Connect public, paid and private patent data with Google Patents Public Datasets

Sonde destinee a etre introduite a l'interieur d'un corps vivant

Info

Publication number
WO1989006983A1
WO1989006983A1 PCT/FR1989/000025 FR8900025W WO1989006983A1 WO 1989006983 A1 WO1989006983 A1 WO 1989006983A1 FR 8900025 W FR8900025 W FR 8900025W WO 1989006983 A1 WO1989006983 A1 WO 1989006983A1
Authority
WO
Grant status
Application
Patent type
Prior art keywords
canal
structure
probe
living
introduction
Prior art date
Application number
PCT/FR1989/000025
Other languages
English (en)
Inventor
Georges Boussignac
Jean-Claude Labrune
Original Assignee
Georges Boussignac
Labrune Jean Claude
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61MDEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
    • A61M25/00Catheters; Hollow probes
    • A61M25/10Balloon catheters
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61MDEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
    • A61M29/00Dilators with or without means for introducing media, e.g. remedies
    • A61M29/02Dilators made of swellable material
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61MDEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
    • A61M25/00Catheters; Hollow probes
    • A61M25/10Balloon catheters
    • A61M25/1011Multiple balloon catheters
    • A61M2025/1013Multiple balloon catheters with concentrically mounted balloons, e.g. being independently inflatable
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61MDEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
    • A61M25/00Catheters; Hollow probes
    • A61M25/10Balloon catheters
    • A61M2025/1043Balloon catheters with special features or adapted for special applications
    • A61M2025/1097Balloon catheters with special features or adapted for special applications with perfusion means for enabling blood circulation only while the balloon is in an inflated state, e.g. temporary by-pass within balloon

Abstract

Sonde destinée à être introduite à l'intérieur d'un corps vivant, du type comprenant une structure longiforme apte à être introduite dans un canal dudit corps vivant transportant un fluide, et présentant, à son extrémité destinée à être introduite dans le canal, une capacité unique liée à ladite structure, entourant celle-ci et radialement déformable de façon à pouvoir venir au contact de la paroi interne dudit canal. Selon l'invention, cette sonde est caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un conduit (8), lié à ladite structure (3), s'étendant de façon au moins sensiblement parallèle à ladite structure (3) et à l'extérieur de cette dernière, sur une distance correspondant sensiblement à la dimension longitudinale de ladite capacité (5), de façon à pouvoir mettre en communication les parties (2a, 2b) dudit canal (2) immédiatement en amont et en aval de ladite capacité (5), pour ainsi maintenir une circulation minimale de fluide dans ledit canal (2).

Description

Sonde destinée à être introduite a l'intérieur d'un corps vivant. La présente invention concerne une sonde destinée à être introduite à l'intérieur d'un corps vivant, du type comprenant une structure longiforme apte à être introduite dans un canal dudit corps vivant transportant un fluide, et .présentant, à son extrémité destinée à être introduite dans le canal, une capacité unique, liée à ladite structure, entourant celle-ci et radialement déformable de façon à pouvoir venir au contact de la paroi interne dudit canal.

De telles sondes à ballonet, ou cathéters du type dit "à dilatation", permettent une intervention au sein d'un canal corporel, notamment un vaisseau sanguin, pour traiter les désordres qui y ont été constatés. De tels désordres sont généralement ccr.stit.ues par des dépôts, athéromεs, sur les parois du canal, entraînant des rétrécissements, sténoses, de ce dernier.

Plus particulièrement, de telles sondes permettent, d'une part, grâce a la capacité radialement déformable, d'améliorer la section de passage du canal, et, d'autre part, par injection de produit de traitement, par exemple à travers les parois de ladite capacité, de rendre durable ce retrablissement de la section de passage du canal, en formant éventuellement "in situ" une prothèse ce section correspondante.

Cependant, il est nécessaire de maintenir, pendant l'intervention, une circulation minimale de fluide dans le canal corporel afin de ne pas risquer d'endommager les tissus ou organes situés en aval de la capacité, si le canal est obturé par la sonde. Jusqu'à présent, une telle circulation de fluide est assurée, soit par perfusion de fluide amené de l'extérieur du corps par un conduit prévu dans ladite structure longiforme de la sonde, soit, comme cela est montré par le brevet US-A-4 581 017, par "perfusion interne", des orifices latéraux débouchant dans le canal étant prévus dans ladite structure en amont et en aval de ladite capacité et étant reliés l'un à l'autre par une "dérivation" traversant ladite stucture.

La première solution n'est pas entièrement satisfaisante car elle exige l'amenée d'un fluide "extérieur" au corps. Par ailleurs, dans les deux cas indiqués ci-dessus, au moins une partie de la section, nécessairement faible, de la structure longiforme est utilisée pour le passage du fluide, ce qui, bien entendu, rend plus difficile, sinon impossible, le passage, dans ladite structure, de moyens de guidage de la sonde, ou éventuellement d'instruments endoscopiques ou chirurgicaux, ou la mise en place des moyens assurant la déformation de ladite capacité.

La présente invention a pour objet d'éviter ces inconvénients, et concerne une sonde, du type indiqué ci-dessus, permettant de maintenir une circulation minimale de fluide dans le canal corporel, tout en conservant une section de passage libre maximale pour ladite structure longiforme.

A cet effet, la sonde, eu type indiqué ci-dessus, est remarquable, selon l'invention, en ce qu'elle comprend au moins un conduit, lié à ladite structure, s'étendant de façonn au moins sensiblement parallèle à ladite structure et à l'extérieur de cette dernière, sur une distance correspondant sensiblement à la dimension longitudinale de ladite capacité, de façon à pouvoir mettre en communication les parties dudit canal immédiatement en amont et en aval de ladite capacité, pour ainsi maintenir une circulation minimale de fluide dans ledit canal.

Ainsi, la section de ladite structure longiforme, au moins au niveau de ladite capacité, peut être utilisée au maximum pour le passage, comme indiqué précédemment, de moyens de guidage de la sonde, d'instruments endoscopiques ou chirurgicaux, etc... On peut faire passer le ou lesdits conduits à la périphérie de ladite structure longiforme, ou à la périphérie de ladite capacité déformable. Toutefois, il est avantageux que le ou lesdits conduits traversent ladite capacité.

Par ailleurs, ladite capacité étant gonflable, selon une autre caractéristique de l'invention, le ou lesdits conduits sont fermés dans l'état dégonflé de ladite capacité, et sont ouverts dans l'état gonflé de cette dernière.

Selon une autre caractéristique de l'invention, la sonde comprend une pluralité desdits conduits s'étendant au moins sensiblement parallèlement l'un par rapport à l'autre.

Avantageusement, lesdits conduits sont angulairεment équi-répartis autour de l'axe longitudinal de ladite structure.

En particulier, les axes desdits conduits s'étendent sur une surface cylindrique dont l'axe longitudinal est confondu avec celui de ladite structure.

Les figures du dessin annexé feront bien comprendre comment l'invention peut être réalisée. Sur ces figures, des références identiques désignent des éléments semblables.

La figure 1 est une vue schématique en coupe longitudinale de la sonde selon l'invention, dont la capacité déformable est dans l'état dégonflé.

La figure 2 est une vue schématique semblable à la figure 1, la capacité déformable étant dans l'état gonflé. La figure 3 est une vue en coupe transversale selon la ligne III-III de la figure 2.

La figure 4 illustre une variante de réalisation de la sonde conforme à l'invention, à l'état gonflé.

La sonde 1, destinée à être introduite dans un canal corporel 2, par exemple un vaisseau sanguin, tel qu'une artère, comporte une structure longiforme 3 dont seule l'extrémité 4 destinée à être introduite dans le canal 2 est représentée sur le dessin, ladite extrémité 4 présentant une capacité 5, liée à la structure 3, radialement déformable, notamment gonflable par des moyens de pression (non représentés) reliés à la capacité 5 par un tube 6 s'étendant dans la structure 3. Dans l'état gonflé, la capacité 5 vient au contact de la paroi interne du canal 2, comme le montre la figure 2, en rétablissant, éventuellement, la section normale du canal.

De plus, la structure 3 présente une lumière 7 pour le passage, par exemple, de moyens de guidage (non représentés).

Selon l'invention, une pluralité de conduits 8 (quatre dans l'exemple représenté sur la figure 3) traversent la capacité 5, en s'étendant de façon au moins sensiblement parallèle à la structure 3, pour mettre en communication la partie 2a du canal 2 immédiatement en amont de la capacité 5 et la partie 2b du canal 2 immédiatement en aval de ladite capacité, en assurant ainsi une circulation minimale de fluide (flèches 9) pendant l'intervention (figure 2).

Comme le montre la figure 3, les conduits 8 sont avantageusement angulairement équi-répartis autour de l'axe longitudinal 10 de la structure, pour assurer ainsi une meilleure répartition du fluidε dans la zone aval 2b du canal 2. En particulier, les axes 11 dεs conduits 8 s'étendεnt sur une surfacε cylindrique (de trace 12 sur la figure 3) dont l'axe longitudinal est confondu avec l'axe 10 de la structure 3.

Par ailleurs, les conduits 8, ouverts dans l'état gonflé de la capacité 5 (figure 2), peuvent être fermés au moins partiellement dans l'état dégonflé de cette dernière (figure 1) du fait de l'"affaissement" des extrémités 5a, 5b de la capacité 5 (figure 1).

Le conduit central 7 peut recevoir un guide permettant l'implantation dans la partie lésée, une fibre optique permettant la vision de la partie lésée, ou une fibre optique pour le tir au laser, l'émetteur d'onde étant relié à l'autre extrémité de la sonde. L'extrémité distale de la sonde au niveau de la capacité 5 peut comporter des moyens opaques aux rayons X, permettant de repérer le déplacement de l'extrémité opérationnelle de la sonde et son positionnement correct. L'extrémité proximale de la sonde pεut être reliée à un dispositif de recirculation du fluide biologique sous pression tel que le sang, destiné à l'irrigation des organes desservis par le vaisse au en cours de traitement. La sonde sera, dans ce cas, munie à son extrémité distaie d'un détendeur de pression qui empêchera les risques de lésion par le fluide sous pression. Ce détendeur reprendra le principe d'une chambre de décompression et sera généralemεnt constitué par une gaine souple en latex, par exemple, intégrée à l'extrémité de la sonde. Il éliminera les risques de traumatisme provoqués par la pression du fluide biologique de recirculation en sortie de sonde et est souhaitable dans ce type de sonde, lors de son installation et de sa mise en place dans des vaisseaux desservant des organes sensibles a l'hypoxie (artères coronaires et cerveau) . La structure 3 peut être réalisée en matière plastique, telle qu'un polychlorure de vinyle, un polyt étrafluoroéthylène, un polyéthylène. Elle pourra, sur une partie ou en totalité, être constituée d'un fil d'acier bobiné en hélice à spires jointives et être revêtue extérieurement ou intérieurement de polytétrafluoroéthylène. Les conduits 8 peuvent également être réalisés en matière plastique. La capacité 5 sera généralement réalisée en matière plastique scupie et élastiquement déformable pour permettre l'accroissèment de son volume. Elle sera préformée à la dimension et/ou à la forme souhaitée.

La structure 3 peut être fabriquée par les procédés classiques d'extrusion. Il pourra en êtrε de même pour les conduits 8 alors que la capacité 5 sera généralement obtenue par moulage. On pourra également fabriquer en une seule pièce par moulage ou par un procédé de fabrication de même nature, les conduits 8 et la capacité 5, ce procédé de fabrication étant souhaitable pour des motifs de sécurité. On pourra utiliser également les apports de l'exposition aux rayons pour obtenir les résistances et lεs déformabilitέs souhaitées.

La variante de réalisation 1.1 ce la sonde conforme à la présente invention, représentée à l'état gonflé à l'intérieur d'un canal corporel 2 sur la figure 4, comporte les éléments 3 à 8 décrits ci-dessus. Dans la sonde 1.1, la capacité 5 comporte deux parois 14 et 15. La paroi intérieure 14 est enveloppée par la paroi extérieure 15 et délimite avec la structure 3 une chambre expansible 16 dans laquelle débouche le tube 6. La paroi extérieure 15, envεloppant la paroi intérieurε 14, délimite avec cette dernière une chambre 17, éventuellement reliée à l'extérieur par un canal 18. Les conduits 8 traversent ladite chambre 17. La paroi extérieure 15 peut comporter unε partiε centrale 15a poreuse, lorsque la chambre 16 est sous pression. Les extrémités 15b de la paroi 15 peuvent être préforméεs pour présenter chacune un bourrelet périphérique 15c, lesdits bourrelets périphériques 15c encadrant la partie cεntrale poreusε 15a.

Ainsi, la capacité 5 possède une double paroi 14,15 et sa paroi extérieure 15 comporte une portion 15a perméable sous prεssion, susceptible de laisser passer vers l'extérieur, (c'est-à-dire dans l'espace 19 délimité entre le canal 2, les bourrelets 15c et la portion de paroi 15a) un produit susceptible de permettre un traitement local dudit canal, par exemple un produit cytotoxique ou cytostatique, ou bien encore une endoprothèse. Un tel fluide peut être contenu dans la chambre 17 lors de l'introduction de la sonde dans le canal 2, ou bien être apporté à celle-ci en cours d'opération par lε conduit 18. On remarquera que les bourrelets d'extrémité 15c assurent une certaine étanchéité à l'espace 19.

Claims

REVENDICATIONS
1 - Sonde destinée à être introduite à l'intériεur d'un corps vivant, du type comprenant une structurε longiforme apte à être introduite dans un canal dudit corps vivant transportant un fluide, et présentant, à son extrémité destinée à être introduite dans le canal, une capacité unique liée à ladite structure, entourant celle-ci et radialement déformable de façon à pouvoir venir au contact de la paroi interne dudit canal, caractérisée en ce qu'elle comprend au moins un conduit (8), lié à ladite structure (3), s'étendant de façon au moins sensiblement parallèle à ladite structure (3) et à l'extérieur de cettε dernière, sur une distance correspondant sensiblement a la dimension longitudinale de ladite capacité (5), ce façon à pouvoir mettre en communication les parties (2a, 2b) dudit canal (2) immédiatement en amont et en aval de ladite capacité (5), pour ainsi maintenir une circulation minimale de fluide dans ledit canal (2).
2 - Sonde selon la revendication 1, caractérisée en ce que le ou lesdits conduits (8) traversent ladite capacité (5).
3 - Sonde selon la rεvendication 1, dans laquelle ladite capacité est gonflable, caractérisée en ce que le ou lesdits conduits (8) sont fermés dans l'état dégonflé de ladite capacité (5), et sont ouverts dans l'état gonflé dε cette dernière.
4 - Sonde selon la revendication 1, caractérisée en ce qu'elle comprend une pluralité desdits conduits (8) s'étendant au moins sensiblement parallèlement l'un par rapport à l'autre. 5 - Sonde selon la revεnd ication 4, caractérisée en ce que lesdits conduits (8) sont angulairement équi-répartis autour de l'axe longitudinal (10) de ladite structure (3).
6 - Sonde selon la revεndication 5, caractérisé en ce que les axes (11) dεsdits conduits s'étendent sur une surface cylindrique (12) dont l'axe longitudinal (10) est confondu avec celui de ladite structure (3).
7 - Sonde selon la revendication 1, caractérisée en ce que ladite capacité (5) est à double paroi (14, 15) et en ce que ledit conduit (8) passe à l'intérieur de cette double paroi.
8 - Sonde selon la rεvεnd ication 7, caractérisée en ce que la paroi extérieure (15) de ladite double paroi (14,15) est au moins partiellement poreuse sous pression, tandis que la paroi intérieure (14) de ladite double paroi (14,15) forme un ballonnet gonflable.
9 - Sonde selon la revεndication 8, caractérisée en ce que la partie centrale (15a) de ladite paroi extérieure (15) est poreuse sous pression, tandis que les extrémités de ladite paroi extérieure sont préformées pour présenter la forme de bourrelets (15b).
10 - Sonde selon la revendication 9, caractérisée en ce qu'elle comporte un conduit (18) pour alimenter ladite double paroi (14,15) en produit susceptible de traverser ladite partie centrale de la paroi extérieure.
PCT/FR1989/000025 1988-02-01 1989-01-26 Sonde destinee a etre introduite a l'interieur d'un corps vivant WO1989006983A1 (fr)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR8801120A FR2626476B1 (fr) 1988-02-01 1988-02-01 Sonde destinee a etre introduite a l'interieur d'un corps vivant
FR88/01120 1988-02-01

Publications (1)

Publication Number Publication Date
WO1989006983A1 true true WO1989006983A1 (fr) 1989-08-10

Family

ID=9362811

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
PCT/FR1989/000025 WO1989006983A1 (fr) 1988-02-01 1989-01-26 Sonde destinee a etre introduite a l'interieur d'un corps vivant

Country Status (7)

Country Link
US (1) US5000734A (fr)
JP (1) JPH02502975A (fr)
DE (2) DE68903841T2 (fr)
EP (1) EP0327431B1 (fr)
ES (1) ES2036804T3 (fr)
FR (1) FR2626476B1 (fr)
WO (1) WO1989006983A1 (fr)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5538002A (en) * 1994-09-14 1996-07-23 Boussignac; Georges Device for respiratory assistance
EP2994188A4 (fr) * 2013-05-08 2017-03-29 Embolx Inc Dispositif et procédés permettant une embolisation tumorale transvasculaire et comportant une régulation de flux intégrée

Families Citing this family (110)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2651440B1 (fr) * 1989-09-01 1997-11-28 Georges Boussignac Catheter pour canal corporel, tel qu'un vaisseau sanguin.
DE69002295D1 (de) 1989-09-25 1993-08-26 Schneider Usa Inc Mehrschichtextrusion als verfahren zur herstellung von ballons zur gefaessplastik.
US5222941A (en) * 1990-01-12 1993-06-29 Don Michael T Anthony Method of dissolving an obstruction in a vessel
US5460610A (en) * 1990-01-12 1995-10-24 Don Michael; T. Anthony Treatment of obstructions in body passages
FR2660867B1 (fr) * 1990-04-13 1998-07-10 Georges Boussignac Catheter a endoprothese.
US6623516B2 (en) * 1992-08-13 2003-09-23 Mark A. Saab Method for changing the temperature of a selected body region
US5498238A (en) * 1990-06-15 1996-03-12 Cortrak Medical, Inc. Simultaneous angioplasty and phoretic drug delivery
US5458568A (en) * 1991-05-24 1995-10-17 Cortrak Medical, Inc. Porous balloon for selective dilatation and drug delivery
JPH05507226A (fr) * 1990-06-15 1993-10-21
US5195969A (en) * 1991-04-26 1993-03-23 Boston Scientific Corporation Co-extruded medical balloons and catheter using such balloons
CA2074304C (fr) * 1991-08-02 1996-11-26 Cyril J. Schweich, Jr. Catheter pour l'administration de medicaments
US5226888A (en) * 1991-10-25 1993-07-13 Michelle Arney Coiled, perfusion balloon catheter
US5232446A (en) * 1991-10-30 1993-08-03 Scimed Life Systems, Inc. Multi-sinus perfusion balloon dilatation catheter
WO1993009724A1 (fr) * 1991-11-11 1993-05-27 Fondazione Centro San Romanello Del Monte Tabor Dispositif emetteur de rayonement pour hyperthermie
FR2686256B1 (fr) * 1992-01-17 1994-04-22 Nycomed Ingenor Sa Lab
US5505702A (en) * 1992-04-09 1996-04-09 Scimed Life Systems, Inc. Balloon catheter for dilatation and perfusion
US5324257A (en) * 1992-05-04 1994-06-28 Cook, Incorporated Balloon catheter having an integrally formed guide wire channel
WO1994003230A1 (fr) * 1992-08-07 1994-02-17 Boston Scientific Corporation Ensemble catheter de support
US5342301A (en) * 1992-08-13 1994-08-30 Advanced Polymers Incorporated Multi-lumen balloons and catheters made therewith
US5261879A (en) * 1992-09-03 1993-11-16 Scimed Life Systems, Inc. Coaxial/side-by-side lumen perfusion dilatation catheter
US5336178A (en) * 1992-11-02 1994-08-09 Localmed, Inc. Intravascular catheter with infusion array
US5807306A (en) * 1992-11-09 1998-09-15 Cortrak Medical, Inc. Polymer matrix drug delivery apparatus
US5752932A (en) * 1993-04-29 1998-05-19 Scimed Life Systems, Inc. Intravascular catheter with a recoverable guide wire lumen and method of use
US5549553A (en) * 1993-04-29 1996-08-27 Scimed Life Systems, Inc. Dilation ballon for a single operator exchange intravascular catheter or similar device
WO1994026206A1 (fr) * 1993-05-11 1994-11-24 Target Therapeutics, Inc. Prothese intravasculaire gonflable provisoire
US5344402A (en) * 1993-06-30 1994-09-06 Cardiovascular Dynamics, Inc. Low profile perfusion catheter
FR2709251B1 (fr) * 1993-08-26 1995-11-10 Georges Boussignac Tube d'assistance respiratoire.
US5395333A (en) * 1993-09-01 1995-03-07 Scimed Life Systems, Inc. Multi-lobed support balloon catheter with perfusion
US5370617A (en) * 1993-09-17 1994-12-06 Sahota; Harvinder Blood perfusion balloon catheter
DE69433506T2 (de) 1993-10-01 2004-06-24 Boston Scientific Corp., Natick Medizinische, thermoplastische elastomere enthaltende ballone
US6896842B1 (en) * 1993-10-01 2005-05-24 Boston Scientific Corporation Medical device balloons containing thermoplastic elastomers
US5433706A (en) * 1993-10-25 1995-07-18 Cordis Corporation Perfusion balloon catheter
US5383890A (en) * 1993-10-27 1995-01-24 Baxter International Inc. Low-profile single-lumen perfusion balloon catheter
US5613948A (en) * 1993-11-12 1997-03-25 Cordis Corporation Annular perfusion balloon catheter
US5484411A (en) * 1994-01-14 1996-01-16 Cordis Corporation Spiral shaped perfusion balloon and method of use and manufacture
US6245040B1 (en) 1994-01-14 2001-06-12 Cordis Corporation Perfusion balloon brace and method of use
US5792300A (en) * 1994-01-21 1998-08-11 Cordis Corporation Perfusion catheter and striped extrusion method of manufacture
US5591129A (en) * 1994-03-02 1997-01-07 Scimed Life Systems, Inc. Perfusion balloon angioplasty catheter
US7087039B1 (en) 1994-03-02 2006-08-08 Scimed Life Systems, Inc. Perfusion balloon angioplasty catheter
US5501667A (en) * 1994-03-15 1996-03-26 Cordis Corporation Perfusion balloon and method of use and manufacture
US5536250A (en) * 1994-04-01 1996-07-16 Localmed, Inc. Perfusion shunt device and method
US5562620A (en) * 1994-04-01 1996-10-08 Localmed, Inc. Perfusion shunt device having non-distensible pouch for receiving angioplasty balloon
US5599306A (en) * 1994-04-01 1997-02-04 Localmed, Inc. Method and apparatus for providing external perfusion lumens on balloon catheters
US5545135A (en) * 1994-10-31 1996-08-13 Boston Scientific Corporation Perfusion balloon stent
US5865801A (en) * 1995-07-18 1999-02-02 Houser; Russell A. Multiple compartmented balloon catheter with external pressure sensing
US5556382A (en) * 1995-08-29 1996-09-17 Scimed Life Systems, Inc. Balloon perfusion catheter
US5823996A (en) * 1996-02-29 1998-10-20 Cordis Corporation Infusion balloon catheter
US5951514A (en) * 1997-03-07 1999-09-14 Sahota; Harvinder Multi-lobe perfusion balloon
US5800393A (en) * 1997-03-07 1998-09-01 Sahota; Harvinder Wire perfusion catheter
US5968013A (en) * 1997-08-21 1999-10-19 Scimed Life Systems, Inc. Multi-function dilatation catheter
US6183492B1 (en) 1997-08-28 2001-02-06 Charles C. Hart Perfusion-isolation catheter apparatus and method
US6843800B1 (en) 1998-01-23 2005-01-18 Innercool Therapies, Inc. Patient temperature regulation method and apparatus
US6551349B2 (en) 1998-03-24 2003-04-22 Innercool Therapies, Inc. Selective organ cooling apparatus
US6491039B1 (en) 1998-01-23 2002-12-10 Innercool Therapies, Inc. Medical procedure
US6599312B2 (en) 1998-03-24 2003-07-29 Innercool Therapies, Inc. Isolated selective organ cooling apparatus
US6576002B2 (en) 1998-03-24 2003-06-10 Innercool Therapies, Inc. Isolated selective organ cooling method and apparatus
US6471717B1 (en) * 1998-03-24 2002-10-29 Innercool Therapies, Inc. Selective organ cooling apparatus and method
US6261312B1 (en) 1998-06-23 2001-07-17 Innercool Therapies, Inc. Inflatable catheter for selective organ heating and cooling and method of using the same
US6830581B2 (en) * 1999-02-09 2004-12-14 Innercool Therspies, Inc. Method and device for patient temperature control employing optimized rewarming
US6585752B2 (en) * 1998-06-23 2003-07-01 Innercool Therapies, Inc. Fever regulation method and apparatus
US6312452B1 (en) 1998-01-23 2001-11-06 Innercool Therapies, Inc. Selective organ cooling catheter with guidewire apparatus and temperature-monitoring device
US6096068A (en) 1998-01-23 2000-08-01 Innercool Therapies, Inc. Selective organ cooling catheter and method of using the same
US6051019A (en) 1998-01-23 2000-04-18 Del Mar Medical Technologies, Inc. Selective organ hypothermia method and apparatus
US6251130B1 (en) 1998-03-24 2001-06-26 Innercool Therapies, Inc. Device for applications of selective organ cooling
US6558412B2 (en) 1998-01-23 2003-05-06 Innercool Therapies, Inc. Selective organ hypothermia method and apparatus
US7371254B2 (en) * 1998-01-23 2008-05-13 Innercool Therapies, Inc. Medical procedure
US6991645B2 (en) 1998-01-23 2006-01-31 Innercool Therapies, Inc. Patient temperature regulation method and apparatus
US6869440B2 (en) * 1999-02-09 2005-03-22 Innercool Therapies, Inc. Method and apparatus for patient temperature control employing administration of anti-shivering agents
US6464716B1 (en) 1998-01-23 2002-10-15 Innercool Therapies, Inc. Selective organ cooling apparatus and method
WO2003015672A1 (fr) * 2001-08-15 2003-02-27 Innercool Therapies, Inc. Procede et appareil destines a la regulation de la temperature corporelle d'un patient, comprenant l'administration d'agents anti-tremblements
US6056719A (en) * 1998-03-04 2000-05-02 Scimed Life Systems, Inc. Convertible catheter incorporating a collapsible lumen
US7291144B2 (en) 1998-03-31 2007-11-06 Innercool Therapies, Inc. Method and device for performing cooling- or cryo-therapies for, e.g., angioplasty with reduced restenosis or pulmonary vein cell necrosis to inhibit atrial fibrillation
US6231595B1 (en) 1998-03-31 2001-05-15 Innercool Therapies, Inc. Circulating fluid hypothermia method and apparatus
US6602276B2 (en) 1998-03-31 2003-08-05 Innercool Therapies, Inc. Method and device for performing cooling- or cryo-therapies for, e.g., angioplasty with reduced restenosis or pulmonary vein cell necrosis to inhibit atrial fibrillation
US6905494B2 (en) 1998-03-31 2005-06-14 Innercool Therapies, Inc. Method and device for performing cooling- or cryo-therapies for, e.g., angioplasty with reduced restenosis or pulmonary vein cell necrosis to inhibit atrial fibrillation employing tissue protection
US6685732B2 (en) * 1998-03-31 2004-02-03 Innercool Therapies, Inc. Method and device for performing cooling- or cryo-therapies for, e.g., angioplasty with reduced restenosis or pulmonary vein cell necrosis to inhibit atrial fibrillation employing microporous balloon
US7001378B2 (en) 1998-03-31 2006-02-21 Innercool Therapies, Inc. Method and device for performing cooling or cryo-therapies, for, e.g., angioplasty with reduced restenosis or pulmonary vein cell necrosis to inhibit atrial fibrillation employing tissue protection
US6338727B1 (en) 1998-08-13 2002-01-15 Alsius Corporation Indwelling heat exchange catheter and method of using same
US6261304B1 (en) 1998-09-10 2001-07-17 Percardia, Inc. Delivery methods for left ventricular conduit
US6196230B1 (en) 1998-09-10 2001-03-06 Percardia, Inc. Stent delivery system and method of use
US6506180B1 (en) * 1998-12-28 2003-01-14 Banning G. Lary Passive perfusion sleeve/placement catheter assembly
WO2000044430A1 (fr) * 1999-01-26 2000-08-03 Mario Immacolato Paternuosto Ameliorations apportees a une sonde permettant de former une zone operatoire isolee dans l'extremite distale de l'oesophage
US6436071B1 (en) * 1999-06-08 2002-08-20 The Trustees Of Columbia University In The City Of New York Intravascular systems for corporeal cooling
US6325818B1 (en) * 1999-10-07 2001-12-04 Innercool Therapies, Inc. Inflatable cooling apparatus for selective organ hypothermia
US6379378B1 (en) 2000-03-03 2002-04-30 Innercool Therapies, Inc. Lumen design for catheter
US6648906B2 (en) 2000-04-06 2003-11-18 Innercool Therapies, Inc. Method and apparatus for regulating patient temperature by irrigating the bladder with a fluid
US6383210B1 (en) * 2000-06-02 2002-05-07 Innercool Therapies, Inc. Method for determining the effective thermal mass of a body or organ using cooling catheter
US6726708B2 (en) 2000-06-14 2004-04-27 Innercool Therapies, Inc. Therapeutic heating and cooling via temperature management of a colon-inserted balloon
US6719779B2 (en) 2000-11-07 2004-04-13 Innercool Therapies, Inc. Circulation set for temperature-controlled catheter and method of using the same
US6719723B2 (en) * 2000-12-06 2004-04-13 Innercool Therapies, Inc. Multipurpose catheter assembly
US6450987B1 (en) 2001-02-01 2002-09-17 Innercool Therapies, Inc. Collapsible guidewire lumen
EP1258230A3 (fr) * 2001-03-29 2003-12-10 CardioSafe Ltd Dispositif de cathéter à ballon
US7048680B2 (en) * 2001-06-06 2006-05-23 Orqis Medical Corporation Multilumen catheter for minimizing limb ischemia
DE10217559B4 (de) * 2002-04-19 2004-02-19 Universitätsklinikum Freiburg Vorrichtung zur minimalinvasiven, intravasalen Aortenklappenextraktion
US8025637B2 (en) * 2003-07-18 2011-09-27 Boston Scientific Scimed, Inc. Medical balloons and processes for preparing same
US20050131385A1 (en) * 2003-12-12 2005-06-16 Bolling Steven F. Cannulae for selectively enhancing blood flow
US20060136023A1 (en) * 2004-08-26 2006-06-22 Dobak John D Iii Method and apparatus for patient temperature control employing administration of anti-shivering agents
US7789846B2 (en) * 2005-01-25 2010-09-07 Thermopeutix, Inc. System and methods for selective thermal treatment
US20060282149A1 (en) * 2005-06-08 2006-12-14 Xtent, Inc., A Delaware Corporation Apparatus and methods for deployment of multiple custom-length prostheses (II)
US7938851B2 (en) * 2005-06-08 2011-05-10 Xtent, Inc. Devices and methods for operating and controlling interventional apparatus
EP1867358A1 (fr) * 2006-06-13 2007-12-19 DSMIP Assets B.V. Instrument servant à l'expansion d'un stent
US20100016833A1 (en) * 2008-07-15 2010-01-21 Ogle Matthew F Devices for the Treatment of Vascular Aneurysm
US20140114239A1 (en) * 2009-09-21 2014-04-24 Translational Biologic Infusion Catheter, Llc Infusion Catheter Tip for Biologics with Reinforced External Balloon Valve
US8647311B2 (en) * 2009-09-21 2014-02-11 Translational Biologic Infusion Catheter, Llc Biologics infusion system
US8444624B2 (en) * 2009-10-19 2013-05-21 Vatrix Medical, Inc. Vascular medical devices with sealing elements and procedures for the treatment of isolated vessel sections
US8440090B2 (en) 2010-04-29 2013-05-14 Abbott Cardiovascular Systems Inc. Apparatus and method of making a variable stiffness multilayer catheter tubing
US9119943B2 (en) * 2010-10-18 2015-09-01 Cameron Haery Apparatus and processes for applying substances within mammalian tissue
WO2014080425A3 (fr) * 2012-11-22 2016-10-06 Anand Gnanaraj Ballonnet de perfusion et de filtration
US9844383B2 (en) 2013-05-08 2017-12-19 Embolx, Inc. Devices and methods for low pressure tumor embolization
US9550046B1 (en) 2016-02-16 2017-01-24 Embolx, Inc. Balloon catheter and methods of fabrication and use

Citations (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4299237A (en) * 1978-07-21 1981-11-10 Foti Thomas M Closed flow caloric test device
US4423725A (en) * 1982-03-31 1984-01-03 Baran Ostap E Multiple surgical cuff
WO1984001513A1 (fr) * 1982-10-08 1984-04-26 David Hardcastle Catheter a ballon et son procede de fabrication
US4581017A (en) * 1983-03-07 1986-04-08 Harvinder Sahota Catheter systems
WO1988000071A1 (fr) * 1986-06-26 1988-01-14 Tassilo Bonzel Catheter de dilatation a ballon expansible

Family Cites Families (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4183102A (en) * 1977-09-08 1980-01-15 Jacques Guiset Inflatable prosthetic device for lining a body duct
DE2828447C2 (fr) * 1978-06-29 1980-05-14 Willy Ruesch Gmbh & Co Kg, 7053 Kernen
DE3442736C2 (fr) * 1984-11-23 1987-03-05 Tassilo Dr.Med. 7800 Freiburg De Bonzel

Patent Citations (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4299237A (en) * 1978-07-21 1981-11-10 Foti Thomas M Closed flow caloric test device
US4423725A (en) * 1982-03-31 1984-01-03 Baran Ostap E Multiple surgical cuff
WO1984001513A1 (fr) * 1982-10-08 1984-04-26 David Hardcastle Catheter a ballon et son procede de fabrication
US4581017A (en) * 1983-03-07 1986-04-08 Harvinder Sahota Catheter systems
US4581017B1 (en) * 1983-03-07 1994-05-17 Bard Inc C R Catheter systems
WO1988000071A1 (fr) * 1986-06-26 1988-01-14 Tassilo Bonzel Catheter de dilatation a ballon expansible

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5538002A (en) * 1994-09-14 1996-07-23 Boussignac; Georges Device for respiratory assistance
EP2994188A4 (fr) * 2013-05-08 2017-03-29 Embolx Inc Dispositif et procédés permettant une embolisation tumorale transvasculaire et comportant une régulation de flux intégrée

Also Published As

Publication number Publication date Type
EP0327431A1 (fr) 1989-08-09 application
FR2626476B1 (fr) 1997-10-17 grant
JPH02502975A (fr) 1990-09-20 application
DE68903841D1 (de) 1993-01-28 grant
EP0327431B1 (fr) 1992-12-16 grant
FR2626476A1 (fr) 1989-08-04 application
DE68903841T2 (de) 1993-04-22 grant
ES2036804T3 (es) 1993-06-01 grant
US5000734A (en) 1991-03-19 grant

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5792172A (en) Multifold balloon for stent deployment
US6544247B1 (en) Introducer system
US5147377A (en) Balloon catheters
US5395333A (en) Multi-lobed support balloon catheter with perfusion
US5217434A (en) Innerless dilatation catheter with balloon stretch valve
US4968306A (en) Intravascular catheter having an adjustable length infusion section to delivery therapeutic fluid
US6066130A (en) Delivering laser energy
US5997562A (en) Medical wire introducer and balloon protective sheath
US5718712A (en) Dilatation balloon catheter for endoscopy
US5019042A (en) Balloon catheters
US5141491A (en) Device for cutting venous valves
US5976181A (en) Balloon mounted stent and method therefor
US5700243A (en) Balloon perfusion catheter
US6110146A (en) Protector for catheter balloon with guidewire backloading system
US5571087A (en) Intravascular catheter with distal tip guide wire lumen
US5919162A (en) Balloon catheter with inflation/deflation valve
US5569200A (en) Vascular catheter
US4723550A (en) Leakproof hemostasis valve with single valve member
US4820270A (en) Balloon catheter and process for the manufacture thereof
US6387075B1 (en) Catheter having improved proximal shaft design
US4820349A (en) Dilatation catheter with collapsible outer diameter
US5338300A (en) Performance enhancement adaptor for intravascular balloon catheter
US5250059A (en) Atherectomy catheter having flexible nose cone
US4624657A (en) Medical devices having inflatable portions
US6096027A (en) Bag enclosed stent loading apparatus

Legal Events

Date Code Title Description
AK Designated states

Kind code of ref document: A1

Designated state(s): JP US