<Desc/Clms Page number 1>
"Régulateur amplificateur proportionnel avec une part d'action par dérivation, amplification réglable et rapport réglable entre l'ac- tion proportionnelle et l'action par dérivation."
L'invention se rapporte à un réseau amplificateur de correction à action proportionnelle et par dérivation, particulièrement utilisé pour .les besoins de la régulation, où tant l'action proportionnelle que l'amplification et aussi la part d'action par dérivation sont réglables.
Dans la technique de la régulation, on utilise souvant des élé- ments de mesure qui ont une action plus ou moins marquée par inté- gration et dont les signaux sont amenés au régulateur par des cap- teurs à action proportionnelle. Ce signal par intégration doit être
<Desc/Clms Page number 2>
transformé de la manière bien connue dans le régulateur et prendre la forme et la grandeur requises par l'organe de réglage. Cela en règle générale en engendrant une part d'action par dérivation et en renfor- ; çant le signal de manière à lui donner une valeur suffisante pour ac- tionner l'organe de réglage. Le signal par intégration est en règle générale différentié par des éléments de correction et le signal reçu est ensuite amplifié dans un amplificateur de puissance.
Pour engendrer la part d'action par dérivation du signal en ques tion, il est bien connu d'utiliser des réseaux R.C ajoutant par après: une réaction complémentaire dans les amplificateurs,qui ne peuvent travailler que comme amplificateur de tension, parce que la différen- tiation correspondante dans les amplificateurs de puissance n'est pra- tiquement pas possible. Pour obtenir une puissance suffisante pour actionner les organes de réglage l'amplificateur de puissance doit être complété par 'autres amplificateurs, dont au moins un amplifica-, teur de puissance. L'utilisation de plusieurs amplificateurs est natu-, rellement coûteuse.
Pour obtenir la différentiation désirée, il est bien connu de dis-t poser un simple réseau R-C dans la branche à courant continu, cela pour actionner l'organe de réglage dans le régulateur. Cette disposi- tion exige que la tension continue, provenant d'une source de courant à faible résistance intérieure soit très bien lissée pour pouvoir ac- tionner l'organe de réglage. A cause de leur faible tension, les élé- ments galvaniques ne conviennent pas comme sources de courant. De plus leur encombrement est exagéé, lorsqu'il faut coupler en série un assez grand nombre d'éléments pour obtenir une tension suffisamment élevée et que la résistance de ces éléments doit rester suffisamment faible.
En général, on utilise comme source de tension continue des générateurs à fable résistance intérieure.
En général, on a du courant alternatif ou du courant triphasé à sa disposition pour la commande et la régulation. S'il est appliqué aux régulateurs une tension alternative, la tension continue, néces- saire dans le régulateur même doit être produite au départ de la ten- sion alternative d'alimentation dans un redresseur à résistance inté- rieure suffisamment faible. Ceci peut se faire au moyen de redresseurs
<Desc/Clms Page number 3>
et d'onduleurs réglables.
Il est également possible d'utiliser des dé-' modulateurs en anneau, lorsque leur puissance suffit ou qu'il est pré- vu une amplification correspondanteA cause des groupes nécessaires pour obtenir le redressement ou l'ondulation du courant ou l'amplifi- cation et aussi à cause des installations souvent nécessaires pour corriger les caractéristiques de ces machines, les dispositifs de ré- gulation précités ne sont pas rentables et sont sujets à dérangements.
S'il est appliqué au régulateur et à l'organe de réglage des ten- sions alternatives comme énergie auxiliaire, on a alors à se diposi- tion différentes sources utilisables de tension à faible résistance intérieure comme par exemple les transformateurs et les capteurs in- ductifs.
La production de la part d'action par dérivation dans le régula- ; teur suppose toutefois, le redressement (dépendant de la phase) du si-' gnal en courant alternatif, la différentiation en tension continue dans un ou plusieurs réseaux R-C et la modulation renouvelée du si- gnal transformé, cela avant son amplification, dans un amplificateur de puissance. La démodulation et la modulation renouvelée, fort su- jettes à dérangements, exigent une dépense non négligeable.
Il y a encore d'autres dispositifs de réglage pour maintenir constante la fforce de traction de commandes par treuil, dispositifs dans lesquels le courant d'induit des moteurs de commande du treuil est maintenu constant au moyen d'un amplificateur magnétique de commande du cou- rant, tandis que deux amplificateurs magnétiques, dépendant de la ten sion (transducteur#s), influencent les enroulements de champ des mo- teurs de commande dans le sens du maintien de la force de traction préréglée. Ces dispositifs de réglage sont seulement utilisables, lorsque l'effort de traction se modifie lentement et ne donnent pas la possibilité d'ajouter à leur action proportionnelle une composante par dérivation. Si l'on utilise 3 amplificateurs magnétiques, le dispo- sitif devient relativement coûteux.
Il est connu un autre dispositif pour maintenir constant l'ef- fort de traction dans les dispositifs à en roulement. Dans cet autre dispositif la différence entre la tension induite du treuil et une tension de tachymètre, proportionnelle au nombre de tours de la ma-
<Desc/Clms Page number 4>
chine, commandant l'objet à enrouler, excite unidirectionnellement deux amplificateurs magnétiques. L'un de ces amplificateurs influence une résistance de réglage dans le circuit de champ de la commande pat treuil, cela pour tenir compte du diamètre de la collerette et l'autre amplificateur actionne le moteur d'une résistance de réglage dans le circuit d'induit de la dynamo tachymétrique, cela pour tenir compte d' une éventuelle avance de phase ou d'un retard de celle-ci.
Egalement dans cette disposition, il faut utiliser deux amplifi- cateurs magnétiques et deux servo-moteurs pour pou stabiliser des modifications très lentes de la traction de la bande. Ici également, il n'est pas possible d'ajouter une part d'action par dérivation à la régulation proportionnelle, ceci puor stabiliser des modifications ra- pides de la traction de la bande.
Il est encore connu un dispositif pour maintenir constante la traction de la bande. Ce dispositif, dans lequel il est utilisé un am- plificateur magnétique freine électro-magnétiquement ou inductivement avec une force variée un rouleau qui défile. Il présente en outre le désavantage d'être mécaniquement très compliqué puisque les modifica- tions rapides de la traction de la bande doivent être absorbées élas- tiquement et que d'autre part il permet seulement d'engendrer au moment: du changement de rouleau une part unidirectionnelle d'action différen- tielle pour serrer rapidement le frein desserré.
L'invention a pour but de créer un dispositif de réglage simple, robuste, facilement adaptable aux conditions posées, dispositif qui ne présente pas les inconvénients décrits et remplit la tâche de sta- biliser les écarts lents comme aussi ceux rapides d'une grandeur de mesure, cela à partir d'une grandeur de consigne, dans les deux direc-, tions et avec une action temporelle réglable. Elle a également pour but de fournir la tension continue nécessaire pour manoeuvrer l'organe, de réglage.
Dans un dispositif de réglage à exploration mécanique de la va- leur de mesure, cette tâche est, confromément à l'invention, remplie en ce sens que le mouvement mécanique d'exploration du capteur de la valeur de mesure influence deux capteurs inductifs, fonctionnant à contre-sens symétriquement l'un par rapport à l'autre et à tension
<Desc/Clms Page number 5>
globale constante ou un capteur inductif à enroulement multiple et à tension globale constante, cela de telle manière que les tensions par- tielles de la tension globale se modifient en sens inverse et que les tensions partielles soient appliquées à contre-sens aux deux enroule- ments de commande d'un amplificateur magnétique, par l'intermédiaire de redresseurs séparés et de réseaux de correction, cela de telle ma- nière que les impulsions négatives, fournies par un réseau de correc- tion,
soient amenées à l'amplificateur magnétique à sens de courant négatif, tandis que simultanément l'impulsion positive, fournie par l'autre réseau de correction à sens de courant positif, influence l' amplificateur magnétique dans le même sens.
Comme capteurs, travaillant à contre sens symétriquement l'un par rapport à l'autre, on peut utiliser les dispositifs les plus va- riés, par exemple, les capteurs inductifs de position donc des trans- formateurs différentiels à noyau déplaçable qui peuvent également con- sister en deux inductances, séparées 3. noyaux séparés, déplaçables à contre-sens par un système de leviers ou également deux inductances disposées à angle droit, l'une par rapport à l'autre, lesquelles in- ductances sont, d'une manière variée, fortement excitées par une in- ductance primaire, disposée d'une manière pivotable à leur intersec- tion, cela suivant la position de l'inductance pivotable (transforma- teur tournant) ou des dispositifs analogues.
Suivant les cas, on peut appliquer deux inductances séparées, influencées isolément et à contre sens ou une inductance, à action différentielle.
Il s'est révélé particulièrement avantageux d'utiliser un trans- formateur de réglage, dont le curseur, suivant sa position, supprime, d'une manière variée, de grandes tensions partielles de la tension globale constante, lesquelles tensions sont ensuite appliquées sépa- rément aux deux enroulements de commande d'un transducteur par l'in- termédiaire de redresseurs et de réseaux de correction, cela de telle manière que le transducteur soit influencé dans le même sens par les modifications de la tension.
Une autre manière particulièrement opportune d'appliquer l'in- vention pour stabiliser d'autres grandeurs perturbatrices est possi- ble en ce sens que par les capteurs de ces valeurs la réaction de
<Desc/Clms Page number 6>
l'amplificateur magnétique ou la tension d'alimentatior du transforma-
EMI6.1
teur de réglage est modifiée. -...,# -s-\'i
Cette possibilité peut être par exemple exploitée lorsque l'am- plification de l'amplificateur magnétique doit être influencée en fonc- tion d'une autre grandeur physique, par exemple un nomlre de tours par minute.
Dans ce cas, on peut opposer à la tension du transformateur de réglage une tension alternative proportionnelle au nombre de tours/ minute, concordant en phase et en fréquence avec la tension du trans- formateur de réglage ou par l'intermédiaire d'un redresseur, une ten- sion continue correspondante, cela de telle manière que l'amplifica- tion dépende du nombre de tours par minute désiré.
L'invention est expliquée ci-après plus en détail sur un exemple accompagné d'un schéma, montrant le parcours du courant.
L'exemple d'exécution montre un dispositif bien conne d'enroule- ment de la bande papier, où une dynamo tachymëtrique est entraînée par un moteur de commande d'une machine de travail de la bande de pa- pier, par exemple une machine à imprimer, cela pour engendrer une ten- sion proportionnelle au nombre de tours/minute, de même qu'un engrena- ge différentiel avec une sortie pour le dispositif d'enroulement et une autre sortie pour une dynamo-frein, dont le couple de freinage est d'une part réglé en fonction de la vitesse d'enroulement et de la tension de la bande de papier et d'autre part par le diamètre d'en- roulement.
Le moteur 1 qui commande la machine de travail de la bande de papier (non représentée) commande encore une dynamo tachymëtrique 2, dont l'induit est mis en parallèle sur l'induit d'une dynamo-frein 3.
Un redresseur 4, sur la fonction duquel on reviendra plus tard en dé- tail, est mis en parallèle sur les induits. Le champ 5 de la dynamo- frein est raccordé au secteur à courant alternatif par l'intermédiai- re d'une résistance de réglage 6 (déplacée automatiquement en fonc- tion du diamètre d'enroulement atteint) et d'un redresseur 7. Le champ de la dynamo tachymétrique est réglé d'une manière, qui reste encore à expliquer, de sorte que la tension d'induit de la dynamo- frein 3 et ainsi le. nombre de tours de celle-ci se modifient. Les éléments décrits jusqu'ici sont en soi connus et ne constituent au-
<Desc/Clms Page number 7>
cune partie essentielles l'invention.
La mesure de la différence entre la vitesse d'enrouement de la bande de papier et celle de déroulement de celle-ci se fait de la ma- nière bien connue au moyen d'un rouleau-danseur (non représenté) qui influence la position du curseur 10 d'un transformateur de réglage 9.
Ce curseur 10 enlève de la tension du transformateur de réglage, suppo- sée d'abord constante, deux tensions partielles, mises chacune en pa- rallèle sur les résistances de réglage 17 et 18 par l'intermédiaire des redresseurs 11 et 12 et un réseau de correction, se composant des résistances de réglage 13,14 et des condensateurs 15, 16 lesquelles tensions sont amenées à d'autres résistances de réglage 19 et 20 et aux bobines de commande 24 et 25 d'un transducteur 21. Les éléments, désignés chaque fois par des numéros de position pairs et par des nu- méros identiques impairs, appartiennent à un circuit de courant de commande, Les deux circuits du courant de commande influencent le transducteur 21 dans le même sens, lorsque la direction du flux du cou- rant de commande est opposée.
Une modification de la position du curseur 10 du transformateur de réglage 9 provoque une modification en sens opposé de la grandeur des tensions partielles, appliquées aux redresseurs Il et 12. Grâce aux éléments de correction, résistance 13 -condensateur 15 et résis- tance 14 - condensateur 16, il est ajouté aux tensions continues de commande la partie à action différentielle, dont la grandeur et le re- tard pour chaque direction modifiée peut être réglée indépendamment des résistances de réglage 13 et 14. A cause des redresseurs 11 et 12, les directions du flux du courant dans les deux branches sont tou- jours les mêmes et opposées l'une à l'autre.
Les résistances de ré- glage 17 et 18, mises en parallèle sur les éléments de correction 13, 15 et 14 et 16 permettent de régler l'action proportionnelle et dif- férentielle des deux branches de réglage, indépendamment l'une de l' autre et à l'aide des résistances de réglage 19 et 20, on peut régler l'action proportionnelle et le retard des deux branches de réglage, indépendamment l'une de l'autre.
La tension de sortie du transducteur 21 est fournie au champ 8 de la dynamo tachymétrique 2 par l'intermédiaire d'un redresseur 28.
<Desc/Clms Page number 8>
Cette même tension est ramenée dans la bobine 26 du transducteur 21 par un redresseur semblable 28. Ainsi l'amplification peut être réglée en modifiant la réaction au moyen d'une résistance de réglage 27.
Le courant d'induit de la dynamo tachymétrique 2 et de la dynamo- frein 3 est influencé par la tension du champ 8 de la dynamo tachymê- trique. Ce même courant d'induit est encore influencé par le nombre de tours/minute du moteur de commande 1 ainsi que par celui de la dy-, namo tachymétrique 2.
Le dispositif de réglage peut être influence en fonction du nom bre de tours en ce sens qu'à la tension alternative d'alimentation du transformateur 9, il est opposé par l'intermédiaire du redresseur 4 une tension continue, dépendant de la grandeur de la tension d'induit de la dynamo tachymétrique 2 et de la dynamo-frein 3.
REVENDICATIONS .
1 Régulateur amplificateur proportionnel à action par dériva- tion avec amplification proportionne'le, réglable et action réglable - par dérivation avec grandeur mécanique d'entrée, caractérisé par le fait que le capteur de la valeur de mesure est relié mécaniquement à un capteur inductif, agissnt par dérivation ou à deux datpeu induc tifs, travaillant à contre-sens symétriquement l'un par rapport à l'au tre, que la tension électrique globale constante du ou des capteurs est subdivisée par valeur de mesure, de telle manière qu'il est en- gendré deux tensions partielles, dépendant dans leur grandeur de la position du capteur de mesure, tensions, appliquées séparément aux deux enroulements de commande d'un transducteur par l'intermédiaire des redresseurs et des réseaux de correction,
que les tensions de ré- glage transformées engendrent des flux de courant de directions oppo- sées et influencent le transducteur dans le même sens.
<Desc / Clms Page number 1>
"Proportional amplifier regulator with a share of shunt action, adjustable amplification and adjustable ratio between proportional action and shunt action."
The invention relates to a correction amplifier network with proportional and shunt action, particularly used for regulation purposes, where both the proportional action and the amplification and also the share of the shunt action are adjustable.
In control technology, measuring elements are often used which have a more or less marked effect by integration and whose signals are fed to the controller by proportional sensors. This signal by integration must be
<Desc / Clms Page number 2>
transformed in the manner well known in the regulator and assume the shape and size required by the regulator. This as a rule by generating a part of action by derivation and rein-; owing the signal in such a way as to give it a sufficient value to actuate the adjustment device. The integrating signal is as a rule differentiated by correction elements and the received signal is then amplified in a power amplifier.
To generate the part of action by derivation of the signal in question, it is well known to use RC networks adding afterwards: a complementary reaction in the amplifiers, which can only work as a voltage amplifier, because the difference - Corresponding tiation in power amplifiers is practically not possible. To obtain sufficient power to actuate the regulating members, the power amplifier must be supplemented by other amplifiers, including at least one power amplifier. The use of several amplifiers is of course expensive.
To obtain the desired differentiation, it is well known to lay down a simple R-C network in the direct current branch, in order to actuate the adjustment member in the regulator. This arrangement requires that the direct voltage, coming from a current source with low internal resistance, be very well smoothed in order to be able to actuate the regulator. Due to their low voltage, galvanic elements are not suitable as current sources. In addition, their size is exaggerated, when it is necessary to couple in series a large enough number of elements to obtain a sufficiently high voltage and when the resistance of these elements must remain sufficiently low.
Generally, generators with low internal resistance are used as the source of direct voltage.
Usually alternating current or three-phase current is available for control and regulation. If an alternating voltage is applied to the regulators, the direct voltage required in the regulator itself must be produced from the AC supply voltage in a rectifier with sufficiently low internal resistance. This can be done by means of rectifiers
<Desc / Clms Page number 3>
and adjustable inverters.
It is also possible to use ring demodulators, when their power is sufficient or a corresponding amplification is foreseen Because of the groups necessary to obtain the rectification or the current ripple or the amplification. and also because of the installations often necessary to correct the characteristics of these machines, the aforementioned regulating devices are not profitable and are subject to disturbances.
If it is applied to the regulator and to the AC voltage regulator as auxiliary energy, then various usable sources of voltage with low internal resistance are available, for example transformers and internal sensors. ductive.
The production of the share of action by derivation in the regula-; However, this supposes the rectification (depending on the phase) of the signal in alternating current, the differentiation in direct voltage in one or more RC networks and the renewed modulation of the transformed signal, this before its amplification, in an amplifier. power. Demodulation and renewed modulation, which are very subject to disturbances, require a not insignificant expense.
There are still other adjustment devices for keeping the traction force of winch drives constant, devices in which the armature current of the winch drive motors is kept constant by means of a magnetic neck drive amplifier. - rant, while two voltage-dependent magnetic amplifiers (transducer # s) influence the field windings of the drive motors in the direction of maintaining the pre-set tensile force. These adjustment devices can only be used when the tensile force changes slowly and do not provide the possibility of adding a component to their proportional action by shunt. If 3 magnetic amplifiers are used, the device becomes relatively expensive.
Another device is known for keeping the tensile force constant in rolling devices. In this other device the difference between the induced voltage of the winch and a tachometer voltage, proportional to the number of revolutions of the ma-
<Desc / Clms Page number 4>
china, controlling the object to be wound up, unidirectionally excites two magnetic amplifiers. One of these amplifiers influences an adjustment resistor in the field circuit of the winch control, this to take into account the diameter of the flange and the other amplifier drives the motor with an adjustment resistor in the control circuit. induced by the tachometric dynamo, this to take account of a possible phase advance or a delay thereof.
Also in this arrangement, two magnetic amplifiers and two servo motors must be used to stabilize very slow changes in tape traction. Here too, it is not possible to add a part of the action by bypass to the proportional control, this can stabilize rapid changes in the web tension.
A device is also known for keeping the traction of the strip constant. This device, in which a magnetic amplifier is used, electro-magnetically or inductively brakes a scrolling roller with varying force. It also has the disadvantage of being mechanically very complicated since the rapid modifications in the traction of the strip must be elastically absorbed and that, on the other hand, it only makes it possible to generate at the time of: when changing the roll a one-way differential action part to quickly apply the released brake.
The object of the invention is to create a simple, robust adjustment device, easily adaptable to the conditions laid down, a device which does not have the drawbacks described and fulfills the task of stabilizing slow variations as well as rapid ones of a magnitude of. measurement, this from a setpoint, in both directions and with an adjustable time action. Its purpose is also to supply the DC voltage necessary to operate the regulating member.
In an adjustment device with mechanical exploration of the measured value, this task is, according to the invention, fulfilled in the sense that the mechanical exploration movement of the sensor of the measured value influences two inductive sensors, operating symmetrically against each other and under tension
<Desc / Clms Page number 5>
global constant or an inductive sensor with multiple winding and constant global voltage, this in such a way that the partial voltages of the global voltage change in the opposite direction and the partial voltages are applied in the opposite direction to the two windings control of a magnetic amplifier, by means of separate rectifiers and correction networks, in such a way that the negative pulses, supplied by a correction network,
are fed to the magnetic amplifier in the negative direction of current, while simultaneously the positive pulse, supplied by the other correction network in the positive direction of current, influences the magnetic amplifier in the same direction.
As sensors, working in opposite direction symmetrically with respect to each other, the most varied devices can be used, for example, inductive position sensors and therefore differential transformers with displaceable core which can also con - exist in two inductors, separated 3.separate cores, displaceable in the opposite direction by a system of levers or also two inductors arranged at right angles, one with respect to the other, which inductances are, of a in various ways, strongly excited by a primary inductance, arranged in a pivotable manner at their intersection, depending on the position of the pivotable inductor (rotating transformer) or similar devices.
Depending on the case, it is possible to apply two separate inductors, influenced in isolation and in the opposite direction, or an inductor, with differential action.
It has been found to be particularly advantageous to use a regulating transformer, the slider of which, depending on its position, variously removes large partial voltages from the constant global voltage, which voltages are then applied separately. React to the two control windings of a transducer by means of rectifiers and correction networks, in such a way that the transducer is influenced in the same direction by changes in voltage.
Another particularly expedient way of applying the invention to stabilize other disturbing quantities is possible in that through the sensors of these values the reaction of
<Desc / Clms Page number 6>
the magnetic amplifier or the transformer supply voltage
EMI6.1
setting is changed. -...,# -if
This possibility can be exploited, for example, when the amplification of the magnetic amplifier is to be influenced as a function of another physical quantity, for example a number of revolutions per minute.
In this case, an alternating voltage proportional to the number of revolutions / minute can be opposed to the voltage of the regulating transformer, matching in phase and frequency with the voltage of the regulating transformer or via a rectifier, a corresponding direct voltage, so that the amplification depends on the desired number of revolutions per minute.
The invention is explained in more detail below on an example accompanied by a diagram showing the path of the current.
The exemplary embodiment shows a well-known device for winding up the paper web, where a tachometric dynamo is driven by a control motor of a machine for working the paper web, for example a machine. to be printed, this to generate a voltage proportional to the number of revolutions / minute, as well as a differential gear with an output for the winding device and another output for a dynamo-brake, whose torque is The braking effect is on the one hand adjusted according to the winding speed and the tension of the paper web and on the other hand by the winding diameter.
The motor 1 which controls the paper web working machine (not shown) also controls a tachometric dynamo 2, the armature of which is placed in parallel with the armature of a dynamo-brake 3.
A rectifier 4, the function of which we will come back to in detail later, is placed in parallel on the armatures. Field 5 of the dynamo-brake is connected to the AC mains via an adjustment resistor 6 (moved automatically according to the winding diameter reached) and a rectifier 7. The field of the tacho dynamo is adjusted in a way, which remains to be explained, so that the armature voltage of the dynamo-brake 3 and so the. number of turns of it are modified. The elements described so far are known per se and do not constitute
<Desc / Clms Page number 7>
an essential part of the invention.
The difference between the speed of hoarseness of the paper web and that of unwinding of the latter is measured in the well-known manner by means of a dancer roller (not shown) which influences the position of the strip. slider 10 of a control transformer 9.
This slider 10 removes from the voltage of the adjustment transformer, initially assumed to be constant, two partial voltages, each put in parallel on the adjustment resistors 17 and 18 via the rectifiers 11 and 12 and a network. correction, consisting of the adjustment resistors 13,14 and the capacitors 15, 16 which voltages are supplied to other adjustment resistors 19 and 20 and to the control coils 24 and 25 of a transducer 21. The elements, designated each time by even position numbers and by odd identical numbers, belong to a control current circuit, The two control current circuits influence the transducer 21 in the same direction, when the direction of the flow of the current order is opposed.
A modification of the position of the cursor 10 of the regulating transformer 9 causes a modification in the opposite direction of the magnitude of the partial voltages, applied to the rectifiers II and 12. Thanks to the correction elements, resistor 13 - capacitor 15 and resistor 14 - capacitor 16, it is added to the DC voltages of control the part with differential action, whose magnitude and delay for each modified direction can be regulated independently of the adjustment resistors 13 and 14. Because of the rectifiers 11 and 12, the directions of current flow in the two branches are always the same and opposite to each other.
The adjustment resistors 17 and 18, placed in parallel on the correction elements 13, 15 and 14 and 16, make it possible to adjust the proportional and differential action of the two adjustment branches, independently of one another. and using the adjustment resistors 19 and 20, it is possible to adjust the proportional action and the delay of the two adjustment branches, independently of one another.
The output voltage of the transducer 21 is supplied to the field 8 of the tacho generator 2 via a rectifier 28.
<Desc / Clms Page number 8>
This same voltage is brought back into the coil 26 of the transducer 21 by a similar rectifier 28. Thus the amplification can be regulated by modifying the reaction by means of an adjustment resistor 27.
The armature current of the tacho generator 2 and the dynamo brake 3 is influenced by the field voltage 8 of the tacho generator. This same armature current is still influenced by the number of revolutions / minute of the control motor 1 as well as that of the tacho, dyno 2.
The adjustment device can be influenced according to the number of turns in that to the AC supply voltage of the transformer 9, it is opposed via the rectifier 4 to a DC voltage, depending on the magnitude of the armature voltage of tacho generator 2 and brake dynamo 3.
CLAIMS.
1 Shunt-acting proportional amplifier regulator with proportional amplification, adjustable and adjustable action - by-pass with mechanical input variable, characterized by the fact that the measured value sensor is mechanically connected to an inductive sensor, acting by shunt or with two inductive data points, working symmetrically against each other, that the constant global electrical voltage of the sensor (s) is subdivided by measurement value, in such a way that it two partial voltages are generated, depending in their magnitude on the position of the measuring sensor, voltages applied separately to the two control windings of a transducer via the rectifiers and the correction networks,
that the transformed setting voltages generate current flows in opposite directions and influence the transducer in the same direction.