidade e uma segunda extremidade, com, pelo menos, uma porção da pinça no interior do alojamento. A pinça compreende um corpo que define uma passagem, um elemento de vedação recebido pela via de passagem, e um membro de bloqueio ligado ao corpo da pinça; a pinça sendo móvel desde uma primeira posição em que o membro de bloqueio é aberto para receber um conector de encaixe a uma segunda posição onde o movimento radialmente para fora do membro de bloqueio é restrito. O adaptador de seringa ainda inclui um mecanismo de retorno de desconexão configurado para desviar a pinça na direção da segunda extremidade do alojamento quando a pinça está na segunda posição.[0004] In one aspect, a syringe adapter includes a housing having a first end and a second end, with the first end configured to be attached to a first container, a cannula having a first end and second end, with the second end of the cannula positioned within the housing, and a clamp having a first end and a second end, with at least a portion of the clamp within the housing. The gripper comprises a body defining a passageway, a sealing member received by the passageway, and a locking member connected to the gripper body; the collet being movable from a first position where the locking member is opened to receive a mating connector to a second position where radially outward movement of the locking member is restricted. The syringe adapter further includes a disconnect return mechanism configured to deflect the clamp towards the second end of the housing when the clamp is in the second position.

[0005] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser uma porção de extensão do elemento de vedação. A porção de extensão do elemento de vedação pode ser configurada para engatar uma porção do alojamento, quando a pinça é movida a partir da primeira posição para a segunda posição, comprimindo assim o elemento de vedação e desviando a pinça na direção da segunda extremidade do alojamento. A porção de extensão do elemento de vedação pode incluir uma superfície frustocônica. A porção de extensão do membro de vedação pode diminuir em uma direção que se estende desde a primeira extremidade do alojamento para a segunda extremidade do alojamento. A porção de extensão pode estreitar na largura em uma direção que se estende a partir da segunda extremidade do compartimento para a primeira extremidade do alojamento.[0005] The disconnection return mechanism may be an extension portion of the sealing element. The extending portion of the sealing member may be configured to engage a portion of the housing when the collet is moved from the first position to the second position, thereby compressing the sealing element and deflecting the collet toward the second end of the housing. . The extending portion of the sealing member may include a frustoconical surface. The extending portion of the sealing member may decrease in a direction extending from the first end of the housing to the second end of the housing. The extension portion may narrow in width in a direction extending from the second end of the housing to the first end of the housing.

[0006] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser um elemento de desvio fixado à pinça. O elemento de desvio pode ser uma mola. A cânula pode estender-se através de uma abertura central da mola. O elemento de desvio pode ser configurado para engatar uma porção do alojamento, quando a pinça é movida a partir da primeira posição para a segunda posição, comprimindo desse modo o elemento de orientação e desviando a pinça na direção da segunda extremidade do alojamento.[0006] The disconnection return mechanism may be a bypass element fixed to the collet. The deflection element may be a spring. The cannula may extend through a central spring opening. The offset member may be configured to engage a portion of the housing when the gripper is moved from the first position to the second position, thereby compressing the guiding member and deflecting the gripper toward the second end of the housing.

[0007] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser um elemento de desvio fixado ao compartimento. O elemento de desvio pode ser uma mola. O elemento de desvio pode ser configurado para engatar uma porção da pinça quando a pinça é deslocada da primeira posição para a segunda posição comprimindo desse modo o elemento de desvio e desviando a pinça na direção da segunda extremidade do alojamento.[0007] The disconnection return mechanism may be a bypass element fixed to the housing. The deflection element may be a spring. The offset member may be configured to engage a portion of the collet when the collet is moved from the first position to the second position, thereby compressing the offset member and deflecting the collet toward the second end of the housing.

[0008] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser configurado para mover a pinça a partir de uma posição adjacente à primeira extremidade do alojamento para uma posição intermediária entre as primeira e segunda extremidades do alojamento.[0008] The disconnect return mechanism may be configured to move the collet from a position adjacent to the first end of the housing to a position intermediate between the first and second ends of the housing.

[0009] Em um outro aspecto, um sistema para a transferência fechada de fluidos inclui um adaptador de seringa incluindo um alojamento tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade com a primeira extremidade configurada para ser fixa a um primeiro recipiente e uma segunda extremidade, uma cânula que tem uma primeira extremidade e uma segunda extremidade com a segunda extremidade posicionada no interior do alojamento, e uma pinça que tem uma primeira extremidade e uma segunda extremidade, com, pelo menos, uma porção da pinça no interior do alojamento. A pinça compreende um corpo que define uma passagem, um elemento de vedação, e um membro de bloqueio ligado ao corpo. A pinça é móvel desde uma primeira posição em que o membro de bloqueio é aberto para receber um conector de encaixe a uma segunda posição onde o movimento radialmente para fora do membro de bloqueio é restrito. O adaptador de seringa também inclui um dispositivo de ligação que possui uma primeira interface de conexão, com a primeira interface de conexão configurada para encaixar uma interface de conexão correspondente de um conector de encaixe. O sistema inclui ainda um segundo componente que tem uma membrana e uma superfície de interface de pinça configurada para receber e engatar o membro de bloqueio da pinça, e um mecanismo de retorno de desconexão configurado para fornecer uma indicação de um usuário quando a primeira interface de conexão é desengatada a partir de uma interface de conexão correspondente de um conector de acoplamento.[0009] In another aspect, a system for the closed transfer of fluids includes a syringe adapter including a housing having a first end and a second end with the first end configured to be attached to a first container and a second end, a cannula having a first end and a second end with the second end positioned within the housing, and a clamp having a first end and a second end with at least a portion of the clamp within the housing. The clamp comprises a body defining a passage, a sealing member, and a locking member connected to the body. The gripper is movable from a first position where the locking member is opened to receive a mating connector to a second position where radially outward movement of the locking member is restricted. The syringe adapter also includes a connection device having a first connection interface, with the first connection interface configured to engage a corresponding connection interface of a plug-in connector. The system further includes a second component having a membrane and a collet interface surface configured to receive and engage the collet locking member, and a disconnect feedback mechanism configured to provide an indication to a user when the first collet interface is activated. connection is disengaged from a corresponding connection interface of a mating connector.

[0010] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser posicionado no interior do alojamento do adaptador de seringa ou pode ser fornecido sobre o segundo componente. O segundo componente pode ser um conector do paciente. O segundo componente pode incluir uma segunda interface de conexão configurada para engatar a primeira interface de conexão, quando a pinça se encontra na segunda posição.[0010] The disconnect return mechanism may be positioned within the syringe adapter housing or may be provided on the second component. The second component may be a patient connector. The second component may include a second connection interface configured to engage the first connection interface when the collet is in the second position.

[0011] A pinça pode incluir uma segunda interface de conexão que está configurada para engatar a primeira interface de conexão do arranjo de conexão, quando a pinça se encontra na segunda posição.[0011] The collet may include a second connection interface that is configured to engage the first connection interface of the connection arrangement when the collet is in the second position.

[0012] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser uma porção de extensão do elemento de vedação.[0012] The disconnection return mechanism may be an extension portion of the sealing element.

[0013] Alternativamente, o mecanismo de retorno de desconexão pode ser um elemento de desvio preso à pinça.[0013] Alternatively, the disconnection return mechanism may be a bypass element attached to the collet.

[0014] Ainda, o mecanismo de retorno de desconexão pode ser um elemento de desvio preso ao alojamento.[0014] Furthermore, the disconnection return mechanism may be a bypass element attached to the housing.

[0015] O mecanismo de retorno de desconexão pode ser configurado para desviar a pinça na direção da segunda extremidade do alojamento quando a pinça está na segunda posição, com a pinça configurada para mover a uma posição intermediária à primeira e segunda extremidades do alojamento para fornecer a indicação ao usuário quando a primeira interface de conexão está desengatada da interface de conexão correspondente do conector de encaixe.[0015] The disconnect return mechanism may be configured to deflect the collet toward the second end of the housing when the collet is in the second position, with the collet configured to move to a position intermediate to the first and second ends of the housing to provide indicating to the user when the first connection interface is disengaged from the corresponding connection interface of the plug-in connector.

BREVE DESCRIÇÃO DOS DESENHOSBRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS

[0016] As características e vantagens da presente divulgação acima mencionadas e outras, e o modo de alcançar, serão mais evidentes e a própria divulgação será melhor compreendida por referência às seguintes descrições dos aspectos da descrição tomados em conjunto com os desenhos anexos, em que:[0016] The above-mentioned and other features and advantages of the present disclosure, and the manner of achieving them, will be more apparent and the disclosure itself will be better understood by reference to the following descriptions of aspects of the description taken in conjunction with the accompanying drawings, in which :

[0017] A Fig. 1 é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um aspecto da presente invenção.[0017] Fig. 1 is a perspective view of a system in accordance with an aspect of the present invention.

[0018] A Fig. 2 é uma vista explodida, em perspectiva de um adaptador de seringa do sistema da Fig. 1 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0018] Fig. 2 is an exploded, perspective view of a syringe adapter of the system of Fig. 1 in accordance with an aspect of the present invention.

[0019] A Fig. 3 é uma vista frontal do adaptador de seringa da Fig. 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0019] Fig. 3 is a front view of the syringe adapter of Fig. 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0020] A Fig. 4 é uma vista lateral esquerda do adaptador de seringa da Fig. 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0020] Fig. 4 is a left side view of the syringe adapter of Fig. 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0021] A Fig. 5 é uma vista traseira do adaptador de seringa da Fig. 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0021] Fig. 5 is a rear view of the syringe adapter of Fig. 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0022] A Fig. 6 é uma vista de topo do adaptador de seringa da Fig. 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0022] Fig. 6 is a top view of the syringe adapter of Fig. 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0023] A Fig. 7 é uma vista de fundo do adaptador da seringa da figura 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0023] Fig. 7 is a bottom view of the syringe adapter of figure 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0024] A Fig. 8 é uma vista em corte transversal do adaptador de seringa da Fig. 3 ao longo da linha 8-8 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0024] Fig. 8 is a cross-sectional view of the syringe adapter of Fig. 3 along line 8-8 in accordance with an aspect of the present invention.

[0025] A Fig. 9 é uma vista em perspectiva de uma pinça do adaptador de seringa da Fig. 2 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0025] Fig. 9 is a perspective view of a clamp of the syringe adapter of Fig. 2 in accordance with an aspect of the present invention.

[0026] A Fig. 10 é uma vista de frente da pinça da fig. 9 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0026] Fig. 10 is a front view of the clamp of fig. 9 in accordance with an aspect of the present invention.

[0027] A Fig. 11 é uma vista em corte transversal da pinça da Fig. 10 tomada ao longo da linha 11-11 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0027] Fig. 11 is a cross-sectional view of the clamp of Fig. 10 taken along line 11-11 in accordance with an aspect of the present invention.

[0028] A Fig. 12 é uma vista em perspectiva de um conector do paciente do sistema mostrado na Fig. 1 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0028] Fig. 12 is a perspective view of a patient connector of the system shown in Fig. 1 in accordance with an aspect of the present invention.

[0029] A Fig. 13 é uma vista frontal do conector de paciente da Fig. 12 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0029] Fig. 13 is a front view of the patient connector of Fig. 12 in accordance with an aspect of the present invention.

[0030] A Fig. 14 é uma vista de fundo do conector de paciente da Fig. 12 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0030] Fig. 14 is a bottom view of the patient connector of Fig. 12 in accordance with an aspect of the present invention.

[0031] A Fig. 15 é uma vista de topo do conector de paciente da Fig. 12 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0031] Fig. 15 is a top view of the patient connector of Fig. 12 in accordance with an aspect of the present invention.

[0032] A Fig. 16 é uma vista em corte transversal do conector do paciente da Fig. 15 tomada ao longo da linha 16-16 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0032] Fig. 16 is a cross-sectional view of the patient connector of Fig. 15 taken along line 16-16 in accordance with an aspect of the present invention.

[0033] A Fig. 17 é uma vista traseira do sistema da Fig. 1, que mostra uma primeira etapa de fixação de um adaptador de seringa a um conector do paciente de acordo com um aspecto da presente invenção.[0033] Fig. 17 is a rear view of the system of Fig. 1, which shows a first step of attaching a syringe adapter to a patient connector in accordance with an aspect of the present invention.

[0034] A Fig. 18 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 17 tomada ao longo da linha 18-18 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0034] Fig. 18 is a cross-sectional view of the system of Fig. 17 taken along line 18-18 in accordance with an aspect of the present invention.

[0035] A Fig. 19 é uma vista traseira do sistema da Fig. 1 que mostra uma segunda etapa de fixação de um adaptador de seringa a um conector do paciente de acordo com um aspecto da presente invenção.[0035] Fig. 19 is a rear view of the system of Fig. 1 showing a second step of attaching a syringe adapter to a patient connector in accordance with an aspect of the present invention.

[0036] A Fig. 20 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 19 tomada ao longo da linha 20-20 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0036] Fig. 20 is a cross-sectional view of the system of Fig. 19 taken along line 20-20 in accordance with an aspect of the present invention.

[0037] A Fig. 21 é uma vista traseira do sistema da Fig. 1, mostrando uma terceira etapa de fixação de um adaptador de seringa a um conector do paciente de acordo com um aspecto da presente invenção.[0037] Fig. 21 is a rear view of the system of Fig. 1, showing a third step of attaching a syringe adapter to a patient connector in accordance with an aspect of the present invention.

[0038] A Fig. 22 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 21 tomada ao longo da linha 22-22 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0038] Fig. 22 is a cross-sectional view of the system of Fig. 21 taken along line 22-22 in accordance with an aspect of the present invention.

[0039] A Fig. 23 é uma vista traseira do sistema da Fig. 1, mostrando uma quarta etapa de fixação de um adaptador de seringa a um conector do paciente de acordo com um aspecto da presente invenção.[0039] Fig. 23 is a rear view of the system of Fig. 1, showing a fourth step of attaching a syringe adapter to a patient connector in accordance with an aspect of the present invention.

[0040] A Fig. 24 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 23 tomada ao longo da linha 24-24 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0040] Fig. 24 is a cross-sectional view of the system of Fig. 23 taken along line 24-24 in accordance with an aspect of the present invention.

[0041] A Fig. 25 é uma vista traseira do sistema da Fig. 1, que mostra uma etapa final de fixação de um adaptador de seringa a um conector do paciente de acordo com um aspecto da presente invenção.[0041] Fig. 25 is a rear view of the system of Fig. 1, which shows a final step of attaching a syringe adapter to a patient connector in accordance with an aspect of the present invention.

[0042] A Fig. 26 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 25 tomada ao longo da linha 26-26 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0042] Fig. 26 is a cross-sectional view of the system of Fig. 25 taken along line 26-26 in accordance with an aspect of the present invention.

[0043] A Fig. 27 é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um segundo aspecto da presente invenção.[0043] Fig. 27 is a perspective view of a system in accordance with a second aspect of the present invention.

[0044] A Fig. 28 é uma vista em perspectiva explodida do sistema da Fig. 27 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0044] Fig. 28 is an exploded perspective view of the system of Fig. 27 in accordance with an aspect of the present invention.

[0045] A Fig. 29 é uma vista traseira do sistema da Fig. 27 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0045] Fig. 29 is a rear view of the system of Fig. 27 in accordance with an aspect of the present invention.

[0046] A Fig. 30 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 29 tomada ao longo da linha 30-30 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0046] Fig. 30 is a cross-sectional view of the system of Fig. 29 taken along line 30-30 in accordance with an aspect of the present invention.

[0047] A Fig. 31 é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um terceiro aspecto da presente invenção.[0047] Fig. 31 is a perspective view of a system in accordance with a third aspect of the present invention.

[0048] A Fig. 32 é uma vista em perspectiva explodida do sistema da Fig. 31 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0048] Fig. 32 is an exploded perspective view of the system of Fig. 31 in accordance with an aspect of the present invention.

[0049] A Fig. 33 é uma vista traseira do sistema da Fig. 31 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0049] Fig. 33 is a rear view of the system of Fig. 31 in accordance with an aspect of the present invention.

[0050] A Fig. 34 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 33 tomada ao longo da linha 34-34 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0050] Fig. 34 is a cross-sectional view of the system of Fig. 33 taken along line 34-34 in accordance with an aspect of the present invention.

[0051] A Fig. 35 é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um quarto aspecto da presente invenção.[0051] Fig. 35 is a perspective view of a system in accordance with a fourth aspect of the present invention.

[0052] A Fig. 36 é uma vista em perspectiva explodida do sistema da Fig. 35 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0052] Fig. 36 is an exploded perspective view of the system of Fig. 35 in accordance with an aspect of the present invention.

[0053] A Fig. 37 é uma vista traseira do sistema da Fig. 35 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0053] Fig. 37 is a rear view of the system of Fig. 35 in accordance with an aspect of the present invention.

[0054] A Fig. 38 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 37 tomada ao longo da linha 38-38 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0054] Fig. 38 is a cross-sectional view of the system of Fig. 37 taken along line 38-38 in accordance with an aspect of the present invention.

[0055] A Fig. 39 é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um quinto aspecto da presente invenção.[0055] Fig. 39 is a perspective view of a system in accordance with a fifth aspect of the present invention.

[0056] A Fig. 40 é uma vista em perspectiva explodida do sistema da Fig. 39 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0056] Fig. 40 is an exploded perspective view of the system of Fig. 39 in accordance with an aspect of the present invention.

[0057] A Fig. 41 é uma vista de frente do sistema da Fig. 39 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0057] Fig. 41 is a front view of the system of Fig. 39 in accordance with an aspect of the present invention.

[0058] A Fig. 42 é uma vista em corte transversal do sistema da Fig. 41 tomada ao longo da linha 42-42 de acordo com um aspecto da presente invenção.[0058] Fig. 42 is a cross-sectional view of the system of Fig. 41 taken along line 42-42 in accordance with an aspect of the present invention.

[0059] A Fig. 43A é uma vista em perspectiva de um adaptador de seringa de acordo com ainda outro aspecto da presente invenção.[0059] Fig. 43A is a perspective view of a syringe adapter in accordance with yet another aspect of the present invention.

[0060] A Fig. 43B é uma vista em corte transversal do adaptador da seringa da fig. 43A de acordo com um aspecto da presente invenção.[0060] Fig. 43B is a cross-sectional view of the syringe adapter of fig. 43A in accordance with an aspect of the present invention.

[0061] A Fig. 44 é uma vista em corte transversal de um conector do paciente para utilização em ligação com o adaptador da seringa da fig. 43 A de acordo com um aspecto da presente invenção.[0061] Fig. 44 is a cross-sectional view of a patient connector for use in connection with the syringe adapter of fig. 43 A in accordance with an aspect of the present invention.

[0062] As Figs. 45A-45F são vistas em perspectiva de uma pinça de acordo com aspectos adicionais da presente invenção.[0062] Figs. 45A-45F are perspective views of a clamp in accordance with additional aspects of the present invention.

[0063] Fig.46 é uma vista em corte transversal de um sistema de acordo com um outro aspecto da presente invenção.[0063] Fig. 46 is a cross-sectional view of a system according to another aspect of the present invention.

[0064] A Fig. 47 é uma vista em corte transversal de um sistema de acordo com ainda outro aspecto da presente invenção.[0064] Fig. 47 is a cross-sectional view of a system in accordance with yet another aspect of the present invention.

[0065] A Fig. 48A é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo ainda com um outro aspecto da presente invenção, que mostra um adaptador de seringa desconectado de um conector do paciente.[0065] Fig. 48A is a perspective view of a system in accordance with yet another aspect of the present invention, which shows a syringe adapter disconnected from a patient connector.

[0066] A Fig. 48B é uma vista em perspectiva do sistema da Fig. 48A mostra um adaptador de seringa ligado a um conector do paciente.[0066] Fig. 48B is a perspective view of the system of Fig. 48A showing a syringe adapter connected to a patient connector.

[0067] A Fig. 49 A é uma vista em corte transversal da Fig. 48A tomada ao longo da linha 49A-49A de acordo com um aspecto da presente invenção.[0067] Fig. 49A is a cross-sectional view of Fig. 48A taken along line 49A-49A in accordance with an aspect of the present invention.

[0068] A Fig. 49B é uma vista em corte transversal da Fig. 48B tomada ao longo da linha 49B-49B de acordo com um aspecto da presente invenção.[0068] Fig. 49B is a cross-sectional view of Fig. 48B taken along line 49B-49B in accordance with an aspect of the present invention.

[0069] A Fig. 50A é uma vista em perspectiva de um sistema de acordo com um outro aspecto da presente invenção, que mostra um adaptador de seringa desconectado de um conector do paciente.[0069] Fig. 50A is a perspective view of a system in accordance with another aspect of the present invention, showing a syringe adapter disconnected from a patient connector.

[0070] A Fig. 50B é uma vista em perspectiva do sistema da Fig. 50A mostra um adaptador de seringa ligado a um conector do paciente.[0070] Fig. 50B is a perspective view of the system of Fig. 50A shows a syringe adapter connected to a patient connector.

[0071] A Fig. 51A é uma vista em corte transversal da Fig. 50A tomada ao longo da linha 51A-51A de acordo com um aspecto da presente invenção.[0071] Fig. 51A is a cross-sectional view of Fig. 50A taken along line 51A-51A in accordance with an aspect of the present invention.

[0072] A Fig. 51B é uma vista em corte transversal da Fig. 50B tomada ao longo da linha 51B-51B de acordo com um aspecto da presente invenção.[0072] Fig. 51B is a cross-sectional view of Fig. 50B taken along line 51B-51B in accordance with an aspect of the present invention.

[0073] A Fig. 52 é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa de acordo com outro aspecto da presente invenção.[0073] Fig. 52 is a cross-sectional view of a syringe adapter in accordance with another aspect of the present invention.

[0074] A Fig. 53 é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa de acordo com um aspecto adicional da presente invenção.[0074] Fig. 53 is a cross-sectional view of a syringe adapter in accordance with a further aspect of the present invention.

[0075] A Fig. 54 é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa de acordo com ainda outro aspecto da presente invenção.[0075] Fig. 54 is a cross-sectional view of a syringe adapter in accordance with yet another aspect of the present invention.

[0076] As Figs. 55A-G são vistas em corte transversal de uma primeira membrana de acordo com vários aspectos da presente invenção.[0076] Figs. 55A-G are cross-sectional views of a first membrane in accordance with various aspects of the present invention.

[0077] As Figs. 56A-F são vistas em corte transversal de uma segunda membrana de acordo com vários aspectos da presente invenção.[0077] Figs. 56A-F are cross-sectional views of a second membrane in accordance with various aspects of the present invention.

[0078] A Fig. 57A é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa tendo um mecanismo de retorno de desconexão de acordo com um aspecto da presente invenção.[0078] Fig. 57A is a cross-sectional view of a syringe adapter having a disconnect return mechanism in accordance with an aspect of the present invention.

[0079] A Fig. 57B é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa mostrado na Fig. 57A, mostrando o mecanismo de retorno de desconexão em um estado comprimido de acordo com um aspecto da presente invenção.[0079] Fig. 57B is a cross-sectional view of a syringe adapter shown in Fig. 57A, showing the disconnection return mechanism in a compressed state in accordance with an aspect of the present invention.

[0080] A Fig. 58A é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa tendo um mecanismo de retorno de desconexão de acordo com um segundo aspecto da presente invenção.[0080] Fig. 58A is a cross-sectional view of a syringe adapter having a disconnect return mechanism in accordance with a second aspect of the present invention.

[0081] A Fig. 58B é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa mostrado na Figura 58A, mostrando o mecanismo de retorno de desconexão em um estado comprimido de acordo com um aspecto da presente invenção.[0081] Fig. 58B is a cross-sectional view of a syringe adapter shown in Figure 58A, showing the disconnection return mechanism in a compressed state in accordance with an aspect of the present invention.

[0082] A Fig. 59A é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa tendo um mecanismo de retorno de desconexão de acordo com um aspecto da presente invenção.[0082] Fig. 59A is a cross-sectional view of a syringe adapter having a disconnect return mechanism in accordance with an aspect of the present invention.

[0083] A Fig. 59B é uma vista em corte transversal de um adaptador de seringa mostrado na Fig. 59A mostrando o mecanismo de retorno de desconexão em um estado comprimido de acordo com um aspecto da presente invenção.[0083] Fig. 59B is a cross-sectional view of a syringe adapter shown in Fig. 59A showing the disconnect return mechanism in a compressed state in accordance with an aspect of the present invention.

[0084] Caracteres de referência correspondentes indicam partes correspondentes ao longo das diversas vistas. As exemplificações aqui estabelecidas ilustram aspectos exemplares da presente descrição, e essas exemplificações não são para serem interpretadas como limitativas do escopo da revelação de qualquer maneira.[0084] Corresponding reference characters indicate corresponding parts throughout the various views. The exemplifications set forth herein illustrate exemplary aspects of the present description, and these exemplifications are not to be construed as limiting the scope of the disclosure in any way.

DESCRIÇÃO DETALHADADETAILED DESCRIPTION

[0085] A seguinte descrição é fornecida para permitir que os versados na técnica façam e utilizem os aspectos descritos contemplados para realizar a invenção. Várias modificações, equivalentes, variações e alternativas, no entanto, permanecerão prontamente evidentes para os versados na técnica. Qualquer e todas essas modificações, variações, equivalentes e alternativas que se destinam a cair dentro do espírito e escopo da presente invenção.[0085] The following description is provided to enable those skilled in the art to make and use the described aspects contemplated to carry out the invention. Various modifications, equivalents, variations and alternatives, however, will remain readily apparent to those skilled in the art. Any and all such modifications, variations, equivalents and alternatives are intended to fall within the spirit and scope of the present invention.

[0086] Para os fins da descrição que se segue, os termos "superior", "inferior", "direita", "esquerda", "horizontal", "topo", "fundo" "vertical", "lateral", "longitudinal", e seus derivados devem relacionar com a invenção, uma vez que está orientada nas figuras dos desenhos. No entanto, é para ser entendido que a invenção pode assumir várias variações alternativas, exceto quando expressamente especificado em contrário. É também para ser compreendido que os dispositivos específicos ilustrados nos desenhos anexos, e descritos na seguinte memória descritiva, são simplesmente aspectos exemplares da invenção. Assim, dimensões específicas e outras características físicas relacionadas com os aspectos aqui descritos não são para ser considerados como limitativos.[0086] For the purposes of the following description, the terms "top", "bottom", "right", "left", "horizontal", "top", "bottom", "vertical", "side", " longitudinal", and its derivatives must relate to the invention, since it is oriented in the figures of the drawings. However, it is to be understood that the invention may take on several alternative variations, unless expressly specified otherwise. It is also to be understood that the specific devices illustrated in the accompanying drawings, and described in the following specification, are simply exemplary aspects of the invention. Thus, specific dimensions and other physical characteristics related to the aspects described here are not to be considered as limiting.

[0087] Fazendo referência à Fig. 1, um aspecto de um sistema 10 para a transferência fechada de fluidos inclui um adaptador de seringa 12 e um conector de paciente 14. O sistema 10 proporciona uma vedação substancialmente à prova de vazamento durante a transferência de um fluido a partir de um primeiro recipiente (não mostrado), tal como um frasco, para um segundo recipiente (não mostrado), tal como uma seringa, uma bolsa IV, ou da linha IV do paciente. A vedação a prova de vazamento do sistema 10 impede substancialmente a fuga de ar e de líquido durante a utilização do sistema 10. Embora não mostrado, o sistema 10 pode incluir adicionalmente um adaptador de frasco, o dispositivo de equalização da pressão, adaptador de bolsa IV, bem como outros componentes tipicamente utilizados em dispositivos de transferência de sistema fechado, como linhas de infusão e conjuntos de extensão.[0087] Referring to Fig. 1, one aspect of a system 10 for the closed transfer of fluids includes a syringe adapter 12 and a patient connector 14. The system 10 provides a substantially leak-proof seal during the transfer of a fluid from a first container (not shown), such as a vial, to a second container (not shown), such as a syringe, an IV bag, or the patient's IV line. The leak-proof seal of system 10 substantially prevents air and liquid leakage during use of system 10. Although not shown, system 10 may additionally include a bottle adapter, pressure equalization device, bag adapter IV, as well as other components typically used in closed system transfer devices such as infusion lines and extension sets.

[0088] Com referência às Figs. 2-14, um aspecto do adaptador de seringa 12 inclui um alojamento 16 que tem uma primeira extremidade 18 e uma segunda extremidade 20 e que define um espaço interno 22. A primeira extremidade 18 do alojamento 16 do adaptador de seringa 12 inclui um anexo de seringa 24, tal como um conector luer fêmea, que define uma via de passagem 26. Embora um conector luer fêmea é mostrada para a ligação com um conector luer macho correspondente de uma seringa (não mostrada), outros dispositivos de ligação adequados podem ser utilizados para a ligação a uma seringa, contentor, ou qualquer outro dispositivo médico. A fixação da seringa 24 é fixa à primeira extremidade 18 do alojamento 16 através de uma ligação rosqueada, embora qualquer outra ligação adequada possa ser utilizada. Uma cânula 28 tendo uma extremidade distal 30 é presa à seringa de fixação 24 e em comunicação fluida com a passagem 26 do acessório de seringa 24. O adaptador de seringa 12 inclui ainda uma disposição de vedação posicionada no interior do alojamento 16 do adaptador 12. O arranjo de vedação inclui uma pinça 32 que recebe uma primeira membrana 34. A pinça 32 é configurada para se mover dentro do espaço interno 22 do alojamento 16 do adaptador de seringa 12, como discutido em mais detalhe abaixo. O alojamento 16 do adaptador de seringa 12 pode incluir uma estrutura para aumentar a preensão do adaptador de seringa 12 por um usuário. Estruturas e superfícies adicionais ou alternativas de pega podem ser fornecidas para ajudar um usuário a segurar o corpo do adaptador de seringa 12.[0088] With reference to Figs. 2-14, one aspect of the syringe adapter 12 includes a housing 16 that has a first end 18 and a second end 20 and that defines an internal space 22. The first end 18 of the housing 16 of the syringe adapter 12 includes a syringe 24, such as a female luer connector, which defines a passageway 26. Although a female luer connector is shown for connection with a corresponding male luer connector of a syringe (not shown), other suitable connecting devices may be used. for connection to a syringe, container, or any other medical device. The syringe attachment 24 is secured to the first end 18 of the housing 16 via a threaded connection, although any other suitable connection may be used. A cannula 28 having a distal end 30 is secured to the syringe attachment 24 and in fluid communication with the passage 26 of the syringe attachment 24. The syringe adapter 12 further includes a sealing arrangement positioned within the housing 16 of the adapter 12. The sealing arrangement includes a clamp 32 that receives a first membrane 34. The clamp 32 is configured to move within the internal space 22 of the housing 16 of the syringe adapter 12, as discussed in more detail below. The housing 16 of the syringe adapter 12 may include a structure to enhance the grip of the syringe adapter 12 by a user. Additional or alternative gripping structures and surfaces may be provided to assist a user in holding the body of the syringe adapter 12.

[0089] Com referência às Figs. 2-8, o adaptador de seringa 12 inclui uma primeira interface de conexão 36 posicionada entre a primeira e segunda extremidades 18, 20 do alojamento 16 do adaptador de seringa 12 que inclui um membro de bloqueio 38 que é recebido dentro de uma abertura transversal 40 no alojamento 16 do adaptador da seringa 12. O membro de bloqueio 38 está configurado para se mover entre uma posição fechada e uma posição aberta. O membro de bloqueio 38 define uma abertura central 42 e inclui um botão 44 que está configurado para ser engatado por uma das mãos de um usuário ou operador do adaptador de seringa. O membro de bloqueio 38 inclui ainda uma mola em balanço 46 que se prolonga em uma direção longitudinal do adaptador de seringa 12. O membro de bloqueio 38 está configurado para engatar uma superfície de came que se estende radialmente para fora a partir do alojamento 16 do adaptador de seringa 12. Em particular, o membro de bloqueio 38 está configurado para ser fornecido na posição fechada, em que uma porção do membro de bloqueio 38 adjacente à abertura central 42 do membro de bloqueio 38 está posicionada dentro do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12, quando nenhuma força externa está aplicada ao membro de bloqueio 38. Quando o membro de bloqueio 38 é movida para a posição aberta em que a abertura central 42 do membro de bloqueio 38 está alinhada com o espaço interno 22 do adaptador de seringa 12 ou não cria uma interferência ou barreira para objetos serem inseridos no espaço interno 22, a mola em balanço 46 engata-se na superfície de excêntrico para criar uma força de pressão que impele o membro de bloqueio 38 para trás para a posição fechada. Consequentemente, quando o membro de bloqueio 38 é movido para a posição aberta, o membro de bloqueio 38 irá ser impelido para trás para a posição fechada quando a força externa que atua sobre o membro de bloqueio 38 é liberada. Embora o membro de bloqueio 38 é mostrado com a mola em balanço 46, qualquer outro membro de inclinação adequada pode ser fornecido incluindo, mas não se limitando a, molas de compressão, molas de extensão, material elastomérico, etc.[0089] With reference to Figs. 2-8, the syringe adapter 12 includes a first connecting interface 36 positioned between the first and second ends 18, 20 of the housing 16 of the syringe adapter 12 that includes a locking member 38 that is received within a transverse opening 40 in the housing 16 of the syringe adapter 12. The locking member 38 is configured to move between a closed position and an open position. Locking member 38 defines a central opening 42 and includes a button 44 that is configured to be engaged by one of the hands of a user or operator of the syringe adapter. Locking member 38 further includes a cantilever spring 46 extending in a longitudinal direction from syringe adapter 12. Locking member 38 is configured to engage a cam surface extending radially outwardly from syringe housing 16. syringe adapter 12. In particular, the locking member 38 is configured to be provided in the closed position, wherein a portion of the locking member 38 adjacent to the central opening 42 of the locking member 38 is positioned within the internal space 22 of the adapter syringe adapter 12 when no external force is applied to the locking member 38. When the locking member 38 is moved to the open position in which the central opening 42 of the locking member 38 is aligned with the internal space 22 of the syringe adapter 12 or does not create an interference or barrier for objects to be inserted into the internal space 22, the cantilever spring 46 engages the cam surface to create a pressure force that urges the locking member 38 back to the closed position. Consequently, when the locking member 38 is moved to the open position, the locking member 38 will be driven back to the closed position when the external force acting on the locking member 38 is released. Although locking member 38 is shown with cantilevered spring 46, any other suitable tilting member may be provided including, but not limited to, compression springs, extension springs, elastomeric material, etc.

[0090] Fazendo referência à Fig. 2, o membro de bloqueio 38 inclui ainda um par de projeções 48 que se estendem radialmente para fora a partir do membro de bloqueio 38. O par de projeções 48 encontra-se configurado para engatar projeções previstas no alojamento 16 do adaptador de seringa 12 correspondente para reter o membro de bloqueio 38 para o alojamento 16 do adaptador de seringa 12. Em outras palavras, as projeções 48 do membro de bloqueio 38 são configuradas para engatar nas projeções do alojamento 16 do adaptador de seringa 12 para impedir que o membro de bloqueio 38 seja desligado e removido a partir da abertura transversal 40 do alojamento 16 do adaptador de seringa 12.[0090] Referring to Fig. 2, the locking member 38 further includes a pair of projections 48 extending radially outwardly from the locking member 38. The pair of projections 48 is configured to engage projections provided in the housing 16 of the syringe adapter 12 corresponding to retain the locking member 38 to the housing 16 of the syringe adapter 12. In other words, the projections 48 of the locking member 38 are configured to engage the projections of the housing 16 of the syringe adapter 12. 12 to prevent the locking member 38 from being disconnected and removed from the transverse opening 40 of the housing 16 of the syringe adapter 12.

[0091] Com referência às Figs. 8-11, a pinça 32 tem um corpo 52 com uma primeira extremidade 54 e uma segunda extremidade 56. O corpo 52 define uma passagem 58 que se estende através do corpo 52. O corpo 52 é geralmente cilíndrico, embora outras pinças de configuração adequadas podem ser utilizadas. A pinça 32 inclui ainda um membro de bloqueio 60 ligado ao corpo 52 da pinça 32. Tal como discutido em mais detalhe abaixo, a pinça 32 é móvel desde uma primeira posição em que o membro de bloqueio 60 é aberto para receber um conector de encaixe (mostrado na a Fig. 18), tal como o conector do paciente 14, para uma segunda posição, onde o movimento radialmente para fora do membro de bloqueio 60 é restringido. O membro de bloqueio 60 está ligado ao corpo 52 por meio de uma pluralidade de braços 62. O membro de bloqueio 60 é arqueado e resiliente, como resultado da ligação do membro de bloqueio 60 e o corpo 52 através da pluralidade de braços 62. Mais especificamente, a pluralidade de braços 62 é flexível e permite que o membro de bloqueio 60 expanda radialmente para fora ou radialmente para dentro. Em um aspecto, o membro de bloqueio 60 está configurado para expandir radialmente para fora, quando um conector de encaixe, tal como o conector do paciente 14, é inserido no membro de bloqueio 60 e subsequentemente se desloca radialmente para dentro à medida que a pinça 32 é transferida a partir da primeira posição para a segunda posição. Alternativamente, o membro de bloqueio 60 não pode se mover radialmente para dentro ou para fora, quando um conector de encaixe, tal como o conector do paciente 14, é inserido no membro de bloqueio 60 e pode, subsequentemente, se mover radialmente para dentro à medida que a pinça 32 é transferida a partir da primeira posição para a segunda posição. A segunda extremidade 20 do alojamento 16 do adaptador de seringa 12 define um recesso anular 64 adjacente ao espaço interno 22 que recebe o membro de bloqueio 60 quando a pinça 32 está na primeira posição. O recesso anular 64 do alojamento 16 proporciona o espaço para o membro de bloqueio 60 para expandir radialmente para fora. Quando a pinça 32 é transferida a partir da primeira posição para a segunda posição, a pinça 32 se move axialmente em direção à primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 com o membro de bloqueio 60 sendo inclinado radialmente para dentro devido ao engate do membro de bloqueio 60 com o alojamento 16 do adaptador de seringa 12.[0091] With reference to Figs. 8-11, the gripper 32 has a body 52 with a first end 54 and a second end 56. The body 52 defines a passage 58 that extends through the body 52. The body 52 is generally cylindrical, although other suitable configuration grippers can be used. The clamp 32 further includes a locking member 60 connected to the body 52 of the clamp 32. As discussed in more detail below, the clamp 32 is movable from a first position in which the locking member 60 is opened to receive a snap connector. (shown in Fig. 18), such as the patient connector 14, to a second position where radially outward movement of the locking member 60 is restricted. The locking member 60 is connected to the body 52 via a plurality of arms 62. The locking member 60 is arched and resilient as a result of the connection of the locking member 60 and the body 52 via the plurality of arms 62. More Specifically, the plurality of arms 62 is flexible and allows the locking member 60 to expand radially outwardly or radially inwardly. In one aspect, the locking member 60 is configured to expand radially outwardly when a mating connector, such as patient connector 14, is inserted into the locking member 60 and subsequently moves radially inwardly as the clamp is clamped. 32 is transferred from the first position to the second position. Alternatively, the locking member 60 may not move radially inwardly or outwardly when a plug-in connector, such as the patient connector 14, is inserted into the locking member 60 and may subsequently move radially inwardly at the same time. as the gripper 32 is transferred from the first position to the second position. The second end 20 of the housing 16 of the syringe adapter 12 defines an annular recess 64 adjacent to the internal space 22 that receives the locking member 60 when the clamp 32 is in the first position. The annular recess 64 of the housing 16 provides space for the locking member 60 to expand radially outwardly. When the clamp 32 is transferred from the first position to the second position, the clamp 32 moves axially toward the first end 18 of the syringe adapter 12 with the locking member 60 being tilted radially inwardly due to engagement of the locking member 60. lock 60 with the housing 16 of the syringe adapter 12.

[0092] Como mostrado na Fig. 9, o membro de bloqueio 60 da pinça 32 define um par de aberturas 66 que se estendem em uma direção perpendicular a um eixo longitudinal da pinça 32. As aberturas 66 bifurcam o membro de bloqueio 60 em duas partes arqueadas que estão cada um deles ligado ao corpo 52 da pinça 32 por dois braços 62. No entanto, como discutido em mais detalhe abaixo, outras disposições adequadas e formas para a pinça 32 e o membro de bloqueio 60 pode ser utilizada. O membro de bloqueio 60 da pinça 32 se projeta radialmente para dentro e radialmente para fora, relativamente à pluralidade de braços 62.[0092] As shown in Fig. 9, the locking member 60 of the gripper 32 defines a pair of openings 66 that extend in a direction perpendicular to a longitudinal axis of the gripper 32. The openings 66 bifurcate the locking member 60 into two arcuate parts which are each connected to the body 52 of the gripper 32 by two arms 62. However, as discussed in more detail below, other suitable arrangements and shapes for the gripper 32 and the locking member 60 may be used. The locking member 60 of the gripper 32 projects radially inwardly and radially outwardly relative to the plurality of arms 62.

[0093] Referindo-nos de novo às Figs. 8-11, o corpo 52 da pinça 32 inclui uma segunda interface de conexão 70 que é configurada para encaixar com e bloquear com a primeira interface de conexão 36 do adaptador de seringa 12. A segunda interface de conexão 70 é definida pelo corpo 52 da pinça 32 e, mais particularmente, é definida por uma superfície de bloqueio 72. A segunda interface de conexão 70 inclui ainda uma linha de entrada da superfície definida pela primeira extremidade 54 da pinça 32. A linha de entrada da superfície da segunda interface de conexão 70 define uma transição arredondada entre o corpo 52 da pinça 32 e a superfície de linha de entrada. A superfície de bloqueio 72 é um recesso em forma de anel que está rebaixado em relação ao corpo 52 da pinça 32 e configurado para receber o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36. A superfície de bloqueio 72 é definida por ângulos de 90 graus, embora outros formatos e ângulos adequados podem ser utilizados. A primeira extremidade 54 da pinça 32 é configurada para ser recebida no interior do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12, quando o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 está na posição aberta e restrita de mover dentro do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12, quando o membro de bloqueio 38 está na posição fechada. A linha de entrada da superfície da segunda interface de conexão 70 é configurada para encaixar o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 a mover ainda mais o membro de bloqueio 38 e ainda desviar a mola em balanço 46. Quando a segunda interface de conexão 70 está totalmente acoplada à primeira interface de conexão 36, o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 é configurado para ficar na posição fechada e recebido dentro da superfície de bloqueio 72 para bloquear a primeira interface de conexão 36 a partir de movimento longitudinal e transversal relativo para a segunda interface de conexão 70, mas ainda permitindo o movimento de rotação em relação à mesma.[0093] Referring again to Figs. 8-11, the body 52 of the clamp 32 includes a second connection interface 70 that is configured to mate with and lock with the first connection interface 36 of the syringe adapter 12. The second connection interface 70 is defined by the body 52 of the clamp 32. collet 32 and, more particularly, is defined by a locking surface 72. The second connection interface 70 further includes a surface entry line defined by the first end 54 of the collet 32. The surface entry line of the second connection interface 70 defines a rounded transition between the body 52 of the gripper 32 and the entry line surface. The locking surface 72 is a ring-shaped recess that is recessed relative to the body 52 of the gripper 32 and configured to receive the locking member 38 of the first connection interface 36. The locking surface 72 is defined by angles of 90 degrees, although other suitable shapes and angles may be used. The first end 54 of the clamp 32 is configured to be received within the internal space 22 of the syringe adapter 12 when the locking member 38 of the first connecting interface 36 is in the open position and restricted from moving within the internal space 22 of the syringe adapter 12, when the locking member 38 is in the closed position. The input line of the surface of the second connection interface 70 is configured to engage the locking member 38 of the first connection interface 36 to further move the locking member 38 and further deflect the cantilever spring 46. When the second connection interface connection 70 is fully coupled to the first connection interface 36, the locking member 38 of the first connection interface 36 is configured to be in the closed position and received within the locking surface 72 to block the first connection interface 36 from movement. longitudinal and transverse relative to the second connection interface 70, but still allowing rotational movement relative to it.

[0094] Com referência às Figs. 2 e 8, a primeira membrana 34 inclui um corpo 82 que tem uma primeira extremidade 84 e uma segunda extremidade 86. A primeira extremidade 84 e a segunda extremidade 86 do corpo 82 da primeira membrana 34 incluem uma primeira porção de cabeça 88 e uma segunda porção de cabeça 90, respectivamente. O corpo 82 da primeira membrana 34 define uma passagem 92 que se estende desde a primeira extremidade 84 na direção da segunda extremidade 86 do corpo 82. A passagem 92 termina em uma posição intermediária entre a primeira e segunda extremidades 84, 86 do corpo 82. Como mostrado na Fig. 8, o corpo 82 da primeira membrana 34 é recebido pela via de passagem 58 da pinça 32 e é fixada à pinça 32. A primeira porção de cabeça 88 da primeira membrana 34 engata uma porção anti-furada da pinça 32 adjacente à via de passagem 58 da pinça 32. A segunda porção de cabeça 90 estende-se para além da passagem 58 do corpo 52 da pinça 32 com a segunda porção de cabeça 90 envolvente do corpo 52 da pinça 32. A segunda porção de cabeça 90 define uma superfície convexa, embora possam ser proporcionados outros arranjos de membrana adequados tal como discutido em mais detalhe abaixo. A cânula 28 é recebida dentro da passagem 92 da primeira membrana 34, com a extremidade distal 30 da cânula 28, posicionada dentro da passagem 92 quando a pinça 32 está na primeira posição. A extremidade distal 30 da cânula 28 é configurada para perfurar a primeira membrana 34 e estende através da primeira membrana 34, quando a pinça 32 é transferida a partir da primeira posição para a segunda posição. A primeira membrana 34 é configurada para engatar e vedar uma porção intermediária da cânula 28 durante a utilização do adaptador de seringa 12 para manter uma ligação vedada e sem vazamentos com o conector de paciente 14 ou componente de encaixe.[0094] With reference to Figs. 2 and 8, the first membrane 34 includes a body 82 having a first end 84 and a second end 86. The first end 84 and the second end 86 of the body 82 of the first membrane 34 include a first head portion 88 and a second head portion 90, respectively. The body 82 of the first membrane 34 defines a passage 92 extending from the first end 84 toward the second end 86 of the body 82. The passage 92 terminates at an intermediate position between the first and second ends 84, 86 of the body 82. As shown in Fig. 8, the body 82 of the first membrane 34 is received by the passageway 58 of the clamp 32 and is attached to the clamp 32. The first head portion 88 of the first membrane 34 engages an anti-puncture portion of the clamp 32 adjacent the passageway 58 of the gripper 32. The second head portion 90 extends beyond the passageway 58 of the gripper body 52 32 with the second head portion 90 enclosing the gripper body 52 32. The second head portion 90 defines a convex surface, although other suitable membrane arrangements may be provided as discussed in more detail below. The cannula 28 is received within the passage 92 of the first membrane 34, with the distal end 30 of the cannula 28 positioned within the passage 92 when the clamp 32 is in the first position. The distal end 30 of the cannula 28 is configured to pierce the first membrane 34 and extends through the first membrane 34 when the clamp 32 is transferred from the first position to the second position. The first membrane 34 is configured to engage and seal an intermediate portion of the cannula 28 during use of the syringe adapter 12 to maintain a sealed and leak-free connection with the patient connector 14 or fitting component.

[0095] Como discutido em mais detalhe abaixo, sob encaixe da primeira membrana 34 por uma membrana correspondente durante a sua utilização, tal como uma membrana a partir do conector de paciente 14, um adaptador de frasco, ou pico de bolsa IV, a pinça 32 está configurada para mover em direção à primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 e passagem da primeira posição para a segunda posição de tal modo que a extremidade distal 30 da cânula 28 perfura a primeira membrana 34 para colocar o adaptador de seringa 12 em comunicação fluida com dispositivos correspondentes fixos ao adaptador de seringa 12. Quando a pinça 32 é retornada para a primeira posição, a primeira membrana 34 pode ser desengatada da membrana correspondente, assim, o posicionamento da extremidade distal 30 da cânula 28 dentro das passagens 58, 92 da pinça 32 e a primeira membrana 34. Uma tal disposição protege a extremidade distal 30 da cânula 28 para evitar picadas de agulha acidentais e também evita o vazamento de qualquer fluido durante a transferência de fluidos, quando usando o adaptador de seringa 12.[0095] As discussed in more detail below, upon engagement of the first membrane 34 by a corresponding membrane during use, such as a membrane from the patient connector 14, a vial adapter, or IV bag spike, the clamp 32 is configured to move toward the first end 18 of the syringe adapter 12 and pass from the first position to the second position such that the distal end 30 of the cannula 28 pierces the first membrane 34 to bring the syringe adapter 12 into communication fluid with corresponding devices attached to the syringe adapter 12. When the clamp 32 is returned to the first position, the first membrane 34 can be disengaged from the corresponding membrane, thus positioning the distal end 30 of the cannula 28 within the passages 58, 92 of the clamp 32 and the first membrane 34. Such an arrangement protects the distal end 30 of the cannula 28 to prevent accidental needle sticks and also prevents the leakage of any fluid during fluid transfer when using the syringe adapter 12.

[0096] Com referência às Figs. 12-16, o conector do paciente 14 inclui um corpo 102 que tem uma primeira extremidade 104 e uma segunda extremidade 106 e definindo uma passagem 108 que se estende através da mesma. A primeira extremidade 104 do conector do paciente 14 também inclui uma interface de pinça 110. A interface de pinça 110 é definida por uma porção do corpo 102 do conector do paciente 14 que está rebaixada em relação à primeira extremidade 104 do corpo 102 do paciente conector 14. A primeira extremidade 104 do corpo 102 do conector do paciente 14 também inclui uma sede de membrana 112 que recebe uma segunda membrana 114. Tal como discutido acima em ligação com o adaptador de seringa 12, a segunda membrana 114 do conector de paciente 14 está configurada para engatar a primeira membrana 34 do adaptador de seringa 12 e fornecer uma ligação substancialmente sem vazamento com o adaptador de seringa 12 durante a transferência de fluido. A segunda extremidade 106 do conector do paciente 14 inclui um anexo de linha IV 116, tal como um conector luer macho, embora qualquer outro dispositivo de ligação adequado poderá ser utilizado.[0096] With reference to Figs. 12-16, the patient connector 14 includes a body 102 having a first end 104 and a second end 106 and defining a passage 108 extending therethrough. The first end 104 of the patient connector 14 also includes a clamp interface 110. The clamp interface 110 is defined by a portion of the body 102 of the patient connector 14 that is recessed relative to the first end 104 of the patient connector body 102 14. The first end 104 of the body 102 of the patient connector 14 also includes a membrane seat 112 that receives a second membrane 114. As discussed above in connection with the syringe adapter 12, the second membrane 114 of the patient connector 14 is configured to engage the first membrane 34 of the syringe adapter 12 and provide a substantially leak-free connection with the syringe adapter 12 during fluid transfer. The second end 106 of patient connector 14 includes an IV line attachment 116, such as a male luer connector, although any other suitable connecting device may be used.

[0097] Com referência às Figs. 17-26, o processo de encaixe do adaptador de seringa 12 com o conector do paciente 14 é mostrado. Embora o adaptador de seringa 12 é mostrado estando ligado ao conector do paciente 14, o adaptador de seringa 12, de modo semelhante liga a outros componentes que têm estrutura similar, como o conector do paciente 14, incluindo, mas não se limitando a, adaptadores de frasco e adaptadores de bolsa IV. Como mostrado nas Figs. 17 e 18, o espaço interno 22 do adaptador de seringa 12 está alinhado com o conector do paciente 14. Em particular, o eixo longitudinal do adaptador de seringa 12 está alinhado com o eixo longitudinal do conector do paciente 14, com o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 na posição fechada. Como mostrado nas Figs. 19 - 20, o conector do paciente 14 é movido para o espaço interno 22 do adaptador de seringa 12 para a pinça 32 com a pinça 32 provido na primeira posição tal que o membro de bloqueio 60 é aberto para receber o conector do paciente 14.[0097] With reference to Figs. 17-26, the process of docking the syringe adapter 12 with the patient connector 14 is shown. Although the syringe adapter 12 is shown being connected to the patient connector 14, the syringe adapter 12 similarly connects to other components that have similar structure, such as the patient connector 14, including, but not limited to, adapters. vial bottle and IV bag adapters. As shown in Figs. 17 and 18, the internal space 22 of the syringe adapter 12 is aligned with the patient connector 14. In particular, the longitudinal axis of the syringe adapter 12 is aligned with the longitudinal axis of the patient connector 14, with the locking member 38 of the first connection interface 36 in the closed position. As shown in Figs. 19 - 20, the patient connector 14 is moved into the internal space 22 of the syringe adapter 12 for the clamp 32 with the clamp 32 provided in the first position such that the locking member 60 is opened to receive the patient connector 14.

[0098] Com referência às Figs. 21 e 22, o movimento adicional do conector do paciente 14 para a primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 faz com que a primeira membrana 34 engate na segunda membrana 114 e a primeira extremidade 104 do conector do paciente 14 para passar através do membro de bloqueio 60 da pinça 32. Tal como discutido acima, o movimento do conector do paciente 14 no interior do membro de bloqueio 60 pode influenciar o membro de bloqueio 60 radialmente para fora ou, alternativamente, pode receber a primeira extremidade 104 do conector do paciente 14, sem qualquer movimento radial do membro de bloqueio 60. Devido à interferência entre o membro de bloqueio 60 e o alojamento 16 do adaptador de seringa 12, bem como o contato da primeira extremidade 104 do conector do paciente 14 e o membro de bloqueio 60, da pinça 32 não irá mover-se para a primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 até a primeira e segunda membranas 34, 114 ter sido suficientemente comprimida e o membro de bloqueio 60 é recebido na interface de pinça 110 do conector do paciente 14. Uma vez que as primeira e segunda membranas 34, 114 tenham sido suficientemente comprimidas, o membro de bloqueio 60 será forçado para a interface de pinça 110 do conector do paciente 14, devido ao engate do membro de bloqueio 60 com o alojamento 16 do adaptador de seringa 12 e o movimento axial continuado da pinça 32 em direção à primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12.[0098] With reference to Figs. 21 and 22, further movement of the patient connector 14 to the first end 18 of the syringe adapter 12 causes the first membrane 34 to engage the second membrane 114 and the first end 104 of the patient connector 14 to pass through the patient connector member 14. locking 60 of the clamp 32. As discussed above, movement of the patient connector 14 within the locking member 60 may influence the locking member 60 radially outward or, alternatively, may receive the first end 104 of the patient connector 14 , without any radial movement of the locking member 60. Due to the interference between the locking member 60 and the housing 16 of the syringe adapter 12, as well as the contact of the first end 104 of the patient connector 14 and the locking member 60, of the clamp 32 will not move to the first end 18 of the syringe adapter 12 until the first and second membranes 34, 114 have been sufficiently compressed and the locking member 60 is received at the clamp interface 110 of the patient connector 14. Once the first and second membranes 34, 114 have been sufficiently compressed, the locking member 60 will be forced into the clamp interface 110 of the patient connector 14, due to the engagement of the locking member 60 with the housing 16 of the patient connector. syringe 12 and continued axial movement of the clamp 32 towards the first end 18 of the syringe adapter 12.

[0099] Referindo-nos às Figs. 23 e 24, ainda mais movimento continuado do conector do paciente 14 para a primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 faz com que a pinça 32 também se mova para a primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 através do engate entre a primeira e a segunda membranas 34, 114. Nesta fase, a pinça 32 está na segunda posição e a primeira extremidade 104 do conector do paciente 14 será fechada e fixada à pinça 32 devido ao engate do membro de bloqueio 60 da pinça 32 com a interface de pinça 110. O membro de bloqueio 60 da pinça 32 não pode se expandir radialmente para fora para soltar o conector do paciente 14, até que a pinça 32 é retornada para a primeira posição. Além disso, durante o movimento contínuo, nesta fase, o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 engata a segunda interface de conexão 70 da pinça 32, que faz a transição do membro de bloqueio 38 a partir da posição fechada (mostrado na Fig. 22) para a aberta posição (mostrada na Fig. 24).[0099] Referring to Figs. 23 and 24, further continued movement of the patient connector 14 to the first end 18 of the syringe adapter 12 causes the clamp 32 to also move to the first end 18 of the syringe adapter 12 through the engagement between the first and second membranes 34, 114. At this stage, the clamp 32 is in the second position and the first end 104 of the patient connector 14 will be closed and secured to the clamp 32 due to the engagement of the locking member 60 of the clamp 32 with the clamp interface 110 The locking member 60 of the clamp 32 cannot expand radially outward to release the patient connector 14 until the clamp 32 is returned to the first position. Furthermore, during continuous movement at this stage, the locking member 38 of the first connecting interface 36 engages the second connecting interface 70 of the gripper 32, which transitions the locking member 38 from the closed position (shown in Fig. 22) to the open position (shown in Fig. 24).

[0100] Quando o membro de bloqueio 38 é deslocado a partir da posição fechada para a posição aberta, a mola em balanço 46 vai engatar a superfície de came do alojamento 16 do adaptador de seringa 12, o que cria uma força de pressão que impele o membro de bloqueio 38 para trás para a posição fechada. Tal movimento para trás para a posição fechada, no entanto, é impedido pelo engate do membro de bloqueio 38 com o corpo 52 da pinça 32. Embora a FIG. 24 mostra uma sobreposição entre a pinça 32 e a primeira interface de conexão 36, a pinça 32 se mova da primeira interface de conexão 36 tal como aqui descrito. Do mesmo modo, o membro de bloqueio 60 da pinça 32 não se sobrepõe com o alojamento 16 do adaptador de seringa 12, mas poderia ser forçado para o interior, tal como aqui descrito. Com o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 na posição aberta, a segunda interface de conexão 70 é autorizado a continuar o seu movimento dentro do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12 para continuar o processo de acasalamento o adaptador da seringa 12 ao paciente conector 14. Durante esta etapa, a extremidade distal 30 da cânula 28 perfura a primeira e segunda membranas 34, 114 e é colocada em comunicação fluidas com a passagem 108 do conector do paciente 14.[0100] When the locking member 38 is moved from the closed position to the open position, the cantilever spring 46 will engage the cam surface of the housing 16 of the syringe adapter 12, which creates a pressure force that impels the locking member 38 back to the closed position. Such movement back to the closed position, however, is prevented by engagement of the locking member 38 with the body 52 of the gripper 32. Although FIG. 24 shows an overlap between the clamp 32 and the first connection interface 36, the clamp 32 moves from the first connection interface 36 as described herein. Likewise, the locking member 60 of the clamp 32 does not overlap the housing 16 of the syringe adapter 12, but could be forced inward as described herein. With the locking member 38 of the first connection interface 36 in the open position, the second connection interface 70 is allowed to continue its movement within the internal space 22 of the syringe adapter 12 to continue the mating process of the syringe adapter 12 to the patient connector 14. During this step, the distal end 30 of the cannula 28 pierces the first and second membranes 34, 114 and is placed in fluid communication with the passage 108 of the patient connector 14.

[0101] Com referência às Figs. 25 e 26, o conector do paciente 14 e da pinça 32 são movidos em direção à primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 14 até que a primeira membrana 34 encosta-se à fixação de seringa 24, do adaptador de seringa 12 e/ou quando a segunda extremidade 106 do paciente conector 14 confina com a segunda extremidade 20 do adaptador de seringa 12. Nesta fase, a segunda interface de conexão 70 da pinça 32 irá ser alinhada com o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 de tal modo que o membro de bloqueio 38 é recebido no interior da segunda interface de conexão 70. O membro de bloqueio 38 é pressionado para a posição fechada pela mola em balanço 46 e quando o membro de bloqueio 38 atinge a segunda interface de conexão 70, o membro de bloqueio 38 é livre para se mover para a posição fechada em que uma porção do membro de bloqueio 38 está posicionado dentro do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12.[0101] With reference to Figs. 25 and 26, the patient connector 14 and clamp 32 are moved toward the first end 18 of the syringe adapter 14 until the first membrane 34 abuts the syringe attachment 24 of the syringe adapter 12 and/or when the second end 106 of the patient connector 14 abuts the second end 20 of the syringe adapter 12. At this stage, the second connecting interface 70 of the clamp 32 will be aligned with the locking member 38 of the first connecting interface 36 in such a way that the locking member 38 is received within the second connection interface 70. The locking member 38 is pressed into the closed position by the cantilever spring 46 and when the locking member 38 reaches the second connection interface 70, the locking member 38 locking member 38 is free to move to the closed position in which a portion of the locking member 38 is positioned within the internal space 22 of the syringe adapter 12.

[0102] Na posição representada na Fig. 26, a primeira interface de conexão 36 é completamente encaixada e bloqueada com respeito à segunda interface de conexão 70. Em uma tal posição, o adaptador de seringa 12 é impedido de ser desligado do conector de paciente 14 devido ao engate entre o membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 e a segunda interface de conexão 70. Embora o engate bloqueado entre a primeira interface de conexão 36 e a segunda interface de conexão 70 impede o movimento axial e transversal em relação à outra, a primeira interface de conexão 36 e a segunda interface de conexão 70 são livres para rodar em relação uma a outra, quando fechadas para a outra, o que evita, vantajosamente, emaranhamento da linha IV e/ou outro dispositivo de desengate ou falha acidental associada com a falta de rotação entre os componentes. Em particular, o conector do paciente 14 está tipicamente ligado a uma linha IV de paciente e a rotação da primeira interface de conexão em relação à segunda interface de conexão auxilia na prevenção de torção de uma linha de paciente IV ligado ao conector do paciente 14. No entanto, a primeira interface de conexão 36 e a segunda interface de conexão 70 pode ser proporcionada com um arranjo de superfície chaveada para impedir tal rotação relativa se desejado.[0102] In the position depicted in Fig. 26, the first connection interface 36 is completely engaged and locked with respect to the second connection interface 70. In such a position, the syringe adapter 12 is prevented from being disconnected from the patient connector 14 due to the engagement between the locking member 38 of the first connection interface 36 and the second connection interface 70. Although the locked engagement between the first connection interface 36 and the second connection interface 70 prevents axial and transverse movement relative to to the other, the first connection interface 36 and the second connection interface 70 are free to rotate relative to each other when closed to each other, which advantageously prevents entanglement of the IV line and/or other disengaging device or accidental failure associated with lack of rotation between components. In particular, the patient connector 14 is typically connected to a patient IV line and rotation of the first connection interface relative to the second connection interface assists in preventing kinking of an IV patient line connected to the patient connector 14. However, the first connection interface 36 and the second connection interface 70 may be provided with a keyed surface arrangement to prevent such relative rotation if desired.

[0103] Referindo-nos de novo às Figs. 17-26, a fim de desconectar a primeira interface de conexão 36 a partir da segunda interface de conexão 70, o botão 44 do membro de bloqueio 38 da primeira interface de conexão 36 está engatado por um usuário e empurrado radialmente para dentro para a transição do membro de bloqueio 38 a partir da posição fechada para a posição aberta. O conector do paciente 14 pode então ser removido a partir do espaço interno 22 do adaptador de seringa 12 na ordem inversa das etapas para ligar o adaptador de seringa 12 para o conector do paciente 14. Quando a segunda interface de conexão 70 encontra-se separada da primeira interface de conexão 36, o membro de bloqueio 38 é movido para a posição fechada. O conector do paciente 14 não pode ser separado a partir do adaptador de seringa 12 até que a pinça 32 seja retornada para a primeira posição ilustrada na Fig.22 onde o membro de bloqueio 60 da pinça 32 pode expandir radialmente para o exterior para dentro do recesso anular 64 do alojamento 16, assim permitindo a separação do conector 14 do paciente pinça 32. Embora não mostrado, o adaptador de seringa 12 pode ser fornecida com um ou mais arranjos de indicação para fornecer uma indicação visual, táctil, ou auditiva para um usuário durante a ligação do adaptador de seringa a um componente de acoplamento.[0103] Referring again to Figs. 17-26, in order to disconnect the first connection interface 36 from the second connection interface 70, the button 44 of the locking member 38 of the first connection interface 36 is engaged by a user and pushed radially inward for the transition of the locking member 38 from the closed position to the open position. The patient connector 14 can then be removed from the internal space 22 of the syringe adapter 12 in the reverse order of steps to connect the syringe adapter 12 to the patient connector 14. When the second connection interface 70 is separated of the first connection interface 36, the locking member 38 is moved to the closed position. The patient connector 14 cannot be separated from the syringe adapter 12 until the clamp 32 is returned to the first position illustrated in Fig. 22 where the locking member 60 of the clamp 32 can expand radially outwardly into the annular recess 64 of the housing 16, thereby allowing separation of the connector 14 from the patient clamp 32. Although not shown, the syringe adapter 12 may be provided with one or more indicating arrangements to provide a visual, tactile, or auditory indication to a user when connecting the syringe adapter to a coupling component.

[0104] O sistema 10 descrito acima, bem como outros aspectos do sistema 10 descrito abaixo pode incluir um ou mais mecanismos para reduzir o atrito entre a primeira membrana 34 e a cânula 28. Tais disposições podem ser um lubrificante fornecido em ou dentro da primeira membrana 34 e/ou sobre a agulha 28. O lubrificante pode ser um lubrificante à base de silicone, embora qualquer outro lubrificante adequado, revestimento, camada, material, etc., podem ser utilizados. A primeira membrana 34 e/ou a cânula 28 pode ser feita a partir de um material lubrificante ou de redução de atrito, revestido com um lubrificante, e/ou impregnado com um lubrificante. O arranjo para reduzir o atrito entre a primeira membrana 34 e a cânula 28 pode ser um sistema de lubrificação molhado e/ou seco.[0104] The system 10 described above, as well as other aspects of the system 10 described below may include one or more mechanisms for reducing friction between the first membrane 34 and the cannula 28. Such arrangements may be a lubricant provided on or within the first membrane 34 and/or on the needle 28. The lubricant may be a silicone-based lubricant, although any other suitable lubricant, coating, layer, material, etc., may be used. The first membrane 34 and/or the cannula 28 may be made from a lubricating or friction-reducing material, coated with a lubricant, and/or impregnated with a lubricant. The arrangement for reducing friction between the first membrane 34 and the cannula 28 may be a wet and/or dry lubrication system.

[0105] Com referência às Figs. 27-30, um outro aspecto de um sistema 140 para a transferência de fluidos fechada é mostrada. O sistema 140 mostrado nas Figs. 27-30 é semelhante ao sistema 10 mostrado nas Figs. 1-26 e discutido acima. No sistema 140 mostrado nas Figs. 27-30, no entanto, o membro de bloqueio 60 da pinça 32 é em forma de anel e define apenas uma abertura 142 que se prolonga transversalmente a um eixo longitudinal da pinça 32. Além disso, o sistema 140 inclui um mecanismo de prevenção de separação 144 que impede a desconexão acidental de uma seringa do adaptador de seringa 12. Quando a pinça 32 é totalmente deslocado para a primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12, a pinça 32 pode engatar o mecanismo de prevenção de separação 144 para impedir substancialmente a desconexão de uma seringa do adaptador de seringa 12 ao permitir a fixação da seringa 24 para rodar livremente. O conector do paciente 14 pode também incluir uma sede de membrana 146 que possui pelo menos uma saliência e uma borda superior 148 que recebe e engata uma porção de forma correspondente da segunda membrana 114. A segunda membrana 114 pode ser fixada à sede de membrana 146 por meio de soldadura ultrassônica, por estampagem da sede 146, ou por meio de adesivo, embora outras modalidades de fixação apropriados podem ser utilizados.[0105] With reference to Figs. 27-30, another aspect of a system 140 for closed fluid transfer is shown. The system 140 shown in Figs. 27-30 is similar to system 10 shown in Figs. 1-26 and discussed above. In the system 140 shown in Figs. 27-30, however, the locking member 60 of the gripper 32 is ring-shaped and defines only an opening 142 that extends transversely to a longitudinal axis of the gripper 32. Additionally, the system 140 includes a mechanism to prevent separation 144 that prevents accidental disconnection of a syringe from the syringe adapter 12. When the clamp 32 is fully moved to the first end 18 of the syringe adapter 12, the clamp 32 can engage the separation prevention mechanism 144 to substantially prevent disconnecting a syringe from the syringe adapter 12 while allowing the syringe attachment 24 to rotate freely. The patient connector 14 may also include a membrane seat 146 that has at least one projection and an upper edge 148 that receives and engages a correspondingly shaped portion of the second membrane 114. The second membrane 114 may be secured to the membrane seat 146 by means of ultrasonic welding, by stamping the seat 146, or by means of adhesive, although other appropriate fastening modalities may be used.

[0106] Com referência às Figs. 31-34, um outro aspecto de um sistema 152 para a transferência de fluidos fechada é mostrada. O sistema 152 mostrado nas Figs. 31-34 é semelhante ao sistema 10 mostrado nas Figs. 1-26 e discutido acima. No sistema 152 mostrado nas Figs. 31-34, contudo, uma primeira membrana 154 é geralmente em forma de T com uma parte de flange 156, que é recebido dentro de uma correspondente sede 158 definida pela pinça 32.[0106] With reference to Figs. 31-34, another aspect of a system 152 for closed fluid transfer is shown. The system 152 shown in Figs. 31-34 is similar to system 10 shown in Figs. 1-26 and discussed above. In system 152 shown in Figs. 31-34, however, a first membrane 154 is generally T-shaped with a flange portion 156, which is received within a corresponding seat 158 defined by collet 32.

[0107] Com referência às Figs. 35-38, um outro aspecto de um sistema 162 para a transferência fechada de fluidos é mostrada. O sistema 162 mostrado nas Figs. 35-38 é semelhante ao sistema mostrado nas Figs. 1-26 e discutido acima. No sistema 162 mostrado nas Figs. 35-38, no entanto, que a pinça 32 recebe um par de membranas espaçadas 164 que definem entre as mesmas um espaço dentro da pinça 32. O par de membranas 164 é recebido pela primeira e segunda sede de membrana 166, respectivamente.[0107] With reference to Figs. 35-38, another aspect of a system 162 for the closed transfer of fluids is shown. The system 162 shown in Figs. 35-38 is similar to the system shown in Figs. 1-26 and discussed above. In the system 162 shown in Figs. 35-38, however, that the clamp 32 receives a pair of spaced membranes 164 that define between them a space within the clamp 32. The pair of membranes 164 are received by the first and second membrane seats 166, respectively.

[0108] Com referência às Figs. 39-42, um outro aspecto de um sistema 170 para a transferência de fluidos fechada é mostrada. O sistema 170 mostrado nas Figs. 39-42 é semelhante ao sistema 10 mostrado nas Figs. 1-26 e discutido acima. No sistema 170 mostrado nas Figs. 39-42, no entanto, uma primeira membrana 171 define um recesso anelar 172 que é recebido por uma projeção correspondente 174 da pinça 32. Além disso, a primeira membrana 171 é contornada e recebida por uma porção correspondentemente contornada da pinça 32. Uma segunda membrana 175 também define um recesso anelar 176 que é recebido por uma projeção correspondente 178 do conector do paciente 14. O corpo 102 do conector do paciente 14 é definida por uma parte exterior 180 e uma parte interior 182 que estão presas umas às outras por meio de qualquer dispositivo de fixação adequado, tal como soldadura ultrassônica, soldadura por atrito ou soldadura a laser.[0108] With reference to Figs. 39-42, another aspect of a system 170 for closed fluid transfer is shown. The system 170 shown in Figs. 39-42 is similar to system 10 shown in Figs. 1-26 and discussed above. In the system 170 shown in Figs. 39-42, however, a first membrane 171 defines an annular recess 172 that is received by a corresponding projection 174 of the forceps 32. Furthermore, the first membrane 171 is contoured and received by a correspondingly contoured portion of the forceps 32. A second Membrane 175 also defines an annular recess 176 that is received by a corresponding projection 178 of the patient connector 14. The body 102 of the patient connector 14 is defined by an outer portion 180 and an inner portion 182 that are secured to each other by means of of any suitable clamping device, such as ultrasonic welding, friction welding or laser welding.

[0109] Com referência às Figs. 43A, 43B, e 44, um outro aspecto de um adaptador de seringa 12A é mostrado. O adaptador de seringa 12A mostrado nas Figs. 43A, 43B, e 44 é semelhante ao adaptador de seringa 12 ilustrado nas Figs. 1-11 e discutido acima. O adaptador de seringa 12A mostrado nas Figs. 43 A, 43B, e 44, no entanto, fornece a primeira interface de conexão 36 na ou perto da segunda extremidade 20 do adaptador de seringa 12A. Além disso, ao invés de proporcionar a segunda interface de conexão 70 sobre a pinça 32, o conector do paciente 14 inclui tanto a interface de pinça 110, bem como a segunda interface de conexão 70. O adaptador de seringa 12A opera da mesma maneira como descrito acima em ligação com as Figs. 1-26.[0109] With reference to Figs. 43A, 43B, and 44, another aspect of a syringe adapter 12A is shown. The syringe adapter 12A shown in Figs. 43A, 43B, and 44 is similar to the syringe adapter 12 illustrated in Figs. 1-11 and discussed above. The syringe adapter 12A shown in Figs. 43 A, 43B, and 44, however, provide the first connection interface 36 at or near the second end 20 of the syringe adapter 12A. Furthermore, rather than providing the second connection interface 70 over the clamp 32, the patient connector 14 includes both the clamp interface 110 as well as the second connection interface 70. The syringe adapter 12A operates in the same manner as described above in connection with Figs. 1-26.

[0110] Com referência às Figs. 45A-45F, aspectos adicionais da pinça 32 das Figs. 9-11 são mostrados. Na Fig. 45A, o membro de bloqueio 60 da pinça 32 é contínua e em forma de anel e define uma pluralidade de ranhuras, que estão configuradas para permitir que o membro de bloqueio 60 para expandir radialmente para fora. Na Fig. 45B, o membro de bloqueio 60 é em forma de anel e define uma pequena fenda que se estende transversalmente a um eixo longitudinal da pinça 32. Na Fig. 45C, o corpo 52 da pinça 32 é fixada ao membro de bloqueio 60 através de uma porção de extensão 202 do corpo 52 e o membro de bloqueio 60 tem a forma de anel e define uma fenda 204 configurado para permitir que o membro de bloqueio 60 para expandir radialmente para fora. Na Fig. 45D, a pluralidade de braços 62 incluem cada um, um respectivo membro de bloqueio 60 que é formada por uma porção de cabeça alargada na extremidade de cada braço 62. Na Fig. 45E, o membro de bloqueio 60 é metade em forma de anel. Na Fig. 45F, o membro de bloqueio 60 é arqueado e define uma abertura única.[0110] With reference to Figs. 45A-45F, additional aspects of the gripper 32 of Figs. 9-11 are shown. In Fig. 45A, the locking member 60 of the gripper 32 is continuous and ring-shaped and defines a plurality of grooves, which are configured to allow the locking member 60 to expand radially outwardly. In Fig. 45B, the locking member 60 is ring-shaped and defines a small slot extending transversely to a longitudinal axis of the gripper 32. In Fig. 45C, the body 52 of the gripper 32 is secured to the locking member 60 through an extension portion 202 of the body 52 and the locking member 60 is ring-shaped and defines a slot 204 configured to allow the locking member 60 to expand radially outwardly. In Fig. 45D, the plurality of arms 62 each include a respective locking member 60 that is formed by an enlarged head portion at the end of each arm 62. In Fig. 45E, the locking member 60 is half-shaped. of ring. In Fig. 45F, locking member 60 is arched and defines a single opening.

[0111] Com referência à Fig. 46, um outro aspecto do adaptador de seringa 12 das Figs. 1-11 é mostrado. Em particular, a primeira membrana 34 é geralmente semelhante a manga e está configurado para retrair após acoplamento com o conector do paciente 14.[0111] Referring to Fig. 46, another aspect of the syringe adapter 12 of Figs. 1-11 is shown. In particular, the first membrane 34 is generally sleeve-like and is configured to retract upon coupling with the patient connector 14.

[0112] Com referência à Fig. 47, um outro aspecto do adaptador de seringa 12 das Figs. 1-11 é mostrado. Em particular, a primeira membrana 34 é geralmente cilíndrico com porções convexas na primeira e segunda extremidades da primeira membrana 34.[0112] Referring to Fig. 47, another aspect of the syringe adapter 12 of Figs. 1-11 is shown. In particular, the first membrane 34 is generally cylindrical with convex portions at the first and second ends of the first membrane 34.

[0113] Com referência às Figs. 48A-49B, um aspecto adicional do adaptador de seringa 12 das Figs. 1-11 é mostrado. Um adaptador de seringa 210 mostrado nas Figs. 48A-49B inclui uma pinça 212 tendo um par de botões resilientes 214 que são fornecidos integralmente com o engaste 212. As teclas 214 são recebidos por um par de aberturas 216 no alojamento 16 do adaptador de seringa 210 para bloquear a pinça 212 uma vez que o adaptador de seringa 210 é totalmente ligado e em comunicação fluida com um conector de encaixe, tal como um conector do paciente 14. Ao pressionar os botões 214 vai permitir que o conector de encaixe a ser desengatado e removido do adaptador de seringa 210.[0113] With reference to Figs. 48A-49B, a further aspect of the syringe adapter 12 of Figs. 1-11 is shown. A syringe adapter 210 shown in Figs. 48A-49B includes a clamp 212 having a pair of resilient buttons 214 that are provided integrally with the bezel 212. The keys 214 are received by a pair of openings 216 in the housing 16 of the syringe adapter 210 to lock the clamp 212 as The syringe adapter 210 is fully connected and in fluid communication with a docking connector, such as a patient connector 14. Pressing the buttons 214 will allow the docking connector to be disengaged and removed from the syringe adapter 210.

[0114] Com referência às Figs. 50A-51B, ao invés de proporcionar os botões 214 no engaste 212, como mostrado nas Figs. 48A-49B, um arranjo botão indireto pode ser fornecido. Em particular, o alojamento 16 do adaptador de seringa 12 é fornecido com um par de botões 220 que estão configurados para ser empurrada para dentro para o espaço interno 22 do adaptador de seringa 12. O engaste 212 inclui porções de interface de botão resiliente 222 que estão configurados para bloquear a pinça 212 uma vez que o adaptador de seringa 210 é totalmente ligado e em comunicação fluida com um conector de encaixe, tal como um conector do paciente 14. Ao pressionar os botões 220 vai desengatar as porções de interface de botão 222 da pinça 212 e permitir que o conector de encaixe para ser desengatada e removido do adaptador de seringa 210.[0114] With reference to Figs. 50A-51B, instead of providing buttons 214 on bezel 212, as shown in Figs. 48A-49B, an indirect button arrangement may be provided. In particular, the housing 16 of the syringe adapter 12 is provided with a pair of buttons 220 that are configured to be pushed inwardly into the internal space 22 of the syringe adapter 12. The bezel 212 includes resilient button interface portions 222 that are configured to lock the clamp 212 once the syringe adapter 210 is fully connected and in fluid communication with a plug-in connector, such as a patient connector 14. Pressing the buttons 220 will disengage the button interface portions 222 of the clamp 212 and allow the snap connector to be disengaged and removed from the syringe adapter 210.

[0115] Com referência às Figs. 52-54, outros aspectos da pinça 32 das Figs. 9-11 são mostrados. Em particular, em vez de proporcionar uma pinça que é formada como uma peça unitária única ou moldado, o engaste 32 pode ser formada a partir de uma ou mais partes que são presas umas às outras de modo a formar a pinça 32. Os aspectos da pinça multi-peça permitem vários arranjos de membrana onde a membrana pode ser instalada antes da montagem final da pinça 32. As várias peças que formam a pinça 32 podem ser presas umas às outras por meio de qualquer método de união adequado, tal como soldadura ultrassônica, soldadura por atrito ou soldadura a laser.[0115] With reference to Figs. 52-54, other aspects of the gripper 32 of Figs. 9-11 are shown. In particular, instead of providing a collet that is formed as a single unitary piece or molded, the crimp 32 may be formed from one or more parts that are secured together to form the collet 32. Aspects of the Multi-piece clamps allow for various membrane arrangements where the membrane can be installed prior to final assembly of the clamp 32. The various parts forming the clamp 32 can be secured together by any suitable joining method, such as ultrasonic welding. , friction welding or laser welding.

[0116] Com referência às Figs. 55A-55G, aspectos adicionais da primeira membrana 34 são mostrados. Em particular, diferentes formas, configurações, e as cavidades podem ser utilizados para a primeira membrana 34. Além disso, como mostrado na Fig. 55G, a primeira membrana 34 pode incluir um inserto 228 posicionado dentro da primeira membrana 34. As geometrias mostradas nas Figs. 55A-55G podem ser empurradas ou puxadas para dentro de um componente de acoplamento e retidas sem a necessidade de processos de montagem secundárias ou alojamentos multi- peça. Os aspectos da primeira membrana 34 mostrados nas Figs. 55D, 55E, 55F e incluem uma porção de vedação 230 na parte superior da primeira membrana 34 para engatar e vedar uma porção intermediária da cânula 28 durante a utilização.[0116] With reference to Figs. 55A-55G, additional aspects of the first membrane 34 are shown. In particular, different shapes, configurations, and cavities may be used for the first membrane 34. Furthermore, as shown in Fig. 55G, the first membrane 34 may include an insert 228 positioned within the first membrane 34. The geometries shown in Figs. 55A-55G can be pushed or pulled into a mating component and retained without the need for secondary assembly processes or multi-part housings. Aspects of the first membrane 34 shown in Figs. 55D, 55E, 55F and include a sealing portion 230 on the top of the first membrane 34 for engaging and sealing an intermediate portion of the cannula 28 during use.

[0117] Com referência às Figs. 56A-56F, aspectos adicionais da segunda membrana 114 são mostrados. Em particular, diferentes formas, configurações, e as cavidades podem ser utilizadas para a segunda membrana 114. A segunda membrana 114 pode incluir uma cavidade, superfície de topo convexa, e inclui uma ranhura de retenção (Figs. 56A e 56B). A segunda membrana 114 pode incluir uma superfície de topo plana ou lisa (Fig. 56C). A segunda membrana 114 pode também incluir um flange com a superfície de topo convexa sem uma cavidade ou projeção (Fig. 56D), com uma projeção (Fig. 56E), com uma cavidade (Fig. 56F), ou qualquer outra combinação adequada das características acima.[0117] With reference to Figs. 56A-56F, additional aspects of the second membrane 114 are shown. In particular, different shapes, configurations, and cavities may be used for the second membrane 114. The second membrane 114 may include a cavity, convex top surface, and includes a retention groove (Figs. 56A and 56B). The second membrane 114 may include a flat or smooth top surface (Fig. 56C). The second membrane 114 may also include a flange with a convex top surface without a cavity or projection (Fig. 56D), with a projection (Fig. 56E), with a cavity (Fig. 56F), or any other suitable combination thereof. characteristics above.

[0118] Com referência às Figs. 57A e 57B, um outro aspecto de um adaptador de seringa 240 é mostrado. O adaptador de seringa 240 mostrado nas Figs. 57A e 57B é semelhante aos adaptadores de seringa 12, 190, 210 acima descritos, mas inclui ainda um mecanismo de retorno de desconexão 242. Como mostrado na Fig. 57A, o mecanismo de retorno de desconexão 242 está incorporado como uma porção de extensão 244 da primeira membrana 34. A porção de extensão 244 da primeira membrana 34 inclui uma superfície frustocônica, embora outras superfícies de configuração adequada podem ser utilizadas. A porção de extensão 244 estende-se além da primeira extremidade 54 da pinça 32, embora a porção de extensão 244 pode também ser contida no interior da passagem 58 da pinça 32. A porção de extensão 244 tem um estado não desviado (mostrado na Fig. 57A) e uma estado desviado (mostrado na Fig. 57B). Quando o adaptador de seringa 12, como mostrado na Fig. 26, é totalmente ligado ao conector do paciente 14, com a primeira e segunda interfaces de ligação 36, 70 que exercem, empurrando o botão 44 da primeira interface de conexão 36 para soltar a ligação entre a primeira e segunda interfaces 36, 70 não proporcionam tipicamente uma indicação para o usuário que o adaptador de seringa 12 pode ser removido do paciente conector 14. Como mostrado na Fig. 57B, quando o adaptador de seringa 240 é integralmente ligado ao conector do paciente 14, com a primeira interface de conexão 36 engatada com a segunda interface de ligação 70, a porção de extensão 244 da primeira membrana 34 se encontra no estado desviado causado pelo engate da porção de extensão 244 da primeira membrana 34 com o acessório de seringa 24. Ao engatar e pressionar o botão 44 da primeira interface de ligação 36, a porção de extensão 244 da primeira membrana 34 irá desviar a pinça 32 na direção da segunda extremidade 20 do adaptador de seringa 12 proporcionando assim uma indicação de um usuário de que a primeira interface de conexão 36 é desengatada da segunda interface de conexão 70 e que o adaptador de seringa 12 pode ser separado do conector do paciente 14. Assim, a porção de extensão 244 da primeira membrana 34 proporciona uma força de desvio quando no estado desviado e fornece uma indicação de soltar a um usuário, como resultado do movimento da pinça 32 e o conector do paciente 14 causada pela força de impulsão. O mecanismo de retorno de desconexão 242 só pode deslocar a pinça 32 de uma pequena distância dentro do adaptador de seringa 12. Em particular, o mecanismo de retorno de desconexão 242 só pode desviar a pinça 32 a partir da primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 para uma posição intermediária da primeira e segunda extremidades 18, 20 do adaptador de seringa 12.[0118] With reference to Figs. 57A and 57B, another aspect of a syringe adapter 240 is shown. The syringe adapter 240 shown in Figs. 57A and 57B is similar to the syringe adapters 12, 190, 210 above described, but further includes a disconnect return mechanism 242. As shown in Fig. 57A, the disconnect return mechanism 242 is incorporated as an extension portion 244 of the first membrane 34. The extension portion 244 of the first membrane 34 includes a frustoconical surface, although other surfaces of suitable configuration may be used. The extension portion 244 extends beyond the first end 54 of the gripper 32, although the extension portion 244 may also be contained within the passage 58 of the gripper 32. The extension portion 244 has an undeflected state (shown in Fig. 57A) and a deflected state (shown in Fig. 57B). When the syringe adapter 12, as shown in Fig. 26, is fully connected to the patient connector 14, with the first and second connection interfaces 36, 70 exerting, pushing the button 44 of the first connection interface 36 to release the connection between the first and second interfaces 36, 70 do not typically provide an indication to the user that the syringe adapter 12 can be removed from the patient connector 14. As shown in Fig. 57B, when the syringe adapter 240 is integrally connected to the connector of the patient 14, with the first connection interface 36 engaged with the second connection interface 70, the extension portion 244 of the first membrane 34 is in the deflected state caused by the engagement of the extension portion 244 of the first membrane 34 with the syringe 24. Upon engaging and pressing the button 44 of the first connection interface 36, the extension portion 244 of the first membrane 34 will deflect the clamp 32 toward the second end 20 of the syringe adapter 12 thereby providing an indication of a user's that the first connection interface 36 is disengaged from the second connection interface 70 and that the syringe adapter 12 can be separated from the patient connector 14. Thus, the extension portion 244 of the first membrane 34 provides a deflection force when in the state deflected and provides a release indication to a user as a result of movement of the clamp 32 and the patient connector 14 caused by the pushing force. The disconnect return mechanism 242 can only displace the clamp 32 a small distance within the syringe adapter 12. In particular, the disconnect return mechanism 242 can only displace the clamp 32 from the first end 18 of the syringe adapter 12 to an intermediate position of the first and second ends 18, 20 of the syringe adapter 12.

[0119] Com referência às Figs. 58A e 58B, um aspecto adicional de um mecanismo de retorno de desconexão 254 é mostrado. Em vez de fornecer a porção de extensão 244 da primeira membrana 34, um elemento de desvio 256 pode ser fornecido sobre a primeira extremidade 54 da pinça 32. O elemento de desvio 256 tem um estado não desviado (mostrado na Fig. 58A) e um estado desviado (mostrado na Fig. 58B). O elemento de desvio 256 pode ser uma mola de compressão que é fixada a ou formada integralmente com a pinça 32, embora outros membros inclinados adequados podem ser utilizados. O elemento de desvio 256 opera da mesma maneira descrita acima em ligação com a porção de extensão 244 da primeira membrana 34.[0119] With reference to Figs. 58A and 58B, a further aspect of a disconnect return mechanism 254 is shown. Instead of providing the extension portion 244 of the first membrane 34, a diverter element 256 may be provided over the first end 54 of the gripper 32. The diverter element 256 has a non-deflected state (shown in Fig. 58A) and a deflected state (shown in Fig. 58B). The deflector member 256 may be a compression spring that is attached to or formed integrally with the collet 32, although other suitable inclined members may be used. The diverter element 256 operates in the same manner as described above in connection with the extension portion 244 of the first membrane 34.

[0120] Com referência às Figs. 59A e 59B, um aspecto adicional de um mecanismo de retorno de desconexão 260 é mostrado. Em vez de fornecer o elemento de desvio 256 na primeira extremidade 54 da pinça 32, o elemento de desvio 256 pode ser preso à primeira extremidade 18 do adaptador de seringa 12 ou a ligação de seringa 24. O elemento de desvio 256 tem um estado não desviado (mostrado na Fig. 59 a) e um estado desviado (mostrado na Fig. 59B). O elemento de desvio 256 opera da mesma maneira descrita acima em ligação com a porção de extensão 244 da primeira membrana 34.[0120] With reference to Figs. 59A and 59B, a further aspect of a disconnect return mechanism 260 is shown. Instead of providing the bypass member 256 at the first end 54 of the clamp 32, the bypass member 256 may be attached to the first end 18 of the syringe adapter 12 or the syringe connection 24. The bypass member 256 has a non- deviated (shown in Fig. 59 a) and a deviated state (shown in Fig. 59B). The diverter element 256 operates in the same manner as described above in connection with the extension portion 244 of the first membrane 34.

[0121] Embora os mecanismos de retorno de desconexão 242, 254, 260 mostrados nas Figs. 57A-59B são mostrados em ligação com o adaptador de seringa 12, os mecanismos de retorno de desconexão 242, 254, 260 podem também ser fornecidos de outros componentes, tais como o conector do paciente 14. Além disso, os mecanismos de retorno de desconexão 242, 254, 260 podem ser comprimidos ao longo da distância de deslocamento completo da pinça 32 ou só pode ser comprimida ao longo de uma distância do curso parcial da pinça 32. Os mecanismos de retorno de desconexão 242, 254, 260, no entanto, vão armazenar a energia e mover-se para o estado desviado conforme o adaptador de seringa 12 está conectado a um conector de encaixe.[0121] Although the disconnection feedback mechanisms 242, 254, 260 shown in Figs. 57A-59B are shown in connection with the syringe adapter 12, disconnect return mechanisms 242, 254, 260 may also be provided from other components, such as the patient connector 14. In addition, disconnect return mechanisms 242, 254, 260 may be compressed over the full travel distance of the collet 32 or may only be compressed over a partial travel distance of the collet 32. The disconnect return mechanisms 242, 254, 260, however, will store energy and move to the bypassed state as the syringe adapter 12 is connected to a plug-in connector.

[0122] Enquanto esta revelação tem sido descrita como tendo desenhos exemplificativos, a presente divulgação pode ser ainda modificada dentro do espírito e escopo desta descrição. Esta aplicação é, portanto, destinada a cobrir quaisquer variações, utilizações ou adaptações da divulgação utilizando os seus princípios gerais. Além disso, esta aplicação é destinada a cobrir tais desvios da presente divulgação como vêm dentro da prática conhecida ou habitual na técnica à qual esta divulgação diz respeito, e que se mantenham dentro dos limites das reivindicações anexas.[0122] While this disclosure has been described as having exemplary drawings, the present disclosure may be further modified within the spirit and scope of this description. This application is therefore intended to cover any variations, uses or adaptations of the disclosure using its general principles. Furthermore, this application is intended to cover such deviations from the present disclosure as are within the known or customary practice in the art to which this disclosure relates, and which remain within the limits of the appended claims.

Claims (9)

1. Adaptador de seringa (12, 240) compreendendo: um alojamento (16) tendo uma primeira extremidade (18) e uma segunda extremidade (20), a primeira extremidade (18) configurada para ser presa a um primeiro recipiente; uma cânula (28) tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade (30), a segunda extremidade (30) da cânula (28) posicionada dentro do alojamento (16); uma pinça (32) tendo uma primeira extremidade (54) e uma segunda extremidade (56), uma porção da pinça (32) recebida dentro do alojamento (16), a pinça (32) compreendendo um corpo (52) definindo uma passagem (58), um elemento de vedação (34) recebido pela passagem (58), e um membro de bloqueio (60) conectado ao corpo (52) da pinça (32), a pinça (32) sendo móvel por um conector de encaixe a partir de uma primeira posição, em que o membro de bloqueio (60) é aberto para receber um conector de encaixe (14) através do movimento radial para fora do membro de bloqueio pelo conector correspondente a uma segunda posição em que movimento radialmente para fora do membro de bloqueio (60) é restrito; e caracterizado pelo fato de que um mecanismo de retorno de desconexão (242, 254, 260) compreendendo uma porção de extensão do elemento de vedação (34) configurado para desviar a pinça (32) na direção da segunda extremidade (20) do alojamento (16) quando a pinça (32) está na segunda posição, em que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) é configurada para engatar uma porção do alojamento (16) quando a pinça (32) é movida da primeira posição para a segunda posição assim comprimindo o elemento de vedação (34) e desviando a pinça (32) na direção da segunda extremidade (20) do alojamento (16) e em que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) não está engatada no alojamento (16) quando a pinça (32) está na primeira posição.1. Syringe adapter (12, 240) comprising: a housing (16) having a first end (18) and a second end (20), the first end (18) configured to be secured to a first container; a cannula (28) having a first end and a second end (30), the second end (30) of the cannula (28) positioned within the housing (16); a clamp (32) having a first end (54) and a second end (56), a portion of the clamp (32) received within the housing (16), the clamp (32) comprising a body (52) defining a passage ( 58), a sealing element (34) received by the passage (58), and a locking member (60) connected to the body (52) of the gripper (32), the gripper (32) being movable by a plug connector to from a first position in which the locking member (60) is opened to receive a mating connector (14) through radial outward movement of the locking member by the corresponding connector to a second position in which it moves radially outwardly from the blocking member (60) is restricted; and characterized by the fact that a disconnection return mechanism (242, 254, 260) comprising an extension portion of the sealing element (34) configured to deflect the collet (32) towards the second end (20) of the housing ( 16) when the collet (32) is in the second position, wherein the extension portion (244) of the sealing member (34) is configured to engage a portion of the housing (16) when the collet (32) is moved from the first position to the second position thus compressing the sealing element (34) and deflecting the clamp (32) towards the second end (20) of the housing (16) and where the extension portion (244) of the sealing element (34 ) is not engaged in the housing (16) when the clamp (32) is in the first position. 2. Adaptador de seringa (12, 240), de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) inclui uma superfície frustocônica.2. Syringe adapter (12, 240), according to claim 1, characterized in that the extension portion (244) of the sealing element (34) includes a frustoconical surface. 3. Adaptador de seringa (12, 240), de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) afunila em uma direção estendendo da primeira extremidade (18) do alojamento (16) para a segunda extremidade (20) do alojamento (16).3. Syringe adapter (12, 240) according to claim 1, characterized in that the extension portion (244) of the sealing element (34) tapers in a direction extending from the first end (18) of the housing (16) to the second end (20) of the housing (16). 4. Adaptador de seringa (12, 240), de acordo com a reivindicação 3, caracterizado pelo fato de que a porção de extensão (244) estreita em largura em uma direção estendendo da segunda extremidade (20) do alojamento (16) para a primeira extremidade (18) do alojamento (16).4. Syringe adapter (12, 240) according to claim 3, characterized in that the extension portion (244) narrows in width in a direction extending from the second end (20) of the housing (16) to the first end (18) of the housing (16). 5. Adaptador de seringa (12, 240), de acordo com a reivindicação 1, caracterizado pelo fato de que o mecanismo de retorno de desconexão (242) é configurado para mover a pinça (32) de uma posição adjacente à primeira extremidade (18) do alojamento (16) a uma posição intermediária à primeira e segunda extremidades (18, 20) do alojamento (16).5. Syringe adapter (12, 240) according to claim 1, characterized in that the disconnect return mechanism (242) is configured to move the clamp (32) from a position adjacent to the first end (18 ) of the housing (16) to a position intermediate to the first and second ends (18, 20) of the housing (16). 6. Sistema (10, 170) para transferência fechada de fluidos compreendendo: uma adaptador de seringa (12, 240) definido de acordo com a reivindicação 1, compreendendo: um alojamento (16) tendo uma primeira extremidade (18) e uma segunda extremidade (20), a primeira extremidade (18) configurada para ser presa a um primeiro recipiente; uma cânula (28) tendo uma primeira extremidade e uma segunda extremidade (30), a segunda extremidade (30) posicionada dentro do alojamento (16) ; uma pinça (32) tendo uma primeira extremidade (54) e uma segunda extremidade (56), uma porção da pinça (32) recebida dentro do alojamento (16), a pinça (32) compreendendo um corpo (52) definindo uma passagem (58), um elemento de vedação (34), e um membro de bloqueio (60) conectado ao corpo, a pinça (32) sendo móvel por um conector de encaixe a partir de uma primeira posição em que o membro de bloqueio (60) é aberto para receber um conector de encaixe (14) através do movimento radial para fora do membro de bloqueio pelo conector correspondente a uma segunda posição em que movimento radialmente para fora do membro de bloqueio (60) é restrito; e um arranjo de conexão tendo uma primeira interface de conexão (36); um componente de conexão (14) compreendendo uma membrana (114) e uma superfície de interface (70) de pinça configurada para receber e engatar o membro de bloqueio (60) da pinça (32), e caracterizado pelo fato de que um mecanismo de retorno de desconexão (242, 254, 260) compreendendo uma porção de extensão do elemento de vedação configurado para desviar a pinça em direção à segunda extremidade do alojamento quando a pinça estiver na segunda posição, o mecanismo de retorno de desconexão configurado para fornecer uma indicação a um usuário quando a primeira interface de conexão (36) é desengatada de uma interface de conexão (70) correspondente do conector de encaixe (14), o mecanismo de retorno de desconexão é posicionado dentro do corpo da pinça e se estende a partir dele em que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) é configurada para engatar uma porção do alojamento (16) quando a pinça (32) é movida da primeira posição para a segunda posição assim comprimindo o elemento de vedação (34) e desviando a pinça (32) na direção da segunda extremidade (20) do alojamento (16) e em que a porção de extensão (244) do elemento de vedação (34) não está engatada no alojamento (16) quando a pinça (32) está na primeira posição.6. System (10, 170) for closed fluid transfer comprising: a syringe adapter (12, 240) defined according to claim 1, comprising: a housing (16) having a first end (18) and a second end (20), the first end (18) configured to be secured to a first container; a cannula (28) having a first end and a second end (30), the second end (30) positioned within the housing (16); a clamp (32) having a first end (54) and a second end (56), a portion of the clamp (32) received within the housing (16), the clamp (32) comprising a body (52) defining a passage ( 58), a sealing member (34), and a locking member (60) connected to the body, the gripper (32) being movable by a plug-in connector from a first position in which the locking member (60) is open to receive a mating connector (14) through radial outward movement of the locking member by the connector corresponding to a second position in which radially outward movement of the locking member (60) is restricted; and a connection arrangement having a first connection interface (36); a connecting member (14) comprising a membrane (114) and a collet interface surface (70) configured to receive and engage the locking member (60) of the collet (32), and characterized by the fact that a disconnect return (242, 254, 260) comprising an extension portion of the sealing member configured to deflect the collet toward the second end of the housing when the collet is in the second position, the disconnect return mechanism configured to provide an indication to a user when the first connection interface (36) is disengaged from a corresponding connection interface (70) of the plug-in connector (14), the disconnection return mechanism is positioned within the collet body and extends therefrom. wherein the extension portion (244) of the sealing member (34) is configured to engage a portion of the housing (16) when the gripper (32) is moved from the first position to the second position thereby compressing the sealing member (34 ) and deflecting the collet (32) towards the second end (20) of the housing (16) and where the extension portion (244) of the sealing element (34) is not engaged with the housing (16) when the collet ( 32) is in first position. 7. Sistema (10, 170), de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de que a pinça (32) inclui uma segunda interface de conexão (110) que é configurada para engatar a primeira interface de conexão (36) do arranjo de conexão quando a pinça (32) está na segunda posição.7. System (10, 170), according to claim 6, characterized by the fact that the clamp (32) includes a second connection interface (110) that is configured to engage the first connection interface (36) of the arrangement connection when the clamp (32) is in the second position. 8. Sistema (10, 170), de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de que o mecanismo de retorno de desconexão (242) compreende uma porção de extensão (244) do elemento de vedação (34).8. System (10, 170), according to claim 6, characterized by the fact that the disconnection return mechanism (242) comprises an extension portion (244) of the sealing element (34). 9. Sistema (10, 170), de acordo com a reivindicação 6, caracterizado pelo fato de que o mecanismo de retorno de desconexão é configurado para desviar a pinça (32) na direção da segunda extremidade (20) do alojamento (16) quando a pinça (32) está na segunda posição, a pinça (32) é configurada para mover a uma posição intermediária à primeira e segunda extremidades do alojamento (16) para fornecer a indicação ao usuário quando a primeira interface de conexão (36) é desengatada da interface de conexão (70) correspondente do conector de encaixe (14).9. System (10, 170), according to claim 6, characterized by the fact that the disconnection return mechanism is configured to deflect the collet (32) towards the second end (20) of the housing (16) when the collet (32) is in the second position, the collet (32) is configured to move to a position intermediate to the first and second ends of the housing (16) to provide indication to the user when the first connection interface (36) is disengaged of the corresponding connection interface (70) of the plug-in connector (14).
BR112016024676-4A 2014-04-21 2015-04-21 SYRINGE ADAPTER WITH DISCONNECT AND SYSTEM RETURN MECHANISM BR112016024676B1 (en)

Applications Claiming Priority (3)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US201461982044P 2014-04-21 2014-04-21
US61/982,044 2014-04-21
PCT/US2015/026822 WO2015164339A1 (en) 2014-04-21 2015-04-21 Syringe adapter with disconnection feedback mechanism

Publications (2)

Publication Number Publication Date
BR112016024676A2 BR112016024676A2 (en) 2021-07-06
BR112016024676B1 true BR112016024676B1 (en) 2023-08-22

Family

ID=

Similar Documents

Publication Publication Date Title
AU2019261785B2 (en) System for closed transfer of fluids and membrane arrangements for use thereof
US11484471B2 (en) Syringe adapter with disconnection feedback mechanism
JP7296881B2 (en) Connectors for systems for closed transfer of fluids
BR112016024684B1 (en) SYSTEM FOR CLOSED FLUID TRANSFER AND SYRINGE ADAPTER
BR112016024676B1 (en) SYRINGE ADAPTER WITH DISCONNECT AND SYSTEM RETURN MECHANISM