BE1013712A6 - Method and system for issue of promotions to client based on destination travel customer. - Google Patents

Method and system for issue of promotions to client based on destination travel customer. Download PDF

Info

Publication number
BE1013712A6
BE1013712A6 BE2001/0010A BE200100010A BE1013712A6 BE 1013712 A6 BE1013712 A6 BE 1013712A6 BE 2001/0010 A BE2001/0010 A BE 2001/0010A BE 200100010 A BE200100010 A BE 200100010A BE 1013712 A6 BE1013712 A6 BE 1013712A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
customer
promotions
client
destination
computer
Prior art date
Application number
BE2001/0010A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Catalina Marketing Int
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Catalina Marketing Int filed Critical Catalina Marketing Int
Application granted granted Critical
Publication of BE1013712A6 publication Critical patent/BE1013712A6/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06QINFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES; SYSTEMS OR METHODS SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • G06Q30/00Commerce
    • G06Q30/02Marketing; Price estimation or determination; Fundraising

Landscapes

  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Accounting & Taxation (AREA)
  • Development Economics (AREA)
  • Strategic Management (AREA)
  • Finance (AREA)
  • Game Theory and Decision Science (AREA)
  • Entrepreneurship & Innovation (AREA)
  • Economics (AREA)
  • Marketing (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Business, Economics & Management (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Theoretical Computer Science (AREA)
  • Management, Administration, Business Operations System, And Electronic Commerce (AREA)

Abstract

Une méthode, un système , et un produit-programme informatique pour délivrer des promotions à des clients sur la base de destinations de voyages sont décrits. Une information de destination, correspondant à une destination de voyage d'un client, est reçue. Puis, une promotion à délivrer au client est déterminée sur la base de l'information de destination. Enfin, la promotion est délivrée au client. l'information de destination peut être reçue selon plusieurs façons. Par exemple, l'information de destination peut être obtenue directement, ou par correspondance, d'une information sur une carte de passager fréquent ou sur un billet d'avion. L'information de destination peut être aussi reçue lorsque le client ou un agent du client entre l'information de destination dans un système de réservations ou dans un ordinateur de billetterie dans le processus de réservation de billets d'avion.A method, system, and computer program product for delivering promotions to customers based on travel destinations are described. Destination information, corresponding to a customer's travel destination, is received. Then, a promotion to be delivered to the customer is determined based on the destination information. Finally, the promotion is delivered to the customer. destination information can be received in several ways. For example, destination information can be obtained directly, or by correspondence, from information on a frequent passenger card or an airline ticket. Destination information can also be received when the customer or a customer agent enters the destination information into a reservation system or a ticketing computer in the airline ticket reservation process.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   METHODE ET SYSTEME POUR DELIVRER DES PROMOTIONS A UN
CLIENT SUR LA BASE D'UNE DESTINATION DE VOYAGE DU CLIENT 
HISTORIQUE DE L'INVENTION
Domaine de l'invention
La présente invention concerne une méthode et un système pour délivrer des promotions à un client, et plus particulièrement une méthode et un système pour délivrer des promotions à un citent, sur la base d'une destination de voyage du client. 



   Tel qu'utilisé ici, le   terme"promotion"se   rapporte à toute annonce publicitaire concernant la commercialisation d'une ou de plusieurs marchandises et/ou services, comprenant des mesures incitatives, des annonces publicitaires, des coupons, des films publicitaires, et des offres, par exemple. 



   Description de l'historique
De nos jours, de nombreux voyageurs vont à des destinations qui ne leurs sont pas familières. En résultat, lorsque de nombreux voyageurs atteignent leur destination, ils prennent des décisions d'achat, telles que des activités de loisir, où manger, et où séjourner, sur la base d'informations insuffisantes ou limitées. 



  En outre, des voyageurs ne sont pas nécessairement capables de reconnaître un bon prix pour être hébergés et/ou dîner en raison de leur méconnaissance de leur destination de voyage et le manque de prix moyens pour faire une comparaison. 



   Les fournisseurs de biens'et de services n'ont fréquemment aucun moyen pratique pour délivrer des promotions à des clients qui iront aux marchés géographiques de tels fournisseurs. Typiquement, le seul moyen pour délivrer des promotions géographiquement ciblées à des clients qui iront à un marché géographique particulier est, pour l'annonceur, d'utiliser des techniques de publicité grand public qui atteignent tous les clients et ne prennent pas pour cible uniquement des clients qui visiteront la localité du fournisseur de biens et de services. Ainsi, de l'argent est gaspillé dans le paiement de promotions qui sont visionnées par des clients qui n'ont pas l'intention d'aller au marché 

 <Desc/Clms Page number 2> 

   géographique   concerné.

   Pour surmonter ce problème, de nombreux fournisseurs de biens et de services font de la publicité dans les aéroports, en particulier dans les aires de retrait des bagages et les aires d'arrivée aux aéroports. Cependant, de telles promotions sont fréquemment ignorées par les voyageurs, qui sont fatigués par le voyage et ont déjà établi des plans à l'avance en ce qui concerne la nourriture, l'hébergement, et les loisirs pour leur séjour. 



   RESUME DE L'INVENTION
En conséquence, un objectif de cette invention est de proposer une méthode, un système, et un produit-programme informatique nouveaux pour délivrer des promotions à des clients, sur la base de leurs destinations de voyage. 



   Un autre objectif de la présente invention est de proposer une méthode, un système, et un produit-programme informatique nouveaux pour permettre à des annonceurs de communiquer avec des clients potentiels (c'est-à-dire des voyageurs) avant que les clients n'entrent dans le marché géographique applicable au cours du voyage. 



   Encore un autre objectif de la présente invention est de proposer une méthode, un système, et un produit-programme informatique nouveaux pour fournir à des clients qui voyagent des mesures incitatives, des annonces publicitaires, et d'autres promotions avant leur arrivée à leur destination. 



   Ces objectifs et d'autres sont atteints selon la présente invention en proposant une méthode, un système, et un produit-programme informatique nouveaux pour délivrer des promotions aux clients avant leur voyage, sur la base des destinations des clients. L'information de destination, correspondant à une destination de voyage d'un client, est reçue par un ordinateur. L'information de destination est n'importe quelle information, y compris la destination elle-même, à partir de laquelle la destination du client peut être dérivée. Une promotion à délivrer au client est alors déterminée sur la base de l'information de destination. 



  Enfin, la promotion est délivrée au client. 



   L'information de destination peut être reçue de différentes façons. Par exemple, l'information de destination peut être obtenue, sur la base d'une information contenue sur une piste magnétique, de caractères alphanumériques, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 d'un   code à   barres, ou d'une autre information optique ou magnétique sur un billet d'avion ou une carte de passager fréquent. L'information de destination peut ainsi être reçue par la lecture (par exemple, par balayage ou déplacement) d'une carte de passager fréquent ou d'un billet d'un client à un comptoir de compagnie aérienne.

   L'information de destination peut être aussi reçue lorsque le client ou un agent du client (par exemple, un agent de voyages ou un agent de billetterie) entre l'information de destination dans un système de réservations ou un ordinateur de billetterie dans le processus de réservation de billets d'avion. 



   La présente invention comprend aussi des variantes pour la délivrance de la promotion au client. Par exemple, les promotions peuvent être imprimées à un comptoir de compagnie aérienne et remises à un client, ou les promotions peuvent être imprimées et expédiées à un client. Si le client fait des réservations par un réseau informatique, tel qu'Internet, les promotions peuvent être alors délivrées   électroniquement.   à l'ordinateur du client sous la forme d'un bandeau publicitaire Internet, d'une page HTLM, d'un courrier électronique, et/ou d'un hyperlien. Dans une autre réalisation de l'invention, le client prend son billet ou sa carte de passager fréquent à un kiosque qui lit les informations sur le billet ou la carte de passager fréquent et détermine l'information de destination du client. 



   En conséquence, la présente invention permet aux annonceurs publicitaires d'atteindre des clients avant le voyage des clients au marché géographique de l'annonceur publicitaire. De même, des clients reçoivent des promotions se rapportant au marché géographique auquel ils vont avant qu'ils n'arrivent dans ce marché. Ainsi, avec la présente invention, les promotions sont géographiquement ciblées aux voyageurs et délivrées aux voyageurs avant qu'ils n'arrivent dans le marché pour lequel les promotions sont géographiquement ciblées. 



   DESCRIPTION SUCCINCTE DES DESSINS
Une compréhension plus complète de l'invention et d'un grand nombre de ses avantages associés sera aisément obtenue, tandis qu'elle sera mieux comprise à la lecture de la description détaillée qui suit en référence aux dessins connexes, dans lesquels : 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la fig'ure 1A est un schéma synoptique d'un système pour délivrer une promotion à un client dans un aéroport, sur la base d'une destination de voyage du client, selon une réalisation de l'invention ; la figure 1 B est un schéma synoptique d'un système pour délivrer une promotion à un ordinateur du client, sur la base d'une destination de voyage du client, selon une réalisation de l'invention ;

   la figure 1C est un schéma synoptique d'un système pour délivrer une promotion à un client, sur la base d'une destination de voyage fournie par un agent du client, selon une réalisation de l'invention ; la figure 2A est un tableau de destination pour associer des promotions à des destinations de clients voyageurs ; la figure 2B est un tableau d'information de vol pour associer une information de destination de clients voyageurs à leurs destinations ; la figure 3 est un organigramme montrant comment des promotions sont délivrées à des clients sur la base de leurs destination de voyage ; et la figure 4 est un schéma synoptique d'un système informatique programmé pour exécuter une ou plusieurs des fonctions à usage particulier de la présente invention. 



   DESCRIPTION DES REALISATIONS PREFEREES
En référence maintenant aux dessins, dans lesquels les mêmes repères numériques désignent des parties identiques ou correspondantes dans l'ensemble des figures, et plus particulièrement à la figure 1A, un système pour délivrer des promotions à des clients dans un aéroport est représenté. Le système comprend un comptoir de compagnie aérienne 101 où sont situés un ordinateur de cartes d'embarquement 105a, un dispositif de lecture 107, et une imprimante 109. L'ordinateur de cartes d'embarquement 105a est en liaison avec le dispositif de lecture 107, l'imprimante 109 et une base de données de promotions 103. 



   Le comptoir de compagnie aérienne 101 est un comptoir de billetterie, un comptoir d'enregistrement,   etlol)   n'importe quel autre emplacement approprié pour délivrer des promotions à des clients dans un aéroport. Dans une 

 <Desc/Clms Page number 5> 

    réalisation"alternative,   un ou plusieurs kiosques peuvent être utilisés en plus ou à la place du comptoir de compagnie aérienne 101. 



   La base de données de promotions 103 est un fichier qui comprend des enregistrements contenant des informations pour délivrer des promotions à des clients sur la base de leurs destinations. Chaque enregistrement dans la base de données de promotions 103 contient des zones conjointement avec un ensemble d'opérations de recherche, de tri, de recombinaison, et d'autres fonctions de base de données. La base de données de promotions 103 peut être mise en oeuvre comme deux bases de données ou plus, si désiré. Par exemple, chaque compagnie aérienne dans un aéroport peut avoir son propre comptoir de compagnie aérienne 101 et sa propre base de données de promotions 103, ou l'aéroport peut avoir une seule base de données de promotions 103 qui est partagée par plusieurs ordinateurs de cartes d'embarquement 105a à l'intérieur 
 EMI5.1 
 de l'aéroport. 



   L'ordinateur de cartes d'embarquement 105a est n'importe quel terminal, station de travail, ordinateur individuel (PC), ou autre dispositif approprié (par exemple, le système informatique 401 de la figure 4) pour recevoir l'information de destination d'un client voyageur et pour traiter l'information de destination afin de déterminer la ou les promotions à délivrer au client. L'ordinateur de cartes d'embarquement 105a reçoit l'information de destination du dispositif de lecture 107 et/ou d'autres dispositifs d'entrée, tels un clavier ou un pavé numérique de l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a.

   L'information de destination, soit identifie directement une destination, soit est une information quelconque (par exemple, un numéro de billet, un numéro de passager fréquent, un numéro de vol, un nom, un numéro de sécurité sociale) que l'ordinateur de billetterie peut utiliser pour établir la correspondance de la destination d'un voyageur. Une destination est une information quelconque identifiant le lieu vers lequel un client se dirige, tel un numéro de vol, un aéroport, une ville et un état, un code d'aéroport, ou un code postal, par exemple. L'ordinateur de cartes d'embarquement 105a commande aussi l'imprimante 109 et fait imprimer par l'imprimante 109 des promotions à délivrer aux clients au comptoir de la compagnie aérienne 101 et/ou à un kiosque, si l'information de destination est 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 reçue à   uh   kiosque.

   L'ordinateur de cartes d'embarquement 105a peut être situé à une porte dans un aéroport et/ou à l'entrée d'un aéroport (c'est-à-dire, au comptoir de billetterie), par exemple. 



   Le dispositif de lecture 107 est n'importe quel dispositif approprié pour lire des informations optiques, magnétiques, magnéto-optiques, et/ou lisibles par machine contenues sur des billets d'avion, des cartes de passagers fréquents, ou n'importe quel autre support lisible par machine qui est porté par un client et présenté au comptoir de compagnie aérienne 101 pour identifier le client et/ou l'information de vol du client, comprenant l'information de destination correspondant à une destination de voyage du client. L'information de destination et les destinations peuvent comprendre des informations sur les différents trajets, les aéroports de correspondance, les escales, les destinations intermédiaires, ainsi que la destination finale du client.

   Des exemples de différents supports lisibles par machine sur lesquels l'information de destination du client peut être stockée comprennent une piste magnétique et un code à barres, qui peuvent se trouver sur une carte de passager fréquent ou un billet, par exemple. Ainsi, des exemples de dispositifs de lecture 107 comprennent des scanners pour lire des codes à barres ou d'autres informations optiques et des dispositifs de lecture de cartes magnétiques pour lire des informations magnétiques d'une carte lorsque la carte est passée dans le dispositif de lecture. En alternative, l'information de destination peut être entrée manuellement dans l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a par un client ou un employé de l'aéroport ou d'une compagnie aérienne.

   Des dispositifs de lecture magnétique et/ou des claviers sont présents à de nombreux comptoirs de compagnies aériennes, et par conséquent, le matériel existant à de nombreux comptoirs de compagnies aériennes peut être suffisant pour mettre en oeuvre au moins une partie de la présente invention. 



   L'imprimante 109 est un dispositif approprié quelconque pour recevoir des commandes d'impression de l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a et imprimer des promotions en réponse à la réception de commandes d'impression de l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a. L'imprimante 109 peut être 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 aussi utilisée pour imprimer des informations de cartes d'embarquement, des billets, et d'autres informations. 



   La figure 1B est un schéma synoptique d'un système pour délivrer des promotions à des clients par l'intermédiaire d'un réseau informatique, comme Internet 113. Un ordinateur de client 111 est connecté à un ordinateur de réservations 105b par Internet 113. L'ordinateur de réservations 105b communique avec une base de données de promotions 103.

   La conception et la mise en oeuvre de différentes méthodes de mise en réseau de bases de données et de communications par Internet sont décrites dans Liu et   a/.,   "Gestion de services d'information Internet", O'Reilly & Associates,   Inc.,   1994 ;   Comer"Exploitation d'Internet   avec TCP/IP Volume 1 : principes, protocoles et architecture",   21ème   éd., Prentice-Hall,   Inc.,     1991 ; Comer   et   Stevens,"Exploitation   d'Internet avec TCP/IP Volume Il : conception, mise en oeuvre et caractéristiques essentielles",   Prentice-Hali, Inc., 1991 ; Comer   et   Stevens,"Exploitation   
 EMI7.1 
 d'interne avec TCP/) P Voiurne i ! ! :

   Programmation et applications client- serveur", Prentice-Hall,   Inc.,   1993 ; Khoshafian et   a/.,"Guide   de développement d'applications SQL client-serveur", Morgan Kaufmann Publishers, Inc. ; Hamilton et   al., "Accès   aux bases de données JDBC avec Java, cours individuel et références annotées", Addison-Wesley Pub. Co., 1997 ; et Francis et a/.,"Pages actives de serveurs professionnels 2.   0",   Wrox Press Ltd., 1998 ; chacun d'eux étant incorporé ici à titre de référence. 



   L'ordinateur de réservations 105b est n'importe quel ordinateur, serveur, ou poste de travail. (par exemple, le système informatique 401 de la figure 4) pour faire des réservations de places d'avion, imprimer des billets d'avion, et/ou imprimer des billets d'avion électroniques. En outre, l'ordinateur de réservations 105b détermine des promotions à délivrer à l'ordinateur du client 111 et communique avec l'ordinateur du client par l'intermédiaire d'un support de communications tel qu'Internet 113 ou de n'importe quel autre réseau de communications approprié. 



   L'ordinateur du client 111, est n'importe quel poste de travail, ordinateur individuel, ordinateur portatif, organiseur, ou autre dispositif (par exemple, le système informatique 401 de la figure 4) exécutant des protocoles appropriés 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pour communiquer avec l'ordinateur de réservations 105b par un réseau informatique, tel qu'Internet 113. De préférence, l'ordinateur du client 111 comprend un navigateur Web pour réaliser une interface utilisateur entre un client et l'ordinateur de réservations 105b. L'ordinateur du client 111 reçoit l'information entrée par l'utilisateur, qui est transmise à l'ordinateur de réservations 105b.

   En outre, l'ordinateur du client 111 reçoit l'information transmise par l'ordinateur de réservations 195b et affiche au client les différents écrans contenant l'information reçue de l'ordinateur de réservations   105b.   



   Dans le système de la figure   1 B. l'ordinateur   de réservations 105b peut être mis en oeuvre comme serveur Web pour transmettre à l'ordinateur du client 111 des pages Web pour capturer l'information de réservation de billet entrée par le client. Une telle information de réservation de billet est transmise de l'ordinateur du client 111 à l'ordinateur de réservations 105b. L'information de réservation de billet comprend une information de destination, indiquant la destination de voyage désirée du client. L'ordinateur de réservations 105b utilise l'information de destination pour déterminer des promotions, telles des annonces publicitaires stockées dans la base de données de promotions 103, à transmettre à l'ordinateur du client 111.

   De telles promotions peuvent être transmises comme bandeaux publicitaires Internet, pages Web, hyperliens, et/ou courrier électronique. Si les promotions sont envoyées comme courrier électronique, l'adresse de courrier électronique du client peut alors être obtenue pendant une opération d'enregistrement entre le client et l'ordinateur de réservations 105b, par exemple. L'ordinateur de réservations 105b peut être programmé pour exécuter des fonctions connues de billetterie et de réservation pour le client. De tels services de billetterie et de réservation sont connus, et la présente invention peut être mise en oeuvre sur de tels systèmes pour permettre la délivrance de promotions à des clients pendant et/ou après que le client a réservé des billets. 



   La figure 1C est un schéma synoptique d'un système pour délivrer des promotions à des clients, selon une réalisation de l'invention. Le système de la figure 1C comprend un   téléphone   115, un ordinateur de l'agent de billetterie 119, le système de réservations 121, un ordinateur de billetterie 105c, et une base de données de promotions 103. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   L'ordinateur de billetterie 105c est n'importe quel ordinateur, serveur, ou poste de travail (par exemple, le système informatique 401 de la figure 4) pour faire des réservations de billets d'avion, imprimer des billets d'avion, et/ou imprimer des billets d'avion électroniques. En outre, l'ordinateur de billetterie 105b détermine des promotions à délivrer à l'ordinateur du client 111. Ces promotions peuvent être délivrées au client suivant plusieurs moyens comprenant l'impression des promotions et leur expédition au client, leur envoi au client par courrier électronique, leur délivrance au téléphone du client 115 comme page HTML (si le téléphone du client comprend un navigateur Web et un écran), et/ou la transmission d'un message vocal automatisé à un système de messagerie vocale accessible par le client. 



   Un client utilise le téléphone 115 pour communiquer avec un agent, tel un agent de voyages ou un agent de billetterie. Dans des réalisations alternatives, un ordinateur, un modem, un organiseur (PDA), ou un autre dispositif de communication électronique peut être utilisé à la place ou en plus du téléphone 115. L'agent utilise son ordinateur 119 pour entrer des réservations de billets pour le client par l'intermédiaire d'un système de réservations 121 en liaison avec l'ordinateur de l'agent 119. Le système de réservations 121 est n'importe quel système informatique approprié pour réserver des billets d'avions. De tels systèmes de réservations sont connus, et un exemple de système de réservations est décrit dans le brevet américain   n  5.   897.620, qui est incorporé ici à titre de référence.

   Lorsque l'agent réserve des billets pour le client, l'agent entre une information de destination, indiquant la ou les destinations du client, dans l'ordinateur de l'agent 119. L'information de destination est transmise de l'ordinateur de l'agent 119 au système de réservations 121. L'information de destination est aussi transmise à l'ordinateur de billetterie   105c,   qui contrôle l'information de destination transmise de l'ordinateur de l'agent 119 au système de réservations 121. L'ordinateur de billetterie 105c utilise l'information de destination pour déterminer des promotions stockées dans la base de données de promotions 103. L'ordinateur de billetterie 105c fait imprimer par l'imprimante 109 les promotions correspondant à l'information de destination du client.

   L'agent fait alors délivrer les promotions au client, par courrier ou autrement, de 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 préférence avec l'itinéraire du client, les   billets, et/ou   d'autres informations concernant le voyage du client. En alternative, l'ordinateur de billetterie   105c   peut expédier les promotions à une adresse de courrier électronique fournie à l'agent par le client. 



   On comprendra que les systèmes des figures 1A, 1 B, et 1 C sont donnés uniquement à titre d'exemple, étant donné que de nombreuses variantes du matériel utilisé pour mettre en oeuvre la présente invention apparaîtront aisément à celui ayant une expérience ordinaire dans la technique. Par exemple, les ordinateurs 105a, 105b, et 105c peuvent comprendre la base de données de promotions 103, et les ordinateurs 105a, 105b, et 105c peuvent être liés à un ordinateur central qui contrôle les promotions qui sont délivrées à des clients de telle sorte que chaque client ne reçoit pas la même promotion plus d'une fois (ou   plus de deux fois, etc. ).

   Ainsi, chaque aéroport peut avoir une seule base de   données de promotions 103, un ordinateur central pour réaliser le traitement de l'invention, et des ordinateurs de cartes d'embarquement multiples 105a, qui sont des terminaux passifs, à des kiosques et des comptoirs de compagnies aériennes à l'intérieur de l'aéroport. Pour mettre en oeuvre ces variantes ainsi que d'autres variantes, un ordinateur unique (par exemple, l'ordinateur 401 de la figure 4) peut être programmé pour réaliser les fonctions spécialisées de deux des dispositifs ou plus représentés sur les figures 1A,   1 B,   et 1C. Par ailleurs, deux ordinateurs programmés ou plus peuvent être remplacés par un quelconque des dispositifs représentés sur les figures 1A, 1 B, et 1C.

   Par exemple, la fonctionnalité d'un quelconque des ordinateurs 105a, 105b, et 105c peut être programmée dans un quelconque des autres ordinateurs 105a, 105b, et   105c.   Dans une réalisation, les ordinateurs 105a, 105b, et   105c   sont interconnectés par l'intermédiaire d'un réseau de communication afin que les informations puissent être partagées entre eux.

   Les principes et avantages du traitement réparti, tels que la redondance et la répétition, peuvent être également mis en oeuvre comme souhaité pour gérer le trafic du réseau et/ou réduire les exigences de stockage, par exemple,
La présente invention stocke des informations concernant les positions géographiques (par exemple, les destinations) ainsi que des promotions à 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 délivrer   à-des clients.   Ces informations sont stockées dans une ou plusieurs mémoires. Une ou plusieurs bases de données, telle la base de données de promotions 103, peuvent stocker les informations utilisées pour mettre en oeuvre la présente invention.

   Les bases de données sont organisées à l'aide de structures de données (par exemple, des enregistrements, des tableaux, des matrices, des zones, des graphiques, des arborescences, et/ou des listes) contenues dans une mémoire. Des mémoires appropriées comprennent des disques durs, des disquettes, des disques optiques, des disques magnétooptiques, une RAM, ainsi qu'une quelconque des mémoires ou supports lisibles par machine répertoriés ci-dessous dans la description de la figure 4, par exemple.

   Dans la mise en oeuvre de la présente invention, il peut être préférable qu'une ou plusieurs mémoires remplacent une mémoire unique, ou qu'une mémoire unique remplace deux mémoires ou plus, en fonction des différentes considérations de conception, telles que le coût, la capacité de stockage, et l'efficacité, comme le comprendra bien celui ayant une expérience ordinaire dans la technique. 



   Les figures 2A et   28   décrivent des structures de données utilisées pour mettre en oeuvre un système pour délivrer des promotions à des clients sur la base de la destination du client, selon une réalisation de la présente invention. 



  Les structures de données des figures 2A et 2B sont décrites dans un format relationnel, en utilisant un tableau, au moyen duquel les informations stockées dans une colonne   (c'est-à-dire,   une zone) du tableau sont associées,   cartographiées.   ou liées aux informations stockées dans la même rangée (c'est- à-dire, un enregistrement) et la bu les autres colonnes du tableau. Ces structures de données sont utilisées par les ordinateurs 105a, 105b, et   105c   pour déterminer une ou des promotions sur la base d'une destination d'un client voyageur. Les structures de données représentées sur les figures 2A et 2B sont stockées dans la base de données de promotions 103 ou une ou plusieurs autres mémoires appropriées quelconques.

   On comprendra que les structures de données représentées sur les figures 2A et 2B ne sont données qu'à titre d'exemple, étant donné que la mise en oeuvre actuelle de la manière dont les données sont stockées et indexées variera en fonction du logiciel et du matériel 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 particuliers utilisés pour mettre en oeuvre la ou les bases de données ainsi que d'autres considérations de conception telles que la capacité de stockage et la vitesse de recherche, par exemple. 



   La figure 2A est un exemple de tableau de destinations 201 qui comprend une zone 203 pour stocker des destinations et une zone 205 pour stocker une ou plusieurs promotions en association avec chacune des destinations dans la zone 203. En conséquence, chaque destination est cartographiée à une ou plusieurs promotions associées. De préférence, les annonceurs de produits et de services à des destinations paient pour avoir des promotions correspondant aux destinations stockées dans la zone 205. Lorsque l'information de destination d'un client est reçue, la ou les promotions correspondantes dans la zone 205 sont délivrées au client. Les destinations dans la zone 203 comprennent à la fois des destinations actuelles (c'est-à-dire, lorsqu'un billet a déjà été acheté) et des destinations potentielles (c'est-à-dire lorsqu'une demande de réservation est faite). 



   La figure   2B   est un tableau d'information de vol 207 contenant des enregistrements pour associer une information de destination de clients à leurs destinations. L'exemple de tableau d'information de vol 207 comprend une zone 209 pour stocker des noms de clients, une zone 211 pour stocker des numéros de sécurité sociale de clients, une zone 213 pour stocker un ou plusieurs numéros de vols de clients, une zone 215 pour stocker un ou plusieurs numéros de billets (c'est-à-dire un code quelconque identifiant un billet) pour chaque client, et une zone 217 pour stocker une ou plusieurs destinations pour chaque client. Le tableau d'information de vol 207 peut être adapté pour comprendre n'importe quelles informations (par exemple, un nom, un numéro de sécurité sociale, un numéro de vol, un numéro de billet) associées à des destinations. 



  Ainsi, dans des réalisations alternatives, le tableau d'information de vol 207 ignore certaines zones (par exemple, la zone 211 pour stocker des numéros de sécurité sociale) et/ou peuvent comprendre des zones supplémentaires, selon que les informations sont utilisées pour associer des clients à leurs destinations. 



   Lorsque l'information de destination d'un client est fournie aux ordinateurs
105a, 105b, et   105c, les   ordinateurs 105a, 105b, et   105c   comparent l'information 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 de destination du client à la destination du client, à l'aide du tableau d'information de vol 207. Si la destination est directement fournie aux ordinateurs 105a, 105b, et   105c,   le tableau d'information de vol 207 n'est alors pas utilisé, selon une réalisation. Selon une autre réalisation, si les numéros de vois sont utilisés comme destinations dans la zone 203, la zone 213 n'est alors pas incorporée dans le tableau d'information de vol 207 parce que les numéros de vois sont déjà stockés dans la zone 217 comme destinations.

   Si les compagnies aériennes, les agences de voyage, les aéroports, ou autres entités utilisant les ordinateurs 105a, 105b, et   105c   stockent déjà les informations de destinations en association avec les destinations de clients voyageurs (comme dans les systèmes d'information de vols, de réservations, ou de billetterie), de telles associations peuvent alors être utilisées en remplacement du, ou en combinaison avec le tableau d'information de vol 207. 



   La figure 3 est un organigramme montrant des exemples de procédés pour délivrer des promotions à des clients. Dans l'étape 301, le client fournit une information de destination à un comptoir de compagnie aérienne ou à un kiosque. Selon une réalisation de l'invention, le client fournit une information de destination en présentant à un agent de la compagnie aérienne une carte de passager fréquent ou un billet d'avion contenant une piste magnétique ou en présentant à l'agent un permis de conduire ou un autre   ID   identifiant nominativement le client. 



   Dans l'étape 303, l'information de destination fournit par le client est lue par le dispositif de   lecture   107. Selon une réalisation, l'information de destination est lue à partir d'un support lisible par machine, tel un billet d'avion ou une carte de passager fréquent du client, par le passage par l'agent du support lisible par machine dans le dispositif de lecture 107. Selon une autre réalisation l'information de destination est entrée manuellement. Cette réalisation est utile lorsqu'un client n'a pas de carte de passager fréquent ou de billet ordinaire, comme lorsque le client a acheté un billet électronique. 



   Puis, dans l'étape 313, l'information de destination est reçue par   l'ordinatpllr   de billetterie. Comme indiqué ci-dessus, l'information de destination peut être obtenue par l'ordinateur de billetterie, sur la base de l'information contenue sur 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 un support lisible par machine, comme la piste magnétique sur une carte de passager fréquent ou un billet d'avion. En alternative, l'information de destination est entrée manuellement par l'intermédiaire d'un clavier de l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a, par exemple. 



   Dans l'étape 314, l'information de destination obtenue de la piste magnétique sur la carte de passager fréquent est utilisée par l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a pour identifier la destination du client. Ainsi, si l'information de destination est le nom du client, le numéro de sécurité sociale, le numéro de billet, ou le numéro de vol, par exemple, l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a détermine la destination en comparant l'information de destination avec la destination sur la base de l'information stockée dans un système de réservations standard, une base de données des vols, un système de billetterie, et/ou le tableau d'information de vol 207. 



   Dans l'étape 315, l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a cherche la destination du client dans le tableau de destinations 201. Puis, dans l'étape 317, l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a récupère les promotions associées à la destination correspondant à l'information de destination reçue dans l'étape 313. Dans une réalisation, si le client a plusieurs destinations, les étapes 315 et 317 sont alors répétées pour chaque destination. 



   Dans l'étape 319, l'ordinateur de cartes d'embarquement 105a fait imprimer par l'imprimante 109 au comptoir de la compagnie aérienne 101 (ou au kiosque) les promotions récupérées dans l'étape 317. De cette manière, seules les promotions associées à la ou aux destinations du client sont imprimées et fournies au client. En conséquence, les promotions sont géographiquement ciblées sur la base de la destination du client et fournissent au client une information de promotion qui est applicable au voyage du client. 



   Les étapes 305 et 307 fournissent un exemple sur la manière dont une information de destination est transmise à l'ordinateur de réservations 105b dans le système donné en exemple sur la figure   1 B.   Dans l'étape 305, un client accède à l'ordinateur de   réservations   105b par l'intermédiaire d'Internet 113, à l'aide d'un ordinateur 111. L'information d'enregistrement (par exemple, le nom, le numéro de passager fréquent, et/ou l'adresse de courrier électronique) 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 transmise'de l'ordinateur du client 111 à l'ordinateur de réservations 105b identifie le client. On comprendra cependant que l'information d'enregistrement n'est pas nécessairement à produire. Ainsi, dans une réalisation, le client n'est pas identifié, et l'étape 305 est sautée. 



   Dans l'étape   307,   le client sélectionne des billets qu'il désire réserver en transmettant une information de réservation de billet de l'ordinateur du client 111 à l'ordinateur de réservations 105b. L'information de réservation de billet comprend une information de destination correspondant à la destination de voyage désirée du client. Le traitement réalisé par l'ordinateur de réservations 105b est le même que celui décrit ci-dessus dans la description des étapes 313, 314, 315, et 317. Cependant, si la destination est comprise dans l'information de réservation, l'étape 314 peut être alors sautée.

   Dans l'étape 319, l'ordinateur de réservations 105b délivre les promotions récupérées au client en utilisant des bandeaux publicitaires Internet, des pages HTLM, des hyperliens, et/ou des courriers électroniques (en supposant que le client ait fourni son adresse de courrier électronique à l'ordinateur de réservations 105b à présent ou lors d'une session précédente). L'ordinateur de réservations 105b peut être aussi programmé pour faire imprimer les promotions afin que les promotions imprimées puissent être transmises à l'ordinateur par courrier normal. 



   Comme montré sur la figure 3, le client peut faire aussi des demandes de réservation par l'ordinateur dans l'étape 307. En résultat, le client peut recevoir des promotions dans l'étape 319 sur la base d'une demande de réservation. 



  Dans ce cas, le client peut encore être ciblé avec une promotion sur la base de sa demande. De telles promotions peuvent être utilisées pour inciter un client à faire une réservation, qu'il n'avait auparavant considéré que comme une possibilité. 



   Les étapes 309 et 311 fournissent un exemple de la manière dont une information de destination d'un client est transmise à l'ordinateur de billetterie 105c du système donné en exemple sur la figure 1C. Dans l'étape 309, le client appelle une compagnie aérienne ou une agence de voyages, à l'aide d'un téléphone 115, et fait des demandes de réservation et/ou sélectionne des billets par téléphone. Puis, dans l'étape 311, l'agent de billetterie ou l'agent de voyages 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 parlant   a'u   client utilise son ordinateur 119 pour entrer une information de réservation de billet du client. L'information de réservation de billet comprend une information de destination du client, qui identifie ou est utilisée pour identifier la destination du client.

   L'information de réservation de billet est transmise au système de réservations 121 et est simultanément transmise à l'ordinateur de billetterie 105c. En alternative, l'agent transmet ou entre séparément l'information de destination dans l'ordinateur de   billetterie 105c. Dans   tous les cas, l'ordinateur de billetterie 105c reçoit l'information de destination dans l'étape 313. Le traitement dans les étapes 313,314, 315 et 317 est exécuté comme décrit cidessus.

   Ainsi, l'étape 314 peut être sautée si l'information de destination est fournie à l'ordinateur de   billetterie 105c.   Comme avec le cas de la figure 1 B, les promotions récupérées par l'ordinateur de billetterie 105c peuvent être délivrées par un courrier électronique à une adresse de courrier électronique fournie par le client, délivrées par courrier normal, ou fournies sur une page Web accessible par le client, par exemple. 



   La totalité ou une partie de l'invention peut être mise en oeuvre de façon pratique en utilisant des ordinateurs ou des microprocesseurs universels conventionnels programmés selon les enseignements de la présente invention, comme s'en rendront compte ceux familiarisés avec la technique des ordinateurs. Un logiciel approprié peut être facilement préparé par des programmeurs ayant une qualification normale sur la base des enseignements de la présente découverte, comme s'en rendront compte ceux familiarisés avec la technique des logiciels. 



   La figure 4 représente un système informatique 401 sur lequel une réalisation de la présente invention peut être mise en oeuvre. Le système informatique 401 comprend un bus 403 ou un autre mécanisme de communication pour transmettre des informations, et un processeur 405 couplé au bus 403 pour traiter les informations. Le système informatique 401 comprend aussi une mémoire principale 407, telle qu'une mémoire à accès aléatoire (RAM) ou une autre mémoire vive dynamique (par exemple, une RAM dynamique 
 EMI16.1 
 (DRAM), une RAM statique (SRAM), une DRAM synchrone (DRAM), une RAM Flash)), couplée au bus 403 pour stocker des informations et des instructions à 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 exécuter par le processeur 405.

   En outre, la mémoire principale 407 peut être utilisée pour stocker des variables temporaires ou d'autres informations intermédiaires pendant l'exécution d'instructions à exécuter par le processeur 405. Le système informatique 401 comprend en outre une mémoire morte (ROM) 409 ou une autre mémoire vive statique (par exemple, une ROM programmable (PROM), une PROM effaçable (EPROM), et une PROM effaçable et programmable électriquement   (EEPROM)) couplée   au bus 403 pour stocker des informations statiques et des instructions pour le processeur 405. Un support d'information 411, tel un disque magnétique ou un disque optique, est prévu et couplé au bus 403 pour stocker des informations et des instructions. 



   Le système Informatique 401 peut aussi comprendre des dispositifs logiques à usage spécial (par exemple, des circuits intégrés à application spécifique (ASIC)) ou des dispositifs logiques configurables (par exemple, un réseau générique de logique (GAL) ou des réseaux de portes reprogrammables sur place (FPGA)). D'autres dispositifs supports amovibles (par exemple, un disque compact, une bande, et un support magnéto-optique amovible) ou fixes, des lecteurs de supports haute densité, peuvent être ajoutés au système informatique 401 à l'aide d'un bus de périphériques approprié (par exemple, un bus d'interface pour petits systèmes informatiques (SCSI), un bus d'électronique de dispositif intégrée   (IDE),   ou un bus d'accès direct à la mémoire (DMA)).

   Le système informatique 401 peut comprendre en outre un lecteur de disque compact, un lecteur/graveur de disque compact, ou un juke-box de disque compact, chacun d'eux pouvant être connecté au même bus de périphériques ou à un autre bus de périphériques. 



   Le système informatique 401 peut être couplé par l'intermédiaire du bus 403 à un écran 413, tel un tube cathodique (CRT), pour afficher des informations pour l'utilisateur d'un ordinateur. L'écran 413 peut être piloté par une carte d'affichage ou graphique. Le système informatique comprend des périphériques d'entrée, tels qu'un clavier 415 et une commande de curseur 417, pour transmettre des informations et des sélections de commande au processeur 405. La commande de curseur   417,   par exemple, est une souris, une boule de pointage, ou des touches de déplacement du curseur pour transmettre des 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 informations de direction et des sélections de commande au processeur 405 et pour commander le déplacement du curseur sur l'écran 413.

   En outre, une imprimante peut fournir des listes imprimées des structures de données montrées sur les figures 2A et 2B ou d'autres données quelconques stockées et/ou générées par le système informatique 401. 



   Le système informatique 401 exécute une partie ou la totalité des étapes de traitement de l'invention en réponse au processeur 405 exécutant une ou plusieurs séquences d'une ou plusieurs instructions contenues dans une mémoire, telle la mémoire principale 407. De telles instructions peuvent être lues dans la mémoire principale 407 à partir d'un autre support lisible par ordinateur, tel le support d'information 411. Un ou plusieurs processeurs dans une configuration multitraitement peuvent être aussi employés pour exécuter les séquences d'instructions contenues dans la mémoire principale 407. Dans des réalisations alternatives, un circuit câblé peut être utilisé à la place ou en combinaison avec des instructions logicielles. Ainsi, les réalisations ne sont pas limitées à une combinaison spécifique quelconque du circuit matériel et du logiciel. 



   Comme indiqué ci-dessus, le système 401 comprend au moins un support lisible par ordinateur ou une mémoire programmés selon les enseignements de l'invention et pour contenir des structures de données, des tableaux, des enregistrements, ou d'autres données décrites ici. La présente invention, stockée sur un support lisible par ordinateur ou sur une combinaison de tels supports, comprend un   logiciel   pour commander le système informatique 401, pour piloter un ou des périphériques afin de mettre en oeuvre l'invention, et pour permettre au système informatique 401 d'interagir avec un utilisateur (par exemple, un client). Un tel logiciel peut comprendre, sans être limité à cela, des pilotes de périphériques, des systèmes d'exploitation, des outils de développement, et un logiciel d'applications.

   De tels supports lisibles par machine comprennent en outre le produit-programme informatique de la présente invention pour exécuter la totalité ou une partie (si le'traitement est distribué) du traitement exécuté en mettant en oeuvre l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 



   Les périphériques à code machine de la présente invention peuvent être n'importe quel mécanisme à code interprété ou exécutable, comprenant, sans être limité à cela, des scénarios, des interpréteurs, des bibliothèques de liens dynamiques, des classes Java, et des programmes complets exécutables. En outre, des parties du traitement de la présente invention peuvent être distribuées pour améliorer les performances, la fiabilité et/ou le coût. 



   Le terme"support lisible par ordinateur" tel qu'utilisé ici s'applique à tout support participant à la délivrance d'instructions au processeur 405 pour leur exécution. Un support lisible par ordinateur peut prendre de nombreuses formes, comprenant, sans être limité à cela, des supports non volatils, des supports volatils, et des supports de transmission. Les supports non volatils comprennent, par exemple, des disques optiques, des disques magnétiques, et des disques magnéto-optiques, tel le support d'information 411. Les supports volatils comprennent une mémoire dynamique, telle la mémoire principale 407. Les supports de transmission comprennent des câbles coaxiaux, des fils de cuivre et des fibres optiques, incluant les fils appartenant au bus 403.

   Les supports de transmission peuvent prendre aussi la forme de signaux acoustiques ou lumineux, tels ceux générés pendant des transmissions de données par ondes hertziennes et ondes infrarouges. 



   Des formes courantes de supports lisibles par machine comprennent, par exemple, des disques durs, des disquettes, une bande, des disques magnétooptiques, des PROM (EPROM, EEPROM, EPROM Flash) une DRAM, une SRAM, une SDRAM, ou n'importe quel autre support magnétique, des disques compacts (par exemple, des CD-ROM), ou n'importe quel autre support optique, des cartes perforées, une bande papier, ou un autre support physique avec des motifs de trous, une onde porteuse (décrite ci-dessous), ou n'importe quel autre support à partir duquel l'ordinateur peut lire. 



   Diverses formes de supports lisibles par machine peuvent être impliquées dans la transmission d'une ou de plusieurs séquences d'une ou de plusieurs instructions au processeur 405 pour leur exécution. Par exemple, les instructions peuvent être initialement enregistrées sur un disque magnétique d'un ordinateur distant. L'ordinateur distant peut charger les instructions pour mettre en oeuvre à 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 distance   1'8   totalité ou une partie de la présente invention dans une mémoire dynamique et transmettre les instructions par une ligne téléphonique à l'aide d'un modem. Un modem connecté à un système informatique 401 peut recevoir les données sur la ligne téléphonique et utiliser un émetteur à infrarouge pour convertir les données en un signal infrarouge.

   Un détecteur infrarouge couplé au bus 403 peut recevoir les données transportées dans le signal infrarouge et placer les données sur le bus 403. Le bus 403 transporte les données jusqu'à la mémoire principale 407, à partir de laquelle le processeur 405 récupère et exécute les instructions. Les instructions reçues par la mémoire principale 407 peuvent être optionnellement stockées sur le support d'information 411 soit avant, soit après leur exécution par le processeur 405. 



   Le système informatique 401 comprend aussi une interface de communication 419 couplée au bus 403. L'interface de communication 419 réalise un couplage de communication de données bidirectionnelle avec une liaison de réseau 421 qui est connectée à un réseau local (par exemple, LAN 423). Par exemple, l'interface de communication 419 peut être une carte d'interface de réseau à connecter à n'importe quel réseau local à commutation de paquets (LAN). Comme autre exemple, l'interface de communication 419 peut être une carte de ligne d'abonné numérique asymétrique (ADSL), une carte de réseau numérique à intégration de services   (RNSI)   ou un modem pour réaliser une connexion de communication de données à un type correspondant de ligne téléphonique. Des liaisons sans fil peuvent être aussi mises en oeuvre.

   Dans une telle mise en oeuvre, J'interface de communication 419 transmet et reçoit des signaux électriques, électromagnétiques, ou optiques qui transportent des flots de données numériques représentant différents types d'informations. 



   La liaison de réseau 421 réalise typiquement la communication de données par l'intermédiaire d'un ou de plusieurs réseaux avec d'autres périphériques de données. Par exemple, la liaison de réseau 421 peut établir une connexion par l'intermédiaire du LAN 423 avec un ordinateur central 425 ou à des équipements de données exploités par un fournisseur de services, qui fournit des services de communication de données par l'intermédiaire d'un réseau IP (protocole Internet) 427 (par exemple, Internet 113). Le LAN 423 et le réseau   IP   427 utilisent tous les 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 deux des signaux électriques, électromagnétiques, ou optiques qui transportent des flots de données numériques.

   Les signaux circulant dans les différents réseaux et les signaux sur la liaison de réseau 421 et dans l'interface de communication 419, qui transportent les données numériques de et vers le système informatique 401, sont des exemples de formes d'ondes porteuses transportant les informations. Le système informatique 401 peut transmettre des notifications et recevoir des données, y compris un code-programme, par le ou les réseaux ; la liaison de réseau 421 et l'interface de communication 419. 



   Il est évident que de nombreuses modifications et variations de la présente invention sont possibles à la lumière des enseignements ci-dessus. Par exemple, les promotions délivrées à des clients peuvent être ciblées à des clients ou des groupes de clients spécifiques, sur la base d'informations fournies par les clients lorsqu'ils s'enregistrent pour recevoir une carte de passager fréquent ou s'enregistrent pour des billets d'avion. Ainsi, si un client indique qu'il s'intéresse au golf, il peut alors recevoir des promotions de terrains de golf et/ou l'annonce d'un tournoi de golf. Des méthodes pour cibler des promotions sont décrites dans un ou plusieurs des brevets américains   n  6.   026.370 ; 6.014. 634 ; 5.974. 399 ; 5.970. 469 ; et 5.832. 457, qui sont incorporés ici à titre de référence.

   On comprendra donc que l'invention, dans le domaine des revendications annexées, peut être mise en pratique autrement que ce qui est spécifiquement décrit ici.



    <Desc / Clms Page number 1>
 



   METHOD AND SYSTEM FOR DELIVERING PROMOTIONS TO A
CUSTOMER BASED ON A CUSTOMER TRAVEL DESTINATION
HISTORY OF THE INVENTION
Field of the invention
The present invention relates to a method and system for delivering promotions to a customer, and more particularly to a method and system for delivering promotions to a customer, based on a travel destination of the customer.



   As used herein, the term "promotion" refers to any advertisement relating to the marketing of one or more goods and / or services, including incentives, advertisements, coupons, advertising films, and offers, for example.



   History description
Many travelers these days are going to unfamiliar destinations. As a result, when many travelers reach their destination, they make purchasing decisions, such as leisure activities, where to eat, and where to stay, based on insufficient or limited information.



  In addition, travelers are not necessarily able to recognize a good price for accommodation and / or dinner due to their ignorance of their travel destination and the lack of average prices to make a comparison.



   Suppliers of goods and services frequently have no practical means of delivering promotions to customers who will go to the geographic markets of such suppliers. Typically, the only way to deliver geographically targeted promotions to customers who will go to a particular geographic market is for the advertiser to use consumer advertising techniques that reach all customers and do not target only customers who will visit the locality of the supplier of goods and services. Thus, money is wasted in the payment of promotions which are viewed by customers who do not intend to go to the market

  <Desc / Clms Page number 2>

   geographic area concerned.

   To overcome this problem, many suppliers of goods and services advertise at airports, particularly in baggage claim areas and airport arrival areas. However, such promotions are frequently overlooked by travelers, who are tired of the trip and have already made plans in advance regarding food, accommodation, and entertainment for their stay.



   SUMMARY OF THE INVENTION
Accordingly, an object of this invention is to provide a new method, system, and computer program product for delivering promotions to customers, based on their travel destinations.



   Another object of the present invention is to provide a new method, system, and computer program product for enabling advertisers to communicate with potential customers (i.e., travelers) before customers '' enter the applicable geographic market during the trip.



   Yet another object of the present invention is to provide a new method, system, and computer program product for providing travel incentives, advertisements, and other promotions to traveling customers prior to their arrival at their destination. .



   These and other objectives are achieved in accordance with the present invention by providing a new method, system, and computer program product for delivering promotions to customers prior to their journey, based on customer destinations. Destination information, corresponding to a customer's travel destination, is received by a computer. Destination information is any information, including the destination itself, from which the customer's destination can be derived. A promotion to be delivered to the customer is then determined on the basis of the destination information.



  Finally, the promotion is delivered to the customer.



   Destination information can be received in different ways. For example, the destination information can be obtained, on the basis of information contained on a magnetic strip, of alphanumeric characters,

  <Desc / Clms Page number 3>

 a barcode, or other optical or magnetic information on an airline ticket or frequent passenger card. Destination information can thus be received by reading (for example, by swiping or moving) a frequent passenger card or a customer ticket at an airline counter.

   Destination information can also be received when the customer or a customer agent (for example, a travel agent or ticketing agent) enters the destination information into a reservation system or ticketing computer in the process for booking airline tickets.



   The present invention also includes variants for delivering the promotion to the customer. For example, promotions can be printed at an airline counter and delivered to a customer, or promotions can be printed and shipped to a customer. If the customer makes reservations through a computer network, such as the Internet, promotions can then be delivered electronically. to the client's computer in the form of an Internet advertising banner, an HTLM page, an email, and / or a hyperlink. In another embodiment of the invention, the customer takes his ticket or frequent passenger card at a kiosk which reads the information on the ticket or the frequent passenger card and determines the destination information of the customer.



   Accordingly, the present invention allows advertisers to reach customers before customers travel to the advertiser's geographic market. Likewise, customers receive promotions related to the geographic market they are going to before they get into that market. Thus, with the present invention, promotions are geographically targeted to travelers and delivered to travelers before they arrive in the market for which promotions are geographically targeted.



   SHORT DESCRIPTION OF THE DRAWINGS
A more complete understanding of the invention and many of its associated advantages will be easily obtained, while it will be better understood on reading the following detailed description with reference to the related drawings, in which:

  <Desc / Clms Page number 4>

 FIG. 1A is a block diagram of a system for delivering a promotion to a customer at an airport, based on a travel destination of the customer, according to an embodiment of the invention; FIG. 1B is a block diagram of a system for delivering a promotion to a client's computer, based on a client's travel destination, according to an embodiment of the invention;

   FIG. 1C is a block diagram of a system for delivering a promotion to a customer, based on a travel destination provided by an agent of the customer, according to an embodiment of the invention; FIG. 2A is a destination table for associating promotions with destinations of traveler customers; FIG. 2B is a flight information table for associating destination information of traveler customers with their destinations; Figure 3 is a flowchart showing how promotions are delivered to customers based on their travel destination; and Figure 4 is a block diagram of a computer system programmed to perform one or more of the special purpose functions of the present invention.



   DESCRIPTION OF THE PREFERRED ACHIEVEMENTS
Referring now to the drawings, in which the same reference numerals designate identical or corresponding parts in all the figures, and more particularly in FIG. 1A, a system for delivering promotions to customers at an airport is shown. The system includes an airline counter 101 where a boarding pass computer 105a, a reading device 107, and a printer 109 are located. The boarding pass computer 105a is connected to the reading device 107 , the printer 109 and a promotions database 103.



   The airline counter 101 is a ticket counter, a check-in counter, and lol) any other location suitable for delivering promotions to customers at an airport. In

  <Desc / Clms Page number 5>

    alternative realization, one or more kiosks can be used in addition to or instead of the airline counter 101.



   The promotions database 103 is a file which includes records containing information for delivering promotions to customers based on their destinations. Each record in the promotions database 103 contains fields in conjunction with a set of search, sort, recombine, and other database functions. The promotions database 103 can be implemented as two or more databases, if desired. For example, each airline at an airport may have its own airline counter 101 and its own promotions database 103, or the airport may have a single promotions database 103 which is shared by multiple card computers. boarding pass 105a inside
 EMI5.1
 of the airport.



   The boarding pass computer 105a is any terminal, workstation, personal computer (PC), or other suitable device (for example, the computer system 401 of Figure 4) for receiving destination information of a traveling customer and to process the destination information in order to determine the promotion (s) to be delivered to the customer. The boarding pass computer 105a receives destination information from the reading device 107 and / or other input devices, such as a keyboard or a keypad from the boarding pass computer 105a.

   Destination information, either directly identifies a destination, or is any information (for example, a ticket number, frequent passenger number, flight number, name, social security number) that the computer ticket office can use to match a traveler's destination. A destination is any information identifying the place to which a customer is going, such as a flight number, an airport, a city and a state, an airport code, or a postal code, for example. The boarding pass computer 105a also controls the printer 109 and causes the printer 109 to print promotions to be delivered to customers at the airline counter 101 and / or at a kiosk, if the destination information is

  <Desc / Clms Page number 6>

 received at a kiosk.

   The boarding pass computer 105a can be located at a door at an airport and / or at the entrance to an airport (i.e., at the ticket counter), for example.



   The reading device 107 is any device suitable for reading optical, magnetic, magneto-optical, and / or machine-readable information contained on air tickets, frequent passenger cards, or any other machine readable medium which is carried by a customer and presented to the airline counter 101 to identify the customer and / or the customer's flight information, including destination information corresponding to a customer travel destination. Destination and destination information may include information on individual routes, connecting airports, stopovers, intermediate destinations, as well as the customer's final destination.

   Examples of different machine-readable media on which customer destination information can be stored include a magnetic stripe and a barcode, which can be found on a frequent passenger card or ticket, for example. Thus, examples of reading devices 107 include scanners for reading bar codes or other optical information and magnetic card reading devices for reading magnetic information from a card when the card is passed through the scanning device. reading. Alternatively, the destination information can be entered manually into the boarding pass computer 105a by a client or an employee of the airport or an airline.

   Magnetic reading devices and / or keyboards are present at many airline counters, and therefore the hardware existing at many airline counters may be sufficient to implement at least part of the present invention.



   The printer 109 is any suitable device for receiving print orders from the boarding pass computer 105a and printing promotions in response to receiving print orders from the boarding pass computer 105a . Printer 109 can be

  <Desc / Clms Page number 7>

 also used to print boarding pass information, tickets, and other information.



   FIG. 1B is a block diagram of a system for delivering promotions to customers via a computer network, such as the Internet 113. A customer computer 111 is connected to a reservations computer 105b via the Internet 113. L the reservation computer 105b communicates with a promotions database 103.

   The design and implementation of various methods of networking databases and Internet communications are described in Liu et a /., "Internet Information Service Management", O'Reilly & Associates, Inc. , 1994; Comer "Exploitation of Internet with TCP / IP Volume 1: principles, protocols and architecture", 21st ed., Prentice-Hall, Inc., 1991; Comer and Stevens, "Internet Operation with TCP / IP Volume II: Design, Implementation and Essential Features", Prentice-Hali, Inc., 1991; Comer and Stevens, "Exploitation
 EMI7.1
 internal with TCP /) P Voiurne i! ! :

   Client-Server Programming and Applications ", Prentice-Hall, Inc., 1993; Khoshafian et a /.," Client-Server SQL Application Development Guide ", Morgan Kaufmann Publishers, Inc.; Hamilton et al.," Access JDBC databases with Java, individual course and annotated references ", Addison-Wesley Pub. Co., 1997; and Francis et a /.," Active pages of professional servers 2.0 ", Wrox Press Ltd., 1998; each of which is incorporated herein by reference.



   The reservation computer 105b is any computer, server, or workstation. (for example, the computer system 401 of FIG. 4) for making reservations for plane seats, printing plane tickets, and / or printing electronic plane tickets. In addition, the reservation computer 105b determines promotions to be delivered to the client's computer 111 and communicates with the client's computer via a communication medium such as the Internet 113 or any other other appropriate communications network.



   Client 111's computer is any workstation, personal computer, laptop, organizer, or other device (for example, the computer system 401 in Figure 4) running appropriate protocols

  <Desc / Clms Page number 8>

 for communicating with the reservation computer 105b via a computer network, such as the Internet 113. Preferably, the client computer 111 includes a web browser for providing a user interface between a client and the reservation computer 105b. The client's computer 111 receives the information entered by the user, which is transmitted to the reservation computer 105b.

   In addition, the client's computer 111 receives the information transmitted by the reservation computer 195b and displays to the client the various screens containing the information received from the reservation computer 105b.



   In the system of Figure 1 B. the reservation computer 105b can be implemented as a web server for transmitting to the customer's computer 111 web pages to capture the ticket reservation information entered by the customer. Such ticket reservation information is transmitted from the client computer 111 to the reservation computer 105b. The ticket reservation information includes destination information indicating the customer's desired travel destination. The reservation computer 105b uses the destination information to determine promotions, such as advertisements stored in the promotions database 103, to be transmitted to the client's computer 111.

   Such promotions can be transmitted as Internet banner ads, web pages, hyperlinks, and / or email. If promotions are sent as email, the client's email address can then be obtained during a registration process between the client and the reservation computer 105b, for example. The reservation computer 105b can be programmed to perform known ticketing and reservation functions for the customer. Such ticketing and reservation services are known, and the present invention can be implemented on such systems to allow the delivery of promotions to customers during and / or after the customer has reserved tickets.



   FIG. 1C is a block diagram of a system for delivering promotions to customers, according to an embodiment of the invention. The system of Figure 1C includes a telephone 115, a ticket agent computer 119, the reservation system 121, a ticket computer 105c, and a promotions database 103.

  <Desc / Clms Page number 9>

 



   The ticketing computer 105c is any computer, server, or workstation (e.g., the computer system 401 of Figure 4) for making airline ticket reservations, printing airline tickets, and / or print electronic plane tickets. In addition, the ticketing computer 105b determines promotions to be delivered to the client's computer 111. These promotions can be delivered to the client by several means including printing the promotions and sending them to the client, sending them to the client by post. electronically, delivering them to the client's phone 115 as an HTML page (if the client's phone includes a web browser and screen), and / or transmitting an automated voice message to a voicemail system accessible by the client.



   A customer uses the 115 phone to communicate with an agent, such as a travel agent or a ticket agent. In alternative embodiments, a computer, modem, organizer (PDA), or other electronic communication device can be used in place of or in addition to the telephone 115. The agent uses his computer 119 to enter ticket reservations for the client via a reservation system 121 in connection with the agent's computer 119. The reservation system 121 is any suitable computer system for reserving airline tickets. Such reservation systems are known, and an example of a reservation system is described in US Patent No. 5,897,620, which is incorporated herein by reference.

   When the agent books tickets for the customer, the agent enters destination information, indicating the customer's destination (s), into the agent's computer 119. The destination information is transmitted from the agent 119 to the reservation system 121. The destination information is also transmitted to the ticketing computer 105c, which controls the destination information transmitted from the computer of agent 119 to the reservation system 121. L the ticketing computer 105c uses the destination information to determine promotions stored in the promotions database 103. The ticketing computer 105c prints the promotions 109 corresponding to the client's destination information by the printer 109.

   The agent then has the promotions delivered to the client, by mail or otherwise, from

  <Desc / Clms Page number 10>

 preferably with the client's itinerary, tickets, and / or other information regarding the client's trip. Alternatively, the 105c ticketing computer can send promotions to an email address provided to the agent by the customer.



   It will be understood that the systems of Figures 1A, 1B, and 1C are given only by way of example, since many variations of the equipment used to implement the present invention will readily appear to those with ordinary experience in the art. technical. For example, computers 105a, 105b, and 105c can include the promotions database 103, and computers 105a, 105b, and 105c can be linked to a central computer that monitors promotions that are delivered to customers in such a way. that each customer does not receive the same promotion more than once (or more than twice, etc.).

   Thus, each airport can have a single promotions database 103, a central computer for carrying out the processing of the invention, and multiple boarding pass computers 105a, which are passive terminals, at kiosks and counters of airlines inside the airport. To implement these and other variants, a single computer (for example, the computer 401 in Figure 4) can be programmed to perform the specialized functions of two or more of the devices shown in Figures 1A, 1 B, and 1C. Furthermore, two or more programmed computers can be replaced by any of the devices shown in Figures 1A, 1B, and 1C.

   For example, the functionality of any of the computers 105a, 105b, and 105c can be programmed into any of the other computers 105a, 105b, and 105c. In one embodiment, the computers 105a, 105b, and 105c are interconnected via a communication network so that the information can be shared between them.

   The principles and advantages of distributed processing, such as redundancy and repetition, can also be implemented as desired to manage network traffic and / or reduce storage requirements, for example,
The present invention stores information regarding geographic locations (e.g., destinations) as well as promotions to

  <Desc / Clms Page number 11>

 deliver to customers. This information is stored in one or more memories. One or more databases, such as promotions database 103, can store the information used to implement the present invention.

   Databases are organized using data structures (for example, records, tables, matrices, areas, graphs, trees, and / or lists) contained in a memory. Suitable memories include hard disks, floppy disks, optical disks, magneto optical disks, RAM, as well as any of the machine readable memories or media listed below in the description of Figure 4, for example.

   In the implementation of the present invention, it may be preferable that one or more memories replace a single memory, or that a single memory replaces two or more memories, depending on different design considerations, such as cost, storage capacity, and efficiency, as will be appreciated by one with ordinary experience in the art.



   Figures 2A and 28 describe data structures used to implement a system for delivering promotions to customers based on the customer's destination, according to an embodiment of the present invention.



  The data structures of Figures 2A and 2B are described in a relational format, using a table, by means of which the information stored in a column (i.e., an area) of the table is associated, mapped. or related to the information stored in the same row (that is, a record) and the other columns of the table. These data structures are used by computers 105a, 105b, and 105c to determine one or more promotions based on the destination of a traveler client. The data structures shown in Figures 2A and 2B are stored in the promotions database 103 or any one or more other suitable memories.

   It will be understood that the data structures shown in Figures 2A and 2B are given only by way of example, since the current implementation of the manner in which data is stored and indexed will vary depending on the software and the equipment

  <Desc / Clms Page number 12>

 individuals used to implement the database (s) as well as other design considerations such as storage capacity and search speed, for example.



   FIG. 2A is an example of a destination table 201 which includes an area 203 for storing destinations and an area 205 for storing one or more promotions in association with each of the destinations in the area 203. Consequently, each destination is mapped to a or several associated promotions. Preferably, advertisers of products and services to destinations pay to have promotions corresponding to the destinations stored in zone 205. When the destination information of a customer is received, the corresponding promotion or promotions in zone 205 are delivered to the customer. Destinations in area 203 include both current destinations (i.e., when a ticket has already been purchased) and potential destinations (i.e., when a reservation request is made).



   Figure 2B is a flight information table 207 containing records for associating customer destination information with their destinations. The example flight information table 207 includes an area 209 for storing customer names, an area 211 for storing customer social security numbers, an area 213 for storing one or more customer flight numbers, a zone 215 to store one or more ticket numbers (that is to say any code identifying a ticket) for each customer, and a zone 217 to store one or more destinations for each customer. Flight information table 207 can be adapted to include any information (e.g., name, social security number, flight number, ticket number) associated with destinations.



  Thus, in alternative embodiments, the flight information table 207 ignores certain zones (for example, zone 211 for storing social security numbers) and / or can include additional zones, depending on whether the information is used to associate customers to their destinations.



   When client destination information is provided to computers
105a, 105b, and 105c, computers 105a, 105b, and 105c compare information

  <Desc / Clms Page number 13>

 from the customer's destination to the customer's destination, using the flight information table 207. If the destination is directly supplied to the computers 105a, 105b, and 105c, the flight information table 207 is then only not used, according to one embodiment. According to another embodiment, if the neighbor numbers are used as destinations in the area 203, the area 213 is then not incorporated in the flight information table 207 because the neighbor numbers are already stored in the area 217 as destinations.

   If airlines, travel agencies, airports, or other entities using computers 105a, 105b, and 105c already store destination information in association with the destinations of traveler customers (such as in flight information systems, reservations, or ticketing), such associations can then be used to replace the, or in combination with the flight information board 207.



   Figure 3 is a flowchart showing examples of methods for delivering promotions to customers. In step 301, the client provides destination information to an airline counter or kiosk. According to one embodiment of the invention, the client provides destination information by presenting an agent of the airline company a frequent passenger card or an air ticket containing a magnetic strip or by presenting the agent with a driving license. or another ID identifying the customer by name.



   In step 303, the destination information provided by the client is read by the reading device 107. According to one embodiment, the destination information is read from a machine-readable medium, such as a ticket. airplane or frequent passenger card of the customer, by the passage by the agent of the machine-readable support in the reading device 107. According to another embodiment, the destination information is entered manually. This is useful when a customer does not have a frequent passenger card or an ordinary ticket, such as when the customer has purchased an electronic ticket.



   Then, in step 313, the destination information is received by the ticketing computer. As indicated above, destination information can be obtained from the ticketing computer, based on the information contained on

  <Desc / Clms Page number 14>

 a machine-readable medium, such as the magnetic stripe on a frequent passenger card or an airline ticket. Alternatively, the destination information is entered manually via a keyboard of the boarding pass computer 105a, for example.



   In step 314, the destination information obtained from the magnetic stripe on the frequent passenger card is used by the boarding pass computer 105a to identify the destination of the customer. So, if the destination information is the customer's name, social security number, ticket number, or flight number, for example, the boarding pass computer 105a determines the destination by comparing the destination information with the destination based on information stored in a standard reservation system, a flight database, a ticketing system, and / or the flight information table 207.



   In step 315, the boarding pass computer 105a searches for the customer's destination in the destination table 201. Then, in step 317, the boarding pass computer 105a retrieves the promotions associated with the destination corresponding to the destination information received in step 313. In one embodiment, if the client has several destinations, steps 315 and 317 are then repeated for each destination.



   In step 319, the boarding pass computer 105a prints the promotions retrieved in step 317 by the printer 109 at the airline counter 101 (or at the kiosk). In this way, only promotions associated with the customer's destination (s) are printed and supplied to the customer. As a result, promotions are geographically targeted based on the customer's destination and provide the customer with promotion information that is applicable to the customer's journey.



   Steps 305 and 307 provide an example of how destination information is transmitted to the reservation computer 105b in the system shown as an example in Figure 1B. In step 305, a client accesses the computer 105b reservations via the Internet 113, using a computer 111. Check-in information (for example, name, frequent passenger number, and / or email address )

  <Desc / Clms Page number 15>

 transmitted from the client's computer 111 to the reservation computer 105b identifies the client. It will be understood, however, that the registration information need not be produced. Thus, in one embodiment, the client is not identified, and step 305 is skipped.



   In step 307, the client selects tickets that he wishes to reserve by transmitting ticket reservation information from the client's computer 111 to the reservation computer 105b. The ticket reservation information includes destination information corresponding to the customer's desired travel destination. The processing performed by the reservation computer 105b is the same as that described above in the description of steps 313, 314, 315, and 317. However, if the destination is included in the reservation information, the step 314 can then be skipped.

   In step 319, the reservation computer 105b delivers the promotions retrieved to the customer by using Internet advertising banners, HTLM pages, hyperlinks, and / or e-mails (assuming that the customer has provided his e-mail address electronically to the reservation computer 105b now or in a previous session). The reservation computer 105b can also be programmed to print the promotions so that the printed promotions can be transmitted to the computer by normal mail.



   As shown in Figure 3, the client can also make reservation requests by the computer in step 307. As a result, the client can receive promotions in step 319 based on a reservation request.



  In this case, the customer can still be targeted with a promotion based on their request. Such promotions can be used to induce a customer to make a reservation, which he had previously considered only as a possibility.



   Steps 309 and 311 provide an example of how destination information from a customer is transmitted to the ticketing computer 105c of the system exemplified in Figure 1C. In step 309, the client calls an airline or a travel agency, using a telephone 115, and makes reservation requests and / or selects tickets by telephone. Then, in step 311, the ticket agent or the travel agent

  <Desc / Clms Page number 16>

 speaking to the customer uses his computer 119 to enter customer ticket reservation information. The ticket reservation information includes customer destination information, which identifies or is used to identify the customer's destination.

   The ticket reservation information is transmitted to the reservation system 121 and is simultaneously transmitted to the ticketing computer 105c. Alternatively, the agent transmits or enters the destination information separately into the ticketing computer 105c. In all cases, the ticketing computer 105c receives the destination information in step 313. The processing in steps 313,314, 315 and 317 is carried out as described above.

   Thus, step 314 can be skipped if the destination information is provided to the ticketing computer 105c. As with the case in FIG. 1B, the promotions retrieved by the ticketing computer 105c can be delivered by electronic mail to an electronic mail address provided by the customer, delivered by normal mail, or provided on an accessible Web page. by the customer, for example.



   All or part of the invention can be practically practiced using conventional universal computers or microprocessors programmed according to the teachings of the present invention, as will be appreciated by those familiar with computer technology. Appropriate software can be readily prepared by programmers with normal qualifications based on the teachings of this discovery, as those familiar with software technique will appreciate.



   FIG. 4 represents a computer system 401 on which an embodiment of the present invention can be implemented. The computer system 401 includes a bus 403 or other communication mechanism for transmitting information, and a processor 405 coupled to the bus 403 for processing information. The computer system 401 also includes a main memory 407, such as random access memory (RAM) or other dynamic random access memory (for example, dynamic RAM
 EMI16.1
 (DRAM), static RAM (SRAM), synchronous DRAM (DRAM), Flash RAM)), coupled to bus 403 to store information and instructions to

  <Desc / Clms Page number 17>

 run by processor 405.

   In addition, the main memory 407 can be used to store temporary variables or other intermediate information during the execution of instructions to be executed by the processor 405. The computer system 401 further comprises a read-only memory (ROM) 409 or another static random access memory (for example, a programmable ROM (PROM), an erasable PROM (EPROM), and an electrically erasable and programmable PROM (EEPROM)) coupled to the bus 403 to store static information and instructions for the processor 405 An information medium 411, such as a magnetic disk or an optical disk, is provided and coupled to the bus 403 to store information and instructions.



   The Computer System 401 can also include special purpose logic devices (for example, specific application integrated circuits (ASIC)) or configurable logic devices (for example, a generic logic network (GAL) or reprogrammable gate networks on site (FPGA)). Other removable media devices (for example, compact disc, tape, and removable magneto-optical media) or fixed media, high density media readers, can be added to the 401 computer system using a bus appropriate peripheral devices (for example, an interface bus for small computer systems (SCSI), an integrated device electronics bus (IDE), or a direct memory access bus (DMA)).

   The computer system 401 may further comprise a compact disc player, a compact disc reader / writer, or a compact disc jukebox, each of which can be connected to the same peripheral bus or to another peripheral bus .



   The computer system 401 can be coupled via the bus 403 to a screen 413, such as a cathode ray tube (CRT), to display information for the user of a computer. The screen 413 can be controlled by a display or graphic card. The computer system includes input devices, such as a keyboard 415 and a cursor command 417, for transmitting information and command selections to processor 405. The cursor command 417, for example, is a mouse, a pointing ball, or arrow keys to transmit

  <Desc / Clms Page number 18>

 direction information and command selections to processor 405 and to control movement of the cursor on screen 413.

   In addition, a printer can provide printed lists of the data structures shown in Figures 2A and 2B or any other data stored and / or generated by the computer system 401.



   The computer system 401 executes part or all of the processing steps of the invention in response to the processor 405 executing one or more sequences of one or more instructions contained in a memory, such as the main memory 407. Such instructions can be read in main memory 407 from another computer-readable medium, such as information medium 411. One or more processors in a multiprocessing configuration can also be used to execute the sequences of instructions contained in main memory 407 In alternative embodiments, a wired circuit may be used in place of or in combination with software instructions. Thus, the embodiments are not limited to any specific combination of the hardware circuit and the software.



   As indicated above, the system 401 comprises at least one computer-readable medium or a memory programmed according to the teachings of the invention and to contain data structures, tables, records, or other data described here. The present invention, stored on a computer-readable medium or on a combination of such media, comprises software for controlling the computer system 401, for controlling one or more peripherals in order to implement the invention, and for enabling the computer system 401 to interact with a user (for example, a client). Such software can include, but is not limited to, device drivers, operating systems, development tools, and application software.

   Such machine-readable media further includes the computer program product of the present invention for performing all or part (if the processing is distributed) of the processing performed by implementing the invention.

  <Desc / Clms Page number 19>

 



   The machine code peripherals of the present invention can be any interpreted or executable code mechanism, including, but not limited to, scenarios, interpreters, dynamic link libraries, Java classes, and full programs executables. In addition, parts of the processing of the present invention can be dispensed to improve performance, reliability and / or cost.



   The term "computer-readable medium" as used herein applies to any medium involved in issuing instructions to processor 405 for their execution. Computer readable media can take many forms, including, but not limited to, non-volatile media, volatile media, and transmission media. The non-volatile media include, for example, optical disks, magnetic disks, and magneto-optical disks, such as the information medium 411. The volatile media includes dynamic memory, such as the main memory 407. The transmission media include coaxial cables, copper wires, and optical fibers, including wires belonging to bus 403.

   Transmission media can also take the form of acoustic or light signals, such as those generated during data transmission by radio waves and infrared waves.



   Common forms of machine-readable media include, for example, hard disks, floppy disks, tape, magneto-optical disks, PROMs (EPROM, EEPROM, EPROM Flash), DRAM, SRAM, SDRAM, or any what other magnetic medium, compact discs (for example, CD-ROM), or any other optical medium, punch cards, paper tape, or other physical medium with hole patterns, a carrier wave ( described below), or any other medium from which the computer can read.



   Various forms of machine-readable media can be involved in transmitting one or more sequences of one or more instructions to processor 405 for execution. For example, instructions may be initially saved to a magnetic disk on a remote computer. The remote computer can load the instructions for implementing

  <Desc / Clms Page number 20>

 distance 1'8 all or part of the present invention to a dynamic memory and transmit the instructions over a telephone line using a modem. A modem connected to a computer system 401 can receive data over the telephone line and use an infrared transmitter to convert the data into an infrared signal.

   An infrared detector coupled to the bus 403 can receive the data transported in the infrared signal and place the data on the bus 403. The bus 403 transports the data to the main memory 407, from which the processor 405 retrieves and executes the data. instructions. The instructions received by the main memory 407 can optionally be stored on the information medium 411 either before or after their execution by the processor 405.



   The computer system 401 also includes a communication interface 419 coupled to the bus 403. The communication interface 419 performs bidirectional data communication coupling with a network link 421 which is connected to a local network (for example, LAN 423) . For example, the communication interface 419 may be a network interface card to be connected to any packet switched local area network (LAN). As another example, the communication interface 419 can be an asymmetric digital subscriber line card (ADSL), an integrated services digital network card (ISDN) or a modem to make a data communication connection to a corresponding type of telephone line. Wireless links can also be implemented.

   In such an implementation, the communication interface 419 transmits and receives electrical, electromagnetic, or optical signals which transport streams of digital data representing different types of information.



   Network link 421 typically performs data communication through one or more networks with other data devices. For example, network link 421 may establish a connection via LAN 423 with a central computer 425 or to data equipment operated by a service provider, which provides data communication services through an IP (Internet Protocol) network 427 (for example, Internet 113). LAN 423 and IP 427 network use all

  <Desc / Clms Page number 21>

 two of the electrical, electromagnetic, or optical signals that carry streams of digital data.

   The signals flowing in the different networks and the signals on the network link 421 and in the communication interface 419, which transport digital data to and from the computer system 401, are examples of carrier waveforms transporting information. . The computer system 401 can transmit notifications and receive data, including a program code, by the network or networks; the network link 421 and the communication interface 419.



   It is obvious that many modifications and variations of the present invention are possible in light of the above teachings. For example, promotions delivered to customers can be targeted to specific customers or groups of customers, based on information provided by customers when they register for a frequent flyer card or register for plane tickets. Thus, if a client indicates that he is interested in golf, he can then receive golf course promotions and / or the announcement of a golf tournament. Methods for targeting promotions are described in one or more of US Patents 6,026,370; 6.014. 634; 5974. 399; 5.970. 469; and 5,832. 457, which are incorporated herein by reference.

   It will therefore be understood that the invention, in the field of the appended claims, can be put into practice other than what is specifically described here.


    

Claims (38)

.. REVENDICATIONS 1. Méthode comprenant : la réception d'une information de destination correspondant à une destination de voyage d'un client ; la détermination, sur la base de l'information de destination, d'une promotion à délivrer au client ; et la délivrance de la promotion au client.  .. CLAIMS 1. Method comprising: receiving destination information corresponding to a travel destination from a customer; the determination, based on the destination information, of a promotion to be delivered to the client; and issuing the promotion to the customer. 2. Méthode selon la revendication 1, comprenant en outre : le stockage de destinations de voyage, comprenant la destination de voyage du client ; et le stockage de promotions, comprenant la promotion délivrée au client, chacune des destinations de voyage étant associée à au moins une des promotions. The method of claim 1, further comprising: storing travel destinations, comprising the customer's travel destination; and the storage of promotions, including the promotion delivered to the client, each of the travel destinations being associated with at least one of the promotions. 3. Méthode selon la revendication 2, dans laquelle l'étape de réception comprend : la réception de l'information de destination à un comptoir de compagnie aérienne. The method of claim 2, wherein the receiving step comprises: receiving the destination information at an airline counter. 4. Méthode selon la revendication 1, comprenant en outre les étapes consistant à lire une carte de passager fréquent du client pour générer une information d'identité du client ; et déterminer l'information de destination du client sur la base de l'information d'identité ; dans laquelle l'étape de délivrance comprend l'impression des promotions. The method of claim 1, further comprising the steps of reading a customer frequent flyer card to generate customer identity information; and determining the destination information of the client based on the identity information; wherein the issuing step includes printing promotions. 5. Méthode selon la revendication 4, dans laquelle l'étape de lecture comprend l'étape de lire une piste magnétique de la carte de passager fréquent. <Desc/Clms Page number 23> EMI23.1 The method according to claim 4, wherein the step of reading comprises the step of reading a magnetic strip from the frequent passenger card.  <Desc / Clms Page number 23>    EMI23.1   't't 6. Méthode selon la revendication 1, comprenant en outre l'étape consistant à lire un billet du client pour générer l'information de destination du client ; et dans laquelle l'étape de délivrance comprend l'impression des promotions. The method of claim 1, further comprising the step of reading a customer ticket to generate customer destination information; and wherein the issuing step includes printing promotions. 7. Méthode selon la revendication 6, comprenant en outre l'étape consistant à lire un code à barres sur le billet. The method of claim 6, further comprising the step of reading a bar code on the ticket. 8. Méthode selon la revendication 1, dans laquelle l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination d'un ordinateur distant associé au client ; et dans laquelle l'étape de délivrance comprend la délivrance électronique des promotions à l'ordinateur de destination associé au client. The method of claim 1, wherein the receiving step comprises receiving the destination information from a remote computer associated with the client; and wherein the issuing step includes electronically delivering promotions to the destination computer associated with the client. 9. Méthode selon la revendication 1, dans laquelle l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination d'un ordinateur distant associé à un agent du client ; et dans laquelle l'étape de délivrance comprend l'envoi des promotions au client. 9. The method of claim 1, wherein the receiving step comprises receiving destination information from a remote computer associated with a client agent; and wherein the issuing step includes sending promotions to the customer. 10. Méthode selon la revendication 1, dans laquelle l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination en réponse à une demande de réservation du client, et la destination de voyage du client est une destination de voyage potentielle. The method of claim 1, wherein the receiving step includes receiving the destination information in response to a reservation request from the client, and the client's travel destination is a potential travel destination. 11. Support lisible par ordinateur comprenant des instructions de programme pour exécution sur un système informatique, lesquelles, lorsque exécutées par un ordinateur, font exécuter par le système informatique les étapes consistant à : recevoir une information de destination correspondant à une destination de voyage d'un client ; <Desc/Clms Page number 24> déterminer, sur la base de l'information de destination, une promotion à délivrer au client ; et délivrer la promotion au client. 11. Computer-readable medium comprising program instructions for execution on a computer system, which, when executed by a computer, cause the computer system to perform the steps of: receiving destination information corresponding to a travel destination of a customer ;  <Desc / Clms Page number 24>  determine, based on the destination information, a promotion to be delivered to the client; and deliver the promotion to the customer. 12. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, comprenant en outre des instructions de programme pour faire exécuter par le système informatique les étapes consistant à : stocker des destinations de voyage, comprenant la destination de voyage du client ; et stocker des promotions, comprenant la promotion délivrée au client, chacune des destinations de voyage étant associée à au moins une des promotions. The computer-readable medium of claim 11, further comprising program instructions for executing by the computer system the steps of: storing travel destinations, including the customer's travel destination; and storing promotions, including the promotion delivered to the client, each of the travel destinations being associated with at least one of the promotions. 13. Support lisible par ordinateur selon la revendication 12, dans lequel l'étape de réception comprend : la réception de l'information de destination à un comptoir de compagnie aérienne. The computer-readable medium of claim 12, wherein the receiving step includes: receiving the destination information at an airline counter. 14. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, comprenant en outre des instructions de programme pour faire exécuter par le système informatique les étapes consistant à : lire une carte de passager fréquent du client pour générer une information d'identité du client ; et déterminer l'information de destination du client sur la base de l'information d'identité ; dans lequel l'étape de délivrance comprend l'impression des promotions. The computer-readable medium of claim 11, further comprising program instructions for causing the computer system to perform the steps of: reading a customer frequent flyer card to generate customer identity information; and determining the destination information of the client based on the identity information; wherein the issuing step includes printing promotions. 15. Support lisible par ordinateur selon la revendication 14, dans lequel l'étape de lecture comprend l'étape consistant à lire une piste magnétique de la carte de passager fréquent. <Desc/Clms Page number 25> The computer-readable medium of claim 14, wherein the reading step comprises the step of reading a magnetic stripe from the frequent passenger card.  <Desc / Clms Page number 25>   16. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, comprenant en outre des instructions de programme pour faire exécuter par le système informatique les étapes consistant à : lire un billet du client pour générer l'information de destination du client ; et dans lequel l'étape de délivrance comprend l'impression des promotions. The computer readable medium of claim 11, further comprising program instructions for executing by the computer system the steps of: reading a customer ticket to generate customer destination information; and wherein the issuing step includes printing promotions. 17. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, comprenant en outre des instructions de programme pour faire exécuter par le système informatique l'étape consistant à lire un code à barres sur le billet. The computer-readable medium of claim 11, further comprising program instructions for causing the computer system to perform the step of reading a bar code on the ticket. 18. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, dans lequel l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination d'un ordinateur distant associé au client ; et dans lequel l'étape de délivrance comprend la délivrance électronique des promotions à l'ordinateur distant associé au client. 18. The computer-readable medium of claim 11, wherein the receiving step includes receiving destination information from a remote computer associated with the client; and wherein the issuing step includes electronically delivering promotions to the remote computer associated with the client. 19. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, dans lequel l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination d'un ordinateur distant associé à un agent du client ; et dans lequel, l'étape de délivrance comprend l'envoi des promotions au client. The computer-readable medium of claim 11, wherein the receiving step includes receiving destination information from a remote computer associated with a client agent; and wherein, the delivery step includes sending promotions to the customer. 20. Support lisible par ordinateur selon la revendication 11, dans lequel l'étape de réception comprend la réception de l'information de destination en réponse à une demande de réservation du client, et la destination de voyage du client est une destination de voyage potentielle. The computer-readable medium of claim 11, wherein the receiving step includes receiving the destination information in response to a reservation request from the customer, and the customer's travel destination is a potential travel destination . 21. Système comprenant : une mémoire contenant une information de promotion ; un processeur communiquant avec la mémoire, le processeur étant configuré pour : recevoir une information de destination correspondant à une destination de voyage d'un client ; <Desc/Clms Page number 26> EMI26.1 déterminef, sur la base de l'information de destination, une promotion à délivrer au client ; et délivrer la promotion au client. 21. A system comprising: a memory containing promotion information; a processor communicating with the memory, the processor being configured to: receive destination information corresponding to a travel destination from a customer;  <Desc / Clms Page number 26>    EMI26.1  determine, based on the destination information, a promotion to be delivered to the client; and deliver the promotion to the customer. 22. Système selon la revendication 21, dans lequel l'information de promotion comprend : des destinations de voyage, comprenant la destination de voyage du client ; et des promotions, comprenant la promotion délivrée au client, chacune des destinations étant associée à au moins une des promotions dans la mémoire. 22. The system of claim 21, wherein the promotion information comprises: travel destinations, comprising the customer's travel destination; and promotions, including the promotion delivered to the client, each of the destinations being associated with at least one of the promotions in the memory. 23. Système selon la revendication 21, comprenant en outre : un dispositif de lecture couplé au processeur et configuré pour lire le support lisible par machine du client, pour générer une information d'identité du client ; et une imprimante couplée au processeur et configurée pour imprimer la promotion ; dans lequel le processeur est en outre configuré pour déterminer l'information de destination du client sur la base de l'information d'identité et délivrer la promotion au client en faisant imprimer la promotion par l'imprimante. 23. The system of claim 21, further comprising: a reading device coupled to the processor and configured to read the machine-readable medium of the client, to generate client identity information; and a printer coupled to the processor and configured to print the promotion; wherein the processor is further configured to determine the destination information of the customer based on the identity information and deliver the promotion to the customer by having the promotion printed by the printer. 24. Système selon la revendication 23, dans lequel le support lisible par machine est un parmi un billet d'avion et une carte de passager fréquent. 24. The system of claim 23, wherein the machine readable medium is one of an airline ticket and a frequent passenger card. 25. Système selon la revendication 23, dans lequel le dispositif de lecture est en outre configuré pour lire un code à barres sur le support lisible par machine. 25. The system of claim 23, wherein the reading device is further configured to read a bar code on the machine readable medium. 26. Système selon la revendication 21, dans lequel le processeur est en outre configuré pour : recevoir l'information de destination d'un ordinateur distant associé au client ; et délivrer électroniquement les promotions à l'ordinateur distant associé au client. <Desc/Clms Page number 27> 26. The system of claim 21, wherein the processor is further configured to: receive destination information from a remote computer associated with the client; and electronically deliver promotions to the remote computer associated with the customer.  <Desc / Clms Page number 27>   27. Système selon la revendication 21, dans lequel le processeur est en outre configuré pour : recevoir l'information de destination d'un ordinateur distant associé à un agent du client ; et envoyer électroniquement les promotions au client. 27. The system of claim 21, wherein the processor is further configured to: receive destination information from a remote computer associated with a client agent; and electronically send promotions to the customer. 28. Système selon la revendication 21, dans lequel le processeur est en outre configuré pour recevoir l'information de destination en réponse à une demande de réservation du client, et la destination de voyage du client est une destination de voyage potentielle. 28. The system of claim 21, wherein the processor is further configured to receive destination information in response to a reservation request from the client, and the client's travel destination is a potential travel destination. 29. Système comprenant : des moyens pour recevoir une information de destination correspondant à une destination de voyage d'un client ; des moyens pour la détermination, sur la base de l'information de destination, d'une promotion à délivrer au client ; et des moyens pour la délivrance de la promotion au client. 29. System comprising: means for receiving destination information corresponding to a travel destination from a client; means for determining, on the basis of the destination information, a promotion to be delivered to the client; and means for delivering the promotion to the customer. 30. Système selon la revendication 29, comprenant en outre : des moyens pour stocker des destinations de voyages, comprenant la destination de voyage du client ; et des moyens pour stocker des promotions, comprenant la promotion délivrée au client, chacune des destinations de voyage étant associée à au moins une des promotions. The system of claim 29, further comprising: means for storing travel destinations, comprising the customer's travel destination; and means for storing promotions, including the promotion delivered to the customer, each of the travel destinations being associated with at least one of the promotions. 31. Système selon la revendication 30, dans lequel les moyens de réception comprennent : des moyens pour recevoir l'information de destination à un comptoir de compagnie aérienne. The system of claim 30, wherein the receiving means comprises: means for receiving destination information at an airline counter. 32. Système selon la revendication 29, comprenant en outre : <Desc/Clms Page number 28> des moyens pour lire une carte de passager fréquent du client pour générer une information d'identité du client ; et des moyens pour déterminer l'information de destination du client sur la base de l'information d'identité ; dans lequel les moyens de délivrance comprennent des moyens pour imprimer les promotions. 32. The system of claim 29, further comprising:  <Desc / Clms Page number 28>  means for reading a customer frequent passenger card to generate customer identity information; and means for determining the destination information of the client based on the identity information; wherein the delivery means includes means for printing promotions. 33. Système selon la revendication 32, dans lequel les moyens de lecture comprennent des moyens pour lire une piste magnétique de la carte de passager fréquent. 33. The system as claimed in claim 32, in which the reading means comprise means for reading a magnetic strip from the frequent passenger card. 34. Système selon la revendication 29, comprenant en outre : des moyens pour lire un billet du client afin de générer l'information de destination du client ; et dans lequel les moyens de délivrance comprennent des moyens pour imprimer les promotions. 34. The system of claim 29, further comprising: means for reading a customer ticket to generate customer destination information; and wherein the delivery means includes means for printing the promotions. 35. Système selon la revendication 34, comprenant en outre des moyens pour lire un code à barres sur le billet. 35. The system of claim 34, further comprising means for reading a bar code on the ticket. 36. Système selon la revendication 29, dans lequel les moyens de réception comprennent des moyens pour recevoir l'information de destination d'un ordinateur distant associé au client ; et dans lequel les moyens de délivrance comprennent des moyens pour délivrer électroniquement les promotions à l'ordinateur de destination associé au client. 36. The system of claim 29, wherein the receiving means comprises means for receiving the destination information from a remote computer associated with the client; and wherein the delivery means includes means for electronically delivering promotions to the destination computer associated with the customer. 37. Système selon la revendication 29, dans lequel les moyens de réception comprennent des moyens pour recevoir l'information de destination à partir d'un ordinateur distant associé à un agent du client ; et dans lequel les moyens de délivrance comprennent des moyens pour envoyer électroniquement des promotions au client. <Desc/Clms Page number 29> 37. The system of claim 29, wherein the receiving means comprises means for receiving the destination information from a remote computer associated with a client agent; and wherein the delivery means includes means for electronically sending promotions to the customer.  <Desc / Clms Page number 29>   38. Système selon la revendication 29, dans lequel les moyens pour recevoir une information de destination comprennent des moyens pour recevoir l'information de destination en réponse à une demande de réservation du client, et la destination de voyage du client est une destination de voyage potentielle. 38. The system of claim 29, wherein the means for receiving destination information includes means for receiving destination information in response to a reservation request from the customer, and the customer's travel destination is a travel destination potential.
BE2001/0010A 2000-05-24 2001-01-04 Method and system for issue of promotions to client based on destination travel customer. BE1013712A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US57715900A 2000-05-24 2000-05-24

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1013712A6 true BE1013712A6 (en) 2002-06-04

Family

ID=24307503

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2001/0010A BE1013712A6 (en) 2000-05-24 2001-01-04 Method and system for issue of promotions to client based on destination travel customer.

Country Status (8)

Country Link
JP (1) JP2003534607A (en)
AU (1) AU2000267516A1 (en)
BE (1) BE1013712A6 (en)
CA (1) CA2409587A1 (en)
IT (1) ITMI20002382A1 (en)
PT (1) PT102540A (en)
WO (1) WO2001090989A2 (en)
ZA (1) ZA200006211B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
JP2003534607A (en) 2003-11-18
WO2001090989A2 (en) 2001-11-29
ZA200006211B (en) 2001-07-10
AU2000267516A1 (en) 2001-12-03
CA2409587A1 (en) 2001-11-29
PT102540A (en) 2001-11-30
ITMI20002382A1 (en) 2002-05-03

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US8131592B2 (en) Method and system for providing targeted content with verification information
US20170293950A1 (en) System and method for user selected arranging of transport
US9172915B2 (en) Method of operating a channel recommendation system
US5855008A (en) Attention brokerage
US20080126476A1 (en) Method and System for the Creating, Managing, and Delivery of Enhanced Feed Formatted Content
US20010039514A1 (en) System and method for managing excess capacity for events of natural expiration via wireless devices
US20010054004A1 (en) Method of direct communication between a business and its customers
US20020013728A1 (en) Universal transaction manager agent, systems and methods
US20060271552A1 (en) Targeted delivery of content
WO2006017622A2 (en) Method and system for the creating, managing, and delivery of enhanced feed formatted content
CA2723022A1 (en) An item information system
CN101506835A (en) Computing system for monetizing calendar applications
MXPA02002524A (en) System and method for generating travel coupons.
SG183109A1 (en) Control method and corresponding system for obtaining coupons through coupon terminal
Kenney et al. E-commerce: Implications for firm strategy and industry configuration
JP2002543510A (en) Method and system for providing personalized online services and advertisements in public space
JP4761618B2 (en) Intermediary computer of the limited benefit information intermediary system
US8150731B1 (en) Method and system presenting and distributing customized information associated with verification information
Marmorstein et al. Unleashing the power of yield management in the Internet era: Opportunities and challenges
BE1013712A6 (en) Method and system for issue of promotions to client based on destination travel customer.
US20020198746A1 (en) System and method for the rental of advertising and promotional space in public facilities
JP2002150010A (en) Article selling system as well as article selling method and article selling device
US8055538B2 (en) Method and system for creating advertisement books
JP2002245083A (en) Information distribution device
Khan et al. Managing customer relationships on the internet