BE536142A - - Google Patents

Info

Publication number
BE536142A
BE536142A BE536142DA BE536142A BE 536142 A BE536142 A BE 536142A BE 536142D A BE536142D A BE 536142DA BE 536142 A BE536142 A BE 536142A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shuttle
cradle
corset
fixed
cops
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE536142A publication Critical patent/BE536142A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03JAUXILIARY WEAVING APPARATUS; WEAVERS' TOOLS; SHUTTLES
    • D03J5/00Shuttles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Holders For Apparel And Elements Relating To Apparel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   L'invention concerne la fixation, dans une navette, de fils bobi- nés en cocons appelés aussi épeules ou époules (cops); pour la facilité, ce genre de bobinage sera   ci-après   désigné, d'une manière générale, par le mot épeule. 



   La fixation des épeules dans la navette pose un problème particulier par le fait que les épeules sont dépourvues d'un axe ou noyau résistant, comme c'est le cas dans le bobinage sur cannette. 



   Il convient donc d'équiper la navette d'un moyen de fixation per- mettant de maintenir fermement les épeules dans la navette sans les défor- mer ni les détériorer et tout en permettant un dévidage normal et régulier du fil pendant la marche du métier. 



   Ce dévidage régulier pose le problème d'un débit contrôlé de la navette ou plus exactement de la sollicitation du fil par des moyens d'ac-   crochage   qui, à la fois, ne présentent pas une résistance trop grande et qui, par   ailleurs   retiennent suffisamment le fil pour empêcher un dévidage en excès, 
Normalement, jusqu'à la mise en application des changes automati- ques, les tissages et, entre autres, les tissages de jute utilisaient des navettes pourvues d'un couvercle métallique relativement élastique. L'épeu- le était introduite manuellement dans la navette puis le couvercle était rabaissé, ce qui exigeait, pour l'ouverture et la fermeture de la navette, un travail manuel assez pénible. 



   A l'heure actuelle, dans les tissages de laine, coton, tapis, cou- vertures, torchons et, en général, tout tissage n'ayant pas de chargeur, boîte revolver, changement de cannette et changement de navette, on emploie encore lesdites navettes à couvercle, ce qui représente une série d'incon-   .   vénients dans 1''économie moderne des ateliers de tissage. 



   Dans les métiers automatiques, on a remplacé les navettes à couver- cle par des navettes dont les flancs latéraux sont garnis de petites brosses judicieusement réparties. Ces brosses, par leur extrême souplesse, permet- tent non seulement de maintenir l'épeule fermement immobilisée dans la na- vette mais le fil se trouve toujours parfaitement maintenu sous une tension suffisante pendant le mouvement de la navette, c'est-à-dire le dévidage. 



   Néanmoins, si les résultats escomptés sont parfaitement atteints, il faut convenir que le coût de telles navettes est relativement très élevé. De plus, les brosses sont usées bien avant les autres parties de la navette, en sor- te qu'il faut soumettre les navettes à un regarnissage périodique, ce qui est également très onéreux. 



   L'invention concerne un dispositif de fixation d'une conception toute nouvelle, rendant l'usage tant dudit couvercle que desdites brosses systématiquement superflu, ce dispositif pouvant être aisément introduit ou écarté de la navette. De plus, le dispositif de l'invention est de fabri- cation relativement aisée et économique et remplit certainement toutes les exigences même pour les métiers à battements les plus rapides. Substantielle- ment, le dispositif de l'invention pour la fixation des épeules dans une navette consiste en une espèce de berceau ou corset conditionné de manière à présenter une certaine élasticité radiale et à opposer au fil, sur toute la longueur des épeules, des effets d'accrochage suffisants pour assurer un dévidage normal de la navette. 



   Par ce dispositif nouveau, on fait usage de simples navettes sans garniture de brosses latérales ni de canneluros et le berceau ou corset amo- vible, conformément à l'invention, est susceptible   d'être   fabriqué et condi- tionné de manière à pouvoir être maintenu en service aussi longtemps que la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 navette   elle-mémeo   D'ailleurs, ledit berceau ou corset peut, par la suite, être utilisé dans une autre navette aussi longtemps que le berceau ou cor- set n'est pas détérioré. On réalise ainsi une économie sensible tout en introduisant un plus grand confort dans la manipulation des épeules. De plus, la navette sera plus solide du fait que les parois latérales ne doi- vent plus être rainurées ni perforées pour la fixation des brosses. 



   Le berceau ou corset selon l'invention peut être exécuté en paroi pleine ou ajourée, ou bien encore par la solidarisation, sur un support longitudinal, d'une succession de traverses dûment profilées en vue de pré- senter, à la fois, une élasticité transversale suffisante et d'assurer un effet d'accrochage   échelloné   sur la longueur de l'épeule (cops)o 
Pour l'exécution de ce dispositif, on peut partir d'une matière moulée suffisamment élastique, ou bien   d'un'-   complexe en fil métallique. 



  Des arrêts supplémentaires peuvent être solidarisés au berceau ou corset ainsi produite Les exécutions à partir des caractéristiques révélées par la présente sont pratiquement infinieso 
Sans aucun caractère limitatif, certaines réalisations sont décri- tes en détail ci-après avec référence aux dessins annexés dans lesquels : la figure 1 représente en vue perspective, avec coupe partielle, une navette traditionnelle; la figure 2 est une vue perspective semblable à la figure 1, la na- vette étant équipée d'un dispositif conforme à l'invention; les figures 3, 4 et 5 représentent en vue perspective partielle des réalisations du dispositif de l'invention; la figure 6 est une vue de face partielle d'un dispositif du type conforme à la figure 3 ;

   les figures 7 à 10 représentent, respectivement, une coupe suivant les lignes VII-VII, VIII-VIII, IX-IX et X-X de la figure   6.   



   Dans la figure 1, on a représenté une navette 1 dont les deux flancs latéraux sont, de la manière traditionnelle, intérieurement garnis de petites brosses 2 disposées en deux rangées en quinconce et par lesquel- les l'épeule introduite dans la navette y est fermement solidarisée. 



   Dans la figure 2, on a représenté une même navette 1 mais dans la- quelle on a substitué aux brosses   2   un dispositif conforme   à l'invention   for- mé par une espèce de berceau ou corset 3 s'étendant pratiquement sur toute la longueur de la partie creuse de la navette et présentant transversalement une élasticité et des arrêts conditionnées pour remplir intégralement l'of- fice des susdites brosses 2. 



   Ce berceau pourrait être réalisé en une matière moulée, courbée ou déformée de toute manière appropriée et répondant à la double condition: pouvoir fixer, par pression radiale, l'épeule (cops) y introduite et présen- ter, pour l'épeule (cops), des points d'accrochage suffisants en nombre et en position pour assurer un dévidage correct du fil. 



   Une première exécution du dispositif de l'invention en forme de ber- ceau ou corset est représentée dans ses éléments essentiels à la figure 3. 



  En l'occurrence, entre deux bandes étroites   longitudinales 4-2'   sont fixées, par leur milieu, des traverses 6 dont la forme est un cercle ouvert à sa partie supérieure, tous les bouts libres de chaque côté lesdites bandes longitudinales 4-5 étant fermement solidarisés par des longerons, respecti- vement 7-8. On réalise ainsi une espèce de berceau qui s'étend sur toute la longueur ou approximativement sur- toute la longueur du creux de la navette   1.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Comme schématisé aux figures 6 à 10, les traverses 6 ne présentent pas le même diamètre; vers les deux bouts du dispositif, le diamètre des- dites traverses 6 est progressivement décroissant, comme particulièrement visible aux figures 7 à 10. Le diamètre des traverses 6 est tel que le ber- ceau peut être introduit librement dans la navette et y être fixé tout en présentant une certaine élasticité transversale sans entrer en contact avec les deux flancs longitudinaux du creux de la navette. De son côté, l'épeule se maintient dans le berceau par la pression radiale résultant de la confor- mation même dudit berceau, lequel est fixé dans la navette par exemple au moyen de vis traversant les bandes dorsales longitidinales 4-5. Les arrêts ou éléments d'accrochage échelonnés le long du berceau sont tout d'abord réalisés par les traverses 6 elles-mêmes.

   Cet effet d'accrochage peut être augmenté par la disposition de fins fils   métalliques 2   en forme de V à branches doubles venant s'accrocher comme représenté aux figures 3,6, 7 et 8. Ces fils minces et résistants s'introduisent normalement entre les spires de l'épeule (cops) et constituent ainsi des arrêts particulièrement effica- ces sans contrainte pour le dévidage du fil. 



   Un autre moyen d'accrochage est réalisé par des aiguilles souples   10   solidarisées, par un bout, aux longerons 7-8 du berceau. Ces aiguilles peuvent aisément se déformer et s'intégrer entre les spires pour former également arrêts empêchant le dévidage anormal de l'épeule (cops). On peut combiner les traverses 6 et les arrêts 9-10 de toute manière généralement quelconque. 



   Une première variante de l'exécution de la figure 3 est schématisée à la figure 4 dans laquelle on retrouve une arête dorsale longitudinale   11   sur laquelle sont fixées les traverses de forme circulaire 12 dont les bouts libres, respectivement 13-14, ont été redressés vers l'extérieur. Entre les arêtes   12   sont fixés de minces ressorts 15 de forme également circulaire et dont les bouts   16-17   sont également redressés vers l'extérieur. Ces ressorts 15 forment des arrêts et des moyens d'accrochage très efficaces pour l'épeu- le (cops).

   Des arrêts complémentaires peuvent être réalisés par des aiguil- les   18   fixées, par un bout, sur les traverses   12   et plus spécialement au droit de leurs bouts libres redressés, tels que   13-14.   



   On pourrait également conditionner ces différents éléments de toute autre manière convenable. 



   Une autre variante encore est, dans ses éléments essentiels, sché- matisée partiellement à la figure 5. En effet, le berceau est, en l'occurren- ce, exécuté par un élément filiforme 19 plié alternativement en créneaux et ultérieurement ceintré de manière à réaliser toutes les traverses en une' seule   pièce   Le berceau ainsi réalisé d'un seul tenant est fixé, par exemple par soudure, à une latte dorsale   20   laquelle porte des pattes telles que 21 par lesquelles le dispositif peut être fixé dans la navette, par exemple au moyen de vis. Sur les traverses peuvent être fixés des éléments d'accrochage tels que les   éléments 9-10   ou 15 décrits dans les exemples des figures 3 et 4, ou d'autres encore. 



   Les différents éléments constitutifs du dispositif de fixation se- lon l'invention peuvent être exécutés en toute matière suivant toute confor- mation et en toutes dimensions compatibles avec la navette à équiper. 



   L'invention concerne aussi bien le dispositif lui-même que toute navette qui en est équipée. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   REVENDICATIONS.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The invention relates to the fixing, in a shuttle, of threads wound in cocoons also called epeules or époules (cops); for convenience, this type of winding will hereinafter be referred to, in general, by the word épeule.



   The fixing of the hairs in the shuttle poses a particular problem in that the hairs are devoid of a resistant shaft or core, as is the case in bobbin winding.



   It is therefore appropriate to equip the shuttle with a fastening means making it possible to hold the hairs firmly in the shuttle without deforming or damaging them and while allowing normal and regular unwinding of the thread while the loom is in operation.



   This regular unwinding poses the problem of a controlled flow of the shuttle or more exactly of the stressing of the wire by hooking means which, at the same time, do not have too great a resistance and which, moreover, sufficiently retain the wire to prevent excess unwinding,
Normally, until the introduction of automatic changes, weavings and, among other things, jute weaves used shuttles with a relatively elastic metal cover. The tree was introduced manually into the shuttle and then the cover was lowered, which required, for the opening and closing of the shuttle, rather arduous manual work.



   At the present time, in the weavings of wool, cotton, carpets, blankets, tea towels and, in general, any weaving which does not have a magazine, revolver box, change of can and change of shuttle, we still use the aforesaid lid shuttles, which represents a series of incon-. come into the modern economy of the weaving mills.



   In the automatic looms, cover shuttles have been replaced by shuttles whose side flanks are lined with small brushes carefully distributed. These brushes, by their extreme flexibility, not only keep the hair firmly immobilized in the napkin but the thread is always perfectly maintained under sufficient tension during the movement of the shuttle, that is to say say unwinding.



   Nevertheless, if the expected results are perfectly achieved, it must be agreed that the cost of such shuttles is relatively very high. In addition, the brushes are worn well before other parts of the shuttle, so that the shuttles have to be periodically relined, which is also very expensive.



   The invention relates to a fastening device of a completely new design, making the use of both said cover and said brushes systematically superfluous, this device being able to be easily inserted or removed from the shuttle. In addition, the device of the invention is relatively easy to manufacture and economical and certainly fulfills all the requirements even for the looms with the fastest beating. Substantially, the device of the invention for fixing the hairs in a shuttle consists of a kind of cradle or corset conditioned in such a way as to have a certain radial elasticity and to oppose the thread, over the entire length of the hairs, hooking sufficient to ensure normal unwinding of the shuttle.



   By this new device, use is made of simple shuttles without side brushes or canneluros trim and the removable cradle or corset, according to the invention, is capable of being manufactured and packaged in such a way that it can be maintained. in service as long as the

 <Desc / Clms Page number 2>

 shuttle itself Moreover, said cradle or corset can subsequently be used in another shuttle as long as the cradle or string is not damaged. A significant economy is thus achieved while introducing greater comfort in the handling of the hairs. In addition, the shuttle will be more solid because the side walls no longer need to be grooved or perforated for the attachment of the brushes.



   The cradle or corset according to the invention can be made with a solid or perforated wall, or even by securing, on a longitudinal support, a succession of crossbars duly profiled in order to present, at the same time, elasticity. sufficient transverse and ensure a staggered hooking effect over the length of the stalk (cops) o
For the execution of this device, one can start from a sufficiently elastic molded material, or else from a metal wire complex.



  Additional stops can be secured to the cradle or corset thus produced The executions from the characteristics disclosed herein are virtually endless.
Without any limiting nature, certain embodiments are described in detail below with reference to the appended drawings in which: FIG. 1 represents in perspective view, with partial section, a traditional shuttle; FIG. 2 is a perspective view similar to FIG. 1, the boat being equipped with a device according to the invention; Figures 3, 4 and 5 show a partial perspective view of the embodiments of the device of the invention; FIG. 6 is a partial front view of a device of the type according to FIG. 3;

   Figures 7 to 10 show, respectively, a section along lines VII-VII, VIII-VIII, IX-IX and X-X of Figure 6.



   In Figure 1, there is shown a shuttle 1 whose two side flanks are, in the traditional way, internally lined with small brushes 2 arranged in two staggered rows and by which the hair introduced into the shuttle is firmly there. united.



   In FIG. 2, the same shuttle 1 has been shown, but in which the brushes 2 have been replaced by a device in accordance with the invention formed by a kind of cradle or corset 3 extending practically over the entire length of the body. the hollow part of the shuttle and having transversely elasticity and stops conditioned to completely fill the function of the aforesaid brushes 2.



   This cradle could be made of a material molded, curved or deformed in any suitable manner and meeting the double condition: being able to fix, by radial pressure, the epeule (cops) introduced therein and present, for the epeule (cops ), sufficient attachment points in number and position to ensure correct unwinding of the wire.



   A first embodiment of the device of the invention in the form of a cradle or corset is shown in its essential elements in FIG. 3.



  In this case, between two narrow longitudinal bands 4-2 'are fixed, by their middle, crosspieces 6 whose shape is a circle open at its upper part, all the free ends on each side said longitudinal bands 4-5 being firmly secured by side members, respectively 7-8. A kind of cradle is thus produced which extends over the entire length or approximately over the entire length of the hollow of the shuttle 1.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   As shown schematically in Figures 6 to 10, the crosspieces 6 do not have the same diameter; towards the two ends of the device, the diameter of said sleepers 6 is progressively decreasing, as particularly visible in Figures 7 to 10. The diameter of the sleepers 6 is such that the cradle can be introduced freely into the shuttle and be fixed to it. while having a certain transverse elasticity without coming into contact with the two longitudinal sides of the hollow of the shuttle. For its part, the epeule is held in the cradle by the radial pressure resulting from the very shape of said cradle, which is fixed in the shuttle, for example by means of screws passing through the longitudinal dorsal bands 4-5. Stops or hooking elements staggered along the cradle are first of all made by the crosspieces 6 themselves.

   This hooking effect can be increased by the arrangement of fine metal wires 2 in the shape of a V with double branches coming to be hooked as shown in Figures 3, 6, 7 and 8. These thin and resistant wires are normally introduced between the wires. spiers of the haulm (cops) and thus constitute particularly effective stops without constraint for the unwinding of the wire.



   Another attachment means is made by flexible needles 10 secured, by one end, to the side members 7-8 of the cradle. These needles can easily be deformed and be integrated between the turns to also form stops preventing the abnormal unwinding of the shackle (cops). You can combine the sleepers 6 and the stops 9-10 in any generally arbitrary manner.



   A first variant of the execution of Figure 3 is shown schematically in Figure 4 in which there is a longitudinal dorsal ridge 11 on which are fixed the circular shaped cross members 12 whose free ends, respectively 13-14, have been straightened towards outside. Between the ridges 12 are fixed thin springs 15 of also circular shape and the ends 16-17 of which are also straightened outwards. These springs 15 form very effective stops and hooking means for the haircut (cops).

   Additional stops can be made by needles 18 fixed, by one end, on the sleepers 12 and more especially to the right of their straightened free ends, such as 13-14.



   These different elements could also be conditioned in any other suitable manner.



   Yet another variant is, in its essential elements, partially sketched in FIG. 5. In fact, the cradle is, in this case, executed by a filiform element 19 folded alternately into crenellations and subsequently encircled so as to realize all the sleepers in a single piece The cradle thus produced in one piece is fixed, for example by welding, to a dorsal slat 20 which carries legs such as 21 by which the device can be fixed in the shuttle, by example by means of screws. Fastening elements such as elements 9-10 or 15 described in the examples of FIGS. 3 and 4, or still others, can be fixed to the crosspieces.



   The various constituent elements of the fastening device according to the invention can be made from any material in any configuration and in any dimensions compatible with the shuttle to be fitted.



   The invention relates both to the device itself and to any shuttle which is equipped with it.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   CLAIMS.


    

Claims (1)

1. Dispositif pour la fixation d'épeules dans une navette, caracté- risé en ce qu'il consiste substantiellement en un berceau ou corset fixé dans la navette, présentant une élasticité transversale suffisante pour retenir fermement l'épeule (cops) et assurant, sur sa longueur, des effets d'accrochage permettant un dévidage normal du filo 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que le berceau ou corset est exécuté par une paroi centrée de manière à pouvoir être fixée dans la navette et à fixer elle-même fermement l'épeule (cops) cette paroi dûment profilée présentant une élasticité transversale suffisan- te et assurant un effet d'accrochage échelonné le long de l'épeule (cops) de manière à assurer un dévidage normal du fila 3. 1. Device for the attachment of shoulders in a shuttle, characterized in that it consists substantially of a cradle or corset fixed in the shuttle, having sufficient transverse elasticity to firmly retain the shoulder (cops) and ensuring, on its length, hooking effects allowing a normal unwinding of the filo 2. Device according to claim 1, characterized in that the cradle or corset is executed by a wall centered so as to be able to be fixed in the shuttle and to itself firmly fix the epeule (cops) this duly profiled wall having a sufficient transverse elasticity and ensuring a staggered hooking effect along the stalk (cops) so as to ensure normal unwinding of the fila 3. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que le berceau ou corset est exécuté par une série de traverses formées par des fils ceintrés ouverts par le, haut et fixés sur une pièce dorsale longitudi- nale par laquelle le dispositif est solidarisé au fond de la navette, ces traverses étant susceptibles de porter des minces fils métalliques formant les arrêts pour le fil en vue d'assurer une dévidage normal. Device according to Claim 1, characterized in that the cradle or corset is produced by a series of cross members formed by encircled wires open at the top and fixed to a longitudinal back piece by which the device is secured to the bottom of the shuttle, these cross members being capable of carrying thin metal wires forming the stops for the wire in order to ensure normal unwinding. 40 Dispositif selon la revendication 3, caractérisé en ce que les traverses de forme circulaire ouvertes vers le haut sont solidarisées par la pièce dorsale et par des longerons joignant tous les bouts libres adja- cents, respectivement de part et d'autre de ladite pièce dorsale. 40 Device according to claim 3, characterized in that the cross members of circular shape open upwards are secured by the back piece and by longitudinal members joining all the adjacent free ends, respectively on either side of said back piece. . 5. Dispositif selon les revendications 3 et 4, caractérisé en ce que des arrêts sont constitués par des minces fils en forme de V à branches doubles chevauchant les traverseso 6. Dispositif selon les revendications 3 et 4, caractérisé en ce que des arrêts sont constitués par des aiguilles très souples fixées par un bout à des éléments constitutifs du corset ou berceau caractérisant le dis- positif. 5. Device according to claims 3 and 4, characterized in that the stops are formed by thin V-shaped son with double branches overlapping the crossbarso 6. Device according to claims 3 and 4, characterized in that the stops are constituted by very flexible needles fixed by one end to the constituent elements of the corset or cradle characterizing the device. 7., Dispositif selon la revendication 1, caractérisé en ce que le berceau ou corset est réalisé par un seul fil métallique ou en une autre matière appropriée repliée en créneaux et ceintrée, le berceau ainsi réalisé étant fixé sur une pièce dorsale longitudinale et des minces fils d'arrêt étant solidarisés à des éléments dudit berceau de manière à s'échelonner sur la longueur de celui-ci. 7. Device according to claim 1, characterized in that the cradle or corset is made of a single metal wire or of another suitable material folded into crenellations and encircled, the cradle thus produced being fixed to a longitudinal back piece and thin stop wires being secured to elements of said cradle so as to extend over the length thereof. 8. Tout dispositif en forme de berceau, corset ou similaires, en toute matière et de toute exécution, susceptible d'être fixé dans une navette et d'y retenir fermement l'épeule (cops) en permettant un dévidage normal du fil. 8. Any device in the form of a cradle, corset or the like, in any material and any execution, capable of being fixed in a shuttle and firmly retaining the hair (cops) there, allowing normal unwinding of the wire. 9. Toute navette équipée d'un dispositif conforme à une ou plusieurs des revendications précédentes. 9. Any shuttle equipped with a device according to one or more of the preceding claims. 10. Dispositif pour la fixation d'épeules dans une navette, substan- tiellement tel que décrit précédemment et illustré aux dessins annexés. 10. Device for fixing hawks in a shuttle, substantially as described above and illustrated in the accompanying drawings.
BE536142D BE536142A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE536142A true BE536142A (en)

Family

ID=166931

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE536142D BE536142A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE536142A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2906977A1 (en) CURVED ZIP CLOSURE
EP2567640B1 (en) Sleeping bag capable of receiving a mattress, and assembly comprising a sleeping bag and a mattress
FR2496427A1 (en) WOVEN HANGING STRIP FOR ZIPPER AND APPARATUS FOR MANUFACTURING THE SAME
BE536142A (en)
EP2107144B1 (en) Weaving method to produce a carpet and a carpet obtained through such a method
FR3090283A1 (en) Zipper tape
BE1003861A3 (en) Method of manufacturing a band of zipper.
FR3102915A1 (en) Artificial eyelash fringe and manufacturing process
FR2895888A1 (en) Hammock mounting and dismounting device, has slides on longitudinal edges of web, and cords arranged on one of bars by forming buckle and comprising end hooked on one of shuttles for being inserted in one of slides
FR2587172A1 (en) Lead weighted tackle for fishing line
FR2847325A1 (en) FLEXIBLE THERMALLY INSULATING TUBULAR OVEN JOINTS WITH FASTENERS
BE463016A (en)
FR2476153A1 (en) WIPER CLOSURE TAPE AND MANUFACTURING METHOD THEREOF
FR2967709A1 (en) CONTAINER, ESPECIALLY OF TENT OR SHELTER TYPE, WITH DOUBLE SOFT ENVELOPES CONNECTED BY A CONNECTING DEVICE, AND CORRESPONDING BONDING DEVICE
EP1328171A1 (en) Fixing and/or assembling device
FR3102916A1 (en) Artificial eyelash fringe and manufacturing process
FR3102914A1 (en) Artificial eyelash fringe and manufacturing process
BE334401A (en)
FR2766664A1 (en) Fishing reel, with device for untangling line,
FR2490927A1 (en) End piece for fly fishing line - has segmental rat tail construction using fine filament tress segments with loop at each end
BE382401A (en)
BE461560A (en)
FR2826985A1 (en) Jacquard loom heddle wire spring damper comprises plastic rod inside spring with at least one curve in contact with spring&#39;s inner surface
CH192292A (en) Needle loom.
FR3010419A1 (en) DEVICE FOR FORMING A DECORATIVE NODE