BE511197A - - Google Patents

Info

Publication number
BE511197A
BE511197A BE511197DA BE511197A BE 511197 A BE511197 A BE 511197A BE 511197D A BE511197D A BE 511197DA BE 511197 A BE511197 A BE 511197A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
air
channel
channels
chambers
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE511197A publication Critical patent/BE511197A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F27FURNACES; KILNS; OVENS; RETORTS
    • F27BFURNACES, KILNS, OVENS, OR RETORTS IN GENERAL; OPEN SINTERING OR LIKE APPARATUS
    • F27B13/00Furnaces with both stationary charge and progression of heating, e.g. of ring type, of type in which segmental kiln moves over stationary charge
    • F27B13/02Furnaces with both stationary charge and progression of heating, e.g. of ring type, of type in which segmental kiln moves over stationary charge of multiple-chamber type with permanent partitions; Combinations of furnaces

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  FOUR A CHAMBRES. 



   La présente invention est relative à un four à chambres pour la cuisson et le traitement à la vapeur de pierres, briques a four, tuiles, tuyaux en grès et analogues, et a pour objet une amélioration des conditions d'exploitation et une augmentation du rendement de telles installations. 



   Il est avantageux de donner aux fours circulaires la forme de fours circulaires à chambres, afin de les rendre susceptibles d'usages di- vers. Suivant l'invention, chaque chambre possède alors ses brûleurs propres. 



  Les canaux d'air chaud,   les'canaux   d'échappement des gaz et les canaux de transfert sont disposés de façon que chaque chambre puisse être raccordée facultativement à ces canaux, indépendamment de la chambre voisine. Chaque chambre peut également fonctionner indépendamment de l'autre. En outre, le transport du feu de la chambre, qui est en plein feu, n'est pas gêné. L'ou- verture de clapets permet le transfert du feu dans la chambre voisine. Grâce à cet agencement, les gaz de fumée de la chambre, qui est en plein feu, peu- vent être employés au préchauffage   de -la   charge d'une autre chambre. 



   On effectue, de préférence, la liaison des chambres.avec les canaux, particulièrement avec le canal d'échappement des gaz ou le canal de transfert, en prévoyant des ponts ou des chapeaux. Ce mode de raccorde- ment procure, d'une part, une disposition claire des raccordements de cha- que chambre et, d'autre part, grâce aux organes'de'liaison mobiles, c'est- à-dire des ponts ou chapeaux amovibles, la possibilité d'accéder facilement aux canaux, pour les nettoyer, etc... Le canal de transfert est, de préfé- rence, disposé-de telle manière qu'il se trouve au-dessus du canal d'échap- pement des gaz, de sorte que les gaz de fumée du canal de transfert restent constamment soumis à un chauffage. 



   Une autre particularité de l'invention consiste en ce que dans les parois et entre les plafonds de chaque chambre sont prévus des espaces creux servant de canaux d'air. Ces canaux d'air peuvent être obturés par des dispositifs de fermeture particuliers, en sorte qu'on peut, au choix, injecter un courant d'air pour refroidir les chambres ou maintenir dans 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 celles-ci une couche d'air isolante au repos. La possibilité de créer un re- froidissement indirect dans chaque chambre séparée pour accélérer le servi- ce dufour a une importance considérable.

   Alors que jusqu'à''présent, on devait laisser refroidir lentement la chambre de traitement à la vapeur, après l'á- chèvement de ce traitement, grâce au refroidissement indirect suivant l'in- vention, ce temps peut être considérablement réduit, de sorte que la cham- bre peut être plus rapidement remise en service à d'autres fins. L'air chauf- fé dans la chemise d'air-pendant le refroidissement peut, à nouveau, être rendu pleinement productif, par exemple pour le séchage, la cuisson ou l'en- fumage. La chemise d'air est pourvue, à cet effet, de raccordements corres- pondants. Cet air chaud parcourt alors le même chemin   à   travers la chambre d'enfumage que le feu direct ou indirect. 



   Le four à chambres peut être alimenté au moyen de gaz de gazo- gène. Il peut toutefois également être équipé d'un foyer demi-gazogène. Sui- vant l'invention, des récupérateurs sont, dans ce cas, montés dans le foyer demi-gazogène bilatéral: et ce de telle sorte que l'air secondaire soit con- duit, par un canal collecteur se trouvant au-dessus de la voûte du foyer, hors de la voûte principale derrière le gaz et enflamme, par sa température élevée, les gaz. Une utilisation poussée des gaz secondaires est ainsi ga- rantie. Le réglage de l'air secondaire peut se faire au moyen de tiroirs. De cette façon, la chambre peut opérer facultativement, dans le haut comme aus- si dans le bas et grâce au choix de la position du tiroir, une cuisson ré- ductrice ou oxydante.

   Aussi bien dans le four à chambres à gaz que dans le four avec foyer demi-gazogène, on peut agencer l'installation de telle maniè- re que chaque chambre puisse être chauffée à partir de la sole et à partir du ciel. On crée ainsi une température uniforme. En.outre, on peut augmen- ter le volume de la charge. 



   L'invention est également relative au montage d'un canal de ver- nissage à l'aide duquel on peut procéder à un vernissage notablement meil- leur et irréprochable des objets à cuire dans le four, par pulvérisation. 



   Les agencements prévus suivant l'invention contribuent tous à accroître le rendement du processus de cuisson et à améliorer celui-ci et dépendent plus ou moins l'un de l'autre. En particulier, les avantages sont les suivants. L'étanchéisation complète de la chambre avec raccordements cor- respondants permet une utilisation universelle de chaque chambre. L'enfumage peut, comme dans le cas dufeu direct, se faire au moyen d'une chambre équi- librée. La chambre dans laquelle on procédé au traitement à la vapeur et au vernissage: (pour la silice, sous pression) peut être rendue disponible pour le service,en un temps réduit. Chaque chambre est isolée par le refroidis- sement indirect par air et ne permet pas de rayonnement de chaleur, donc pas de perte de chaleur. Par la contre-pression de l'isolation à température élevée, la chambre est complètement équilibrée.

   Par une bonne ventilation, cette chaleur est à nouveau recueillie et peut être utilisée pour la cuis- son, l'enfumage ou le séchage. Toutes les particularités se rapportent à la possibilité d'une utilisation très poussée de la chaleur, laquelle a permis d'obtenir une économie considérable tant en charbon qu'en frais et en temps. 



  Le four à chambres suivant l'invention garantit la production d'une marchan- dise réellement de qualité 
Les dessins ci-annexés illustrent deux exemples d'exécution de l'objet de l'invention. Dans ces dessins : - les figures 1 à 3 montrent un four à chambres à gaz suivant l'invention, la figure 1 étant une coupe longitudinale d'un bloc de chambres suivant I - I de la.figure 2. La figure 2 montre le bloc en plan, les diver- ses chambres étant représentées après coupe suivant a - a à f - f à des hau- teurs différentes. La figure 3 montre en élévation deux blocs de chambres op- posés, d'un côté le bloc de droite en coupe suivant III-III et de l'autre cô- té le bloc de gauche'en coupe suivant IIIa-IIIa. 



   Les figures 4 à 6 représentent une autre formé d'exécution d'un four à foyer demi-gazogène. La figure 4 est une coupe transversale d'une chambre suivant la ligne IV - IV de la figure 5. La figure 5 est une vue en 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 plan de la chambre après coupes suivant les lignes a à d, de la figure 4, ces coupes étant désignées sur la vue en plan par les lettres a à d. La fi- gure 6 est une coupe longitudinale de la chambre suivant la ligne VI - VI de la figure 5. 



   Le four suivant l'invention est constitué de telle sorte que le canal de cuisson est subdivisé par des parois étanches 2 en chambres indi- viduelles. Une série de fours de cette espèce forme un bloc de chambres. 



  Deux blocs de cette espèce sont fréquemment placés en regard l'un de l'au- tre, les canaux d'amenée et d'évacuation étant alors ménagés en leur milieu (figure 3). Les diverses chambres possèdent des brûleurs propres et sont rac- cordées de telle manière aux canaux d'air chaud, d'échappement des gaz et de transfert, que l'entretien du feu de chaque chambre peut se faire sous la dépendance ou indépendamment de celui de la chambre voisine.

   En particulier, 3 et 4 désignent les canaux de gaz, qui amènent le gaz aux brûleurs en-des- sous de chaque chambre, 5 les canaux d'échappement qui évacuent les gaz per- dus de chaque chambre dans le canal collecteur d'évacuation, 6 le canal col- lecteur d'évacuation par lequel les gaz sontamenés à la cheminée, 7 les ca- naux à air chaud par lesquels l'air chaud est amené aux brûleurs sur le côté des chambres, 8 le canal collecteur d'air chaud, 9 les canaux de transfert qui permettent le transfert du feu d'une chambre à l'autre, 10 les organes d'arrêt, de préférence des cloches de soupape, prévus dans les canaux de transfert. Le canal collecteur d'air chaud 8 se trouve directement au-dessus du canal collecteur de gaz d'évacuation 6 et est maintenu à la température requise par celui-ci.

   Du canal d'air chaud et du canal collecteur de gaz d'évacuation partent vers le haut des conduites qui peuvent être reliées aux canaux 5 et 9 de chaque chambre, par l'intermédiaire de chapeaux ou de ponts 11 (figure 4). Grâce à cet agencement,les gaz de fumée de la chambre qui est en plein feu peuvent être employés pour préchauffer la charge d'une autre chambre. 



   Chaque chambre 1 est entourée d'une chemise d'air, c'est-à-dire qu'il existe dans les parois des chambres un espace creux, respectivement un canal 12, dans lequel de l'air va et vient en zig-zag. Un tel canal 13 est prévu dans le ciel de chaque chambre. L'air entre dans la partie infé- rieure de l'espace creux 12 et parvient par un chemin en zig-zag dans l'es- pace creux 13 du ciel de la chambre, le canal 13 dans lequel l'air poursuit son chemin pouvant être raccordé à volonté. Le courant d'air, qui passe dans les canaux 12 et 13, sert d'une part au refroidissement indirect des chambres après le traitement à la vapeur, ce qui diminue notablement la durée du refroidissement des objets à cuire.

   Lorsqu'on obture les canaux 12 et 13, on obtient une couche d'air isolante au repos dans les canaux, grâce à laquelle un rayonnement de la chaleur vers l'extérieur est empêché. 



  La contre-pression, qui prend naissance par suite de la densité croissante de l'air dans les canaux, renvoie la chaleur qui se dégage de la chambre. 



  Par l'installation d'un canal circulaire à air chaud, dans lequel l'air chaud du refroidissement indirect ainsi que celui qui provient des chambres de refroidissement sont recueillis, il est possible de transférer l'air chaud présent dans une autre chambre d'enfumage ou dans une installation de séchage. Cet air chaud parcourt alors le même chemin à travers la chambre d'enfumage que le feu direct ou indirect. 



   Les chambres 21 du four des figures 4 à 6 sont équipées d'un foyer demi-gazogène bilatéral 22. En   particulier   23 désigne les récupéra- teurs encastrés, 24 le canal collecteur pour l'air secondaire, 25 la grille pour la sortie de l'air secondaire de la voûte principale en vue de l'in- flammation des gaz de fumée, 26 le tiroir de réglage des récupérateurs, 27 les canaux d'air pour le refroidissement du feu de la chambre et entre la première et la seconde voûte, 28 le tiroir de fermeture à l'entrée des ca- naux d'air,29 le canal pour l'entrée de l'air pour le vernissage, 30 l'en- trée du canal d'air pour le vernissage dans la cornue, 31 le canal de trans- fert pour amener le feu d'une chambre à l'autre, 32 le canal de gaz de fu- mée avec raccordement à la cheminée.

   Par les récupérateurs 23 construits des deux côtés à côté des foyers, l'air secondaire est amené, par un canal 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 collecteur 24 prévu au-dessus de la voûte de foyer 33, hors de la voûte prin- cipale derrière le courant de gaz   34,   et enflamme celui-ci, de sorte qu'une utilisation, à raison d'environ 80 pour cent, des gaz secondaires produits est garantie. Etant donné que des tiroirs 26 sont montés dans les récupéra- teurs, l'air secondaire peutêtre réglé et la chambre 21 peut opérer ainsi, au choix, dans le haut comme aussi dans le bas et par le choix de la posi- tion des tiroirs, une cuisson réductrice ou oxydante. 



   Afin d'améliorer l'action de vernissage, on a prévu en outre dans chaque chambre un canal d'air 29, au moyen duquel de l'air peut être injecté dans la chambre de cuisson au moyen d'une soufflerie ou analogue. L'air de la soufflerie pénètre en 30 dans la chambre de cuisson. Le vernissage se fait en général du fait que dans la chambre de cuisson 21, du sel est introduit par le haut, par exemple par l'ouverture 35 ménagée dans la chambre. Suivant l'invention, l'entrée 30 de l'air de la soufflerie se trouve en dessous de l'orifice de chargement 35, ceci pour que le sel soit pulvérisé uniformément dans la chambre de cuisson aumoyen de l'air comprimé. Pour augmenter l'action de pulvérisation, une paroi 36 peut encore être placée dans la chambre 21. 



  Cette paroi sert à constituer un filtre à coke 38 sur une grille 37, à tra- vers lequel l'air de la soufflerie est contraint de passer, pendant que le sel tombe par l'ouverture 35 de la chambre. Le filtre à coke a pour but de chauffer l'air de la soufflerie qui entre, pour fournir une encore meil- leure pulvérisation ou atomisation du sel. 



   Les diverses particularités de l'invention se complètent mutuelle- ment dans le but de permettre une utilisation importante de la chaleur, de réaliser l'économie de combustible conséquente et, en même temps, de permet- tre une amélioration de la qualité des objets à cuire. Grâce aux particula- rités de l'invention, il est possible d'atteindre dans le feu central des températures notablement plus élevées que celles pouvant être obtenues avec les fours connus jusqu'à présent et en même temps d'exécuter plus rapidement l'opération envisagée. Les agencements suivant-l'invention sont adaptés au type de construction du four, par exemple, du four à chambres à gaz ou des fours à foyer demi-gazogène. Chaque particularité peut être, toutefois, aus- si adoptée séparément pour elle-même. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Four à chambres avec flamme renversée, destiné à fonctionner en continu,caractérisé en ce que chaque chambre possède ses brûleurs pro- pres et en ce que les canaux d'air chaud, d'évacuation de gaz et de trans- fert sont disposés de façon que chaque chambre puisse être raccordée sépa- rément pour elle-même, par des ponts de transfert ou des chapeaux, au ca- nal d'air chaud, au canal d'évacuation, ainsi que, par l'entremise de cla- pets, au canal de transport, de sorte que l'entretien du feu de chaque chambre peut se faire sous la dépendance ou indépendamment de la chambre   voisine.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  CHAMBER OVEN.



   The present invention relates to a chamber kiln for baking and steaming stones, kiln bricks, tiles, stoneware pipes and the like, and has as its object an improvement in operating conditions and an increase in efficiency. such facilities.



   It is advantageous to give the circular ovens the form of circular chamber ovens, in order to make them susceptible of various uses. According to the invention, each chamber then has its own burners.



  The hot air channels, the gas exhaust channels and the transfer channels are arranged so that each chamber can be optionally connected to these channels, independent of the neighboring chamber. Each chamber can also function independently of the other. In addition, the transport of the fire from the chamber, which is in full fire, is not hampered. The opening of valves allows the fire to be transferred to the neighboring chamber. By virtue of this arrangement, the flue gases from the chamber, which is on fire, can be used to preheat the load in another chamber.



   The chambers are preferably connected with the channels, particularly with the gas exhaust channel or the transfer channel, by providing bridges or caps. This method of connection provides, on the one hand, a clear arrangement of the connections of each chamber and, on the other hand, thanks to the movable connecting members, that is to say bridges or caps. removable, the possibility of easy access to the channels, for cleaning them, etc ... The transfer channel is preferably arranged in such a way that it is above the exhaust channel gases, so that the flue gases from the transfer channel remain constantly heated.



   Another particularity of the invention consists in that in the walls and between the ceilings of each room are provided hollow spaces serving as air channels. These air channels can be closed by special closing devices, so that an air current can be injected as desired to cool the chambers or to keep in

 <Desc / Clms Page number 2>

 these an insulating air layer at rest. Of considerable importance is the possibility of creating indirect cooling in each separate chamber to speed up oven service.

   Whereas heretofore, the steam treatment chamber had to be allowed to cool slowly, after the completion of this treatment, by means of the indirect cooling according to the invention, this time can be considerably reduced. so that the chamber can be put back into service more quickly for other purposes. The heated air in the air jacket during cooling can again be made fully productive, for example for drying, cooking or smoking. The air jacket is provided with corresponding connections for this purpose. This hot air then travels the same path through the smoke chamber as the direct or indirect fire.



   The chamber furnace can be supplied by means of gas generator gas. However, it can also be fitted with a semi-gasifier. According to the invention, recuperators are, in this case, mounted in the two-sided semi-gasifier: and this in such a way that the secondary air is conducted, through a collecting channel located above the gasifier. vault of the fireplace, outside the main vault behind the gas and ignites, by its high temperature, the gases. Extensive use of secondary gases is thus guaranteed. The secondary air regulation can be done by means of drawers. In this way, the chamber can operate optionally, at the top as well as at the bottom and thanks to the choice of the position of the drawer, a reducing or oxidizing firing.

   Both in the gas chamber oven and in the oven with a semi-gasifier, the installation can be arranged in such a way that each chamber can be heated from the floor and from the sky. This creates a uniform temperature. In addition, the volume of the charge can be increased.



   The invention also relates to the mounting of a coating channel with the aid of which it is possible to carry out a notably better and irreproachable coating of the objects to be fired in the oven, by spraying.



   The arrangements provided in accordance with the invention all contribute to increasing the efficiency of the cooking process and to improving it and are more or less dependent on one another. In particular, the advantages are as follows. The complete sealing of the chamber with corresponding connections allows universal use of each chamber. The smoke can, as in the case of direct fire, be done by means of a balanced chamber. The chamber in which the steam treatment and varnishing is carried out: (for silica, under pressure) can be made available for service in a short time. Each chamber is isolated by indirect air cooling and does not allow heat radiation, so no heat loss. By the back pressure of the high temperature insulation, the chamber is completely balanced.

   With good ventilation, this heat is collected again and can be used for cooking, smoking or drying. All the peculiarities relate to the possibility of a very extensive use of heat, which made it possible to obtain a considerable saving in coal as well as in costs and time.



  The chamber furnace according to the invention guarantees the production of really good quality goods.
The accompanying drawings illustrate two exemplary embodiments of the subject of the invention. In these drawings: - Figures 1 to 3 show a gas chamber furnace according to the invention, Figure 1 being a longitudinal section of a block of chambers along I - I of Figure 2. Figure 2 shows the block in plan, the various chambers being represented after section following a - a to f - f at different heights. FIG. 3 shows in elevation two opposing blocks of chambers, on one side the right block in section along III-III and on the other side the left block in section along IIIa-IIIa.



   Figures 4 to 6 show another embodiment of a half-gasifier hearth furnace. Figure 4 is a cross section of a chamber taken along the line IV - IV of Figure 5. Figure 5 is a side view.

 <Desc / Clms Page number 3>

 plan of the chamber after sections taken along lines a to d in FIG. 4, these sections being designated in the plan view by the letters a to d. Figure 6 is a longitudinal section of the chamber taken on line VI - VI of Figure 5.



   The oven according to the invention is formed in such a way that the cooking channel is subdivided by sealed walls 2 into individual chambers. A series of ovens of this kind forms a block of chambers.



  Two blocks of this kind are frequently placed opposite one another, the supply and discharge channels then being formed in their middle (figure 3). The various chambers have their own burners and are connected in such a way to the hot air, gas exhaust and transfer channels, that the maintenance of the fire in each chamber can be done under or independently of that. from the next room.

   In particular, 3 and 4 denote the gas channels, which supply the gas to the burners below each chamber, the exhaust channels which discharge the waste gases from each chamber into the exhaust collector channel. , 6 the exhaust collector channel through which the gases are brought to the chimney, 7 the hot air channels through which the hot air is brought to the burners on the side of the chambers, 8 the air collector channel hot, 9 the transfer channels which allow the transfer of the fire from one chamber to another, 10 the shut-off members, preferably valve bells, provided in the transfer channels. The hot air collector channel 8 is located directly above the exhaust gas collector channel 6 and is maintained at the temperature required by the latter.

   From the hot air channel and the exhaust gas collecting channel lead upwards from the pipes which can be connected to the channels 5 and 9 of each chamber, by means of caps or bridges 11 (FIG. 4). With this arrangement, the flue gases from the chamber which is on fire can be used to preheat the charge of another chamber.



   Each chamber 1 is surrounded by an air jacket, that is to say that there is in the walls of the chambers a hollow space, respectively a channel 12, in which the air flows back and forth in a zig- zag. Such a channel 13 is provided in the sky of each room. The air enters the lower part of the hollow space 12 and arrives by a zig-zag path in the hollow space 13 of the sky of the chamber, the channel 13 in which the air continues its path. can be connected at will. The air stream, which passes through the channels 12 and 13, serves on the one hand for the indirect cooling of the chambers after the steam treatment, which considerably reduces the duration of the cooling of the objects to be cooked.

   When the channels 12 and 13 are closed, an insulating air layer is obtained at rest in the channels, by which heat radiation to the outside is prevented.



  The back pressure, which arises as a result of the increasing density of the air in the channels, returns the heat which is given off from the chamber.



  By installing a circular hot air duct, in which the hot air from indirect cooling as well as that which comes from the cooling chambers is collected, it is possible to transfer the hot air present in another chamber. smoking or in a drying installation. This hot air then travels the same path through the smoke chamber as the direct or indirect fire.



   The chambers 21 of the furnace of FIGS. 4 to 6 are equipped with a two-sided semi-gasifier 22. In particular 23 designates the recessed recuperators, 24 the collecting duct for the secondary air, 25 the grid for the outlet of the 'secondary air from the main vault to ignite the flue gases, 26 the recuperator adjustment slide, 27 the air channels for cooling the fire in the chamber and between the first and second vault , 28 the closing drawer at the inlet of the air channels, 29 the channel for the air inlet for varnishing, 30 the air channel inlet for varnishing in the retort , 31 the transfer channel to bring the fire from one chamber to another, 32 the flue gas channel with connection to the chimney.

   By the recuperators 23 built on both sides next to the hearths, the secondary air is brought, by a channel

 <Desc / Clms Page number 4>

 manifold 24 provided above the hearth vault 33, out of the main vault behind the gas stream 34, and ignites the latter, so that a use, at the rate of about 80 percent, of the secondary gas produced is guaranteed. Since the drawers 26 are mounted in the recuperators, the secondary air can be regulated and the chamber 21 can thus operate, as desired, at the top as also at the bottom and by the choice of the position of the drawers. , reducing or oxidizing cooking.



   In order to improve the varnishing action, there is further provided in each chamber an air channel 29, by means of which air can be injected into the baking chamber by means of a blower or the like. The air from the blower enters at 30 into the cooking chamber. The varnishing generally takes place because, in the cooking chamber 21, salt is introduced from above, for example through the opening 35 made in the chamber. According to the invention, the air inlet 30 of the blower is located below the charging port 35, so that the salt is sprayed uniformly into the cooking chamber by means of compressed air. To increase the spraying action, a wall 36 can still be placed in the chamber 21.



  This wall serves to constitute a coke filter 38 on a grid 37, through which the air from the blower is forced to pass, while the salt falls through the opening 35 of the chamber. The purpose of the coke filter is to heat the incoming blower air to provide even better atomization or salt atomization.



   The various peculiarities of the invention complement each other in order to allow a significant use of heat, to achieve the consequent saving of fuel and, at the same time, to allow an improvement in the quality of the objects to be used. cook. Thanks to the peculiarities of the invention, it is possible to reach in the central fire significantly higher temperatures than those obtainable with the ovens known hitherto and at the same time to carry out the operation more rapidly. considered. The arrangements according to the invention are adapted to the type of construction of the furnace, for example, of the furnace with gas chambers or furnaces with a semi-gasifier. Each feature can, however, also be adopted separately for itself.



   CLAIMS.



   1. Chamber furnace with inverted flame, intended to operate continuously, characterized in that each chamber has its own burners and in that the hot air, gas discharge and transfer channels are arranged. so that each chamber can be connected separately for itself, by transfer bridges or caps, to the hot air duct, to the exhaust duct, as well as, by means of cla- pets, to the transport channel, so that the fire maintenance of each room can be done under the dependence or independently of the neighboring room.


    

Claims (1)

2. Four à chambres suivant la revendication 1, caractérisé en ce que des canaux d'air sont prévus dans les parois des chambres et en- tre les plafonds des chambres, tandis que sont également prévus des dis- positifs de fermeture au moyen desquels ces canaux sont obturables, en sor- te qu'on peut, au choix, injecter un courant d'air pour le refroidissement des chambres ou maintenir une couche d'air isolante au repos dans le canaux. 2. Chamber oven according to claim 1, characterized in that air channels are provided in the walls of the chambers and between the ceilings of the chambers, while closing devices are also provided by means of which these. channels can be closed off, so that it is possible, as desired, to inject an air current for cooling the chambers or to maintain an insulating layer of air at rest in the channels. 3. Four à chambre suivant les revendications 1 et 2, caractéri- sé en ce que chaque chambre peut être chauffée à partir de la sole et à partir du ciel. 3. Chamber furnace according to claims 1 and 2, charac- terized in that each chamber can be heated from the floor and from the sky. 4. Four à chambres suivant les revendications 1 à 3, caractéri- sé en ce que le canal d'évacuation des gaz (6 et 32) est disposé sous le canal de transfert (8 et 31), en sorte que les gaz de fumée passant par le canal de transfert sont soumis à un chauffage constant. <Desc/Clms Page number 5> 4. Chamber furnace according to claims 1 to 3, charac- terized in that the gas discharge channel (6 and 32) is arranged under the transfer channel (8 and 31), so that the flue gases passing through the transfer channel are subjected to constant heating. <Desc / Clms Page number 5> 5. Four à chambres suivant les revendications 1 à 4, avec chauf- fage au moyen d'un foyer demi-gazogène, caractérisé en ce que, dans le fo- yer demi-gazogène, sont montés, des deux côtés, des récupérateurs (23) par lesquels l'air secondaire est conduit, à la hauteur de la culée, dans un ca- nal collecteur (24) se trouvant au-dessus de la voûte du foyer, et sort de la voûte principale par une grille (25), de sorte que cet air secondaire suit le gaz, et peut, grâce à sa température élevée, enflammer les gaz. 5. Chamber furnace according to claims 1 to 4, with heating by means of a semi-gasifier hearth, characterized in that, in the half-gasifier stove, are mounted, on both sides, recuperators ( 23) by which the secondary air is conducted, at the height of the abutment, in a collector channel (24) located above the vault of the hearth, and leaves the main vault through a grid (25) , so that this secondary air follows the gas, and can, thanks to its high temperature, ignite the gases. 6. Four à chambres suivant la revendication 5, caractérisé en ce que dans les récupérateurs sont montés des tiroirs (26) par lesquels l'air secondaire est réglé, ces tiroirs ayant pour but de permettre au four d'opé- rer au choix, dans le haut tout aussi bien que dans le bas, une cuisson ré- ductrice ou oxydante. 6. Chamber oven according to claim 5, characterized in that in the recuperators are mounted drawers (26) by which the secondary air is regulated, these drawers having the purpose of allowing the oven to operate as desired, at the top as well as at the bottom, a reducing or oxidizing firing. 7. Four à chambres suivant les revendications 1 à 6, caractérisé en ce qu'on prévoit un canal (29) pour l'amenée d'air, en particulier d'air de soufflerie, dans la chambre de cuisson, dont l'entrée (30) se trouve ap- proximativement en-dessous de la goulotte de chargement (35) pour le sel de vernissage. 7. Chamber oven according to claims 1 to 6, characterized in that there is provided a channel (29) for the supply of air, in particular blower air, into the baking chamber, the inlet of which (30) is located approximately below the loading chute (35) for the coating salt. 8. Four à chambres suivant la revendication 7, caractérisé en ce qu'une cornue (38) pourvue d'un filtre, par exemple d'un filtre à coke, est disposée dans le courant de la soufflerie sortant du canal d'évacuation et en ce que le courant de la soufflerie est conduit, grâce à une paroi ou chi- cane (36), à la voûte de la chambre de cuisson. 8. Chamber furnace according to claim 7, characterized in that a retort (38) provided with a filter, for example a coke filter, is arranged in the flow of the blower leaving the discharge channel and in that the current from the blower is conducted, by means of a wall or baffle (36), to the roof of the cooking chamber. 9. Procédé pour la mise en oeuvre du procédé d'enfumage dans le four à chambres suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la chambre est simplement alimentée à l'aide.de l'air chaud provenant de la chemise d'air, auquel on fait suivre le même chemin,à travers la charge, que le feu direct ou indirect. en annexe 2 dessins. 9. A method for carrying out the smoking process in the chamber oven according to claims 1 and 2, characterized in that the chamber is simply supplied with the aid of hot air coming from the jacket of air, which is made to follow the same path, through the charge, as the direct or indirect fire. in appendix 2 drawings.
BE511197D BE511197A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE511197A true BE511197A (en)

Family

ID=150046

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE511197D BE511197A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE511197A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JPS5914714B2 (en) Method for recovering and reevaluating heat from hot gases and hot gases
CN108489263A (en) A kind of tunnel oven hot air circulation method
CN104566487B (en) Totally-enclosed flue gas circulation system of straw gasification stove
CN204006647U (en) Semi-coal gas downward-burning type tubulation multistage heat exchange smoke-dust-free hot-air furnace
CN101294770A (en) Alloy melting heat-preserving crucible furnace
US7025589B2 (en) Wood burning oven
CH657695A5 (en) OVEN WITH OPEN ROOMS, FOR COOKING CARBON BLOCKS, COMPRISING A BLOWING PIPE.
CN1844817A (en) Coal-fired hot blast furnace with pre-combustion hearth and smoke circulating device
RU2715764C1 (en) Heating boiler
BE511197A (en)
CN202830108U (en) Strip steel continuous annealing regenerative burning furnace
CN108793781A (en) A kind of energy-saving and environment-friendly twin furnace lime burner furnace
CN206219497U (en) Furnace drying device and coke oven
RU2551183C2 (en) Heating device
RU2445550C1 (en) Heating device
RU2218525C2 (en) Chamber-type fire air-heater
CN202947123U (en) Coal-fired full-automatic gasification combustion boiler
RU2780178C1 (en) Bathhouse furnace
RU2413748C1 (en) Procedure for thermo-oxidative coking and device for its implementation
CN204115216U (en) A kind of novel coal hot-blast stove
RU2803764C1 (en) Long burning furnace
CN107841318A (en) The one-way heating system and heating means of external-heat low order fine coal continuous shale oven
CN109724088A (en) A kind of multistage gasification flash burning furnace
CN201199907Y (en) Close-packed type tobacco flue-curing house heater
RU1570311C (en) Method and apparatus for heating a furnace having metal preheating and final metal heating chambers