BE404692A - - Google Patents

Info

Publication number
BE404692A
BE404692A BE404692DA BE404692A BE 404692 A BE404692 A BE 404692A BE 404692D A BE404692D A BE 404692DA BE 404692 A BE404692 A BE 404692A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
metal
metal strip
strip
belt
belt according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE404692A publication Critical patent/BE404692A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16GBELTS, CABLES, OR ROPES, PREDOMINANTLY USED FOR DRIVING PURPOSES; CHAINS; FITTINGS PREDOMINANTLY USED THEREFOR
    • F16G1/00Driving-belts
    • F16G1/06Driving-belts made of rubber
    • F16G1/08Driving-belts made of rubber with reinforcement bonded by the rubber
    • F16G1/12Driving-belts made of rubber with reinforcement bonded by the rubber with metal reinforcement

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Courroie . 



   La présente invention concerne les courroies de transmission, de transport et autres, qui sont constituées d'une bande métallique revêtue d'une matière plastique telle que le caoutchouc. Dans les courroies de ce genre connues jusqu'à maintenant, le revêtement de matière plastique était fixé à la bande métallique soit à l'aide de rivets, soit du fait que ce revêtement entourait la bande comme un fourreau adhérent. Ces deux modes de fixation sont défectueux.

   Dans un cas, les rivets prenant du jeu au passage de la courroie sur les poulies se détachent de la bande métallique ou ar- rachent le revêtement plastique, et dans l'autre cas l'adhé- rence imparfaite du fourreau au métal de la bande ne résiste pas aux efforts de cheminement de la matière plastique sur la bande de sorte que le fourreau se distend, se plisse et la courroie est rapidement mise hors d'usage. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Suivant la présente invention, on obtient une liaison intime et durable entre le revêtement plastique et la bande métallique en ancrant la matière plastique à travers des trous de la bande de métal. Dans un mode d'exécution, la matière plastique recouvrant une face de la bande métallique et traversant les trous de celle-ci forme sur l'autre face de la bande une série d'éléments en relief, constituant par exemple la surface de contact de la courroie. Selon une variante de réalisation,les deux faces de la bande métallique sont revêtues entièrement de matière plastique, qui traverse les trous de la bande pour unir l'une à l'autre les parties du revêtement ou fourreau situées de part et d'autre de la bande.

   La courroie peut comporter plusieurs bandes métalliques perforées, noyées en superposition dans la matière plastique. 



   Dans chaque cas, la matière plastique traversant les perforations de la bande de métal qui, de préférence, forment des oeillets ou sont garnies d'oeillets rapportés, constitue entre le métal et son revêtement une liaison élastique très résistante. De plus, en regard des perforations de la bande   où   la matière plastique est comprimée quand la courroie travaille, il se forme dans le revêtement des dépressions qui augmentent l'adhérence de la courroie aux poulies par un effet de ventouse. 



   Les dessins annexés représentent à titre d'exemple quelques formes de réalisation de l'invention.. 



   La figure 1 est une coupe transversale, suivant la ligne 1-1 de la figure 2, d'une courroie revêtue sur une face selon l'invention; la figure 2 en est une vue en plan, de la bande métallique ;
La figure 3 est une vue de profil de la courroie; la figure 4 est une coupe transversale d'une variante ; 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la figure 5 montre côte à côte différents modes de réalisation des trous de la bande métallique; les figures 6 et 7 sont des coupes transversales de la partie courante de courroies à fourreau selon l'invention; la figure 8 est une coupe longitudinale suivant la ligne 8-8 de la figure 9 de l'une des extrémités de la courroie représentée en coupe transversale à la figure 6; la figure 9 est une vue en plan correspondante avec arrachement partiel; la figure 10 est une coupe longitudinale d'une autre forme d'exécution. 



   Selon l'exemple d'exécution représenté aux figures   1 à 3, la courroie se compose de deux parties : bande de   traction faite d'un ruban 1 d'acier percé de trous 2 comme il est spécifié plus loin, et une bande 3 en matière plastique (caoutchouc par exemple) fixée sur une face de la bande métallique, et traversant la bande par les trous 2 pour former sur l'autre face de la bande métallique une surface de contact destinée à porter sur la poulie et qui est composée d'une série d'éléments 4 ayant en plan la forme des trous 2 de la bande métallique. 



   Les trous 2 de la bande métallique 1 peuvent avoir différentes formes, circulaires, rectangulaires avec extrémités circulaires, en chevron etc. Les trous peuvent être disposés soit en face les uns des autres, soit en quinconce, soit de toute autre façon. 



   Les trous 2 percés dans la bande métallique 1 pourront être emboutis en 5 pour former collerette (figures 1-2 et 5) destinée à éviter le cisaillement, à la longue, des éléments 4 par les bords des trous. 



   Cette collerette 5 pourra également être obtenue par une petite douille 6 en acier doux en laiton ou autre qui ren- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 trera à force dans le trou de la bande métallique et y sera sertie (figures 4 et 5). 



   Les éléments 4 de matière plastique qui forment la bande de contact sont d'un diamètre plus grand que le diamètre du trou 2 de la bande 1 ou de la douille 6 pour assurer la   fixa-'   tion de la bande 3 de matière plastique sur la bande métalli- que 1. 



   Les bords de la bande métallique 1 peuvent être re- levés en 7 à angle droit, découpés en 8 et percés de trous en
9 pour maintenir la matière plastique tout en conservant la souplesse de la bande métallique. 



   Des éléments 4 de matière plastique formant bande de contact pourront être évidés en 10 (figure 4) dans leur centre ou percés de part en part comme représenté en 11 (figu- re 4). 



   La jonction des deux bouts de la courroie sera obtenue par exemple par un couvre-joint en acier 19 comportant des ouvertures correspondant à celles de la bande métallique (fig. 



   10). 



   Ce couvre-joint sera fixé au moyen par exemple d'oeillets 20 qui seront sertis dans les trous correspondants du couvre-joint et du ruban métallique 1. 



   Selon la variante d'exécution représentée à la figure
6, la courroie se compose d'une bande métallique flexible 1 per- forée de trous 2 et formant bande de traction et d'un fourreau en matière plastique (caoutchouc ou autre) dans lequel est noyée la bande métallique 1. 



   Ce fourreau 3 est divisé en deux parties par la ban- de métallique 1, l'une par-dessus, l'autre par-dessous, et les deux parties sont reliées entr'elles par la matière plastique passant par les ouvertures 2 ménagées dans la bande métallique   @1   et par la matière plastique débordant de chaque côté de la 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 bande 1. 



   De préférence, pour que le fourreau 3, ne soit pas coupé par la bande métallique 1 les ouvertures 2 qui peuvent être circulaires ou autres et dont la disposition peut être quelconque sont garnies soit de petites douilles 5 en cuivre, acier ou matière plastique dure, soit d'oeillets en même matière. 



   Le fourreau 3 en matière plastique forme la bande d'adhérence en contact avec la jante des poulies. 



   On peut également avoir deux bandes métalliques 1-1' (figure 7) perforées au lieu d'une, et même un nombre plus élevé. Entre ces bandes métalliques une couche de matière plastique plus ou moins épaisse assure liaison et élasticité. Cette couche, ou ces couches intermédiaires, est ou sont reliées au fourreau extérieur par la matière plastique passant par les perforations 2 des bandes métalliques   1-1'   et par la matière plastique débordant de chaque côté des bandes métalliques. 



   Les perforations 2 sont comme dans l'exemple de la figure 6 munies d'oeillets 5 et peuvent ou non se correspondre c'est-à-dire se trouver les unes en face des autres. 



   La jonction des deux extrémités de la courroie peut être assurée de diverses manières, par exemple par une jonction métallique formant charnière et noyée dans la matière plastique. 



   Cette jonction peut se composer par exemple de deux parties métalliques symétriques à la fois mâle et femelle, chaque partie telle que 12 (figure 8-9) étant fixée à une extrémité de la bande métallique 1 et le raccordement des deux parties étant assuré par un axe 13 qui peut être rigide, en acier ou autre métal, ou souple, en cuir ou matière plastique quelconque. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Chaque pièce 12 de liaison est de préférence, percée de trous 2 suivant le même tracé que la bande métallique 1 de la courroie à laquelle elle est fixée par les oeillets métalliques 14. 



   Pour former charnière chaque pièce métallique 12 est repliée en 15 autour de l'axe 13 et fixée sur elle-même par des oeillets 16 toujours suivant le même tracé. 



   Les pièces 12 de liaison sont placées aux extrémités de la bande 1 avant garnissage de matière plastique et la région de la fonction est garnie dans les mêmes conditions que la partie courante de la courroie. 



   Les parties 17 et 18 de matière plastique permettent en particulier de supprimer tout contact métallique entre les pièces de liaison. 



   REVENDICATIONS ---------------------------
1.- Courroie comportant une bande métallique revêtue de matière plastique, caractérisée en ce que le revêtement est ancré à la bande métallique par la matière plastique traversant des trous de la bande métallique.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Belt .



   The present invention relates to transmission, transport and other belts, which are made of a metal strip coated with a plastic material such as rubber. In belts of this type known heretofore, the plastic coating was fixed to the metal strip either by means of rivets or because this coating surrounded the strip like an adherent sleeve. These two fixing methods are defective.

   In one case, the rivets taking play when the belt goes over the pulleys come off the metal strip or tear off the plastic coating, and in the other case the imperfect adhesion of the sleeve to the metal of the strip. does not resist the efforts of the plastic material on the strip so that the sheath distends, wrinkles and the belt is quickly put out of use.



    @

 <Desc / Clms Page number 2>

 
According to the present invention, an intimate and durable bond between the plastic coating and the metal strip is obtained by anchoring the plastic material through holes in the metal strip. In one embodiment, the plastic material covering one face of the metal strip and passing through the holes of the latter forms on the other face of the strip a series of elements in relief, constituting for example the contact surface of the strip. the belt. According to an alternative embodiment, the two faces of the metal strip are coated entirely with plastic material, which passes through the holes of the strip to unite the parts of the coating or sheath located on either side of the strip to one another. the band.

   The belt may include several perforated metal bands, embedded in superposition in the plastic material.



   In each case, the plastic material passing through the perforations of the metal strip which, preferably, form eyelets or are provided with attached eyelets, constitutes between the metal and its coating a very strong elastic connection. In addition, opposite the perforations in the belt where the plastic material is compressed when the belt is working, depressions form in the coating which increase the adhesion of the belt to the pulleys by a suction cup effect.



   The accompanying drawings show by way of example some embodiments of the invention.



   Figure 1 is a cross section, taken on line 1-1 of Figure 2, of a belt coated on one side according to the invention; Figure 2 is a plan view of the metal strip;
Figure 3 is a side view of the belt; Figure 4 is a cross section of a variant;

 <Desc / Clms Page number 3>

 FIG. 5 shows side by side different embodiments of the holes in the metal strip; Figures 6 and 7 are cross sections of the running part of sleeve belts according to the invention; Figure 8 is a longitudinal section taken on line 8-8 of Figure 9 of one end of the belt shown in cross section in Figure 6; Figure 9 is a corresponding plan view partially cut away; FIG. 10 is a longitudinal section of another embodiment.



   According to the exemplary embodiment shown in Figures 1 to 3, the belt consists of two parts: traction strip made of a steel strip 1 pierced with holes 2 as specified below, and a strip 3 in plastic material (rubber for example) fixed to one face of the metal strip, and passing through the strip through the holes 2 to form on the other face of the metal strip a contact surface intended to bear on the pulley and which is composed of 'a series of elements 4 having in plan the shape of the holes 2 of the metal strip.



   The holes 2 of the metal strip 1 can have different shapes, circular, rectangular with circular ends, chevron etc. The holes can be arranged either opposite each other, or staggered, or in any other way.



   The holes 2 drilled in the metal strip 1 can be stamped at 5 to form a flange (figures 1-2 and 5) intended to avoid shearing, in the long run, of the elements 4 by the edges of the holes.



   This collar 5 can also be obtained by a small bush 6 in mild steel, brass or the like, which

 <Desc / Clms Page number 4>

 force into the hole in the metal strip and crimp there (figures 4 and 5).



   The plastic elements 4 which form the contact strip are of a diameter larger than the diameter of the hole 2 of the strip 1 or of the sleeve 6 to ensure the fixing of the plastic strip 3 on the metal strip 1.



   The edges of the metal strip 1 can be raised in 7 at right angles, cut in 8 and drilled with holes in
9 to maintain the plastic material while maintaining the flexibility of the metal strip.



   Elements 4 of plastic material forming a contact strip may be hollowed out at 10 (FIG. 4) in their center or drilled right through as shown at 11 (FIG. 4).



   The junction of the two ends of the belt will be obtained for example by a steel joint cover 19 comprising openings corresponding to those of the metal strip (fig.



   10).



   This joint cover will be fixed by means, for example, of eyelets 20 which will be crimped into the corresponding holes of the joint cover and of the metal tape 1.



   According to the variant embodiment shown in figure
6, the belt consists of a flexible metal strip 1 perforated with holes 2 and forming a traction strip and of a plastic sheath (rubber or other) in which the metal strip 1 is embedded.



   This sheath 3 is divided into two parts by the metal strip 1, one above, the other below, and the two parts are interconnected by the plastic material passing through the openings 2 made in the sleeve. the metal strip @ 1 and by the plastic material protruding from each side of the

 <Desc / Clms Page number 5>

 band 1.



   Preferably, so that the sleeve 3 is not cut by the metal strip 1, the openings 2 which may be circular or otherwise and whose arrangement may be any are lined with either small sockets 5 of copper, steel or hard plastic material, or eyelets in the same material.



   The plastic sheath 3 forms the grip strip in contact with the rim of the pulleys.



   You can also have two metal bands 1-1 '(figure 7) perforated instead of one, and even a higher number. Between these metal bands a more or less thick plastic layer provides bonding and elasticity. This layer, or these intermediate layers, is or are connected to the outer sheath by the plastic material passing through the perforations 2 of the metal strips 1-1 'and by the plastic material projecting from each side of the metal strips.



   The perforations 2 are, as in the example of FIG. 6, provided with eyelets 5 and may or may not correspond, that is to say be located opposite each other.



   The junction of the two ends of the belt can be ensured in various ways, for example by a metal junction forming a hinge and embedded in the plastic material.



   This junction can consist for example of two symmetrical metal parts, both male and female, each part such as 12 (figure 8-9) being fixed to one end of the metal strip 1 and the connection of the two parts being ensured by a pin 13 which can be rigid, steel or other metal, or flexible, leather or any plastic material.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Each connecting piece 12 is preferably pierced with holes 2 following the same outline as the metal strip 1 of the belt to which it is fixed by the metal eyelets 14.



   To form a hinge, each metal part 12 is folded in 15 around the axis 13 and fixed on itself by eyelets 16 still following the same route.



   The connecting pieces 12 are placed at the ends of the strip 1 before filling with plastic material and the region of the function is packed under the same conditions as the running part of the belt.



   The plastic parts 17 and 18 make it possible in particular to eliminate any metallic contact between the connecting parts.



   CLAIMS ---------------------------
1.- Belt comprising a metal strip coated with plastic material, characterized in that the coating is anchored to the metal strip by the plastic material passing through holes in the metal strip.


    

Claims (1)

2.- Courroie suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la matière plastique traversant les trous de la bande métallique forme sur l'autre face de cette bande une série d'éléments en relief, constituant par exemple la surface de contact de la courroie. 2.- Belt according to claim 1, characterized in that the plastic material passing through the holes of the metal strip forms on the other face of this strip a series of elements in relief, constituting for example the contact surface of the belt. . 3.- Courroie suivant la revendication 2, caractérisée en ce que les éléments de matière plastique en relief sont évidés en leur centre ou percés de part en part axialement. 3. A belt according to claim 2, characterized in that the plastic elements in relief are hollowed out at their center or drilled right through axially. 4. - Courroie suivant la revendication 1, caractérisée en ce que la matière plastique traversant les trous de la bande métallique relie les deux parties d'un revêtement ou four- <Desc/Clms Page number 7> reau de matière plastique situées de part et d'autre de la bande de métal. 4. - Belt according to claim 1, characterized in that the plastic material passing through the holes of the metal strip connects the two parts of a coating or oven- <Desc / Clms Page number 7> plastic ring located on either side of the metal strip. 5.- Courroie suivant la revendication 4, caractérisée en ce qu'elle comporte plusieurs bandes métalliques perforées noyées en superposition dans la matière plastique et traversées par celle-ci. 5.- Belt according to claim 4, characterized in that it comprises several perforated metal strips embedded in superposition in the plastic material and traversed by the latter. 6. - Courroie suivant les revendications 1 à 5, caractérisée en ce que les trous de la ou des bandes métalliques sont conformés en collerette, douille ou oeillet, ou sont garnis d'éléments analogues rapportés. 6. - Belt according to claims 1 to 5, characterized in that the holes of the metal strip or bands are shaped as a collar, sleeve or eyelet, or are lined with similar added elements. 7.- Courroie suivant les revendications 1 à 6, caractérisée en ce que la bande métallique comporte sur touteou partie de sa longueur des rebords entaillés de manière à ne pas diminuer la flexibilité de la bande. 7. A belt according to claims 1 to 6, characterized in that the metal strip comprises over all or part of its length notched edges so as not to reduce the flexibility of the strip. 8. - Courroie suivant les revendications 1 à 6, caractérisée en ce que la jonction des deux bouts de la courroie est réalisée à l'aide d'un couvre-joint métallique comportant des trous correspondant à ceux de la bande métallique et fixée à l'aide d'oeillets sertis, dans les trous en regard de la bande métallique et du couvre-joint. 8. - Belt according to claims 1 to 6, characterized in that the junction of the two ends of the belt is made using a metal joint cover having holes corresponding to those of the metal strip and fixed to the using crimped eyelets in the holes opposite the metal strip and the joint cover. 9. - Courroie suivant les revendications 1 à 6, caractérisée en ce que la jonction des deux bouts de la courroie est réalisée à l'aide de deux pièces métalliques formant les deux éléments d'une charnière, réunis par un axe métallique ou autre, chacune de ces pièces étant fixée à l'aide d'oeillets perforés à l'une des extrémités du ruban métallique ou de l'un des rubans métalliques, perforée dans sa partie courante et noyée dans le fourreau en matière plastique dont les extrémités sont entaillées de manière à permettre l'interpénétration des deux pièces de liaison. 9. - Belt according to claims 1 to 6, characterized in that the junction of the two ends of the belt is made using two metal parts forming the two elements of a hinge, joined by a metal pin or other, each of these parts being fixed by means of perforated eyelets to one of the ends of the metal tape or of one of the metal tapes, perforated in its main part and embedded in the plastic sleeve whose ends are notched so as to allow the interpenetration of the two connecting parts.
BE404692D BE404692A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE404692A true BE404692A (en)

Family

ID=70007

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE404692D BE404692A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE404692A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0717942B1 (en) Eyelet
EP0034073B1 (en) Universal joints
EP0720706B1 (en) Conveyor belt jointing device
FR2526278A1 (en) SLIDE CLOSURE WITH IMPROVED DISCRETE COUPLING ELEMENTS
BE404692A (en)
FR3054009A1 (en) ACCESSORY FOR A CONNECTING ASSEMBLY WITH ANTI-PERFORATION SYSTEM
CA2434476C (en) Reinforcing cable for flexible endless track
EP1116503B1 (en) Badminton racket
EP0608580A1 (en) Buckle
FR2553719A1 (en) DEVICE FOR BEING MOUNTED ON A TIRE TO COVER THE TREAD BAND AND EXTEND ITS USEFUL LIFE
FR2814138A1 (en) READY-TO-FIT FOR FASTENING A CANISTER
BE538233A (en)
FR2806890A1 (en) Bag has retractable section consisting of flexible strip fixed to connecting band, through which telescopic handle of a second bag can be passed to connect bags together
BE447056A (en)
FR2770751A1 (en) Jewelry with annular rings put in two configurations
FR2869508A1 (en) Sport shoe e.g. cycling shoe, has fastening systems each comprising cable and self-adhesive bands that permit to fix grasping paddle in different positions on upper constituted of medial and lateral quarters
BE726963A (en)
FR3108545A1 (en) Cuff for attaching an arm of an exoskeleton to a user&#39;s upper limb
BE417543A (en)
FR2605845A1 (en) Reel holder plate for fishing rods
FR2577409A3 (en) Device for cleaning knife blades and similar objects, by means of a spongy element
CH684989A5 (en) Assembly device for bracelet links.
FR2803766A1 (en) RACKET FRAME, ROPE GUIDING EYE, AND BADMINTON RACKET INCLUDING SUCH DEVICES
BE659540A (en)
FR2843858A1 (en) WATCH OR JEWELRY BRACELET