BE548048A - - Google Patents

Info

Publication number
BE548048A
BE548048A BE548048DA BE548048A BE 548048 A BE548048 A BE 548048A BE 548048D A BE548048D A BE 548048DA BE 548048 A BE548048 A BE 548048A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
message
sheets
shaft
paper
received
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE548048A publication Critical patent/BE548048A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04LTRANSMISSION OF DIGITAL INFORMATION, e.g. TELEGRAPHIC COMMUNICATION
    • H04L13/00Details of the apparatus or circuits covered by groups H04L15/00 or H04L17/00
    • H04L13/02Details not particular to receiver or transmitter
    • H04L13/08Intermediate storage means

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Pile Receivers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne des.'perfectionnements aux appareils téléimprimeurs et, plus particulièrement, un mécanis- me permettant l'empilage des feuilles de message dans leur ordre de réception. 



   Dans les téléimprimeurs de ce type, l'impression des messages est réalisée sur une bande continue de papier qui est avan- cée de ligne par ligne devant le mécanisme imprimeur. Un opérateur est habituellement chargé de découper la.bande de papier pour sépa- rer les différents messages reçus. Cette opération manuelle a déjà été supprimée en adjoignant à l'appareil téléimprimeur un dispositif de sectionnement automatique, ce dispositif étant commandé par la réception d'un signal spécial de fin de message transmis de l'émet- teur distant. Les messages sont ensuite transportés à un point de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 groupement du bureau par une bande convoyeuse. 



   Il est souvent avantageux que les feuilles de messa- ges soient disposées en pile dans leur ordre de réception, le   dernia   message reçu étant placé sous le message précédent. La réalisa- tian d'un dispositif permettant d'obtenir ce résultant s'est avérée jusqu'à présent difficile, principalement du fait que   la'longueur   des feuilles de messages est extrêmement variable. 



   L'objet de l'invention est de réaliser un mécanisme permettant l'empilage des feuilles de messages suivant l'ordre dans lequel ils sont reçus, le dernier reçu étant placé dans la pile sous le précédent et ceci indépendamment de la longueur de chacun. 



   Une des caractéristiques de l'invention réside dans un téléimprimeur du type à impression sur page fournie à partir d'une bande de papier continue comportant un mécanisme constitué par un élément mobile autour d'un axe, le dit élément assurant le main- tien des feuilles des messages précédemment reçus de manière à per- . mettre l'avance de la bande de papier d'enregistrement du message en cours de réception sous les dites feuilles, la réception d'un signal particulier en fin de message provoquant le sectionnement de la bande de papier et la rotation de l'élément;

   le dit élément venant alors se placer sous la feuille sectionnée pour l'amener sous les feuilles des messages précédents, des moyens étant prévus pour maintenir les dites feuilles pendant le mouvement de rotation de l'élément, ce mécanisme permettant l'empilage des failles des messa   ges   suivant leur ordre de réception et indépendamment de leur lon-   gueur.   



   Une autre caractéristique de l'invention réside dans le fait de constituer l'élément mobile par deux pièces solidires, la première pièce maintenant les feuilles des messages précédemment reçus, la seconde assurant le guidage de la bande d'enregistrement, la-rotation du mécanisme ayant pour effet de placer la première pièce dans la position précédemment occupée par la seconde, la dite 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 seconde pièce venant placer la feuille sectionnée sous la pile des felilles des messages précédents, remplaçant alors la première piè- ce. 



   Une autre caractéristique de' 1'invention réside dans le fait de produire l'énergie nécessaire et'suffisante à la rota- tion du mécanisme d'empilage par un dispositif élastique mis sous tension par le dispositif d'entraînement ligne par ligne de la ban- de de papier pendant l'enregistrement du message, la libération de l'énergie emmagasinée, par le dispositif' élastique étant placée sous le dépendance de l'opération de sectionnement de la bande, 
Une autre caractéristique de l'invention réside dans un dispositifde maintien des feuilles de message sur leur support constitué par des pièces mobiles autour, d'un axe placé sous la dé- pendance d'un organe de commande,'les feuilles de message étant main' tenues pressées, en position de repos et sous l'effet d'un disposi- tif élastique associé, contre l'élément du mécanisme d'empilage, et,

   en position de fonctionnement, contre leur support de manière à per- mettre la rotation du mécanisme d'empilage; 
Une autre caractéristique de l'invention réside dans le fait de constituer le support des feuilles de message par des pièces métalliques afin d'éviter l'accumulation de charges électro- statiques susceptibles d'être provoquées par le frottement du papier contre le boîtier. 



   Différentes autres caractéristiques ressortiront de la description qui va suivre, donnée à titre d'exemple non limitatif en se reportant aux figures annexées qui représentent : la   fig.l,   une vue en perspective de la partie supé- rieure d'un téléimprimeur du type connu, équipé d'un dispositif de sectionnement et de réception des feuilles de message; la   fig.2,   une vue en perspective faisant ressortir les détails du dispositif de réception réalisé selon la présente inven- tion. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   On a représenté sur la figure 1, un'téléimprimeur 10 contenu dans un boîtier 11. Ce téléimprimeur est d'un type connu et seules les parties nécessaires à la compréhension de la présente -invention y sont représentées. Une bobine fournit une bande conti- nue de papier qui est entraînée sur un rouleau devant un mécanisme d'impression (non représenté). Les signaux télégraphiques reçus de l'émetteur distant, assurent la sélection des leviers de frappe qui impriment chaque ligne de caractères de gauche à droite sur la largeur de la bande. Pendant la durée d'iumpression d'une ligne, la bande de papier est maintenue immobile, mais à la fin de chaque li- gne le mécanisme d'entraînement fait avancer la bande d'un interval- le de ligne. A ce moment, le mécanisme d'impression est ramené sur la gauche pour permettre l'impression de la ligne suivante. 



   Après son passage sur le rouleau 12, la bande de pa- pier S (figure   2) ,   est entraînée entre un couteau fixe 13 et un cou- teau mobile 14 qui font partie du dispositif de sectionnement repré- senté dans son ensemble par la référence 15. De tels dispositifs de sectionnement étant connus, on n'entrera pas d'avantage dans le détail de la description. Ayant dépassé le niveau des couteaux de sectionnement, la bande est entraînée entre les tiges 16 et 17 dont la fonction sera décrite ultérieurement. La bande est ensuite aven+ cée sur les lames-ressorts 18, 19, 21 et sur les tiges-guides 22. 



  Ces tiges-guides peuvent être constituées par exemple par cinq tiges parallèles recourbées chacune à leur extrémité supérieure et fixées à une tige commune 23 maintenue elle-même en place par le bord re- courbé du panneau d'assemblage 24. Les extrémités opposées des ti- ges-guides 22 sont recourbées vers le bas de façon à venir en con- tact avec la partie inférieure du panneau 24 afin de diriger la ba de de papier sur les tiges-guides. L'adjonction des   tiges-guides   été faite en vue d'éviter l'accumulation des charges électriques q pourrait se produire par effet électrostatique si la bande de pa avançait en frottant directement sur le panneau 24. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   De la partie de la description qui 3 été faite, il ressort que, au fur et à mesure que le message s'impime la bande avance sur les tiges-guides 22 après être passée successivement en- tre les couteaux 13 et 14 et   en.tre   les tiges 16 et   17.   A la fin du message, un signal spécial, transmis par l'émetteur distant pro- voque le coupure de la bande par actionnèrent du couteau mobile 14 de façon connue. 



   On remarquera, sur la figure 2, que les tiges 16 et 17 sont coudées à leurs extrémités et fixées sur la tranche des dis positifs 25 et 26 respectivement montés sur les arbres 27 et 28 Pour faciliter la description, l'ensemble des tiges 16, 17, des dis- ques 25, 26 et des arbres 27 et 28 sera appelé "dispositif élévateur Les extrémités des arbres 27 et 28 pivotent sur le boîtier 29 du téléimprimeur. L'arbre 38 est monté sur le côté droit du boîtier, l'arbre   27,   de la même manière, sur le côté gauche. Le rouleau 12 a son arbre de rotation 31, comportant un épaulement 33, monté sur un support 32 qui lui sert de palier. De même, un arbre 34 avec un épaulement 35 est'monté librement à l'autre extrémité du support 32.

   Une poulie 36 est montée sur l'arbre 31 et une poulie 37 sur l'arbre 34 La poulie 37 est constituée par un   barillet   à l'inté- rieur duquel est disposé un ressort en spirale dont l'une des   extré-     mités   est fixée à l'arbre 34 tandis que l'autre extrémité est soli- daire du barillet. L'engrenage 39, monté sur l'arbre 34 engrène un pignon 41 monté   sur' l'arbre   28 du dispositif élévateur. Le rouleau 12 effectue un mouvement intermittent de rotation réglé par le mé- cnisme d'entraînement ligne par ligne du téléimprimeur.

   La rota- 'tion du rouleau et de son arbre 31 est communiquée à l'arbre   34   au moyen d'une transmission élastique constituée par un ressort   héli-     coldal   42 accouplant les poulies 36 et 37; ce mécanisme assure l'en- traînement du dispositif élévateur. L'immobilisation temporaire de ce dernier est assurée par une came   d'échappement   43 fixée à l'arbre 47 et commandée par un levier d'échappement 44. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  Pedant le temps de blocage de l'arbre 27, la rotation de l'arbre 31 a pour effet de bander le ressort en spirale. 38 Lorsque l'é- nergie emmagasinée dans le ressort atteint une certaine valeur, le ressort 42 glisse alors sur la poulie 37. La libération de la came 43 provoque une rotation de 180  du dispositif élévateur dans le sens des aiguilles d'une montre ; à ce moment, le levier d'échappe- ment bloque à nouveau la came 43 
On se rappelera que, au fur et à mesure de son   impre   sion la bande de papier progresse entre les tiges 16 et 17 et qu'à la fin   du.. message,   le couteau 14 effectue le sectionnement de la bande.

   En .avançant pour couper la bande de papier, le couteau mobile agit sur un levier   intermédiaire   45 et le fait tourner dans le sens des aiguilles d'une montre afin de soulever le levier d'échappement 44. A ce moment, le ressort spiral 38 est   suffisamment   bandé par la rotation du rouleau pour imprimer au dispositif éléva- Leur un mouvement de rotation rapide. Après avoir effectué le sec-   tionnement   de la bande, le couteau mobile revient immédiatement en position de repos, ce qui permet au levier intermédiaire 45 de re- prendre sa position initiale et au levier 44 de bloquer à nouveau la came 43 sous l'action d'un ressort 46 fixé à une extrémité du le- vier 44 et rattaché au boîtier 29.

   De cette façon, le dispositif élévateur effectue une rotation intermittente de 180  
Les lames-ressorts 18, 19 et 21 sont fixées à la ti- ge 47 par soudure ou tout autre procédé approprié. Deux supports 48 et    9, ,fixés   au-dessus du boîtier 29, servent de paliers à l'arbre   47. Aussitôt   que le dispositif élévateur   commence   à tourner après libération de la came 4..3, la came bl ferme le contact 52 qui   provo.-   que l'excitation de l'électro-aitnant 53 L'armature   54   se rétracte et fait tourner le bras de levier 55 dans le sens des aiguilles dtu- ne montre par l'intermédiaire d'une bielle 56 qui relie l'armature de l'électro à la partie inférieure du bras du levier 55.

   Ce der- nier pivote en 57 sur un axe fixé au panneau   29.   La rotation du bra de levier 55 fait tourner la tige 58, fixée sur l'arbre 47, dans le 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   @ens   contraire des aiguilles d'une contre et abaisse les   extraites   supérieures des lames- ressorts 18 19 et 21. De cette façon les 1emes-ressorts sollicitées vers les tiges-guides respectives   22,     maintiennent   les feuilles de message   précéderaient   coupées reposant sur les tiges-guides. la fin de' la demi-rotation du dispositif élévateur, le contact 52 se trouve de nouveau ouvert, l'électro 53 se désexcite et permet le retour en position normale des lames 18, 21, sous l'action du ressort 50. 



   Pendant l'impression du message en cours de réceptior la bande de papier avance ligne par ligne, entre les tiges 18 et 17, sous la ou les précédentes feuilles de message stockées et main' tenues par les lames   18-21   et la tige   17.   



   Lors de la réception du signal "fin de message", la position de maintien des feuilles du ou des messages ainsi que de la   #feille   de message qui vient d'être enregistré est inversée et se trouve assurée dans leur partie supérieure du fait de la rota- tion de l'arbre 47, comme décrit précédemment. 



   La rotation du dispositif élévateur a pour effet de faire passer la tige supérieure 17 de l'autre côté de l'extrémité      arrière'de la feuille S qui vient d'être sectionnée, tandis que la tige s'élève pour venir prendre la position précédemment occupée par la tige 17.

   A 1a fin de la rotation de 0  du dispositif élé- vateur, l'électro 53 étant   desexcité,   le   maintien   des feuilles est de nouveau assuré par la partie inférieure des lames 18-21 et la tige 16 Le dispositif est de nouveau prêt à recevoir la bande d'enregistrement du message suivant.   Le   cycle recommence alors, la bande de papier venant prendre place sovs la feuille du dernier mes sage reçu, 
On constate que de cette façon, les différentes feuilles de message   constituent   une pile raaintenue en place contre Les tiges-guides 22 les bords arrière des feuilles se trouvent   automatiquement alignés.   



   Tous les éléments du   mécanisme   d'empilage des   feuil-   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 les de message sont montés sur le panneau 29 qui pivote en   61   sur le boîtier du téléimprimeur (fig.1). Cn peut de cette manière, avoir accès à l'intérieur du téléimprimeur sans être gêné par le dispositif d'empilage des feuilles.

   Lorsque le panneau 29 est sou- levé, les engrenages 39 et 41   dégrènent.   Lorsque le panneau est re:nis en place, ces engrenages engrènent et le ressort 62 maintiens sur l'engrenage 39 la pression nécessaire à son accouplement avec l'engrenage 41, Ce ressort a une de ses extrémités fixée à un doigt prolongeant la partie inférieure de la patte-support 32   tandi.   que son autre extrémité peut être fixée à n'importe quel point con- venable choisi sur le bâti du téléimprimeur. 



   Le'mode de réalisation qui vient d'être décrit   n'a   ét donné qu'à titre d'exemple non limitatif, il est bien évident que différentes variantes peuvent être conçues sans pour autant sor- tir du cadre de la présente invention.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to improvements to teleprinter apparatus and, more particularly, to a mechanism for stacking message sheets in the order they are received.



   In teletypewriters of this type, the printing of the messages is carried out on a continuous web of paper which is advanced line by line in front of the printing mechanism. An operator is usually responsible for cutting the strip of paper to separate the various messages received. This manual operation has already been eliminated by adding an automatic disconnection device to the teleprinter apparatus, this device being controlled by the reception of a special end-of-message signal transmitted from the remote transmitter. The messages are then transported to a point of

 <Desc / Clms Page number 2>

 grouping of the office by a conveyor belt.



   It is often advantageous for the message sheets to be stacked in the order they were received, the last message received being placed under the previous message. The realization of a device for obtaining this result has heretofore proved difficult, mainly because the length of the message sheets is extremely variable.



   The object of the invention is to provide a mechanism allowing the stacking of message sheets according to the order in which they are received, the last receipt being placed in the stack under the previous one and this independently of the length of each one.



   One of the characteristics of the invention resides in a teleprinter of the page printing type supplied from a continuous strip of paper comprising a mechanism consisting of an element movable around an axis, the said element ensuring the maintenance of data. sheets of previously received messages so as to per-. placing the advance of the tape of recording paper of the message being received under said sheets, the reception of a particular signal at the end of the message causing the cutting of the tape of paper and the rotation of the element;

   the said element then coming to be placed under the cut sheet to bring it under the sheets of the preceding messages, means being provided to hold the said sheets during the rotational movement of the element, this mechanism allowing the stacking of the faults of the messages in the order in which they are received and regardless of their length.



   Another characteristic of the invention lies in the fact of constituting the movable element by two solid parts, the first part holding the sheets of the previously received messages, the second ensuring the guidance of the recording tape, the rotation of the mechanism. having the effect of placing the first part in the position previously occupied by the second, the said

 <Desc / Clms Page number 3>

 second piece placing the cut sheet under the stack of sheets from the previous messages, then replacing the first piece.



   Another feature of the invention lies in the fact that the energy necessary and sufficient for the rotation of the stacking mechanism is produced by an elastic device put under tension by the line-by-line drive device of the ban. - of paper during the recording of the message, the release of the stored energy, by the elastic device being placed under the dependence of the operation of cutting of the tape,
Another characteristic of the invention resides in a device for holding the message sheets on their support constituted by movable parts around an axis placed under the dependence of a control member, the message sheets being hand. 'held pressed, in rest position and under the effect of an associated elastic device, against the element of the stacking mechanism, and,

   in the operating position, against their support so as to allow rotation of the stacking mechanism;
Another characteristic of the invention resides in the fact of constituting the support of the message sheets by metal parts in order to avoid the accumulation of electrostatic charges liable to be caused by the friction of the paper against the case.



   Various other characteristics will emerge from the description which follows, given by way of nonlimiting example with reference to the appended figures which represent: FIG. 1, a perspective view of the upper part of a teleprinter of the known type , equipped with a device for cutting and receiving message sheets; FIG. 2, a perspective view showing the details of the receiving device produced according to the present invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   FIG. 1 shows a teleprinter 10 contained in a box 11. This teleprinter is of a known type and only the parts necessary for understanding the present invention are represented therein. A spool provides a continuous web of paper which is drawn onto a roll past a printing mechanism (not shown). The telegraphic signals received from the remote transmitter ensure the selection of the striking levers which print each line of characters from left to right across the width of the strip. During the time that a line is pressed, the web of paper is kept stationary, but at the end of each line the drive mechanism advances the web one line interval. At this time, the printing mechanism is returned to the left to allow printing of the next line.



   After its passage over the roller 12, the strip of paper S (FIG. 2) is driven between a fixed knife 13 and a movable knife 14 which form part of the severing device represented as a whole by the reference 15. Since such disconnecting devices are known, no further detail will be entered into the description. Having passed the level of the severing knives, the strip is driven between the rods 16 and 17, the function of which will be described later. The strip is then fed onto the leaf springs 18, 19, 21 and onto the guide rods 22.



  These guide rods can be constituted, for example, by five parallel rods, each curved at their upper end and fixed to a common rod 23 itself held in place by the curved edge of the assembly panel 24. The opposite ends of the ti - ges-guides 22 are curved downwards so as to come into contact with the lower part of the panel 24 in order to direct the ba of paper on the guide rods. The addition of guide rods was made in order to avoid the accumulation of electric charges q could occur by electrostatic effect if the band of pa advanced by rubbing directly on the panel 24.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   From the part of the description which has been given, it emerges that, as the message is printed, the strip advances on the guide rods 22 after having passed successively between the knives 13 and 14 and at. Be the rods 16 and 17. At the end of the message, a special signal, transmitted by the remote transmitter causes the cutting of the tape by actuating the movable knife 14 in a known manner.



   It will be noted, in FIG. 2, that the rods 16 and 17 are bent at their ends and fixed on the edge of the positive devices 25 and 26 respectively mounted on the shafts 27 and 28 To facilitate the description, the set of rods 16, 17, disks 25, 26 and shafts 27 and 28 will be referred to as the "lifting device. The ends of shafts 27 and 28 pivot on the teletype housing 29. The shaft 38 is mounted on the right side of the housing, the shaft 38 is mounted on the right side of the housing. shaft 27, in the same way, on the left side. Roller 12 has its rotating shaft 31, having a shoulder 33, mounted on a support 32 which acts as a bearing for it. Likewise, a shaft 34 with a shoulder 35 is 'freely mounted at the other end of the support 32.

   A pulley 36 is mounted on the shaft 31 and a pulley 37 on the shaft 34 The pulley 37 consists of a barrel inside which is disposed a spiral spring, one of the ends of which is fixed. to the shaft 34 while the other end is integral with the barrel. The gear 39, mounted on the shaft 34 meshes with a pinion 41 mounted on the shaft 28 of the elevator device. The roller 12 performs an intermittent rotational movement controlled by the teleprinter line-by-line drive mechanism.

   The rotation of the roller and of its shaft 31 is communicated to the shaft 34 by means of an elastic transmission constituted by a coil spring 42 coupling the pulleys 36 and 37; this mechanism drives the lifting device. Temporary immobilization of the latter is ensured by an exhaust cam 43 fixed to the shaft 47 and controlled by an exhaust lever 44.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  During the blocking time of the shaft 27, the rotation of the shaft 31 has the effect of bending the spiral spring. 38 When the energy stored in the spring reaches a certain value, the spring 42 then slides on the pulley 37. The release of the cam 43 causes a 180 rotation of the lifting device in the direction of clockwise; at this moment, the exhaust lever again locks the cam 43
It will be remembered that, as it is printed, the strip of paper progresses between the rods 16 and 17 and that at the end of the message, the knife 14 cuts the strip.

   While advancing to cut the strip of paper, the movable knife acts on an intermediate lever 45 and turns it clockwise in order to lift the escape lever 44. At this time, the spiral spring 38 is sufficiently tightened by the rotation of the roller to impart to the lifting device a rapid rotational movement. After having carried out the sectioning of the strip, the movable knife immediately returns to the rest position, which allows the intermediate lever 45 to resume its initial position and the lever 44 to again block the cam 43 under the action. a spring 46 fixed to one end of the lever 44 and attached to the housing 29.

   In this way, the lifting device performs an intermittent rotation of 180
The leaf springs 18, 19 and 21 are attached to the rod 47 by welding or any other suitable method. Two supports 48 and 9, fixed above the housing 29, serve as bearings for the shaft 47. As soon as the lifting device begins to rotate after releasing the cam 4..3, the cam bl closes the contact 52 which provo.- that the excitation of the electro-entnant 53 The armature 54 retracts and rotates the lever arm 55 in the direction of clockwise by means of a connecting rod 56 which connects the electro frame at the bottom of the lever arm 55.

   The latter pivots at 57 on an axis fixed to the panel 29. The rotation of the lever arm 55 rotates the rod 58, fixed on the shaft 47, in the

 <Desc / Clms Page number 7>

   @environmentally of the needles of a counter and lowers the upper extracts of the leaf springs 18 19 and 21. In this way the 1st-springs urged towards the respective guide rods 22, maintain the message sheets previously cut resting on the rods -guides. at the end of the half-rotation of the lifting device, the contact 52 is again open, the electro 53 de-energizes and allows the return to the normal position of the blades 18, 21, under the action of the spring 50.



   During the printing of the message being received the web of paper advances line by line, between the rods 18 and 17, under the previous message sheet (s) stored and hand held by the blades 18-21 and the rod 17.



   When the "end of message" signal is received, the holding position of the sheets of the message (s) as well as of the message file which has just been recorded is reversed and is ensured in their upper part due to the rotation of shaft 47, as previously described.



   The rotation of the lifting device has the effect of passing the upper rod 17 on the other side of the rear end 'of the sheet S which has just been cut, while the rod rises to take the position previously occupied by rod 17.

   At the end of the 0 rotation of the lifting device, the electro 53 being de-energized, the maintenance of the leaves is again ensured by the lower part of the blades 18-21 and the rod 16 The device is again ready to receive the next message recording tape. The cycle then begins again, the strip of paper coming to take place over the sheet of the last message received,
It can be seen that in this way, the various message sheets constitute a stack retained in place against the guide rods 22; the rear edges of the sheets are automatically aligned.



   All parts of the sheet stacking mechanism

 <Desc / Clms Page number 8>

 the messages are mounted on the panel 29 which pivots at 61 on the teletypewriter box (fig.1). In this way, Cn can have access to the interior of the teleprinter without being hampered by the device for stacking the sheets.

   When panel 29 is lifted, gears 39 and 41 disengage. When the panel is re: nished in place, these gears engage and the spring 62 maintains on the gear 39 the pressure necessary for its coupling with the gear 41, This spring has one of its ends attached to a finger extending the lower part of the tandi support bracket 32. that its other end can be fixed at any convenient point chosen on the frame of the teleprinter.



   The embodiment which has just been described has been given only by way of non-limiting example, it is quite obvious that different variants can be designed without thereby departing from the scope of the present invention.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. Perfectionnements aux appareils téléimprimeurs du type à impression sur page fournie à partir d'une bande de papier continue consistant à prévoir un mécanisme permettant l'empilage des feuilles de messages suivant l'ordre dans lequel ils sont reçus, le dernier reçu étant placé dans la pile sous le précédent et ceci indépendanment de la longueur de chacun. Improvements to teleprinter devices of the page printing type supplied from a continuous strip of paper consisting in providing a mechanism allowing the stacking of the sheets of messages in the order in which they are received, the last receipt being placed in the pile under the previous one and this independently of the length of each one.
BE548048D BE548048A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE548048A true BE548048A (en)

Family

ID=174776

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE548048D BE548048A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE548048A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0021398B1 (en) Turnover device for sheets
FR2621305A1 (en) SHEET HANDLING APPARATUS
EP0128866B1 (en) Sheet feeding device for a printer or a typewriter
WO2012116781A1 (en) Tape paying out device for stamping machine
CH654255A5 (en) SUPPLY DEVICE FOR PRINTER OR WRITING MACHINE.
EP0251833B1 (en) Device for temporary storing flat articles
FR2465664A1 (en)
FR2595675A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR DISPENSING AND WINDING PACKAGING PAPER
BE548048A (en)
CH654256A5 (en) SHEET FEEDING DEVICE FOR PRINTER OR WRITING MACHINE.
FR2553394A1 (en) SEMIAUTOMATIC DOCUMENT FEEDING DEVICE FOR COPIER
EP3395737B1 (en) Paper roll dispenser, gaming terminal and printer provided with such a dispenser
FR2503633A1 (en) PAPER ADVANCING APPARATUS FOR PRINTER
BE547500A (en)
FR2488187A1 (en) SMALL PRINTER
CH268173A (en) Installation for counting and marking sheets cut from a strip.
BE427974A (en)
FR2536340A1 (en) DEVICE FOR CARRYING A SHEET OF PAPER OR THE LIKE FOR PRINTING IN A PRINTER
FR2740441A1 (en) Adhesive tape dispensing machine providing pre-cut tape lengths
US2868874A (en) Message accumulator and stacker
FR2981056A1 (en) SHEET-FORMED SUPPORT ADVANCE DEVICE AND SHEET-FORMED SUPPORT TREATMENT DEVICE
BE567432A (en)
CH488231A (en) Wrapping paper dispensing device for coin wrapping machine
BE415165A (en)
FR2759994A1 (en) Sheet transport mechanism for printers, facsimile machines and scanners