BE348049A - - Google Patents

Info

Publication number
BE348049A
BE348049A BE348049DA BE348049A BE 348049 A BE348049 A BE 348049A BE 348049D A BE348049D A BE 348049DA BE 348049 A BE348049 A BE 348049A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ore
oven
roasting
partition
partitions
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE348049A publication Critical patent/BE348049A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F27FURNACES; KILNS; OVENS; RETORTS
    • F27BFURNACES, KILNS, OVENS OR RETORTS IN GENERAL; OPEN SINTERING OR LIKE APPARATUS
    • F27B7/00Rotary-drum furnaces, i.e. horizontal or slightly inclined

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Muffle Furnaces And Rotary Kilns (AREA)
  • Manufacture And Refinement Of Metals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "FOUR A TAMBOUR   TOURNANT   TOUR LE GRILLAGE DE MINERAIS SULFURES 
 EMI1.1 
 ET DE MATIERES SIMILAIRES." 
Le grillage de composés sulfurés, par exemple de pyrites de fer à l'état de fine division dans les fours à tambour tour- nant, est connu depuis longtemps. Comme ce grillage n'était pas satisfaisant, on a perfectionne les fours et les perfectionne- ments consistent en partie dans les divers modes de guidage de la matière et dans les divers modes de circulation de l'air de combustion. 



   Toutes les formes de fours jusqu'ici proposées ou construi- tes comportent toutefois l'inconvénient que la matière passe trop rapidement a travers le four. En conséquence, si on réussis sait, par une disposition constructive de sûreté de fonotion- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 suffisante, à plonger le temps pendant lequel la particule dans la chambre du four en contact avec l'air de grillage, cela Cons- /progrès,tituerait un autre considéable dans la possibilité   d'utilise-   tion du four à tambour tournant. 



   La description suivante permet de se rendre compte que ce résultst est obtenu du fait que l'on donne su four à tambour une construction-telle qu'il constitue en quelque sorte un four mé- canique pour le grillage de plusieurs étages, de construction connue, incliné de   90 ,   et il est évident que dans cette   dispo   aition, le four tubulaire tournant peut être monté parfaitement horizontal ou recevoir une certaine inclinaison dans l'une ou l'autre direction. 



   Les dessins d-joints   représentât   à titre   d'exemple ,   diver- ses formes d'exécution de l'invention. 



   La fig.l est une coupe longitudinale et la fig.2 une coupe transversale suivant la ligne X-X' de la   fig.l,   d'une forme d'éxé- cution du four. Le tambour a garni de matière réfractaire est monté sur des galets et est actionné au moyen d'une circulaire dentée ou d'un élément équivalent. Sur une des extrémités est monté un capuchon   fige '6   portant l'admission c de minerai et l'é- vacustion d des gaz, sert de fermeture, tandis que sur l'autre extrémité un couvercle fixe e avec évacuation f de minerai cons- titue la fermeture. L'intérieur du four est subdivisé en plusieurs chambres de grillage (cinq par exemple), au moyen de cloisons verticales h qui sont rigidement reliées a la paroi latérale du four.

   Chacune de ces chambres de grillage comporte une paroi la- tersale w s'inclinant vers la paroi ou cloison verticale h de sor- te que le minerai peut glisser en direction de cette cloison. 



   Juste devant les cloisons et sur la paroi laterale du four est montée une couronne d'organes d'entraînement k qui saississent le minerai, le soulèvent dans la rotation et le laissent ensuite tomber sur les saillies ou guides n de forme désirée quelconque prévis sur les cloisons, entre lesquelles il descend et entre ain- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 si en contact intime et fréquent avec l'air de grillage. L'air de grillage peut être introduit de préférence sous forme d'air ré-   frigérant   dans le support creux g et en sort par les cuvertures i dans chaque chambre de grillage, pour passer d'une chambre à l'autre comme gaz de grillage par les ouvertures p des cloisons jusqu'à la sortie d des gaz. 



   En vue du contrôle, chaque chambre comporte une porte de ser- vice m. Chaque cloison possède une plus grande ouverture centrale r par laquelle le minerai peut passer d'une chambre a l'autre. 



   2ar ces ouvertures centrales r passe un support creux refroi- di g,qui est monté de manière à être axialement mobile dans les fermetures   fixes b   et c, et qui ne participe donc pas à la rota- tion du four. Sur ce   support   et devant chaque ouverture de cloi-   son r,   sont disposées des glissières obliques o, qui, au déplace- ment du   support   en direction axiale a l'aide du volant à main n et de la   vis v   peuvent être rapprochées ou écartées des ouvertures r, de façon à pouvoir régler le passage de minerai.   Plus   les glis- sières o sont tirées dans les chambres entre les saillies n et plus est grande la quantité de minerai qui, lors du glissement, tombe par la saillie n sur les glissières et passe dane la cham- bre adjointe;

   inversement plus les glissières sont déplacées hors de la portée du minerai qui tombe, vers la cloison, et moins est grande la quantité de minerai qu'elles peuvent recueillir et trans- porter dans la chambre suivante. 



   Par réglage des glissières à l'aide du support déplaçable g, on peut donc régler la quantité de minerai qui passe d'une chem- bre à l'autre et en conséquence, la durée de temps pendant la- quelle le minerai reste soumis à l'action de l'air de grillage. 



   Le réglage peut évidemment aussi se faire par changement de la position inclinée des glissières ou d'autres manière, et si nécessaire indépendamment pour chaque chambre. 



   Une autre forme d'exécution du four est représentée aux fig. 



  3 et 4. La   fig.3   est une coupe longitudinale partielle du four et la fig. 4 une coupe tranversale suivant la ligne Y-Y' de la fig.3. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La disposition du four est la même que dans les   fig.i   et 2 mais dans ce cas,   les   saillies sont en forme de spirale ]il qui sont montées sur la   cloison h,   et qui sont encore pourveus des saillies 1 sur lesquelles le minerai s'écoule lors de la rota- tion, la couronne des organes d'entraînemnt k n'existe qu'en partie; elle passe ensuite dans les saillies 1 sur les spirales. 



   Le minerai passe sur les spirales, s'écoule en partie sur les saillies q, est progressivement soulevé par les spirales jusqu'au milieu de la cloison et passe sur la glissière o et de là à travers les ouvertures r, dans la chambre suivante. 



   L'air passe du support creux à travers les ouvertures! situées encre les spirales, en pénétrant dans la pluie de mine- rai. 



   Les fig. 5 et 6 représentent une troisieme forme d'exécu- tion du four. La fig.5 est une coupe longitudinale du four. 



   La fig. 6 une coupe tranversale suivant la ligne Z-Z' de la   fig.5.   Cette forme d'exécution diffère des formes de four jus- qu'ici décrites du fait que les cloisons h1 sont montées sur   deux'ou   plusieurs supports creux g1 rigidement montés dans les fermetures de four fixes b et c. Le reste de la disposition du four peut ressembler à celle déjà décrite dans les autres formes d'exécution. 



   Les organes d'entraînement k forment autour des cloisons fixes une couronne et se trouvent sur l'anneau 1 prévu sur la paroi latérale du four et tournant conjointement cet anneau entourant les cloisons   fixes e   avec un certain jeu et empêchant un passage non réglé du minerai d'une chambre à l'autre. 



   Dans les cloisons fixe h1on donne au dispositif pour le passage du minerai et son réglage, une forme un peu differente. 



   Les glissières o1 se trouvent dans ce cas non pas sur un support commun, mais sont insérés à travers des rainures r1 élargies latéralement et prévues dans   chaque   cloison fixe hl. 



   Le déplacement latéral dans les rainures r1 permet de ré- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   gler   la quantité de minerai qui peut passer sur les glissières et ce de la manière suivante. Dans leur rotation sur le côté du four où ils s'élèvent, les organes d'entraînement k soulè- vent le minerai et le laissent retomber pour la plus grande par- tie sur le même c6té entre les saillies ou similaires. Si on dé- place en conséquence les glissières o1 plus fortement sur ce cô- té ou   ruselle   la plus grande quantité de minerai, une grande quantité de minerai sur les glissières et glisse dans la chambre voisine et inversement. Il est évidemment que dans ce cas, le déplacement des glissières ne peut se faire que par les portes m de chaque chambre et cela, indépendamment pour chaque glissière. 



   Le fonctionnement est le même pour toutes les formes   d'axe-   cution. Le minerai est introduit dans le four par la trémie de charge c de manière réglée et passe dans la première chambre. 



   Lors de la rotation du four il glisse sur la paroi inclinée du four pour venir à la portée des organes d'entraînement k qui le soulèvent. Après une certaine ascension le minerai quitte l'orga- ne d'entraînement et tombe sur les saillies ou spirales n ou n1 de la cloison tournante ou fixe h ou h1pour descendre entre les sail- lies, etc.. en entrant dans ce mouvement en contact avec l'air de grillage qui sort du support creux ± ou des supports creux g1, ou avec les gaz de grillage sortant par les ouvertures , ou p1, en étant fortement oxydé. L'air de grillage est introduit sur un cô- té dans le ou les supports creux en quantité convenable et sort par les ouvertures 1. Les gaz de grillage quittent le four en d. 



   Le minerai est traité dans le four jusqu'à ce qu'il ait at- teint le degré de grillage désiré et le quitte par f. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "ROTATING DRUM OVEN TURNS THE SULPHIDE ORE GRILLING
 EMI1.1
 AND SIMILAR MATERIALS. "
The roasting of sulfur compounds, for example finely divided iron pyrites in rotary drum furnaces, has long been known. As this roasting was not satisfactory, the furnaces have been improved and the improvements consist in part in the various modes of guiding the material and in the various modes of circulation of the combustion air.



   All the forms of furnaces heretofore proposed or constructed, however, have the disadvantage that the material passes through the furnace too quickly. Consequently, if one succeeds knows, by a constructive provision of func-

 <Desc / Clms Page number 2>

 sufficient, to immerse the time during which the particle in the oven chamber in contact with the roasting air, this would constitute a considerable further step in the possibility of using the rotary drum oven.



   From the following description it can be seen that this result is obtained from the fact that the drum oven is given a construction such that it constitutes, in a way, a mechanical oven for the roasting of several floors, of known construction. , inclined 90, and it is obvious that in this arrangement, the rotating tube furnace can be mounted perfectly horizontal or receive a certain inclination in one or the other direction.



   The accompanying drawings show, by way of example, various embodiments of the invention.



   Fig. 1 is a longitudinal section and Fig. 2 a cross section along the line X-X 'of Fig. 1, of an embodiment of the oven. The drum lined with refractory material is mounted on rollers and is actuated by means of a toothed ring or the like. On one end is mounted a fixed cap '6 carrying the inlet c of ore and the exhaust d of gases, serves as a closure, while on the other end a fixed cover e with outlet f of ore cons- titled closure. The interior of the oven is subdivided into several roasting chambers (five for example), by means of vertical partitions h which are rigidly connected to the side wall of the oven.

   Each of these roasting chambers has a side wall w inclining towards the vertical wall or partition h so that the ore can slide in the direction of this partition.



   Just in front of the partitions and on the side wall of the furnace is mounted a ring of drive members k which grip the ore, lift it in the rotation and then let it fall on the projections or guides n of any desired shape provided on the partitions, between which it descends and thus enters

 <Desc / Clms Page number 3>

 if in intimate and frequent contact with the roasting air. The roasting air can be introduced preferably as cooling air into the hollow support g and leaves it through the openings i into each roasting chamber, to pass from one chamber to the other as roasting gas. through the openings p in the partitions up to the gas outlet d.



   For control purposes, each room has a service door m. Each partition has a larger central opening r through which ore can pass from one chamber to another.



   2ar these central openings r passes a cooled hollow support, which is mounted so as to be axially movable in the fixed closures b and c, and which therefore does not participate in the rotation of the oven. On this support and in front of each partition opening r, are arranged oblique guides o, which, when moving the support in the axial direction using the handwheel n and the screw v can be moved closer or apart. openings r, so as to be able to regulate the passage of ore. The more the slides o are drawn into the chambers between the projections n, the greater the quantity of ore which, during the sliding, falls through the projection n onto the slides and passes through the adjoining chamber;

   conversely, the more the slides are moved out of the reach of the falling ore, towards the partition, the less is the quantity of ore that they can collect and transport to the next chamber.



   By adjusting the slides using the movable support g, it is therefore possible to adjust the quantity of ore which passes from one chamber to another and consequently, the length of time during which the ore remains subjected to the action of the roasting air.



   The adjustment can obviously also be done by changing the inclined position of the slides or in other ways, and if necessary independently for each chamber.



   Another embodiment of the oven is shown in FIGS.



  3 and 4. Fig.3 is a partial longitudinal section of the oven and fig. 4 a cross section along the line Y-Y 'of fig.3.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The arrangement of the furnace is the same as in fig.i and 2 but in this case the projections are in the form of a spiral] il which are mounted on the partition h, and which are still provided with the projections 1 on which the ore s 'flows during rotation, the crown of the drive members k only partially exists; it then passes through the projections 1 on the spirals.



   The ore passes over the spirals, partly flows over the protrusions q, is gradually lifted by the spirals to the middle of the partition and passes over the slide o and from there through the openings r, into the next chamber.



   The air passes from the hollow holder through the openings! located in the spirals, penetrating in the rain of ore.



   Figs. 5 and 6 represent a third embodiment of the furnace. Fig.5 is a longitudinal section of the oven.



   Fig. 6 a transverse section along the line Z-Z 'of fig.5. This embodiment differs from the furnace shapes heretofore described in that the partitions h1 are mounted on two or more hollow supports g1 rigidly mounted in the fixed furnace closures b and c. The rest of the arrangement of the furnace may resemble that already described in the other embodiments.



   The drive members k form a ring around the fixed partitions and are located on the ring 1 provided on the side wall of the furnace and jointly rotating this ring surrounding the fixed partitions e with a certain clearance and preventing an unregulated passage of the ore from one room to another.



   In the fixed partitions, the device for the passage of the ore and its adjustment is given a slightly different form.



   The slides o1 are in this case not on a common support, but are inserted through grooves r1 widened laterally and provided in each fixed partition hl.



   The lateral displacement in the grooves r1 makes it possible to

 <Desc / Clms Page number 5>

   slide the quantity of ore that can pass on the slides as follows. As they rotate to the side of the kiln where they rise, the driving members k lift the ore and drop it for the most part on the same side between the protrusions or the like. If we consequently move the slides o1 more strongly on this side or lane the greater quantity of ore, a large quantity of ore on the slides and slides into the neighboring chamber and vice versa. Obviously, in this case, the slideways can only be moved through the doors m of each room and that independently for each slide.



   The operation is the same for all forms of axis. The ore is introduced into the furnace through the loading hopper c in a regulated manner and passes into the first chamber.



   When the oven rotates, it slides on the inclined wall of the oven to come within the reach of the drive members k which lift it. After a certain ascent the ore leaves the drive organ and falls on the projections or spirals n or n1 of the revolving or fixed partition h or h1 to descend between the protrusions, etc., entering this movement by contact with the roasting air which leaves the hollow support ± or the hollow supports g1, or with the roasting gases exiting through the openings, or p1, being strongly oxidized. The roasting air is introduced on one side into the hollow support (s) in a suitable quantity and exits through openings 1. The roasting gases leave the oven at d.



   The ore is processed in the kiln until it has reached the desired degree of roasting and leaves it at f.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

Four à tambour tournant pour le grillage de minerai sulfures et autres matières sulfurées, constitué par un espace divisé en compartiments par des cloisons verticales avec ouvertures de pas- sage, ce four comportant les caractéristiques ci-aprks- 1) Les cloisons verticales sont pourvues de saillies, de ner- @ <Desc/Clms Page number 6> vures, de guides, etc.., entre lesquels le minerai s'écoule lors de la rotation du four à tambour et entre ainsi en contact inti- me avec l'air de grillage amené. Rotating drum furnace for roasting sulphide ore and other sulphurous matter, consisting of a space divided into compartments by vertical partitions with passage openings, this furnace having the following characteristics. 1) The vertical partitions are provided with protrusions, ner- @ <Desc / Clms Page number 6> Vures, guides, etc., between which the ore flows during the rotation of the drum kiln and thus comes into intimate contact with the supplied roasting air. 2) Les saillies, guides, nervures, etc, sont disposés en spi- rales sur les cloisons, de sorte que le minerai est soulevé pro- gressivement jusqu'à une ouverture de passage centrale de la cloi- son par laquelle il passe dans le compartiment de grillage suivant. 2) The protrusions, guides, ribs, etc., are arranged in spirals on the partitions, so that the ore is gradually lifted up to a central passage opening of the partition through which it passes into the next toasting compartment. 3) Devant chaque cloison verticale d'un compartiment de gril- lage est montée une couronne d'organe d'entraînement qui soulèvent le minerai et le laisse tomber d'une certaine hauteur entre les saillies, etc., de la cloison. 3) In front of each vertical partition of a grilling compartment there is mounted a crown of driving members which lifts the ore and lets it fall from a certain height between the protrusions, etc., of the partition. 4) Les cloisons verticales du four, avec les saillies, etc., du four, sont fixes et sont établies sur un ou plusieurs supporte (depréférence creux) montés rigidement dans les fermetures de bout du four. 4) The vertical oven walls, with protrusions, etc., of the oven, are fixed and are established on one or more supports (preferably hollow) rigidly mounted in the end closures of the oven. 5) Dans les cloisons fixes sont prévues des glissières qui peuvent être déplacées latéralement dans des rainures et qui font passer le minerai d'un compartiment de grillage dans l'autre. 5) In the fixed partitions are provided guides which can be moved laterally in grooves and which pass the ore from one screen compartment to the other. 6) Les ouvertures de passage pour le minerai sont prévues dans le centre de chaque cloison verticale et le passage de mine- rai par ces ouvertures se fait au moyen de glissières inclinées, le cas échéant réglables, qui sont montées sur un support creux axialement déplaçable et qui peuvent être déplacées avec ce sup- port. 6) The passage openings for the ore are provided in the center of each vertical partition and the passage of the mine through these openings is made by means of inclined guides, if necessary adjustable, which are mounted on a hollow support axially movable and which can be moved with this support. RESUME. ABSTRACT. On donne au four à tambour une construction telle qu'il cons- titue en quelque sorte un four mécanique pour le grillage de plu- sieurs étages, de construction connue, incliné de 90 , et il est évident que dans cette disposition, le four tubulaire tournant peut être monté parfaitement horizontal ou recevoir une certaine inclinaison dans l'ne ou l'autre direction. The drum kiln is given a construction such that it constitutes in a way a mechanical kiln for roasting several floors, of known construction, inclined 90, and it is obvious that in this arrangement, the tubular kiln turntable can be mounted perfectly horizontal or receive a certain inclination in either direction. @ @
BE348049D BE348049A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE348049A true BE348049A (en)

Family

ID=23610

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE348049D BE348049A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE348049A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1105255A (en) Desulfurization lance for cast iron or steel
FR2476289A1 (en) LOADING DEVICE FOR TANK OVENS
WO2011065513A1 (en) Material segregation apparatus for blast furnace top bunker
BE348049A (en)
FR2690736A1 (en) Muffle furnace assembly for soldering.
JP2008544082A (en) Blast furnace charging device and distribution chute
CA1323756C (en) Oxygen discharge nozzle
SU1502926A1 (en) Drum furnace for burning sulphur
FR2961294A1 (en) Air supply mouth for air-conditioned room, has air supply section supported by body and including air regulation device to control fresh airflow provided by air supply section in space of air-conditioned room
CH94430A (en) Mobile sole for bakery ovens.
FR2518726A1 (en) ROTARY OVEN FOR THE MANUFACTURE OF PLASTERS
BE564741A (en)
US796856A (en) Furnace.
US310026A (en) William h
BE818113A (en) Cooling appts. for cement clinker - with internal elevator compartments and chicanes in the cooling chambers
BE438765A (en)
BE537808A (en)
US414556A (en) Rotary puddling-furnace
US760495A (en) Furnace for melting metals.
EP1231441B1 (en) A device suitable for drying bulk goods
LU88628A1 (en) Device for manufacturing a low sulfur iron sponge
US797584A (en) Ore-roasting furnace.
BE349067A (en)
FR2660593A1 (en) ROTOMOLDING OVEN.
WO2000073515A1 (en) Method for producing liquid metal from pre-reduced particles and smelting device coupled to a heat treatment furnace by a particle transfer device