BE371703A - - Google Patents

Info

Publication number
BE371703A
BE371703A BE371703DA BE371703A BE 371703 A BE371703 A BE 371703A BE 371703D A BE371703D A BE 371703DA BE 371703 A BE371703 A BE 371703A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
stamp
blank
ejector
machine
arrangement according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE371703A publication Critical patent/BE371703A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21KMAKING FORGED OR PRESSED METAL PRODUCTS, e.g. HORSE-SHOES, RIVETS, BOLTS OR WHEELS
    • B21K1/00Making machine elements
    • B21K1/64Making machine elements nuts
    • B21K1/70Making machine elements nuts of special shape, e.g. self-locking nuts, wing nuts
    • B21K1/707Self-locking nuts

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 la Société dite: INTEnNATIONAL SAFETY LOCK troT COtPORATION. 



   Cette invention est relative à des perfectionnements aux machines à forger du genre   destine   à la fabrication d'ébauches d'écrous et d'autres articles analogues. 



   Un des buts de cette invention est de réaliser des moyens perfectionnés pour l'expulsion, hors des étampes, des ébauches qui ont été formées. Quand le forgeage doit donner à l'ébauche une forme spéciale par l'action.des étampes, ce qui se présente dans le cas d'écrous à entailles ou d'écrous de sûreté à gorge, il est difficile d'expulser l'ébauche de la machine parcequ'elle tend à adhérer aux saillies et aux ca- vités de l'étampe dans lesquelles elle s'emboite.      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Selon cette invention, une étampe mobile est com- binée avec un éjecteur coulissant disposé de manière à dé- tacher de force l'ébauche de la face opérante de celle-ci. 



   Une autre caractéristique de l'invention consiste en ce que l'éjecteur est combiné avec l'étampe et coopère avec elle de manière que son extrémité fasse partie de celle- ci et contribue à façonner l'ébauche. 



   Une autre caractéristique encore consiste en ce que l'étampe façonneuse est montée dans la machine de ma- nière à pouvoir en être enlevée facilement et à pouvoir être facilement remplacée par une autre étampe ou par une étampe de forme différente, pour la fabrication d'une ébau- che d'une autre forme. D'autres caractéristiques seront dé- crites et revendiquées ci-après. 



   La description qui suit concerne une forme de réa- lisation de l'invention donnée à titre d'exemple, et les dessins ci-joints montrent les différentes opérations né- cessaires pour la production d'une ébauche d'écrou de sû- reté à gorge, d'un type spécial, mais il est bien entendu que l'invention est applicable en général aux machines à forger du genre indiqué, pouvant servir à former d'autres objets. 



   Fig. 1 montre séparément les éléments principaux de la machine selon l'invention'et   F'igs.   2 à 7 sont des vues en coupe, montrant les opérations successives dans la fôrmation d'ébauche d'écrou. 



   Sur la Fig. 1, A est un bloc fixe traversé par un trou B de section transversale hexagonale, constituant la matrice. Une étampe façonneuse amovible C est emboitée dans un côté du trou B. Cette étampe est munie d'un épaulement D qui porte contre le bloc A quand l'étampe se trouve dans sa h 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 position complémement avancée. Dans l'exemple représente, l'étampe présente sur sa face opposée un prolongement an- nulaire E et elle est munie intérieurement de nervures F afin de former une ébauche présentant dans sa face de base une gorge à parois convergentes séparée de l'alésage cen- tral par une partie annulaire. Un éjecteur G, muni de rainures H correspondant aux nervures F, est disposé de manière à s'emboiter dans   1'étampe   C.

   Un poinçon J, destiné à percer l'ébauche, ainsi qu'il sera décrit, est monté à glissement dans l'éjecteur. Une seconde étampe K, dans laquelle glisse un deuxième poinçon L, est disposé de ma- nière à pénétrer dans le coté opposé de la matrice B. 



   La Fig. 2 montre la première opération, dans la- quelle une bande de métal chauffé M qui sert de matière première pour la frappe des ébauches, est placée devant la matrice B et l'étampe K est prête à s'avancer en vue d'es- tamper une partie du métal et de la refouler dans la matri- ce, ainsi que le montre la Fig. 3. On voit que le ressort N maintient normalement l'épaulement D de l'étampe amovible C contre le bloc A, mais que quand l'étampe K est avancée, l'étampe C joue le rôle de tampon et comprime le ressort N.

   Une plaque d'arrêt   réglable   0, montée sur les vis de réglage P, est prévue pour limiter le déplacement de l'é- tampe C afin de régler   l'épaisseur     ce l'ébauche   à frapper, la course de 1'étampe K étant naturellement   déterminée   par ses organes d'actionnement. L'ébauche se trouve ainsi comprimée entre les étampes K et C et prend une forme cor- respondant à la configuration de ces dernières. La face terminale de 7¯'éjecteur G contribue, avec l'étampe C, à for- mer une partie de l'ébauche, étant donné que le métal est refoulé autour des nervures F et que   le   face de   1' lecteur     @   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 G façonne l'anneau intérieur de l'étampe contre laquelle le métal est comprimé. 



   Pendant l'opération suivante (Fig.4), l'étampe K est légèrement retirée, puis les deux poinçons J et L s'a.- vancent simultanément l'un vers l'autre pour perforer le centre de l'ébauche, ce qui laisse subsister au milieu de celle-ci un disque de métal de faible épaisseur. 



   Dans l'opération suivante (Fig.5), le poinçon J continue sa course, tandis que le poinçon L est retira et le disque de métal R, qui se trouvait au centre de l'ébau- che, est refoulé dans l'alésage de l'étampe K. 



   L'opération suivante   (Fig.6)   comprend le retrait du poinçon J et l'avance de   7.'éjecteur   G à travers l'étampe C, de sorte que l'ébauche S est détachée de force de la fa- ce de l'étampe C et est finalement expulsée de la machine, tandis que le disque de métal R est retenu dans l'alésage de l'étampe K. Dans la dernière opération (Fig.7), le poinçon L s'avance et chasse le disque R de   l'étampe   K tandis que l'éjecteur 0 est retiré, de sorte que, lorsque le poinçon L est également retiré, les organes se trouvent de nouveau en position pour le cycle de travail suivant. 



   Il est entendu que pour actionner les différents organes dans l'ordre et en temps voulus, on peut se servir de tous mécanismes appropriés, de cames par exemple, et qu'au besoin l'étampe C peut aussi être commandée positive- ment au moyen d'une came pour aider ou remplacer le ressort N. On voit que l'étampe C n'est pas reliée positivement aux poinçons ou autres organes opérants de la machine et qu'elle peut, par conséquent, en être facilement retirée et rempla- cée par une étampe de rechange ou par une étampe d'une au-      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tre forme quand il s'agit, par exemple, de forger des écrous à entailles. 



   REVENDICATIONS.      



   1.- Dans une machine à forger du genre indiqué, la combinaison d'une étampe façonneuse et d'un éjecteur dis- posé de manière à se déplacer relativement à l'étampe et à détacher de force l'ébauche de la face de 1'étampe. 



   2. - Dans une machine à forger, la combinaison d'une étampe mobile et d'un éjecteur disposé de manière à se déplacer relativement à l'étampe et à détacher de force l'ébauche de la face de 1'étampe. 



   3.- Dans une machine à forcer du genre   indiquée   la combinaison d'une étampe façonneuse et   d'un   éjecteur emboité dans celle-ci et disposé de manière à faire partie de sa face opérante. 



   4. - Dans une machine à   forger,   la combinaison d'une matrice, d'une étampe pénétrant dans un côté dp cette ma- trice, d'une seconde étampe montée élastiquement de manière à. glisser dans l'autre côté de la mutrice, et d'un éjecteur coulissant relativement à cette seconde motrice. 



   5.- Dans une machine à   forcer)   une   étampe   glissant dans une matrice et un éjecteur tubulaire pouvant glisser dans cette étampe et à travers celle-ci pour expulser l'é- bauche de la machine. 



   6.- Dans une machine à forger comprenant une paire d'étampes et de poinçons   coaxiaux,   la combinaison d'une de ces étampes avec un éjecteur mobile par rapport à celle-ci et disposé de manière à expulser l'ébauche de la machine. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 the Company known as: INTEnNATIONAL SAFETY LOCK troT COtPORATION.



   This invention relates to improvements in forging machines of the type intended for the manufacture of nut blanks and other similar articles.



   One of the aims of this invention is to provide improved means for the expulsion, from the stamps, of the blanks which have been formed. When forging has to give the blank a special shape by the action of the stamps, which occurs in the case of notch nuts or grooved safety nuts, it is difficult to expel the blank of the machine because it tends to adhere to the projections and cavities of the stamp in which it fits.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to this invention, a movable stamp is combined with a sliding ejector disposed so as to forcibly detach the blank from the operating face thereof.



   Another feature of the invention is that the ejector is combined with the stamp and cooperates with it so that its end forms part of the latter and contributes to shaping the blank.



   Yet another feature is that the molding stamp is mounted in the machine so that it can be easily removed therefrom and that it can be easily replaced by another stamp or by a stamp of different shape, for the manufacture of stamps. a blank of another form. Other characteristics will be described and claimed below.



   The following description relates to one embodiment of the invention given by way of example, and the accompanying drawings show the various operations required for the production of a safety nut blank. groove, of a special type, but it is understood that the invention is generally applicable to forging machines of the type indicated, which can be used to form other objects.



   Fig. 1 shows separately the main elements of the machine according to the invention and F'igs. 2 to 7 are sectional views showing the successive operations in the formation of the nut blank.



   In Fig. 1, A is a fixed block crossed by a hole B of hexagonal cross section, constituting the die. A removable moulder stamp C is fitted into one side of hole B. This stamp is provided with a shoulder D which bears against block A when the stamp is in its h

 <Desc / Clms Page number 3>

 fully advanced position. In the example shown, the stamp has on its opposite face an annular extension E and it is provided internally with ribs F in order to form a blank having in its base face a groove with converging walls separated from the bore cen - tral by an annular part. An ejector G, provided with grooves H corresponding to the ribs F, is arranged so as to fit into the stamp C.

   A punch J, intended to pierce the blank, as will be described, is slidably mounted in the ejector. A second stamp K, in which a second punch L slides, is arranged so as to penetrate into the opposite side of the die B.



   Fig. 2 shows the first operation, in which a strip of heated metal M which serves as raw material for the striking of the blanks, is placed in front of the die B and the stamp K is ready to advance for es- tamp some of the metal and push it back into the die, as shown in Fig. 3. It can be seen that the spring N normally maintains the shoulder D of the removable stamp C against the block A, but that when the stamp K is advanced, the stamp C acts as a buffer and compresses the spring N.

   An adjustable stop plate 0, mounted on the adjustment screws P, is provided to limit the displacement of the stamp C in order to adjust the thickness of the blank to be struck, the stroke of the stamp K being naturally determined by its actuators. The blank is thus compressed between the stamps K and C and takes a shape corresponding to the configuration of the latter. The end face of the ejector G contributes, together with the stamp C, to form part of the blank, since the metal is forced around the ribs F and the face of the drive @

 <Desc / Clms Page number 4>

 G shapes the inner ring of the stamp against which the metal is pressed.



   During the following operation (Fig. 4), the stamp K is slightly withdrawn, then the two punches J and L move forward simultaneously towards each other to perforate the center of the blank, this which leaves a thin metal disc in the middle of it.



   In the following operation (Fig. 5), the punch J continues its course, while the punch L is withdrawn and the metal disc R, which was in the center of the blank, is pushed back into the bore. of the K.



   The next operation (Fig. 6) consists of withdrawing the punch J and advancing the ejector G through the stamp C, so that the blank S is forcibly detached from the face of the stamp C and is finally expelled from the machine, while the metal disc R is retained in the bore of the stamp K. In the last operation (Fig. 7), the punch L advances and drives out the disc R of the stamp K while the ejector 0 is withdrawn, so that, when the punch L is also withdrawn, the members are again in position for the next working cycle.



   It is understood that in order to actuate the various components in the order and at the desired time, all appropriate mechanisms can be used, for example cams, and that, if necessary, the stamp C can also be positively controlled by means of of a cam to help or replace the spring N. It can be seen that the stamp C is not positively connected to the punches or other operating parts of the machine and that it can, therefore, be easily removed and replaced. cured by a spare stamp or by a stamp of another

 <Desc / Clms Page number 5>

 Be trained when it comes, for example, to forge notch nuts.



   CLAIMS.



   1.- In a forging machine of the type indicated, the combination of a molding stamp and an ejector arranged so as to move relative to the stamp and forcibly detach the blank from the face of 1 'stamp.



   2. - In a forging machine, the combination of a movable stamp and an ejector arranged to move relative to the stamp and forcibly detach the blank from the face of the stamp.



   3.- In a forcing machine of the type indicated, the combination of a molding stamp and an ejector fitted therein and arranged so as to form part of its operating face.



   4. - In a forging machine, the combination of a die, a stamp penetrating into one side of this die, a second stamp resiliently mounted so as to. slide into the other side of the mutrice, and a sliding ejector relative to this second motor.



   5.- In a forcing machine) a stamp sliding in a die and a tubular ejector which can slide in this stamp and through it to expel the blank from the machine.



   6.- In a forging machine comprising a pair of coaxial stamps and punches, the combination of one of these stamps with an ejector movable relative thereto and arranged so as to expel the blank from the machine.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

7.- Disposition selon l'une ou l'autre des revn- dications précédentes, dans laquelle l'éjecteur a la forme <Desc/Clms Page number 6> d'un tube entourant un poinçon destiné à percer l'ébauche. 7.- Arrangement according to either of the preceding claims, in which the ejector has the form <Desc / Clms Page number 6> a tube surrounding a punch intended to pierce the blank. 8. - Disposition selon l'une ou l'autre des reven- dications précédentes, dans laquelle l'éjecteur est muni de rainures destinées à recevoir des nervures inté- rieures de l'étampe. 8. - Arrangement according to one or other of the preceding claims, in which the ejector is provided with grooves intended to receive internal ribs of the stamp. 9.- Disposition selon l'une ou l'autre des reven- dications précédentes, dans laquelle l'étampe actionnée in- directement est disposée de manière à pouvoir être facile- ment retirée de la machine et remplacée par une autre étampe. 9. Arrangement according to either of the preceding claims, in which the indirectly actuated stamp is arranged so that it can be easily removed from the machine and replaced by another stamp. 10. - Machine à forger munie des perfectionnements décrits ci-dessus ou représentés sur les dessins annexés. 10. - Forging machine provided with the improvements described above or shown in the accompanying drawings. Il.- Dans une machine à forger, un mécanisme cons- truit et disposé de manière à fonctionner en substance comme ci-dessus décrit et représenté sur les dessins anne- xés. II.- In a forging machine, a mechanism constructed and arranged so as to function substantially as described above and shown in the accompanying drawings.
BE371703D BE371703A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE371703A true BE371703A (en)

Family

ID=42937

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE371703D BE371703A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE371703A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US9403207B2 (en) Spiral bevel gear forging apparatus
JP2008142772A (en) Shear punching die assembly
FR2542224A1 (en) BERTH RESTRAINT MATRIX
US2871492A (en) Method of forging a nut blank having a bore with a projecting key
BE371703A (en)
FR3008911A1 (en) METHOD FOR PUNCHING AND COMBINED RIPING
JP6039746B1 (en) Parts manufacturing equipment
US3167859A (en) Method of producing shouldered sleeves and similar articles
JP2003326333A (en) Gear, and is production method and production apparatus
BE1003661A3 (en) Machines stamping dies closed.
JPH0957390A (en) Kick-out device in roll-forming machine
US2023042A (en) Open die header
JP7230289B2 (en) Work side forming device
BE481743A (en)
US1119775A (en) Method of making nuts and the like.
FR2464122A1 (en) METHOD FOR MANUFACTURING POLAR PIECES FOR ELECTRIC MACHINES
JP2001001102A (en) Manufacture and die of grooved cylindrical member having twisted groove on outer circumferential surface and straight groove on hole surface
US1346889A (en) Nut-machine
BE678606A (en)
USRE313E (en) Nut and washer machine
FR2695338A1 (en) Manufacturing process for rows of points on grater disc surface - includes embossing ridged pads diametrically on disc, and moving combed cutter radially over disc surface to raise points in rows
BE495693A (en)
BE633556A (en)
FR2654025A1 (en) Method and tool for the cold forging of gearwheels (toothed pinions)
BE528289A (en)