BE385440A - - Google Patents

Info

Publication number
BE385440A
BE385440A BE385440DA BE385440A BE 385440 A BE385440 A BE 385440A BE 385440D A BE385440D A BE 385440DA BE 385440 A BE385440 A BE 385440A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tube
discharge
electrodes
transverse
semi
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE385440A publication Critical patent/BE385440A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J61/00Gas-discharge or vapour-discharge lamps
    • H01J61/02Details
    • H01J61/04Electrodes; Screens; Shields

Landscapes

  • Vessels And Coating Films For Discharge Lamps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  "TUBE ;LLC'ltIU 1u.ooINJ!,.:)ù.J:J.II'i .IJ. E.L.d;'il\uD.J:!.I1:; I1O.hhDb0J.CÜI':rb.s T n D.C.()ll.lJ.l1.lTL l1.ÙtrÜ<Ji...bb"   @   ' On sait qu'il est possible, dans un tube électrique luminescent à électrodes incandescentes, en augmentant la pression du remplissage de gaz ou de vapeur, lorsque la densité du courant est grande, d'étrangler la colonne positive de la décharge de façon qu'elle n'occupe plus qu'une petite partie de la section du tube, On obtient ainsi deux avantages,   d'une   part une densité d'éclairement plus grande et d'autre part la possibilité d'utiliser pour un tel tube du verre 
 EMI1.2 
 ordinaire, etest-à-dire du verre n'avant pas un point de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fusion élevé et étant par conséquent facile à travailler;

   en effet, si la décharge n'était pas étranglée, un verre ordi-   naire   serait chauffé jusqu'à se ramollir lorsque la densité de courant atteindrait des valeurs aussi élevées. 



   Il arrive parfois que la colonne de décharge de ces tubes luminescents à décharge étranglée varie pendant peu de   temps   dans sa forme et aussi dans la. forme de sa section, et qu'elle touche alors les parois du tube. Ceci peut natu- rellement avoir facilement pour conséquence une détérioration du vase du tube et un défaut   d'etanchéité   du tube luminescent. 



   Ces inconvénients dus à la variation de la colonne Ce décharge peuvent être évités lorsqu'on monte dans le tube luminescent, entre les électrodes principales, suivant l'in- vention, une ou plusieurs cloisons transversales comportant un trou central 'pour le passage de la décharge. Comme la décharge est obligée, au passage d'uneélectrode à l'autre, d.e traverser la ou les cloisons transversales en leur milieu, elleest guidée par les cloisons transversales et divisée en deux ou plus de deux tronçons relativement courts pouvant moins facilement se rapprocher des parois du tube et par con-   séquent   provoquer moins facilement une détérioration du vase du tube. Les cloisons transversales, qui jouent le rôle de diaphragmes, peuvent être supportéede facon quelconque à l'intérieur du tube et être faites en métal quelconque.

   Elles seront faites toutefois de préférence en métal ayant un point de fusion élevé et dégageant le moins de gaz possible, tel que le molybdène. 



   Il suffit dans certains cas, par exemple lorsque le tube luminescent brûle dans une position horizontale ou sensiblement horizontale, que les parois transversales aient la forme de demi-anneaux et s'appliquent sur la partie supé- ricure des parois du tube, La colonne de décharge étranglée est encore empêchée de venir en contact avec les parois inté- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rieures du tube lorsque les cloisons transversales ont cette forme, parce que la colonne de décharge tend simplement   à se   déplacer vers le haut sous l'action de la chaleur.

   Les demi- anneaux servant de cloisons transversales sont faciles à fixer à l'intérieur du tube et lorsque le tube est destiné à éclairer principalement vers le bas, ils ont en outre l'avan- tage que tout obstacle dû aux cloisons transversales servant à guider la décharge étranglée et s'opposant à la sortie de la lumière, est supprimé. 



   On monte de préférence deux cloisons transversales semi-annulaires très rapprochées l'une de l'autre et jouant le rôle d'électrodes auxiliaires pour faciliter l'allumage du tube à l'aide d'une décharge à effluves produite entre elles. 



   On sait déjà, il est vrai, qu'on peut faciliter   Impérativement   l'allumage des tubes électriques luminescents en montant deux électrodes auxiliaires se faisant face à peu de distance. Toutefois, ces électrodes auxiliaires n'é- taient pas constituées par des demi-anneaux, ce qui fait qu'elles ne pouvaient pas servir également à guider une décharge étranglée, comme dans l'invention. 



   .tour que la décharge ne s'amorce pas latéralement sur les électrodes, chaque électrode incandescente est ren- fermée de préférence dans une gaine munie, dans le sens du trajet de la   décharge,   d'un fond de fermeture comportant un trou central. Le fond de fermeture perforé de la gaine enveloppante constitue ainsi pour la décharge un diaphragme de passage supplémentaire, monté en avant de l'électrode et très près de celle-ci, diaphragme par lequel la décharge est toujours centrée exactement, ce qui l'empêche aussi de se rapprocher des parois du tube dans le voisinage des électrodes. 



   La fig. 1   de:.   dessins annexés est une coupe d'un exemple de réalisation du tube électrique luminescent à dé- charge étranglée conforme   à   l'invention 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 Les fig 2 et 3 sont respectivement une coupe lon- 
 EMI4.1 
 gituoinale et une coupe transversale d'un deuxième code de ¯..l.in^.tion. Lef" fis. 4 et 5 sont deux coupes Ic.r.jJtudinaiGs c'e rie-2x putrer noder de rériir-ation. 1.:..:l¯o G r." 1 -1. )ou)c transversale par la lime A-Ji d la fi8. 5. 



  Le tube luminescent 1 reprécenté dans la figo comporte de façon connue, à chaque extrémité, une électrode incandescente 2 dont les fils d'arrivée 3 traversent hermétiquement les parties aplaties 4 du tube de base correspondant 5. Les électrodes incandescentes peuvent être constituées de 
 EMI4.2 
 fa.jon connue par un mélange aggloméré de matières pulvéru.en- t0S émettant des électrons et de métaux pulvérulents fondant difficilement, bien qu'une autre composition puisse également t4 utilisée.

   Les électrodes inearideiceite;; émettant des électrons peuvent être rendues incandescentes de faS;on connue r:èwlr;on(].ue, p2,r exemple au moyen d'une décharge ef'L'IuveR ou encore au moyen d'un enroulement en fil métallique de oGliffage monté autour. bn outre, les électrodes incandes- centes peuvent aussi être constituée, de façon connue, par une gaine en métal   recouverte   de matières émettant des élec- trens et chauffée au moyen d'un   enroulement   Intérieur en fil   métallique   de chauffage.

   Le tube   luminescent   1,   qui se   ré- 
 EMI4.3 
 trécit en cône régulier du milieu vers le" deux extrémités, comporte à l'endroit de sa plus grande section, c'e:-t--dire   exactement   en son milieu, une cloison transversale en molyb- dème 6 qui remplit -toute la section du tube et comporte un trou central 7 pour le passade de la   décharge.   comme le montre le dessin, la cloison transversale peut comporter un rebord 
 EMI4.4 
 retourne j3 de préférence un peu élastique, par lequel elle se fixe par coincement sur la paroi   Intérieure   du tube. Toute- fois la cloison transversale peut aussi être fixée dans le tube d'autre façon, par exemple par soudure.

   Chacune des deux électrodes incandescentes 2 est entourée d'une gaine   métallique 9   comportant un fond de fermeture 10 dirigé suivant 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le trajet de la décharge. Chacun de:, deux fonds de fermeture comporte un trou 11, central par   rapport   à l'électrode et aux tubes luminescents, pour le   pansage   de la décharge, ce qui fait que celle-ci peut passer d'une électrode à l'autre a travers ces trous 11 de la gaine enveloppante 9 et aussi à travers le trou de passage ¯7 de la cloison transversale 6, sans être obligée de toucher les parois intérieures du tube. 



  Le remplissage du tube peut être quelconque. Dans l'exemple   représente   on a   suppose   que le tube contient encore, outre le gaz rare qui facilite l'allumage, un corps de fond 12 en métal volatilisable, par exemple en mercure, qui, lorsque le courant de charge est suffisamment grand, se volatilise en quantité telle qu'il se produise une décharge de vapeur fortement étranglée, de grande densité du courant, si un tube d.e 20 cm de longueur, ayant une ouverture de 7 cm au milieu et de 6 cm aux extrémités contient par exemple un remplissage de gaz   d'allumage   de 5 mm d'argon et une quantité de mercure d'environ 1 cm3,on peut le faire fonctionner à une   intensité   de 34 ampères, sous une tension de 29 volts aux extrémités du tube, soit près de 1000 watts,

   sans que la décharge fortement étranglée, guidée par les trous de passage 7, 11, cesse d'être rectiligne. Un peut donc faire le tube luminescent sans danger en verre ordinaire. 



   Les gaines enveloppantes 10 peuvent être supportées de façon quelconque à l'intérieur du tube ou encore montées sur les tubes de pied 5, Commecela est indiqué dans la par- tie gauche de la figure, chaque gaine enveloppante peut être reliée électriquement par un conducteur 14 contenant une grande résistance 13, au conducteur 3 par lequel le courant arrive à l'électrode incandescente 2 qu'elle entoure. Dans ce cas il se forme de façon connue, entre l'électrode incan- descente 2 et la gaine enveloppante 9, un champ électrique qui empêche la pulvérisation de l'électrode incandescente. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



  En outre, comme le montre le coté droit de la   figure, chaque   gaine enveloppante 10 peut être   par   un conducteur 16 contenant également une grande résistance 15, à l'électrode incandescente qui se trouve à l'autre extrémité du tube lumi-   nescent.   La   ,;aine   enveloppante 9 joue alors le rôle   d'élec-   trode auxiliaire facilitant   l'allumage   du tube. hafin, toutefois, les deux gaines enveloppantes peuvent naturellement aussi ne   pas être   reliées électriquement aux conducteurs d'arrivée   au::   électrodes, ce qui fait qu'elles ne servent alors qu'à   .guider   la colonne de décharge et en outre à capter la matière volatilisée des électrodes. 



   L'allumage du tube luminescent peut d'ailleurs être   provoqué   de différentes autres facons. 



   Le tube luminescent 1 représenté dans les fig. 2 et 3 comporte encore deux électrodes incandescentes 2, de forme quelconque, deux conducteurs d'arrivés 3 soudes hermé- tiquement dans les queusots 1 des tubes de pied 5 et deux   gaines   9 entourant les   électrodes ¯2   et comportant un trou central 11 pour le pacsage de la colonne de   décharge   étran- glée développée entre les électrodes   incandescentes   2.

   Deux cloisons transversales semi-annulaires ou sensiblement semi-   annulaires 17,   18, de préférence en métal   dégageant   peu de gaz, en   particulier   en molybdène, sont réparties uniformément sur la longueur du. tube lwninescent, sur le trajet de la colonne de décharge, c'est-à-dire dans l'intervalle compris entre les électrodes incandescentes 2. Ces demi-anneaux   17,   18 sont fixés à la partie supérieure des parois du tube de façon quelconque, par exemple au moyen de petite:: perles de verre soudées 19, 20. Le tube peut   tre   rempli de ganz ou de mélanges gazeux quelconques facilitant l'allumage et contenir en outre un corps de fond volatilisable 12, constitué par exemple par du mercure, du sodium ou du cadmium. 



   Le mode de réalisation, fig. 4,   comporte   au milieu du tube deux cloisons transversales semi-annulaires ou sensi- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   ble:nent   se:ni-annulaires 17 18   parallèles   et très rapprochées l'une de l'autre. Ces deux cloisons transversales semi-annu- laires sont engagées sur un tube 21 servant de support, en quartz ou autre matière isulante à l'intérieur duquel se trouvent deux conducteurs 22, 23 d'arrivée du courant, oui relient les cloisons transversales 17, 18 aux conducteurs d'arrivée 3 des électrode:;   incandescentes ¯2   par l'intermé- diaire de résistances 24, 25. Les cloisons transversales sont ainsi montées en électrodes auxiliaires entre lesquelles une décharge à effluves facilitant la décharge principale se produit lorsqu'on applique la tension.

   Jette décharge à effluves est limitée exclusivement aux deux demi-anneaux 17, 18 en raison de ce que les conducteurs d'arrivée du courant sont montés dans le tube isolant allongé, ce qui fait qu'il se produit une décharge à effluves extrêmement énergique, aboutissant à une ionisation rapide de la charge gazeuse. Le cas échéant les   résistances   peuvent aussi se trouver de façon   connue   entièrement ou partiellement à l'in-   térieur   du tube. Les conducteurs d'arrivée logés à l'inté- rieur du tube isolant 21 sont de   préférence   montés de facon à servir également de résistances, 
Le tube fig. 5 et 6 comporte deux cloisons trans- versales semi-annulaires 17, 18 montées dans le plan trans- versal central du tube luminescent.

   Ces deux anneaux trans- versaux 17, 18 sont supportés dans ce cas par deux tubes en matière isolante 21, 21' ne contenant chacun que l'un des deux conducteurs d'arrivéedu courant 22   ou 83.  Celles des extrémités des deux tubes isolants qui ne comportent pas d'arrivés du courant sont fixées en outre aux tubes de pied 5 au moyen de fils métalliques 26, 26'. Pour que les demi- anneaux 17, 18 et les tubes isolants 21, 21' qu'ils portent soient supportés à l'intérieur du tube de façon à être parfaitement à l'abri des trépidation, les extrémités du 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 tube comportent encore de préférence des anneaux tendeurs   27,   27' qui se trouvent entre les fils métalliques de sup- port 26, 26' et celles des parties extrêmes des fils 22, 23 d'arrivée du courant qui servent de supports. 



   .Alors que les tubes luminescents fig. 2 à 4 con- viennent principalement pour ne fonctionner que dans une   position   horizontale, le tube luminescent représenté dans les fig. 5 et 6 peut aussi fonctionner dans une position différant notablement de la position de fonctionnement ho- rizontalae, sans que la colonne de décharge étranglée risque de se rapprocher des parois intérieures du tube. Par rapport an talbe luminescent   représenté   dans: la fig. 1, tube qui peut également fonctionner sûrement danstoute position, on a   '[:.:1;:: ce   cas l'avantage que   l'allumage     est     plus   facile grâce aux deux demi-anneaux servant d'électrodes auxiliaires.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  "TUBE; LLC'ltIU 1u.ooINJ!,. :) ù.J: J.II'i .IJ. ELd; 'il \ uD.J:!. I1 :; I1O.hhDb0J.CÜI': rb.s T n DC () ll.lJ.l1.lTL l1.ÙtrÜ <Ji ... bb "@ 'We know that it is possible, in a luminescent electric tube with incandescent electrodes, by increasing the pressure of the gas filling or of vapor, when the current density is high, to throttle the positive column of the discharge so that it occupies only a small part of the section of the tube, This gives two advantages, on the one hand a greater illumination density and on the other hand the possibility of using glass for such a tube
 EMI1.2
 ordinary, that is to say, glass not having a

 <Desc / Clms Page number 2>

 high melting and therefore easy to process;

   in fact, if the discharge were not throttled, an ordinary glass would be heated until it softened when the current density reached such high values.



   It sometimes happens that the discharge column of these constricted discharge luminescent tubes varies for a short time in its shape and also in the. shape of its section, and that it then touches the walls of the tube. This can, of course, easily result in deterioration of the vessel of the tube and a leak in the luminescent tube.



   These disadvantages due to the variation of the column This discharge can be avoided by mounting in the luminescent tube, between the main electrodes, according to the invention, one or more transverse partitions comprising a central hole for the passage of the dump. As the discharge is forced, when passing from one electrode to another, to pass through the transverse partition (s) in their middle, it is guided by the transverse partitions and divided into two or more relatively short sections which can less easily approach the ends. walls of the tube and therefore less easily cause damage to the vessel of the tube. The transverse partitions, which act as diaphragms, can be supported in any way inside the tube and be made of any metal.

   However, they will preferably be made of a metal having a high melting point and giving off as little gas as possible, such as molybdenum.



   In certain cases, for example when the luminescent tube burns in a horizontal or substantially horizontal position, it is sufficient for the transverse walls to have the form of half-rings and to apply to the upper part of the walls of the tube. throttled discharge is further prevented from coming into contact with the inner walls.

 <Desc / Clms Page number 3>

 of the tube when the transverse partitions have this shape, because the discharge column simply tends to move upward under the action of heat.

   The half-rings serving as transverse partitions are easy to fix inside the tube and when the tube is intended to illuminate mainly downwards, they have the further advantage that any obstacle due to the transverse partitions used to guide the discharge constricted and opposing the exit of the light, is suppressed.



   Preferably, two semi-annular transverse partitions very close to each other and playing the role of auxiliary electrodes are mounted to facilitate the ignition of the tube by means of a corona discharge produced between them.



   It is already known, it is true, that it is imperative to facilitate the ignition of the luminescent electric tubes by mounting two auxiliary electrodes facing each other at a short distance. However, these auxiliary electrodes were not constituted by half-rings, so that they could not also serve to guide a throttled discharge, as in the invention.



   So that the discharge does not initiate laterally on the electrodes, each incandescent electrode is preferably enclosed in a sheath provided, in the direction of the path of the discharge, with a closing base comprising a central hole. The perforated closure bottom of the enveloping sheath thus constitutes for the discharge an additional passage diaphragm, mounted in front of the electrode and very close to the latter, a diaphragm through which the discharge is always exactly centered, which prevents it also to approach the walls of the tube in the vicinity of the electrodes.



   Fig. 1 of :. accompanying drawings is a sectional view of an exemplary embodiment of the luminescent electric tube with restricted discharge according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 Figs 2 and 3 are respectively a cross section
 EMI4.1
 gituoinale and a cross section of a second code of ¯..l.in ^ .tion. Lef "fis. 4 and 5 are two Ic.r.jJtudinaiGs cuts that are 2x putre reriir-ation node. 1.:..:l¯o G r." 1 -1. ) or) c transverse by the file A-Ji d the fi8. 5.



  The luminescent tube 1 shown in the figure comprises in a known manner, at each end, an incandescent electrode 2 whose incoming wires 3 hermetically pass through the flattened parts 4 of the corresponding base tube 5. The incandescent electrodes may consist of
 EMI4.2
 This is known from an agglomerated mixture of powdery electron-emitting materials and hard-melting powdery metals, although another composition can also be used.

   Inearideiceite electrodes ;; emitting electrons can be made incandescent in a manner known as r: èwlr; on (]. ue, p2, r example by means of a discharge ef'L'IuveR or by means of a winding in metal wire of oGliffage mounted around it, furthermore, the glowing electrodes can also be constituted, in a known manner, by a metal sheath covered with electric emitting materials and heated by means of an inner coil of heating wire.

   The luminescent tube 1, which is
 EMI4.3
 trécit in regular cone from the middle towards the "two ends, comprises at the place of its greatest section, that is: -t - to say exactly in its middle, a transverse partition in molyb- edema 6 which fills -all the section of the tube and has a central hole 7 for the passage of the discharge.as shown in the drawing, the transverse partition may have a flange
 EMI4.4
 returns j3 preferably a little elastic, by which it is fixed by wedging on the inner wall of the tube. However, the transverse partition can also be fixed in the tube in another way, for example by welding.

   Each of the two incandescent electrodes 2 is surrounded by a metal sheath 9 comprising a closing bottom 10 directed along

 <Desc / Clms Page number 5>

 the path of the landfill. Each of :, two closing bottoms has a hole 11, central to the electrode and to the luminescent tubes, for the grooming of the discharge, which means that the latter can pass from one electrode to the other a through these holes 11 of the enveloping sheath 9 and also through the passage hole ¯7 of the transverse partition 6, without having to touch the inner walls of the tube.



  The filling of the tube can be arbitrary. In the example shown, it is assumed that the tube still contains, in addition to the rare gas which facilitates ignition, a base body 12 of volatilizable metal, for example of mercury, which, when the charge current is sufficiently large, becomes volatilizes in such quantity that a discharge of strongly constricted vapor of high current density occurs, if a tube 20 cm long, having an opening of 7 cm in the middle and 6 cm at the ends contains for example a filling of ignition gas of 5 mm of argon and a quantity of mercury of about 1 cm3, it can be operated at an intensity of 34 amperes, under a voltage of 29 volts at the ends of the tube, that is to say almost 1000 watts ,

   without the strongly constricted discharge, guided by the passage holes 7, 11, ceasing to be rectilinear. So one can make the luminescent tube harmless from ordinary glass.



   The enveloping sheaths 10 can be supported in any way inside the tube or else mounted on the foot tubes 5, As indicated in the left part of the figure, each enveloping sheath can be electrically connected by a conductor 14. containing a large resistance 13, to the conductor 3 through which the current reaches the incandescent electrode 2 which it surrounds. In this case, in a known manner, an electric field is formed between the incandescent electrode 2 and the enveloping sheath 9 which prevents the sputtering of the incandescent electrode.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



  Further, as shown on the right side of the figure, each enveloping sheath 10 may be by a conductor 16 also containing a large resistor 15, to the glowing electrode which is at the other end of the light tube. The enveloping groin 9 then acts as an auxiliary electrode facilitating the ignition of the tube. Finally, however, the two enveloping sheaths may of course also not be electrically connected to the incoming conductors at the electrodes, so that they only serve to guide the discharge column and furthermore to capture the discharge. volatilized material from the electrodes.



   The lighting of the luminescent tube can moreover be caused in various other ways.



   The luminescent tube 1 shown in FIGS. 2 and 3 also include two incandescent electrodes 2, of any shape, two incoming conductors 3 hermetically welded in the sockets 1 of the foot tubes 5 and two sheaths 9 surrounding the electrodes ¯2 and comprising a central hole 11 for the pacsage of the constricted discharge column developed between the glowing electrodes 2.

   Two semi-annular or substantially semi-annular transverse partitions 17, 18, preferably made of metal which gives off little gas, in particular molybdenum, are distributed uniformly over the length of the. lwninescent tube, on the path of the discharge column, that is to say in the interval between the incandescent electrodes 2. These half-rings 17, 18 are attached to the upper part of the walls of the tube in any way , for example by means of small :: welded glass beads 19, 20. The tube can be filled with ganz or any gas mixtures which facilitate ignition and also contain a volatilizable base body 12, consisting for example of mercury , sodium or cadmium.



   The embodiment, fig. 4, has in the middle of the tube two transverse semi-annular or sensi-

 <Desc / Clms Page number 7>

   ble: nent: ni-annular 17 18 parallel and very close to each other. These two semi-annular transverse partitions are engaged on a tube 21 serving as a support, made of quartz or other insulating material, inside which there are two current supply conductors 22, 23, yes connecting the transverse partitions 17, 18 to the incoming conductors 3 of the electrodes :; incandescent ¯2 via resistors 24, 25. The transverse partitions are thus mounted as auxiliary electrodes between which a corona discharge facilitating the main discharge occurs when the voltage is applied.

   This corona discharge is limited exclusively to the two half-rings 17, 18 because the current supply conductors are mounted in the elongated insulating tube, which results in an extremely energetic corona discharge, resulting in rapid ionization of the gas charge. If appropriate, the resistors can also be located in a known manner wholly or partially inside the tube. The incoming conductors housed inside the insulating tube 21 are preferably mounted so as to also serve as resistors,
The tube fig. 5 and 6 comprises two semi-annular transverse partitions 17, 18 mounted in the central transverse plane of the luminescent tube.

   These two transverse rings 17, 18 are supported in this case by two tubes of insulating material 21, 21 'each containing only one of the two current input conductors 22 or 83. Those of the ends of the two insulating tubes which do not include current arrivals are further attached to the foot tubes 5 by means of metal son 26, 26 '. So that the half-rings 17, 18 and the insulating tubes 21, 21 'which they carry are supported inside the tube so as to be perfectly sheltered from trepidation, the ends of the

 <Desc / Clms Page number 8>

 The tube also preferably comprises tensioning rings 27, 27 'which are located between the metal support wires 26, 26' and those of the end parts of the current arrival wires 22, 23 which serve as supports.



   While the luminescent tubes fig. 2 to 4 are mainly suitable for functioning only in a horizontal position, the luminescent tube shown in figs. 5 and 6 can also operate in a position significantly different from the horizontal operating position, without the constricted discharge column running the risk of approaching the inner walls of the tube. Compared to a luminescent talbe represented in: fig. 1, tube which can also operate reliably in any position, we have '[:.: 1; :: in this case the advantage that ignition is easier thanks to the two half-rings serving as auxiliary electrodes.


    

Claims (1)

RESUME Tube électrique luminescent à électrodes incan- descentes et à décharge étranglée par une haute pression de remplissage, tube caractérisé par le fait qu'il comporte entre les électrodes principales une ou plusieurs cloisons transversales à perforation centrale pour le passade de la décharge. ABSTRACT Luminescent electric tube with incandescent electrodes and discharge constricted by a high filling pressure, tube characterized by the fact that it comprises between the main electrodes one or more transverse partitions with central perforation for the passage of the discharge. Ce tube peut être caractérisé en outre par les points suivants, ensemble ou séparément : a) Lois cloisons transversales sont constituées par un métal dégageant peu de gaz et ayant un point de fusion élevé, tel que le molybdène par exemple. b) Chaque électrode incandescente est renfermée dans une gaine comportant un fond de fermeture perforé en son centre dans le sens du trajet de la décharge. <Desc/Clms Page number 9> c) Les cloison.': This tube can be further characterized by the following points, together or separately: a) Laws transverse partitions consist of a metal which gives off little gas and has a high melting point, such as molybdenum for example. b) Each incandescent electrode is enclosed in a sheath comprising a perforated closure bottom in its center in the direction of the path of the discharge. <Desc / Clms Page number 9> c) The partitions. ': '' transversales sont constituées par des demi-anneaux appliques sur la partie supérieure des parois du tube. d) Deux cloisons transversales semi-annulaires ou sensiblement semi-annulaires très rapprochées l'une de l'autre sont montées de façon à servir d'électrodes auxi- liaires. e) Les deux cloisons transversales semi-annulaires très rapprochées l'une de l'autre se trouvent dans un plan transversal. par rapport au tube. f) Les conducteurs d'arrivée du courant aux cloi- sons transversales semi-annulairès servant d'électrodes auxiliaires sont renfermés dans des tubes en matière isolante. '' transverse are formed by half-rings applied to the upper part of the walls of the tube. d) Two semi-annular or substantially semi-annular transverse partitions very close to each other are mounted so as to serve as auxiliary electrodes. e) The two semi-annular transverse partitions very close to each other lie in a transverse plane. relative to the tube. f) The current supply conductors to the semi-annular transverse partitions serving as auxiliary electrodes are enclosed in tubes of insulating material.
BE385440D BE385440A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE385440A true BE385440A (en)

Family

ID=54295

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE385440D BE385440A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE385440A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2636169A1 (en) STARTING MEANS, WITH PIEZOELECTRICALLY PLACED CAPACITIVE CAPACITIVE ELECTRODES FOR HIGH INTENSITY DISCHARGE LAMPS
FR2574220A1 (en) COLORED FLUORESCENT LAMP SET
BE385440A (en)
FR2688936A1 (en) ARC TUBE FOR DISCHARGE LAMP UNIT.
FR2481516A1 (en)
FR2542136A1 (en) HALOGEN INCANDESCENT LAMP
FR2480028A1 (en) SWITCH WITH A ROTATING ARC BY ACTION OF A PERMANENT MAGNET
FR2472266A1 (en) DISCHARGE LAMP WITH REDUCED ELECTROMAGNETIC INTERFERENCE
FR2478877A1 (en) HALOGEN INCANDESCENT LAMP HAVING AN INCORPORATED FUSE
FR2509521A1 (en) HIGH-VOLTAGE CIRCUIT BREAKER WITH ENCLOSURE CONTAINING AN INSULATING GAS
BE375316A (en)
FR2615929A1 (en) Round signalling light with discharge lamp
BE394685A (en)
BE436115A (en)
FR2696868A3 (en) Electric lamp with a base.
BE466671A (en)
CH112525A (en) Electrical signaling device.
EP1646070A1 (en) Noble gas flashlight
FR2757928A1 (en) Disposable decorative lamp
FR2767961A1 (en) High tension fuse for transformer
BE386725A (en)
BE402448A (en)
FR2522873A1 (en) Arc extinction device for high-current switch - uses a low-volume coil with ferro-magnetic core to create temporary extinction field
CH543170A (en) Monopolar vacuum switch for electrical power networks
BE399001A (en)