BE892624A - CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS - Google Patents

CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS Download PDF

Info

Publication number
BE892624A
BE892624A BE0/207661A BE207661A BE892624A BE 892624 A BE892624 A BE 892624A BE 0/207661 A BE0/207661 A BE 0/207661A BE 207661 A BE207661 A BE 207661A BE 892624 A BE892624 A BE 892624A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
container
internal
assembly
internal container
opening
Prior art date
Application number
BE0/207661A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Lechler Chemie G M B H
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority to DE3111733 priority Critical
Application filed by Lechler Chemie G M B H filed Critical Lechler Chemie G M B H
Publication of BE892624A publication Critical patent/BE892624A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D81/00Containers, packaging elements, or packages, for contents presenting particular transport or storage problems, or adapted to be used for non-packaging purposes after removal of contents
    • B65D81/32Containers, packaging elements, or packages, for contents presenting particular transport or storage problems, or adapted to be used for non-packaging purposes after removal of contents for packaging two or more different materials which must be maintained separate prior to use in admixture
    • B65D81/3216Rigid containers disposed one within the other

Description

       

  "Assemblage de liaison pour systèmes à deux composantes" L'invention concerne un assemblage de liaison pour systèmes à deux composantes.

  
Dans un assemblage connu de ce type (la demande de brevet allemand publiée 27.50.887). le récipient interne (5) qui est ouvert dans sa partie supérieure comporte une bordure (12) périphérique extérieure et il est tenu suspendu par une partie retournée externe supérieure du récipient externe (1,2). Les récipients interne et externe ont un couvercle commun (13) qui est muni d'un joint (16) fixé à l'aide

  
 <EMI ID=1.1> 

  
interne (5) du récipient externe (1.2): de plus; pour remettre le couvercle, on peut le poser sur le récipient externe (1,2) et le récipient interne (5), mais il est impossible de les fermer de façon étanche. La bordure (12) du récipient interne qui se trouve dirigée vers le haut et située entre la partie retournée (17) et le crochet d'attache (15) du couvercle rend le système d'obturation compliqué et coûteux.

  
La présente invention a pour but de rendre plus simple et plus fonctionnel le système d'obturation du récipient externe au moyen du couvercle et d'améliorer le fonctionnement et la manipulation du récipient interne.

  
Ce but est atteint par la présente invention qui concerne en effet un assemblage de liaison pour systèmes à deux composantes, qui comporte, d'une part, un récipient externe métallique recevant la première composante, pouvant se fermer à l'aide d'un couvercle, ayant la forme d'un seau et présentant sur sa périphérie un bossage tourné vers l'extérieur, et qui comporte, d'autre part, un récipient interne recevant la deuxième composante, placé de façon amovible dans le récipient externe et venant s'intégrer dans la partie supérieure de la cavité interne du récipient externe, caractérisé en ce que le récipient interne est entièrement disposé à l'intérieur de la cavité du récipient externe et en ce qu'au moins un élément de maintien du récipient interne dirigé vers l'extérieur s'engage élastiquement dans la cavité interne  <EMI ID=2.1> 

  
rétrécissant vers le bas. au moins depuis le bossage. Le récipient interne est avantageusement en une matière plastique qui est résistante par rapport à son produit de remplissage. Cette fabrication est d'un coût relativement avantageux, tout en permettant d'obtenir une très grande précision dans les mesures dudit récipient interne. On peut envisager d'utiliser, par exemple, du polyéthylène basse pression. Le récipient interne peut par exemple contenir un durcisseur et le reste de la

  
cavité interne du récipient externe la laque de base qui va avec le durcisseur.

  
 <EMI ID=3.1> 

  
récipient interne entièrement à l'intérieur de la cavité du récipient externe et ainsi, la zone d'obturation du récipient externe et du couvercle se trouve libérée et complètement séparée du récipient interne. De cette façon, on peut utiliser n'importe quel couvercle approprié du commerce et toute bordure adéquate de récipient externe, sans avoir à faire attention à ce qu'il soit compatible avec un élément de jonction du récipient interne. Bien qu'il n'y ait pas de liaison avec ladite zone d'obturation, le récipient interne, conformément à l'invention, est

  
fixé de façon suffisante au récipient externe à l'aide d'au moins un élément de maintien. Les éléments de maintien forment, avec le bossage du récipient externe, une sorte de fermeture à ressort qui peut,sans difficulté, avoir des dimensions et une forme telles qu'elles empêchent le moindre mouvement entre le récipient interne et le récipient externe.

  
L'élément de maintien peut n'être constitué que

  
 <EMI ID=4.1> 

  
avoir une fonction d'étanchéité et empêcher que la première composante arrive de façon indésirée dans la partie supérieure du récipient interne.

  
Selon une variante, on dispose, par intervalles,

  
 <EMI ID=5.1> 

  
interne. On peut ainsi régler de façon particulièrement précise la force de maintien élastique. En outre, lorsqu'on vent enfoncer le récipient interne dans le récipient externe ou retirer le premier du second, une circulation gazeuse est possible entre les éléments de maintien voisins, ce qui facilite le mouvement du récipient interne par rapport au récipient externe. 

  
 <EMI ID=6.1> 

  
Les éléments de maintien sont d'une fabrication particulièrement simple et économique. si au moins un élément de maintien est solidaire du récipient interne.

  
Selon une variante, chaque élément de maintien est essentiellement stable de par sa forme et est disposé contre une

  
partie de paroi du récipient interne, ladite partie de paroi étant élastique dans le sens radial. Cette forme des éléments de maintien leur

  
 <EMI ID=7.1> 

  
Chaque élément de maintien présente une surface de butée inférieure et une surface de fonctionnement supérieure. Cette surface de butée assure la même fonction, tandis que la surface de fonctionnement facilite l'élasticité radiale des éléments de maintien lors de leur retrait.

  
De préférence, la surface de butée forme avec l'horizontale un plus petit angle que la surface de fonctionnement.

  
Selon un mode de réalisation préféré, la zone

  
de la surface interne du bossage, qui vient en contact avec au moins l'une des surfaces de butée est complémentaire d'au moins l'une des surfaces de butée et est inclinée par rapport à l'horizontale. Ce mode de réalisation assure, entre la surface de butée et le bossage, un contact sur une surface relativement grande et une bonne tension.

  
Le frottement du récipient interne sur le récipient externe, lorsqu'on introduit le premier dans le second ou qu'on l'en retire, peut être réduit au minimum au moyen d'une surface externe du récipient interne se trouvant complètement ou en grande partie à distance d'une surface interne du récipient externe. La manipulation en est donc d'autant simplifiée.

  
L'assemblage selon l'invention peut comporter un récipient interne qui présente, sur sa partie inférieure, une lèvre étanche périphérique et, lorsque le récipient interne se trouve à l'intérieur du récipient externe, ladite lèvre s'applique de façon élastique contre une zone étanche d'une surface interne du récipient externe. Cette lèvre étanche empêche que la première composante déborde du récipient interne dans le récipient externe, dans le cas où l'assemblage tombe ou qu'il soit fortement secoué pendant le transport. Il suffit d'ailleurs que la lèvre étanche exerce une force d'appui minime sur le récipient externe pour que ladite lèvre s'applique bien tout autour dudit récipient quand le récipient interne se trouve à l'intérieur du récipient externe.

   Grâce à la lèvre étanche, seule la partie inférieure du récipient interne, située en-dessous de la lèvre étanche, peut être mouillée par la première composante. Une fois que l'on a retiré le récipient interne du récipient externe, on peut essuyer et nettoyer grossièrement le fond au moyen du bord supérieur du récipient externe. Le couvercle du récipient externe peut servir de support pour déposer le récipient interne ainsi nettoyé grossièrement.

  
La surface interne du récipient externe peut avoir, au-dessus de la zone étanche, un diamètre supérieur au diamètre de cette zone étanche, ce qui permet une circulation d'air entre la lèvre étanche et l'intérieur du récipient externe, tant que la lèvre étanche n'est pas en contact avec la zone étanche. Ceci facilite la manipulation du récipient interne.

  
Dans le cas où au moins une partie du fond du

  
récipient interne a la forme d'une membrane pouvant se déplacer vers

  
le haut ou vers le bas, on peut, très facilement, adapter l'assemblage de la présente invention à des quantités relatives différentes de la première et de la seconde composantes. Ainsi, on n'est pas obligé d'avoir en stock, pour différentes quantités de produit, des récipients internes ayant exactement le même contenu.

  
Le récipient interne présente l'avantage de pouvoir se fermer indépendamment du récipient externe; une paroi supérieure du récipient interne peut comporter une ouverture pouvant être fermée

  
à l'aide d'un obturateur; on peut, ainsi, par exemple, sceller le récipient interne à l'aide d'une feuille d'emballages on peut également l'obturer à l'aide d'un bouchon à vis. Dans ce dernier cas, il est possible de refermer l'ouverture de façon étanche. Quand le produit de remplissage est liquide, l'ouverture sert aussi bien à remplir qu'à vider le récipient.

  
En présence de produit de remplissage liquide, justement, et dans le cas d'une ouverture relativement petite, la paroi supérieure du récipient interne peut être avantageusement inclinée

  
en forme d'entonnoir vers ladite ouverture, ce qui permet de vider totalement et rapidement le récipient interne.

  
Quand le produit de remplissage est un produit visqueux qui ne s'écoule pas facilement, et que l'ouverture est relativement petite, le récipient interne comporte avantageusement à l'extérieur de l'ouverture une rainure de guidage dans le sens radial destinée à faciliter l'ouverture du récipient interne. On peut ainsi obtenir une ouverture particulièrement grande par ouverture du récipient interne le long de la rainure de guidage. A travers cette ouverture, on peut alors gratter le produit de remplissage pour l'extraire du récipient interne, à l'aide d'une spatule, par exemple.

  
Pour faciliter la manipulation et permettre un travail particulièrement propre, le fond du récipient interne peut comporter une ouverture bordée par une surface d'appui et une surface

  
 <EMI ID=8.1> 

  
interne peut coopérer avec la surface d'appui. Le fond est amovible,

  
de sorte que l'on peut extraire du récipient interne une partie de son produit. Pour cette extraction par le fond, on n'a plus besoin de

  
faire basculer le récipient interne. On peut prévoir pour la seconde composante une ouverture de remplissage séparée, dans l'une des parois supérieures du récipient interne, si l'on veut éviter de remplir ledit récipient interne par son ouverture inférieure.

  
Le corps de soupape peut être disposé au bout d'une tige filetée prenant appui contre la paroi supérieure du récipient interne. Grâce à cette tige filetée, le corps de soupape est d'une utilisation simple et sûre. Tige filetée et corps de soupape peuvent être fabriqués avec la même matière que le reste du récipient interne.

  
La tige filetée peut être vissée,dans un alésage fileté, à la paroi supérieure du récipient interne. On peut ainsi réaliser l'appui de la tige filetée contre le récipient interne de

  
façon particulièrement simple. Pour cela, on peut avantageusement pousser le corps de soupape de l'extérieur du récipient interne contre la surface d'appui.

  
Selon une variante, la tige filetée peut être vissée, dans l'alésage fileté, à l'intérieur de l'obturateur qui obture l'ouverture située dans la paroi supérieure, ce qui permet de presser

  
le corps étanche depuis l'intérieur du récipient interne contre la surface d'appui. L'ouverture située dans la paroi supérieure est telle que le corps de soupape peut passer au travers.

  
Selon un mode de réalisation, le fond du

  
récipient interne peut être incliné vers le bas en direction de la surface d'appui à la façon d'un entonnoir, ce qui facilite, d'une part, l'évacuation de la première composante de la partie inférieure du fond et, d'autre part, l'écoulement de la seconde composante le long de la surface interne du fond.

  
La présente invention sera mieux comprise à la lecture de l'exemple de réalisation ci-après donné à titre illustratif, nullement limitatif, référence sera faite au dessin annexé, sur lequel :
- la figure 1 est une coupe longitudinale d'une première forme de réalisation de l'assemblage;
- la figure 2 est une vue de dessus de l'assemblage selon la figure 1, couvercle enlevé;
- les figures 3 A et 3 6 sont des demi-coupes longitudinales d'une seconde forme de réalisation de l'assemblage, la figure 3 B se raccordant au bas de la figure 3 A;
- la figure 4 est une demi-coupe longitudinale du récipient interne selon la figure 3 A;
- la figure 5 est une demi-coupe longitudinale d'un autre récipient interne comportant une fermeture inférieure.et
- la figure 6 est une coupe longitudinale d'un autre récipient interne comportant une autre fermeture inférieure.

  
Sur les fig. 1 et 2. on voit un récipient externe

  
(1) en métal blanc, ayant la forme d'un seau et muni d'un fond (2) serti dans lequel est placé un plus petit récipient interne en matière

  
 <EMI ID=9.1> 

  
fermée à l'aide d'un couvercle (4) qui peut avoir n'importe quelle

  
forme appropriée, telle que celle d'un couvercle à fermeture par pression. Le récipient externe (1) présente un tronçon (5) supérieur cylindrique

  
à section circulaire et un tronçon (6) inférieur conique, dont le sommet est dirigé vers le bas. Les tronçons (5, 6) sont séparés l'un de l'au-

  
 <EMI ID=10.1> 

  
périphérique dirigé vers l'extérieur du récipient interne (3) s'engage élastiquement dans le bossage (7). Le récipient interne est ainsi préservé des rotations et en particulier des mouvements axiaux par

  
 <EMI ID=11.1>  

  
Lorsqu'on introduit le récipient interne (3) dans le récipient externe

  
 <EMI ID=12.1> 

  
avec une surface interne (10) du récipient externe (1) et est appliqué élastiquement contre celle-ci, vers l'extérieur et dans le sens radial. Si l'on continue à enfoncer le récipient interne (3), l'élément de maintien (6),par pression radiale, continue glisser vers le bas le long de la surface interne (10).jusqu'à ce que l'élément de maintien

  
(8) puisse s'engager dans le bossage (7) et puisse verrouiller le récipient interne (3) dans le récipient externe (1). Lorsqu'on retire le récipient interne (3) du récipient externe (1), ces opérations

  
ont lieu dans l'ordre inverse.

  
 <EMI ID=13.1> 

  
externe (11) du récipient interne (3) se trouve à une certaine distance de la surface interne (10) du récipient externe (1). Conformément à la fig. 1, l'élément de maintien (8), lorsqu'il est encastré, a simultanément pour fonction d'assurer l'étanchéité par rapport à la surface interne
(10) du récipient externe (1), de telle sorte qu'une première composante qui se trouverait dans le récipient externe (1), essentiellement en-dessous du récipient interne (3), dans une cavité interne (12) du récipient externe (1), ne puisse pas remonter vers le haut à côté de l'élément de maintien (8), ni inonder la partie supérieure du récipient interne (3).

  
Une partie médiane (13) d'un fond (14) du récipient interne (3) a la forme d'une membrane pouvant être déplacée vers le

  
haut et vers le bas. Sur la fig. 1. on voit que cette partie médiane

  
(13) est, d'une part, en trait plein, dans sa position extrême supérieure, relevée dans une cavité interne (15) du récipient interne (3) et

  
qu'elle est, d'autre part, en pointillés, dans sa position extrême inférieure, abaissée dans la cavité interne (13) du récipient externe

  
(1). Par ce moyen, on peut faire varier l'une par rapport à l'autre les quantités de la seconde composante du récipient interne (3) et de la pre-

  
 <EMI ID=14.1> 

  
Le récipient interne (3) présente sur sa paroi supérieurs (16) une ouverture (17) relativement petite, excentrée, que L'on peut ouvrir et fermer au moyen d'un obturateur (18) en forme de )ouchon à vis. A l'extérieur de l'ouverture (17), la paroi supérieure (16)  <EMI ID=15.1> 

  
de créer une grande ouverture permettant de puiser dans le récipient interne (3). La paroi supérieure (16) comporte des poignées (20) diamétralement opposées, munies d'encoches, qui facilitent la manipulation du récipient interne (3).

  
Dans les exemples de réalisation conformes aux fig. 3 A. 3 B et 4, les éléments identiques aux fig. 1 et 2 portent les mêmes références.

  
Sur la fig. 3 A, on voit que le couvercle (4) est maintenu contre le récipient externe (1) par l'intermédiaire

  
d'une bande de sécurité (21) périphérique, qui le borde au-dessous d'une partie retournée (22) du récipient externe (1). Des oeillets (23) diamétralement opposés, prévus pour une anse (24) sont fixés à la portion cylindrique.

  
La paroi supérieure (13) du récipient interne (3) comporte également des oeillets (25) prévus pour une anse (26).

  
L'anse (26) sert, d'une part, à sortir le récipient interne (3) du récipient externe (1) et, d'autre part, à porter le récipient interne (3) ainsi sorti du récipient externe (1).

  
Comme on le voit plus particulièrement sur la fig. 4, la paroi supérieure (16) du récipient interne (3) est inclinée en forme d'entonnoir vers l'ouverture (17) . permettant de vider plus facilement ledit récipient interne.

  
Sur les fig. 3 A et 4, on voit qu'un certain nombre d'éléments de maintien (27) sont répartis, à distance les uns des autres, sur la surface du récipient interne (3). Les éléments de maintien (27) ont une forme essentiellement stable et chacun est moulé sur la partie de paroi (9) du récipient interne (3), qui est élastique dans le sens radial. Chaque élément de maintien (27) présente une surface de butée (28) inférieure et une surface de fonctionnement (29) supérieure. La surface de butée (28) forma, avec une ligne horizontale, un plus petit angle que la surface de fonctionnement (29). Conformément à la fig. 3 A, une zone (30) de la cavité interne du bossage (7) entrant

  
 <EMI ID=16.1> 

  
;elle-ci, est inclinée par rapport à l'horizontale. Ainsi, il en résulte que le récipient interne (3), lorsqu'il est à l'intérieur du récipient externe (1), en position de fonctionnement, a une assise sûre et une surface de contact définie par rapport à ce dernier. Simultanément, les surfaces de fonctionnement (29) étant relativement pentues, il est facile de sortir le récipient interne (3) du récipient externe (1), sans qu'en souffre la sécurité de la fixation axiale du récipient interne (3) par rapport au récipient externe (1).

  
Le récipient interne (3) est muni, à proximité

  
 <EMI ID=17.1> 

  
le récipient interne (3) est à l'intérieur du récipient externe (1). s'applique élastiquement contre une zone étanche (10') de la surface

  
 <EMI ID=18.1> 

  
la première composante se trouvant dans le récipient externe (1)

  
inonde la partie supérieure du récipient interne (3). La zone étanche
(10') faisant partie du tronçon conique (6) dont le sommet est dirigé vers le bas, la lèvre étanche (31), lorsqu'on enfonce le récipient interne (3), entre relativement tard en contact étanche avec la

  
surface interne (10) et permet,jusqu'à cet endroit.à l'air comprimé dans la cavité interne (12) de s'échapper. La surface externe (11) du récipient

  
 <EMI ID=19.1> 

  
étanche (31), se trouve en grande partie à une certaine distance de la surface interne (10) du récipient externe; de cette façon, on crée

  
des rapports d'appui et de frottement définis de façon appropriée pour assurer la fonction d'étanchéité de la lèvre (31) et, de façon générale, pour la manipulation du récipient interne (3) par rapport au récipient

  
 <EMI ID=20.1> 

  
translucide, tel qu'une matière plastique, il peut, conformément à la fig. 4, porter une échelle (32) qui permet d'évaluer, de l'extérieur, la quantité de la seconde composante restant encore dans le récipient interne (3). Sur la fig. 4, on voit également que le récipient interne

  
(3) présente, dans l'ouverture (17) qui, dans ce cas, est centrale,

  
un filetage externe (33), auquel correspond un filetage interne complémentaire pour l'obturateur (18) en forme de bouchon fileté.

  
Dans les fig. 5 et 6, les mêmes éléments portent à nouveau les mêmes références que dans les figures précédentes.

  
Sur la fig.5,on voit qu'un corps de soupape (34) en tronc de cône, muni d'une surface étanche (35). vient s'appuyer,  <EMI ID=21.1> 

  
complémentaire (36) qui délimite une ouverture (37) du fond du récipient interne (3). Une tige filetée (38) est fixée à la soupape (34). ladite tige filetée. dirigée vers la haut, traversant l'alésage fileté (39)

  
de l'obturateur (18). A l'extrémité supérieure libre de la tige filetée

  
(38). on place ultérieurement un bouton (40) permettant d'actionner

  
la tige filetée (38).

  
La seconde composante est avantageusement versée dans le récipient interne (3) par une ouverture (42) pouvant être

  
 <EMI ID=22.1> 

  
fait défaut, on peut, après avoir revissé la soupape (34), se servir de l'ouverture (37) inférieure pour le remplissage, après qu'elle ait été tournée vers le haut. Lorsque le récipient est dans cette position de remplissage, on visse alors la soupape (34) contre la surface d'appui (36), jusqu'à obtention du contact étanche. On peut alors amener le récipient interne (3) dans sa position de fonctionnement

  
et l'introduire dans le récipient externe (1).

  
Pour sortir la seconde composante du récipient interne (3), il suffit de tourner le bouton (40) et de soulever la soupape (34) en la sortant de sa position étanche qui est indiquée à

  
la fig. 5, jusqu'à ce que l'ouverture (37) inférieure soit suffisamment ouverte. Grâce à l'échelle (32), on peut bien suivre l'évacuation de

  
la seconde composante du récipient interne (3), lorsque celui-ci est

  
en matériau translucide.

  
Sur la fig. 6, on voit que la tige filetée

  
(38) est vissée à travers la paroi supérieure (16) du récipient interne (3), par l'intermédiaire d'un alésage fileté (43). Le bouton

  
(40) est ensuite fixé à l'extrémité supérieure libre de la tige filetée (38). Dans ce cas, sil l'on veut rendre étanche l'ouverture inférieure (37) du récipient interne (3), on tire la soupage (34) à l'aide de la tige filetée (36) par l'extérieur du récipient interne (3) contre la surface d'appui (36).

  
Sur la fig. 5 comme sur la fig. 6, on voit que

  
le fond (14) est incliné, en forme d'entonnoir, vers le bas,en direction je la surface d'appui (36). 

REVENDICATIONS

  
1. Assemblage de liaison pour systèmes à deux composan-

  
 <EMI ID=23.1> 

  
tourné vers l'extérieur et qui comported'autre part un récipient interne (3) recevant la deuxième composante, placé de façon amovible dans le récipient externe (1) et venant s'intégrer dans la partie supérieure de la cavité interne (12) du récipient externe (1), caractérisé en ce que le récipient interne (3) est entièrement disposé à l'intérieur de la cavité

  
 <EMI ID=24.1> 



  "Connection assembly for two-component systems" The invention relates to a connection assembly for two-component systems.

  
In a known assembly of this type (German patent application published 27.50.887). the inner container (5) which is open in its upper part has an outer peripheral border (12) and it is held suspended by an upper outer overturned part of the outer container (1,2). The internal and external containers have a common cover (13) which is provided with a seal (16) fixed using

  
 <EMI ID = 1.1>

  
inner (5) of the outer container (1.2): further; to replace the cover, it can be placed on the outer container (1,2) and the inner container (5), but it is impossible to close them tightly. The edge (12) of the inner container which is directed upwards and located between the inverted part (17) and the hook hook (15) of the cover makes the closure system complicated and expensive.

  
The object of the present invention is to make the closure system for the external container simpler and more functional by means of the cover and to improve the operation and handling of the internal container.

  
This object is achieved by the present invention which in fact relates to a connection assembly for two-component systems, which comprises, on the one hand, an external metal container receiving the first component, which can be closed using a cover. , having the shape of a bucket and having on its periphery a boss turned towards the outside, and which comprises, on the other hand, an internal container receiving the second component, removably placed in the external container and coming integrate into the upper part of the internal cavity of the external container, characterized in that the internal container is entirely disposed inside the cavity of the external container and in that at least one element for holding the internal container directed towards the outside engages elastically in the internal cavity <EMI ID = 2.1>

  
shrinking down. at least from the boss. The internal container is advantageously made of a plastic material which is resistant relative to its filling product. This manufacture is relatively advantageous in cost, while making it possible to obtain very high accuracy in the measurements of said internal container. One can consider using, for example, low pressure polyethylene. The internal container may for example contain a hardener and the rest of the

  
internal cavity of the external container the base lacquer which goes with the hardener.

  
 <EMI ID = 3.1>

  
internal container entirely inside the cavity of the external container and thus, the sealing area of the external container and the lid is freed and completely separated from the internal container. In this way, any suitable commercial cover and any suitable border of an external container can be used, without having to pay attention to the fact that it is compatible with a junction element of the internal container. Although there is no connection with said closure zone, the internal container, according to the invention, is

  
sufficiently secured to the outer container with at least one holding element. The holding elements form, with the boss of the external container, a sort of spring closure which can, without difficulty, have dimensions and a shape such that they prevent the slightest movement between the internal container and the external container.

  
The holding element may only be made up

  
 <EMI ID = 4.1>

  
have a sealing function and prevent the first component from arriving undesirably in the upper part of the internal container.

  
According to a variant, there are, at intervals,

  
 <EMI ID = 5.1>

  
internal. The elastic holding force can thus be adjusted in a particularly precise manner. In addition, when the internal container is vented into the external container or the first is removed from the second, gas circulation is possible between the neighboring holding elements, which facilitates the movement of the internal container relative to the external container.

  
 <EMI ID = 6.1>

  
The holding elements are particularly simple and economical to manufacture. if at least one holding element is integral with the internal container.

  
According to a variant, each holding element is essentially stable by its shape and is arranged against a

  
wall portion of the inner container, said wall portion being resilient in the radial direction. This form of the holding elements

  
 <EMI ID = 7.1>

  
Each holding member has a lower abutment surface and an upper operating surface. This abutment surface performs the same function, while the operating surface facilitates the radial elasticity of the holding elements when they are removed.

  
Preferably, the abutment surface forms with the horizontal a smaller angle than the operating surface.

  
According to a preferred embodiment, the area

  
of the internal surface of the boss, which comes into contact with at least one of the abutment surfaces is complementary to at least one of the abutment surfaces and is inclined relative to the horizontal. This embodiment ensures, between the abutment surface and the boss, contact on a relatively large surface and good tension.

  
The friction of the inner container on the outer container, when inserting the first into or removing the second, can be minimized by means of an outer surface of the inner container being wholly or largely away from an inner surface of the outer container. The handling is therefore all the more simplified.

  
The assembly according to the invention may comprise an internal container which has, on its lower part, a peripheral sealed lip and, when the internal container is inside the external container, said lip is applied elastically against a sealed area of an internal surface of the external container. This sealed lip prevents the first component from overflowing from the internal container into the external container, in the event that the assembly falls or that it is strongly shaken during transport. Furthermore, it suffices that the sealed lip exerts a minimal bearing force on the external container for said lip to be applied well all around said container when the internal container is inside the external container.

   Thanks to the sealed lip, only the lower part of the internal container, located below the sealed lip, can be wetted by the first component. Once the inner container has been removed from the outer container, the bottom can be wiped and roughly cleaned using the top edge of the outer container. The lid of the external container can be used as a support for depositing the internal container thus roughly cleaned.

  
The internal surface of the external container may have, above the sealed zone, a diameter greater than the diameter of this sealed zone, which allows air circulation between the sealed lip and the interior of the external container, as long as the tight lip is not in contact with the tight area. This facilitates handling of the internal container.

  
In the event that at least part of the bottom of the

  
internal container in the form of a membrane which can move towards

  
up or down, it is very easy to adapt the assembly of the present invention to different relative quantities of the first and second components. Thus, one is not obliged to have in stock, for different quantities of product, internal containers having exactly the same content.

  
The internal container has the advantage of being able to close independently of the external container; an upper wall of the inner container may have a closable opening

  
using a shutter; it is thus possible, for example, to seal the internal container using a packaging sheet or it can also be closed using a screw cap. In the latter case, it is possible to close the opening tightly. When the filling product is liquid, the opening serves both to fill and to empty the container.

  
In the presence of liquid filling product, precisely, and in the case of a relatively small opening, the upper wall of the internal container can be advantageously inclined

  
funnel-shaped towards said opening, which allows the internal container to be emptied completely and quickly.

  
When the filling product is a viscous product which does not flow easily, and the opening is relatively small, the internal container advantageously has outside the opening a guide groove in the radial direction intended to facilitate the opening of the internal container. A particularly large opening can thus be obtained by opening the internal container along the guide groove. Through this opening, one can then scrape the filling product to extract it from the internal container, using a spatula, for example.

  
To facilitate handling and allow particularly clean work, the bottom of the internal container may have an opening bordered by a bearing surface and a surface

  
 <EMI ID = 8.1>

  
internal can cooperate with the bearing surface. The bottom is removable,

  
so that part of its product can be extracted from the internal container. For this bottom extraction, we no longer need to

  
tip the inner container. One can provide for the second component a separate filling opening, in one of the upper walls of the internal container, if one wishes to avoid filling said internal container through its lower opening.

  
The valve body can be arranged at the end of a threaded rod bearing against the upper wall of the internal container. Thanks to this threaded rod, the valve body is simple and safe to use. Threaded rod and valve body can be made from the same material as the rest of the inner container.

  
The threaded rod can be screwed, in a threaded bore, to the upper wall of the internal container. It is thus possible to support the threaded rod against the internal container of

  
particularly simple way. For this, it is advantageous to push the valve body from the outside of the internal container against the bearing surface.

  
According to a variant, the threaded rod can be screwed into the threaded bore inside the shutter which closes the opening located in the upper wall, which makes it possible to press

  
the sealed body from inside the internal container against the bearing surface. The opening in the top wall is such that the valve body can pass through.

  
According to one embodiment, the bottom of the

  
internal container can be inclined downward towards the bearing surface in the manner of a funnel, which facilitates, on the one hand, the evacuation of the first component from the bottom of the bottom and, on the other hand, the flow of the second component along the internal surface of the bottom.

  
The present invention will be better understood on reading the exemplary embodiment below given by way of illustration, in no way limiting, reference will be made to the appended drawing, in which:
- Figure 1 is a longitudinal section of a first embodiment of the assembly;
- Figure 2 is a top view of the assembly according to Figure 1, cover removed;
- Figures 3 A and 3 6 are longitudinal half-sections of a second embodiment of the assembly, Figure 3 B connecting to the bottom of Figure 3 A;
- Figure 4 is a longitudinal half-section of the internal container according to Figure 3 A;
- Figure 5 is a longitudinal half-section of another internal container having a lower closure. and
- Figure 6 is a longitudinal section of another internal container having another lower closure.

  
In fig. 1 and 2. we see an external container

  
(1) in white metal, in the shape of a bucket and provided with a bottom (2) set in which is placed a smaller internal container of material

  
 <EMI ID = 9.1>

  
closed with a cover (4) which can have any

  
suitable shape, such as that of a snap-on lid. The outer container (1) has a cylindrical upper section (5)

  
with circular section and a conical lower section (6), the top of which is directed downwards. The sections (5, 6) are separated one from the other

  
 <EMI ID = 10.1>

  
device directed towards the outside of the internal container (3) engages elastically in the boss (7). The internal container is thus preserved from rotations and in particular from axial movements by

  
 <EMI ID = 11.1>

  
When the inner container (3) is inserted into the outer container

  
 <EMI ID = 12.1>

  
with an internal surface (10) of the external container (1) and is applied elastically against it, towards the outside and in the radial direction. If the internal container (3) is continued to be pushed in, the holding element (6), by radial pressure, continues to slide downwards along the internal surface (10) until the element holding

  
(8) can engage in the boss (7) and can lock the internal container (3) in the external container (1). When the inner container (3) is removed from the outer container (1), these operations

  
take place in reverse order.

  
 <EMI ID = 13.1>

  
external (11) of the internal container (3) is located at a certain distance from the internal surface (10) of the external container (1). In accordance with fig. 1, the holding element (8), when it is embedded, simultaneously has the function of ensuring the seal with respect to the internal surface
(10) of the external container (1), so that a first component which would be in the external container (1), essentially below the internal container (3), in an internal cavity (12) of the external container (1), cannot rise upwards next to the holding element (8), nor flood the upper part of the internal container (3).

  
A middle part (13) of a bottom (14) of the internal container (3) has the form of a membrane which can be moved towards the

  
up and down. In fig. 1. we see that this middle part

  
(13) is, on the one hand, in solid line, in its extreme upper position, raised in an internal cavity (15) of the internal container (3) and

  
that it is, on the other hand, dotted, in its lower extreme position, lowered into the internal cavity (13) of the external container

  
(1). By this means, the quantities of the second component of the internal container (3) and of the pre-

  
 <EMI ID = 14.1>

  
The internal container (3) has on its upper wall (16) a relatively small, eccentric opening (17) which can be opened and closed by means of a shutter (18) in the form of a screw cap. Outside the opening (17), the upper wall (16) <EMI ID = 15.1>

  
create a large opening to draw from the internal container (3). The upper wall (16) has diametrically opposite handles (20), provided with notches, which facilitate the handling of the internal container (3).

  
In the exemplary embodiments in accordance with FIGS. 3 A. 3 B and 4, the elements identical to fig. 1 and 2 have the same references.

  
In fig. 3 A, it can be seen that the cover (4) is held against the external container (1) via

  
a peripheral security strip (21), which borders it below an inverted part (22) of the external container (1). Diametrically opposite eyelets (23), provided for a handle (24) are fixed to the cylindrical portion.

  
The upper wall (13) of the internal container (3) also includes eyelets (25) provided for a handle (26).

  
The handle (26) serves, on the one hand, to remove the internal container (3) from the external container (1) and, on the other hand, to carry the internal container (3) thus removed from the external container (1) .

  
As seen more particularly in FIG. 4, the upper wall (16) of the internal container (3) is inclined in the form of a funnel towards the opening (17). making it easier to empty said internal container.

  
In fig. 3 A and 4, it can be seen that a certain number of holding elements (27) are distributed, at a distance from each other, on the surface of the internal container (3). The holding elements (27) have an essentially stable shape and each is molded on the wall part (9) of the internal container (3), which is elastic in the radial direction. Each holding element (27) has a lower abutment surface (28) and an upper operating surface (29). The abutment surface (28) formed, with a horizontal line, a smaller angle than the operating surface (29). In accordance with fig. 3 A, an area (30) of the internal cavity of the boss (7) entering

  
 <EMI ID = 16.1>

  
; it is inclined relative to the horizontal. Thus, it follows that the internal container (3), when it is inside the external container (1), in the operating position, has a secure seat and a contact surface defined relative to the latter. Simultaneously, the operating surfaces (29) being relatively sloping, it is easy to take the internal container (3) out of the external container (1), without suffering from this the security of the axial fixing of the internal container (3) relative to to the outer container (1).

  
The internal container (3) is provided, near

  
 <EMI ID = 17.1>

  
the internal container (3) is inside the external container (1). resiliently applied against a sealed area (10 ') of the surface

  
 <EMI ID = 18.1>

  
the first component being in the external container (1)

  
floods the upper part of the internal container (3). The waterproof zone
(10 ′) forming part of the conical section (6) the apex of which is directed downwards, the sealed lip (31), when the internal container (3) is pushed in, enters relatively late in sealed contact with the

  
internal surface (10) and allows, up to this point, the compressed air in the internal cavity (12) to escape. The outer surface (11) of the container

  
 <EMI ID = 19.1>

  
sealed (31), is largely located at a certain distance from the internal surface (10) of the external container; this way we create

  
bearing and friction ratios suitably defined to ensure the sealing function of the lip (31) and, in general, for the handling of the internal container (3) relative to the container

  
 <EMI ID = 20.1>

  
translucent, such as plastic, it can, in accordance with FIG. 4, carry a scale (32) which makes it possible to assess, from the outside, the amount of the second component still remaining in the internal container (3). In fig. 4, it can also be seen that the internal container

  
(3) has, in the opening (17) which, in this case, is central,

  
an external thread (33), to which corresponds an additional internal thread for the shutter (18) in the form of a threaded plug.

  
In fig. 5 and 6, the same elements again bear the same references as in the preceding figures.

  
In Fig. 5, it can be seen that a valve body (34) in a truncated cone, provided with a sealed surface (35). is supported, <EMI ID = 21.1>

  
complementary (36) which delimits an opening (37) of the bottom of the internal container (3). A threaded rod (38) is attached to the valve (34). said threaded rod. directed upwards, passing through the threaded bore (39)

  
the shutter (18). At the free upper end of the threaded rod

  
(38). a button (40) is subsequently placed to activate

  
the threaded rod (38).

  
The second component is advantageously poured into the internal container (3) through an opening (42) which can be

  
 <EMI ID = 22.1>

  
is lacking, one can, after screwing the valve (34), use the lower opening (37) for filling, after it has been turned upwards. When the container is in this filling position, the valve (34) is then screwed against the bearing surface (36), until the tight contact is obtained. The internal container (3) can then be brought into its operating position

  
and introduce it into the external container (1).

  
To remove the second component from the internal container (3), simply turn the knob (40) and lift the valve (34) out of its sealed position which is indicated at

  
fig. 5, until the lower opening (37) is sufficiently open. Thanks to the scale (32), we can follow the evacuation of

  
the second component of the internal container (3), when the latter is

  
made of translucent material.

  
In fig. 6, we see that the threaded rod

  
(38) is screwed through the upper wall (16) of the internal container (3), by means of a threaded bore (43). The button

  
(40) is then fixed to the free upper end of the threaded rod (38). In this case, if we want to seal the lower opening (37) of the internal container (3), we pull the soup (34) using the threaded rod (36) from the outside of the internal container (3) against the bearing surface (36).

  
In fig. 5 as in fig. 6, we see that

  
the bottom (14) is inclined, in the form of a funnel, downwards, in the direction of the bearing surface (36).

CLAIMS

  
1. Connection assembly for two-component systems

  
 <EMI ID = 23.1>

  
facing outwards and which comprises on the other hand an internal container (3) receiving the second component, removably placed in the external container (1) and coming to be integrated in the upper part of the internal cavity (12) of the outer container (1), characterized in that the inner container (3) is completely arranged inside the cavity

  
 <EMI ID = 24.1>


    

Claims (1)

<EMI ID=25.1>  <EMI ID = 25.1> 3. Assemblage selon la revendication 1, caractérisé en ce que plusieurs éléments de maintien (27), disposés par intervalle, sont répartis sur la périphérie du récipient interne (3). 3. Assembly according to claim 1, characterized in that several holding elements (27), arranged at intervals, are distributed over the periphery of the internal container (3). 4. Assemblage selon l'une quelconque des revendications 1 à 3, caractérisé en ce qu'au moins un élément de maintien (8; 27) est solidaire du récipient interne (3). 4. Assembly according to any one of claims 1 to 3, characterized in that at least one holding element (8; 27) is integral with the internal container (3). 5. Assemblage selon l'une des revendications 1 à 4, 5. Assembly according to one of claims 1 to 4, <EMI ID=26.1>  <EMI ID = 26.1> du récipient interne (3), ladite partie de paroi étant élastique dans le sens radial. of the inner container (3), said wall portion being elastic in the radial direction. 6. Assemblage selon l'une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que chaque élément de maintien (27) présente une surface de butée (28) inférieure et une surface de fonctionnement (29) supérieure. 6. Assembly according to one of claims 1 to 5, characterized in that each holding element (27) has a lower abutment surface (28) and an upper operating surface (29). 7. Assemblage selon la revendication 6. caractérisé en ce que la surface de butée (2B) forme avec l'horizontale un plus petit angle que la surface de fonctionnement C29). 7. An assembly according to claim 6. characterized in that the abutment surface (2B) forms with the horizontal a smaller angle than the operating surface C29). 8. Assemblage selon la revendication 6 ou 7, caractérisé en ce que la zone (30) de la surface interne du bossage (7), 8. An assembly according to claim 6 or 7, characterized in that the zone (30) of the internal surface of the boss (7), <EMI ID=27.1>  <EMI ID = 27.1> complémentaire d'au moins l'une des surfaces de butée (28) et est inclinée par rapport à l'horizontale. complementary to at least one of the abutment surfaces (28) and is inclined relative to the horizontal. 9. Assemblage selon l'une des revendications 1 à 6, 9. Assembly according to one of claims 1 to 6, <EMI ID=28.1>  <EMI ID = 28.1> surface externe (11) du récipient interne (3) se trouve outer surface (11) of the inner container (3) is complètement (fig. 1) ou en grande partie (fig. 3A) à distance d'une surface interne (10) du récipient externe (1). completely (fig. 1) or largely (fig. 3A) away from an internal surface (10) of the external container (1). 10. Assemblage selon l'une quelconque des revendications 1 à 9, caractérisé en ce que le récipient interne (3) présente sur sa partie inférieure une lèvre étanche (31) périphérique et, lorsque le récipient interne (3) se trouve à l'intérieur du récipient externe 10. Assembly according to any one of claims 1 to 9, characterized in that the internal container (3) has on its lower part a sealed lip (31) peripheral and, when the internal container (3) is located inside the outer container (1), ladite lèvre (31) s'applique de façon élastique contre une zone étanche (10') d'une surface interne (10) du récipient externe (1). (1), said lip (31) is applied elastically against a sealed area (10 ') of an internal surface (10) of the external container (1). 11. Assemblage selon la revendication 10, caractérisé en ce que la surface interne (10) du récipient externe (1) a, au-dessus de la zone étanche (10'), un diamètre supérieur au diamètre de cette zone étanche (10'). 11. An assembly according to claim 10, characterized in that the internal surface (10) of the external container (1) has, above the sealed area (10 '), a diameter greater than the diameter of this sealed area (10' ). 12. Assemblage selon l'une quelconque des revendications 1 à 11, caractérisé en ce qu'au moins une partie (13) du fond (14) du récipient interne (3) a la forme d'une membrane pouvant se déplacer 12. Assembly according to any one of claims 1 to 11, characterized in that at least a part (13) of the bottom (14) of the internal container (3) has the shape of a membrane which can move <EMI ID=29.1>  <EMI ID = 29.1> 13. Assemblage selon l'une quelconque des revendications 1 à 12, caractérisé en ce qu'une paroi supérieure (16) du récipient interne (3) comporte une ouverture (17) que l'on peut fermer à l'aide 13. Assembly according to any one of claims 1 to 12, characterized in that an upper wall (16) of the internal container (3) has an opening (17) which can be closed using de l'obturateur (18). the shutter (18). 14. Assemblage selon la revendication 13, caractérisé en ce que, lorsqu'on a une ouverture (17) qui est relativement petite, 14. An assembly according to claim 13, characterized in that, when there is an opening (17) which is relatively small, la paroi supérieure (16) du récipient interne (3) est inclinée the upper wall (16) of the internal container (3) is inclined en forme d'entonnoir vers l'ouverture (17). funnel-shaped towards the opening (17). 15. Assemblage se:on la revendication 13, caractérisé en ce que, lorsque l'ouverture (17) est relativement petite, le récipient interne (3) comporte, à l'extérieur de l'ouverture (17), une rainure 15. Assembly: claim 13, characterized in that, when the opening (17) is relatively small, the internal container (3) has, outside the opening (17), a groove de guidage (19) dans le sens radial destinée à faciliter l'ouverture du récipient interne (3). guide (19) in the radial direction intended to facilitate the opening of the internal container (3). 16. Assemblage salon 1'une quelconque des revendications 1 à 11 et 13, caractérisé en ce que le fond (14) du récipient interne (3) comporte une ouverture (37) bordée par une surface d'appui 16. Living room assembly any one of claims 1 to 11 and 13, characterized in that the bottom (14) of the internal container (3) has an opening (37) bordered by a bearing surface (36) et en ce qu'une surface étanche (35) complémentaire d'un corps de soupape (34) maintenu au récipient interne (3) coopère avec la surface d'appui (36). (36) and in that a tight surface (35) complementary to a valve body (34) held in the internal container (3) cooperates with the bearing surface (36). 17. Assemblage selon la revendication 16, caractérisé en ce que le corps de soupape (34) est disposé au bout d'une tige filetée (38) prenant appui contre la paroi (16) supérieure du récipient interne (3). 17. An assembly according to claim 16, characterized in that the valve body (34) is disposed at the end of a threaded rod (38) bearing against the wall (16) of the upper inner container (3). <EMI ID=30.1>  <EMI ID = 30.1> en ce que la tige filetée (38) est vissée, dans l'alésage fileté (43), à la paroi (16) supérieure du récipient interne (3). in that the threaded rod (38) is screwed into the threaded bore (43) to the upper wall (16) of the internal container (3). 19. Assemblage selon la revendication 17, caractérisé 19. Assembly according to claim 17, characterized <EMI ID=31.1>  <EMI ID = 31.1> à l'intérieur de l'obturateur (18) qui obture l'ouverture (17) située dans la paroi supérieure (16). inside the shutter (18) which closes the opening (17) located in the upper wall (16). 20. Assemblage selon l'une quelconque des revendications 16 à 19, caractérisé en ce que le fond (14) est incliné vers le bas en direction de la surface d'appui (36) à la façon d'un entonnoir. 20. An assembly according to any one of claims 16 to 19, characterized in that the bottom (14) is inclined downward towards the bearing surface (36) in the manner of a funnel.
BE0/207661A 1981-03-25 1982-03-24 CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS BE892624A (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE3111733 1981-03-25

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE892624A true BE892624A (en) 1982-09-24

Family

ID=6128250

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE0/207661A BE892624A (en) 1981-03-25 1982-03-24 CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS

Country Status (2)

Country Link
JP (1) JPS57204856A (en)
BE (1) BE892624A (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JPS58119533U (en) * 1982-02-04 1983-08-15
JPH0216778U (en) * 1988-07-17 1990-02-02
JP2605206B2 (en) * 1992-12-25 1997-04-30 尼崎製罐株式会社 Parent and child can

Also Published As

Publication number Publication date
JPS57204856A (en) 1982-12-15

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2502591A1 (en) CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS
EP0161980B1 (en) Make-up assembly, in particular for eye-lashes, for the use of a predetermined amount of make-up product
EP0323779B1 (en) Dispensing closure for a fluid or viscous products, and container provided with such a device
EP0667301B1 (en) Dispensing device for liquid or powder products
FR2683210A1 (en) CLOSURE ASSEMBLY FOR CONTAINER.
EP0187567A2 (en) Obturating device for tubes, flasks and other containers, the opening and closing of which are controlled by rotation
FR2688197A1 (en) DISTRIBUTOR CLOSURE WITH TIP COLLAR.
FR2750022A1 (en) ROTARY MANEUVER DEVICE PRODUCT DISPENSER AND METHOD OF MANUFACTURING THE SAME
FR2900909A1 (en) Closure for e.g. sauce recipient, has seal releasing upper orifice when it is disintegrated from wall, and skirt guiding upper piece moved to open position in which orifice is superimposed with lower orifices to form passage to pour content
WO2009019393A2 (en) Device for cosmetic product including a tank and an applicator
FR2567106A1 (en) Rotating closure for fluid container
BE892624A (en) CONNECTION ASSEMBLY FOR TWO-COMPONENT SYSTEMS
FR2559135A1 (en) Dispensing doser for a pasty product
FR2627750A1 (en) DEVICE FOR ENSURING THE COLLECTION OF A DETERMINED QUANTITY OF LIQUID CONTAINED IN A CONTAINER
BE1006311A3 (en) BOX BEVERAGE WITH A CLOSING FUND THAN SEMI-tear.
FR2631318A1 (en) Cap with a rotating case for bottles and similar containers
EP0482101A1 (en) Make-up device, particularly for eyelashes.
FR2711360A1 (en) Closure device for a container provided with a neck, of the bottle or pot type.
FR2669896A1 (en) Metal package consisting of a fully opening container and a hermetically closed lid
FR2575089A1 (en) PLASTIC DIFFUSER FOR CONTAINER UNDER PRESSURE
FR2772727A1 (en) Non-return seal for container neck opening
FR2791036A1 (en) Container for freezing or reheating foodstuffs has container with sealed lid and tabs to allow controlled ingress of air
FR2503402A1 (en) TANK OF PHOTOGRAPHIC DEVELOPMENT
EP1502872B1 (en) Device with a double dispensing system
EP3829448A1 (en) Device for collecting possible kidney stones present in a urine stream, essentially intended for a male user

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: BLECHWARENFABRIKEN ZUCHNER G.M.B.H. & CO.

Effective date: 19910331