BE659727A - - Google Patents

Info

Publication number
BE659727A
BE659727A BE659727DA BE659727A BE 659727 A BE659727 A BE 659727A BE 659727D A BE659727D A BE 659727DA BE 659727 A BE659727 A BE 659727A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
small
chambers
format
filtering apparatus
water
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE659727A publication Critical patent/BE659727A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01JCHEMICAL OR PHYSICAL PROCESSES, e.g. CATALYSIS OR COLLOID CHEMISTRY; THEIR RELEVANT APPARATUS
    • B01J47/00Ion-exchange processes in general; Apparatus therefor
    • B01J47/02Column or bed processes
    • B01J47/026Column or bed processes using columns or beds of different ion exchange materials in series
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C02TREATMENT OF WATER, WASTE WATER, SEWAGE, OR SLUDGE
    • C02FTREATMENT OF WATER, WASTE WATER, SEWAGE, OR SLUDGE
    • C02F1/00Treatment of water, waste water, or sewage
    • C02F1/42Treatment of water, waste water, or sewage by ion-exchange

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Hydrology & Water Resources (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Environmental & Geological Engineering (AREA)
  • Water Supply & Treatment (AREA)
  • Treatment Of Water By Ion Exchange (AREA)
  • Water Treatment By Sorption (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil filtrant de petit format pour le traitement de       l'eau, en particulier de l'eau potable fournie par une       conduite d'eau   domesti que.        



   Pour effectuer le traitement de l'eau, en particulier de l'eau potable, notamment pour l'adoucissement et la sté- rilisation, ainsi que pour l'élimination des substances en suspension indésirables, il est connu d'employer - tant pour les applications industrielles que pour l'alimentation des chaudières à vapeur ou pour installations d'alimentation de réseaux de distribution d'eau - des adoucisseurs et des filtres en différentes exécutions, à l'aide desquels on peut, moyennant coordination d'instruments et d'appareils appro- priés, réaliser différents modes de traitement et maintenir l'installation en état de fonctionnement.

   En raison de leur construction et de l'entretien compliqué qu'ils exi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 gant, de tels systèmes,   associée   à des régénérateurs, ne con- viennent pas, méne à une échelle réduite dans des proportions adéquates, aux installations à faible débit d'eau, comme celles, notamment, destinées aux usages domestiques. 



   Partant de ce qui précède, la présente invention a pour but d'établir, pour de telles applications, un appareil pouvant être raccordé, d'une manière simple, en tant qu'ap- pareil de petit format, à une prise d'eau d'une installation domestique usuelle de distribution d'eau, appareil qui n'exi- ge que peu de place et qui peut être entretenu avec facilité en vue du traitement de l'eau, en particulier de l'adoucis- sement de celle-ci, ainsi que dans le but de maintenir la capacité de traitement désirée. 



   L'invention a en outre pour but d'établir l'appareil de telle façon qu'un simple passage de l'eau brute introdui- te dans l'appareil par la conduite domestique donne lieu à différents processus de traitement, tels que l'élimination de particules en suspension et déchloruration, ainsi que l'adoucissement. L'invention prévoit en outre de préférence que l'appareil qui en fait l'objet sera aisément contrôlé en ce qui concerne la durée efficace encore disponible. 



   L'invention a en outre pour but de réaliser des appa- reils présentant des dimensions qui, sana influencer défa- vorablement la durée de traitement requise et le débit, sont réduites dans des proportions telles qu'un appareil de cette sorte puisse se loger dans les espaces vides disponibles, le plus souvent très restreints, de machines ménagères con- sommant de l'eau, telles que les lave-vaisselle et lessiveu- ses automatiques. 



   Partant de ce qui précède, un appareil de petit format suivant l'invention est caractérisé en ce qu'il comporte une enveloppe ou chemise munie d'accessoires pour le raccor- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dement et pour la prise d'eau, enveloppe qui renferme au moina deux chambres branchées en série, séparées par une cloison verticale commune, et contenant un agent de traite- ment granulaire, ces chambres communiquant entre elles par au moins un orifice de transvasement ménagé dans la cloison de façon à permettre un parcours complet à travers les   chan-   bres. 



   L'enveloppe de l'appareil peut affecter une forme quel- conque, par exemple, cylindrique ou à section ovale, ou en-   core, affecter la forme d'une caisse rectangulaire ; hau-   teur ne doit généralement pas dépasser   40   cm, de façon qu' il puisse être installé à la prise d'eau domestique, par exemple dans une cuisine, ou dans une salle de bain, être facilement utilisé en ces endroits et ne pas nécessiter une construction de support d'un poids élevé. 



   Pour raccorder l'appareil à un robinet d'eau, ou ana- logue, ou à une tubulure de la conduite, il suffit d'un rac- cord fileté avec manchon fileté et bourrage, le tout de type courant, ou bien, une embouchure à tuyau flexible à obtura- tion par soupape. La sortie d'eau peut être constituée sous la forme d'un robinet pivotant ou sous celle d'un raccord à tuyau métallique flexible. 



   Les chambres situées à l'intérieur de l'enveloppe sont délimitées par des cloisons verticales, soit, dans le cas de deux chambres, par une seule cloison. Ces chambres reçoi- vent l'agent de traitement granulaire. Le terme "agent de traitement" désigne ici des produits connus vendus sous une forme granulaire, tels que le charbon actif granulaire, les substances dites "échangeurs" pour l'adoucissement, par exem- ple la permutite fondue, en tant qu'échangeur de bases, ou des échangeurs formés par des résines synthétiques polyméri- sées, à base de styrol et d'autres résines synthétiques, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ainsi que des échangeurs convenant comme échangeurs de for- me à H (hydrogène), ou pour l'élimination complète des aela (désionisation). 



   En ce qui concerne le remplissage des chambres avec des agents de traitement granulaires - en particulier dans le cas   d'une   charge formée par un agent de traitement régé- nérable, soit, par exemple, un des échangeurs cités plus haut il est avantageux de faire en sorti que la hauteur de remplissage qui correspond au pouvoir filtrant requis,   c'est-à-dire,   en particulier, au trajet de passage nécessai- re pour un adoucissement efficace, par exemple, soit répar- tie sur plusieurs chambres branchées en série, la disposition étant de préférence telle que non seulement les volumes des charges soient   égaux   dans ces chambres mais que, de plus, ils occupent dans celles-ci un espace moindre que celui per-      mis par la hauteur des chambres. 



   Les chambres peuvent être limitées par des parois infé- rieures ou fonds et des parois supérieures ou couvercles, qui limitent toutes les chambres conjointement et comportent des ouvertures d'entrée et de sortie pour le passage de l'eau. Afin que l'eau à traiter puisse parcourir   l'envelop-   pe dans le sensd'un passage complet à travers lea   chambres, !   
 EMI4.1 
 c'est-à-dire, puisse traverser toutes les chambres efccea- (, siverrtent, en contre-courant l'une par rapport à l'fre, tout en maintenant le niveau maximal du liquide, 1J orifi- ces de transvasement de chambre à chambre sont dit fi osés aux sommets d'une ligne en zigzag essentiellement1:ertica- le.

   D'autre part, lorsque les chambres sont obtu'ies, dans l'enveloppe, par des fonds et des couvercles dist, .cts, les orifices d'arrivée et de départ sont également si, -de de façon appropriée dans le fond et le couvercle. Lui cloisons des chambres peuvent aussi être échangeables, c'e -à-dire, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   être disposées dans des guidages étanchéifiéa. Outre que cet! ) disposition offre une meilleure possibilité de nettox ge, elle permet de modifier le volume des chambres, tox ge, elle permet de modifier le volume des chambres, lomque ceci est désirable, par exemple en vue du remplisse- ! ge avec un autre agent de traitement. 



  La subdivision, conforme à l'invention, en chambres branchées en série, offre la possibilité de réaliser dans une marne enveloppe, au cours du passage, plusieurs processus de traitement, tels que la déchloruration et l'élimination des constituants adaorbants de l'eau brute afîluente, ainsi qu'un adoucissement. La subdivision de la hauteur totale requise (qui correspond, par exemple, dans le cas de l'adoucissement et en considérant un débit donné par unité de temps, tout en tenant compte du pouvoir échangeur de l'agent) en trajets partiels, offre la possibilité, grâce au cheminement de l'eau en contre-courant, de réduire la hauteur hors tout de l'appareil de façon adéquate.

   Lorsque, par exemple, pour un polymère échangeur adopté, le débit de l'eau étant de 7 8 litres par minute, la durée de contact nécessite une hauteur de filtre de 80 cm, la subdivision en deux chambres signifie déjà une réduction de moitié de la hauteur hors tout, et ainsi de suite, de sorte que, grâce à cette disposition, on a la possibilité - entre autres lorsqu'il s'agit d'incorporer le dispositif dans des appareils ménagers utilisant de l'eau, tels que les lessiveuses automatiques ou les lave-vaisselle - d'aménager dans l'appareil même le faible espace en hauteur, sous le fond de l'appareil, etc., nécessaire pour l'incorporation d'un réservoir de traitement d'eau ayant la capacité de traitement requise. 



  Cependant, on réalise un avantage particulièrement important lorsque les charges de certains agents de remplissage présentent une hauteur inférieure à celle des chambres,   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 avantage dù au fait que, en raison de la pression statique régnant dans la canalisation au niveau de la prise d'eau, et une fois la communication avec le réseau établie, les charges sont maintenues alternativement, dans leur ordre de succession, contre la surface de fond et la surface de cou- vercle et que, lorsque la pression cesse de s'exercer ou lorsqu'on change le sens du passage de l'eau - par exemple en reliant la sortie par un tuyau flexible au robinet de 
 EMI6.1 
 prise d'eau -, la charge granulaire est mise en mouve- agitée, de sorte qu'elle est soumise à un rinçage .

   Ceci offre entre autres la possibilité de sou- maître la d'échangeur - qui est ainsi contenue dans plusieurs chambres branchées en série - à un rinçage inten- se au   coura   d'un traitement régénératif et après celui-ci. 



  Ainsi, par exemple, lorsqu'on a recours à une charge d'é- changeur appelée à être régénérée par une solution de chlo- rure de sodium, on peut introduire le liquide régénérateur du c8té sortie et, en appliquant une pression - éventuelle- ment par le raccordement à la canalisation-, laver et rin- cer la masse de la charge, en   faisan   appel au "mouvement de bascule" mentionné plus haut. 



   Les chambres appelées à contenir un agent filtrant, tel que du charbon actif granulaire, qu'il n'est pas dési- rable de soumettre à des mouvements intenses, afin d'éviter l'attrition, etc., sont de préférence entièrement remplies de cette matière. Une ou plusieurs chambres appelées à être traitées par un liquide approprié, en vue de la régéné- ration, sont utilement pourvues d'ouvertures de remplissage supplémentaires à obturation étanche, par exemple, un cha- peau à vis muni d'une garniture d'étanchéité. A titre de variante, l'appareil peut être relié par une conduite à un réservoir spécial, destiné à recevoir un ou plusieurs agent) 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 régénérateurs, liquides de lavage, ou analogues, et que l'on raccorde selon le besoin. 



   Pour mieux mettre en évidence l'invention, lesdessine annexés représentent quelques exemples de réalisation d'ap- pareils de filtrage de petit format suivant l'invention. 



   La fig. 1 est une représentation schématique d'un ap- pareil simple affectant une forme cylindrique et pouvant être relié à la prise d'eau par une soupape à deux voies. 



   La fig. 2 est une vue en coupe axiale verticale par la partie médiane du réservoir et des chambres contenues dans celui-ci. 



   La fig. 3 est une vue en coupe transversale par la partie médiane de l'appareil suivant la fig. 2. 



   La fig.   4   est une vue perspective d'une autre forme de rélisation d'un appareil de petit format à quatre cham- bres. 



   La fig. 5 est une vue, en partie arrachée, de la par- tie inféreure d'un appareil suivant la fig.   4,   en coupe 
 EMI7.1 
 verticale, voit un système de distribution schéma- tique pour 1 arri te 1e départ. 



  La fig. 6 est une vu ,chém,xt:que en élévation latéra- le d'une autre d18pooition'dl,, appareil filtrant de petit format, disposé à l'intérieur d\'aachine ménagère, elle- te -même représentée de façon schématiq, ' Suivant la fig. 1, la chemise cylinl',,çç, 1 de l'appa- reil renferme l'espace de traitement proprette... dit. Deux couvercles 2 et 3, en forme de coquilles, obtur 'appa- reil aux deux extrémités, la coquille supérieure pd".t être aisément enlevée grâce à la présence d'écrous à\awt.. tes 4 et de pattea 5, la chemise 1 étant fixée dans la cô-. quille inférieure par exemple à l'aide d'un filet ou d'une fermeture à   baionnette.   La chemise est   étanchéifiée   à l'ai- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de de garnitures habituelles.

   Dans la coquille de couver- cle 2 est fixé, à l'aide d'un écrou à ailettes 6, un braa pivotant 7, destiné aux prélèvements de l'eau traitée. 



  Dans le tube de prise d'eau 9, raccordé au réseau, est in- corporée une soupape à deux voies munie d'une   poignée   en étoile 10, de sorte que l'eau brute peut être soit prélevée directement du réseau, soit dirigée sur l'appareil filtrant de petit format à travers le raccord d'entrée 8. La plaque 11 formant la paroi supérieure et la plaque 12 formant la paroi inférieure, de même que les cloisons transversales 15 et 16, divisent l'espace intérieur de la chemise 1 en trois chambres. Parmi celles-ci, la chambre A communique par les fentes de l'ouverture 14 avec L'espace intérieur de la co- quille de fond 3,à laquelle la tubulure 8 peut être raccor- dée à joint étanche de la façon habituelle.

   La chambe B1 communique avec A par l'orifice de transvasement 18 et avec la chambre B2 par l'orifice 17, tandis que la chambre B2 communique, par les fentes 13, avec l'espace intérieur de la coquille 2 et le robinet pivotant (non représenté). Le parcours de l'eau brute dans les chambres de l'appareil est indiqué par la ligne de tirets en zigzag qui, ainsi qu'on le voit, est orientée verticalement de telle manière que les sommets des angles sont   situes   dans les ouvertures des cloisons.

   En substance, lorsque l'appareil est rempli, le liquide contenu dans la chambre A s'élève jusqu'à ce qu'il déborde à travers l'orifice 18, remplit ensuite la chambre B1 jusqu'à un niveau approprié, puis passe par l'orifice 17 et remplit la chambre B2, après quoi le liquide s'élève, pour parvenir, à travers la coquille du couvercle 3, dans le robinet pivotant, cela aussi longtemps que l'appareil est raccordé au réseau. Il s'ensuit que la MIGNE en zigzag de la fig. 2 représente seulement le trajet théorique du flux 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 principal. 



   L'appareil suivant la fig. 4, destiné au traitement de l'eau dans les appareils ménagera, tels que les lessi- veuses et les lave-vaisselle, convient comme adoucisseur de petit format' fonctionnant de façon automatique ou semi- -automatique, qui, grâce à sa hauteur extrêmement réduite, peut trouver place dans les espaces vides existants, par exemple dans la partie intérieure, située au-dessous du fond de la cuve à lessiver, ou dans les encoignures situées laté- ralement par rapport à cette cuve. 



   Les appareils de petit format du type courant à ce jour ne remplissent pas les conditions et les impératifs d'un adoucissement techniquement parfait, en ce qui concerne la capacité wlumétrique utilisable de la matière échangeuse et la facilité avec laquelle l'appareil peut être démonté de la machine, considérée. Or, suivant la fig. 4, l'appareil filtrant est subdivisé en quatre chambres 20 à 23 qui, compte tenu de la forme rectangulaire du réservoir 19 en forme de caisson,   présents.4   eux-mêmes une forme   rectangulairi   apla- tie.

   Les chambres 20 à 22 sont appelées à constituer des chambres de traitement, à savoir, la chambre 20 étant desti- née, par exemple, à contenir l'agent de   déchloruration   connu sous la marque de fabrique Hydraffine, constitué par du charbon actif granulé, tandis que les chambres 21 et 22 sont appelées à recevoir un échangeur d'ions ou debasses. La chambre 23, munie du bouchon à vis 24, qui peut être vissé à joint étanche, sert de chambre vide, ou bien, après avoir été remplie avec un agent régénérateur, de chambre magasin pour ce dernier. 25 et 26 désignent la conduite d'arrivée et la conduite de départ. L'arrivée peut aboutir (non re- présenté) directement à la partie supérieure de la chambre . 



  20, ou bien, d'abord à la chambre 23. La figure 5 représen- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 
 EMI10.1 
 te la disposition d'un tel appareil d;lj un lave-vaisselle automatique 27 dont l'agencement propi n'est pas représen- té dans la partie supérieure située a dessus du fond 30, muni d'un renfoncement d'évacuation. ns cette figure, 25 désigne le tronçon de la canalisant d'arrivée d'eau brute, sans les raccordements habitue\'au point de prise d'eau.

   Ce tronçon se ramifie vers los oupapes de réglage 26 et 2?, qui peuvent être remplacées, iar exemple, par une . . électromagnétique à deux voied Fe tronçon se div1-." sant eh deux branches dont l'une est ri) par la soupape i '\ \ 26 de telle manière qu'elle fait arr1v&::\ l'eau brute en tenant,compte de la consommation d'eau par* minute de la ma- chine considérée, par exemple en réglant li ébit de l'eau . environ litres \\ brute par de façon 1'.A )urnir environ 7 à 8 litres d' brute par mi- nute (conduite 28/29), tandis que si l'on i ,1 rse les con- nexions, en'envoyant l'eau à travers la souJ. 27, le débit de   l'eau   se réduit de telle manière que la proportion d'eau brute correspond à la concentration requise de solution régénérative, par exemple d'une solution de sel de cuisine dans le cas d'un échangeur de bases. 



   La configuration, favorable à l'encastrement, du réser- voir en forme de caisson, permet - lorsque les chambres sont convenablement dimensionnées et la subdivision effec- tuée de façon adéquate - un adoucissement hautement effica-", ce, même lorsque l'espace disponible pour l'encastrement ne présente qu'une hauteur de 10 cm environ. 



   Cet appareil fonctionne de la manière décrite   ci-des-   sus, c'eat-à-dire, sous la pression statique exercée par la conduite d'eau brute, convenablement réduite, comme plus haut. Les charges d'agents de traitement, qui ne remplis- sent les chambres que jusqu'à une certaine hauteur, sont appliquées alternativement, et dans leur ordre de succession, 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 contre la paroi supérieure ou contre la paroi inférieure et, lorsque la pression cesse de s'exercer, se détendent, en se déplaçant en sens opposé et en se désentassant. 



   Suivant la fig. 6 - qui comporte une réalisation, es- sentiellement analogue à la précédente, de la circulation contrôlée par des soupapes à deux voies, avec, toutefois, ici, la traversée d'un débitmètre 34 - l'appareil de trai- tement 1, muni d'un robinet pivotant 17, est fixé d'une ma- nière appropriée, non représentée, dans le coin formé par l'enveloppe circulaire de la cuve, la paroi verticale   48   et le carénage extérieur 39 de la machine.

   L'appareil 1 peut être alimenté directement en eau brute, en une quanti- té dosée, au moyen de la soupape 36' Par contre, en inver- sant la distribution avec ouverture de la soupape 37, l'eau est amenée à traverser un récipient 38 disposé dans le fond 30' de la machine et pouvant contenir un liquide régénéra- teur préparé, ou bien, la substance nécessaire pour la ré- génération, le sel de cuisine par exemple, afin de permet- tre l'acheminement, avec une arrivée d'eau réduite en con- séquence, comme exposé ci-dessus, du liquide régénérateur vers le récipient de traitement. 



   De plus, les deux variantes   d'application   représentées 
 EMI11.1 
 dans les figures ? et 6 comportent une évacuation simplifiée de la saumure régénùÔ±7$ce, qui consiste en ce qu'une pom- .,.... pe de vidange 33 est mise'' marche automatiquement à l'in- tervention d'une soupape, par':1ile de la soupape électro- magnétique 32 ou 32', pompe qui é' la chambre de travail de la machine, tout en permettant un i'ñçage parfait.

   Cette disposition élimine d'une manièrt simjf un inconvénient, ,i fréquent dans les machines de cel'e espèce, comportant un système adoucisseur régénérable'\:1convnient qui consiste en ce que la chambre da travail \r surtout, les objets \ . 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 traités, la vaisselle par exemple, se couvrent de solution saline, ou analogue, laquelle devient extrêmement gênante à la suite de la cristallisation due au chauffage de la ma- chine (formation du voile). 



   Finalement, et comme on le voit dans la fig. 7, qui se rapporte surtout aux appareils de petit format de l'es- pèce décrite au préambule, il est avantageux de fixer la partie renfermant les chambres, et qui forme   éventuellement   un tout, de façon qu'elle puisse être remplacée dans les coquilles 2', 3' et d'équiper un tel appareil d'un   débitmè-   tre, qui permet à la ménagère de reconnaître l'instant où l'eau adoucie est consommée, ou celui d'autres processus requis, qui dépendent de l'emploi du filtre et, par exemple, veiller   à     amorce* le   processus de régénération en temps op- portun.

   Un tel appareil de mesure peut aussi être utilisé de manière simple à titre de compteur totalisateur, pour in- diquer, par exemple, le nombre des périodes de lessivage ou de lavage qui ont été effectuées avec l'eau adoucie préparée et, éventuellement, le nombre de ces périodes encore dispo- nible. Dans la fig. 7, les organes correspondant à ceux des figs. 1 et 2 sont désignés par 1', 2', etc.

   La référen- ce 45 désigne des clapets à ressort, disposés en aval des orifices de passage et que l'on peut prévoir, éventuellement, pour exclure un sens d'écoulement dans certains cas, par , exemple lorsqu'il s'agit de faire en sorte qu'un liquide de lavage déterminé, par exemple un liquide régénérateur, ne puisse pénétrer dans la chambre contenant un autre agent 
 EMI12.1 
 de traitement, lors d'un rinçage par flux renversé, cmme f cela peut être le cas, par exemple, lorsque l' est utilisé pour l'élimination complète des sels.

   Ze r(apet f est désigné par 46 et le ressort de lestage par 4; Le dé- bit-mètre 40 comporte un curseur réglable vis d' blocage 

 <Desc/Clms Page number 13> 

      41, à l'aide duquel la consommation d'eau peut être réglée   d'avance   à une valeur déterminée, en utilisant l'échelle 43, 'Ce système d'indication préalable, destiné à l'eau brute venant de l'armature 44, par exemple, ou à la consommation correspondante d'eau douce, peut aussi être raccordé   à   une source de courant, à l'aide d'un conducteur et, en consti- tuant l'aiguille de l'appareil sous la forme d'un contact mobile et le repère en tant que contact fixe, peut commander des signaux acoustiques ou optiques, mais surtout produire automatiquement le renversement du flux (voir, par exemple, les figs.

   5 et 6), en vue de la mise en marche de la régé- nération. 



   D'autres dispositions peuvent être adoptées en fonction des besoins de chaque cas. Ainsi, par exemple, on peut in- corporer,   a   proximité de la sortie   d'eau traitée,   un conduc- tomètre, afin de mettre en évidence ainsi le degré de pure- té de l'eau (microsiemens) en particulier lorsque l'eau trai- tée devant être utilisée doit satisfaire à des exigences ri- goureuses en ce qui concerne la pureté. Ici également, on peut amorcer une régénération automatique, moyennant un   branchement   courant en soi et en fonction de valeurs déter- minées, qui indiquent une baisse du degré de pureté. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Small filter device for the treatment of water, in particular drinking water supplied by a domestic water pipe.



   To carry out the treatment of water, in particular drinking water, in particular for softening and sterilization, as well as for the elimination of undesirable suspended substances, it is known to use - both for industrial applications as for the supply of steam boilers or for supply installations of water distribution networks - softeners and filters in different executions, with the help of which it is possible, by means of coordination of instruments and appropriate devices, carry out different treatment modes and keep the installation in working order.

   Due to their construction and the complicated maintenance they require

 <Desc / Clms Page number 2>

 However, such systems, associated with regenerators, are not suitable, on a reduced scale in adequate proportions, for installations with a low water flow rate, such as, in particular, those intended for domestic use.



   On the basis of the foregoing, the object of the present invention is to establish, for such applications, an apparatus which can be connected, in a simple manner, as a small-format apparatus, to a water intake. a usual domestic water distribution installation, an appliance which takes up little space and which can be easily maintained with a view to treating the water, in particular for softening it. ci, as well as in order to maintain the desired processing capacity.



   Another object of the invention is to establish the apparatus in such a way that a simple passage of the raw water introduced into the apparatus through the domestic pipe gives rise to various treatment processes, such as removal of suspended particles and dechlorination, as well as softening. The invention further preferably provides that the apparatus which is the subject thereof will be easily controlled as to the effective time still available.



   A further object of the invention is to provide apparatus with dimensions which, without adversely affecting the required treatment time and the throughput, are reduced to such proportions that an apparatus of this kind can be accommodated in the available empty spaces, usually very small, of household machines that consume water, such as dishwashers and automatic washing machines.



   Based on the foregoing, a small-format device according to the invention is characterized in that it comprises a casing or sleeve provided with accessories for the connection.

 <Desc / Clms Page number 3>

 dement and for the water intake, envelope which contains at least two chambers connected in series, separated by a common vertical partition, and containing a granular treatment agent, these chambers communicating with each other by at least one provided transfer orifice in the partition so as to allow a complete route through the passages.



   The casing of the apparatus may take any shape, for example, cylindrical or with an oval cross-section, or even, take the shape of a rectangular case; The height should generally not exceed 40 cm, so that it can be installed at the domestic water intake, for example in a kitchen, or in a bathroom, be easily used in these places and do not require a heavy weight support construction.



   To connect the appliance to a water tap, or the like, or to a pipe tubing, a threaded connection with threaded sleeve and packing, all of the standard type, is sufficient, or else a flexible hose mouthpiece with valve closure. The water outlet can be made as a swivel tap or as a flexible metal hose connection.



   The chambers located inside the envelope are delimited by vertical partitions, that is, in the case of two chambers, by a single partition. These chambers receive the granular treatment agent. The term "treating agent" denotes herein known products sold in granular form, such as granular activated carbon, substances called "exchangers" for softening, for example molten permutite, as a heat exchanger. bases, or exchangers formed by polymerized synthetic resins, based on styrol and other synthetic resins,

 <Desc / Clms Page number 4>

 as well as exchangers suitable as H (hydrogen) form exchangers, or for the complete removal of aela (deionization).



   As regards the filling of the chambers with granular treatment agents - in particular in the case of a charge formed by a regenerable treatment agent, or, for example, one of the exchangers mentioned above, it is advantageous to make so that the filling height which corresponds to the filtering power required, that is to say, in particular, to the passage path necessary for effective softening, for example, is distributed over several chambers connected in series , the arrangement preferably being such that not only are the volumes of the loads equal in these chambers but that, moreover, they occupy less space in them than that permitted by the height of the chambers.



   The chambers may be bounded by bottom walls or bottoms and top walls or covers, which limit all of the chambers together and have inlet and outlet openings for the passage of water. So that the water to be treated can pass through the casing in the direction of a complete passage through the chambers,!
 EMI4.1
 that is to say, can pass through all the chambers efccea- (, siverrtent, countercurrent to each other with respect to the fre, while maintaining the maximum level of the liquid, 1J chamber decanting ports with chambers are said to be fi osed at the tops of an essentially zigzag line: ertica.

   On the other hand, when the chambers are obtu'ie, in the casing, by funds and separate lids, .cts, the inlet and outlet openings are also so, - appropriately in the bottom and lid. The partitions of the rooms can also be exchangeable, that is to say,

 <Desc / Clms Page number 5>

   be arranged in sealed guidesa. Besides that! ) arrangement offers a better possibility of cleaning, it makes it possible to modify the volume of the rooms, tox ge, it makes it possible to modify the volume of the rooms, when this is desirable, for example with a view to filling! ge with another treatment agent.



  The subdivision, according to the invention, into chambers connected in series, offers the possibility of carrying out in a marl envelope, during the passage, several treatment processes, such as dechlorination and the elimination of the adsorbent constituents of the water. gross stream, as well as a softening. The subdivision of the total required height (which corresponds, for example, in the case of water softening and considering a given flow rate per unit of time, while taking into account the exchange power of the agent) into partial paths, offers the possibility, thanks to the flow of water in counter-current, to reduce the overall height of the apparatus in an adequate way.

   When, for example, for an adopted exchanger polymer, the water flow rate being 78 liters per minute, the contact time requires a filter height of 80 cm, the subdivision into two chambers already means a reduction by half of the overall height, and so on, so that, thanks to this arrangement, one has the possibility - inter alia when it comes to incorporating the device in household appliances using water, such as automatic washing machines or dishwashers - to arrange in the appliance even the small space in height, under the bottom of the appliance, etc., necessary for the incorporation of a water treatment tank with the capacity processing required.



  However, a particularly important advantage is achieved when the fillers of certain fillers have a height less than that of the chambers,

 <Desc / Clms Page number 6>

 advantage due to the fact that, due to the static pressure prevailing in the pipe at the level of the water intake, and once communication with the network has been established, the charges are held alternately, in their order of succession, against the surface and the cover surface and that, when the pressure ceases to be exerted or when the direction of the water flow is changed - for example by connecting the outlet by a flexible pipe to the
 EMI6.1
 water intake -, the granular load is set in motion - agitated, so that it is subjected to rinsing.

   This offers, among other things, the possibility of submerging the exchanger - which is thus contained in several chambers connected in series - to an intensive rinsing during a regenerative treatment and after this one.



  Thus, for example, when resorting to an exchanger charge intended to be regenerated by a solution of sodium chloride, the regenerating liquid can be introduced from the outlet side and, by applying a pressure - if necessary - By connecting to the pipeline, wash and rinse the mass of the load, using the "rocking motion" mentioned above.



   Chambers intended to contain a filter medium, such as granular activated carbon, which it is undesirable to subject to intense movements in order to avoid attrition, etc., are preferably completely filled with. this subject. One or more chambers which are to be treated with an appropriate liquid for the purpose of regeneration are usefully provided with additional sealing openings, for example, a screw cap fitted with a gasket. sealing. As a variant, the device can be connected by a pipe to a special tank, intended to receive one or more agents)

 <Desc / Clms Page number 7>

 regenerators, washing liquids, or the like, and which are connected as needed.



   In order to better demonstrate the invention, the appended drawings represent a few examples of embodiments of small-format filtering devices according to the invention.



   Fig. 1 is a schematic representation of a simple apparatus having a cylindrical shape and which can be connected to the water intake by a two-way valve.



   Fig. 2 is a view in vertical axial section through the median part of the reservoir and of the chambers contained therein.



   Fig. 3 is a cross-sectional view through the middle part of the apparatus according to FIG. 2.



   Fig. 4 is a perspective view of another embodiment of a small format four chamber apparatus.



   Fig. 5 is a view, partly cut away, of the lower part of an apparatus according to FIG. 4, sectional
 EMI7.1
 vertical, sees a schematic distribution system for 1 stopping off.



  Fig. 6 is a view, chem, xt: that in side elevation of another d18pooition'dl ,, small-format filtering device, placed inside a household aachine, itself represented in a schematic way. , 'According to FIG. 1, the cylinder liner, çç, 1 of the apparatus encloses the clean processing space ... said. Two lids 2 and 3, in the shape of shells, closed at both ends, the upper shell can be easily removed thanks to the presence of nuts at \ awt .. tes 4 and of pattea 5, the liner 1 being fixed in the lower shell, for example by means of a net or bayonet closure. The liner is air-sealed.

 <Desc / Clms Page number 8>

 of the usual toppings.

   In the cover shell 2 is fixed, by means of a wing nut 6, a pivoting braa 7, intended for withdrawing the treated water.



  In the water intake pipe 9, connected to the network, is incorporated a two-way valve provided with a star handle 10, so that the raw water can either be taken directly from the network or directed to the small-format filter apparatus through the inlet connection 8. The plate 11 forming the upper wall and the plate 12 forming the lower wall, as well as the transverse partitions 15 and 16, divide the interior space of the jacket 1 in three bedrooms. Among these, the chamber A communicates through the slits of the opening 14 with the interior space of the bottom shell 3, to which the pipe 8 can be sealed in the usual way.

   The chamber B1 communicates with A through the transfer orifice 18 and with the chamber B2 through the orifice 17, while the chamber B2 communicates, through the slots 13, with the interior space of the shell 2 and the pivoting valve ( not shown). The path of the raw water in the chambers of the apparatus is indicated by the zigzag dash line which, as can be seen, is oriented vertically in such a way that the tops of the angles are located in the openings of the partitions. .

   In essence, when the apparatus is filled, the liquid in chamber A rises until it overflows through port 18, then fills chamber B1 to an appropriate level, and then passes through the orifice 17 and fills the chamber B2, after which the liquid rises, to reach, through the shell of the cover 3, in the pivoting valve, this as long as the device is connected to the network. It follows that the Zigzag LINE of FIG. 2 represents only the theoretical path of the flow

 <Desc / Clms Page number 9>

 main.



   The apparatus according to fig. 4, intended for the treatment of water in household appliances, such as washing machines and dishwashers, is suitable as a small-format softener operating automatically or semi-automatically, which, thanks to its extremely high height. reduced, can find place in the existing empty spaces, for example in the interior part, located below the bottom of the washing tub, or in the corners located laterally with respect to this tub.



   Small-format devices of the type common to this day do not meet the conditions and requirements for technically perfect softening, as regards the usable wlumetric capacity of the exchange material and the ease with which the device can be dismantled from the machine, considered. Now, according to FIG. 4, the filter apparatus is subdivided into four chambers 20 to 23 which, due to the rectangular shape of the box-shaped reservoir 19, themselves present a flattened rectangular shape.

   The chambers 20 to 22 are called upon to constitute treatment chambers, namely, the chamber 20 being intended, for example, to contain the dechlorinating agent known under the trademark Hydraffine, consisting of granulated activated carbon, while the chambers 21 and 22 are called to receive an ion exchanger or debasses. The chamber 23, provided with the screw cap 24, which can be screwed tightly, serves as an empty chamber, or else, after having been filled with a regenerating agent, as a storage chamber for the latter. 25 and 26 designate the arrival pipe and the departure pipe. The inlet can lead (not shown) directly to the upper part of the chamber.



  20, or else, first to the chamber 23. Figure 5 shows

 <Desc / Clms Page number 10>

 
 EMI10.1
 The arrangement of such an apparatus d; lj an automatic dishwasher 27 whose proper arrangement is not shown in the upper part located above the bottom 30, provided with a discharge recess. In this figure, 25 designates the section of the raw water inlet pipe, without the usual connections at the water intake point.

   This section branches out to the adjustment oupapes 26 and 2 ?, which can be replaced, for example, by one. . electromagnetic two-way section is divided into two branches, one of which is r) by the valve i '\ \ 26 in such a way that it arr1v & :: \ the raw water taking into account, the water consumption per * minute of the machine in question, for example by regulating the water flow. approximately liters \\ gross per minute. A) urn about 7 to 8 liters of raw per mi - nute (pipe 28/29), while if one i, 1 rse the connections, sending the water through the souJ. 27, the water flow is reduced in such a way that the proportion of raw water corresponds to the required concentration of regenerative solution, for example of a solution of kitchen salt in the case of a base exchanger.



   The recess-friendly configuration of the box-shaped tank allows - when the chambers are suitably sized and the subdivision carried out suitably - highly effective softening, even when space available for installation is only about 10 cm high.



   This apparatus operates in the manner described above, ie, under the static pressure exerted by the raw water line, suitably reduced, as above. The loads of treatment agents, which fill the chambers only up to a certain height, are applied alternately, and in their order of succession,

 <Desc / Clms Page number 11>

 against the top wall or against the bottom wall and, when the pressure ceases to be exerted, relax, moving in the opposite direction and unpacking.



   According to fig. 6 - which comprises an embodiment, essentially analogous to the preceding one, of the circulation controlled by two-way valves, with, however, here the passage of a flowmeter 34 - the treatment apparatus 1, provided of a pivoting valve 17, is fixed in a suitable manner, not shown, in the corner formed by the circular casing of the tank, the vertical wall 48 and the outer fairing 39 of the machine.

   The apparatus 1 can be supplied directly with raw water, in a metered quantity, by means of the valve 36 'On the other hand, by reversing the distribution with the opening of the valve 37, the water is brought through a container 38 placed in the bottom 30 'of the machine and able to contain a regenerating liquid prepared, or else the substance necessary for regeneration, for example cooking salt, in order to allow the transport, with a consequent reduced water supply, as discussed above, of the regenerating liquid to the treatment vessel.



   In addition, the two application variants shown
 EMI11.1
 in the figures? and 6 include a simplified evacuation of the regenerated brine ± 7 $ this, which consists in that a drain pump 33 is automatically put into operation with the intervention of a valve , by ': 1ile of the electromagnetic valve 32 or 32', pump which is the working chamber of the machine, while allowing a perfect cutting.

   This arrangement eliminates in a simjf way a drawback, i frequent in machines of this kind, comprising a regenerable softening system '\: 1convnient which consists in that the working chamber \ r especially, the objects \.

 <Desc / Clms Page number 12>

 treated dishes, for example, become covered with saline solution, or the like, which becomes extremely troublesome as a result of crystallization due to heating of the machine (formation of haze).



   Finally, and as seen in fig. 7, which relates above all to small-format devices of the kind described in the preamble, it is advantageous to fix the part containing the chambers, and which possibly forms a whole, so that it can be replaced in the shells 2 ', 3' and to equip such an apparatus with a flowmeter, which enables the housewife to recognize the instant when the softened water is consumed, or that of other required processes, which depend on the use of the filter and, for example, ensure that the regeneration process is started * in good time.

   Such a measuring device can also be used in a simple manner as a totalizing counter, to indicate, for example, the number of leaching or washing periods which have been carried out with the prepared soft water and, optionally, the many of these periods still available. In fig. 7, the organs corresponding to those of FIGS. 1 and 2 are designated by 1 ', 2', etc.

   Reference 45 designates spring-loaded valves, arranged downstream of the passage orifices and which can be provided, if necessary, to exclude a direction of flow in certain cases, for example when it is a question of making so that a specific washing liquid, for example a regenerating liquid, cannot enter the chamber containing another agent
 EMI12.1
 treatment, when flushing by reverse flow, as this may be the case, for example, when the is used for complete removal of salts.

   Ze r (apet f is designated by 46 and the ballast spring by 4; The flow meter 40 has an adjustable slider locking screw

 <Desc / Clms Page number 13>

      41, by means of which the water consumption can be set in advance to a determined value, using the scale 43, 'This system of preliminary indication, intended for the raw water coming from the reinforcement 44 , for example, or to the corresponding consumption of fresh water, can also be connected to a current source, by means of a conductor and, constituting the needle of the apparatus in the form of a a movable contact and the marker as a fixed contact, can control acoustic or optical signals, but above all automatically produce the reversal of the flow (see, for example, figs.

   5 and 6), with a view to starting the regeneration.



   Other arrangements may be adopted depending on the needs of each case. Thus, for example, it is possible to incorporate, near the treated water outlet, a conduc- tometer, in order to thus demonstrate the degree of purity of the water (microsiemens), in particular when the The treated water to be used must meet stringent purity requirements. Here, too, an automatic regeneration can be initiated, with a standard connection per se and according to determined values, which indicate a drop in the degree of purity.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS --------------------------- 1. Appareil de filtrage de petit format pour le trai- tement de l'eau, en particulier l'adoucissement de l'eau po- table provenant d'une conduite domestique, caractérisé en ce qu'il comporte une enveloppe munie d'accessoires pour le raccordement et pour la prise d'eau, enveloppe ou chemise qui renferme au moins deux chambres branchées en série, sé- parées par une cloison verticale commune, et contenant un agent de traitement granulaire, ces chambres communiquant <Desc/Clms Page number 14> entre elles par au mens un orifice de transvasement ména- gé dans la cloison de facon à permettre un parcours complet à travers les chambrai EMI14.1 2. CLAIMS --------------------------- 1. Small-format filtering apparatus for the treatment of water, in particular the softening of potable water coming from a domestic pipe, characterized in that it comprises a casing provided with accessories. for the connection and for the water intake, casing or jacket which contains at least two chambers connected in series, separated by a common vertical partition, and containing a granular treatment agent, these chambers communicating <Desc / Clms Page number 14> between them by means of a transfer orifice in the partition so as to allow a complete route through the chambers. EMI14.1 2. Appareil de ii..rage de petit format, suivant la revendication 1, caracte:;sé en ce que les chambres reçoi- vent des charges essentiel.,\,nent égales d'agents de traite- ment, charges qui corresponde", au pouvoir filtrant requis, la hauteur occupée par la charge'dan s chaque chambre étant inférieure au niveau maximal de 1,']au. Small-format processing apparatus according to claim 1, characterized in that the chambers receive essential loads., \, Equal amount of treating agents which loads correspond to " filtering power required, the height occupied by the load in each chamber being less than the maximum level of 1, '] au. 3. Appareil de filtrage de p''?.t format, suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les chambres, bran- chées en série, sont pourvuea d'un orifice d'arrivée et d'un orifice de.départ, situés à l'intérieur de l'enveloppe, les . cuvertures de transvasement de ces chambres étant situées, dans l'appareil, aux sommets d'une ligne en zigzag, essen- tiellement verticale, et en ce que le volume de la matière filtrante contenue dans au moins deux chambres voisines pré- sente danschaque chambre, une hauteur inférieure à celle de cette chambre. 3. Filtering apparatus of p ''. T format, according to claim 1, characterized in that the chambers, connected in series, are provided with an inlet orifice and a de.departure orifice, located inside the casing, the. transfer troughs for these chambers being situated, in the apparatus, at the tops of a zigzag line, essentially vertical, and in that the volume of the filtering material contained in at least two neighboring chambers is present in each chamber , a height lower than that of this room. 4. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce qu'au moins une partie des chambres est limitée par des plaques disposées de façon échangeable et pourvues de garnitures d'étanchéité. 4. Small-format filtering apparatus, according to claims 1 and 2, characterized in that at least part of the chambers is limited by plates arranged exchangeably and provided with gaskets. 5. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce qu'au moins une chambre est pourvue d'une ouverture de remplissage supérieu- re, laquelle est munie d'un organe obturateur monté à joint étanche. 5. Small-format filtering apparatus, according to claims 1 to 4, characterized in that at least one chamber is provided with an upper filling opening, which is provided with a sealing member mounted in a sealed seal. 6. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'appareil est relié, au moyen d'une conduite, à un réservoir pourvu d'un obturateur de remplissage étanchéifiable, et équipé de moyens <Desc/Clms Page number 15> pour le raccordement à la canalisation domestique. 6. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 5, characterized in that the apparatus is connected, by means of a pipe, to a reservoir provided with a sealable filling plug, and equipped with means. <Desc / Clms Page number 15> for connection to the domestic pipeline. 7. Appareil de filtrage de petit format, suivant la revendication 6, caractérisé en ce que les moyens pour le raccordement du réservoir d'appoint consistent en une cana- lisa%ion pourvue d'un accouplement de raccordement et qui se divise, à l'aide d'un dispositif de réglage et d'inversion, au moins sur un tronçon, en deux branches tubulaires. ' 8. Appareil de filtrage de petit, format, suivant les revendications 6 et 7, caractérisé en ce qu'une branche tu- bulaire est raccordée à l'orifice d'arrivée de l'enveloppe du filtre et l'autre à la partie inférieure du réservoir, ; la partie supérieure de ce dernier étant reliée, par une conduite, à la branche tubulaire aboutissant à l'enveloppe du filtre. 7. Small-format filtering apparatus according to claim 6, characterized in that the means for the connection of the make-up tank consist of a pipe provided with a connecting coupling and which divides, at the end of the pipe. 'Using an adjustment and reversing device, at least on one section, in two tubular branches. ' 8. Small-format filtering apparatus according to claims 6 and 7, characterized in that one tubular branch is connected to the inlet of the filter casing and the other to the lower part. the tank,; the upper part of the latter being connected, by a pipe, to the tubular branch leading to the envelope of the filter. 9. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que le système de réglage et d'inversion consiste en un système de soupapes électromagnétiques, équipé de moyens pour le raccordement à une source de courant. 9. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 8, characterized in that the adjustment and reversal system consists of a system of electromagnetic valves, equipped with means for connection to a current source. 10. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 9, caractérisé 3n ce que la conduite d'ar- rivée d'eau brute est équipée d'un débitmètre, lequel est pourvu d'au moins un repère réglable destiné à marquer des débits déterminés. 10. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 9, characterized in that the raw water inlet pipe is equipped with a flowmeter, which is provided with at least one adjustable mark intended for mark determined flow rates. 11. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que la débitmètre est équipé de moyens pour le déclenchement d'un système de signalisation lorsqu'un débit affiché a été atteint. 11. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 10, characterized in that the flowmeter is equipped with means for triggering a signaling system when a displayed flow rate has been reached. 12. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que, pour obtenir l'indication d'un débit déterminé, l'aiguille de l'instru- ment de mesure est constituée en contact mobile et les repé- <Desc/Clms Page number 16> res réglables en contacts fixes, ces différente contacts étant appelés à être raccordés au circuit d'une source d'é- nergie électrique. 12. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 11, characterized in that, in order to obtain the indication of a determined flow rate, the needle of the measuring instrument is formed in movable contact and the spotted <Desc / Clms Page number 16> res adjustable as fixed contacts, these different contacts being called to be connected to the circuit of an electric energy source. 13. Appareil de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 12, caractérisé en ce que la matière fil- trante d'au moins deux chambres voisines est constituée par une matière échangeuse granulaire. 13. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 12, characterized in that the filter material of at least two neighboring chambers is constituted by a granular exchange material. 14. Appareil de filtrage de petit format, suivant la revendication 13, caractérisé en ce que la matière échan- geuse est un échangeur de bases. 14. Small-format filtering apparatus according to claim 13, characterized in that the exchange material is a base exchanger. 15. Appareil de filtrage de petit format, suivant la revendication 13, caractérisé en ce que la matière échangeu- se est un échangeur d'ions. 15. Small-format filtering apparatus according to claim 13, characterized in that the exchangeable material is an ion exchanger. 16. Appareil'de filtrage de petit format, suivant les revendications 1 à 15, caractérisé en ce que l'appareil est pourvu, à proximité de la sortie d'eau, d'un appareil de mesure de la conductibilité, cet appareil de mesure étant de préférence établi de telle manière que, lorsque la con- ductibilité descend au-dessous d'une valeur de mesure affi- chée, il mette en action le système de régénération. 16. Small-format filtering apparatus according to claims 1 to 15, characterized in that the apparatus is provided, near the water outlet, with a conductivity measuring device, this measuring device preferably being set in such a way that when the conductivity drops below a displayed measurement value it activates the regeneration system.
BE659727D 1964-02-13 1965-02-15 BE659727A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEH0051667 1964-02-13

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE659727A true BE659727A (en) 1965-05-28

Family

ID=7157779

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE659727D BE659727A (en) 1964-02-13 1965-02-15

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE659727A (en)
NL (1) NL6501834A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
NL6501834A (en) 1965-08-16

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CN213603750U (en) A double layer pet drinking fountain
RU2700544C2 (en) Electric household ironing device, containing filter designed to retain scaling particles, transferred by steam
FR2530687A3 (en) Unit for introducing a selected washing liquid into the tub of a washing machine.
EP0049673A1 (en) Artificial kidney with a disposable dialysis-liquid circuit
WO2019091251A1 (en) Washing product containing box and washing device
FR2960407A1 (en) Domestic and commercial model machine for preparing different varieties of tea infusion, comprises water tank, space kettle with thermostat and heat resistant teapot, numeric keypad with red/green light, and interchangeable filter
FR2606430A1 (en) Washing machine with hinged lid on top
FR2480104A1 (en) METHOD FOR FILLING THE TANK OF AN ELECTRIC HOUSEHOLD APPLIANCE WITH A LIQUID AND ELECTRIC HOUSEHOLD APPLIANCE FOR CARRYING OUT THIS PROCESS
BE659727A (en)
EP0152717A1 (en) Haemodialysis apparatus
US20120067749A1 (en) Container
FI95970B (en) Eyeglass washer
US6749744B1 (en) Device for regenerating an ion exchange cartridge
FR2965188A1 (en) DEVICE FOR SANITIZING WATER CONTAINED IN A BASIN
JP2002119795A (en) Washing machine
EP2423167B1 (en) Removable filtering device, in particular for a container such as a bottle
EP1138235B1 (en) Electric household appliance with a removable cartridge for treating water
JP2016151976A (en) Cup type automatic beverage vending machine
EP4361110A1 (en) Sodium hypochlorite production device
EP0855164B1 (en) Compact water softening device for electrical domestic machine
CN212037190U (en) Multifunctional portable water boiler
CN217659727U (en) Water softener and cleaning machine applying same
FR2516070A1 (en) WATER SOFTENER FOR HOUSEHOLD APPLIANCES, IN PARTICULAR FOR DISHWASHER
CA1182593A (en) Apparatus for treating liquids through ion exchange resin, especially a domestic water softener
FR3022144B1 (en) DEVICE FOR RINSING AND STERILIZING A MILK PIPE, AND CORRESPONDING METHOD