BE520031A - - Google Patents

Info

Publication number
BE520031A
BE520031A BE520031DA BE520031A BE 520031 A BE520031 A BE 520031A BE 520031D A BE520031D A BE 520031DA BE 520031 A BE520031 A BE 520031A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
washer
sealing device
valve guide
valve
tabs
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE520031A publication Critical patent/BE520031A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16JPISTONS; CYLINDERS; SEALINGS
    • F16J15/00Sealings
    • F16J15/16Sealings between relatively-moving surfaces
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01LCYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES
    • F01L3/00Lift-valve, i.e. cut-off apparatus with closure members having at least a component of their opening and closing motion perpendicular to the closing faces; Parts or accessories thereof
    • F01L3/08Valves guides; Sealing of valve stem, e.g. sealing by lubricant

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Sealing With Elastic Sealing Lips (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   PERFECTIONNEMENTS AUX SOUPAPES DE MOTEURS A COMBUSTION INTERNE. 



   Cette invention est relative aux soupapes utilisées dans les moteurs à combustion interne, les compresseurs et machines analogues. 



   Après un long usage, les tiges de soupape, par exemple dans un moteur à combustion interne, s'usent et il apparaît du jeu dans les alésages des guides de soupape, ce qui provoque des fuites. On remédie normalement à ce défaut en réparant ou en remplaçant la tige de soupape et/ou le guide, ce qui implique habituellement le démontage de la culasse du moteur, et prend beaucoup de temps et de travail. 



   Le but de l'invention est de fournir un moyen permettant d'éviter d'une manière simple la fuite des gaz et/ou de l'huile entre la surface usée de la tige de soupape et le guide de soupape. 



   Suivant l'invention,on prévoit une rondelle de feutre ou d'une autre matière élastique appropriée à ajustage serré sur la tige de soupape et un dispositif introduit pour la' maintenir fortement contre la tête du guide de soupape dans le but de rendre étanche l'espace annulaire autour de la tige de soupape. Dans la plupart des moteurs à combustion interne, compresseurs et machines de ce genre, il n'y a qu'un très petit jeu entre la tete du guide de soupape et le disque formant siège pour le ressort de soupape fixé à l'extrémité extérieure de la tige de soupape, lorsque la soupape est complètement ouverte et pour cette raison il est nécessaire que la rondelle de feutre et son dispositif de retenue n'aient qu'une faible épaisseur dans le sens de l'axe de la tige de soupape.

   Suivant une forme d'exécution de l'invention, le dispositif de retenue de la rondelle de feutre comporte un anneau métallique destinsà s'adapter sur la rondelle de feutre et pourvu de pattes sur lesquelles le ressort de soupape agit pour maintenir l'anneau en place. Ces pattes peuvent avoir une longueur suffisante pour descendre à l'extérieur du guide de soupape et avoir les extrémités repliées vers l'extérieur radialement pour étre prises entre la spire inférieure du ressort de soupape et le pied du guide 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de soupapeEn   variante,   les pattes peuvent être en métal élastique et   s'éten-   dre radialement de l'anneau de métal, jusqu'en dessous d'une spire adjacente du ressort de scupape qui les maintient abaissées.

   Si on le désire, on peut insérer une rondelle élastique entre l'anneau de métal et la rondelle de feutre pour appliquer cette dernière en tous temps fortement contre la tête du guide de soupape. Il est à remarquer que le dispositif d'étanchéité conforme à l'invention peut être facilement monté en enlevant le chapeau de retenue du ressort de soupape et en le replagant ensuite, opération beaucoup plus rapide, plus simple et moins coûteuse que d'enlever la culasse. 



   On comprendra clairement l'invention grâce à la description suivante de formes qu'elle peut prendre (données cependant simplement à titre d'exemple) avec référence aux dessins annexés dans lesquels : la figure 1 représente en élévation de côté, partie en coupe, la soupape d'un moteur à combustion interne munie du dispositif obturateur suivant l'invention; , les figures 2, 3 et 4 sont respectivement des vues de côté, en bout et en coupe verticale, d'une forme de joint utilisé suivant l'invention; la figure 5 représente en plan une ébauche de dispositif de retenue du joint suivantl'invention; la figure 6 représente en élévation de côté une variante de l'invention et les figures 7 à 12 représentent encore d'autres variantes de joints et de dispositifs de retenue suivant l'invention. 



   Dans une forme d'exécution de   l'invention   appliquée, comme le montrent les figures 1 à 5, dans le but de rendre leur étanchéité à une tige et un guide usés de soupape d'admission de moteur à combustion interne, on prévoit une rondelle circulaire en feutre 1 de diamètre approprié pour couvrir l'extrémité extérieure du guide de soupape et d'une épaisseur de 3/16 de pouce (4,8 mm) par exemple. D'un côté, on peut prévoir un bossage central 2 faisant corps avec la rondelle et ayant la moitié ou le tiers du diamètre du corps et une épaisseur de 1/8 pouce (3,2 mm) par exemple. De l'autre côté de la rondelle il peut y avoir un creux circulaire 3 destiné à s'adapter sur la partie supérieure du guide de soupape du moteur.

   Ce disque 1 est percé d'un alésage central axial 4 de diamètre approprié pour s'ajuster étroitement sur la tige de soupape avec laquelle il doit servir. Comme le montre la figure 1, l'alésage 4 de ce disque 1 forme un ajustage serré sur la tige de soupape 5 et le creux 3 s'adapte exactement sur la partie supérieure du guide de soupape 6. 



   Pour maintenir la rondelle de feutre 1 dans sa position active, il est prévu un dispositif de retenue qui, dans une forme de réalisation représentée sur les figures 1 et 5,comporte un anneau métallique estampé 7 pourvu de deux pattes 8 radiales et   diamètralement   opposées. Le trou central de l'anneau 7 encercle la tige de soupape 5 et il est suffisamment grand pour s'adapter autour du bossage 2 de sorte que l'anneau appuie sur la surface supérieure du corps 1 de la rondelle de feutre. 



   Pour monter le dispositif obturateur décrit ci-dessus, il faut enlever le chapeau 9 de retenue du ressort de soupape de la tige de soupape et soulever le ressort de soupapeo On place la rondelle de feutre 1 sur la tige de soupape de manière à appuyer sur la tête du guide de soupape, avec le bossage vers le   hauto   L'anneau de métal 7 est placé par dessus la rondelle de feutre, les pattes 8 tournées vers le bas contre la paroi extérieure du guide de soupape et les extrémités libres tournées vers l'extérieur pour former des crochets dépassant radialement le pied du guide de soupape (figure 1).

   On replace le ressort de soupape de manière qu'il appuie sur les extrémités tournées vers l'extérieur des crochets des pattes 8 en maintenant le système de retenue fortement appliqué sur la rondelle de feutre et on replace le chapeau de retenue 9 du resscrt de soupape pour maintenir le ressort comprimé de sorte que la rondelle de feutre est ainsi pressée dans sa position d'étanchéité sur la tête du guide de soupape. On peut replier ou couper les morceaux des pattes 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 qui   dépassent.   



   Si on le désire, on peut placer une rondelle élastique de petite dimension (non représentée) entre la rondelle de feutre et son anneau de retenue. Le dispositif d'étanchéité décrit ci-dessus peut être utilisé sur le guide de soupape d'échappement aussi bien que sur le guide de soupape d'admission. A cause de la température de la soupape d'échappement, on peut remplacer la rondelle de feutre par une rondelle d'une autre matière, par exemple de l'asbeste. 



   Dans une variante de l'invention, les pattes 8 de l'anneau de retenue peuvent être plus courtes et plus raides et avoir les caractéristiques d'une lame de ressort. Dans ce cas, lorsque l'anneau de retenue est placé audessus de la rondelle de feutre, les pattes ou saillies (qu'on laisse dépasser radialement au lieu de les replier autour du guide de soupape) sont insérées en dessous d'une spire adjacente du ressort de soupape légèrement en dessous du niveau de la tête du guide de soupape. Il est clair que lorsque le ressort de soupape est finalement mis en place, les pattes ou saillies sont légèrement cintrées et grâce à leur élasticité elles assurent toujours le maintien de la rondelle d'étanchéité contre la tète du guide de soupape sous l'action du ressort. 



   Les figures 6 à 12 représentent des variantes du dispositif d'étanchéité qui peuvent être utilisées suivant l'invention. 



   Dans la disposition représentée sur la figure 6, la rondelle de feutre et son anneau de retenue sont en substance les mêmes que ceux représentés sur les figures 1 à 5 saufque les pattes 8 sont plus courtes et sont maintenues fortement contre le guide de soupape 6 par un ressort à boudin 10 qui maintient le rétenteur fortement en place de manière à assujettir la rondelle sur le dessus du guide de soupape. 



   Les figures 7 et 8 représentent des variantes du rétenteur qui peuvent être utilisées. Sur la figure  7,   les pattes 8 sont estampées avec'des extrémités en forme de T 11 et lorsqu'on replie ces pattes   8,   on courbe les branches des pièces en T pour les conformer à la surface extérieure du guide de soupape. On utilise de l'acier à ressort pour ce rétenteur de sorte que les pattes 8 et les bras courbés des pièces en T saisissent fortement comme un ressort le guide de soupape et maintiennent de cette façon l'anneau 7 et la rondelle en dessous de lui.

   Dans la forme de rétenteur représenté sur la figure   8,  également en acier à ressort, les bras de la pièce en T de la figure 7 sont supprimés mais les pattes 8 sont courbées vers l'intérieur pour fournir la prise   adéquateo   
Dans une autre variante encore de l'invention représentée sur la figure 9, la rondelle de feutre 12 peut être hémisphérique tout en restant d'ailleurs en substance la même que celle représentée sur les figures 2 à 4 et elle peut être tenue en place par un ressort à boudin 13 dont les spires supérieures forment un chapeau hémisphérique destiné à recevoir la rondelle 12 tandis que les spires inférieures sont rapprochées pour faire prise sur le guide de soupape 6. 



   Une variante de rétenteur est représentée sur la figure 10 et elle   comprend   un chapeau 14 pourvu de pattes opposées 15 attachées à un   anneau.   de pied 16. Le chapeau 14 est représenté ici hémisphérique pour recevoir la rondelle 12 représentée sur la. figure 9, mais il peut être annulaire, comme sur les figures 1 et   5  pour recevoir une rondelle du type représenté sur les figures 2 à 4. L'anneau 16 est tiré vers le bas par la spire inférieure du ressort de soupape, pratiquement de la même façon que les crochets d'extrémité des pattes 8 sur la figure 1.

   En variante, les pattes 15 peuvent rejoindre le bord extérieur de l'anneau 16 et dans un cas comme dans   l'autre..   l'anneau peut être forcé sur la partie conique du guide de soupape et si c'est nécessaire, replié contre lui pour serrer à frottement dur. Dans toutes ces formes de rétenteur, on peut prévoir une seule patte 15 ou plus de deux pattes, de préférence équidistantes, à la place des deux pattes représentées sur la figure 10. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans une autre variante encore de l'invention, la rondelle d'étanchéité, qu'elle soit hémisphérique comme sur la figure 9 ou un disque comme sur les figures 2 à 4, peut être maintenue par un chapeau ou une rondelle (par exemple semblable à la rondelle 16 de la figure 10) maintenue en dessous du ressort de soupape. 



   Dans une autre variante de l'invention, le rétenteur d'étanchéité peut avoir la forme d'une spirale en fil à ressort conique ou concave fagonnée pour recevoir une rondelle de feutre dans le cône et être pourvu de pattes radiales espacées autour de la spire inférieure de la spirale, ces pattes pouvant être en fil de même diamètre (et faire corps avec la spirale) ou si on le désire de diamètre plus fort. Ces pattes radiales viennent en prise avec la spire inférieure ou avec une spire intermédiaire du ressort de soupape afin de maintenir le rétenteur et le joint fermement dans leurs positions actives. 



   Dans les moteurs modernes à grande vitesse, on a constaté que les ressorts de soupape suffisamment forts pour satisfaire aux exigences sont incapables de suivre la très haute fréquence de déplacement de la soupape, ce qui a pour résultat que parfois le ressort reste comprimé après que la soupape a été libérée de l'action de la came, de sorte que la soupape est libre dans le guide et ne se ferme pas convenablement. Afin de remédier à ce défaut, on peut amortir la fréquence naturelle du ressort de soupape et le dispositif de retenue du joint conforme à cette invention peut avantageusement être modifié pour atteindre ce but.

   Une forme ainsi modifiée de l'invention est représentée sur la figure 11 qui montre un rétenteur en substance le même que celui représenté sur les figures 1 à 5, sauf que les pattes 8 sont plus longues et sont pliées vers l'extérieur pour former des sections coudées 17 qui appuient légèrement sur les surfaces intérieures des spires du ressort de soupape ce qui a pour résultat de les amortir.

   Bien qu'un tel rétenteur puisse être utilisé avec des rondelles comme celle représentée sur les figures 1 à 4 ou la figure 9, il est préférable de bourrer les espaces compris entre les parties coudées 17 et le guide de soupape d'une matière élastique qui peut être un cylindre de feutre séparé de la rondelle d'étanchéité et enfilé sur le guide de soupape ou, de préférence, des parois latérales cylindriques 18 faisant corps avec la rondelle 1, comme le montre la figure 12, fagonnées de manière appropriée pour s'adapter dans les coudes 17 des pattes. 



   Dans toutes les formes d'exécution de l'invention, la rondelle de feutre peut être remplacée par une rondelle d'une autre matière appropriée, par exemple une résine synthétique, comme la résine de chlorure de polyvinyle dénommée (Néoprène)Dans une variante de l'invention, on peut supprimer le rétenteur car les résines synthétiques peuvent posséder de l'élasticité et la rondelle elle même peut être pourvue de languettes radiales faisant partie intégrante de la rcndelle et s'engageant dans le ressort de soupape pour maintenir la rondelle. Les résines synthétiques ne sont pas sérieusement affectées par l'huile ou les températures raisonnablement élevées et elles sont donc avantageuses lorsque le guide de soupape d'échappement laisse fuire de l'huile, qui en plus des gaz est retenue par le joint conforme à l'invention. 



   Dans une autre forme encore d'exécution   de l'invention,   le   réten-   teur de rondelle peut avoir la forme d'un chapeau ou capot pourvu de deux ressorts latéraux extensibles, par exemple des ressorts à boudin qui sont munis à leurs extrémités libres de crochets ou d'un autre système d'attache au ressort de soupape. Cette forme de l'invention assure une augmentation de pression sur la rondelle d'étanchéité dans toutes les positions de la soupape et à tous les degrés de compression du ressort de soupape. 



   Il ressort de la description ci-dessus, que dans toutes les formes d'exécution de   linvention,  le dispositif de retenue s'étend vers le bas sur les côtés du guide de soupape et ne prend pas de place entre la partie supérieure du guide de soupape et le chapeau de retenue 9 du ressort de soupape. 



  En outre, il est à remarquer que le dispositif de retenue de la rondelle est maintenu fortement contre une surface rigide, par exemple le pied ou les cótés du guide de soupape et qu'il assure donc en substance une pression constante de maintien de la rondelle dans la position d'étanchéité. C'est une carac- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 téristique importante de l'invention. 



   La description ci-dessus montre clairement que l'invention procure un moyen simple et bon marché d'assurer l'étanchéité d'un guide de soupape tel qu'utilisé dans un moteur à combustion interne, un compresseur ou une machine analogue et que non seulement ce moyen convient en substance à tous les types de soupapes de moteur à combustion interne et machines analogues, mais qu'il ne prend aucune place appréciable entre la tête du guide de soupape et le chapeau de retenue du ressort de soupape. Il est bien entendu toutefois que l'invention n'est pas limitée aux détails et formes de réalisation décrits ci-dessus, mais qu'on peut y apporter des modifications pour satisfaire les exigences et les conditions rencontrées, sans aucunement sortir du cadre de l'invention. 



    REVENDICATIONS.   



   1. Dispositif d'étanchéité pour guide de soupape, caractérisé en ce qu'il comprend une rondelle en feutre ou autre matière élastique appropriée montée à ajustage serré sur la tige de soupape et un dispositif destiné à maintenir la rondelle fortement appliquée contre la tête du guide de soupape dans le but d'obturer l'intervalle autour de la tige de soupape. 



   2. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte un dispositif de retenue de la rondelle, engageant celle-ci et s'étendant le long des surfaces de la paroi extérieure du guide de soupape. 



   3. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comporte un anneau ou chapeau pour tenir la rondelle et une ou plusieurs pattes s'étendant de l'anneau ou chapeau le long des parois du guide de soupape. 



   4. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 3,caractérisé en ce que l'extrémité de chaque patte est engagée en-dessous de la spire inférieure ou d'une spire intermédiaire du ressort à boudin de la soupape.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   INTERNAL COMBUSTION ENGINE VALVES IMPROVEMENTS.



   This invention relates to valves used in internal combustion engines, compressors and the like.



   After long use, the valve stems, for example in an internal combustion engine, wear out and play appears in the bores of the valve guides, causing leaks. This defect is normally remedied by repairing or replacing the valve stem and / or guide, which usually involves removing the cylinder head from the engine, and is time consuming and labor intensive.



   The object of the invention is to provide a means making it possible to avoid in a simple manner the leakage of gases and / or oil between the worn surface of the valve stem and the valve guide.



   According to the invention, a washer of felt or other suitable resilient material is provided for an interference fit on the valve stem and a device introduced to hold it firmly against the head of the valve guide in order to seal the valve. annular space around the valve stem. In most internal combustion engines, compressors, and such machines, there is only a very small clearance between the valve guide head and the seat disc for the valve spring attached to the outer end. valve stem, when the valve is fully open and for this reason it is necessary that the felt washer and its retaining device have only a small thickness in the direction of the axis of the valve stem.

   According to one embodiment of the invention, the device for retaining the felt washer comprises a metal ring intended to fit on the felt washer and provided with tabs on which the valve spring acts to hold the ring in place. square. These tabs may be of sufficient length to descend outside the valve guide and have the ends bent outward radially to be caught between the lower turn of the valve spring and the foot of the guide.

 <Desc / Clms Page number 2>

 Alternatively, the legs may be of resilient metal and extend radially from the metal ring, to below an adjacent turn of the valve spring which keeps them lowered.

   If desired, a spring washer can be inserted between the metal ring and the felt washer to press the latter firmly against the head of the valve guide at all times. It should be noted that the sealing device according to the invention can be easily fitted by removing the retaining cap from the valve spring and then replacing it, an operation much faster, simpler and less expensive than removing the valve spring. cylinder head.



   The invention will be clearly understood from the following description of the forms which it can take (given, however, simply by way of example) with reference to the appended drawings in which: FIG. 1 represents in side elevation, part in section, the valve of an internal combustion engine provided with the shutter device according to the invention; , Figures 2, 3 and 4 are respectively side views, end and vertical section, of a form of seal used according to the invention; FIG. 5 is a plan view of a retaining device for the seal according to the invention; Figure 6 shows in side elevation a variant of the invention and Figures 7 to 12 show still other variants of seals and retainers according to the invention.



   In one embodiment of the invention applied, as shown in Figures 1 to 5, for the purpose of sealing them against a worn internal combustion engine intake valve stem and guide, a washer is provided. circular felt 1 of suitable diameter to cover the outer end of the valve guide and of a thickness of 3/16 inch (4.8 mm) for example. On the one hand, there can be a central boss 2 integral with the washer and having half or a third of the diameter of the body and a thickness of 1/8 inch (3.2 mm) for example. On the other side of the washer there may be a circular recess 3 intended to fit over the top of the engine valve guide.

   This disc 1 is pierced with an axial central bore 4 of suitable diameter to fit closely on the valve stem with which it is to be used. As shown in figure 1, the bore 4 of this disc 1 forms an interference fit on the valve stem 5 and the recess 3 fits exactly on the upper part of the valve guide 6.



   To maintain the felt washer 1 in its active position, a retaining device is provided which, in one embodiment shown in Figures 1 and 5, comprises a stamped metal ring 7 provided with two radial and diametrically opposed tabs 8. The center hole of the ring 7 encircles the valve stem 5 and is large enough to fit around the boss 2 so that the ring rests on the upper surface of the body 1 of the felt washer.



   To mount the shutter device described above, remove the valve spring retainer cap 9 from the valve stem and lift the valve spring o Place the felt washer 1 on the valve stem so that it presses the head of the valve guide, with the boss facing up o The metal ring 7 is placed over the felt washer with the tabs 8 facing down against the outer wall of the valve guide and the free ends facing the 'outside to form hooks radially projecting the foot of the valve guide (Figure 1).

   Replace the valve spring so that it rests on the outwardly facing ends of the hooks of the tabs 8, keeping the retainer firmly applied to the felt washer and replace the retainer cap 9 of the valve spring. to keep the spring compressed so that the felt washer is thus pressed into its sealing position on the head of the valve guide. You can fold or cut the pieces of the legs

 <Desc / Clms Page number 3>

 that protrude.



   If desired, a small spring washer (not shown) can be placed between the felt washer and its retaining ring. The sealing device described above can be used on the exhaust valve guide as well as on the intake valve guide. Because of the temperature of the exhaust valve, the felt washer can be replaced by a washer of another material, for example asbestos.



   In a variant of the invention, the tabs 8 of the retaining ring can be shorter and stiffer and have the characteristics of a leaf spring. In this case, when the retaining ring is placed above the felt washer, the tabs or protrusions (which are allowed to protrude radially instead of being folded back around the valve guide) are inserted below an adjacent coil. of the valve spring slightly below the level of the valve guide head. It is clear that when the valve spring is finally put in place, the tabs or protrusions are slightly bent and thanks to their elasticity they always ensure that the sealing washer is held against the head of the valve guide under the action of the valve. spring.



   Figures 6 to 12 show variants of the sealing device which can be used according to the invention.



   In the arrangement shown in Figure 6, the felt washer and its retaining ring are substantially the same as those shown in Figures 1 to 5 except that the tabs 8 are shorter and are held firmly against the valve guide 6 by a coil spring 10 which holds the retainer firmly in place so as to secure the washer on top of the valve guide.



   Figures 7 and 8 show variations of the retainer which can be used. In FIG. 7, the tabs 8 are stamped with T-shaped ends 11 and when these tabs 8 are folded back, the legs of the T-pieces are bent to conform to the outer surface of the valve guide. Spring steel is used for this retainer so that the legs 8 and the curved arms of the T-pieces firmly grip the valve guide like a spring and thus hold the ring 7 and the washer below it. .

   In the retainer form shown in Figure 8, also of spring steel, the arms of the T-piece of Figure 7 are omitted but the tabs 8 are bent inward to provide adequate grip.
In yet another variant of the invention shown in Figure 9, the felt washer 12 may be hemispherical while remaining moreover substantially the same as that shown in Figures 2 to 4 and it may be held in place by a coil spring 13, the upper turns of which form a hemispherical cap intended to receive the washer 12 while the lower turns are brought together to take hold on the valve guide 6.



   An alternative retainer is shown in Figure 10 and includes a cap 14 with opposed tabs 15 attached to a ring. foot 16. The cap 14 is shown here hemispherical to receive the washer 12 shown in. Figure 9, but it can be annular, as in Figures 1 and 5 to receive a washer of the type shown in Figures 2 to 4. The ring 16 is pulled down by the lower coil of the valve spring, substantially the same way as the end hooks of the legs 8 in Figure 1.

   Alternatively, the tabs 15 can join the outer edge of the ring 16 and in either case .. the ring can be forced over the conical part of the valve guide and if necessary, folded back against. him to squeeze hard. In all these forms of retainer, one can provide a single tab 15 or more than two legs, preferably equidistant, instead of the two legs shown in Figure 10.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In yet another variant of the invention, the sealing washer, whether it is hemispherical as in FIG. 9 or a disc as in FIGS. 2 to 4, can be held by a cap or a washer (for example similar to the washer 16 of figure 10) held below the valve spring.



   In another variant of the invention, the seal retainer may be in the form of a conical or concave spring wire spiral shaped to receive a felt washer in the cone and be provided with radial tabs spaced around the coil. lower part of the spiral, these legs can be wire of the same diameter (and form part of the spiral) or if desired of larger diameter. These radial tabs engage the lower coil or an intermediate coil of the valve spring to hold the retainer and seal firmly in their active positions.



   In modern high speed engines, it has been found that valve springs strong enough to meet the requirements are unable to keep up with the very high frequency of valve travel, resulting in the spring sometimes remaining compressed after the valve has been released from the action of the cam, so that the valve is free in the guide and does not close properly. In order to remedy this defect, the natural frequency of the valve spring can be damped and the seal retainer according to this invention can advantageously be modified to achieve this goal.

   A so modified form of the invention is shown in Figure 11 which shows a retainer substantially the same as that shown in Figures 1 to 5, except that the legs 8 are longer and are bent outwardly to form angled sections 17 which press lightly on the inner surfaces of the valve spring coils which results in damping them.

   Although such a retainer can be used with washers like the one shown in Figures 1-4 or Figure 9, it is preferable to stuff the spaces between the bent portions 17 and the valve guide with an elastic material which can be a felt cylinder separated from the sealing washer and threaded over the valve guide or, preferably, cylindrical side walls 18 integral with the washer 1, as shown in figure 12, suitably shaped to fit. 'fit in the elbows 17 of the legs.



   In all embodiments of the invention, the felt washer can be replaced by a washer of another suitable material, for example a synthetic resin, such as the so-called polyvinyl chloride resin (Neoprene) In a variant of the invention, the retainer can be omitted because synthetic resins can have elasticity and the washer itself may be provided with radial tabs forming an integral part of the rcndelle and engaging the valve spring to hold the washer. Synthetic resins are not seriously affected by oil or reasonably high temperatures and therefore are advantageous when the exhaust valve guide leaks oil, which in addition to gases is retained by the gasket conforming to the specification. 'invention.



   In yet another embodiment of the invention, the washer retainer may have the form of a cap or cap provided with two extensible lateral springs, for example coil springs which are provided at their free ends with hooks or other attachment system to the valve spring. This form of the invention provides for an increase in pressure on the sealing washer in all positions of the valve and at all degrees of compression of the valve spring.



   It is apparent from the above description that in all embodiments of the invention, the retainer extends downward on the sides of the valve guide and does not take up space between the top of the valve guide. valve and valve spring retainer cap 9.



  In addition, it should be noted that the washer retainer is held strongly against a rigid surface, for example the foot or sides of the valve guide and therefore substantially provides a constant pressure to maintain the washer in the sealing position. It is a character

 <Desc / Clms Page number 5>

 important teristic of the invention.



   The above description clearly shows that the invention provides a simple and inexpensive means of sealing a valve guide as used in an internal combustion engine, compressor or the like and that not only this means is substantially suitable for all types of internal combustion engine valves and the like, but takes no appreciable place between the valve guide head and the valve spring retainer cap. It is understood, however, that the invention is not limited to the details and embodiments described above, but that modifications can be made to it to satisfy the requirements and the conditions encountered, without in any way departing from the scope of the invention. 'invention.



    CLAIMS.



   1. Sealing device for a valve guide, characterized in that it comprises a washer of felt or other suitable elastic material fitted with an interference fit on the valve stem and a device for keeping the washer strongly pressed against the head of the valve. valve guide in order to close the gap around the valve stem.



   2. Sealing device according to claim 1, characterized in that it comprises a device for retaining the washer, engaging the latter and extending along the surfaces of the outer wall of the valve guide.



   3. Sealing device according to claim 2, characterized in that it comprises a ring or cap for holding the washer and one or more tabs extending from the ring or cap along the walls of the valve guide.



   4. Sealing device according to claim 3, characterized in that the end of each tab is engaged below the lower coil or an intermediate coil of the coil spring of the valve.


    

Claims (1)

5. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 2 ou 3, caractérisé en ce qu'il comporte des pattes élastiques pressées contre les parois du guide de soupape. 5. Sealing device according to claim 2 or 3, characterized in that it comprises elastic tabs pressed against the walls of the valve guide. 6. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 5, caractérisé en ce qu'il comprend un ressort à boudin entourant le guide de soupape et les pattes adjacentes et destiné à serrer les pattes à frottement dur sur les parois du guide de soupape. 6. Sealing device according to claim 5, characterized in that it comprises a coil spring surrounding the valve guide and the adjacent tabs and intended to clamp the tabs with hard friction on the walls of the valve guide. 7. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 5, caractérisé en ce que les pattes sont en acier à ressort et elles ont une forme leur donnant une forte prise naturelle sur les parois du guide de soupape. 7. Sealing device according to claim 5, characterized in that the tabs are made of spring steel and they have a shape giving them a strong natural grip on the walls of the valve guide. 8. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 3, caractérisé en ce que la ou les patttes se terminent à l'extrémité opposée à l'anneau ou chapeau de retenue de la rondelle par un anneau destiné à se placer en-dessous du ressort de soupape ou à être forcé sur le guide de soupape. 8. Sealing device according to claim 3, characterized in that the tab or tabs terminate at the end opposite the ring or cap retaining the washer by a ring intended to be placed below the spring of valve or to be forced onto the valve guide. 9. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que le dispositif de retenue de la rondelle comprend un ressort enroulé dont une extrémité se place au-dessus de la rondelle et dont une partie de l'enroulement enserre fortement le guide de soupape. 9. Sealing device according to claim 1 or 2, characterized in that the washer retaining device comprises a wound spring, one end of which is placed above the washer and of which a part of the winding strongly encloses the valve guide. 10. Dispositif d'étanchéité suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la rondelle possède un creux destiné à s'adapter sur le dessus du guide de soupape. 10. Sealing device according to any one of the preceding claims, characterized in that the washer has a recess intended to fit over the top of the valve guide. 11. Dispositif d'étanchéité suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que la rondelle a la forme d'un disque pourvu d'un côté d'un bossage vers le haut. <Desc/Clms Page number 6> 11. Sealing device according to any one of the preceding claims, characterized in that the washer has the shape of a disc provided on one side with an upward projection. <Desc / Clms Page number 6> 12. Dispositif d'étanchéité suivant l'une des revendications 1 à 9, caractérisé en ce que la rondelle est hémisphérique. 12. Sealing device according to one of claims 1 to 9, characterized in that the washer is hemispherical. 13. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 3 ou l'une des revendications y rattachées, caractérisé en ce que les pattes du rétenteur de rondelle sont coudées vers l'extérieur sur une partie de leur longueur pour appuyer légèrement contre le ressort de soupape. 13. Sealing device according to claim 3 or one of the claims attached thereto, characterized in that the tabs of the washer retainer are bent outwardly over part of their length to press lightly against the valve spring. 14. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 13, caractérisé en ce qu'une matière de bourrage est insérée entre les parties coudées des pattes et les parois du guide de soupape. 14. Sealing device according to claim 13, characterized in that a packing material is inserted between the bent portions of the tabs and the walls of the valve guide. 15. Dispositif d'étanchéité suivant la revendication 13 ou 14, caractérisé en ce que la rondelle fait corps avec un cylindre ou jupe destiné à remplir l'espace entre les parties coudées des pattes et les parois du guide de soupape. 15. Sealing device according to claim 13 or 14, characterized in that the washer is integral with a cylinder or skirt intended to fill the space between the bent portions of the tabs and the walls of the valve guide. 16. Dispositif d'étanchéité pour guide de soupape, en substance comme décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 16. Sealing device for valve guide, substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE520031D BE520031A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE520031A true BE520031A (en)

Family

ID=156061

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE520031D BE520031A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE520031A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1005345A4 (en) Clamp balance.
BE1005346A5 (en) Improved hose clamp.
FR2922455A1 (en) SYRINGE DEVICE COMPRISING A SINGING BODY AND A SUPPORT SLEEVE.
FR2728017A1 (en) JOINT ASSEMBLY FOR VALVE STEM AND METHOD OF MANUFACTURING
FR2906864A1 (en) Clamping system for sealed connection of e.g. exhaust gas tubes, has washer with sealed portion arranged between sealing surfaces of respective tubes, and cylindrical return axially extending from and connected to inner edge of portion
FR3003893A1 (en) TURBINE DAWN
FR2706565A1 (en) Seal for rotating shaft.
EP0724106B1 (en) Pipe clamp
FR2905139A1 (en) Turbomachine rotor blade for compressor of e.g. turboprop, has stop whose central portion includes thickness in direction perpendicular to end surface that is less than that of ends of stop
EP1181477B1 (en) Device for sealed connection between two smooth tubes
FR2948725A1 (en) ANTI-WEAR DEVICE FOR A TURBOMACHINE ROTOR
CH650321A5 (en) ANNULAR SHUTTER BLOCK FOR WELLBORE AND SHUTTER.
CH496908A (en) Radial needle roller bearing
FR2472105A1 (en) BEARING FOR LINEAR MOVEMENTS OF A TREE
EP2299089A1 (en) Device for sealing a roughly cylindrical opening
BE520031A (en)
FR2540213A1 (en) DEVICE FOR SEALING A ROTARY SHAFT, ROTARY SHAFT ASSEMBLY EQUIPPED WITH SAID DEVICE, AND TURBOCHARGER COMPRISING THE ROTOR HAVING THE SAME
FR2889286A1 (en) STRUCTURE FOR MAINTAINING A FLEXIBLE PIPE CLAMP
CH650834A5 (en) SHUTTER BLOCK AND ANNULAR SHUTTER FOR WELLS.
CA2577502C (en) Turbine engine rotor wheel
WO2003033937A1 (en) Damping double flywheel in particular for motor vehicle
FR2760989A1 (en) APPARATUS FOR AUTOMATIC MOUNTING OF HALF JAWS ONTO A VALVE
FR2483043A1 (en) SEALING DEVICE FOR MOUNTING TUBES IN A TUBULAR PLATE
CA2091026A1 (en) Turning joint for hydraulic circuit
FR2665503A1 (en) Retention valve for circuits for circulating fluids under pressure