BE404501A - - Google Patents

Info

Publication number
BE404501A
BE404501A BE404501DA BE404501A BE 404501 A BE404501 A BE 404501A BE 404501D A BE404501D A BE 404501DA BE 404501 A BE404501 A BE 404501A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
coin
clockwork mechanism
radio
drum
during
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE404501A publication Critical patent/BE404501A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07FCOIN-FREED OR LIKE APPARATUS
    • G07F17/00Coin-freed apparatus for hiring articles; Coin-freed facilities or services
    • G07F17/28Coin-freed apparatus for hiring articles; Coin-freed facilities or services for radio apparatus

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Control Of Vending Devices And Auxiliary Devices For Vending Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DEUTSCHE RADIO-AUTOMATEN-GESELLSCHAFT mit beschränkter Haf tung 
La présente invention concerne un dispositif auto- matique à pièces de monnaie pour postes récepteurs de T.S.F. branchés sur le secteur, par lequel après l'introduction de la pièce de monnaie le circuit d'alimentation de la réception radiophonique est fermé, par un mécanisme d'horlogerie, pour une période prédéterminée et pendant laquelle il peut être coupé aussi souvent qu'on le désire. Cet appareil automatique donne la possibilité de favoriser le développement de l'usage de la radiophonie par la livraison aux intéressés, sur la base d'un contrat d'achat ou de location, des postes récepteurs de radio qui sont payés dans un temps déterminé par les sommes encaissées par le dispositif automatique. 



   Pour que les postes radiophoniques qui doivent être 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 utilisés avec de tels dispositifs automatiques ne requièrent aucun changement ni dans leur conformation extérieure ni dans leur disposition interne, et pour que ces postes récepteurs puissent ainsi être employés directement avec le dispositif automatique à pièce de monnaie dans l'état dans lequel ils ont été mis jusqu'ici dans le commerce, ce dispositif auto- matique est construit comme appareil indépendant qui est intercalé entre le poste récepteur de radio et le secteur électrique qui alimente la réception. 



   Dans sa construction interne, l'appareil auto- matique à pièce de monnaie satisfait à toutes les exigences imposées pour son emploi général, c'est-à-dire qu'il donne la garantie d'un fonctionnement irréprochable et qu'il empê- che sûrement d'obtenir l'audition radiophonique sans intro- duction d'une pièce de monnaie, ou encore, après l'introduc- tion de la pièce dans l'appareil, de rendre la réception indépendante de la marche du mécanisme d'horlogerie. 



   Un exemple d'exécution de l'objet de l'inven- tion est représenté par les dessins   cijoints   dans lesquels: 
La   fig.l   est une vue de dos de l'appareil auto- matique à pièce de monnaie pour postes récepteurs de radio alimentés par secteur électrique. 



   La fig.2 montre la disposition intérieure de l'appareil automatique vu de dos. 



   Les figs.3 et 4 représentent des détails de construction de l'appareil automatique. 



   La pièce de monnaie qui est introduite par une fente 10 dans la boite de l'appareil automatique parcourt le conduit 11 et est arrêtée par un entraineur de pièces 12 consistant en un corps de disque qui est pourvu, à partir de sa périphérie, d'une entaille circulaire 13 recouverte sur ses deux faces, adaptée à la grandeur de la pièce qui doit être employée et dans laquelle cette pièce 14 est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est reçue quand l'entaille de l'entraineur est tournée sous l'ouverture de décharge du conduit 11. 



   L'entraîneur 12 est disposé sur un axe 15 qui est monté dans le prolongement axial de l'arbre 16 de re- montage d'un mécanisme d'horlogerie qui, dans la   fig.3,   a été représenté simplement par le barillet 17 et le canon des minutes 20 qui, par le pignon 18, reçoit de la roue dentée 19 du barillet 17 son mouvement de rotation réglé exactement comme temps. Un assemblage d'entraînement par force est prévu entre les deux axes 15 et 16, de telle sor- te que la rotation de l'axe 15 causée au moyen du bouton extérieur 21 est transmise à l'axe 16 pour remonter le méca- nisme d'horlogerie. Dans l'exemple d'exécution représenté par les dessins, sur l'entraineur de la pièce 12 est fixé radialement un bras 22 qui se projette au-dessus de l'en- taille circulaire 13.

   Pendant la rotation de l'entraîneur 12, le bras 22 arrive contre un bras 23 fixé sur l'axe de remontoir 16 et produit ainsi l'assemblage par force entre l'axe 15 et l'axe de remontoir 16 qui, dans la forme généra- lement connue dans l'horlogerie, est assuré contre la rota- tion en arrière au moyen d'une roue à rochet et d'un cliquet, 
La rotation de l'entraîneur 12 dans la direc- tion indiquée par une flèche dans la fig.2 est limitée par un ressort d'arrêt 24 qui se projette dans le trajet du bras radial 22, quand aucune pièce de monnaie ne se trouve dans l'entaille circulaire 13.

   Si une pièce débouchant du conduit 11 arrive dans l'entaille 13, pendant la rotation de l'entraîneur dans le sens de la flèche, elle vient buter par son bord qui se projette au dehors de la périphérie de l'entraîneur en formant coin contre le ressort d'arrêt 24 et le repousse si loin en arrière que le bras radial 22 peut maintenant passer. Pendant la continuation de la rotation de l'entraineur 12, la pièce 14 abandonne l'entaille   circu-   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 laire 13 et tombe dans un conduit 25 qui la dirige dans un collecteur de pièces 26 prévu de manière à pouvoir être ' ' retiré. Pendant la première partie de son trajet entre le conduit 11 et le conduit 25,la pièce 14 est empêchée d'aban- donner l'entaille circulaire 13 par un guide cintré 27 qui surplombe le ressort d'arrêt 24.

   Une goupille de butée 28 se projette dans le trajet de la pièce 14 quand celle-ci a été amenée par l'entraîneur au-dessus du conduit 25 pour la forcer à abandonner l'entaille circulaire 13 et à pour- suivre sa course vers le collecteur de pièces 26 en traver- sant le conduit 25. 



   Sur l'axe de remontoir 16 du mécanisme d'hor- logerie est fixée une large roue dentée 29 avec laquelle s'engrène la roue dentée 30 disposée sur un tambour de com- mande 31. Le tambour 31 est vissé par un filetage interne sur un axe fileté 32 qui est fixé sur le canon des minutes 30 portant l'aiguille des minutes 34 au moyen du pivot axial 33. Par une ouverture d'inspection vitrée de la boite de l'appareil automatique, on peut voir l'aiguille des minutes 34 tournant sur un cadran, de sorte qu'elle permet de sui- vre la course du temps pendant une heure. 



   Le tambour de commande 31 qui est soumis à la pression d'un ressort   hélicoïdal   35 entourant l'axe 32 est mis en rotation, pendant le remontage du mécanisme d'horlo- gerie, par les roues dentées 29,30 engagées l'une sur l'au- tre, et pendant cette rotation déplacé axialement sur l'axe fileté 32. Pendant la marche du mécanisme d'horlogerie, le tambour 31 est déplacé axialement dans la direction con- , traire par l'axe fileté 32 qui est mis en rotation par le barillet 17 au moyen des roues dentées 19, 18, mais il est empêché de tourner par suite de l'engagement de la roue 30 , dans la roue dentée 29 de l'axe de remontoir 16. 



   La rotation et le déplacement axial du tambour 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de commande 31 sont utilisés pour   ladmission   et l'interrup- tion du courant électrique alimentant la réception radiopho- nique, A cet effet, le tambour 31 porte une came 36 qui, auprès de la roue dentée 30 et dans la direction axiale du tambour, s'étend en partie sur ce dernier, comme on le voit par la figure 4. 



   Le tambour de commande 31 détermine avec sa came 36 la position d'un levier de commande 38 pouvant tour- ner autour d'un pivot 37 et qui, comme montré par la   fig.2,   porte un crochet 39 dont la tête isolée 40 sert pour la con- nexion conductrice de deux ressorts de contact 41,42 isolés l'un à l'égard de   l'autre.   Pendant la rotation de l'axe de remontoir 16 qui se produit après l'introduction d'une   piè-x   ce de monnaie pour le remontage du mécanisme d'horlogerie, et par suite de la rotation et du déplacement axial du tam- bour 31 qui en résultent, le levier de commande 38 est sou- levé par la came 36 et est amené dans la position de commu- tation qui est représentée en traits pleins dans la figure 2. 



  Le dispositif est prévu de manière que la position de   commu-   tation du levier 38 ne soit atteinte   qu'à   la fin de la rota- tion de l'axe de remontoir 16 qui est rendue possible par l'introduction d'une pièce de monnaie. 



   Pendant la marche du mécanisme d'horlogerie, le levier 38 qui repose sur la came 36, demeure dans sa position de connexion jusqu'à ce que le canon des minutes 20 ait effectué un tour complet et que, par suite, une heure se soit écoulée. Pendant ce temps, le tambour 31 qui est empêché de tourner en raison de l'engagement de la roue den- tée 30 dans la roue dentée 29 de l'axe de remontoir 16, est déplacé axialement à un tel point par l'axe fileté 32 mis en rotation avec le canon des minutes 20 qu'à la fin de l'heure le levier 38 se trouve dégagé de la came 36 et revient ainsi dans la position représentée en pointillé      

 <Desc/Clms Page number 6> 

      dans la figure 2 et dans laquelle la communication entre les      contacts à ressorts 41,42 est interrompue. 



   La roue dentée 29, le tambour 31 avec sa cams 36 et ltaxe fileté 32 sont prévus dans des dimensions appro- priées pour permettre un remontage multiple du mécanisme d'horlogerie par l'introduction de plusieurs pièces de mon- naie qui se suivent immédiatement en vue d'établir sûrement d'avance la durée de fourniture du courant et par suite de la réception radiophonique pour plusieurs heures.

   La deuxiè- me pièce de monnaie et les suivantes occasionnent, pendant le remontage du mécanisme d'horlogerie et sous la rotation du tambour 31 par la transmission des roues dentées 29,30, un déplacement axial additionnel de Be tambour, de sorte que le remontage étant terminé, pendant la marche du mécanisme d'horlogerie la came 36 a un plus long trajet à parcourir avant que le levier de connexion 38 ne soit libéré pour l'interruption de la réception radiophonique à la fin de la période payée par les pièces de monnaie introduites. 



   L'appareil automatique à pièce de monnaie est complété par un arrêt du temps consistant en un électro- aimant intercalé dans le circuit de consommation et qui sert' à bloquer le mécanisme d'horlogerie. L'électro-aimant 43, représenté comme   solénoide   dans l'exemple d'exécution sui- vant les dessins, porte sur le noyau en fer doux 44 un or- gane d'arrêt formé de préférence par un disque en caoutchouc souple 45 qui, lorsque l'électro-aimant est privé de cou- rant, vient se poser contre le balancier 46 du mécanisme d'horlogerie, comme on le voit par la figure 2. 



   L'emploi d'un disque en caoutchouc souple   commet   organe d'arrêt présente un avantage spécial, parce qu'aucun ohoc dur n'est exercé sur le balancier sensible 46 et aussi parce qu'en faisant cesser le blocage, le disque   en' 2   caoutchouc souple qui est en engagement avec le balancier 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sur le côté de l'axe d'oscillation donne une impulsion au balancier, de sorte que le mécanisme d'horlogerie est remis en marche avec certitude. 



   Le couplage électrique à l'intérieur de l'appa- reil automatique est montré par la figure 2. Dans l'appareil automatique pénètrent les deux conducteurs   47,48,   alimentés par le secteur et dont le conducteur 47 est branché sur le ressort de contact 41, tandis que le ressort de contact 42 est relié au   solénoide   43 par le conducteur 49 et que le con- ducteur 50 va du   solénoide   au contact 51. Le deuxième con- ducteur 48 arrivant du secteur est branché sur le contact 52. 



  Dans cette disposition, les contacts 51,52 sont formés com- me contacts à fiches et pourvus des douilles 53,54 qui ser- vent à recevoir les fiches 55,56 qui, par les conducteurs 57, 58 établissent la connexion électrique avec le posté récep- teur de radio. 



   Les conducteurs 57,58 branchés sur les contacts 51,52 par leurs fiches 55,56 sont assurés, dans la boite de l'appareil automatique, contre le desserrage et le dégage- ment, et dans le dispositif représenté par la figure 1, sont amenés ensemble avec les conducteurs 47,48 à l'exté. rieur à travers un trou qui les enserre étroitement. 



   Le mécanisme d'horlogerie ayant été remonté et le circuit étant fermé en même temps par les ressorts 41,42 pour une ou plusieurs heures, la réception radiophonique peut être maintenant obtenue directement et de la manière habituelle en faisant passer le courant dans le poste récep- teur. Par cette intercalation du poste dans le circuit, le   solénolde   43 de l'appareil automatique est excité de telle sorte qu'il attire le noyau en fer doux 44, fait cesser le blocage du balancier 46 du mouvement d'horlogerle, blocage qui était effectué par le disque en caoutchouc 45 et met sûrement en marche ledit mécanisme d'horlogerie. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Pendant la période payée par l'introduction d'une ou plusieurs pièces de monnaie dans l'appareil auto- matique, la réception radiophonique peut se faire d'une ma- nière continue ou avec interruption. Pour l'interruption, on coupe le circuit du poste de la manière habituelle. Le so-   lénolde   43 qui se trouve alors privé de courant rend libre le noyau en fer doux 44, lequel retombe alors et le disque en caoutchouc souple 45 arrive contre le balancier 46 qu'il arrête et avec lui le mécanisme d'horlogerie. En rétablis- sant le courant dans le poste récepteur, le adénoïde sup- prime de nouveau le blocage du balancier et du mécanisme. 



   Lorsque la période de réception radiophonique payée par l'introduction d'une ou de plusieurs pièces de monnaie est achevée, le mécanisme d'horlogerie a déplacé axialement, au moyen de l'axe fileté 32, le tambour 31 à un tel point que le levier de contact 58 se dégage de la came 36 en supprimant le contact entre les ressorts 41,42. 



  La réception radiophonique ainsi interrompue ne peut être rétablie qu'après l'introduction d'une nouvelle pièce de monnaie dans l'appareil automatique, que le mécanisme d'hor- logerie a été remonté par la rotation du bouton 21 et qu'en même temps le levier de contact 38 pour la fermeture du   air-.   cuit au moyen des ressorts 41,42 a été actionné. 



   L'appareil automatique à pièce de monnaie dé. crit est protégé de la meilleure manière concevable contre ' son utilisation abusive. Le conduit 11 et   l'entraîneur ?   ' monté pour tourner au-dessous de ce conduit obligent à em- ployer la pièce de monnaie prescrite, parce qu'avec des pièces d'un genre différent ou d'autres objets Introduit*$ par le conduit 11, la rotation nécessaire de l'entraineur 12 pour actionner le levier de contact 38 ne peut pas   être-   produite.

   Le dispositif interne de l'appareil automatique n'est également pas accessible en vue de sa mise en marche 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 illicite par l'éloignement du bouton 21, car à l'intérieur de la botte l'axe 15 est entouré par une douille tubulaire 59 qui empêche l'arrivée jusqu'au mécanisme d'horlogerie d'un fil de fer ou autre objet analogue introduit par le trou prévu dans la botte pour le passage de la queue du bouton 21. La boite de l'appareil automatique est fermée au dos par un couvercle à coulisse qui se compose des deux parties 60 et 61 glissant dans des rainures de la boite et qui,à leurs bords de rencontre, empêchent l'accès à l'intérieur de la botte par des bouvets mâle et femelle ou par un engagement à feuillure.

   Les deux parties 60 et 61 du couvercle sont assurées dans leur position de fermeture par un plomb 62 qui est fixé à un tenon 63 enfoncé par force dans un trou de la partie 61. Ce tenon 63 est monté sur un ressort plat 64 disposé à l'intérieur de la boite en arrière du couvercle et qui est fixé par son extrémité 65 coudée à angle droit. Sur ce ressort plat est prévu un deuxième tenon 66 qui s'enfonce dans un trou de la partie 60 du couvercle où il s'adapte très exactement. La partie 60 du couvercle à coulisse possède en outre un trou par lequel pénètre sans jeu la queue du bouton 21 pour venir en accou- plement avec l'axe 15 à l'intérieur de la douille tubulaire 59. A cet effet, la queue du bouton 21 est creuse à son extrémité intérieure et pourvue de filets internes de sorte qu'elle peut être vissée sur l'extrémité filetée de l'axe 15. 



     L'accès   au collecteur de pièces de minnaie 26 pour en retirer les sommes qui y sont déposées exige l'en- lèvement du plomb 62 afin de pouvoir écarter le blocage de la partie inférieure 61 du couvercle qui est constitué par le tenon 63. Après avoir enlevé le plomb 62, le ressort plat 64 est repoussé suffisamment par une pression sur le tenon 66 pour que le tenon de plombage 63 sorte du trou de la partie 61 du couvercle. Cette dernière partie peut 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 alors être éloignée sans aucun empêchement et en dégageant ainsi l'intérieur de, la botte jusqu'à une hauteur telle que non seulement le collecteur de pièces 26 peut être atteint mais aussi les douilles 53,54 pour la connexion des conduc- teurs 57,58 qui établissant la jonction avec le poste récepteur de radio. 



   Les douilles 53,54 avec les contacts 51,52 sont placés sur une cloison 67 qui divise l'intérieur de la botte immédiatement au-dessus du collecteur de pièces et qui est utilisée avec une paroi 68 supportée perpendiculai- rement par elle pour la fixation des organes qui font partie de l'installation intérieure de l'appareil automatique dans la disposition représentée par la figure 2. 



   L'accès dans la partie de l'intérieur de la botte qui se trouve au-desaas de la cloison 67 ne peut être obtenu qu'après avoir retiré la partie 61 du couvercle ain- si que le bouton 21 et avoir écarté le blocage de la partie 60 du couvercle et qui est produit par le tenon 66 du res- sort plat 64. Pour supprimer ce blocage, le ressort 64 doit être reculé de manière que le tenon 66 soit complètement sorti du trou de la partie 60 du couvercle et que par là cette partie 60 puisse être retirée. 



   Le collecteur de pièces 26 peut être aussi em-      ployé comme tirelire quand l'appareil automatique est pour- vu d'une fente d'introduction de la monnaie conduisant di- rectement dans le collecteur. Suivant la figure 2, le col- lecteur 26 est constitué, par la cloison 69, en tirelire dans laquelle arrive la monnaie introduite par la fente 70 de la botte. Cette fente 70 peut être pourvue d'un organe de fermeture d'un genre connu pour   @mpêcher   de retirer de la tirelire la monnaie qui y est déposée. Cette tirelire facilite l'acquittement du prix d'achat du poste récepteur de radio. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   Il est bien entendu naturellement que des modi- fications peuvent être apportées dans l'exemple d'exécution décrit et représenté, tant dans la construction que dans les proportions des différentes parties de l'appareil automati- que, suivant le désir ou le besoin sans sortir de l'idée et de la portée de   l'invention.   



   On remarquera en outre que le levier de contact 38 dont la position est déterminée par le tambour de comman- de 31 peut produire, par sa combinaison avec un interrup- teur pour grande intensité de courant au lieu des ressorts de contact 41,42, la fermeture du circuit après le remonta- ge du mécanisme d'horlogerie, et l'interruption du courant après la marche du mécanisme d'horlogerie de l'appareil automatique. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  DEUTSCHE RADIO-AUTOMATEN-GESELLSCHAFT mit beschränkter Haf tung
The present invention relates to an automatic coin device for T.S.F. connected to the mains, by which after the introduction of the coin the power supply circuit of the radio reception is closed, by a clockwork mechanism, for a predetermined period and during which it can be cut as often as we want it. This automatic device makes it possible to promote the development of the use of radio telephony by delivering to interested parties, on the basis of a purchase or rental contract, radio receivers which are paid within a time determined by the sums collected by the automatic device.



   So that the radio stations which must be

 <Desc / Clms Page number 2>

 used with such automatic devices do not require any change in either their external conformation or their internal arrangement, and so that these receiving stations can be used directly with the automatic coin device in the state in which they were put heretofore commercially available, this automatic device is constructed as an independent device which is interposed between the radio receiver and the mains supply which supplies the reception.



   In its internal construction, the automatic coin apparatus meets all the requirements imposed for its general use, that is to say, it guarantees flawless operation and prevents it is surely to obtain the radio hearing without the insertion of a coin, or again, after the introduction of the coin into the apparatus, to make the reception independent of the operation of the clockwork mechanism .



   An example of execution of the object of the invention is represented by the accompanying drawings in which:
Fig. 1 is a rear view of the automatic coin apparatus for electric mains powered radio receivers.



   Fig. 2 shows the interior layout of the automatic device seen from behind.



   Figs. 3 and 4 show constructional details of the automatic device.



   The coin which is introduced through a slot 10 in the box of the automatic apparatus passes through the conduit 11 and is stopped by a coin feeder 12 consisting of a disc body which is provided, from its periphery, with a circular notch 13 covered on both sides, adapted to the size of the part to be used and in which this part 14 is

 <Desc / Clms Page number 3>

 is received when the notch of the driver is rotated under the discharge opening of conduit 11.



   The driver 12 is arranged on an axis 15 which is mounted in the axial extension of the shaft 16 for reassembling a clockwork mechanism which, in FIG. 3, was represented simply by the barrel 17 and the minute barrel 20 which, via the pinion 18, receives from the toothed wheel 19 of the barrel 17 its rotational movement set exactly as time. A force drive assembly is provided between the two pins 15 and 16, so that the rotation of the pin 15 caused by the outer knob 21 is transmitted to the pin 16 to wind up the mechanism. clockwork. In the exemplary embodiment represented by the drawings, on the driver of the part 12 is radially fixed an arm 22 which projects above the circular notch 13.

   During the rotation of the driver 12, the arm 22 arrives against an arm 23 fixed on the winding axis 16 and thus produces the assembly by force between the axis 15 and the winding axis 16 which, in the form generally known in watchmaking, is secured against reverse rotation by means of a ratchet wheel and a pawl,
The rotation of the driver 12 in the direction indicated by an arrow in fig. 2 is limited by a stop spring 24 which projects into the path of the radial arm 22, when no coin is in it. circular notch 13.

   If a part emerging from the duct 11 arrives in the notch 13, during the rotation of the driver in the direction of the arrow, it abuts by its edge which projects outside the periphery of the driver forming a wedge against stop spring 24 and pushes it back so far back that radial arm 22 can now pass. During the continuation of the rotation of the driver 12, the part 14 abandons the notch circu-

 <Desc / Clms Page number 4>

 air 13 and falls into a conduit 25 which directs it into a coin collector 26 provided so that it can be removed. During the first part of its journey between the duct 11 and the duct 25, the part 14 is prevented from leaving the circular notch 13 by a curved guide 27 which overhangs the stop spring 24.

   A stop pin 28 projects into the path of the part 14 when the latter has been brought by the driver over the conduit 25 to force it to abandon the circular notch 13 and to continue its course towards the end. parts collector 26 by passing through duct 25.



   On the winding shaft 16 of the watch mechanism is fixed a large toothed wheel 29 with which the toothed wheel 30, disposed on a control drum 31, engages. The drum 31 is screwed by an internal thread onto a threaded axle 32 which is fixed to the minute barrel 30 carrying the minute hand 34 by means of the axial pivot 33. Through a glazed inspection opening in the case of the automatic device, the 34 minutes rotating on a dial, so that it can follow the course of time for one hour.



   The control drum 31 which is subjected to the pressure of a helical spring 35 surrounding the shaft 32 is rotated, during the winding of the clockwork mechanism, by the toothed wheels 29,30 engaged one on top of the other. the other, and during this rotation displaced axially on the threaded axis 32. During the operation of the clockwork mechanism, the drum 31 is displaced axially in the opposite direction by the threaded axis 32 which is set. rotating by the barrel 17 by means of the toothed wheels 19, 18, but it is prevented from rotating due to the engagement of the wheel 30, in the toothed wheel 29 of the winding shaft 16.



   The rotation and axial displacement of the drum

 <Desc / Clms Page number 5>

 control 31 are used for the admission and the interruption of the electric current supplying the radio reception. For this purpose, the drum 31 carries a cam 36 which, near the toothed wheel 30 and in the axial direction of the drum, partly extends over the latter, as seen in Figure 4.



   The control drum 31 determines with its cam 36 the position of a control lever 38 which can rotate around a pivot 37 and which, as shown in FIG. 2, carries a hook 39 whose isolated head 40 serves. for the conductive con- nection of two contact springs 41, 42 isolated from one another. During the rotation of the winding axis 16 which occurs after the introduction of a coin for winding the clockwork mechanism, and as a result of the rotation and axial displacement of the drum 31 as a result, the control lever 38 is lifted by the cam 36 and is brought into the switching position which is shown in solid lines in FIG. 2.



  The device is provided so that the switching position of the lever 38 is reached only at the end of the rotation of the winding shaft 16 which is made possible by the introduction of a coin. .



   While the clockwork mechanism is in operation, the lever 38 which rests on the cam 36, remains in its connection position until the minute barrel 20 has made a complete revolution and, consequently, an hour has elapsed. elapsed. During this time, the drum 31 which is prevented from rotating due to the engagement of the toothed wheel 30 in the toothed wheel 29 of the winding shaft 16 is moved axially at such a point by the threaded shaft. 32 rotated with the minute barrel 20 that at the end of the hour the lever 38 is released from the cam 36 and thus returns to the position shown in dotted lines

 <Desc / Clms Page number 6>

      in Figure 2 and in which the communication between the spring contacts 41,42 is interrupted.



   The toothed wheel 29, the drum 31 with its cams 36 and the threaded axle 32 are provided in suitable dimensions to allow multiple winding of the clockwork mechanism by the introduction of several coins which follow one another immediately. in order to establish surely in advance the duration of supply of the current and consequently of the radiophonic reception for several hours.

   The second coin and the following ones cause, during the reassembly of the clockwork mechanism and under the rotation of the drum 31 by the transmission of the toothed wheels 29,30, an additional axial displacement of the drum, so that the winding being finished, during the operation of the clockwork mechanism the cam 36 has a longer distance to travel before the connection lever 38 is released for the interruption of the radio reception at the end of the period paid by the coins. currency introduced.



   The automatic coin apparatus is completed by a time stop consisting of an electromagnet interposed in the consumption circuit and which serves to block the clockwork mechanism. The electromagnet 43, shown as a solenoid in the exemplary embodiment following the drawings, carries on the soft iron core 44 a stop member preferably formed by a flexible rubber disc 45 which, when the electromagnet is deprived of current, comes to rest against the balance 46 of the clockwork mechanism, as can be seen in FIG. 2.



   The use of a flexible rubber disc as a stopper has a special advantage, because no hard ohoc is exerted on the sensitive balance 46 and also because, by removing the blocking, the disc in ' 2 soft rubber which is in engagement with the balance

 <Desc / Clms Page number 7>

 on the side of the axis of oscillation gives a boost to the balance, so that the clockwork mechanism is restarted with certainty.



   The electrical coupling inside the automatic device is shown in figure 2. In the automatic device enter the two conductors 47,48, supplied by the mains and whose conductor 47 is connected to the contact spring. 41, while the contact spring 42 is connected to the solenoid 43 by the conductor 49 and the conductor 50 goes from the solenoid to the contact 51. The second conductor 48 coming from the sector is connected to the contact 52.



  In this arrangement, the contacts 51,52 are formed as plug contacts and provided with the sockets 53,54 which serve to receive the plugs 55,56 which, through the conductors 57, 58 establish the electrical connection with the post. radio receiver.



   The conductors 57,58 connected to the contacts 51,52 by their plugs 55,56 are ensured, in the box of the automatic device, against loosening and disengagement, and in the device represented by FIG. 1, are secured. brought together with the conductors 47,48 to the outside. laughing through a hole which encloses them tightly.



   The clockwork mechanism having been wound up and the circuit being closed at the same time by the springs 41,42 for one or more hours, the radio reception can now be obtained directly and in the usual way by passing the current through the receiving station. - tor. By this intercalation of the station in the circuit, the solenoid 43 of the automatic device is energized so that it attracts the soft iron core 44, stops the blocking of the balance 46 of the clockwork movement, which was carried out. by the rubber disc 45 and reliably starts said clockwork mechanism.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   During the period paid for by inserting one or more coins into the automatic apparatus, radio reception may be continuous or interrupted. For the interruption, the circuit of the station is cut in the usual way. The solenoid 43 which is then deprived of current releases the soft iron core 44, which then falls back and the flexible rubber disc 45 arrives against the balance 46 which it stops and with it the clockwork mechanism. By re-establishing the current in the receiving station, the adenoid again removes the blockage of the balance and the mechanism.



   When the period of radio reception paid for by the introduction of one or more coins is over, the clockwork mechanism has axially displaced, by means of the threaded shaft 32, the drum 31 to such a point that the contact lever 58 is released from the cam 36 by removing the contact between the springs 41,42.



  Radio reception thus interrupted can only be re-established after inserting a new coin into the automatic apparatus, after the clock mechanism has been rewound by turning button 21 and at the same time. time the contact lever 38 for closing the air-. fired by means of the springs 41,42 was actuated.



   The automatic dice coin machine. crit is protected in the best possible way against its misuse. Lead 11 and the trainer? 'mounted to rotate below this conduit require the use of the prescribed coin, because with coins of a different kind or other objects Introduced * $ through conduit 11, the necessary rotation of the The driver 12 for operating the contact lever 38 cannot be produced.

   The internal device of the automatic device is also not accessible for starting it up.

 <Desc / Clms Page number 9>

 illicit by moving the button 21 away, because inside the boot the pin 15 is surrounded by a tubular sleeve 59 which prevents the arrival to the clockwork mechanism of a wire or other similar object introduced through the hole provided in the boot for the passage of the tail of the button 21. The box of the automatic device is closed on the back by a sliding cover which consists of two parts 60 and 61 sliding in grooves of the box and which, at their meeting edges, prevent access to the inside of the boot by male and female bouvets or by a rabbet engagement.

   The two parts 60 and 61 of the cover are secured in their closed position by a lead 62 which is fixed to a tenon 63 driven by force into a hole in the part 61. This tenon 63 is mounted on a flat spring 64 disposed at the end. 'inside the box behind the cover and which is fixed by its end 65 bent at right angles. On this flat spring is provided a second tenon 66 which is inserted into a hole in part 60 of the cover where it fits very exactly. The part 60 of the sliding cover also has a hole through which the shank of the button 21 enters without play in order to come into coupling with the pin 15 inside the tubular sleeve 59. For this purpose, the shank of the button. button 21 is hollow at its inner end and provided with internal threads so that it can be screwed onto the threaded end of the pin 15.



     Access to the minnaie coin collector 26 in order to withdraw the sums deposited therein requires the removal of the lead 62 in order to be able to remove the blocking of the lower part 61 of the cover which is formed by the tenon 63. Afterwards having removed the lead 62, the flat spring 64 is pushed back sufficiently by pressure on the tenon 66 so that the sealing tenon 63 comes out of the hole in part 61 of the cover. This last part can

 <Desc / Clms Page number 10>

 then be removed without any hindrance and thus clearing the inside of the boot to a height such that not only the coin collector 26 can be reached but also the sockets 53,54 for the connection of the conductors 57, 58 which establishes the junction with the radio receiver.



   The sockets 53,54 with the contacts 51,52 are placed on a partition 67 which divides the inside of the boot immediately above the parts collector and which is used with a wall 68 supported perpendicularly by it for fixing. components which form part of the internal installation of the automatic apparatus in the arrangement shown in figure 2.



   Access to the part of the inside of the boot which is located above the partition 67 can only be obtained after removing the part 61 of the cover as well as the button 21 and removing the blocking of the boot. part 60 of the cover and which is produced by the tenon 66 of the flat spring 64. To remove this blockage, the spring 64 must be retracted so that the tenon 66 is completely out of the hole in the part 60 of the cover and that thereby this part 60 can be removed.



   The coin collector 26 may also be used as a piggy bank when the automatic apparatus is provided with a coin introduction slot leading directly into the collector. According to FIG. 2, the collector 26 is constituted, by the partition 69, as a piggy bank into which arrives the change introduced through the slot 70 of the boot. This slot 70 may be provided with a closure member of a type known to @ mp prevent the money deposited therein from the piggy bank. This piggy bank facilitates the payment of the purchase price of the radio receiver.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   Of course, modifications can be made in the example of execution described and shown, both in the construction and in the proportions of the different parts of the automatic apparatus, according to desire or need without depart from the idea and the scope of the invention.



   It will further be noted that the contact lever 38, the position of which is determined by the control drum 31, can produce, by its combination with a switch for high current intensity instead of the contact springs 41,42, the closing of the circuit after winding the clockwork mechanism, and interruption of the current after running of the clockwork mechanism of the automatic device.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

- REVENDICATIONS - 1- Appareil automatique à pièces de monnaie pour postes récepteurs de radio alimentés par le secteur, par lequel après l'introduction d'une pièce de monnaie le circuit d'alimentation de la réception radiophonique est fermé pour une période prédéterminée par l'intermédiaire d'un mécanisme d'horlogerie et pendant cette période peut être interrompu à volonté, et avec lequel on doit employer le commutateur qui existe dans le poste de radio pour la mise en train ou l'interruption de la réception radiopho- nique, caractérisé en ce qu'un entraineur de pièces de monnaie bloqué contre sa rotation par un ressort d'arrêt jusqu'à l'introduction d'une pièce de monnaie refoule, pendant sa rotation après l'introduction d'une pièce et à l'aide de cette dernière, - CLAIMS - 1- Automatic coin operated apparatus for radio receivers powered by the mains, by which after the introduction of a coin the power supply circuit of the radio reception is closed for a predetermined period by means of 'a clockwork mechanism and during this period can be interrupted at will, and with which the switch that exists in the radio station must be used for starting or interrupting radio reception, characterized in that that a coin feeder blocked against its rotation by a stop spring until the introduction of a driven coin, during its rotation after the introduction of a coin and with the help of this last, le ressort d'arrêt et peut ainsi exécuter un tour complet pendant lequel la pièce arrive par un conduit dans le collecteur de la monnaie, remonte un mécanisme d'horlogerie et, au moyen d'un tambour de commande, <Desc/Clms Page number 12> amène un levier de contact dans la position qui cause la fermeture du circuit sur des contacts, ce levier restant dans cette position jusqu'à ce que soit écoulée la période de réception radiophonique payée par l'introduction de la pièce de monnaie et que soit alors offerte au mécanisme d'horlogerie l'occasion de ramener, au moyen du tambour de commande, le levier de contact dans sa position inactive, the stop spring and can thus perform a complete revolution during which the coin arrives through a conduit in the coin collector, winds up a clockwork mechanism and, by means of a control drum, <Desc / Clms Page number 12> brings a contact lever to the position which causes the closing of the circuit on the contacts, this lever remaining in this position until the period of radio reception paid by the introduction of the coin has elapsed and that is then offered to the clockwork mechanism the opportunity to return, by means of the control drum, the contact lever to its inactive position, et en ce que le mécanisme d'horlogerie est arrête par un élec- tro-aimant disposé dans le circuit d'alimentation aussi bien à la fin de la durée de la période de réception radio- phonique payée par l'introduction de la pièce que pendant toute interruption de courant au moyen du commutateur qui existe dans le poste récepteur de radio. and in that the clockwork mechanism is stopped by an electromagnet arranged in the supply circuit both at the end of the duration of the radio reception period paid for by the introduction of the coin and during any interruption of power by means of the switch which exists in the radio receiver. 2- Appareil automatique à pièces de monnaie pour postes récepteurs de radio alimentés par le secteur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'axe de l'entraîneur de pièces mis en rotation par le bouton exté- rieur de poignée est disposé pour venir en accouplement par force avec l'axe de remontoir du mécanisme d'horlogerie et sur l'axe de remontoir est montée une large roue dentée avec laquelle vient en engagement la roue dentée d'un tam- bour de commande qui, par son taraudage intérieur, est déplacé axialement sur un axe fileté mis en rotation par le mécanisme d'horlogerie, 2- An automatic coin operated apparatus for radio receivers powered by the mains according to claim 1, characterized in that the axis of the coin driver rotated by the outside handle button is arranged to come. in coupling by force with the winding axis of the clockwork mechanism and on the winding axis is mounted a large toothed wheel with which comes into engagement the toothed wheel of a control drum which, by its internal thread , is moved axially on a threaded shaft rotated by the clockwork mechanism, de sorte que le tambour de commande actionnant le levier de contact est mis en rotation pen- dant le remontage du mécanisme d'horlogerie et en même temps déplacé axialement pour amener le levier de contact à fer- mer le circuit sur les ressorts de contact, mais pendant la marche du mécanisme d'horlogerie est uniqueme nt déplacé axialement par l'axe fileté qui est mis en rotation par la marche dudit mécanisme, pour causer l'interruption du cir- cuit sur les ressorts de contact lors du retour du levier de contact dans sa position de départ. <Desc/Clms Page number 13> so that the control drum actuating the contact lever is rotated during the winding of the clockwork mechanism and at the same time moved axially to cause the contact lever to close the circuit on the contact springs, but during the running of the clockwork mechanism is only moved axially by the threaded axis which is set in rotation by the running of said mechanism, to cause the interruption of the circuit on the contact springs when the shift lever returns. contact in its starting position. <Desc / Clms Page number 13> 3- Appareil suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le tambour de commande porte une came de levée qui entraine le levier de contact dans sa position de fermeture du circuit, qui est adjacente à sa roue dentée et qui, dans la direction axiale du tambour, s'étend par- tiellement sur ce dernier. 3- Apparatus according to claims 1 and 2, characterized in that the control drum carries a lifting cam which drives the contact lever in its closed position of the circuit, which is adjacent to its toothed wheel and which, in the direction axial drum, partially extends over the latter. 4- Appareil suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que dans sa position de repos, le levier de contact s'appuie sur le tambour de commande à côté de la came, et pendant le remontage du mécanisme d'horlogerie tandis que la large roue dentée effectue un tour complet, et ) le tambour de commande exécute également un tour complet/est déplacé axialement à un tel point que la came vient en enga- gement avec ,le levier de contact et le conduit dans la posi- tion de fermeture du circuit. 4- Apparatus according to claims 1 to 3, characterized in that in its rest position, the contact lever rests on the control drum next to the cam, and during the reassembly of the clockwork mechanism while the wide toothed wheel makes one full revolution, and) the drive drum also makes one full revolution / is moved axially to such a point that the cam engages with, the contact lever and the conduit in the position of. circuit closure. 5- Appareil suivant les revendications 1 à 4, caractérisé en ce que le tambour de commande avec sa came et l'axe fileté sont prévus dans des dimensions telles que par l'insertion de plusieurs pièces qui se suivent immédia- tement il en résulte un multiple remontage du mécanisme d'horlogerie pour établir d'une manière sûre la période de fourniture du courant et par suite la durée de la réception radiophonique pour plusieurs heures. 5- Apparatus according to claims 1 to 4, characterized in that the control drum with its cam and the threaded axis are provided in dimensions such that by the insertion of several pieces which follow one another immediately it results in a multiple winding of the clockwork mechanism to establish in a sure manner the period of supply of the current and consequently the duration of the radio reception for several hours. 6- Appareil suivant les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la deuxième pièce introduite et les suivantes occasionnent, pendant le remontage du mécanisme d'horlogerie avec rotation du tambour de commande par la transmission des roues dentées, un déplacement axial sup- plémenlaire du tambour, de sorte que pendant la marche du mécanisme d'horlogerie, la came doit parcourir un plus long trajet avant que le levier de contact ne soit rendu libre pour l'interruption de la réception radiophonique. 6- Apparatus according to claims 1 to 5, characterized in that the second part introduced and the following cause, during the reassembly of the clockwork mechanism with rotation of the control drum by the transmission of the toothed wheels, an additional axial displacement of the drum, so that while the clockwork mechanism is in operation, the cam must travel a longer distance before the contact lever is released for the interruption of radio reception. 7- Appareil suivant les revendications 1 à 6, <Desc/Clms Page number 14> caractérisé en ce que l'appareil automatique est pourvu d'un arrêt de temps qui consiste en un électro-aimant inter- calé dans le circuit d'alimentation et sert à bloquer le mécanisme d'horlogerie, cet électro-aimant portant sur son armature ou noyau en fer doux un organe de blocage constitué par un disque en caoutchouc souple qui vient se poser sur le balancier du mouvement d'horlogerie quand l'électro-aimant est privé de courant. 7- Apparatus according to claims 1 to 6, <Desc / Clms Page number 14> characterized in that the automatic apparatus is provided with a time stopper which consists of an electromagnet interposed in the supply circuit and serves to block the clockwork mechanism, this electromagnet bearing on its armature or soft iron core a blocking member formed by a flexible rubber disc which comes to rest on the balance of the clockwork movement when the electromagnet is deprived of current. 8- Appareil suivant les revendications 1 à 7, caractérisé en ce que le disque en caoutchouc souple engage le balancier latéralement relativement à son axe de sorte qu'à la cessation du blocage, le disque donne ari balancier une impulsion tangentielle par laquelle le mécanisme d'horlogerie est mis en marche avec certitude. 8- Apparatus according to claims 1 to 7, characterized in that the flexible rubber disc engages the balance laterally relative to its axis so that at the end of the blocking, the disc gives ari balance a tangential impulse by which the mechanism d watchmaking is set to work with certainty. 9- Appareil suivant les revendications 1 à 8, caractérisé en ce que la connexion avec le secteur et avec le poste récepteur de radio est assurée à l'intérieur de la boite de l'appareil automatique, par les ressorts de contact qui sont sous la dépendance de l'introduction d'une pièce de monnaie pour le courant d'alimentation et:¯par les contacts des conducteurs de l'électro-aimant qui sont cons- titués comme contacts à fiches pour la connexion fixe dea conducteurs du poste récepteur de radio. 9- Apparatus according to claims 1 to 8, characterized in that the connection with the mains and with the radio receiver is provided inside the box of the automatic device, by the contact springs which are under the dependence on the introduction of a coin for the supply current and: ¯ by the contacts of the conductors of the electromagnet which are constituted as plug contacts for the fixed connection of the conductors of the receiving station. radio. 10- Appareil suivant les revendications 1 à 9, caractérisé en ce que l'axe de l'entraineur des pièces de monnaie est entouré par une douille tubulaire à l'intérieur de la boite de l'appareil automatique, de sorte que la queue du bouton de poignée est accouplée par vissage à l'axe de l'entraineur à l'intérieur de la douille tubulaire. 10- Apparatus according to claims 1 to 9, characterized in that the axis of the coin driver is surrounded by a tubular sleeve inside the box of the automatic device, so that the tail of the Handle knob is coupled by screwing to the axle of the driver inside the tubular socket. 11- Appareil suivant les revendications 1 à 10, caractérisé en ce que la botte de l'appareil automatique est fermée par un couvercle à coulisse en deux parties ver- rouillées et plombées, de sorte qu'une des parties du cou- <Desc/Clms Page number 15> vérole ferme la chambre intérieure qui se trouve au-dessus du collecteur des pièces de monnaie, tandis que l'autre partie du couvercle ferme le compartiment inférieur dans lequel se trouvent les contacts à fiches pour le branche- ment des conducteurs du poste récepteur de radio. 11- Apparatus according to claims 1 to 10, characterized in that the boot of the automatic apparatus is closed by a sliding cover in two locked and leaded parts, so that one of the parts of the neck <Desc / Clms Page number 15> pox closes the inner chamber above the coin collector, while the other part of the cover closes the lower compartment in which the plug contacts are located for connecting the conductors of the radio receiver . 12- Appareil suivant les revendications 1 à 11, caractérisé en ce que le verrouillage des deux parties .du couvercle est obtenu par des tenons prévus sur un res- sort plat, le tenon traversant la partie inférieure du cou- vercle servant pour l'apposition d'un plomb de sûreté. 12- Apparatus according to claims 1 to 11, characterized in that the locking of the two parts of the cover is obtained by tenons provided on a flat spring, the tenon passing through the lower part of the cover serving for the affixing. a safety lead.
BE404501D BE404501A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE404501A true BE404501A (en)

Family

ID=69862

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE404501D BE404501A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE404501A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0082761B1 (en) Vehicle door lock
EP1080286B1 (en) Electronic lock with mechanical clutch
EP0274287B1 (en) Lock for a motor vehicle door
EP1863989B1 (en) Lock having a single switch
FR2817275A1 (en) DOOR LOCK CONTROL UNIT
EP2095853A1 (en) Trigger device for attaching a shoe to a sliding device
BE1016278A3 (en)
CH696984A5 (en) Watch with an outer part actuated.
BE404501A (en)
FR2808552A1 (en) Lock with mechanical and electrical release, uses spring-loaded pin engaging in shallow recess in lock rotor to stop operation of lock and has a rotating cam under pin to allow it to move clear when correct key is detected
CH626838A5 (en)
EP0102263B1 (en) Electric lock for a vehicle door
FR2466258A1 (en) SAFETY BELT REELS WITH SELECTIVE WINDING BLOCK
CH692875A5 (en) A device for driving a generator and small volume instrument provided with such a device.
FR2500178A1 (en) ROLLER DEVICE FOR AUTOMATICALLY LOADING FILM OF A PHOTOGRAPHIC APPARATUS
FR2725413A1 (en) STEERING LOCK FOR A MOTOR VEHICLE EQUIPPED WITH AN AUTOMATIC GEARBOX.
FR2563654A1 (en) Circuit breaker with worm drive
EP1191490A1 (en) Coin meter with solenoid operated ejection mechanism
EP1845547A2 (en) Bistable manoeuvring device of a mobile shaft and battery cutout comprising such a device
EP2817813A1 (en) Startup control device for a motor vehicle
EP0327460A1 (en) Automatically opening electric switch, in particular a differential interrupter
EP1518979A1 (en) Cylinder or lock with electromechanical control
BE411015A (en)
BE661219A (en)
FR3009425A1 (en) ELECTROMAGNETIC STARTER ACTUATOR FOR THERMAL ENGINE