<Desc/Clms Page number 1>
Procédé et appareil pour la préparation de fourrage.
Cette invention se rapporte à un procédé et un appareil perfectionnés pour le traitement de l'herbe et des plantes fourra- gères qui doivent être emmagasinés dans des silos pour former une réserve de fourrage destiné au bétail, ainsi que le traitement de la paille pour l'amendement des terres. De préférence, l'herbe ou autre fourrage analogue se trouve à l'état frais ou vert car suivant la présente invention son traitement dans cet état permet de retirer le maximum de nourriture du fourrage traité mis en silo.
En vue d'obtenir le maximum d'effet nutritif des produits ensilés formés d'herbe et de plantes coupées, etc. emma- gasinées, il est nécessaire de comprimer l'herbe etc. pour en exprimer le jus afin de s'en servir comme agent de conservation mais sans réduire toutefois l'herbe ou les plantes en très courtes longueurs, car il est recommandable d'éviter que l'herbe, etc., soit subdivisées en petits brins ou particules. Par exemple, lors-
<Desc/Clms Page number 2>
qu'on emploiede l'herbe fraîchement coupée, la longueur des brins d'herbe,etc., doit être aussi grande que possible dans des limites raisonnables et en même temps l'herbe, etc. doit être écrasée juste assez pour en dégager le jus, comme il a été dit précédemment.
Le tassement de l'herbe, etc. par rou- lage ou damage de la manière ordinaire est sujet à caution, car il est difficile de maintenir une répartition uniforme de l'herbe etc. pendant l'écrasement au moyen d'un dispositif à rouler ou à damer ; enoutre, l'opération serait beaucoup trop lente et le dispositif trop encombrant pour justifier la dépense que cela entraînerait dans la préparation du fourrage ensilé.
Compte tenu de ce qui précède, la présente invention a pour but de créer un procédé et un dispositif pour traiter de l'herbe, des plantes, etc. de manière qu'elles conservent le maximum d'éléments nutritifs lorsqu'elles sont ensilées et gardent individuellement une longueur suffisante pour que le bétail puisse digérer le fourrage après ample rumination.
Un autre but de l'invention est de briser le tégument lisse de la paille de manière à lacérer la paille et la mettre dans un état propre à l'amendement des terres auxquelles on l'in- corpore.
La présente invention est essentiellement caractérisée en ce que l'écrasement de l'herbe ou des plantes fourragères est effectué en les projetant à une vitesse élevée contre une pièce d'impact à mouvement de rotation rapide présentant une surface ef- fective ou opérante qui, par suite de la vitesse relative de l'hèle ou des plantes qui y sont projetées ainsi que de la vitesse et du sens de rotation sur la pièce d'impact provoque un écrasement des éléments individuels de l'herbe ou des plantes ayant pour effet de supprimer l'élasticité normale et inhérente de ces éléments et de léser ou détruire leurs cellules de manière à en dégager le jus.
L'appareil servant à réaliser la présente invention est destiné à être actionné à une vitesse élevée au moyen de toute source d'énergie dont on dispose, par exemple au moyen du volant ou d'une poulie d'un tracteur agricole par l'inter-
<Desc/Clms Page number 3>
médiaire d'une transmission à courroie passant sur des poulies' qui actionnent une paire d'arbres, dont l'un porte un rotor à ailettes genre ventilateur sur un axe s'étendant pratiquement dans le sens de l'avancement de la matière non traitée qui y est amenée, de telle sorte que le rotor à ailettes ou genre ventilateur agisse comme un ventilateur pour donner une grande vitesse d'avancement à la matière et, par suite de son contact avec celle-ci, la projeter aussi contre une pièce d'impact montée sur l'autre ambre, la périphérie de cette pièce d'impact étant garnie de dentelures,
dents ou nervures pour exercer une action d'abrasion, d'écrasement ou de martelage sur l'herbe, les plantes, etc., l'appareil comportant une sortie par laquelle la matière traitée quitte la pièce d'impact.
Cette sortie peut être pourvue d'un système d'éléments tubulaires dirigé verticalement pour former un conduit de dé- charge se terminant à son extrémité supérieure par une pièce d'extrémité recourbée latéralement.
Afin de bien faire comprendre l'invention, on en dé- crira ci-après une forme d'exécution avec référence aux dessins annexés, dans lesquels:
Fig. 1 est une vue en plan de l'appareil dont une partie est arrachée.
Fig. 2 est une élévation de face montrant ouvert le couvercle avant normalement fermé de l'appareil, et
Fig. 3 montre à plus petite échelle l'appareil et un conduit de décharge qui y est fixé.
L'appareil représenté est du type transportable et comporte un châssis 1 monté sur un essieu 2 qui porte une paire de roues 3, ce châssis étant pourvu d'un système triangulé d'at- telage 4 muni d'une manille 5 pour la barre d' attelage. Sur le châssis est monté un carter 6 comportant une partie latérale 6a et un fond 6b en forme de portion de cylindre enveloppant par- tiellement un organe générateur de courant d'air affectant la
<Desc/Clms Page number 4>
forme d'un disque 7 à deux ou plusieurs palettes symétriques 7a relativement perpendiculaires au disque, et un ou plusieurs disques 8 comportant desbattoirs périphériques 9 faisant corps avec eux et pliés vers l'extérieur et vers l'intérieur, dont chacun est fendu radialement pour former des griffes 9a et 9b dirigées vers l'extérieur et vers l'intérieur.
Le disque 7 est monté sur un arbre horizontal 10 et le ou les disques 8 sont montés sur un autre arbre horizontal 11, la stabilité nécessaire ou l'alignement exact des deux arbres étant assuré par leur montage dans deux paires de paliers, les paliers de l'arbre 10 étant désignés par les chiffres de référence 12 et 13, et ceux de l'arbre 11 par les chiffres de référence 14 et 15, les dif- férents paliers étant montés dans des porte-paliers 16 bou- lonnés aux membrures transversales 17 du châssis 1. Ce montage des paliers offre un grand avantage au point de vue des vi- tesses très élevées auxquelles les deux arbres sont actionnés et du fait que normalement l'appareil doit être employé sur des terrains très irréguliers tels que les terrains de culture.
L'arbre 11 porte un volant 11a qui équilibre dans une certaine mesure le poids des disques 8 et contribue à obtenir une rotation sans à-coups aux vitesses élevées.
L'arbre 11 est de préférence actionné à une plus grande vitesse que l'arbre 10, la liaison entre les deux arbres étant assurée par des poulies à gorges 18 et 19 montées sur les arbres 10 et 11, respectivement, et des courroies 20, la poulie 18 ayant un diamètre plus grand que la poulie 19, et l'arbre 10 étant actionné par une source d'énergie appropriée telle que par exemple un tracteur agricole, par l'intermédiaire d'une courroie passant sur une poulie 21 fixée à l'extrémité externe de l'arbre.
Le train d'attelage 4 constitue un moyen convenable de manipuler l'appareil à roues, et pour fixer le châssis à peu près horizontalement et fermement sur le terrain choisi
<Desc/Clms Page number 5>
on enfonce une béquille pointue 22 dans le sol et on la bloque par un boulon à ailettes 23 dans une douille 24 située dans l'angle du sommet du train d'attelage 4.
Les arbres 10 et 11 et leurs paliers sont, à l'exception de parties de faible longueur qui dépassent les paliers externes 12, et 14, enfermés à l'intérieur d'un carter 25, et la face avant du carter 6 est normalement fermée par un couvercle 26 articulé en 27 au sommet du carter et qu'on peut fixer dans la position de fermeture au moyen de boulons articulés 28 qu'on engage dans des oreilles 29 ménagées sur le périmètre du couvercle.
Le couvercle 26 présente une ouverture circulaire 30 par où l'herbe ou l'équivalent peut être amenée pour ainsi dire axialement contre le disque 7, de telle façon que la palette ra- diale 7a, par suite de la très grande vitesse de rotation du dis- -que fait tournoyer l'herbe ou l'équivalent le long d'une chicane inclinée 31 contre la périphérie du groupe de disques de battage 8.
Les disques 7 et 8 tournent dans le sens des aiguilles d'une mon- tre si on les regarde en se plaçant devant la machine comme c'est indiqué par Les flèches sur la Fig. 1, et l'herbe est soumise à une violente action de battage et d'écrasement par les griffes 9b tournant à une vitesse élevée, lorsqu'elle passe de la chicane 31 sur un prolongement arqué 3 la de la chicane disposé sous le disque 8, la matière traitée étant alors projetée à une vitesse élevée dans l'extrémité inférieure tronconique 32 d'un conduit de décharge dont on peut faire varier la hauteur à volonté au moyen de tubes de rallonge 33 (voir Fig. 3) pourvus d'un coude d'échappement en surplomb 34 dont la forme et la direction sont choisies de façon à décharger la matière traitée au sommet d'un silo.
La configuration des palettes radiales 7a sur le dis- que 7 est de préférence celle représentée sur la Fig. 1, où l'on voit qu'elles présentent une forme sensiblement triangulaire dont le plan est perpendiculaire au disque 7, les grands côtés ou n
<Desc/Clms Page number 6>
bases des triangles coïncidant avec la périphérie du disque 7.
On a trouvé que cette disposition des palettes est très efficace pour provoquer un tirage induit capable d'aspirer l'herbe mon traitée ou l'équivalent à une vitesse élevée dans le carter 6 et de projeter aussi l'herbe à une grande vitesse sur les dis- ques rotatifs 8. L'herbe peut être guidée dans l'ouverture 30 par un guide en forme de cuiller 30a fixé autour de la moitié inférieure environ de l'ouverture.
Le guide constitué par la chicane plate 31 et son pro- longement recourbé 31a peut être réglé par rapport aux deux disques 7 et 8, autour d'une charnière 35 portée partiellement par une plaque ou oreille d'ancrage 36 soudée au fond du carter 6, le guide étant bloqué dans la position choisie au moyen d'une broche pourvue d'un écrou 37 et qu'on engage dans une rainure d'une aile 38 soudée perpendiculairement à la chicane d'où elle s'étend de haut en bas, toute tendance du prolongement recourbé 31a à vibrer contre le carter 6 étant empêchée par une vis 39 vissée à travers un renflement du carter fermement contre l'ex- trémité libre du prolongement recourbé 31a, de manière à assu- jettir cette pièce dans une position fermement établie.
Entre les disques 7 et 8 se trouve une cloison descen- dante 40 fixée en travers de l'espace interne du carter 6 pour contribuer à maintenir le parcours de la matière traitée dans la direction voulue à l'intérieur de l'espace entourant le disque 8 et régler aussi l'avancement de la matière du disposi- tif formant ventilateur constitué par le disque 7 avec ses pa- lettes 7a. Cette cloison 40 peut être une pièce fixe, mais, si on le désire, elle peut aussi porter un prolongement coulis- sant de manière à faire varier sa surface utile.
Bien que dans la disposition représentée l'herbe soit amenée directement dans l'ouverture 40, on peut monter sur un prolongement antérieur de l'arbre 11 un autre ventilateur quelque peu semblable au ventilateur formé par le disque 7 et ses palettes A
<Desc/Clms Page number 7>
7a. et entouré partiellement d'une coiffe curviligne d'où l'herbe peut être retirée par l'aspiration de ce ventilateur auxiliaire et projetée de la coiffe latéralement dans un réflecteur en forme de -quart de cylindre ou de sphère qui remplace le guide en forme de cuiller 30a mentionné précédemment.
Le disque-ventilateur 7 tournant à grande vitesse a non seulement pour effet de projeter le fourrage contre les disques 8 par l'action mécanique des palettes, mais aussi de créer un courant d'air qui, appuyé par la réaction de la paroi d'extrémité courbée 6a, projette le fourrage à grande vitesse contre les disques 8 dans une direction complémentaire à celle du refoulement provoqué par les disques tournants 8.
Lorsqu'on utilise la machine conforme à l'invention pour briser de la paille, elle lacère le tégument ou revêtement extérieur lisse de la paille de façon à mettre celle-ci en état de bien se comporter dans les terres à amender auxquelles on l'incorpore.
REVENDICATIONS.
1.- Procédé pour-le traitement des plantes fourragères en vue de leur ensilage ou d'autres utilisations, consistant à sou- mettre le fourrage à une violente action d'impact en l'amenant à une grande vitesse contre une pièce d'impact tournant à une vi- tesse élevée.
2. - Procédé pour traiter du fourrage vert fraîchement coupé; consistant à le soumettre à un écrasement partiel de manier- à détruire les cellules de la plante et arracher ses fibres les unes des autres (sans diviser le fourrage en de petites particules, de manière à enlever l'élasticité des différentes parties des plan tes en chassant les plantes non traitées à une vitesse élevée contre un organe de battage tournant à grande vitesse et présen- tant des griffes périphériques, dans une direction appropriée et -le long d'un espace délimité entourant l'organe rotatif, et à envoyer la matière dans un récipient d'emmagasinement ou un silo.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
Method and apparatus for the preparation of fodder.
This invention relates to an improved method and apparatus for the treatment of grass and forage plants which are to be stored in silos to form a stock of fodder for livestock, as well as the treatment of straw for the purpose of silos. 'land amendment. Preferably, the grass or other similar fodder is in the fresh or green state because according to the present invention its treatment in this state makes it possible to remove the maximum amount of food from the treated fodder placed in silo.
In order to obtain the maximum nutritional effect from silage products formed from grass and cut plants, etc. stored, it is necessary to compress the grass etc. to express the juice in order to use it as a preservative but without reducing the grass or plants to very short lengths, as it is advisable to avoid that the grass, etc., is subdivided into small strands or particles. For example, when
<Desc / Clms Page number 2>
when fresh cut grass is used, the length of the blades of grass, etc., should be as long as possible within reason and at the same time the grass, etc. should be crushed just enough to release the juice, as previously said.
Compaction of grass, etc. by rolling or tamping in the ordinary way is questionable, as it is difficult to maintain an even distribution of grass etc. during crushing by means of a rolling or tamping device; in addition, the operation would be much too slow and the device too cumbersome to justify the expense that this would entail in the preparation of the silage.
In view of the above, the present invention aims to provide a method and a device for treating grass, plants, etc. in such a way that they retain the maximum of nutrients when ensiled and individually retain sufficient length for the cattle to digest the forage after ample rumination.
Another object of the invention is to break the smooth tegument of the straw so as to lacerate the straw and put it in a condition suitable for the amendment of the soil in which it is incorporated.
The present invention is essentially characterized in that the crushing of grass or fodder plants is effected by throwing them at high speed against an impact piece with rapid rotational movement having an effective or operating surface which, as a result of the relative speed of the helix or plants thrown into it as well as the speed and direction of rotation on the impact piece causes a crushing of the individual elements of the grass or plants having the effect of remove the normal and inherent elasticity of these elements and damage or destroy their cells so as to release the juice.
The apparatus for carrying out the present invention is intended to be actuated at a high speed by means of any power source available, for example by means of the flywheel or of a pulley of an agricultural tractor by the inter -
<Desc / Clms Page number 3>
medial of a belt transmission passing over pulleys which actuate a pair of shafts, one of which carries a fan-like finned rotor on an axis extending substantially in the direction of the advance of the untreated material which is brought there, so that the finned rotor or fan-type acts as a fan to give a high speed of advance to the material and, as a result of its contact therewith, also to throw it against a workpiece. 'impact mounted on the other amber, the periphery of this impact piece being lined with serrations,
teeth or ribs for exerting an abrasion, crushing or hammering action on grass, plants, etc., the apparatus having an outlet through which the treated material leaves the impact piece.
This outlet can be provided with a system of tubular elements directed vertically to form a discharge duct terminating at its upper end by an end piece curved laterally.
In order to make the invention fully understood, an embodiment thereof will be described below with reference to the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is a plan view of the apparatus, part of which is cut away.
Fig. 2 is a front elevation showing the normally closed front cover of the apparatus open, and
Fig. 3 shows on a smaller scale the device and a discharge duct attached to it.
The apparatus shown is of the transportable type and comprises a frame 1 mounted on an axle 2 which carries a pair of wheels 3, this frame being provided with a triangulated coupling system 4 provided with a shackle 5 for the bar. hitch. On the frame is mounted a casing 6 comprising a lateral part 6a and a bottom 6b in the form of a portion of a cylinder partially enveloping an air current generating member affecting the air flow.
<Desc / Clms Page number 4>
form of a disc 7 with two or more symmetrical vanes 7a relatively perpendicular to the disc, and one or more discs 8 comprising peripheral beaters 9 integral with them and bent outward and inward, each of which is radially split to form claws 9a and 9b directed outwards and inwards.
The disc 7 is mounted on a horizontal shaft 10 and the disc or discs 8 are mounted on another horizontal shaft 11, the necessary stability or the exact alignment of the two shafts being ensured by their mounting in two pairs of bearings, the bearings of the shaft 10 being designated by the reference numerals 12 and 13, and those of the shaft 11 by the reference numerals 14 and 15, the various bearings being mounted in bearing holders 16 bolted to the transverse members 17 of the frame 1. This mounting of the bearings offers a great advantage from the point of view of the very high speeds at which the two shafts are actuated and the fact that normally the device must be used on very irregular grounds such as culture.
The shaft 11 carries a flywheel 11a which to some extent balances the weight of the discs 8 and helps to achieve smooth rotation at high speeds.
The shaft 11 is preferably operated at a higher speed than the shaft 10, the connection between the two shafts being ensured by grooved pulleys 18 and 19 mounted on the shafts 10 and 11, respectively, and belts 20, the pulley 18 having a diameter larger than the pulley 19, and the shaft 10 being actuated by a suitable energy source such as for example an agricultural tractor, by means of a belt passing over a pulley 21 fixed to the outer end of the shaft.
The coupling train 4 constitutes a suitable means of handling the wheeled apparatus, and for fixing the frame more or less horizontally and firmly on the chosen terrain.
<Desc / Clms Page number 5>
a pointed stand 22 is driven into the ground and locked by a wing bolt 23 in a socket 24 located in the corner of the top of the coupling train 4.
The shafts 10 and 11 and their bearings are, with the exception of parts of short length which protrude from the outer bearings 12, and 14, enclosed within a housing 25, and the front face of the housing 6 is normally closed. by a cover 26 articulated at 27 at the top of the housing and which can be fixed in the closed position by means of articulated bolts 28 which are engaged in lugs 29 formed on the perimeter of the cover.
The cover 26 has a circular opening 30 through which the grass or the like can be brought, so to speak axially against the disc 7, so that the radial vane 7a, owing to the very high speed of rotation of the disc spins the grass or the like along an inclined baffle 31 against the periphery of the threshing disc group 8.
The discs 7 and 8 rotate clockwise when viewed from the front of the machine as indicated by the arrows in Fig. 1, and the grass is subjected to a violent threshing and crushing action by the claws 9b rotating at a high speed, when it passes from the baffle 31 on an arcuate extension 3 la of the baffle placed under the disc 8 , the treated material then being projected at a high speed into the frustoconical lower end 32 of a discharge duct, the height of which can be varied at will by means of extension tubes 33 (see Fig. 3) provided with a overhanging exhaust elbow 34 the shape and direction of which are chosen so as to discharge the processed material at the top of a silo.
The configuration of the radial vanes 7a on the disc 7 is preferably that shown in FIG. 1, where it can be seen that they have a substantially triangular shape, the plane of which is perpendicular to the disc 7, the long sides or n
<Desc / Clms Page number 6>
bases of triangles coinciding with the periphery of the disc 7.
This arrangement of the paddles has been found to be very effective in causing an induced draft capable of sucking the treated grass mon or the equivalent at high speed into the housing 6 and also throwing the grass at a high speed onto the grass. Rotary discs 8. The grass may be guided into opening 30 by a spoon-shaped guide 30a attached around about the lower half of the opening.
The guide formed by the flat baffle 31 and its curved extension 31a can be adjusted relative to the two discs 7 and 8, around a hinge 35 partially carried by an anchoring plate or lug 36 welded to the bottom of the casing 6 , the guide being blocked in the chosen position by means of a pin provided with a nut 37 and which is engaged in a groove of a wing 38 welded perpendicular to the baffle from which it extends from top to bottom , any tendency of the curved extension 31a to vibrate against the casing 6 being prevented by a screw 39 screwed through a bulge of the casing firmly against the free end of the curved extension 31a, so as to secure this part in a position firmly established.
Between the discs 7 and 8 is a descending partition 40 fixed across the internal space of the housing 6 to help maintain the path of the processed material in the desired direction within the space surrounding the disc. 8 and also adjust the progress of the material of the device forming the fan constituted by the disc 7 with its vanes 7a. This partition 40 can be a fixed part, but, if desired, it can also carry a sliding extension so as to vary its useful surface.
Although in the arrangement shown the grass is brought directly into the opening 40, it is possible to mount on a front extension of the shaft 11 another fan somewhat similar to the fan formed by the disc 7 and its vanes A
<Desc / Clms Page number 7>
7a. and partially surrounded by a curvilinear hood from which the grass can be removed by the suction of this auxiliary fan and projected from the hood laterally into a reflector in the form of a quarter cylinder or sphere which replaces the shaped guide of spoon 30a mentioned above.
The disc-fan 7 rotating at high speed not only has the effect of projecting the forage against the discs 8 by the mechanical action of the vanes, but also of creating a current of air which, supported by the reaction of the wall of curved end 6a, projects the forage at high speed against the discs 8 in a direction complementary to that of the discharge caused by the rotating discs 8.
When the machine according to the invention is used to break up straw, it lacerates the integument or smooth outer covering of the straw so as to put the latter in a condition to behave well in the soil to be amended to which it is made. incorporates.
CLAIMS.
1.- Process for the treatment of fodder plants with a view to their silage or other uses, consisting in subjecting the fodder to a violent impact action by bringing it at high speed against an impact piece running at high speed.
2. - Process for treating freshly cut green fodder; consisting in subjecting it to partial crushing in order to destroy the cells of the plant and tear its fibers from each other (without dividing the fodder into small particles, so as to remove the elasticity of the different parts of the plants in driving untreated plants at high speed against a high-speed rotating threshing device with peripheral claws, in a suitable direction and along a defined space surrounding the rotating member, and sending the material in a storage container or silo.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.