BE656380A - - Google Patents

Info

Publication number
BE656380A
BE656380A BE656380A BE656380A BE656380A BE 656380 A BE656380 A BE 656380A BE 656380 A BE656380 A BE 656380A BE 656380 A BE656380 A BE 656380A BE 656380 A BE656380 A BE 656380A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
passage
injection
hydromagnetic
blade
electrodes
Prior art date
Application number
BE656380A
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Priority to BE656380A priority Critical patent/BE656380A/fr
Publication of BE656380A publication Critical patent/BE656380A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H02GENERATION; CONVERSION OR DISTRIBUTION OF ELECTRIC POWER
    • H02KDYNAMO-ELECTRIC MACHINES
    • H02K44/00Machines in which the dynamo-electric interaction between a plasma or flow of conductive liquid or of fluid-borne conductive or magnetic particles and a coil system or magnetic field converts energy of mass flow into electrical energy or vice versa
    • H02K44/08Magnetohydrodynamic [MHD] generators
    • H02K44/12Constructional details of fluid channels

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Fluid Mechanics (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Power Engineering (AREA)
  • Production Of Liquid Hydrocarbon Mixture For Refining Petroleum (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Conduits générateurs hydromagnétiques à réchauffage continu. 



   La présente invention concerne des générateurs hydromagnéti- ques et, plus particulièrement, des conduits générateurs à réchauf- t'age continu pour ces générateurs hydromagnétiques. 



   Suivant la théorie de l'hydromagnétisme, une tension élec- trique est produite entre des électrodes sur des parois espacées d'un conduit dans lequel un fluide conducteur ou gaz ionisé est transporté et dans lequel un champ magnétique est établi transver- salement à l'intervalle entre les électrodes et au sens dans lequel circule le fluide..Cette théorie est un cas spécial de la théorie 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'induction électromagnétique plus générale de Faraday suivant laquelle une force électromotrice ou tension est induite dans un circuit électrique chaque fois que le flux magnétique qui couple le circuit change.

   Ainsi qu'on le   sait,   dans des machines électro- mécaniques, la théorie de Faraday explique la production d'une tension dans des conducteurs en cuivre-ou autre matière solide avec lesquels des couplages inductifs subissent continuellement des variations par le déplacement des conducteurs dans un champ de flux magnétique ou par le déplacement d'un champ de flux magnétique par rapport aux conducteurs. 



   Dans un générateur   hydromagnétique,   un gaz ionisé ou un fluide conducteur en circulation joue le rôle d'un conducteur ou d'un agent de conduction en mouvement dans un champ de flux magnétique, et un champ électrique ainsi qu'une tension corres- pondante sont produits dans le fluide en mouvement dans un sens déterminé par les règles directionnelles bien connues de l'in- duction électromagnétique. Cette tension induite apparaît sur les électrodes précitées entre lesquelles le fluide est conduit et, lorsqu'un circuit de charge est connecté aux électrodes, du courant ,est produit et circule dans le circuit   fermé.   



   La tension produite ainsi que d'autres caractéristiques de fonctionnement obtenues au moyen d'un générateur donné peuvent être prévues avec un degré raisonnable de certitude . Par   exemple, -   si on utilise un gaz ionisé comme fluide de travail conducteur, la tension et le courant produits dépendent de paramètres physi- ques (comprenant la conductibilité électrique, la température, la pression et la.vitesse) du gaz (qui peut comprendre des produits de combustion ainsi que des atomes actifs ou des molécules d'un   élément à   faible puissance d'ionisation tel que du césium ou du potassium) et de la façon dont ces paramètres subissent dynamique- ment des variations,

   en particulier lorsque le gaz circu- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 le   .dans .le     conduit..générateur..   Le champ de flux magné- tique et les propriétés physiques des matériaux de construction telles que la perméabilité magnétique, la résistivité ou la con- ductibilité électrique et les caractéristiques température-ré- sistance sont également des facteurs importants dans la détermina- tion de la tension et du courant.   D'une   manière plus générale, la nature d'un générateur hydromagnétique peut être analysée mathématiquement et cette analyse, en termes de débit, de principes électromagnétiques et thermodynamiques peut être trouvée dans des comptes rendus de travaux de recherche et d'autres publications récentes. 



   Lorsqu'on utilise une combustion pour obtenir le fluide de travail conducteur ou le gaz ionisé, il est intéressant au point de vue efficacité, comme décrit dans le brevet belge n    634.924   d e la Demanderesse, de prévoir un réchauffage du fluide continu ou intermittent lorsque le fluide circule dans le conduit générateur. En effet, la conductibilité du fluide augmente en général d'une façon exponentielle avec la température du fluide . et le réchauffage contrecarre par conséquent la chute de   tempé-   rature et la chute de conductibilité dans le conduit.

   De plus, si on réalise le réchauffage par une combustion ininterrompue dàns le conduit lui-même, on réalise des gains de conductibilité dé- passant ceux qui peuvent être attribués à l'accroissement de tem-      pérature   seul,,car.,   dans les zones du conduit   où   une combustion se produit, il s'établit un état d'ionisation déséquilibré dans lequel de nombreux électrons sont libérés comme porteurs de courant. 



   Quoiqu'on puisse augmenter l'efficacité et obtenir d'autres avantages en utilisant un dispositif d'injection pour produire un mélange combustible non homogène de combustible et d'oxydant dans le conduit, comme décrit dans le brevet de même date de la Demanderesse intitulé "Conduit générateur   hydromagnétique :   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à réchauffage continu", on peut également obtenir des gains d'et- ficacité et des avantages intéressants dans certaines applications en utilisant un dispositif d'injection pour produire un mélange combustible en substance homogène de combustible et d'oxydant   dans -   le conduit.

   La façon de procéder la plus efficace ou la plus avantageuse doit être déterminée et varie d'un cas à l'autre suivant les exigences de construction dans un générateur   hydromagné-   tique particulier. 



   La présente invention a pour but principal de procurer un conduit générateur hydromagnétique comprenant   un   dispositif servant à produire un mélange combustible homogène. 



   Cela étant, 'l'invention réside d'une manière générale dans un générateur hydromagnétique comprenant un conduit présentant un passage allongé, des électrodes placées dans le passage et espacées l'une de l'autre dans un sens latéral du conduit, des moyens pour établir un champ magnétique dans le passage dans un autre sens latéral transversal à l'intervalle entre les électrodes, et un dispositif d'alimentation servant à introduire du fluide de travail dans le passage, le dispositif d'alimentation comprenant des lames d'injection qui s'étendent dans le conduit dans   cet -   autre sens latéral et qui sont espacées les unes des autres dans le sens de l'intervalle entre les.

   électrodes, chaque lame d'injec- tion comportant des orifices   d'injection   formés sur au moins une partie substantielle de sa longueur dans l'autre sens latéral. 



   L'invention ressortira clairement de la description détaillée d'une forme d'exécution préférée donnée ci-après, à titre d'exemple, avec référence au dessin annexé dans lequel: la Fig. 1 est une vue en perspective d'une partie d'un conduit générateur hydromagnétique à réchauffage continu suivant l'invention; la Fig. 2 est une coupe longitudinale du conduit re-. présenté sur la Fig. 1; 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 la Fig. 3 est une coupe transversale d'une lame d'in- jection utilisée dans le conduit de la Fig. 1; et, la Fig.   4   est une coupe transversale d'une variante de lame d'injection qui peut être utilisée dans le conduit de la 
Fig. 1. 



   La Fig. 1 représente un conduit générateur hydromagné- tique 10 pour lequel des moyens produisant un flux magnétique appropriés (non représentés) sont prévus. Les moyens produisant le flux magnétique qui peuvent, par exemple, comprendre un ai-      mant allongé placé autour du conduit 10 et comportant des enroule- ments magnétiques qui s'étendent le long de ce dernier, ne font pas partie de la présente invention et ne seront donc pas décrits en détail. 



   Quoique les conduits générateurs hydromagnétiques puis- sent être annulaires ou d'autres formes, le conduit   10   est représenté comme étant de forme en substance rectangulaire en coupe et comprend des parois extérieures de construction métalli- . que (non représentées) qui peuvent être convenablement refroidies. 



   Des parois intérieures formant une garniture 12 qui est de préfé- rence fabriquée en céramique ou une matière isolante à haute température telle que du zircone tapissent intérieurement les parois extérieures du conduit. 



   Les électrodes   14,   fabriquées en une matière telle que du borure de zirconium, sont convenablement fixées sur des parois extérieures opposées du conduit 10 de manière à être placées l'une en face de l'autre dans le passage de circulation de fluide 16 qui s'étend dans le sens de l'axe de référence X. L'intervalle entre les électrodes se mesure donc dans le sens de l'axe de référence      
Y perpendiculairement au sens de la circulation du fluide. De plus, ' un flux magnétique, indiqué par le chiffre 18, est produit par les moyens producteurs de flux mentionnés plus haut dans le sens de l'axe de référence Z perpendiculairement au sens de la circulation 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du fluide et à l'intervalle entre les électrodes. 



   Les électrodes 14 sont ou bien continues tout le long du conduit comme le montre le dessin ou bien formées d'éléments espacés (non représentés) répartis le long du conduit. Des conne-   xions   appropriées peuvent être effectuées entre les électrodes ,   14   et des bornes de circuit extérieures lorsque du courant est      produit pendant le fonctionnement du conduit générateur 10. 



   Le fluide de travail ou gaz ionisé comprend un mélange de fluide primaire comprenant des produits de combustion et un excès d'agent de combustion, convenablement transporté de la chambre de combustion précitée vers une partie d'extrémité d'entrée   24   du conduit 10 avec une vitesse et une température d'entrée convenant pour produire du courant dans le conduit 10. Afin d'augmenter l'ef- ficacité de production de courant du conduit 10' on prolonge la combustion tout le long du conduit et, à cet effet, on injecte 
 EMI6.1 
 IL.ent de combustion additionnel dans le courant en circulation, au mot,-.de lames d'injection 26.

   L'agent additionnel est un 1 combustible1 que de l'acétylène ou du charbon pulvérisé en- traîné par   l'air     @   les produits de combustion si le fluide de travail d'entrée contient un excès d'oxygène comme agent de com- bustion ainsi que par les produits de combustion primaires ou il s'agit d'un oxydant tel que de l'air chaud si le fluide de tra- vail d'entrée   contientun   excès de combustible comme agent de      combustion. 



   Dans la réalisation représentée sur la Fige 3, la lame d'injection 26 comprend une plaque métallique intérieure 28 comportant une chambre d'agent de refroidissement 30 dans laquelle de l'eau ou un autre fluide peut être   convenableent   mis en circu- lation à des fins de refroidissement. Une garniture en céramique 32 est placée autour de la plaque métallique 28 et peut être faite par exemple de blocs   34   et 36 en matière réfractaire et électrique- ment isolante telle que du zircone. Des saillies 38 sur la plaque 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 métallique 28 peuvent être utilisées pour maintenir les blocs   34   et 36 en place par rapport à la plaque 28.. 



   Un collecteur   40   est prévu près du bord aval de chaque lame 26 et fait de préférence partie intégrante de la plaque 28. 



   De plus, le collecteur 40 s'étend de préférence en substance sur toute la longueur de la lame 26 de sorte qu'un agent de combustion transporté dans la chambre   42   de la lame est déchargé en substance uniformément en travers du passage 16 du conduit (dans le sens de   l'axe   de référence Z) par un ou de préférence plusieurs orifices d'injection allongés 44. 



   Dans la forme d'exécution de la Fig. 4, la lame 26 comprend plusieurs tubes métalliques   46,   48 et 50 dans lesquels de l'eau ou un autre fluide est mis en circulation à des fins de refroidissement. une garniture en céramique ou des blocs de céramique 52 sont placés autour des tubes de refroidissement 46,   48   et 50 pour résister à la chaleur et isoler les tubes électrique- ment comme dans le cas de la réalisation de la Fig. 3. Le col- lecteur   54   est également prévu près du bord aval de la lame 26 de la Fig.   4   et fait de préférence partie intégrante du tube 50. 



   Un agent de combustion transporté dans la chambre 56 du   collec-   teur 54 est donc déchargé dans le passage 16 du conduit par un ou de préférence plusieurs orifices d'injection 58 et, pour assurer l'uniformité de l'injection, il est préférable que les orifices 
58 et la chambre 56 s'étendent en substance sur toute la longueur de la lame 26 de la Fig.   4.   



   En supposant que le courant de fluide primaire comprend dans son mélange un excès d'air ou d'oxydant, on introduit du ' combustible dans les chambres   42   ou 56 des lames d'injection et on le décharge dans le passage 16 du conduit par des orifices   44   ou 58 de manière à former un mélange homogène ou presque homogène du combustible avec le fluide primaire. Le fait que les orifices de décharge ou d'injection   44   ou 58 dans chaque lame 26 sont dis- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 posés angulairement les uns par rapport aux autres contribue à produire ce mélange.

   Comme le   mélange   de fluide primaire et de combustible s'écoule vers l'aval, la combustion se produit en substance dans la totalité du passage du conduit jusqu'à ce que le combustible ou l'oxydant soit épuisé par la combustion pendant ' l'écoulement vers   l'aval.   



   Si le courant de fluide primaire entrant est riche en combustible au lieu   d'oxydant, on   introduit.un oxydant tel que de l'air chaud dans les chambres   42   ou 56 des lames d'injection et la combustion se produit vers l'aval ou dans le sens de l'axe de référence X dans le passage 16 du conduit d'une façon semblable à celle décrite plus haut lorsque l'agent de combustion injecté est du combustible. En tout cas, on obtient une conductibilité amé- liorée dans le passage 16 par le mélange de fluide conducteur grâce au maintien de la température du fluide assuré par la com- bustion et grâce au fait que les zones du passage du conduit où la combustion se produit présentent une conductibilité exception- nellement élevée, comme décrit plus haut. 



   Les lames 26 sont montées près de l'extrémité d'entrée 
60 du conduit 10 comme indiqué par le chiffre de référencé 61 et   1)sont   espacées en substance parallèlement de manière à s'étendre dans le sens de l'axe de référence Z entre les parois 62 et 64 du conduit 10. Comme mentionné haut, c'est également le sens . du champ ma,gnétique 18.. L'écartement entre les lames 26 est ainsi établi dans le sens de l'intervalle entre les électrodes et cet écartement ainsi que les dimënsions des lames 26 y compris ,leur largeur W et leur longueur L sont calculés de manière à offrir un obstacle minimum au passage du fluide tout en réalisant d'autres buts tels qu'une injection en substance uniforme de l'agent de combustion utilisé.. 



   S'il le faut, les lames extérieures 26 peuvent être . légèrement inclinées pour   réduira    ?au   minimum   l'obstacle     offert..   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 au passage du fluide et pour obtenir une uniformité d'injection générale en particulier si le passage d'amont 62 présente   une.sec-   tion supérieure à celle du passage 16 du conduit. Comme les   lames ,!   26 sont prolongées dans le sens du champ magnétique ou transver- salement à l'intervalle entre les électrodes, les trajets de fui- te tels que le trajet 66 passant entre les électrodes 14 sont    interrompus et le courant de fuite d'extrémité est ainsi en interrompus et le courant de fuite d'extrémité est ainsi en   substance contenu ou éliminé..

   Il est intéressant de noter que ces courants de fuite tendent à s'écouler entre les extrémités des électrodes   14   en réponse à la tension produite sur ces électrodes et entraînent ainsi une perte interne du générateur à moins qu'ils soient éliminés. 



   En résumé, on obtient un meilleur rendement ou une meilleure efficacité du générateur hydromagnétique au moyen du réchauffage continu ou de la combustion dans le passage 16 du conduit. On améliore également le générateur en éliminant ou en diminuant les courants de fuite d'extrémité entre les électrodes 14 grâce à la mise en place des lames d'injection 26. 



   .REVENDICATIONS. 
 EMI9.1 
 



  ---------------------- 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Continuously heated hydromagnetic generator ducts.



   The present invention relates to hydromagnetic generators and, more particularly, to continuously heated generator conduits for these hydromagnetic generators.



   According to the theory of hydromagnetism, an electrical voltage is produced between electrodes on spaced walls of a conduit in which a conductive fluid or ionized gas is carried and in which a magnetic field is established transversely to the body. interval between the electrodes and in the direction in which the fluid circulates. This theory is a special case of the theory

 <Desc / Clms Page number 2>

 Faraday's more general electromagnetic induction in which an electromotive force or voltage is induced in an electrical circuit whenever the magnetic flux that couples the circuit changes.

   As is known, in electromechanical machines, Faraday's theory explains the production of a voltage in conductors made of copper - or other solid material with which inductive couplings are continuously varied by the displacement of the conductors in a magnetic flux field or by the displacement of a magnetic flux field relative to the conductors.



   In a hydromagnetic generator, an ionized gas or circulating conductive fluid acts as a conductor or a moving conduction agent in a magnetic flux field, and an electric field and a corresponding voltage are produced in the fluid moving in a direction determined by the well-known directional rules of electromagnetic induction. This induced voltage appears on the aforementioned electrodes between which the fluid is conducted and, when a charging circuit is connected to the electrodes, current is produced and circulates in the closed circuit.



   The voltage produced as well as other operating characteristics obtained with a given generator can be predicted with a reasonable degree of certainty. For example, - if ionized gas is used as the conductive working fluid, the voltage and current produced depend on physical parameters (including electrical conductivity, temperature, pressure and velocity) of the gas (which may include combustion products as well as active atoms or molecules of an element with low ionization power such as cesium or potassium) and how these parameters dynamically undergo variations,

   especially when the gas is circulating

 <Desc / Clms Page number 3>

 the .in .the.conduit..generator .. The magnetic flux field and the physical properties of building materials such as magnetic permeability, resistivity or electrical conductivity and temperature-resistance characteristics are also important factors in determining voltage and current. More generally, the nature of a hydromagnetic generator can be analyzed mathematically, and this analysis, in terms of flow rate, electromagnetic and thermodynamic principles can be found in research reports and other recent publications.



   When combustion is used to obtain the conductive working fluid or the ionized gas, it is advantageous from the point of view of efficiency, as described in Belgian Patent No. 634,924 of the Applicant, to provide continuous or intermittent heating of the fluid when the fluid circulates in the generator duct. In fact, the conductivity of the fluid generally increases exponentially with the temperature of the fluid. and the reheating therefore counteracts the drop in temperature and drop in conductivity in the conduit.

   In addition, if the reheating is carried out by uninterrupted combustion in the duct itself, conductivity gains are made exceeding those which can be attributed to the increase in temperature alone, char., In the zones. of the duct where combustion occurs, an unbalanced ionization state is established in which many electrons are released as current carriers.



   Although efficiency can be increased and other advantages obtained by using an injection device to produce a non-homogeneous combustible mixture of fuel and oxidant in the conduit, as described in Applicant's patent of the same date entitled "Conducted hydromagnetic generator:

 <Desc / Clms Page number 4>

 With continuous reheating, efficiency gains and advantages can also be obtained in certain applications by using an injection device to produce a substantially homogeneous combustible mixture of fuel and oxidant in the conduit.

   The most efficient or beneficial way of proceeding has to be determined and will vary from case to case depending on the construction requirements in a particular hydromagnetic generator.



   The main object of the present invention is to provide a hydromagnetic generator duct comprising a device serving to produce a homogeneous fuel mixture.



   However, the invention generally resides in a hydromagnetic generator comprising a duct having an elongated passage, electrodes placed in the passage and spaced apart from each other in a lateral direction of the duct, means for establishing a magnetic field in the passage in another lateral direction transverse to the gap between the electrodes, and a feed device for introducing working fluid into the passage, the feed device comprising injection blades which extend in the duct in this - other lateral direction and which are spaced from each other in the direction of the interval between them.

   electrodes, each injection blade having injection ports formed over at least a substantial part of its length in the other lateral direction.



   The invention will emerge clearly from the detailed description of a preferred embodiment given below, by way of example, with reference to the appended drawing in which: FIG. 1 is a perspective view of part of a continuously heated hydromagnetic generator duct according to the invention; Fig. 2 is a longitudinal section of the duct re-. presented in FIG. 1;

 <Desc / Clms Page number 5>

 Fig. 3 is a cross section of an injection blade used in the conduit of FIG. 1; and, FIG. 4 is a cross section of an alternative injection blade which can be used in the duct of the
Fig. 1.



   Fig. 1 shows a hydromagnetic generator duct 10 for which means producing a suitable magnetic flux (not shown) are provided. The means producing the magnetic flux which may, for example, comprise an elongated magnet placed around the conduit 10 and having magnetic coils which extend along the latter, do not form part of the present invention and do not form part of the present invention. will therefore not be described in detail.



   Although the hydromagnetic generating conduits may be annular or other shapes, the conduit 10 is shown to be substantially rectangular in cross-section and includes exterior walls of metal construction. that (not shown) which can be suitably cooled.



   Interior walls forming a liner 12 which is preferably made of ceramic or a high temperature insulating material such as zirconia internally line the exterior walls of the conduit.



   Electrodes 14, made of a material such as zirconium boride, are suitably attached to opposing outer walls of conduit 10 so as to be placed opposite each other in the fluid circulation passage 16 which s 'extends in the direction of the reference axis X. The gap between the electrodes is therefore measured in the direction of the reference axis
Y perpendicular to the direction of flow of the fluid. In addition, 'a magnetic flux, indicated by the number 18, is produced by the flux-producing means mentioned above in the direction of the reference axis Z perpendicular to the direction of circulation.

 <Desc / Clms Page number 6>

 fluid and the gap between the electrodes.



   The electrodes 14 are either continuous all along the duct as shown in the drawing or else formed from spaced apart elements (not shown) distributed along the duct. Appropriate connections can be made between electrodes, 14, and external circuit terminals when current is generated during operation of generator conduit 10.



   The working fluid or ionized gas comprises a mixture of primary fluid comprising combustion products and an excess of combustion agent, suitably transported from the aforementioned combustion chamber to an inlet end portion 24 of the duct 10 with a speed and inlet temperature suitable for producing current in conduit 10. In order to increase the efficiency of current generation of conduit 10 'the combustion is extended throughout the length of the conduit and, for this purpose, the combustion is increased. inject
 EMI6.1
 Additional combustion entrainment in the circulating current, at the word, -. Of injection blades 26.

   The additional agent is a fuel1 than acetylene or pulverized carbon entrained by the air @ the combustion products if the inlet working fluid contains excess oxygen as a combustion agent as well. as by the primary combustion products or it is an oxidizer such as hot air if the input working fluid contains excess fuel as a combustion agent.



   In the embodiment shown in Fig. 3, the injection blade 26 comprises an inner metal plate 28 having a coolant chamber 30 in which water or other fluid may conveniently be circulated at high temperatures. cooling purposes. A ceramic lining 32 is placed around the metal plate 28 and may be made, for example, of blocks 34 and 36 of refractory and electrically insulating material such as zirconia. Protrusions 38 on the plate

 <Desc / Clms Page number 7>

 metal 28 can be used to hold blocks 34 and 36 in place relative to plate 28.



   A manifold 40 is provided near the downstream edge of each blade 26 and preferably forms an integral part of plate 28.



   In addition, the manifold 40 preferably extends substantially the entire length of the blade 26 so that a combustive medium carried in the chamber 42 of the blade is discharged substantially uniformly through the passage 16 of the duct ( in the direction of the reference axis Z) by one or preferably more elongated injection orifices 44.



   In the embodiment of FIG. 4, the blade 26 comprises several metal tubes 46, 48 and 50 in which water or another fluid is circulated for cooling purposes. ceramic liner or ceramic blocks 52 are placed around cooling tubes 46, 48 and 50 to resist heat and insulate the tubes electrically as in the embodiment of FIG. 3. The collector 54 is also provided near the downstream edge of the blade 26 of FIG. 4 and preferably forms an integral part of the tube 50.



   Combustion agent transported in chamber 56 of manifold 54 is therefore discharged into passage 16 of the duct through one or more preferably more injection ports 58 and, to ensure uniformity of injection, it is preferred that the orifices
58 and chamber 56 extend substantially the entire length of blade 26 of FIG. 4.



   Assuming that the primary fluid stream includes in its mixture an excess of air or oxidant, fuel is introduced into the chambers 42 or 56 of the injection blades and discharged into passage 16 of the conduit through channels. orifices 44 or 58 so as to form a homogeneous or almost homogeneous mixture of the fuel with the primary fluid. The fact that the discharge or injection ports 44 or 58 in each blade 26 are dis-

 <Desc / Clms Page number 8>

 posed angularly with respect to each other contributes to producing this mixture.

   As the mixture of primary fluid and fuel flows downstream, combustion occurs substantially throughout the entire passage of the duct until the fuel or oxidant is depleted by combustion during combustion. downstream flow.



   If the incoming primary fluid stream is rich in fuel instead of oxidant, an oxidant such as hot air is introduced into the chambers 42 or 56 of the injection blades and combustion occurs downstream or in the direction of the reference axis X in the passage 16 of the duct in a manner similar to that described above when the injected combustion agent is fuel. In any case, an improved conductivity is obtained in the passage 16 by the mixture of conductive fluid thanks to the maintenance of the temperature of the fluid ensured by the combustion and thanks to the fact that the zones of the passage of the duct where the combustion takes place. product exhibit exceptionally high conductivity, as described above.



   Blades 26 are mounted near the inlet end
60 of the duct 10 as indicated by the numeral 61 and 1) are spaced substantially parallel so as to extend in the direction of the reference axis Z between the walls 62 and 64 of the duct 10. As mentioned above, it is also the meaning. of the ma field, genetics 18 .. The spacing between the blades 26 is thus established in the direction of the interval between the electrodes and this spacing as well as the dimensions of the blades 26 including, their width W and their length L are calculated. so as to provide a minimum obstacle to the passage of the fluid while achieving other objects such as a substantially uniform injection of the combustion agent used.



   If necessary, the outer blades 26 can be. slightly inclined to minimize the obstacle offered.

 <Desc / Clms Page number 9>

 to the passage of the fluid and to obtain a general injection uniformity in particular if the upstream passage 62 has a section greater than that of the passage 16 of the conduit. Like the blades,! 26 are extended in the direction of the magnetic field or across the gap between the electrodes, the leakage paths such as the path 66 passing between the electrodes 14 are interrupted and the end leakage current is thus in effect. interrupted and the end leakage current is thus substantially contained or eliminated.

   It is interesting to note that these leakage currents tend to flow between the ends of the electrodes 14 in response to the voltage produced on these electrodes and thus cause internal loss of the generator unless they are removed.



   In summary, a better efficiency or better efficiency of the hydromagnetic generator is obtained by means of continuous heating or combustion in passage 16 of the duct. The generator is also improved by eliminating or reducing the end leakage currents between the electrodes 14 thanks to the positioning of the injection blades 26.



   CLAIMS.
 EMI9.1
 



  ----------------------

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.

 

Claims (1)

1. Générateur hydromagnétique, caractérisé en ce qu'il comprend un conduit comprenant un passage allongé, des électrodes placées dans le passage et espacées l'une de l'autre dans un sens latéral, des moyens pour établir un champ magnétique dans le passage dans un autre sens latéral transversal à l'intervalle entre les électrodes, et un dispositif d'alimentation pour intro- duire un fluide de travail dans le passage, ce dispositif d'alimen- tation comprenant des lames d'injection qui s'étendent transver- salement dans le passage dans l'autre sens latéral et qui sont espacées les unes des autres dans le sens de l'intervalle entre les électrodes, chaque lame d'injection comportant des orifices d'in- jection formés sur au moins une partie substantielle de sa longueur <Desc/Clms Page number 10> dans l'autre sens latéral. 1. Hydromagnetic generator, characterized in that it comprises a conduit comprising an elongated passage, electrodes placed in the passage and spaced from each other in a lateral direction, means for establishing a magnetic field in the passage in another lateral direction transverse to the gap between the electrodes, and a supply device for introducing a working fluid into the passage, this supply device comprising injection blades which extend transversely. dirtily in the passage in the other lateral direction and which are spaced from each other in the direction of the interval between the electrodes, each injection blade having injection ports formed on at least a substantial part of the blade. its length <Desc / Clms Page number 10> in the other lateral direction. 2. Générateur hydromagnétique suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que les lames d'injection sont de forme en substance planes et sont disposées dans le passage de manière à offrir une résistance minimum à l'écoulement du fluide de tra- vail dans le passage. , . 2. Hydromagnetic generator according to claim 1, characterized in that the injection blades are substantially planar in shape and are arranged in the passage so as to offer minimum resistance to the flow of the working fluid in the passage. the passage. ,. 3. Générateur hydromagnétique suivant la revendication 1 ou 2., caractérisé en ce que les orifices d'injection dans chaque lame sont inclinés les uns par rapport aux autres. 3. Hydromagnetic generator according to claim 1 or 2., characterized in that the injection orifices in each blade are inclined with respect to each other. 4. Générateur hydromagnétique suivant la revendication le 2 ou 3, caractérisé en ce que chaque lame comprend une plaque allongée comportant une' chambré d'agent de refroidissement formée dans cette plaque et comprenant un collecteur dans lequel, les crifices d'injection sont formés et une garniture extérieure en matière réfractaire et électriquement isolante placée sur la plaque. 4. Hydromagnetic generator according to claim 2 or 3, characterized in that each blade comprises an elongated plate comprising a cooling agent chamber formed in this plate and comprising a manifold in which the injection crifices are formed and an outer lining of refractory and electrically insulating material placed on the plate. 5, Générateur hydromagnétique suivant la revendication 1, 2 ou 3, caractérisé en ce que chaque lame comprend un organe en, matière réfractaire et électriquement isolante, plusieurs tubes de circulation d'agent de refroidissement noyés dans la matière réfrac- taire et électriquement isolante et un collecteur dans lequel les orifices d'injection sont formés. 5, hydromagnetic generator according to claim 1, 2 or 3, characterized in that each blade comprises a member made of refractory and electrically insulating material, several cooling agent circulation tubes embedded in the refractory and electrically insulating material and a collector in which the orifices of injection are trained. 6. Générateur hydromagnétique en substance comme décrit avec référence au dessin annexé. 6. Hydromagnetic generator substantially as described with reference to the accompanying drawing.
BE656380A 1964-11-27 1964-11-27 BE656380A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE656380A BE656380A (en) 1964-11-27 1964-11-27

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE656380A BE656380A (en) 1964-11-27 1964-11-27

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE656380A true BE656380A (en) 1965-03-16

Family

ID=3847101

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE656380A BE656380A (en) 1964-11-27 1964-11-27

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE656380A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5200595A (en) High performance induction plasma torch with a water-cooled ceramic confinement tube
FR2577304A1 (en) Gas electroburner with an electrical-energy supply
RU2295206C2 (en) Multi-coil induction plasma burner with solid-bodied power source
US4572146A (en) Device for injecting fuel in combustion chambers
KR900008075B1 (en) Means for electrically heating gases
JP7271489B2 (en) Energy efficient, high output plasma torch
CN111412650B (en) Large-flow pure air heater
US5076051A (en) Long life arcjet thruster having diffuse cathode arc attachment
JP2013209987A (en) Induction driven ignition system
Lie et al. Characteristics of gliding arc discharge plasma
FR2664659A1 (en) Reaction and electric-arc thruster, and anode for such a thruster
RU97112913A (en) ADVANCED MAGNETO-HYDRODYNAMIC ELECTRIC GENERATOR
JP3446146B2 (en) Thermoelectric generation method and device
BE656380A (en)
EP0204052B1 (en) Method and system for controlling the electrode erosion of a plasma torch
US4431890A (en) Induction heated steam flash plug
US2892067A (en) Electric-arc torch
FR2910595A1 (en) PREHEATING PLUG FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0340057B1 (en) Protecting device for induction poles and inductor provided with this device
JP2008542676A (en) Method and facility for increasing combustion energy produced by natural fuel gas
US3210927A (en) Electro-thermal rockets having improved heat exchangers
BE656381A (en)
CN201237246Y (en) Plasma electric arc long-range transportation apparatus
HERLAN et al. Microwave thruster development
BE654669A (en)