BE380094A - - Google Patents

Info

Publication number
BE380094A
BE380094A BE380094DA BE380094A BE 380094 A BE380094 A BE 380094A BE 380094D A BE380094D A BE 380094DA BE 380094 A BE380094 A BE 380094A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tubes
tubular
battery
retorts
cover
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE380094A publication Critical patent/BE380094A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10BDESTRUCTIVE DISTILLATION OF CARBONACEOUS MATERIALS FOR PRODUCTION OF GAS, COKE, TAR, OR SIMILAR MATERIALS
    • C10B13/00Coke ovens with means for bringing and keeping the charge under mechanical pressure

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Manufacture And Refinement Of Metals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "   Procédé et appareil pour produire du combustible   à   partir de houilles à coke ou analogues ". 



   Cette invention se rapporte à un procédé et appareil pour produire du combustible à partir de houilles à coke ou analogues, particulièrement avec des fines ou déchets de houilles à coke bi- tumineuses tamisées, ou à partir de mélange de houilles bitumineu- ses cokéfiables et de matières non cokéfiables, telles que l'an- thracite pulvérisée, le lignite ou les charbons sous-bitumineux. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Cette invention est spécialement convenable pour fabriquer un nouveau combustible domestique sous forme de blocs, et de pouvoir oalorifique élevé, à un prix relativement bas, avec des matières   carbonacées   peu coûteuses. Dans la description suivante l'expres- sion "houilles à coke" ou analogues, est destinée à comprendre non seulement les véritables houilles à coke bitumineuses,de di- verses teneurs en matières volatiles, mais encore les mélanges de charbon cokéfiable et non cokéfiable tel que l'anthracite finement divisée, le lignite ou les charbons sous-bitumineux. 



   Jusqu'ici le coke a été produit par les procédés de distil- lilation dits à "haute température" dans lesquels les tempéra- tures de cuisson allaient d'environ 1.000  C. à 1.100  C. afin de récupérer une quantité maximum de gaz pour lesutilisations commerciales, et aussi afin d'obtenir comme sous-produits, un co- ka métallurgique à basse teneur en matière volatile,   c'est-à-   dire environ 1 %, ce qui ne convient pas comme combustible domes- tique. 



   Le coke a encore été produit jusqu'ici par les procédés de distillation dits à "basse température" dans lesquels les tempé-   rature! de   cuisson allaient de 480 à 610  C. environ ,afin de ré- cupérer une quantité maximum d'huiles et de goudron et d'obtenir un volume relativement faible de gaz et de semi-coke lequel est d'un poids léger et d'une structure   friaoe,   de sorte qu'il doit   être   ordinairement aggloméré en briquettes avant de pouvoir être avantageusement utilisé comme combustible domestique. 



   Conformément   à   la présente invention, le nouveau combustible qui constitue une partie de cette invention n'est pas produit par l'application soit de la distillation à haute température, soit de la distillation à basse température comme jusqu'ici réalisé; mais il est obtenu par distillation à la température la plus ef- ficace que l'on a trouvée devoir être approximativement comprise entre 700 à 875  C.; cette température peut être appelée tempé- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 rature intermédiaire de distillation.

   De plus d'autres caracté- ristiques de procédés nouvelles telles que le fait de soumettre la houille à coke déshydratée à une température de distillation intermédiaire de façon instantanée, le fait de maintenir sous pression une masse chauffée à la température intermédiaire de distillation et d'autres caractéristiques analogues   -.   seront plus complètement décrites ci-après, toutes ces caractéristiques . faisant partie de la présente invention. Cette invention se rap- porte aussi au nouvel appareil qui sera décrit plus complètement ci-après. 



   Un nouveau combustible en blocs, hautement   désirable/peut   être obtenu comme résultat de cette invention, la dimension des blocs correspondant à celle appelée "gailletin" et "noix" d'an- thracite, fourni pour les usages domestiques, les blocs indivi- duels ayant une épaisseur d'environ 2,5 à 7,5 centimètres. Ce combustible contient ordinairement environ 7 % de matières vola- tiles alors que le charbon d'anthracite en contient en moyenne 4 %, et sa teneur en cendres est d'environ 4 % alors que celle de l'anthracite est de 7 %. De plus, comme la quantité de matiè- re volatile des blocs indiviquels de combustible est plus grande à la pointe du coin ou du secteur qui constitue la forme des blocs, ces blocs sont plus facile à allumer en ce point mais brûlent lentement pour ce qui concerne le reste de leur masse. 



  La cendre du nouveau combustible ainsi qu'on l'a constaté en pra- tique, tombe à travers la grille sous forme de poudre sans mâche- fer, tandis que la cendre d'anthracite moyen contient 12 à 14 % de   caréné   non brûlé. Dans les assais actuellement en cours, le nouveau combustible avec la combustion de tout le carbone,donne en moyenne 35 à 50 % de calories de plus que l'anthracite, c'est   -à-dire   que son pouvoir calorifique est supérieur de 35 à 50 %, ceci résultant du nouveau procédé;

   ce combustible supérieur peut être fabriqué à partir de charbons bitumineux économiques, utili- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sables en dépôts énormes et largement distribués et il peut être extrait beaucoup plus économiquement que l'anthracite. l'un des buts de l'invention est un nouveau et utile procédé pour l'obtention d'un nouveau combustible domestique à partir de fines bitumineuses à basse teneur en matière volatile ou de dé- chets considérés jusqu'ici comme inutilisables pour la distilla- tion à haute ou à basse température; cependant il doit être en- tendu qu'en traitant les charbons bitumineux à haute teneur en matière volatile, suivant ce procédé, on peut obtenir une relati- vement importante récupération de gaz avec moins de combustible solide.

   Une houille à coke contenant environ 18% de matière vo- latile et moins d'environ 20 % d'humidité ainsi que 4 % environ de cendres, est plus avantageuse pour le procédé suivant l'inven- tion, car elle donne un maximum de combustible grandement désira- ble pour les usages domestiques. Lorsque cette houille à coke est utilisée, le combustible résultant correspond en poids à environ 88% de la houille à coke traitée. Environ 3% de goudron et en- viron   6 %   de gaz sont aussi produits. C'est un avantage que le gaz produit peut être grandement utilisé pour fournir la chaleur nécessaire pour la réalisation du procédé. 



   Un autre but de l'invention réside dans des moyens pour met- tre en pratique le procédé mentionné ci-dessus avec une produc- tion sur une très grande échelle et un minimum de frais de tra- vail. 



   La procédure générale pour mettre en pratique le nouveau procédé conforme à l'invention en vue de la production du nou- veau combustible mentionné ci-dessus peut être brièvement décri- te comme suit. Les fines ou déchets de tamisage de charbon bitu- mineux, ayant de préféuance une teneur faible en matière volati- le (16 à 20 %) sont d'abord préchauffés pour en extraire la tota- lité ou presque de l'humidité; après quoi ils sont soumis   à   des températures d'environ 700 à 8750 C. dans une cornue.

   Comme dis- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tinction par rapport aux   procèdes   jusqu'ici pratiqués de distil- lation à basse température ou à haute température, dans lesquels la chaleur est d'ordinaire appliquée graduellement, la présente invention utilise de préférence une méthode suivant laquelle on soumet instantanément le charbon préchauffé aux températures ci- dessus mentionnées, ainsi on commence l'expulsion immédiate des gaz du charbon préchauffé.

   En pratique on a trouvé qu'en déver- sant le charbon préchauffé dans une batterie de cornues tubulai- res, et en le maintenant sous pression pour éviter son gonflement tandis qu'il est à l'état plastique, l'expulsion immédiate de gaz et des vapeurs hors de la matière cause la formation et le main- tien d'une âme centrale creuse dans la masse, ce creux ayant une dimension suffisante pour permettre aux vapeurs de s'échapper durant tout le procedé de carbonisation.

   De même en appliquant la chaleur et la pression comme décrit ci-dessus on fait que la masse se brise suivant des lignes irrégulières radiales allant de l'âme aux parois de la cornue et qu'elle se brise aussi irré- gulièrement suivant des plans horizontaux sensiblement uniformé-   ment espacés ; on produit des blocs de combustible, durs,   denses, sans fumée, dont environ 82 % (quatre-vingt-deux pour cent) a la dimension du gailletin et environ 15 % (quinze pour cent) a la dimension de la noix. 



   En soumettant le charbon préchauffé à une distillation à température intermédiaire conformément   à   l'invention, le char- bon préchauffé est seulement chauffé pendant environ 80 minutes tandis qu'il est chauffé pendant 4 à 24 heures dans les procédés qui ont été pratiqués jusqu'ici.

   Pendant la distillation, la chaleur appliquée aux parois de la batterie de tubes verticaux cause l'expulsion de toutes les matières volatiles, moins envi- ron 4   %,   dans la partie du charbon restant contre les parois; mais il reste suffisamment de matière volatile dans la masse pour faire que la matière dans son ensemble ait une teneur moyenne en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 matière volatile d'environ 7 %; un maximum d'environ 10 % de ma- tière volatile reste dans la partie de chaque bloc fendu en for- me de coin qui est adjacente à l'âme centrale. Ces blocs carbo- nisés après que la matière a été traitée pendant environ 80 mi- nutes peuvent être déversés et refroidis à l'abri de l'air ou refroidis par l'air après avoir éte dispersés. Ils sont alors prêts pour les usages domestiques aucun autre classement n'étant requis.

   Pour l'application du procédé ci-dessus décrit, des ap- pareils de divers types peuvent être employés comme on s'en rend facilement compte. A titre d'exemple, des formes d'appareils dont on a constaté le fonctionnement efficace et qui sont d'une con- struction nouvelle et conforme à l'invention ont été ici représen- tés et décrits.

   L'appareil consiste brièvement en 1  un nouveau type de chariot de chargement contenant une quantité mesurée de charbon dans des   compartiments   longitudinaux, lequel chariot distribue ce charbon à des rangées correspondantes de tubes pré- chauffeurs verticaux dans lesquels la houille à coke bitumineuse est soumise à une température relativement basse dans le but d'extraire la teneur en humidité; 2  une batterie de cornues tu- bulaires d'une construction nouvelle pour la distillation à tem- pérature intermédiaire dans laquelle le charbon préchauffé peut être introduit; 3  des brûleurs d'un dessin nouveau pour mainte- nir la combustion dans les cheminées formées par les espaces verticaux entre les cornues tubulaires;

   4  des moyens pour évi- ter que la masse de coke se gonfle et sorte des cornues tubulai- res, tandis qu'elle est à l'état plastique; 5  des moyens pour refroidir   le-     coke; 6    un organe d'un dessin nouveau qui peut être appelé un capot, pour recueillir les vapeurs et les gaz dégagés dans l'opération de distillation. Ces tapeurs peuvent être con- duites à un condenseur, ou à un autre appareil de récupération convenable, tandis que les gaz   @   incondensables peuvent être utilisés pour fournir la chaleur aux fours ou pour d'autres buts. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Les caractéristiques et les buts de l'appareil conforme à l'invention se rapportent à des nouveaux moyens pour charger et décharger une batterie de cornues tubulaires, pour fournir des fermetures amovibles, effectivement étanches aux gaz, à une bat- terie de cornues tubulaires; elle se rapporte/agalement à des per- fectionnements dans les mécanismes de commande qui donnent non seulement un appareil très efficace, mais aussi un appareil qui peut être aisément utilisé pour la production en grande quantité. 



     L'une   des caractéristiques de l'invention réside dans un ca- pot qui est prévu au-dessus de la batterie de cornues tubulaires, lequel capot, lorsqu'il est mis en place au-dessus de la batte- rie, est de préférence étanche, excepté une issue de vapeur au moyen d'un joint à gaz en métal liquide, ou une autre matière convenable. Une valve d'échappement pour diminuer la pression, qui comprend de préférence du métal liquide, peut   être   prévue par éviter que le métal liquide du joint à gaz soit soufflé au de- hors par les fluctuations brusques de la pression. 



   Afin d'éviter que la matière dans les cornues tubulaires se gonfle et monte hors des tubes, des moyens qui la retiennent, tels que des   pistonsont   été prévus; ils gardent la matière en chauffage comprimé, mais ils permettent l'échappement des gaz en- gendrés dans les cornues tubulaires, par exemple par un espace annulaire autour du bord de chacun des pistons. Il est préféra- ble, suivant la disposition adoptée pour cette invention, que chacune des tiges de piston au lieu de passer à travers le capot, soit attachée   à   une plaque ou à d'autres moyens de support, si- tués à l'intérieur du capot. Grâce à cette construction, il suf- fit de passer à travers le capot seulement les moyens qui action- nent les moyens de support.

   Par exemple,les moyens de support pour tous les pistons peuvent être actionnés par quatre tringles passant à travers le capot. Une telle construction diminue le coût initial ainsi que la dépense d'entretien de l'appareil et rend le capot relativement plus étanche à la vapeur. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Une autre caractéristique de l'invention réside dans le fait que les extrémités inférieures des cornues tubulaires disposées en une batterie, sont efficacement fermées pendant l'opération de chauffage afin d'éviter que les gaz s'en échappent. Ces extrémi- tés inférieures des cornues tubulaires sont de préférence soudées à une plaque perforée, de sorte qu'un joint étanche aux gaz se trouve entre les tubes et la chambre de combustion du four. Les extrémités inférieures des tubes peuvent être fermées par une ob- turation amovible telle une plaque de fermeture ; Celle-ci. lors- qu'elle est mise en place, peut   être   réunie à la batterie de cor- nues tubulaires par un joint étanche aux gaz au moyen d'un joint de métal liquide ou d'une autre matière convenable.

   On a prévu des moyens perfectionnés pour écarter la plaque de fermeture afin de permettre l'enlèvement de la matière cokéfiée hors des cornues tubulaires, et de replacer celle-ci à nouveau d'une façon étanche aux gaz. En ce qui concerne le chauffage des cornues tubulaires, on préfère utiliser certains perfectionnements dans le genre et l'arrangement des brûleurs à gaz. Il est préférable, conformément   à   l'invention, d'utiliser des paires de tuyaux sensiblement paral- lèles, respectivement pour le gaz et pour l'air, lesquels traver- sent la chambre du four en passent entre les cornues tubulaires,   à   différents niveaux; l'ensemble comprend une disposition nou- velle et utile des brûleurs et des cornues tubulaires.

   Par des ouvertures dans les tuyaux voisins de gaz et d'air, il sort des jets de gaz et d'air qui frappent l'un sur l'autre et forment des flammes individuelles utilisées dans le four. 



   Une autre caractéristique de l'invention réside dans le fait, qu'on emploie un chariot de chargement grâce auquel on est assuré que la matière qu'il contient est déchargét uniformément par exem-    au 1/leu pie dans la batterie de tubes préchauffeurs. Ainsi-/d'avoir un   chariot de chargement avec une seule paire de portes de déverse- ment à sa base, le chariot de chargement suivant l'invention,est de préférence pourvu d'un certain nombre de porté/s'ouvrant à sa 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 base. Par exemple, on peut prévoir une porte courant longitudi- nalement par rapport au chariot sous chaque compartiment en cor- contenue dans la batterie de tube préchauffeurs respondance avec chaque rangée de tubes préchauffeurs.

   Toutes les portes peuvent être reliées par une série de manivelle et de biel -les de sorte qu'elles s'ouvrent et se ferment simultanément. De plus, suivant l'invention, des moyens sont prévus pour libérer automatiquement les portes de déversement lorsque le chariot de chargement vient en place par exemple au-dessus de la batterie de tubes prechauffeurs; et des moyens ferment automatiquement en arrière ces portes lorsque le chariot de chargement   revient/à   sa position pour recevoir une autre charge de charbon. 



   Lorsque les gaz du four sont extraits du four de distilla- tion, et passent aux tubes préchauffeurs, ils sont mélangés à de l'air pour augmenter leur volume et diminuer la température des gaz inertes; des moyens sont prévus pour faire en sorte que la vitesse d'écoulement des gaz chauds du four soit augmentée au point où l'on introduit l'air parmi ces gaz, ce qui assure un mé- lange plus efficace. 



   D'autrescaractéristiques de l'invention consistent dans de nouvelles méthodes pour déplacer le chariot de chargement entre le point d'alimentation et. sa position de déchargement dans les tubes préchauffeurs. De nouveaux moyens sont prévus pour mouvoir les tubes préchauffeurs de leur position normale dans la position au-dessus des cornues tubulaires pour charger ces   dernières   avec la matière préchauffée ; des moyens sont aussi prévus pour dépla- cer le capot hors du passage dans/le même mouvement. C'est un avantage de l'invention que les mouvements du chariot de charge- ment des tubes préchauffeurs, du capot et de la plaque d'obtura- tion à la base des cornues tubulaires, puissent être tous action- nés, si on le désire,   à   partjr d'un seul arbre entraîné par une seule force motrice. 



   Les cornues tubulaires vérticales dans lesquelles la matiè- re   à   chauffer est soumise à une distillation à température inter- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 médiaire, sont de préférence tro/nooniques avec un diamètre plus grand à la base qu'au sommet, de façon à faciliter l'enlèvement par la gravité de la matière qu'elles contiennent. Il est préfé- rable d'employer pour la construction de ces tubes un métal qui résiste à l'oxydation et à l'attaque des gaz contenant du soufre ou d'autres éléments ou composés délétères. Il doit être entendu que les cornues tubulaires peuvent être construites en fer ou en alliage d'acier et de chrome fondu, les pièces de fonderie étant d'un seul bloc ou en demi-section longitudinale.

   Les tubes, de préférence, peuvent aussi être faits avec des tôles d'alliage d'acier soudées pour former un tube étanche aux gaz ; ce tube peut âtre prévu avec une enveloppe protectrice, soit en matière réfrac -taire telle que la brique réfractaire, soit en une autre sub- stance conductrice de la chaleur telle que des pièces coulées en métal économique ou un bain de métal liquide. 



   Lorsque les cornues tubulaires sont faites en tôle métalli- que soudée, une telle construction présente de nombreux avanta- ges. En premier lieu la construction est relativement économique par suite du fait que la tôle métallique peut être faite relati- vement mince, et qu'une petite quantité seulement de métal est nécessaire. De plus, quoique des tubes en tôle métallique puis- sent être faits d'un grand nombre de façons, ils peuvent   être   fa- briques de préférence en une seule pièce de tôle en donnant à cette tôle la forme d'un tube et en soudant ses bords qui se tou- chent ainsi suivant une seule soudure longitudinale.

   Comme une tôle métallique peut être facilement fabriquée avec une surface très lisse, il est évident que les cornues tubulaires ayant des revêtements en tôle métallique peuvent être faites très économi- quement avec une surface intérieure très lisse. Cette caracté-   rietique   est un grand avantage et elle facilite l'enlèvement de substances hors du tube. De plus, la tôle métallique, par exemple, en alliage d'acier, a une dureté, une durée et une résistance à la chaleur supérieure et elle-n'est pas sujette à se fendre. De 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 plus, les tôles en alliage d'acier peuvent être facilement faites de façon qu'elles ne contiennent pas les criques comme on en rencontre communément dans les pièces de fonte. 



   Un autre avantage de la construction des cornues tubulaires dans lesquelles on emploie la tôle métallique, est que cette tô- le peut être entourée d'une enveloppe d'une nature susceptible de transmettre la chaleur à la matière contenue dans les tubes, avec une uniformité supérieure, et d'éviter une surchauffe loca- le. De plus, des enveloppes en une matière satisfaisante telle que la brique réfractaire, sont relativement peu coûteuses.

   Une caractéristique de la construction des cornues tubulaires com- portant des revêtements en tôle métallique intérieurement, avec des enveloppes égalisatrices, comme on a disposé la batterie, est qu'une certaine quantité d'enveloppes peuvent être maintenues les unes par rapport aux autres, de telle sorte que les envelop- pes des différents   tubes/sont   totalement ou partiellement en con- tact les unes avec les autres. Grâce à cette disposition, les enveloppes s'entretoisent l'une ou l'autre et forment un ensem-   ble   monobloc ou une batterie dans laquelle le gauchissement axial et la torsion radiale des tube   individuels   sont impossibles, et dans laquelle les revêtements en tôle métallique sont maintenus en parfait alignement; on évite ainsi une déviation gênante, un gauchissement, ou des fissures.

   De plus, les enveloppes pour les revêtements en tôle des cornues tubulaires peuvent être construi- tes de façon à constituer des supports pour les tuyaux d'air et de gaz, conduisant aux brûleurs dans le four; ainsi on procure des moyens qui évitent la courbure des tuyaux d'air et de gaz sous l'action de la chaleur intense à l'intérieur du four. 



   Un autre avantage de l'utilisation des revêtements en tôle métallique dans les cornues tubulaires est que les tôles métal- liques de revêtement peuvent être facilement soudées à leurs moyens de montage, lesquels moyens de montage évitent que les gaz 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 du four viennent en contact avec la matière contenus dans les tubes, et avec les gaz sortant das tubes. 



   Un appareil conforme à l'invention peut être employé sépa- rément et lorsqu'on l'emploie ainsi il constitue des parties sé- parées de l'invention,   lies,,parties   individuelles de l'appareil suivant l'invention, peuvent aussi être employéesconjointement et lorsqu'elles sont ainsi employées, ellescoopèrent les unes avec les autres pour produire les avantages spéciaux résultant de leur coopération. De plus, les phases du procédé suivant   l'Invention   peuvent être employées séparément et lorsqu'on les em- ploie ainsi elles constituent des parties séparées de l'invention. 



  Les phases du procédé suivant l'invention peuvent aussi être em- ployées conjointement et   lorsqun   les emploie ainsi elles coopè- rent ensemble pour produire les avantages résultant de leur coo- pération. 



   D'autres buts, d'autres caractéristiques et d'autres avanta- ges de l'invention deviendront apparents à la lecture de la des-   cription   suivante, des réalisations particulières et des applications de l'invention qui ont été données pour/Pillustrer en se référant aux dessins annexés.

   Dans ces dessins: 
La figure 1 est une coupe-élévation en bout montrant l'ap- pareil conforme à l'invention, les organes de cet appareil étant représentés dans la position relative qu'ils occupent pendant l'opération de cokéfaction; la figure 2 est une coupe de face faite suivant la ligne 2-2 de la figure 1 ; la figure 3 est une vue de détail en coupe montrant la par- tie supérieure des cornues tubulaires, le capot et les moyens de soulèvement et d'abaissement; les organes sont dans la position d'éjection du coke hors des cornues tubulaires; la figure 4 est une coupe de côté de la partie supérieure de l'appareil, montrant le capit enlevé et les tubes   préchauf-   fants dans la position de chargement des cornues tubulaires. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   La figure 5 est une coupe'en bout de la partie inférieure de l'appareil montrant la plaque de fermeture des extrémités inférieures des cornues   tu@tlaires   dans la position abaissée et déplacée d'un côté de façon à permettre d'enlever le coke dans les cornues tubulaires; la figure 6 est une vue de détail en coupe du joint en mé- tal fondu utilisé en même temps que la plaque de fermeture du fond de la cornue et de son couvercle; la figure 7 est un plan suivant la ligne 7-7 de la figure 1; la figure 8 est une coupe montrant le détail d'une partie du capot qui comporte une valve de dégagement de vapeur avec le métal fondu; la figure 9 est une vue de détail des tuyaux d'air et de gaz   @  et de la disposition des robinets;

   la figure 10 est une vue de détail faite suivant la ligne 10-10 de la figure 7 et qui montre une paire de tubes de gaz et d'air avec des ouvertures dans ces tubes pour constituer un brû- leur à air et gaz; la figure 11 est une coupe du chariot de chargement et de la b tterie de tunes préchauffeurs, cette coupe étant faite sui- vant la ligne 11-11 de la figure 1; la figure 12 est une vue de côté du chariot de chargement montrant les moyens automatiques pour fermer les portes de dé- versement; la figure 13 est une vue en plan du chariot de chargement; la figure 14 est une vue de détails des moyens pour ouvrir et fermer simultanémont les portes de déversement du chariot de chargement ; la figure 15 est une vue de détail du verrouillage et déver- rouillage automatiques pour les portes de déversement du chariot de chargement;

   la figure 16 est une vue en elévation de l'extrémité formant 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 cheminée de la batterie de tubes préchauffants; la figure 17 est une vue en plan de la batterie de tubes préchauffants, la coupe étant faite suivant la ligne 17-17 de la figure 1; la figure 16 est une élévation de détail de l'arbre moteur avec les embrayages et les tambours qu'il porte pour mouvoir les divers organes de l'appareil; la figure 19 est une vue schématique de la disposition de poulies et de câbles grâce auxquels les mouvements des divers organes de l'appareil peuvent être assurés ; la figure 20 est une vue verticale d'un appareil comportant une autre forme de cornues tubulaires avec la moitié droite vue en coupe ; la figure 21 est une vue en plan avec le capot enlevé, la coupe étant faite suivant la ligne 21-21 de la figure 20;

   la figure 22 est une vue en perspective isométrique de la partie supérieure de l'une des formes de cornues tubulaires mon- trant la cheminée et une partie supérieure du carter; la figure 23 est une - perspective d'une partie d'une for- me particulière de cornues tubulaires montrant une section inter- médiaire du carter et le brûleur; la figure 24 est une coupe d'une partie d'une forme .parti- culière de cornues tubulaires au point de contact entre les sec- tions adjacentes du carter, la coupe étant faite suivant la ligne   24-24.   de la figure 1; la figure   25   est une coupe en travers d'une forme de tuyaux à air et gaz avec brûleur, cette forme étant représentée en con- nexion avec la forme particulière de cornue tubulaire ;

   la figure 26 est une coupe par un plan horizontal   d'une   batte nouvelle -rie de cornues tubulaires dans laquelle une/forme particulière des cornues tubulaires est représentée; la figure 27 est une coupe verticale d'une des cornues tu- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 bulaires représentées aux figurés 1 à 5 et 7; elle montre la ma- nière dont la masse de coke se forme à l'intérieur en blocs de la dimension désirée par les lignes naturelles de clivage et elle montre aussi la formation d'un corps creux dans la matière pour le passage et l'échappement des gaz qui se dégagent de la masse ; la tigure 28 est une coupe par-dessus de la   msse   carbonisée à l'intérieur de la cornue tubulaire représentée à la figure 27;

   elle montre le coeur creux pour l'échappement des gaz et les li- gnes naturelles de brisure irrègulibre ou de clivage de la masse, en blocs convenables pour les usages domestiques. l'appareil conforme à l'invention peut être supporté par tout bâti convenable tel que 20. Les parois 21 du four de distil- lation ou four à cornues 25 peuvent être supportées par exemple par des barres de soutien horizontales 23 fixées aux poteaux d'a- cier 22. 



   A l'intérieur du four de distillation 25 sont disposées un certain nombre de cornues tubulaires verticales 24 qui sont de préférence quelque peu tronconiques, leur diamètre étant plus large à la partie inférieure qu'au sommet. Par exemple le   diamè-   tre des tubes 24 peut être à leur sommet d'environ 10 centimètres et à leur base d'environ 12,5 centimètres. Les cornues tubulaires 24 sont de préference en un alliage d'acier qui résiste à l'oxy- dation et à l'action du soufre ou des gaz ou vapeurs corrosifs, gaz qui peuvent être engendrés dans les tubes 24 par la distilla- tion des substances qu'ils contiennent. Un acier au chrome qui peut contenir un pourcentage relativement faible de nickel est préférable dans ce but. 



   Les cornues tubulaires 24 dans l'appareil représenté aux   figuras 1   à 18 inclusivement sont constituées par des tubes fon- dus ayant une épaisseur d'envir n 1 cm,27. On a monté des enton- noirs 172 au sommet des cornues tubulaires 24 et on les a fixés à ces tubes par exemple par soudure. Les bords des entonnoirs 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 172 peuvent   être   soudés ensemble de façon à produire un joint étanche aux gaz entre les tubes 24 et de façon à éviter que les gaz du four s'échappent dans les tubes 24 ou dans l'espace au- dessus de l'extrémité supérieure de ces tubes.

   Dans le but de supporter la batterie de cornues tubulaires, des barres de sus- pension/26 peuvent être utilisées, ces barres s'étendant immédia- tement au-dessous des joints soudés entre les bords des entonnoirs 172; les dites barres peuvent être soutenues à leurs extrémités par des poutres d'acier montées sur les colonnes 22. De préférence ces tubes   24   au voisinage de leur sommet sont encore soudés à une plaque perforée 173 afin de former un   $oint   étanche aux gaz entre les tubes et la chambre du four; dans ce cas, il n'est pas essen- tiel que les soudures entre les bords des entonnoirs 172 soient étanches aux gaz. 



   Autour du sommet de la batterie de cornues tubulaires et sou- dée à cette batterie d'une façon étanche aux gaz, se trouve une auge partiellement remplie avec un métal 28, tel que du plomb, ce métal étant fusible aux températures maintenues dans la cornue, de sorte que dans les conditions normales d'emploi, il est à l'état liquide. 



   Afin de collecter et de contrôler l'échappement des vapeurs dégagées dans les cornues tubulaires 24, un capot 29 est prévu au-dessus du sommet de ces cornues; ce capot est agencé pour être déplacé et retiré hors du passage de façon à permettre le charge- ment des cornues tubulaires comme il sera décrit plus loin.

   Le capot 29 est fait de préférence en tôle d'acier avec une matière réfractaire et isolante de la chaleur 30 qui recouvre le dit ca- pot de façon à éviter la condensation des gaz sur sa surface in-   térieure.   Lorsque le capot 29 est mis en place au-dessus du som- met des cornues tubulaires 24, les rebords 31 qui font partie de ces parois latérales plongent dans le métal fondu 28   contenans   l'auge 27; ils forment un joint étanche aux gaz avec le métal 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 fondu de sorte qu'on évite efficacement que les vapeurs recueil- lies dans le capot s'échappent à l'air extérieur et on envoie ces vapeurs par le tuyau 32 dans les condenseurs 33 et 34 qui ne font pas partie de la   presente   invention.

   On peut aussi em- ployer,   conférmément   à l'invention d'autres moyens d'étanchéits que du métal fondu (qui est considéré comme le précédé   d'étan-   chéité préférable) afin d'éviter que les gaz et les vapeurs re- cueillis dans la chambre formée par le capot 29 au-dessus de la batterie/de cornues tubulaires, s'échappent dans l'atmosphère on se mélangent avec les gaz de combustion dans le four 25. Par exemple, on peut utiliser une matière de   ganissage   élastique ou une matière granulaire tels des remplissages de limaille ou de sable, ces matières étant placées entre le capot mobile et la partie supérieure de la batterie de cornues tubulaires. 



   Les moyens grâce auxquels le capot 29 peut être soulevé et éloigné de sa position de façon à permettre aux cornues tubulai- res   24   d'être chargées, sont les suivants : monté sur une barre transversale 35 entre le sommet des poteaux 22 se trouve un mo- teur 36 qui est fixé sur une barre 166; ce moteur peut entraîner les arbres 38 par l'intermediaire des chaînes 37. Deux vis tan- gentes 39 montées respectivement sur les arbres 38 engrènent avec deux roues globiques 40 qu'elles font tourner dans des directions opposées. Des supports 42 assujettis aux barres transversales 41 entre les poteaux 22, soutiennent les arbres 38. Des bras 43 également fixés aux barres transversales 41 supportent les ar- bres 44 sur lesquels les roues globiques 40 sont montées.

   A cha- cun des quatre arbres 44 sont fixées des manivelles 45 compor- tant des galets 46 à leurs extrémités extérieures. Des barres à gorges sont ajustées sur les galets 46 de façon à former une paire de guides 47 qui sont mobiles par rapport aux dits galets. 



  Entre les guides 47 se trouvent des barres 48, cet ensemble for- mant un châssis dont dépendent des tiges 49. Le capot 29 est 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 traversé par les tiges 49 ci-dessus qui passent à travers des boîtes à garniture 50 prévues sur la partie supérieure du dit capot. A travers le capot   9   les tiges 49 sont fixées aux pièces transversales ou barres 51. 



   On voit d'après la construction ci-dessus qu'en faisant tourner le moteur 36, les paires de manivelles 45 entraînées par chacun des arbres 38 tournent dans des directions opposées l'une par rapport à l'autre ; ainsi elles élèvent les galets 46 à leurs extrémités et soulèvent le châssis 47 d'où il résulte que les barres 51 viennent en contact avec le sommet du capot 29 et soulèvent ce capot de dessus la batterie de cornues tubu- laires. 



   Lorsque les manivelles 45 atteignent une position sensible- arrivent à leur position la plus élevée. Des châssis   47   ment verticale, les   châssis 47/et   le capot suspendu après ces  lors en châssis   peuvent/être   facilement déplacés d'un côté%faisant rouler le châssis hors des galets 43 sur des galets 52 portés par des barres transversales 53 qui sont prévues entre le châssis 20 et les poteaux 22. En dehors du procédé ci-dessus pour le déplace- ment du capot, l'invention peut encore être appliquée lorsqu'on utilise d'autres méthodes de soulèvement du capot 29, telles/qu'une pression hydraulique ou une pression d'air.

   De plus le capot 29 peut être écarté du chemin non seulement en le déplaçant'un cô- té, mais aussi en le soulevant verticalement à une hauteur telle que les moyens de chargement des cornues tubulaires puissent être déplacés au-dessous. 



   Près du sommet des cornues tubulaires 24 on a placé des plongeurs ou pistons qui ont la forme de disques 54 montés à l'extrémité de tringles 55 fixées par leur extrémité supérieure aux barres 56 portées par les barres 51. La combinaison des bar- res 51 et des barres transversales 56 soutenant .les tringles 55 constitue un moyen de montage transversal simple pour le piston. 



  De préférence les disques 54 pénètrent avec un certain jeu dans 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 la partie supérieure des cordes tubulaires 24 de façon à lais- ser un léger espace annulaire entre eux et les tubes pour   l'échap-   pement des gaz qui se dégagent dans les tubes. Les disques 54 ont pour but supplémentaire d'éviter que la matière à carboniser dans les tubes 24 se gonfle et se dilate; ils gardent la matière com- primée en une masse solide, dense et à grains serrés qui présente des caractéristiques excellentes comme combustible domestique. 



  Fendant l'opération normale de carbonisation il est désirable que les disques 54 pénètrent légèrement dans les tubes. Dans cette position les disques 54 s'étendent légèrement plus bas que les bords inférieurs des rebords 31 du capot   29.  Par conséquent après que le capot a été descendu en place, il est habituellement dési- rable de descendre les châssis   47   d'une petite quantité supplé- mentaire de façon que les disques 54 pénètrent dans le sommet des tubes 24 comme représenté aux figs. 1, 2 et 8, en laissant une pe- tite distance entre le sommet du capot 29 et les barres 51. 



   Les disques 54 ont encore pour but de constituer des moyens pour déloger la matière qui a été traitée dans les tubes 24. Ceci peut être réalisé en faisant descendre légèrement ces disques dans la position représentée à la figure 3. Dans ce but les manivelles 45 peuvent âtre tournées de façon à faire descendre les châssis 47 et à pousser les tringles 49 vers le bas à travers le dessus du capot 29; ainsi on pousse vers le bas les barres 51 et 56 ain- si que les tringles 55 et les disques 54 montés sur ces barres. 



   Les extrémités inférieures des cornues tubulaires 24 peuvent être soudées à une plaque 61 de façon à former un joint étanche aux gaz entre les tubes et la chambre de combustion 25, ceci tout en laissant ouvertes les extrémités inférieures des tubes afin de permettre la décharge de la matière qui y a été traitée. Les ex- trémités inférieures des tubes 24 peuvent être fermées par une plaque d'obturation 62 portée par des blocs de matière réfractai- re 63, lesquels à leur tour peuvent reposer sur un certain nombre 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 de barres 64. les extrémités desbarres 64 peuvent être portées sur des plaques d'acier 65 ajrant des pièces supports 66 fixées sur alles; sur ces pièces peuvent tourner des tringles 67 portant des roues 68, l'ensemble constituant un chariot 152. 



   On a prévu autour des bords de la plaque 62 une auge 69 agen- cée pour contenir du métal liquide   70.   Des rebords 71 prévus au- tour des côtés de la plaque 61 sont agencés pour plonger dans le métal liquide 70 contenu dans l'auge 69 lorsque la plaque 62 est soulevée de façon à être en contact avec la base des tubes 24, et    à supporter ainsi la matière traitée dans les tubes 24 ; joint   étanche aux gaz est constitué entre la batterie de cornues tubu- laires 24 et l'atmosphère qui l'entoure. L'auge 69 peut être en- tourée par des protecteurs 72 afin d'éviter que le métal fondu 70 soit refroidi d'une façon excessive ou à un tel degré qu'il se solidifie. 



   Afin de permettre la décharge de la matière hors des tubes 24, la plaque 62 peut être abaissée et écartée hors du passage. Les roues 68 sur lesquelles est montée la plaque d'obturation 62, sont agencées pour rouler sur le châssis   73,   celui-ci pouvant être sou- levé ou abaissé par desmoyens qui seront décrits ci-après. En abaissant le châssis, le chariot comprenant la plaque 62 peut être éloigné de la partie inférieure de la batterie de cornues tubulaires et il peut alors être écarté d'un côté en le faisant rouler dans la position représentée dans la figure 5. 



   Afin d'éviter que la crasse, le coke ou d'autresmatières étrangères tombent dans le métal liquide 70 de l'auge 69 formant joint étanche aux gaz, lorsque la plaque 62 est abaissée et écar- tée de sa position, on a pourvu l'auge 69 de couvercles 57 qui recouvrent automatiquement l'auge 27 lorsqu'on en retir les re- bords 71. Les couvercles 57 avec le prolongement 58 et les contre- poids 59 montés dessus, sont articulés sur le bord 60 de l'auge 69 de sorte qu'en déplaçant le rebord 71 dans l'auge, le couvercle 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 57 est repoussé vers le   bas'et'   permet au rebord d'être introduit. 



  Lorsque le rebord est écarté, le couvercle pivote autour du bord 60 sous l'action du contrepoids 59 et vient au repos dans la po- sition fermée,le prolongement 58 du couvercle étant venu en con- tact avec la paroi latérale de l'auge 69. Le couvercle 57 consti- tue des moyens non seulement pour écarter du métal fondu la cras- se et les autres matières etrangères lorsque la plaque 62 est abaissée, mais encore il constitue une protection contre l'écla- boussement du métal liquide 70 hors de l'auge 69 dans le cas d'une augmentation soudaine de la pression gazeuse dans les cor- nues tubulaires. 



   Par des moyens analogues, les parties de l'auge d'étanohéi- té 27 qui sont perpendiculaires au sens du déplacement du capot 29 peuvent être prévues avec des couvercles à contrepoids 167. 



  Les parties de l'auge 27 qui sont sur les côtés de la batterie des cornues tubulaires qui sont parallèles au sens de déplacement du capot, ainsi que le dessus de l'issue des gaz 32 peuvent être recouvertss lorsque l'on deplace le capot d'un côté, au moyen de plaques 163 fixées à la batterie de tubes préchauffants 90; celle- ci est agencée pour venir en place au-dessus de la batterie de cornues tubulaires lorsque le capot en est écarté, comme il sera décrit   ci-après.   our l'opération de carbonisation normale, il est habituel- lement désirable de maintenir le métal liquide 70 dans l'auge 69, à un niveau sufiisant pour équilibrer une pression d'environ 0,175 Kg/cm2 Le métal liquide 28 peut être maintenu dans l'auge 27 à une hauteur suffisante pour supporter une pression d'environ 0,105 kg/cm2. 



   Afin d'éviter que les variations brusques de pression provo- quent 1'échappement des gaz à travers le métal fondu dans l'une ou l'autre des auges 27 et 69 en projetant le métal liquide tout autour, il est avantageux d'employer un dispositif de sécurité qui permet l'échappement des gaz à   u@e   pression inférieure à 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 celle nécessaire pour forcer les gaz à travers le métal liquide dans l'une eu l'autre des auges 27 et 69. Une forme convenable des moyens d'échappement pour diminuer la pression peut être pré- vue en même temps que le capot 29; à cet effet, une partie du revêtement en métal du capot pénètre dans un petit récipient 74 agencé pour contenir du métal liquide 75 comme représenté en dé- tail à la figure 8.

   Au moyen d'une plaque 76 formant chicanes, laquelle pénètre dans le métal liquide   75,   le gaz recueilli dans le capot 29 peut s'échapper en bouillonnant à travers le métal liquide 75 et sortir du capot à travers l'orifice 77 prévu dans le dit capot. La pression pour laquelle les gaz s'échapperont peut être réglée d'après la hauteur du métal 75 contenu dans le récipient 74 ; elle peut être par exemple d'environ 0,07 Kg/cm2 dans les conditions spécifiées ci-dessus. Afin que les projections de métal liquide de la valve d'échappement ne puissent causer des pertes de métal, une   rgole   78 peut étre prévue pour recueil- lir les éolaboussures de métal ; cette rigole est adaptée pour que le métal fasse retour au récipient 74. 



   Afin de chauffer le four 25 qui contient les cornues tubulai- res 24, on a prévu un certain nombre de brûleurs qui consistent en des tuyaux de gaz 79 et des tuyaux d'air 80, s'étendant au travers de la chambre du tour 25 entre les cornues tubulaires. 



  Les tuyaux d'air et de gaz sont de préférence disposés par paires soudées, de façon que les trous 81 des tuyaux de gaz 79 et les trous 82 des tuyaux d'air 80 puissent être combinés pour envoyer respectivement des jets de gaz et d'air qui frappent l'un sur l'autre au-dessus das tuyaux en proportion convenable pour assurer la combustion. Les brûleurs séparés sont de préférence située dans les cheminées formées par chaque groupe de quatre cornues tubulaires   24,   comme représenté à la figure 7. Le detail d'un brûleur séparé est représenté à la figure 10. Les paires des tuyaux d'air et de gaz sont soutenues en les prolongeant à travers des orifices pratiqués dans l'une des parois 21 du four et à 

 <Desc/Clms Page number 23> 

 travers des échancrures 83   pratiquées   dans la paroi opposée 21 du four.

   Les tuyaux de brûleurs 79 et 80 sont de préférence disposés à des niveaux différents du four 25 A chacun de ces niveaux ou étages, l'air peut être fourni   auyaux   d'air 80 par des collec- teurs 84 commandés par les robinets 85, Le gaz, à chaque étage, peut être amené au tuyau de gaz 79 par des collecteurs 86 contrô- lés par les robinets 87. La colonne montante 88 peut alimenter en air les collecteurs 84 tandis que la colonne 89 peut alimenter en gaz les collecteurs 86. Le volume d'air et de gaz pour chaque étage peut être contrôlé comme on le désire par les robinets 85, 87. Les températures dans le four 24 sont ainsi régularisées. On peut avoir, si on le desire, une régulation automatique de la température au moyen d'un contrôle par thermostat des robinets 85 et 87.

   On comprend que cette régulation de volume dans les divers collecteurs s'ajoute au contrôle de la pression de gaz et d'air, cette pression étant de préférence sensiblement uniforme dans les colonnes 88 et 89. 



   La matière à traiter dans les cornues tubulaires   24   est ame- née dans ces ccrnues d'une batterie de   tube$ préchauffeurs   90, lesquels sont à leur tour chargés de matière au moyen d'un cha- riot de chargement 91. La construction détaillée du chariot de chargement 91 ainsi que de la batterie de tubes préchauffeurs 90 et les mouvements de cette batterie vont suivre. 



   Le chariot de chargement 91 peut être de forme rectangulaire et monté sur des roues 92 qui sont agencées pour rouler sur le chemin 93. Le chariot de chargement peut être rempli en un point quelconque où la matière est introduite dans ce chariot, il est ensuite roulé au-dessus de la batterie de tubes préchauffeurs où lion permet à la matière de tomber par gravité dans ces tubes préchauffeurs.

   Lorsque le chariot revient en arrière en position après avoir été rempli, il peut passer sous une barre niveleuse qui racle la matière et l'égalise en laissant dans le chariot 

 <Desc/Clms Page number 24> 

 seulement la quantité exactement requise pour remplir les tubes préchauffeurs, Le chariot de chargement 91 est pourvu d'un cer- tain nombre de portes de déversement 94, qui s'étendent suivant sa longueur; ces portes sont articulées sur des charnières 95 qui sont ici représentées comme étant parallèles au roulement du chariot sur le chemin 93. Le nombre de portes à la base du chariot de chargement 91 correspond de préférence au nombre des rangées de tubes préchauffeurs 90 dans la batterie de tubes préchauffeurs. 



  Chacune des portes 94 est placée de façon qu'une rangée de tubes préchaufféurs se trouve immédiatement au-dessous des portes et de façon à permettre à la matière contenue dans le chariot de chargement de se déverser par gravité à travers l'ouverture des portes dans les rangées de tubes préchauffeurs immédiatement au- dessous. Les charnières 95 avec les cloisons 169 sont de préfé- renee prévues de façon que chacune des rangées de tubes   préchauf-   feurs sous les portes 94, reçoivent une quantité égale de matiè- res ; le chariot de chargement 91 est pourvu d'une jupe 170 qui nivelle la matière dans les tubes préchauffeurs lorsqu'on éloigne le chariot de chargement. 



   Toutes les portes 94 sont montées pour fonctionner simulta- nément en ayant fixé sur elles un certain nombre de manivelles 96 dont les extrémités sont fixées par les tourillons 97 à une barre 98. Dans le but de permettre un jeu, la barre 98 ne s'étend pas sur toute la longueur du chariot 91, mais elle peut avoir une barre complémentaire 99 fixée à des manivelles 100, lesquelles s'étendant dans une direction opposée à celle des manivelles 96. 



  Les portes 94 peuvent être automatiquement fermées, en roulant le chariot 91 en dehors des tubes préchauffeurs 90 afin de rece- voir une nouvells charge de matière; ceci est effectué au moyen d'une tringle 101 qui passe à travers des guidages 102 et 171 et qui est articulée sur une manivelle 103 fixée à l'une des portes. 



  Afin de permettre la rotation de la manivelle 103 autour de l'ar- 

 <Desc/Clms Page number 25> 

 ticulation 95, une rainure 106 est prévue à l'extrémité de la tringle 101 et dans cette rainure peut jouer avec une liberté suffisante un axe 107 monté à l'extrémité de la manivelle 103. 



  Un galet 104 est placé à la partie supérieure de la tringle 101, il coopère avec une gorge inclinée ou rampe 105, grâce à laquelle la tringle 101 est abaissée lorsque le chariot roule vers l'en- droit où il recevra le charbon. La tringle et la rampe 105 peu- vent être ajustées pour que, lorsque le chariot a atteint la po- sition où il recevra le charbon, l'abaissement de la tringle 101 suffise à fermer complètement les portes   interconnectées   94. 



   Lorsque la tringle 101 a été abaissée suffissamment pour fermer les portes 94, ces portes 94 sont verrouillées dans la po- sition fermée par une tige 108 qui peut coulisser dans un guidage 109 et qui, au moyen d'une butée 110 qu'elle porte et d'un res- sort 111, est maintenue élastiquement en contact avec la tringle 101; ceci fait que la tige 108 pénètre dans une échancrure 114 de la tringle 101 et verrouille cette tringle 101 en évitant qu' elle soit à nouveau soulevée. En roulant le chariot de chargement 91 en arrière vers sa position au-dessus des tubes préchauffeurs, une tige 112 fixée à la butée 110 vient en contact avec une bu- tée 113 assujettie à un point fixe quelconque de l'appareil, ceci entraîne à nouveau le relèvement de la tringle 101. 



   La batterie de tubes préchauffeurs peut   être     supportée   entre des paires de roues 115 qui sont agencées pour rouler sur une voie 118. Les tubes prechaufieurs 90 de la batterie de tubes préchauf- feurs sont prévus avec des extrémités inférieures en forme d'en- tonnoir   117,   lesquelles facilitent le dechargement de/la matière qu'ils contiennent dans les cornues tubulaires 24. les tubes pré- chauffeurs 90, à leur partie supérieure, sont terminés en forme d'entonnoir carré, les bords de ces entonnoirs étant soudés en- semble de façon à fermer un joint étanche au gaz entre ces bords d'entonnoirs. 

 <Desc/Clms Page number 26> 

 



   A la base de la batterie de tubes préchauffeurs se trouve une plaque coulissante 118 qui comporte un certain nombre d'ori- fices 119, correspondant aux orifices inférieurs des entonnoirs 117; cette plaque peut être mue de façon que les orifices 119 soient ou bien dans la position en regard des entonnoirs 117, soit hors de coïncidence avec ces entonnoirs. lorsque cette pla- que n'est pas en   coïncidence,   la base des tubes prechauffeurs 90 est fermée et lesouvertures 119 permettent aux gaz chauds de monter à l'entour des tubes préchauffeurs afin que la matière qu'ils contiennent puisse être chauffée. 



   Pendant l'opération de carbonisation, les tubes préchauffeurs 90 sont roulés hors de coïncidence avec les tubes   24   et ils se trouvent dans la position représentée à la figure 1. Dans cette position le fond des tubes préchauffeurs est fermé par la plaque 119 et les gaz chauds du four   25   passent par le tuyau   120 dans   une chambre 121 en dessous de la batterie de tubes préchauffeurs; puis ils montent dans la chambre 121 en passant à travers les orifices 119 de façon à chauffer et déshydrater la matière dans les tubes préchauffeurs.

   Comme les tubes préchauffeurs sont de préférence à section circulaire et sont en contact les uns avec les autres tout le long de leur partie intérieure, la partie supé- rieure des dits préchauffeurs peut comporter des parties ré trein- tes 123 disposées de façon à former une série de carneaux hori- zontaux au sommet de la batterie de tubes préchauffeurs; ces car- neaux conduisent les gaz chauds   horizontalement   la chambre collectrice 124, située à l'extrémité du chariot d'où ils sortent à travers la buse 122. Un raccord 125 sur la chambre collectrice 124 s'ajuste à   coulissemjnt   dans la buse 122, ce qui permet de déplacer la batterie de tubes préchauffeurs en la séparant de la buse 122, puis de la relier à nouveau à cette buse ensuite. 



   Lorsque les gaz venant du four 25 sont normalement trap chauds pour les amener directement en contact avec les tubes pré- 

 <Desc/Clms Page number 27> 

 chauffeurs, ces gaz chauds dans le tuyau 120 sont de préférence additionnés d'air, qui sert à refroidir ces gaz et s'ajoute   à   leur volume. Ceci est réalisé par la porte de régulation ou pla- que 174, laquelle est articulée en 175 comme on le voit claire- ment sur la figure 4. Le tuyau   120   en face de la porte 174, s'abaisse brusquement vers le bas en raison de la position de sa paroi 126.

   Lorsque la porte 174 est ouverte pour admettre l'air, il est apparent que le tuyau 120 est rétréci d'une façon correspondante, ce qui fait que les gaz chauds voient leur vites-   se augmenter ; par un effet Venturi, ceci entraîne une aspira-   tion de l'air qui, à travers l'ouverture 127 pénètre dans la cham -bre 121. 



   La batterie de tubes préchauffeurs peut étre amenée en po- sition au-dessus des cornues tubulaires   24   et elle se décharge automatiquement dans ces tubes comme suit. Des moyens ont été décrits pour élever le capot 29 suspendu à la voie 27 et pour faire rouler le capot de. côté.

   En attachant un crochet 128 aux voies 47 et en fixant à la batterie de tubes préchauffants un bras 129 comportant un trou 130 pour recevoir un crochet 128 lors- que le capot 29 est soulevé, on peut ainsi accoupler le capot 29 avec la batterie de tubes préchauffants 90, de sorte que lors- que le capot 29 est soulevé et tiré hors de sa place, la batte- rie de tubes préchauffaurs 90 vient en roulant sur la voie 116, se placer au-dessus des cornues tubulaires 24; chacun des tubes préchauffants 90 est centré au-dessus d'une cornue tubulaire correspondante 24. comme representé à la figure 4. 



   Lorsque la batterie de tubes préchauffeurs 90 gagne la po- sition représentée à la figure 4, la plaque coulissante 118 est amenée à venir en contact avec une butée 131; ceci l'amène dans une position telle que ses orifices 119   coïncident   avec le fond des entonnoirs 117 prévus aux extrémités inférieures des tubes préchauffeurs 90.

   La matière dans les tubes préchauffeurs 90 peut alors tomber par graité dans les cornues tubulaires 24. 

 <Desc/Clms Page number 28> 

 Lorsque la batterie de tubes préchauffeurs est tirée en arrière de sa position au-dessus des cornues tubulaires, grâce   à   son ac- couplement avec le capot 29, ce capot est aussi ramené en place au-dessus des cornues tubulaires, de sorte qu'il peut être immé- diatement descendu dans la position formant joint étanche sur le dessus de la batterie de cornues tubulaires.

   Lorsque la bat- terie de tubes préchauffeurs est retournée, la plaque 118 heur- te la butée 132 ce qui   amène   les trous 119 hors de coïncidence avec les orifices inférieurs des entonnoirs 17 et ferme ainsi les extrémités inférieures des tubes préchauffeurs; ainsi d'au- tres matières peuvent être chargées dans ces tubes et préchauf- fées. 

 <Desc/Clms Page number 29> 

 



   Les mouvements du chariot de chargement 91. de la batterie de tubes préchauffeurs 90 et aussi le soulèvement et l'abais- sement de la fermeture pour la base des cornues tubulaires, ainsi que le déplacement de celle-ci d'un   coté,peuvent   être actionnées et contrôlésavec un seul arbre 133 entraîne par une forcemotrice convenable telle qu'un moteur 134, on peut prévoir un certain nombre de paliers convenables I35 pour main- tenir en position l'arbre 133. Sur l'arbre 133 on a monté une série d'embrayages et de tambours sur lesquels des câbles peuvent être enroulés pour mouvoir les divers organes avec un système de poulies convensbles. La disposition des embrayages, des   tambours,   des câbles et des tubes est représentée à la figure 19. 



   Le chariot de chargement,par exemple,peut être écarté de sa position pour recevoir une charge de charbon,en actionnant l'embrayage 136, ce qui cause la rotation du tambour 137. Le câble 138 passant par dessus les poulies 139 est alors enroulé sur le tambour 137 et il fait que le chariot de chargement est tiré dans la direction désirée.

   Le chariot de chargement peut être retourné dans sa position au-dessus de la batterie de tubes préchauffeurs en actionnant l'embrayage   140   de façon à enrouler le câble 142; celui-ci passe sur les poulies 143 et vient sur le tambour I4I,ce qui fait que le chariot est tiré en arrière, Un câble 144 passant sur les poulies 145 est attaché au cap ot 29 et il peut être enroulé sur le tambour 146 en ac- tionnant l'embrayage 147; il tire alors le capot 29 en l'éloig- nant de la batterie de cornues tubulaires et il tire la batterie de tubes préchauffeurs qui est accouplée au capot vers sa   posi-   tion au-dessus des cornues tubulaires.

   Le câble 148 passant sur les poulies 149 est attaché à la batterie de tubes préchauffeurs et il est disposé pour qu'en   l'enroulant   sur le tambour 50, 

 <Desc/Clms Page number 30> 

   l'embrayage 151 étant en prisa, il tire la batterie de tube s   préchauffeurs et le capot   accouplé   à elle dans la position représentée à la figure 1. 



   La voie 73 sur laquelle le chariot 152 est disposé pour rouler,est arrangée de façon qu'une de ses extrémités glisse vers le haut et vers le bas sur l'un des bâtis 20. L'autre extrémité de la voi 73 est supportée par deux câbles 153 qui passent par dessus les poulies   154   et 160 et qui vont d'une paire de tambours 155 actionnés par un seul embrayage 156 mon- té sur l'arbre 133.

   Lorsque les câbles 153 sont enroulés sur les tambours 155, les roues 68 du chariot 152 sont d'abord amenées contre les butées   157   de la voie 73, Après un nouvel enroulement,une traction vers le haut est exercée sur les poulies   160, fixées   à l'extrémité de la voie 73, Une paire de câble 158 passant sur les poulies 159 se termine sur chacune des voies   73;   ces câbles font que la voie 73 reste toujours dans une position horizontale et,lorsque les câbles 153 sont enroulés sur les tambours   155,   la traotion vers le haut des poulies 160 fixée; à l'extrémité de la voie 73 fait que la voie 73 tout entière est tirée vers le haut tout an étant main, tenue dans une position horizontale.

   En relâchant la tension des câbles 153, la voie 73 peut   être   abaissée dans une position sensiblement horizontal jusqu' à ce qu'elle heurte les butées 61 fixées aux poteaux 22 sur lesquels repose la voie. Lorsque la voie 73 et le chariot de fermeture I52 ont été ainsi abais- sés,ce chariot de fermeture peut être tiré d'un côté au moyen du câble 162 fixé après lui;

   le dit câble qui passe sur les poulies 163 peut être enroulé sur le tambour   164   lorsque l'em- brayage 165 est en prisa, La traction du chariot de fermeture d'un côté fait que les câbles 153 se déroulent des tambours   155.   En enroulant à nouveau les câbles 153 sur les tambours 155, on voit que le chariot de fermeture 152 est d'abord roulé sur la voie 73 jusqu'à ce que les roues   68   heurtent les butées 

 <Desc/Clms Page number 31> 

 157; puis,un nouvel enroulement des câbles 153 sur les tambours 155 entraîne le soulèvement de la voie 73 et du chariot de fermeture   152   posé dossus de sorte que ce chariot vient obturer la base des cornues tubulaires 24. 



   Quoique le fonctionnement de 1 appareil décrit ci-dessus soit apparent,la brève description suivante montrera et illus- trera comment on peut traiter des fines de charbon ou menus de façon   à   produire des blocs de charbon domestique ayant un pouvoir calorifique supérieur et d'autres caractéristiques grandement désirables,, Tour la facilité de la description en supposera arbitrairement qu'une charge de matières dans les cornues tubulaires 24 a été chauffée pendant un intervalle de temps suffisant pour rendre son enlèvement facile et pour re - froidir et donner ce charbon sous une forme commerciale. 



   Afin que la matière carbonisée dans les tubes 24 puisse être enlevée, la plaque de fermeture 62 qui ferme les extrémités inférieures des cornues tubulaires 24 est d'abord abaissée. 



  Ceci est accompli en relâchant la tension des câbles 153, ce qui permet à la voie 73 et à la plaque de fermeture 62 portée par cette   voie, d'être   abaissée suffisamment pour dégager la base des parois du four 2Io Après l'enlèvement des rebords 71 du joint de métal liquide contenu dans l'aube 69,les couvercles à contrepoids 57 ferment automatiquement l'auge d'étanchéité 69 et évitent ainsi que la saleté et le coke salissent le métal liquide contenu dans l'auge.

   Il doit être bien entendu cependant qu'une épaisseur limitée de coke de menus ou d'autres matières peut être laissée à la surface du métal liquide   où.   elle flotte, ceci afin d'éviter l'oxydation.   Apres   que la voie 73 a été abais-   séa,on   peut amener en prisel'embrayage 165 de sorte que la tam- bour 164 tourne et tire le câble   162;   il en résulte que la plaque de fermeture 62 est déplacée d'un côté et élignée de la base des cornues tubulaires 24 jusque dans la position représen- 

 <Desc/Clms Page number 32> 

 tée à la figure 5. 



   Après que la plaque de fermeture 62 a été abaissée et écar- tée d'un cote,la matière contenue dans le tube 24 peut être ex- pulsée s'il est nécessaire par le moteur de commande 36, de façon   à.   abaisser les voies 47 et   à   pousser les disques 54 suspendus   à   ces voies,ces disques étant enfoncés d'une petite longueur dans les cornues tubulaires 24 jusque dans la position représentée à la figure 3, :Par suite la matière contenue dans les cornues tubu- laires est délogée et libérée en raison de la forme tronconique des cornues tubulaires 24;

   elle tombe par gravité dans une cham- bre collectrice convenable qui n'a pas été représentée,par exem- ple dans une ahambre à refroidissement d'eau avec joint étanche à l'air pour éviter que la combustion du charbon se   poursuive,   Ou encore la matière peut être répandue,par exemple avec une plaque inclinée,en une couche mince pour être refroidie à l'air. 



  La matière refroidie peut être reprise par exemple avec un con- voyeur à courroie pour être   emmagasinée.   



     Après   que la matière carbonisée a été enlevée des cornues tubulaires 24, on peut embrayer   11 embrayage   56,ce qui fait tour- ner les   tambau.rs   155; les câbles 153 s'enroule-nt   sux   ces   taro..   bours et tirent la plaque de fermeture 162 sur la voie 73 jus- qu'à ce que les roues 68 heurtent les butées 157.

   Sur une nou- velle tension du câble   153,la   voie 73 est soulevés soulevant ainsi la plaque de fermeture 62 de façon à couvrir l'extrémi té inférieure des cornues tubulaires 24 et à constituer un joint étanche entre l'atmosphère,le four de combustion et la batterie de cornues tubulaires,   Après   avoir provoqué la rotation du moteur 36 et le déplacement des manivelles 45 d'un arc de 180 , les disques 54 sont soulevés   jusqu'à,   ce que leur monture 56 heurte le sommet du capot 29 et soulève ce capot suffisamment pour   dé-   gager le sommet de la batterie de cornues tubulaires.

   Lorsque les manivelles 45 ont atteint une position sensiblement verticale, 

 <Desc/Clms Page number 33> 

 le capot est suffisamment soulevé pour qu'en mettant en prise l'embrayage 157, le dit capot puisse être tiré d'un côté par le câble   144,la   voie 47 roulant alors sur les galets 52, 
Durant la période pendant laquelle la matière dans les tubes 24 est carbonisée, les gaz chauds du four passent à travers la batterie de tubes préchauffeurs 90 et à la fin de la période de carbonisation la matière dans les tubes préchauffeurs 90 a été déshydratée et amenéeà une températureconvenable pour être chargée dans les cornues tubulaires, La matière dans les tubes préchauffeurs 90 peut être chauffée à une température,par exemple, d'environ 175 C et devrait être de préférence maintenue au-.des- sous d'environ   225 C;

    en effet,aux températures supérieures à en- viron 225 C la matière commence à devenir exagérément plastique, 
Comme l'élévation du capot fait que celui-ci s'accouple avec la batterie de tubes préchauffeurs, la traction d'un côté du ca- pot amène aussi la batterie de tubes préchauffeurs dans sa posi- tion au-dessus des cornues tubulaires; et en gagnant la position convenable,la plaque 118 est mue automatiquement de façon à   ou-   vrir l'extrémité inférieure des tubes préchauffeurs et à permet- tre que la matière contenue dans ces tubessoit chargée dans les cornues tubulaires. 



   Immédiatement après que la matière fraîche préchauffée a frappé les surfaces chaudes des cornues tubulaires,les gaz et les vapeurs   commencent   à se dégager dans cas cornues, par   consé-   quant,la batterie de tubes préchauffeurs doit être tirée loin du sommet de la batteriede cornues aussi rapidement que possible en maintenant en prise l'embrayage 159 et en tirant cette batte. rie en arrière au moyen de câble 148. Comme la batterie de tubes préchauffeurs est accouplée au capot,ce capot est aussi amené en place au-dessus de la batterie de cornues et il peut être   ra-   

 <Desc/Clms Page number 34> 

 pidement abaissé pour constituer un joint étanche au gaz, et amener les disques plongeurs54 au sommet du charbon dans les cornues tubulaires 24. 



   Le chariot de chargement 91 qui a ététiré d'un côtédans le but de le remplir avec une quantité mesurée de matière à   carbo-     niser, ou   d'un mélange de matières cokéfiables et non cokéfiables peut alors être roulé sur la voie 93 sous l'action du câble 142 de façon à l'amener au-dessus de la batterie de tubes   préchauf-.   fours; là les portes de déversement 94 sont automatiquement li- bérées ce qui cause les déversements dans la batterie de tubes préehauffeurs de la matière   contenue   dans le chariot de charge- ment, En amenant en prise l'embrayage 40,le chariot de chargement peut'alors être tiré au moyen du chariot 138 vers l'arrière dans une position où il peut recevoir une nouvelle charge de matière pour la prochaine opération qui suit.

   Tendant le   traie%,les   portes de déversement 94 ont été automatiquement fermées. 



   La batterie de cornues tubulaires ayant été chargée de ma- tière fraîche et la batterie de tubes préchauffeurs ayant été aussi à nouveau chargée, on peut laisser la carbonisation se con-. tinuer jusqu'au moment où la matière dans les tubes 24 est prête à être retirée de ces tubes; à ce moment le cycle des opérations énumérées ci-dessus peut se répéter. 



     Ocmme   déjà expose,on a trouvé désirable de cuirela matière dans les tubes 24 à une température de distillation intermédiaire, c'est-à-dire à environ   760 0..   Comme le diamètre de la partie   in-   férieure des cornues tubulaires 24 est quelque peu supérieur au diamètre de la partie supérieurs de ce tube, on a trouvé désira- ble de maintenir la température à la base du four à environ 875 C.

   et la température à la partie supérieure du four à environ 760 C 
En raison de l'application instantanée de la chaleur à la 

 <Desc/Clms Page number 35> 

 matière contenue dans les cornues   tubulaires,,une   âme 180 est produite à l'intérieur de la masse presque instantanément par le dégagement et la présence des gaz et des vapeurs qui doivent trouver une issueo L'âme ainsi formée sert d'issue pour ces gaz qui passent autour des bords des divers pistons 54,Puis sont collectés dans le capot 29 et passent de là à travers l'orifice de   sort i9   32.

   pendant le traitement calorifique continu de la ma- tière à l'intérieur des cornues   tubulaires.la   masse de houille à coke devient quelque peu   plastique,maie   le traitement continu cause un clivage naturel du charbon suivant des lignes   horizonta-   les presque uniformément espacées comme représenté à la figure 27.De même, il en résulte un clivage radial irrégulier comme re- présenté à la figure 280 Avec les cornues tubulaires   d'environ   13 c/m. à leur plus grand diamètre, les blocs de coke formés par ces diverses lignes de clivage sont de dimensions admirablement appropriées pour les usages comme charbon domestique. 



   Avec l'appareil ci-dessus décrit l'opération de cokéfaction peut être accomplie en environ 80   minutas   contre 4 à 24 heures qui étaient ordinairement nécessaires lorsqu'on utilisait les foursà coke ordinaires ou d'autres typesde cornues verticales; cependant, lorsque la houille à coke utilisée contient des quan- tités sensibles de charbon non ookéfiable, le produit peut être amélioré par un traitement légèrement plus long, par exemple 100 minutes. De plus,les opérations de remplissage des cornues tubu- laires 24, la recharge de ces cornues avec la matière nouvelle et la recharge des tubes préohauffeurs peuvent être accomplies en moins d'une minute. 



   Comme le temps requis pour décharger la matière cokéfiée et recharger la matière nouvelle est réduit à moins d'une   minute   par l'appareil ci-dessus   décrit,il y   a une perte négligeable de chaleur et de vapeurs dégagées,de sorte que pour tous les buts pratiquer, 

 <Desc/Clms Page number 36> 

 un fonctionnement sensiblement continu est obtenu.   En   même temps, la ohaleur et la pression peuvent être appliquées à la masse plastique en carbonisation,de façon à produire un combustible à struoture dense et à grains serrés,et présentant des   caracté-   ristiques nouvelles et désirables;

   de plus,la matière est brisée dans la phase d'extraction des cornues,en suivant les dimensions   convenables   pour les usages domestiques,ce résultat ne pouvait être obtenu par   aucun   autre procédé soit continu soit intermit- tent, Le produit résultant cokéfié aux températures intermédiai- res ci-dessus mentionnées est un nouveau combustible en blocs pour usage domestique,ayant une valeur calorifique supérieure de 35 à 50 % à celle de l'anthracite, ce combustible pouvant être produit à la mine avec seulement 40% du coût de production de l'anthracite. 



   Dans une forme préférée de cette invention,au lieu de cor.. nues tubulaires en acier fondu,on peut substituer des tubes en tôle d'acier relativement minces,employés   comme   un revêtement à l'intérieur d'un logement protecteur,en matière égalisant la chaleur ou réfractaire, Un appareil   conforme à   cette invention réalisé avec cette autre forme préférée de cornues tubulaires, est représenté aux figures 20 à 25. Cette autre   zarme   d'appareil peut être supportée sur un bâti 210. Des consoles 211 fixées au bâti 210 peuvent supporter les parois du four   312, lesquelles   peuvent être en une matière réfractaire convenable quelconque.

   A   l'inté-'   rieur des parois du four se trouvent des tubes verticaux en tôle métallique   216,lesquels   sont faits   ,de   préférence,en tôle d'al- liage d'acier. Chacun des tubes 213 est fait de préférence en con- formant une tôle d'alliage d'acier de façon à lui donner la forme d'un tube tronconique; on rapproche les bords et on fixe cas bords par une seule soudure longitudinale externe 214.

   Dans tout ceci il doit être entendu que le mot   "tube"   ne doit pas être limité 

 <Desc/Clms Page number 37> 

 strictement aux corps cylindriquescreux,mais comprendre aussi les volumes conformés   d'une   façon analogue,par exemple les prismes carrés qui peuvent servir dans un but identique, Les cornues tubulaires 213 ont de préférence un diamètre légèrement plus grand à la base qu'au   sommet,àe   façon à faciliter la chute par gravité de la matière contenue dans ces tubes. Des enton- noirs 215 sont soudés au sommet des tubes 213; ces entonnoirs sont aussi carrés au sommet et ils sont aussi de préférence en tôle d'alliage d'acier.

   Les bords des parties supérieures car- rées des entonnoirs 215 peuvent être réunis par exemple par soudure, de façon à former un joint étanohe   aux   gaz entre les tubes   313, et   éviter que les gaz du four à   l'@@@@@@@@   extérieur des tubes 213 s'échappent dans la chambre à gaz au-dessus des extrémités ouvertes des tubes 213, Les entonnoirs 215 soudés ensemble sur leurs bords et soudés aux tubes en tôle métallique comprennent des moyens de montage pour les tubes individuels qui forment un joint étanche entre ces tubes au voisinage de leurs extrémités supérieures.

   Les extrémités inférieures des cornues tubulaires 213 peuvent dépasser légèrement à travers et être extérieurement soudées à une plaque de base   217;   eclle-ci peut aussi être an tôle d'acier et elle forme un joint étanohe aux gaz entre les parois des tubes 213 et leurs extrémités inférieures; elle constitue à la fois des moyens de montage et un joint étanche entre les tubes et les cheminées de combustion. 



   La construction ci-dessus donne une batterie monoblce de cornues tubulaires en tôle métallique et des moyens de montage en tôle métallique qui peuvent être supportés par exemple par une auge rectangulaire   236,celle-ci   étant soudée aux entonnoirs   215   et reposant sur les parois du four 212, Comme la soudure prévue entre les bords des entonnoirs 215 ainsi que les enton- noirs et l'auge 236 procurent une construction très solide,aucun 

 <Desc/Clms Page number 38> 

 autre support n'est ordinairement nécessaire pour la batterie de cornues tubulaires. Si un support supplémentaire était désirable, comne par exemple,clans un très grand appareil,une ou plusieurs barres de suspension 216 pourraient être utilisées, celles-ci pouvant être soutenues à leurs extrémités par les parois du four 212. 



   A l'entour des cornues tubulaires 213 se trouvent des élé - ments d'enveloppes 218,219,220 et   221,lesquels   peuvent être en brique réfractaire ou. en une autre matière réfractaire convena ble ou en une matière répartissant la chaleur. Les enveloppes peuvent être seules ou multiples et de   tonnes   formes   convenables,   De   plus,il   est évident que les enveloppes propres à répartir la   chaleur,telles   que les chemises contenant un métal liquide et analogue,peuvent aussi être employées conformément à l'invention. 



   Les éléments 221 peuvent reposer sur une plaque   217.   Les éléments   d'enveloppes' 219,220   et   221   sont de préférence   mainte-   nus de façon que les éléments d'enveloppes d'une cornue tubulaire se trouvent en contact d'une façon sensiblement continue avec les cornues tubulaires voisines,ce qui forme un certain nombre de oheminées individuelles.

   Les éléments d'enveloppes 218 peuvent être construits avec certaines parties de diamètre plus faible, de sorte qu' il se trouve des ouvertures 222 antre les éléments d'enveloppes adjacents 2I8; à travers ces ouvertures les gaz de combustion peuvent être aspirés horizontalement et sortir du four par un passage convenable qui n'a pas été représenté, La partie supérieure des éléments d'enveloppes 218 peut comporter une   colle-   rette ou un bouclier ayant par exemple la forme d'un carré de dimensions suffisantes pour que cas boucliers 260 des cornues tubulaires adjacentes viennent en   contact   les uns avec les autres et forment un toit pour les cheminées;

   ils évitant ainsi que la 

 <Desc/Clms Page number 39> 

 flamme et les gaz chauds viennent directement en contact avec les entonnoirs 215 et les barres de suspension 216. 



   Par la disposition ci-dessus il est évident que les élé- ments d'enveloppes en contact des divers tubes en tôle d'acier 213 s'entretoisent l'un l'autre et forment un ensemble monobloo ou une batterie dans laquelle des flexions axiales ou des tor- sions radiales des tubes sont impossibles; de plus ,dans cette batterie les parois en tôle métallique sont maintenues en par- fait alignement, ce qui évite le gauchissement et les fissures. 



   Le diamètre intérieur des enveloppes   218,219,220   et 221 est de préférence tel qu'il permet la dilatation relative sous   l'action   de la chaleur des tubes en tôle d'acier 213 et des enveloppes qui les entourent; en effet,la dilatation calorifique du métal des tubes 213 est plus grande que la dilatation des briques réfractaires,par exemple,qui sont utilisées dans les enveloppes.

   Il est :par suite préférable d'avoir un léger jeu entre les enveloppes 218,219,220 et 221,en brique réfractaire et les tubes en tôle d'acier 213 lorsque   la appareil   est froid; mais on a les enveloppes et les tubes en   contact   aux températures de   fonctionnement,,   Les enveloppes 2I8,219,220 et 221 peuvent être mises en place par exemple avant de souder les entonnoirs 15 au sommet des tubes13. 



   Afin de rendre étanches les lignes de contact entre les élé- ments 218,219,220 et 221,et d'empêcher ainsi que la flamme et les gaz chauds dans le four viennent   directement   en contact avec les tubes 213,les éléments de brique réfractaire sont de préfé- renée prévus avec des moyens d'attaches mutuelles qui consistent en des logements 223 et des crampons 224o Quoiqu'une forme   par..     ticulière   d'enveloppes ait été décrite,il est évident que d'autres constructions peuvent être employées pour les enveloppes, ces constructions pouvant être différentes de celles ci-dessus re- 

 <Desc/Clms Page number 40> 

 
1 présentées à titre d'exemple,et aussi que d'autres matières dif- férentes de la brique réfraotaire peuvent être utilisées dans ce but. 



   Dans la forme d'appareil représenté aux figures 20 à 25, on a représenté une autre forme de brûleur à gaz. Des tubes d'air concentriques 225 et des tubes de gaz 226 prennent l'air et le gaz dans des tubes principaux 227 et 228 à l'intérieur desquels la pression est réglée par les robinets 229 et 230. Des   eolonnes   montantes 231 et 232 alimentant les collecteurs 227 et 228. Les tubes 225 et 226 peuvent passer horizontalement à travers le four et ilscomportent des brûleursdans chacune de ses cheminées,ces brûleurs consistant en des becs à gaz 233 sur les tuyaux de gaz 226 et des trous 234 pour les tuyaux d'air 225. on supporte les tuyaux d'air et de gaz coneentriques et on évite leur   flexion   par la chaleur au moyen des rainures 235 prévues dans les enve- loppes en briques réfractaires 218,219.220 et 221. 



   Un   oaptt   238 recueille les gaz qui se dégagent dans les cornues tubulaires 213 et les forcent à s'échapper par le tuyau 237, Les disques 239, sont maintenus en place au-dessus des cornues tubulaires 2I3 au moyen de tiges 240 fixées au capot 238. 



   Le capot 238 peut être écarté de sa-position dans l'appareil re- présenté aux figures 20 à 25 par des pistons hydrauliques se déplaçant dans des cylindres   241, lesquels   soulèvent la barre 242 à laquelle le capot 238 est fixé. Les cornues tubulairespeuvent être chargées avec une batterie de tubes préohauffeurs   243, celle-   ci pouvant être amenée en place au-dessus des cornues tubulaires par un chariot 244 monté sur des roues 245; ces roues sont agen- cées pour se déplacer sur des cornières 246 fixées au châssis 210 Des orifices dans la plaque coulissante 247 prévue à la base des tubes préchauffeurs permettent au charbon ou à touts autre matière de tomber dans les entonnoirs 215 et de remplir les cornues tubu.. laires 213. 

 <Desc/Clms Page number 41> 

 



   Une plaque de fermeture 249 peut être prévue pour les extrémités inférieures des tubes 213, La plaque de fermeture 249 peut être supportée par des poutres 250 reposant sur des traverses parallèles 251. Des moyens convenables tels que des cylindres à pression hydraulique 252 evec des pistons 253 peuvent être prévus afin de soulever la plaque 249 et de fermer d'une façon étanche la base des cornues tubulaires   213,   ces moyens peu- vent encore abaisser la plaque 249 en l'éloignant des tubes 213. 



  Lorsqu'on abaisse la plaque 249 jusqu'à ce que les galets254 reposent sur les rails 255, la plaque 249 peut être roulée hors du passage de sorte que le coke des cornues tubulaires peut être déchargé dans un récipient convenable quelconque, ou un dispositif refroidisseur de coke qui n'a pas été représenté, 
Encore un autre type de construction de cornues tubulaires est représenté à la figure 26 Dans ce type de construction, une batterie de cornues tubulaires situées dans le four 25 peut con- sister en des pièces fondues composées d'un certain nombre de   demi..éléments   longitudinaux monoblocs;   ceux..ci   sont composée d'un certain nombre de parties semi-cylindriques 181 réunies par des parois 182 venues en une pièce de fonderie.

   Les rebords des demi-sections longitudinales opposées peuvent être rivés   ensem-   de cornues ble par des rivets 183 pour former une plaque/tubulaires mono- blocs longitudinales, Des nervures 184 s'étendent sur chaque partie 181 à angle droit avec les rebords 182. ces nervures peu- vent s'étendre avec ou sans interruption, depuis le voisinage du sommet jusqu'auprès de la base de cornues tubulaires. Après l'assemblage les nervures 184 d'une section sont en contact avec les nervures correspondantes de l'autre section,de sorte qu'elles forment une paroi continue ou au moins partiellement continue depuis le haut jusqu'au voisinage de la base des tubes et entre les plaques de tubes ainsi construites.

   On voit que les rebords 

 <Desc/Clms Page number 42> 

 182 et les nervures 184/constituent des canaux verticaux ou cheminées entre les tubes respectifs, Un certain nombre de brûleurs 185 sortant des tubes de gaz concentriques 186 et des tubes d'air 187 peuvent être prévus à un ou plusieurs niveaux dans le four 25, 
Il doit être entendu que diverses modifications peuvent être apportées aux dispositions décrites sans sortir de l'esprit de   l'invention.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Method and apparatus for producing fuel from coking coal or the like".



   This invention relates to a method and apparatus for producing fuel from coking coal or the like, particularly with sieved bituminous coking coal fines or scrap, or from a mixture of coking bituminous coal and carbon. non-coking materials, such as powdered anthracite, lignite or sub-bituminous coals.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  This invention is especially suitable for making a new household fuel in block form, and of high calorific value, at a relatively low cost, with inexpensive carbonaceous materials. In the following description the expression "coking coal" or the like is intended to include not only true bituminous coking coal, of various volatile contents, but also mixtures of coking and non-coking coal such as than finely divided anthracite, lignite or sub-bituminous coals.



   Heretofore coke has been produced by so-called "high temperature" distillation processes in which cooking temperatures have ranged from about 1,000 C. to 1,100 C. in order to recover the maximum amount of gas for use. commercial products, and also in order to obtain, as by-products, a metallurgical coka with a low volatile content, ie about 1%, which is not suitable as a domestic fuel.



   Coke has heretofore been produced by the so-called "low temperature" distillation processes in which the temperatures! cooking ranges from 480 to 610 C., in order to recover a maximum amount of oils and tar and to obtain a relatively small volume of gas and semi-coke which is of light weight and a friaoe structure, so that it must ordinarily be agglomerated into briquettes before it can be advantageously used as a household fuel.



   In accordance with the present invention, the novel fuel which constitutes a part of this invention is not produced by the application of either high temperature distillation or low temperature distillation as heretofore performed; but it is obtained by distillation at the most efficient temperature which has been found to be approximately 700 to 875 C .; this temperature can be called temperature

 <Desc / Clms Page number 3>

 intermediate distillation.

   In addition to other features of new processes such as subjecting the dehydrated coking coal to an intermediate distillation temperature instantaneously, maintaining under pressure a mass heated to the intermediate distillation and temperature temperature. other similar characteristics -. All these characteristics will be described more fully below. forming part of the present invention. This invention also relates to the novel apparatus which will be described more fully below.



   A new, highly desirable block fuel can be obtained as a result of this invention, the block size corresponding to that referred to as "gailletin" and "nut" of anthracite, supplied for domestic use, individual blocks. having a thickness of about 2.5 to 7.5 centimeters. This fuel usually contains about 7% volatiles while anthracite coal contains on average 4%, and its ash content is about 4% while that of anthracite is 7%. In addition, since the amount of volatile matter in the individual fuel blocks is greater at the tip of the wedge or sector which forms the shape of the blocks, these blocks are easier to ignite at this point but burn slowly for what. concerns the rest of their mass.



  The ash of the new fuel, as has been found in practice, falls through the grate as a powder without chewing, while the medium anthracite ash contains 12-14% unburned keel. In the tests currently in progress, the new fuel with the combustion of all the carbon, gives on average 35 to 50% of calories more than the anthracite, that is to say that its calorific value is greater than 35 to 50%, this resulting from the new process;

   this superior fuel can be made from economical bituminous coals, used

 <Desc / Clms Page number 4>

 sands in huge and widely distributed deposits and it can be mined much more economically than anthracite. one of the aims of the invention is a new and useful process for obtaining a new domestic fuel from fine bituminous oils with a low volatile content or from waste considered hitherto unusable for distillation. - tion at high or low temperature; however, it should be understood that by treating high volatile bituminous coals by this process, a relatively large gas recovery can be achieved with less solid fuel.

   Coking hard coal containing about 18% volatile matter and less than about 20% moisture and about 4% ash is more advantageous for the process according to the invention because it gives a maximum of a highly desirable fuel for domestic use. When this coking hard coal is used, the resulting fuel corresponds by weight to about 88% of the coking hard coal processed. About 3% tar and about 6% gas are also produced. It is an advantage that the gas produced can be used extensively to provide the heat necessary for carrying out the process.



   Another object of the invention resides in means for carrying out the above-mentioned process with very large-scale production and a minimum of labor costs.



   The general procedure for putting into practice the new process according to the invention for the production of the new fuel mentioned above can be briefly described as follows. The fines or sieving waste of bituminous coal, preferably having a low volatile matter content (16 to 20%), are first preheated to extract all or almost all of the moisture; after which they are subjected to temperatures of about 700 to 8750 C. in a retort.

   As dis-

 <Desc / Clms Page number 5>

 In contrast to hitherto practiced methods of low or high temperature distillation, in which heat is usually applied gradually, the present invention preferably employs a method in which the preheated coal is instantaneously subjected to the temperatures. mentioned above, thus the immediate expulsion of the gases from the preheated coal begins.

   In practice it has been found that by pouring the preheated carbon into a battery of tubular retorts, and keeping it under pressure to avoid its swelling while in the plastic state, the immediate expulsion of gas and vapors out of the material cause the formation and maintenance of a central hollow core in the mass, this hollow being of sufficient size to allow the vapors to escape throughout the carbonization process.

   Likewise, by applying heat and pressure as described above, the mass breaks along irregular radial lines going from the core to the walls of the retort and that it also breaks irregularly along horizontal planes. substantially evenly spaced; hard, dense, smokeless fuel blocks are produced of which about 82% (eighty-two percent) is the size of the cleavers and about 15% (fifteen percent) is the size of the walnut.



   By subjecting the preheated coal to intermediate temperature distillation in accordance with the invention, the preheated coal is only heated for about 80 minutes while it is heated for 4 to 24 hours in the processes which have been practiced heretofore. .

   During the distillation, the heat applied to the walls of the battery of vertical tubes causes the expulsion of all the volatiles, less about 4%, in the part of the carbon remaining against the walls; but there is still sufficient volatile matter in the mass to cause the matter as a whole to have an average content of

 <Desc / Clms Page number 6>

 volatile matter of about 7%; a maximum of about 10% volatile material remains in the portion of each wedge-shaped split block which is adjacent to the central web. These carbonized blocks after the material has been treated for about 80 minutes can be dumped and cooled in the absence of air or cooled by air after being dispersed. They are then ready for domestic use, no further classification being required.

   For the application of the above-described process, apparatus of various types can be employed as will readily be appreciated. By way of example, forms of apparatus which have been found to function efficiently and which are of a new construction and in accordance with the invention have been shown and described here.

   The apparatus briefly consists of 1 a new type of loading cart containing a measured quantity of coal in longitudinal compartments, which cart distributes this coal to corresponding rows of vertical preheater tubes in which the bituminous coking coal is subjected to a relatively low temperature in order to extract the moisture content; 2 a battery of tubular retorts of a new construction for distillation at intermediate temperature into which the preheated carbon can be introduced; 3 burners of a new design to maintain combustion in the chimneys formed by the vertical spaces between the tubular retorts;

   4 means for preventing the mass of coke from swelling out of the tubular retorts while in the plastic state; 5 means for cooling the coke; 6 a member of a new design which may be called a hood, to collect the vapors and gases given off in the distillation operation. These tapers can be fed to a condenser, or other suitable recovery apparatus, while the non-condensable gases can be used to supply heat to the furnaces or for other purposes.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The characteristics and objects of the apparatus according to the invention relate to new means for charging and discharging a battery of tubular retorts, for providing removable closures, effectively gas-tight, to a battery of tubular retorts; it also relates to improvements in control mechanisms which result not only in a very efficient apparatus, but also an apparatus which can be easily used for high volume production.



     One of the features of the invention resides in a cap which is provided above the battery of tubular retorts, which cap, when placed above the battery, is preferably tight, except for a vapor outlet by means of a gas seal of liquid metal, or other suitable material. An exhaust valve for reducing the pressure, which preferably comprises molten metal, can be provided by preventing the molten metal from the gas seal from being blown out by the sudden fluctuations in pressure.



   In order to prevent the material in the tubular retorts from swelling and rising out of the tubes, means which retain it, such as pistons have been provided; they keep the material under compressed heating, but they allow the escape of the gases generated in the tubular retorts, for example through an annular space around the edge of each of the pistons. It is preferable, in accordance with the arrangement adopted for this invention, that each of the piston rods, instead of passing through the cover, is attached to a plate or other support means, located therein. hood. Thanks to this construction, it suffices to pass through the cover only the means which actuate the support means.

   For example, the support means for all the pistons can be actuated by four rods passing through the cover. Such a construction decreases the initial cost as well as the expense of maintaining the apparatus and makes the hood relatively more vapor-tight.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   Another characteristic of the invention lies in the fact that the lower ends of the tubular retorts arranged in a battery are effectively closed during the heating operation in order to prevent the gases from escaping therefrom. These lower ends of the tubular retorts are preferably welded to a perforated plate so that a gas-tight seal is between the tubes and the combustion chamber of the furnace. The lower ends of the tubes can be closed by a removable closure such as a closure plate; This one. when fitted, may be joined to the tubular horn array by a gas-tight seal by means of a liquid metal seal or other suitable material.

   Improved means have been provided for moving the closure plate apart in order to allow removal of the coked material from the tubular retorts, and to replace the latter again in a gas-tight manner. With regard to the heating of tubular retorts, it is preferred to use certain improvements in the type and arrangement of gas burners. It is preferable, in accordance with the invention, to use pairs of substantially parallel pipes, respectively for gas and for air, which pass through the chamber of the furnace and pass between the tubular retorts, at different levels. ; the set includes a new and useful arrangement of the burners and tubular retorts.

   Through openings in the neighboring gas and air pipes, jets of gas and air come out which strike each other and form individual flames used in the furnace.



   Another feature of the invention resides in the fact that a loading trolley is employed by which it is ensured that the material which it contains is discharged uniformly, for example 1 / leu into the bank of preheater tubes. Thus - / to have a loading carriage with a single pair of discharge doors at its base, the loading carriage according to the invention is preferably provided with a number of door / opening doors at its base.

 <Desc / Clms Page number 9>

 based. For example, it is possible to provide a door running longitudinally with respect to the carriage under each compartment as contained in the battery of preheater tubes responding with each row of preheating tubes.

   All the doors can be connected by a series of cranks and connecting rods so that they open and close simultaneously. In addition, according to the invention, means are provided for automatically releasing the discharge doors when the loading carriage comes into place, for example above the battery of preheater tubes; and means automatically close these doors back when the loading carriage returns to its position to receive another load of coal.



   When the furnace gases are extracted from the distillation furnace, and pass through the preheating tubes, they are mixed with air to increase their volume and decrease the temperature of the inert gases; means are provided to cause the flow velocity of the hot gases from the furnace to be increased to the point where air is introduced among these gases, thereby ensuring more efficient mixing.



   Further features of the invention are novel methods for moving the loading cart between the feed point and. its unloading position in the preheater tubes. New means are provided for moving the preheating tubes from their normal position to the position above the tubular retorts in order to load the latter with the preheated material; means are also provided for moving the cover out of the passage in / the same movement. It is an advantage of the invention that the movements of the loading carriage of the preheater tubes, of the cover and of the blanking plate at the base of the tubular retorts, can all be actuated, if so required. desires, starting from a single shaft driven by a single motive power.



   Vertical tubular retorts in which the material to be heated is subjected to distillation at inter- temperature.

 <Desc / Clms Page number 10>

 medial, are preferably tro / noonic with a larger diameter at the base than at the top, so as to facilitate gravity removal of the material they contain. It is preferable to employ for the construction of such tubes a metal which is resistant to oxidation and to attack by gases containing sulfur or other deleterious elements or compounds. It should be understood that the tubular retorts can be constructed of iron or an alloy of steel and molten chromium, the castings being in one piece or in longitudinal half-section.

   The tubes, preferably, can also be made with alloy steel sheets welded to form a gas tight tube; this tube may be provided with a protective envelope, either of refractory material such as refractory brick, or of another heat-conducting substance such as economical metal castings or a bath of liquid metal.



   When the tubular retorts are made of welded sheet metal, such a construction presents many advantages. In the first place the construction is relatively economical due to the fact that the metal sheet can be made relatively thin, and only a small amount of metal is required. Further, although sheet metal tubes can be made in a large number of ways, they can preferably be made from a single piece of sheet metal by shaping the sheet into a tube shape and welding. its edges which thus touch in a single longitudinal weld.

   Since sheet metal can be easily made with a very smooth surface, it is obvious that tubular retorts having sheet metal coatings can be made very economically with a very smooth inner surface. This feature is a great advantage and it facilitates the removal of substances from the tube. In addition, the metal sheet, for example, of alloy steel, has superior hardness, durability and heat resistance and is not prone to cracking. Of

 <Desc / Clms Page number 11>

 In addition, the alloy steel sheets can be easily made so that they do not contain cracks such as are commonly found in castings.



   Another advantage of the construction of tubular retorts in which the metal sheet is employed is that this sheet can be surrounded by a casing of a nature capable of transmitting heat to the material contained in the tubes with uniformity. upper, and to avoid local overheating. In addition, casings of a satisfactory material such as refractory brick are relatively inexpensive.

   A feature of the construction of tubular retorts having sheet metal liners internally, with equalizing shells, as the battery has been arranged, is that a certain amount of shells can be held relative to each other, so as to such that the envelopes of the different tubes / are totally or partially in contact with each other. Thanks to this arrangement, the envelopes are braced one or the other and form a monobloc assembly or a battery in which the axial warping and the radial torsion of the individual tubes are impossible, and in which the sheet metal coatings are kept in perfect alignment; troublesome deviation, warping or cracks are thus avoided.

   In addition, the casings for the sheet metal linings of the tubular retorts can be constructed to provide supports for the air and gas pipes leading to the burners in the furnace; thus means are provided which prevent the curvature of the air and gas pipes under the action of the intense heat inside the oven.



   Another advantage of using sheet metal liners in tubular retorts is that the metal sheets can be easily welded to their mounting means, which mounting means prevent gases

 <Desc / Clms Page number 12>

 of the furnace come into contact with the material contained in the tubes, and with the gases leaving the tubes.



   An apparatus according to the invention may be employed separately and when so employed it constitutes separate parts of the invention. The individual parts of the apparatus according to the invention may also be used. employed jointly and when so employed, they cooperate with each other to produce the special benefits resulting from their cooperation. In addition, the steps of the process according to the invention may be employed separately and when so employed they constitute separate parts of the invention.



  The steps of the process according to the invention can also be employed together and when so employed they cooperate together to produce the advantages resulting from their cooperation.



   Other objects, features and advantages of the invention will become apparent from the following description, the particular embodiments and applications of the invention which have been given to illustrate this point. referring to the accompanying drawings.

   In these drawings:
FIG. 1 is an end sectional elevation showing the apparatus according to the invention, the members of this apparatus being shown in the relative position which they occupy during the coking operation; Figure 2 is a front section taken on line 2-2 of Figure 1; FIG. 3 is a detailed sectional view showing the upper part of the tubular retorts, the cover and the raising and lowering means; the organs are in the position of ejecting the coke from the tubular retorts; Figure 4 is a side sectional view of the top of the apparatus, showing the cap removed and the preheating tubes in the tubular retort loading position.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   Figure 5 is an end section of the lower part of the apparatus showing the closure plate of the lower ends of the tubular retorts in the lowered position and moved to one side so as to allow removal of the coke in the tube. tubular retorts; Figure 6 is a detailed sectional view of the molten metal gasket used together with the retort bottom closure plate and cover; Figure 7 is a plan taken along line 7-7 of Figure 1; FIG. 8 is a section showing the detail of a part of the cover which has a valve for releasing vapor with the molten metal; FIG. 9 is a detailed view of the air and gas pipes and of the arrangement of the valves;

   Figure 10 is a detail view taken along line 10-10 of Figure 7 showing a pair of gas and air tubes with openings in these tubes to constitute an air and gas burner; Figure 11 is a sectional view of the loading carriage and the preheater drum unit, this section taken along line 11-11 of Figure 1; FIG. 12 is a side view of the loading carriage showing the automatic means for closing the discharge doors; Figure 13 is a plan view of the loading carriage; Figure 14 is a detailed view of the means for simultaneously opening and closing the discharge doors of the loading carriage; Figure 15 is a detail view of the automatic locking and unlocking for the discharge doors of the loading trolley;

   Figure 16 is an elevational view of the end forming

 <Desc / Clms Page number 14>

 stack of preheating tubes; Figure 17 is a plan view of the preheating tube bank, sectioned along line 17-17 of Figure 1; FIG. 16 is a detailed elevation of the motor shaft with the clutches and the drums which it carries to move the various parts of the apparatus; Figure 19 is a schematic view of the arrangement of pulleys and cables by which the movements of the various parts of the apparatus can be ensured; Fig. 20 is a vertical view of an apparatus comprising another form of tubular retorts with the right half seen in section; Figure 21 is a plan view with the cover removed, the section taken along line 21-21 of Figure 20;

   Figure 22 is an isometric perspective view of the top of one of the tubular retort shapes showing the chimney and an upper portion of the housing; Fig. 23 is a perspective view of part of a particular form of tubular retort showing an intermediate section of the housing and the burner; Figure 24 is a sectional view of a portion of a particular form of tubular retort at the point of contact between adjacent sections of the housing, the section being taken on line 24-24. of Figure 1; Fig. 25 is a cross section of one form of air and gas pipe with burner, that form being shown in connection with the particular form of tubular retort;

   Figure 26 is a sectional horizontal plane of a novel tubular retort bat in which a particular shape of the tubular retorts is shown; Figure 27 is a vertical section of one of the retorts tu-

 <Desc / Clms Page number 15>

 bulars represented in Figures 1 to 5 and 7; it shows the way in which the mass of coke is formed inside in blocks of the desired size by the natural lines of cleavage and it also shows the formation of a hollow body in the material for the passage and the exhaust gases which emerge from the mass; Figure 28 is a section over the charred msse within the tubular retort shown in Figure 27;

   it shows the hollow core for the escape of gases and the natural lines of irregular breaking or cleavage of the mass, in blocks suitable for domestic use. the apparatus according to the invention may be supported by any suitable frame such as 20. The walls 21 of the distillation furnace or retort furnace 25 may be supported, for example, by horizontal support bars 23 fixed to the poles. a- cier 22.



   Inside the distillation furnace 25 are arranged a number of vertical tubular retorts 24 which are preferably somewhat frustoconical, their diameter being larger at the bottom than at the top. For example, the diameter of the tubes 24 may be at their top about 10 centimeters and at their base about 12.5 centimeters. The tubular retorts 24 are preferably made of a steel alloy which resists the oxidation and the action of sulfur or corrosive gases or vapors, gases which can be generated in the tubes 24 by the distillation of the gases. substances they contain. A chromium steel which can contain a relatively low percentage of nickel is preferable for this purpose.



   The tubular retorts 24 in the apparatus shown in Figures 1 to 18 inclusive consist of cast tubes having a thickness of approximately n 1 cm, 27. Funnels 172 were mounted on top of the tubular retorts 24 and secured to these tubes, for example by welding. The edges of the funnels

 <Desc / Clms Page number 16>

 172 may be welded together so as to produce a gas-tight seal between the tubes 24 and so as to prevent furnace gases from escaping into the tubes 24 or into the space above the upper end of these. tubes.

   For the purpose of supporting the array of tubular retorts, hanger bars / 26 may be used, these bars extending immediately below the welded joints between the edges of the funnels 172; said bars may be supported at their ends by steel beams mounted on the columns 22. Preferably these tubes 24 near their top are further welded to a perforated plate 173 in order to form a gas-tight seal between them. tubes and furnace chamber; in this case, it is not essential that the welds between the edges of the funnels 172 be gas tight.



   Around the top of the battery of tubular retorts and welded to this battery in a gas-tight fashion is a trough partially filled with a metal 28, such as lead, this metal being fusible at the temperatures maintained in the retort. , so that under normal conditions of use, it is in the liquid state.



   In order to collect and control the escape of the vapors given off in the tubular retorts 24, a cover 29 is provided above the top of these retorts; this cover is arranged to be moved and withdrawn out of the passage so as to allow the loading of the tubular retorts as will be described later.

   The cover 29 is preferably made of sheet steel with a refractory and heat insulating material 30 which covers said cover so as to avoid condensation of gases on its interior surface. When the cover 29 is placed above the top of the tubular retorts 24, the flanges 31 which form part of these side walls dip into the molten metal 28 containing the trough 27; they form a gas-tight seal with the metal

 <Desc / Clms Page number 17>

 molten so that the vapors collected in the hood are effectively prevented from escaping to the outside air, and these vapors are sent through pipe 32 to condensers 33 and 34 which are not part of the present invention.

   In accordance with the invention, it is also possible to use sealing means other than molten metal (which is considered to be the preferable sealing precede) in order to prevent the gases and vapors collected. in the chamber formed by the cover 29 above the coil / tubular retorts, escape into the atmosphere and mix with the combustion gases in the furnace 25. For example, an elastic lining material can be used or a granular material such as filings or sand fillings, these materials being placed between the movable cover and the upper part of the battery of tubular retorts.



   The means by which the cover 29 can be lifted and removed from its position so as to allow the tubular retorts 24 to be loaded are as follows: mounted on a cross bar 35 between the tops of the posts 22 is a mo - tor 36 which is fixed on a bar 166; this motor can drive the shafts 38 through the intermediary of the chains 37. Two tangent screws 39 respectively mounted on the shafts 38 mesh with two globular wheels 40 which they rotate in opposite directions. Supports 42, secured to crossbars 41 between posts 22, support shafts 38. Arms 43 also attached to crossbars 41 support shafts 44 on which globular wheels 40 are mounted.

   To each of the four shafts 44 are fixed cranks 45 having rollers 46 at their outer ends. Grooved bars are fitted to the rollers 46 so as to form a pair of guides 47 which are movable relative to said rollers.



  Between the guides 47 are bars 48, this assembly forming a frame on which rods 49 depend. The cover 29 is

 <Desc / Clms Page number 18>

 crossed by the rods 49 above which pass through stuffing boxes 50 provided on the upper part of said cover. Through the cover 9 the rods 49 are fixed to the transverse pieces or bars 51.



   It can be seen from the above construction that by rotating the motor 36, the pairs of cranks 45 driven by each of the shafts 38 rotate in opposite directions with respect to each other; thus they raise the rollers 46 at their ends and raise the frame 47 from which it follows that the bars 51 come into contact with the top of the cover 29 and raise this cover from above the battery of tubular retorts.



   When the cranks 45 reach a sensitive position come to their highest position. Of the vertical frames 47, the frames 47 / and the cover suspended thereafter in the frame can / be easily moved to one side% causing the frame to roll off the rollers 43 on rollers 52 carried by transverse bars 53 which are provided between frame 20 and posts 22. Apart from the above method for moving the cover, the invention can still be applied when other methods of lifting the cover 29 are used, such as hydraulic pressure or air pressure.

   In addition the cover 29 can be moved out of the way not only by moving it to one side, but also by lifting it vertically to a height such that the loading means of the tubular retorts can be moved below.



   Near the top of the tubular retorts 24 are placed plungers or pistons which have the form of discs 54 mounted at the end of rods 55 fixed by their upper end to the bars 56 carried by the bars 51. The combination of the bars 51 and crossbars 56 supporting the rods 55 provide a simple transverse mounting means for the piston.



  Preferably the discs 54 penetrate with a certain clearance into

 <Desc / Clms Page number 19>

 the upper part of the tubular cords 24 so as to leave a slight annular space between them and the tubes for the escape of the gases which are given off in the tubes. The discs 54 have the additional purpose of preventing the material to be carbonized in the tubes 24 from swelling and expanding; they keep the material compressed into a solid, dense, tightly-grained mass which has excellent characteristics as a household fuel.



  During the normal carbonization operation it is desirable that the discs 54 penetrate slightly into the tubes. In this position the discs 54 extend slightly lower than the lower edges of the flanges 31 of the cover 29. Therefore after the cover has been lowered into place it is usually desirable to lower the frames 47 from a small angle. additional amount so that the discs 54 penetrate the top of the tubes 24 as shown in Figs. 1, 2 and 8, leaving a small distance between the top of the cover 29 and the bars 51.



   The discs 54 are also intended to constitute means for dislodging the material which has been treated in the tubes 24. This can be achieved by lowering these discs slightly into the position shown in FIG. 3. For this purpose the cranks 45 can be achieved. hearth turned so as to lower the frames 47 and to push the rods 49 down through the top of the cover 29; thus pushing down the bars 51 and 56 as well as the rods 55 and the discs 54 mounted on these bars.



   The lower ends of the tubular retorts 24 may be welded to a plate 61 so as to form a gas-tight seal between the tubes and the combustion chamber 25, while leaving the lower ends of the tubes open to allow the discharge of the gas. material that has been processed there. The lower ends of the tubes 24 can be closed by a blanking plate 62 carried by blocks of refractory material 63, which in turn can rest on a number.

 <Desc / Clms Page number 20>

 bars 64. the ends of the bars 64 can be carried on steel plates 65 adding support pieces 66 fixed on aisles; on these parts can turn rods 67 carrying wheels 68, the assembly constituting a carriage 152.



   Around the edges of the plate 62 there is provided a trough 69 arranged to contain liquid metal 70. Flanges 71 provided around the sides of the plate 61 are arranged to immerse in the liquid metal 70 contained in the trough. 69 when the plate 62 is lifted so as to be in contact with the base of the tubes 24, and thereby to support the processed material in the tubes 24; The gas-tight seal is formed between the battery of tubular retorts 24 and the surrounding atmosphere. The trough 69 may be surrounded by protectors 72 to prevent the molten metal 70 from cooling excessively or to such an extent as to solidify.



   In order to allow material to be discharged from the tubes 24, the plate 62 can be lowered and pushed out of the way. The wheels 68 on which the shutter plate 62 is mounted are arranged to roll on the frame 73, the latter being able to be raised or lowered by means which will be described below. By lowering the frame, the cart including the plate 62 can be moved away from the bottom of the tubular retort battery and it can then be pushed aside to one side by rolling it into the position shown in Figure 5.



   In order to prevent gunk, coke or other foreign matter from falling into the liquid metal 70 of the gas-tight seal trough 69, when the plate 62 is lowered and removed from its position, the liner has been provided. The trough 69 of covers 57 which automatically cover the trough 27 when the edges 71 are removed. The covers 57 with the extension 58 and the counterweights 59 mounted thereon, are hinged on the edge 60 of the trough 69 so that by moving the flange 71 in the trough, the cover

 <Desc / Clms Page number 21>

 57 is pushed down 'and' allows the ledge to be introduced.



  When the rim is moved apart, the cover pivots around the edge 60 under the action of the counterweight 59 and comes to rest in the closed position, the extension 58 of the cover having come into contact with the side wall of the trough. 69. The cover 57 constitutes a means not only to keep the molten metal and other foreign matter away from the molten metal when the plate 62 is lowered, but also it constitutes a protection against the splashing of the liquid metal 70 out of the molten metal. of the trough 69 in the event of a sudden increase in gas pressure in the tubular horns.



   By analogous means, those parts of the sealant trough 27 which are perpendicular to the direction of movement of the cover 29 can be provided with counterweight covers 167.



  The parts of the trough 27 which are on the sides of the battery of the tubular retorts which are parallel to the direction of movement of the cowl, as well as the top of the gas outlet 32 may be covered when moving the cowl. 'on one side, by means of plates 163 fixed to the bank of preheating tubes 90; the latter is arranged to come into place above the battery of tubular retorts when the cover is removed therefrom, as will be described below. For the normal carbonization operation, it is usually desirable to maintain the liquid metal 70 in the trough 69, at a level sufficient to balance a pressure of about 0.175 Kg / cm2. The liquid metal 28 can be maintained in the trough. The trough 27 at a height sufficient to withstand a pressure of about 0.105 kg / cm2.



   In order to prevent the sudden pressure changes from causing the gases to escape through the molten metal in either of the troughs 27 and 69 by spraying the liquid metal all around, it is advantageous to employ a safety device which allows gases to escape at a pressure lower than

 <Desc / Clms Page number 22>

 that necessary to force the gases through the molten metal into either one of the troughs 27 and 69. A suitable form of the exhaust means to decrease the pressure can be provided together with the cover 29; for this purpose, a part of the metal covering of the cover enters a small container 74 arranged to contain liquid metal 75 as shown in detail in FIG. 8.

   By means of a plate 76 forming baffles, which penetrates into the liquid metal 75, the gas collected in the cover 29 can escape by bubbling through the liquid metal 75 and exit the cover through the orifice 77 provided in the said hood. The pressure at which the gases will escape can be adjusted according to the height of the metal 75 contained in the container 74; it can be for example about 0.07 kg / cm2 under the conditions specified above. So that the projections of liquid metal from the exhaust valve cannot cause metal losses, a regulator 78 can be provided to collect the metal spray; this channel is adapted so that the metal returns to the container 74.



   In order to heat the furnace 25 which contains the tubular retorts 24, a number of burners are provided which consist of gas pipes 79 and air pipes 80, extending through the chamber of the lathe 25. between the tubular retorts.



  The air and gas pipes are preferably arranged in welded pairs, so that the holes 81 of the gas pipes 79 and the holes 82 of the air pipes 80 can be combined to send out jets of gas and gas, respectively. air impinging upon each other above the pipes in proportion suitable for combustion. The separate burners are preferably located in the chimneys formed by each group of four tubular retorts 24, as shown in Figure 7. The detail of a separate burner is shown in Figure 10. The pairs of air and gas pipes. gases are supported by extending them through orifices made in one of the walls 21 of the furnace and through

 <Desc / Clms Page number 23>

 through notches 83 made in the opposite wall 21 of the oven.

   The burner pipes 79 and 80 are preferably arranged at different levels of the furnace 25 At each of these levels or stages, the air can be supplied to the air lines 80 by manifolds 84 controlled by the valves 85, Le. Gas at each stage can be supplied to gas pipe 79 by manifolds 86 controlled by valves 87. Riser 88 can supply air to manifolds 84 while column 89 can supply gas to manifolds 86. The volume of air and gas for each stage can be controlled as desired by the valves 85, 87. The temperatures in the furnace 24 are thus regulated. It is possible, if desired, to have an automatic temperature regulation by means of thermostat control of valves 85 and 87.

   It is understood that this volume regulation in the various manifolds is added to the control of the gas and air pressure, this pressure being preferably substantially uniform in the columns 88 and 89.



   The material to be treated in the tubular retorts 24 is fed into these tubes of a battery of preheaters 90, which in turn are loaded with material by means of a loading cart 91. The detailed construction of the loading trolley 91 as well as the battery of preheating tubes 90 and the movements of this battery will follow.



   The loading carriage 91 may be rectangular in shape and mounted on wheels 92 which are arranged to roll on the path 93. The loading carriage can be filled at any point where material is introduced into this carriage, it is then rolled. above the battery of preheater tubes where lion allows the material to fall by gravity into these preheater tubes.

   When the carriage returns back into position after being filled, it can pass under a leveling bar which scrapes the material and level it leaving in the carriage

 <Desc / Clms Page number 24>

 only the exact amount required to fill the preheater tubes. The loading carriage 91 is provided with a number of discharge doors 94, which extend along its length; these doors are articulated on hinges 95 which are shown here as being parallel to the rolling of the carriage on the path 93. The number of doors at the base of the loading carriage 91 preferably corresponds to the number of rows of preheater tubes 90 in the battery of preheater tubes.



  Each of the doors 94 is positioned so that a row of preheated tubes is immediately below the doors and so as to allow the material in the loading carriage to flow by gravity through the opening of the doors into the door. the rows of preheater tubes immediately below. The hinges 95 with the partitions 169 are preferably provided such that each of the rows of preheater tubes under the doors 94 receive an equal amount of material; the loading carriage 91 is provided with a skirt 170 which levels the material in the preheater tubes when the loading carriage is moved away.



   All the doors 94 are mounted to operate simultaneously by having attached thereto a number of cranks 96, the ends of which are fixed by the journals 97 to a bar 98. In order to allow play, the bar 98 is not attached. does not extend the full length of the carriage 91, but it may have a complementary bar 99 attached to cranks 100, which extend in a direction opposite to that of the cranks 96.



  The doors 94 can be automatically closed by rolling the carriage 91 out of the preheater tubes 90 in order to receive a new load of material; this is done by means of a rod 101 which passes through guides 102 and 171 and which is articulated on a crank 103 fixed to one of the doors.



  In order to allow rotation of the crank 103 around the ar-

 <Desc / Clms Page number 25>

 ticulation 95, a groove 106 is provided at the end of the rod 101 and in this groove can play with sufficient freedom a pin 107 mounted at the end of the crank 103.



  A roller 104 is placed at the top of the rod 101, it cooperates with an inclined groove or ramp 105, thanks to which the rod 101 is lowered when the carriage rolls towards the place where it will receive the coal. The rod and the ramp 105 can be adjusted so that, when the carriage has reached the position where it will receive the coal, the lowering of the rod 101 is sufficient to completely close the interconnected doors 94.



   When the rod 101 has been lowered sufficiently to close the doors 94, these doors 94 are locked in the closed position by a rod 108 which can slide in a guide 109 and which, by means of a stop 110 which it carries and a spring 111, is held elastically in contact with the rod 101; this causes the rod 108 to enter a notch 114 of the rod 101 and lock this rod 101 while preventing it from being raised again. By rolling the loading carriage 91 back towards its position above the preheater tubes, a rod 112 fixed to the stopper 110 comes into contact with a stopper 113 fixed to any fixed point of the apparatus, this causes to again the raising of the rod 101.



   The preheater tube bank may be supported between pairs of wheels 115 which are arranged to run on a track 118. The preheater tubes 90 of the preheater tube bank are provided with funnel-shaped lower ends 117. , which facilitate the unloading of the material which they contain in the tubular retorts 24. the preheater tubes 90, at their upper part, are terminated in the shape of a square funnel, the edges of these funnels being welded together. so as to close a gas-tight seal between these funnel edges.

 <Desc / Clms Page number 26>

 



   At the base of the bank of preheater tubes is a sliding plate 118 which has a number of holes 119 corresponding to the lower holes of the funnels 117; this plate can be moved so that the orifices 119 are either in the position facing the funnels 117, or out of coincidence with these funnels. when this plate is not in coincidence, the base of the preheater tubes 90 is closed and the openings 119 allow hot gases to rise around the preheater tubes so that the material they contain can be heated.



   During the carbonization operation, the preheater tubes 90 are rolled out of coincidence with the tubes 24 and they are in the position shown in Figure 1. In this position the bottom of the preheater tubes is closed by the plate 119 and the gases. heat from the furnace 25 pass through the pipe 120 into a chamber 121 below the bank of preheater tubes; then they rise in the chamber 121 passing through the orifices 119 so as to heat and dehydrate the material in the preheater tubes.

   As the preheater tubes are preferably of circular cross section and are in contact with each other all along their interior part, the upper part of said preheaters may include small portions 123 arranged so as to form a series of horizontal flues at the top of the preheater tube bank; these flues conduct the hot gases horizontally to the collecting chamber 124, located at the end of the carriage from where they exit through the nozzle 122. A fitting 125 on the collecting chamber 124 fits slidably into the nozzle 122, which makes it possible to move the battery of preheater tubes by separating it from the nozzle 122, then to connect it again to this nozzle afterwards.



   When the gases coming from the furnace 25 are normally trap hot to bring them directly into contact with the pre-

 <Desc / Clms Page number 27>

 heaters, these hot gases in the pipe 120 are preferably added with air, which serves to cool these gases and adds to their volume. This is achieved by the regulating door or plate 174, which is hinged at 175 as clearly seen in Fig. 4. The pipe 120 in front of the door 174, drops sharply downward. the position of its wall 126.

   When the door 174 is opened to admit air, it is apparent that the pipe 120 is constricted in a corresponding manner, which causes the hot gases to increase in speed; by a Venturi effect, this causes an aspiration of the air which, through the opening 127 enters the chamber 121.



   The preheater tube bank can be brought into position above the tubular retorts 24 and automatically discharges into these tubes as follows. Means have been described for raising the hood 29 suspended from the track 27 and for rolling the hood. side.

   By attaching a hook 128 to the tracks 47 and by fixing to the battery of preheating tubes an arm 129 comprising a hole 130 to receive a hook 128 when the cover 29 is raised, the cover 29 can thus be coupled with the battery of tubes. preheaters 90, so that when the cover 29 is lifted and pulled out of its place, the preheater tube bank 90 rolls along the track 116, placing itself above the tubular retorts 24; each of the preheating tubes 90 is centered over a corresponding tubular retort 24. as shown in Figure 4.



   When the preheater tube bank 90 gains the position shown in Figure 4, the slide plate 118 is brought into contact with a stopper 131; this brings it into a position such that its orifices 119 coincide with the bottom of the funnels 117 provided at the lower ends of the preheater tubes 90.

   The material in the preheater tubes 90 can then drop by gravity into the tubular retorts 24.

 <Desc / Clms Page number 28>

 When the coil of preheater tubes is pulled back from its position above the tubular retorts, by virtue of its coupling with the cover 29, this cover is also brought back into place above the tubular retorts, so that it can be immediately lowered into the seal position on top of the tubular retort array.

   When the battery of preheater tubes is turned upside down, the plate 118 hits the stopper 132 which brings the holes 119 out of coincidence with the lower holes of the funnels 17 and thus closes the lower ends of the preheater tubes; thus other materials can be loaded into these tubes and preheated.

 <Desc / Clms Page number 29>

 



   The movements of the loading carriage 91 of the preheater tube bank 90 and also the raising and lowering of the closure for the base of the tubular retorts, as well as the displacement of the latter to one side, can be actuated and controlled with a single shaft 133 driven by a suitable motor force such as a motor 134, a number of suitable bearings I35 can be provided to hold the shaft 133 in position. On the shaft 133 a series has been mounted. of clutches and drums on which cables can be wound to move the various components with a system of convensable pulleys. The arrangement of clutches, drums, cables and tubes is shown in Figure 19.



   The loading carriage, for example, can be moved away from its position to receive a load of coal, by actuating the clutch 136, which causes the rotation of the drum 137. The cable 138 passing over the pulleys 139 is then wound on. drum 137 and causes the loading carriage to be pulled in the desired direction.

   The loading carriage can be returned to its position above the battery of preheater tubes by actuating the clutch 140 so as to wind the cable 142; this passes over the pulleys 143 and comes to the drum I4I, so that the carriage is pulled back, A cable 144 passing over the pulleys 145 is attached to the cap ot 29 and it can be wound onto the drum 146 by activating clutch 147; it then pulls the cover 29 away from the battery of tubular retorts and it pulls the battery of preheater tubes which is coupled to the cover towards its position above the tubular retorts.

   The cable 148 passing over the pulleys 149 is attached to the battery of preheater tubes and it is arranged so that by winding it on the drum 50,

 <Desc / Clms Page number 30>

   the clutch 151 being in jail, it pulls the battery of tube s preheaters and the hood mated to it in the position shown in figure 1.



   The track 73 on which the carriage 152 is arranged to roll, is arranged so that one of its ends slides up and down on one of the frames 20. The other end of the track 73 is supported by two cables 153 which pass over the pulleys 154 and 160 and which go from a pair of drums 155 actuated by a single clutch 156 mounted on the shaft 133.

   When the cables 153 are wound on the drums 155, the wheels 68 of the carriage 152 are first brought against the stops 157 of the track 73, After a new winding, an upward pull is exerted on the pulleys 160, fixed to the end of the track 73, A pair of cables 158 passing over the pulleys 159 ends on each of the tracks 73; these cables cause the track 73 to always remain in a horizontal position and, when the cables 153 are wound on the drums 155, the upward traotion of the pulleys 160 fixed; at the end of the track 73 causes the entire track 73 to be pulled upwards while being hand held in a horizontal position.

   By releasing the tension of the cables 153, the track 73 can be lowered to a substantially horizontal position until it hits the stops 61 attached to the posts 22 on which the track rests. When the track 73 and the closing carriage I52 have thus been lowered, this closing carriage can be pulled from one side by means of the cable 162 fixed after it;

   said cable which passes over pulleys 163 can be wound onto drum 164 when clutch 165 is in tension. Pulling the closing carriage to one side causes cables 153 to unwind from drums 155. By winding up again the cables 153 on the drums 155, it can be seen that the closing carriage 152 is first rolled on the track 73 until the wheels 68 hit the stops

 <Desc / Clms Page number 31>

 157; then, a new winding of the cables 153 on the drums 155 causes the lifting of the track 73 and of the closing carriage 152 placed back so that this carriage closes the base of the tubular retorts 24.



   Although the operation of the apparatus described above is apparent, the following brief description will show and illustrate how one can process fine or fine coal so as to produce blocks of domestic coal having higher calorific value and others. highly desirable characteristics. For ease of description, it will be arbitrarily assumed that a load of material in the tubular retorts 24 has been heated for an interval of time sufficient to render its removal easy and to cool and give that carbon under a high temperature. commercial form.



   In order that the charred material in the tubes 24 can be removed, the closure plate 62 which closes the lower ends of the tubular retorts 24 is first lowered.



  This is accomplished by releasing the tension in the cables 153, which allows the track 73 and the closure plate 62 carried by this track, to be lowered enough to disengage the base from the walls of the oven 2Io After removal of the flanges 71 of the liquid metal seal contained in the vane 69, the counterbalanced covers 57 automatically close the sealing trough 69 and thus prevent dirt and coke from soiling the liquid metal contained in the trough.

   It should be understood, however, that a limited thickness of fine coke or other material may be left on the surface of the liquid metal or. it floats, in order to avoid oxidation. After track 73 has been lowered, clutch 165 can be engaged so that drum 164 rotates and pulls cable 162; as a result, the closure plate 62 is moved to one side and moved away from the base of the tubular retorts 24 into the position shown.

 <Desc / Clms Page number 32>

 shown in Figure 5.



   After the closure plate 62 has been lowered and pulled out one side, the material contained in the tube 24 can be forced out if necessary by the drive motor 36, so as to. lower the tracks 47 and push the disks 54 suspended from these channels, these disks being driven a short length into the tubular retorts 24 to the position shown in Figure 3,: As a result the material contained in the tubular retorts milks are dislodged and released due to the frustoconical shape of the tubular retorts 24;

   it falls by gravity into a suitable collecting chamber which has not been shown, for example into a water-cooled chamber with an airtight seal to prevent further combustion of the coal, or the material can be spread, for example with an inclined plate, in a thin layer to be cooled in air.



  The cooled material can be taken up, for example, with a belt conveyor for storage.



     After the charred material has been removed from the tubular retorts 24, clutch 56 may be engaged, which rotates drums 155; the cables 153 wind around these taro .. bursas and pull the closure plate 162 on the track 73 until the wheels 68 hit the stops 157.

   On a new tension of the cable 153, the track 73 is raised thus lifting the closing plate 62 so as to cover the lower end of the tubular retorts 24 and to form a tight seal between the atmosphere, the combustion furnace. and the battery of tubular retorts, After causing the rotation of the motor 36 and the displacement of the cranks 45 with an arc of 180, the discs 54 are lifted until their mount 56 hits the top of the cover 29 and lifts this cover enough to clear the top of the tubular retort array.

   When the cranks 45 have reached a substantially vertical position,

 <Desc / Clms Page number 33>

 the cover is sufficiently raised so that by engaging the clutch 157, said cover can be pulled on one side by the cable 144, the track 47 then rolling on the rollers 52,
During the period in which the material in the tubes 24 is carbonized, the hot gases from the furnace pass through the preheater tube bank 90 and at the end of the carbonization period the material in the preheater tubes 90 has been dehydrated and brought to a temperature. temperature suitable for being charged into the tubular retorts. The material in the preheater tubes 90 may be heated to a temperature, for example, of about 175 ° C and should preferably be maintained below about 225 ° C;

    in fact, at temperatures above around 225 C, the material begins to become excessively plastic,
As the raising of the cover causes it to mate with the preheater tube bank, pulling one side of the cap also brings the preheater tube bank into its position above the tubular retorts; and on gaining the proper position, the plate 118 is automatically moved to open the lower end of the preheater tubes and to allow the material contained in these tubes to be loaded into the tubular retorts.



   Immediately after the fresh preheated material hits the hot surfaces of the retort tubes, gases and vapors begin to escape in retort cases, therefore, the preheater tube bank should be pulled away from the top of the retort bank as well. as quickly as possible by holding clutch 159 in gear and pulling out that bat. rie back by means of cable 148. As the coil of preheater tubes is coupled to the cover, this cover is also brought in place above the coil of retorts and it can be removed.

 <Desc / Clms Page number 34>

 quickly lowered to form a gas-tight seal, and bring the plunger discs 54 to the top of the carbon in the tubular retorts 24.



   The loading carriage 91 which has been stretched to one side in order to fill it with a measured amount of material to be carbonized, or a mixture of coking and non-coking material can then be rolled on track 93 under the action of the cable 142 so as to bring it above the battery of preheated tubes. ovens; there the discharge doors 94 are automatically released which causes the discharge into the battery of preheating tubes of the material contained in the loading carriage. By engaging the clutch 40, the loading carriage can then be pulled by means of the carriage 138 backwards into a position where it can receive a new load of material for the next subsequent operation.

   Tending the% milking, the dumping doors 94 were automatically closed.



   The bank of tubular retorts having been charged with fresh material and the bank of preheater tubes also having been re-charged, the charring can be allowed to continue. continue until the material in the tubes 24 is ready to be withdrawn from these tubes; at this time the cycle of operations listed above can be repeated.



     As already discussed, it has been found desirable to leather the material in tubes 24 at an intermediate distillation temperature, ie at about 760 ° C. As the diameter of the lower part of the tubular retorts 24 is some. slightly larger than the diameter of the top of this tube, it has been found desirable to maintain the temperature at the base of the furnace at about 875 C.

   and the temperature at the top of the oven to about 760 C
Due to the instantaneous application of heat to the

 <Desc / Clms Page number 35>

 material contained in the tubular retorts ,, a core 180 is produced inside the mass almost instantaneously by the release and presence of gases and vapors which must find an outlet o The core thus formed serves as an outlet for these gases which pass around the edges of the various pistons 54, then are collected in the cover 29 and pass from there through the outlet port i9 32.

   during the continuous heat treatment of the material inside the tubular retorts the mass of coking coal becomes somewhat plastic, but the continuous treatment causes a natural cleavage of the coal in almost uniformly spaced horizontal lines as shown in figure 27. Similarly, an irregular radial cleavage results as shown in figure 280 with tubular retorts of about 13 c / m. at their largest diameter, the blocks of coke formed by these various cleavage lines are admirably suited for use as domestic coal.



   With the apparatus described above the coking operation can be accomplished in about 80 minutes as against 4 to 24 hours which was ordinarily required when using ordinary coke ovens or other types of vertical retorts; however, when the coking coal used contains substantial amounts of unsafe coal, the product can be improved by a slightly longer treatment, for example 100 minutes. In addition, the operations of filling the tubular retorts 24, recharging these retorts with new material and recharging the preheater tubes can be accomplished in less than a minute.



   As the time required to discharge the coked material and reload the new material is reduced to less than a minute by the apparatus described above, there is negligible loss of heat and vapors given off, so that for all goals to practice,

 <Desc / Clms Page number 36>

 substantially continuous operation is obtained. At the same time, heat and pressure can be applied to the charring plastic mass, so as to produce a dense, coarse-grained fuel with new and desirable characteristics;

   moreover, the material is broken up in the retort extraction phase, following the dimensions suitable for domestic uses, this result could not be obtained by any other process, either continuous or intermittent, The resulting product coked at intermediate temperatures. - res mentioned above is a new block fuel for domestic use, having a calorific value 35 to 50% higher than that of anthracite, this fuel can be produced at the mine with only 40% of the production cost of anthracite.



   In a preferred form of this invention, instead of molten steel tubular horns, relatively thin sheet steel tubing, employed as a liner within a protective housing, of leveling material can be substituted. heat or refractory. An apparatus according to this invention made with this other preferred form of tubular retort is shown in Figures 20 to 25. This further apparatus zarme may be supported on a frame 210. Brackets 211 attached to the frame 210 can support the walls of the furnace 312, which can be of any suitable refractory material.

   Within the walls of the furnace are vertical sheet metal tubes 216, which are preferably made of alloy sheet steel. Each of the tubes 213 is preferably made by forming a sheet of alloy steel so as to give it the shape of a frustoconical tube; the edges are brought together and the edges are fixed by a single external longitudinal weld 214.

   In all this it should be understood that the word "tube" should not be limited.

 <Desc / Clms Page number 37>

 strictly for hollow cylindrical bodies, but also include volumes shaped in a similar fashion, for example square prisms which can serve the same purpose, Tubular retorts 213 preferably have a diameter slightly larger at the base than at the top, ae so as to facilitate the fall by gravity of the material contained in these tubes. Funnels 215 are welded to the top of tubes 213; these funnels are also square at the top and they are also preferably made of sheet steel alloy.

   The edges of the square upper parts of the funnels 215 can be joined, for example by welding, so as to form a gas-tight seal between the tubes 313, and to prevent the gases from the furnace to flow through. @ outside of the tubes 213 escape into the gas chamber above the open ends of the tubes 213. The funnels 215 welded together at their edges and welded to the sheet metal tubes include mounting means for the individual tubes which form a tight seal between these tubes in the vicinity of their upper ends.

   The lower ends of the tubular retorts 213 may protrude slightly through and be externally welded to a base plate 217; it can also be made of sheet steel and it forms a gas-tight seal between the walls of the tubes 213 and their lower ends; it constitutes both mounting means and a tight seal between the tubes and the combustion chimneys.



   The above construction results in a one-piece battery of sheet metal tubular retorts and sheet metal mounting means which can be supported for example by a rectangular trough 236, the latter being welded to the funnels 215 and resting on the walls of the furnace. 212, As the weld provided between the edges of the funnels 215 as well as the funnels and trough 236 provide a very solid construction, no

 <Desc / Clms Page number 38>

 other support is usually not required for the tubular retort array. If additional support was desirable, such as in a very large apparatus, for example, one or more hanger bars 216 could be used which could be supported at their ends by the walls of oven 212.



   Surrounding the tubular retorts 213 are casing elements 218, 219, 220 and 221, which may be of refractory brick or. of another suitable refractory material or of a heat distributing material. The envelopes can be single or multiple and of suitable shapes. In addition, it is obvious that the envelopes suitable for distributing heat, such as shirts containing liquid metal and the like, can also be employed in accordance with the invention.



   The elements 221 may rest on a plate 217. The casing members 219, 220 and 221 are preferably maintained so that the casing members of a tubular retort are in substantially continuous contact with the tubes. neighboring tubular retorts, forming a number of individual chimneys.

   The envelope elements 218 may be constructed with some portions of smaller diameter, so that there are openings 222 between the adjacent envelope elements 218; through these openings the combustion gases can be drawn in horizontally and exit the furnace through a suitable passage which has not been shown. The upper part of the casing elements 218 can comprise a collar or a shield having for example the shape of a square of sufficient size so that the shields 260 of the adjacent tubular retorts come into contact with each other and form a roof for the chimneys;

   thus avoiding the

 <Desc / Clms Page number 39>

 flame and hot gases come into direct contact with the funnels 215 and the hanger bars 216.



   From the above arrangement it is evident that the casing elements in contact with the various sheet steel tubes 213 spacer one another and form a monobloo assembly or a battery in which axial flexions or radial torsions of the tubes are impossible; moreover, in this battery the sheet metal walls are kept in perfect alignment, which prevents warping and cracks.



   The internal diameter of the envelopes 218, 219, 220 and 221 is preferably such as to allow the relative expansion under the action of heat of the sheet steel tubes 213 and of the envelopes which surround them; in fact, the thermal expansion of the metal of the tubes 213 is greater than the expansion of the refractory bricks, for example, which are used in the envelopes.

   It is: therefore preferable to have a slight clearance between the envelopes 218, 219, 220 and 221, made of refractory brick and the steel sheet tubes 213 when the apparatus is cold; but we have the casings and the tubes in contact at the operating temperatures. The casings 2I8,219,220 and 221 can be put in place for example before welding the funnels 15 to the top of the tubes13.



   In order to seal the lines of contact between the elements 218, 219, 220 and 221, and thus prevent the flame and hot gases in the furnace from coming into direct contact with the tubes 213, the refractory brick elements are preferably. rebated provided with mutual fastening means which consist of housings 223 and crampons 224o Although a particular form of envelopes has been described, it is obvious that other constructions can be employed for the envelopes, these constructions that may be different from those above re-

 <Desc / Clms Page number 40>

 
1 shown by way of example, and also that other materials other than brickwork can be used for this purpose.



   In the form of the apparatus shown in Figures 20 to 25, another form of gas burner is shown. Concentric air tubes 225 and gas tubes 226 take air and gas in main tubes 227 and 228 inside which the pressure is regulated by valves 229 and 230. Rising columns 231 and 232 supplying the manifolds 227 and 228. The tubes 225 and 226 can pass horizontally through the furnace and they have burners in each of its chimneys, these burners consisting of gas burners 233 on the gas pipes 226 and holes 234 for the gas pipes. air 225. The coneentric air and gas pipes are supported and their bending by heat is prevented by means of the grooves 235 provided in the refractory brick casings 218, 219, 220 and 221.



   An oaptt 238 collects the gases which are given off in the tubular retorts 213 and forces them to escape through the pipe 237, The discs 239, are held in place above the tubular retorts 2I3 by means of rods 240 attached to the cover 238 .



   The cover 238 can be moved away from its position in the apparatus shown in Figures 20 to 25 by hydraulic pistons moving in cylinders 241, which lift the bar 242 to which the cover 238 is attached. The tubular retorts can be loaded with a battery of preheating tubes 243, the latter being able to be brought into place above the tubular retorts by a carriage 244 mounted on wheels 245; these wheels are arranged to move on angles 246 fixed to the frame 210 Holes in the sliding plate 247 provided at the base of the preheater tubes allow the coal or any other material to fall into the funnels 215 and fill the retorts tubular 213.

 <Desc / Clms Page number 41>

 



   A closure plate 249 may be provided for the lower ends of the tubes 213. The closure plate 249 may be supported by beams 250 resting on parallel sleepers 251. Suitable means such as hydraulic pressure cylinders 252 with pistons 253 can be provided in order to lift the plate 249 and to close in a sealed manner the base of the tubular retorts 213, these means can further lower the plate 249 by moving it away from the tubes 213.



  When the plate 249 is lowered until the rollers 254 rest on the rails 255, the plate 249 can be rolled out of the passage so that the coke from the tubular retorts can be discharged into any suitable container, or cooler device. coke that has not been represented,
Yet another type of tubular retort construction is shown in Fig. 26 In this type of construction, a battery of tubular retorts located in the furnace 25 may consist of molten pieces made up of a number of halves. longitudinal monoblocks; these are composed of a number of semi-cylindrical parts 181 joined by walls 182 that come into a foundry part.

   The flanges of the opposing longitudinal half-sections may be riveted together with rivets 183 to form a longitudinal monoblock plate / tubes. Ribs 184 extend on each part 181 at right angles to the flanges 182. These flanges veins may extend with or without interruption from near the apex to near the base of tubular retorts. After assembly the ribs 184 of one section are in contact with the corresponding ribs of the other section, so that they form a continuous wall or at least partially continuous from the top to the vicinity of the base of the tubes and between the tube plates thus constructed.

   We see that the edges

 <Desc / Clms Page number 42>

 182 and the ribs 184 / constitute vertical channels or chimneys between the respective tubes. A number of burners 185 emerging from the concentric gas tubes 186 and the air tubes 187 may be provided at one or more levels in the furnace 25,
It should be understood that various modifications can be made to the arrangements described without departing from the spirit of the invention.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1,-Un procédé de fabrication de combustibles,caractérisé par le fait qu'on soumet la houille à coke ou analogue à une dis- tillation à une température intermédiaire,cette température étant intermédiaire entre la distillation dite à "haute tempé- rature" et la distillation dite à "basse température". 1, -A process for the manufacture of fuels, characterized in that the coking coal or the like is subjected to distillation at an intermediate temperature, this temperature being intermediate between the so-called "high temperature" distillation and so-called "low temperature" distillation. 2.- Un procédé conforme à la revendication 1, caractérisé par le fait que l'on déshydrate la houille à coke ou analogue avant la distillation, 3.- Un procédé conforme séle revendication 1 ou 2,caracté- risé par le fait que l'on soumet la houille à coke ou analogue à une distillation à des températures comprises entre 700 0. et 875 C ou aux environs de ces températures,, 4.- Un procédé conforme à l'une quelconque des revendica- tions précédentes,caractérisé par le fait que l'on maintient la masse en carbonisation sois pression pendant la distillation. 2.- A process according to claim 1, characterized in that the coking coal or the like is dehydrated before the distillation, 3. A process according to claim 1 or 2, characterized in that the coking coal or the like is subjected to distillation at temperatures of between 700 ° C. and 875 ° C. or around these temperatures, 4. A process according to any one of the preceding claims, characterized in that the carbonization mass is maintained under pressure during the distillation. 5.- Le procédé conforme à l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisé par le fait que l'on soumet la houille à coke ou analogue à une distillation dans une cornue tubulaire, de sorte que l'on provoque le dégagement des gaz et des vapeurs tout en maintenant la masse à cokéfier sous pression durant la phase plastique du traitement,ceci afin d'éviter une dilatation sensible de cette masse,, 6.- Le procédé conforme à la revendication 5*,caractérisé par le fait qu'une cornue tubulaire verticale est alors utilisée, celle-ci ayant de préférence un diamètre d'environ 10 à 13 centi- mètres. 5.- The process according to any one of the preceding claims, characterized in that the coking coal or the like is subjected to distillation in a tubular retort, so that the gas is released and vapors while maintaining the mass to be coked under pressure during the plastic phase of the treatment, in order to avoid significant expansion of this mass, 6.- The method according to claim 5 *, characterized in that a vertical tubular retort is then used, the latter preferably having a diameter of about 10 to 13 centimeters. 7.- Le procédé suivant l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisé par la formation de lignes de fracture verticales et horizontales dans la matière à coke,de sorte qu'il se forme une masse fissurée de matière carbonisée divisée en blocsdont les dimensions correspondent à celles des blocs de combustible domestique <Desc/Clms Page number 44> 8,-. Un procédé conforme à l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisé par le fait que l'on applique instantané- ment et que l' on maintient un chauffage de distillation à une température intermédiaire comprise entre 700 0 et 875 C. 7.- The method according to any one of the preceding claims, characterized by the formation of vertical and horizontal fracture lines in the coking material, so that a cracked mass of carbonized material divided into blocks is formed, the dimensions of which correspond. to those of domestic fuel blocks <Desc / Clms Page number 44> 8, -. A process according to any one of the preceding claims, characterized in that the distillation heating is applied instantaneously and is maintained at an intermediate temperature between 700 0 and 875 C. environ à cette, houille à coke.ou analogue,afin de développer immédiate- ment une pression gazeuse radiale dirigée vers l'intérieur qui forme et maintient pendant le traitement de la matière une âme creuse à peu près au centre de la masse de matière pour l'échap- panent des vapeurs et des gaz qui se dégagent, et afin de former des lignes radiales de fracture durant la phase finale de cuis- son correspondant aux dimensions des blocsde charbon domestique, ceci tout en maintenant la matière souspression pour préserver la structure compacte et danse de combustible carbonisé en blocs de charbon sans fumée dont les dimensions correspondent aux usages domestiques. about this, coking coal or the like, in order to immediately develop an inwardly directed radial gas pressure which forms and maintains during the processing of the material a hollow core at about the center of the mass of material to the vapors and gases which are released escape it, and in order to form radial lines of fracture during the final cooking phase corresponding to the dimensions of the domestic coal blocks, this while maintaining the material under pressure to preserve the structure. compact and dance of carbonized fuel in blocks of smokeless coal whose dimensions correspond to domestic uses. 9.-Un procédé conforme à la revendication 8,caracterisé par le fait que l'on maintient la masse à cokéfier sus pression et que l'on force les vapeurs et les gaz dégagés sous pression à former une âme longitudinale creuse à travers la masse à cuire, 10.-Un procédé conforme à l'une quelc onque des revendica- tions précédentes,caractérisé par le-fait que l'on soumet le oharbon à coke ou analogue à une distillation pendant une durée d'environ 80 à 100 minutes. 9. A process according to claim 8, characterized in that the mass to be coked under pressure is maintained and that the vapors and gases given off under pressure are forced to form a hollow longitudinal core through the mass. to cook, 10. A process according to any one of the preceding claims, characterized in that the coking coal or the like is subjected to distillation for a period of about 80 to 100 minutes. 11, - Un procédé c onf orme à l'une q ue le onqudes revendica- tions précédentes,caractérisé par le fait que l'on charge 'orne batterie de tubes préchauffeurs avec une quantité mesurée de houille à coke ou analogue,puis l' on applique la chaleur à cette batterie,afin de déshydrater ce charbon, on décharge ce charbon deshydraté dans une batterie de cornues tubulaires, on recouvre le sommet de ces cornues tubulaires avec un capot pour recueillir les gaz et les vapeurs et l'on soumet instantanément et d'une fa- çon continue ce charbon déshydraté contenu dans ces tubes à une distillation à uns <Desc/Clms Page number 45> température intermédiaire, cette température étant comprise entre 700 C et 875 C., puis on déverse la matière cokéfiée dans un récipient refroidissant, 11. A process in accordance with one of the preceding claims, characterized in that the battery of preheater tubes is charged with a measured quantity of coking coal or the like, and then the heat is applied to this battery, in order to dehydrate this carbon, this dehydrated carbon is discharged into a battery of tubular retorts, the top of these tubular retorts is covered with a cover to collect the gases and vapors and instantaneously subjected and continuously this dehydrated carbon contained in these tubes to a distillation at a <Desc / Clms Page number 45> intermediate temperature, this temperature being between 700 C and 875 C., then the coked material is poured into a cooling container, 12.-Un procédé conforme à l'une quelconque des revendica- tions précédentes,caractérisé par l'utilisation de houille à coke ou analogue,ayant une teneur faible en matière volatile,de préférence de 16 à 25 %. 12. A process according to any one of the preceding claims, characterized by the use of coking coal or the like, having a low volatile matter content, preferably 16 to 25%. 13.- Un procédé conforme à l'une quelconque des revendi- cations 1 à 11, caractérisé par l'utilisation de houille à coke ou analogue comprenant un mélange de matières carbonaoées coké- fiantes et non cokéfiantes. 13. A process according to any one of claims 1 to 11, characterized by the use of coking coal or the like comprising a mixture of coking and non-coking carbonaceous materials. 14.- Un combustible fabriqué par le procédé conforme à l'une quelconque des revendications précédenteso 15.- Un combustible fabriqué par le procédé comforme à la revendication 14,caractérisé par le fait qu'il a une teneur moyenne en matière volatile d'environ 6 à 10 %. 14.- A fuel manufactured by the process according to any one of the preceding claims. 15.- A fuel manufactured by the process according to claim 14, characterized in that it has an average volatile matter content of about 6 to 10%. 16.- Un combustible conforme revendication 14 ou 15, caractérisé par le fait qu'il se présente sous forme de blocs fendus en coin sensiblement sans fumée,et tout entier à structure dense, avec une teneur en matière volatile sensiblement plus éle- vée près de la pointe du coin que près de la surface extérieure du coin. 16.- A fuel according to claim 14 or 15, characterized in that it is in the form of split wedge blocks substantially smokeless, and entirely dense in structure, with a volatile matter content substantially higher. from the tip of the wedge as close to the outer surface of the wedge. 17, -Un combustible conforme à la revendication 14 ou 15, cara térisé par le fait qu'il comporte des blocs en forme de coins sensiblement sans fumée, ayant une partie à allumage rapide. à teneur en matière volatile relativement élevée, au voisinage de la pointe du coin et une masse moins volatile brûlant plus len- tement,cette masse s'étendant radialement vers la surface exté- rieure du coin,ces blocs ayant une langueur de 2,50 à 7,50 cen- timètres,et une structure dense à grains serrés. 17, -A fuel according to claim 14 or 15, chara terized in that it comprises substantially smoke-free wedge-shaped blocks, having a rapid ignition portion. with a relatively high volatile matter content in the vicinity of the tip of the wedge and a less volatile mass burning more slowly, this mass extending radially towards the outer surface of the wedge, these blocks having a length of 2.50 at 7.50 centimeters, and a dense, close-grained structure. 18.-Appareil pour exécuter le procédé conforme à l'une quelconque des revendications 1 a 13, caractérisé par une batterie tubulaires de cornues disposées pour être chauffées et un capot mobile pour <Desc/Clms Page number 46> cette batterie, avec des moyens pour charger ces tubes avec une matière susceptible de faire du combustible, 19.-Appareil conforme à la revendication 18,caractérise par des moyens de montage pour les dits tubes,le capot mobile formant en conjonction avec ces moyens de montage,une chambre pour recueillir les gaz et les vapeurs qui se dégagent de la matière de fabrication du combustible sous l'action du traite- ment dans ces tubes. 18.-Apparatus for carrying out the method according to any one of claims 1 to 13, characterized by a tubular battery of retorts arranged to be heated and a movable cover for <Desc / Clms Page number 46> this battery, with means for charging these tubes with a material capable of making fuel, 19. Apparatus according to claim 18, characterized by mounting means for said tubes, the movable cover forming in conjunction with these mounting means, a chamber for collecting the gases and vapors which emerge from the manufacturing material of the fuel under the action of the treatment in these tubes. 20.-Appareil conforme à la revendication 19, caractérisé par le fait que les cornues tubulaires sont disposées vertica- lement,les moyens de montage comprenant une plaque perforée agencée pour venir contre les extrémités supérieures de ces tubes et les maintenir,ces moyens ayant encore un prolongement en forme d'auge pour joint d'étanchéité,auge qui est adaptée pour recevoir un rebord ou prolongement du capot, 21.- Appareil pour réaliser la procédé conforme à l'une quelconque des revendications 1 à 13, caractérisé par deux batteries de tubes,les cornues tubulaires de la deuxième batte- rie étant agencées pour être chauffées à une température plus élevée que les tubes préchauffeurs de la première batterie et cette première batterie étant mobile pour décharger son contenu dans la deuxième batterie. 20. Apparatus according to claim 19, characterized in that the tubular retorts are arranged vertically, the mounting means comprising a perforated plate arranged to come against the upper ends of these tubes and to hold them, these means also having a trough-shaped extension for a seal, a trough which is adapted to receive a rim or an extension of the cover, 21. Apparatus for carrying out the method according to any one of claims 1 to 13, characterized by two batteries of tubes, the tubular retorts of the second battery being arranged to be heated to a higher temperature than the preheater tubes. of the first battery and this first battery being mobile in order to discharge its contents in the second battery. 22.-Appareil conforme à la revendication si,caractérisé par des moyens pour déplacer le capot hors du passage lorsque la première batterie de tubes est amenée en place pour décharger son contenu dans la deuxième batterie. EMI46.1 22. Apparatus according to claim if, characterized by means for moving the cover out of the passage when the first battery of tubes is brought into place to discharge its contents into the second battery. EMI46.1 23. "Appareil conforme à la revendication 31 ou 22,carscté.. risé par un dispositif de chargement pour oharger cette première batterie de tubes, avec une quantité prédéterminée de houille à coke ou analogue. 23. "Apparatus according to claim 31 or 22, provided by a loading device for oharging said first battery of tubes, with a predetermined quantity of coking coal or the like. 24.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 23,caractérisé par des cornues tubulaires verticales pré, vues avec leur partie supérieure conformée en entonnoir. <Desc/Clms Page number 47> 24.- Apparatus according to any one of claims 18 to 23, characterized by vertical tubular retorts pre, seen with their upper part shaped like a funnel. <Desc / Clms Page number 47> 25,. Appareil conforme à la revendication 24,caractérisé par le fait que les cornues tubulaires sont tronconiques de façon à avoir un diamètre plus grand à la base qu'au sommet. 25 ,. Apparatus according to Claim 24, characterized in that the tubular retorts are frustoconical so as to have a larger diameter at the base than at the top. 26.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 25,caractérisé par des moyens pour maintenir la matière dais les cornues tubulaires sous pression tout en permettant l'échap- pement des gaz et des vapeurs engendrées dans ces tubes. 26.- Apparatus according to any one of claims 18 to 25, characterized by means for maintaining the material of the tubular retorts under pressure while allowing the escape of the gases and vapors generated in these tubes. 27.- Appareil conforme à l'une quelconque desrevendications 20 à 26 .caractérisé par un certain nombre de pistons agencés pour pénétrer à l'intérieur des cornues tubulaires correspondan- tes,afin d'éviter que la matière de ces tubes se dilate,ces pis- tons étant montés sur des plongeurs mobileso 28. -Appareil confarme à la revendic ation 27 ,caractérisé par le fait que ces plongeurs et ces pistons peuvent être ac- tionnés pour déloger le contenu de ces tubes., 29.- Appareil conforme à la revendication 27 ou 28,caracté.. risé par le fait que ces plongeurs sont actionnés par des trin- gles qui passent à travers un capot formant en conjonction avec le carter pour les tubes,une chambre au-dessus du sommet de ces tubes. 27.- Apparatus according to any one of claims 20 to 26, characterized by a number of pistons arranged to penetrate inside the corresponding tubular retorts, in order to prevent the material of these tubes from expanding, these pistons being mounted on movable plungers 28. -Apparatus conforms to claim 27, characterized by the fact that these plungers and these pistons can be actuated to dislodge the contents of these tubes. 29.- Apparatus according to claim 27 or 28, characterized in that these plungers are actuated by rods which pass through a cover forming, in conjunction with the casing for the tubes, a chamber above from the top of these tubes. 30.-Appareil conforme à la revendication 29,caractérisé par des moyens de montage à l'intérieur du capot,moyens qui :par.. tent un certain nombre de plongeurs,ces moyens de montage étant actionnés par un certain nombre de tringles qui passent à travers le capot,tringles qui sont en nombre moindre que ces plongeurs. 30.-Apparatus according to claim 29, characterized by mounting means inside the cover, means which: by .. tent a number of plungers, these mounting means being actuated by a number of rods which pass through the hood, rods which are less numerous than these divers. 31.- Appareil conforme à la revendication 29 ou 30,caracté- risé par des moyens pour impartir un mouvement vertical au dit capot et au plongeurs,ainsi que pour mouvoir ces plongeurs ver- ticalement indépendamment du capot lorsque ce capot est placé d'une façon étanche aux gaz sur la dite batterie de cornues tubulaires, 32.- Appareil conforme à une quelconque des revendications 27 à 31,caractérisé par des moyens pour amener les plongeurs <Desc/Clms Page number 48> hors du passage afin de permettre à une batterie de tube pré- chauffeurs d'être amenée en place au-dessus de ces cornues tubulaires. 31. Apparatus according to claim 29 or 30, characterized by means for imparting vertical movement to said cover and to the plungers, as well as for moving these plungers vertically independently of the cover when this cover is placed in a position. gas-tight manner on said battery of tubular retorts, 32.- Apparatus according to any one of claims 27 to 31, characterized by means for bringing the plungers <Desc / Clms Page number 48> out of the passage to allow a battery of preheater tubes to be brought into place above these tubular retorts. 33.- Appareil conforme à l'une des revendications 18 à 32, oaraotérisé par une batterie verticale de cornues tubulaires, ayant à sa base une fermeture amovible, 34.-Appareil conforme à la revendication 33, caractérisé par des moyens pour constituer un joint étanche aux gaz entre les cornuestubulaires et l'atmosphère qui les entoure lorsque la fermeture pour la base de la batterie de cornues tubulaires se trouve dans la position d'obturation, 35.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendica- tions 18 à 34,caractérisé par le fait que le capot est suspen- du à une voie qui peut être soulevée et abaissée, des moyens de rotation étant prévus pour coopérer avec cette voie lorsqu) elle est dans la position levée,afin de faire rouler d'un coté la dite voie et le capot. 33.- Apparatus according to one of claims 18 to 32, oaraotérisé by a vertical battery of tubular retorts, having at its base a removable closure, 34.-Apparatus according to claim 33, characterized by means for forming a gas-tight seal between the tubular cores and the atmosphere which surrounds them when the closure for the base of the battery of tubular retorts is in the position of. obturation, 35.- Apparatus according to any one of claims 18 to 34, characterized in that the cover is suspended from a track which can be raised and lowered, rotation means being provided to cooperate with this track. when) it is in the raised position, in order to roll said track and the cover on one side. 36.- Appareil conforme à la revendication 35, caractérisé par des galets montés sur des manivelles supportant la dite voie et des moyens pour faire tourner ces manivelles afin d'éle- ver et d'abaisser la voie, des moyens de roulement étant adaptés pour ooopérer avec cette voie lorsqu'elle est dans la position levée,et sur ces moyens,la dite voie et la capot pouvant être roulés d'un coté du sommet du four à cornues, 37.- Appareil conforme aux revendications 35 et 36,carso- térisé par des moyens pour accoupler le capot avec les tubes préchauffeurs, lorsque le capot est 'dans la position levée. 36.- Apparatus according to claim 35, characterized by rollers mounted on cranks supporting said track and means for rotating these cranks in order to raise and lower the track, rolling means being adapted for ooperate with this channel when it is in the raised position, and on these means, the said channel and the cover can be rolled on one side of the top of the retort furnace, 37. Apparatus according to claims 35 and 36, characterized by means for coupling the cover with the preheater tubes, when the cover is in the raised position. 38.-Appareil conforme à la revendication 35,36 ou 37, caractérisé par des pistons dans les dites cornues tubulaires, ces pistons étant suspendus à un ohâssis,le capot étant levé lorsque le châssis et les pistons sont soulevés,et abaissé de façon à former un joint étanche aux gaz avec le sommet de cette batterie de cornues tubulaires,lorsque le châssis est ab aissé, <Desc/Clms Page number 49> des moyens étant prévus pour pousser ces pistons dans les cornues tubulaires lorsqu'on abäisse à nouveau ce châssis après que le capot a été mis en place sur les cornues tubulaires, 39.- Appareil conforme à l'une quelc onque des revendications 18 à 38 9 caractérisé par le fait que les cornues tubulaires uti-. 38.-Apparatus according to claim 35, 36 or 37, characterized by pistons in said tubular retorts, these pistons being suspended from a frame, the cover being raised when the frame and the pistons are raised, and lowered so as to form a gas-tight seal with the top of this battery of tubular retorts, when the frame is lowered, <Desc / Clms Page number 49> means being provided for pushing these pistons into the tubular retorts when this frame is lowered again after the cover has been placed on the tubular retorts, 39.- Apparatus according to any one of claims 18 to 38 9 characterized in that the tubular retorts uti-. lisées comprennent un revêtement intérieur de tôle metallique entouré d'une enveloppe protectrice. lized include an internal coating of metal sheet surrounded by a protective envelope. 40.- Appareil conforme à la revendication 39, caractérisé par le fait que le revêtement de tôle métallique est en une tôle d'alliage d'acier et que 1 enveloppe protectrice est en matière réfractaire. 40.- Apparatus according to claim 39, characterized in that the metal sheet coating is made of a steel alloy sheet and that 1 protective envelope is made of refractory material. 41. -Appareil conforme à la revendication 39 ou 40,caractérisé par le fait que les revêtements en tôle métallique des cornues tubulaires sont soudés au moyen de montages en tôle métallique voisins des extrémités de ces tubes, de façon à former un joint étanche aux gaz entre ces cornues tubulaires et la chambre du four, 42.-Appareil conforme à la revendication 41,caractérisé par le fait que les moyens de montageen tôle métallique c omprennent des moyens en tôle métallique pour maintenir une matière formant joint étanche entre les moyens de montage en tôle métallique et le capot amovible. 41. -Apparatus according to claim 39 or 40, characterized in that the sheet metal coatings of the tubular retorts are welded by means of metal sheet assemblies adjacent to the ends of these tubes, so as to form a gas-tight seal between these tubular retorts and the furnace chamber, 42.-Apparatus according to claim 41, characterized in that the sheet metal mounting means include sheet metal means for maintaining a material forming a tight seal between the sheet metal mounting means and the removable cover. 43.- Appareil conforme aux revendications 39 5 42. caractérisé par des moyens de montage pour maintenir les dites enveloppes en contact les unes avec les autres afin de conserver l'alignement des tubes et d'éviter leur gauchissement axial. 43.- Apparatus according to claims 39 5 42. characterized by mounting means for maintaining said envelopes in contact with each other in order to maintain the alignment of the tubes and to avoid their axial warping. 44 - Appareil conforme à la revendication 39 ou 43,caractérisé par des cheminées de combustion entre les dites enveloppes. 44 - Apparatus according to claim 39 or 43, characterized by combustion chimneys between said envelopes. 45.-.Appareil conforme à la revendication 44,caractérisé par des orifices entre les enveloppes près de leur extrémité supérieure afin de permettre l'extraction horizontale des gaz brûlés de la combustion qui sortent des dites cheminées de combustion. 45. Apparatus according to claim 44, characterized by orifices between the casings near their upper end in order to allow the horizontal extraction of the burnt gases of the combustion which leave said combustion chimneys. 46.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendications <Desc/Clms Page number 50> 39 à 45,caractérisé par des entonnoirs à sommet carré montés aux extrémités supérieures des dits tubes,les bords de ces en tonnoirs étant soudés ensemble pour former un joint étanche aux gaz entre ces entonnoirs et les tubes. 46.- Apparatus according to any one of the claims <Desc / Clms Page number 50> 39 to 45, characterized by square-top funnels mounted at the upper ends of said tubes, the edges of these funnels being welded together to form a gas-tight seal between these funnels and the tubes. 47.- .appareil conforme à l'une quelconque des revendications 39 à 46,caractérisé par des rainures dans les dites enveloppes pour supporter les tuyaux des brûleurs qui chauffent les dites enveloppes, 48.- .appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 47,caractérisé par un certain nombre de brûleurs entre les cornues tubulaires à différents niveaux. 47.- .apparatus according to any one of claims 39 to 46, characterized by grooves in said casings for supporting the pipes of the burners which heat said casings, 48.-. Apparatus according to any one of claims 18 to 47, characterized by a number of burners between the tubular retorts at different levels. 49.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 48,caractérisé par des paires de tuyaux d'air et de gaz s'étendant entre les dites cornues tubulaires à différents ni veaux,des trous dans ces tuyaux étant prévus pour débiter l'air et le gaz qui frappent l'un sur l'autre. 49.- Apparatus according to any one of claims 18 to 48, characterized by pairs of air and gas pipes extending between said tubular retorts at different levels, holes in these pipes being provided to discharge air and gas hitting each other. 50.-Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 49,caractérisé par le fait que les cornues tubulaires sont disposées en rangées,chaque rangée étant composée d'une paire d'éléments monoblocs conformés d'une façon similaire. 50.-Apparatus according to any one of claims 18 to 49, characterized in that the tubular retorts are arranged in rows, each row being composed of a pair of single-piece elements shaped in a similar manner. 51.-Appareil conforme à la revendication 50, caractérisé par le fait que chaque élément est fait d'une pluralité de pièces sensiblement semi-cylindriques reliées par des rebords venus en une pièce avec ces éléments. 51.-Apparatus according to claim 50, characterized in that each element is made of a plurality of substantially semi-cylindrical parts connected by flanges formed integrally with these elements. 52.- Appareil conforme'à la revendication 50 ou 51,Caractéri- sé par le fait que les rangées sont espacées par le moyen de ner- vures s'étendant sur ces pièces sensiblement cylindriques, 53.- Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 18 à 52, caractérisé par un jjoint à gaz en métalliquide entre la batterie de tubes et l'atmosphère qui l'entoure,lorsque le capot est mis en place au-dessus de la dite batterie de cornues tubu, laires, 54.-Appareil conforme à l'une quelconque des revendications <Desc/Clms Page number 51> 18 à 53,caractérisé par une plaque de fermeture pour l'extré- mité inférieure de cette batterie de tubes et des moyens d'étan- chéité aux gaz en métal liquide portés par cette plaque, 52. Apparatus according to claim 50 or 51, characterized in that the rows are spaced apart by means of ribs extending over these substantially cylindrical parts, 53.- Apparatus according to any one of claims 18 to 52, characterized by a gasket in metalliquid between the battery of tubes and the atmosphere which surrounds it, when the cover is placed above the known as tubu retort battery, larks, 54.-Apparatus according to any one of the claims <Desc / Clms Page number 51> 18 to 53, characterized by a closing plate for the lower end of this battery of tubes and liquid metal gas tightness means carried by this plate, des moyens étant prévus pour abaisser et déplacer cette plaque sur un cote de la dite batterie de cornues tubulaires, tout en maintenant ce joint à gaz en métal liquide dans une position sensiblement horizontale. means being provided to lower and move this plate on one side of said battery of tubular retorts, while maintaining this liquid metal gas seal in a substantially horizontal position. 55.-Appareil conforme è/@@ revendication 53 ou 54,caractérisé par une auge pour reoevoir le joint à gaz en métal liquide,et un couvercle avec contrepoids pour cette auge. EMI51.1 55.-Apparatus according to claim 53 or 54, characterized by a trough for receiving the liquid metal gas seal, and a cover with counterweight for this trough. EMI51.1 56. "Appareil conforme à la revendication 55,osra3térisé par le fait que le dit couvercle est agencé pour permettre l'inser- tion dans cette auge d'un organe qui,lorsqu'il est inséré forme un joint à gaz avec le dit métal liquide contenu dans l'auge , et qui,automatiquement.couvre cette auge lorsque cette partie est retirée de dedans l'auge. 56. "Apparatus according to claim 55, characterized in that said cover is arranged to allow the insertion into said trough of a member which, when inserted forms a gas seal with said metal. liquid contained in the trough, and which automatically covers this trough when this part is withdrawn from within the trough. 57.-Appareil conforme à l'une quelconque desrevendications 53 à 56,caractérisé par une valve de sûreté pour le dégagement des vapeurs recueillies dans le capot avant qu'on ait atteint dans ce oapot une pression gazeuse égale à la pression qui peut être maintenue par le joint à gaz à métal liquide précité. 57.-Apparatus according to any one of claims 53 to 56, characterized by a safety valve for the release of the vapors collected in the hood before having reached in this oapot a gas pressure equal to the pressure which can be maintained by the aforementioned liquid metal gas seal. 58.-Appareil conforme à l'une quelconque des revendications 23 à 57,caractérisé par le fait que ces tubes préohauffeurs sont disposés en rangées,un chariot étant prévu pour oharger ces tubes avec une matière de fabrication de combustible au moyen de la gravité, et des portes de déversement individuel les étant prévues au-dessus de chacune des dites rangées de tubes, 59.- Appareil conforme à la revendication 58, caractérise par le fait que le chariot de chargement comporte intérieurement une série de cloisons sensiblement parallèles correspondant aux dites portes de déversement, 60.-Appareil conforme à la revendication 58 ou 59, 58.-Apparatus according to any one of claims 23 to 57, characterized in that these preheater tubes are arranged in rows, a carriage being provided to oharge these tubes with a fuel fabrication material by means of gravity, and individual discharge doors being provided above each of said rows of tubes, 59.- Apparatus according to claim 58, characterized in that the loading carriage has internally a series of substantially parallel partitions corresponding to said said discharge gates, 60.-Apparatus according to claim 58 or 59, caractéri- sé par des moyens pour rouler le dit chariot et des moyens pour <Desc/Clms Page number 52> fermer automatiquement et de--verrouiller la dite porte lorsqu'on roule le chariot dans une direction, et aussi-dès moyens pour dégager le dit verrou lorsque le chariot est roulé à une distance prédéterminée dans une direction opposée. EMI52.1 characterized by means for rolling said carriage and means for <Desc / Clms Page number 52> automatically closing and locking said door when rolling the carriage in one direction, and also means for releasing said lock when the carriage is rolled a predetermined distance in an opposite direction. EMI52.1 61."Appareil conforme à l'une quelconque des revEildic ati OI1S 18 à 60,caractérisé par un récipient refroidi étanche à l'air dans lequel les cornues tubulaires peuvent être vidées. 61. "Apparatus according to any one of RevEildic ati OI1S 18 to 60, characterized by a cooled airtight container into which the tubular retorts can be emptied. 62, -Appareil conforme à l'une quelconque clos revendications 18 à 61,caractérisé par le fait que les gaz chauds de la combus- tion sortant de la batterie de oornues tubulaires peuvent être introduits dans la batterie de tubes préohauffeurs de préférence à sa base pour chauffer celle-ci. 62, -Apparatus according to any one of claims 18 to 61, characterized in that the hot gases of the combustion leaving the battery of tubular oornues can be introduced into the battery of preheating tubes, preferably at its base. to heat it. 63,-Appareil conforme à la revendication 63, caractérisé par une chambre ayant une entrée d'air pour mélanger de l'air avec les dits gaz,afin de réduire leur température avant l'introduc- tion dans la dite batterie de tubes préchauffeurs, 64.- Appareil conforme à la revendication 63,caractérisé par des moyens pour augmenter la vitesse d'écoulement des gaz chauds après le point d'introduction d'air dans les dits gaz chauds. 63, -Apparatus according to claim 63, characterized by a chamber having an air inlet for mixing air with said gases, in order to reduce their temperature before introduction into said bank of preheater tubes, 64.- Apparatus according to claim 63, characterized by means for increasing the flow velocity of the hot gases after the point of introduction of air into said hot gases. 65.-Appareil conforme à l'une quelconque des revendications s 18 à 64,caractérisé par des moyens pour déplacer le capot,la plaque de fermeture,les tubes préchauffeurs,et le chariot de char- gement,à partir d'un arbre rotatif, 65.-Apparatus according to any one of claims 18 to 64, characterized by means for moving the cover, the closure plate, the preheating tubes, and the loading carriage, from a rotating shaft. ,
BE380094D BE380094A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE380094A true BE380094A (en)

Family

ID=49893

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE380094D BE380094A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE380094A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0240527B1 (en) Method for producing moulded coke by electric heating in a shaft furnace and shaft furnace for producing such coke and electric heating method by means of a fluid conducting granulated bed
BE380094A (en)
EP0454650B1 (en) Process and installation for carbonizing
EP0091935B1 (en) Heating device for open kilns with revolving fire and method for implementing such device
EP1060274A1 (en) Method for reducing iron oxides and installation therefor
CA2324883A1 (en) Method for reducing metal oxides and device for implementing said method
US2066082A (en) Apparatus for producing fuel
BE353484A (en)
BE489400A (en)
CH94259A (en) An improved process for the reduction of metalliferous ores and apparatus for carrying it out.
BE489796A (en)
BE407474A (en)
BE344078A (en)
WO2022029373A1 (en) Oven for the oenological heating of wood
BE638675A (en)
BE344082A (en)
BE401637A (en)
BE460725A (en)
BE344081A (en)
BE368659A (en)
BE893596A (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF CAST PARTS USING REDUCED IRON, FUSION FURNACE, BRIQUETTES
CA2034310A1 (en) Continuous coking process and apparatus
BE387601A (en)
BE467937A (en)
BE705041A (en)