BE492955A - - Google Patents

Info

Publication number
BE492955A
BE492955A BE492955DA BE492955A BE 492955 A BE492955 A BE 492955A BE 492955D A BE492955D A BE 492955DA BE 492955 A BE492955 A BE 492955A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
insole
midsole
shoe
flexible
rubber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE492955A publication Critical patent/BE492955A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A43FOOTWEAR
    • A43BCHARACTERISTIC FEATURES OF FOOTWEAR; PARTS OF FOOTWEAR
    • A43B3/00Footwear characterised by the shape or the use
    • A43B3/10Low shoes, e.g. comprising only a front strap; Slippers
    • A43B3/101Slippers, e.g. flip-flops or thong sandals

Landscapes

  • Footwear And Its Accessory, Manufacturing Method And Apparatuses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Chaussure, telle que pantoufle poux l'intérieur, le sport et autres applications. 



   La présente invention concerne les chaussures et plus particulièrement les pantoufles, chaussures d'intérieur, de sport ,et autres   analogues.   



   On sait que l'on a déjà fabriqué des pantoufles en matière souple élastique avec les semelles faites en caoutchouc ou matière analogue pour conférer une stabilité limitée à la chaussure et donner du confort à la personne qui la porte. Cependant, on sait que ces pantoufles ou chaussures d'intérieur s'usent vite parce que la personne qui les porte ne se contente pas de les utiliser à l'intérieur. 



   La présente invention a pour but de créer une pantoufle ou chaussure d'intérieur fabriquée principalement en toile ou tissu souple et une semelle intérieure ou première en étoffe avec une semelle intermédiaire ou seconde flexible en caoutchouc vulcanisé et une semelle extérieure en cuir attachée de façon permanente et fai- sant corps avec la semelle intermédiaire en caoutchouc, l'ensemble étant lié et fixé en place par une bande d'entourage vulcanisée fixée à l'empeigne, à la semelle intermédiaire et à la semelle ex-   térieure   on cuir de façon à former une structure de chaussure 

 <Desc/Clms Page number 2> 

      d'un seul tenant. On obtient ainsi une pantoufle ou chaussure d'intérieur d'un type bien nouveau, qui est très résistante, très confortable et plaisante à porter. 



   Conformément à la présente invention, on fait usage d'une façon générale du mode particulier de piqûre et d'assem- blage de cette piqûre avec une semelle intermédiaire en caout- chouc, une semelle   extérieure   en cuir et une bande   d'entourage   servant à lier efficacement l'empeigne et les éléments formant la semelle perfectionnée. En conséquence, l'un des buts essen- tiels de l'invention est d'utiliser la bande d'entourage de façon qu'elle vienne en prise avec les bords de la semelle   intermédiai-   re et de la semelle extérieure en cuir, ainsi qu'avec la partie inférieure de l'empeigne en étoffe pour   assembler   et fixer ces éléments les uns aux autres en formant une chaussure d'un seul tenant . 



   L'invention vise encore à créer une pantoufle ou chaus- sure d'intérieur dans laquelle l'empeigne et la semelle intérieure ou première sont cousues   l'une à     l'autre à   une certains distance dcs côtés de la chaussure et leurs extrémités sont incrustées dans une semelle intermédiaire en caoutchouc vulcanisé, puis les bords de la semelle intermédiaire, de la semelle   extérieure   en cuir et de la partie inférieure de l'empeigne sont liés   ensemble   au moyen d'une bande d'entourage vulcanisée. 



   Une forme de réalisation d'une chaussure conforme à l'invention est représentée, à titre   d'exemple,   au dessin annexé . 



   La fig . 1 est une coupe longitudinale de la chaussure perfectionnée . 



   La   fige   2 est une coupe transversale suivant la ligne II-II de la fig. 1 . 



   La   fig. 5   est une coupe transversale schématique montrant les éléments séparés. 



   La pantoufle ou chaussure perfectionnée est constituée par une empeigne 1 en étoffe flexible ou autre   matière   appro- priée munis d'une doublure 2, une semelle intérieurs en étoffe 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 et caoutchouc en deux parties 3, une semelle   intermédiaire   en caoutchouc vulcanisé 4, une doublure en étoffe 5, une semelle extérieure en cuir 6 et une bande d'entourage   7.   



   Dans la confection de la chaussure,   l'empeigne   1, la doublure 2 et la semelle intérieure 5 sont fixées les unes aux autres en définissant la   contour   de la chaussure, par exemple par la piqûre 8, poux   former   la carcasse. 



   Cette carcasse est forcée sur une forme qui est plus large et plus longue que l'espace compris entre le contour des piqu- res, de façon que la partie inférieure de   l'empeigne   soit retour-   @   née vers l'intérieur en faisant un certain angle par rapport à l'extérieur de la chaussure et dans le même plan horizontal que la semelle intérieure ou première,   cornue   représenté en 9, et ainsi cette partie retournée vers l'intérieur fait partie du fond de la chaussure. 



   La partie 9 tournée vers l'intérieur de l'empeigne s'é- tend depuis les   côtés   de la chaussure vers l'intérieur jusqu'à une distance qui n'est pas inférieure à 3 mm et qui n'est pas supérieure à 6 mm; par suite, la ligne des   piqûres   se   trquve   écartée des   parois   de la chaussure pour former une partie du fond. 



   En posant la carcasse sur une forme, l'ensemble du fond de la chaussure, qui comprend la semelle intérieure ou première et la partie retournée vers l'intérieur 9 da   l'empeigne,   se   touve   tendu en tous sens. Lorsqu'elles sont tendues sur la forme, les extrémités de l'empeigne en étoffe et la semelle intérieure font saillie au-delà du contour du fond de la chaussure pour former une partie d'ancrage 10. 



   Ensuite, on pose sur le dessous de la semelle intérieure ou première 3, une couche de colle ou ciment 11 et la semelle intermédiaire 4, composée de caoutchouc vulcanisable et d'une cou- che de toile 5, est collée ou cimentée à la semelle  intérieure 3. 



   La toile se termine dans la région des piqûres, de sorte que la partie d'ancrage peut être incrustée dans la semelle intermédiaire. 



   Au cours de la vulcanisation, la semelle intermédiaire devient quelque peu plastique et, sous l'action de pression et de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 chaleur, la surface de dessous du caoutchouc est refoulée dans les interstices de la surface intérieure de la semelle extérieure, tandis que le dessous du caoutchouc est refoulé dans les interstices de la semelle intérieure   3. En   plus de ce refoulement du caoutchouc dans les interstices du caoutchouc et du cuir, le caoutchouc assure le maintien des fibres de ces éléments, en les liant ensem- ble. 



   Comme on le verra, une pantoufle ou chaussure d'intérieur confectionnée conformément à l'invention est constituée par un élément d'un seul tenant composé d'une semelle extérieure en cuir, d'une semelle intérieure flexible et d'une semelle intermédiaire en caoutchouc, cette dernière liant efficacement les éléments ensemble en utilisant une bande d'entourage en caoutchouc pour former une masse sensiblement homogène autour d'eux et au bas de la chaussure.      



  En assemblant ces éléments à l'adie de la masse homogène en caout- chouc et de la bande d'entourage, puis de la semelle intermédiaire avec l'ancrage des   extrémités de   l'empeigne et de la semelle inté- rieure dans la masse de caoutchouc à une distance notable du bord extérieur de la chaussure au-dessus d'une semelle extérieure en cuir, on produit une chaussure force et durable ayant toutes les caractéristiques d'une pantoufle et pouvant être utilisée comme une chaussure ordinaire. 



   La chaussure décrite présente l'avantage le plus important que la semelle intérieure ou première est partiellement constituée par l'empeigne et cette partie particulière de la semelle intérieure ou fond de la chaussure se trouve directement au-dessus de la semelle extérieure en cuir qui s'étend au delà du contour de la chaussure . 



   Bien que l'invention ait trait en   pranier   lieu à des pantoufles et chaussures d'intérieur analogues, elle est également applicable à des chaussures de sport, telles que celles utilisées pour les jeux de boules, à des chaussures de gymnastique spéciali-   sée,à   des chaussures de basket-ball et, plus ou moins, d'une façon générale à tous les types de chaussures d'athlétisme. Ceci est dû 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 au fait que la semelle en cuir, la semelle intermédiaire et l'em- peigne des chaussures se trouvent vulcanisées ensemble par l'utilisa tion d'une bande d'entourage en caoutchouc ou composé plastique ana- logue et qu'une masse inséparable est ainsi formée.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Shoe, such as indoor, sport and other applications.



   The present invention relates to shoes and more particularly to slippers, indoor shoes, sports shoes, and the like.



   It is known that slippers have already been manufactured in elastic flexible material with the soles made of rubber or the like to give limited stability to the shoe and to give comfort to the wearer. However, it is known that these indoor slippers or shoes wear out quickly because the wearer does not just use them indoors.



   It is an object of the present invention to provide an indoor slipper or shoe made primarily of flexible canvas or fabric and a fabric insole or insole with a flexible vulcanized rubber midsole or second and a permanently attached leather outsole. and being integral with the rubber midsole, the assembly being linked and secured in place by a vulcanized surround band attached to the upper, midsole and outsole of the leather so as to form a shoe structure

 <Desc / Clms Page number 2>

      in one piece. We thus obtain a slipper or indoor shoe of a very new type, which is very resistant, very comfortable and pleasant to wear.



   In accordance with the present invention, use is generally made of the particular method of stitching and assembling this stitching with a rubber midsole, a leather outer sole and an encircling band serving to. effectively link the upper and the elements forming the advanced sole. Accordingly, one of the essential objects of the invention is to use the wrap around band so that it engages the edges of the midsole and the leather outsole, thus. than with the lower part of the fabric upper to assemble and fix these elements to each other forming a one-piece shoe.



   The invention also aims to create an indoor slipper or shoe in which the upper and the insole or insole are sewn to each other at a certain distance from the sides of the shoe and their ends are embedded. in a vulcanized rubber midsole, then the edges of the midsole, leather outsole and lower part of the upper are tied together by means of a vulcanized surround band.



   One embodiment of a shoe according to the invention is shown, by way of example, in the accompanying drawing.



   Fig. 1 is a longitudinal section of the improved shoe.



   Fig. 2 is a cross section taken along line II-II of FIG. 1.



   Fig. 5 is a schematic cross section showing the separated elements.



   The improved slipper or shoe consists of an upper 1 of flexible fabric or other suitable material provided with a lining 2, an inner sole of fabric

 <Desc / Clms Page number 3>

 and two-part rubber 3, a vulcanized rubber midsole 4, a fabric lining 5, a leather outsole 6 and a surround band 7.



   In the making of the shoe, the upper 1, the lining 2 and the insole 5 are fixed to each other by defining the contour of the shoe, for example by the stitching 8, lice forming the carcass.



   This carcass is forced onto a form which is wider and longer than the space between the contour of the seams, so that the lower part of the upper is turned inward with a certain angle with respect to the outside of the boot and in the same horizontal plane as the insole or insole, retort shown at 9, and thus this part turned inwards forms part of the bottom of the boot.



   The part 9 facing the inside of the upper extends from the sides of the boot inwards to a distance which is not less than 3 mm and which is not more than 6 mm; as a result, the line of stitching is drawn away from the walls of the shoe to form part of the bottom.



   By placing the carcass on a form, the entire bottom of the boot, which comprises the insole or insole and the part turned inwards 9 of the upper, is stretched in all directions. When stretched over the last, the ends of the fabric upper and the insole protrude beyond the contour of the bottom of the shoe to form an anchor portion 10.



   Next, a layer of glue or cement 11 is placed on the underside of the insole or insole 3 and the midsole 4, composed of vulcanizable rubber and a layer of canvas 5, is glued or cemented to the sole. interior 3.



   The canvas ends in the area of the stitching, so that the anchor portion can be embedded in the midsole.



   During vulcanization, the midsole becomes somewhat plastic and, under the action of pressure and

 <Desc / Clms Page number 4>

 heat, the underside of the rubber is forced back into the interstices of the inner surface of the outsole, while the underside of the rubber is forced back into the interstices of the insole 3. In addition to this backflow of the rubber into the interstices of the rubber and leather, rubber maintains the fibers of these elements by binding them together.



   As will be seen, a slipper or indoor shoe made in accordance with the invention consists of a single piece element composed of a leather outer sole, a flexible insole and a rubber midsole. rubber, the latter effectively binding the elements together using a rubber wrap around to form a substantially homogeneous mass around them and at the bottom of the shoe.



  By assembling these elements to the adie of the homogeneous mass of rubber and the surrounding band, then of the midsole with the anchoring of the ends of the upper and of the insole in the mass of rubber at a substantial distance from the outer edge of the shoe above a leather outsole, a strong and durable shoe is produced which has all the characteristics of a slipper and can be used as an ordinary shoe.



   The shoe described has the most important advantage that the insole or insole is partially formed by the upper and that particular part of the insole or bottom of the shoe is located directly above the leather outsole which sits on the upper. 'extends beyond the contour of the shoe.



   Although the invention relates primarily to slippers and similar indoor shoes, it is also applicable to sports shoes, such as those used for boules, to specialized gymnastic shoes, to sports shoes. basketball shoes and, more or less, in general all types of athletic shoes. This is due

 <Desc / Clms Page number 5>

 the fact that the leather sole, the midsole and the toe of the shoes are vulcanized together by the use of a wrapping band of rubber or similar plastic compound and that an inseparable mass is thus formed.


    

Claims (1)

REVENDICATION Chaussure , telle que pantoufle pour l'intérieur, le sport et autres applications, constituée par une empeigne en étoffe sou- ple dont la partie d'extrémité inférieure est retournée vers l'in- térieur suivant un certain angle, une semelle intérieure ou première souple, des piqûres assemblant l'extrémité retournée vers l'inté- rieur de l'empeigne souple et l'extrémité de la semelle intérieure souple, les extrémités de l'empeigne et de la semelle intérieure prolongées au delà des piqûres formant des parties d'ancrage, une semelle intermédiaire en caoutchouc vulcanisé sur la semelle inté- rieure souple et la partie retournée vers l'intérieur de l'empeigne la partie d'ancrage étant incrustée dans la semelle intermédiaire, CLAIM Footwear, such as a slipper for indoors, sports and other applications, consisting of a flexible fabric upper with the lower end portion turned inward at an angle, an insole or insole flexible, stitching connecting the turned-in end of the flexible upper and the end of the flexible insole, the ends of the upper and the insole extended beyond the stitching forming parts of the upper. 'anchoring, a vulcanized rubber midsole on the flexible insole and the part turned towards the inside of the upper, the anchoring part being embedded in the midsole, une semelle extérieure en cuir vulcanisé sur le dessous de la semelle intermédiaire et une bande d'entourage vulcanisée sur les boxds de la semelle extérieure en cuir, de la semelle inter- médiaire et sur la partie inférieure de l'empeigne en l'étoffe. a vulcanized leather outsole on the underside of the midsole; and a vulcanized surround band on the boxds of the leather outsole, midsole and on the lower part of the fabric upper.
BE492955D BE492955A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE492955A true BE492955A (en)

Family

ID=137070

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE492955D BE492955A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE492955A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR940010325B1 (en) Shoe having a rigid back part
EP0754413B1 (en) Snow-surfing shoe
EP0804103B1 (en) Shoe assembly method
FR2743265A1 (en) SHOE FOR THE PRACTICE OF MONOSKI
CZ20033175A3 (en) Climbing shoe
BRPI1102307A2 (en) improved shank shoes
FR2803179A1 (en) Shoe having waterproof lining sleeve and water drainer
FR2499376A1 (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF A CROSS-COUNTRY SKI SHOE AND / OR DOUBLE-ROD HIKING AND SHOE OBTAINED
FR2504786A1 (en) Winter footwear having a one piece moulded body - with ancillary internal and external linings to ensure that the wall structure is waterproof
BE492955A (en)
KR101868466B1 (en) Assemblable Shoes
US2027557A (en) Shoe
EP0184996A2 (en) Football boot with lateral exterior lacing fastening and with a dorsal insertion under the upper
FR2563979A1 (en) Air-cushion sole for various shoes and, particularly, for sports shoes
EP0947144A1 (en) Sportshoe with partially covered frame
US2431858A (en) Shoe and method of making same
BE507288A (en)
BE1000548A6 (en) Method of making walking boot - involves bonding and stitching with upper being bonded to inner intermediate and median soles
US1706126A (en) Method of manufacturing boots and shoes
FR2590130A1 (en) Sports shoe, particularly for cross-country skiing
KR20210024376A (en) Manufacturing method of light weight shoes
RU58307U1 (en) COMBINED BOOTS FOR HUNTERS AND FISHERS
KR200384444Y1 (en) Sole structure for sandal
BE372373A (en)
BE430252A (en)