<Desc/Clms Page number 1>
Système bélinographique.
Cette invention concerne des équipements bélinographiques et plus particulièrement un système bélinographique comprenant des émetteurs-récepteurs aptes à opérer par la réseau téléphonique automatique à distance directe soit avec ou sans liaison électrique directe avec celui-ci.
L'émission bélinographque est bien connue dans la technique. Elle fut souvent utilisée antérieurement comme modo d'information par émission photographique au moyen de canaux d'émission prédéterminés loués. Plus récemment un équipement fut lancé sur le marché pour l'émission à vitesse élevée do documents au moyon de canaux d'émission à largo bande. La présente invention concerne particulièrement l'émission économique et flexible de lettres, dessins et autres documente noirs et blancs sur dos canaux téléphoniques ordinaires à fréquence vocale.
Un équipement avec ces caractéristiques doit être bon
<Desc/Clms Page number 2>
marché et l'invention fournit par conséquent un émetteurrécepteur bélinographique dans lequel une grande partie des composants participent à la fonction d'émission et de réception, contrairement à un émetteur et récepteur séparés.
Il est désirable que 1.'équipement soit capable de l'émission de documents à n'importe quel endroit où des appareils téléphoniques sont disponibles. L'invention fournit un émetteur-récepteur bélinographique qui est capable soit d'émettre soit de capter des documents à travers n'importe quel appareil téléphonique classique sans nécessiter une liaison électrique avec colui-ci L'émetteur-récepteur bélinographique de l'invention est capable d'établir un synchronisme avec un émetteur-récepteur semblable et situé à distance indépendomment du caractère, de la fréquence, ou do la phase du secteur électrique auquel chacun d'eux peut êtro branché.
L'équipement doit minimiser les charges téléphoniques associées avec l'émission du document, L'invention fournit un équipement qui n'oblige pas l'opérateur de louer un soidisant groupe à renseignements de la compagnie de téléphonie qui émet les documents en un temps plus court qu'il n'a été possible jusqu'à présont et qui permet aux opérateurs d'équipemont à chaque bout du fil de la liaison d'émission d'interrompre la liaison téléphonique aussitôt qu'elle n'est plus utilisée ou que l'émission n'est plus claire.
L'équipement doit aussi être capable d'opérer au moyen du groupes à renseignements de la compagnie de téléphonie où ceux-ci sont disponibles pour profiter de leur capacité d'émission améliorée. L'invention fournit un émetteur-récepteur bélinographique qui fonctionne avec deux signaux à
<Desc/Clms Page number 3>
niveaux différents et qui interviennent avec un groupe à renseignements classique destiné à l'émission de signaux digitaux à travers les lignes téléphoniques.
L'équipement doit fonctionner de façon sure indépen- demment del'habilité de l'opérateur. L'invention fournit un émetteur-récepteur bélinographique qui exige seulement l'introduction d'une pièce de papier et l'appel téléphonique afin de réaliser une émission bélinographique de haute qualité.
Des objets spécifiques seront mis plus complètement en évidence au'cours de la description de l'invention qui va suivre, avec référence aux dessins annexés.
La figure 1 est une vue extérieure d'un émetteurrécepteur bélinographique selon 1 invention.
La figure 2 est un schéma simplifié représentant les fonctions de l'invention.
La figure 3 est une vue simplifiée en perspective du mécanisme d'enregistrement.
La figure 4 est une vue simplifiée on perspective du mécanisme d'émission.
La figure 5 représente les éléments logiques du circuit utilisés dans des figures qui suivent.
La figure 6 représente le circuit fondamental de minutage.
La figure 7 représente los formes d'ondes répétitives correspondant à la figure 6
La figure 8 représente les régulateurs transducteurs de l'émetteur etdu téléphone,
La figure 9 représente le circuit logique de l'émetteur.
La figure 10 représente les formes d'ondes crêpes dans le circuit du la figure 9.
<Desc/Clms Page number 4>
La figure 11 représente le circuit amplificateur vidéo utilisé dans les figures 9 et'10.
La figure 12 représente le pouvoir d'impression et les circuits de réglage.
La figure 13 représente une forme alternative de la figure 12.
La figure 14 représente l'amplificateur de commande du moteur à impulsion ou moteur pas-à-pas.
La figure 15 représente le circuit logique de l'impri- meur.
La figure 16 représente les formes d'ondes illustrant la réalisation du synchronisme.
La figure 1 représente l'apparence extérieure d'une forme d'un émetteur-récepteur bélinographique selon l'invention. L'appareil est enfermé par un coffret 120 comprenant une ouverture 121 généralement horizontale dans sa face frontale. Un tambour rotatif 122 comprend une réglette de serrage 123 visible dans l'ouverture. L'ouverture 121 permet l'accès au tambour de sorte qu'un opérateur peut attacher une feuille de papier au tambour pour faire un enregistrement bélinographique.
Sur le coffret se trouve un plateau 124 pour placer un document à émettre et pour l'alimenter à travers une fente 125 dans le dispositif de balayage ou l'analyseur 120 Le coffret 120 comprend aussi un bouton de réenclenchement 130 et une lampe de signalisation 131. Une boite 127 adjacente au coffret 120 est reliée à celui-ci et est capable de contenir un combiné téléphonique standard. La boite est munie d'un couvorcle pivotant 128 et d'un cliquet 129,
La figure 2 est un diagramme schématique représentant en grandes lignes de quelle façon deux émetteurs-récepteurs
<Desc/Clms Page number 5>
bélinographiques de La figure 1, dont chacun est à un emplacement différent, peuvent être relias afin de former un système bélinographique bi-directione1.
Il est évident, cepen- dant, que les blocs fonctionnels de la figure 2 correspondent seulement d'une manière très générale aux circuits ou aux fonctions de c@rount décrets dans les figura subséquent'.:.:'.
La première étape pour l'émission d'un document consiste en ce que l'opérateur à un bout du fil utilise son appareil téléphonique 135, composele numére de l'appareil. téléphonique 13@ correspondant à l'autre bout du fil, en général à travers une ou plusieurs centrales téléphoniques 1.36 intervenantes. Après qu'une liaison nonmale vocale a été confirmée à l'opérateur à chaque bout de l'équipement;, chaque opérateur met son combine
137 dans la boite 127 et en ferme le couvercle. Un des opérateurs introduit un document à travers la fente 125 dans le dispositif de balayage 126 de son unité.
Le dispositif de balayage 126 envoie alors un signal de contrôle au circuit émetteur-récepteur 140 qui étant sensible au document dans la dispositif de 'balayage 126 et au combiné dans la boite 127 adapte 1'émetteur-récepteur au mode d'émission. Le dispositif de balayage 126 envoie de même des signaux de vision à l'émetteur 138 qui développe les signaux et les utilise afin de contrôler 1'opération du dispositif de balayage 126. Entre-temps, l'émetteur 138 combine les signaux de vision avec, les signaux de contrôle du circuit de l'émetteur-récepteur 140 et les introduit dans le combiné 137, duquel ils seront émis à la ligne téléphonique.
En même temps, même ci l'émission a lieu à ce moment, le circuit de minutage et de puissance 139 échangent des signaux avec ''imprimeur 142 et produisent d'autres signaux qui sont développés par le circuit émetteur- récepteur 140.
<Desc/Clms Page number 6>
L'autre émetteur-récepteur capte un signal du combiné 137 correspondant et qui est détecté par le récepteur 141 qui cause le circuit émetteur-récepteur 140 à mettre l'émetteurrécepteur dans le mode de réception. Les signaux captés causent aussi le circuit émetteur-récepteur @ contrôler l'opération des circuits de minutage et de puissance 139 de façon à amener l'imprimeur 142 en sychronisme avec le dispositif de balayage 126 de 1'émetteur-récepteur étant en émission. Les signaux captés sont appliqués . l'imprimeur 142 et l'amènent à enregistrer un bélinogramme du document émis.
A chaque émetteur-récepteur un circuit de surveillance 143 controle l'opération des différents circuits de manière à ce qu'un signal d'alarme correspondant retentit à chacun des deux émetteurs-récepteurs si l'émission est complète ou bien interrompue. Le signal d'alarme avertit chacun des opérateurs d'enlever le combiné et de communiquer entre eux afin de déterminer si des documents son+, réémettre, si des documents supplémentaires sont à émettre dans l'une ou l'autre direction, ou si la liaison téléphonique doit être terminée.
Il résulte de la description précédente qu'un nombre illimité d'émetteurs-récepteurs bélinographiques selon l'invention peuvent etre utilisés en combinaison l'un avec l'autre, puisque n'importe quel émetteur-.récepteur peut être relié pour opérer avec un autre, soit pour l'émission, soit pour la réception, par des facilités de commutation classiques de compagnies de téléphonie. Des arrangements à appels multiples peuvent être utilisés afin de permettre à l'un des émetteurs-récepteurs d'émettre simultanément aux autres.
<Desc/Clms Page number 7>
EMI7.1
La figure o est une vue !;i!'1rl..f':(:,,,, t'lî I?:: v.. ,,, t - :.ii . 5u mécanisme d' i!t.l'rr8Gion ou d'er:egi:¯ ...r¯a. Le "tc':::.bo,;:: rotatif 122 étant m i:l¯. 9 d"ns des paliers, non .ce:- r6snt?s, .",,,,t commande Flr l' int('r0(!i'1::.re des engrenages 151.) 152 -:.1; 15; ,,:r "J moteur 150 :1'.1:. :.:.t de préférence ,in acteur synchrone bij o]<-,iT.e comprenant par exemple un rotor t cii?s'.2't'i: pe:;'f.l:.lI1(;n.t pour
EMI7.2
fournir une relation prédictable entre la phase de puissance
EMI7.3
électrique et la phase de rotation. LL moteur 150 porte un
EMI7.4
pignon 151 qui commande un engrenage fou 152 dans un rapport
EMI7.5
de réduction de 2 à 1, et l'engrenage fou 152 commando l'engrenage 155 du tambour dans un rapport de icduction de 10 à 1.
Une paire de cames 162 et 163 est :.ittch6e au t,#l#bour 122 et commande les commutateurs 164 et 165. Les fonctions el..:: C0S commutateurs seront décrites ci-après 8n combirii;5on avec 1' description des figures 6 et 12. Le chariot de pluae a écrire
EMI7.6
154 est placé adjacent au tambour 122 et est monté latéralement de façon mobile sur des rails 155 lui cont parallèles l'un
EMI7.7
l'autre ainsi qu'au tambour 122. Le: chariot dé, plumu à écrire 154 est pourvu d'une pointe d1enregL;tr'.,nh.:nt 15' qui peul. être pressée en contact avec le- tambour par un M"t' 1)1[lE;"" électromagnétique 15'7 et écartée du t:.T.^.tt,.f= j>mir un !'1':;;::Ol't 18.
Un fil ;'lc ,"-1'1 :uc fl(;xi.b11: ie6 11m(:!h' 1...i.. t. 4?ll:.'nLaIl:,r ;1<. cc'ntrol'..'. l'assemblaec- 1 quo 157 t :. la l'ointe ,1' ii;r> jji;",i><.ment 156 ('.1L:-I:il'mc. L, chariot de pluia' :. écrir', l' <,r jt >jj<> ,<,Jià#1 une vis de guidltC0 19 qui ust :ou.n'.. cl,T^ 1., CCfn troi;;1..ni;C soit prtr un noti,Jr 1, impulcior.. lE'() tournant ùi"11:; 1'... :crr: don aiguillon d'une montre soit p,;r un rßti::ur :, 1.Ir.fu1t.ton 161 tournant dans lts :'1\.'11;1 inVll':::L', les d" U'X r,caua: :. 1=g>ul,;.ion étant relié::.! l'ua { l'autre iiinni qul,'. la vin d-, ,,;u9.w'.
D'' cette m:mir'1 1'0, la pointe d 1 enrp.glùtrtm('nt 1; peut ctrt' avancée en accroissant de manière uniform 3m^ l'ordre du 0.02)/j. cm
<Desc/Clms Page number 8>
EMI8.1
dans une direction parallèle à c4.. d 1 f -::x(. 'J -.:;;.-sz:. r:'t sensible aux connJmdcn dérivées de l'8Eblc des circuits tel qu'il sera décrit ci-prè$.
L!1 pointe d'enregistrement 155 pcut (peu:::..,.=- .li±1>Fr..=1;.5 formes bien connues. Elle peut comprendre un cr.^.yo ::lét",11 Lf.:. électriquement isolé et apte à écrire directement sur du papier d'enregistrement électrolytique et blinogr-.-tphiqut classique. La même frme de pointe peut être utilisée pour déposer une charge électro-statique sur une f:uill.-: iso160 pour un développement subséquent nar des techniques xérographiques connues. Une simple pointe métallique peut aussi
EMI8.2
être utilisée pour enregistrer directement sur du papier d'enregistrement sensible à la pression en envoyant au choix du cour?Jat électrique à l'assemblage électromagnétique 157.
Des formes diverses d'appareils pour une déposition sélective d'encre liquide peuvent être utilisées. Une source lumineuse concentrée à intensité variable peut de même être utilisée pour former une image latente sur une feuille de papier photographique ou similaire. Toutes ces méthodes ou toute autre méthode appropriée de la technique d'enregistrement bélinographique peuvent être utilisées dans cotte invention.
La figure 4 est une vue sinplifiée en perspective d'une ferme d'un dispositif de balayage 126. Une paire- de rouleaux
EMI8.3
coonandés 176 est munie de roues d'engrenage 177, de nene qu'un zaataur à impulsion 178 qui peut tru identique au motour 160 ou 161 de la figure 3. Iu matcur 178 connandu les rouleaux 176 par une counroiv de minutage ou du transmission 179.
Chaque rouleau do commande 176 coopéra avec un rouleau de contact 180
EMI8.4
situé ilm6ditcnont au-dessus de cului-ci pour alimenter une feuille do papier au dispositif do balayage par des avancements dans
<Desc/Clms Page number 9>
l'ordre de 2,54 x 10-2 centimètres, Des lampes fluorescentes 181., de préférence alimentée, par du courant continu sont situées au-dessous des rouleaux commandés 176 et sont munies de réflecteurs qui ne sont pas représentés dans cette figure, afin de diriger de la lumière vers le haut confie la surface inférieure d'une feuille de papjcr passant à travers les rouleaux, et étant supportée par un plateau contenant une fente, également non représente sur cette figure.
Un galvanomètre à miroir 185, comprenant un petit miroir 184, échantil- lonne la lumière réflectée de la feuille de papier et la passe à traverse l'objectif 185 au photo-multiplicateur 186 ou à d'autres dispositifs photo-sensible:.}. Puisque le galvanomètre à miroir est un appareil adapté à. osciller rotativement le miroir autour d'un axe, le photo-multiplicateur 186 est capable de balayer un spot de lumière par un mouvement de va et vient en ligne sur un document ou une autro feuille de papier passant par les rouleaux de commande,
La figure 5 représente certaines formes de circuits élémentaires logiques qui sont largement utilisées dans les figures subséquentes de cette description.
La figure 5A représente le NAND et le NOR symboles de déclencheur périodique et un circuit transistorisé approprié pour réaliser la fonction représentée par les symboles. Les symboles reprécontés NAND et NOR montrent effectivement la même fonction de circuit tel qu'il est montré par exemple dans MIL-STD- 806B, du 26 février 1962.
Dans les termes du circuit à transistor représenté, les symboles représentent la fonction suivante: la tension de sorti est moins 6 volts si, et seulement si toutes les entrée.-:; sont à séro volt, autrement le débit est à zéro volt. Il. est commode de considérer la
<Desc/Clms Page number 10>
plupart des déclencheurs d'entrée périodique sur les figures suivantes comme déclencheurs d'entrée périodique NAND avec "1" égal à zéro volt et "0" égal à moins 6 volts.
La figure 5B représente la façon dont @ des circuits do la figure 5A peuvent être couples encre eux afin de fournir un circuit flip-flop. Le circuit flip-flop est saractérisé en ce qu'il change son état seulement si une tension de moins 6 volts est appliquée à la borae d'entré-'? appropriée.
Plus spécialement, si moins 6 volts sont appliqués à l'entrée de réonelenchement, le flp-flop est enclenché, c'est-à-dire la sortie "1" aura une valeur de 0 volt et la sortie zéro sera moins 6 volts. La figure 50 représente une modification manifeste et explicative de la figure 5B dans laquelle le flip-flop peut être enclonché à un de ses niveaux par une tension de moins 6 volts appliquée à une des deux entrées correspondantes. La figure 5D montre comment la fonction de convertisseur est réalisée par le déclencheur d'entrée pério- diquo de la figure 5A. La figure 5E représente un déclencheur flip-flop qui change con état à la suite d'une impulsion appliquée à une seule borne d'entrée.
Dans la forme utilisée dans cette description, le signal d'entrée est une impulsion positive de 6 volts et les tensions de sortie sont soit zéro volt ou moins 6 volts. Les exemples de réalisation des transistors représentés ayant lus fonctions du circuitdécrit peuvent être obtenus en forme de module de la "Engineered Electronics Company of Santa Ana, California". Le circuit NAND/NOR est leur modèle Q-411 ou Q-421, et le circuit de la figure 5B représente deux modèles soit Q-412 ou Q-422.
<Desc/Clms Page number 11>
Les symboles et circuits de la figure 5 représentent coux choisis pour l'utilisation de 1'illustration de l'invention.
Les fonctions représentées par les symboleslogiques pouvent être réalisées par des circuits du multiples formes qui peuvent être obtenues de nombreux producteurs et ceux-ci sont tous bien connus. Les gens du métier réalisent également que l'ensemble des circuits logiques du type représenté dans los figures subséquentes a une certaine relation générale entrée-sortie qui peut être reproduite en utilisant de différents arrnagements contenant les menés élénents fondamentaux logiques et on outre, cette fonction peut être réalisée en utilisant des éléments logiques de types tout-à-fait différents gui n'ont pisbesoin d'être des éléments électroniques.
Conne simple illustration on peut noter que des déclencheurs d'entrée périodique NAND/NOR peuvent être substitués aux déclencheurs d'entrée périodique NAND/NOR et qu'il peut 001:10 être possible de simplifier ainsi la réalisation décrite de l'invention. En Général, le construc- teur va choisir le typo et la forme de ces bloes logiques de construction bassés sur des considérations telles que le prix, .. grandour, la sûreté, les demandes de tension et de courant, la vitesse,, les capactiés d'entrée et de sortit; cte.
<Desc/Clms Page number 12>
Les circuits de minutage¯.
La figure 6 représente les circuits de minutage utilisés pour produire les formes d'onde de minutage représentées dans la figure 7 et qui sont utilisées pour contrôler l'opération de l'émetteur-récepteur bélinographique. Un diapason ou un autre oscillateur stable 201 peut produire une fréquence de sortie de 3840 cycles qui est développée par un circuit correcteur d'impulsions 202 afin d'obtenir une suite d'impulsions positives à la fréquence de l'oscillateur. Ces impulsions sont appliquées à un compteur ou une chaîne diviseur do 7 déclencheurs flip-flop reliés successivement et identifiés par I à VII. On peut également utiliser un oscillateur piloté au quartz à plus haute fréquence avec des diviseurs supplémentaires.
Pour des raisons de commodité, seulement les 6 premiers étages sont considérés comme constituant une échelle distincte de 64 au compteur 203 et sont représentés ainsi dans la figure. Chaque compteur peut être simultanément remis à zéro à partir diane source commune par-des diodes de couplage 204, mais la fonction de remise en place ne sera pas décrite excepté en combinaison avec la figure 15. La sortie de l'étage VI est une onde de forme carrée de 60 cycles identifiée comme signal A, et qui est utilisée pour commander le moteur 150 tel qu'il est représenté sur les figures 3, 12 et 13. La sortie de l'étage VII est une onde de forme carrée H de 30 cycles.
Le moteur 150 tourne à une vitesse de 3600 tours par minute et commande le tambour 122 à uno vitesse de 180 tours par minute de manière qu'une rotation nécessite 333 1/3 millisccondos ou 20 cycles du signal A. Lo tambour 122 qui commande par les carnés 162 et 163 les commutateurs 164 et 165 produit des signaux de minutage M,M et S d'une manière qui .sera plus amplement montrée sur
<Desc/Clms Page number 13>
la figure 12.
Pendant la rotation du tambour 122, le signal M est à zéro volt ou dans son niveau logique "1" de 355,5 à 7,5 et S est dans son niveau "I" de 22 à 36 . Le signal M est simplement l'inverse du signal M. Pour les raisons qui ressortiront plus tard, la position autrement arbitraire du zéro degré du tambour 122 devra être choisie à un endroit uù la pointu d'anregistrement ou d'impression se trouve au-dessus de la barre de fixation 123. A cause; de la relation fixe; qui existe donc entre le diviseur de fréquence 203 ut le tambour 122, il est comode d'utiliscr la position angulaire du tanbour 122 pour spécifiur des formes d'ondes diverses produites dans la figure 6.
Pour des raisons du connodité, on peut noter que dans la réalisation représentée, un cyclo d'oscillation 201 correspond à 0,26 millisec@ndes et correspond aussi à 0,28 de rotation du tambour 122. Ainsi, un degré de rotation correspond à environ 0,93 millisecondes.
Los sorties "0" des otages III et IV du compteur 203 sont combinées dans le déclencheur d'entrée périodique NAND 205, la sortie duquel est convertie par le convertisseur 210, retardé légèrement par une capacité 224 etappliquée au déclencheur d'entrée périodique AND 215. Ce signal est au niveau logique "1" chaque fois que le compteur 203 est dans les valeurs de 0 à 3, de 16 à 19, de 32 à 35, ou de 48 à 51.
D'autres développements de ce signal soront décrits plus tard.
Les sorties "0" des étages V et VI du compteur sont combinées
<Desc/Clms Page number 14>
dans le déclencheur d'entrée périodique AND 206 et le signal résultant est converti afin de fournir un signal D qui est à son niveau logique "1" chaque fois que le compteur 203 registre des valeurs de zéro à quinze inclusivenent.
Par conséquent, cette sortie apparaît 20 fois par rotation de 0 à 4,5 , do 18 à 22,5 , de 36 à 40,5 , etc, et est appelé slgnal du compteur d'avancement -
La sortie "0" de l'étage V est combinée avec la sortie "1" de l'étage VI du déclencheur d'entrée périodique 207, la sortie duquel est convertie dans lu convertisseur 212 qui fournit un signal qui est à son niveau logique "1" pendant les valeurs de 32 à 47 inclusivement, Ce signal est combiné dans un déclen- cheur d'entrée périodique NAND 217 avecun signal d'entrée S qui est à son niveau logique "1" de 22 à 36 .
La sortie du déclencheur d'entrée périodique 217, convertie par le convertisseur 228, est un signal qui est à son niveau logique"1" seulement de 27 à 31,5 et est identifié comme signal de prévidéo G.
Les sorties "1" des étages V et VI sont combinées dans le déclencheur d'entrée périodique NAND 208 afin de fournir un signal qui est' à son niveau logique "0" si le compteur 203 cnresistre les valeurs de 48 à 63 inclusivement. Ce signal est identifié corme F et ost à son niveau logique "1" de 0 à 13,5 , de 18 à 31,5 , de 36 à 49,5 , etc. Ce signal est aussi converti dans le convertisseur 213 afin de fournir un signal qui est à son niveau logique "1" 'de 13,5 à 18 , 31,5 à 36 , etc, et est utilisé intériourenent conne entrée aux déclcn- cheurs d'entrée périodique 218,220, 221,222 et 223.
L'autrc
<Desc/Clms Page number 15>
entrée au déclencheur d'entrée périodique 218 est l'entrée
EMI15.1
"1" de l'ézase 1 . Par conséquent, 1-. sortie du déclencheur d'entrée périodique 218 est la triple ccincidcnce des t^.;:a cctùptéurs IV, V, VI C--lle-ci est convertie dans le convtrtisseur 229 fin de fournir un signal qui est à non niv-ru logique "1" pour des valeurs de 50 à 63 inclusivencnt c.u de 153/4 à 18'', do 33 3/+ à 36 , de 51 3/4 à 54 , etc.
La. triple coïncidence de la sortie "1" des étages IV, V, VI est aussi détectée dans le déclencheur d'entrée périodique 209, convertie dans le convertisseur 214, combiné dans le déclencheur d'entrée périodique 219 avec les sorties "1" des étages II et III et finalement convertie dans le convertisseur 230. Le signil résultant est par conséquent à son niveau logique "1" pour des valeurs de 62 à 63 inclusivement.
Ce signal est identifié conne L et appnraît de 359,4 à 360 , de 17,6 à 180, 35,6 à 36 . etc.
EMI15.2
Li sortie du convertisseur 213 ont :uc si (,o!bin6c dans le déclencheur d'entrée périodique 220 :':Vue le sign.-'l 3 nfin de produire une inpulsicn de raiins 6 volts s'6tl'ud"'.nt 4c 31,5 à 36 , ,'.:'¯k. >.v..ll:1iç,n ct '1.ppli!}1.l': à 'une entrée du flip- flop 231 .1:. h,I'tll., du convertisseur 213 est 'l'1.uwi cor:b9 n:o dans le déclencheur d'entrée périodique 221 '1.VL'C le ciyùni;1 1"1 ffin de prc-duiro un Gignr.1 de !':lO inz 6 .volt;> G 1 Ót0ndrmt de 355,5 à 0 . = C4tt.: inpulsion .ût ppli1Uu à l'autre entrée du flip-flop 231 Vu que lo flip-flop est qltvrntiv0wunt enclencha et r.5.ii;cl;nchô p'lI' les ajguuux appmriiccnnt fi :k8 deux bernas d'-ntréo, un signal à 1-t borne de sortie :.ppropz3.1 sera su rur,L^u logique "1" de 31,5 à 355,5 .
Ce sizn,;1 est
<Desc/Clms Page number 16>
appelé signal vidéo J de déclencheur d'entrée périodique. La sortie du déclencheur d'entrée périodique 221 est ',usai convertie dans le convertisseur 132 afin de fermer un signal qui est à son niveau logique "1" de 355,5 à 0 et qui est appuie signal vidéo final E.
La sortie du convertisseur 213 est aussi appliquée aux premières entrées des déclencheurs d'entrée périodique NAND 222 et 223, les sorties desquelles sont reliées aux bornes d'entrée opposées d'un flip-flop 233. La seconde entrée du déclencheur d'entrée périodique 222 est reliée au signal M, tandis que la seconde entrée du déclencheur d'entrée périodique 223 est reliée à l'inverse du signil M, c'est-à-dire M.
Ainsi, le flip-flop 233 change son niveau chaque fois que le signal M change son niveau, nais le signal est retardé dans chaque cas jusqu'à ce qu'un signal logique "1" est reçu du convertisseur 213. Par conséquent le flip-flop 233 change son niveau à 355,5 et 13,5 , plutôt qu'à 352,5 et 7,5 . La sortie du flip-flop 233 s'étendant de 355,5 à 13,5 est appelée signal N.
En se référant de nouveau au signal D décrit antériourement ce signal est combiné dans le déclencheur d'entrée périodique 216 avec le signal M qui fonctionne connue filtre et qui permet seulement à un signal D de passer par rotation. Le signal résultant est converti par le convertisseur 127 et constitue un signal B, qui est seulement à son niveau logique "1" de 0 à 4,5 . La sortie du déclencheur d'entrée périodique 216 est aussi appliquée à un circuit multivibrateur à retard 125 qui la retarde presque pour une rotation complète du tambour 122
<Desc/Clms Page number 17>
afin de fournir un signal représenté dans la figure 7.
Le signal B est aussi conbiné dans le déclencheur d'entrée périodique 215 avec la sortie du convertisseur 210 décrite antérieurement. La sortie négative du déclencheur périodique 215 s'étend ainsi seulement des valeurs 0 à 3 du compteur 203 et seulement à la position de 0 du tanbour 122. Le signal résultant est converti dans le convertisseur 126 afin de produire un signal appelé 0 qui est, à son niveau logique "1" seulement de 0 à 1,
13 '
La figure 7 représente les formes d'onde décrites ci-dessus et une forme d'onde synthétisée DF qui est la coïncidence du signal F décrit antérieurenent et l'inverse du signal D décrit. Ce signal composé s'étend de 4,5 à 13,5 , de 22,5 à 31,5 , etc. Cotte forne d'onde particulière sera utilisée en combinaison avec la figure 9 en conbinaison avec certaines autres formes d'onde représentées.
<Desc/Clms Page number 18>
Circuits d'émission.
La figure 8 représente le dispositif de balayage ou l'analyseur et l'assemblage téléphonique schématique d'une façon plus détaillée avec l'ensemble des circuits associés.
On peut voir que les lampes fluorescentes 18- représentées antérieurement dans la figure 4, sont munies de réflecteurs 301 et qu'un plateau 302 est prévu pour supporter un document dont la face est dirigée vers le bas quand il passe à travers les rouleaux de commande et les rouleaux de pression 176 et 180, Une fente 303 est prévue dana le plateau entre los lampes et immédiatement au-dessus du galvanomètre à miroir 183. Cette figure représente également une ouverture ou un arrêt 304 qui est située entre la lentille 185 et le photo-multiplicateur 186 afin de limiter et de définir la grandeur de la surface de prélèvement qui est balayée par un mouvement de va et vient sur le document par le galvanomètre à miroir 183.
Le galvanomètre à miroir 183 peut être n'importe quel dispositif approprié capable de convertir rapidement un signal d'entrée dans une rotation correspondante d'un miroir.
Des galvanomètres à miroir commerciellement disponibles du type vendu pour l'utilisation dans des oscillographes pour des enregistrements optiques à canaux multiples représentent un appareil approprié dudit type. Un appareil particulièrement approprié pour l'utilisation dans la réalisation représentée de l'invention se laisse aussi réaliser par là fixation d'un miroir d'un diamètre de 1,77 cm au manchon de la plume d'un galvanomètre enregistreur à plume, dont le numéro de catalogue est 428647-920138, et qui est fabriqué par
<Desc/Clms Page number 19>
"The Brush Instruments Division, de la Clevite Corporation.'! ou par une fixation au manchon de dispositifs analogues fabriqué- par"Sanborn Division de la Heweett-Packard Company'' .
Dans cette figure sont également représentés les commutateurs détecteurs de papier 306 et 307 qui sont situes pour détecter la présence d'une feuille de papier dans le dispo- sitif de balayage. Le commutateur 306 a détecté la présence d'une feuille de papier lorsqu'elle est d'abord présentée au dispositif de balayage au côte gauche, et le commutateur 307 détecte la présence d'une feuille de papier dans le dispositif de balayage et approximativement à la position de la fente 303. Le commutateur 306 commande un relais associé à contacts multiples Kl et le commutateur 307 commando un relais associé à contacts multiples K2. Lo commutateur 307 peut être remplacé par un circuit retardeur commandé par le commutateur 306.
La puissance de marche de cos relais passe à travers un commutateur 308 qui est situé dans la boite télé- phonique 127, et qui est situé de telle manière qu'il va fermer le circuit des relais K1 et K2 pour y passer du courant soulement lors d'un emplacement correct du combiné téléphonique dans la boite. L'introduction d'une pièce de papier dans le détecteur permettra au commutateur 306 de commander le relais Kl seulement si le commutateur 308 est correctement fermé. Parmi ses autres fonctions le relais K1 possède un con- tact Kla qui applique une tension de moins 6 volts à une résistance 312, l'autre bout de laquelle étant relié à la manse.
La tension apparaissant à travers la résistance 312 est appliquée au convertisseur 313, la sortie duquel est unu tension de contrôle d'émission T qui est seulement à son niveau logique "1" quand le relais Kl est commandé. Cette sortie T est utilisée' pour contrôler l'opémeation de 1'émetteur-récepteur dans son mode
<Desc/Clms Page number 20>
d'émission. Quand le commutateur 308 est fermé, mais que le relais Kl n'est pas excité, une tension de moins 6 volts sera appliquée à la résistance 322 au lieu de la résistance 312.
La tension apparaissant à travers la résistance 322 est appliquée au convertisseur 323, la sortie duquel, se trouvant à son niveau logique "1" seulement quand le commutateur 303 est fermé et quand le relais Kl n'est pas excité et fournit aussi une tension de contrôle de réception R afin de contrôler l'opération de l'émetteur-récepteur dans le mode de réception.
Le relais K2 a un contact (a) qui maintient le relais Kl fermé aussi longtemps que le relais K2 est fermé. Par conséquent le relais Kl restera fermé aussi longtemps que le document est toujours au-dessus de la fente 303 et le signal T restera à son niveau logique "1" pendant ce temps. Les relais K1 et K2 et d'autres relais qui spront décrits plus tard sont représentés avec leurs contacts dans leur état non-excité. Les contacts du relais ne sont pas représentés nécessairement à proximité du symbole de la bobine du relais.
Le moteur de commande 1?8 est représenté en combinaison avec une paire de bobines do commande 305. Beaucoup de types de moteurs à impulsion peuvent être utilisés comme moteur 178, ou comme moteurs 160 et 161. Ils peuvent être par exemple un solénoide électrique ordinaire associéavec un cliquet et une commande à encliquetage, un solénoide rotatif associé à un embrayage de commande à une direction, un mécanisme de commande d'un relais à impulsion classique ou un moteur à impulsion dit "Cyclonome" vendu par Sigma Instruments, Inc.
Ce dernier type est préféré et comprend, comme il est bien connu, une paire de bobines de commande correspondant au symbole de référence 305 et qui sont excités alternativement par dos moyons représentés sur la figure 14,
<Desc/Clms Page number 21>
Le photo-multiplicateur 186 est relié à un déclencheur d'entrée périodique d'un amplificateur à ondes quadratiques 321 qui est représenté plus explicitement dans la figure 11.
L!excitation du galvanomètre 183 est contrôlée par un contact (b) du relais K2 de manière que le galvanomètre soit capable d'opérer quand un document se trouve dans une position au - dessus de la fente 303. La puissance de commande du galvanomètre provient soit d'un générateur de pré-balayage 319, soit d'un générateur de balayage 320, sous le contrôle du relais K6, qui est sous le contrôle des circuits de la figure 9. Le générateur de balayage 320 fournit une tension linéaire à pente qui est synchronisée avec la rotation du tambour 122 au moyen du signal d'entrée ? de la figure 6.
Le générateur de pré-balayage 319 filtre et amplifie l'onde carrée d'entrée H de 30 cycles de la figure 6 afin de fournir un signal à onde sinusoïdale de 30 cycles qui a 10 cycles ou 20 demi-cycles par rotation du tambour 122. Une onde triangulaire peut aussi être appropriée. Des circuits appropriés pour les générateurs 319 et 320 sont représentés dans les figures 7 et 8 respectivement de la demande de brevet U. S. No 471,799, déposée le 14 juillet 1065. Les raisons pour prévoir une vitesse élevée et une vitesse réduite de la forme d'onde de balayage ressortiront par la suite dans la description et sont également indiquées dans cette demande de brevet U.S. No 471,799 déposée le 14 juillet 1965.
En se référant à la boite téléphonique 127. celle-ci contient un petit haut-parleur 309 et un joint annulaire mou 310 afin de sceller le haut-parleur 309 à l'unité microphonique du combiné 137. Le haut-parleur 309 est relié par un relais K4 au modulateur 314. Le relais K4 est commandé par le commutateur 308 afin de relier le modulateur au hautparleur, mais seulement quand l'émetteur - récepteur se trouva dans le mode émetteur. Le modulateur peat consister
<Desc/Clms Page number 22>
d'une des variantes connues dans la technique.
Une forme de modulateur qui est très satisfaisante comprend un oscillateur-multivibrateur contrôlé par la tension et suivi par un amplificateur basse fréquence, de manière qu'un son de 1300 cycles est appliqué au téléphone pour un des niveaux d'un signal d'entrée à deux niveaux appliqua au modulateur, et un son d'environ 2300 cycles pour l'autre niveau d'en- trée. Cet arrangement a donné des résultats très satisfaisants pour l'introduction de signaux bélinographiques dans un circuit téléphonique sans nécessiter une liaison électrique avec celui-ci.
Si l'émetteur-récepteur n'est pas dans¯le mode d'émetteur, le haut-parleur 309 est déconnecté du modulateur 314 et est relié par un relais K4 à un générateur de sons d'alarme 315 qui est contrôlé par des circuits d'alarme de la figure 13 et applique un signal à fréquence plus basse, p.ex, de 800 cycles dans le téléphone.
Une bobine exploratrice inductive 311 est prévue dans la boite téléphonique 127 au-dessous de l'écouteur téléphonique du combiné 137 afin de capter les signaux d'entrée.
La bobine peut avoir la forme représentée et peut comprendre par exemple 7.900 spires d'un fil isolé,No 34, ayant une inductance d'environ 2,2 henry à une fréquence de 1000 cycles.
On a trouvée qu'il y a suffisamment de flux de dispersion du récepteur téléphonique, particulièrement par ceux des télé- phonesd'abonnés de la "Western Electric 500", pour permettre une captation effective de signaux au moyen de la bobine représentée. Comme alternative, particulièrement quand l'équipement bélinographique doit être utilisé avec d'autres types de dispositifs téléphoniques ayant des récepteurs bien protégés, la bobine exploratrice 311 peut être remplacée par un microphone qui est relié accoustiquement au combiné 137 afin de capter les signaux accoustiques rayonnes par le combiné.
<Desc/Clms Page number 23>
Les signaux de la bobine 311, ou du microphone,'sont démodulés dans un démodulateur 316 du type approprié pour l'utilisation avec la forme choisie du modulateur 314, afin de produire un signal de sortie correspondant au signal d'entrée au modulateur 314. La bobine 311 peut également être utilisée pour relier des signaux pour l'émission dans un téléphone. Une borne 317 est également prévue du côté de la sortie du démodulateur 316, afin de permettre la réception directe de signaux bélinographiques d'un groupe d'information d'une compagnie de téléphonie ou analogue, comme une alternative à une émission de signaux via un téléphone d'abonné comme représenté sur la figure 8.
Un détecteur 318 à bande resserrée et très nettement réglé est de même relié à la bobine exploratrice 311 pour fournir un signal de sortie sensihle à la détection d'un son sélecté émis par le générateur de son d'alarme 315.
Les lignes téléphoniques pour la fréquence vocale sont très commodes pour l'émission d'un moyen bélinographique puisqu'elles sont universellement disponibles, mais sont loin do fournir un moyen d'émission idéal pour la bélinographie ou d'autres types de signaux de renseignement. Pour cette raison, il est à désirer dans le modulateur 314 et la détecteur 316 de fournir les perfectionnements techniques qui sont bien connus afin de porter au maximum la qualité des images émises et la vitesse avec laquelle elles peuvent être émises.
Quoique ceci ne forme pas partie do cette invention, on a trouvé désirable de passer les signaux bélinographiques destinés pour l'émission à travers un filtre passe-bas pour éliminer les émissions brusques et pour changer le spectre du signal de puissance vors des basses fréquences et pour appliquer ce signal filtré à une modulation de fréquence ou d'un oscillateur à manipulation par variation de fréquence (FSK), tel qu'un multi-
<Desc/Clms Page number 24>
vibrateur contrôle par tension qui a une fréquence de sortie linéaire comparé aux caractéristiques de signaux d'entrée.
Il est à désirer d'employer au détecteur 316 un correcteur de phase pour compenser le retard non-uniforme comparé aux caractéristiques de fréquence d'un canal téléphonique typique, et d'appliquer le signal compensé de retard de la phase résultante à une modulation de fréquence à large bande ou à un détecteur de déplacement de fréquence de l'onde porteuse pour obtenir un signal de sortie approprié.
Avec ces perfectionnements il est possible de réaliser une haute qualité d'émission bélinographique profitant efficacement des réseaux téléphoniques de commutation nationale, même en tenant compte de la dégradation des signaux inévitables embrouillés dans l'émission du signal bélinographique de sortie à travers un haut-parleur,dans un microphone au charbon d'un appareil téléphonique, et en émettant le signal d'entrée d'un récepteur téléphonique imparfait. D'autres formes de modulation, tel que la modulation d'amplitude ou modulation de la bande latérale restante peuvent aussi être utilisées.
La figure 9 représente les circuits logiques qui sont utilisés pour contrôler l'opération du balayeur bélinographique et pour produire un signal bélinographique approprié pour l'émission. Pour aider la compréhension de l'opération des circuits représentés, les courses des principaux signaux émis, opposés aux signaux de contrôle intérieures, sont représentées on lignes plus fortes. Il y en a quatro de ces signaux qui sont combinés dans quatre déclencheurs d'entrée périodique NOR comprenant dos déclencheurs d'entrée 402 et 405, déclenchés contre le signal do contrôle d'émission dans le déclencheur d'entrée périodique 406, et appliquée au modulateur 314, décrit antérieuromont par rapport à la figure 8.
Une borne 422 est aussi
<Desc/Clms Page number 25>
prévu pour permettre à ces signaux d'être appliquas directement à un groupe à renseignements. Le premier de ces signaux est le signal vidéo bélinographique ini-même qui est un signal à deux niveaux dérivé par l'amplificateur 321 d'une sortie du photo-multiplicateur 186, qui à son tour, a rapport point pour point avec la densité d'un document étant balayé à l'aide du galvanomètre à miroir 183. Ce signal est déclenché dans les déclencheurs d'entrée périodique NAND 401 et 404. Un de ces signaux déclenchés est le signal G qui empêche le signal vidéo d'être passé au déclencheur d'entrée périodique NOR 402 dans l'intervalle de 355,5 à 31,50 de la rotation du tambour 122,
cette période étant destinée pour le balayage de la barre de serrage 123 et pour l'émission d'un certain signal de contrôle. Le prochain signal significatif est le signal prévidéo G produit une fois par rotation comme il était décrit antérieurement, qui est déclenché dans le déclencheur d'entrée périodique NAND 416 par une sortie du contrôle d'avancement du flip-flop 414.
Le troisième signal est le signal d'avancement D de 20 fois par révolution, qui est déclenché et interrompu dans le déclencheur d'entrée périodique NAND 418 par l'autre sortie du flip-flop 414 de celle utilisée pour contrôler le signal de prévidéo dans le déclencheur d'entrée périodique 416. Le quatrième signal est le signal B qui apparaît une seule fois par rotation et qui est l'inverse du signal B décrit antérieurement. Ce signal est appliqué d'une façon différente des autres directement aux déclencheurs d'entrée périodique NOR 402 et 405 sans être converti dans un déclencheur d'entrée périodique NAND antérieur. Ce signal doit passer à travers un contact du relais K1 qui est normalement ouvert et un contact du relais K2 qui est normalement fermé.
<Desc/Clms Page number 26>
A part la produotion d'un signal vidéo composé pour l'é- mission, le circuit de la figure 9 produit deux autres signaux importants pour le besoin interne. Un de ces signaux est le composé des signaux D et B seulement, du signal vidée émis. Ce signal est produit par un déclencheur d'entrée périodique NAND 419 qui a les mêmes connections d'entre'.' que le déclencheur d'entrée périodique NAND 405, la sortie duquelle étant déclenchée dans le déclencheur d'entrée périodique NAND 420 par un signal de contrôle d'émission, de la même manière que le signal vidéo composé est déclen- ché par le déclencheur d'entrée périodique 406.
Ce signal est appliqué à travers les circuits représentés sur la figure 12 au moteur à impulsion de détection 178, représenté sur la figure 8. Il sera montré plus tard que cette composante du signal vidéo émis actionne le chariot de plume à écrire 154 de l'émetteur-récepteur relié à distance d'avancer par accroissement en synchronisme avec l'avancement du document dans 1'émetteur-récepteur en émission.
L'autre signal produit sur la figure 9 est la sortie du flip-flop de contrôle de balayage 410, qui est appliqué au relais K6 de la figure 8 pour contrôler 1'opération du galvanomètre à miroir 183 entre le modo à balayage lent d'une ligne par rotation et le mode de balaya: vite pendant lequel 20 balayages de va et vient sont effectuée; par rotation.
Le circuit de la figure 9 commence à fonctionner du moment que le combiné téléphonique est placé dans la boite 127 de la figure 8, et un document est introduit dans
<Desc/Clms Page number 27>
le commutateur 306 actionnant le balayeur représenté aussi sur la figure 8. Ceci actionne le relais Kl, ferme le contact KIa sur la figure 9 et permet au signal B de pas-
EMI27.1
ser à vravvrs le contact K2c norlemnt fermé nt ta tra- vers les déclencheurs d'entrée périodique 405 et 406 pour l'émission à un émetteur-récepteur relié à distance.
Ce môme signal est également émis à travers les déclencheurs d'entrée périodique 419 ot 420 à l'appareil de la figure 12 duquel il retourne au moteur à impulsion 178 de la figure 8 pour opérer le moteur avec un rapport d'un avancornent par rotation du tambour 122, c'est-à-dire trois avancements par seconde. Le signal émir.: sous les condi.tiens décrites est représenté our la figure 10a. Quand un document a été avancé à la position du commutateur 309, le relais K2 sera excité et ainsi ouvro le contact K2c normalement fermé et interrompt l'émission des signanux B.
En même temps, le contact Kb2 (figure 8) ferme ct commence l'opération de balayage du galvanomètre à miroir 183.
EMI27.2
li 'Ct'snairc maintenant de connidt'rcr 1:¯; signaux arrivant de 11 ampliricat\...ur du photo-:lU1ti:p1i('ateur 321 aussi bien que luis condition,,,, initi.1',.:' d!-s contrôles flip-flop 40f3, 410, 414 et 417. En nl:;c.tta7t que l'appareil doit être adapt{.:'1 une utilisation avec dvs documents ordinaires ayant des informations noir ;ur blanc, plutôt que le contraire, la sortie de l'amplificateur 321 sera à son niveau logique"1" c'est-à-dire .. zéro volt, au moment que le photo-multiplicateur capte un 1 mc:nt noir du document ot à son niveau logique "p", c'c.:tû-.dirc
<Desc/Clms Page number 28>
moins 6 volts, au moment que le photo-multiplicateur capte un élément ou bas-fond blanc.
Au commencement, c'est-à-dire avant que le photo-muotiplicateur 186 détecte la matière imprimée ou similaire, les flip-flop 408, 410,414 et 417 seront à leurs niveaux 1, 0, 1, et 1, respectivement. Ceci se laisse vérifier en examinant une discussion subséquente de l'opération du circuit au moment ou le photo-multiplicateur 186 balaie des lignes complètement blanches du document après avoir balayé des lignes contenant des marques, des imprimeurs ou similaires.
Sous les conditions initiales, le flip-flop 410 agissant par le déclencheur d'entrée périodique 404, empêche tous signaux de l'amplificateur 321 d'être émis et laisse le relais K6 de la figure 8 non excité de manière que le galvanomètre 183 est relié au générateur de pré-balayage 319. Le flip-flop 414 permet aux signaux D de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 418 et d'être émis à travers les déclencheurs d'entrée périodique 405 et 406. Ce même signal est également. émis à travers les déclencheurs d'entrée périodique 419 et 420 pour opérer le moteur à impulsion 178 de la figure 8. Finalement le flip-flop 414 met également le déclencheur d'entrée périodique 416 hors service et empêcho le signal de prévidéo G d'être émis.
Le signal émis sous la condition décrite est représenté sur la figure lOb.
Dans ces conditions, le document à émettre est avancé à une vitesse de 60 augmentations par seconde, ce qui est 20 fois plus vite que les lignes peuvent être enregistrées sur le tambour 122. Comme il sera expliqué plus tard, le chariot de plume à écrire 154 est avancé à cette môme vitesse dans un émetteur'récepteur approprié et relié à distance.
<Desc/Clms Page number 29>
Immédiatement après qu'une surface noire est détectée sur le document balayé, l'opération du circuit de la figure 9 devient tout-à-fait différente. L'absence ou la réduction de la lumière tombant sur le photo-multiplicaeur 186 produit un signal de sortie do niveau logique"1"par 1'amplificateur à ondes quadratiques 321 et ce signal est capable do passer à tra- vers le déclencheur d'entrée périodique 403 pour mettre le flip-flop 408 à son nivenau "0" pour ainsi réenclencher le flipflop 410 à son niveau logique" Ce nouveau niveau du flipflop 410 relie le galvanomètre 403 au générateur à balayage lent 320 plutôt qu'au générateur à pré-balayage vite A la prochaine coïncidence des signaux D et F (voir figure 7),
le niveau logique "1" à la sortie"0"du flip-flop 408 est capable de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique .
411 pour mettre le flip-flop 414 à son niveau "0" empéchant ainsi le passagu de signaux supplémentaires d'avancement D à travers le déclencheur d'entrée périodiquo 418, mais permettant au prochain signal D de mettre le flip-flop 408 à son niveau logique "1" à travers le déclencheur d'entrée 407.
D'autres signaux ne seront émis qu'à la prochaine apparition du signal pré-vidéo G. Les signaux émis pendant une rotation du tambour de co typo sont représentés sur la figure 10c.
A la prochaine apparition du signal pré-vidéo G, le niveau à la sortie "0" du flip-flop 414 est capable de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 416 pour mettre le flip-flop 417 à sa condition "0" et en mené temps le signal G est appliqué au déclencheur d'entrée périodique NOR 402 et passe à travers le déclencheur d'entrée périodique 406 pour l'émission. La sortie "0" du flip-flop 417 est appliquée au
<Desc/Clms Page number 30>
déclencheur d'entrée périodique 404 et immédiatement après (figure 7) le signal vidéo J de déclencheur est appliqué au déclencheur d'entrée périodique 401.
La présence combinée du signal G aux déclencheurs d'entrée périodique 401 et 404, la sortie "0" du flip-flop 417, et la sortie "1" du flip-flop 410 permet aux signaux vidéo de l'amplificateur 321 de passer à travers les déclencheurs d'entrée périodique 401 ut 404 et à travers le déclencheur d'entrée périodique 406 pour l'émission.
Le restant de cette rotation ou le cycle de balayage lent est appliqué à l'émission des informations vidéo détectées par la photo-multiplicateur 186, tel qu'il est représenté sur la figure 10d. Il faut noter que la ligne balayée maintenant par le galvanomètre 183 est la même ligne qui fut balayée une fois auparavant à une vitesse plus rapide sous le contrôle du générateur pré-vidéo 319, puisque l'effet initial et innédiat de la détection d'une surface noire du document émis est d'empêcher d'autres impulsions d'avancemenet D d' être émis à un émottour-récepteur à distance, soit d'être appliqués au moteur à impulsion 178.
A la fin d'un balayage lent du type représenté sur la figure lOd, la signal 2 de fin de vidéo passe à travers le déclencheur d'entrée périodique 415 et met le flip-flop 414 à la condition"1", permettant ainsi au prochain signal d'avancement D de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 418.
En mère temps, C met le flip-flop 417 à son niveau"1" et le court signal principal. C peut passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 409 pour réenclencher le flip-flop 410 à son niveau 0 et de nouveau permet aux signaux vidéo de 1'amplificateur à ondes quadratiques 321 d'atteindre le
<Desc/Clms Page number 31>
EMI31.1
flip-ficp 4Ce, Le #lvnoètre 183 ..r -.-..r¯t4z:.w: d c;::;,1;#Yi relié au générateur de prô-b;1?y;G.: 3.9 au vn-c :-t'7 ph8 l(C le générateur du b.l?;,c lent 320 de .-=,rièr,: û fournir un rtr3ç:G' plde p&8 le belYG l'nt S' il ry'y ,. pc du surf:lc(,;3 qui sont dt,cl-6vr> sur le LiCt.l:l::?,t ¯'ll. ;
pendant cet intervalle do rotrç3gù, le g.lvrno:zÈWr, V c.ntinu.r à être actionné par le générateur pre-vidco 319 ut 1 signal d'avancement D s\;Jrl1 trD.nsr1Ís à tr3.vrs la décL.nch",uL' d'intiée périodique 418 ?près chaque balayage vit. Ln forne d'onde émise sera alors coane représentée sur la figure 10d. Cup0ndnt,
EMI31.2
immédiatement qu'une surface noiru est détectée, le circuit
EMI31.3
de la figure 9 retournera au node de b\lY3G0 lut tel qu'il a déjà été décrit, et le signal étiis pour lu restant du cycle de balayage lent sera conao celui représenté sur ln figure 10c. Si une surface noire est détectée li long de la prochaine ligne de balayage la forne d'onde ériise est co:xic celle de la figure 10e.
L'opération de l' ':::ï.ett0ur-récJ1t ur ol'lin'.)r..;r-'.phiqu... d'me 1,; r.1odQ d' :.,..4>eic.n peut nint....!l:lnt :f,.r, décrit 'l'une T!'l11itl" r,lu:; simple, f"' . n'y'! pas de surfaces 27,:)i.:'. :' "u ti''ttLaiv'l'.' :''I:ut:.'¯ à 1< détectiun à1?ij'Àél J lol ph.útCl-: ,1.11 tipU Ú ,t..:'JI' l't l' '1:'Tlif:.... catuur sont adaptés, un docw;;nt sera l..nd,.v.nt, 11'1:1YÓ 5i.:,,.z¯ nativeuent 41 Giuchi il droit4 et de dl'01t;1.; il ¯..,..zrrh.
Ihn:1 cette condition nucune information vid''-o ne :h 1''1 v'1 :.k, 11110 due signaux d' evsnc:.nt canctérioUques s:.z,=o nG <51;J - et s,rrs:a aussi. dirigea au noteur à iL1pulBioH d'éninpion pour av.'mcer le docu!1(:nt à lu fin de cl.aque balayage d'une unité, '1.und une surface noir<. est détectée pendant un b1Y61.; rapide, le docu!1unt n'est plus avancé alors, un signal d'ivineuritnt du
<Desc/Clms Page number 32>
EMI32.1
document n'est pas 6L, IL s 1 ;ctW. c. ?a. ,t,' 0...t .¯s::''.....¯ au mode lent.
Si le r:éc' n::"3'v ±, b:èl'1Y"\S0 ="ézt-1;.,;iir,c 1, glv:u1.o:lètr 183, atteint 10 tl2:1pS 0t la p::. 3.: 1.;i:>il..>. le cosaeneenent d'un balayage lent est 1?::.:ls:,i1''r, '.:.11 sigml d'a.lrr10 du pré-vidéo caractéristique est ômis et par l3 suite dos signaux vidéo correspondants su balaynggc sont à iis. t> 1-- fin du balayage lent le document est avancé d'une unité, un signal d'avancement du papier est émis, et le galvanomètre fait un rotraçage rapide pendant lequel les signaux vidéo ne sont pas émis. Si une information est détectée pendant le retraçage
EMI32.2
un autre balayage lent est c f'fectué et les autres ivtnceyionts ou signaux d'avancement du papior sont arrêtés jusqu'à la fin du balayage lent.
S'il n'y a pas d'information détectée pendant le retraçage de balayage vite, alors le document est
EMI32.3
avancé à la fin du retraçage, un signal d'avancenent est émis, et des balayages rapides ultérieurs et des avancements sont effectués jusqu'à ce que des surfaces noires ou d'autres informations sont détectées. De cette manière, chaque ligne élémentaire du document qui contient des informations est
EMI32.4
balayée deux fois, d'abord par un b-'layagu rapide et ensuite pnr un balayage lent pendant lequel des signaux vidéo sont émis. Due lignes ne portant pas d'informations sont simple-
EMI32.5
Dont balayées rapideacnt une fois.
Du cette 2zniér4 un document peut àtre balayé beaucoup do .fois plus xap.dtrr:cnt ce que n'est le cas quand toutes les surfaces du docuunt sont balayées à dos vj,tosaos normales corpitibles "vue le moyen d'éciission employé, a' est-â.-d3.ro un circuit téléphonique. Il ust évident qu'en balayant une salière inprinéc, et plus p rticu7.icre:xc:nt des lettres écrites à la machine et des matières similaires, la plupart des lignos balayées ne traversent que du papier blanc.
<Desc/Clms Page number 33>
Dans un émetteur-récepteur bélinographique typique correspondant à la. représentation illustrée, le pouvoir vertical est dans l'ordre de 100 lignes do balayage par 2,54 cetimètres et le pouvoir horizontal, le long des lignes de balayage, sera approximativement le même. Ce niveau de pouvoir ost généralement accepté conne étant adéquat pour émettre de la matière imprimée, écrite à la machine, écrite à la vain, des dessins et des matières semblables sans aucune perte d'information et avec un niveau de qualité esthétiquement acceptable. En augmentant le pouvoir, la qualité des images reproduites est aussi augmentée, et nn augmente aussi le tenps nécessaire pour l'émission d'un document.
On a trouvé, de l'autre côté, qu'en sautant des lignes de balayages alternatives tout en naintc- nant le pouvoir horizontal inchangé réduit à la noitié le temps nécessaire pour émettre un document et fournit des copies bélinographiques intelligibles quoique moins agréables, dans le cas ou la matière originale est inprinée ou dactylographiée.
Des noyons sont prévus pour accomplir ce résultat seulement au choix de l'opérateur-émetteur en incorporant le commutateur 421, le déclencheur d'entrée périodique 412, et le convertisseur 413. Quand le commutateur 421 est ouvert le circuit de la figure 9 fonctionne comme décrit ci-dessus. En particulier, à la fin d'un balayage lent, le flip-flop 414 est agencé pour permettre qu'une simple impulsion d'avancement D à la position de 0 degré est éniso et pour actionner le moteur à impulsion 178.
Immédiatement après que cette inpulsion a été transmis(-,,, le signal D F passe à travers le déclencheur d'entrée périodique 411, réenclenche le flip-flop 414, t empêche le prochain signal D de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 418.
Cependant, quand le commutateur 421 est fumé, le convertisseur
<Desc/Clms Page number 34>
413 est relié au déclencheur d'entrée périodique 411 et les deux fonctionnent ensemble comme un déclencheur d'entrée perio- dique NAND à quatre entrées. Maintenant, l'onde quadratique de 30 cycles, le signal H, est converti dans le déclencheur d'entrée périodique 412 et est appliqué au convertisseur 413 et empêche le signal de récnclenchement d'être appliqué au flip-flop 414 pendant la période critique de 18 à 36 de la rotation du tamtour 122.
C' est la période pendant laquelle la seconde inpulsion D apparaît. par conséquent, dans ce made d'opération deux impulsions d'avancement consécutives sont élises et aussi appliquées au acteur à inpulsion 178 avant que le signal prévidéo G est méis. Une forme d'onde typique énise dans ce mode d'opération est représentée sur la figure 10f. Ainsi, un document reçoit deux avancements accroissants entre chaque balayage lent.
Tel qu'il a été décrit ci-dessus la caractéristique du double sautago est importante, mais peut provoquer que des lignes horizontales étroites ou semblables soient sautées complètenent si l'émetteur ost opéré dans ce Dodo de double saut?se, La référence à des lignes horizontales étroites est destinée à couvrir les marques qui sont détectées seulement le Ions d'une seule ligne de balayage.
Quand l'émetteur-récopteur opère dans le mode de sautage vite que représenté sur la figure lOb, la détection d'information réconclenche le flip-flop 414 presque immédiatement et empêche une émission ultérieure de signaux d'avancement D représenté sur la figure 10c.
Cependant, quand le commutateur 421 est fermé, il y a ordinairement une probabilité de 50% que le siganl H est à son état incorrect: et retarde ainsi le réenclench@@ent du flip-flop 414 et permet
<Desc/Clms Page number 35>
EMI35.1
' ' 'TIiSS.i 2i; "1'.': ± ;pµùE2À d'3V'T.nc..:.'-T.. ',lii lï'±Ti'tl D ÙÎ', t.é 1.Ô b'l?.y.?.gL- <-i# bs6qu-.t n'.-si: ç'.i: l,à.Êgn; rur Lng=,#<.? l l. 'i.nf#>i':.ii =1, =. T:iiJ µ.",t;etôc , :x,i± pl'j'j i à7ri#; 1" y>r.;iii".-;l,Ljn; q-=1, ouib.
Cct'cc situation -:'' .-sn:it:ic-llH; ';1,ritÀ-..-. !.n i,cli,ini 1- =,¯.;T l. 7 à 1 rI01:}" du G.('c10nclt..tl't 'ï.ti.-':
EMI35.2
périodique 412, qui ;.:r,t CCI:...'tvdt:::,::1 Cv'",.; d(;!'6-..; C4,":::C: un dûclonc!1C{'lr d'entrer p6riodiqut: ÎlÈll. 1\:'11r.l '"1 nt un doubla D1Ut?go d'un,: ligne contonint djs inior:l.it7tâ noires t..'.. une autre, le circuit fonctionne CX'ctC:1\.mt connu décrit ci-dl:eSU8, J ctint au niv4^u de 0 volt pcndn# l'intervalle, de tCl1PS applicable. Ccpéndant, si l'infol'I.:'1tiçn est dÓtl..ct0iJ d'abord dans une séquence de b'J.lYQgs vîtes, 7 G\..r:1. nu ni Vû'1U de rivins 6 volts, ut 5 Fi scna CLpr,blL de 1'0';nclunchur lue ilip-ilsp 414 pour le contrôle d'avanceront sanp 6p:'.rd .¯.u nivc;u du signal n, évitant ainsi 1'6r.1ission d'l1.utl'...:S SirIl^x7C d''1.v'1.nc...::wnt D.
La figure 11 est un dingr^,ea,: tique de l'anpiificatuur phûto-T;ul tiplic'..t..:ur 31- Un :FIïfiG^.i:i.sur convertisseur de tension 501 .1.pli riù li sortie du phot(.riultiplicateur et fournit un signal qui ust plus positif quand le phot3-uliplic".tcur b^1^.i. une 8ur1"'.0'.; 11'.ncht,; c'u à un fond t1' t;c .t est plus n06"",tif DI.il bliu unw 01.11'±:\(:',\; noire. Ce signil du sortie est r;,liô t; 1= r<c;;; à tr:l\r0ra uno capacité 502 t't lin r::l:U0:3Lut" 503 qui fv:IGtiC}n2lnt iii.iG;..ixlt's COr'-1i; rcd ;zs;u du point;: tournion,int un-j ti.:!J.cion de Surfis bl,oqucu à 0 volt pJu dus surfaces dL fond t 1;5j;=. tiir; peur des surfcus noir.,s. Ccttu tl:nnl(,n <:'t: =r,,liis<. p# d''.'3 x'ai st ;n¯ culs 505 4t 506 à la bzz à pol'1rÜ:"'th,n I1'Jr:.::1h.,lunt positlvu d'un trl1nniDtç.r pnp 50?.
Quand lu pllOt,1-J.:111 tiplic" t.:>ur via<: U1h: surface noir\;; , l'l1plii'ic'lt\,;ul' 501 produira un oign.tl du ;;ortl-
<Desc/Clms Page number 36>
EMI36.1
négatif qui r'"nc.r'\ le tr;nrist=.= 507 :.:-.? r.b". ,1.... ^,¯:.¯ .', 4a .2: è.0'lclopper une- sortie "0" r. P J::' ><,:..l'1:L..(:'',,';':'7,,.. ii... y t,. ; '. il Pen.'lCtzmt le reste du. '4i:iaâ 1 s-rti c l' '1":::' l ,,':.. ,;".
1i:1it6u D. mins 6 volts. P:,r.dnG 1 . t0:::;:;::: que. 1.. ;, V .>. ¯ . plicateur 18G viser". norn+11,.:;cnt 1..::J bords du .oc.aT.w!; d'autres portions qui nu sont pas i,3.'"...;r.:i;::â 1<..: transistor ,[1, est nis hors fonction par un niGn1 J du sorte qu 1 4y:: üwû ;: 502 n'est pas chargue ultéri0urcuent, nais tient s charge en rapport à 1 constante de temps détrin6 pAr s valeur et par celle des résistances 505 et 506, c-à-d. 's4 r'.ppelltJ" du niveau du fond. Par conséquent; la sortie de l'amplificatour
321 est un signal qui est sûrenent à son niveau logique "1" qunnd le noir est balayé et à son niveau logique "0" quand le blanc est balayé.
Il est évident qu'un ensemble de circuits peut également être utilise qui produit une décision plus conplexo du noir et du blanc, tel que celui décrit dans les demandes de brevet U. S. No. 329,640, déposée le 11 décembre
1963, ou la demande de brevet U.S; No: 461,693 dépose'le 7 juin 1965 !
<Desc/Clms Page number 37>
Les circuits de réception et d'alarme
La figure 12 représente les circuits de puissance et de contrôle de la partie d'impression de l'émetteur-récepteur, Le tambour d'enregistrement 122 est commandé par un moteur 150 comme déjà représenté sur la figure 3. Le moteur 150 est actionné par un signal A sur la figure 6, à la suite d'une amplification appropriée par un amplificateur de puissance 601.
Le chariot de plume à écrire 154 est monté sur une vis de guidage 159 commandée par des moteurs à impulsion 160 et 161, comme il est également représenté sur la figure Les bobines de commande individuelles 606 pour le moteur 160 et 607 pour le moteur 161 sont représentées dans cette figure.
Les moteurs à impulsion utilisés pour commander la via de guidage 159 peuvent être d'un type approprié commu décrit en combinaison avec le moteur à impulsion 178. Dans la réalisation décrite, les moteurs à impulsion 160 et 161 peuvent: être du type "Cyclonome", fabriqués par Sigma Instruments, oommo décrit antérieurement en combinaison avec le moteur à impulsion 178. Un assemblage unitaire do deux de ces moteurs à impulsion uni-direcionnels montés sur un arbre commun dos contre dos est disponible sous la désignation de modèle 9 AH.
Les moteurs à impulsion sont actionnés par des impulsions appliquées alternativement aux deux bobines de commande et un amplificateur spécial 608, représenté d'une façon plus détaillée sur la figure 14, est prévu pour produire les impulsions de commande nécessaires. La sortie de cet amplificateur est reliée aux contacts b et c d'un relais Kl (figure 8) qui dirigent les impulsions soit au moteur à impulsion d'enregistre- ment de la figure 12 soit au moteur à impulsion de l'émetteur
EMI37.1
â4 la figure 8.
Si un document Tl' 0,:';t ViS émis, 1.: .-? iis Kl 1:';:' .;#ru j;r<s c.:.c. 6 .t les contacts ,.^-,arcxc dans la ! o :J. t: 0!-
<Desc/Clms Page number 38>
représentée reliant l'amplificateur 608 aux parties d'impression plutôt qu'aux parties d'émission.
Un autre ensemble de contacts de relais K3d et K3e déterminent si les impulsions sont appliquées au moteur à impulsion 160 pour la direction avant ou pous le moteur à impulsion 161 pour la direction inverse. Un relais K3 est représenté sur cette figure et sera décrit ci-après.
Pour compléter la description de cette partie de la figure, il faut noter qu'un autre contact du relais K3 permet la commande de l'amplificateur 608 soit par les impulsions D de la figure 6 soit par impulsions d'un déclencheur d'entrée périodique NOR 609 qui est relié au déclencheur d'entrée périodique 420 de la figure 9 et aux déclencheurs d'entrée périodique 734 et 735 de la figure 15 qui vont être décrits ci-après.
Les impulsions dérivées de la figure 9 sont destinées à être appliquées au moteur à impulsion 178 de la figure 8 et ceci est accompli par les contacts de relais Klb et kle décrits antérieurement qui branchent la sortie de l'amplifi- catour 608. Les impulsions du circuit du la figure 15 sont les impulsions destinées à opérer le moteur à impulsion 160 et elles passent de l'amplificateur 608 au motour 160 travers les contacts de relais décrits antérieurement si un document n'est pas transmis.
Un amplificateur de puissance 610 amplifie le signal imprimeur ou vidéo de la figure 15 et l'applique à la pointe d'enregistrement 156 et un amplificateur 611 amplifie le signal d'engagement do la plume de la figure 15 et l'applique à l'assemblage électromagnétique 157 du chariot de plume à écrire 154.
Les cames 162 et 163 sont associées avec le tambour 122 comme représenté antérieurement sur la figure- 3. Une tension de moins 6 volts est appliquée à travers le commutateur 104
<Desc/Clms Page number 39>
à la résistance 602 connectée à la masse, et à travers le commutateur 165 à la résistance 604 connoctée à la masse, les commutateurs étant commandés par les cames 162 et 163 respectivement. La tension qui apparait direcctement à travers la résistance 602 est la tension de contrôle M décrite antérieurement et cette tension après être convertie dans le convertisseur 603 est la tension du contrôle M. Similairemunt, la tension S à travers la résistance 604 est convertie dans le convertisseur 605 et devient la tension de contrôle S.
Ces tensions sont utilisées pour contrôler les circuits de minutage de la figure 6 et leurs fonctions ont déjà été décrites. Il est évident qu'il y a beaucoup de manières a dériver de telles tensions de contrôle de la rotation du tambour 122. Des commutateurs deroximité magnétiques, des détecteurs photo-électriques et des éléments semblables peuvent être utilisés aussi bien que les commutateurs repré- sentés commandés par cames. Do plus, un commutateur ou un élément semblable peut être utilisé pour produira un signal à une position désirée du tambour 122 et un circuit multi-
EMI39.1
vibrateur ou un circuit semblable- peut nlr:#n "tr 1,1ti1iD':' pour déterminer lu durée du signal.
Il .:::t iJu:;>1 'fvtunt que les fonctions d(.,.3 commutat(;ure 101. et 165 ;e ,v:wt ?tri, exécutées plier l'utilicntion d'étugcn ou division :;uH'16m':ntl1ircG, des circuits de déclenchement périodiques et des moyens semblables sur la figure 6. Cependant, la méthode représentée
EMI39.2
pour dériver ces DiC;Ut1.uX est particulii:l'\':ml..nt Gimpi'., économique 4et Guro.
1"f: CO!:1r.utatcuro de sécurité G12 et 613 sont situés adjacents '.ux ..xtr4ritéc< d4 la vis de u3,lr;c: 159 Lt Lent adapté;; pour ,r.: engagés par le chariot de plumi,> 1; écrire 11 4 aux 1imLtr,u c;aucht:3 et droites do la courue. Le commutateur
<Desc/Clms Page number 40>
de sécurité 613 a un contact normalement ouvert qui est fermé par l'engagement avec le chariot de plume à écrire à l'extrémité d'une course normale du chariot de plume à écrire 154 et le commutateur de sécurité 612 a un contact normalement fermé qui est ouvert par le chariot de plume à écrire au moment qu'il retourne à la position de départ. La fermeture du commutateur de sécurité 613 excite le relais K3 qui ferme le contact (a) et maintient le relais K3 excité à travers un circuit comprenant le commutateur de sécurité 612.
L'excitation du relais K3 reliel'entrée de l'amplificateur de commande 608 aux signaux D de la figure 6 et cause la sortie de l'amplificateur de commande d'être reportée du moteur à impulsion 180 pour la direction avant au moteur à impulsion 161 à direction inverse. Un autre contact sur le relais k3 envoie une tension de contrôle au circuit de la figure 15, qui sera décrit ci-après. Quand le relais K3 est excité, le chariot de plume à écire 154 est retourné rapidement vers la gauche avec une vitesse de 60 augmentations par seconde par le moteur à impulsion 161.
Si le chariot de plume à écrire 154 retourne à la position de départ, il ouvre le commutateur de sécurité 612 qui désexcite le relais K3 et retourne les diverses connexions de commande du moteur à impulsion dans leur position avant normale, préalable à enregistrer un nouveau document sur le tambour 122.
Trois multiveibrateurs à une prise 620,621 et 622 sont reliés à avoir leurs sorties un parallèl,:. de sorte qu'un seul d'eux peut exciter un relais K5. Le multivibrateur 621 est muni aussi avec un convertisseur 623 pour permettre la commando par un signal d'entrée négatif au lieu d'un signal positif. Si lu relais K5 est excité, le contact (a) se forme et maintient lu relais excité @ travers un circuit
<Desc/Clms Page number 41>
comprenant la commutateur de réenclenchement d'alarme 130.
L'autre contact (b) applique une tension au signal d'alarme 624 et à l'oscillateur d'alarme 315 do la figure 8, décrit antérieurement. Pour couper le signal d'alarme, l'opérateur doit opérer le commutateur do réenclenchcment 130 qui interrompt la liaison du maintien du relata du contact (a), mais excite aussi momentanément le relais K3. Par conséquent si l'alarme est coupé, le chariot de plume à écrire 154 retournera à sa position de départ.
Le multivibrateur 622 est relié à la sortie du démodulateur à bande étroite 318 de la figure 8, qui détecte une opération d'alarme à une unité de réception connectée à distance si l'émetteur-récepteur est dans le mode d'émission.
Le multivibrateur 621 est relié au signal de contrôle d'émission T et signale un alarme au moment que ce signal s'égare, ce qui peut être provoqué par un enlèvement prématuré de l'appareil téléphonique de la botte de couplage de téléphone ou par la fin de l'émission du document. Le multivibrateur 620 est relié à un signal de contrôle do la figure 15 qui indique soit la perte de la synchronisation du récepteur soit l'inefficacité de la capacité d'enregistrement ultérieure comme indiqué par le chariot de plume à écrire 154 atteignant le commutateur de sécurité 613 à l'extrémité de sa course disponible.
Par conséquent, le signal d'alarme indiquera la fin de l'émission d'un document à l'émetteur aussi bien qu'au récepteur, signalera une perte de sychronisation de réception ou l'absence d'une capacité d'enregistrement ultérieure, indiquera un enlèvement prématuré du combiné téléphonique de la boite de téléphone, et signalera à une unité d'émission le fonctionnement d'un alarme d'une unité de réception roliéu à distance.
En réenclenchant l'alarme à une unité de réception, le mécanisme
<Desc/Clms Page number 42>
d'enregistrement est réenclenché dans sa position pour un nouveau essai d'enregistrement.
La figure 13 est une version modifiée d'une partie de la figure 12. Le tambour 122, un moteur à commande 150 et l'engrenage 151, 152 et 153 restent les mêmes, Cependant, un potentiomètre rotatif 661 est maintenant relié à un engrenage fou 152 et un potentiomètre rotatif 662 est relié au tambour 122. Chaque potentiomètre est relié à des sources de potentiel positives et négatives comme représente. La tension qui apparaît au frotteur sera alors une fonction prédéterminée de la position de l'arbre du potentiomètre.
Le potentiomètre 661 fournit une forme d'onde de 30 cycles, qui, amplifiée, peut être utilisée pour actionner le galvanomètre 183 dans le mode pré-balayage. Le potentiomètre 662 produit une forme d'onde substantiellement linéaire par rotation du tambour 122. Ce signal, après être amplifié, peut commander le galvanomètre 183 dans le mode de balayage normal.
Ainsi les potentiomètres représentés peuvent remplacer ou bien un ou tous les deux générateurs de balayage 319 et 320 comme représenté sur la figure 8. La forme d'onde produite par le potentiomètre 662 peut etre faite quelque peu nonlinéaire pour compenser la relation de tangence quelque peu non-linéaire due àla tension de commande appliquée au galvanomètre 183 et le déplacement du spot de balayage en résultant. Les potentiomètres du type pellicule avec des caractéristiques appropriées pour l'application représentée peuvent être obtenus de la "Computer Instruments Corporation".
Puisqu'un retour du spot approprié peut être incorporé dans la fame d'onde du potentiomètre 662, ou du générateur de balayage 320, des modifications mineures dans le circuit de la figure 9 permettront au potentiomètre 6G2 ou au générateur
<Desc/Clms Page number 43>
320 de contrôler le galvanomètre 183 pendant les balayages lents et les balayages rapides suivant les balayages lents.
La figure 14 est un diagramme schématique simplifié de l'amplificateur de commande 608 du moteur à impulsion représenté sur la figure 12. Un amplificateur de convertisseur de tension 671 commande un circuit de déclenchement flip-flop qui est analogue par sa fonction à celui de la figure 5e.
La sortie du flip-flop est couplée par transformateur à une paire de transistors de sortie qui fournissent une impulsion de courte durée à une différente bobine d'un moteur à impulsion (non représenté dans cette figure), chaque fois qu'une impulsion positive est appliquée à l'amplificateur 671.
Le circuit représenté est une modification d'un circuit de commande d'un moteur à impulsion. En raison de l'utilisation du transformateur de couplage, seulement des impulsions courtes seront normalement appliquées aux bobinas du moteur à impulsion. Cependant, on a trouvé que le rendement du moteur à impulsion aux grandes vitesses désirées dans cette invention est essentiellement amélioré par l'addition des deux résistances do couplage 672 et 673 de 680 ohm. celles-ci fournissent un couplage do courant continu du flip-flop aux transistors de sortie de sorte que l'impulsion initiale de courte duré!.; vers unc babin,- d'un moteur à impulsion est suivie par un courant stable de maintien d'une intensité inférieure qui continue après que l'impulsion d'avancement normale est finie.
Ceci fournit des forces de freinage et de détente électrique supplémentaires qui aident à stabiliser plus rapidement la transition d'impulsions.
La figure 15 représente l'ensemble de circuits logiques de réception ct du synchre@@@@tin. Les linges plus fortes indiquent de nouveau le pas@@ge du signal. Il est commode
<Desc/Clms Page number 44>
de supposer initialement que l'émetteur-récepteur est dans @ mode de réception, comme contrôlé par l'absence d'un document dans le balayeur, et que les circuits de minutage de la figur sont en synchronisme avec ceux de l'émetteur relié à idstances.
Le signal entrant venant du démodulateur 316 de la figure 8 est appliqué aux déclencheurs d'entrée périodique 711 et 712 en parallèle. La sortie du déclencheur d'entrée périodique 71. est appliquée à une entrée du déclencheur d'entrée périodique @ 714 tandis que la sortie du déclencheur d'entrée périodique 711 passe d'abord à travers un circuit de retardement à une prise 713 avant d'être appliquée à l'autre entrée du déclenche',,,,::: d'entrée périodique NOR 714. Le circuit à simple prise 713 ign@@@ tous les signaux qui sont au niveau logique 1 pendant un temps inférieur à une milliseconde.
Des signaux qui durent plus longtemps qu'une milliseconde déclenchent le circuit à simple prise et produisent une impulsion de sortie de 4,2 millisecondes ou de 4,5 dont le départ est retardé d'une milliseconde par rapport à l'impulsion d'entrée. Le circuit 713 est utilisé pour recevoir les impulsions de contrôle comme opposé aux signaux vidéo pour éviter que les circuits subséquerts réagissent à des impulsions parasites etc. Soit les signaux d'entrée directe,soit ceux captés par le circuit 713 peuvent etre appliqués au restant des circuits de la figure 15 dépn de la fonction du déclencheur d'entre périodique 711 ou du déclencheur d'entrée périodique 712.
Au début, le décelenchenr d'entrée périodique 711 est ouvert et le déclencheur d'entrée périodique 712 est fermé permettant au signal du circuit 613 de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique NOR 714 au déclencheur d'entrée périodique NAND 727.
Les deux autres entrées do ce déclencheur d'entrée périodique sont le nivvau
EMI44.1
do oontrôlo de récoption R ut un signal indiquant la syrchronie-4-4--i,
<Desc/Clms Page number 45>
Si 1'émetteur-récepteur est dans le mode de réception et est correctement synchronisé à un émetteur à distance, les signaux d'entrée sont capables de passer à travers le déclenchcur d'entrée périodique 727 et à travers le convertisseur 728 duquel ils sont appliqués aux déclencheurs d'entrée périodique 729, 730, 733 et 734.
Dès qu'une coïncidence cst détectée dans le déclencheur d'entrée périodique 729 entre le signal d'entrée et un signal de pré-vidéo G interne. la sertie du déclencheur d'entrée périodique 729 mettra le flipflop 731 à son niveau logique "1" qui, à son tour, met le déclencheur d'entrée périodique 711 hors service et fait fonctionner le déclencheur d'entrée périodique 712, permettant aux signaux d'entrée non développés d'etre distribués à travers la figure 9. Les signaux subséquents arrivant au déclencheur d'entrée périodique 733 dans la période d'impression déterminée par le signal vidéo 1 du déclencheur d'entrée périodique, passeront à travers le déclencheur d'entrée périodique 733 et sont appliqués à la pointe d'enregistrement de la figure 13.
A la fin de chaque ligne d'impression le signal N réenclenchera le flip-flop 731 ainsi mettant hors fonction le déclencheur d'entrée périodique 733 et actionnant conditionnellement le déclencheur d'entrée périodique 734 qui forme un déclencheur d'entrée périodique NAND a. quatre entrées avec le déclencheur d'entrée périodique 735. La même coïncidence avec l'impulsion interne G qui a enclenché d'abord le flip-flop 731 ré enclenche simultanément le flipflop 732 à travers le déclencheur d'entrée périodique 730.
L'état du flip-flop 731 et des déclencheurs d'entrée périodique 711 et 712 est changé à la fin de chaque ligne d'impression, mais le flip-flop 732 restera normalement dans sa position de réenclenchenent jusqu'à ce qu'un document
<Desc/Clms Page number 46>
a été enregistré complètement sur le tambour 122. Avec le flip-flop 731 dans la condition de réenclenchement et le flip-flop 732 étant également dans la condition de réenclenchement, les coïncidences entre le signal entrant et le signal D interne sont détectées et chaque coïncidence est appliquée à travers un déclencheur d'entrée périodique NOR 604 sur la figure 12 au moteur à impulsion 160 de cette même figure.
La description en combinaison avec les figures 9 et 10 montre que le moteur à impulsion d'impression 160 suivra exactement l'opération du moteur à Impulsion de balayage 178 dans un émetteur relié à distance.
Pendant que le flip-flop 732 reste dans la condition de réenclenchement, la pointe d'enregistrement sera pressée contre le tambour 122 par le déclencheur d'entrée périodique 736 raccordé entre le flip-flop 732 et l'amplificateur 611 de la figure 12. Le signal I est aussi appliqué au déclencheur d'entrée périodique 736 pour lever la pointe d'enregistrement quand elle passe au-dessus de la barre de serrage 123. Ainsi, ni les fonctions d'enregistrement, ni de passage ne peuvent commencer avant d'avoir capté une impulsion de pré-vidéo G.
Si l'enregistrement ne doit pas être continué, le flip-flop 732 sera enclenché soit par une entrée du contact (b) du relais d'alarme K5 sur la figure 12, ou par un signal do synchronisation déréglé dos circuits représentés sur la figure 15.
L'enclenchement du flip-flop 732 par un signal de synchronisation déréglé actionne aussi le circuit d'alarme de la figure 12 cause du raccordement indiqué entre la sortie "1" du flipflop et le multivibrateur d'alarme 620 de la figure 12.
Afin que deux émetteurs-récepteurs selon cotte invention travaillent ensemble, il faut les amener et les maintenir dans un synchronisme l'un avec l'autre. Plus spéciclemcnt, ceci
<Desc/Clms Page number 47>
signifie que le signal D produit dans le récepteur doit rester dans une coïncidence substantielle avec le signal correspondant entrant, ou que le signal D produit dans le récepteur doit avoir la méme relation avec la rotation du tambour 122 que l'impulsion correspondante captée par rapport au tambour 122 de l'émetteur accordé quand il fut émis. En se référant aux figures 9 et 10a, on peut voir que l'émetteurrécepteur bélinographique de l'invention émet toujours une série de signaux B avant l'émission de signaux de contrôle ou de video.
Ces signaux peuvent être utilisés pour établir une synchronisation au récepteur correspondant et des moyens sont prévus aussi pour maintenir le synchronisme pendant toute rémission d'un docur.ent. En supposant que le récepteur est au début très loin de synchronjsme par rapport à l'émetteu.. la situation sera celle représentée à gauche de la figure 16, qui représente diverses formes d'onde produites dans l'action 'de synchronisation.
Le fait de la non-synchronisation sera détecté dans les déclencheurs d'entrée périodique 720 et 722 qui forment collectivement un déclencheur d'entrée périodique NAND à quatre entrées, Lo signal vidéo intègre du circuit 713 est comparé avec le signal fl qui est la forme d'onde invense dérivée do la came 162 et qui s'étend du 7,5 à 352,5 , Si les signaux d'entrée B tombent dans cet intervalj.. une coïncidence conditionnelle sera détectée dans lu déclench@@@ d'entrée périodique 620 onro le signal d'entrée et lu signal 'il.
Lo déclencheur d'entrée périodique 722 est actionné
EMI47.1
par lu sortie "1" du flip-flop 732 qui, comme décrit antriot;.s. z:*, est au début dans la condition cnclenchés, et par le signal 5. qui empêche le premier signal pré-vidéo G capté de passer à travers le déclencheur d'atrée périodique. Le signal de non-coïcidence dos déclencheurs d'entrée périodique 720 et 72
<Desc/Clms Page number 48>
actionne le flip-flop 716 à son niveau logique "1" et allume la lumière de signalisation 131 à travers l'amplificateur 717.
Si la synchronisation entre le récepteur et l'émetteur est très mauvaise,les signaux B captés tombent alors également en dehors des signaux internes Q et une coïncidence sera détectée dans le déclencheur d'entrée périodique 704 entre les signaux d'entrée et les signaux Q, ainsi réenclenchant le flip-flop 705 à sa condition'O'.'
Avec les flip-flop 705 et 716 dans la condition décrite et avec le signal de contrôle R du récepteur à son niveau logique "1", les signaux K seront capables de passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 709 et 710 et à travers le déclencheur d'entrée périodique NOR 706 au multivibrateur 719 qui produit une impulsion positive de 0,2 millisecondes.
Cette impulsion du multivibrateur 719 est appliquée aux diodes de réenclenchement 204 de la figure 6 et elle remet touts les étages du compteur 203 à zéro. Puisque le signal K est produit dans la figure 6 à un compte de 56, le compteur 203 se remet au compte de 56 plutôt qu'au compte normal de 64 et toutes les formes d'onde ainsi que le moteur de commande 150 et le tambour 122 sont accélérés dans un rapport de 64 à 56 ou à peu près de 14 %. Ceci occasionne que le signal capté B rattrappe rapidement le signal B capté de l'émetteur.
Puisque le tambour de réception 122 tourne maintenant plus que 4100 pour chaque rotation du tambour d'émotteur dans correspondant, il est possible de passeune rotation de la condition dans laquelle l'impulsion captée B est en avance au signal interne M à la condition où elle est en retard., Une condition de synchronisation ne serait pas détectée dans ces circonstances et l'établissement éventuel d'une synchroni- tion serait retardé. Cette possibilité se laisse éliminer
<Desc/Clms Page number 49>
en accélérant le compteur par une valeur plus petite, de manière que le tambour de réception rattrappe plus graduellement le tambour de l'émission ou en augmentant l'ouverture du signal M. La première de ces méthodes augmentera toujours le temps nécessaire pour la synchronisation et la seconde est aussi non-désirable.
Cependant, dans le circuit représenté, la coïncidence entre les signaux captés B et le signal Q est d'abord déterminée, La longueur combinée des signaux M et Q qui s'embranchent est telle quo le signal B ne peut pas passer pendant une seale rotation. Le signal Q est converti dans le convertisseur 737 pour former un signal Q qui est alors comparé dans le déclencheur d'entrée périodique 708 avec le signal d'entrée venant du déclencheur d'entrée périodique NOR 714 et également avec le signal M. Si une coïncidence est détectée entre le signal entrant et le signal Q. mais non avec le signal M, alors le flip-flop 705 sera mis dans la condition"1" et le courant des signaux K à travers le déclencheur d'entrée périodique 709 et 710 s'arrêtera.
Au contraire, des signaux L déclenchés antérieurement contre les signaux Q dans le déclencheur d'entrée périodique 701 et le convertisseur 702, peuvent passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 703 et de celui-ci à travers le déclencheur d'entrée périodique NOR 707 au multivibrateur 719.
Le signal L est produit dans le circuit da la figure 6 aux comptes 62 et 63 et par conséquent quand il est utilisé pour réonclencher le compteur, il occasionne que le compteur et les composants associés accélèrent dans un rapport de 64 à 62 ou d'environ 3 %. Cependant, le signal L peut passer à travers le déclencheur 701 seulement si le signal Q est aussi présent avec le résultat que relativement peu d'impulsions L peuvent passer pour réenclencher le compteur,
<Desc/Clms Page number 50>
ce qui occasionne ainsi des cycles à une vitesse moyenne seulement un pou supérieure au nycle normal de 60 par seconde.
Ceci permet au récepteur d'avancer lentement par la petite valeur encore nécessaire pour réaliser une synchronisation complète.
Si une synchronisation essentielle est finalement réalisée une coinc'idence sera détectée dans le déclencheur d'entrée périodique 715 entre le signal d'entrée et le signal M produit intérieurement, et le déclencheur d'entrée périodique
EMI50.1
715 réùnclenchera le flip-flop 716 à la condition"0'ainsi éteignant la lampe de signalisation 131 et empêchant les signaux de réenclenchement K ou L d'atteindre le déclencheur d'entrée périodique NOR 707. En même temps, le flip-flop 716 actionnera le déclencheur d'entrée périodique 727 et permettra au circuit de contrôle d'impression de cette figure décrit antérieurement de répondre aux signaux entrants ou aux signaux de contrôle,ou aux signaux de contrôle ou de vidéo.
Il faut se rappeler cependant, que l'imprimeur ne commence l'impression au pas qu'après avoir capté le premier signal de pré-vidéo G, ainsi évitant toute perte du papier d'enregistrement enroulé autour du tambour 122. La réception du premier signal de prévidéo G mettra hors service le flip-flop 722 en réenclenchant le flip-flop 732 et empêche des signaux vidéo subséquents de changer après l'état du flip-flop 716.
Les déclencheurs d'entrée périodique 721 et 723 et les déclencheurs d'entrée périodique 725 et 726 peuvent être considérés commo deux déclencheurs d'entrée périodique NAND séparés à cinq entrées. Chacun de ces cinq déclencheurs d'entrée périodique est conditionnellement actionné par la sortie "0" du flip-flop 616 et chacun est relié aux signaux entrants venant du déclencheur d'entrée périodique NOR 614. Chacun
<Desc/Clms Page number 51>
est conditionnellement enclenché par le signal de contrôle R de réception. Cependant, un déclencheur d'entrée périodique est enclenché par le signal M tandis que lautre est enclenché par le signal de retardement N. Finalement, les déclencheurs d'entrée périodique sont alternativement enclenchés par le flip-flop 732.
Avant la réception du premier signal de prévidéo G le flip-flop 732 est dans la condition enclenchée et enclenche les déclencheurs d'entrée périodique 725 et 726, Tout signal entrant, probablement un signal B ou un signal D qui apparaît dans l'intervalle déterminé par le signal M, passera à travers le déclencheur d'entrée périodique NOR 724 au multivibrateur 719 décrit antérieurement et réenclcnchera 'e compteur 203 de la figure 6 à zéro. De cette manière, le compteur du récepteur est finalement; placé on coïncidence exacte do phase avec le compteur de l'émetteur, réalisant ainsi un synchronisme parfait.
Une correction de ¯ 9 est possible de cette manière.Quoique l'oscillateur du récepteur 2Q2 peut être un peu plus vite ou plus lent que l'oscillateur correspondant de l'émetteur, l'erreur de phase accumulée entre les deux est éliminée à chaque rotation du tambour 122 pondant toute l'émission bélinographiquc.
Après qu'un premier signal de pré-vidéo a été capté, le flip-flop 732 sera dansai condition de réenclenchement et les déclencheurs d'entrée périodique 721 et 723 fonctionneront plutôt que les déclencheurs d'entrée périodique 725 et 726.
Ceci permet aux impulsions de récnclenchement d'être appliquées au compteur 203 pour être déclenché contre le signal N plutôt que contre le signal M pour fournir une protection plus grande contre un faux réenclonchent par une impulsion à la fin de la période destinée pour l'émission vidéo on comparaison aux signaux de contrôle. Pendant l'opération d'impression bélinographique
<Desc/Clms Page number 52>
véritable, le signal entrant sera commuté entre les déclencheurs d'entrée périodique 711 et 712 de sorte que des signaux vidéo sont distribués inchangés dans tout le circuit de la figure 15 mais les signaux de contrôle passent d'abord à travers le circuit 613.
Les circuits de la figure 15 peuvent aussi être -utilisés dans une forme essentiellement inchangée pour réaliser une synchronisation par une méthode différente, Au lieu d'utiliser un oscillateur de fréquence fixe 201,dans la figure 6 actionnant un diviseur de rapport variable 203 comme déait antérieurement, l'oscillateur peut être du type à fréquence contrôlable et les diodes de'réenclenchement du compteur 204 peuvent être éliminées.
Dans le mode d'émission, il n'y a pas de signaux de contrôle appliqués à l'oscillateur et l'émetteur-récepteur fonctionnera précisement de la manière décrite antérieurement. Dans le mode de réception, le flip-flop 705 peut être utilisé pour déclencher une des deux tensions de contrôle vers l'oscillateur pour le forcer d'accélérer par une valeur plus grande ou plus petite comme décrit. La réalisation d'une synchronisation approximative réenclenchera le flip-flop 716 comme avant, ce qui produit le déclenchement des signaux de contrôle entrants à travers les déclencheurs d'entrée périodique 721, 723, 725 et 726 vers un détecteur classique sensible à la phase qui les compare avec un signal interne B et produit un signal de correction d'uno phase de blocage variable pour l'application à un oscillateur 201.
Un système hybride peut également être utilisé dans lequel le compteur 203 retient sa capabilité de réenclenchement et l'oscillateur 201 est encore une fois un oscillateur stable, mais avec une capabilité do contrôle de fréquence limitée.
<Desc/Clms Page number 53>
Dans cette modification le flip-flop 705 dirigera les signaux de réenclenchement au compteur 203 comme décrit antérieurement pour réaliser une synchronisation approximative après laquelle le flip-flop 716 sera réenclonché pour permettre à un détecteur sensible à la phase de produire une tension de contrôle pour l'appliquer à l'oscillateur 201 pour réaliser, et après pour maintenir une synchronisation précise.
La figure 15 comprend également un circuit de contrôle de la synchronisation du compteur réversible pour éviter une perte de la synchronisation. Des signaux G produits intérieurement sont appliqués au déclencheur d'entrée périodique 751 qui cependant, est mis hors service par le flip-flop 716 jusqu'à ce que la synchronisation est réalisée. Quand un synchronisme approximatif réenclenche le flip-flop 716 dans son niveau "0", des signaux arriveront au déclencheur d'entrée périodique 753 dans un intervalle de temps déterminé par le signal N.
En supposant que le déclencheur flip-flop 762 aussi bien quo le déclencheur flip-flop 755 sont à leur niveau "1", alors la sortie du déclencheur d'entrée périodique 764 est à zéro volt ou à son niveau logique "1", et des signaux entrants B ou D passeront à travers le flip-flop 753 et le convertisseur 754 et commute le flip-flop 757 à son niveau logique "0". Le prochain signal d'entrée au déclencheur d'entrée périodique 753 commutera le flip-flop 757 de nouveau à sa condition "1¯. Peu aprs le signal d'entrée au déclencheur d'entrée périodique 753, ayant passé à travers un circuit de retardement 756, tel qu'un multivibrateur, arrive au déclencheur d'entrée périodique 758 et permet à la sortie "1" du flip-flop 757 de passer à travers le convertisseur 759 et de commuter le flip-flop 752 à son niveau "0".
Le troisième signal d'entrée successif au déclencheur
<Desc/Clms Page number 54>
d'entrée périodique 753 commutera le flip-flop 757 de nouveau à son niveau logique "0". Avec les deux flip-flop au niveau logique "1", le déclencheur d'entrée périodique 764 mettra hors service de déclencheur d'entrée périodique 653 et des signaux entrants ultérieurs qui apparaissent au déclencheur d'entrée périodique seront sans effect.
A peu.près une seconde après que le flip-flop 716 est réenclenché le temps étant déterminé par un élément de retardement 750, le déclencheur d'entrée périodique 751 sera capable d'accepter des signaux G produits intérieurement.
L'effet des signaux qui passent à travers le déclencheur d'entrée périodique 751 est exactement opposé à celui des signaux qui passent à travers le déclencheur d'entrée périodique 753, dû à la symmétrie générale. Supposant que les flip-flop 757 et 762 sont tous les deux au niveau "0" la première impulsion entrante G mettra le flip-flop 757 à "1", la prochaine mettra le flip-flop 757 à "1", et le flip-flop 762 à "1", et une troisième mettra le flip-flop 757 à "1" et maintiendra le flip-flop 762 à "1". Le déclencheur d'entrée périodique 763 empêchera alors d'autres impulsions de changer les états des flip-flop.
Cependant, la prochaine impulsion G sera différenciée par un dispositif de différentiation 765, c'est-à-dire une capacité, et sera appliquée à une entrée du déclencheur d'entrée périodique 766, dont les deux autres entrées sont reliées aux sorties "1" des deux flip-flop.
Une coïncidence sera détectée au déclencheur d'entrée périodique 766, dont la sortie mettra le flip-flop 732 de nouveau à son niveau "1" et par conséquent commence l'action d'alarme représentée sur la figure 12.
Pendant une opération normale les flip-flop 757 et 762 sont à leur niveau "0" avant la réception du premier signal
<Desc/Clms Page number 55>
de pré-vidéo G comme résultat de la réception de trois ou d'un plus grand nombre de signaux B ou D dans le déclencheur d,entrée périodique 753. Après que le synchronisme est détecté, les signaux G produits intérieurement peuvent aussi passer à travers le déclencheur d'entrée périodique 751.
Ainsi, pendant l'opération normale, un signal G commutcra le flip-flop 757 à son niveau "1", le prochain signal entrant B le commutera de nouveau à son niveau "0" et ainsi de suite sans cesser. Cependant, quand le récepteur n'est plus au pas de l'émetteur, ou si les signaux captés se sont égarés dû à une défaillance d'émission ou une cause semblable, les signaux ne passeront plus à travers le déclencheur d'entrée périodique 753 et le compteur réversible comptera seulement les signaux G qui passent à travers le déclencheur d'entrée périodique 751.
Après quatre manques de réception d'un signal correctement réglé au déclencheur d'entrée périodique 753, le déclencheur 766 détectera une coïncidence et produira l'agencement des alarmes du récepteur et de l'émetteur.
Les flip-flop 757 et 752 et ses composants associés constituent une forme do compteur réversible, mais il est évidentque d'auntres formas du compteur réversible électroniquement ou électromécaniquement nont bien connues et peuvent aussi bien être utilisées, comma le peuvent être des intégrateurs du typo analogue.
Il est évident que le mode de réalisation illustré et décrit ci-dessus ne représente qu'un exemple. De nombreuses modifications qui présentent la plupart ou tous les avantages de l'invention sont évidentes pour ceux qui sont versés dans la matière. Seulement quelques-unes seront mentionnées cidessous. Ainsi, la vitesse fondamentale d'opération, 1'espacement dos lignes et le rapport des balayages vites au balayages
<Desc/Clms Page number 56>
lents dépend de la qualité de l'image désirée, des capabilités dos composants disponibles et la vitesse d'émission de signal possible avec les modulateurs, les démodulateurs ou les canaux d'émission particuliers.
Quand les canaux d'émission le permettent, le chiffrement des impulsions ou les techniques de codage à niveaux multiples peuvent être employés peur émettre des signaux de contrôle ou de vidéo. Le tambour rotatif 122 peut être remplacé par diverses autres formes bien connues d'appareils enregistreurs bélinographiques. En particulier, des enregistreurs rotatifs à hélice et ceux ayant des crayons supportés par une couture sans fin aussi bien que des enregistreurs à tube cathodique, sont appropriés, Quand les désavantages associés avec un moyen enregistreur photo-sensible peuvent être acceptés, le balayeur bélinographique décrit peut être employé comme enregistreur en substituant une lampe à intensité variable au photo-multiplicateur . représenté.
En plus, le balayeur représenté peut être remplacé par un balayeur à tube cathodique d'un type connu, Cependant, il est nécessaire que des moyens soient disponibles au balayeur et à l'enregistreur pour effectuer un avancement contrôlé accroissant de la lignc do balayage par rapport au document balayé ou au moyen d'enregistrement, et quo le balayeur possède des vitesses de balayage multiples. On peut employer le balayeur de lignes multiples et le contrôle logique associé de la demande U.S. No. 471,874 déposée le 14 juillet 1965, au lieu do plusieurs dos composants et des circuits représentés sur les figures 8 et 9. Do même, les fonctions d'émission ot de réception peuvent aussi être séparées au lieu d'être combinées dans un seul émetteur-récepteur,
<Desc / Clms Page number 1>
Belinographic system.
This invention relates to belinographic equipment and more particularly to a belinographic system comprising transceivers capable of operating by the direct remote automatic telephone network either with or without a direct electrical connection thereto.
Belinograph transmission is well known in the art. It was often used in the past as an information mod by photographic transmission through predetermined leased transmission channels. More recently equipment was launched on the market for high speed transmission of documents using wideband transmission channels. The present invention is particularly concerned with the economical and flexible transmission of black and white letters, drawings and other documents over ordinary voice-frequency telephone channels.
Equipment with these characteristics must be good
<Desc / Clms Page number 2>
market and the invention therefore provides a belinographic transceiver in which a large part of the components participate in the function of transmission and reception, unlike a separate transmitter and receiver.
It is desirable that the equipment be capable of transmitting documents to any location where telephone sets are available. The invention provides a belinographic transceiver which is capable of either transmitting or receiving documents through any conventional telephone apparatus without requiring an electrical connection to it. The belinographic transceiver of the invention is capable of establishing synchronism with a similar and remotely located transceiver regardless of the character, frequency, or phase of the electrical mains to which each of them may be connected.
The equipment must minimize the telephone loads associated with the issuance of the document, The invention provides equipment which does not require the operator to hire a so-called information group from the telephone company which emits the documents in a shorter time. short that it has not been possible until now and which allows the operators of the equipment mounted at each end of the wire of the transmission link to interrupt the telephone link as soon as it is no longer in use or when the the show is no longer clear.
The equipment must also be able to operate through the telephone company intelligence groups where these are available to take advantage of their enhanced transmit capability. The invention provides a belinographic transceiver which operates with two signals at
<Desc / Clms Page number 3>
different levels and which intervene with a conventional information group intended for the transmission of digital signals through telephone lines.
The equipment must operate safely regardless of the skill of the operator. The invention provides a Belinographic transceiver which requires only the insertion of a piece of paper and the telephone call in order to achieve a high quality Belinographic transmission.
Specific objects will become more fully apparent during the description of the invention which follows, with reference to the accompanying drawings.
Figure 1 is an exterior view of a belinographic transceiver according to the invention.
Fig. 2 is a schematic diagram showing the functions of the invention.
Figure 3 is a simplified perspective view of the recording mechanism.
FIG. 4 is a simplified perspective view of the transmission mechanism.
FIG. 5 represents the logic elements of the circuit used in the figures which follow.
Figure 6 shows the basic timing circuit.
Figure 7 shows the repetitive waveforms corresponding to figure 6
Figure 8 shows the transducer regulators of the transmitter and the telephone,
Figure 9 shows the logic circuit of the transmitter.
Figure 10 shows the pancake waveforms in the circuit of Figure 9.
<Desc / Clms Page number 4>
Figure 11 shows the video amplifier circuit used in Figures 9 and '10.
Figure 12 shows the printing power and the control circuits.
Figure 13 shows an alternative form of Figure 12.
Fig. 14 shows the control amplifier of the pulse motor or stepper motor.
Figure 15 shows the logic circuit of the printer.
Fig. 16 shows the waveforms illustrating the achievement of synchronism.
Figure 1 shows the outward appearance of one form of a belinographic transceiver according to the invention. The apparatus is enclosed by a box 120 comprising a generally horizontal opening 121 in its front face. A rotating drum 122 includes a clamping strip 123 visible in the opening. Opening 121 allows access to the drum so that an operator can attach a sheet of paper to the drum to make a belinographic recording.
On the cabinet is a tray 124 for placing a document to be sent and for feeding it through a slot 125 in the scanner or analyzer 120 The cabinet 120 also includes a reset button 130 and a signal lamp 131 A box 127 adjacent to the cabinet 120 is connected thereto and is capable of accommodating a standard telephone handset. The box is fitted with a swivel cover 128 and a ratchet 129,
Figure 2 is a schematic diagram showing in outline how two transceivers
<Desc / Clms Page number 5>
Belinographs of Figure 1, each of which is in a different location, can be linked to form a bi-directional belinographic system.
It is evident, however, that the functional blocks of Figure 2 correspond only in a very general way to the circuits or functions of the decree decrees in the subsequent figures '.:.:'.
The first step in sending a document is for the operator at one end of the line to use their telephone set 135, dial the number of the device. telephone 13 @ corresponding to the other end of the wire, generally through one or more intervening telephone 1.36 centers. After a non-male voice link has been confirmed to the operator at each end of the equipment; each operator puts on his handset
137 in box 127 and close the lid. One of the operators introduces a document through the slot 125 into the scanner 126 of his unit.
Scanner 126 then sends a control signal to transceiver circuit 140 which being responsive to the document in scanner 126 and to the handset in box 127 adapts the transceiver to the transmission mode. Scanner 126 similarly sends vision signals to transmitter 138 which develops the signals and uses them to control the operation of scanner 126. Meanwhile, transmitter 138 combines the vision signals with them. , the control signals of the circuit of the transceiver 140 and feeds them into the handset 137, from which they will be transmitted to the telephone line.
At the same time, even though the transmission is taking place at this time, the timing and power circuit 139 exchanges signals with the printer 142 and produces other signals which are developed by the transceiver circuit 140.
<Desc / Clms Page number 6>
The other transceiver picks up a signal from the corresponding handset 137 and which is detected by the receiver 141 which causes the transceiver circuit 140 to put the transceiver into the receive mode. The picked up signals also cause the transceiver circuit to control the operation of the timing and power circuits 139 so as to bring the printer 142 into synchronism with the scanner 126 of the transceiver being transmitting. The signals received are applied. the printer 142 and cause it to record a belinogram of the transmitted document.
At each transceiver, a monitoring circuit 143 controls the operation of the various circuits so that a corresponding alarm signal sounds at each of the two transceivers if the transmission is complete or else interrupted. The alarm signal warns each of the operators to remove the handset and communicate with each other in order to determine whether documents are +, re-send, if additional documents are to be sent in one or the other direction, or if the link telephone must be terminated.
It follows from the foregoing description that an unlimited number of Belinographic transceivers according to the invention can be used in combination with one another, since any transceiver can be linked to operate with one. other, either for transmission or for reception, by conventional telephone company switching facilities. Multiple call arrangements can be used to allow one of the transceivers to transmit simultaneously to the others.
<Desc / Clms Page number 7>
EMI7.1
The figure o is a view!; I! '1rl..f': (: ,,,, t'lî I? :: v .. ,,, t -: .ii. 5u mechanism of i! T. l'rr8Gion or er: egi: ¯ ... r¯a. The "tc ':::. bo,; :: rotary 122 being mi: l¯. 9 d" ns of the bearings, not .ce: - r6snt? s,. ",,,, t command Flr the int ('r0 (! i'1 ::. re of the gears 151.) 152 - :. 1; 15; ,,: r" J motor 150 : 1'.1 :.:.:. T preferably, in synchronous actor bij o] <-, iT.e comprising for example a rotor t cii? s'.2't'i: pe:; 'f.l: .lI1 (; n.t for
EMI7.2
provide a predictable relationship between the power phase
EMI7.3
electrical and rotation phase. LL motor 150 carries a
EMI7.4
pinion 151 which controls a crazy gear 152 in a report
EMI7.5
reduction from 2 to 1, and the idler gear 152 controls the gear 155 of the drum in a reduction ratio of 10 to 1.
A pair of cams 162 and 163 is: .ittch6e au t, # l # bour 122 and controls the switches 164 and 165. The functions el .. :: C0S switches will be described below 8n combirii; 5on with the description of the switches. figures 6 and 12. The writing pluae cart
EMI7.6
154 is positioned adjacent to drum 122 and is movably mounted laterally on rails 155 parallel to it one
EMI7.7
the other as well as to the drum 122. The: writing plumu carriage 154 is provided with a recording point; tr '., nh.:nt 15' which peul. be pressed into contact with the drum by an M "t '1) 1 [lE;" "electromagnetic 15'7 and moved away from t: .T. ^. tt, .f = j> mir un!' 1 ': ;; :: Ol't 18.
A thread; 'lc, "- 1'1: uc fl (; xi.b11: ie6 11m (:! H' 1 ... i .. t. 4? Ll:. 'NLaIl:, r; 1 <. cc'ntrol '..'. the assembly 1 quo 157 t:. the tip, 1 'ii; r> jji; ", i> <.ment 156 ('.1L: -I: il'mc. L, rain cart':. write ', the <, r jt> jj <>, <, Jià # 1 a guidltC0 19 screw which ust: ou.n '.. cl, T ^ 1., CCfn troi ;; 1..ni; C be prtr a noti, Jr 1, impulcior .. lE' ( ) turning ùi "11 :; 1 '...: crr: gift spur of a watch either p,; r un rßti :: ur:, 1.Ir.fu1t.ton 161 turning in lts:' 1 \. ' 11; 1 inVll '::: L', les d "U'X r, caua::. 1 = g> ul,;. Ion being connected ::.! the au to the other iiinni qul, '. wine d-, ,,; u9.w '.
From this m: mir'1 1'0, the tip d 1 enrp.glùtrtm ('nt 1; can ctrt' advanced by uniformly increasing 3m ^ the order of 0.02) / d. cm
<Desc / Clms Page number 8>
EMI8.1
in a direction parallel to c4 .. d 1 f - :: x (. 'J -.:;;.-sz :. r:' t sensitive to connJmdcn derived from the 8Eblc of circuits as will be described below -prè $.
L! 1 recording tip 155 pcut (little ::: ..,. = - .li ± 1> Fr .. = 1; .5 well-known forms. It may include a cr. ^. Yo :: let " , 11 Lf.:. Electrically isolated and suitable for writing directly onto conventional electrolytic and blinogr -.- recording paper. The same tip frme can be used to deposit an electrostatic charge on a f: uill.- : iso160 for further development of known xerographic techniques. A simple metal tip can also
EMI8.2
be used to record directly onto pressure sensitive recording paper by sending the electromagnetic assembly to the electromagnetic assembly 157.
Various forms of apparatus for selective deposition of liquid ink can be used. A variable intensity concentrated light source can likewise be used to form a latent image on a sheet of photographic paper or the like. All of these or any other suitable method of the belinographic recording technique can be used in this invention.
Figure 4 is a simplified perspective view of a truss of a sweeper 126. A pair of rollers
EMI8.3
coonandés 176 is provided with cogwheels 177, so that a pulse zaataur 178 which can be identical to the motor 160 or 161 in figure 3. Iu matcur 178 know the rollers 176 by a timing counroiv or the transmission 179 .
Each drive roll 176 cooperated with a contact roll 180
EMI8.4
located above it to feed a sheet of paper to the scanning device by
<Desc / Clms Page number 9>
the order of 2.54 x 10-2 centimeters, Fluorescent lamps 181., preferably powered by direct current are located below the driven rollers 176 and are provided with reflectors which are not shown in this figure, in order to direct light upwards gives the undersurface of a sheet of papermaking passing through the rollers, and being supported by a tray containing a slit, also not shown in this figure.
A mirror galvanometer 185, comprising a small mirror 184, samples the light reflected from the sheet of paper and passes it through the objective 185 to the photo-multiplier 186 or other photosensitive devices :.}. Since the mirror galvanometer is a suitable device for. rotating the mirror around an axis, the photo-multiplier 186 is capable of scanning a spot of light by a back and forth movement in line on a document or another sheet of paper passing through the control rollers,
FIG. 5 represents certain forms of elementary logic circuits which are widely used in the subsequent figures of this description.
Figure 5A shows the NAND and NOR periodic trigger symbols and a suitable transistor circuit to perform the function represented by the symbols. The repeated symbols NAND and NOR effectively show the same circuit function as shown for example in MIL-STD-806B, of February 26, 1962.
In terms of the transistor circuit shown, the symbols represent the following function: the output voltage is minus 6 volts if, and only if all input. are at sero volts, otherwise the flow is at zero volts. He. is convenient to consider the
<Desc / Clms Page number 10>
Most of the periodic input triggers in the following figures as NAND periodic input triggers with "1" equal to zero volts and "0" equal to minus 6 volts.
Figure 5B shows how circuits of Figure 5A can be coupled together to provide a flip-flop circuit. The flip-flop circuit is characterized in that it changes its state only if a voltage of minus 6 volts is applied to the input borae. appropriate.
More specifically, if minus 6 volts are applied to the reset input, the flp-flop is engaged, ie the output "1" will have a value of 0 volts and the zero output will be minus 6 volts. FIG. 50 represents an obvious and explanatory modification of FIG. 5B in which the flip-flop can be triggered at one of its levels by a voltage of minus 6 volts applied to one of the two corresponding inputs. Figure 5D shows how the converter function is performed by the periodic input trigger of Figure 5A. Figure 5E shows a flip-flop trigger which changes state as a result of a pulse applied to a single input terminal.
In the form used in this description, the input signal is a positive pulse of 6 volts and the output voltages are either zero volts or minus 6 volts. The exemplary embodiments of the transistors shown having read functions of the circuit described can be obtained in module form from the "Engineered Electronics Company of Santa Ana, California". The NAND / NOR circuit is their model Q-411 or Q-421, and the circuit in Figure 5B represents two models either Q-412 or Q-422.
<Desc / Clms Page number 11>
The symbols and circuits of Figure 5 represent those selected for use in illustrating the invention.
The functions represented by the logical symbols can be performed by circuits of the many forms which can be obtained from many producers and these are all well known. Those skilled in the art also realize that the set of logic circuits of the type shown in the subsequent figures have some general input-output relationship which can be reproduced using different arrangements containing the basic logical leads and furthermore, this function can be reproduced. be carried out using logical elements of quite different types which do not need to be electronic elements.
As a simple illustration it may be noted that periodic NAND / NOR input triggers may be substituted for periodic NAND / NOR input triggers and that it may 001: 10 thus be possible to simplify the described embodiment of the invention. In general, the builder will choose the type and the form of these logical building blocks based on considerations such as price, .. size, safety, voltage and current demands, speed, capabilities. entry and exit; cte.
<Desc / Clms Page number 12>
The timing circuits.
Figure 6 shows the timing circuits used to produce the timing waveforms shown in Figure 7 and which are used to control the operation of the Belinographic transceiver. A tuning fork or other stable oscillator 201 can produce an output frequency of 3840 cycles which is developed by a pulse corrector circuit 202 to obtain a sequence of positive pulses at the frequency of the oscillator. These pulses are applied to a counter or a divider chain of 7 flip-flop triggers connected successively and identified by I to VII. A higher frequency crystal controlled oscillator can also be used with additional dividers.
For convenience, only the first 6 stages are considered to constitute a separate scale from 64 to counter 203 and are shown as such in the figure. Each counter can be simultaneously reset from a common source by coupling diodes 204, but the reset function will not be described except in combination with figure 15. The output of stage VI is a wave. square shape of 60 cycles identified as signal A, and which is used to control motor 150 as shown in Figures 3, 12 and 13. The output of stage VII is a square wave H of 30 cycles.
The motor 150 rotates at a speed of 3600 revolutions per minute and controls the drum 122 at a speed of 180 revolutions per minute so that a rotation requires 333 1/3 millisccondos or 20 cycles of the signal A. The drum 122 which controls by Meats 162 and 163 Switches 164 and 165 produce timing signals M, M and S in a manner which will be more fully shown on
<Desc / Clms Page number 13>
figure 12.
During the rotation of drum 122, signal M is at zero volts or in its logic "1" level of 355.5 to 7.5 and S is in its "I" level of 22 to 36. Signal M is simply the inverse of signal M. For reasons which will become apparent later, the otherwise arbitrary zero degree position of drum 122 will need to be chosen at a point where the recording or printing peak is above. above the fixing bar 123. Because; of the fixed relation; which therefore exists between the frequency divider 203 and the drum 122, it is convenient to use the angular position of the tanbour 122 to specify the various waveforms produced in Figure 6.
For reasons of connodity, it may be noted that in the embodiment shown, an oscillation cyclo 201 corresponds to 0.26 millisec @ ndes and also corresponds to 0.28 of rotation of the drum 122. Thus, one degree of rotation corresponds to about 0.93 milliseconds.
The "0" outputs of hostages III and IV of counter 203 are combined in the periodic input trigger NAND 205, the output of which is converted by the converter 210, delayed slightly by a capacitor 224 and applied to the periodic input trigger AND 215 This signal is at logical "1" level whenever counter 203 is in the values of 0 to 3, 16 to 19, 32 to 35, or 48 to 51.
Other developments of this signal will be described later.
The "0" outputs of the counter stages V and VI are combined
<Desc / Clms Page number 14>
into the AND periodic input trigger 206 and the resulting signal is converted to provide a D signal which is at its logic "1" level whenever counter 203 registers values from zero to fifteen inclusive.
Therefore, this output occurs 20 times per rotation from 0 to 4.5, do 18 to 22.5, from 36 to 40.5, etc., and is called the progress counter slgnal -
The "0" output of stage V is combined with the "1" output of stage VI of periodic input trigger 207, the output of which is converted into converter 212 which provides a signal which is at its logic level. "1" during values from 32 to 47 inclusive. This signal is combined in a periodic NAND input trigger 217 with an input signal S which is at its logic "1" level from 22 to 36.
The output of periodic input trigger 217, converted by converter 228, is a signal that is at its logic "1" level only from 27 to 31.5 and is identified as the G preview signal.
The "1" outputs of the V and VI stages are combined in the NAND periodic input trigger 208 to provide a signal which is at its logic "0" level if the counter 203 stores values from 48 to 63 inclusive. This signal is identified as F and ost at its logic level "1" from 0 to 13.5, from 18 to 31.5, from 36 to 49.5, etc. This signal is also converted in converter 213 to provide a signal which is at its logic "1" level from 13.5 to 18, 31.5 to 36, etc., and is used internally as an input to triggers. 'periodic entry 218,220, 221,222 and 223.
The other
<Desc / Clms Page number 15>
input to periodic input trigger 218 is the input
EMI15.1
"1" of ezase 1. Therefore, 1-. output of the periodic input trigger 218 is the triple coincidence of t ^.;: a cctuators IV, V, VI C - this is converted in the converter 229 in order to provide a signal which is at no logical level "1" for values from 50 to 63 inclusive cu from 153/4 to 18 '', do 33 3 / + to 36, from 51 3/4 to 54, etc.
The triple coincidence of the "1" output of stages IV, V, VI is also detected in the periodic input trigger 209, converted in the converter 214, combined in the periodic input trigger 219 with the "1" outputs. stages II and III and finally converted in converter 230. The resulting signal is therefore at its logic "1" level for values from 62 to 63 inclusive.
This signal is identified as L and appears from 359.4 to 360, from 17.6 to 180, 35.6 to 36. etc.
EMI15.2
The output of the converter 213 has: uc if (, o! Bin6c in the periodic input trigger 220: ': Seen the sign .-' l 3 nfin to produce a pulse of 6 volts istl'ud '. nt 4c 31.5 to 36,, '.:' ¯k.> .v..ll: 1iç, n ct '1.ppli!} 1.l': to 'a flip-flop entry 231 .1: . h, I'tll., from converter 213 is 'l'1.uwi cor: b9 n: o in periodic input trigger 221' 1.VL'C le ciyùni; 1 1 "1 end of prc-duiro a Gignr.1 of! ': lO inz 6 .volt;> G 1 Ót0ndrmt from 355.5 to 0. = C4tt .: inpulsion .ût ppli1Uu at the other entry of the flip-flop 231 Since the flip-flop is qltvrntiv0wunt engaged and r.5.ii; cl; nchô p'lI 'the appmriiccnnt ajguuux fi: k8 two bernas d'-ntréo, a signal at 1-t output terminal: .ppropz3.1 will be known rur, L ^ u logic "1" from 31.5 to 355.5.
This sizn,; 1 is
<Desc / Clms Page number 16>
referred to as the periodic input trigger video signal J. The output of periodic input trigger 221 is converted in converter 132 to close a signal which is at its logic "1" level of 355.5 to 0 and which supports final video signal E.
The output of converter 213 is also applied to the first inputs of NAND periodic input triggers 222 and 223, the outputs of which are connected to the opposite input terminals of a flip-flop 233. The second input of the periodic input trigger 222 is connected to the signal M, while the second input of the periodic input trigger 223 is connected to the inverse of the signil M, that is to say M.
Thus, the flip-flop 233 changes its level every time the signal M changes its level, but the signal is delayed in each case until a logic signal "1" is received from the converter 213. Therefore the flip -flop 233 changes its level to 355.5 and 13.5, rather than 352.5 and 7.5. The output of flip-flop 233 extending from 355.5 to 13.5 is called the N signal.
Referring again to the D signal previously described this signal is combined in the periodic input trigger 216 with the M signal which operates as a filter and which only allows a D signal to pass through rotation. The resulting signal is converted by converter 127 and constitutes a signal B, which is only at its logic "1" level of 0 to 4.5. The output of the periodic input trigger 216 is also applied to a delay multivibrator circuit 125 which almost delays it for one full rotation of drum 122.
<Desc / Clms Page number 17>
in order to provide a signal shown in Figure 7.
Signal B is also combined in periodic input trigger 215 with the output of converter 210 previously described. The negative output of periodic trigger 215 thus extends only from the 0 to 3 values of counter 203 and only to the 0 position of tanbour 122. The resulting signal is converted in converter 126 to produce a signal called 0 which is, at its logic level "1" only from 0 to 1,
13 '
FIG. 7 represents the waveforms described above and a synthesized waveform DF which is the coincidence of the signal F described previously and the inverse of the signal D described. This compound signal ranges from 4.5 to 13.5, 22.5 to 31.5, etc. This particular waveform will be used in combination with Figure 9 in conjunction with some of the other waveforms shown.
<Desc / Clms Page number 18>
Transmission circuits.
Figure 8 shows the scanner or analyzer and the telephone assembly schematically in more detail with all associated circuitry.
It can be seen that the fluorescent lamps 18- previously shown in Figure 4 are provided with reflectors 301 and that a tray 302 is provided to support a document whose face is downward as it passes through the drive rollers. and pressure rollers 176 and 180. A slot 303 is provided in the plate between the lamps and immediately above the mirror galvanometer 183. This figure also shows an opening or stop 304 which is located between the lens 185 and the lens. photo-multiplier 186 in order to limit and define the size of the sampling surface which is scanned by a back and forth movement on the document by the mirror galvanometer 183.
The mirror galvanometer 183 can be any suitable device capable of rapidly converting an input signal into a corresponding rotation of a mirror.
Commercially available mirror galvanometers of the type sold for use in oscillographs for multi-channel optical recordings represent a suitable apparatus of said type. A particularly suitable apparatus for use in the illustrated embodiment of the invention can also be achieved by fixing a mirror with a diameter of 1.77 cm to the sleeve of the pen of a pen recording galvanometer, of which the catalog number is 428647-920138, and which is manufactured by
<Desc / Clms Page number 19>
"The Brush Instruments Division, of the Clevite Corporation." Or by attachment to the sleeve of similar devices manufactured by "Sanborn Division of the Heweett-Packard Company".
Also shown in this figure are the paper sensor switches 306 and 307 which are located to sense the presence of a sheet of paper in the scanning device. Switch 306 has detected the presence of a sheet of paper when it is first presented to the left side scanner, and switch 307 detects the presence of a sheet of paper in the scanner and approximately the position of the slot 303. The switch 306 controls an associated relay with multiple contacts K1 and the switch 307 controls an associated relay with multiple contacts K2. The switch 307 can be replaced by a delay circuit controlled by the switch 306.
The operating power of the relay cos passes through a switch 308 which is located in the telephone box 127, and which is located in such a way that it will close the circuit of the relays K1 and K2 to pass current there only when a correct location of the telephone handset in the box. Inserting a piece of paper into the detector will allow switch 306 to control relay K1 only if switch 308 is properly closed. Among its other functions the relay K1 has a contact Kla which applies a voltage of minus 6 volts to a resistor 312, the other end of which being connected to the manse.
The voltage appearing across resistor 312 is applied to converter 313, the output of which is a transmit control voltage T which is only at its logic "1" level when relay K1 is driven. This output T is used to control the operation of the transceiver in its mode.
<Desc / Clms Page number 20>
resignation. When switch 308 is closed, but relay K1 is not energized, a voltage of minus 6 volts will be applied to resistor 322 instead of resistor 312.
The voltage appearing through resistor 322 is applied to converter 323, the output of which being at its logic "1" level only when switch 303 is closed and when relay K1 is not energized and also provides a voltage of R receive control to control the operation of the transceiver in the receive mode.
Relay K2 has a contact (a) which keeps relay Kl closed as long as relay K2 is closed. Therefore relay K1 will remain closed as long as the document is still above slot 303 and signal T will remain at its logic "1" level during this time. Relays K1 and K2 and other relays which will be described later are shown with their contacts in their non-energized state. The relay contacts are not necessarily shown near the symbol of the relay coil.
Drive motor 1-8 is shown in combination with a pair of drive coils 305. Many types of impulse motors can be used as motor 178, or as motors 160 and 161. They can be, for example, an ordinary electric solenoid. associated with a pawl and a ratchet control, a rotary solenoid associated with a one-way control clutch, a control mechanism of a conventional impulse relay or a so-called "Cyclonomer" impulse motor sold by Sigma Instruments, Inc.
The latter type is preferred and comprises, as is well known, a pair of control coils corresponding to the reference symbol 305 and which are alternately excited by back averages shown in Figure 14,
<Desc / Clms Page number 21>
Photo-multiplier 186 is connected to a periodic input trigger of a square-wave amplifier 321 which is shown more explicitly in Figure 11.
The excitation of galvanometer 183 is controlled by a contact (b) of relay K2 so that the galvanometer is able to operate when a document is in a position above slot 303. The driving power of the galvanometer is drawn. either a pre-sweep generator 319 or a sweep generator 320, under the control of the relay K6, which is under the control of the circuits of figure 9. The sweep generator 320 provides a linear voltage with slope which is synchronized with the rotation of the drum 122 by means of the input signal? in figure 6.
The prescan generator 319 filters and amplifies the 30 cycle input square wave H of Figure 6 to provide a 30 cycle sine wave signal that has 10 cycles or 20 half cycles per rotation of drum 122 A triangle wave may also be suitable. Suitable circuits for generators 319 and 320 are shown in Figures 7 and 8 respectively of US Patent Application No. 471,799, filed July 14, 1065. Reasons for providing high and low speed of the waveform Scans will emerge later in the description and are also indicated in this US Patent Application No. 471,799 filed July 14, 1965.
Referring to the telephone box 127. this contains a small loudspeaker 309 and a soft ring seal 310 in order to seal the loudspeaker 309 to the microphone unit of the handset 137. The loudspeaker 309 is connected by a K4 relay to modulator 314. K4 relay is controlled by switch 308 to connect the modulator to the speaker, but only when the transceiver is in the transmitter mode. The peat modulator consist of
<Desc / Clms Page number 22>
one of the variants known in the art.
One form of modulator which is very satisfactory comprises a voltage controlled oscillator-multivibrator followed by a low frequency amplifier, so that a sound of 1300 cycles is applied to the telephone for one of the levels of an input signal to two levels applied to the modulator, and a sound of about 2300 cycles for the other input level. This arrangement has given very satisfactory results for the introduction of belinographic signals into a telephone circuit without requiring an electrical connection therewith.
If the transceiver is not in the transmitter mode, the speaker 309 is disconnected from the modulator 314 and is connected by a relay K4 to an alarm sound generator 315 which is controlled by circuits. alarm in Figure 13 and apply a lower frequency signal, e.g., 800 cycles to the phone.
An inductive search coil 311 is provided in the telephone box 127 below the telephone receiver of the handset 137 in order to pick up the input signals.
The coil may have the form shown and may comprise, for example, 7,900 turns of an insulated wire, No 34, having an inductance of about 2.2 henry at a frequency of 1000 cycles.
It has been found that there is sufficient dispersion flux from the telephone receiver, particularly those from the "Western Electric 500" subscriber telephones, to allow effective signal pickup by means of the coil shown. As an alternative, particularly when the belinographic equipment is to be used with other types of telephone devices having well protected receivers, the search coil 311 can be replaced by a microphone which is acoustically connected to the handset 137 in order to pick up the radiated acoustic signals. through the handset.
<Desc / Clms Page number 23>
Signals from coil 311, or microphone, are demodulated in a demodulator 316 of the type suitable for use with the chosen form of modulator 314, to produce an output signal corresponding to the input signal to modulator 314. Coil 311 can also be used to connect signals for transmission in a telephone. A terminal 317 is also provided on the output side of the demodulator 316, in order to allow the direct reception of belinographic signals of an information group of a telephone company or the like, as an alternative to transmission of signals via a telephone company. subscriber telephone as shown in figure 8.
A narrow-band and very sharply adjusted detector 318 is likewise connected to the search coil 311 to provide an output signal sensitive to the detection of a selected sound emitted by the alarm sound generator 315.
Voice frequency telephone lines are very convenient for transmitting by belinographic media since they are universally available, but are far from providing an ideal transmission medium for belinography or other types of intelligence signals. For this reason, it is desirable in modulator 314 and detector 316 to provide the technical improvements which are well known in order to maximize the quality of the images transmitted and the speed with which they can be transmitted.
Although this does not form part of this invention, it has been found desirable to pass the belinographic signals intended for transmission through a low pass filter to eliminate abrupt emissions and to change the spectrum of the power signal at low frequencies and to apply this filtered signal to a frequency modulation or frequency variation manipulation (FSK) oscillator, such as a multi-
<Desc / Clms Page number 24>
voltage controlled vibrator which has a linear output frequency compared to the characteristics of input signals.
It is desirable to employ at detector 316 a phase corrector to compensate for the non-uniform delay compared to the frequency characteristics of a typical telephone channel, and to apply the delay compensated signal of the resulting phase to a modulation of. broadband frequency or carrier wave frequency shift detector to obtain an appropriate output signal.
With these improvements it is possible to achieve a high quality of Belinographic transmission effectively taking advantage of national switching telephone networks, even taking into account the degradation of the inevitable signals scrambled in the transmission of the output Belinographic signal through a loudspeaker. , into a charcoal microphone of a telephone device, and outputting the input signal of an imperfect telephone receiver. Other forms of modulation, such as amplitude modulation or modulation of the remaining sideband can also be used.
Figure 9 shows the logic circuits which are used to control the operation of the Belinographic Scanner and to produce a Belinographic signal suitable for transmission. To help understanding the operation of the circuits shown, the courses of the main signals emitted, opposed to the internal control signals, are shown on stronger lines. There are four of these signals which are combined into four NOR periodic input triggers comprising input triggers 402 and 405, triggered against the emission control signal in periodic input trigger 406, and applied to the input trigger. modulator 314, described earlier than in FIG. 8.
A 422 terminal is also
<Desc / Clms Page number 25>
intended to allow these signals to be applied directly to an intelligence group. The first of these signals is the ini belinographic video signal itself which is a two-level signal derived by amplifier 321 from an output of photo-multiplier 186, which in turn relates point-to-point to the density d 'a document being scanned using the mirror galvanometer 183. This signal is triggered in the NAND periodic input triggers 401 and 404. One of these triggered signals is the G signal which prevents the video signal from being passed through. NOR 402 periodic input trigger in the range of 355.5 to 31.50 of the rotation of drum 122,
this period being intended for the scanning of the clamping bar 123 and for the emission of a certain control signal. The next significant signal is the pre-video signal G produced once per spin as previously described, which is triggered in the periodic NAND input trigger 416 by an output of the flip-flop progress control 414.
The third signal is the 20 times per revolution advance D signal, which is triggered and interrupted in the NAND periodic input trigger 418 by the other output of the flip-flop 414 from that used to control the preview signal in the periodic input trigger 416. The fourth signal is the signal B which appears only once per rotation and which is the inverse of the signal B described previously. This signal is applied in a different way from the others directly to NOR periodic input triggers 402 and 405 without being converted to a previous NAND periodic input trigger. This signal must pass through a contact of relay K1 which is normally open and a contact of relay K2 which is normally closed.
<Desc / Clms Page number 26>
Besides producing a composite video signal for transmission, the circuit of Figure 9 produces two other important signals for internal use. One of these signals is made up of signals D and B only, of the emptied signal emitted. This signal is produced by a periodic NAND 419 input trigger which has the same input connections '.' periodic NAND input trigger 405, the output of which being triggered in periodic NAND input trigger 420 by a transmit control signal, in the same way that the composite video signal is triggered by trigger d 'periodic entry 406.
This signal is applied through the circuits shown in Fig. 12 to the sense pulse motor 178, shown in Fig. 8. It will be shown later that this component of the transmitted video signal drives the writing pen carriage 154 of the. remotely connected transceiver to advance in synchronism with the advance of the document in the transmitting transceiver.
The other signal produced in Figure 9 is the output of scan control flip-flop 410, which is applied to relay K6 of Figure 8 to control the operation of mirror galvanometer 183 between the slow scan mode of one line per rotation and the sweep mode: fast during which 20 back and forth sweeps are performed; by rotation.
The circuit of Figure 9 begins to operate as soon as the telephone handset is placed in box 127 of Figure 8, and a document is fed into
<Desc / Clms Page number 27>
the switch 306 activating the sweeper shown also in figure 8. This activates the relay K1, closes the contact KIa in figure 9 and allows the signal B to pass.
EMI27.1
Send contact K2c normally closed through periodic input triggers 405 and 406 for transmission to a remote connected transceiver.
This same signal is also emitted through the periodic input triggers 419 ot 420 to the apparatus of figure 12 from which it returns to the pulse motor 178 of figure 8 to operate the motor at a ratio of one advance per rotation. of the drum 122, that is to say three advances per second. The emitted signal: under the condi.tiens described is shown in figure 10a. When a document has been advanced to the position of switch 309, relay K2 will be energized and thus open contact K2c normally closed and interrupt the emission of signals B.
At the same time, the contact Kb2 (figure 8) closes and begins the scanning operation of the mirror galvanometer 183.
EMI27.2
li 'Ct'snairc now to connidt'rcr 1: ¯; signals arriving from 11 photo amplification: lU1ti: p1i ('ator 321 as well as condition ,,,, initi.1',.: 'd! -s flip-flop controls 40f3, 410, 414 and 417. In nl:; c.tta7t that the device must be adapted {.: '1 for use with ordinary documents having black information; on white, rather than the contrary, the output of amplifier 321 will be at its logic level "1" that is to say .. zero volts, when the photo-multiplier captures a black 1 mc: nt from the document ot at its logic level "p", c'c.: tû -.dirc
<Desc / Clms Page number 28>
minus 6 volts, when the photo-multiplier picks up a white element or low-background.
Initially, that is, before the photo-muotiplier 186 detects printed matter or the like, the flip-flops 408, 410,414 and 417 will be at their levels 1, 0, 1, and 1, respectively. This can be verified by examining a subsequent discussion of circuit operation as the photo-multiplier 186 scans completely white lines of the document after scanning lines containing marks, printers or the like.
Under the initial conditions, the flip-flop 410 acting by the periodic input trigger 404, prevents any signals from amplifier 321 from being output and leaves relay K6 of figure 8 un energized so that galvanometer 183 is connected to the pre-sweep generator 319. The flip-flop 414 allows the D signals to pass through the periodic input trigger 418 and be emitted through the periodic input triggers 405 and 406. This same signal is also. emitted through the periodic input triggers 419 and 420 to operate the pulse motor 178 of Figure 8. Finally, the flip-flop 414 also disables the periodic input trigger 416 and prevents the preview signal G from being activated. be issued.
The signal emitted under the condition described is shown in FIG. 10b.
Under these conditions, the document to be transmitted is advanced at a rate of 60 increments per second, which is 20 times faster than the lines can be recorded on the drum 122. As will be explained later, the writing quill carriage 154 is advanced at this same speed in an appropriate and remotely connected transceiver.
<Desc / Clms Page number 29>
Immediately after a black surface is detected on the scanned document, the operation of the circuit of Fig. 9 becomes quite different. The absence or reduction of the light falling on the photo-multiplier 186 produces a logic level "1" output signal from the square wave amplifier 321 and this signal is able to pass through the trigger. periodic input 403 to put the flip-flop 408 at its level "0" in order to re-engage the flipflop 410 at its logic level "This new level of the flipflop 410 connects the galvanometer 403 to the slow scanning generator 320 rather than to the pre-generator -fast scan At the next coincidence of signals D and F (see figure 7),
the logic "1" level at the "0" output of flip-flop 408 is capable of passing through the periodic input trigger.
411 to put the flip-flop 414 to its "0" level thus preventing the passing of additional signals of advancement D through the periodic input trigger 418, but allowing the next signal D to put the flip-flop 408 on its logic level "1" through the input trigger 407.
Other signals will not be emitted until the next occurrence of the pre-video signal G. The signals emitted during a rotation of the typo drum are shown in FIG. 10c.
On the next appearance of the pre-video signal G, the level at the "0" output of the flip-flop 414 is able to pass through the periodic input trigger 416 to set the flip-flop 417 to its "0" condition. and in time the signal G is applied to the NOR periodic input trigger 402 and passes through the periodic input trigger 406 for transmission. The "0" output of the flip-flop 417 is applied to the
<Desc / Clms Page number 30>
periodic input trigger 404 and immediately thereafter (Figure 7) the trigger video signal J is applied to the periodic input trigger 401.
The combined presence of signal G at periodic input triggers 401 and 404, the "0" output of flip-flop 417, and the "1" output of flip-flop 410 allows video signals from amplifier 321 to pass to through periodic input triggers 401 and 404 and through periodic input trigger 406 for transmission.
The remainder of this rotation or the slow scan cycle is applied to the transmission of the video information detected by the photo-multiplier 186, as shown in Fig. 10d. Note that the line now scanned by galvanometer 183 is the same line that was scanned once before at a faster rate under the control of pre-video generator 319, since the initial and innate effect of detecting a black surface of the transmitted document is to prevent further feed pulses D from being transmitted to a remote diverter or from being applied to the pulse motor 178.
At the end of a slow sweep of the type shown in Figure 10d, the end of video signal 2 passes through the periodic input trigger 415 and sets the flip-flop 414 to the "1" condition, thereby allowing the next progress signal D to pass through the periodic input trigger 418.
In mother time, C puts the flip-flop 417 at its level "1" and the short main signal. C can pass through periodic input trigger 409 to reset flip-flop 410 to its 0 level and again allows video signals from square wave amplifier 321 to reach the
<Desc / Clms Page number 31>
EMI31.1
flip-ficp 4Ce, The # lvnoeter 183 ..r -.- .. r¯t4z: .w: dc; ::;, 1; #Yi connected to the generator of prô-b; 1? y; G .: 3.9 au vn-c: -t'7 ph8 l (C the wheat generator?, c slow 320 de .- =, rièr ,: û provide a rtr3ç: G 'plde p & 8 le belYG l'nt S' il ry ' y,. pc of the surf: lc (,; 3 which are dt, cl-6vr> on the LiCt.l: l ::?, t ¯'ll.;
during this interval do rotrç3gù, the g.lvrno: zÈWr, V c.ntinu.r to be actuated by the pre-vidco generator 319 ut 1 progress signal D s \; Jrl1 trD.nsr1Ís to tr3.vrs the decL. nch ", uL 'of periodic intiate 418? after each sweep speed. The waveform emitted will then be coan shown in FIG. 10d. Cup0ndnt,
EMI31.2
immediately that a black surface is detected, the circuit
EMI31.3
of FIG. 9 will return to the node of b \ lY3G0 lut as already described, and the signal established for the remainder of the slow scan cycle will be the same as that shown in FIG. 10c. If a black area is detected along the next scan line the actual waveform is similar to that of Figure 10e.
The operation of the '' ::: ï.ett0ur-RécJ1t ur ol'lin '.) R ..; r -'. Phiqu ... of soul 1 ,; r.1odQ d ':., .. 4> eic.n can nint ....! l: lnt: f, .r, describes' one T!' l11itl "r, lu :; simple, f" '. there '! no surfaces 27, :) i .: '. : '"u ti''ttLaiv'l'. ' : '' I: ut:. '¯ to 1 <detectiun à1? ij'Àél J lol ph.útCl-:, 1.11 tipU Ú, t ..: 'JI' l't l '' 1: 'Tlif: .... catuur are suitable, a docw ;; nt will be l..nd, .v.nt, 11'1: 1YÓ 5i.:,,.z¯ nativeuent 41 Giuchi il right4 and dl'01t; 1 .; it ¯ .., .. zrrh.
Ihn: 1 this condition has no video information '' - o ne: h 1''1 v'1: .k, 11110 due to evsnc signals: .nt canctérioUques s: .z, = o nG <51; J - and s, rrs: a too. directed to the rater at iL1pulBioH of eninpion to get the document! 1 (: nt at the end of the click sweep of a unit, '1.und a black surface <. is detected during a b1Y61 .; fast, the docu! 1unt is no longer advanced then, an ivineuritnt signal from the
<Desc / Clms Page number 32>
EMI32.1
document is not 6L, IL s 1; ctW. vs. ?at. , t, '0 ... t .¯s ::' '..... ¯ in slow mode.
If the r: éc 'n :: "3'v ±, b: èl'1Y" \ S0 = "ézt-1;.,; Iir, c 1, glv: u1.o: lètr 183, reaches 10 tl2: 1pS 0t la p ::. 3 .: 1.; i:> il ..>. The cost of a slow sweep is 1? ::.: Ls:, i1''r, '.:. 11 sigml d The characteristic pre-video is omitted and subsequently the corresponding video signals on the scan are set to iis. t> 1 - end of the slow scan the document is advanced one unit, a paper advance signal is emitted, and the galvanometer performs a fast rotracing during which the video signals are not emitted. If any information is detected during the traceback
EMI32.2
another slow sweep is performed and the other feeds or signals of progress of the paper are stopped until the end of the slow sweep.
If there is no information detected during fast scan redrawing, then the document is
EMI32.3
Advanced At the end of the trace, a progress signal is emitted, and subsequent rapid scans and feeds are made until black areas or other information is detected. In this way, each elementary line of the document that contains information is
EMI32.4
scanned twice, first by a fast b-'layagu and then by a slow sweep during which video signals are output. Due lines not carrying information are simple-
EMI32.5
Of which swept quickly once.
From this 2zniér4 a document can be scanned a lot of times more xap.dtrr: cnt which is not the case when all the surfaces of the docuunt are scanned back to vj, normal tosaos corpitible "seen the means of eciission employed, a is-â.-d3.ro a telephone circuit. It is evident that by sweeping an inprinéc salt shaker, and more p rticu7.icre: xc: nt typewritten letters and the like, most of the lignos swept away only pass through white paper.
<Desc / Clms Page number 33>
In a typical belinographic transceiver corresponding to the. As shown, the vertical power is in the order of 100 scan lines by 2.54 kimetimeters and the horizontal power along the scan lines will be approximately the same. This level of power is generally accepted as being adequate to output printed, typewritten, vainly written, designs and the like without any loss of information and with an aesthetically acceptable level of quality. By increasing the power, the quality of the reproduced images is also increased, and nn also increases the time required for transmitting a document.
It has been found, on the other hand, that by skipping alternate scan lines while keeping the horizontal power unchanged reduces the time required to issue a document to zero and provides intelligible, albeit less pleasing, Belinographic copies. the case where the original material is written or typed.
Nuclei are provided to accomplish this only at the option of the operator-transmitter by incorporating switch 421, periodic input trigger 412, and converter 413. When switch 421 is open the circuit of Figure 9 operates as described above. In particular, at the end of a slow sweep, the flip-flop 414 is arranged to allow a single forward pulse D at the 0 degree position to be eniso and to operate the pulse motor 178.
Immediately after this pulse has been transmitted (- ,,, the DF signal passes through the periodic input trigger 411, resets the flip-flop 414, t prevents the next D signal from passing through the periodic input trigger 418.
However, when switch 421 is smoked, the converter
<Desc / Clms Page number 34>
413 is connected to periodic input trigger 411 and the two work together as a four input NAND periodic input trigger. Now the 30 cycle square wave, the H signal, is converted in the periodic input trigger 412 and is applied to converter 413 and prevents the reclosing signal from being applied to the flip-flop 414 during the critical period of 18 to 36 of the rotation of the drum 122.
This is the period during which the second pulse D appears. therefore, in this operation record two consecutive forward pulses are elected and also applied to the pulse actor 178 before the pre-video signal G is played. A typical waveform expressed in this mode of operation is shown in Figure 10f. Thus, a document receives two increasing advancements between each slow scan.
As described above the characteristic of double hopping is important, but can cause narrow horizontal lines or the like to be skipped complete if the transmitter is operated in this double hopping dodo. Narrow horizontal lines is intended to cover marks that are detected only on the ions of a single scan line.
When the transceiver is operating in the fast blast mode shown in Figure 10b, the information detection will re-engage the flip-flop 414 almost immediately and prevent further transmission of the D-forward signals shown in Figure 10c.
However, when switch 421 is closed, there is usually a 50% probability that the signal H is in its incorrect state: and thus delays the reclosing of the flip-flop 414 and allows
<Desc / Clms Page number 35>
EMI35.1
'' 'TIiSS.i 2i; "1 '.': ±; pµùE2À d'3V'T.nc ..: .'- T .. ', lii lï' ± Ti'tl D ÙÎ ', t.é 1.Ô b'l? .Y .?. gL- <-i # bs6qu-.t n '.- si: ç'.i: l, à.Êgn; rur Lng =, # <.? l l. 'i.nf #> i':. ii = 1, =. T: iiJ µ. ", T; etôc,: x, i ± pl'j'j i à7ri #; 1" y> r.; Iii ".-; l, Ljn; q- = 1, ouib.
Cct'cc situation -: ''.-Sn: it: ic-llH; '; 1, ritÀ -..-. ! .n i, cli, ini 1- =, ¯.; T l. 7 to 1 rI01:} "from G. ('C10nclt..tl't' ï.ti.- ':
EMI35.2
periodic 412, which;.: r, t CCI: ... 'tvdt :::, :: 1 Cv' ",.; d (;! '6 - ..; C4," ::: C: a dueclonc ! 1C {'lr to enter periodically: ÎlÈll. 1 \:' 11r.l '"1 nt a doubla D1Ut? Go un ,: line contonint already inior: l.it7tâ black t ..' .. another , the circuit works CX'ctC: 1 known \ .mt described below: eSU8, J ctint at the level of 0 volt pcndn # the interval, of tCl1PS applicable. Ccpendant, if the infol'I .: ' 1tiçn is dÓtl..ct0iJ first in a sequence of b'J.lYQgs vez, 7 G \ .. r: 1. Nu ni Vû'1U of rivins 6 volts, ut 5 Fi scna CLpr, blL of 1'0 '; nclunchur read ilip-theyp 414 for the control will advance sanp 6p:'. rd .¯.u level of signal n, thus avoiding the er.1mission of il1.utl '...: S SirIl ^ x7C d''1.v'1.nc ... :: wnt D.
Figure 11 is a dingr ^, ea: tique of the anpiificatuur phûto-T; ul tiplic '.. t ..: ur 31- Un: FIïfiG ^ .i: i.on voltage converter 501 .1.pli riù li output of the phot (.riultiplier and provides a signal which is more positive when the phot3-uliplic ".tcur b ^ 1 ^ .i. a 8ur1" '. 0' .; 11'.ncht ,; c'u to a background t1 't; c .t is no longer n06 "", tif DI.il bliu unw 01.11' ±: \ (: ', \; black. This signil of the output is r;, liô t; 1 = r <c ;;; at tr: l \ r0ra uno capacity 502 t't lin r :: l: U0: 3Lut "503 which fv: IGtiC} n2lnt iii.iG; .. ixlt's COr'-1i; rcd; zs; u du point ;: tournion, int un-j ti.:!J.cion de Surfis bl, oqucu at 0 volt pJu due bottom surfaces t 1; 5j; =. tiir; fear of black surfcus., s. Ccttu tl: nnl (, n <: 't: = r ,, liis <. p # d ''. '3 x'ai st; n¯ culs 505 4t 506 à la bzz à pol'1rÜ: "' th, n I1'Jr:. :: 1h., lunt positlvu of a trl1nniDtç.r pnp 50 ?.
When read pllOt, 1-J.: 111 tiplic "t.:>ur via <: U1h: black surface \ ;; , l1plii'ic'lt \ ,; ul '501 will produce an oign.tl of ;; ortl-
<Desc / Clms Page number 36>
EMI36.1
negative which r '"nc.r' \ le tr; nrist =. = 507:.: -.? r.b". , 1 .... ^, ¯: .¯. ', 4a .2: è.0'lclopper an- exit "0" r. P J :: '> <,: .. l'1: L .. (: '' ,, ';': '7 ,, .. ii ... yt ,.;'. il Pen.'lCtzmt the remainder of. '4i: iaâ 1 s-rti cl '' 1 "::: 'l ,,': ..,;".
1i: 1it6u D. mins 6 volts. P:, r.dnG 1. t0 :::;:; ::: that. 1 ..;, V.>. ¯. plier 18G aim ". norn + 11,.:; cnt 1 .. :: J edges of .oc.aT.w !; other portions which are not i, 3. '" ...; r .: i; :: â 1 <..: transistor, [1, is terminated off by a niGn1 J so that 1 4y :: üwû;: 502 is not subsequent charge, but holds s charge in relation to 1 time constant detin6 pAr s value and by that of resistors 505 and 506, ie. 's4 r'.ppelltJ "of the bottom level. Therefore, the output of the amplifier
321 is a signal which is sure at its logic "1" level when black is scanned and at its logic "0" level when white is scanned.
It is evident that a circuit set can also be used which produces a more conplexo decision of black and white, such as that described in U. S. patent applications No. 329,640, filed December 11.
1963, or the U.S. patent application; No: 461,693 deposited on June 7, 1965!
<Desc / Clms Page number 37>
Reception and alarm circuits
Fig. 12 shows the power and control circuits of the printing part of the transceiver. The recording drum 122 is driven by a motor 150 as already shown in Fig. 3. The motor 150 is driven by a signal A in FIG. 6, following an appropriate amplification by a power amplifier 601.
The writing quill carriage 154 is mounted on a guide screw 159 driven by pulse motors 160 and 161, as also shown in the figure The individual drive coils 606 for motor 160 and 607 for motor 161 are shown in this figure.
The impulse motors used to control the guide via 159 can be of an appropriate type described in combination with the impulse motor 178. In the described embodiment, the impulse motors 160 and 161 can: be of the "Cyclonomous" type. , manufactured by Sigma Instruments, previously described in combination with the Impulse Motor 178. A unitary assembly of two such uni-directional impulse motors mounted on a back to back common shaft is available under the model designation 9 AH.
The pulse motors are driven by pulses applied alternately to the two drive coils and a special amplifier 608, shown in more detail in Fig. 14, is provided to produce the necessary drive pulses. The output of this amplifier is connected to contacts b and c of a relay Kl (figure 8) which direct the pulses either to the recording pulse motor of figure 12 or to the pulse motor of the transmitter.
EMI37.1
â4 Figure 8.
If a Tl '0,:'; t ViS document issued, 1 .: .-? iis Kl 1: ';:'.; # ru j; r <s c.:.c. 6 .t the contacts,. ^ -, arcxc in the! o: J. t: 0! -
<Desc / Clms Page number 38>
shown connecting amplifier 608 to printing parts rather than transmitting parts.
Another set of relay contacts K3d and K3e determine whether the pulses are applied to the pulse motor 160 for the forward direction or to the pulse motor 161 for the reverse direction. A relay K3 is shown in this figure and will be described below.
To complete the description of this part of the figure, it should be noted that another contact of relay K3 allows the control of amplifier 608 either by the pulses D of figure 6 or by pulses of a periodic input trigger. NOR 609 which is connected to the periodic input trigger 420 of Figure 9 and to the periodic input triggers 734 and 735 of Figure 15 which will be described below.
The pulses derived from Figure 9 are intended to be applied to the pulse motor 178 of Figure 8 and this is accomplished by the previously described relay contacts Klb and kle which connect the output of amplifier 608. The circuit of Figure 15 are the pulses for operating the pulse motor 160 and they pass from amplifier 608 to motor 160 through the relay contacts described previously if a document is not transmitted.
A power amplifier 610 amplifies the printer or video signal of Fig. 15 and applies it to the recording tip 156 and an amplifier 611 amplifies the pen engage signal of Fig. 15 and applies it to the recording tip. electromagnetic assembly 157 of the writing quill carriage 154.
Cams 162 and 163 are associated with drum 122 as previously shown in Fig. 3. A voltage of minus 6 volts is applied across switch 104.
<Desc / Clms Page number 39>
to resistor 602 connected to ground, and through switch 165 to resistor 604 connected to ground, the switches being controlled by cams 162 and 163 respectively. The voltage that appears directly through resistor 602 is the control voltage M described previously and this voltage after being converted in converter 603 is control voltage M. Similarly, voltage S across resistor 604 is converted in converter 605 and becomes the control voltage S.
These voltages are used to control the timing circuits of Figure 6 and their functions have already been described. It is evident that there are many ways to derive such drum rotation control voltages 122. Magnetic proximity switches, photoelectric sensors and the like can be used as well as the switches shown. controlled by cams. In addition, a switch or the like can be used to produce a signal at a desired position of drum 122 and a multi-circuit.
EMI39.1
vibrator or similar circuit - can nlr: #n "tr 1,1ti1iD ':' to determine the duration of the signal.
It. ::: t iJu:;> 1 'fvtunt that the functions d (.,. 3 commutat (; ure 101. and 165; e, v: wt? Sort, executed fold the use of ugcn or division: ; uH'16m ': ntl1ircG, periodic tripping circuits and similar means in Figure 6. However, the method shown
EMI39.2
to derive these DiC; Ut1.uX is particulii: l \ ': ml..nt Gimpi'., economic 4 and Guro.
1 "f: CO!: 1r.utatcuro security G12 and 613 are located adjacent '.ux ..xtr4ritéc <d4 the screw of u3, lr; c: 159 Lt Slow adapted ;; for, r .: engaged by plumi's cart,> 1; write 11 4 to 1imLtr, u c; aucht: 3 and straight lines of the run. The switch
<Desc / Clms Page number 40>
Safety switch 613 has a normally open contact which is closed by engagement with the writing quill carriage at the end of a normal stroke of the writing quill carriage 154 and the safety switch 612 has a normally closed contact which is opened by the writing quill carriage as it returns to the starting position. Closing the safety switch 613 energizes relay K3 which closes contact (a) and keeps relay K3 energized through a circuit including safety switch 612.
The energization of relay K3 connects the input of the drive amplifier 608 to the signals D in figure 6 and causes the output of the drive amplifier to be carried over from the pulse motor 180 for forward steering to the pulse motor. 161 in reverse direction. Another contact on relay k3 sends a control voltage to the circuit of Figure 15, which will be described below. When relay K3 is energized, quill pen carriage 154 is returned rapidly to the left with a rate of 60 increments per second by pulse motor 161.
If the writing pen carriage 154 returns to the start position, it opens the safety switch 612 which de-energizes the K3 relay and returns the various pulse motor control connections to their normal forward position, prior to saving a new document. on drum 122.
Three multi-vibrators with a socket 620, 621 and 622 are connected to have their outputs parallel,:. so that only one of them can energize a K5 relay. The multivibrator 621 is also provided with a converter 623 to allow control by a negative input signal instead of a positive signal. If the relay K5 is energized, the contact (a) is formed and keeps the relay energized @ through a circuit
<Desc / Clms Page number 41>
including alarm reset switch 130.
The other contact (b) applies voltage to alarm signal 624 and to alarm oscillator 315 of Figure 8, previously described. To cut the alarm signal, the operator must operate the reset switch 130 which interrupts the connection of the maintenance of the contact relata (a), but also momentarily energizes the relay K3. Therefore if the alarm is silenced, the writing quill carriage 154 will return to its starting position.
Multivibrator 622 is connected to the output of narrowband demodulator 318 of Figure 8, which detects an alarm operation at a remotely connected receiving unit if the transceiver is in the transmitting mode.
The multivibrator 621 is connected to the transmit control signal T and signals an alarm when this signal goes astray, which can be caused by premature removal of the telephone device from the telephone coupling boot or by the end of document issuance. Multivibrator 620 is connected to a control signal of Figure 15 which indicates either loss of receiver synchronization or inefficiency of subsequent recording capacity as indicated by pen carriage 154 reaching the safety switch. 613 at the end of its available stroke.
Therefore, the alarm signal will indicate the end of the transmission of a document to the sender as well as to the receiver, will signal a loss of reception synchronization or the absence of a subsequent recording capacity, will indicate a premature removal of the telephone handset from the telephone box, and will signal to a transmitting unit the operation of an alarm of a remote receiving unit.
By resetting the alarm at a receiving unit, the mechanism
<Desc / Clms Page number 42>
recording is reset to its position for a new recording attempt.
Figure 13 is a modified version of part of Figure 12. Drum 122, a drive motor 150, and gear 151, 152 and 153 remain the same, however, a rotary potentiometer 661 is now connected to a gear. fool 152 and a rotary potentiometer 662 is connected to drum 122. Each potentiometer is connected to positive and negative potential sources as shown. The voltage which appears at the wiper will then be a predetermined function of the position of the potentiometer shaft.
Potentiometer 661 provides a 30 cycle waveform, which, when amplified, can be used to actuate galvanometer 183 in the pre-scan mode. Potentiometer 662 produces a substantially linear waveform by rotating drum 122. This signal, after being amplified, can drive galvanometer 183 in the normal scan mode.
Thus the potentiometers shown can replace either one or both of the scan generators 319 and 320 as shown in Fig. 8. The waveform produced by the potentiometer 662 can be made somewhat nonlinear to compensate for the tangency relationship somewhat. non-linear due to the control voltage applied to the galvanometer 183 and the displacement of the resulting scanning spot. Film type potentiometers with characteristics suitable for the application shown can be obtained from the "Computer Instruments Corporation".
Since an appropriate spot return can be incorporated into the waveband of potentiometer 662, or sweep generator 320, minor modifications in the circuit of Figure 9 will allow potentiometer 6G2 or generator
<Desc / Clms Page number 43>
320 to control the galvanometer 183 during the slow sweeps and the fast sweeps following the slow sweeps.
Figure 14 is a simplified schematic diagram of the control amplifier 608 of the pulse motor shown in Figure 12. A voltage converter amplifier 671 controls a flip-flop trigger circuit which is analogous in function to that of the figure 5e.
The output of the flip-flop is transformer coupled to a pair of output transistors which provide a short duration pulse to a different coil of a pulse motor (not shown in this figure), whenever a positive pulse is applied to amplifier 671.
The circuit shown is a modification of a control circuit of a pulse motor. Due to the use of the coupling transformer, only short pulses will normally be applied to the coils of the pulse motor. However, it has been found that the performance of the impulse motor at the high speeds desired in this invention is essentially improved by the addition of the two 680 ohm coupling resistors 672 and 673. these provide direct current coupling from the flip-flop to the output transistors so that the initial pulse of short duration! towards a babin, - of a pulse motor is followed by a steady current of lower intensity which continues after the normal forward pulse has ended.
This provides additional electrical braking and expansion forces which help stabilize the pulse transition more quickly.
Figure 15 shows the receiver logic circuitry side of the synchre @@@@ tin. Stronger lines again indicate the signal pitch. It is convenient
<Desc / Clms Page number 44>
initially assume that the transceiver is in receive mode, as controlled by the absence of a document in the scanner, and that the timing circuits of the figure are in synchronism with those of the transmitter connected to idstances.
The incoming signal from demodulator 316 of Figure 8 is applied to periodic input triggers 711 and 712 in parallel. The output of the periodic input trigger 71 is applied to an input of the periodic input trigger @ 714 while the output of the periodic input trigger 711 first passes through a delay circuit to a tap 713 before d 'be applied to the other input of the trigger' ,,,, ::: periodic input NOR 714. The single tap circuit 713 ignites @@@ all signals that are at logic level 1 for a time less than one millisecond.
Signals that last longer than a millisecond trigger the single tap circuit and produce a 4.2 millisecond or 4.5 millisecond output pulse whose start is delayed by one millisecond of the input pulse . Circuit 713 is used to receive the control pulses as opposed to video signals to prevent subsequent circuits from reacting to spurious pulses etc. Either the direct input signals or those picked up by the circuit 713 can be applied to the remainder of the circuits of FIG. 15 depending on the function of the periodic input trigger 711 or of the periodic input trigger 712.
Initially, the periodic input trigger 711 is opened and the periodic input trigger 712 is closed allowing the signal from circuit 613 to pass through the NOR periodic input trigger 714 to the NAND periodic input trigger 727.
The other two inputs of this periodic input trigger are the level
EMI44.1
do oontrôlo de recoption R ut a signal indicating the syrchrony-4-4 - i,
<Desc / Clms Page number 45>
If the transceiver is in the receive mode and is properly synchronized to a remote transmitter, the input signals are able to pass through the periodic input trigger 727 and through the converter 728 from which they are applied. periodic input triggers 729, 730, 733, and 734.
As soon as a coincidence is detected in the periodic input trigger 729 between the input signal and an internal pre-video signal G. crimping the periodic input trigger 729 will set the flipflop 731 to its logic level "1" which in turn disables the periodic input trigger 711 and operates the periodic input trigger 712, allowing signals undeveloped input to be distributed through Figure 9. Subsequent signals arriving at periodic input trigger 733 within the printing period determined by video signal 1 of the periodic input trigger will pass through the trigger. periodic input 733 and are applied to the recording tip of Figure 13.
At the end of each print line the signal N will re-engage the flip-flop 731 thus disabling the periodic input trigger 733 and conditionally actuating the periodic input trigger 734 which forms a periodic input trigger NAND a. four inputs with the periodic input trigger 735. The same coincidence with the internal pulse G that first triggered the flip-flop 731 simultaneously re-triggers the flipflop 732 through the periodic input trigger 730.
The state of flip-flop 731 and periodic input triggers 711 and 712 is changed at the end of each print line, but flip-flop 732 will normally remain in its reset position until a document
<Desc / Clms Page number 46>
was recorded completely on drum 122. With the flip-flop 731 in the reset condition and the flip-flop 732 also being in the reset condition, the matches between the incoming signal and the internal D signal are detected and each coincidence is applied through a NOR periodic input trigger 604 in FIG. 12 to the pulse motor 160 of this same figure.
The description in combination with Figures 9 and 10 shows that the print pulse motor 160 will exactly follow the operation of the scan pulse motor 178 in a remotely connected transmitter.
While flip-flop 732 remains in the reset condition, the recording tip will be pressed against drum 122 by periodic input trigger 736 connected between flip-flop 732 and amplifier 611 of Figure 12. Signal I is also applied to periodic input trigger 736 to raise the recording tip as it passes over clamp bar 123. Thus, neither recording nor passing functions can begin before d. '' have captured a pulse of pre-video G.
If the recording is not to be continued, the flip-flop 732 will be triggered either by an input of the contact (b) of the alarm relay K5 in figure 12, or by an out of sync signal from the circuits shown in the figure 15.
The triggering of the flip-flop 732 by an unadjusted synchronization signal also activates the alarm circuit of figure 12 because of the connection indicated between the output "1" of the flipflop and the alarm multivibrator 620 of figure 12.
In order for two transceivers according to the invention to work together, it is necessary to bring them and maintain them in synchronism with one another. More specifically, this
<Desc / Clms Page number 47>
means that the signal D produced in the receiver must remain in substantial coincidence with the corresponding incoming signal, or that the signal D produced in the receiver must have the same relation to the rotation of the drum 122 as the corresponding pulse picked up with respect to the drum 122 of the transmitter tuned when it was emitted. Referring to Figures 9 and 10a, it can be seen that the Belinographic transceiver of the invention always transmits a series of B signals before transmitting control or video signals.
These signals can be used to establish synchronization to the corresponding receiver and means are also provided for maintaining synchronism during any transmission of a document. Assuming the receiver is initially very far out of sync with the transmitter, the situation will be as shown to the left of Figure 16, which shows various waveforms produced in the sync action.
The fact of the non-synchronization will be detected in the periodic input triggers 720 and 722 which collectively form a four input NAND periodic input trigger, the integrated video signal of the circuit 713 is compared with the signal f1 which is the form invense wave derived from cam 162 and extending from 7.5 to 352.5. If the input signals B fall within this interval, a conditional match will be detected in the input trigger. periodic 620 onro the input signal and read the signal 'il.
The periodic input trigger 722 is actuated
EMI47.1
by read output "1" of flip-flop 732 which, as described in antriot; .s. z: *, is at the start in the triggered condition, and by the signal 5. which prevents the first pre-video signal G picked up from passing through the periodic atrée trigger. The non-coincidence signal of the periodic input triggers 720 and 72
<Desc / Clms Page number 48>
operates flip-flop 716 to its logic "1" level and turns on signal light 131 through amplifier 717.
If the synchronization between the receiver and the transmitter is very bad, then the picked up B signals also fall outside the internal Q signals and a coincidence will be detected in the periodic input trigger 704 between the input signals and the Q signals. , thus re-engaging the 705 flip-flop to its' O 'condition.'
With flip-flops 705 and 716 in the condition described and with the receiver control signal R at its logic "1" level, the K signals will be able to pass through the periodic input trigger 709 and 710 and through. NOR periodic input trigger 706 to multivibrator 719 which produces a positive pulse of 0.2 milliseconds.
This pulse from multivibrator 719 is applied to reclosing diodes 204 of Figure 6 and resets all stages of counter 203 to zero. Since signal K is produced in Figure 6 at a count of 56, counter 203 resets to the count of 56 rather than the normal count of 64 and all waveforms as well as drive motor 150 and drum. 122 are accelerated in a ratio of 64 to 56 or about 14%. This causes the picked up signal B to quickly catch up with the picked up signal B of the transmitter.
Since the receiving drum 122 now rotates more than 4100 for each rotation of the lump breaker drum in the corresponding one, it is possible to change one rotation from the condition in which the sensed pulse B is ahead of the internal signal M to the condition where it is late., A synchronization condition would not be detected under these circumstances and the eventual establishment of synchronization would be delayed. This possibility can be eliminated
<Desc / Clms Page number 49>
by speeding up the counter by a smaller value so that the receiving drum catches up with the transmitting drum more gradually or by increasing the aperture of the signal M. The first of these methods will always increase the time required for synchronization and the second is also undesirable.
However, in the circuit shown, the coincidence between the picked up signals B and the Q signal is first determined. The combined length of the M and Q signals which branch out is such that the signal B cannot pass during a single rotation. . The Q signal is converted in the converter 737 to form a Q signal which is then compared in the periodic input trigger 708 with the input signal from the NOR periodic input trigger 714 and also with the M signal. coincidence is detected between the incoming signal and the Q signal but not with the M signal, then the flip-flop 705 will be put into the "1" condition and the K signals flow through the periodic input trigger 709 and 710 will stop.
On the contrary, L signals previously triggered against the Q signals in the periodic input trigger 701 and the converter 702, can pass through the periodic input trigger 703 and from it through the periodic input trigger NOR. 707 to the 719 multivibrator.
The signal L is produced in the circuit of figure 6 at counts 62 and 63 and therefore when it is used to reset the counter it causes the counter and associated components to accelerate in a ratio of 64 to 62 or approximately. 3%. However, signal L can pass through trigger 701 only if signal Q is also present with the result that relatively few L pulses can pass to reset the counter,
<Desc / Clms Page number 50>
thus causing cycles at an average speed only one louse higher than the normal cycle of 60 per second.
This allows the receiver to slowly advance by the small amount still needed to achieve full synchronization.
If essential synchronization is finally achieved a coincidence will be detected in the periodic input trigger 715 between the input signal and the internally produced signal M, and the periodic input trigger.
EMI50.1
715 will reset the flip-flop 716 to the condition "0" thus turning off signal lamp 131 and preventing the K or L reset signals from reaching the NOR 707 periodic input trigger. At the same time, the flip-flop 716 will operate the periodic input trigger 727 and allow the print control circuit of this previously described figure to respond to incoming signals or control signals, or control or video signals.
It must be remembered, however, that the printer does not start printing in step until after having received the first pre-video signal G, thus avoiding any loss of the recording paper wound around the drum 122. The reception of the first Prevideo signal G will disable flip-flop 722 by resetting flip-flop 732 and prevent subsequent video signals from changing after the state of flip-flop 716.
The periodic input triggers 721 and 723 and the periodic input triggers 725 and 726 can be viewed as two separate five input NAND periodic input triggers. Each of these five periodic input triggers are conditionally actuated by the "0" output of the flip-flop 616 and each is connected to the incoming signals from the NOR periodic input trigger 614. Each is connected to the incoming signals from the NOR 614 periodic input trigger.
<Desc / Clms Page number 51>
is conditionally triggered by the reception control signal R. However, one periodic input trigger is triggered by signal M while the other is triggered by delay signal N. Finally, the periodic input triggers are alternately triggered by flip-flop 732.
Before the reception of the first G preview signal the flip-flop 732 is in the engaged condition and triggers the periodic input triggers 725 and 726, Any incoming signal, probably a B signal or a D signal which appears in the determined interval by the signal M, will pass through the periodic input trigger NOR 724 to the multivibrator 719 described previously and will reset the counter 203 of FIG. 6 to zero. In this way, the receiver's counter is finally; placed one exact coincidence of phase with the meter of the transmitter, thus achieving a perfect synchronism.
A correction of ¯ 9 is possible in this way. Although the oscillator of receiver 2Q2 may be a little faster or slower than the corresponding oscillator of the transmitter, the phase error accumulated between the two is eliminated each time rotation of the drum 122 laying all the belinographic emission.
After a first pre-video signal has been picked up, the flip-flop 732 will be in the reset condition and the periodic input triggers 721 and 723 will operate rather than the periodic input triggers 725 and 726.
This allows the reclose pulses to be applied to counter 203 to be tripped against signal N rather than signal M to provide greater protection against false reclose with a pulse at the end of the period intended for transmission. video on comparison to control signals. During the belinographic printing operation
<Desc / Clms Page number 52>
true, the incoming signal will be switched between the periodic input triggers 711 and 712 so that video signals are distributed unchanged throughout the circuit of Figure 15 but the control signals pass through circuit 613 first.
The circuits of Figure 15 can also be used in essentially unchanged form to achieve synchronization by a different method, instead of using a fixed frequency oscillator 201, in Figure 6 operating a variable ratio divider 203 as a deait. previously, the oscillator may be of the frequency controllable type and the reset diodes of counter 204 may be eliminated.
In the transmit mode, there are no control signals applied to the oscillator and the transceiver will operate precisely as previously described. In receive mode, flip-flop 705 can be used to trigger one of two control voltages to the oscillator to force it to speed up by a larger or smaller value as described. Performing a rough sync will reset flip-flop 716 as before, causing the incoming control signals to trigger through periodic input triggers 721, 723, 725, and 726 to a conventional phase-sensitive detector that compares them with an internal signal B and produces a variable stall phase correction signal for application to an oscillator 201.
A hybrid system can also be used in which counter 203 retains its reclosing capability and oscillator 201 is again a stable oscillator, but with limited frequency control capability.
<Desc / Clms Page number 53>
In this modification the flip-flop 705 will direct the reset signals to counter 203 as previously described to achieve a rough synchronization after which the flip-flop 716 will be reset to allow a phase sensitive detector to produce a control voltage for the switch. 'apply to oscillator 201 to achieve, and afterwards to maintain precise synchronization.
FIG. 15 also includes a circuit for controlling the synchronization of the reversible counter to avoid a loss of synchronization. Internally generated G signals are applied to periodic input trigger 751 which, however, is disabled by flip-flop 716 until synchronization is achieved. When rough synchronism resets flip-flop 716 to its "0" level, signals will arrive at periodic input trigger 753 within a time interval determined by signal N.
Assuming that the flip-flop trigger 762 as well as the flip-flop trigger 755 are at their "1" level, then the output of the periodic input trigger 764 is at zero volts or at its logic "1" level, and incoming signals B or D will pass through flip-flop 753 and converter 754 and switch flip-flop 757 to its logic "0" level. The next input signal to periodic input trigger 753 will switch flip-flop 757 back to its "1¯ condition. Soon after the input signal to periodic input trigger 753, having passed through a circuit of delay 756, such as a multivibrator, arrives at periodic input trigger 758 and allows the "1" output of flip-flop 757 to pass through converter 759 and switch flip-flop 752 to its "0 level ".
The third successive input signal to the trigger
<Desc / Clms Page number 54>
periodic input 753 will switch flip-flop 757 back to its logic "0" level. With both flip-flops at logic "1", periodic input trigger 764 will disable periodic input trigger 653 and subsequent incoming signals that appear at periodic input trigger will be ineffective.
Soon after one second after flip-flop 716 is reset with the time determined by delay element 750, periodic input trigger 751 will be able to accept internally generated G signals.
The effect of signals passing through periodic input trigger 751 is exactly opposite to that of signals passing through periodic input trigger 753, due to general symmetry. Assuming flip-flop 757 and 762 are both at level "0" the first incoming pulse G will set flip-flop 757 to "1", the next will set flip-flop 757 to "1", and the flip -flop 762 to "1", and a third will set flip-flop 757 to "1" and keep flip-flop 762 to "1". Periodic input trigger 763 will then prevent further pulses from changing the states of the flip-flops.
However, the next pulse G will be differentiated by a differentiation device 765, that is to say a capacitor, and will be applied to an input of the periodic input trigger 766, the other two inputs of which are connected to the outputs "1 "of both flip-flop.
A coincidence will be detected at the periodic input trigger 766, the output of which will put the flip-flop 732 back to its "1" level and therefore begin the alarm action shown in Figure 12.
During normal operation the flip-flops 757 and 762 are at their "0" level before the reception of the first signal
<Desc / Clms Page number 55>
pre-video G as a result of receiving three or more B or D signals in periodic input trigger 753. After synchronism is detected, internally produced G signals can also pass through. the periodic input trigger 751.
Thus, during normal operation, a signal G will switch flip-flop 757 to its "1" level, the next incoming signal B will switch it back to its "0" level and so on without ceasing. However, when the receiver is no longer in tune with the transmitter, or if the signals picked up have gone astray due to a transmission failure or similar cause, the signals will no longer pass through the periodic input trigger 753. and the reversible counter will count only the G signals which pass through the periodic input trigger 751.
After four failures to receive a properly tuned signal at periodic input trigger 753, trigger 766 will detect a match and produce the receiver and transmitter alarm arrangement.
The flip-flops 757 and 752 and its associated components constitute a form of a reversible counter, but it is evident that other forms of the electronically or electromechanically reversible counter are not well known and can be used as well, as can be integrators of the type. similar.
It is obvious that the embodiment illustrated and described above is only an example. Many modifications which present most or all of the advantages of the invention are obvious to those skilled in the art. Only a few will be mentioned below. Thus, the fundamental operating speed, the line spacing and the ratio of fast sweeps to sweeps.
<Desc / Clms Page number 56>
This depends on the quality of the image desired, the capabilities of the components available, and the signal transmission speed possible with the particular modulators, demodulators or transmission channels.
When transmission channels permit, pulse encryption or multi-level coding techniques can be employed to transmit control or video signals. The rotating drum 122 can be replaced by various other well known forms of belinographic recording apparatus. In particular, rotary vane recorders and those having pencils supported by an endless seam as well as cathode ray tube recorders, are suitable. When the disadvantages associated with a photosensitive recording medium can be accepted, the belinographic scanner described. can be used as a recorder by substituting a dimmable lamp for the photo-multiplier. represented.
In addition, the illustrated scanner may be replaced by a cathode ray tube scanner of a known type. However, it is necessary that means be available to the scanner and to the recorder to effect a controlled and increasing advance of the scanning line by. relative to the scanned document or to the recording medium, and that the scanner has multiple scanning speeds. The multiple line scanner and associated logic control of US Application No. 471,874, filed July 14, 1965, may be employed, instead of the several components and circuits shown in Figures 8 and 9. Similarly, the functions of transmission and reception can also be separated instead of being combined in a single transceiver,