BE362820A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362820A
BE362820A BE362820DA BE362820A BE 362820 A BE362820 A BE 362820A BE 362820D A BE362820D A BE 362820DA BE 362820 A BE362820 A BE 362820A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bubbling
gas
liquid
water
specified under
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE362820A publication Critical patent/BE362820A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B01PHYSICAL OR CHEMICAL PROCESSES OR APPARATUS IN GENERAL
    • B01DSEPARATION
    • B01D47/00Separating dispersed particles from gases, air or vapours by liquid as separating agent
    • B01D47/02Separating dispersed particles from gases, air or vapours by liquid as separating agent by passing the gas or air or vapour over or through a liquid bath
    • B01D47/021Separating dispersed particles from gases, air or vapours by liquid as separating agent by passing the gas or air or vapour over or through a liquid bath by bubbling the gas through a liquid bath

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Chemical Kinetics & Catalysis (AREA)
  • Treating Waste Gases (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux   procèdes   d'épuration de gaz pro- venant de la pyrogénation des   rmiles   lourdes. 



   On connaît déjà un procédé d'épuration et de refroidissement des gaz provenant de la pyrogénation des huiles lourdes, qui consiste   a   faire barboter le ga.z chaud sortant du générateur dans un liquide froid. oui peut 'être l'eau, le gazoïl ou un autre liquide. Liais   lorsc¯ue   l'on 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 élève la   température   à laquelle on produit le gaz et no- 
 EMI2.1 
 t8.Hflent,10rsc:ue l'on soumet à la pyrogénation des huiles de plus en pluslourcles, il devient particulièrement im- -L)ort-nt que le liquide dans lequel a lieu le barbotage soit maintenu à une température très basse, condition qui n'est pas toujours réalisée si   l'on   se contente de renouveler   périodiquement   le liquide dans lequel a lieu le barbotage. 



   La présente invention a pour objet un   perfectionnement   aux procédés connus d'épuration par bar- 
 EMI2.2 
 uo;;.e, periectionnement suivant lequel on soumet le li- quide Q",.ns lequel a lieu le barbotage à un refroidisse-   ment   continu, ce refroidissement ayant lieu par la cir- 
 EMI2.3 
 ei<1=;iioii dudit fluide dans un refroidisseur approprié, la c-:.cul¯.tion ou le brassage du liquide de barbotage dans ce rei'roidisseur étant créé par le barbotage lui-même . 



  Le refroidisseur sera refroidi par une circulation   d'eau   
 EMI2.4 
 ou encore par un courant d'sir. 



  En outre, l'invention comprend un per- 
 EMI2.5 
 iectionnemerit suivant lequel on augmente notablement la surface de contact entre le gaz à   épurér   et le liquide de 
 EMI2.6 
 1>=,ùL<uotz=ge Ce perfectionnement consiste à surmonter la cuve qui contient le liquide de barbotage, -par un système de tubes verticaux plongeant partiellement ou totalement dans le liquide de barbotage.Les gaz après avoir barboté   dans     cuve    sortent   en traversant les tubes et en en-   traînant   une   partie   du liquide, si bien que les parois des tubes traversés par les gaz sont toujours ruisselantes. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La forme préférée de   1'invention,   consiste à confondre en un seul organe, le système de tubes dans le-   quel'se   prolonge le barbotage, et le refroidisseur à cir- culation d'eau dans lequel a lieu le refroidissement du liquidée de barbotage. L'épurateur est alors constitué par une cuve surmontée par un radiateur nid d'abeille à tubes   -verticaux   refroidi par'circulation d'eau. Le liquide de barbotage remplit la cuve et monte jusqu'à une certaine hauteur dans les tubes du nid d'abeille.

   Le gaz à épurer pénètre dans la cuve par une tubulure convenable.   Il   tra- verse ensuite le nid dtabeille en entraînant en partie le liquide de -barbotage, et le liquide ainsi entraîné est constamment refroidi par son passage dans les tubes du nid d'abeille qui sont eux-mêmes refroidis par circulation extérieure   d'eau.   



   Lorsque le gaz produit alimente un moteur de véhicule automobile,l'eau de circulation du nid d'abeille   . petit     être     l'eau   de refroidissement du moteur, mais il est particulièrement prévu que cette eau de circulation soit refroidie dans.un circuit de refroidissement indépendant comportant son propre radiateur de refroidissement et sa propre pompe. 



   Enfin,dans une variante de réalisation de l'invention,les tubes verticaux dans lesquels a lieu le barbotage constituent un radiateur à refroidissement par air.'L'épurateur ainsi constitué pourra être placé en avant du radiateur du véhicule automobile utilisant le gaz pro- duit,les tubes de l'épurateur et le radiateur du véhicule étant refroidis par le même courant   d'air   assuré par un ventilateur unique. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Lorsque la pyrogénation de l'huile a lieu en présence de vapeur d'eau, cette vapeur d'eau   se condense ;   dans l'épurateur, en même temps que les goudrons et as- phaltes, et l'invention prévoit alors d'adjoindre à cet épurateur un décanteur qui communique avec lui par un trop-plein,une pompe appropriée reprenant l'eau du décan- teur à travers un filtre, pour l'utiliser de nouveau à l'alimentation en eau du générateur de gaz. 



   Le procédé d'épuration objet de l'invention, convient particulièrement bien au cas où la production de gaz est discontinue et où la sortie du   gaz   produit est as- surée par une soupape. Il est alors prévu de' faire fonc- tionner la soupape au sein même du liquide de barbotage afin de la préserver contre l'encrassement possible. 



   La description qui va suivre, en regard du des- sin annexé, donné à titre d'exemple, fera bien comprendre la manière dont l'invention peut être réalisée. 



   La figure 1 représente en coupe longitudinale un épurateur réalisant l'invention. 



   La figure 2 représente en coupe longitudinale une variante de l'appareil'de la figure 1 à fonctionnement discontinu. 



   La figure 3 représente en coupe longitudinale un mode de réalisation de la soupape de l'appareil de la figure 2. 



   L'épurateur représenté figure 1 est constitué par un radiateur formé de tubes 1 situés au-dessus d'une cuve 2 remplie d'eau , le niveau de l'eau au repos étant situé à une certaine hauteur dans les tubes 1, et pouvant éventuellement les remplir entièrement, Les tubes 1 sont refroidis par une circulation extérieure d'eau en 3, l'eau 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de circulation étant introduite en 4 et sortant en 5. Les      gaz chauds sortant du générateur pénètrent dans la cuve 2 -par la tubulure 6,barbotent dans la cuve et traversent les tubes 1 sous forme de   bulles   à travers l'eau; ils sortent   finalement à   la partie supérieure par la conduite 7 après avoir abandonné dans l'espace 8 la majeure partie de l'eau entraînée.

   Un déflecteur 37 empêche l'entraînement des gouttelettes d'eau dans la conduite 7. Les gaz circulent de préférence par les tubes les plus rapprochés de la tu- bulure centrale, et l'eau entraînée ruisselle le long des tubes et retombe dans la cuve 2 principalement par les tu- bes de la périphérie en faisant un circuit fermé.Lorsque la pyrogénation de lthuile a eu lieu on présence de vapeur d'eau, cette eau se recondense dans la cuve 2 et les tubes 1, et le.niveau de l'eau monte lentement dans les tubes 1. 



  L'épurateur est alors muni d'un trop-plein 9 par lequel   l'eau   en, excès peut s'écouler dans un décanteur 10. Les hui- les recondensées forment une couche 11 qui surnage à la surface de l'eau, tandis que les dépôts solides s'accumulent au fond en 12 Une pompe13 reprend l'eau condenséedans le décanteur par l'intermédiaire d'une tubulure 14 et d'un filtre 145. Cette eau est utilisée de nouveau à l'alimenta- tion en eau du générateur.. 



   La figure 2 représente une variante dans laquel- le le gaz. à épurer 'est produit d'une manière discontinue,la sortie du. gaz étant assurée par une soupape 16. Four proté- ger la soupape 16 contre les dangers   d'encrassement,on   place cette soupape sous l'eau comme le montre la figure 2, le siège de soupape étant placé par exemple à l'extrémité 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du tube   6     (lui   amène le gaz dans   l'eau   de barbotage.

   Un pe- tit injecteur 17 qui est alimente continuellement en eau maintient constamment ruisselants le tube 6, le siège de soupape et la soupape   elle-même.En   outre, ce ruissellement   empêche   que la soupape ne se referme à sec après une phase de production de gaz, ce qui pourrait se produire à la suite du   refoulement   de l'eau par le gaz chaud affluant par la tubulure 5, s'il n'y avait pas ce ruissellement. 



   Cependant , l'injection d'eau en 17 n'est pas indispensable au   procède.   



   Généralement, on place l'épurateur le plus près possible du générateur de gaz afin d'éviter le refroidisse- ment du gaz dans la conduite qui les relie et   l'encrasse-   ment qui pourrait en   résulter.Mais   cette précaution conduit souvent à placer l'épurateur en un lieu où il est mal com- ixode de   l'être  la commande mécanique de la soupape de la , sortie du gaz et l'on prévoit selon.l'invention, de   comman-   der à distance cette soupape,   pneumatiquement.hydraulique-   ment ou par huile sous pression. Sur la figure 2, on a re- présenté schématiquement une commande hydraulique. Une pom- pe à eau débite,par un amortisseur 19 et   un   conduite 26, dans deux distributeurs appropriés 20 et 21 commandés par des cames 22, 23.

   Ces distributeurs'actionnent à distance par les conduites 24 et 25 le piston à double effet 27 qui est   lié L   la tige de soupape 28. Une dérivation 29 de la conduite 26 alimente le gicleur   17.L'eau   injectée par le gicleur 17 circule en circuit fermé, cette eau étant chas- sée par le gaz à travers l'épurateur et   sécoulant   par le trop-plein 9 dans le décanteur 10 où l'eau est reprise par la pompe 18 à travers le filtre 30. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Il est bien entendu que le procédé d'épuration,   objet   de   l'invention,s'applique   non seulement à   l'épuration   d'un gaz d'huile lourde,mais également à l'épuration de tous autres gaz chauds pouvant être débarrassés de leurs impuretés par refroidissement ou barbotage. 



   On a représenté sur la figure 3, un mode particulièrement simple de réalisation de la soupape de décharge des gaz produits. Sur la figure 3, cette soupape est constituée par une membrane élastique métallique on- dulée 31 (analogue aux membranes élastiques de manomètre) portant une partie centrale lisse 32 qui constitue la sou- pape proprement dite et peut venir s'appliquer sur l'extré- mité'inférieure 33 du tube 6 qui constitue le siège de sou- , pape. Cette manoeuvre de la membrane 31 est faite par exem- . ple pneumatiquement,l'air sous pression étantintroduit ou déchargé par la conduite 34 grâce à un distributeur appro- prié.Lorsque la pression atmosphérique règne dans la chambre ,35, un ressort antagoniste assure la déflection de la mem- brane 31 et permet ainsi la sortie des gaz par la conduite 6.

   La commande de la membrane 31 peut également être faite par eau ou par huile sous pression. 



   Le. ressort antagoniste 36 peut être rem- placé par une deuxième membrane analogue à la membrane 31 et solidairede celle-ci,l'ensemble de ces deux membranes séparées par   la.:'!   paroi 38 qui détermine alors deux chambres étanches   constituant   un ensemble à double effet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements in gas purification processes from the pyrogenation of heavy oils.



   A process is already known for purifying and cooling the gases from the pyrogenation of heavy oils, which consists in bubbling the hot gas leaving the generator in a cold liquid. yes can 'be water, gasoline or other liquid. Liais when we

 <Desc / Clms Page number 2>

 raises the temperature at which gas is produced and no-
 EMI2.1
 t8.Hflent, 10rsc: ue subject to pyrogenation of increasingly large oils, it becomes particularly im- -L) ort-nt that the liquid in which the bubbling takes place is maintained at a very low temperature, condition which is not always achieved if one is content to periodically renew the liquid in which the bubbling takes place.



   The present invention relates to an improvement to the known methods of purification by bar-
 EMI2.2
 uo ;;. e, improvement according to which the liquid Q ",. ns which the bubbling takes place is subjected to continuous cooling, this cooling taking place by the circula- tion.
 EMI2.3
 ei <1 =; iioii of said fluid in a suitable cooler, the c - :. cul¯.tion or stirring of the bubbling liquid in this rei'roidisseur being created by the bubbling itself.



  The chiller will be cooled by circulating water
 EMI2.4
 or by a current of siren.



  Further, the invention includes a per-
 EMI2.5
 iectionnemerit according to which the surface of contact between the gas to be purified and the liquid of
 EMI2.6
 1> =, ùL <uotz = ge This improvement consists in overcoming the tank which contains the bubbling liquid, -by a system of vertical tubes immersed partially or totally in the bubbling liquid. The gases after having bubbled in the tank exit by crossing the tubes and dragging part of the liquid, so that the walls of the tubes through which the gases pass are always dripping.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The preferred form of the invention is to merge into a single member the system of tubes in which the bubbling is extended, and the circulating water cooler in which the cooling of the bubbling liquid takes place. . The purifier then consists of a tank topped by a honeycomb radiator with vertical tubes cooled by water circulation. The bubbling liquid fills the tank and rises to a certain height in the tubes of the honeycomb.

   The gas to be purified enters the tank through suitable tubing. It then passes through the honeycomb, partly entraining the bubbling liquid, and the liquid thus entrained is constantly cooled as it passes through the tubes of the honeycomb which are themselves cooled by external circulation of water.



   When the produced gas powers a motor vehicle engine, the water circulates the honeycomb. may be the engine cooling water, but it is particularly provided that this circulation water is cooled in an independent cooling circuit comprising its own cooling radiator and its own pump.



   Finally, in an alternative embodiment of the invention, the vertical tubes in which the bubbling takes place constitute an air-cooled radiator. The scrubber thus formed can be placed in front of the radiator of the motor vehicle using the propellant gas. duct, the tubes of the purifier and the radiator of the vehicle being cooled by the same current of air provided by a single fan.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   When the pyrogenation of the oil takes place in the presence of water vapor, this water vapor condenses; in the purifier, at the same time as the tars and asphalt, and the invention then provides for adding to this purifier a decanter which communicates with it by an overflow, an appropriate pump taking up water from the settling tank. tor through a filter, for use back to the water supply to the gas generator.



   The purification process which is the subject of the invention is particularly suitable for the case where the production of gas is discontinuous and the outlet of the gas produced is ensured by a valve. Provision is then made for the valve to operate within the bubbling liquid itself in order to preserve it against possible fouling.



   The description which will follow, with reference to the appended drawing, given by way of example, will make it clear how the invention can be implemented.



   FIG. 1 shows in longitudinal section a purifier embodying the invention.



   FIG. 2 represents in longitudinal section a variant of the apparatus of FIG. 1 with discontinuous operation.



   FIG. 3 represents in longitudinal section an embodiment of the valve of the apparatus of FIG. 2.



   The purifier shown in Figure 1 consists of a radiator formed of tubes 1 located above a tank 2 filled with water, the level of the water at rest being located at a certain height in the tubes 1, and capable of possibly fill them completely, The tubes 1 are cooled by an external circulation of water in 3, the water

 <Desc / Clms Page number 5>

 circulation being introduced at 4 and exiting at 5. The hot gases leaving the generator enter the tank 2 -through the pipe 6, bubble in the tank and pass through the tubes 1 in the form of bubbles through the water; they finally exit at the top through line 7 after having abandoned in space 8 most of the entrained water.

   A deflector 37 prevents the entrainment of water droplets in the pipe 7. The gases preferably circulate through the tubes closest to the central tube, and the entrained water flows along the tubes and falls back into the tank. 2 mainly by the tubes of the periphery, making a closed circuit. When the pyrogenation of the oil has taken place, water vapor is present, this water recondenses in the tank 2 and the tubes 1, and the level of the water slowly rises in the tubes 1.



  The purifier is then provided with an overflow 9 through which the excess water can flow into a settling tank 10. The recondensed oils form a layer 11 which floats on the surface of the water, while that the solid deposits accumulate at the bottom at 12 A pump 13 takes up the water condensed in the settling tank via a pipe 14 and a filter 145. This water is used again for the water supply generator.



   Figure 2 shows a variant in which gas. to be purified 'is produced in a discontinuous manner, the output of. gas being provided by a valve 16. Oven to protect the valve 16 against the dangers of clogging, this valve is placed under water as shown in FIG. 2, the valve seat being placed for example at the end

 <Desc / Clms Page number 6>

 of tube 6 (brings the gas to it in the bubbling water.

   A small injector 17 which is continuously supplied with water keeps the tube 6, the valve seat and the valve itself constantly dripping. In addition, this dripping prevents the valve from closing dry after a production phase. gas, which could occur following the backflow of water by the hot gas flowing through the pipe 5, if there was no such flow.



   However, the injection of water at 17 is not essential to the process.



   Generally, the scrubber is placed as close as possible to the gas generator in order to avoid the cooling of the gas in the pipe which connects them and the fouling which could result. But this precaution often leads to placing the The purifier in a place where it is inconvenient to be the mechanical control of the valve of the gas outlet and it is provided according to the invention to control this valve remotely, pneumatically. hydraulically or by pressurized oil. In FIG. 2, a hydraulic drive is schematically shown. A water pump delivers, through a damper 19 and a pipe 26, into two suitable distributors 20 and 21 controlled by cams 22, 23.

   These distributors remotely actuate through the pipes 24 and 25 the double-acting piston 27 which is linked to the valve stem 28. A bypass 29 of the pipe 26 feeds the nozzle 17. The water injected by the nozzle 17 circulates in closed circuit, this water being expelled by the gas through the purifier and flowing through the overflow 9 into the settling tank 10 where the water is taken up by the pump 18 through the filter 30.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   It is understood that the purification process, object of the invention, applies not only to the purification of a heavy oil gas, but also to the purification of all other hot gases which can be freed from. their impurities by cooling or bubbling.



   FIG. 3 shows a particularly simple embodiment of the product gas discharge valve. In FIG. 3, this valve is constituted by a corrugated metallic elastic membrane 31 (similar to the elastic pressure gauge membranes) carrying a smooth central part 32 which constitutes the valve proper and can be applied to the end. - Mité'inférieure 33 of the tube 6 which constitutes the valve seat, pope. This operation of the membrane 31 is made for example. pneumatically, the pressurized air being introduced or discharged through line 34 by means of an appropriate distributor. When atmospheric pressure prevails in the chamber, 35, a counter spring deflects the diaphragm 31 and thus allows the gas outlet via pipe 6.

   The membrane 31 can also be controlled by water or by pressurized oil.



   The. antagonist spring 36 can be replaced by a second membrane similar to and integral with the membrane 31, the set of these two membranes separated by the: '! wall 38 which then determines two sealed chambers constituting a double-acting assembly.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS, EMI8.1 1.- ?rocédé d'épuration et de refroidissement d'un gaz par barbotage dudit gaz dans'un-liquide,caraoté- j J V risé en ce que le liquide dans lequel a lieu le barbotage VeM.-vmt est refroidi dans un refroidisseur par surface,la circu- lation ou le brassage dudit liquide dans ce refroidisseur étant créé par le barbotage lui-même, EMI8.2 2.- rocédé comme spéC11é sous lue, caractéri- sé en ce que le barbotage du gaz à travers le liquide a lieu dans des tubas verticaux partiellement ou totalement immergés dans le liquide, 3. CLAIMS, EMI8.1 1.-? Process for purifying and cooling a gas by bubbling said gas into a liquid, characterized in that the liquid in which the bubbling takes place VeM.-vmt is cooled in a cooler by area, the circulation or stirring of said liquid in this cooler being created by the bubbling itself, EMI8.2 2.- process as specified below, characterized in that the bubbling of the gas through the liquid takes place in vertical tubas partially or totally immersed in the liquid, 3. - Procédé comme spécifié sous 3%caractérise en ce que le système de tubes dans lequel a lieu le barbo- tage et le refroidisseur du liquide de barbotage sont com- ainés en un seul organe, le barbotage s'effectuant alors dans les tubes verticaux d'un radiateur à circulation d'eau ou à refroidissement par air, ces tubes étant remplis de liquide jusqu'à une hauteur appropriée. - Process as specified under 3% characterized in that the system of tubes in which the bubbling takes place and the cooler of the bubbling liquid are combined in a single unit, the bubbling then taking place in the vertical tubes of a water-circulating or air-cooled radiator, these tubes being filled with liquid to an appropriate height. 4.- L'application du procédé spécifié-sous 3 , à l'épuration d'un gaz alimentant un moteur de véhicule automobile. caractérisé en ce que le radiateur refroidisse- ment par air dans lequel a lieu le barbotage est placé en avant du radiateur de refroidissement du moteur. 4.- The application of the process specified under 3 to the purification of a gas supplying a motor vehicle engine. characterized in that the air-cooled radiator in which the bubbling takes place is placed in front of the engine cooling radiator. 5.- L'application du procédé spécifié sous 1 , à 3 , à l'épuration de gaz produit par la pyrogénation des huiles lourdes en présence de vapeur d'eau, caractérisé en ce que le récipient dans lequel a lieu le barbotage est re- lié par un trop-plein à un décanteur, l'eau nécessaire à l'alimentation du générateur de gaz étant reprise'par une., pompe dans ce décanteur à travers un filtre. <Desc/Clms Page number 9> 5.- The application of the process specified under 1, to 3, to the purification of gas produced by the pyrogenation of heavy oils in the presence of water vapor, characterized in that the vessel in which the bubbling takes place is re - Linked by an overflow to a settling tank, the water necessary to supply the gas generator being taken up by a., pump in this settling tank through a filter. <Desc / Clms Page number 9> 6.- Procédé comme spécifié sous.1 à 5 poux l'épuration d'un gaz produit d'une manière discontinue, la sortie du gaz de l'appareil ayant lieu par une soupape,ca- ractérisé en ce que la dite soupape est immergée dans le liquide de barootage, 7.- Procédé comme spécifié sous 6 ,caractéri- sé en ce qu'un gicleur approprié arrose constamment la sou- pape et son siège. d.- Procédé comme spécifié sous 6%'caractérisé en ce que la soupape de sortie de gaz est commandée à dis- tance par un fluide sous pression, eau, air'ou huile. 6.- Process as specified under 1 to 5 lice the purification of a gas produced in a discontinuous manner, the gas leaving the apparatus taking place through a valve, charac- terized in that said valve is immersed in the barootage liquid, 7.- Process as specified under 6, charac- terized in that a suitable nozzle constantly waters the valve and its seat. d.- Process as specified under 6% characterized in that the gas outlet valve is remotely controlled by pressurized fluid, water, air or oil. 9. - Procédé comme spécifié sous 7 et 8 , carac- térisé en ce que l'eau injectée par le gicleur spécifié sous 7 ,circule en circuit fermé, cette eau s'écoulant dans un décanteur par un trop-plein après avoir traversé l'épurateur, puis étant reprise dans ce décanteur travers un filtre par EMI9.1 une poinpe qui assure l'alimentation dugieleur,s,ins3.-que la commande à distance de la soupape de sortie de gaz à l'aide d'un distributeur approprié. 9. - Process as specified under 7 and 8, characterized in that the water injected by the nozzle specified under 7 circulates in a closed circuit, this water flowing into a settling tank through an overflow after having passed through the 'purifier, then being taken up in this settling tank through a filter by EMI9.1 a poinpe which ensures the supply of the diaphragm, s, ins3.-that the remote control of the gas outlet valve using an appropriate distributor. 10. - procédé comme spécifié sous 8 ,caractérisé en ce que la soupape de sortie de gaz est constituée par une membrane métallique élastique présentant une.partie centrale plane. 10. - method as specified under 8, characterized in that the gas outlet valve is constituted by an elastic metal membrane having une.partie planar.
BE362820D BE362820A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362820A true BE362820A (en)

Family

ID=35668

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362820D BE362820A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362820A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0181248A1 (en) Process for heating a liquid by submerged combustion, and apparatus for carrying out this process
FR2891161A1 (en) Reactor for treating nitrate waste in water under pressure in a fluid reaction medium, comprises a barrel to delimit reactional zone, an inlet, a pipe to introduce an oxidant in the reactional zone, and an outlet
EP3152166B1 (en) Hydrothermal carbonization reactor with optimised sludge and steam mixing
BE362820A (en)
FR2573320A1 (en) DEVICE FOR DEGASSING A LIQUID FLUID
FR2669962A1 (en) EVAPORATIVE COOLING PROCESS FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND IMPLEMENTATION DEVICE.
RU2394773C1 (en) Device for purifying oil-containing waste water
EP3946763A1 (en) Mobile water treatment device
FR2550823A1 (en) LIQUID COMBUSTIBLE ECONOMIZER HEATER
RU2392231C1 (en) Method of petroleum-containing sewage fluid treatment
WO2014003528A1 (en) Unit for the desalination of sea water or brackish water using the heat from the exhaust gases of an internal combustion engine
FR2502969A1 (en) Combined condenser and separator - handles mixts. of immiscible liquids contg. non-condensable gas
CH97507A (en) Method and device for cooling an internal combustion engine.
FR2833853A1 (en) Evaporator for separating effluent phases has diffuser to disperse effluent in droplets in heated chamber
FR2814738A1 (en) Vacuum distillation of water, etc uses vacuum produced by gravity flow of liquid in column; variable pressure pump supplies water as jets into column that evaporate by cavitation
SU808759A1 (en) Cryogenic pipeline
EP2756503B1 (en) Passive device for pressure control in a vessel, vessel and facility using the device
EP1617074A1 (en) Hydraulic buoyancy motor
RU2175953C1 (en) Device for hot water degassing
BE354241A (en)
FR2688145A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR SEPARATING A STEAM - LIKE EFFLUENT FROM A VECTOR GAS CURRENT.
BE457927A (en)
FR3114642A1 (en) COMBINED PLANT FOR HEATING ENERGY GENERATION AND WATER DESALINATION
BE492782A (en)
BE347640A (en)