BE407185A - - Google Patents

Info

Publication number
BE407185A
BE407185A BE407185DA BE407185A BE 407185 A BE407185 A BE 407185A BE 407185D A BE407185D A BE 407185DA BE 407185 A BE407185 A BE 407185A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
float
flatter
flatterer
air
inflated
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE407185A publication Critical patent/BE407185A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B63SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS; RELATED EQUIPMENT
    • B63BSHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS; EQUIPMENT FOR SHIPPING 
    • B63B7/00Collapsible, foldable, inflatable or like vessels
    • B63B7/06Collapsible, foldable, inflatable or like vessels having parts of non-rigid material
    • B63B7/08Inflatable
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A63SPORTS; GAMES; AMUSEMENTS
    • A63BAPPARATUS FOR PHYSICAL TRAINING, GYMNASTICS, SWIMMING, CLIMBING, OR FENCING; BALL GAMES; TRAINING EQUIPMENT
    • A63B31/00Swimming aids
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B63SHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS; RELATED EQUIPMENT
    • B63BSHIPS OR OTHER WATERBORNE VESSELS; EQUIPMENT FOR SHIPPING 
    • B63B34/00Vessels specially adapted for water sports or leisure; Body-supporting devices specially adapted for water sports or leisure
    • B63B34/50Body-supporting buoyant devices, e.g. bathing boats or water cycles
    • B63B34/52Inflatable or partly inflatable

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Physical Education & Sports Medicine (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Ocean & Marine Engineering (AREA)
  • Toys (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    PERFECTIONNEMENTS   AUX FLOTTEURS POUR LA NAGE
OU POUR FLOTTER SUR LA MER. 



   La présente invention est relative à un flotteur étanche à l'air, ayant approximativement la grandeur du torse, du corps humain et adapté à être gonflé avec de l'air pour pouvoir être employé pour nager ou pour flotter sur la mer. 



   On connaît de tels flotteurs dans lesquels des arêtes sont formées dans la direction de l'avancement. La présente invention est relative à des perfectionnements apportés à ce genre de flotteurs qui les rendent beaucoup plus efficaces dans la pratique. Dans ce but le flotteur peut avoir sa surface prévue avec des aspérités vers la partie centrale du côté supérieur pour empêcher le glissement du corps humain sur cette surface lorsque l'appareil est en caoutchouc comme c'est généralement le cas,   quoique   d'autres substances flexibles puissent être employées pouvant être rendues étanches lorsqu'elles sont remplies d'air. 



   Un autre trait caractéristique de l'invention est que le côté inférieur du flotteur est recourbé à la manière d'une 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 carène de bateau pour aider le flatteur à suivre une ligne droite lorsqu'il est employé et pour en rendre le mouvement plus rapide lorsqu'il est employé sur les vagues et plus spécialement pour la natation. 



   D'autres perfectionnements sont relatifs à la   construc-   tion d'une soupape pour retenir dans le flotteur   L'air   insufflé ou pour le laisser sortir. 



   Afin que l'invention soit mieux comprise, elle sera décrite en se reportant aux dessina ci-joints qui montrent à titre d'exemple des modes de réalisation préférés de   l'inven-   tion. Dans ces dessins :
Fig. 1 est une vue en plan du flatteur. 



   Fig. 2 est une vue latérale du flotteur. 



   Fig. 5 en est une coupe le long de la ligne X - Y de la   fig.l.   



     Fig.   4 montre une forme de soupape. 



   Fig. 5 montre une forme de soupape adaptée à retenir le bouchan, et
Fig. 6 est une vue en plan du capuchon de soupape. 



   Les côtés A - B et C - D sont de préférence parallèles et il en est de même des extrémités A - C et B -   D.   Les coins sont arrondis comme montré dans les dessins, la courbure des coins pouvant varier pour faire varier la vitesse et la facilité de conduite du flatteur. Les lignes 1, 3 et 5 indiquent des séparations intérieures qui divisent le flatteur en un nombre désiré d'appartements ou cellules; leur nombre peut varier; de telles séparations ne s'étendent pas sur toute la longueur du flatteur et ne sont pas fixées aux extrémités de l'enveloppe principale ou extérieure, en laissant ainsi des ouvertures telles que 7; la longueur des séparations, par rapport à la longueur du flatteur, peut aussi varier.

   En raccourcissant les séparations on donne une rondeur plus grands, ou   balannement,   aux extrémités du flotteur, en le rendant ainsi plus facile à 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 diriger et à chevaucher sur les vagues, mais en allongeant les séparations la courbure des extrémités est diminuée en leur donnant une ligne plus aigue, ce qui permet de réaliser sur les vagues une vitesse plus grande. D'autres modifications pet vent être introduites en formant les appartements au cellules en réunissant les surfaces supérieure et inférieure du   flotte)   par exemple 11 à 12, 13 à 14, et 15 à 16. 



   Des pièces de renforcement peuvent être prévues avec lE flotteur, et une zone de substance 8 ayant un effet de frottement plus grand que celui des surfaces extérieures 9, 10 du flotteur peut être fixée à sa surface extérieure par moulage au par d'autres moyens appropriés afin d'augmenter le frottement avec la personne qui chevauche sur le flotteur. La zone 8 peut être faite en canevas grossier. 



   Fig. 1 montre la position de la soupape d'air au point H et il est avantageux d'employer une soupape à travers laque; le l'air du flotteur peut échapper facilement pour que le flol teur puisse être enroulé pour être porté. 



   Fig. 2 est une vue latérale montrant le flotteur en for me de carène sur sa face   inférieure. 19.   



   De préférence, la soupape d'air sera placée dans un en. foncement comme montré en 21. 



   Un rebord 27 avec des trous 28 pour les doigts peut être prévu si on le désire, ou non; les trous permettraient à un débutant de se tenir en place pendant qu'il apprend à nager. 



   Fig. 3 montre une section du flatteur le long de la ligne X - X de la fig. 1; elle montre également des ondulations aussi bien sur la face supérieure que sur la face inférieure par le fait que les séparations 1, 3, 5 réunissent les joints 11,   13,   15 et 12,   14,   16 sur les deux surfaces du flotteur. 



   Les   compartiments   extérieurs 9, 10 sont faits de préférence plus grands que les compartiments intérieurs, par   exempl   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'environ 5 pouces en diamètre contre 3 pouces de diamètre pour les ondulations intérieures. 



   En se repartant à la fig. 4, le chiffre 20 montre le joint au moyen duquel le rebord du flotteur est fixé, et 21 est un enfoncement dans lequel le bouchon 22 est monté pour    fermer le trou 23 dans le tube 24 ; est un manchon mince en   caoutchouc formé avec son extrémité intérieure comprimée, de telle manière que si le bouchon 26 sort, la pression intérieure de l'air peut empêcher l'eau d'entrer. Cela   empêchera,   des dégâts qui pourraient être causés à l'intérieur du flotteur par l'eau. 



   Pour la même raison l'intérieur du flotteur qui, dans certains cas pourra être en canevas, pourra être avantageuse- ment recouvert d'une couche de caoutchouc. 



   En se reportant à la fig. 5, 30 est un raccord ayant un trou 31 dans son centre, se terminant en 32 avec une entrée biseautée adaptée à fixer le bouchon 33 sur le capuchon rotatif 34. L'extrémité 35 du raccord 34 s'étend un peu pour être légèrement plus grande que la surface 36 dans le capuchon 34, et le filet 37 en dessous s'adapte à un filet correspondant sur le   raccorda  
Le raccord 30 est fait en caoutchouc vulcanisé en partie si on le désire, mais son extrémité 35 est faite en caoutchouc relativement mou de telle sorte que lorsque le capuchon 34 est pressé contre l'extrémité 35, il peut être forcé à dépasser   celle-ci   de telle manière que l'extrémité 35 saute dans une rainure au-dessus de la surface   36.

   Ayant   ainsi dépassé l'extrémité 35, le capuchon 34 peut être vissé par le pas de vis 37 sur le raccord jusqu'à ae que le bouchon 33 pénètre dans l'entrée biseautée 32. 



   Comme montré dans la fig. 6 le capuchon 34 est prévu avec des trous 38 ; lorsqu'on le relâche par conséquent, jusqu'à ce que la surface 36 vient buter contre l'extrémité 35, de      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'air peut être soufflé à travers les trous 38 et ensuite : capuchon 54 sera vissé jusqu'à ce que la bouchon ferme le trou 31. 



   En se reportant   à   la fig. 2 il est à noter que la si face inférieure 19 est gonflée un peu à la manière d'une ca ne de bateau, par les parois 1, 2; normalement cela fera cc ber la surface en canevas 8 à la partie supérieure, quoique le puisse être tenue droite si on le désire. 



   La forme en carène augmente la vitesse et aide à mai tenir la direction. 



   Pour l'emploi du flotteur pour la natation, on verra   qu'il   une grandeur et largeur telles qu'il permet un mouv ment libre des bras et des jambes et au moyen des trous 28 pour les doigts le corps de la personne qui chevauche sur 1 flotteur peut être tenu facilement sur la surface du flotte lorsqu'on débute ou lorsqu'on apprend. 



   Le flotteur fournit une aide efficace pour apprendre nager et il a été trouvé dans la pratique qu'un nageur rapi peut   atteindre   des vitesses encore plus grandes au moyen du flotteur. Il est à remarquer cependant que des différences de rendement sont obtenues suivant la construction et la fo me du flotteur et que pour un débutant il est préférable d'avoir des ondulations plus grandes sur les cotés et une courbure plus faible à la partie inférieure, tandis que le contraire de ces traits est désirable lorsqu'une personne expérimentée désire atteindre une vitesse considérable.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    FLOATS FOR SWIMMING
OR TO FLOAT ON THE SEA.



   The present invention relates to an airtight float, having approximately the size of the torso, of the human body and adapted to be inflated with air in order to be able to be used for swimming or for floating in the sea.



   Such floats are known in which ridges are formed in the direction of travel. The present invention relates to improvements made to this type of float which make them much more effective in practice. For this purpose the float may have its surface provided with asperities towards the central part of the upper side to prevent the sliding of the human body on this surface when the apparatus is made of rubber as is generally the case, although other substances. hoses can be used which can be sealed when filled with air.



   Another characteristic feature of the invention is that the lower side of the float is curved in the manner of a

 <Desc / Clms Page number 2>

 boat hull to help the flatterer to follow a straight line when used and to make the movement faster when used on waves and more especially for swimming.



   Other improvements relate to the construction of a valve for retaining the blown air in the float or for letting it escape.



   In order for the invention to be better understood, it will be described with reference to the accompanying drawings which show by way of example preferred embodiments of the invention. In these drawings:
Fig. 1 is a plan view of the flatterer.



   Fig. 2 is a side view of the float.



   Fig. 5 is a section along the line X - Y of fig.l.



     Fig. 4 shows a form of valve.



   Fig. 5 shows a form of valve adapted to retain the bouchan, and
Fig. 6 is a plan view of the valve cap.



   The sides A - B and C - D are preferably parallel and so are the ends A - C and B - D. The corners are rounded as shown in the drawings, the curvature of the corners being able to vary to vary the speed. and the ease of driving the flatterer. Lines 1, 3 and 5 indicate interior partitions that divide the flatterer into a desired number of apartments or cells; their number may vary; such dividers do not extend the entire length of the flatter and are not attached to the ends of the main or outer casing, thus leaving openings such as 7; the length of the partings, relative to the length of the flatterer, may also vary.

   By shortening the separations one gives a greater roundness, or sway, to the ends of the float, thus making it easier to

 <Desc / Clms Page number 3>

 directing and riding on the waves, but by lengthening the separations the curvature of the ends is reduced giving them a sharper line, which allows to achieve greater speed on the waves. Other modifications can be introduced by forming the cell flats by bringing together the upper and lower surfaces of the float) for example 11 to 12, 13 to 14, and 15 to 16.



   Reinforcing pieces may be provided with the float, and a substance area 8 having a greater frictional effect than that of the outer surfaces 9, 10 of the float may be attached to its outer surface by molding by other suitable means. in order to increase the friction with the person riding on the float. Zone 8 can be done in coarse canvas.



   Fig. 1 shows the position of the air valve at point H and it is advantageous to use a valve through the lacquer; The air from the float can escape easily so that the float can be rolled up for carrying.



   Fig. 2 is a side view showing the hull-shaped float on its underside. 19.



   Preferably, the air valve will be placed in an in. deep as shown in 21.



   A rim 27 with holes 28 for the fingers can be provided if desired or not; the holes would allow a beginner to stand in place while learning to swim.



   Fig. 3 shows a section of the flatterer along the line X - X of fig. 1; it also shows undulations both on the upper face and on the lower face by the fact that the partitions 1, 3, 5 join the seals 11, 13, 15 and 12, 14, 16 on the two surfaces of the float.



   The outer compartments 9, 10 are preferably made larger than the inner compartments, for example

 <Desc / Clms Page number 4>

 about 5 inches in diameter versus 3 inches in diameter for interior corrugations.



   Starting again from fig. 4, the numeral 20 shows the seal by means of which the flange of the float is fixed, and 21 is a recess in which the plug 22 is fitted to close the hole 23 in the tube 24; is a thin rubber sleeve formed with its inner end compressed, so that if the plug 26 comes out, the inner air pressure can prevent water from entering. This will prevent any damage that could be caused inside the float by water.



   For the same reason the interior of the float which, in certain cases may be of canvas, may advantageously be covered with a layer of rubber.



   Referring to fig. 5, 30 is a fitting having a hole 31 in its center, terminating in 32 with a bevelled entry adapted to secure the plug 33 to the rotating cap 34. The end 35 of the fitting 34 extends a little to be slightly longer. larger than the surface 36 in the cap 34, and the thread 37 below will fit a corresponding thread on the fitting
Fitting 30 is made of vulcanized rubber in part if desired, but its end 35 is made of relatively soft rubber so that when cap 34 is pressed against end 35, it can be forced to protrude therefrom. such that the end 35 jumps into a groove above the surface 36.

   Having thus passed the end 35, the cap 34 can be screwed by the thread 37 on the fitting until the cap 33 enters the bevelled entry 32.



   As shown in fig. 6 the cap 34 is provided with holes 38; when released therefore, until the surface 36 abuts against the end 35,

 <Desc / Clms Page number 5>

 air can be blown through the holes 38 and then: cap 54 will be screwed until the cap closes the hole 31.



   Referring to fig. 2 it should be noted that the lower face 19 is inflated a bit like a boat's shape, by the walls 1, 2; Normally this will embed the 8 canvas surface at the top, although it can be held straight if desired.



   The keel shape increases speed and may help maintain steering.



   For the use of the float for swimming, it will be seen that it is of such size and width as to allow free movement of the arms and legs and by means of the finger holes 28 the body of the person riding on it. 1 float can be easily held on the surface of the float when starting out or learning.



   The float provides an effective aid in learning to swim and it has been found in practice that a fast swimmer can achieve even greater speeds by means of the float. It should be noted, however, that differences in performance are obtained depending on the construction and the shape of the float and that for a beginner it is preferable to have larger undulations on the sides and a lower curvature at the lower part, while that the opposite of these traits is desirable when an experienced person desires to achieve considerable speed.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS ET RESUME. CLAIMS AND SUMMARY. 1. Flatteur étanche ayant environ la grandeur du torse du corps humain, adaptéà être gonflé avec de l'air et pouvant être employé pour flotter sur la mer ou pour faciliter la natation, et qui présente des arêtes longitudinales dans 1a <Desc/Clms Page number 6> direction d'avancement, caractérisé en ce que la partie inférieure du flatteur est recourbée à la manière d'une carène de bateau pour aider le flatteur à tenir la ligne droite lorsqu'il est employé, et à accélérer l'avancement. 1. Watertight flattering device approximately the size of the torso of the human body, adapted to be inflated with air and usable for floating in the sea or for facilitating swimming, and which has longitudinal ridges in the surface. <Desc / Clms Page number 6> forward direction, characterized in that the lower part of the flatter is curved in the manner of a boat hull to help the flatterer to keep a straight line when in use, and to accelerate the advance. 2. Flotteur étanche ayant environ la grandeur du tarse du corps humain, adapté à être gonflé avec de l'air et pouvant être employé pour flotter sur la mer ou pour faciliter la natation, et qui présente des arêtes longitudinales dans la direction d'avancement., caractérisé en ce que la partie supérieure du flotteur est prévue avec une zone de la surface munie d'aspérité$ pour aider celui qui l'emploie à maintenir le contact avec le flatteur. 2. Sealed float approximately the size of the tarsus of the human body, adapted to be inflated with air and which can be used for floating in the sea or for facilitating swimming, and which has longitudinal ridges in the direction of travel. ., characterized in that the upper part of the float is provided with an area of the surface provided with roughness $ to help the user to maintain contact with the flatterer. 3. Dans un flotteur tel que revendiqué sous -1 ou 2, un enfoncement pour un tuyau de gonflement et bouchon enfoncé en-dessous de la surface du rebord du flotteur qui l'entoures un houahan pour cet enfoncement, et un couvercle flexible irréversi- ble (pour l'air) placé sur un prolongement du tuyau dans le flotteur. 3. In a float as claimed under -1 or 2, a recess for an inflation pipe and plug sunk below the surface of the rim of the float which surrounds it, a houahan for this recess, and an irreversible flexible cover. ble (for air) placed on an extension of the pipe in the float. 4. Dans un flotteur tel que revendiqué dans les revendications 1 au 2, une soupape ayant un élément rotatif formant couvercle et un élément de base perforé, le dit élément formant couvercle ayant un bouchon biseauté s'adaptant dans une ouverture biseautée formée sur l'élément de base , et ayant des moyens pour empêcher son enlèvement facile du dit élément de base après avoir ét é fixé. 4. In a float as claimed in claims 1 to 2, a valve having a rotatable cover member and a perforated base member, said cover member having a beveled plug fitting into a beveled opening formed on it. base element, and having means for preventing its easy removal from said base element after being fixed. 5. Dans un flatteur tel que revendiqué dans les revendications 1 au 2, un rebord prévu avec des trous pour les doigts formée le long du rebord antérieur du flatteur dans le but de permettre à celui qui emploie le flatteur de s'y maintenir. 5. In a flatter as claimed in claims 1 to 2, a flange provided with finger holes formed along the front flange of the flatter for the purpose of allowing the flatterer to hold onto it. 6. Flatteur suivant n'importe laquelle des revendications pré- cédentes, pouvant être dégonflé et replié sous un faible volu- me 6. Flatter according to any one of the preceding claims, which can be deflated and folded up in a small volume.
BE407185D BE407185A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE407185A true BE407185A (en)

Family

ID=72028

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE407185D BE407185A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE407185A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2577882A1 (en) PNEUMATIC LIFE RAFT
FR3027725A1 (en) POWER CABLE FOR A SWIMMING POOL CLEANING ROBOT
CA1265175A (en) Hull shapes for ground effect vessels with lateral keels, adapted for dual mode navigation
FR2789651A1 (en) Wetsuit, especially for body surfing, has inner pouches for high buoyancy pads or which are inflatable with gas
EP0849163B1 (en) Self-righting, inflatable liferaft
BE407185A (en)
CA2805077C (en) Boats with inflatable edges
FR2778626A1 (en) Pneumatic boat with auxiliary shock absorbing floats
FR3091852A1 (en) INFLATABLE RIGGING, ESPECIALLY FOR WINDSURF WITH INFLATABLE FLOAT
EP0693420A1 (en) Inflatable boat
FR2614868A1 (en) SURFBOARD OR SAILBOARD
CH616373A5 (en) Boat
WO2010034754A1 (en) Protection system for open water swimming
FR2809601A1 (en) Combined back pack and flotation aid, for carrying belongings while swimming, comprises liquid-tight bag fitted with sealable nozzle, allowing it to be inflated
FR2493163A1 (en) Floats allowing person to move on water - has supple flaps on sides which open when it goes backwards and holes in top for insertion of user&#39;s feet
WO1980001786A1 (en) Inflatable structures and pneumatic boats comprising such structures
FR2940762A1 (en) Floating device for practicing aquatic activity e.g. muscular training exercise, has lateral openings emerged from lower part of inner chamber, where lateral openings are arranged opposite to one another on floating body
FR2797847A1 (en) Aerial wing for towing floating craft has chambers reinforced by flexible glass or carbon fibre rods
EP0927681B1 (en) Automatic self-bailing apparatus for boat, particularly for a liferaft
FR2509684A1 (en) DEVICE FOR IMPROVING THE PERFORMANCE OF A BOAT AND BOAT PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
FR2548547A1 (en) Inflatable toys
FR3032865A1 (en) DEVICE FOR THE PRACTICE OF BODYSURF
FR2516887A1 (en) Floating variable shaped marine vessel - has plastics cover on hull which folds or can be made rigid under pressure
FR2644747A1 (en) Accessories intended to increase the speed of ships, and to decrease their pitching
FR2686308A1 (en) Float intended for supporting an submerged cable at a determined depth, especially in oyster cultivation installations