BE355216A - - Google Patents

Info

Publication number
BE355216A
BE355216A BE355216DA BE355216A BE 355216 A BE355216 A BE 355216A BE 355216D A BE355216D A BE 355216DA BE 355216 A BE355216 A BE 355216A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
boiler
boilers
main control
chains
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE355216A publication Critical patent/BE355216A/fr

Links

Landscapes

  • Control Of Steam Boilers And Waste-Gas Boilers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 perfectionnements aux chaudières et aux foyers. 



   La présente invention concerne des appareils pour la com- mande des foyers et est particulièrement applicable, mais non li- mitée, à la commande de l'alimentation en combustible et en air dans une chaudière ou une batterie de chaudières, et il doit   étire   bien entendu que lorsque dans la présente spécification il est fait référence à la commande de la fourniture de combustible et de charbon, ceci couvre le cas de la fourniture de combustible solide ou liquide, ou de la fourniture d'air, ou à la fois de la fourniture de combustible et d'air. 



   Dans la commande automatique des chaudières, on a déjà pro- posé de disposer un organe de commande fonctionnant sous l'effet d'une condition de la chaudière (par exemple un piston soulevé et abaissé automatiquement par les augmentations et les chutes de la pression de vapeur) et un organe commandé actionné par le premier et effectuant des variations résultantes dans l'action d'un ac-   cessoire   d'alimentation tel qu'un registre, un ventilateur à air, un mécanisme d'alimentation en combustible ou un appareil analogue 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dont le fonctionnement est une fonction du rendement final de la chaudière. 



   En combinaison avec ces organes de commande et commandé, on a proposé en outre de fournir un moyen grâce auquel la rela- tion entre le mouvement de l'organe commandé et celui de l'organe de commande n'est pas constante dans les limites de fonctionnement des dispositifs. On a par exemple proposé de communiquer le mou- vement d'un registre de sortie de carneau à un régulateur pour commander l'écoulement de la vapeur vers une machine à vapeur qui actionne un dispositif d'alimentation de combustible par   l'inter-   médiaire d'une came, et de   fournie   un moyen de régler la forme de la came en vue d'assurer la coordination voulue entre la position du registre et la vitesse d'alimentation de combustible aux   diffé-   rents réglages. 



   Dans l'appareil de commande perfectionné, il y a un organe de commande principal fonctionnant sous l'effet de la pression de vapeur ou d'une autre condition de la chaudière et un certain nombre d'organes commandés effectuant une variation dans un acces- soire d'alimentation, la position des organes commandés étant ré- glée par la position de l'organe de commande principal, et des moyens sont prévus grâce auxquels le mouvement donné à un organe commandé et correspondant à un mouvement donné de l'organe de com- mande principal peut être varié. L'invention consiste également en une forme perfectionnée de dispositif de commande d'alimentation utilisant des chaînes ou des câbles dont la longueur peut être mo- difiée et elle consiste en des moyens particuliers employés pour faire fonctionner l'organe de commande principal. 



   D ans la forme préférée de l'appareil, une série de chaînes ou de câbles sont reliés au dispositif de commande d'alimentation par un organe dont la position est une fonction de la pression de vapeur ou d'une autre condition de la   chaudière, (1)   sorte que lors- que l'organe se meut, des chaînes ou des câbles successifs entrent en action. Dans la description qui suit, la condition supposée de   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la chaudière est celle de la pression de vapeur et les accessoires décrits sont un registre de oarneau et un mécanisme d'alimenta- tion de combustible, mais l'invention n'est pas limitée à cette condition ou   à   ces accessoires   ou à   une combinaison quelconque particulière de   ceux-ci.   



   Le moyen de commande principal comprend un piston fonction- nant sous l'effet de la pression de vapeur et établi- de façon que la charge qu'il porte sous la forme d'un appareil de relais est équilibrée pour la pression de vapeur minima, de façon à produire une action très sensible. Le mécanisme -de relais comprend un mo- teur électrique porté par le piston et l'obligeant à recevoir une rotation continue, et il porte deux pignons coaxiaux dont l'un vient en prise, lorsqu'il s'élève ou retombe, avec un second pi- gnon faisant partie d'un train de roues coniques monté dans un coulisseau et faisant tourner un arbre pourvu d'une partie filetée engagée dans un écrou.

   Lorsque le piston se soulève, l'un des pignons fait tourner l'arbre dans un sens, ce qui l'oblige à se mouvoir vers le haut à travers l'écrou à cause du pas de vis, et lorsqu'il retombe, l'autre pignon fait tourner l'arbre en sens in- verse. Lorsque   le.. piston   vient au repos, la rotation de l'arbre entraîne finalement le pignon actionné hors de prise avec le pi- gnon porté par le piston. Le piston est commandé de préférence d' une manière connue par le fait qu'on l'oblige à venir en prise- avec une série successive de poids ou de maillons de chaîne et sous ce rapport il est bien certain qu'il n'est pas nouveau, d'une manière générale, d'employer un piston tournant de façon continue comme organe de commande fonctionnant sous l'effet d'une condition de la   chaudière.   



   Dans les dessins annexés qui représentent l'invention d'une manière schématique la fig. 1 représente en élévation la forme préférée de l'ap- pareil de commande principal à piston, dans lequel la position du piston est commandé automatiquement par la pression de vapeur dans 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la chaudière. la fig. 2 montre en élévation l'appareil supplémentaire de commande du registre, actionné par le piston de commande princi- pal. la fig. 3 représente en élévation l'appareil de commande supplémentaire destiné à l'alimentation du combustible et action- né   à   partir du piston de commande principal. 



   Si l'on se reporte à la fig. l.on voit un piston A se mou- vant dans un cylindre B rempli d'huile qui communique avec une chambre C contenant de l'eau au fond et de l'huile à la partie supérieure; la partie inférieure de cette chambre est reliée par un tuyau D à la chaudière. 



   Le piston porte à son extrémité supérieure un poids E qui est guidé dans des pièces de châssis a. Sur des rebords b de ce châssis sont montés une série de poids.1 qui sont placés librement et qui peuvent avoir des poids égaux ou variables et être placés à des distances égales ou inégales. Lorsque la différence de pression sur les deux faces du piston Al différence dépendant de la pression de la vapeur dans la chaudière dépasse le poids total du piston et du poids E, le piston s'élève jusqu'à ce qu'il ren- contre le poids inférieur F. Il s'arrête alors à moins que la pression de vapeur soit suffisante pour soulever ce poids, après quoi le piston   d'élève   davantage   jusqu'à,   ce   qu'il   rencontre le poids suivant et ainsi de suite. 



   La position du piston commande la position d'un câble de commande G et dans la forme de réalisation représentée ce câble est porté par un arbre H actionné par un moteur indépendant de telle fagon que le piston ne doit pas avoir une puissance   suffi-   sante pour faire fonctionner le câble mais agit comme un relais. 



   Le mécanisme de commande est établi comme suit: Un moteur l actionne au moyen d'engrenages conique Jl un arbre J et ce der- nier, par l'intermédiaire d'une vis sans fin J2 et d'une roue J3 de vis sans fin, maintient le piston constamment en rotation ; ceci   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 contribue à réduire au minimum les effets d'inertie due au frot-   tement.du   presse-étoupe et aux frottements analogue!. Pour per- mettre cette rotation sans rotation du poids E, on a prévu un pa- lier de butée El. 



   Au-dessus et en-dessous de la roue de vis sans fin J3 sont disposés des pignons J4 et J5 de diamètre égal. Ces pignons sont destinés à venir alternativement en prise avec des pignons H4 et H5 portés par des pignons coniques H6, H7 dont chacun vienten pri- se avec un pignon conique H3. Ces pignons coniques forment un train d'engrenages coniques et sont portés par une console   H2   qui glisse sur une tige de guidage K et à travers laquelle passe l'ar- bre H. Le pignon H6 est calé ou fixé par clavette sur l'arbre H et le pignon H7 est monté librement sur celui-ci; la partie supé- rieure de l'arbre est filetée et passe dans un écrou L et elle est reliée au câble G par un anneau à pivotement H1. 



   On supposera maintenant que le piston s'élève; le pignon J4 vient alors en prise avec le pignon H4 et l'arbre H est ainsi mis en rotation et   s'élevé   également par suite de son engagement dans l'écrou L. L'arbre H cesse de tourner lorsque le piston s'arrête dans sa montée parce que le pignon H4   s'élevé   de façon à se déga- ger du pignon J4. 



   Si le piston retombe, le pignon J5 vient en prise avec le pignon H5 et par l'intermédiaire des pignons coniques libres H7, H3, il actionne le pignon conique H6 en sens inverse ce qui oblige l'arbre H à descendre. Lorsque le piston cessé de descendre, 1' arbre H s'arrête parce que le pignon   H5   cesse   d'être   en prise avec le pignon   J5.   



   Le piston agit ainsi comme un relais réglant la position de l'arbre H et par conséquent du câble de commande G. 



   Le câble de commande principal G est relié d'une manière appropriée quelconque à un certain nombre de stations de commande supplémentaires. Le câble principal peut par exemple être relié à un arbre sur lequel sont montés un ertain nombre de câbles de commande supplémentaires qui se meuvent en même temps que le   câble?     @ 1 Il    

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de commande principal, et par l'emploi de poulies de dimensions variables, le mouvement peut être multiplié ou démultiplié. 



   Dans une station de commande supplémentaire, il y a un ap- pareil de commande qui suivant la présente invention peut être réglé indépendamment des autres commandes. On produit ce résultat en reliant le câble de commande supplémentaire M, fige 2, à une série de poids Q en nombre égal à ceux de l'appareil de commande principal et habituellement ou normalement disposés à la même distance l'un de l'autre si le câble M se meut à la même vitesse que le câble G, et à des distances correspondantes l'un de l'autre si le mouvement du câble est multiplié ou démultiplié. 



   Les poids sont reliés par des chaînes e et sont suspendus par des chaînes.1 à une console fixe 0; le câble M passe à travers cette console et à travers les poids et est relié à son extrémité   à   une   butée,±   qui est destinée à venir en prise par le dessous avec le poids   inférieur Q   et à soulever celui-ci. Lorsque le câble s'est déplacé suffisamment, les autres poids Q sont saisis à tour de rôle. Les poids   Q   sont reliés par des câbles ou chaînes R1, R2, R3, R4 à un levier à contrepoids S attaché au registre P d'un carneau T. 



   La longueur de chacune de ces chaînes Rl-R4 peut être réglée de façon que la position du registre correspondant à n'importe quelle surpression donnée de la vapeur peut être 'modifiée par sui- te de circonstances particulières telles que l'analyse des gaz du carneau; n'importe quel moyen approprié de réglage peut être em- ployé pour la longueur de la chaîne. 



   Pour la position représentée sur les dessins, le registre est complètement ouvert, le poids Inférieur Q, est sur le point d' être soulevé et la chaîne R4 est tendue; la longueur de la chaîne R4 peut toutefois être réglée indépendamment de l'appareil de com- mande principal et l'on peut ainsi faire varier la position du re- gistre. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Lorsque la butée m   s'élevé   pour amener les deux poids Q inférieurs en contact, la chaîne R4 devient lâche et le registre est commandé par le câble R3 qui devient alors tendu, et ainsi de suite pour d'autres positions. 



   L'appareil représenté à la fig. 3 des dessins pour la com- mande du combustible est semblable sous tous les rapports à celui antérieurement décrit sauf que les chaînes Rl-R4 sont reliées à un tambour U relié   à   un levier de rhéostat v par un câble.:9: pas- sant sur une   poulie.!   et portant un contrepoids w. Chaque rhéos- tat règle la vitesse d'un moteur ou d'un autre dispositif qui dé- termine la vitesse d 'alimentation en combustible dans chaque chaudière et de cette manière chaquernécstat peut au moyen des chaînes être mis dans n'importe quelle position désirée dépendant de celle donnée par l'appareil de commande principal. 



   On voit qu'en espagant convenablement les poids Q et en ré- glant les longueurs des câbles R ainsi qu'en prévoyant un nombre suffisant de poids et de câbles, on peut faire en sorte que la variabilité du fonctionnement de l'organe commandé, sous la dé- pendance de l'organe de commande, se rapproche (bien qu'en prati- que l'organe commandé se déplace par une série de   saccades)   de n'importe quelle courbe désirée (au lieu de la courbe sinusoïdale) et que d'une manière générale la courbe peut être facilement trans- formée ou modifiée dans n'importe quelle partie de sa longueur sans que cela affecte nécessairement la courbe en d'autres points.



   <Desc / Clms Page number 1>
 improvements to boilers and fireplaces.



   The present invention relates to appliances for the control of fireplaces and is particularly applicable, but not limited to, the control of the supply of fuel and air to a boiler or a battery of boilers, and it should stretch well. understood that where in this specification reference is made to the control of the supply of fuel and coal, this covers the case of the supply of solid or liquid fuel, or the supply of air, or both supply of fuel and air.



   In the automatic control of boilers, it has already been proposed to have a control member operating under the effect of a condition of the boiler (for example a piston raised and lowered automatically by the increases and decreases of the pressure of the boiler. steam) and a controlled member actuated by the former and effecting resulting variations in the action of a feed accessory such as a damper, air blower, fuel feed mechanism or the like

 <Desc / Clms Page number 2>

 whose operation is a function of the final output of the boiler.



   In combination with these actuators and controllers, it has further been proposed to provide a means whereby the relationship between the movement of the actuator and that of the actuator is not constant within the limits of. operation of the devices. For example, it has been proposed to communicate the movement of a flue outlet damper to a regulator for controlling the flow of steam to a steam engine which operates a fuel supply device via. a cam, and provides a means of adjusting the shape of the cam to ensure the desired coordination between the position of the damper and the rate of fuel feed at the various settings.



   In the improved control apparatus, there is a main controller operating under the effect of steam pressure or some other condition of the boiler and a number of controllers effecting a variation in an access. power supply, the position of the controlled members being regulated by the position of the main control member, and means are provided by which the movement given to a controlled member and corresponding to a given movement of the control member. main command can be varied. The invention also consists of an improved form of power control device using chains or cables the length of which can be varied and consists of particular means employed to operate the main control member.



   In the preferred form of the apparatus, a series of chains or cables are connected to the feed control device by a member whose position is a function of the steam pressure or other condition of the boiler, (1) so that when the organ moves, successive chains or cables come into action. In the following description, the assumed condition of @

 <Desc / Clms Page number 3>

 the boiler is the steam pressure boiler and the accessories described are a coil damper and a fuel feed mechanism, but the invention is not limited to this condition or to these accessories or to any combination particular of these.



   The main control means comprises a piston operating under the effect of the vapor pressure and so that the load which it carries in the form of a relay device is balanced for the minimum vapor pressure, so as to produce a very sensitive action. The relay mechanism comprises an electric motor carried by the piston and forcing it to receive a continuous rotation, and it carries two coaxial gears, one of which engages, when it rises or falls, with a second pinion forming part of a set of bevel wheels mounted in a slide and rotating a shaft provided with a threaded part engaged in a nut.

   When the piston rises, one of the pinions turns the shaft in one direction, which forces it to move upward through the nut because of the thread, and when it falls, the The other pinion rotates the shaft in the reverse direction. When the piston comes to rest, rotation of the shaft ultimately drives the driven pinion out of engagement with the pinion carried by the piston. The piston is preferably controlled in a known manner in that it is made to come into engagement with a successive series of weights or chain links and in this connection it is quite certain that it is not. Generally speaking, it is not new to employ a continuously rotating piston as a control member operating under the effect of a boiler condition.



   In the accompanying drawings which show the invention schematically, FIG. 1 shows in elevation the preferred form of the main piston control apparatus, in which the position of the piston is automatically controlled by the vapor pressure in

 <Desc / Clms Page number 4>

 Boiler. fig. 2 shows in elevation the additional damper control unit, actuated by the main control piston. fig. 3 shows in elevation the additional control apparatus intended for the supply of fuel and actuated from the main control piston.



   If we refer to fig. We see a piston A moving in a cylinder B filled with oil which communicates with a chamber C containing water at the bottom and oil at the top; the lower part of this chamber is connected by a pipe D to the boiler.



   The piston carries at its upper end a weight E which is guided in frame parts a. On the edges b of this frame are mounted a series of weights.1 which are placed freely and which may have equal or varying weights and be placed at equal or unequal distances. When the pressure difference on the two faces of the piston Al, the difference depending on the pressure of the steam in the boiler, exceeds the total weight of the piston and the weight E, the piston rises until it meets the lower weight F. It will then stop unless there is sufficient vapor pressure to lift that weight, after which the piston raises more until it meets the next weight and so on.



   The position of the piston controls the position of a control cable G and in the embodiment shown this cable is carried by a shaft H actuated by an independent motor in such a way that the piston does not have to have sufficient power to. operate the cable but acts as a relay.



   The control mechanism is established as follows: A motor l operates by means of bevel gears Jl a shaft J and the latter, by means of a worm screw J2 and a worm wheel J3 , keeps the piston constantly rotating; this @

 <Desc / Clms Page number 5>

 helps to minimize the effects of inertia due to the friction of the stuffing box and the like !. To allow this rotation without rotation of the weight E, a stop bearing El is provided.



   Above and below the worm wheel J3 are gears J4 and J5 of equal diameter. These pinions are intended to come into engagement alternately with pinions H4 and H5 carried by bevel pinions H6, H7, each of which comes into engagement with a bevel pinion H3. These bevel gears form a bevel gear train and are carried by a console H2 which slides on a guide rod K and through which the shaft H. passes. The pinion H6 is wedged or fixed by key on the shaft. H and the pinion H7 is freely mounted on it; the upper part of the shaft is threaded and passes through a nut L and it is connected to the cable G by a swivel ring H1.



   We will now assume that the piston rises; the pinion J4 then engages with the pinion H4 and the shaft H is thus rotated and also raised as a result of its engagement in the nut L. The shaft H stops rotating when the piston stops in its rise because the pinion H4 is raised so as to disengage from the pinion J4.



   If the piston drops back, pinion J5 engages pinion H5 and via free bevel pinions H7, H3, it actuates bevel pinion H6 in the opposite direction which forces shaft H to descend. When the piston stops descending, the shaft H stops because the pinion H5 ceases to mesh with the pinion J5.



   The piston thus acts as a relay regulating the position of the shaft H and consequently of the control cable G.



   The main control cable G is connected in any suitable way to a number of additional control stations. The main cable can for example be connected to a shaft on which are mounted a number of additional control cables which move at the same time as the cable? @ 1 He

 <Desc / Clms Page number 6>

 main control, and by the use of pulleys of variable dimensions, the movement can be multiplied or reduced.



   In an additional control station there is a control device which according to the present invention can be set independently of the other controls. This is achieved by connecting the additional control cable M, pin 2, to a series of weights Q in number equal to those of the main control device and usually or normally arranged at the same distance from each other. if the cable M moves at the same speed as the cable G, and at corresponding distances from each other if the movement of the cable is multiplied or multiplied.



   The weights are connected by chains e and are suspended by chains. 1 from a fixed bracket 0; the cable M passes through this console and through the weights and is connected at its end to a stopper, ± which is intended to engage from below with the lower weight Q and to lift the latter. When the cable has moved sufficiently, the other Q weights are entered in turn. The Q weights are connected by cables or chains R1, R2, R3, R4 to a counterweight lever S attached to the register P of a flue T.



   The length of each of these R1-R4 chains can be adjusted so that the position of the register corresponding to any given steam overpressure can be altered by particular circumstances such as gas analysis. flue; any suitable means of adjustment may be employed for the length of the chain.



   For the position shown in the drawings, the damper is fully open, the Lower weight Q, is about to be lifted and the chain R4 is tensioned; however, the length of chain R4 can be adjusted independently of the main control unit and the register position can thus be varied.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   When the stopper m is raised to bring the two lower Q weights into contact, the chain R4 becomes loose and the register is controlled by the cable R3 which then becomes taut, and so on for other positions.



   The apparatus shown in FIG. 3 of the drawings for the fuel control is similar in all respects to that previously described except that the chains Rl-R4 are connected to a drum U connected to a rheostat lever v by a cable.: 9: passing. on a pulley.! and carrying a counterweight w. Each rheostat regulates the speed of an engine or other device which determines the speed of fuel supply to each boiler and in this way each rheostat can by means of the chains be put in any desired position. depending on that given by the main control unit.



   It can be seen that by suitably spacing the weights Q and by adjusting the lengths of the cables R as well as by providing a sufficient number of weights and cables, it is possible to ensure that the variability of the operation of the controlled component, under the control of the control member, approaches (although in practice the controlled member moves by a series of saccades) to any desired curve (instead of the sinusoidal curve) and that in general the curve can be easily transformed or modified in any part of its length without necessarily affecting the curve at other points.


    

Claims (1)

Il va de soi que l'invention n'est pas limitée aux détails exacts représentés et décrits mais comprend les modifications qui rentrent dans le cadre du résumé qui suit: RESUME. It goes without saying that the invention is not limited to the exact details shown and described but includes the modifications which come within the scope of the following summary: SUMMARY. L'invention concerne: i.- Un appareil pour commander des foyers de chaudières, com- portant un organe de commande principal fonctionnant sous l'effet de la pression de vapeur ou d'une autre condition de la chaudière, <Desc/Clms Page number 8> et un certain nombre d'organes commandés effectuant une variation dans un accessoire d'alimentation ou de conduite, la position de ces organes commandés étant réglée par la position de l'organe de commande principal, dans lequel on a prévu un moyen de faire en sorte que le mouvement imprimé à n'importe lequel des organes commandés, en correspondance avec un mouvement donné de l'organe de commande principal, puisse être varié. The invention relates to: i. An apparatus for controlling hotplates of boilers, comprising a main control member operating under the effect of steam pressure or other condition of the boiler, <Desc / Clms Page number 8> and a certain number of controlled members effecting a variation in a supply or driving accessory, the position of these controlled members being regulated by the position of the main control member, in which there is provided a means of making in so that the movement imparted to any of the controlled members, in correspondence with a given movement of the main controller, can be varied. 2. - Un appareil pour commander des foyers de chaudières, dans lequel un organe qui se meut de quantités qui sont fonctions de la pression de la chaudière ou d'une autre condition de la chau- dière est relié à un dispositif de commande principal par un cer- tain nombre de chaînes ou de câbles de façon que lorsque l'organe se meut, des chaînes ou des câbles successifs entrent en action. 2. - An apparatus for controlling hotplates of boilers, in which an organ which moves in quantities which are functions of the pressure of the boiler or of another condition of the boiler is connected to a main control device by a certain number of chains or cables so that when the organ moves, successive chains or cables come into action. 3.- Un appareil pour commander des foyers de chaudières dans lequel un organe de commande principal qui est amené à se mouvoir de quantités qui sont fonction de la pression de vapeur ou d'une autre condition de la chaudière communique son mouvement à une série de poids suspendus à un support fixe l'un au-dessus de l'autre et reliés l'un à l'autre par des chaînes ou des câbles. 3.- An apparatus for controlling hotplates of boilers in which a main control member which is caused to move in quantities which are a function of the steam pressure or of another condition of the boiler communicates its movement to a series of weights suspended from a fixed support one above the other and connected to each other by chains or cables. 4. - Un appareil pour commander des foyers de chaudières dans lequel un organe relié à un organe de commande principal vient successivement en prise avec une série de poids qui sont reliés par des chaînes ou des câbles à un dispositif de commande d'alimen- tation de façon que lorsque des poids successifs sont amenés en prise, des c haines ou des câbles successifs entrent en action. 4. - An apparatus for controlling furnaces of boilers in which a member connected to a main control member successively engages a series of weights which are connected by chains or cables to a supply control device so that when successive weights are brought into engagement, successive chains or cables come into action. 5. - Un appareil pour la commande de foyers de chaudières, selon 4, dans lequel on prévoit des moyens de régler la longueur des chaînes ou des câbles. 5. - An apparatus for controlling hotplates of boilers, according to 4, in which means are provided for adjusting the length of the chains or cables. 6. - Un appareil du type indiqué pour la commande de chaudiè- res et des foyers, renfermant un organe mobile fonctionnant sous l'effet d'une condition de la chaudière, cet organe portant un moteur au moyen duquel un organe de commande principal est mis po- sitivement en fonctionnement d'une manière semblable au mouvement de l'organe. <Desc/Clms Page number 9> 6. - An apparatus of the type indicated for the control of boilers and fireplaces, containing a movable member operating under the effect of a condition of the boiler, this member carrying a motor by means of which a main control member is positively put into operation in a manner similar to the movement of the organ. <Desc / Clms Page number 9> 7.- Un appareil du type indiqué, pour la commande de chau- dières et de foyers, dans lequel un piston fonctionnant sous 1' effet d'aune condition de la chaudière est mis continuellement en rotation et porte un mécanisme de transmission pour actionner 1' organe de commande principal, ce mécanisme passant automatiquement hors de prise pour l'actionnement avec l'organe de commande lors- que le piston vient au repos. 7.- An apparatus of the type indicated, for the control of boilers and fireplaces, in which a piston operating under the effect of a condition of the boiler is continuously rotated and carries a transmission mechanism for actuating 1 'main control member, this mechanism automatically passing out of engagement for actuation with the control member when the piston comes to rest. 8. - Un appareil du type indiqué pour la commande de chau- dières et de foyers, dans lequel un piston fonctionnant sous lier- fet d'une condition de la chaudière porte des roues dentées paral- lèles actionnées indépendamment qui, lorsqu'elles sont déplacées axialement, viennent en prise avec une roue faisant partie d'une paire de roues dentées reliées ensemble par un train de roues den- tées coniques en couronne, l'une des roues dentées coniques étant fixée par clavette sur un arbre fileté qui est en prise avec un écrou fixe et est obligé de se mouvoir en synchronisme avec les mouvements du piston, en substance comme ci-dessus décrit. 8. - An apparatus of the type indicated for the control of boilers and fireplaces, in which a piston operating under a condition of the boiler carries independently operated parallel toothed wheels which, when they are axially displaced, engage with a wheel forming part of a pair of toothed gears connected together by a set of crown bevel gears, one of the bevel gears being keyed to a threaded shaft which is in taken with a fixed nut and is forced to move in synchronism with the movements of the piston, substantially as described above. 9.- Un appareil selon 6, dans lequel l'organe de commande principal est actionné par un moteur électrique porté par un pis- ton dont la position est réglée par la pression de vapeur ou une autre grandeur de commande. 9.- An apparatus according to 6, in which the main control member is actuated by an electric motor carried by a piston, the position of which is regulated by the vapor pressure or another control quantity. 10.- Dans un appareil de commande de chaudière, la combi- naison d'un piston fonctionnant sous l'effet de la pression de vapeur et pouvant tourner par rapport à un coulisseau destiné à s'élever et à descendre avec le piston} d'un arbre d'actionnement porté par ce coulisseau pour faire tourner continuellement le pis- ton et d'un moyen actionné par la rotation du piston pour faire mouvoir un organe de commande en concordance avec l'élévation et la descente du piston. 10.- In a boiler control unit, the combination of a piston operating under the effect of steam pressure and being able to rotate with respect to a slide intended to rise and fall with the piston} d an actuator shaft carried by this slider to continuously rotate the piston and a means actuated by the rotation of the piston to move an actuator in accordance with the rise and fall of the piston.
BE355216D BE355216A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE355216A true BE355216A (en)

Family

ID=29511

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE355216D BE355216A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE355216A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE355216A (en)
WO1986006812A1 (en) Device for regulating or varying the rotation angle of a control shaft of a valve or gate
FR2868460A1 (en) MECHANISM FOR MANEUVERING A DOOR, USE OF A BRAKE IN SUCH A MECHANISM AND METHOD OF CONTROLLING A MOTOR TORQUE IN SUCH A MECHANISM
FR2785690A1 (en) Control element arrangement for automated vehicle coupling e.g. automated gearbox of braking system, has compensation force arrangement, and adapter that adapts control element arrangement to varying operating conditions
EP0452187B1 (en) Hydraulic automatic injection advance device
BE513510A (en)
FR2617740A1 (en) Cone crusher
EP1801017B1 (en) Installation for filling containers comprising a height-adjustment element
CH132690A (en) Constant compression combustion engine.
BE450725A (en)
BE474298A (en)
CH409293A (en) Training device and use of this device
CH348671A (en) Controlled action winding-unwinding machine
CH226977A (en) Tube shrinking machine.
CH299166A (en) Internal combustion engine group.
BE390211A (en)
BE473763A (en)
FR2697482A1 (en) Speed regulation process for self-propelled vehicle, e.g. railway vehicle - involves using measured speed to determine optimum settings for motor, clutch slip and braking
BE371961A (en)
CH215718A (en) Device for controlling the upper rollers of multiple reciprocating saws with vertical frame and lower feed rollers.
FR2529305A1 (en) COMBUSTION CONTROL SYSTEM
BE452965A (en)
BE389330A (en)
BE364628A (en)
BE431831A (en)