BE360852A - - Google Patents

Info

Publication number
BE360852A
BE360852A BE360852DA BE360852A BE 360852 A BE360852 A BE 360852A BE 360852D A BE360852D A BE 360852DA BE 360852 A BE360852 A BE 360852A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
printing
speed
successive
sheets
sheet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE360852A publication Critical patent/BE360852A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F23/00Devices for treating the surfaces of sheets, webs, or other articles in connection with printing
    • B41F23/04Devices for treating the surfaces of sheets, webs, or other articles in connection with printing by heat drying, by cooling, by applying powders
    • B41F23/044Drying sheets, e.g. between two printing stations

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Delivering By Means Of Belts And Rollers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " "   PERFECTIONNEMENTS   AUX MACHINES   A   IMPRIMER " - L'invention est relative à des perfectionnements aux métho- des des et moyens pour imprimer/images, étiquettes et   1 équivalent,   et elle a pour objet de prévoir des moyens permettant de réali- ser des impressions multicolores sur une étiquette ou une carte, à grande vitesse, sur une machine de dimensions limitées compor- tant les moyens nécessaires au séchage d'une impression en cou- leur avant que la matière ne soit soumise à   l'opération   d'impres- sion suivante. 



   L'invention consiste en une machine à imprimer en plusieurs couleurs dans laquelle des feuilles de papier successives, car- tons ou l'équivalent, sont engagées dans deux ou plus de deux systèmes imprimeurs d'une manière telle que la vitesse de   dépla-   
 EMI1.1 
 oamenL du chaque Coullle onbra len systèmes ouocoeoifs soit moindre que la vitesse de mouvement ou déplacement de la feuille 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dans chaque système. 



   L'invention sera ci-après plus explicitement décrite en se référant aux dessins annexas, dans lesquels: 
 EMI2.1 
 Fip;.1 montee Ach6mfltiquernent une machine à, imprin.or en quatre couleurs, établie conformément à l'invention; fig.2 montre en coupe et à plus grande   échelle,   le mécanis- me coupeur de feuilles;   Fig.3   est une vue en plan d'un détail de la figure 2;   Fig.4   montre un détail de la figure 2; et,   Fig.5   montre en coupe et à plus grande échelle, un système imprimeur et   d'emmagasinement,   en même temps que le mécanisme de transfert associé;   Fig.6   est une coupe en   élévation   d'une portion de la figure 3, en regardant dans la direction de la flèche "A". 



   En se référant à la figure 1, une bande de papier 1 est ame- née ou débitée d'une bobine 2, montée sur le bâti 3 de la machi-   ne,et   engagée dans un dispositif 4 conditionné pour effacer tou- te ondulation qui peut exister dans le papier. 



   Le papier est ensuite engagé dans un dispositif nettoyeur   composa   de deux brosses tournantes 5 qui l'amène dans un méca- nisme coupeur 6 destiné à sectionner la bande en feuilles dis- tinctes de la longueur voulue. 
 EMI2.2 
 



  Loo f'uuillou vont unnui.l,o Li%owi'6r<<ou du ni<<cfini,finio 6 1111 premier système imprimeur 7, et chaque feuille imprimée est ensuite amenée à l'extrémité supérieure d'un dispositif d'emma- gasinement 8 qui peut être actionné pour convoyer les feuilles en un mouvement de descente jusqu'à son extrémité inférieure, d'où chaque feuille est reprise par un dispositif 9 et transfé- rée au système imprimeur suivant 10. 



   La feuille imprimée sortant xx du système imprimeur 10 est reçue dans un second dispositif   d'emmagasinement   11, et est déplacée vers le haut par ce dispositif jusqu'au voisinage d'un autre appareil transporteur qui amène la feuille à un autre système imprimeur. On remarquera que la feuille suit un parcours 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sinusoidal dans la   machine à.   imprimer. 



   La machine peut comprendre encore d'autres systèmes impri- meurs et d'emmagasinement ainsi que d'autres apparells transpor- teurs analogues à ceux déjà décrits, et le nombre de ces systèmes et appareils dépend du nombre de couleurs à imprimer, mais l'on remarquera que les feuilles sont entraînées dans la machine en un trajet sinusoidal afin qu'un temps suffisant s'écoule entre deux opérations d'impression pour permettre le séchage de la feuille. 



   Après qu'une feuille a reçu les diverses impressions colorées, elle peut être amenée à un appareil de coupe ou de repoussage d'un type quelconque appropria en vue'de son traitement   subsé-   quement. 



   En se référant   à.   la figure 2, qui montre dans ses détails l'appareil utilisé pour la découpe de la bande en feuilles, la bande de papier 1 est amenée sous un rouleau 13 et engag4e entre une paire de rouleaux d'alimentation 14 et 15. Les rouleaux 14 et 15 amènenetla feuille à un dispositif coupeur comprenant un rouleau supérieur 16 pourvu d'une lame 17, et un rouleau inférieur 18 pourvu d'une lame 18a qui travaille conjointement avec la lame 17. 



   La bande venant des rouleaux 16 et   18,est   amenée à une autre aire de rouleaux 19 et 20, entraînés à une vitesse périphérique plus élevée que les rouleaux 16 et 18 dans le but d'écarter la feuille sectionnée du reste de la bande. 



   Le mécanisme représenté à l'extrémité de droite de la figure 2, a été prévu dans le but d'empêcher le passage d'une extrémi- té   déchirée - - - - -' - - - - -d'une   bande à travers la machine. 



   Ce mécanisme comprend un rouleau 13 monté sur un bras 13a, articulé à pivot en 21 et repoussa vers le bas par le ressort 22. 



   Une paire de rouleaux 23 est montée sur l'arbre inférieur, ces rouleaux étant écartés, ainsi qu'il est représenté à la figure 3, de manière que le rouleau supérieur puisse passer dans leur intervalle en l'absence de papier. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   De cette   façon,si   la bande de papier vientà se rompre, le rouleau 13 descend sous l'action du ressort 22 lorsque   l'extra   
 EMI4.1 
 1\11 L l'u1 ptl JHHj'Tn ']'11111 7 mnohino, n un j-n 1 n L ;'<1, <11 n!,(lf'I' n l'extrémité opposée du bras !3a, se relève et soulève la pièce en forme de crochet, 25, dans le trajet du cliquet 26. 



   Une came 27, comportant plusieurs faces actives, et par exemple trois de ces faces, peut faire osciller un levier coudé 
28 dont   l'extrémité   libre porte la pièce en forme de crochet 25. 



   Lorsque la pièce 26   est,     déplacée   vera le haut, par le galet 
24, la face suivante de la came 27 amène le crochet 25 en contact avec le cliquet 26. Le cliquet 26 est articule à pivot sur un levier 29 ( voir figure 4), lequel est articula à pivot sur le palier 29a portant le rouleau d'alimentation supérieur 14, et le levier 29 est également fixé à un bloc en forme de came 30 pourvu de deux plats. 



   Dans la position normale, le bloc-came repose, comme le mon- 
 EMI4.2 
 ) m ) il fltr,ttr 4o Fr112' un a p ) or a ). rn noctrpn 1 71 mil h8 ) 1 do la machine,mais, lorsque le cliquet 26 est actionné par le cro- chet 25, le bloc-came 30 et le palier d'appui sont soulevés à l'encontre de l'action des ressorts 32 du rouleau, et la came tourne avec le levier 29 autour de son pivot de manière que l'autre face plane du bloc-came vienne reposer sur la pièce trans 
 EMI4.3 
 veran,1¯<9 31, 1,e roulAf4,u R1JpArifJur 14 <Kt,n.nt, clo cm fni oFirt4 du rouleau inférieur. 



   L'action qui vient d'être décrite arete l'alimentation de la bande rompue, et dès que le mécanisme coupeur a   séparé   la partie rompue du flan précédent, elle tombe entre les deux premières séries de rouleaux, ou bien reste entre les dits rouleaux jus- qu'au moment de son enlèvement par l'opérateur. 



   En munissant, la came 27 d'une série de faces, ainsi qu'il est représenté, les rouleaux 14 sont soulevés presque immédiatement qu'une rupture s'est produite , les faces étant espacées d'une distance égale à environ le tiers de la longueur d'un flan. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Il peut arriver qu'un troncon de papier passe entre les rou- leaux coupeurs, en raison d'un accrochage dans l'une ou l'autre partie des rouleaux, et en ce cas, le tronçon est dévié vers le bas à la manière qui sera décrite par après. 



   Dès que la bande est amenée par l'opérateur entre les rou- leaux 13 et 23, lors de la remise en marche de la machine, le rouleau 13 est souleva et le cliquet est ramené, par l'opérateur, dans sa première position, les rouleaux 14 et 15 continuant à amener la bande jusqu'au moment d'une nouvelle rupture. 



   .Les rouleaux 19 et 20 tournent à une vitesse plus élevée que les rouleaux 16 et 18, et , afin de prévenir la rupture da flan, le rouleau 19 est xx écarta du rouleau 20, par   l'intermé-   diaire d'une came 32 alors que l'extrémité antérieure du flan passe entre la paire de rouleaux. 



   Lorsque le rouleau 19 retombe sur la surface du flan, ce der- nier est rapidement séparé du bont antérieur de la bande qui le suit, et le xxxx flan passe entre une paire de guides 33. 



   Afin que la flan occupe toujours des positions correctes durant toute l'impression, les flans sont amenés à chaque système impri- meur par des bras à mouvement alternatif. Dans le présent cas, le bras comprend un organe en forme de crochet,34, articulé à pivot'sur un bras 35 lequel oscille, à l'encontre de l'action d'un ressort 37, sous l'influence d'une came 36 montée sur un axe 36a. 



   Le bras 34 est maintenu en engagement avec le flan par l'in- termédiaire d'un chariot oscillant 38,   soulev   et abaissé par une came 39 montée sur l'axe 36a. 



   Lors de la course active du bras 34, le chariot occupe la po- sition que montre la   figure 3,   et le bras 34 est placé parallèle- ment au-flan, mais lors de la course interne du bras 34, le chariot est supporté par la partie inférieure de la came 39, et le cliquet 34 s'écarte du trajet du flan qui arrive. 



   Lorsque la machine est mise en route, ou remise en route   après   une rupture, le premier flan peut   être   plus court que la longueur requise, et afin d'écarter ce flan défectueux de la 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 machine, on momte, en avant des rouleaux 19 et 20, une paire de rouleaux 40, écartas entre eux sur leur axe, et en dessous d'eux 
 EMI6.1 
 on muntb un doig, uflolllf.J.l1L 41 qui ont Houiov4 priodiqucont par une came 42 immédiatement après que le bord antérieur d'un flan est venu se placer sous les rouleaux 40. 



   Si le flan est plus court que la normale, son bord ant4rieur n'occupera pas la position requise sous les rouleaux 40, au temps voulu, et le doigt oscillant 41 l'empêchera de passer entre les rouleaux 19 et 20 et lefera dévier vers le bas devant le cli- quet 41. 



   La même action se répète chaque fois qu'une portion rompue de papier passe entre les rouleaux coupeurs à la manière qui vient d'être décrite. 



   Le cliquet 41 est pourvu d'une pointe formant ressort à son extrémité active, et lorsqu'un flan normal traverse le dispositif, le ressort cède de manière que le bout ne replie ni nefroissele papier. 



   En se référant à la figure 5, le flan, après avoir passé entre les guides   55,est   amené entre un rouleau imprimeur 43 et un rou- leau de pression 44. 



   Le rouleau d'impression comprend un cylindre gravé en intaille du type usuel, et est conditionné pour tourner dans un bain d'en- 
 EMI6.2 
 arn 45, An mimp r.AmpFl '111'i1 qnt, pourvu (j'uno 1ll.mG r'liroot',rÍof) 11i. 



   Le flan passe du système d'impression à une paire de rouleaux d'alimentation 47 et 48, établis sous forme' de .disques minces montés sur un axe ainsi qu'il est représenta, et agences de maniè- re à venir en contact avec le flan dans les marges non imprimées de ce dernier. Le flan est   libéra   de l'emprise des rouleaux 47 et 48 par une came   actionnée   par le bras 49, et amen4 à la surface de guides mobiles 50. 



   Les guides sont   actionnas   par des camen 51 et l'intermédiaire de leviers 52 (voir figure 6) de manière que, pendant que le flan s'y déplace, ils s'écartent de la largeur de ce flan, et, dès que le flan atteint le guide antérieur 53 du magasin, les guides 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   @ 50 s'écartent vers l'extérieur et le flan tombe sur la surface   supérieure des hélices 54. Les hélices 54 sont entrainées en rotation par des engrnages (non représentés) et le flan descend, à la manière représentée à la figure 5, entre les guides 53 et un guide arrière 55. 



   Lorsque le flan atteint la partie inférieure des hélices, il est abaissé ou descendu sur une paire d'organes de guidage 56 et à ce moment l'encre est complètement sèche. 



   Un organe de poussée 57, ou un transporteur à chaine, trans- porte le flan   partiellement,   le long des guides 56, et le bras 59 commandé par came tranfère le flan à un système d'impression de construction identique à celui qui a été décrit antérieurement   'En   faisant usage de bras d'alimentation,tels que 54 et 59, dans toute la machine, il est possible d'obtenir la correspon- dance parfaite d'une impression avec les impressions antérieures, les flans étant toujours disposés à partir du même bord. 



   Après le passage du flan dans ce second système d'impression, il est ramené vers le haut dans un magasin à hélices de cons- truction/exactement semblable à celle que montre la figure b, et les opérations se répètemt aussi souvent qu'il est nécessaire. 



   Lorsque la machine travaille des cartons xxxx relativement épais, les rouleaux d'impression et leurs rouleaux de pression ne sont pas en contact, mais lorsque la machine travaille du papier relativement mince les rouleaux doivent être en contact. 



   Afin de prévenir l'impression en blanc à chaque fois que le flan manque, ou que la machine est mise en route à vide, l'agencement qui est représenté à la droite de la figure 2 peut être prévu pour chaque système d'impression, de manière que jusqu'au moment ou un ,flan n'a pas passé entre les rouleaux 13 et 23, le rouleau supérieur est maintenu écarté du rouleau inférieur. 



   Lorsqu'un flan passe entre la dite paire de rouleaux, le cliquet 26 de soulèvement de rouleau peut être ramené dans sa position normale, grâce à un fort ressort ou l'équivalent. 



   Si on le désire, les cliquets d'alimentation 34 et 59 peu- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 vent être supprimés, et   chaque   paire de rouleaux d'impression et de pression peuvent être maintenus écartés par une came analogue à la came 32, Figure 2; le flan peut être amène dans le système d'impression par le convoyeur; la came étant   réglée   de manière 
 EMI8.1 
 quo ld rouleau du pruufilon ratLorubu eL entrains le flan au moment précis ou c'est nécessaire. 



   Le fonctionnement de la machine, telle que définie ci-dessus, n'est pas influencé par les tensions qui prennent naissance dane une bande continue lors de modifications dans les conditions atmosphériques ou lors d'une modification de la tension de la bande. En outre, les rouleaux d'impression peuvent être de dia- mètre constant, et ne doivent pas nécessairement présenter le développement   circonférentiel   exact requis dans l'impression en partant d'une bande continue. 



   De cette façon, lorsque les rouleaux présentent de l'usure, ils peuvent être retournés ou meulés et   regravés,   tandis que ces opérations sont impossibles dans l'impression en partant d'uune   bande   continu. 



   On remarquera que la machine peut être employée conjointe- ment avec des feuilles préalablement sectionnées et amenées séparément au premier système imprimeur, des feuilles imprimées successives pouvant être mises en piles à la fin des opérations d'impression. 



   Il s'en suit que, conformément à la présente invention, on obtient une machine dans laquelle les feuilles imprimées sont alternativement   entraînées   dans des dirextions opposées vers des systèmes d'impression successifs disposés dans différents plans. 



   REVENDICATIONS. 
 EMI8.2 
 



  -!:..:}=..=.;:..=..= .:.= .::.= i:'= ....==.)\..=.::..= .:-= 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "" IMPROVEMENTS IN PRINTING MACHINES "- The invention relates to improvements in methods and means for printing / images, labels and 1 equivalent, and its object is to provide means for making prints multicolored on a label or card, at high speed, on a machine of limited dimensions having the necessary means for drying a color print before the material is subjected to the printing operation next.



   The invention consists of a multi-color printing machine in which successive sheets of paper, cardboard boxes or the like, are fed into two or more printing systems in such a way that the speed of travel.
 EMI1.1
 oamenL of each coullle onbra len systems orocoeoifs is less than the speed of movement or displacement of the leaf

 <Desc / Clms Page number 2>

 in each system.



   The invention will be described more explicitly below with reference to the accompanying drawings, in which:
 EMI2.1
 Fip; .1 mounted Ach6mfltiquernent a machine, imprin.or in four colors, established in accordance with the invention; fig.2 shows in section and on a larger scale the leaf cutting mechanism; Fig.3 is a plan view of a detail of Fig.2; Fig.4 shows a detail of Figure 2; and, Fig.5 shows in section and on a larger scale, a printing and storage system, together with the associated transfer mechanism; Fig.6 is a sectional elevation of a portion of Fig. 3, looking in the direction of arrow "A".



   Referring to figure 1, a strip of paper 1 is fed or taken from a reel 2, mounted on the frame 3 of the machine, and engaged in a device 4 conditioned to erase any corrugation which. may exist in the paper.



   The paper is then engaged in a cleaning device composed of two rotating brushes 5 which brings it into a cutting mechanism 6 intended to cut the strip into separate sheets of the desired length.
 EMI2.2
 



  Loo f'uuillou go unnui.l, o Li% owi'6r << or du ni << cfini, finio 6 1111 first printing system 7, and each printed sheet is then fed to the upper end of a printing device. storage 8 which can be operated to convey the sheets in a downward motion to its lower end, from where each sheet is taken up by a device 9 and transferred to the next printing system 10.



   The printed sheet exiting xx from the printing system 10 is received in a second storage device 11, and is moved upward by this device to the vicinity of another conveyor apparatus which feeds the sheet to another printing system. Note that the leaf follows a path

 <Desc / Clms Page number 3>

 sinusoidal in the machine. to print.



   The machine may include still other printing and storage systems as well as other conveyor apparatus similar to those already described, and the number of such systems and apparatus depends on the number of colors to be printed, but the it will be noted that the sheets are drawn into the machine in a sinusoidal path so that sufficient time elapses between two printing operations to allow the sheet to dry.



   After a sheet has received the various colored prints, it can be taken to a cutter or embosser of any suitable type for subsequent processing.



   To refer at. Figure 2, which shows in detail the apparatus used for cutting the web into sheets, the web of paper 1 is fed under a roll 13 and engages between a pair of feed rollers 14 and 15. The rollers 14 and feeds the sheet to a cutting device comprising an upper roll 16 provided with a blade 17, and a lower roll 18 provided with a blade 18a which works in conjunction with the blade 17.



   The web from rollers 16 and 18 is fed to another area of rollers 19 and 20, driven at a higher peripheral speed than rollers 16 and 18 in order to move the cut sheet away from the rest of the web.



   The mechanism shown at the far right of Figure 2 has been designed to prevent the passage of a torn end - - - - - '- - - - - of a strip through the machine.



   This mechanism comprises a roller 13 mounted on an arm 13a, pivotally articulated at 21 and pushed down by the spring 22.



   A pair of rollers 23 is mounted on the lower shaft, these rollers being spaced apart, as shown in Figure 3, so that the upper roller can pass through their gap in the absence of paper.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In this way, if the strip of paper breaks, the roller 13 descends under the action of the spring 22 when the extra
 EMI4.1
 1 \ 11 L l'u1 ptl JHHj'Tn ']' 11111 7 mnohino, n un jn 1 n L; '<1, <11 n!, (Lf'I' n the opposite end of the arm! 3a, se lifts and lifts the hook-shaped piece, 25, in the path of the pawl 26.



   A cam 27, comprising several active faces, and for example three of these faces, can make an elbow lever oscillate
28, the free end of which carries the hook-shaped piece 25.



   When part 26 is, moved upwards, by the roller
24, the next face of the cam 27 brings the hook 25 into contact with the pawl 26. The pawl 26 is pivotally articulated on a lever 29 (see FIG. 4), which is pivotally articulated on the bearing 29a carrying the roller d 'upper feed 14, and lever 29 is also attached to a cam-shaped block 30 provided with two flats.



   In the normal position, the cam block rests, like the mon-
 EMI4.2
 ) m) il fltr, ttr 4o Fr112 'un a p) or a). rn noctrpn 1 71 mil h8) 1 do the machine, but, when the pawl 26 is actuated by the hook 25, the cam block 30 and the support bearing are raised against the action of the springs 32 of the roller, and the cam rotates with the lever 29 around its pivot so that the other flat face of the cam block comes to rest on the part trans
 EMI4.3
 veran, 1¯ <9 31, 1, e rollAf4, u R1JpArifJur 14 <Kt, n.nt, clo cm fni oFirt4 of the lower roll.



   The action which has just been described stops the feeding of the broken strip, and as soon as the cutting mechanism has separated the broken part of the preceding blank, it falls between the first two series of rollers, or else remains between said rollers. until the moment of its removal by the operator.



   By providing the cam 27 with a series of faces, as shown, the rollers 14 are lifted almost immediately that a break has occurred, the faces being spaced a distance of about one-third of the way apart. the length of a blank.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   It may happen that a piece of paper passes between the cutting rollers, due to a catch in one or the other part of the rollers, and in this case the section is deflected downwards in the manner which will be described later.



   As soon as the strip is brought by the operator between the rollers 13 and 23, when the machine is restarted, the roller 13 is lifted and the pawl is returned, by the operator, to its first position, the rollers 14 and 15 continuing to feed the strip until the moment of a new break.



   The rollers 19 and 20 rotate at a higher speed than the rollers 16 and 18, and, in order to prevent blank breakage, the roller 19 is xx separated from the roller 20, by means of a cam 32. while the front end of the blank passes between the pair of rollers.



   When the roll 19 falls back onto the surface of the blank, the latter is quickly separated from the leading edge of the web which follows it, and the blank xxxx passes between a pair of guides 33.



   So that the blank always occupies the correct positions throughout printing, the blanks are fed to each printing system by reciprocating arms. In the present case, the arm comprises a hook-shaped member, 34, pivotally articulated on an arm 35 which oscillates, against the action of a spring 37, under the influence of a cam. 36 mounted on an axis 36a.



   The arm 34 is kept in engagement with the blank by means of an oscillating carriage 38, raised and lowered by a cam 39 mounted on the axis 36a.



   During the active stroke of the arm 34, the carriage occupies the position shown in figure 3, and the arm 34 is placed parallel to the blank, but during the internal stroke of the arm 34, the carriage is supported by the lower part of the cam 39, and the pawl 34 moves away from the path of the incoming blank.



   When the machine is started up, or restarted after a breakage, the first blank may be shorter than the required length, and in order to remove this defective blank from the

 <Desc / Clms Page number 6>

 machine, we put, in front of the rollers 19 and 20, a pair of rollers 40, spaced between them on their axis, and below them
 EMI6.1
 we muntb a finger, uflolllf.J.l1L 41 which have Houiov4 periodically by a cam 42 immediately after the front edge of a blank has come to be placed under the rollers 40.



   If the blank is shorter than normal, its leading edge will not occupy the required position under the rollers 40, at the desired time, and the swing finger 41 will prevent it from passing between the rollers 19 and 20 and will deflect it towards the down in front of the pawl 41.



   The same action is repeated each time a broken portion of paper passes between the cutter rollers in the manner just described.



   The pawl 41 is provided with a spring tip at its active end, and when a normal blank passes through the device, the spring yields so that the tip does not bend or crease the paper.



   Referring to Figure 5, the blank, after passing between guides 55, is fed between a printing roller 43 and a pressure roller 44.



   The printing roller comprises an intaglio engraved cylinder of the conventional type, and is conditioned to rotate in an encasing bath.
 EMI6.2
 arn 45, An mimp r.AmpFl '111'i1 qnt, provided (i uno 1ll.mG r'liroot', rÍof) 11i.



   The blank passes from the printing system to a pair of feed rollers 47 and 48, set up as thin discs mounted on a spindle as shown, and brought into contact with it. the blank in the unprinted margins of the latter. The blank is released from the grip of rollers 47 and 48 by a cam actuated by arm 49, and brought to the surface of movable guides 50.



   The guides are actuated by cams 51 and the intermediary of levers 52 (see FIG. 6) so that, while the blank moves therein, they deviate from the width of this blank, and, as soon as the blank reached the anterior guide 53 of the magazine, the guides

 <Desc / Clms Page number 7>

   @ 50 move outward and the blank falls on the upper surface of the propellers 54. The propellers 54 are rotated by gears (not shown) and the blank descends, as shown in Figure 5, between the guides 53 and a rear guide 55.



   When the blank reaches the bottom of the propellers, it is lowered or lowered over a pair of guide members 56 and at this point the ink is completely dry.



   A pusher 57, or chain conveyor, transports the blank partially, along guides 56, and the cam-driven arm 59 transfers the blank to a printing system of identical construction to that which has been described. Previously By making use of feed arms, such as 54 and 59, throughout the machine, it is possible to achieve the perfect match of a print with the previous prints, the blanks always being arranged from the top. same edge.



   After the blank has passed through this second printing system, it is brought back upwards into a construction propeller magazine / exactly similar to that shown in figure b, and the operations are repeated as often as necessary. necessary.



   When the machine is processing relatively thick xxxx cartons, the printing rollers and their pressure rollers are not in contact, but when the machine is processing relatively thin paper the rollers must be in contact.



   In order to prevent blank printing each time the blank is missing, or the machine is started empty, the arrangement shown to the right of Figure 2 can be provided for each printing system, so that until a blank has not passed between rollers 13 and 23, the upper roll is kept away from the lower roll.



   When a blank passes between said pair of rollers, the roll lifting pawl 26 can be returned to its normal position by means of a strong spring or the like.



   If desired, the feed pawls 34 and 59 can be

 <Desc / Clms Page number 8>

 can be removed, and each pair of printing and pressure rollers can be kept apart by a cam similar to cam 32, Figure 2; the blank can be fed into the printing system by the conveyor; the cam being adjusted so
 EMI8.1
 quo ld ratLorubu pruufilon roll feeds the custard at the exact moment it is needed.



   The operation of the machine, as defined above, is not influenced by the stresses which arise in a continuous web during changes in atmospheric conditions or when the web tension changes. Further, the printing rollers can be of constant diameter, and need not necessarily exhibit the exact circumferential development required in printing from a continuous web.



   In this way, when the rollers show wear, they can be turned upside down or ground and re-etched, while these operations are not possible in printing from a continuous web.



   It will be noted that the machine can be used in conjunction with sheets previously cut and brought separately to the first printing system, successive printed sheets being able to be placed in stacks at the end of the printing operations.



   It follows that, according to the present invention, a machine is obtained in which the printed sheets are alternately driven in opposite directions towards successive printing systems arranged in different planes.



   CLAIMS.
 EMI8.2
 



  -!: ..:} = .. =.;: .. = .. =.:. =. ::. = i: '= .... ==.) \ .. =. :: .. =.: - =

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Une machine d'impression en plusieurs couleurs, dans la- quelle dora feuilles @ successives de papier, de carton ou l'équivalent,sont entraînées dans deux ou plus de deux systè- mes imprimeurs de manière que la vitesse de déplacement de chaque feuille,entre des systèmes successifs, est moindre que la vitesse <Desc/Clms Page number 9> de déplacement de la feuille dans chacun des dits* systèmes. 1.- A multi-color printing machine, in which successive sheets of paper, cardboard or the like are driven in two or more printing systems so that the speed of movement of each sheet, between successive systems, is less than the speed <Desc / Clms Page number 9> of movement of the sheet in each of said * systems. 2. Une maohine d'impression en plusieurs couleurs, qui comprend des moyens pour amener des feuilles successives de papier, de car- ton ou l'équivalent à un système imprimeur, des moyens agenc4s pour recevoir chaque feuille du dit système et réduire sa vitesse de déplacement, et des moyens agencés pour amener la dite feuille des dits moyens de réduction de vitesse à un système imprimeur suivant. 2. A printing machine in several colors, which comprises means for supplying successive sheets of paper, cardboard or the equivalent to a printing system, means arranged to receive each sheet of said system and reduce its speed. displacement, and means arranged to bring said sheet from said speed reduction means to a following printing system. 3.-Une machine d'impression en plusieurs couleurs, qui comprend des moyens pour amener des feuilles'de papier, de carton ou l'équi- valent, en succession rapide,à un système imprimeur ; des moyens pour recevoir les feuilles successives du dit système et réduire leur vitesse d'avancement, et des moyens pour amener en succession rapide les feuilles des dits moyens de réduction de vitesse à un système imprimeur suivant. 3. A multi-color printing machine, which comprises means for supplying sheets of paper, cardboard or the like, in rapid succession, to a printing system; means for receiving successive sheets from said system and reducing their advancement speed, and means for bringing the sheets from said speed reduction means in rapid succession to a following printing system. 4.- Une machine d'impression en plusieurs couleurs, telle que revendiquée dans les revendications précédentes, .dans laquelle les moyens de réduction de vitesse, entre des systèmes d'impres- sion successifs,comprennent un dispositif agencé pour amener cha- que feuille successive d'un système imprimeur,situé à un niveau, à un système imprimeur situé à un niveau sensiblement différent. 4. A multi-color printing machine as claimed in the preceding claims, in which the speed reduction means, between successive printing systems, comprise a device arranged to feed each sheet. successive printing system, located at one level, to a printing system located at a significantly different level. 5. - Une machine d'impression en plusieurs couleurs, telle que revendiquée dans les revendications précédentes,dans laquelle les foui]les successives sont entraînées suivant une ligne de déplace- ment dans les systèmes imprimeurs et déplacés transversalement dans les moyens réducteurs de vitesse. 5. A multi-color printing machine, as claimed in the preceding claims, in which the successive feeds are driven along a line of movement in the printing systems and moved transversely in the speed reducing means. 6.- Une machine d'impression en plusieurs couleurs, telle que revendiquée à la revendications,dans laquelle les feuilles sucoessi ves sont entrainées suivant une ligne de déplacement dans les sys- tèmes imprimeurs, ét déplacées suivant des trajets parallèles, distants dans les moyens réducteurs de vitesse. 6.- A printing machine in several colors, as claimed in claim, in which the sucoessive sheets are driven along a line of movement in the printing systems, and moved along parallel paths, distant in the means. speed reducers. 7.- Une machine-d'impression en plusieurs couleurs, construite, agencée et propre à fonctionner en substanee ainsi que décrit en <Desc/Clms Page number 10> se référant aux dessins annexas. 7.- A printing machine in several colors, constructed, arranged and suitable to operate in substanee as described in <Desc / Clms Page number 10> with reference to the accompanying drawings.
BE360852D BE360852A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE360852A true BE360852A (en)

Family

ID=34076

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE360852D BE360852A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE360852A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0388318B1 (en) Method for forming a new stack after the removal of a completed stack in a stacking machine, especially one associated with a printer, and device for carrying out this method
EP0514340B1 (en) Method and device for preparing packing blanks
EP2616243B1 (en) Device for printing by stamping
CH696527A5 (en) A method of quality control of flat elements and device for implementing this method.
EP2512807B1 (en) Hot-stamping printing device
FR2542699A1 (en) PACKAGING MACHINE
FR2505897A1 (en) MEANS FOR CUTTING AND GUIDING THE MARGINAL STRIP OF A CONTINUOUS SHEET OF PAPER, IN A PAPER MACHINE
EP0559614B1 (en) Process for loosening sheets piled in ream and device for carrying out the process
EP0244308B1 (en) Machine for receiving and piling cut sheets
EP0389393B1 (en) Device for automatically applying labels to boxes and pallets
WO2018192685A1 (en) Device for recovering exposure samples, discharge station and machine for processing sheet-shaped elements
EP3612483A1 (en) Device and method for inspecting exposure samples, discharge station and machine for processing sheet-shaped elements
FR2501113A1 (en) ROTARY OFFSET WITH SHEETS
EP2704973B1 (en) Device for stacking sheets of paper or similar
CH467193A (en) Machine for packing several rows of packages in cartons
FR2774023A1 (en) SINGLE-BENDING FOLDER FOR ROTARY PRINTING MACHINES
BE360852A (en)
EP0453984B1 (en) Device for jogging sheets
EP0578551B1 (en) Improvements in printing machines, especially for screen printers
WO2018197046A1 (en) Device and method for ejecting exposure samples, discharge station and machine for processing sheet-shaped elements
BE368322A (en)
BE538848A (en)
BE435846A (en)
BE360647A (en)
BE500978A (en)