BE905123A - ACCESSORY FOR PRINTING MACHINE CYLINDER. - Google Patents

ACCESSORY FOR PRINTING MACHINE CYLINDER. Download PDF

Info

Publication number
BE905123A
BE905123A BE0/216936A BE216936A BE905123A BE 905123 A BE905123 A BE 905123A BE 0/216936 A BE0/216936 A BE 0/216936A BE 216936 A BE216936 A BE 216936A BE 905123 A BE905123 A BE 905123A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
accessory
shaft
elements
sheet
disc
Prior art date
Application number
BE0/216936A
Other languages
French (fr)
Inventor
Seamus Ryle
Patrick Rothwell
Original Assignee
Seamus Ryle
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Seamus Ryle filed Critical Seamus Ryle
Publication of BE905123A publication Critical patent/BE905123A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F19/00Apparatus or machines for carrying out printing operations combined with other operations
    • B41F19/02Apparatus or machines for carrying out printing operations combined with other operations with embossing
    • B41F19/06Printing and embossing between a negative and a positive forme after inking and wiping the negative forme; Printing from an ink band treated with colour or "gold"
    • B41F19/062Presses of the rotary type
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F3/00Cylinder presses, i.e. presses essentially comprising at least one cylinder co-operating with at least one flat type-bed
    • B41F3/18Cylinder presses, i.e. presses essentially comprising at least one cylinder co-operating with at least one flat type-bed of special construction or for particular purposes
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41PINDEXING SCHEME RELATING TO PRINTING, LINING MACHINES, TYPEWRITERS, AND TO STAMPS
    • B41P2219/00Printing presses using a heated printing foil
    • B41P2219/20Arrangements for moving, supporting or positioning the printing foil
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41PINDEXING SCHEME RELATING TO PRINTING, LINING MACHINES, TYPEWRITERS, AND TO STAMPS
    • B41P2219/00Printing presses using a heated printing foil
    • B41P2219/50Printing presses using a heated printing foil combined with existing presses
    • B41P2219/51Converting existing presses to foil printing presses

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Inking, Control Or Cleaning Of Printing Machines (AREA)
  • Delivering By Means Of Belts And Rollers (AREA)

Abstract

Un accessoire pour cylindre de machine d'imprimerie destiné à des travaux d'estampages à chaud, qui comprend un réceptacle chauffant destiné à recevoir des étampes présentant un motif à appliquer sur une feuille d'un matériau, un rouleau d'alimentation pour une feuille de métal continue, un rouleau de récupération de la dite feuille, dans lequel la feuille passe au-dessus des réceptacles chauffants entre les rouleaux d'alimentation et de récupération de façon à ce que le travail d'estampage puisse etre effectué selon un motif choisi sur la feuille de matériau déterminé.An accessory for a printing machine cylinder intended for hot stamping works, which comprises a heating receptacle intended to receive stamps having a pattern to be applied to a sheet of material, a supply roller for a sheet of continuous metal, a recovery roller for said sheet, in which the sheet passes over the heating receptacles between the supply and recovery rollers so that the stamping work can be carried out according to a chosen pattern on the sheet of determined material.

Description

       

  "Accessoire pour cylindre de machine d'imprimerie". 

  
( 

  
Accessoire pour cylindre de machine d'imprimerie.

  
L'invention concerne un accessoire pour cylindre de machine d'imprimerie et, plus particulièrement, un accessoire pour estamper des feuilles de métal chauffées enroulées autour d'un cylindre de machine d'imprimerie et, plus particulièrement, d'un cylindre destiné aux machines d'imprimerie Heidelberg.

  
En accord avec l'invention, on obtient un accessoire pour machine d'imprimerie pouvant estamper une feuille de métal chauffée, accessoire qui comprend
- un réceptacle chauffé destiné à recevoir une étampe présentant un motif à appliquer à une feuille à estamper faite d'un matériau quelconque,
- un rouleau d'alimentation pour une feuille continue de matériau d'estampage,
- un rouleau destiné à récupérer la dite feuille après utilisation, les feuilles étant acheminées au-dessus du réceptacle chauffé, situé entre les rouleaux d'alimentation et de récupération, pour recevoir l'estampage désiré sur la feuille de matériau.

  
Nous comprendrons mieux l'objet de cette invention au départ de la description qui suit et se base sur un exemple, tout en se référant à des croquis ci-joints:

  
La Fig. 1 nous montre une perspective schématique d'un cylindre de machine d'imprimerie auquel un accessoire d'estampage pour feuilles de métal chauffées a été fixé selon les caractéristiques de notre invention. 

  
La Fig. 2 nous montre une perspective à plus grande échelle de l'accessoire pour estampage de feuilles de métal chauffées,

  
La Fig. 3 nous montre une perspective de détail de l'accessoire présenté en fig. 2,

  
La Fig. 4 est une vue en plan de la perspective de détail présentée en fig. 3,

  
La Fig. 5 est une vue latérale de l'accessoire en opération,

  
Les figures 6(a) et 6(b) sont des vues en diagrammes, illustrant le mode de fonctionnement de l'accessoire et, enfin,

  
les figures 7(a) et 7(b) sont des perspectives sur un châssis photographique qui se voit appliquer un estampage de feuilles de métal chauffées grâce à l'accessoire présenté sur les figures 1 à 5.

  
En nous référant aux dessins et aux figures 1 à 5 susmentionnées, nous nous apercevons que l'invention consiste en un cylindre pour machine d'imprimerie, indiqué généralement par la référence numérique 1 et étant, dans ce cas, un cylindre modifié de machine d'imprimerie Heidelberg, dont la modification consiste en l'adjonction d'un accessoire d'estampage de feuilles de métal chauffées, selon les critères de l'invention ici décrite et indiquée généralement [deg.]par la référence numérique 2. 

  
L'accessoire 2 comprend un réceptacle chauffé 5 qui, dans ce cas, est subdivisé en trois zones 6, 7 et 8, chacune possédant une étampe respective 9, 10 et 11, étampes ayant un modèle différent à appliquer à la feuille de matériau* La température de chacune de ces zones 6, 7 et 8 est modifiable de façon à correspondre aux nécessités qu'implique, à l'usage, chaque étampe particulière 9, 10 et 11 respectivement. Par exemple, en cas d'utilisation de l'étampe
10, de dimensions plus grandes, dans la zone 7, zone requérant généralement une plus haute température pour chauffer l'étampe que ne l'exigerait par exemple les étampes plus petites 9 et Il à placer dans les zones 6 et 8 respectivement.

   Chacune des zones 6, 7 et 8 sont chauffées directement par un élément chauffant (non illustré) qui s'étend en zig-zag à travers la zone et qui est alimentée électriquement par le truchement des câbles 12.

  
L'accessoire 2 est utilisé pour estamper à chaud des feuilles de métal de manière à former, par exemple, des châssis photographiques cartonnés 4 comme nous le montrent les figures 7(a) et 7(b) qui présentent des modèles de feuille dorée estampée 4A.

  
Les feuilles qui doivent être estampées sur des plaques de matériaux divers sont conduites par un rouleau d'alimentation 15, monté à l'intérieur de la machine 1 et servant de remplacement à l'un des rouleaux d'imprimerie conventionnels, utilisés habituellement dans ce type de machine. La feuille continue de métal 16 est ainsi conduite depuis le rouleau d'alimentation 15 au-dessus des étampes 9, 10 et 11 en direction d'un rouleau de récupération 17. Ce rouleau de récupération 17 comprend une paire de rouleaux compresseurs 18 et 19 entre lesquels la feuille 16 est acheminée, par enroulement, vers un rouleau récupérateur 20 situé devant les rouleaux compresseurs 18 et 19. Les rouleaux 18, 19 et
20 sont rotatifs et soutenus par des paliers porteurs (non illustrés), localisés dans des plaques latérales 21 et 22.

  
Le rouleau récupérateur 20 est actionné par un système comprenant un moteur électrique 25, un mécanisme de direction
26, un arbre 27 actionné par l'engrenage 26, qui, à son tour, actionne le rouleau récupérateur 20 par l'intermédiaire d'une chaîne et d'un mécanisme dentelé comprenant, lui, un barbotin 28 solidement monté sur l'arbre 27, un barbotin libre 29 monté sur l'arbre du rouleau 20 ainsi qu'une chaîne 30 enroulée autour des barbotins 28 et 29.

  
Les éléments de contrôle destinés à contrôler le fonctionnement du rouleau récupérateur 20 sont caractérisés ici en un disque d'embrayage 35 possédant un orifice central 36 dont le diamètre est légèrement plus grand que celui de l'arbre 27, sur lequel le disque est mont� librement. Les éléments, qui exercent une traction sur le disque 35 en son centre, effectuent " cette manoeuvre de façon à engager l'arbre 27 et de façon à ce qu'il n'effectue aucune rotation et que le rouleau récupérateur n'en effectue de �ce fait aucune également comprennent un bras d'extension 37 qui s'étend vers l'extérieur radialement à partir du disque 35 et se termine en une section terminale 38, localisée à côté du solénoïde 39.

  
Les éléments de contrôle vérifient le nombre de révolutions perpétrées par l'arbre 27 et, de ce fait, contrôlent le tendeur du rouleau 20; ces éléments sont caractérisés dans le cas qui nous préoccupe par un disque de contrôle 45 fixé à l'arbre 27. Le disque de contrôle 45 compte une pluralité de trous 46 disposés en circonférence autour de sa surface et séparés les uns des autres autour de la périphérie du disque 45. Un émetteur 47 et un senseur
48, accrochés de part et d'autre de ce disque 45, servent à contrôler le nombre de trous qui passent entre l'émetteur 47 et le senseur 48 et, partant, les rotations de l'arbre 27 et du rouleau 20.

   Les informations issues de l'émetteur 47 et du senseur 48 sont transmises à une unité de contrôle 50 par l'intermédiaire de câbles
51 et, lorsque le rouleau 20 de récupération des feuilles s'est emparé de la quantité désirée de feuille 16, un signal passe par l'unité de contrôle 50 et est envoyé en direction du solénoïde 39 de façon à étendre le bras 37 et à bloquer le disque d'embrayage
35 sur l'arbre 27, empêchant du même coup toute rotation ultérieure du rouleau 20 de récupération des feuilles.

  
Afin de donner davantage de détails et pour nous référer plus particulièrement aux figures 6(a) et 6(b), disons que le disque de contrôle 45 et le disque d'embrayage 35 sont utilisés pour contrôler

  
le mouvement de la feuille 16 de manière à assurer une utilisation

  
e

  
maximale de la feuille pour une quantité minimale de gaspillage. 

  
Pour une série particulière de modèles d'étampes sur feuilles de matériaux divers, comme par exemple l'estampage de modèles de type 4(a) sur les châssis photographiques 4, l'unité de contrôle a été initialement pré-programmée pour introduction d'informations à l'unité de contrôle 50. Ainsi, par exemple, l'utilisateur peut désirer estamper deux barres 55 (a) et 55 (b) de la feuille 16, distinctement séparées l'une de l'autre, sur l'ensemble des feuilles de matériaux divers.

   Au lieu d'utiliser la feuille 16, comme nous le montre l'illustration de la figure 6(b), pour estamper deux modèles
55 (a) et 55 (b) sur une seule feuille 4 et ensuite mettre en avant la feuille 16 de façon à ce que les deux modèles soient estampés sur la feuille 4 suivante en laissant de grands espaces inusités et à ce que soit utilisé l'unité de contrôle 50 et que la feuille 16 n'avance que d'une courte distance lorsqu'elle a été estampée dans une feuille 4 d'un quelconque matériau; la distance D est alors sélectionnée pour permettre un usage maximal de la feuille dans les espaces entre les modèles 55 (a) et 55 (b). Dans ce cas précis, se succèdent quatre légères avancées, utilisant presque toute la longueur X de la feuille. La feuille 16 est ensuite poussée vers l'avant sur une distance X et ensuite cette opération est répétée.

  
A l'usage, les feuilles 4 de matériaux divers sur lesquelles les modèles d'étampes doivent être imprimés sont déposées dans un chargeur (non illustré) de la machine 1. Le modèle désiré est alors placé dans les zones 6, 7 ou 8, en utilisant les étampes 9, 10 et
11 et la température des zones 6, 7 et 8 est ajustée au niveau désiré de façon à obtenir une bonne qualité d'estampage. La feuille 16 voyage ensuite depuis le rouleau d'alimentation 15, en passant au-dessus des étampes 9, 10 et 11 et entre les rouleaux compresseurs 18 et 19 en direction du rouleau de récupération 20. La disposition la plus adéquate de la feuille 16 se voit alors déterminée par l'unité de contrôle 50, décrite ci-dessus, dès que la machine est mise en marche. La feuille 4, vierge, est retirée du chargeur et emportée par le rouleau cylindrique 60 de la machine

  
1. Tandis que ce travail s'opère, le réceptacle 5 pénètre à l'intérieur de la machine grâce à un mécanisme d'encliquetage 65. Le cylindre 60 effectue alors une rotation qui provoque la compression des feuilles 4 de matériaux divers contre la feuille 16 et les étampes 9, 10 et 11; la feuille 16 est alors chauffée et estampée contre la feuille 4 selon le modèle désiré. Le rouleau 60 poursuit sa rotation de manière à évacuer la feuille estampée 4 hors de la machine. Au cours de cette deuxième rotation du cylindre 60, le réceptacle 5 est expulsé de l'intérieur de la machine par un mouvement de retour au cours duquel il actionne un micro-commutateur qui allume le moteur 25 qui, lui, actionne le rouleau de récupération 20 qui, à son tour, fait avancer la feuille
16 et positionne la feuille l'estampage suivant.

   La rotation du rouleau 20 est contrôlée par le disque de contrôle par l'intermédiaire de l'émetteur 47 et du senseur 48 et, lorsque le rouleau 20 a entraîné la rotation d'une quantité pré-sélectionnée de feuilles, l'unité de contrôle 50 actionne le solênoïde 39 qui étend le bras 37 vers l'intérieur de la machine et bloque le disque d'embrayage 35 sur l'arbre 27. L'opération est ensuite répétée jusqu'à ce que l'estampage se soit effectué sur un nombre présélectionné de feuilles 4.

  
L'invention est caractérisée en ce qu'un accessoire de construction relativement simple puisse être aisément utilisé dans le but de transformer une machine d'imprimerie comme la machine d'imprimerie à cylindre Heidelberg en une machine capable de procéder à des estampages à chaud. Le coût d'un tel accessoire est nettement inférieur au coût d'une machine à estamper. De plus, l'accessoire ne perturbe pas le fonctionnement de la machine d'imprimerie car celle-ci peut être facilement retransformée en une machine d'imprimerie conventionnelle à cylindre rotatif, rien qu'en utilisant un réceptacle froid plutôt que chauffé et en ôtant les rouleaux d'alimentation et de récupération. Le rouleau d'alimentation de l'accessoire est alors remplacé par un rouleau d'imprimerie conventionnel.

  
En modifiant la machine d'imprimerie selon la description ci-dessus, on a découvert qu'il était possible d'utiliser un rouleau de matériel ayant jusqu'à 1000 m de longueur, de manière à ce que la machine puisse fonctionner sans arrêt pendant de longues périodes sans qu'il ne faille trop souvent ôter un rouleau épuisé et en insérer un

  
 <EMI ID=1.1>  

REVENDICATIONS

  
1. Un accessoire pour cylindre de machine d'imprimerie destiné à des travaux d'estampage à chaud, accessoire qui comprend

  
un réceptacle chauffant destiné à recevoir des étampes présentant un motif à appliquer sur une feuille d'un matériau,

  
un rouleau d'alimentation pour une feuille de métal continue,

  
un rouleau de récupération de la dite feuille, caractérisée en ce que la feuille puisse passer au-dessus des réceptacles chauffants entre les rouleaux d'alimentation et de récupération et en ce qu'un travail d'estampage puisse être effectué selon un motif choisi sur la feuille de matériau déterminé.



  "Accessory for printing machine cylinder".

  
((

  
Accessory for printing machine cylinder.

  
The invention relates to an accessory for a printing machine cylinder and, more particularly, an accessory for stamping heated metal sheets wound around a printing machine cylinder and, more particularly, a cylinder intended for machines. Heidelberg printing house.

  
In accordance with the invention, an accessory is obtained for a printing machine capable of stamping a heated sheet of metal, an accessory which comprises
- a heated receptacle intended to receive a stamp having a pattern to be applied to a sheet to be stamped made of any material,
- a feed roller for a continuous sheet of stamping material,
- A roller for recovering said sheet after use, the sheets being conveyed above the heated receptacle, located between the supply and recovery rollers, to receive the desired stamping on the sheet of material.

  
We will better understand the object of this invention from the following description and based on an example, while referring to the attached sketches:

  
Fig. 1 shows a schematic perspective of a printing machine cylinder to which a stamping accessory for heated metal sheets has been attached according to the characteristics of our invention.

  
Fig. 2 shows a perspective on a larger scale of the accessory for stamping heated metal sheets,

  
Fig. 3 shows us a perspective of detail of the accessory presented in fig. 2,

  
Fig. 4 is a plan view of the perspective of detail presented in FIG. 3,

  
Fig. 5 is a side view of the accessory in operation,

  
Figures 6 (a) and 6 (b) are diagrammatic views, illustrating the operating mode of the accessory and, finally,

  
FIGS. 7 (a) and 7 (b) are perspectives on a photographic frame which has a stamping of heated metal sheets applied to it by means of the accessory presented in FIGS. 1 to 5.

  
Referring to the drawings and Figures 1 to 5 above, we realize that the invention consists of a cylinder for printing machine, generally indicated by the reference numeral 1 and being, in this case, a modified cylinder of machine d Heidelberg printing house, the modification of which consists in adding an accessory for stamping heated metal sheets, according to the criteria of the invention here described and generally indicated [deg.] by the reference numeral 2.

  
Accessory 2 comprises a heated receptacle 5 which, in this case, is subdivided into three zones 6, 7 and 8, each having a respective stamp 9, 10 and 11, stamps having a different pattern to be applied to the sheet of material * The temperature of each of these zones 6, 7 and 8 can be modified so as to correspond to the necessities that imply, in use, each particular stamp 9, 10 and 11 respectively. For example, when using the stamp
10, of larger dimensions, in zone 7, zone generally requiring a higher temperature to heat the stamp than would be required, for example, by the smaller stamps 9 and 11 to be placed in zones 6 and 8 respectively.

   Each of the zones 6, 7 and 8 is heated directly by a heating element (not illustrated) which extends in a zigzag through the zone and which is electrically supplied by the cables 12.

  
The accessory 2 is used for hot stamping sheets of metal so as to form, for example, cardboard photographic frames 4 as shown in Figures 7 (a) and 7 (b) which show models of stamped gold foil 4A.

  
The sheets which are to be stamped on plates of various materials are led by a feed roller 15, mounted inside the machine 1 and serving as a replacement for one of the conventional printing rollers, usually used in this field. machine type. The continuous sheet of metal 16 is thus led from the supply roller 15 above the stamps 9, 10 and 11 in the direction of a recovery roller 17. This recovery roller 17 comprises a pair of compression rollers 18 and 19 between which the sheet 16 is conveyed, by winding, to a recovery roller 20 situated in front of the compression rollers 18 and 19. The rollers 18, 19 and
20 are rotatable and supported by bearing bearings (not shown), located in side plates 21 and 22.

  
The recovery roller 20 is actuated by a system comprising an electric motor 25, a steering mechanism
26, a shaft 27 actuated by the gear 26, which, in turn, actuates the recovery roller 20 via a chain and a serrated mechanism comprising, itself, a sprocket 28 securely mounted on the shaft 27, a free sprocket 29 mounted on the shaft of the roller 20 as well as a chain 30 wound around the sprockets 28 and 29.

  
The control elements intended to control the operation of the recovery roller 20 are characterized here as a clutch disc 35 having a central orifice 36 whose diameter is slightly larger than that of the shaft 27, on which the disc is mounted. 65533; freely. The elements, which exert a traction on the disc 35 at its center, carry out this maneuver so as to engage the shaft 27 and in such a way that it does not rotate and the recovery roller does not This does not also include an extension arm 37 which extends outward radially from the disc 35 and ends in an end section 38, located next to the solenoid 39.

  
The control elements check the number of revolutions perpetrated by the shaft 27 and, therefore, control the tensioner of the roller 20; these elements are characterized in the case which concerns us by a control disc 45 fixed to the shaft 27. The control disc 45 has a plurality of holes 46 arranged in circumference around its surface and separated from each other around the periphery of the disc 45. A transmitter 47 and a sensor
48, hooked on either side of this disc 45, serve to control the number of holes which pass between the emitter 47 and the sensor 48 and, consequently, the rotations of the shaft 27 and of the roller 20.

   The information from the transmitter 47 and the sensor 48 is transmitted to a control unit 50 via cables
51 and, when the sheet recovery roller 20 has taken hold of the desired quantity of sheet 16, a signal passes through the control unit 50 and is sent towards the solenoid 39 so as to extend the arm 37 and lock the clutch disc
35 on the shaft 27, thereby preventing any subsequent rotation of the sheet recovery roller 20.

  
In order to give more details and to refer more particularly to FIGS. 6 (a) and 6 (b), let us say that the control disc 45 and the clutch disc 35 are used to check

  
the movement of the sheet 16 so as to ensure use

  
e

  
maximum of the sheet for a minimum amount of waste.

  
For a particular series of stamp models on sheets of various materials, such as the stamping of type 4 (a) models on photographic frames 4, the control unit was initially pre-programmed for the introduction of information to the control unit 50. Thus, for example, the user may wish to stamp two bars 55 (a) and 55 (b) of the sheet 16, distinctly separated from each other, on the whole sheets of various materials.

   Instead of using sheet 16, as shown in the illustration in Figure 6 (b), to stamp two designs
55 (a) and 55 (b) on a single sheet 4 and then highlight sheet 16 so that the two models are stamped on the next sheet 4 leaving large unusual spaces and that is used l the control unit 50 and that the sheet 16 only advances a short distance when it has been stamped in a sheet 4 of any material; distance D is then selected to allow maximum use of the sheet in the spaces between models 55 (a) and 55 (b). In this specific case, there follow four slight advances, using almost the entire length X of the sheet. The sheet 16 is then pushed forward over a distance X and then this operation is repeated.

  
In use, the sheets 4 of various materials on which the stamp models must be printed are deposited in a feeder (not illustrated) of the machine 1. The desired model is then placed in zones 6, 7 or 8, using stamps 9, 10 and
11 and the temperature of zones 6, 7 and 8 is adjusted to the desired level so as to obtain good stamping quality. The sheet 16 then travels from the feed roller 15, passing over the stamps 9, 10 and 11 and between the compression rollers 18 and 19 in the direction of the recovery roller 20. The most suitable arrangement of the sheet 16 is then determined by the control unit 50, described above, as soon as the machine is started. Sheet 4, blank, is removed from the feeder and carried by the cylindrical roller 60 of the machine

  
1. While this work is taking place, the receptacle 5 penetrates inside the machine thanks to a latching mechanism 65. The cylinder 60 then performs a rotation which causes the compression of the sheets 4 of various materials against the sheet 16 and the stamps 9, 10 and 11; the sheet 16 is then heated and stamped against the sheet 4 according to the desired model. The roller 60 continues its rotation so as to evacuate the stamped sheet 4 out of the machine. During this second rotation of the cylinder 60, the receptacle 5 is expelled from the interior of the machine by a return movement during which it actuates a microswitch which ignites the motor 25 which, in turn, actuates the recovery roller 20 which in turn advances the sheet
16 and positions the sheet of the following stamping.

   The rotation of the roller 20 is controlled by the control disc via the transmitter 47 and the sensor 48 and, when the roller 20 has caused the rotation of a pre-selected quantity of sheets, the control unit 50 actuates the solenoid 39 which extends the arm 37 towards the interior of the machine and blocks the clutch disc 35 on the shaft 27. The operation is then repeated until the stamping has been carried out on a preselected number of sheets 4.

  
The invention is characterized in that a relatively simple construction accessory can be easily used for the purpose of transforming a printing machine such as the Heidelberg cylinder printing machine into a machine capable of carrying out hot stamping. The cost of such an accessory is much lower than the cost of a stamping machine. In addition, the accessory does not disturb the operation of the printing machine because it can be easily transformed back into a conventional printing machine with rotary cylinder, just by using a cold receptacle rather than heated and removing the feed and recovery rollers. The accessory feed roller is then replaced by a conventional printing roller.

  
By modifying the printing machine as described above, it has been found that it is possible to use a roll of material up to 1000 m in length, so that the machine can operate continuously for long periods without too often removing an exhausted roll and inserting one

  
 <EMI ID = 1.1>

CLAIMS

  
1. An accessory for a printing machine cylinder intended for hot stamping work, an accessory which includes

  
a heating receptacle intended to receive stamps having a pattern to be applied to a sheet of material,

  
a feed roller for a continuous sheet of metal,

  
a recovery roller for said sheet, characterized in that the sheet can pass over the heating receptacles between the supply and recovery rollers and in that a stamping job can be carried out according to a pattern chosen on the sheet of material determined.


    

Claims (1)

2. Un accessoire décrit dans la revendication 1, comprenant un réceptacle chauffant divisé au moins en deux zones, et en le fait que la température de ces zones est indépendamment contrôlable. 2. An accessory described in claim 1, comprising a heating receptacle divided at least into two zones, and in that the temperature of these zones is independently controllable. 3. Un accessoire selon la revendication 2, caractérisé par un réceptacle chauffant comprenant au moins trois zones. 3. An accessory according to claim 2, characterized by a heating receptacle comprising at least three zones. 4. Un accessoire semblable selon les revendications 1 à 3, caractérisé par un rouleau récupérateur du surplus de matériau à estamper, rouleau récupérateur destiné également à la feuille de ce matériau. 4. A similar accessory according to claims 1 to 3, characterized by a recovery roller for the surplus of material to be stamped, recovery roller also intended for the sheet of this material. 5. Un accessoire, selon la revendication 4, caractérisé par des éléments de contrôle pouvant servir à contrôler le . fonctionnement du rouleau récupérateur. 6. Un accessoire selon la revendication 5 caractérisé par un rouleau récupérateur actionné par des éléments moteurs et dont les éléments de contrôle comprennent un élément d'embrayage destiné à contrôler la transmission entre les éléments moteurs et le rouleau récupérateur. 5. An accessory according to claim 4, characterized by control elements which can be used to control the. operation of the recovery roller. 6. An accessory according to claim 5 characterized by a recovery roller actuated by drive elements and whose control elements comprise a clutch element intended to control the transmission between the drive elements and the recovery roller. 7. Un accessoire selon la revendication 6 dont les éléments moteurs comprennent un moteur qui actionne le rouleau récupérateur par le truchement d'une chaîne et d'un mécanisme denté et dont le système denté est relié à l'arbre du moteur et dont l'arbre du rouleau récupérateur est doté d'un barbotin libre. 7. An accessory according to claim 6, the motor elements of which comprise a motor which actuates the recovery roller by means of a chain and a toothed mechanism and whose toothed system is connected to the motor shaft and whose recuperator shaft has a free gypsy. 8. Un accessoire selon la revendication 7 dont l'arbre est doté d'éléments d'embrayage. 8. An accessory according to claim 7, the shaft of which is provided with clutch elements. 9. Un accessoire selon la revendication 8 dont les éléments d'embrayage comprennent un élément-disque muni d'un trou s'étendant sur toute sa longueur et dont le diamètre est légèrement plus grand que celui de l'arbre et, dans ces élémentsdisques, certains éléments existent pour décentrer le disque luimême de façon à engager l'arbre et à l'empêcher d'effectuer des rotations, ce qui coupe l'impulsion qui actionne le rouleau récupérateur. 9. An accessory according to claim 8, the clutch elements of which comprise a disc element provided with a hole extending over its entire length and whose diameter is slightly larger than that of the shaft and, in these elements , some elements exist to decenter the disc itself so as to engage the shaft and prevent it from rotating, which cuts off the impulse that activates the recovery roller. 10. Un accessoire selon la revendication 9 comportant parmi ses éléments un bras d'extension se portant radialement en dehors du disque, bras d'extension monté en pivot, à côté de son extrémité libre et actionné axialement par rapport au pivot grâce à des éléments de manoeuvre qui parviennent à faire basculer le disque de façon à ce que le trou s'emboîte sur l'arbre pour empêcher celui-ci d'effectuer toute rotation. 10. An accessory according to claim 9 comprising, among its elements, an extension arm which is carried radially outside the disc, an extension arm mounted in a pivot, next to its free end and actuated axially relative to the pivot by means of elements. who manage to tilt the disc so that the hole fits on the shaft to prevent it from rotating. Il. Un accessoire selon les revendications 8 à 10 dont les éléments de contrôle servent à contrôler les rotations de l'arbre et, partant, le rouleau récupérateur. He. An accessory according to claims 8 to 10, the control elements of which serve to control the rotations of the shaft and, consequently, the recovery roller. 12. Un accessoire selon la revendication Il dont les éléments de contrôle comprennent un disque fixé sur l'arbre, disque disposant de plusieurs trous disposés en circonférence, d'un émetteur et d'un senseur disposés, eux, de part et d'autre du dit disque de façon à pouvoir exercer un contrôle consistant à compter le nombre de trous qui passent entre l'émetteur et le senseur, ce qui revient à compter le nombre de révolutions opérées par l'arbre et le rouleau récupérateur. 12. An accessory according to claim II, the control elements of which comprise a disc fixed on the shaft, a disc having several holes arranged in circumference, a transmitter and a sensor arranged, them, on either side. of said disc so as to be able to exercise a control consisting in counting the number of holes which pass between the emitter and the sensor, which amounts to counting the number of revolutions operated by the shaft and the recovery roller. 13. Un accessoire selon la revendication 12 dont les éléments de contrôle actionnent un contrôleur lorsqu'une rotation prédéterminée se produit, de façon à empêcher la rotation de l'arbre. 13. An accessory according to claim 12, the control elements of which actuate a controller when a predetermined rotation occurs, so as to prevent rotation of the shaft. 14. Un accessoire selon la revendication 13 dont le contrôleur comprend un micro-commutateur qui fonctionne dans le but de faire pivoter le bras d'extension du disque et,, partant, le disque d'embrayage, de façon à engager l'arbre et à en empêcher toute rotation, 14. An accessory according to claim 13, the controller of which comprises a micro-switch which operates in order to pivot the extension arm of the disc and, therefore, the clutch disc, so as to engage the shaft and to prevent any rotation, 15. Un accessoire selon les revendications de 4 à 14 dont le dispositif récupérateur comprend une paire de rouleaux compresseurs entre lesquels la feuille après utilisation est conduite vers le rouleau récupérateur. 15. An accessory according to claims 4 to 14 in which the recovery device comprises a pair of compression rollers between which the sheet after use is led to the recovery roller. 16. Un cylindre de machine à imprimer possédant un accessoire d'estampage de feuilles chauffées, selon toutes les revendications de 1 à 15. 16. A printing machine cylinder having an accessory for stamping heated sheets, according to any one of claims 1 to 15. 17. Un cylindre de machine à imprimer selon la revendication 16 dont l'un des rouleaux d'impression de la machine à imprimer est remplacé par un rouleau d'alimentation en feuille de métal. 17. A printing machine cylinder according to claim 16, one of the printing machine's printing rollers is replaced by a sheet metal feed roller. 18. Un cylindre de machine à imprimer selon la revendication 17 dont le rouleau d'alimentation en feuille possède une capacité de 1000 m de matériau. 18. A printing machine cylinder according to claim 17, the sheet feed roller having a capacity of 1000 m of material. 19. Un cylindre de machine d'imprimerie selon les revendications 16 à 18, cylindre caractéristique des machines à imprimer Heidelberg. 19. A printing machine cylinder according to the claims 16 to 18, characteristic cylinder of Heidelberg printing machines. 20. Mode de fonctionnement de cylindre de machine à imprimer, tel que décrit en les revendications 16 à 19, mode qui implique l'acheminement du matériau à estamper à l'intérieur de la machine. 20. A mode of operation of a printing machine cylinder, as described in claims 16 to 19, a mode which involves conveying the material to be stamped inside the machine. 21. Matériaux, notamment des châssis photographiques, obtenus selon la méthode décrite en la revendication 20 et/ou par l'utilisation d'un accessoire, tel que décrit dans les revendications de 1 à 15, et/ou employé produit par la machine décrite dans les revendications 16 à 19. 21. Materials, in particular photographic frames, obtained according to the method described in claim 20 and / or by the use of an accessory, as described in claims from 1 to 15, and / or employee produced by the machine described in claims 16 to 19. 22. Un accessoire, tel que décrit ci-dessus et tel qu'il apparaît sur les dessins ci-joints, avec références. 22. An accessory, as described above and as it appears on the attached drawings, with references. 23. Un cylindre de machine à imprimer, tel que décrit ci-dessus et tel qu'il apparaît sur les dessins ci-joints, avec références. 23. A cylinder of a printing machine, as described above and as it appears on the attached drawings, with references. 24. Méthode utilisant un cylindre d'imprimerie, tel que décrit cidessus et tel qu'il apparaît sur les dessins ci-joints, avec références. 24. Method using a printing cylinder, as described above and as it appears on the attached drawings, with references.
BE0/216936A 1986-06-16 1986-07-16 ACCESSORY FOR PRINTING MACHINE CYLINDER. BE905123A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IE159086A IE59232B1 (en) 1986-06-16 1986-06-16 An attachment for a Cylinder Printing Machine

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE905123A true BE905123A (en) 1986-11-17

Family

ID=11029453

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/216936A BE905123A (en) 1986-06-16 1986-07-16 ACCESSORY FOR PRINTING MACHINE CYLINDER.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE905123A (en)
IE (1) IE59232B1 (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FI20055021A (en) * 2005-01-17 2006-09-14 Avantone Oy Process and apparatus for embossing and hot foil printing machine

Also Published As

Publication number Publication date
IE59232B1 (en) 1994-01-26
IE861590L (en) 1987-12-16

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2618730A1 (en) LABEL PRINTER
EP0056353B1 (en) Automatic machine for cutting, folding and preparing packages of sheets delivered from wound webs
FR2540436A1 (en) LABEL PRINTER WITH SELECTIVE CONFIGURATIONS OF THE LABEL SERIES MOVEMENT
EP1295727A1 (en) Accessible and lockable thermal printing device
EP0012879B1 (en) Once reversible ribbon cartridge for an impact printer
FR2490607A1 (en) PROCESSING STATION OF A STRIP MATERIAL FOR A PRESS TO BE PRINTED, EQUIPPED WITH A HARMONIC MOTION MOVEMENT MECHANISM
BE905123A (en) ACCESSORY FOR PRINTING MACHINE CYLINDER.
FR2527141A1 (en) METHOD FOR TRAINING FEATHER RECORDERS
FR2462365A1 (en) ACCUMULATOR TRANSPORTER
EP0930260B1 (en) Device and module for feeding web material
FR2496554A1 (en) REVERSING ROTATIONAL DIRECTION DRIVE MECHANISM COMPRISING A TEN CYLINDER PRINTING UNIT
FR2763926A1 (en) APPARATUS FOR POST-PROCESSING PRINTED SHEETS
EP0267431B1 (en) Device for piling flat objects
EP1392513A1 (en) Printer
WO2005092166A1 (en) Format selecting device for wiping material dispensing arrangement
EP1588968B1 (en) Module for supporting and driving a web material wound on a bobbin for a processing machine
CA1285908C (en) Automatic delivery of tags in tape form
FR2541978A1 (en) Method for printing personalised cards using reprographic or laser-printing techniques
FR2796930A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING THE PHASE OF PUNCHING DEVICES ACCORDING TO THE FOLDING MODE
EP0604296B1 (en) Electronic franking machine with two printing drums for fixed and variable data
FR2647246A1 (en) Device for presenting posters contained in cartridges, and cartridges for making use of this device
EP0523305B1 (en) Device for handling securities such as banknotes, comprising satellite wheels
FR2495547A1 (en) ELECTRIC NUMBER
FR2643018A1 (en) DATE BUFFER APPARATUS
FR2614235A1 (en) MACHINE FOR PRINTING PATTERNS ON MULTIPLE COLOR OBJECTS.

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: SEAMUS RYLE

Effective date: 19940731