BE340386A - - Google Patents

Info

Publication number
BE340386A
BE340386A BE340386DA BE340386A BE 340386 A BE340386 A BE 340386A BE 340386D A BE340386D A BE 340386DA BE 340386 A BE340386 A BE 340386A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
briquettes
oven
furnace
press
handling
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE340386A publication Critical patent/BE340386A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10LFUELS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NATURAL GAS; SYNTHETIC NATURAL GAS OBTAINED BY PROCESSES NOT COVERED BY SUBCLASSES C10G, C10K; LIQUEFIED PETROLEUM GAS; ADDING MATERIALS TO FUELS OR FIRES TO REDUCE SMOKE OR UNDESIRABLE DEPOSITS OR TO FACILITATE SOOT REMOVAL; FIRELIGHTERS
    • C10L5/00Solid fuels
    • C10L5/02Solid fuels such as briquettes consisting mainly of carbonaceous materials of mineral or non-mineral origin

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental & Geological Engineering (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Manufacture And Refinement Of Metals (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention concerne les opérations métallurgiques telles que la production de métaux, d'oxy- des métalliques ou d'autres composés de métaux et elle a pour objet certains perfectionnements apportés à ces opérations. 



   Elle vise, plus particulièrement, un mode de manutention de briquettes ( telles que briquettes de combustible, de combustible et de minerai, ou de minerai) dans des opérations métallurgiques pour la production de "   MODE   DE MANUTENTION' DE BRIQUETTES POUR L'ALIMENTATION   DE FOURS METALLURGIQUES u   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 métaux, oxydes métalliques ou autres composés de métaux. 



   L'invention envisage spécialement certains perfectionne- ments apportés à la manutention de briquettes préalable- ment   à   leur introduction sur la grille, ou sole, mobile d'un four métallurgique. A cet égard, elle vise un mode de préparation, de séchage et d'introduction de briquettes dans un four métallurgique à marche progressive. Elle convient particulièrement pour la production de zinc métallique, ou d'oxyde de zinc, ou d'oxyde de zinc plombé, dans des foursmécaniques du type à grille mobile où la charge est constituée, en totalité ou en partie, par des briquettes. 



   Dans les brevets des Etats-Unis Singmaster, - Breyer et Bruce, Nos   1.322.142   et 1.322.143, en date du 
18 Novembre 1919, sont décrites des opérations métallur- giques dans lesquelles des oxydes ou d'autres composés de métaux ( tels qu'oxyde de zinc, oxyde de zinc plombé, etc.) sont produits en partant d'une charge constituée en tout ou en partie par des briquettes, supportée sur une grille perforée en mouvement du type de celle du four   Vetherill.   La présente invention est, à certains égards, un perfectionnement sur les opérations métallurgiques dé- crites dans ces brevets. 



   Dans la pratique couramment suivie jusqu'à présent pour faire usage de briquettes dans des opérations métallurgiques, les briquettes sont formées dans des pres- ses et sont ensuite passées à travers un appareil de sécha- ge ou de chauffage afin de les sécher et de leur donner plus de résistance, de façon qu'on puisse les manipuler subséquemment avec un minimum de   tris   et de désagrégation. 



  Ordinairement, l'appareil de chauffage ou de séchage consis- te en longues chambres rectangulaires en maçonnerie aux- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 quelles sont fournis des gaz chauds, les briquettes étant passées dans toute la longueur de ces chambres intérieu- rement chauffées sur des transporteurs appropriés. 



   Dans cette façon de procéder antérieure, les briquettes sont soumises à une manutention brutale consi- dérable tant au cours du séchage qu'avant leur introduc- tion dans le four métallurgique. C'est ainsi que les bri- quettes sèches sont habituellement déchargées de la cham- bre de séchage en maçonnerie dans une trémie qui les four- nit à un transporteur. Ce transporteur conduit les bri- quettes à un grand réservoir ou accumulateur dans lequel elles sont à nouveau déchargées. Quand on a besoin des briquettes pour l'alimentation du four, on les décharge du réservoir ou accumulateur dans la trémie d'une grue de déchargement, ou autre moyen convenable, qui les amène au four lui-même. Les briquettes sont finalement versées ou déchargées de la trémie de chargement dans la trémie d'alimentation du four. 



   Chaque briquette individuelle a, dans cette façon de faire habituellement pratiquée jusqu'ici, à subir une quantité considérable de manutentions brutales, depuis le moment où elle quitte la presse   jusqu'à,   ce qu'elle arrive finalement au four. Pour que les briquettes puissent supporter d'une façon plus ou moins satisfaisante ces ma- nipulations fréquentes et brutales, il est nécessaire de faire usage d'un très bon liant et d'en employer des quan- tités relativement grandes, aussi bien que de comprimer la matière à briquettes en une masse, compacte, très dure. 



  En dépit de toutes les précautions prises pour assurer la fabrication de briquettes résistantes et permanentes, on trouve que, dans la pratique réelle, il se produit 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 un bris et une désagrégation considérables avant que les briquettes soient finalement chargées dans le four. 



   Toute cette manutention des briquettes entre la presse et le four, telle qu'elle a été pratiquée antérieu- rement, produit, dans les conditions les plus favorables, au moins environ 10% de   "fines",   c'est-à-dire qu'au moins 
10 % de la matière mise en briquettes se brise éventuel- lement en petites fines indésirables, sans parler d'un fort pourcentage de briquettes qui se cassent mais ne se brisent pas en fines. Ce pourcentage de fines est suffi- samment élevé pour nuire sérieusement à la bonne marche du four. Une quantité relativement grande de liant, ou ma- tière agglomérante, habituellement de la liqueur résiduelle, concentrée, de la fabrication du papier par le procédé au bisulfite doit, de plus, être employée pour donner aux briquettes la résistance nécessaire.

   En outre, dans le mode antérieur de manutention des briquettes, une grande installation, comportant chambres de séchage, transporteurs, machines électriques, réservoirs accumulateurs, etc., est nécessaire pour la manutention des briquettes après qu'elles ont quitté la presse et avant qu'elles soient chargées dans le four. le coût de premier établissement et d'entre- tien de cette installation constitue une dépense considéra- ble et, avec le coût du   *liant*$   rend le briquettage couteux. 



   L'invention vise, en particulier, à améliorer les caractéristiques indésirables, sus-mentionnées, des modes de manutention de briquettes couramment employés   jusqu'à   présent, aussi bien qu'à réduire le coût du bri- que tage. Ainsi, elle implique le passage progressif des briquettes de l'appareil à faire les briquettes au four dans lequel l'opération métallurgique est conduite sans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 chutes importantes autres que celle qu'elles font en tom- bant des poches de l'appareil à faire les briquettes. De préférence, les briquettes sont chauffées, au cours de ce passage, par des gaz chauds dérivés du four, ou par tout autre agent de chauffage approprié.

   A cet effet, l'appareil à faire les briquettes, habituellement une presse de bri- que/tage, peut être situé à proximité immédiate du four métallurgique et la manutention des briquettes entre la presse et le four est conduite de telle sorte que les bri- quettes glissent de la presse au four sans chutes réelles, ou importantes, autres que celle qu'elles font en tombant des poches de la presse. Dans la pratique, il est avanta- geux de décharger les briquettes vertes de la presse sur un transporteur en mouvement, tel qu'une courroie ou bande transporteuse, avec une chute minimum des poches de la presse au transporteur. Le transporteur peut avoir toute longueur voulue puisqu'il n'y a pas de tendance des bri- quettes à se briser pendant qu'elles voyagent simplement sur le transporteur.

   L'extrémité de décharge du transporteur sera disposée à proximité du four métallurgique ou, si on le désire, de plusieurs fours et la manutention subséquente des briquettes, jusqu'au moment où elles sont chargées dans le ou les fours, est conduite sans chutes réelles, ou importantes, de ces briquettes. 



   Les briquettes peuvent être séchées ou chauffées, d'une façon appropriée quelconque et à une phase quelconque convenable, au cours de leur passage progressif de l'appa- reil à faire les briquettes au four ou aux fours métallur- giques. Suivant la façon de,procéder que les auteurs de l'invention préfèrent, la fabrication ou pression des bri- quettes se   fait   une certaine hauteur au-dessus du four 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 et les briquettes "vertes" ou nouvellement pressées sont transportées directement à une courte chambre de séchage de préférence chauffée par des gaz d'échappement du four métallurgique et, de cette chambre, les briquettes glissent directement dans le four, habituellement à travers une trémie de chargement des briquettes.

   Les briquettes sont ainsi transportées de la presse au four sans chutes autres que celle-qu'elles font en tombant des poches de la presse. 



   On peut employer diverses dispositions d'appa- reil pour la mise en pratique de l'invention. Les auteurs de celle-ci préfèrent, à l'heure actuelle, faire passer les briquettes vertes de la presse sur un transporteur à courroie qui les amène à un couloir grillée incliné de haut en bas vers la trémie d'alimentation   do-four.   Ce cou- loir est renfermé dans un caisson métallique et il est per- mis à une quantité appropriée de gaz de four chauds de   s'échapper   du four à travers oe caisson, en circulant au- tour des briquettes qui descendent. L'extrémité inférieure du couloir se termine dans la trémie de chargement du four. 



   Sur les dessins ci-joints: 
Fig. 1 est une élévation schématique, en coupe, d'un appareil propre à la mise en pratique de l'invention ; 
Fig. 2 est un plan, partie en coupe de l'appareil de fig. 1 et 
Fig. 3 est une élévation schématique, en coupe, d'une autre disposition d'appareil propre à la mise en pratique de l'invention. 



   Le four métallurgique représenté sur ces dessins est, d'une façon générale, du type à grille mobile, ou mécanique, décrit dans les brevets des Etats-Unis Nos 1.322.142 et 1.322.143, précités. Ce four convient spécia- lement pour la fabrication d'oxyde de zinc par le procédé Wetherill, ou procédé américain, dans lequel on charge d'abord une couche de briquettes de combustible sur la 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 grille perforée mobile et, après l'allumage de ces bri- quettes, ou charge sur le lit de briquettes de combustible en'ignition une couche de briquettes formées de combustible et de minerai. Sur les dessins ci-joints, on n'a représenté que les parties du four qui sont nécessaires pour permettre de comprendre clairement l'invention.

   Il va, de plus, sans dire que ce type particulier de four n'a été représenté et décrit qu'à titre d'exemple et qu'il ne doit être en aucune façon considéré comme limitant l'application des principes de l'invention. 



   En ce qui concerne maintenant, plus particu- lièrement, les figs. 1 et 2 des dessins, l'appareil qui y est représenté comprend une presse à briquettes 1 possé- dant une trémie d'alimentation 2 et actionnée par un moteur approprié ( non représenté ). Un transporteur à courroie 3 ( actionné par un moteur approprié, non représenté) est disposé sous la presse à briquettes 1   pour.transporter   les briquettes vertes, au fur et à mesure qu'elles sont déchargées de la presse, à l'extrémité supérieure, ou de réception, d'un couloir grillé, incliné,   .   Ce couloir est incliné de haut en bas à partir de son extrémité récep- trice et s'étend, à son extrémité inférieure ou de décharge, à proximité immédiate de la trémie de chargement 5, du four métallurgique 6. 



   Le four 6 est pourvu d'une trémie 7 de char- gement de briquettes de combustible, à l'extrémité de chargement, ou d'alimentation de la grille mobile perforée 8. Une chambre d'allumage 9 est prévue pour amener promp- tement à leur température d'ignitionr les briquettes de combustible nouvellement chargées. Un niveleur réglable 10 sert à régler la profondeur ou épaisseur du lit de briquettes combustibles. Un niveleur approprié 11 réglable 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   à   une hauteur prédéterminée quelconque, est également prévu pour étaler une couche convenable de briquettes faites de combustible et de minerai sur la couche en igni- tion de briquettes de combustible. La chambre de travail principale, ou laboratoire 14 du four est située au-delà du niveleur 11.

   Un ou plusieurs orifices d'évacuation 15 sont prévus dans la voûte du four, au-dessus de la chambre de réduction 14, pour emmener du four les produits gazeux. 



   Ces orifices peuvent conduire à tout moyen collecteur approprié ( non représenté). 



   Des tuyaux de distribution 17 sont reliés à un orifice d'évacuation 16 existant dans la voûte du four, au-dessus de la chambre d'allumage 9. Ces tuyaux de distribution ont un orifice d'évacuation ouvert 18, pour permettre aux gaz de s'en échapper. Cet orifice 18 est situé au-dessous du couloir   grillé 4.   et à peu près à mi-chemin entre les extrémités de celui-ci. Une cheminée   1± est   située, pour l'échappement des gaz de chauffage des briquettes, près du sommet de la chambre de chauffage entourant le couloir 4 et renfermée par les parois en tôle 20 et 21. Un registre 16' est prévu dans l'orifice d'évacuation 16 pour contrôler le volume de gaz passant dans les tuyaux distributeurs 17. 



   Le couloir grillé .4. est de préférence fait de barreaux d'acier ou de fonte convenablement espacés les uns des autres pour agir à la fagon d'un crible. Un trans- porteur 22 est situé au fond de la chambre de chauffage du couloir grillé pour ramener à la source de matériaux à briquettes toutes fines passant à travers ce couloir. 



   La presse 1, la trémie   ,   le transporteur à courroie 3 et le couloir grillé 4 sont supportés par un 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 bâti approprié 23. 



   Le fonctionnement de l'appareil est le suivant: 
On introduit d'abord des briquettes de combustible dans la   trémie.1,   la grille mobile perforée étant en mouvement. Une couche de briquettes de combustible de l'épaisseur voulue est par cela même étalée sur la grille mobile au moyen du niveleur 10. A mesure que ce lit de briquettes de combustible s'allume et brûle dans la chambre 9, il se dégage des gaz de combustion chauds qui sont utilisés pour sécher et chauffer les briquettes de   combustible:et   de minerai glissant le long du couloir   grillé*4.   



   La charge de combustible et de minerai qui a été convenablement mélangée et autrement traitée convena-   blement   si c'est nécessaire ou désirable ) avec une ma- tière agglomérante, etc., est amenée par un transporteur à courroie, ou son équivalent, à la trémie d'alimentation   ± de   la presse de briquettage 1. Les briquettes de combus- tible et de minerai, finies, tombant des poches des cylin- dres de briquettage sur le transporteur à courroie 3 qui transporte les briquettes au couloir grillé 4. Ce couloir est incliné de façon que les briquettes glissent le long de lui, par gravité, dans la trémie de chargement 5 située juste au-delà de la chambre d'allumage de combustible 9 et immédiatement adjacente à celle-ci.

   A mesure que les briquettes   combustiblerminerai   descendent par gravité sur le couloir grillé 4, il est permis à. des quantités contrô- lées de produits de combustion gazeux, chauds, de s'échap- per de la chambre d'allumage 9 par les tuyaux de distribu- tion 17 dans les briquettes et parmi celles-ci. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Fig. 3 des dessins ci-joints représente une construction modifiée pour la mise en pratique de l'invention. 



  Dans cette fig. on a représenté une installation semblable à celle représentée à la fig. 1 pour charger les briquettes de combustible directement d'une presse à briquettes à la grille mobile perforée du four mécanique. La trémie à matières à briquettes de combustible   25   est située immédia- tement au-dessus de la presse à briquettes 26. Un trans- porteur à courroies 27, relie la presse à un couloir gril- lé 28 pour le transfert des briquettes de combustible. Ce 
 EMI10.1 
 oduleir grille- 38 pour ;Le des 9P1ettes do eemsiilst1sle. Ce couloir grillé 88 est convenablement ren- fermé par un caisson en tôle 29-30. Un transporteur 31 ramène les fines à la source de matière à briquettes de combustible. 



   Des tuyaux distributeurs   32   sont assujettis aux côtés du four, en un endroit adjacent à la chambre d'allumage 9, afin que des produits de combustion chauds puissent être conduits sous le couloir grillé 28. Un ori- fice d'évacuation ouvert 33, est prévu dans ces tuyaux de distribution pour permettre l'échappement des gaz chauds. 



  Une cheminée 34,située près de l'extrémité supérieure de la chambre de chauffage du couloir grillé, conduit les gaz de chauffage à l'atmosphère extérieure. L'appareil de bri- quettage du combustible, le transporteur à courroie, et le couloir grillé sont convenablement supportés sur un bâti 35. 



   Le nombre de briquettes sortant de la presse et la vitesse à laquelle les briquettes passent de la presse au four peuvent être exactement contrôlés pour satisfaire aux exigences du ou des fours auxquels les briquettes sont fournies. De même, l'intervalle de temps durant lequel les briquettes sont exposées   à la   chaleur, la température et 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 le volume de gaz de chauffage utilisés et la température à laquelle les briquettes sont finalement amenées, dans la phase de séchage ou de chauffage, peuvent être exacte- ment contrôlés. Une distribution uniforme des gaz de chauffage et un séchage, ou chauffage, uniforme des bri- quettes sont   aimai   effectués. 



   Bien que, dans la façon de procéder décrite ci-dessus, les auteurs de l'invention fassent circuler des produits de combustion gazeux, chauds, dérivés du four métallurgique en contact réel avec les briquettes, il va sans dire que ce n'est pas la seule façon de sécher et de chauffer les briquettes.   On   peut utiliser, dans ce but, une source quelconque convenable de chaleur. Si on le désire, les gaz de chauffage peuvent être maintenus hors de contact avec les briquettes, en faisant passer les gaz chauds autour de l'extérieur d'une chambre, analogue à une cornue, contenant les briquettes dahs le passage de celles-ci de la presse au four. 



   L'essence de l'invention réside en la four- niture de briquettes au four avec un minimum de manuten- tion intermédiaire. Par suite, la source de chaleur dont on fait usage pour effectuer le degré voulu de séchage ou de chauffage importe peu. Les auteurs de l'invention ont trouvé plus économique de faire usage de produits de combustion gazeux, chauds, provenant du four, que l'on fait passer directement en contact avec les briquettes en mouvement. 



   Suivant l'invention, les briquettes passent progressivement de la,presse'de briquettage ou autre appareil convenable à faire des briquettes au four mé- tallurgique sans chutes autres que celle qu'elles font en tombant des poches de la presse. La manutention des bri- quettes est par cela même réduite au minimum. Ceci non 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 seulement a pour résultat une réduction très importante dans le bris, l'émiettement et la désagrégation des bri- quettes, en comparaison de ce qui se passait dans la pra- tique antérieure, mais permet de faire une réduction très importante dans la quantité de liant   dont   on fait-usage. 



   A vrai dire, les auteurs de l'invention ont trouvé que, dans certains cas, la pratique de l'invention permet de supprimer complètement le liant constitué par la liqueur résiduelle de la fabrication du papier par le procédé au bisulfite alors que, dans la pratique suivie antérieurement, il en fallait environ 3 % du poids sec de matière à briquettes. 



   Il va, bien entendu, sans dire que de nom- breuses dispositions d'appareil peuvent être utilisées pour mettre l'invention en pratique. Les auteurs de l'in- vention préfèrent, autant que faire se peut, effectuer le passage progressif des briquettes de la presse au four par gravité. On pourrait cependant faire tout aussi bien usage de transporteurs   à   courroie ou d'autres dispositifs transporteurs appropriés. Le séchage, ou chauffage, des briquettes peut être effectué, en totalité ou en partie, pendant leur transport sur un transporteur   à   courroie, au lieu de l'être pendant qu'elles descendent le couloir grillé,   comme   cela est représenté sur les dessins ci-joints. 



  De plus, on peut faire usage d'un poste de briquetage central, ou commun, pour fournir des   briquettes,à   plusieurs fours métallurgiques, les briquettes étant progressivement transportées du poste en question aux fours sans chutes   autre aque   celle qu'elles font en tombant des poches de la   presse et   étant séchées ou chauffées pendant leur passage aux fours.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to metallurgical operations such as the production of metals, metal oxides or other metal compounds and it relates to certain improvements made to these operations.



   It relates more particularly to a method of handling briquettes (such as briquettes of fuel, of fuel and of ore, or of ore) in metallurgical operations for the production of "HANDLING MODE" OF BRIQUETTES FOR FEEDING OVENS METALLURGICAL u

 <Desc / Clms Page number 2>

 metals, metal oxides or other metal compounds.



   The invention especially contemplates certain improvements made to the handling of briquettes prior to their introduction onto the mobile grid, or hearth, of a metallurgical furnace. In this regard, it relates to a method of preparing, drying and introducing briquettes into a metallurgical furnace with progressive operation. It is particularly suitable for the production of metallic zinc, or of zinc oxide, or of leaded zinc oxide, in mechanical furnaces of the movable grid type where the charge consists, in whole or in part, of briquettes.



   In United States Singmaster Patents, - Breyer and Bruce, Nos. 1,322,142 and 1,322,143, dated
November 18, 1919, metallurgical operations are described in which oxides or other compounds of metals (such as zinc oxide, leaded zinc oxide, etc.) are produced starting from a charge consisting entirely or partly by briquettes, supported on a perforated moving grid of the type of that of the Vetherill oven. The present invention is, in certain respects, an improvement on the metallurgical operations described in these patents.



   In the practice heretofore commonly followed for making use of briquettes in metallurgical operations, the briquettes are formed in presses and then passed through a dryer or heater in order to dry and heat them. give more resistance, so that they can be manipulated subsequently with a minimum of sorting and disintegration.



  Usually the heating or drying apparatus consists of long rectangular masonry chambers with

 <Desc / Clms Page number 3>

 hot gases are supplied, the briquettes being passed through the entire length of these internally heated chambers on suitable conveyors.



   In this prior procedure, the briquettes are subjected to considerable brutal handling both during drying and prior to their introduction into the metallurgical furnace. Thus, the dry briquettes are usually unloaded from the masonry drying chamber into a hopper which supplies them to a conveyor. This conveyor leads the briquettes to a large reservoir or accumulator where they are discharged again. When the briquettes are needed for furnace feed, they are discharged from the reservoir or accumulator into the hopper of an unloading crane, or other suitable means, which brings them to the kiln itself. The briquettes are finally poured or discharged from the loading hopper into the furnace feed hopper.



   Each individual briquette has, in this custom heretofore practice, to undergo a considerable amount of rough handling, from the time it leaves the press until it finally arrives in the oven. In order that the briquettes can withstand more or less satisfactorily these frequent and brutal handling, it is necessary to use a very good binder and to employ relatively large quantities, as well as compressing the briquetting material into a compact, very hard mass.



  Despite all the precautions taken to ensure the manufacture of strong and permanent briquettes, it is found that in actual practice it occurs

 <Desc / Clms Page number 4>

 Considerable breaking and weathering before the briquettes are finally loaded into the kiln.



   All this handling of the briquettes between the press and the oven, as it has been practiced previously, produces, under the most favorable conditions, at least about 10% "fines", that is to say, 'at least
10% of the briquette material eventually breaks into unwanted small fines, not to mention a high percentage of briquettes which do break but do not break into fines. This percentage of fines is high enough to seriously impair the operation of the oven. A relatively large amount of binder, or binder material, usually residual, concentrated liquor, from papermaking by the bisulfite process must, in addition, be employed to give the briquettes the necessary strength.

   In addition, in the prior mode of handling briquettes, a large plant, including drying chambers, conveyors, electrical machines, accumulator tanks, etc., is required for handling the briquettes after they have left the press and before they are released. 'they are loaded into the oven. the cost of first establishing and maintaining this installation is a considerable expense and together with the cost of the $ * binder * makes briquetting expensive.



   The invention aims, in particular, to improve the undesirable characteristics, mentioned above, of the methods of handling briquettes commonly employed heretofore, as well as to reduce the cost of briquetting. Thus, it involves the gradual passage of the briquettes from the apparatus for making the briquettes to the oven in which the metallurgical operation is carried out without

 <Desc / Clms Page number 5>

 Significant falls other than that which they make when falling from the pockets of the briquette maker. Preferably, the briquettes are heated, during this passage, by hot gases derived from the oven, or by any other suitable heating agent.

   For this purpose, the briquetting apparatus, usually a briquetting press, may be located in the immediate vicinity of the metallurgical furnace and the handling of the briquettes between the press and the furnace is conducted such that the briquettes. - quettes slide from the press to the oven without real or significant falls other than that which they make when falling from the pockets of the press. In practice, it is advantageous to unload the green briquettes from the press onto a moving conveyor, such as a belt or conveyor belt, with minimum drop from the pockets of the press to the conveyor. The conveyor can be any length desired since there is no tendency for the briquettes to break while they are simply traveling on the conveyor.

   The discharge end of the conveyor will be placed near the metallurgical furnace or, if desired, several furnaces and the subsequent handling of the briquettes, until the moment they are loaded into the furnace (s), is carried out without actual scraps. , or important, of these briquettes.



   The briquettes may be dried or heated, in any suitable manner and at any suitable stage, during their gradual passage from the briquette making apparatus to the furnace or metallurgical furnaces. Depending on the way of proceeding which the authors of the invention prefer, the manufacture or pressing of the briquettes is carried out at a certain height above the oven.

 <Desc / Clms Page number 6>

 and the "green" or newly pressed briquettes are transported directly to a short drying chamber, preferably heated by exhaust gases from the metallurgical furnace, and from this chamber the briquettes slide directly into the furnace, usually through a hopper. loading briquettes.

   The briquettes are thus transported from the press to the oven without any scraps other than that which they make when falling from the pockets of the press.



   Various apparatus arrangements can be employed in practicing the invention. The authors of this presently prefer to run the green briquettes from the press on a conveyor belt which brings them to a toasted aisle tilted up and down towards the do-furnace feed hopper. This passage is enclosed in a metal box and a suitable quantity of hot furnace gases is allowed to escape from the furnace through this box, circulating around the briquettes which descend. The lower end of the aisle ends in the furnace loading hopper.



   On the attached drawings:
Fig. 1 is a schematic elevation, in section, of an apparatus suitable for practicing the invention;
Fig. 2 is a plan, part in section of the apparatus of FIG. 1 and
Fig. 3 is a schematic elevation, in section, of another arrangement of apparatus suitable for the practice of the invention.



   The metallurgical furnace shown in these drawings is generally of the movable grid type, or mechanical, described in United States Patents Nos. 1,322,142 and 1,322,143, supra. This furnace is particularly suitable for the manufacture of zinc oxide by the Wetherill process, or American process, in which a layer of fuel briquettes is first charged on the

 <Desc / Clms Page number 7>

 movable perforated grid and, after ignition of these briquettes, or loads on the bed of igniting fuel briquettes a layer of briquettes formed of fuel and ore. In the accompanying drawings, only those parts of the oven which are necessary to enable the invention to be clearly understood have been shown.

   It goes, moreover, without saying that this particular type of furnace has been represented and described only by way of example and that it should in no way be considered as limiting the application of the principles of the invention. .



   Turning now more particularly to Figs. 1 and 2 of the drawings, the apparatus shown therein comprises a briquetting press 1 having a feed hopper 2 and operated by a suitable motor (not shown). A belt conveyor 3 (driven by a suitable motor, not shown) is arranged under the briquetting press 1 for transporting the green briquettes, as they are unloaded from the press, at the upper end, or reception, a grilled, inclined corridor,. This passage is inclined from top to bottom from its receiving end and extends, at its lower or discharge end, in the immediate vicinity of the loading hopper 5, of the metallurgical furnace 6.



   The furnace 6 is provided with a hopper 7 for loading fuel briquettes, at the loading end, or for feeding the perforated mobile grate 8. An ignition chamber 9 is provided for quickly bringing at their temperature to ignite the newly charged fuel briquettes. An adjustable leveler 10 serves to adjust the depth or thickness of the bed of combustible briquettes. A suitable leveler 11 adjustable

 <Desc / Clms Page number 8>

   at any predetermined height, is also provided for spreading a suitable layer of briquettes made of fuel and ore over the igniting layer of fuel briquettes. The main working chamber, or laboratory 14 of the furnace is located beyond the leveler 11.

   One or more discharge openings 15 are provided in the vault of the oven, above the reduction chamber 14, to take the gaseous products from the oven.



   These orifices can lead to any suitable collecting means (not shown).



   Distribution pipes 17 are connected to an exhaust port 16 existing in the vault of the furnace, above the ignition chamber 9. These distribution pipes have an open exhaust port 18, to allow the gases to escape. escape from it. This orifice 18 is located below the grilled corridor 4. and approximately halfway between the ends thereof. A chimney 1 ± is located, for the exhaust of the heating gases from the briquettes, near the top of the heating chamber surrounding the corridor 4 and enclosed by the sheet metal walls 20 and 21. A register 16 'is provided in the discharge port 16 to control the volume of gas passing through the distribution pipes 17.



   The grilled hallway. 4. is preferably made of steel or cast iron bars suitably spaced from one another to act like a sieve. A conveyor 22 is located at the bottom of the heating chamber of the toast lane to return to the source of fine briquette material passing through this lane.



   The press 1, the hopper, the belt conveyor 3 and the grilled aisle 4 are supported by a

 <Desc / Clms Page number 9>

 suitable frame 23.



   The operation of the device is as follows:
First, briquettes of fuel are introduced into the hopper. 1, the perforated mobile grid being in motion. A layer of fuel briquettes of the desired thickness is thereby spread out on the movable grate by means of the leveler 10. As this bed of fuel briquettes ignites and burns in chamber 9, gases are released. burners which are used to dry and heat the fuel briquettes: and ore sliding along the grilled corridor * 4.



   The charge of fuel and ore which has been properly mixed and otherwise suitably treated if necessary or desirable) with binder material, etc., is conveyed by a belt conveyor, or its equivalent, to the Feed hopper ± of the briquetting press 1. The finished fuel and ore briquettes falling from the pockets of the briquetting rollers onto the belt conveyor 3 which conveys the briquettes to the toast lane 4. This lane is tilted so that the briquettes slide along it, by gravity, into the loading hopper 5 located just beyond and immediately adjacent to the fuel ignition chamber 9.

   As the fuel briquettes descend by gravity onto grilled lane 4, it is allowed to. controlled amounts of hot gaseous combustion products escaping from ignition chamber 9 through distribution pipes 17 into and among the briquettes.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   Fig. 3 of the accompanying drawings shows a modified construction for the practice of the invention.



  In this fig. there is shown an installation similar to that shown in FIG. 1 to load briquettes with fuel directly from a briquette press to the perforated mobile grid of the mechanical furnace. The fuel briquette material hopper 25 is located immediately above the briquetting press 26. A belt conveyor 27, connects the press to a grilled aisle 28 for the transfer of the fuel briquettes. This
 EMI10.1
 oduleir grille- 38 pour; Le des 9P1ettes do eemsiilst1sle. This grilled passage 88 is suitably enclosed by a sheet metal box 29-30. A conveyor 31 returns the fines to the source of the fuel briquette material.



   Distributor pipes 32 are secured to the sides of the furnace, at a location adjacent to the ignition chamber 9, so that hot combustion products can be conducted under the toasted passage 28. An open exhaust port 33 is provided. provided in these distribution pipes to allow the escape of hot gases.



  A chimney 34, located near the upper end of the toast corridor heating chamber, conducts the heating gases to the outside atmosphere. The fuel briquetting apparatus, the conveyor belt, and the grate aisle are suitably supported on a frame 35.



   The number of briquettes exiting the press and the speed at which the briquettes pass from the press to the oven can be exactly controlled to meet the requirements of the oven (s) to which the briquettes are supplied. Likewise, the time interval during which the briquettes are exposed to heat, temperature and

 <Desc / Clms Page number 11>

 the volume of heating gas used and the temperature to which the briquettes are finally brought, in the drying or heating phase, can be precisely controlled. A uniform distribution of the heating gases and a uniform drying, or heating, of the briquettes is achieved.



   Although, in the procedure described above, the authors of the invention circulate gaseous, hot combustion products derived from the metallurgical furnace in real contact with the briquettes, it goes without saying that this is not the only way to dry and heat briquettes. Any suitable source of heat can be used for this purpose. If desired, the heating gases can be kept out of contact with the briquettes, by passing the hot gases around the exterior of a chamber, similar to a retort, containing the briquettes through the passage thereof. from the press to the oven.



   The essence of the invention lies in the provision of briquettes to the oven with a minimum of intermediate handling. Therefore, it does not matter what heat source is used to effect the desired degree of drying or heating. The authors of the invention have found it more economical to use gaseous, hot combustion products from the furnace, which are passed directly into contact with the moving briquettes.



   In accordance with the invention, the briquettes pass gradually from the briquetting press or other suitable apparatus to make briquettes in the metallurgical oven without scraps other than that which they make when falling from the pockets of the press. The handling of the briquettes is thereby reduced to a minimum. This no

 <Desc / Clms Page number 12>

 only results in a very significant reduction in the breakage, crumbling and disintegration of the briquettes, compared to what happened in the previous practice, but allows to make a very important reduction in the quantity of binder which we use.



   In fact, the authors of the invention have found that, in certain cases, the practice of the invention makes it possible to completely eliminate the binder constituted by the residual liquor from the manufacture of paper by the bisulphite process whereas, in the Previous practice, about 3% of the dry weight of briquetting material was required.



   It goes, of course, without saying that many arrangements of apparatus can be used to put the invention into practice. The authors of the invention prefer, as far as possible, to effect the gradual passage of the briquettes from the press to the oven by gravity. However, use could equally well be made of belt conveyors or other suitable conveyor devices. Drying, or heating, of the briquettes can be done, in whole or in part, while they are being transported on a conveyor belt, rather than while they are moving down the toasted aisle, as shown in the drawings below. -seals.



  In addition, use can be made of a central or common briquetting station to supply briquettes to several metallurgical furnaces, the briquettes being progressively transported from the station in question to the furnaces without any scraps other than that which they make when falling. pockets of the press and being dried or heated while passing through the ovens.


    

Claims (1)

En Résumé, l'invention comprend: Un mode de manutention de briquettes, dans des opérations métallurgiques employant des briquettes, consistant à transporter continuellement les briquettes de l'appareil à faire les briquettes directement au four dans lequel l'opération métallurgique est conduite, ce mode de manutention pouvant d'ailleurs être caractérisé en outre, par un ou plusieurs des points suivants: a) les briquettes passent progressivement de l'appareil à faire les briquettes au four sans chutes importantes, ou réelles, autres que celle qu'elles font en tombant des poches dudit appareil; b) les briquettes passent directement de l'appareil à faire les briquettes au four d'une manière sensiblement continue et, au moins en grande partie, sous l'action de la gravité; In summary, the invention comprises: A method of handling briquettes, in metallurgical operations employing briquettes, consisting in continuously transporting the briquettes from the briquette making apparatus directly to the furnace in which the metallurgical operation is carried out, which method of handling which can moreover be further characterized by one or more of the following points: a) the briquettes pass progressively from the device to making the briquettes in the oven without significant or real falls other than the one they make falling from the pockets of said apparatus; b) the briquettes pass directly from the appliance to make the briquettes in the oven in a substantially continuous manner and, at least in large part, under the action of gravity; c) au cours de leur passage de l'appareil à faire les briquettes au four, les briquettes sont chauf- fées par des gaz chauds dérivés du four. c) during their passage from the appliance for making the briquettes to the oven, the briquettes are heated by hot gases derived from the oven. @ @
BE340386D BE340386A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE340386A true BE340386A (en)

Family

ID=17182

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE340386D BE340386A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE340386A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
NO122856B (en)
BE340386A (en)
FR2504553A1 (en) PROCESS AND PLANT FOR THE PRODUCTION OF UNCOOKED FERRIFERED BALLS USED IN THE DEVELOPMENT OF CAST IRON
FR2489295A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR PREHEATING PULVERULENT MATERIALS BEFORE THEY ARE INTRODUCED IN A FUSION OVEN
EP1187942B1 (en) Method for producing melt iron
CA2315920A1 (en) Method for reducing iron oxides and installation therefor
US1840294A (en) Fuel briquette treating apparatus
EP0032412B1 (en) Process for manufacturing metallurgical coke from a coal mixture
CH128783A (en) Method of loading metallurgical furnaces and apparatus for carrying out this method.
BE365769A (en)
BE893596A (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE OF CAST PARTS USING REDUCED IRON, FUSION FURNACE, BRIQUETTES
US2993686A (en) Manufacture of briquettes
BE881162A (en) IMPROVED PROCESS FOR MANUFACTURING METALLURGICAL COKE FROM A COAL MIXTURE.
BE344078A (en)
BE522659A (en)
BE344082A (en)
BE467937A (en)
BE1010819A6 (en) Method of eliminating dioxin from iron ore agglomeration fumes
BE550054A (en)
BE340468A (en)
CH94259A (en) An improved process for the reduction of metalliferous ores and apparatus for carrying it out.
BE368659A (en)
BE489796A (en)
BE693851A (en)
BE377396A (en)