CH525108A - Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable - Google Patents

Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable

Info

Publication number
CH525108A
CH525108A CH969370A CH969370A CH525108A CH 525108 A CH525108 A CH 525108A CH 969370 A CH969370 A CH 969370A CH 969370 A CH969370 A CH 969370A CH 525108 A CH525108 A CH 525108A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
cable
relay
sub
cooperating
lever
Prior art date
Application number
CH969370A
Other languages
French (fr)
Inventor
Wyss Eric
Original Assignee
Giovanola Freres Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Giovanola Freres Sa filed Critical Giovanola Freres Sa
Priority to CH969370A priority Critical patent/CH525108A/en
Publication of CH525108A publication Critical patent/CH525108A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61BRAILWAY SYSTEMS; EQUIPMENT THEREFOR NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B61B12/00Component parts, details or accessories not provided for in groups B61B7/00 - B61B11/00
    • B61B12/12Cable grippers; Haulage clips
    • B61B12/125Cable grippers; Haulage clips for non aerial ropeways, e.g. on or under the ground

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Forklifts And Lifting Vehicles (AREA)

Description

  

  
 



  Dispositif pour détecter le glissement de la pince d'une benne de téléphérique
 sur son câble porteur-tracteur, lors de son accrochage au câble
 La présente invention a pour objet un dispositif pour détecter le glissement de la pince d'une benne de téléphérique sur son câble porteur-tracteur, lors de son accrochage au câble, comprenant un chariot, susceptible de se déplacer devant une section de câble sur la trajectoire de la benne lorsqu'il est entraîné par celle-ci, et relié au piston d'un cylindre de frein.



   Les dispositifs de ce type sont connus, en particulier par le brevet suisse   No    480214. La détection du glissement se fait par l'intermédiaire de moyens agissant indépendamment les uns des autres et constitués d'une part de pressostats branchés sur le circuit hydraulique, d'autre part d'un déclencheur centrifuge, enfin d'un amortisseur actionnant un interrupteur à bascule.



   Le but de la présente invention est de créer un dispositif de détection, qui est à la fois plus simple et plus précis que celui décrit plus haut.



   Le dispositif selon l'invention est caractérisé par le fait qu'il comporte un générateur d'impulsions, ces dernières étant, pour un intervalle de temps donné, en nombre proportionnel à la longueur du câble ayant défilé, un compteur d'impulsions accouplé au générateur et muni, pour la commande du comptage, de moyens actionnés par deux positions de la benne, cette dernière coopérant, entre ces deux positions, avec le chariot qui comprend un organe d'entraînement verrouillable prévu à cet effet, et des moyens de déclenchement du circuit alimentant le moteur d'entraînement du câble.



   Une forme d'exécution du dispositif objet de l'invention, sera décrite, à titre d'exemple, en se référant au dessin annexé où:
 La fig. 1 est une vue en élévation du chariot de contrôle.



   La fig. 2 est une vue de dessus du chariot.



   La fig. 3 est une vue d'un détail du même chariot.



   La fig. 4 représente le schéma électrique du dispositif.



   La fig. 5 représente le schéma hydraulique du dispositif.



   A la fig. 1 est représenté un segment d'un câble porteur-tracteur 1 destiné à l'entraînement, dans la direction F, de bennes. Une partie du chariot de l'une d'entre elles, est représentée par 2, et une pince 3 permettant d'accrocher cette benne au câble 1.



   Un chariot de contrôle 5 comprend un châssis 24 et deux trains de galets 22 lui permettant de rouler sur des rails 11.



   Sur le châssis 24, est montée pivotant en 14, une bascule 18, comprenant une butée d'entraînement 13 et un bras de verrouillage 19 (fig. 1, 2, 3). Cette bascule présente une rampe   1 8a    qui coopère avec un galet 25, libre en rotation à l'extrémité de   l'un    des bras d'un levier de verrouillage 17, monté pivotant en 16 sur l'axe de   l'un    des trains de galets 22.



   La partie terminale de l'autre bras du levier 17 comporte une articulation 27 dans laquelle coulisse une tige 28 qui sert de guide à un ressort 15. Ce dernier s'appuie respectivement sur les butées 29 et 30, cette dernière étant solidaire d'une pièce 31 montée pivotante en 32 sur la bascule 18.



   Des butées 20 et 21 coopèrent respectivement avec le bras de verrouillage 19 et le galet de déverrouillage 26.



   L'extrémité d'une tige 33 d'un vérin 7, est montée sur des amortisseurs 8 en   néoprène   dans un tirant 6. Ce dernier transmet les déplacements de cette tige au chariot sur lequel il est fixé par l'intermédiaire d'une articulation 12. Les chocs sont en outre amortis par des amortisseurs en   néoprène  9 et 10, placés aux deux extrémités du tirant.



   Le vérin est fixé aux rails   1 1    par l'intermédiaire d'un support 4 et relié (fig. 5) par une conduite 23, d'une part à un groupe moto-pompe 34 à travers un clapet antiretour 35 qui maintient une pression minimale dans le  vérin 7, d'autre part, à un conduit 37 alimentant une vanne à commande électrique 38. Cette dernière est commandée par une balance 39 qui détermine, au passage de la benne, si celle-ci est chargée ou non. La vanne 38 débite par l'intermédiaire des conduits 39 et 40, dans l'une ou l'autre des soupapes de sécurité 41 et 42, qui sont réglables et permettent le réglage de la pression de passage, par conséquent celui de la force de freinage développée sur le piston 36 du vérin.



   Les soupapes 41 et 42 débitent dans un conduit commun 43 allant d'une part dans le bac d'alimentation 45 de la motopompe, d'autre part en tête du vérin 7.



   L'électrovanne 44 permet de court-circuiter la vanne 38 si la pression du fluide à l'intérieur du circuit hydraulique est insuffisante, par exemple lorsque le piston 36 ne se déplace pas ou le fait très lentement. Le fluide est alors ramené directement soit en tête du vérin 7, soit dans le bac d'alimentation 45, et le piston peut se déplacer librement dans son vérin.



   La partie électrique du dispositif (fig. 4) comprend un générateur d'impulsions électriques composé d'un disque à encoches 46, solidaire d'une poulie 47, entraînée par le câble porteur-tracteur 1, et qui coopère avec une cellule photo-électrique 48 ou un capteur inductif.



   Grâce à ce montage, le nombre d'impulsions délivré est proportionnel, pour un intervalle de temps donné, au nombre d'encoches ayant défilé devant la cellule, et par conséquent à la longueur de câble ayant passé sur la poulie d'entraînement.



   Ces impulsions sont transmises à un compteur d'impulsions à présélection 49. Une bascule bistable 50 (flipflop) est branchée sur ce compteur et commande le comptage des impulsions. Cette bascule est alimentée d'une part à travers le contact   d1    du relais D et d'autre part à travers le contact   e1    du relais E.



   L'excitation de chacun des relais D et E est commandée par deux contacteurs (non représentés). Ceux-ci sont déclenchés soit par la benne soit par le chariot de contrôle et commandent respectivement le début et la fin du comptage des impulsions. Les contacteurs ne ferment le circuit d'excitation des deux relais que pendant un temps très bref.



   Le compteur 49 comporte une présélection. Lorsque le nombre d'impulsions comptées dépasse le nombre présélectionné, le compteur qui est relié à un relais A délivre une impulsion qui excite ce relais: le contact al de celui-ci ouvre le circuit de sécurité 51, ce qui entraîne l'arrêt du moteur d'entraînement du câble 1.



   Le dispositif comporte un deuxième moyen de déclenchement du circuit d'alimentation de ce moteur.



   Un relais C est alimenté d'une part à travers un contact d2 du relais D, d'autre part à travers le contact   e2    du relais E.



   Un relais B est alimenté à travers un contact c2 du relais C. Son contact   b1    qui est retardé à la chute, ferme un circuit de sécurité 52. Cette fermeture est réalisée tant que le relais B est excité ou tant que la durée pendant laquelle il n'y est plus reste inférieure au temps de retard à la chute.



   La détection du glissement d'une pince sur le câble s'effectue de la manière suivante:
 Lorsqu'une benne est accrochée au câble, elle passe tout d'abord sur la balance 39. Suivant le poids de la benne, c'est-à-dire si elle est chargée ou non, c'est l'une des soupapes de sécurité 41 ou 42 qui commande la pression à l'intérieur du vérin 7. Ceci correspond à un réglage de la force résistante qui sera opposée à la benne par le chariot 5, pendant la durée de détection d'un éventuel glissement de la pince.



   Ensuite, la benne vient en appui sur la butée 13 de la bascule 18 du chariot, cette bascule étant en position verrouillée. Le chariot est alors entraîné à moins que, le serrage de la pince étant insuffisant, la benne s'immobilise par suite de la résistance opposée par le chariot.



  Dans ce cas, les circuits de sécurité déclenchent ce qui entraîne l'arrêt du moteur d'entraînement du câble. Presque simultanément, l'électrovanne 44 court-circuite la vanne 38 et refoule le fluide soit dans le bac 45 soit en tête du vérin 7. Le piston peut alors se déplacer librement dans celui-ci, le chariot ne fait plus opposition à la benne, qui, de ce fait, se trouve à nouveau entraînée par le câble 1. L'utilisation de l'électrovanne 44 permet d'éviter une usure du câble porteur dans la pince lorsque la benne est immobilisée alors que le câble continue à se dérouler.



   Lorsque la benne se déplace normalement après la prise en charge du chariot 5, elle passe au niveau du contacteur commandant l'excitation du relais D. Le chariot ou la benne, selon le mécanisme utilisé, commande le contacteur. Pendant le temps très bref où celui-ci agit, le contact d1 ferme un des circuits d'alimentation de la bascule bistable 50 qui déclenche alors le début du comptage des impulsions par le compteur 49.



   Simultanément, le contact d2 ouvre   l'un    des circuits d'alimentation du relais C, dont les contacts cl et c2 tombent. En conséquence, le relais B n'est plus excité mais son contact   b1    ne tombe pas puisqu'il a un certain retard à la chute.



   Ensuite, la benne ou le chariot agit sur le contacteur qui commande pendant un temps très court l'excitation du relais E.



   La bascule bistable 50 est alimentée momentanément par son deuxième circuit à travers le contact et et commande l'arrêt du comptage des impulsions.



   Par ailleurs, le relais C est excité à travers le contact e2 si bien que ses contacts cl et   c2    ferment leur circuit respectif. Le relais B est à nouveau excité et réagit sur son contact   bl.    Si le temps pendant lequel le relais
B n'a pas été excité est inférieur à la temporisation affichée pour le retard de la chute, b, n'aura pas cessé de fermer le circuit de sécurité 52.

 

   En cas de glissement, le déclenchement sera commandé par le relais A, ou en cas de défaillance de celuici par le relais B dont la temporisation est réglée à cette fin.



   Si le dispositif n'a détecté aucun glissement susceptible de motiver l'arrêt de l'entraînement du câble, le chariot reste entraîné par la benne, jusqu'au moment où le galet de déverrouillage 26 vient s'appuyer contre la butée 21. Il y a alors basculement du levier 17, le galet 25 quitte la rampe 18a de la bascule 18, celle-ci tourne et se retrouve dans la position indiquée en pointillé à la fig. 1.



   Le chariot est alors libéré de la benne et ramené vers sa position initiale par la tige du vérin, suite à la pression exercée sur le piston 36.



   Au cours de ce mouvement de retour, le bras 19 de la bascule vient heurter la butée 20, ce qui entraîne un retour du levier 17 en position de verrouillage sur la bascule 18.  



   Le dispositif décrit présente trois avantages:
   - I1    est simple. On notera que la partie électrique est tout à fait indépendante du moyen utilisé pour le freinage de la benne.

 

     - Il    est très précis. Le système de présélection permet de détecter un glissement de dix millimètres entre les deux positions où est effectué le contrôle.   I1    faut noter qu'il est possible de réduire cette sensibilité lorsqu'elle devient gênante (arrêt inopiné du moteur d'entraînement du câble).



     très    grande sécurité. En effet, cette sécurité est obtenue grâce à l'utilisation combinée de deux systèmes de détection du glissement.   I1    est bien évident que le système faisant appel au relais A est beaucoup plus précis que celui où interviennent les relais B et C; cela est sans importance puisque généralement, c'est le relais A qui commande le déclenchement. 



  
 



  Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body
 on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable
 The present invention relates to a device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable, comprising a carriage, capable of moving in front of a section of cable on the cable. trajectory of the bucket when it is driven by it, and connected to the piston of a brake cylinder.



   Devices of this type are known, in particular from Swiss patent No. 480214. The slip is detected by means of means acting independently of each other and consisting on the one hand of pressure switches connected to the hydraulic circuit, d 'on the other hand a centrifugal trigger, finally a damper actuating a toggle switch.



   The aim of the present invention is to create a detection device which is both simpler and more precise than that described above.



   The device according to the invention is characterized by the fact that it comprises a pulse generator, the latter being, for a given time interval, in number proportional to the length of the cable which has passed, a pulse counter coupled to the generator and provided, for controlling the counting, with means actuated by two positions of the bucket, the latter cooperating, between these two positions, with the carriage which comprises a lockable drive member provided for this purpose, and trigger means of the circuit supplying the cable drive motor.



   An embodiment of the device which is the subject of the invention will be described, by way of example, with reference to the appended drawing where:
 Fig. 1 is an elevational view of the inspection cart.



   Fig. 2 is a top view of the carriage.



   Fig. 3 is a view of a detail of the same cart.



   Fig. 4 represents the electrical diagram of the device.



   Fig. 5 represents the hydraulic diagram of the device.



   In fig. 1 is shown a segment of a carrier-tractor cable 1 intended for driving, in direction F, skips. A part of the carriage of one of them is represented by 2, and a clamp 3 allowing this bucket to be hooked to the cable 1.



   A control carriage 5 comprises a frame 24 and two sets of rollers 22 allowing it to run on rails 11.



   On the frame 24, is pivotally mounted at 14, a lever 18, comprising a drive stop 13 and a locking arm 19 (Fig. 1, 2, 3). This rocker has a ramp 1 8a which cooperates with a roller 25, free to rotate at the end of one of the arms of a locking lever 17, pivotally mounted at 16 on the axis of one of the trains of rollers 22.



   The end part of the other arm of the lever 17 comprises an articulation 27 in which slides a rod 28 which serves as a guide for a spring 15. The latter rests respectively on the stops 29 and 30, the latter being integral with a part 31 pivotally mounted at 32 on the rocker 18.



   Stops 20 and 21 cooperate respectively with the locking arm 19 and the unlocking roller 26.



   The end of a rod 33 of a jack 7 is mounted on neoprene shock absorbers 8 in a tie rod 6. The latter transmits the movements of this rod to the carriage on which it is fixed by means of a joint. 12. The shocks are furthermore absorbed by neoprene shock absorbers 9 and 10, placed at both ends of the tie rod.



   The cylinder is fixed to the rails 1 1 by means of a support 4 and connected (Fig. 5) by a pipe 23, on the one hand to a motor-pump unit 34 through a non-return valve 35 which maintains a pressure minimum in the jack 7, on the other hand, to a conduit 37 supplying an electrically controlled valve 38. The latter is controlled by a scale 39 which determines, when the bucket passes, whether the latter is loaded or not. The valve 38 delivers through the conduits 39 and 40, in one or the other of the safety valves 41 and 42, which are adjustable and allow the adjustment of the passage pressure, therefore that of the force of braking developed on the piston 36 of the cylinder.



   The valves 41 and 42 flow into a common duct 43 going on the one hand to the supply tank 45 of the motor pump, on the other hand to the head of the cylinder 7.



   The solenoid valve 44 makes it possible to short-circuit the valve 38 if the pressure of the fluid inside the hydraulic circuit is insufficient, for example when the piston 36 does not move or does so very slowly. The fluid is then returned directly either to the head of the cylinder 7 or to the supply tank 45, and the piston can move freely in its cylinder.



   The electrical part of the device (fig. 4) comprises an electrical pulse generator composed of a notched disc 46, integral with a pulley 47, driven by the carrier-tractor cable 1, and which cooperates with a photo cell. electric 48 or an inductive sensor.



   Thanks to this assembly, the number of pulses delivered is proportional, for a given time interval, to the number of notches which have passed in front of the cell, and consequently to the length of cable which has passed over the drive pulley.



   These pulses are transmitted to a preselection pulse counter 49. A flip-flop 50 (flipflop) is connected to this counter and controls the counting of the pulses. This rocker is supplied on the one hand through contact d1 of relay D and on the other hand through contact e1 of relay E.



   The excitation of each of the relays D and E is controlled by two contactors (not shown). These are triggered either by the bucket or by the control trolley and respectively control the start and end of the counting of the pulses. The contactors only close the excitation circuit of the two relays for a very short time.



   Counter 49 includes a preselection. When the number of counted pulses exceeds the preselected number, the counter which is connected to a relay A delivers a pulse which energizes this relay: the al contact of this one opens the safety circuit 51, which causes the stopping of the relay. cable drive motor 1.



   The device comprises a second means for triggering the supply circuit of this motor.



   A relay C is supplied on the one hand through a contact d2 of relay D, on the other hand through contact e2 of relay E.



   A relay B is supplied through a contact c2 of relay C. Its contact b1, which is delayed at the drop, closes a safety circuit 52. This closing is carried out as long as the relay B is energized or as long as the duration during which it is There is no longer remains less than the fall delay time.



   The detection of the slipping of a clamp on the cable is carried out as follows:
 When a bucket is attached to the cable, it first passes over the scale 39. Depending on the weight of the bucket, that is to say whether it is loaded or not, it is one of the relief valves. safety 41 or 42 which controls the pressure inside the cylinder 7. This corresponds to an adjustment of the resistance force which will be opposed to the bucket by the carriage 5, during the detection period of a possible slippage of the clamp.



   Then, the bucket comes to rest on the stop 13 of the lever 18 of the carriage, this lever being in the locked position. The trolley is then driven unless, the clamping of the clamp being insufficient, the bucket comes to a stop as a result of the resistance opposed by the trolley.



  In this case, the safety circuits trip which causes the cable drive motor to stop. Almost simultaneously, the solenoid valve 44 short-circuits the valve 38 and delivers the fluid either into the tank 45 or at the head of the cylinder 7. The piston can then move freely in the latter, the carriage no longer opposes the bucket. , which, as a result, is again driven by the cable 1. The use of the solenoid valve 44 makes it possible to prevent wear of the carrying cable in the clamp when the bucket is immobilized while the cable continues to unwind .



   When the bucket moves normally after taking over the carriage 5, it passes to the level of the contactor controlling the energization of relay D. The carriage or the bucket, depending on the mechanism used, controls the contactor. During the very brief time when the latter acts, the contact d1 closes one of the supply circuits of the flip-flop 50 which then triggers the start of the counting of the pulses by the counter 49.



   Simultaneously, contact d2 opens one of the supply circuits of relay C, of which contacts cl and c2 drop. Consequently, the relay B is no longer energized but its contact b1 does not fall since it has a certain delay in the fall.



   Then, the skip or the truck acts on the contactor which controls the excitation of relay E for a very short time.



   The flip-flop 50 is momentarily powered by its second circuit through the contact and and controls the stop of the counting of the pulses.



   Furthermore, the relay C is energized through the contact e2 so that its contacts c1 and c2 close their respective circuits. Relay B is energized again and reacts on its contact bl. If the time during which the relay
B has not been energized is less than the displayed time delay for the fall delay, b, will not have ceased to close the safety circuit 52.

 

   In the event of a slip, tripping will be controlled by relay A, or in the event of failure thereof by relay B, the time delay of which is set for this purpose.



   If the device has not detected any slippage likely to motivate the stopping of the drive of the cable, the carriage remains driven by the bucket, until the moment when the unlocking roller 26 comes to rest against the stop 21. There is then tilting of the lever 17, the roller 25 leaves the ramp 18a of the rocker 18, the latter turns and is found in the position indicated in dotted lines in FIG. 1.



   The carriage is then released from the bucket and returned to its initial position by the rod of the jack, following the pressure exerted on the piston 36.



   During this return movement, the arm 19 of the rocker hits the stop 20, which causes the lever 17 to return to the locked position on the rocker 18.



   The device described has three advantages:
   - It's simple. It will be noted that the electrical part is completely independent of the means used for braking the skip.

 

     - He's very precise. The preselection system makes it possible to detect a slip of ten millimeters between the two positions where the control is carried out. It should be noted that it is possible to reduce this sensitivity when it becomes troublesome (unexpected stop of the cable drive motor).



     very high security. In fact, this safety is obtained through the combined use of two slip detection systems. It is obvious that the system using relay A is much more precise than that in which relays B and C intervene; this is irrelevant since generally, it is the relay A which controls the trip.

 

Claims (1)

REVENDICATION CLAIM Dispositif pour détecter le glissement de la pince d'une benne de téléphérique sur son câble porteur-tracteur, lors de son accrochage au câble, comprenant un chanot, susceptible de se déplacer devant une section de câble sur la trajectoire de la benne lorsqu'il est entraîné par celle-ci, et relié au piston d'un cylindre de frein, caractérisé par le fait qu'il comporte un générateur d'impulsions, ces dernières étant pour un intervalle de temps donné, en nombre proportionnel à la longueur du câble ayant défilé, un compteur d'impulsions accouplé au générateur et muni, pour la commande du comptage, de moyens actionnés par deux positions de la benne, cette dernière coopérant, entre ces deux positions, avec le chariot qui comprend un organe d'entraînement verrouillable prévu à cet effet, Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable, comprising a chanot, capable of moving in front of a section of cable on the path of the body when it is driven by it, and connected to the piston of a brake cylinder, characterized in that it comprises a pulse generator, the latter being for a given time interval, in number proportional to the length of the cable having passed, a pulse counter coupled to the generator and provided, for the control of the counting, with means actuated by two positions of the bucket, the latter cooperating, between these two positions, with the carriage which comprises a lockable drive member meant for that purpose, et des moyens de déclenchement du circuit alimentant le moteur d'entraînement du câble. and means for triggering the circuit supplying the cable drive motor. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que le générateur d'impulsions est une cellule photoélectrique coopérant avec un disque à encoches solidaire d'une poulie entraînée par le câble. SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that the pulse generator is a photoelectric cell cooperating with a notched disc integral with a pulley driven by the cable. 2. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que les moyens prévus pour la commande du comptage sont constitués d'une bascule bistable reliée électriquement au compteur d'impulsions et comprenant deux circuits d'alimentation dont chacun comprend un contact (dl, el) d'un relais (D, E) excité par l'intermédiaire d'un contacteur. 2. Device according to claim, characterized in that the means provided for controlling the counting consist of a flip-flop electrically connected to the pulse counter and comprising two supply circuits each of which comprises a contact (dl, el ) of a relay (D, E) energized by a contactor. 3. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les contacteurs sont actionnés par l'intermédiaire de la benne. 3. Device according to claim and sub-claim 2, characterized in that the contactors are actuated by means of the bucket. 4. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les contacteurs sont actionnés par l'intermédiaire du chariot. 4. Device according to claim and sub-claim 2, characterized in that the contactors are actuated by means of the carriage. 5. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que les moyens de déclenchement sont constitués d'un relais (A) commandé par le compteur d'impulsions. 5. Device according to claim, characterized in that the trigger means consist of a relay (A) controlled by the pulse counter. 6. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 2, caractérisé par le fait que les moyens de déclenchement sont constitués d'un relais retardé à la chute (B) dont le circuit d'alimentation est contrôlé par un second relais (C) lui-même alimenté par deux circuits comprenant chacun un contact (d2, e2) des relais (D, E). 6. Device according to claim and sub-claim 2, characterized in that the triggering means consist of a delayed fall relay (B) whose supply circuit is controlled by a second relay (C) itself supplied by two circuits each comprising a contact (d2, e2) of the relays (D, E). 7. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que l'organe d'entraînement est constitué d'une bascule, coopérant avec un levier de verrouillage agissant à l'encontre d'un ressort dont une extrémité est montée articulée sur le levier, et présentant une butée d'entraînement destinée à coopérer avec la benne lorsque le levier est verrouillé. 7. Device according to claim, characterized in that the drive member consists of a rocker, cooperating with a locking lever acting against a spring, one end of which is mounted articulated on the lever, and having a drive stop intended to cooperate with the bucket when the lever is locked. 8. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 7 caractérisé par le fait qu'il comporte une butée de déverrouillage du levier coopérant avec un galet porté par celui-ci. 8. Device according to claim and sub-claim 7 characterized in that it comprises a lever unlocking stop cooperating with a roller carried by the latter. 9. Dispositif selon la revendication et la sous-revendication 7, caractérisé par le fait qu'il comporte une butée de verrouillage du levier coopérant avec un bras porté par la bascule. 9. Device according to claim and sub-claim 7, characterized in that it comprises a lever locking stop cooperating with an arm carried by the rocker. 10. Dispositif selon la revendication, caractérisé par le fait que le générateur d'impulsions est un capteur inductif coopérant avec un disque à encoches solidaire d'une poulie entraînée par le câble. 10. Device according to claim, characterized in that the pulse generator is an inductive sensor cooperating with a notched disc integral with a pulley driven by the cable.
CH969370A 1970-06-26 1970-06-26 Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable CH525108A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH969370A CH525108A (en) 1970-06-26 1970-06-26 Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH969370A CH525108A (en) 1970-06-26 1970-06-26 Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH525108A true CH525108A (en) 1972-07-15

Family

ID=4354622

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH969370A CH525108A (en) 1970-06-26 1970-06-26 Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH525108A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0724279B1 (en) Window winder for vehicles with oscillating arm and toothed sector
FR2729936A1 (en) SECURITY SYSTEM FOR LOAD SEPARATION DEVICE IN A DYNAMIC STORAGE CORRIDOR
FR2586664A1 (en) ANTICIPATED STOPPING INSTALLATION IN A SPEED LIMITER WITH A CAM WHEEL FOR ELEVATORS
EP0300892B1 (en) Safety equipment for a scaffolding winch
EP0372449A1 (en) Operating device for a circuit breaker
EP1404605B1 (en) Device for locking a lift door with independent emergency unlocking
CH525108A (en) Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable
FR2746957A1 (en) CONTROL MECHANISM OF A CIRCUIT BREAKER WITH WIDE OPENING ANGLE
EP0385180B1 (en) Safety brake for a lift or the like
EP1878036B1 (en) Circuit breaker-contactor with a piezo-electric controlled locking
FR2765841A1 (en) Automobile seat head support incorporating an accelerometer
CH480214A (en) Device for detecting the slipping of the clamp of a cable car body on its carrier-tractor cable, when it is hooked to the cable
FR2733942A1 (en) Automatic reconfiguration of goods vehicle's pneumatic suspension
EP1048602A1 (en) Parachute device , in particular for an elevator , and elevator provided with such parachute
CH594275A5 (en)
FR2581805A1 (en) Multipole disconnectable circuit breaker equipped with a device for disarming and automatic tripping during withdrawal.
FR3072039B1 (en) SAFETY DEVICE FOR A BAND SAW
FR3022230A1 (en) SYSTEM FOR TRIGGERING A LIFT CABIN LOCKOUT DEVICE, IN PARTICULAR A SPEED LIMITER.
FR3089049A1 (en) MECHANISM FOR CLOSING AND OPENING CONTROL OF A CURRENT BREAKING DEVICE FOR ELECTRIC SWITCHING APPARATUS
FR2541954A1 (en) Car safety belt locking buckle
FR2551502A1 (en) Device for stopping and automatically restarting the engine of a motor vehicle stopping for a few moments
CH653901A5 (en) SECURITY FIXING FOR SKIING.
FR2807988A1 (en) Device for testing the strength with which a clamp is connected to a pulling cable for use in cable transport and laying operations ensures that testing can be automated, speeded up and made more reliable
BE545278A (en)
BE728722A (en)

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased