BE454648A - - Google Patents

Info

Publication number
BE454648A
BE454648A BE454648DA BE454648A BE 454648 A BE454648 A BE 454648A BE 454648D A BE454648D A BE 454648DA BE 454648 A BE454648 A BE 454648A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ball
game
team
player
field
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE454648A publication Critical patent/BE454648A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F7/00Indoor games using small moving playing bodies, e.g. balls, discs or blocks
    • A63F7/22Accessories; Details
    • A63F7/30Details of the playing surface, e.g. obstacles; Goal posts; Targets; Scoring or pocketing devices; Playing-body-actuated sensors, e.g. switches; Tilt indicators; Means for detecting misuse or errors
    • A63F7/305Goal posts; Winning posts for rolling-balls
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63FCARD, BOARD, OR ROULETTE GAMES; INDOOR GAMES USING SMALL MOVING PLAYING BODIES; VIDEO GAMES; GAMES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • A63F7/00Indoor games using small moving playing bodies, e.g. balls, discs or blocks
    • A63F7/06Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football
    • A63F7/0668Games simulating outdoor ball games, e.g. hockey or football the ball being flicked with a finger or hit with a stick, cue or sliding disc which are not connected to the table

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Management, Administration, Business Operations System, And Electronic Commerce (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   J'EU     DE   TABLE " 
 EMI1.1 
 ---------------------------------------------------------------- 
Là présente invention est relative à un jeu de table destiné à permettre l'imitation en chambre d'un jeu de plein air, tel que le football, le hockey,   le.basket   ball, le polo, le water-polo, pratiqué par équipes et comportant la mise en oeuvre d'une balle. 



   Le jeu suivant l'invention comprend, en plus d'une balle, un certain nombre de figurines mobiles représentant les équipiers de deux équipes adverses et qui peuvent-être posées de manière stable sur une table. 



   Ce jeu est avantageusement complété par deux objets représentant les buts qu'on doit faire atteindre par la balle pour gagner un point. 



   En particulier, dans le cas où le jeu représente une réduction du jeu de football-association, il comprend deux équipes de onze équipiers dont dix se présentent sous la forme de coureurs et un sous la forme d'un homme couché au niveau du terrain. 



   D'autres particularités et détails, de l'invention apparaîtront au 'cours de la description des dessins annexés au présent mémoire et qui représentent schématiquement, à titre d'exemple seulement, une forme de réalisation d'un jeu   @   suivant l'invention. 



   La figure 1 représente, en perspective, une figurine d'un des équipiers. 



   La figure 2 représente, en   perspective,.   le gardien de but à l'entrée du'but.   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Là figure 3 est, à échelle beaucoup plus petite, une vue en plan dundrap sur lequel sont dessinées les différentes zones du terrain. 



   Le jeu suivant l'invention comprend, en plus d'une balle légère, par exemple en celluloïd, et dtun diamètre de 3 à 4 centimètres, un certain nombre de figurines mobiles représentant les équipiers de deux équipes adverses. 



   Le jeu représenté correspond à une réduction du jeu de football-association. Il comprend deux équipes de onze équipiers dont dix se présentent sous la forme de coureurs tels que celui représenté à la figure 1 et dont un autre se présente sous la forme d'un homme couché au niveau du sol, comme on peut le voir à la figure 2. 



   Chacune de ces figurines'peut être posée de manière stable sur une table grâce au fait qu'elle est solidaire d'un bloc 2, en bois, par exemple. 



   Le jeu comprend deux buts, tels que 3, (figure 2) se présentant sous la forme de cages à l'intérieur desquelles on doit faire pénétrer la balle pour gagner un point. Il peut comprendre en outre des signes servant à délimiter le terrain sur lequel on veut faire évoluer les équipiers et la balle. 



   Au lieu de signes de l'espèce, qui peuvent être placés sur la table afin de déterminer des alignements tels, que ceux tracés'sur le terrain de football, on peut utiliser avantageusement un drap sur lequel sont dessinées les zones du terrain auxquelles correspondent des règles particulières du jeu. Un drap de ce genre est représenté en 4 à la figure 3. 



   Sur ce drap sont tracées les limites extérieures 5 du terrain, remplacement 6 des buts, les carrés de réparation 1, la ligne du centre 8 et le cercle du centre 9.   Au   lieu d'un drap, on peut utiliser une nappe ou même un tapis sur lequel le terrain est dessiné de la même façon, mais il vaut mieux utiliser un drap parce que le contrôle de la balle est plus facile. 



   Le jeu représenté est, par exemple, mis en oeuvre en appliquant, en principe, le règlement du football-associa- tion. 



   Pour éviter toute confusion au sujet des explications qui suivent, il y a lieu de noter que le mot "joueur" désigne- ra la personne qui joue, le mot "équipier" une figurine qui représente un joueur normal, le mot "avantage" le fait que la balle a touché un équipier, le mot "camp" la moitié du terrain défendue par une équipe. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Le coup de pied ou. shot des équipiers du footballassociation est remplacé par une chiquenaude du joueur contre la balle. A chaque reprise du jeu, c'est-à-dire au début de la partie, à la reprise, après la pause ou à la reprise après   ..un   but, les équipiers sont placés dans leur camp respectif, par exemple : le gardien de but sur la ligne de but dans son but, les deux)arrières sur la ligne avant du carré de réparation 7, les trois demis à   demi-   distance entre les arrières et les avants et les cinq avants devant la ligne du centre 8. 



   Le joueur qui a l'avantage peut, d'initiative et avant chaque shot, déplacer autant d'équipiers qu'il le juge néoessaire. Le,joueur,qui n'a pas l'avantage ne peut riposter que dans les conditions suivantes : a/ 11 peut déplacer des équipiers que si son adversaire en a déplacé, b/ le nombre maximum d'équipiers qu'il peut déplacer est égal à celui des équipiers-déplacés par son adversaire, c/ il doit déplacer ses équipiers avant que son adversaire ait lancé la balle, d/ lors du déplacement de ses équipiers, il lui est défendu de masquer les équipiers de son adversaire, c'est-à-dire de les cacher de telle façon qu'il soit impossible à celui-ci de lancer la balle sur ses   propres/équipiers.   



   Lorsque la balle est lancée, aucun joueur ne peut plus déplacer ses équipiers, à l'exception des gardiens de but qui peuvent être déplacés à tout moment à l'intérieur du carré de réparation. Un nouveau déplacement des autres équipiers n'est donc autorisé qu'entre le moment de   1''arrêt   de la balle et celui du shot suivant. 



   L'équipier qui a la balle, c'est-à-dire celui qui a été touché en dernier lieu par la balle, ne peut pas être déplacé, étant donné que c'est lui qui a le shot. ,   :.   La balle qui a touché un équipier et qui roule plus loin que cet équipier sens toutefois, en toucher un,autre peut être reprise à l'arrêt ou de volée par le joueur qui a l'avantage, l'équipier en question, bien qu'il ne soit pas déplacé, étant considéré comme poursuivant la balle. 



   Lorsque la passe de la balle à un équipier d'une même équipe est manquée ou que la balle a touché un équipier de l'équipe adverse, la balle passe à l'autre joueur qui continue le jeu de l'endroit où elle se trouve. Pour avoir l'avantage, ce joueur doit passer   la'balle   à un de ses équipiers, si le joueur précédent ne l'a pas   déjà.fait   par   inad-   vertance. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le shot au but n'est autorisé qu'au delà de la ligne du centre 8, c'est-à-dire dans le camp adverse, lorsque le joueur   a l'avantage..   



   Lorsque la balle sort du terrain par la ligne de touche, c'est-à-dire par un des côtés longitudinaux de ce terrain, elle est remise en jeu à partir de l'endroit où elle a quitté le terrain par le joueur du camp adverse de celui qui l'a fait sortir. (Il est à remarquer que la balle a pu sortir par le fait d'un joueur ou d'un équipier de n'importe quel   camp).   



   La remise en jeu s'effectue par une chiquenaude du joueur qui passe la balleà un de ses équipiers pour avoir l'avantage. 



   Lorsque la balle sort du terrain par l'un des côtés transversaux et par la faute du joueur du camp adverse, elle est placée sur le côté transversal à côté du but et du côté où elle est sortie pour être remise en jeu comme dans le cas précédent. 



   Lorsque la balle sort du terrain par un des côtés transversaux par la faute du joueur ou d'un équipier du camp limité par le côté transversal considéré, elle est placée au coin du terrain du côté où elle est sortie et est remise en jeu de cet endroit par le joueur du camp adverse et de la même manière que dans les deux cas précédents. Il   est à   remarquer que dans le cas de cette dernière remise en jeu, si la balle pénètre dans le but, même après avoir touché un équipier du camp adverse du joueur qui remet la balle en jeu, le but marqué doit être considéré .comme valable. 



   Lorsqu'une faute sanctionnée par un coup franc a été commise, le coup franc se donne de l'endroit où la faute a été commise par une chiquenaude du joueur au profit de qui la sanction a été décrétée. Ce joueur passe la balle par une chiquenaude à un de ses équipiers pour avoir l'avantage. 



   Le coup franc sanctionne, par exemple, les fautes sui- vantes : - un joueur déplace un équipier après que la balle a été lancée, - un joueur shote au but adverse avant de se trouver dans le camp adverse,    un   ou plusieurs équipiers d'une équipe ont dépassé la défense de l'équipe adverse sans avoir l'avantage, -la balle a touché la main de l'adversaire dans le camp de ce- lui qui a lancé la balle. 



   Un penalty est déorété contre l'adversairesi celui-ci a arrêté la balle de la main dans son propre camp. Dans ce cas,   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tous les équipiers doivent quitter le carré de réparation, à   l'exception,du   gardien de but. La balle est placée au milieu de la ligne de réparation, c'est-à-dire de 'la ligne parallèle à la ligne du but en face de celle-ci et elle est envoyée di- rectement de cet endroit vers le but par une chiquenaude du joueur qui profite du penalty:
Les cas de doute au sujet des fautes commises, qui sont résolus dans le   football-association   par le lanoement en l'air de la balle par l'arbitre, se jouent, dans le cas du jeu selon   l'invention,   à pile ou faoe. 



   Le coup d'envoi, soit au début du jeu, soit au début de la reprise) soit à la remise en jeu après le marquage d'un but, s'effectue en déposant la balle devant   l'avant-centre   de l'équipe qui doit commencer et en   renvoyant   par un shot   a l'un   des intérieurs de la même équipe, de façon   à   avoir-l'avantage. 



    REVENDICATIONS  
1, Jeu de table, caractérisé en ce qu'il comprend, en plus d'une balle, un certain nombre de figurines mobiles représentant les équipiers de deux équipes adverses et,qui peuvent être posés de manière stable sur une table.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "I EU OF TABLE"
 EMI1.1
 -------------------------------------------------- --------------
The present invention relates to a table game intended to allow the in-room imitation of an outdoor game, such as football, hockey, basketball, polo, water polo, played by teams. and comprising the implementation of a ball.



   The game according to the invention comprises, in addition to a ball, a certain number of mobile figurines representing the teammates of two opposing teams and which can be placed in a stable manner on a table.



   This game is advantageously completed by two objects representing the goals that must be achieved by the ball to gain a point.



   In particular, in the case where the game represents a reduction of the game of association football, it comprises two teams of eleven team members, ten of whom are in the form of runners and one in the form of a man lying at ground level.



   Other features and details of the invention will become apparent from the description of the drawings appended hereto and which schematically represent, by way of example only, one embodiment of a game according to the invention.



   Figure 1 shows, in perspective, a figurine of one of the team members.



   FIG. 2 represents, in perspective ,. the goalkeeper at the entrance to the goal. @

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Figure 3 is, on a much smaller scale, a plan view of the dundrap on which the different areas of the land are drawn.



   The game according to the invention comprises, in addition to a light ball, for example made of celluloid, and a diameter of 3 to 4 centimeters, a certain number of mobile figurines representing the teammates of two opposing teams.



   The game shown corresponds to a reduction of the game of association football. It includes two teams of eleven team members, ten of whom are in the form of runners such as the one shown in Figure 1 and another is in the form of a man lying at ground level, as can be seen at figure 2.



   Each of these figurines can be placed stably on a table thanks to the fact that it is attached to a block 2, made of wood, for example.



   The game includes two goals, such as 3, (figure 2) in the form of cages inside which the ball must be made to penetrate to gain a point. It can also include signs serving to delimit the field on which we want to make the team members and the ball move.



   Instead of such signs, which can be placed on the table in order to determine alignments such as those drawn on the football field, it is advantageously possible to use a sheet on which are drawn the areas of the field to which correspond particular rules of the game. A sheet of this type is shown at 4 in figure 3.



   On this sheet are traced the outer limits 5 of the field, replacement 6 of goals, the repair squares 1, the center line 8 and the center circle 9. Instead of a sheet, a tablecloth or even a mat on which the court is drawn in the same way, but it is better to use a sheet because control of the ball is easier.



   The game shown is, for example, implemented by applying, in principle, the rules of association football.



   To avoid any confusion regarding the explanations which follow, it should be noted that the word "player" will designate the person playing, the word "team member" a model which represents a normal player, the word "advantage" the. fact that the ball hit a teammate, the word "camp" half of the field defended by a team.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The kick or. The shot of the association football team is replaced by a flick of the player against the ball. Each time the game is restarted, that is to say at the start of the game, when the game is restarted, after the break or when the game is restarted after a goal, the team members are placed in their respective camp, for example: the goalkeeper of goal on the goal line in his goal, the two) backs on the front line of the penalty box 7, the three halves halfway between the backs and forwards and the five forwards in front of the center line 8.



   The player who has the advantage can, on his own initiative and before each shot, move as many teammates as he deems necessary. The player who does not have the advantage can only retaliate under the following conditions: a / 11 can move teammates only if his opponent has moved them, b / the maximum number of teammates he can move is equal to that of the team-mates displaced by his opponent, c / he must move his team-mates before his opponent has thrown the ball, d / when moving his team-mates, he is forbidden to hide his opponent's team-mates, c ' that is, to hide them in such a way that it is impossible for him to throw the ball at his own / teammates.



   When the ball is thrown, no player can move his teammates any more, with the exception of goalkeepers who can be moved at any time inside the penalty box. A new movement of the other team members is therefore only authorized between the moment of stopping the ball and that of the next shot.



   The teammate who has the ball, that is to say the one who was last hit by the ball, cannot be moved, since he is the one who has the shot. ,:. The ball which has touched a team-mate and which rolls farther than that team-mate, however, senses that it has touched another, may be caught while standing or on the fly by the player having the advantage, the team-mate in question, although 'he is not moved, being considered chasing the ball.



   When the pass of the ball to a team-mate of the same team is missed or the ball hits a team-mate of the opposing team, the ball passes to the other player who continues play from where it is . To have the advantage, that player must pass the ball to one of his teammates, if the preceding player has not already done so inadvertently.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The shot at goal is only allowed beyond the center line 8, that is to say in the opposing camp, when the player has the advantage.



   When the ball leaves the field by the touch line, that is to say by one of the longitudinal sides of this field, it is put into play from the place where it left the field by the player of the camp opponent of whoever brought it out. (It should be noted that the ball could have gone out by a player or a teammate from any side).



   The throw-in is made by a flick of the player who passes the ball to one of his teammates to gain the advantage.



   When the ball leaves the field from one of the transverse sides and through the fault of the player of the opposing camp, it is placed on the transverse side next to the goal and on the side where it came out to be put back into play as in the case previous.



   When the ball leaves the field by one of the transverse sides by the fault of the player or a teammate of the camp limited by the transverse side considered, it is placed at the corner of the field of the side where it came out and is put back into play from this place by the player of the opposing camp and in the same way as in the two previous cases. It should be noted that in the case of this last throw-in, if the ball enters the goal, even after having touched a teammate from the opposing side of the player who puts the ball back into play, the goal scored must be considered valid. .



   When a fault sanctioned by a free kick has been committed, the free kick is given from the place where the fault was committed by a flick of the player for the benefit of whom the sanction was ordered. This player flips the ball to one of his teammates to gain the advantage.



   The free kick punishes, for example, the following faults: - a player moves a teammate after the ball has been thrown, - a player shoots at the opposing goal before being in the opposing camp, one or more team mates. a team have passed the defense of the opposing team without having the advantage, -the ball has touched the opponent's hand in the court of the one who threw the ball.



   A penalty is awarded against the opponent if he has stopped the ball with his hand in his own court. In that case,   @

 <Desc / Clms Page number 5>

 all team members must leave the square, with the exception of the goalkeeper. The ball is placed in the middle of the penalty line, that is to say, the line parallel to the goal line in front of it, and it is sent directly from there to the goal by a flick of the player taking advantage of the penalty:
Cases of doubt about the faults committed, which are resolved in association football by the tossing of the ball in the air by the referee, are played, in the case of the game according to the invention, with a battery or faoe. .



   The kick-off, either at the start of the game or at the start of the restart) or at the throw-in after the scoring of a goal, is carried out by placing the ball in front of the center-forward of the team who must start and returning with a shot to one of the interiors of the same team, so as to have the advantage.



    CLAIMS
1, Table game, characterized in that it comprises, in addition to a ball, a number of mobile figures representing the teammates of two opposing teams and which can be placed stably on a table.


    

Claims (1)

'2. Jeu suivant la revendication 1, c a r a c t ér i s é en ce qu'il comprend en outre deux objets présentant les buts qu'on doit faire atteindre par la balle pour gagner un point. '2. Game according to claim 1, characterized in that it further comprises two objects presenting the goals which must be achieved by the ball in order to gain a point. 3. Jeu suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce qu'il comprend des signes servant à délimiter le terrain sur lequel on peut faire évoluer les équipiers et 'la balle. 3. Game according to one or other of the preceding claims, characterized in that it comprises signs serving to delimit the field on which we can make the team members and 'the ball evolve. 4. Jeu suivant la revendication 3, c a r a c t é r i s 'en ce qu'il comprend un drap,,sur lequel sont dessinées les zones du terrain auxquelles correspondent des règles particulières du jeu. 4. Game according to claim 3, c a r a c t é r i s' in that it comprises a sheet ,, on which are drawn the areas of the field to which correspond particular rules of the game. 5. Jeu suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé é en ce que, dans le cas où il représente une réduction du jeu de football-association, il comprend .deux équipes de onze équipiers dont dix se présentent sous la forme de coureurs et un sous la forme d'un homme couché au niveau du terrain. 5. Game according to one or the other of the preceding claims, characterized in that, in the case where it represents a reduction of the game of association football, it comprises two teams of eleven team members of which ten are present under the in the form of runners and one in the form of a man lying at ground level. 6. Jeu tel que décrit ci-dessus et représenté aux dessins ci-annexés 6. Set as described above and shown in the accompanying drawings
BE454648D BE454648A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE454648A true BE454648A (en)

Family

ID=108747

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE454648D BE454648A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE454648A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20150031480A1 (en) Ball Hurling Target Game and Associated Apparatus.
BE454648A (en)
Bell To Play the Game
Pagnoni The joy of bocce
Gay et al. On the Green!!
Kitei Is the T-Shirt Cannon Incidental to the Game in Professional Athletics
Semeraro An Essay on Property Rights in Milestone Home Run Baseballs
Oliver et al. Don't Call Me Goon: Hockey's Greatest Enforcers, Gunslingers, and Bad Boys
Bryant Legends: The Best Players, Games, and Teams in Basketball
Sweeney O'Brien Pocket History of Gaelic Sport
Hutchinson Into the light: A complete history of Sunderland Football Club
O'Hara et al. Episode 37: Gophers men’s hockey falls to Mankato
US20240198198A1 (en) Apparatus and method of play for a soccer kicking and trapping game
Gronseth Paul Gronseth's picks for the best players of the last four decades.
Doeden The NBA Playoffs: In Pursuit of Basketball Glory
Hays Balls on the lawn: Games to live by
Mallon et al. Historical dictionary of golf
Gurnett GOAT-LeBron James: Making the Case for Greatest of All Time
Donnelly Best NBA Forwards of All Time
Riess Bowling and Television
Zawadzki The Ultimate Canadian Sports Trivia Book: Volume 2
Groom The Illustrated Everton Story
Perry Don Bradman: The definitive biography-based on exclusive interviews with The Don
Bryan Hockey and Its Greatest Players
Russo et al. The Mad Dog 100: the greatest sports arguments of all time