BE568560A - - Google Patents

Info

Publication number
BE568560A
BE568560A BE568560DA BE568560A BE 568560 A BE568560 A BE 568560A BE 568560D A BE568560D A BE 568560DA BE 568560 A BE568560 A BE 568560A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
loops
pile
fabric
needles
yarn
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE568560A publication Critical patent/BE568560A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B1/00Weft knitting processes for the production of fabrics or articles not dependent on the use of particular machines; Fabrics or articles defined by such processes
    • D04B1/02Pile fabrics or articles having similar surface features

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention est relative aux tissus en matières textiles et à leurs procédés de fabrication; et elle concerne, plus particulièrement, des tissus à poils obtenus par tricotage. 



   L'invention a pour objet un tissu textile comprenant un tissu de fond ou de support tricoté à l'aide d'au moins un fil de fond et caractérisé par des boucles à poils formées à l'aide de fils rétrécissables et non rétrécissables ancrées dans ledit tissu de fond. 



   L'invention permet donc d'obtenir un tissu qui peut être converti en une matière imitant la fourrure naturelle d'un animal avec des poils de bourre enchevêtrés d'une manière plus ou moins dense et des poils longs dépassants rela- tivement minces recouvrant ces poils de bourre. 



   L'invention a également pour objet ,un procédé et des dispositifs simples à l'aide desquels des tricots à poils, tels que spécifié-plus haut, peu- vent être fabriqués rapidement et économiquement en grande   quantitéo   
Les dessins ci-annexés montrent, à titre   diexemples,   quelques modes de réalisation de l'invention. 



   La fige 1 montre, schématiquement et à une échelle agrandie, l'endroit d'un tricot à poils obtenu selon un mode de réalisation de l'invention. 



   La fig. 2 montre, semblablement, l'envers de ce tricot. 



   Les figs. 3, 4, 5 et 6 montrent, schématiquement, les opérations successives par lesquelles le tricot des figs. 1 et 2 est traité définitivement pour coucher les poils dans un même sens. 



   Les figs. 7 et 8,montrent, respectivement et semblablement aux figs. 



  1 et 2, l'endroit et l'envers d'un autre tricot à poils établi selon un autre mode de réalisation de l'invention. 



   Les figs. 9 et 10 montrent, semblablement aux figso 1 et 2 encore un autre tricot obtenu selon l'invention. 



   La fig. 11 montre, en perspective, le tricot indiqué sur les figs. 



  9 et 10. 



   La fige 12 montre, en perspective, comment le tissu des figs. 9 à 11 peut être fabriqué sur une machine à tricoter circulaire, cette machine comprenant un groupe complémentaire d'aiguilles à clapet et de crochets coopérant avec cel- les-ci pour tirer de longues boucles destinées à former les'poils du tricot constitué   sèlon   1'invention. 



   La fig. 13 montre, en élévation, le groupe d'aiguilles et de crochets indiqué sur la fige 12. 



   Les figs. 14, 15, 16, 17 et 18 montrent, en détail, des phases succes- sives de la formation d'une seule rangée de mailles du tricot des figs. 9 à 11. 



   La fig. 19 montre, à uneéchelle agrandie et schématiquement, une par- tie d'un tricot comportant des poils sur ses deux faces, ce tissu étant également établi selon l'invention. 



   La fig. 20 montre, semblablement, le tricot de la   f ig.   19 vu sui- vant son bord. 



  EXEMPLE 1.- 
Le tissu de fond du tricot montré sur les figso 1 et 2 est tricoté de la manière usuelle à l'aide d'un fil de fond 1 qui peut être en coton ou en toute autre   matière,convenant   pour le tricotageSur une face de ce tricot font saillie des boucles doubles 2, de forme allongée, destinées à former   lespoils   et constituées à l'aide de deux fils différents 3 et 4, le fil 3 étant rétrécissable ou auto-contractile tout en étant relativement lourd et constitué par des mêches fi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 lées de fils fins ou par des filaments dont le dernier est fin alors que le fil 4 est constitué de filaments grossiers non rétrécissables ou non contractiles. 



  Pour pouvoir distinguer ces fils sur les dessins, le fil rétrécis sable , ou contrac- tile 3 est montré en pointillés et le fil non rétrécissable ou non contractile 4 est montré avec des hachures. Il est à noter que les fils à poils 3 et 4 sont tri- cotés en même temps que le fil de fond 1 pour.former des boucles S qui relient les colonnes de mailles tricotées sur les aiguilles, alors que les doubles boucles 2 formées par les fils à poils 3 et 4 se trouvent toutes dans les colonnes de mailles N formées sur Des platines. De plus, les boucles de fils à poils sont for- mées dans ce cas dans toutes les rangées de mailles C du tricot et sur toutes les aiguilles.

   Un tricot,   telaque   montré sur les figs. 1 et 2, peut être fabriqué facilement sur un métier circulaire analogue à   celuidécrit   par exemple dans le brevet E.U.A. n  1.388.341 acordé le 23 août 1921, en fournissant .au métier les fils à poils 3   et.4   ensemble, à la place du fil 22 montré dans ce brevet, de manière telle que les boucles 2 des fils à poils soient formés sur les bords su- périeurs des platines 26, alors que les boucles de la couche de fond du tricot sont formées sur les bords inférieurs des platines, comme montré figs. 5 et 6 du brevet cité ci-dessus. 



   Pour convertir le tissu tricoté des figs. 1 et 2, montré convention- nellement en coupe sur le fig. 3, en une matière imitant la fourrure naturelle d'un animal, les boucles 2 formées par les fils à poils 3 et 4 sont d'abord sectionnées ou leurs extrémités libres sont enlevées par découpage, de sorte qu' on obtient, comme montré schématiquement sur la   fig.   4, des poils individuels 3' et 4' qui font saillie sur le tissu de fond (désigné par B) formé à l'aide du fil de fond   1.   Pendant l'opération suivante du traitement, par la chaleur le tissu est soumis à un traitement qui a pour effet que le tissu de fond B et les poils 3' formés par le fil 3, se contractent comme montré sur la fig. 5 alors que la longueur des poils 4', formés par le fil 4, ne subit pas de change- ment appréciable.

   Le fil de fond 1 peut être en une matière rétrécissable, de sorte que le tissu de fond est serré et s'oppose à une extension dans le sens longitudinal et transversal tout en procurant un ancrage ferme des poils dans ledit tissu. Finalement,.le tricot 'est soumis à l'action de la vapeur d'eau et brossé ou lissé de manière à coucher tous les poils 3' et 4' dans le même sens, comme montré sur la fig. 6, les, extrémités libres des poils 3' étant ouvertes, de sorte que les fibres de celles-ci,sont emmêlées.

   Par conséquent, dans le tricot obtenu, se forme, sur la face du tricot de fond B, une couche molle et dense, plus ou moins feutrée, de poils filamenteux 3' constitués par des tronçons du fil 3' cette couche imitant les poils de bourre d'une fourrure naturelle et étant re- couverte par les longs poils dépassants 4' constitués par des tronçons monofi- laires du fil 4 et imitant les longs poils de la fourrure   naturelle.   



   N'importe quels moyens bien connus peuvent être utilisés pour effectuer les diverses opérations du procédé de finissage décrit plus haut. 



  EXEMPLE II 
Pour le tricot montré sur les figs. 7 et 8, le tissu de fond est formé par le fil de fond 11 et par les doubles boucles 12 constituées à l'aide d'un fil rétrécissable 13 et par un fil non rétrécissable, comme montré sur les figs. 1 et 2. Toutefois, les boucles 12 des fils 13 et 14 destinées à former les poils et faisant partie d'une rangée C sont entrelacés avec les boucles formées par le fil de fond 11 sur les platines dans des colonnes alternées S et dans les ran- gées alternées C, alors que, dans les rangées intermédiaires C', les fils 13 et 14 sont entrelacés avec les boucles formées sur les platines par le fil de fond pour constituer des colonnes de mailles   intermédiaires   S'.

   Le tricot, obtenu selon cet exemple, peut être fabriqué à l'aide de la machine décrite dans le brevet   E.U.A.   n  810.578 accordé le:23 janvier 1906 à l'aide de laquelle des fils, formant des boucles d'entrelacement, peuvent être incorporés dans le tricot.   Aors   que, dans ce brevet antérieur, on décrit un tricotage qui se fait sur chaque aiguille suivant 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 aux dispositifs d'alimentation, toutes les aiguilles pourraient être commandées de manière à intervenir dans le tricotage à chaque dispositif   d'alimentation,si   on le désire, pour former le tricot montré sur les figs. 7 et 8. 



  EXEMPLE III. 



   Pour le tricot montré sur les figs. 9 à 11, le tricot de fond est for- mé par deux fils, c'est-à-dire un fil de fond 21 et un fil de liaison 23. Les dou- bles boucles à poils 22, de forme allongée, sont constituées respectivement par un fil rétrécissable 23 et par un fil non rétrécissable. Comme pour le tricot des figs. 7 et 8, les doubles boucles à poils 22 des rangées de mailles C sont en- trelacées dans les colonnes alternées de mailles de platines S, alors que les doubles boucles à poils 22 des rangées de mailles C', sont entrelacées dans les colonnes intermédiaires de mailles de platine S'. Il est à noter toutefois que, dans ce cas, les fils 23 et 24 sont retenus entre les doubles mailles du tricot de fond, formées sur les aiguilles, et les fils de liaison 21 et 25 dans les co- lonnes de mailles N formées sur les aiguilles.

   Il en résulte¯¯que les boucles à poils sont, dans ce cas, ancrées d'une manière plus efficace et sûre dans le tis- su de fond du tricot que dans le cas de l'exemple II ci-dessus et, si possible, d'une manière plus sûre que dans l'exemple I. 



   Le tricot, montré sur les figs. 9 à 11, peut être fabriqué à l'aide d'une machine à tricoter circulaire comportant, comme montré sur les figs 12 à 18, une série d'aiguilles 30, une série de crochets 31 qui peuvent reculer horizonta- lement et des guide-fils écartés 32,33 et 34, dans   lésquels   passent respective- ment les fils à poils 23 et 24 ainsi que la paire de fils de fond 21 et de liai- son 25. On suppose que des cames appropriées (non montrées) sont prévues, dans la machine pour actionner les aiguilles 30 et les crochets 31, de la ¯manière décri- te ci-dessous. 



   En commençant à droite des figs. 12 et 13, les aiguilles alternées 30 sont abaissées jusqu'au-dessous du niveau du guide-fil 32 dans lequel passent les fils à poils 23 et 24. Aussitôt après, les aiguilles baissées sont soulevées, de sorte que les fils à poils 23 et 24 passent derrière les aiguilles abaissées, en travers des bords avant et au-dessous des clapets des deux aiguilles, latérale- ment adjacentes, qui sont soulevées. Pendant que le tricotage continue dans le sens des flèches (figs. 12-13) les crochets 31 reculent progressivement pour ti- rer latéralement et vers..le..haut les fils 23 et 24 par rapport aux aiguilles, com- me visible sur les figs. 12 et 13, en mesurant ainsi les boucles à poils formées à l'aide de ces fils.

   Dans la région D des figs. 12 et 13, les aiguilles 30 pren- nent le fil de liaison 25 comme sur la fig. 15, après quoi elles sont successive- ment abaissées dans la région E de la fig. 16 pour tirer les boucles du tricot de fond, formées par le fil de liaison 25, à travers les boucles formées par les fils à poils 23 et 24, ce qui ferme en même temps, les clapets de ces aiguilles 30 tout en faisant passer les boucles des fils à poils par dessus les sommets des aiguil- les alternées dans la région E, comme montré sur les figs. 12 et 13, sans toute- fois abattre les mailles du tricot de fond formé par les fils 21 et   25.   Dans la région F, toutes les aiguilles 30 sont d'abord soulevées jusqu'au niveau de cueil- lage, comme visible sur la fig. 17 pour prendre le fil de fond 21, fourni par le guide-fil 34, avec leurs crochets comme visible sur la fig.

   17 et pour former les boucles de fond avec ce fil, ces boucles étant doublées par celles formées préala- blement par le fil de liaison 25 dans la région D. En ayant recours à cet agence- ment et à cette méthode, on voit que les branches de boucles à poils 22, dans la rangée de mailles C du tricot des figs. 7 et 9, sont retenues entre les anses des doubles boucles formées par les fils 21 et 25 constituant le tricot de fond. Au dé- but du tricotage de la rangée de mailles suivantes C', les aiguilles, placées en- tre celles utilisées par la rangée C, sont abaissées dans la région D pour former les boucles à poils des colonnes intermédiaires du tricot comme on le comprend ai- sément.

   N'importe quels moyens bien connus peuvent être utilisés dans la région D des figs. 12 et 13 pour sélectionner d'abord les aiguilles alternées pour le tricotage d'une rangée de naines et pour sélectionner ensuite les aiguilles pour le tricotage de la 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rangée suivante de mailles. La sélection des aiguilles peut se faire à l'aide de poussoirs (jacks) placés sous les aiguilles ou en se servant de cames et de cames de traversée pour agir sur les aiguilles avec grands et petits talons, ou encore à l'aide de roues-modèle qui agissent directement sur les talons des aiguilles,' conformément à des méthodes bien connues des spécialistes dans le domaine du tricotage. 



  EXEMPLE IV. 



   Le tricot, montré sur les figs. 19   et 20,   diffère de ceux décrits plus haut en ce   sens qie   les doubles .boucles à poils 42, 42a, formées par un fil rétré- cissable 43 et par un fil   nonretrécissable   44 font saillie respectivement sur les faces opposées du tricot de fond formé par le fil de fond 41. Le tricot des figs. 



  19 et 20 peut être fabriqué à l'aide d'une machine analogue à celle 'décrite dans le brevet   E.U.A.   n  1.777.699 accordé le 7 octobre 1930,quand on remplace l'uni- que fil à poils 60., utilisé dans ce brevet, par un fil rétrécissable et par un fil non rétrécissable. 



   Pour obtenir une imitation d'une   fourrure, il   est bien entendu que les tricots montrés sur les figs. 7 et 8, 9. à 11 et 19 et 20, sont tous traités finalement comme décrit plus haut en ce qui concerne le tricot des figs. 1 et 2. 



  EXEMPLE VI 
Le tricot, faisant l'objet dé l'invention, peut également être fabriqué à l'aide d'une machine à tricoter analogue à celle décrite dans le brevet   E.U.A.   n  1.596.527 accordé le 17 août 1926, en utilisant ensemble un fil contractile, par exemple en nylon durci' préalablement ou analogue, à la place du fil à poils X dont on se sert dans ce brevet antérieur. Au cours du tricotage, les boucles à poils formées par ces deux fils sont sectionnées et les extrémités coupée,   du"fil   contractile se contractent pour former les poils de bourre alors que les ex- trémités découpées du fil non contractile conversent la longueur à laquelle elles ont été découpées pour former les longs poils. Dans ce cas, le tricot peut être achevé par lavage et lissage seulement. 



   Ci-dessous on donne la liste des différents genres de fils qui peuvent être utilisés pour fabriquer les différents tissus. 



   Il résulte de ce qui précède que des poils de bourre ayant une densité déterminée peuvent être obtenus pour chacun des différents exemples. 



   ,Le fil de fond peut être en coton, soie, laine, rayonne, Nylon, Dynel, Orlon ou tout autre fil tricotable. 



   Les poils de bourre peuvent êtres en Nylon filé, Dynel filé ou Orlon   filé rétrécissable ; enNylon, Dynel ou Orlon multifilamentaire constitué par   des filaments inférieurs à 6 deniers, tout le fil étant à 150, 200 ou 300 deniers    ou plus ; en d'autres fils ayant la propriété d'être rétrécissables ou auto-contr   tiles. 



   Les longs poils peuvent être   constitués!   en un filament en Nylon, Dynel, Orlon, Viscose rétréci préalablement à 20 jusqu'à 40 deniers en utilisant deux de ces filaments par fil; par des fibres grossièresnaturelles; ou par n'import quelles fibres synthétiques grossières dont la contraction est faible ou nulle par l'effet de la chaleur.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to fabrics made of textile materials and to their manufacturing processes; and it relates, more particularly, to pile fabrics obtained by knitting.



   The subject of the invention is a textile fabric comprising a base or support fabric knitted using at least one ground yarn and characterized by pile loops formed using shrinkable and non-shrinkable yarns anchored in said background fabric.



   The invention therefore provides a fabric which can be converted into a material imitating the natural fur of an animal with more or less densely entangled fluff hairs and relatively thin protruding long hairs covering these. fluff hairs.



   The invention also relates to a method and simple devices with the aid of which pile knits, as specified above, can be produced quickly and economically in large quantities.
The accompanying drawings show, by way of example, some embodiments of the invention.



   Fig. 1 shows, schematically and on an enlarged scale, the location of a pile knit obtained according to one embodiment of the invention.



   Fig. 2 similarly shows the wrong side of this knitting.



   Figs. 3, 4, 5 and 6 show, schematically, the successive operations by which the knitting of Figs. 1 and 2 is treated definitively to lay the hairs in the same direction.



   Figs. 7 and 8, show, respectively and similarly to Figs.



  1 and 2, the right side and back side of another pile knit made according to another embodiment of the invention.



   Figs. 9 and 10 show, similarly to Figs 1 and 2, yet another knitting obtained according to the invention.



   Fig. 11 shows, in perspective, the knitting shown in FIGS.



  9 and 10.



   Fig 12 shows, in perspective, how the fabric of Figs. 9 to 11 can be manufactured on a circular knitting machine, this machine comprising a complementary group of flap needles and hooks cooperating therewith to draw long loops intended to form the pile of the knit made from section 1. 'invention.



   Fig. 13 shows, in elevation, the group of needles and hooks indicated in fig 12.



   Figs. 14, 15, 16, 17 and 18 show, in detail, successive phases of forming a single row of stitches of the knitting of Figs. 9 to 11.



   Fig. 19 shows, on an enlarged scale and schematically, a part of a knitting comprising pile on both sides, this fabric also being made according to the invention.



   Fig. 20 similarly shows the knitting of fig. 19 seen from its edge.



  EXAMPLE 1.-
The background fabric of the knitting shown in figs 1 and 2 is knitted in the usual way using a ground yarn 1 which may be of cotton or any other material suitable for knitting On one side of this knitting protrude double loops 2, of elongated shape, intended to form the bristles and formed using two different threads 3 and 4, the thread 3 being shrinkable or self-contractile while being relatively heavy and consisting of thin strands.

 <Desc / Clms Page number 2>

 Lées of fine threads or by filaments the last of which is fine while the thread 4 consists of coarse non-shrinkable or non-contractile filaments.



  In order to be able to distinguish these threads in the drawings, the shrunken sand or contractile thread 3 is shown in dotted lines and the non-shrinkable or non-contractile thread 4 is shown with hatching. It should be noted that the pile yarns 3 and 4 are knitted together with the ground yarn 1 to form loops S which connect the columns of stitches knitted on the needles, while the double loops 2 formed by the pile threads 3 and 4 are all in the N mesh columns formed on the plates. In addition, the loops of pile threads are formed in this case in all rows of C-stitches of the knitting and on all needles.

   A knitting, telaque shown in figs. 1 and 2, can be easily manufactured on a circular loom similar to that described for example in the E.U.A. No. 1,388,341 granted on August 23, 1921, supplying the loom with the pile yarns 3 and 4 together, in place of the yarn 22 shown in this patent, so that the loops 2 of the pile yarns are formed on the upper edges of the plates 26, while the loops of the base layer of the knitwear are formed on the lower edges of the plates, as shown in figs. 5 and 6 of the patent cited above.



   To convert the knitted fabric of figs. 1 and 2, conventionally shown in section in FIG. 3, in a material imitating the natural fur of an animal, the loops 2 formed by the pile threads 3 and 4 are first cut off or their free ends are removed by cutting, so that, as shown schematically, one obtains in fig. 4, individual bristles 3 'and 4' protruding from the ground fabric (denoted by B) formed by the ground yarn 1. During the next step of the treatment, the fabric is subjected to heat by heat. a treatment which has the effect that the background fabric B and the bristles 3 'formed by the thread 3, contract as shown in fig. 5 while the length of the bristles 4 ', formed by the wire 4, does not undergo any appreciable change.

   The ground thread 1 may be of a shrinkable material, so that the ground fabric is tight and opposes extension in the longitudinal and transverse direction while providing a firm anchoring of the pile in said fabric. Finally, the knitting 'is subjected to the action of water vapor and brushed or smoothed so as to lay all the pile 3' and 4 'in the same direction, as shown in fig. 6, the free ends of the bristles 3 'being open, so that the fibers thereof are tangled.

   Consequently, in the knitting obtained, forms, on the face of the base knit B, a soft and dense layer, more or less felted, of filamentous bristles 3 ′ formed by sections of the yarn 3 ′, this layer imitating the bristles of stuffed with natural fur and being covered by the protruding long hairs 4 'constituted by single-strand sections of the thread 4 and imitating the long hairs of natural fur.



   Any well known means can be used to carry out the various operations of the finishing process described above.



  EXAMPLE II
For the knitting shown in figs. 7 and 8, the ground fabric is formed by the ground thread 11 and by the double loops 12 formed with the aid of a shrinkable thread 13 and by a non-shrinkable thread, as shown in FIGS. 1 and 2. However, the loops 12 of the threads 13 and 14 intended to form the bristles and forming part of a row C are interlaced with the loops formed by the ground thread 11 on the plates in alternating columns S and in the alternate rows C, while, in the intermediate rows C ', the threads 13 and 14 are interwoven with the loops formed on the plates by the ground thread to form columns of intermediate stitches S'.

   The knitting, obtained according to this example, can be manufactured using the machine described in the E.U.A. n 810.578 granted on: January 23, 1906 with the help of which threads, forming interlacing loops, can be incorporated into the knitting. While, in this prior patent, a knitting is described which is done on each needle following

 <Desc / Clms Page number 3>

 at the feed devices, all of the needles could be controlled so as to intervene in the knitting at each feed device, if desired, to form the knit shown in Figs. 7 and 8.



  EXAMPLE III.



   For the knitting shown in figs. 9 to 11, the ground knit is formed by two threads, that is to say a ground thread 21 and a binding thread 23. The double pile loops 22, of elongated shape, consist of respectively by a shrinkable thread 23 and by a non-shrinkable thread. As for the knitting of figs. 7 and 8, the double pile loops 22 of the rows of stitches C are interwoven in the alternate columns of stitches of the platinum S, while the double pile loops 22 of the rows of stitches C ', are interwoven in the intermediate columns of platinum meshes S '. It should be noted, however, that, in this case, the threads 23 and 24 are retained between the double stitches of the base knit, formed on the needles, and the connecting threads 21 and 25 in the N stitches formed on the needle. the needles.

   As a result, the pile loops are, in this case, anchored in a more effective and secure manner in the backing fabric of the knitting than in the case of Example II above and, if possible , in a more secure manner than in Example I.



   The knitting, shown in figs. 9 to 11, can be made using a circular knitting machine comprising, as shown in figs 12 to 18, a series of needles 30, a series of hooks 31 which can be retracted horizontally and guides spaced yarns 32, 33 and 34, through which pass respectively the pile yarns 23 and 24 as well as the pair of ground yarns 21 and of the tie 25. It is assumed that suitable cams (not shown) are provided , in the machine to activate the needles 30 and the hooks 31, in the manner described below.



   Starting to the right of figs. 12 and 13, the alternating needles 30 are lowered to below the level of the thread guide 32 through which the pile threads 23 and 24 pass. Immediately afterwards, the lowered needles are raised, so that the pile threads 23 and 24 pass behind the lowered needles, across the leading edges and below the flaps of the two laterally adjacent needles which are raised. While knitting continues in the direction of the arrows (figs. 12-13) the hooks 31 move back progressively to draw sideways and upwards the threads 23 and 24 with respect to the needles, as can be seen on figs. 12 and 13, thus measuring the pile loops formed using these threads.

   In region D of figs. 12 and 13, the needles 30 take the connecting thread 25 as in FIG. 15, after which they are successively lowered into region E of FIG. 16 to draw the loops of the bottom knit, formed by the binding thread 25, through the loops formed by the pile threads 23 and 24, which at the same time closes the valves of these needles 30 while passing the loops of the pile threads over the tops of the alternating needles in region E, as shown in figs. 12 and 13, without however removing the stitches of the bottom knitting formed by the threads 21 and 25. In region F, all the needles 30 are first raised to the level of the pick-up, as shown on the figure. fig. 17 to take the ground thread 21, supplied by the thread guide 34, with their hooks as visible in fig.

   17 and to form the bottom loops with this yarn, these loops being doubled by those previously formed by the binding yarn 25 in the region D. Using this arrangement and this method, it is seen that the branches of pile loops 22, in the row of stitches C of the knitting of figs. 7 and 9, are retained between the handles of the double loops formed by the son 21 and 25 constituting the base knit. At the start of the knitting of the next row of stitches C ', the needles, placed between those used by row C, are lowered in the region D to form the pile loops of the intermediate columns of the knitting as understood. easily.

   Any well known means can be used in region D of Figs. 12 and 13 to first select the alternating needles for knitting a row of dwarfs and then to select the needles for knitting the

 <Desc / Clms Page number 4>

 next row of stitches. The selection of needles can be done using pushers (jacks) placed under the needles or by using cams and traversing cams to act on needles with large and small beads, or even using wheels. -model which act directly on the heels of the needles, 'in accordance with methods well known to specialists in the knitting field.



  EXAMPLE IV.



   The knitting, shown in figs. 19 and 20, differs from those described above in that the double pile loops 42, 42a, formed by a shrinkable yarn 43 and a non-shrinkable yarn 44 respectively protrude on the opposite faces of the bottom knit formed. by the ground thread 41. The knitting of figs.



  19 and 20 can be made using a machine similar to that described in U.S. Patent No. No. 1,777,699 granted Oct. 7, 1930, when the sole 60. pile yarn used in that patent was replaced by a shrinkable yarn and a non-shrinkable yarn.



   To obtain an imitation of a fur, it is understood that the knits shown in figs. 7 and 8, 9 to 11 and 19 and 20, are all treated finally as described above with regard to the knitting of Figs. 1 and 2.



  EXAMPLE VI
The knitting, which is the subject of the invention, can also be manufactured using a knitting machine similar to that described in the E.U.A. No. 1,596,527 granted August 17, 1926, together using a contractile yarn, for example pre-cured nylon or the like, in place of the X-pile yarn used in this earlier patent. During knitting, the pile loops formed by these two yarns are severed and the ends cut off, of the contractile yarn contract to form the fluff pile while the cut ends of the non-contractile yarn convert the length to which they are knitted. have been cut to form the long pile, in which case the knitting can be completed by washing and smoothing only.



   Below is a list of the different kinds of yarns that can be used to make the different fabrics.



   It follows from the foregoing that fluff bristles having a determined density can be obtained for each of the different examples.



   , The ground yarn can be cotton, silk, wool, rayon, Nylon, Dynel, Orlon or any other knitable yarn.



   The fill bristles can be spun nylon, spun Dynel or shrink spun Orlon; nylon, Dynel or Orlon multifilament consisting of filaments less than 6 denier, all the yarn being 150, 200 or 300 denier or more; in other yarns having the property of being shrinkable or self-checking.



   Long hairs can be made up! in a nylon, Dynel, Orlon, Viscose filament previously shrunk to 20 to 40 denier using two of these filaments per yarn; by natural coarse fibers; or by any coarse synthetic fibers whose contraction is weak or zero by the effect of heat.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS Tissu en matières textiles comportant un tissu de fond ou de sup- port tricoté à l'aide d'au moins un fil de fond, caractérisé en ce qu'il comprend des boucles à poils formées par des fils:non rétrécissables ancrés dans le tri- cot de fond. CLAIMS Textile fabric comprising a base or support fabric knitted using at least one ground yarn, characterized in that it comprises pile loops formed by non-shrinkable yarns anchored in the sorting - bottom cost. 2. - Tissu suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les boucles à poils en fils rétrécissables et non rétrécissables sont---tricotées en même temps que les boucles formées par le fil de fond ou entremêl.ées avec ces boucles. 2. - Fabric according to claim 1, characterized in that the hair loops in shrinkable and non-shrinkable son are --- knitted at the same time as the loops formed by the ground yarn or intermêl.ées with these loops. 3.- Tissu suivant la revendication 1 ou 2, dans lequel le tricot de fond est tricoté à l'aide de deux fils caractérisé en ce que les boucles à poils sont rentenues entre les boucles formées par les fils du tricot de fond. 3.- Fabric according to claim 1 or 2, wherein the base knit is knitted using two son characterized in that the pile loops are returned between the loops formed by the son of the base knit. 4.- Tissu suivant la revendication 1, caractérisé en ce.que le tricot de fond est tricoté à l'aide de deux fils et les boucles à poils sont retenus entre les doubles boucles formées parles fils du tricot de fond. 4.- Fabric according to claim 1, characterized in ce.que the base knit is knitted using two son and the pile loops are retained between the double loops formed by the son of the background knit. 5.- Tissu suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les extré- mités des poils des boucles à poilsrfond saillie sur les faces opposées du tricot de fond. 5. A fabric according to claim 1, characterized in that the ends of the pile of the pile loops project on the opposite faces of the bottom knit. 6.- Tissu suivant l'une quelconque des revendications précédentes, ca- ractérisé en ce que le fil du tricot de fond est rétrécissable. 6. A fabric according to any one of the preceding claims, charac- terized in that the yarn of the bottom knit is shrinkable. 7.- Tissu suivant l'une quelconque des revendications précédentes, carac- térisé en ce qu'il comprend des touffes ouvertes formées par des boucles section- nées obtenues à partir des boucles à poils formées par des fils rétrécis sables et non rétrécissables qui imitent respeotivement les poils de bourre et les longs poils d'une fourrure naturelle. 7. A fabric according to any one of the preceding claims, characterized in that it comprises open tufts formed by sectioned loops obtained from pile loops formed by shrunken and non-shrinkable threads which mimic respectively the fluff hairs and the long hairs of a natural fur. 8. Procédé pour fabriquer un tissu qui imite une fo'urrure naturelle suivant l'une -quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'on tricote un tissu de fond à l'aide d'au moins un fil de fond, et des boucles à poils, formées par un fil non rétrécissable et un fil rétrécissable, sont ancrées entre les boucles fprmées parle fil de fond et constituant les colonnes du tricot, on sectionne chaque boucle à poils et on traite le tissu de manière à ouvrir les extrémités des poils sectionnés, le tissu étant ensuite soumis à un traitementpar la chaleur pour provoquer. 8. A method of making a fabric which imitates a natural fo'urrure according to any one of the preceding claims, characterized in that a background fabric is knitted using at least one background yarn, and loops pile, formed by a non-shrinkable yarn and a shrinkable yarn, are anchored between the loops closed by the ground yarn and constituting the columns of the knitting, each pile loop is cut and the fabric is treated so as to open the ends of the pile severed, the tissue then being subjected to heat treatment to cause. le rétrécissement des poils formés par le fil rétrécis- sable pour imiter les poils de bourre d'une fourrure sans affecter les poils qui sont formés par fil non rétrécissable qui dépassent pour imiter les longs poils de la fourrure. shrinking the hairs formed by the shrinking yarn to mimic the fluff hairs of a fur without affecting the hairs which are formed by non-shrinking yarn protruding to mimic the long hairs of the fur. 9.- Procédé suivant larrevendication 8, caractérisé'en ce que les boucles à poils sont tricotées en même temps que celles du tissu de fond ou entremê- lées avec celles-ci.. 9.- A method according to claim 8, characterized in that the pile loops are knitted at the same time as those of the background fabric or are interwoven therewith. 10.- Procédé suivant la revendication 8 ou 9, caractérisé en ce que le tissu de fond est 'tricoté à l'aide de fils de fond et les boucles à poils sont ancrées entre les doubles boucles formées par les deux fils de fond dans les colon- nes de mailles espacées du tricot, les boucles à poils d'une rangée de mailles alternant avec celles de la rangée voisine dans tout le tricot. 10. A method according to claim 8 or 9, characterized in that the background fabric is' knitted using ground yarns and the pile loops are anchored between the double loops formed by the two ground yarns in the Columns of stitches spaced apart in the knitting, the pile loops of one row of stitches alternating with those of the next row throughout the knitting. 11.- Procédé suivant l'une quelconque des revendications 8 à 10, carac- térisé en ce que le traitement par-ouvrir les extrémités sectionnées des poils comprend le lissage du tissu. 11. A method according to any one of claims 8 to 10, characterized in that the treatment by opening the cut ends of the bristles comprises smoothing the fabric. 12.- Procédé suivant l'une quelconque des revendications 8 à 11, caracté- risé en ce que le fil de fond est fourni à une série d'aiguilles pour former le tis- su de fond en même temps que les fils rétrécissable, et non rétrécissable sont fournis aux aiguilles pour former des boucles tirées d'égale longueur. 12. A method according to any one of claims 8 to 11, characterized in that the ground yarn is fed to a series of needles to form the bottom fabric together with the shrinkage yarns, and non-shrink are supplied to the needles to form drawn loops of equal length. 13.- Procédé suivant la revendication 8, caractérisé en ce que le tis- su est tricoté sur une série d'aiguilles en fournissant simultanément des='fils à poils rétrécissable et non rétrécissable à l'avant daiguilles alternées de la <Desc/Clms Page number 6> série et à l'arrière daiguilles intermédiaires ; en agissant successivement sur les parties libres des fils à poils tendues entre les aiguilles alternées et en exer- çant une traction vers l'arrière sur ces parties pour former des boucles à poils allongées ayant une longueur prédéterminé à l'aide de ces parties ; en fournissant ensuite un fil de fond à toutes les aiguilles pour former les boucles de fond à l'aide de ce fil sans abattre ces boucles; 13.- The method of claim 8, characterized in that the fabric is knitted on a series of needles while simultaneously providing = 'yarns with shrinkable and non-shrinkable pile in front of alternating needles of the needle. <Desc / Clms Page number 6> series and back of intermediate needles; by acting successively on the free parts of the pile yarns stretched between the alternating needles and by exerting a rearward traction on these parts to form loops with elongated pile having a predetermined length using these parts; then providing a ground thread to all the needles to form the ground loops using this thread without pulling these loops; en soulevant ensuite toutes les aiguil- les jusqu'à leur position de ceuillage, et en fournissant undeuxième fil de fond à celles-ci, et, finalement, en abaissant toutes les aiguilles successivement pour tricoter le fil de fond et libérer les longues boucles formées pour les fils à poil 14. - Procédé suivant la revendication 13, caractérisé en ce que les @ fils à poils sont placés à l'avant d'aiguilles alternées pour le tricotage d'une rangée de mailles et à l'arrière des aiguilles intermédiaires pour tricoter la rangée de mailles suivante au cours de toute la formation du tricot. then raising all the needles to their tying position, and feeding a second ground thread to them, and finally lowering all the needles successively to knit the ground thread and release the long loops formed for hairy threads 14. - Method according to claim 13, characterized in that the @ pile son are placed at the front of alternating needles for knitting a row of stitches and at the rear of the intermediate needles for knitting the row of next stitches throughout the formation of knitting.
BE568560D BE568560A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE568560A true BE568560A (en)

Family

ID=187853

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE568560D BE568560A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE568560A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3793851A (en) * 1972-05-19 1974-02-26 Thorneburg Hosiery Mills Inc Boot sock

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3793851A (en) * 1972-05-19 1974-02-26 Thorneburg Hosiery Mills Inc Boot sock

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2005007953A2 (en) Pile fabric, and heat modified fiber and related manufacturing process
FR2649130A1 (en) PROCESS AND DEVICE FOR MANUFACTURING TEXTILE PRODUCTS FROM FIBERS AND / OR FILAMENTS AND PRODUCTS OBTAINED
US20070101771A1 (en) Napped face stitch bonded fabric and related process
BE1014356A5 (en) Tufted CARPETS AND BACK.
US2280536A (en) Knitted fabric
BE568560A (en)
FR2692602A1 (en) Non-woven fabric as well as the method and the device for manufacturing the same.
EP1360354A1 (en) Three-dimensional double-face fabric
FR2691986A1 (en) Process and machine for the production of consolidated, and wire-reinforced, plies of fibers and of the fabric of plies of fibers thus produced.
US6832419B1 (en) Method of making pile fabric
EP0783608B1 (en) Method and device for producing textile products from fibres and/or filaments, and resulting products
EP0653507B1 (en) Lace and method of its manufacture
US20050003142A1 (en) Pile fabric, and heat modified fiber and related manufacturing process
EP2443949A1 (en) Heat-adhesive interlining intended for reinforcing a portion of a textile item
SU1707106A1 (en) Method of manufacture of napped fabric
JPH01321954A (en) Pile cloth and production thereof
FR2751351A1 (en) Knitted pile fabric for garments, decorations and furnishings
JPS599252A (en) Knitting of high pile warp knitted fabric
FR2505373A1 (en) Sew-knitted warp fabrics - have pile incorporated into preformed base layer
JP3425668B2 (en) Uneven pattern pile fabric
FR2705974A1 (en) Double-sided discarded knit and method for obtaining it.
FR2783844A1 (en) Jacquard knitted fabric for imitation fur materials has a knitted fur pattern for the floats to be shaved and the looped pile surface roughened giving the fur effect
FR2464322A1 (en) Warp-knitted fabric incorporating card-doffer web - as bunches of fibre laid-in as weft in sinusoidal form
FR2811000A1 (en) PROCESS FOR THE PRODUCTION OF A VELVET KNIT WITH EFFECTS MADE ON A FABRIC WITH THREADED MESHES AND VELVET KNITTINGS OBTAINED BY THE IMPLEMENTATION OF THIS PROCESS
BE700540A (en)