BE469383A - - Google Patents

Info

Publication number
BE469383A
BE469383A BE469383DA BE469383A BE 469383 A BE469383 A BE 469383A BE 469383D A BE469383D A BE 469383DA BE 469383 A BE469383 A BE 469383A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pump
pressure
valve
main control
hydraulic
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE469383A publication Critical patent/BE469383A/fr
Priority claimed from GB1311445A external-priority patent/GB593242A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B30PRESSES
    • B30BPRESSES IN GENERAL
    • B30B15/00Details of, or accessories for, presses; Auxiliary measures in connection with pressing
    • B30B15/16Control arrangements for fluid-driven presses

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Details Of Reciprocating Pumps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Dispositif de commande des presses hydrauliques". 



   La présente invention est relative à des dispositifs hydrauli- ques du type dans lequel on utilise une pompe à grande vitesse fonction- nant d'une façon continue pour la fourniture d'un liquide sous pression servant à actionner une presse hydraulique sous la commande d'une valve automatique. 



   Dans la pratique, on constate qu'il se produit une pression va- riable dans la conduite d'alimentation sous pression de la presse, et le but de la présente invention est d'éviter ce défaut de fonctionnement d'une manière simple et sûre. 



   Le dispositif perfectionné qui fait l'objet de la présente inven- tion comprend, en combinaison, une pompe à grande vitesse fonctionnant d'une façon continue, une valve de décharge automatique déchargeant les chambres de la pompe quand la pression qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite atteint une valeur maximum fixée d'avance, une valve principale de commande actionnée par la pression qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite, pour fournir le liquide à une pression plus faible pour la commande de la valve de décharge, et montée entre le débit de la pompe et la presse ou telle autre machine 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 hydraulique à a.ctionner, et un détendeur monté dans la conduite princi- pale du liquide sous pression,

   entre l'orifice de sortie de la valve principale de commande et la conduite d'admission de la presse ou de tel autre cylindre hydraulique. 



   La description qui va suivre en regard des dessins annexés don- nés à titre d'exemples non limitatifs, va bien faire ressortir comment l'invention peut-être mise en pratique. 



   Le dispositif représenté sur les figures   la..   lb et le des des- sins joints comprend une pompe A à pistons multiples à mouvement alter- natif à grande vitesse, agencée de façon à fonctionner d'une manière continue, une valve automatique B, pour décharger les chambres de la pompe A quand la pression qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite atteint un maximum d'une valeur fixée d'avance, une valve principale de commande C agencée de façon à être actionnée par la pres- sion qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite, de façon à fournir un liquide à une pression plus faible pour actionner la valve de décharge B, un détendeur D, agencé de façon à commander ou à régler le débit de liquide sous pression a.rrivant dans la presse ou tel autre appareil hydraulique. 



   Ainsi qu'on le voit sur les dessins joints, la conduite 1 dans laquelle la pompe débite est reliée à l'orifice d'admission du liquide sous pression de la valve principale de commande C au moyen d'une con- duite 2, tandis que le conduit d'admission 3 pour le liquide sous   pres-     sion dans la valve de décharge est relié à l'orifice de sortie 4, à à   pression réduite, de la valve principale de commande au moyen d'une con- duite 5. L'orifice 6 de sortie du liquide à haute pression d.e la valve principale de commande est relié à l'orifice d'admission 7 du détendeur par une conduite 8; tandis qu'une autre conduite 9 relie l'orifice de sortie 10 de ce détendeur à. la machine hydraulique, par exemple à la conduite d'alimentation en liquide sous pression d'une ou davantage de presses hydrauliques.

   La valve de décharge B comprend un piston 11 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fonctionnant automatiquement, qui se déplace dans le sens longitudinal et par rapport à l'orifice de décharge 12 prévu dans la paroi de chaque alésage 13 de la pompe, ces orifices 12 de sortie étant prévus en plus des orifices habituels 14 de décharge de la pompe, commandés par valve, le mouvement longitudinal précité étant effectué en sens contraire de l'action d'un ressort 15 constituant une charge d'une valeur fixée d'a- vance.

   Pour déplacer le piston 11 de cette façon, on admet le liquide sous pression dans une chambre 16 où il exerce son action sur un piston principal 17 et sur un piston hydraulique 18, le piston principal ayant une section sensiblement plus grande que celle du piston hydraulique sur lequel il est monté de façon à pouvoir exécuter un mouvement relatif in- dépendant. L'agencement étant réalisé de cette façon, la première partie de la course du piston de valve s'effectue par l'action du liquide sous pression qui s'exerce sur les actions combinées du piston 17 et du pis- ton 18, et on utilise ce mouvement, dans l'exemple représenté, pour dé- charger deux des chambres de la pompe.

   La décharge de la dernière ou troisième chambre de la pompe dans la série s'effectue au moyen du seul piston hydraulique, ce qui demande une augmentation appréciable de la pression du liquide avant que cette manoeuvre puisse se produire, en raison de la section beaucoup plus faible que le piston hydraulique of- fre au liquide sous pression, que celle offerte par le piston principal et le piston hydraulique combinés pour communiquer la première partie du mouvement de la course de décharge. Cela permet au dernier alésage de la pompe ou à la dernière pompe, quand on prévoit des pompes séparées, d'être mis rapidement en service et hors service pour fournir le liquide complémentaire nécessaire au dispositif hydraulique, par exemple pour compenser les fuites normales, tandis que les autres chambres de la pom- pe ou pompes restent déchargées. 



   La valve principale de commande C telle qu'elle est représentée, comprend un orifice d'admission 19 avec lequel l'orifice de sortie 6 est en communication libre par l'intermédiaire d'un anneau 20 et d'un clapet de retenue 21, de l'orifice de sortie 4, d'une valve de surcharge 22 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 a.ctionnée par un ressort et d'un orifice d'échappement 23. 



   A l'intérieur du corps de la valve est prévu un alésage 26 entou- ré des chambres annulaires 20 et 25, et destiné à recevoir un piston de valve 27 coulissant dans cet alésage avec un jeu réduit dans toute la mesure possible. Les chambres annulaires 20 et 25 sont en communication avec le volume intérieur de l'alésage 26 au moyen de deux jeux de con- duits radiaux, l'un de ces jeux, désigné pa.r 28, reliant   l'alésage  à la chambre annulaire inférieure 20, et l'autre jeu, désigné par 29, reliant l'alésage à la chambre annulaire supérieure 25. Un autre jeu de conduits radiaux 30 est prévu pour relier la chambre 25 à l'alésage en un point situé au-dessus du jeu de conduits 29, pour relier la chambre 25 à l'o- rifice d'échappement 23 quand le piston de valve est dans sa position basse. 



   Quand le piston 27 est dans la position haute, le liquide sous pression peut passer librement dans l'orifice de sortie   4,   et la valve de surcharge 22 est en même temps soumise à sa pression de façon que par un réglage approprié de cette valve de surcharge, elle fonctionne à une pression d'une valeur fixée d'avance qui est inférieure à la pression du liquide qui se trouve dans le conduit d'admission 19. Cette valve prin- cipale de commande alimente ainsi la valve de décharge en liquide sous pression pour assurer son fonctionnement, cette pression ayant n'importe quelle valeur désirée inférieure à la pression de débit de la pompe dans la conduite. 



   L'exemple du détendeur représenté sur les dessins joints, com- prend un piston 31 actionné par un ressort, représenté dans une position dans laquelle il est partiellement relevé, et qui comporte dans sa lon- gueur une partie 31a de section réduite, qui, lorsque le piston 31 est dans sa position inférieure normale, franchit les conduits reliant l'ad- mission 7 à l'orifice de sortie 10. Une chambre 32 prévue à la base d.e ce piston est en communication ouverte avec l'orifice d'admission 7 de la pression, et lorsque ce liquide atteint une pression suffisante pour surmonter la pression exercée vers le bas par le piston actionné par un 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ressort, ce piston monte pour isoler la conduite d'admission 7 de l'ori- fice de sortie 10 et pour ouvrir ce conduit d'admission sur l'échappe- ment.

   Quand la pression a suffisamment baissé, le piston descend pour rétablir la communication entre l'orifice d'admission précité et l'ori- fice de sortie. Par ce moyen, la pression du liquide qui sort par l'ori- fice 10 est maintenue à une valeur sensiblement constante.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Hydraulic press control device".



   The present invention relates to hydraulic devices of the type in which a continuously operated high speed pump is used for the supply of a pressurized liquid for operating a hydraulic press under the control of a hydraulic press. an automatic valve.



   In practice, it is found that varying pressure occurs in the pressurized supply line of the press, and the object of the present invention is to avoid this malfunction in a simple and safe manner. .



   The improved device which is the subject of the present invention comprises, in combination, a high speed pump operating continuously, an automatic relief valve discharging the pump chambers when the pressure prevailing in the line. in which the pump delivers reaches a predetermined maximum value, a main control valve actuated by the pressure prevailing in the line in which the pump delivers, to supply the liquid at a lower pressure for the control of the valve of discharge, and rise between the pump flow and the press or other machine

 <Desc / Clms Page number 2>

 hydraulic valve to be actuated, and a pressure reducing valve mounted in the main pressurized liquid line,

   between the outlet of the main control valve and the inlet line of the press or other hydraulic cylinder.



   The description which will follow with reference to the appended drawings, given by way of nonlimiting examples, will clearly show how the invention can be put into practice.



   The device shown in Figures 1a, 1b and the accompanying drawings comprises a high speed reciprocating multiple piston pump A, arranged to operate continuously, an automatic valve B, for discharge the chambers of pump A when the pressure prevailing in the pipe in which the pump delivers reaches a maximum of a predetermined value, a main control valve C arranged to be actuated by the pressure which reigns in the pipe in which the pump delivers, so as to supply a liquid at a lower pressure to actuate the discharge valve B, a regulator D, arranged to control or adjust the flow of liquid under pressure a. in the press or some other hydraulic device.



   As can be seen in the accompanying drawings, the line 1 in which the pump delivers is connected to the pressurized liquid inlet port of the main control valve C by means of a line 2, while that the inlet pipe 3 for the liquid under pressure in the discharge valve is connected to the outlet port 4, at reduced pressure, of the main control valve by means of a pipe 5. The outlet 6 of the high pressure liquid from the main control valve is connected to the inlet 7 of the pressure reducer by a pipe 8; while another pipe 9 connects the outlet 10 of this regulator to. the hydraulic machine, for example to the pressurized liquid supply line of one or more hydraulic presses.

   The relief valve B includes a piston 11

 <Desc / Clms Page number 3>

 operating automatically, which moves in the longitudinal direction and with respect to the discharge port 12 provided in the wall of each bore 13 of the pump, these outlet ports 12 being provided in addition to the usual discharge ports 14 of the pump , valve-controlled, the aforementioned longitudinal movement being effected in the opposite direction to the action of a spring 15 constituting a load of a predetermined value.

   To move the piston 11 in this way, the pressurized liquid is admitted into a chamber 16 where it exerts its action on a main piston 17 and on a hydraulic piston 18, the main piston having a section appreciably greater than that of the hydraulic piston. on which it is mounted so as to be able to perform an independent relative movement. The arrangement being made in this way, the first part of the stroke of the valve piston is effected by the action of the pressurized liquid which is exerted on the combined actions of the piston 17 and the piston 18, and we uses this movement, in the example shown, to unload two of the pump chambers.

   The discharge of the last or third chamber of the pump in the series is effected by means of the single hydraulic piston, which requires an appreciable increase in the pressure of the liquid before this maneuver can take place, due to the much larger section. low that the hydraulic piston supplies to the pressurized liquid, than that offered by the main piston and the hydraulic piston combined to communicate the first part of the movement of the discharge stroke. This allows the last bore of the pump or the last pump, when separate pumps are provided, to be quickly put into service and out of service to provide the additional liquid necessary for the hydraulic device, for example to compensate for normal leaks, while that the other pump chambers or pumps remain unloaded.



   The main control valve C as shown, comprises an inlet port 19 with which the outlet port 6 is in free communication via a ring 20 and a check valve 21, of the outlet port 4, of an overload valve 22

 <Desc / Clms Page number 4>

 a. actuated by a spring and an exhaust port 23.



   Inside the valve body is provided a bore 26 surrounded by annular chambers 20 and 25, and intended to receive a valve piston 27 sliding in this bore with as little play as possible. The annular chambers 20 and 25 are in communication with the internal volume of the bore 26 by means of two sets of radial conduits, one of these sets, designated by 28, connecting the bore to the annular chamber. lower 20, and the other set, designated by 29, connecting the bore to the upper annular chamber 25. Another set of radial ducts 30 is provided to connect the chamber 25 to the bore at a point above the set of conduits 29, to connect the chamber 25 to the exhaust port 23 when the valve piston is in its lower position.



   When the piston 27 is in the high position, the pressurized liquid can pass freely through the outlet port 4, and the overload valve 22 is at the same time subjected to its pressure so that by an appropriate adjustment of this relief valve. overload, it operates at a pressure of a predetermined value which is lower than the pressure of the liquid which is in the inlet duct 19. This main control valve thus supplies the discharge valve with liquid under pressure to ensure its operation, this pressure having any desired value lower than the flow pressure of the pump in the line.



   The example of the pressure reducer shown in the accompanying drawings comprises a piston 31 actuated by a spring, shown in a position in which it is partially raised, and which has in its length a portion 31a of reduced section, which, when the piston 31 is in its normal lower position, passes through the ducts connecting the inlet 7 to the outlet port 10. A chamber 32 provided at the base of this piston is in open communication with the inlet port. 7 pressure, and when this liquid reaches a pressure sufficient to overcome the pressure exerted downward by the piston actuated by a

 <Desc / Clms Page number 5>

 spring, this piston rises to isolate the inlet pipe 7 from the outlet port 10 and to open this inlet pipe on the exhaust.

   When the pressure has dropped sufficiently, the piston descends to reestablish communication between the aforementioned inlet port and the outlet port. By this means, the pressure of the liquid exiting from port 10 is maintained at a substantially constant value.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1. Dispositif hydraulique comprenant en combinaison une pompe à grande vitesse agencée de façon à fonctionner d'une manière continue, une valve de décharge automatique pour décharger les chambres de la pom- pe quand la pression qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite atteint une valeur maximum fixée d'avance, une valve principale de commande actionnée par la pression qui règne dans la conduite dans laquelle la pompe débite, pour fournir un liquide sous une pression plus faible en vue de la commande de la valve de décharge, cette valve prin- cipale de commande étant montée entre l'orifice de débit de la pompe et la machine hydraulique à commander, et un détendeur monté entre la con- duite principale sous pression entre la valve principale de commande et la machine hydraulique. 1. Hydraulic device comprising in combination a high speed pump arranged to operate continuously, an automatic discharge valve for discharging the pump chambers when the pressure prevailing in the pipe in which the pump delivers. reaches a predetermined maximum value, a main control valve actuated by the pressure prevailing in the pipe in which the pump delivers, to supply a liquid under a lower pressure for the control of the discharge valve, this main control valve being mounted between the flow port of the pump and the hydraulic machine to be controlled, and a pressure reducing valve mounted between the main pressure line between the main control valve and the hydraulic machine. 2. Mode de réalisation du dispositif hydraulique selon 1 , com- portant notamment pour caractéristique le fait qu'il comprend une pompe à pistons multiples à mouvement alternatif à grande vitesse, une valve de décharge automatique, une valve principale de commande et un déten- deur couplés et agencés pour la fourniture d'un liquide sous pression à Mn cylindre hydraulique. 2. Embodiment of the hydraulic device according to 1, comprising in particular as a characteristic the fact that it comprises a high-speed reciprocating multiple piston pump, an automatic discharge valve, a main control valve and a detent. deur coupled and arranged for supplying a pressurized liquid to Mn hydraulic cylinder.
BE469383D 1945-05-25 BE469383A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB1311445A GB593242A (en) 1945-05-25 A new or improved hydraulic system

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE469383A true BE469383A (en)

Family

ID=10017071

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE469383D BE469383A (en) 1945-05-25

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE469383A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US2587212A (en) Relief valve
EP0330575B1 (en) Hydraulic circuit comprising a safety valve for a hydraulic actuator
US2541395A (en) Pressure relief valve
FR2463271A1 (en) FUEL INJECTION PUMP FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINES
BE469383A (en)
US2010165A (en) Lubricating device
US2264560A (en) Power lift
US2689513A (en) Hydraulic control system
US3214901A (en) Hydraulic control system
US2255984A (en) Hydraulic pump system
US2442058A (en) Remote control hydraulic apparatus
US2368754A (en) Relief valve
US2470252A (en) Hydraulic pumping jack with control responsive to abnormal conditions
US3055019A (en) Variable inclination back support
US2098425A (en) Control mechanism for pumps
US2662543A (en) Pressure reducing valve
US2155558A (en) Pressure regulator
US2625796A (en) Multispeed hydraulic power device
US1897290A (en) Fuel pump for diesel engines
CH222024A (en) Hydraulic pump.
US1943718A (en) Fuel injection device for internal combustion engines
SU462961A1 (en) Check valve
US2104934A (en) Relief valve
US871321A (en) Relief mechanism for hydraulic nozzles.
US2750744A (en) Prefill valve with automatic decompression means