BE893120A - Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations - Google Patents

Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations Download PDF

Info

Publication number
BE893120A
BE893120A BE0/208041A BE208041A BE893120A BE 893120 A BE893120 A BE 893120A BE 0/208041 A BE0/208041 A BE 0/208041A BE 208041 A BE208041 A BE 208041A BE 893120 A BE893120 A BE 893120A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
refuse
high pressure
pressure compressor
air tight
uses high
Prior art date
Application number
BE0/208041A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Esso Textile Cy Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Esso Textile Cy Ltd filed Critical Esso Textile Cy Ltd
Priority to BE0/208041A priority Critical patent/BE893120A/en
Publication of BE893120A publication Critical patent/BE893120A/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61LMETHODS OR APPARATUS FOR STERILISING MATERIALS OR OBJECTS IN GENERAL; DISINFECTION, STERILISATION OR DEODORISATION OF AIR; CHEMICAL ASPECTS OF BANDAGES, DRESSINGS, ABSORBENT PADS OR SURGICAL ARTICLES; MATERIALS FOR BANDAGES, DRESSINGS, ABSORBENT PADS OR SURGICAL ARTICLES
    • A61L11/00Methods specially adapted for refuse
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B09DISPOSAL OF SOLID WASTE; RECLAMATION OF CONTAMINATED SOIL
    • B09BDISPOSAL OF SOLID WASTE
    • B09B1/00Dumping solid waste
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B09DISPOSAL OF SOLID WASTE; RECLAMATION OF CONTAMINATED SOIL
    • B09BDISPOSAL OF SOLID WASTE
    • B09B3/00Destroying solid waste or transforming solid waste into something useful or harmless
    • B09B3/20Agglomeration, binding or encapsulation of solid waste
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B30PRESSES
    • B30BPRESSES IN GENERAL
    • B30B9/00Presses specially adapted for particular purposes
    • B30B9/30Presses specially adapted for particular purposes for baling; Compression boxes therefor

Abstract

The incoming refuse is first sterilised and is then concentrated and induced by conveyor into a steel mould. The refuse is compressed into a solid block using a continuous high pressure compressor or other type compressor and finally the refuse is sealed so as to form an air tight sterile block. The blocks can be used either as a road base material or as a fill when building houses or it can be used for building dams or dykes.

Description

       

  "Procédé de traitement des immondices"

  
La présente invention est relative à un procédé de traitement des immondices du type à caisse hermétique, qui consiste à comprimer les immondices,

  
avec une pression élevée, en un bloc solide d'un volume minimum, et à sceller ensuite le bloc dans une caisse de F.R.P., hermétique ayant une résistance élevée de manière à réaliser des objectifs d'économie, de gain de temps et à surmonter les problèmes de pollution, cette unité de caisse hermétique pouvant être en outre utilisée comme matière pour le pavement des routes,

  
pour la construction de maisons, comme remblai et pour

  
la construction de barrages ou de digues, de manière

  
à réduire ainsi au minimum le coût de traitement des immondices et à utiliser ceux-ci de la manière la plus efficace qui soit.

  
Suite au développement rapide des villes et

  
à l'augmentation extrêmement rapide de la population,

  
on assiste en fin de compte à l'apparition d'énormes quantités d'immondices, qui engendrent une série de problèmes sanitaires et de pollution. De plus, le gouvernement alloue chaque année un budget considérable pour enlever les immondices; toutefois, puisque

  
les méthodes de traitement ordinaires des immondices, telles que (1) la méthode d'ensevelissement, (2) la méthode d'insinération et (3) la méthode d'utilisation comme engrais par fermentation, sont loin d'être satisfaisantes pour ce qui est des résultats, un grand nombre d'inconvénients, outre le fait de ne pas être économiques, existent encore.

  
Compte tenu des faits susmentionnés, la demanderesse a mis au point, grâce à des études approfondies, un procédé de traitement des immondices du type

  
à caisse hermétique, qui non seulement peut restreindre le coût de traitement des immondices, mais qui tire également le meilleur parti possible de celles-ci.

  
D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée à titre d'exemple non limitatif et en se référant aux dessins annexés, dans lesquels:
La figure 1 représente le schéma de fonctionnement de la présente invention. La figure 2 représente une vue en plan d'immondices que l'on envoie au moule en acier avec un transporteur. La figure 3 est une vue de dessus d'un moule en acier utilisé conformément à la présente invention. La figure 4 est une vue en coupe du moule en acier précité suivant la présente invention. <EMI ID=1.1>  seur du type continu utilisé suivant la présente invention. La figure 6 représente les conditions opératoires du dispositif d'élévation de pression suivant la présente invention. La figure 7 représente le bloc d'immondices coulé à partir du moul e.

   La figure 8 est une vue explosée du bloc d'immondices du type à caisse hermétique.

  
I. Le but de la présente invention est le suivant:
(A) A cause du développement grandissant des villes et de l'élévation extrêmement rapide de la population, on obtient en fin de compte une énorme quantité d'immondices, qui entraîne une série de problèmes de pollution et du domaine de l'hygiène publique.
(B) Dans les pays d'Europe, américains et au Japon, une quantité d'argent considérable a été dépensée chaque année pour le traitement des immondices; toutefois, des résultats satisfaisants n'ont pas encore été obtenus.
(C) Dans les méthodes de traitement ordinaires, il y a (1) la méthode d'ensevelissement, (2) la méthode d'incinération et (3) la méthode d'utilisation comme engrais par fermentation, toutes ces méthodes étant loin d'être satisfaisantes, les inconvénients de ces différentes méthodes étant les suivants:

  
1) Méthode d'ensevelissement:

  
a. Elle nécessite une très grande superficie de terrain, qui est difficile à obtenir, et le lieu approprié d'un site pour immondices est très difficile

  
à choisir.

  
b. Le lieu où l'on enterre les immondices

  
est généralement loin de la ville; par conséquent, le véhicule à immondices devant revenir, il dépensera donc une grande quanti-té de combustible et y consacrera également une quantité de temps importante.

  
c. L'odeur est sujette à se déplacer avec le vent en provoquant la pollution de l'air.

  
d. Dans le cas d'infiltrations de pluie dans la couche d'immondices, des bactéries peuvent être amenées dans la source d'eau souterraine; par conséquent, l'eau est polluée et représente un danger pour la santé des gens .

  
e. Les mouches et les moustiques sont enclins à se développer dans la zone d'immondices; il s'ensuit également des problèmes d'hygiène publique.

  
f. L'environnement et le paysage sont endommagés, et la qualité de la vie s'en voit dégradée.

  
g. Dans le cas où du mercure, de l'arsenic ou d'autres métaux lourds dans les immondices sont évacués dans la mer par la pluie, l'océan sera pollué; par conséquent, les gens qui mangent des poissons provenant de cette zone où la mer est polluée peuvent présenter des séquelles graves.

  
2) Les inconvénients de l'incinération sont les suivants:

  
a. Le budget pour un incinérateur peut attein-

  
 <EMI ID=2.1> 

  
d'utilisation de l'incinérateur ne dépasse pas une dizaine d'années.

  
b. Si l'incinérateur est un appareil importé, des dépenses supplémentaires dues au change extérieur plus les dépenses provenant de la location des services d'un ingénieur étranger seront effectuées.

  
c. L'huile importée pour l'incinération engendrera également des dépenses complémentaires dues à un change extérieur considérable.

  
d. L'incinérateur est plutôt difficile à réparer et son entretien est difficile à réaliser.

  
e. L'incinérateur est sujet à certaines avaries.

  
. Les immondices doivent être triés grâce aux efforts de tout le monde en matières inflammables

  
et ininflammables; sans quoi, les matières ininflammables dans les immondices incomplètement triés occasionneront des avaries à l'incinérateur jusqu'à diminuer sa durée de service.

  
g. Lorsque l'on utilise un incinérateur, de

  
la main-d'oeuvre sera requise pour trier les immondices.

  
h. Au cours de l'incinération des immondices

  
ou déchets, des gaz et de la fumée toxiques pollueront l'air, et seront un danger pour la santé de la population.

  
i. D'autres installations pour abriter le public de tels dangers doivent être prévues avec un budget très élevé.

  
j. De 10 à 30% de cendres résiduaires n'ont

  
pas pu être écoulées.

  
k. Le prix élevé de l'incinérateur crée des difficultés financières très importantes.

  
1. Il faut au moins 5 années pour construire une unité d'incinérateur, et cela ne résout pas les états d'urgence.

  
m. La capacité d'écouler les immondices est limitée, puisqu'on ne peut pas incinérer les immondices sur une base d'une quantité en vrac et rapide.

  
n. Puisque le coût des installations est très élevé, on ne peut pas en prévoir à chaque endroit nécessaire.

  
o. L'entretien et les coûts de combustible

  
sont très élevés.

  
3) Les inconvénients de faire fermenter les immondices ou ordures sous la forme d'engrais sont les suivants: 

  
a. Une grande zone,de terrain est nécessaire pour déverser les immondices, ce qui constituera un danger pour l'hygiène publique et endommagera le paysage.

  
b. La zone de déversement des immondices doit être isolée des zones commerciales, industrielles et résidentielles.

  
c. Les immondices à utiliser comme engrais doivent être entassés et fermentés pendant 1 à 4 semaines, ce qui engendre une perte de temps.

  
d. Le coût de l'appareillage utilisé pour les engrais de fermentation est plus élevé que pour celui des er-grais en général.

  
e. Il est nécessaire de prévoir une quantité de produits chimiques qui ne sont pas des déchets, qui équivaut à 30%-50% des immondices et qui doit être mélangée aux immondices fermentés.

  
f. Dans le cas où les immondices fermentés sont traités d'une manière inappropriée ou incomplète, la qualité de l'engrais fermenté en sera fortement affectée. Le fermier ne voudrait pas utiliser un tel engrais.

  
g. Environ 50% des matières non fermentées doivent encore être enterrés.

  
h. Il est nécessa-ire d'avoir une grande superficie pour enterrer les immondices, qui en fin de compte dégagent une odeur qui pollue l'air, les sources

  
 <EMI ID=3.1> 

  
paysage avoisinant.

  
 <EMI ID=4.1>  des de traitement susmentionnées, on a mis au point, suivant la présente invention, un procédé de traitement d'immondices du type à caisse ou caisson hermétique. Ce procédé présente les avantages d'être extrêmement simple à réaliser, d'être moins coûteux, de demander une manipulation moins grande, et de requérir un petit espace sans provoquer de pollution. A côté d'une mise en oeuvre extrêmement simple et du caisson de F.R.P., hermétique et de haute résistance, le procédé de la présente invention résout non seulement rapidement le problème des immondices à faible coût, mais tire également le meilleur parti des immondices en leur conférant une forme extérieure conçue en particulier pour les projets

  
de construction, tels que digues, routes, pour le remblayage des terres basses, ainsi que pour d'autres travaux de construction, etc.

  
II Les caractéristiques du procédé de traitement d'immondices du type à caisse hermétique sont les suivantes:
(A) Il faut tout au plus six mois pour construire une usine permettant de résoudre le problème des immondices en très grande quantité .
(B) Il est facile de réaliser à très faible coût la totalité des installations pour ce procédé de traitement.
(C) L'usine et les installations à-utiliser dans le cadre de ce procédé sont faciles à diriger, à <EMI ID=5.1> 

  
le; de plus, elles ne présentent pas de défauts ou d'avaries.

  
(D) Le procédé de traitement de la présente invention empêchera la pollution, les odeurs, n'affectera pas la flore et la faune environnantes, et ne mettra pas non plus en péril le site ou le paysage naturel. (E) L'unité avec des dimensions particulières et restreintes est facile à transporter et peut être entreposée aisément.
(F) Il n'est pas nécessaire qu'il y ait un grand nombre de personnes qui participert au triage des immondices; cela signifie qu'on économise de la maind'oeuvre.

  
(G) Le coût de traitement des immondices suivant le procédé de la présente invention est inférieur à celui de la méthode d'incinération, etc.

  
(H) Le procédé de traitement des immondices de la présente invention-ne comporte pas d'étape de combustion et, par conséquent, il n'engendre pas de fumée toxique, de gaz toxiques et d'autres dangers pour. le public.

  
(I) L'usine de traitement des immondices de la présente invention peut être réalisée en différents endroits de manière à éviter les allées et venues jusqu'à un endroit sur de très longues distances des véhicules à immondices et d'éviter ainsi le gaspillage de combustible.

  
(J) L'usine de traitement des immondices de la présente invention ne nécessite qu'une petite superficie de terrain, et est facile à construire.

  
(K) Puisque les étapes de traitement sont simples, des moyens de commande mécaniques, automatiques peuvent être utilisés de manière à réduire au minimum les coûts de main-d'oeuvre et de surveillance.

  
(L) Le sous-produit de ce procédé de traitement peut être emmagasiné pendant des périodes de temps très longues, ou bien il peut. être vendu, ce qui parmet d'acquérir ainsi des rentrées supplémentaires. 

  
(M) Les utilisations du sous-produit (la caisse hermétique unitaire d'immondices) sont les suivantes:

  
1) Digue de flot: à utiliser comme matière

  
de fondation de digues ou de berges.

  
2) Pour remplir une profondeur ou un creux

  
de manière à gagner du terrain; par exemple pour remplir une baie ou un bassin de manière à gagner du terrain.

  
3) Travaux de construction: à utiliser comme remblai et nivellement.

  
4) Pour paver les routes: à utiliser comme matériau de fondation pour route et comme matériau de construction pour îlots de sécurité.

  
III Le schéma de fonctionnement du procédé

  
de traitement d'immondices du type à caisse ou caisson hermétique et l'appareillage à utiliser dans le cadre

  
de la présente invention sont décrits ci-après:
La figure 1 représente le schéma de fonctionnement de la présente invention, qui est décrit de la façon suivante:
(A) Amener le véhicule ou le chariot à immondices dans une chambre de stérilisation pour le pulvériser avec des moyens de stérilisation de manière à tuer toutes les mouches et insectes dans le chariot.
(B) Après l'avoir complètement stéri-lisê, amener le chariot dans le site à immondices et décharger celui-ci.
(C) Après avoir réalisé le déchargement, on amène le chariot dans une chambre de lavage pour éliminer par lavage l'odeur et les résidus éventuels , ensuite, amener le chariot hors de l'usine.

   Les eaux résiduelles sont ensuite entraînées dans le bac de traitement d'eaux résiduelles.
(D) Les immondices rassemblés sont amenés, par l'intermédiaire d'un transporteur (1), dans un moule en acier de compression, comme indiqué sur la figure 2. Ainsi qu'on l'a représenté sur les figures 3

  
et 4, des moyens de levage hydrauliques (21) du produit et des ouvertures d'évacuation d'eau (22) sont prévus dans la partie inférieure du moule en acier (2).

  
(E) Sur les figures 5 et 6, la forme de réalisation de compresseur du type continu (3) présente quatre séries d'élévateurs de pression (31) de manière à comprimer et façonner cycliquement les immondices.

  
Ces élévateurs de pression sont conçus sous quatre formes différentes, comme représenté sur la figure 6, A, B, C, D, les fonctions de ces élévateurs de pression étant de comprimer les immondices à une dimension minimale. Les processus opératoires de la compression

  
sont décrits ci-après:

  
1) Lorsque le moule en acier (2) est complètement chargé des immondices par le transporteur (1), enclencher le compresseur du type continu (3) pour comprimer les immondices avec l'élévateur de pression (31-A);  simultanément, on arrête le transporteur avec le même interrupteur pour arrêter l'alimentation.

  
2) Après avoir appliqué la pression, l'élévateur de pression (31-A) revient à sa position initiale; ensuite, l'élévateur de pression (31-B) sera automatiquement mis en marche jusqu'à la position de

  
(31-A): simultanément, le transporteur (1) démarrera

  
à nouveau pour remplir le moule en acier (2) avec des immondices. Dès que le moule en acier (2) est rempli, l'élévateur de pression (31-B) commencera à comprimer vers le bas, et ainsi de suite jusqu'au moment où l'on utilise l'élévateur de pression (31-D); les processus opératoires de compression complets sont ainsi terminés.

  
3) Au cours de l'application de la pression, l'eau dans les immondices sera évacuée par les ouvertures d'évacuation (22) au fond du moule en acier (2), cette eau étant entraînée dans le bac de traitement à eaux résiduelles. Le bloc d'immondices solide

  
comprimé par le compresseur du type continu susmentionné (3) est simplement l'une des formes de réalisation de la présente invention. On peut utiliser, suivant

  
la présente invention, d'autres typas de compresseur pour obtenir les mêmes résultats.

  
(F) Les figures 7 et 8 montrent que lorsque l'on a réalisé la compression, les moyens de levage hydrauliques (21) situés au fond du moule en acier (2) pousseront le bloc d'immondices (4) vers le haut; ensuite, une pince automatique (5) soulèvera le bloc
(4) pour l'amener dans une caisse de F.R.P. (6) (qui peut être faite en un autre matériau).

  
(G) Le bloc d'immondices (4) chargé dans la caisse sera amené, au moyen d'un chariot à main, jusqu'à l'aire de scellement. Avant de sceller la caisse (6), une résine est appliquée sur le bord de l'ouverture ce cette caisse; ensuite, on place le couvercle- (61) sur la caisse, et on la ferme au moyen de vis (62) de manière à ce que la caisse soit totalement hermétiquement scellée.

  
(H) L'unité d'immondices sous la forme de caisse ou caisson hermétique, est ensuite amenée, au

  
moyen d'un chariot à main, hors de l'usine à des fins

  
 <EMI ID=6.1> 

  
dé peut être empilé de manière à gagner de l'espace.: il n'engendre aucune pollution.

  
Il doit être entendu que la présente invention n'est en aucune façon limitée aux formes de réalisation ci-avant et que bien des modifications peuvent

  
y être apportées sans sortir du cadre du présent brevet.



  "Waste treatment method"

  
The present invention relates to a method of treating refuse of the hermetic box type, which consists in compressing the refuse,

  
with a high pressure, in a solid block of minimum volume, and then to seal the block in an FRP box, hermetic having a high resistance so as to achieve objectives of economy, saving time and overcoming pollution problems, this hermetic box unit can also be used as a material for paving roads,

  
for house construction, as backfill and for

  
the construction of dams or dikes, so

  
thus minimizing the cost of treating litter and using it in the most efficient way possible.

  
Following the rapid development of cities and

  
to the extremely rapid increase in population,

  
in the end, we are witnessing the appearance of enormous quantities of garbage, which generate a series of health and pollution problems. In addition, the government allocates a considerable budget each year to remove refuse; however, since

  
ordinary refuse treatment methods, such as (1) the burial method, (2) the cremation method and (3) the method of use as fertilizer by fermentation, are far from satisfactory in terms of is results, a large number of disadvantages, in addition to not being economical, still exist.

  
In view of the above-mentioned facts, the applicant has developed, by means of in-depth studies, a method of treating refuse of the type

  
hermetic box, which not only can limit the cost of treating litter, but which also makes the most of it.

  
Other details and particularities of the invention will emerge from the description below, given by way of nonlimiting example and with reference to the appended drawings, in which:
FIG. 1 represents the operating diagram of the present invention. FIG. 2 represents a plan view of refuse which is sent to the steel mold with a conveyor. Figure 3 is a top view of a steel mold used in accordance with the present invention. Figure 4 is a sectional view of the aforementioned steel mold according to the present invention. <EMI ID = 1.1> of the continuous type used according to the present invention. FIG. 6 represents the operating conditions of the pressure raising device according to the present invention. Figure 7 shows the block of rubbish poured from the mold.

   FIG. 8 is an exploded view of the block of refuse of the hermetic box type.

  
I. The object of the present invention is as follows:
(A) Due to the growing development of cities and the extremely rapid increase in population, we end up with a huge amount of rubbish, which leads to a series of pollution and public hygiene problems. .
(B) In European, American and Japanese countries, a considerable amount of money has been spent each year on the treatment of refuse; however, satisfactory results have not yet been achieved.
(C) In ordinary treatment methods, there is (1) the burial method, (2) the incineration method and (3) the method of use as fertilizer by fermentation, all these methods being far from '' be satisfactory, the disadvantages of these different methods being the following:

  
1) Burial method:

  
at. It requires a very large area of land, which is difficult to obtain, and the proper location of a refuse site is very difficult.

  
to choose.

  
b. The place where the refuse is buried

  
is generally far from the city; consequently, the garbage vehicle having to return, it will therefore spend a large amount of fuel and will also devote a significant amount of time to it.

  
vs. The smell is prone to move with the wind causing air pollution.

  
d. In the case of rain infiltration in the litter layer, bacteria can be brought into the groundwater source; therefore, water is polluted and represents a danger to human health.

  
e. Flies and mosquitoes are prone to thrive in the rubbish area; public health problems also ensue.

  
f. The environment and the landscape are damaged, and the quality of life is degraded.

  
g. In the event that mercury, arsenic or other heavy metals in the rubbish are discharged into the sea by rain, the ocean will be polluted; therefore, people who eat fish from this area where the sea is polluted can have serious sequelae.

  
2) The disadvantages of incineration are as follows:

  
at. The budget for an incinerator can reach-

  
 <EMI ID = 2.1>

  
use of the incinerator does not exceed ten years.

  
b. If the incinerator is an imported device, additional expenses due to foreign exchange plus expenses from hiring the services of a foreign engineer will be incurred.

  
vs. Oil imported for incineration will also generate additional expenses due to a considerable foreign exchange.

  
d. The incinerator is rather difficult to repair and its maintenance is difficult to carry out.

  
e. The incinerator is subject to certain damages.

  
. Waste must be sorted out thanks to everyone's efforts in flammable materials

  
and non-flammable; otherwise, the non-flammable materials in the incompletely sorted rubbish will cause damage to the incinerator until it shortens its service life.

  
g. When using an incinerator,

  
labor will be required to sort the garbage.

  
h. During the incineration of refuse

  
or waste, toxic gases and smoke will pollute the air, and will be a danger to the health of the population.

  
i. Other facilities to shelter the public from such dangers must be provided on a very high budget.

  
j. From 10 to 30% of residual ash has

  
could not be passed.

  
k. The high price of the incinerator creates very significant financial difficulties.

  
1. It takes at least 5 years to build an incinerator unit, and this does not resolve states of emergency.

  
m. The capacity to dispose of the refuse is limited, since the refuse cannot be incinerated on the basis of a bulk and rapid quantity.

  
not. Since the cost of the installations is very high, it cannot be provided at every necessary place.

  
o. Maintenance and fuel costs

  
are very high.

  
3) The disadvantages of fermenting refuse or garbage in the form of fertilizers are as follows:

  
at. A large area of land is necessary to dump the rubbish, which will constitute a danger to public hygiene and damage the landscape.

  
b. The waste dumping area must be isolated from commercial, industrial and residential areas.

  
vs. The garbage to be used as fertilizer must be piled up and fermented for 1 to 4 weeks, which is a waste of time.

  
d. The cost of the equipment used for fermentation fertilizers is higher than that of er-fertilizers in general.

  
e. It is necessary to provide a quantity of chemicals which are not waste, which is equivalent to 30% -50% of the refuse and which must be mixed with the fermented refuse.

  
f. In the event that fermented refuse is treated inappropriately or incompletely, the quality of the fermented fertilizer will be greatly affected. The farmer would not want to use such a fertilizer.

  
g. About 50% of the unfermented material has yet to be buried.

  
h. It is necessary to have a large area to bury the rubbish, which in the end gives off an odor which pollutes the air, the sources

  
 <EMI ID = 3.1>

  
surrounding landscape.

  
 <EMI ID = 4.1> of the aforementioned treatment, we have developed, according to the present invention, a method of treating refuse of the hermetic box or box type. This process has the advantages of being extremely simple to carry out, of being less expensive, of requiring less handling, and of requiring a small space without causing pollution. Besides an extremely simple implementation and the FRP box, hermetic and of high resistance, the process of the present invention not only quickly solves the problem of filth at low cost, but also makes the most of the filth by giving an external shape designed especially for projects

  
construction, such as dikes, roads, for backfilling of lowlands, as well as for other construction work, etc.

  
II The characteristics of the hermetic box type refuse treatment method are as follows:
(A) It takes at most six months to build a factory to solve the problem of large quantities of garbage.
(B) It is easy to carry out all of the installations for this treatment process at very low cost.
(C) The plant and facilities to be used in this process are easy to manage, at <EMI ID = 5.1>

  
the; moreover, they do not present any defects or damage.

  
(D) The treatment process of the present invention will prevent pollution, odors, will not affect the surrounding flora and fauna, nor will it endanger the site or the natural landscape. (E) The unit with special and limited dimensions is easy to transport and can be stored easily.
(F) There does not have to be a large number of people involved in garbage sorting; that means we save manpower.

  
(G) The cost of treating refuse according to the process of the present invention is lower than that of the incineration method, etc.

  
(H) The refuse treatment method of the present invention does not include a combustion step and, therefore, does not generate toxic smoke, toxic gases and other hazards. the public.

  
(I) The garbage treatment plant of the present invention can be carried out in different places so as to avoid the comings and goings to a place over very long distances of the garbage vehicles and thus avoid the waste of combustible.

  
(J) The refuse treatment plant of the present invention requires only a small area of land, and is easy to build.

  
(K) Since the processing steps are simple, mechanical, automatic control means can be used so as to minimize labor and monitoring costs.

  
(L) The byproduct of this treatment process can be stored for very long periods of time, or it can. be sold, which allows to acquire additional income.

  
(M) The uses of the by-product (the hermetic unitary refuse box) are as follows:

  
1) Sea dike: to be used as material

  
foundation for dikes or banks.

  
2) To fill a depth or a hollow

  
so as to gain ground; for example to fill a bay or a basin in order to gain ground.

  
3) Construction works: to be used as backfill and leveling.

  
4) For paving roads: to be used as foundation material for roads and as construction material for safety islands.

  
III The process operating diagram

  
treatment of refuse of the hermetic box or box type and the apparatus to be used in the context

  
of the present invention are described below:
FIG. 1 represents the operating diagram of the present invention, which is described as follows:
(A) Bring the vehicle or garbage cart into a sterilization chamber to spray it with sterilization means so as to kill all flies and insects in the cart.
(B) After having completely sterilized it, bring the trolley into the refuse site and unload it.
(C) After having carried out the unloading, the carriage is brought into a washing chamber in order to wash away the odor and any residues, then bring the carriage out of the factory.

   The residual water is then drawn into the residual water treatment tank.
(D) The collected refuse is brought, via a conveyor (1), into a compression steel mold, as shown in Figure 2. As shown in Figures 3

  
and 4, hydraulic lifting means (21) of the product and water discharge openings (22) are provided in the lower part of the steel mold (2).

  
(E) In FIGS. 5 and 6, the embodiment of compressor of the continuous type (3) presents four series of pressure elevators (31) so as to compress and shape the refuse cyclically.

  
These pressure elevators are designed in four different forms, as shown in FIG. 6, A, B, C, D, the functions of these pressure elevators being to compress the refuse to a minimum dimension. The operating processes of compression

  
are described below:

  
1) When the steel mold (2) is completely loaded with refuse by the conveyor (1), switch on the compressor of the continuous type (3) to compress the refuse with the pressure booster (31-A); simultaneously, the transporter is stopped with the same switch to stop the supply.

  
2) After applying pressure, the pressure booster (31-A) returns to its initial position; then the pressure relief valve (31-B) will be automatically switched on to the position of

  
(31-A): simultaneously, the conveyor (1) will start

  
again to fill the steel mold (2) with rubbish. As soon as the steel mold (2) is filled, the pressure booster (31-B) will start to compress down, and so on until the pressure booster (31- D); the complete compression operating processes are thus completed.

  
3) During the application of the pressure, the water in the refuse will be evacuated by the evacuation openings (22) at the bottom of the steel mold (2), this water being entrained in the water treatment tank residual. The solid rubbish dump

  
compressed by the compressor of the above-mentioned continuous type (3) is simply one of the embodiments of the present invention. We can use, depending

  
the present invention, other types of compressor to obtain the same results.

  
(F) Figures 7 and 8 show that when compression has been carried out, the hydraulic lifting means (21) located at the bottom of the steel mold (2) will push the refuse block (4) upwards; then an automatic clamp (5) will lift the block
(4) to bring it into a F.R.P. (6) (which can be made of another material).

  
(G) The block of refuse (4) loaded in the box will be brought, by means of a hand cart, to the sealing area. Before sealing the box (6), a resin is applied to the edge of the opening of this box; next, the cover (61) is placed on the box, and it is closed by means of screws (62) so that the box is completely hermetically sealed.

  
(H) The refuse unit in the form of an airtight box or box is then brought to the

  
using a hand cart, out of the factory for

  
 <EMI ID = 6.1>

  
dice can be stacked so as to save space: it does not generate any pollution.

  
It should be understood that the present invention is in no way limited to the above embodiments and that many modifications can

  
be made without departing from the scope of this patent.


    

Claims (3)

REVENDICATIONS 1. Procédé de traitement d'immondices du type à caisse hermétique, caractérisé en ce qu'il comprend la stérilisation des immondices, après avoir été concentrés et amenés avec un transporteur dans un moule en acier, la compression des immondices sous la forme d'un bloc solide par un compresseur du type continu à pression élevée (ou n'importe quel autre type de compresseur), et ensuite le scellement de ce bloc sous la forme d'une caisse hermétique de manière à former une unité d'immondices du type caisse hermétique. 1. A method of treating refuse of the hermetic box type, characterized in that it comprises the sterilization of refuse, after having been concentrated and brought with a conveyor into a steel mold, the compression of refuse in the form of a solid block by a compressor of the continuous type at high pressure (or any other type of compressor), and then the sealing of this block in the form of an airtight case so as to form a unit of refuse of the type hermetic box. 2. Procédé de traitement d'immondices, tel que décrit ci-dessus et/ou conforme aux dessins annexés. 2. A method of treating refuse, as described above and / or in accordance with the attached drawings. 3. Unité d'immondices sous forme de caisse hermétique, telle qu'obtenue par le procédé suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2. 3. Unit of refuse in the form of an airtight container, as obtained by the process according to either of Claims 1 and 2.
BE0/208041A 1982-05-07 1982-05-07 Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations BE893120A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE0/208041A BE893120A (en) 1982-05-07 1982-05-07 Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE893120 1982-05-07
BE0/208041A BE893120A (en) 1982-05-07 1982-05-07 Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE893120A true BE893120A (en) 1982-08-30

Family

ID=25653137

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/208041A BE893120A (en) 1982-05-07 1982-05-07 Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE893120A (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3842215A1 (en) * 1988-12-15 1990-06-21 Bayer Ag METHOD FOR DEPOSITING WASTE
EP0529153A1 (en) * 1991-08-23 1993-03-03 Zakaria Kalil Doleh Method for processing garbage, particularly plastic
EP0578867A1 (en) * 1992-07-13 1994-01-19 Zakaria Kalil Doleh Method for processing garbage

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE3842215A1 (en) * 1988-12-15 1990-06-21 Bayer Ag METHOD FOR DEPOSITING WASTE
EP0529153A1 (en) * 1991-08-23 1993-03-03 Zakaria Kalil Doleh Method for processing garbage, particularly plastic
US5325655A (en) * 1991-08-23 1994-07-05 Doleh Zakaria K Method of processing garbage, particularly plastic
EP0578867A1 (en) * 1992-07-13 1994-01-19 Zakaria Kalil Doleh Method for processing garbage

Similar Documents

Publication Publication Date Title
Tchobanoglous Solid waste management
US3451185A (en) Method of refuse disposal
US20100287896A1 (en) System for final disposal of waste by compaction and bagging
FR2876047A1 (en) Procedure for removing pollutants from waste water, air or soil uses planted filter bed which is watered periodically to provide anaerobic and aerobic phases
FR2703603A1 (en) Landfill of waste.
Vallero et al. The municipal landfill
BE893120A (en) Treatment procedure for refuse - uses high pressure compressor producing sterile solid air tight blocks used for building foundations
Weber Twentieth-Century Wastescapes: Cities, Consumers, and Their Dumping Grounds
US5582572A (en) Method and plant for rendering solid waste inert and for its subsequent definite storage
CA2216024A1 (en) Improved landfill garbage management system
Visvanathan Solid Waste Management in Asian Perspectives
EP0608923B1 (en) Method and plant for waste disposal and recovery
Kamaruddin et al. Sanitary landfill operation and management
CN1442242A (en) City life garbage fast and harmless comprehensive treatment method
EP4116203A1 (en) Method, container and installation for the treatment, storage and integral waste management
JP2004237260A (en) Processing method of biodegradable organic waste and methane collection apparatus
Cossu Multibarrier principles in landfilling
Ruengruehan et al. Contamination of cadmium, lead, mercury and manganese in leachate from open dump, controlled dump and sanitary landfill sites in Rural Thailand: A case study in Sakon Nakhon Province
Bjerregaard et al. Domestic and Refugee Camp Waste Management Collection and Disposal
RU2407725C1 (en) Method for production of humus at dumps
Hettiaratchi et al. Sustainable management of household solid waste
EP1718426B1 (en) Method for the biotechnological depollution of foundry sand containing phenol
WO2018091600A1 (en) System and process for producing biogas from solid biomass
KR101654484B1 (en) Waste mud capping using the solidification agent and stink reducer
WO1997019871A1 (en) Method and containers for handling, processing and recycling waste

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: ESSO TEXTILE CY LTD

Effective date: 19860531