BE722489A - - Google Patents

Info

Publication number
BE722489A
BE722489A BE722489DA BE722489A BE 722489 A BE722489 A BE 722489A BE 722489D A BE722489D A BE 722489DA BE 722489 A BE722489 A BE 722489A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
area
golf
playing
areas
course
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE722489A publication Critical patent/BE722489A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63BAPPARATUS FOR PHYSICAL TRAINING, GYMNASTICS, SWIMMING, CLIMBING, OR FENCING; BALL GAMES; TRAINING EQUIPMENT
    • A63B69/00Training appliances or apparatus for special sports
    • A63B69/36Training appliances or apparatus for special sports for golf
    • A63B69/3691Golf courses; Golf practising terrains having a plurality of driving areas, fairways, greens
    • A63B69/3697Golf courses; Golf practising terrains having a plurality of driving areas, fairways, greens with putting taking place on a green other than the target green

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Physical Education & Sports Medicine (AREA)
  • Toys (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   BREVET D'INVENTION TRACE DE JEU DE GOLF ET METHODE POUR Y JOUER UNE PARTIE DE GOLF SIMULEE 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Cette invention concerne généralement des jeux et plus parti-   culièrement   un jeu de golf amélioré, original, ainsi que son tracé et sa structure matérielle, et la méthode pour y jouer. 



   Dans de nombreux pays du monde on joue beaucoup au golf. Un parcours de golf classique occupe   lino   très grande surface et, par co séquent, il faut longtemps pour jouer   les   dix huit trous réglementaires Les parcours de golf, également, sont   fréquemment   très fréquentés et il est difficile de parvenir à jouer rapidement, 
En plus de jouer sur un parcours de golf classique, un passe- temps répandu chez les golfeurs consiste à s'entraîner sur un terrain d'entraînement.

   Toutefois, s'entraîner sur un terrain d'entraînement ne fournit que peu   de   stimulant à l'esprit compétitif d'un joueur et constitue un piètre succédané pour une partie de golf dans laquelle on joue des coups différents selon le résultat du coup précédent, 
L'objectif de ce jeu consiste à fournir un moyen permettant de jouer, effectivement, un dix huit trous complet de golf sans quitter une aire très limitée. 



   En conséquence, l'invention fournit un tracé de jeu de golf comprenant, une première aire pour jouer les coups de base du golf, une deuxième aire adjacente à ladite première aire pour jouer des coups "sand trap" simulés (comme si la balle était prise dans le sable), une troisième aire adjacente à ladite première aire pour jouer les coups roulés ("putting"), et une quatrième aire que l'on peut atteindre avec les balles de golf depuis ladite première aire. 



   L'invention fournit, en outre, la méthode pour jouer une partie de golf simulée, comprenant : l'envoi de la balle de golf depuis une aire de base de jeu vers une aire de parcours normal ayant des marqueurs de distance et des aires à greens de golf simulés, l'enregistrement de la distance du parcours effectuée par la balle de golf, l'envoi de la balle en plusieurs reprises en direction de l'aire à green de golf simulé, compte-tenu de la distance calculée depuis l'aire de base de jeu basée sur la distance du coup ou des coups précédents.

   L'indication de   l'en-   droit où la balle tombe, l'envoi des coups "sand trap" simulés hors   d'une   aire de sable adjacente à ladite aire de base de jeu, le calcul des coups ainsi   accumulés,et   le jeu des coups roulés "putting" sur une aire de jeu des coups roulés pour déterminer la marque finale, 
Un avantage de cette partie est que le jeu d'une partie de golf peut tire normalise, sans tenir compte du terrain, de façon que dans différentes aires le jeu exact puisse être rejoué par différentes personnes, si on le désire. 



   Des avantages supplémentaires comprennent la prévision de moyens permettant à de nombreux golfeurs de   j.ouer   l'équivalent d'un par- cours complet de golf dans une aire très limitée et sans les délais qui 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
 EMI3.1 
 1# ; 3.:n'¯! G ?g> une ,'a3.'.' ;'e polf ordinaire, et un moyen pour ..u3..r le 33 d'une .:ita'ble partie de golf, sans tenir compte des conditions atmosphériques. 



   Les avantagea de la présente invention comprennent, en outre, l'aspect compétitif d'une partie complète, ainsi que les particularités de l'entraînement d'un terrain d'entraînement. De plus, l'invention fait qu'il est possible de simuler sur un seul et unique tracé le jeu de n'im- porte quel parcours de golf donné en utilisant la carte de marque de ce parcours particulier. En outre, des facteurs de compensation ont été conçus qui assurent que la marque que ferait un golfeur sur le présent tracé de golf serait très près de la même marque qu'il ferait sur ce parcours particulier. 



   Sur les dessins : 
La Figure 1 est une vue en plan d'un tracé de ce jeu représen- tant la structure sur l'aire du joueur partiellement découpée 
La Figure 2 est une coupe selon la ligne 2-2 de la Figure 1 
La Figure 3 est une vue perspective d'une aire à "green" de golf type ; 
La Figure 4 est une vue perspective d'une carte de marque d'un parcours de   golf ;   et 
La Figure 5 est une vue perspective d'une aire à jouer les coups avec le chip. 



   Dans un mode de réalisation préféré de l'invention, le jeu est tracé sur une aire,de préférence de forme rectangulaire, et quoique les dimensions ne soient pas critiques, il peut avoir pour dimensions environ 274,30 m de long et de 109.72 à   146,30   m de large. Utilisée selon la présente invention, cette aire relativement petite fournit un jeu simulé équivalent à un parcours de dix huit trous. Comme on l'a représen- té sur la Figure 1, une aire de base de jeu 10 s'étend à partir d'un certain nombre de positions de dé 11 espacées le long d'une aire de dés entre une aire sabloneuse 210 et une aire à jouer les coups roulés 20. 



  Il peut y avoir 9 ou 18 positions de dé correspondant aux trous existants sur un parcours de golf,, ou n'importe quel autre nombre de positions de dé. Une fois qu'un golfeur a utilisé la position de dé N 1, il peut avancer à la position de dé N 2, et ainsi de suite. Toutefois, le joueur peut jouer la partie entière depuis une seule et unique position de dé. 



   Il existe une aire sablonneuse 210 en avant dos positions de dé comme on l'a représenté, de laquelle on peut jouer les coups "sand trap" comme on va le décrire ci-après. Immédiatement en avant de l'aire sablon- neuse et à environ 18,28 m de la bande "sand trap" il y a trois greens herbeux 130A, 130B, et 130C sur lesquels on peut jouer les coups "sand trap" et les coups avec le chip. 



   Le terrain en avantdes positions de dé est marqué, de préférence. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
 EMI4.1 
 au moyen de bander li.lmi1IÎ\c;'!Jc;a '1 ,Y:. 1.1-: 'us 3so 1>Jq &;0 ,: e2c, c-i 1 elles puissent être facilement vues par un   joueur,     pendant   une partie de jour ou de nuit, et qu'il puisse évaluer la distance qu'il a atteint avec son coup dans chaque cas. 



   Des groens 30 D à 30K simulés sont espacés à des intervalles, par exemple, d'environ 73,15-82,29 m, 91,44-109,72 m, 118,86-137,16m,   146,30-164,50m,   173,72-182,88 m et   201,14   m à partir des positions de dé, comme on l'a représenté. Comme on le voit mieux sur la Figure 2, les greens simulés sont de préférence des aires creuses remplies d'eau 32 dans des récipients surélevés 31 bordés de ciment, de plastique, ou d'un équivalent. Chacun des greens remplis d'eau doit avoir une lumière im- mergée 33 pour éclairer l'eau pondant la jou do nuit. Egalement, chacun des greens simulés peut avoir des sand trap autour de lui de n'importe quelle forme que l'on veut, comme par exemple les sand traps de 40 à   51.   



  Los sand traps (naturels ou artificiels) peuvent être enduits d'un maté- riau lumineux qui brille la nuit pour être mieux   distinguas.Une   particu- larité intéressante du tracé est que les deux greens 30G et 30H, situés à partir de l'aire de dé   11 à   des distances entre 146,30 et 182,88 m environ sont de préférence relativement rapprochés l'un do l'autre, ménageant ainsi un passage resserrédans l'aire de parcours normal. Comme il apparaître à ceux qui ont la pratique du jeu de golf, un coup envoyé à une distance maximale passera au-dessus des greens 30G et 30H, -et une balle bien dirigée traversera en roulant le passage   resserré même   sur un coup plus court.

   Toutefois, un joueur qui n'envoie un coup ni long ni droit sera pénalisé parce que la balle viendra atterrir dans un sand trap ou dans l'eau d'un green simulé 30G,   301-1.   Ceci créera une condition qui se rencontre souvent sur les parcours de golf réglementaires sur dos coups longs. 



   Des arbres naturels de GO à 65, du feuillage, et leur équivalent sont répartis dans le tracé et le long des bords. De même, des marqueurs de limite de sortie appropriés (non représentés) peuvent être placés sur les bords. 



   A la partie arrière de l'aire de désse trouve;une aire de coup roulé 20 sur laquelle sont disposés des trous   21.   Chacun des greens de coups roulés présente de préférence des ondulations de surface diffé- rentes,offrant Par là, aux joueurs, des situations différentes pour les coups roulés. Des fanions numérotés placés sur des piquets 22 identifient chaque aire de coups roulés. Chaque green 30A à 30K a des fanions sem- blables 35 placés sur des piquets 34. Les piquets de fanions, les fanions et les marqueurs de sortie deslimites peuvent être enduits d'un matériau luminescent de façon qu'ils soient facilement visibles pendant le jeu do nuit. 



   Comme on l'a représenté sur la Figure 2, les différentes aires 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de jeu sont de préférence à des altitudes différentes ; quoique ceci ne soit pas absolument nécessaire. 



   Un abri   200 s'étend   au-dessus des positions de dé 11, des aires sablonnauses 210 et de l'aire de coups roulés 20. Le toit 202 de l'abri 200 a des panneaux translucides ou transparents amovibles de façon que les aires   couvertes   soient protégées pendant la mauvaise saison. De même l'abri peut être climatisé ou chauffé. Il n'est pas nécessaire que la partie antérieure de l'abri soit fermée,des écrans à air 212-216-218, bien connus dans la technique, isoleront l'intérieur. 



   Pour jouer la partie, un golfeur choisit un parcours de jeu qui peut être basé sur la carte de marque, Figure 4, de n'importe quel parcours de golf donné, ou qui peut suivre une carte de marque faite particulièrement pour ce jeu. En supposant que la carte de marque, comme celle qu'on a représenté sur la Figure 4, indique que la distance du dé au trou du premier trou est de 394,98 m, le joueur choisira le club de golf (généralement un driver) qu'il aurait normalement utilisé pour un trou à cette longueur pour son premier coup. 



   Le joueur joue maintenant son drive et observe la distance que parcourt sa balle. En supposant dans le présent cas que la balle s'arrête à 201,14 m, le joueur aura un coup hypothétique de 193,83 m pour attein- dre le trou. En conséquence, le coup suivant sera dirigé vers le green 30K qui est environ   à   cette distance. Il choisira alors le club de golf nécessaire pour atteindre ce green exactement comme s'il était sur un parcours réglementaire. Si son coup parvient et tombe sur le green rempli d'eau 30K vers lequel il avait dirigé son coup, il ira maintenant directement à l'aire de coups roulés 20. A ce point du jeu, la performan- ce du joueur est la même que s'il était sur le green jouant des coups roulés pour un coup au-dessous de la normale (Birdie Three).

   Il envoie sa balle rouler   à   une certaine distance, ce qu'il estime être environ celle où sa balle a touché le green, à l'écart du trou approprié 21. 



  S'il le fait en un coup il obtient un coup au-dessous de la normale (Birdie) ; s'il le fait en deux coups il a un coup égal à la normale (Par) ;et s'il le fait en trois coups il a un coup au-dessus de la normale (Bogie) ; etc... 



   Au cas où le joueur,à son second coup,aurait manqué le green, il devrait jouer pour celui des greens qui est le plus proche de la distance approximative restante (au-delà ou en-deçà), jusqu'à ce que sa balle arrive sur le green, il jouera de nouveau depuis l'aire à dés 11, sauf si sa balle tombe dans un sand trap, quand sa balle arrive sur le green approprié, il ira à l'aire de coups roulés 20, et jouera le coup roulé à partir de la distance appropriée. 



   En supposant que sur un coup quelconque le joueur manque le green vers lequel il a dirigé son coup et que sa balle tombe dans un des sand traps, il fait tomber sa balle dans.le sable 12 en avant des 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 positions de dés et tire en direction d'un des greens 30A, 30B, on 30C. 



  Si son coup manque le green, il aura un coup de pénalité automatique, et   commencera   les coups roulés, si son coup atteint le green, il jouera le coup roulé sans pénalité et continuera à jouer le coup roulé jusqu'à ce qu'il atteigne le trou. 



   L'utilisation d'eau pour les greens simulés, ainsi que le coup supplémentaire d'un dans le cas où le green est manqué, est un facteur de compensation, permettant de faire rester, par supposition, quelques coups sur le green quand   ils pourraient   ovoir dépassé les limites, et, avec un coup de pénalité pour manquer le green, on a'.remarqué que la marque totale était presque exactement la marque qu'un golfeur quelconque donné -prendrait s'il avait joué sur un parcours particulier. Aussi, la totalité des aires de jeu herbeuses peut être de l'herbe artificielle, nylon par exemple, ce qui, en outre, égalise le jeu. Les joueurs peuvent continuer leur jeu sur n'importe quel nombre de trous, normalement des multiples de 9 ou 18. 



   Ainsi, en jouant la partie entière, la marque pour chaque trou doit être enregistrée sur la carte de marque. N'importe quel nombre de personnes peut jouer ou une seule personne peut jouer seule. Dans le cas où deux ou quatre joueurs jouent ensemble, ils joueront en rotation exactement comme s'ils étaient sur un parcours réglementaire, la person- ne qui est le plus loin du trou jouant le coup suivant. Un des avantages du jeu sur ce tracé est que les joueurs restent groupés ensemble pendant toute la partie, ce qui crée pour le jeu une atmosphère davantage social. En outre, le jeu est disposé de telle sorte que chaque joueur peut voir les greens, les sand traps, et les autres obstacles à partir de la position d'où il envoie son coup, ce qui 61imine du jeu tout avantage basé sur la connaissance du parcours.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   PATENT OF INVENTION TRACE OF GOLF GAME AND METHOD FOR PLAYING A SIMULATED GOLF GAME

 <Desc / Clms Page number 2>

 
This invention relates generally to games and more particularly to an improved, original golf game, as well as its layout and material structure, and the method of playing it.



   Golf is played a lot in many countries around the world. A classic golf course occupies a very large surface area and, consequently, it takes a long time to play the statutory eighteen holes. Golf courses, too, are frequently very busy and it is difficult to play quickly.
In addition to playing on a regular golf course, a popular pastime among golfers is to train on a driving range.

   However, training on a training ground provides little stimulus to a player's competitive spirit and is a poor substitute for a round of golf in which different strokes are played depending on the result of the previous stroke.
The objective of this game is to provide a means by which one can effectively play a full eighteen hole golf course without leaving a very limited area.



   Accordingly, the invention provides a golf course layout comprising, a first area for playing the basic golf strokes, a second area adjacent to said first area for playing simulated "sand trap" strokes (as if the ball were taken in the sand), a third area adjacent to said first area for playing putts ("putting"), and a fourth area which can be reached with golf balls from said first area.



   The invention further provides the method for playing a simulated round of golf, comprising: sending the golf ball from a base play area to a normal course area having distance markers and areas to be played. simulated golf greens, recording the distance of the course taken by the golf ball, sending the ball several times towards the area on the simulated golf green, taking into account the distance calculated from there Base playing area based on the distance of the stroke or previous strokes.

   The indication of the place where the ball falls, the sending of the simulated sand trap shots out of a sand area adjacent to the said basic playing area, the calculation of the strokes thus accumulated, and the game putting putts on a playing area putting putts to determine the final mark,
An advantage of this part is that the play of a round of golf can draw normalized, regardless of the terrain, so that in different areas the exact play can be replayed by different people, if desired.



   Additional advantages include the provision of a means by which many golfers can play the equivalent of a full course of golf in a very limited area and without the delays which

 <Desc / Clms Page number 3>

 
 EMI3.1
 1 #; 3.:n'¯! G? G> a, 'a3.'. ' ; 'e ordinary polf, and a means for ..u3..r the 33 of a.: ita'ble game of golf, regardless of weather conditions.



   The advantages of the present invention further include the competitive aspect of a full game, as well as the peculiarities of training a practice field. In addition, the invention makes it possible to simulate on a single track the play of any given golf course using the scorecard of that particular course. In addition, compensation factors have been devised which ensure that the mark a golfer would make on the present golf course would be very close to the same mark he would make on that particular course.



   On the drawings:
Figure 1 is a plan view of a plot of this game showing the structure on the player's area partially cut away.
Figure 2 is a section taken along line 2-2 of Figure 1
Figure 3 is a perspective view of a typical golf green area;
Figure 4 is a perspective view of a golf course scorecard; and
Figure 5 is a perspective view of an area to play the shots with the chip.



   In a preferred embodiment of the invention the clearance is plotted over an area, preferably rectangular in shape, and although the dimensions are not critical, it may be approximately 274.30m long and 109.72m long and 109.72m long. 146.30 m wide. Used in accordance with the present invention, this relatively small area provides a simulated game equivalent to an eighteen hole course. As shown in Figure 1, a basic play area 10 extends from a number of dice positions 11 spaced apart along a dice area between a sandy area 210 and a putting area 20.



  There may be 9 or 18 die positions corresponding to existing holes on a golf course, or any number of die positions. Once a golfer has used the N 1 dice position, he may advance to the N 2 dice position, and so on. However, the player can play the entire game from a single dice position.



   There is a sandy area 210 in front of the dice positions as shown, from which sand trap moves can be played as will be described below. Immediately in front of the sandy area and about 18.28m from the sand trap strip there are three grassy greens 130A, 130B, and 130C on which sand traps and strokes can be played. with the chip.



   The terrain in front of the dice positions is preferably marked.

 <Desc / Clms Page number 4>

 
 EMI4.1
 by means of banding li.lmi1IÎ \ c; '! Jc; a' 1, Y :. 1.1-: 'us 3so 1> Jq &; 0,: e2c, ci 1 they can be easily seen by a player, during a day or night game, and that he can assess the distance he has reached with his shot in each case.



   Simulated 30D to 30K groens are spaced at intervals, for example, approximately 73.15-82.29m, 91.44-109.72m, 118.86-137.16m, 146.30-164 , 50m, 173.72-182.88 m and 201.14 m from the die positions, as shown. As best seen in Figure 2, the simulated greens are preferably hollow areas filled with water 32 in raised vessels 31 lined with cement, plastic, or the like. Each of the water-filled greens must have a submerged light 33 to illuminate the water laying daylight at night. Also, each of the simulated greens can have sand traps around it in any shape you want, such as sand traps from 40 to 51.



  The sand traps (natural or artificial) can be coated with a luminous material which shines at night to be better distinguished.An interesting feature of the layout is that the two greens 30G and 30H, located from the area of dice 11 at distances between about 146.30 and 182.88 m are preferably relatively close together, thus providing a narrow passage in the normal running area. As is apparent to those who are into the game of golf, a shot fired at maximum distance will pass over the greens 30G and 30H, - and a well-aimed ball will roll through the narrow passage even on a shorter stroke.

   However, a player who does not throw a long or straight shot will be penalized because the ball lands in a sand trap or in the water of a simulated green 30G, 301-1. This will create a condition that is often encountered on regular backstroke golf courses.



   Natural GO to 65 trees, foliage, and their equivalents are distributed throughout the path and along the edges. Likewise, appropriate exit boundary markers (not shown) can be placed on the edges.



   At the rear of the pitching area is a putt area 20 on which holes 21. Each of the putt greens preferably has different surface undulations, thereby offering the players, different situations for putts. Numbered flags placed on 22 stakes identify each putting area. Each green 30A to 30K has similar flags 35 placed on stakes 34. Flag stakes, pennants and boundary exit markers may be coated with luminescent material so that they are easily visible during play. do night.



   As shown in Figure 2, the different areas

 <Desc / Clms Page number 5>

 of play are preferably at different altitudes; although this is not absolutely necessary.



   Shelter 200 extends over die positions 11, sand areas 210, and putts area 20. Roof 202 of shelter 200 has removable translucent or clear panels so that the covered areas are protected during the bad season. Likewise the shelter can be air-conditioned or heated. The front of the shelter does not need to be closed, air screens 212-216-218, well known in the art, will insulate the interior.



   To play the round, a golfer chooses a playing course which can be based on the scorer card, Figure 4, of any given golf course, or which can follow a scorecard made especially for that game. assuming that the scorecard, like the one shown in Figure 4, indicates that the distance from the die to the hole of the first hole is 394.98 m, the player will choose the golf club (usually a driver) that 'he would normally have used a hole this length for his first shot.



   The player now plays his drive and observes the distance his ball travels. Assuming in this case that the ball stops at 201.14m, the player will have a hypothetical stroke of 193.83m to reach the hole. As a result, the next shot will be directed to the 30K green which is approximately that distance away. He will then choose the golf club necessary to reach that green exactly as if it were on a legal course. If his stroke lands and lands on the green filled with 30K water he directed his shot at, it will now go directly to putt area 20. At this point in the game the player's performance is the same. only if he was on the green playing putts for a below par (Birdie Three).

   He sends his ball rolling a certain distance, which he estimates to be approximately where his ball hits the green, clear of the appropriate hole 21.



  If he does it in one shot he gets a below par shot (Birdie); if he does it in two strokes he has a stroke equal to par (Par); and if he does it in three strokes he has a stroke above par (Bogie); etc ...



   In the event that the player, on his second stroke, misses the green, he should play for whichever of the greens is closest to the approximate distance remaining (over or under), until his ball arrives on the green, he will play again from dice area 11, unless his ball lands in a sand trap, when his ball reaches the appropriate green, he will go to putt area 20, and play the putt from the appropriate distance.



   Assuming that on any stroke the player misses the green he aimed his shot at and his ball falls into one of the sand traps, he drops his ball into the sand 12 in front of the

 <Desc / Clms Page number 6>

 dice positions and shoots in the direction of one of the greens 30A, 30B, or 30C.



  If his stroke misses the green, he will have an automatic penalty stroke, and begin the putts, if his stroke reaches the green, he will play the putt without penalty and continue to play the putt until he reaches the hole.



   The use of water for the simulated greens, as well as the extra stroke of one in the event the green is missed, is a compensating factor, allowing a few strokes to remain, by guesswork, on the green when they could. We crossed the bounds, and, with a penalty stroke for missing the green, it was noticed that the total mark was almost exactly the mark any given golfer would take if he had played on a particular course. Also, all of the grassy playing areas can be artificial grass, such as nylon, which furthermore evens out the play. Players can continue their play on any number of holes, normally multiples of. 9 or 18.



   So, when playing the whole game, the mark for each hole should be recorded on the scorer card. Any number of people can play or a single person can play alone. In the event that two or four players are playing together, they will play in rotation exactly as if they were on a legal course, with the person furthest from the hole playing the next stroke. One of the advantages of playing on this track is that the players stay together throughout the game, which creates a more social atmosphere for the game. In addition, the game is laid out so that each player can see greens, sand traps, and other obstacles from the position from which he is sending his shot, eliminating any knowledge-based advantage from the game. of the course.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Un tracé de jeu de golf comprenant une première aire pour jouer les coups de base du golf, une deuxième aire adjacente à ladite première aire pour jouer des coups "sand trap" simulés, une troisième aire adjacente à ladite première aire pour jouer les coups roulés ("putting"), et une quatrième aire que l'on peut atteindre avec les balles de golf depuis ladite première aire. CLAIMS 1. A golf course layout comprising a first area for playing the basic golf strokes, a second area adjacent to said first area for playing simulated "sand trap" strokes, a third area adjacent to said first area for playing the golf shots. putts, and a fourth area that can be reached with golf balls from said first area. 2. Le tracé de jeu de golf de la revendication 1, dans lequel il y a plusieurs aires gazonnées "greens" de golf simulées dans lesquelles quelques uns desdits "greens" sont remplis d'eau. 2. The golf course pattern of claim 1, wherein there are a plurality of simulated golf "greens" areas in which a few of said "greens" are filled with water. 3. Le tracé du jeu de golf de la revendication 1, dans lequel la première aire comprend plusieurs positions pour jouer les crossées ("driving") le long d'une aire allongée à dés ("tees) la deuxième aire comprend une aire contenant du sable adjacente à un côté de ladite aire à dés, ladite quatrième aire comprenant une aire de parcours normal ("fairway") adjacente à ladite deuxième aire et de là opposée à la pre- mière aire, plusieurs aires à greens de golf espacées à l'intérieur de ladite aire de parcours normal, des "sand traps" situés autour de quelques unes desdites aires à greens, et ladite troisième aire compre- nant un green pour jouer les coups roulés, adjacent à ladite première aire et sur son côté opposé à ladite deuxième aire. 3. The layout of the golf game of claim 1, wherein the first area comprises several positions for playing crosses ("driving") along an elongated area with dice ("tees) the second area comprises an area containing sand adjacent to one side of said dice area, said fourth area comprising a fairway area adjacent to said second area and thence opposite to the first area, several golf greens areas spaced apart. inside said normal course area, sand traps located around some of said green areas, and said third area including a putting green, adjacent to said first area and on its opposite side to said second area. 4. Le tracé de jeu de golf de la revendication 3 dans lequel une au moins des aires à greens comprend une surface remplie d'eau. 4. The golf course of claim 3 wherein at least one of the greens areas comprises a water-filled surface. 5. Un tracé de jeu de golf constitué d'une aire couverte, entourée par une enceinte, avec un écran à air sur un de ses côtés une aire à jouer les coups rouléset .une aire de base de jeu edjacente à la précédente, toutes deux situées à l'intérieur de ladite enceinte ; une aire sablonnsuse adjacente à ladite aire de jeu et à l'intérieur de ladite enceinte ; 5. A golf course consisting of a covered area, surrounded by an enclosure, with an air screen on one of its sides, an area to play the putts and a basic playing area adjacent to the previous one, all two located inside said enclosure; a sandy area adjacent to said play area and inside said enclosure; une aire de parcours normal s'étendant en s'écartant de ladite aire de sable et à l'extérieur de ladite enceinte, un certain nombre d'aires simulant des greens situés dans différentes aires dudit parcours normal de façon à fournir des distances approximatives allant de 18,28 m à 220,14 m à partir de ladite'aire de base de jeu, et plu- sieurs obstacles réels ou simulés, par exemple, des bosquets, de l'eau et du sable, à différents endroits dans ladite aire de parcours normal, tous ces aires étant adjacentes les unes aux autres. a normal course area extending away from said sand area and outside said enclosure, a number of areas simulating greens located in different areas of said normal course so as to provide approximate distances ranging from 18.28 m to 220.14 m from said base play area, and several real or simulated obstacles, for example, thickets, water and sand, at different places in said area of normal course, all these areas being adjacent to each other. 6. Le tracé de jeu de golf de la revendication 5 dans lequel toutes les aires herbeuses sont recouvertes d'herbe artificielle, en: nylon par exemple. 6. The golf course of claim 5 wherein all the grassy areas are covered with artificial grass, for example: nylon. 7. Le tracé de jeu de golf des revendications 5 ou 6, dans lequel lesdites aires à greens de golf simulés comprennent des récipients d'eau. 7. The golf course pattern of claims 5 or 6, wherein said simulated golf greens areas include water containers. 8. Le tracé de jeu de golf de la revendication 7, comprenant <Desc/Clms Page number 8> des moyens pour éclairer lesdites étendues d'eau et; des moyens lumineux pour marquer les limites, les obstacles et leur équivalent. 8. The golf course of claim 7, comprising <Desc / Clms Page number 8> means for illuminating said bodies of water and; luminous means to mark limits, obstacles and their equivalent. 9. La méthode pour jouer une partie de golf simulée comprenants l'envoi de la balle do gôlf depuis une aire de base de jeu vers une aire de parcours normal ayant des marqueurs de distance et des aires à greens de golf simulés, l'enregistrement de la distance du parcours effectué par la balle de golf, l'envoi de la balle en plusieurs reprises en di- rection de l'aire à green simulé, compte-tenu de la distance calculée depuis l'aire de base de jeu basée sur la distance du coup ou des coups précédents, l'indication de l'endroit où la balle tombe, l'envoi des coups "sand trap" simulés hors d'une herbe de sable adjacente à ladite aire de base de jeu, le calcul: 9. The method of playing a simulated round of golf including sending the golf ball from a base playing area to a normal course area having distance markers and simulated golf greens areas, recording the distance of the course made by the golf ball, sending the ball several times in the direction of the simulated green area, taking into account the calculated distance from the base playing area based on the distance of the previous stroke (s), the indication of where the ball fell, the sending of the simulated sand trap strokes out of a sand grass adjacent to said basic playing area, the calculation: des coups ainsi accumulée, et le jeu des coups roulés "pntting" sur une aire de jeu des coups roulés pour déter- miner la marque finale. of strokes thus accumulated, and the game of putts "pntting" on a putting area of putts to determine the final mark. 10. La méthode de la revendication 9 dans laquelle des cartes de marque provenant de parcours de golf réels sont utilisées conjointe- ment et de façon correspondante aux différentes aires et parcours de l'aire du parcours de golf simulé. 10. The method of claim 9 in which tag cards from actual golf courses are used in conjunction and correspondingly to the different areas and courses of the area of the simulated golf course.
BE722489D 1968-10-18 1968-10-18 BE722489A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE722489 1968-10-18

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE722489A true BE722489A (en) 1969-04-18

Family

ID=3853698

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE722489D BE722489A (en) 1968-10-18 1968-10-18

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE722489A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US3464703A (en) Golf course
US4572512A (en) Golf course
US9227122B2 (en) Game system and method for hitting a ball through a playing field
US4696474A (en) Golf course
US3649027A (en) Golf course
US4798385A (en) Double ended golf course
US5163683A (en) Golf park
US5112054A (en) Golf park
US4189152A (en) Golf link
US5092600A (en) Indoor-outdoor golf course
US3350099A (en) Golf course
US20150314187A1 (en) 3T Golf (&#34;3TG&#34;)
CA1320975C (en) Indoor-outdoor golf course
US5026060A (en) Indoor golf game
Pagnoni The joy of bocce
BE722489A (en)
Thomas Golf Architecture in America: Its Strategy and Construction
Campbell et al. The Scottish golf book
Williamson Born on the links: a concise history of golf
Sowell The Masters: A Hole-by-hole History of America's Golf Classic
JPH04322670A (en) Golf park
Ryan MONTANA’S LONGEST DRIVE: USING A TECHNICAL COMMUNICATION SKILLSET TO DESIGN, DEVELOP, AND PROMOTE GOLF IN MONTANA
WO2000047293A1 (en) Flag golf
JPH03275082A (en) Golf park
Lemon The Story of Golf in Oklahoma