BE1005101A6 - Automatic data transmission. - Google Patents

Automatic data transmission. Download PDF

Info

Publication number
BE1005101A6
BE1005101A6 BE9201149A BE9201149A BE1005101A6 BE 1005101 A6 BE1005101 A6 BE 1005101A6 BE 9201149 A BE9201149 A BE 9201149A BE 9201149 A BE9201149 A BE 9201149A BE 1005101 A6 BE1005101 A6 BE 1005101A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
data
file
counter
central computer
computer system
Prior art date
Application number
BE9201149A
Other languages
French (fr)
Inventor
Frank Murphy
Feargal Quinn
Vincent O'doherty
Original Assignee
Hanover Res & Dev Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority to GB9226628A priority Critical patent/GB2273590A/en
Application filed by Hanover Res & Dev Ltd filed Critical Hanover Res & Dev Ltd
Priority to BE9201149A priority patent/BE1005101A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1005101A6 publication Critical patent/BE1005101A6/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04LTRANSMISSION OF DIGITAL INFORMATION, e.g. TELEGRAPHIC COMMUNICATION
    • H04L9/00Cryptographic mechanisms or cryptographic arrangements for secret or secure communications; Network security protocols
    • H04L9/40Network security protocols

Abstract

Un traitement automatique (10) est révélée pour la transmission de données d'un nombre de systèmes éloignées (2) à un système informatique central (1). A chacun des systèmes éloignés (2), un compteur est incrémenté, chaque fois que des données sont enregistrées dans un nouveau fichier et qu'un caleur compteur est incorporée dans l'indicatif du fichier. Au cas où les données ont été bien reçues, une valeur compteur est détectée au système informatique central est traitée de manière automatique afin de déterminer une valeur logique qui devrait correspondre à une valeur stockée. A chacun des sytèmes éloignées, le compteur et remis à l'état initial au cas où la transmission de donnée a abouti.Automatic processing (10) is disclosed for transmitting data from a number of remote systems (2) to a central computer system (1). At each of the remote systems (2), a counter is incremented, each time that data is recorded in a new file and that a counter calor is incorporated in the designator of the file. If the data has been received correctly, a counter value is detected at the central computer system is processed automatically to determine a logical value which should correspond to a stored value. At each of the remote systems, the counter is reset to the initial state in case the data transmission is successful.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Transmission automatique de données" L'invention a trait à une transmission automatique de données où il existe au moins un système de traitement de données en communication avec un autre système. Dans cette spécification l'expression transmission automatique de   données'signifie   le lancement et l'exécution d'une session de transmission de données sans nécessité de donner des instructions à l'utilisateur. Plus particulièrement, l'invention a trait à une telle transmission à traitement par lots durant la nuit où des données créées et enregistrées pendant la journée devront être transmises. 



  La Spécification de brevet PTC   N'WO   87/05135 décrit une méthode pour une échange de données entre un premier et un second processeur. Le processeur prêt à recevoir, répond à l'annonce du processeur prêt à transmettre, qui, à son tour, accuse la réponse du processeur prêt à recevoir. En tout, il y a deux interrogatoires, les deux processeurs voulant transmettre en même temps. Cette Spécification ne révèle aucune méthode pour la transmission automatique de données en tant que faisant partie d'un traitement par lots, où l'identification de fichiers de données et l'acheminement de fichiers vers les adresses de l'unité de stockage est importante. 



  Les énoncés de l'invention Selon l'invention une méthode de transmission automatique de données est prévue, exécutée entre le système informatique central et un nombre de systèmes éloignés, le traitement comprenant les phases suivantes : 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 le système informatique central créant une structure de données où un fichier de données existe pour chacun des systèmes éloignés ; un processeur dans chacun des systèmes éloignés introduisant les données dans un des fichiers, dès qu'elles sont reçues, le fichier étant sélectionné selon la nature des données qui sont reçues ; le processeur d'un système éloigné incrémentant un compteur, chaque fois des données sont introduites dans un nouveau fichier lors d'une période préréglée, mettant l'indicatif du fichier selon la valeur compteur ;

   par rapport à un horloge temps réel intégrée, le système informatique central créant automatiquement des signaux d'appel à la fin de la période et transmettant les signaux d'appel simultanément à chacun des systèmes éloignés ; à la réception d'un signal d'appel, un système éloigné transmettant des signaux de communication au système informatique central et établissant une session de communication et ensuite transmettant les fichiers de données ; lorsque la session de communication a abouti, le   système éloigné   effaçant les données dans les fichiers de l'unité de stockage et remettant le compteur à l'état initial ;

   et le système informatique central déterminant la valeur compteur dans l'indicatif de chacun des fichiers qui est reçu et traitant la valeur compteur pour déterminer une valeur compteur logique, qui devrait correspondre à l'une faisant partie d'un ensemble de valeurs 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 préenregistrées pour assurer que, au cas où le fichier contient des données se rapportant à deux périodes, et le compteur a été incrémenté deux fois, la valeur logique correspond à la valeur préenregistrée. 



  Dans une forme de réalisation, la phase de la remise d'un indicatif de fichier selon la valeur compteur est exécutée après la transmission des données, même si des données nouvelles n'ont pas encore été enregistrées au fichier durant la période. 



  Dans le but de mieux expliquer l'invention, la description suivante de quelques réalisations préférentielles de l'invention est donnée, uniquement à titre d'exemple avec des références aux dessins annexés dans lesquels : la figure 1 représente une vue schématique d'un système informatique central en communication avec un nombre de systèmes éloignés : et la figure 2 représente un organigramme, montrant une transmission de données par lots entre les systèmes. 



  Faisant référence aux dessins et initialement à la figure 1, un système informatique central 1 est représenté, conçu pour être en communication avec deux systèmes éloignés 2. La communication se fait au moyen d'un modem et des lignes spécialisées fonctionnant à 4800 bauds. Chacun des systèmes éloignés 2 comprend un micro-ordinateur 3 connecté à un contrôleur de registres, dirigeant une batterie de caisses enregistreuses dans un magasin de vente au détail. Le micro-ordinateur 3 est également connecté à une unité de disques fixe 5 pour l'enregistrement de données. 



  En fonctionnement, les données sont reçues aux contrôleurs de registres 4 de chacun des systèmes éloignés 2. Elles sont automatiquement transmises aux micro-ordinateurs 3, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 qui, à leur tour, enregistrent les données dans des bases de données stockées dans les unités de disques fixes 5. Cette réception de données pour un traitement continu de manière progressive durant la journée de travail. Beaucoup de ces données auront trait à des chiffres de vente des produits du magasin de vente au détail. 



  Faisant   référence   à la figure 2, l'opération d'une méthode de transmission automatique de données selon l'invention est indiquée par le chiffre 10. Le système informatique central 3 crée une structure de données dans une unité de stockage, à laquelle il est connecté, où il existe un fichier séparé pour chacun des systèmes éloignés 2. Ceci est indiqué par la phase 11 dans la figure 2. Dans la phase 12, chacun des micro-ordinateurs 3 enregistre les données reçues dans un fichier particulier dans l'unité de disques fixe 5 à laquelle il est connecté. Par exemple, un fichier peut avoir trait à des niveaux de vente, tandis qu'un autre pourrait avoir trait aux niveaux des stocks.

   Lorsque les donnée sont enregistrées tour à tour dans chacun des fichier, un compteur est incrémenté et la valeur du compteur est enregistré à l'en-tête du fichier en tant que l'indicatif du fichier. Par exemple, le premier fichier dans lequel des données sont enregistrées peut être dénommé DETAIL. 000. Lorsque le micro-ordinateur 3 enregistre un différent genre de données au fichier suivant, le compteur   est incrémenté   à 1 et l'indicatif du deuxième fichier   devient DETAIL. 001.   Dans cette réalisation, six fichier sont créés par chacun des systèmes éloignés 2 pendant le traitement. Chaque système éloigné a une première partie   différente pour son indicatif   de fichier.

   La phase de l'incrément du compteur est indiquée par le chiffre 14 pour chacun des fichiers dans lesquels des données sont enregistrées. Les phases 12, 13 et 14 sont répétées durant la Journée de travail lorsque des données sont reçues par le micro-ordinateur 3 de chaque système éloigné 2. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 Lorsque tous les six fichiers de chaque système 2 ont été traités, il existe six fichiers. Dans un des systèmes 2, ceux-ci sont dénommés DETAIL. 000, DETAIL. 001, DETAIL. 002, DETAIL. 003, DETAIL. 004, DETAIL. 005. Dans la phase 15, à une heure bien déterminée de chaque période de 24 heures, de manière automatique, le système informatique central crée un signal d'appel avec référence à l'horloge temps réel. Celui-ci est transmis simultanément à chacun des systèmes éloignés 2 par les lignes spécialisées.

   A la réception du signal d'appel, le micro-ordinateur 3 de chacun des systèmes éloignés 2 essaie d'établir une session de communication avec le système informatique central 3 et de transmettre les fichiers de données. Lorsque l'un de ces fichier n'a pas été traité durant la journée, l'extension de son indicatif reçoit la valeur compteur suivante, par exemple 001 ou 002. 



  Au cas où la session de communication à abouti et toutes les données ont été bien reçues, tel qu'indiqué par la phase décisive 17, le micro-ordinateur automatiquement remet le compteur à zéro et remet les extensions des indicatifs de fichier   a.   000 pour chacun des fichiers. Pourtant, au cas où la session de communications n'a pas abouti, le microordinateur 3 examine la valeur compteur dans la phase 18 et enregistre chaque nouvelle donnée à une partie différente du même fichier. Cette opération est indiquée par la phase 18 et la phase subséquente 12. Cette fois-ci pourtant, lorsque le compteur est incrémenté, les numéros de fichier   deviennent DETAIL. OOS Jusqu'à DETAIL.   012. Parce que le système informatique central est automatiquement conçu pour reconnaître certains indicatifs de fichier, ceci pose un problème.

   Cette difficulté est surmontée par la phase technique du système informatique central, traitant l'indicatif de fichier de manière algorithmique pour déterminer un indicatif logique qui devrait correspondre à celui que l'on prévoit. Dans cette réalisation le traitement est exécuté comme suit : 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Multipliez la réponse par 6 002 * 6 = 012
A soustraire de la valeur initiale 013-012 = 001 L'indicatif de fichier logique est donc DETAIL. 001. 



  De cette manière, le système informatique central 1 reconnaîtra le fichier et sera dans une position pour le transmettre de manière automatique à l'unité de stockage exacte, les fichiers étant enregistrés séparément suivant leur système éloigné associé 2. A la fin de la session, le système informatique central, de manière automatique, enregistrera les données aux fichiers de traitement d'information s'y rapportant pour la création des rapports de gestion ou d'autres traitements. 



  Dans l'invention, un traitement par lots automatique pour la transmission des données, à des heures régulières, d'un système éloigné au système informatique central est exécuté de manière efficace et d'une façon qui assure que, lorsque la session de communications n'aboutit pas, toutes les données sont, d'une manière simple, transmises à la période suivante et peuvent être consignées dans le système informatique central. Ainsi, toutes les données consignées dans un système éloigné 2 sont automatiquement transmises au système informaticue central 1. Ceci est très important, parce qu'un tel système informatique central fonctionne en tant que rapporteur d'information de gestion, parce qu'un pool important de dcnnées est disponible de   façon   appropriée. 



  L'invention n'est aucunement limitée aux réalisations décrites ci-dessus, mais elle peut être variée en ce qui concerne la construction et les détails. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



  Légende des dessins   Fig. 1   Register controller Contrôleur de registres Micro computer Micro-ordinateur Host computer Système informatique central   Fi.   2 Host data structure generated Structure de données créée au système informatique central Write to file Enregistrez dans le fichier Another file ? Un autre fichier ? Increment counter Incrément du compteur Receive polling signal Réception du signal d'appel Attempt transmission Essayez la transmission Successful ? Abouti ? Monitor counter values Examen des valeurs compteur Reset counter Remise à l'état initial du compteur Process counter values Traitement des valeurs compteur



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  The invention relates to an automatic data transmission in which there is at least one data processing system in communication with another system. In this specification, the expression automatic data transmission means the launch and execution of a data transmission session without the need to give instructions to the user. More particularly, the invention relates to such a transmission with batch processing during the night where data created and recorded during the day must be transmitted.



  The PTC N'WO patent specification 87/05135 describes a method for exchanging data between a first and a second processor. The ready to receive processor responds to the announcement of the ready to transmit processor, which in turn acknowledges the response of the ready to receive processor. In all, there are two interrogations, the two processors wanting to transmit at the same time. This Specification does not disclose any method for automatic transmission of data as part of batch processing, where the identification of data files and the routing of files to storage unit addresses is important.



  Statements of the invention According to the invention, an automatic data transmission method is provided, executed between the central computer system and a number of remote systems, the processing comprising the following phases:

 <Desc / Clms Page number 2>

 the central computer system creating a data structure where a data file exists for each of the remote systems; a processor in each of the remote systems introducing the data into one of the files, as soon as it is received, the file being selected according to the nature of the data which is received; the processor of a remote system incrementing a counter, each time data is entered into a new file during a preset period, putting the code of the file according to the counter value;

   compared to an integrated real-time clock, the central computer system automatically creating call signals at the end of the period and transmitting the call signals simultaneously to each of the remote systems; upon receiving a call signal, a remote system transmitting communication signals to the central computer system and establishing a communication session and then transmitting the data files; when the communication session has succeeded, the remote system erasing the data in the files of the storage unit and resetting the counter to the initial state;

   and the central computer system determining the counter value in the designator of each of the files which is received and processing the counter value to determine a logical counter value, which should correspond to one belonging to a set of values

 <Desc / Clms Page number 3>

 prerecorded to ensure that, in case the file contains data relating to two periods, and the counter has been incremented twice, the logical value corresponds to the prerecorded value.



  In one embodiment, the phase of the delivery of a file identifier according to the counter value is executed after the transmission of the data, even if new data have not yet been recorded in the file during the period.



  In order to better explain the invention, the following description of some preferred embodiments of the invention is given, only by way of example with reference to the accompanying drawings in which: Figure 1 shows a schematic view of a system central computer in communication with a number of remote systems: and FIG. 2 represents a flowchart, showing a batch data transmission between the systems.



  Referring to the drawings and initially in Figure 1, a central computer system 1 is shown, designed to be in communication with two remote systems 2. Communication is by means of a modem and dedicated lines operating at 4800 baud. Each of the remote systems 2 includes a microcomputer 3 connected to a register controller, directing a battery of cash registers in a retail store. The microcomputer 3 is also connected to a fixed disk unit 5 for recording data.



  In operation, the data is received at the register controllers 4 of each of the remote systems 2. It is automatically transmitted to the microcomputers 3,

 <Desc / Clms Page number 4>

 which, in turn, record the data in databases stored in the fixed disk drives 5. This reception of data for continuous processing in a progressive manner during the working day. Much of this data will relate to sales figures for products in the retail store.



  Referring to Figure 2, the operation of an automatic data transmission method according to the invention is indicated by the number 10. The central computer system 3 creates a data structure in a storage unit, to which it is connected, where there is a separate file for each of the remote systems 2. This is indicated by phase 11 in figure 2. In phase 12, each of the microcomputers 3 saves the data received in a particular file in the unit of fixed disks 5 to which it is connected. For example, one file may relate to sales levels, while another file may relate to inventory levels.

   When the data is recorded in turn in each of the files, a counter is incremented and the value of the counter is recorded in the header of the file as the code for the file. For example, the first file in which data is saved can be called DETAIL. 000. When the microcomputer 3 records a different kind of data in the next file, the counter is incremented to 1 and the code of the second file becomes DETAIL. 001. In this embodiment, six files are created by each of the remote systems 2 during the processing. Each remote system has a different first part for its file code.

   The phase of the counter increment is indicated by the number 14 for each of the files in which data is recorded. Phases 12, 13 and 14 are repeated during the working day when data is received by the microcomputer 3 of each remote system 2.

 <Desc / Clms Page number 5>

 When all six files on each system 2 have been processed, there are six files. In one of the systems 2, these are called DETAIL. 000, DETAIL. 001, DETAIL. 002, DETAIL. 003, DETAIL. 004, DETAIL. 005. In phase 15, at a specific time in each 24-hour period, the central computer system automatically creates a call signal with reference to the real-time clock. This is transmitted simultaneously to each of the remote systems 2 by the dedicated lines.

   On reception of the call signal, the microcomputer 3 of each of the remote systems 2 tries to establish a communication session with the central computer system 3 and to transmit the data files. When one of these files has not been processed during the day, the extension of its callsign receives the following counter value, for example 001 or 002.



  In the event that the communication session has been completed and all the data has been received, as indicated by decisive phase 17, the microcomputer automatically resets the counter to zero and resets the extensions of the file codes a. 000 for each of the files. However, if the communications session has not been successful, the microcomputer 3 examines the counter value in phase 18 and saves each new item of data in a different part of the same file. This operation is indicated by phase 18 and the subsequent phase 12. This time, however, when the counter is incremented, the file numbers become DETAIL. OOS until DETAIL. 012. Because the central computer system is automatically designed to recognize certain file codes, this poses a problem.

   This difficulty is overcome by the technical phase of the central computer system, processing the file designator algorithmically to determine a logical designator which should correspond to the one expected. In this embodiment the processing is carried out as follows:

 <Desc / Clms Page number 6>

 
Multiply the answer by 6,002 * 6 = 012
To be subtracted from the initial value 013-012 = 001 The logical file code is therefore DETAIL. 001.



  In this way, the central computer system 1 will recognize the file and will be in a position to transmit it automatically to the exact storage unit, the files being recorded separately according to their associated remote system 2. At the end of the session, the central computer system will automatically save the data to the related information processing files for the creation of management reports or other processing.



  In the invention, automatic batch processing for the transmission of data, at regular times, from a remote system to the central computer system is executed efficiently and in a manner which ensures that when the communications session 'does not succeed, all the data is, in a simple way, transmitted to the following period and can be recorded in the central computer system. Thus, all the data recorded in a remote system 2 is automatically transmitted to the central computer system 1. This is very important, because such a central computer system functions as a reporter of management information, because a large pool of data is available appropriately.



  The invention is in no way limited to the embodiments described above, but it can be varied as regards the construction and the details.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



  Legend to the drawings Fig. 1 Register controller Register controller Micro computer Micro-computer Host computer Central computer system Fi. 2 Host data structure generated Data structure created in the central computer system Write to file Save to file Another file? Another file? Increment counter Counter increment Receive polling signal Reception of call signal Attempt transmission Try transmission Successful? Successful? Monitor counter values Examination of counter values Reset counter Reset of the counter Process counter values Processing of counter values


    

Claims (3)

REVENDICATIONS 1. Une méthode de transmission automatique de données exécutée entre un système informatique central et un nombre de systèmes éloignés, le procédé comprenant les phases suivantes : le système informatique central créant une structure de données où un fichier de données existe pour chacun des systèmes éloignés ; un processeur dans chacun des systèmes éloignés introduisant les données dans un des fichiers dès qu'elles sont reçues, le fichier étant sélectionné selon la nature des données qui sont reçues ; le processeur d'un système éloigné incrémentant un compteur, chaque fois des données sont introduites dans un nouveau fichier lors d'une période préréglée, mettant l'indicatif du fichier selon la valeur compteur ; CLAIMS 1. An automatic data transmission method executed between a central computer system and a number of remote systems, the method comprising the following phases: the central computer system creating a data structure where a data file exists for each of the remote systems ; a processor in each of the remote systems introducing the data into one of the files as soon as it is received, the file being selected according to the nature of the data which is received; the processor of a remote system incrementing a counter, each time data is entered into a new file during a preset period, putting the code of the file according to the counter value; par rapport à un horloge temps réel intégrée, le système informatique central créant automatiquement des signaux d'appel à la fin de la période et transmettant les signaux d'appel simultanément à chacun des systèmes éloignés ; à la réception d'un signal d'appel, un système éloigné transmettant des signaux de communication au système informatique central et établissant une session de communication et ensuite transmettant les fichiers de données ; <Desc/Clms Page number 9> lorsque la session ce communiation a abouf. i, le système éloigné effaçant les données dans les fichiers de l'unité de stockage et remettant le compteur à l'état initial ;  compared to an integrated real-time clock, the central computer system automatically creating call signals at the end of the period and transmitting the call signals simultaneously to each of the remote systems; upon receiving a call signal, a remote system transmitting communication signals to the central computer system and establishing a communication session and then transmitting the data files;  <Desc / Clms Page number 9>  when the session this communion abused. i, the remote system erasing the data in the files of the storage unit and resetting the counter to the initial state; et le système informatique central déterminant la valeur compteur dans l'indicatif de chacun des fichiers qui est reçu et traitant la valeur compteur pour déterminer une valeur compteur logique, qui devrait correspondre à l'une faisant partie d'un ensemble de valeurs préenregistrées pour assurer que, au cas où le fichier contient des données se rapportant à deux périodes, et le compteur a été incrémenté deux fois. la valeur logique correspond à la valeur préenregistrée.  and the central computer system determining the counter value in the designator of each of the files which is received and processing the counter value to determine a logical counter value, which should correspond to one belonging to a set of prerecorded values to ensure that, in case the file contains data relating to two periods, and the counter has been incremented twice. the logical value corresponds to the pre-recorded value. 2.-Une méthode de transmission automatique de données, selon la revendication 2, caractérisée en ce que la phase de la remise d'un indicatif de fichier selon la valeur compteur est exécutée après la transmission de données, même si les nouvelles données n'ont pas été enregistrées durant la période.   2. A method of automatic data transmission according to claim 2, characterized in that the phase of the delivery of a file code according to the counter value is executed after the data transmission, even if the new data does not were not recorded during the period. 3.-Une transmission automatique de données essentiellement telle que décrite ci-dessus avec référence aux dessin annexés et telle qu'elle y est représentée.   3.-An automatic data transmission essentially as described above with reference to the attached drawings and as shown therein.
BE9201149A 1992-12-21 1992-12-23 Automatic data transmission. BE1005101A6 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9226628A GB2273590A (en) 1992-12-21 1992-12-21 Batch processes for data transmissions.
BE9201149A BE1005101A6 (en) 1992-12-21 1992-12-23 Automatic data transmission.

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9226628A GB2273590A (en) 1992-12-21 1992-12-21 Batch processes for data transmissions.
BE9201149A BE1005101A6 (en) 1992-12-21 1992-12-23 Automatic data transmission.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1005101A6 true BE1005101A6 (en) 1993-04-20

Family

ID=25662683

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9201149A BE1005101A6 (en) 1992-12-21 1992-12-23 Automatic data transmission.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1005101A6 (en)
GB (1) GB2273590A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
GB9226628D0 (en) 1993-02-17
GB2273590A (en) 1994-06-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0538133B1 (en) Download of an operating system over a network
US6073113A (en) Compatibility checking between instruments, operations and protocols in electronic commerce
EP0012886B1 (en) Input/output controller for a data processing system
FR2728364A1 (en) Input-output interface to computer with controlled data transfer speed
FR2802318A1 (en) METHOD FOR ACCESSING DATA IN A NETWORK SYSTEM AND NETWORK SYSTEM
FR2645989A1 (en) MULTIFUNCTION COUPLER BETWEEN A CENTRAL COMPUTER UNIT AND THE DIFFERENT PERIPHERAL ORGANS OF THE SAME
JPH07319832A (en) Method and device for collecting service utilization information, and method and device for controlling stop of computer system
JP5528034B2 (en) Method, apparatus, and program for managing a blade server in a blade center
EP0027851A1 (en) System for controlling the duration of the time interval between data blocks in a computer-to-computer transmission system
BE1005101A6 (en) Automatic data transmission.
EP0102278A1 (en) Universal coupling device for the intercommunication of information processing systems and at least one peripheral unit
JP2000112866A (en) Improvement of input/output performance by storing packeted operation information in local memory
FR2692381A1 (en) System for transmitting data between a computer bus and a mass memory.
FR2625342A1 (en) Device making it possible simultaneously to process the transfer requests produced by the central processing unit, the arithmetic processing unit and the input/output processing unit of a high-power computer
US20040128409A1 (en) Optical storage transfer performance
JPH06250947A (en) Data transfer processing system
US20020069146A1 (en) Method and system of processing Internet-based referral fees
EP0013853A1 (en) Device for transferring data between a central processing unit of a data processor and a peripheral unit
EP0575228A1 (en) Method for loading a program into the program memory of a processor
BE1004539A6 (en) Operations effective treatment by a computer system.
EP4009181B1 (en) System on a chip and transaction method
BE1005124A6 (en) Use of memory and data search.
BE1005828A6 (en) COMMUNICATION deported FOR TREATMENT OF TRANSACTIONS IN REAL TIME.
BE1006046A6 (en) Communication system.
EP0547976B1 (en) Universal coupling apparatus comprising a controller for multiple data transfers between a plurality of memories and a computer bus

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: HANOVER (RESEARCH & DEVELOPMENT) LTD

Effective date: 19951231