BE633534A - - Google Patents

Info

Publication number
BE633534A
BE633534A BE633534DA BE633534A BE 633534 A BE633534 A BE 633534A BE 633534D A BE633534D A BE 633534DA BE 633534 A BE633534 A BE 633534A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
core
pivot
braiding
resins
nylon
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE633534A publication Critical patent/BE633534A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16GBELTS, CABLES, OR ROPES, PREDOMINANTLY USED FOR DRIVING PURPOSES; CHAINS; FITTINGS PREDOMINANTLY USED THEREFOR
    • F16G3/00Belt fastenings, e.g. for conveyor belts
    • F16G3/02Belt fastenings, e.g. for conveyor belts with series of eyes or the like, interposed and linked by a pin to form a hinge
    • F16G3/04Belt fastenings, e.g. for conveyor belts with series of eyes or the like, interposed and linked by a pin to form a hinge in which the ends of separate U-shaped or like eyes are attached to the belt by parts penetrating into it

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Braiding, Manufacturing Of Bobbin-Net Or Lace, And Manufacturing Of Nets By Knotting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  :" FILS DE PIVOT   POUR   RACCORDS A   PINCES   ET 
ANALOGUES :.- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
La présente invention est relative aux fil* formant   Ion   pivots ou broches des fils constituant les   attachée   utilisées dans les agrafages mécaniques (communément connue sous l'appellation de agrafages à pinces ou à griffée) qui sont employée dans des courroies et d'autres tissus indue- triels du type tissés de façon non tubulaire, tels qu'en particulier les feutrée de sécnage des machines à papier,

        l'agrafage étant employé pour transformer un tissu   tissé   de façon non tubulaire en un élément sans fin après qu'il a été installé sur les poulies ou cylindres et rouleaux de la machine auxquels il   s'adapte.   des agrafes constituent   des   charnières disposées transversalement à la courroie et elles comprennent des pinces ou des crocheta métalliques qui sont insérés côte à côte dans chaque extrémité du tissu ou dans des tronçons de rubans fixée par piqûre aux extré- mitée respectives du tissu et à travers lesquels, après que les crocheta d'une extrémité du tissu ont été placée pour alterner avec les crocheta de l'autre extrémité, un fil formant pivot ou attache est inséré pour compléter la liaison ou l'agrafage. 



   Ces fils formant pivot sont sujets à une pression radiale, considérable par suite de la tension dans le tissu 
 EMI2.1 
 et ils sont aussi soumis oiroonférenciellement à un frot- tement important par suite des mouvements de pivotement des griffes ou des pinces sur les dits fils.   Ces   deux facteurs ont pour résultat de former par usure dans le fil du pivot des rainures oiroonférenoielles qui, dans la majorité   des   cas, sont tellement profondes qu'elles rendent Impossible le retrait du fil par un bout de l'agrafe et dans certaine cas elles sont si profondes qu'elles oausent môme la rupture du 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fil du pivot.

   De plus, pour réaliser une liaison parfaite, les dites   pinoes   ou griffes doivent être susceptibles   @     d'être   déplacées librement dans la direction axiale du fil du pivot si et quand une courroie se contracte en largeur comme cela peut être souvent le oas. Des fila du pivot ne peuvent pas être d'un diamètre trop grand étant donné que   celui-ci     ont   réglé par la grandeur des griffes à travers lesquelles il passe et qui est à son tour réglée par l'épaisseur du raooord ou de l'agrafage, laquelle ne doit pas dépasser fortement l'épaisseur du feutre.

   Il résulte de tout ceci que les fils du pivot sont par nécessité soumis à un régime d'usure élevé et dans trop de cas, la durée d'usage d'un feutre de séoheur très coûteux est déterminée par la vie relativement oourte du fil du pivot dans le raccord. La rupture d'un raccord peut avoir pour effet non seulement de provoquer un dommage irréparable au feutre, mais aussi à des feutres voisins se trouvant dans   la   machine et même à la machine elle-même. 



   A l'origine, les fils du pivot du raooord à griffes étaient fabriqués en acier doux à torons ou en bronze au phosphore et plus tard ils ont été fabriqués en acier inoxydable maie il a été trouvé dans la pratique que ces fils métalliques s'usaient trop rapidement ou étaient trop raides et provoquaient dans le feutre des rides ou ondulations qui n'étaient pas seulement une source de défauts dans le papier fabriqué mais avaient aussi pour résultat une usure rapide des   pinoes   se trouvant en saillie aux crêtes des rides.

   Plus tard, il a été proposé d'utiliser un noyau de métal en torons protégé par un enduit de nylon, le métal       étant, dans ce cas, de l'acier inoxydable ou de l'acier doux 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ou du bronze au phosphore, mais il a été trouvé que quoique le revêtement de nylon avait une plus grande résistance à l'usure que le métal en torons nus utilisé antérieurement, la résistance au frottement qu'il fournit au mouvement dans les pinces de métal était suffisamment grande que pour empêcher le raccord de se oontraoter suivant la largeur du feutre quand celui-ci même se contractait.   Ceci   aussi provo- quait le ridage indésirable du feutre. 



   On a récemment proposé de fabriquer un fil de pivot en tressant des fils synthétiques ayant une résistance élevée à l'abrasion sur un noyau métallique fait de torons et de recouvrir l'ensemble d'un enduit en résine synthétique. 



  Ce fil a constitué un perfectionnement dans la mesure où il empêchait la formation de rides mais il a le désavantage qu'il se noue ou se tortille facilement et même le plus petit pli se traduit par une usure plus rapide à ce point. 



   Le fil à utiliser dans des raccorde à pinces est fourni en bobines aux utilisateurs. Lors du déroulement du fil pour en enfiler une certaine longueur dans les pinces alternées du raccord, il arrive souvent qu'une boucle ou une spire de la bobine est tirée en bas de celle-ci et est serrée do cette façon et si ceci se produit jusqu'à la grandeur minimum de la boucle, il se produit un pli permanent dans le fil. La formation similaire de plis peut se produire   s'il   arrive que le fil repose sur le sol en boucles croisées et si l'on passe dessus ou si l'on roule dessus avec un camion. Une autre source de formation de plis ou de rides dans le fil dans le cas d'un fil ayant un noyau métallique à torons, résulte d'un déséquilibre et d'un enchevêtrement subséquent dans les torons du noyau.

   Etant donné qu'il est 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 presqu'impossible d'éliminer un noeud ou un pli en le redressant, au moine nana enlever ou sans endommager le tressage extérieur et ou l'enduit de résine$ beaucoup de file deviennent Inutilisables inutilement. Constitue un plus grand souci le fait que ces plis ne sont pas facilement distinguables et que la mine en place d'un fil de pivot ayant des plis peut être désastreuse étant donné les feutres endommagés et la perte de la produotion de papier que ce fil peut oauser. 



   Un autre inconvénient des dits file de pivot tressés et enduits de résine et ayant un noyau métallique est tel que quand une des dites pinces de la courroie a usé à travers tout la tresse enduite, la vitesse d'usure du noyau métal- lique à ces points est extrêmement rapide, ce qui conduit à nouveau à la rupture du raccord. Il apparaît donc que des inconvénients ce produisent lorsqu'un   constituant   métallique est inoorporé dans le fil du pivot d'un raccord à pinces. 



   Un objet de la présente invention est de fournir une forme de fil de pivot pour un raccord à pinces qui ne possède aucun constituant métallique et qui est exempt des inconvénients de tous les types   connue   jusqu'à présent et qui, en particulier, ne se noue pas ou ne se plie pas ai des boucles ou des spires d'une bobine sont tirées transver- salement à l'axe de la bobine, et qui a un degré élevé de résistance à l'usure et un   coefficient   de frottement faible oontre les pinces en fils métallique.

   à   la   fois axialement et circonférebciellement, et qui n'est pas soumis à des inégalités dues à   l'enchevêtrement,   Les fils de pivot   perfec-   tionnés ont donc une vie utile beaucoup plus longue que ceux précédemment connus et il en résulte un usage plus efficace des feutres. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Un fil de pivot suivant l'invention comprend un noyau central en une matière plastique synthétique qui a une résistance élevée à l'abrasion et qui a une résilience à   la   torsion suffisante pour lui permettre de céder à un effort de torsion et il comprend aussi un tressage en une matière synthétique résistante à l'usure autour du dit noyau, le dit tressage ayant été enduit à   la   résine après son applioation sur le noyau.

   Quand on signale qu'il cède à un effort de torsion, on se réfère au fait que si un pli ou un   uueud   tend à se former pendant que le fil est tiré   @   dans sa direotion longitudinale, au lieu de résister aux   @        efforts à l'endroit du noeud comme avec le métal et causer éventuellement une déformation permanente, ces efforts obligent le matériau constituant le noyau à se tordre sur une certaine distance de chaque   coté   du noeud et donc de      permettre au pli de se redresser sans déformation permanente. 



  Le nylon, les résines acryliques et les résines de polyester sont des matières synthétiques convenables pour former le noyau du fil perfectionné. 



   Le noyau choisi pour le fil de pivot perfectionné peut être un noyau à un seul filament ou à filaments multiples. 



  Quand on utilise un noyau à filaments multiples, il peut être traité par de la résine avant d'être   recouvert   par la tresse, 
Il est concevable aussi   qu'avec   certaines des matières synthétiques citées, le noyau peut   comprendre   un brin ou plusieurs brins tissés à partir de fibres au lieu   d'être   un noyau formé d'un filament ou de plusieurs filaments. 



   Dans sa forme préférée, l'invention fournit un fil de pivot pour un raooord à pinces comprenant un noyau de nylon en un seul filament entouré   d'une   tressa de fils continus 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de nylon ou du produit connu nous la marque commerciale   déposé*   Terylène de façon à être complètement   reoouvert   et à être subséquemment enduit de   rénine,   Dans certaine   oas,   il peut exister deux couchée coaxiales constituées par des tresses appliquées séparément et dans lesquelles la première couche peut être enduite ou non d'une rénine mais dont la seconde couche doit toujours être enduite de résine.

   La   rénine   peut pénétrer à travers la tresse en une seule couche et à travers la couche interne d'une tresse constituée par deux   couches   jusqu'à atteindre le noyau de façon à lier ces constituants ensemble pour former un tout ou il peut être fait en sorte que dans une technique à double tressage, seulement un léger enduit soit appliqué à la première couche de la tresse de façon à permettre à cette couche de se déplacer relativement au noyau, un enduit plus lourd étant appliqué à la oouohe externe. 



   Des résines urée-formaldéhyde, phenol-formaldéhyde,   mélamine-formaldéhyde   et des résines époxy constituent des résines convenables pour l'usage dans l'opération d'enduisage. 



  De plus, on peut employer d'autres résines constituées par des résines époxy liées au bisulfure de molybdène et des résines de polyesters insaturés dissoutes dans du styrène, 
La présente invention va maintenant être décrite en se référant aux dessins annexés dans lesquels! 
La figure 1 est une vue en plan d'une partie d'un raccord à   pinces   tel qu'il peut être trouvé dans un feutre d'une machine à papier. 



   La figure 2 est une vue latérale du raccord. 



   La figure 3 est une vue d'un exemple de fil de pivot perfectionné, certaines parties étant enlevées de façon à 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 montrer plus clairement la fabrication. 



   Ainsi que montré dans les figures 1 et 2, les extrémités d'un feutre 10 tissé de manière non tubulaire sont placées ensemble bout à bout en 12 après avoir attaché les languettes tissées 14 et 16 qui portent les pinces alternées 18, 20. Après avoir fait alterner ces pinces, un fil de pivot représenté en 22 dans les figures 1 et 2 est enfilé à travers celles-ci, constituant un raooord semblable à une articulation.   Un   raccord de cette espèce est exposé dans le brevet belge   552.801.   



   Se référant maintenant à la figure 3, on voit le fil du pivot montré plus en détail; il oomprend un noyau solide 21, une première couche d'un tressage 23 sur laquelle est appliqué un léger enduit de résine 25 et une seconde couche de tressage 27 dans laquelle se trouve un plus lourd enduit de résine 29. Le noyau 21 peut être par exemple un seul filament de nylon d'environ 1 millimètre de diamètre et le premier tressage 23 constitué par un fil multiple de 250 deniers de Terylène à haute résistance. L'assemblage 21, 23, possède l'enduit 25 d'une résine époxy-polyamide qui est ultérieurement séohée par la chaleur. La seconde couche de tressage 27 est aussi en Terylène et elle est séohée par la ohaleur après applioation de l'enduit de résine 29. Le diamètre externe ou hors tout du fil du pivot était d'environ 2 millimètres.

   D'autres matières et d'autres dimensions peuvent être adoptées pour d'autres réalisations de l'invention tout en restant dans la portée des revendi- cations annexées. 



   Les fils de pivot perfectionnés ainsi fournis sont durables et non   plissables   et ils sont fortement résistants 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 à l'usure.   ils   se trouvent dans le domaine souhaité du rapport   élasticité/flexibilité   et le tressage y lié et l'enduit de résineassurent à la fois un degré élevé de résistance à l'usure et une faible abrasion par les   pincée   de    étal   aussi bien qu'une résistance substantiellement uniforme à l'usure en profondeur vers le   oentre.   



    REVENDICATIONS.   



   1.   Fil   de pivot pour un raccord à   pinoes   comprenant un noyau central en une matière plastique synthétique qui a une résistance élevée à l'abrasion et qui a une résilience à la torsion suffisante pour lui permettre de céder   à   un effort de torsion qui autrement causerait la formation de plis et comprenant aussi autour du dit noyau au moins une couche d'un tressage en une matière synthétique résistant à l'usure, le dit tressage ayant été enduit par de la résine après son application sur le noyau.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  : "PIVOT WIRES FOR CLAMP AND
ANALOGUES: .-

 <Desc / Clms Page number 2>

 
The present invention relates to the threads forming the pivots or pins of the threads constituting the ties used in mechanical stapling (commonly known as pincer or claw stapling) which are employed in belts and other fabrics unduly. - sorts of the non-tubularly woven type, such as in particular the felted secnage of paper machines,

        stapling being employed to transform a non-tubularly woven fabric into an endless member after it has been installed on the pulleys or rolls of the machine to which it fits. staples constitute hinges arranged transversely to the belt and they comprise metal clips or hooks which are inserted side by side into each end of the fabric or into sections of tape fixed by stitching to the respective ends of the fabric and through which , after the crochet hooks on one end of the fabric have been placed to alternate with the crochet hooks on the other end, a pivot or tie thread is inserted to complete the binding or stapling.



   These pivoting threads are subject to radial pressure, which is considerable due to the tension in the fabric.
 EMI2.1
 and they are also subjected oiroonférenciellement to a significant friction as a result of the pivoting movements of the claws or of the grippers on said threads. These two factors have the result of forming, by wear in the thread of the pivot, oiroonferenal grooves which, in the majority of cases, are so deep that they make it impossible to withdraw the thread by one end of the staple and in certain cases they are so deep that they even cause the

 <Desc / Clms Page number 3>

 pivot wire.

   In addition, to achieve a perfect connection, said pins or claws must be able to be moved freely in the axial direction of the pivot wire if and when a belt contracts in width, as can often be the case. Fila of the pivot cannot be of too large a diameter since this one has regulated by the size of the claws through which it passes and which is in its turn regulated by the thickness of the raooord or the stapling , which must not greatly exceed the thickness of the felt.

   The result of all this is that the yarns of the pivot are by necessity subjected to a high wear rate and in too many cases the service life of a very expensive sewing felt is determined by the relatively short life of the yarn. pivot in the fitting. Failure of a fitting can have the effect not only of causing irreparable damage to the felt, but also to neighboring felts in the machine and even to the machine itself.



   Originally the claw hook pivot wires were made from mild stranded steel or phosphor bronze and later were made from stainless steel but it has been found in practice that these wires wear out. too quickly or were too stiff and caused wrinkles or waves in the felt which were not only a source of defects in the paper made but also resulted in rapid wear of the pins protruding at the ridges of the wrinkles.

   Later, it was proposed to use a core of stranded metal protected by a nylon coating, the metal being, in this case, stainless steel or mild steel.

 <Desc / Clms Page number 4>

 or phosphor bronze, but it was found that although the nylon coating had greater wear resistance than the bare strand metal previously used, the frictional resistance it provides to movement in metal clamps. was large enough to prevent the connector from twisting along the width of the felt when the felt itself contracted. This also caused unwanted wrinkling of the felt.



   It has recently been proposed to make a pivot yarn by braiding synthetic yarns having high abrasion resistance over a metal core made of strands and covering the whole with a synthetic resin coating.



  This yarn was an improvement in that it prevented the formation of wrinkles but it has the disadvantage that it knots or twists easily and even the smallest fold results in faster wear at this point.



   Wire for use in clamps is supplied in spools to users. When unwinding the wire to thread a certain length of it through the alternating clamps of the fitting, it often happens that a loop or a turn of the spool is pulled down the spool and is tightened in this way and if this occurs. up to the minimum size of the loop, a permanent fold occurs in the wire. Similar kink formation can occur if the wire happens to rest on the ground in crossed loops and is passed over or rolled over with a truck. Another source of kinks or wrinkles in the wire in the case of a wire having a stranded metal core, results from imbalance and subsequent entanglement in the core strands.

   Since it is

 <Desc / Clms Page number 5>

 almost impossible to eliminate a knot or a fold by straightening it, with the monk nana removing or without damaging the outer braiding and or the resin coating $ a lot of thread become unusable unnecessarily. Of greater concern is the fact that these folds are not easily distinguishable and the placement of a pivot yarn having folds can be disastrous given the damaged felts and loss of paper production that this yarn can. oauser.



   Another disadvantage of so-called braided and resin coated pivot strands having a metal core is that when one of said belt clamps has worn through the entire coated braid, the rate of wear of the metal core at these stitches is extremely fast, which again leads to breakage of the fitting. It therefore appears that drawbacks occur when a metal component is inoorporé in the thread of the pivot of a clamp connection.



   It is an object of the present invention to provide a form of pivot wire for a clamp connection which does not have any metallic component and which is free from the drawbacks of all types known heretofore and which, in particular, is not knotted. does not or does not bend has loops or turns of a spool are pulled transversely to the spool axis, and which has a high degree of wear resistance and a low coefficient of friction against the grippers metal wire.

   both axially and circumferentially, and which is not subject to unevenness due to entanglement, The improved pivot wires therefore have a much longer useful life than those previously known and result in more efficient use Markers.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   A pivot wire according to the invention comprises a central core of a synthetic plastic material which has high abrasion resistance and which has sufficient torsional resilience to enable it to yield to torsional stress and it also comprises a braiding of a wear-resistant synthetic material around said core, said braiding having been coated with resin after its applioation to the core.

   When it is signaled that it yields to a torsional force, it is referred to the fact that if a fold or a knot tends to form while the thread is being pulled in its longitudinal direction, instead of resisting the forces at the 'place of the knot as with the metal and possibly cause permanent deformation, these forces force the material constituting the core to twist a certain distance on each side of the knot and therefore allow the fold to straighten out without permanent deformation.



  Nylon, acrylic resins and polyester resins are suitable plastics for forming the core of the improved yarn.



   The core chosen for the improved pivot yarn can be a single or multi-filament core.



  When using multi-filament core, it can be treated with resin before being covered by the braid,
It is also conceivable that with some of the cited plastics, the core may comprise one strand or more strands woven from fibers instead of being a core formed from one filament or more filaments.



   In its preferred form, the invention provides a pivot yarn for a gripper line comprising a single filament nylon core surrounded by a braid of continuous yarns.

 <Desc / Clms Page number 7>

 of nylon or of the product known to us the registered trademark * Terylene so as to be completely reopened and to be subsequently coated with renin, In some cases, there may be two coaxial layers consisting of braids applied separately and in which the first layer can be coated or not with a renin but the second layer of which must always be coated with resin.

   Renin can penetrate through the braid in a single layer and through the inner layer of a two-layer braid until it reaches the core so as to bind these constituents together to form a whole or it can be made so that in a double braid technique, only a light coating be applied to the first layer of the braid so as to allow this layer to move relative to the core, a heavier coating being applied to the outer layer.



   Urea-formaldehyde, phenol-formaldehyde, melamine-formaldehyde, and epoxy resins are suitable resins for use in the coating operation.



  In addition, other resins consisting of epoxy resins bonded to molybdenum disulphide and unsaturated polyester resins dissolved in styrene can be employed,
The present invention will now be described with reference to the accompanying drawings in which!
Figure 1 is a plan view of part of a clamp fitting as may be found in a felt of a paper machine.



   Figure 2 is a side view of the connector.



   Figure 3 is a view of an exemplary improved pivot wire with some parts removed so as to

 <Desc / Clms Page number 8>

 show the workmanship more clearly.



   As shown in Figures 1 and 2, the ends of a non-tubularly woven felt 10 are placed together end to end at 12 after attaching the woven tabs 14 and 16 which carry the alternating clamps 18, 20. After alternates these clamps, a pivot wire shown at 22 in Figures 1 and 2 is threaded through them, forming a raooord similar to a joint. A fitting of this kind is disclosed in Belgian patent 552,801.



   Referring now to Figure 3, the pivot wire is shown in more detail; it includes a solid core 21, a first layer of a braid 23 on which is applied a light coating of resin 25 and a second layer of braiding 27 in which there is a heavier coating of resin 29. The core 21 may be by example a single nylon filament of about 1 millimeter in diameter and the first braiding 23 constituted by a multiple thread of 250 denier of high strength Terylene. The assembly 21, 23 has the coating 25 of an epoxy-polyamide resin which is subsequently heat-dried. The second braiding layer 27 is also of Terylene and is heat-sealed after application of the resin coating 29. The outer or overall diameter of the pivot wire was about 2 millimeters.

   Other materials and dimensions may be adopted for other embodiments of the invention while remaining within the scope of the appended claims.



   The advanced pivot wires thus provided are durable and non-wrinkle and are highly resistant

 <Desc / Clms Page number 9>

 to wear. they are within the desired range of elasticity / flexibility ratio and the bonded braiding and resin coating provide both a high degree of wear resistance and low pinch abrasion as well as strength. substantially uniform to wear in depth towards the center.



    CLAIMS.



   1. Pivot wire for a pinion fitting comprising a central core of a synthetic plastic material which has high abrasion resistance and which has sufficient torsional resilience to allow it to yield to torsional stress which would otherwise cause the formation of folds and also comprising around said core at least one layer of a braiding made of a wear-resistant synthetic material, said braiding having been coated with resin after its application to the core.


    

Claims (1)

2. Fil de pivot suivant la revendication 1 dans lequel la matière du noyau est choisie dans le groupe comprenant le nylon, les résines acryliques et les résine. de polyester. 2. The pivot yarn of claim 1 wherein the core material is selected from the group consisting of nylon, acrylic resins and resins. of polyester. 3. Fil de pivot suivant la revendication 1 dans lequel le noyau synthétique est un seul filament choisi dans le groupe comprenant le nylon, les résines acryliques et les résines de polyester. 3. The pivot yarn of claim 1 wherein the synthetic core is a single filament selected from the group consisting of nylon, acrylic resins and polyester resins. 4. Fil de pivot suivant la revendication 1 dans lequel le noyau synthétique est à filaments multiples choisis dans le groupe comprenant le nylon, les résines aoryliques et les résines de polyester, <Desc/Clms Page number 10> 5. Fil de pivot suivant la revendication 1 dans lequel le noyau synthétique est un filament multiple choisi dans le groupe comprenant le nylon, les résines acryliques, les résines de polyester et est traité par une résine avant d'être recouvert par la dite oouohe de tressage. 4. The pivot yarn of claim 1 wherein the synthetic core is multifilament selected from the group consisting of nylon, aoryl resins, and polyester resins, <Desc / Clms Page number 10> 5. Pivot yarn according to claim 1 wherein the synthetic core is a multiple filament selected from the group consisting of nylon, acrylic resins, polyester resins and is treated with a resin before being covered with said oouohe. braiding. 6. Fil de pivot pour un raccord à pinces comprenant un noyau de nylon en un seul filament recouvert par une seule oouohe tressée formée de fils continus de nylon ou térylène, et un enduit de résine sur la surface externe de la dite oouohe. 6. Pivot wire for a clamp fitting comprising a nylon core in a single filament covered by a single braided thread formed of continuous nylon or terylene threads, and a resin coating on the outer surface of said thread. 7. Fil de pivot pour un raccord à pinces comprenant un noyau central en une matière plastique synthétique qui possède une résistance élevée à l'abrasion et qui possède une résilienoe à la torsion suffisante pour lui permettre de céder à un effort de torsion qui autrement causerait la formation de plis et comprenant aussi sur le dit noyau une première couche d'un tressage en une matière synthétique résistant à l'usure, un enduit de résine sur la dite première couche, une seconde couche d'un tressage en une matière synthétique résistant à l'usure recouvrant le dit enduit de résine et un second enduit de résine sur la surface externe de la dite seconde couche de tressage. 7. Pivot wire for a clamp fitting comprising a central core of a synthetic plastic material which possesses high abrasion resistance and which has sufficient torsional resiliency to allow it to yield to a torsional force which would otherwise cause the formation of folds and also comprising on said core a first layer of a braiding of a wear-resistant synthetic material, a resin coating on said first layer, a second layer of a braiding of a resistant synthetic material wear covering said resin coating and a second resin coating on the outer surface of said second braiding layer. 8. Fil de pivot suivant la revendication 7 dans lequel l'enduit de résine sur la dite première couche traverse le tressage jusqu'au noyau et lie le tressage et le noyau ensemble en un tout. 8. The pivot wire of claim 7 wherein the resin coating on said first layer passes through the braid to the core and bonds the braid and core together as a whole. 9. Fil de pivot suivant la revendication 7 dans lequel l'enduit de résine appliqué à la première oouohe du tressage est insuffisant pour ne pas laisser le tressage libre de se mouvoir par rapport au noyau. <Desc/Clms Page number 11> 9. Pivot wire according to claim 7 wherein the resin coating applied to the first oouohe of the braiding is insufficient not to leave the braiding free to move relative to the core. <Desc / Clms Page number 11> 10. ?il de pivot suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes dans lequel la résine utilisée pour l'enduit de tressage est choisie dans le groupe comprenant des mélanges epoxy-polyamide, urée-formaldéhyde, EMI11.1 phaaol.i'prma.déhyde, résines epoxy, mélaàine-formalddhyde, résines epoxy liées au bisulfure de molybdène et résines de polyesters insaturés dissoutes dans le styrène. 10. Pivot eye according to either of the preceding claims, in which the resin used for the braiding coating is chosen from the group comprising mixtures of epoxy-polyamide, urea-formaldehyde, EMI11.1 phaaol.i'prma.déhyde, epoxy resins, melaine-formaldehyde, epoxy resins bound to molybdenum disulfide and unsaturated polyester resins dissolved in styrene.
BE633534D BE633534A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE633534A true BE633534A (en)

Family

ID=201038

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE633534D BE633534A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE633534A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0974698B1 (en) Braided rope
RU2485227C2 (en) Fishing lines with structure &#34;core-shell&#34; comprising short fibers
EP0853547B1 (en) Flat strip, in particular for reinforcing ducts, method for making same, and ducts reinforced therewith
US20140057103A1 (en) Line Systems and Methods and Chafe Jackets Therefor
EP1419338B1 (en) Flat textile strip forming one layer of a flexible duct that is used for hydrocarbon transport and the duct thus formed
JPS63256783A (en) Production of loop-shaped sling member
EP2807296B1 (en) Hybrid elastic cable and process for manufacturing such a cable
FR2597568A1 (en) NEW FLEXIBLE PIPE FOR USE AT HIGH PRESSURE AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
EP0428430B2 (en) Reinforcing yarn for stiffening fabric or technical textile applications and process for its manufacture
FR2659709A1 (en) ANTI-VIBRATORY ELASTIC SLEEVE, PARTICULARLY FOR EXHAUST COUPLING, AND METHOD FOR PRODUCING AN ANTI-VIBRATORY ELASTIC SLEEVE.
BE633534A (en)
US20230032622A1 (en) Bend fatigue resistant blended rope
WO2006037975A2 (en) Elongate members such as cables and tubes, and methods of termination thereof
US1243337A (en) Spinning-machine band.
JPH0248475Y2 (en)
JPH04131690U (en) multilayer fiber rope
JP7232454B2 (en) Synthetic fiber rope and its manufacturing method
WO2018231063A2 (en) A chain formed of linked flexible loops, and an apparatus and a method of manufacture of said loops
US20220018064A1 (en) Rope Eye Splice and Systems, Apparatus &amp; Methods for Forming an Eye in a Rope
US20100059193A1 (en) Belt for Shoe Press
US3177539A (en) Pintle wires
CH445845A (en) Object in elastic material, comprising a textile reinforcement
JPS5870726A (en) Weft yarn and production thereof
JP2023150090A (en) Bag body provided with hanging rope for engineering work
FR3124175A1 (en) FLEXIBLE LINK PACKAGED AND AVAILABLE BY DEVIDEMENT