<Desc/Clms Page number 1>
Procède et appareil pour l'impression électromagnétique.
La présente invention concerne un nouveau procédé et un nouvel appareil pour l'impression d'informations, marques ou décorations sur des surfaces et plus particulièrement concerne la production de ces dessins ou marques perceptibles pnr l'action d'un faisceau configura d'énergie électromagnétique projet''.
Le terme "impression" employa dans le présent mémoire descriptif comprend la génération de marques perceptibles, sur ou à l'intérieur d'un milieu convenable, dont la détection peut être possible ou discernée par des moyens approprias.
Il existe beaucoup de circonstances où les techniques courantes d'impression ou de marquage sont dans l'impossibilité
<Desc/Clms Page number 2>
EMI2.1
de satisfaire aux demandes existantes. Par exemple, le progrès
EMI2.2
t'''c1nologiQue des dernières années a réalisé des résultats signi-
EMI2.3
ficatifs dans le réduction.de la dimension du produit en dévelop-
EMI2.4
pnnt des composants miniatures et sous-niniptures pour être uti- liRPs dans .les cas où l'espace et le pcids doivent être réduits nu minimum. Toutefois, lorsque la miniaturisation des composants ^'Fa produite elle a créé un problème pour le marcuage, l'tia#- #- ; ,. \p décoration et l'identification de ces composants.
Dans de 0i':reur,es circonstances, les impressions sur ces composants
EMI2.5
ninintures exigent une légende de dimension "micro" qui peut seu-
EMI2.6
1. "o-it, tre observée à travers un dispositif grossissant optique,
EMI2.7
cette exigence n'a pu être satisfaite par la techninue ante-
EMI2.8
-"'''1-:0.
EMI2.9
En plus de cette insuffisance des techniques de micro-
EMI2.10
:w r.E,:;.on, les rectrictions des conditions des procédés l'impres- s-on existantes, à cause de la nécessité d'exercer une pression f '## cont**./; contre la surface à marquer, empêchent l'identifica- 1':'!. n: ; âurîs ees structurlement fragiles et des surfaces qui -:#-. "\".;;r,f- <:'8 ondulations irrégulières ou des contours à des de- -?'#- "i:;.\es.
De t>lus, sans les pratiques d'impression conven- w8 '.#.<", 1".zs;?e d'3 l'encre ou d'autres substances organiques ' ne r?r> 5 une application absolument permanente de l'infor- t,' î.' "s ou décoration sur de nombreuses surfaces si ces surfaces pont. ou"'ises à une sévère exposition à de puissants solvants ,:'Ütr:J (".1":.; ou sont soumises à des périodes prolongées de chauffage, pr- exemple, à une exposition de 1.000 heures dans un milieu à 0 CO'1mr' il est deJ'T1;'.ndé à certains composants 61ectronioues.
I lu3 Arc l'impression conventionnelle, les techniques de marr.
'"##p ç existantes comprennent des gravures chimique? ou des abra- sion8 ?can;u'3s ;ceb5-ci toutefois, tout en' étant permanentes ne vw. produire une légende ou décoration de dimension "micro"*
<Desc/Clms Page number 3>
L'état de le technicue courantepour le production des marques d'identification ou des légendes décoratives sur des sur- faces est généralement limité à queloues formes comme suit : (1) le dépôt d'un modèle ou dessin de substance fluide (corme l'en- cre) en. une couleur contrastant avec la surface- comme dans les procédés conventionnels d'impression à l'encre, qui comprennent (mais ne sont pas limités à) l'impression directe ou "Offset" à partir de caractères encrés ou au moyen d'un stencil constitué par un écran découpé à la matrice ou produit photographiquement;
(2) enlèvement de matière à partir d'une surface qui conprend la gravure chimique et l'abrasion mécanqiue ;ou (3) déformation de la surface par estampege, emboutissage ou analogue.
Tous ces procédés de marquage connus ainsi que d'autres montrent d'indiscutables avantages et caractéristiques de qualité et d'économie qui peuvent dicter son erploi dnns des applications particulières. Toutefois, à mesure que la dimension de maroue ou légende d'identification diminue, le degré de lp difficulté pour produire cette marque avec une définition suffisaient claire de- vient de plus en plus difficile, même sous des conditions contrô- lées, les techniques connues de marquage et d'identification de surface présentent une limitation de dimensions dons les domaines miniatures 'environ 0,5 cm en hauteur de caractère.
D'autres li- mitations imposées par les techniques d'impression mininture exis- tantes consistent dans leur incapacité à produire une légende in- stantanément sèche ou qui soit permanente dans ce domaine de di- mension miniature.
La présente invention surmonte ces limitations en four- nissant un procédé et un appareil pour la micro-impression de mar- ques claires, définitives et permanentes à une échelle réduite net- tement au-delà des possibilités des technirues d'impression con- ventionnelles existantes. En pratique, la dimension de la micro- impression produite par la présente invention est limitée seule- ment par le système optique produisant le faisceau d'énergie con-
<Desc/Clms Page number 4>
et/ou la surface réceptrice contre laauelle ce faisceau d'énergie est. dirigé.
La présente invention forme des lettres, légendes ou des- cins décoratifs sur des surfaces par des moyens de projection
EMI4.1
der',---.-gîe configurée sur une surface compatible à marquer de façon à altérer cette surface pour que les lettres, légendes ou dessins déc0Ft1fs puissent être vus ou perçus par les sens, Cette im- . pression peut également être produite à l'intérieur d'un ou plu- sieurs plans dans la sous-couche d'une matière convenable.
En termes généraux, l'invention dans son sens le plus peut être expliauée comme suit :
Il a été établi, qu'une projection à haute intensité d'é-
EMI4.2
nf-gie ayant une source de r 'diati0t19 à l'intérieur du spectre optique com:ne, par exemple, le rayon produit par l'amplification de lumière à émission stinulée de rpdiution (c'est-à-dire :
laser) peut (1) être initialement passée à travers une lentille divergen- te en vue d'élargir le rpyon et de ce fait diminuer ou atténuer ron niveau d'énergie ; (2) ensuite être passée à travers un sten- cil approprié duauel elle ressort suivant une configuration pré-
EMI4.3
d ternine d'une telle énergie et (3) ensuite être dirigée à travers une lentille convergente qui réfracte les rayons émergents vers un point focal de l'énergie cohérente résultante, hautement concentrée, selon la. configuration désirée.
Le terme "stencil" utilisé dans cet exposé est destiné à désigner un élément en une
EMI4.4
matière semblable à une feuille portant une legende ou décoration prpd/.tcrint.e dnns laaue3.le le légende ou décorption est transpa- pour la longueur d'onde de l'énergie incidente tandis que
EMI4.5
rs4e de la feuille lui est opaque, ou, alternativement dans laquelle légende ou décoration particulière est opaque pour la
EMI4.6
lor'"umur d'onde de l'énergie incidente tandis que le reste de la ###nllie lui est transparent.
A cause des hauts niveaux d'énergie concentrés dans le ryon convergent, une surface absorbant la radiation est autre-
<Desc/Clms Page number 5>
ment sensible, lorsqu'elle est couple par ces rayons convergents, ces incidents et configurés, peuvent être physiquement ou chimi- quement changés en un dessin correspondant à celui du stencil. La nature de changement de surface contrôlée dépend du niveau d'éner- gie du rayon convergent à son plan d'intersection avec la surface à imprimer, le type de la' surface réceptrice et la durée de l'ex- position.
Le changement résultant peut vprier d'une vaporisation complète de la surface à une conversion chimique ou .physique de .la surface ; c'est-à-dire, il peut y avoir une destruction complète de la surface ou purement et simplement un changement non destruc- teur qui peut être soit visible soit latent. Mais dans tcus les cas, le changement est toujours dans le dessin configuré du sten- cil ou légende employé comme dans le stade 2) ci-dessus et d'une dimension déterminée par le diamètre de la section efficace du rayon convergent à son plan à l'incidence avec la surface à im- primer.
Les buts de l'invention sont : de fournir un procédé et un appareil : - pour imprimer des légendes prédéterminées sur des sur- faces choisies par un faisceau d'énergie configuré et contrôla du spectre optique, - pour effectuer une impression sur une surface, ou sur un plan intermédiaire au niveau d'une surface sous-jacente d'un objet sans contact physique avec la surface ou sous-surface à im- primer, - pour la micro-impression sur une surface ou sous-sur- face d'une couche selon un dessin ou légende choisi au moyen d'un faisceau contrôlé et configuré d'énergie où la légende ou maroue d'identification résultante est imprimée sous une dimension rédui- te,
la réduction de la dimension atteinte ayant une limitation pra- tiaue déterminée seulement par le système optioue ou autre système' de perception nécessaire pour observer le résultat imprimé,
<Desc/Clms Page number 6>
- pour produire une impression sur des surfaces structu"
EMI6.1
rarement fragiles qui ne peuvent pas résister aux pressions'de transfert de l'image qui sont nécessaires dans les systèmes d'im- cession classiques, - pour effectuer une impression simultanée ou successive, avec une définition claire sur des surfaces ondulées irrégulières de hauteurs respectives changeantes.
D'autres caractéristiques et avantages de la présente in-
EMI6.2
vention rewQrt1ront de la description qui va suivre, faite en .regard des dessins annexés et donnant à titre explicatif, mais nul- lement limitatif plusieurs formes de réalisation conforme à l'in- vont.ion.
Sur cesdessins :
Lp figure 1 représente schématiquement une première réa- lisation de l'appareil pour la mise en pratique de cette invention.
EMI6.3
La figure 2 est une vue schéma tlaue agrandie de la sour- ce d'énergie avec les éléments de réduction, de stencil et de gros- sassement %t représente une seconde réalisation pratique de l'ap- pareil.
Bien due l'invention puisse être réalisée en ayant re- cours à diverses sources d'énergie à partir du spectre optique,
EMI6.4
-]nY: 1(' but de décrire commodément les deux formes de réalisa- tison, on expliauera les détails de l'invention, en utilisant un laser comme source d'énergie, le terme "laser" étant le sigle de: "amplification de lumière par émission stimulée de radiation".
Le rayon de la radiation produite par les lasers est la plus in-
EMI6.5
t-use forme d'énergie contrôlée développée à ce jour. Quoiqu'il r isse être suffisamment puissant pour vaporiser n'importe qu'elle ' substance connue, le rayon laser peut être commandé pour permet- tre de nombreuses applications utiles, parmi lesquelles l'impres-
EMI6.6
""#on et le marquage sans pression ni contact, en particulier en #ractsres de taille microscopique comme exposé dans le présent ivoire descriptif. Le spectre optique est considéré comme étant
<Desc/Clms Page number 7>
composé des spectres ultra-violet, visible et infra-rouge et, en conséquence il possède des caractéristiques qui peuvent être com- mandées et influencées par des systèmes optioues conventionnels.
Un laser peut être défini cf'une façon générale corme étant un dispositif qui convertit une certaine forme d'énergie en 'un rayon de radiation extrêmement intense et étroit.
Pour mieux comprendre la présente invention, on se re- portera d'abord à la forme de réalisation selon la figure 2 qu'il- lustre schématiquement les moyens 'de produire un modèle configuré hautement concentré d'énergie radiante pour effectuer une impres- sion directe sur des surfaces matérielles comme représenté sur cette figure, on a montré en relation coaxiale espacée un laser pulsé à rubis 10, une lentille divergente 11, un stencil 12 por- tant la légende M, et une lentille convergente 13.
Lorsque le laser 10 est excisé, il produit unéémission pulsée monodirectionnelle d'énergie radiante cohérente sous forme d'un intense et étroit rayon, qui dans la forme de réalisation re- présentée est de l'ordre de 0,6 cm de diamètre. Ce rayon d'énergie peut être réfléchi ou envoyé à travers n'importe ouel milieu trans- mettant la lumière (lentilles optiques) sans dégradation. C'est seulement quand ce rayon frappe sa première surface non réflectrice, absorbant les radiations, oue cette énergie radiante ' convertit en chaleur.
Le "milieu transmettantla lumière" auquel on fait al- lusion n'est pas limité à un milieu passant la lumière visible seu- lement mais comprend un milieu qui est transparent rour une source d'énergie d'une longueur d'onde quelconque prise dans le spectre optioue. L'expression "transparent" sera employée ci-après doms ce sens.
Lorsque le rayon pulsé émerge de l'extraite de sortie du laser 10, se densité d'énergie non focalisée peut varier d'une fraction de joule par centimètre carré à des niveaux dépassant 1. 000 joules par centimètre carré avec les largeurs de ligne in- férieures à 1 angstrom.
<Desc/Clms Page number 8>
Avant d'être dirigé contre le stencil 12, ce rayon pulsé de sortie du laser 10 est envoyé à travers une lentille divergente 11 qui pugmente la largeur du rayon, accompagnée de ce'fait par une diminution de la densité d'énergie. Cette réduction du niveau de la densité d'énergie, en contrepartie de l'augmentation de la largeur du rayon, peut être nécessaire pour éviter d'endommager les portions de stencil opaques recevant l'énergie incidente. Ega- lement, la divergence du rayon permet l'emploi d'un plus grand stencil qui, en fait, est plus aisé à fabriquer qu'un petit.
Toute- fois, lorsqu'on choisit une matière de stencil dont la portion opa- que n'est, pas affectée par les niveaux de densité d'énergie du rayon de laper incident non focalisé, on peut se passer dé lentilles pour faire diverger le rayon. Il convient également de noter oue bien que les formes de réalisation illustrées représentent une lentille divergente (négative) pour effectuer l'agrandissement du rayon, il est également possible d'y substituer une lentille convexe (posi- tive) qui produira un rayon divergentdes distances au-delà de son foyr.
Ce rayon d'intensité diminuée est ensuite dirigé contre le stencil 12 et sort de l'autre côté sous la forme configurée "M" comme portée par le stencil, la portion de stencil transparente permettant le passage de l'énergie tandis que la portion opaque ab- sorbe ou réfléchit les bas niveaux d'intensité d'énergie incidente.
Ce rayon d'énergie configuré en "M" émergeant du stencil est ensuite envoyé dans une lentille convexe 13 qui réfracte ces rayons de façon convergente, ce qui réduit la dimension de ladite configuration ou dessin tandis que, en même temps, le niveau d'en- grenage augmente. Le. densité d'énergie dans le rayon convergent augmente proportionnellement à la réduction de la section efficace au rayon.
Par un choix convenable de lentilles et de système opti- que, on peut obtenir tous les rapports désirés entre la dimension du dessin stencil agrandi et la dimension finale du faisceau d'éner- gie configuré. Bien que les réalisations représentées aux figures
<Desc/Clms Page number 9>
1 et 2 illustrentschématiouement un système simple -le lentilles divergente et convergente, on sait que n'importe quel système à une seule lentille est incapable, de façon inhérente, de grossir et réduire exactement l'image et de tels écarts de l'image réelle par rapport aux prédictions th'orioues sont considérés corme des aberrations.
Ces aberrations ne sont pas causes par une quelcon- que construction défectueuse de la lentille telle ou'un manque de sphéricité exacte de ses surfaces, mais sont simplement des conséquences des lois de réfraction et réflection pur les surfa- ces sphériques. Cependant, en construisant une lentille composa formée par un certain nombre de lentilles particulières, il est pos- sible d'équilibrer les aberrations d'une pnrtie du système par rap- port à celles d'un autre et obtenir ainsi un résultat oui soit moins nuisible pour les objectifs désiras. Evidemment, plus la qualité optique du système à lentille est bonne, plus la défini- tion de la légende sera bonne.
Le modèle d'énergie radiante ve- nant de la lentille convergente 13 transporte une densité d'éner- gie de niveaux destructeurs et peut maintenant être utilisé de dif- férentes façons pour mener à bonne fin l'impression désirée com- me il sera exposé ci-après.
Revemnt à la forme de réalisation illustrée à la fi- gure 1, on a représenta un mécanisme ancreur 20 et un système d'in- tensité d'énergie commandée 30 mont° sur une courroie de trans- mission 40 continuellement en mouvement, transportant des articles 41.
Le mécanisme encreur 20 comporte un réservoir à encre classique 21 avec des rouleaux encreurs 22a, 22b, 22c. Le systè- me d'intensité d'énergie commandée 30 comporte les lments il- lustrés schématiquement sur la figure 2, c'est-à-dire une source d'énergie laser 10, une lentille divergente 11 un stencil 12 por- tant une légende M et une lentille convergente 13.
A mesure que les articles 41 sont transportas sous les rouleaux à encre 22c, une couche fluide d'encre y est déposée.
<Desc/Clms Page number 10>
EMI10.1
rl'ÇI\1.C article .1 une fois encré est ensuite porté successivement fous le système à intensité d'énergie commandée 30 où une pulsa- tion P fortement excitée, configurée selon le dessin "M" du sten- cil 12 frappe la surface encrée de 1''article 41. Cette pulsation cohérente d'énergie radiante transporte une énergie suffisante pour ou'une simple oulsation conformée par le modèle frappant la couche d'encre fluide vaporise complètement et presque instantané- ment l'encra selon la forme "M" désirée,
exposant ainsi la couche Intérieurs de l'article 41 au-dessous du film d'encre selon la
EMI10.2
l'p-nde "H". Evidemment, la couche sous-jacente devra être d'une oulnnr différente de celle de l'encre en vue de produire une im- rn:r nn visible. On doit remarquer que dans le forme de réalisa- tion illustrée, la partie transparente du stencil porte la légende
EMI10.3
nu!11 f' qui laisse passer un faisceau d'énergie selon cette con- f'i :",ur1.tlort- Les portions opaques et transparentes du stencil 12 pourraient aussi bien avoir été interverties auquel cas le faisceau 'nerie projeta frappant la surface encrée vaporiserait une sur- f--25 forre ondant à la largeur du rayon en laissant seulement une i ',,fn4,r, vn^.re ntfii.
Etant dcnné que la durée de la pulsation ex- o't'e P est extrêmement courte, approximativement 0,5 milliseconde, JL. c.at=e^;:nt ?7tWl de l'article 41 à mesure qu'il se déplace sur une courroie de transmission continuellement en mouvement 40 nen ons d'effet perceptible sur le dessin ou impression résultant for"1/- sur la surface de l'article.
On notera également que bien nue les deux réalisations a=-:A v..-. mentionnent une durée de pulsation dé 0,5 milliseconde cette dure peut être variée pour satisfaire les conditions de densité d'énergie pour n'importe quelle application particulière.
EMI10.4
Un: "mission d'énergie de plus grande intensité permet une durée de rulsation plus courte que ne le permet une émission d'énergie de -'oindre nerie pour réaliser le même travail.
Les investigations de la demanderesse ont montré que
EMI10.5
touws .-brntion perpendiculaire à l'axe longitudinal du modèle
<Desc/Clms Page number 11>
d'énergie convergente n'affecte pas défavorablement la clarté de l'image incidente sur l'article à imprimer parce ou'une bonne pro- fondeur de foyer peut être obtenue avec un système -le lentille ap- proprié.
La couche d'encre fluide restant après l'exposition au rayon laser sèche ensuite à l'air ou peut être séchée d'une manière conventionnelle comme pour les autres procédés d'impression.
Outre l'impression par vaporisation, selon une configu- ration prescrite au moyen d'encre fluide, humide cornue représenté par l'appareil de la figure 1, la réalisation de la figure 2 a été appliquée avec succès pour effectuer une impression directement.
'sur diverses surfaces, comme, par exemple, sur'des métaux, par va- lorisation commandée de la surface métallique elle-même selon une configuration désirée ; pour vaporise: un revêtement de surfade per- manent tel au'un revêtement d'oxyde naturel ou plaoué; pour brûler purement et simplement la surface d'un objet pour y faire apparat- tre une légende, par exemple sur du papier ou sur du bois; fondre et faire adhérer une poudre thermoplastique sur la surface d'un article selon la forme de l'image désirée; fondre une poudre cé- ramiaue selon une forme configurée sur une surface; et faire un alliage d'un dépôt métalliaue avec le métal de base d'une surface à Imprimer.
Des expériences ont également montré la pénibilité d'sp- pliquer les techniques exposées ci-dessusà la formation de cavités à configuration commandées à l'intérieur d'un métal transparent possédant des propriétés d'absorption de radiation.
Par exemple, un bloc de matière plastique transparents comme du méthacrylate de méthyle portant une couche ou une dispersion d'une mntière à den- site variable absorbant les radiations, telle que du noir de car- bone quand il est soumisà un faisceau d'énergie commandé et con- figura engendre une cavité présentant une coupe latrie corres- pondant quantil la forme à la configuration du faisceau d'nercie
<Desc/Clms Page number 12>
Ce résultat peut être expliqué par le fait nue lorsque
EMI12.1
1-",-ler-,ie transmise à travers le bloc frappe la substance absor- bans la radiation,
la température excèdara la température de va- irisation de cette matière et celle-ci est vaporisée. Ce change-
EMI12.2
#-.. oe phase engendre des pressions gazeuses qui déforment le mi- lieu plastique suivant une forme de section transversale corres- pondant au faisceau d'énergie, et sur une profondeur déterminée.
Il est maintenant manifeste que la présente invention est composée de trois variables de base, à savoir, la source d'éner- gie, le système de stencil optique, et la substance réceptrice,
EMI12.3
c?est-à-dire la substance à changer pour produire le dessin visi- . désiré.
OuQimue les formes de réalisation décrites exposent cha- cune une source d'énergie laser, la demanderesse applique d'autres former, de source rayonnante choisies dans le spectre optique,
EMI12.4
co I"P. par exemple, un arc au carbone, un arc au zirconium, une ....7';' < éclair nu xénon, une lumière infra-rouge, et trouve que rr>"- -in puisés provenant de ces sources d'énergie et frappant .. r ..¯teurs surface sensible appropriée produisent des ré- svltrïr- prévisibles.
En choisissant une source d'énergie particulière des
EMI12.5
*#?,)#> ï< \':' tels que le pouvoir radiant, le cycle de répétition, le 1,.' "exposition, 1p dimension de l'image thermique à produire, lu n.'lifi1 du milieu récepteur et le coût de l'installation doi- ven^. '.: .." r't oris en considération. Evidemment un récepteur comme ' Tf 'tf! w1JJde une haute température de vaporisation et 11 de- #"."1,' '##' une piu-î çrpnde énergie pour changer sa surface qu'une sub- .
##>r\rr> n''-nt une plus basse température de vapor1sAt1on.
Le 5yntùme h stencil opticue comporte des limitations en ni" 'lui concr:rnfa le degr de résolution de l'image et le degré de f'\ #f'-.M.'v ot etc(- choisi en tenant compte des considérations #'"j'Tr.n L (1) 1a dimension et en connénuence les cnract4r1st1- ques de 'effraction (2) lE! tolérance de densité d'énergie de chacun
<Desc/Clms Page number 13>
des éléments optinùe et de stencil pour éviter tout dommage d'or- dre thermique, (3) le degré de grossissaient ou de dégrossissement qui est dicte par le rapport de la dimension entre le stencil et ' la légende imprimée résultante, (4) les caractéristiques spectra- les de la source d'énergie,
par exemple une source Mettant une énergie à très haute proportion d'ultra- violet demanderait l'em- ploi d'optiques spéciales de telle sorte que la radiation émise serait transmise entravera les lentilles et non absorbée par elles.
En ce Qui concerne la surface réceptrice., les considé- rations d'absorption la température de vaporisation, les chaleurs ; latentes associées à la vaporisation, les caractéristiques de chan- gement de couleur, -ou tout autre action voulue, sont des facteurs importants.
En ce qui concerne les propriétés de changement de cou- leur, des encres peuvent être composées de telle sorte que quand elles- seront exposées au niveau de seuil d'une longueur d'onde* particulière du spectre optiaue, leur couleur sera Modifiée de façon permanente. Donc, une surface revêtue d'une telle encre, quand elle reçoit un faisceau,configura et pulsé d'énergie d'intensité suf- fisante., change sa'couleur selon la configuration voulue.
Des essais employant les techninues exposées ci-inclus ont produit des résultats uniformément remarquable)! en produisant des légendes et des maroues d'identification très lisibles avec . des lettres ou des -chiffres inférieurs à 25 microns de hauteur, - en utilisant le système à encre décrit et sur d'autres récepteurs choisis pour leur compatibilité avec la source d'énergie et les systèmes optioues.
Il va de soi que la présente invention n'a été décrite ci-dessus qu'à titre explicatif, mais nullement limitatif, et oue l'on pourra y apporter toutes variantes sans sortir de son cadre.
<Desc / Clms Page number 1>
Process and apparatus for electromagnetic printing.
The present invention relates to a new method and apparatus for printing information, marks or decorations on surfaces and more particularly relates to the production of such perceptible designs or marks by the action of a configured beam of electromagnetic energy. project''.
The term "impression" as employed herein includes the generation of noticeable marks, on or within a suitable medium, the detection of which may be possible or discerned by appropriate means.
There are many circumstances where current printing or marking techniques are not possible.
<Desc / Clms Page number 2>
EMI2.1
to meet existing demands. For example, progress
EMI2.2
t '' 'c1nology of recent years has achieved significant results
EMI2.3
ficative in reducing the size of the product under development
EMI2.4
include miniature and sub-ninety components to be used in cases where space and weight must be reduced to a minimum. However, when the miniaturization of the components ^ 'Fa occurred it created a problem for the layering, the tia # - # -; ,. \ p decoration and identification of these components.
In this situation, the impressions on these components
EMI2.5
ninintures require a legend of "micro" dimension which can only be
EMI2.6
1. "o-it, to be observed through an optical magnifying device,
EMI2.7
this requirement could not be satisfied by the ante-
EMI2.8
- "'' '1-: 0.
EMI2.9
In addition to this insufficiency of micro-
EMI2.10
: w r.E,:;. on, the restrictions of the conditions of the printing processes exist, because of the need to exert a pressure f '## cont **. /; against the surface to be marked, prevent identifica- 1 ':' !. not: ; These are structurally fragile and surfaces which -: # -. "\". ;; r, f- <: '8 irregular waves or outlines with de- -?' # - "i:;. \ es.
As such, without conventional printing practices, ink or other organic substances are not absolutely applicable. permanent information, 'î.' "s or decoration on many surfaces if such surfaces bridge. or" "are subjected to severe exposure to strong solvents,: 'Ütr: J (" .1 ":.; or are subjected to prolonged periods of heating, pr - example, at an exposure of 1000 hours in a medium with 0 CO'1mr 'it is deJ'T1;'. ndé to certain 61 electronioues components.
I lu3 Arc conventional printing, techniques of marr.
'"## p ç existing include chemical engravings or abra- sion8? can; u'3s; however, while being permanent do not produce a legend or decoration of" micro "size *
<Desc / Clms Page number 3>
The current state of the art for the production of identifying marks or decorative legends on surfaces is generally limited to any of the following forms: (1) the filing of a pattern or design of fluid substance (such as ink) in. a color contrasting with the surface - as in conventional ink printing processes, which include (but are not limited to) direct or "offset" printing from inked characters or by means of a stencil consisting of a die-cut or photographically produced screen;
(2) removing material from a surface which includes chemical etching and mechanical abrasion, or (3) deformation of the surface by stamping, stamping or the like.
All of these known marking processes and others show indisputable advantages and characteristics of quality and economy which may dictate its use in particular applications. However, as the size of the tag or identification legend decreases, the degree of difficulty in producing this mark with a sufficiently clear definition becomes increasingly difficult, even under controlled conditions. Marking and surface identification have a size limitation in miniature domains of approximately 0.5 cm in character height.
Other limitations imposed by existing minuscule printing techniques are their inability to produce an instantaneously dry or permanent legend in this miniature size field.
The present invention overcomes these limitations by providing a method and apparatus for the microprinting of clear, definitive and permanent marks on a reduced scale significantly beyond the capabilities of existing conventional printing techniques. . In practice, the size of the microprint produced by the present invention is limited only by the optical system producing the beam of energy con-.
<Desc / Clms Page number 4>
and / or the receiving surface against the eye this beam of energy is. directed.
The present invention forms letters, legends or decorative designs on surfaces by projection means.
EMI4.1
der ', ---.- gîe configured on a compatible surface to be marked in such a way as to alter this surface so that the letters, legends or dec0Ft1fs drawings can be seen or perceived by the senses, This im-. pressure can also be produced within one or more planes in the underlayer of a suitable material.
In general terms, the invention in its most sense can be explained as follows:
It has been established that a high intensity projection of
EMI4.2
nf-ge having a source of r 'diati0t19 within the optical spectrum as, for example, the ray produced by the amplification of rpdiution stinulated emission light (i.e .:
laser) can (1) be initially passed through a diverging lens in order to widen the rpyon and thereby decrease or attenuate its energy level; (2) then be passed through an appropriate stencher duauel it emerges in a pre-
EMI4.3
d terminates from such energy and (3) then be directed through a converging lens which refracts emerging rays to a focal point of the resulting highly concentrated coherent energy according to the. desired configuration.
The term "stencil" used in this disclosure is intended to denote an element in one.
EMI4.4
leaf-like material bearing a legend or decoration prpd / .tcrint.e dnns laaue3.le the legend or decoration is transparent for the wavelength of the incident energy while
EMI4.5
rs4e of the sheet is opaque to him, or, alternatively in which legend or particular decoration is opaque for the
EMI4.6
the incident energy wave gold while the rest of the ### nllie is transparent to it.
Because of the high energy levels concentrated in the converging ryon, a radiation absorbing surface is different-
<Desc / Clms Page number 5>
Significantly, when coupled by these converging rays, these incidents and patterns, can be physically or chemically changed into a pattern corresponding to that of the stencil. The nature of the controlled surface change depends on the energy level of the beam converging at its plane of intersection with the print surface, the type of the receiving surface and the duration of exposure.
The resulting change can vary from complete vaporization of the surface to chemical or physical conversion of the surface; that is, there may be complete destruction of the surface or outright non-destructive change which may be either visible or latent. But in all cases, the change is always in the configured drawing of the stent or legend employed as in step 2) above and of a dimension determined by the diameter of the effective section of the ray converging to its plane at the incidence with the surface to be printed.
The objects of the invention are: to provide a method and an apparatus: - for printing predetermined legends on selected surfaces by a configured energy beam and controlling the optical spectrum, - for printing on a surface, or on an intermediate plane at the level of an underlying surface of an object without physical contact with the surface or sub-surface to be printed, - for micro-printing on a surface or sub-surface of a layer according to a design or legend chosen by means of a controlled and configured beam of energy where the resulting identification legend or tag is printed in a reduced dimension,
the reduction in the dimension reached having a practical limitation determined only by the optical system or other system of perception necessary to observe the printed result,
<Desc / Clms Page number 6>
- to produce an impression on structured surfaces "
EMI6.1
rarely fragile which cannot withstand the image transfer pressures which are necessary in conventional printing systems, - to effect simultaneous or sequential printing, with clear definition on irregular wavy surfaces of respective heights changing.
Other features and advantages of this in-
EMI6.2
vention will rewQrt1ront of the description which will follow, made with regard to the accompanying drawings and giving, by way of explanation, but in no way limiting, several embodiments in accordance with the invention.
About these drawings:
Figure 1 schematically shows a first embodiment of the apparatus for the practice of this invention.
EMI6.3
Figure 2 is an enlarged schematic view of the energy source with the reducing, stencil and coarsening elements% t shows a second practical embodiment of the apparatus.
Of course, the invention can be achieved by having recourse to various sources of energy from the optical spectrum,
EMI6.4
-] nY: 1 (In order to conveniently describe the two embodiments, the details of the invention will be explained, using a laser as an energy source, the term "laser" being the acronym for: "amplification light by stimulated emission of radiation ".
The radius of the radiation produced by lasers is the most int
EMI6.5
t-use controlled form of energy developed to date. Although it may be powerful enough to vaporize any known substance, the laser beam can be controlled to allow many useful applications, including printing.
EMI6.6
"" #on and the marking without pressure or contact, particularly in microscopic size #ractsres as set forth in this descriptive ivory. The optical spectrum is considered to be
<Desc / Clms Page number 7>
composed of ultraviolet, visible and infra-red spectra and, therefore, possesses characteristics which can be controlled and influenced by conventional optical systems.
A laser can be broadly defined as a device which converts some form of energy into an extremely intense and narrow beam of radiation.
To better understand the present invention, reference is first made to the embodiment according to Figure 2 which schematically illustrates the means of producing a configured pattern of highly concentrated radiant energy for effecting a printing. Direct onto material surfaces as shown in this figure, a pulsed ruby laser 10, a diverging lens 11, a stencil 12 with the legend M, and a converging lens 13 have been shown in spaced coaxial relationship.
When laser 10 is excised, it produces a pulsed monodirectional re-emission of coherent radiant energy in the form of an intense and narrow beam, which in the embodiment shown is of the order of 0.6 cm in diameter. This ray of energy can be reflected or sent through any light transmitting medium (optical lenses) without degradation. It is only when this ray hits its first non-reflective, radiation-absorbing surface that this radiant energy 'converts into heat.
The "light transmitting medium" referred to is not limited to a medium which passes visible light only but includes a medium which is transparent to an energy source of any wavelength taken from it. the optical spectrum. The expression "transparent" will be used hereafter in this sense.
As the pulsed ray emerges from the output snippet of laser 10, its unfocused energy density may vary from a fraction of a joule per square centimeter to levels exceeding 1,000 joules per square centimeter with the line widths in. - less than 1 angstrom.
<Desc / Clms Page number 8>
Before being directed against the stencil 12, this pulsed ray output from the laser 10 is sent through a divergent lens 11 which increases the width of the ray, accompanied by this fact by a decrease in the energy density. This reduction in the level of the energy density, in return for the increase in the width of the radius, may be necessary to avoid damaging the opaque stencil portions receiving the incident energy. Also, the divergence of the radius allows the use of a larger stencil which, in fact, is easier to make than a small one.
However, when choosing a stencil material whose opaque portion is unaffected by the energy density levels of the unfocused incident laper ray, lenses can be dispensed with to diverge the lens. Ray. It should also be noted that although the illustrated embodiments represent a diverging (negative) lens to effect the magnification of the beam, it is also possible to substitute a convex (positive) lens therefor which will produce a diverging ray over the distances. beyond his hearth.
This ray of diminished intensity is then directed against the stencil 12 and exits on the other side in the shape configured "M" as carried by the stencil, the transparent stencil portion allowing the passage of energy while the opaque portion absorbs or reflects low levels of incident energy intensity.
This energy ray configured in "M" emerging from the stencil is then sent into a convex lens 13 which refracts these rays convergently, which reduces the size of said configuration or pattern while, at the same time, the level of gear increases. The. energy density in the converging ray increases in proportion to the reduction in the effective section at the ray.
By proper choice of lenses and optical system, any desired ratios can be obtained between the size of the enlarged stencil pattern and the final size of the configured energy beam. Although the realizations shown in figures
<Desc / Clms Page number 9>
1 and 2 schematically illustrate a simple system - the divergent and converging lenses, it is known that any single lens system is inherently incapable of magnifying and reducing exactly the image and such deviations from the real image compared to theoretical predictions are considered to be aberrations.
These aberrations are not caused by any defective construction of the lens such as lack of exact sphericity of its surfaces, but are simply consequences of the laws of refraction and reflection on spherical surfaces. However, by constructing a composite lens formed by a number of particular lenses, it is possible to balance the aberrations of one part of the system against those of another and thus obtain a yes or less result. harmful for the desired objectives. Obviously, the better the optical quality of the lens system, the better the definition of the legend will be.
The model of radiant energy coming from the converging lens 13 carries an energy density of destructive levels and can now be used in different ways to achieve the desired impression as it will be exhibited. below.
Referring to the embodiment illustrated in Figure 1, there is shown an anchor mechanism 20 and a controlled energy intensity system 30 mounted on a continually moving transmission belt 40, carrying goods. articles 41.
The inking mechanism 20 comprises a conventional ink reservoir 21 with inking rollers 22a, 22b, 22c. The controlled energy intensity system 30 comprises the elements illustrated schematically in FIG. 2, i.e., a laser energy source 10, a diverging lens 11, a stencil 12 bearing a legend M and a converging lens 13.
As the articles 41 are transported under the ink rollers 22c, a fluid layer of ink is deposited therein.
<Desc / Clms Page number 10>
EMI10.1
Once inked, the item 1 is then successively carried through the controlled energy intensity system 30 where a strongly excited P pulse, configured according to drawing "M" of the stent 12 strikes the center. inked surface of section 41. This coherent pulsation of radiant energy carries sufficient energy for a simple pattern-shaped discharge striking the fluid ink layer to completely and almost instantaneously vaporize the ink according to the pattern. "M" desired,
thus exposing the inner layer of item 41 below the ink film according to the
EMI10.2
the p-nde "H". Obviously, the underlying layer will have to be of a different size from that of the ink in order to produce a visible imrn: rnn. It should be noted that in the embodiment illustrated, the transparent part of the stencil bears the legend
EMI10.3
nu! 11 f 'which allows a beam of energy to pass according to this conf'i: ", ur1.tlort- The opaque and transparent portions of stencil 12 might as well have been inverted in which case the projected beam hitting the inked surface would vaporize an undulating surface the width of the ray leaving only an i ',, fn4, r, vn ^ .re ntfii.
Since the duration of the pulsation ex-P is extremely short, approximately 0.5 milliseconds, JL. c.at = e ^ ;: nt? 7tWl of section 41 as it travels on a continuously moving transmission belt 40 no perceptible effect on the resulting design or print for "1 / - on the surface of the article.
It will also be noted that indeed the two realizations a = -: A v ..-. mention a pulse duration of 0.5 milliseconds this duration can be varied to meet the energy density requirements for any particular application.
EMI10.4
One: "higher intensity energy mission allows for a shorter rulsation time than a higher energy emission allows for the same job.
Investigations by the plaintiff have shown that
EMI10.5
touws.-brntion perpendicular to the longitudinal axis of the model
<Desc / Clms Page number 11>
of converging energy does not adversely affect the clarity of the image incident on the article to be printed because a good depth of focus can be obtained with a suitable lens system.
The fluid ink layer remaining after exposure to the laser beam then dries in air or can be dried in a conventional manner as with other printing processes.
In addition to spray printing, in a prescribed configuration using the fluid, wet retort ink shown by the apparatus of Figure 1, the embodiment of Figure 2 has been successfully applied to effect direct printing.
on various surfaces, such as, for example, on metals, by controlled upgrading of the metal surface itself to a desired configuration; for vaporizing: a permanent surfade coating such as a natural or plated oxide coating; to purely and simply burn the surface of an object to make a legend appear, for example on paper or on wood; melting and adhering a thermoplastic powder to the surface of an article in the shape of the desired image; melting a ceramic powder into a patterned shape on a surface; and alloying a metal deposit with the base metal of a print surface.
Experiments have also shown the laboriousness of applying the techniques discussed above to the formation of patterned cavities within a transparent metal possessing radiation absorbing properties.
For example, a block of transparent plastics such as methyl methacrylate carrying a layer or dispersion of a variable density radiation absorbing material, such as carbon black when subjected to an energy beam. controlled and configured generates a cavity having a latria section corresponding in shape to the configuration of the energy beam
<Desc / Clms Page number 12>
This result can be explained by the fact naked when
EMI12.1
1 - ", - ler-, ie transmitted through the block hits the substance absorbing the radiation,
the temperature will exceed the temperature of vaporization of this material and this material is vaporized. This change-
EMI12.2
# - .. this phase generates gas pressures which deform the plastic medium in a cross-sectional shape corresponding to the energy beam, and over a determined depth.
It is now apparent that the present invention is composed of three basic variables, namely, the energy source, the optical stencil system, and the receiving substance,
EMI12.3
that is, the substance to be changed to produce the visual drawing. longed for.
Or whereas the embodiments described each expose a source of laser energy, the applicant applies other forms, of radiating source chosen from the optical spectrum,
EMI12.4
co I "P. for example, a carbon arc, a zirconium arc, a .... 7 ';' <flash naked xenon, an infra-red light, and find that rr> "- -in pulses from these energy sources and hitting .. r ..¯t their appropriate sensitive surface produce predictable shrinkage.
By choosing a particular source of energy
EMI12.5
* # ?,) #> ï <\ ':' such as radiant power, repetition cycle, 1 ,. ' "exposure, 1p dimension of the thermal image to be produced, the number of the receiving medium and the cost of the installation must be taken into consideration. Obviously a receiver like 'Tf' tf! w1JJ of a high vaporization temperature and 11 of- # "." 1, '' ## 'a more energy to change its surface than a sub-.
##> r \ rr> n '' - does not have a lower vaporization temperature.
The 5yntùme h stencil opticue has limitations in concrete terms: rnfa the degree of resolution of the image and the degree of f '\ #f' -. M.'v ot etc (- chosen taking into account the considerations # '"J'Tr.n L (1) 1a dimension and in connenuence the cnract4r1st1- cnract4r1stiques of' break-in (2) the tolerance of energy density of each
<Desc / Clms Page number 13>
optical and stencil elements to avoid thermal damage, (3) the degree of coarsening or coarsening which is dictated by the dimension ratio between the stencil and the resulting printed legend, (4) the spectral characteristics of the energy source,
for example a source emitting an energy with a very high proportion of ultraviolet would require the use of special optics so that the emitted radiation would be transmitted, hamper the lenses and not absorbed by them.
With regard to the receiving surface, absorption considerations, vaporization temperature, heats; Latent factors associated with vaporization, the color change characteristics, or any other desired action, are important factors.
With regard to color changing properties, inks can be composed such that when exposed to the threshold level of a particular wavelength * of the optical spectrum, their color will be altered in such a way. permed. Therefore, a surface coated with such ink, when it receives a beam, configured and pulsed with sufficient intensity of energy, changes its color to the desired configuration.
Tests employing the techniques set forth herein have produced consistently remarkable results)! by producing legends and very legible identification tags with. letters or digits less than 25 microns in height, - using the ink system described and on other receivers chosen for their compatibility with the power source and optical systems.
It goes without saying that the present invention has been described above for explanatory purposes only, but in no way limiting, and any variants can be made to it without departing from its scope.