BE482020A - - Google Patents

Info

Publication number
BE482020A
BE482020A BE482020DA BE482020A BE 482020 A BE482020 A BE 482020A BE 482020D A BE482020D A BE 482020DA BE 482020 A BE482020 A BE 482020A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rollers
trough
belt
support member
series
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE482020A publication Critical patent/BE482020A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G39/00Rollers, e.g. drive rollers, or arrangements thereof incorporated in roller-ways or other types of mechanical conveyors 
    • B65G39/10Arrangements of rollers
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65GTRANSPORT OR STORAGE DEVICES, e.g. CONVEYORS FOR LOADING OR TIPPING, SHOP CONVEYOR SYSTEMS OR PNEUMATIC TUBE CONVEYORS
    • B65G39/00Rollers, e.g. drive rollers, or arrangements thereof incorporated in roller-ways or other types of mechanical conveyors 
    • B65G39/10Arrangements of rollers
    • B65G39/12Arrangements of rollers mounted on framework

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Rollers For Roller Conveyors For Transfer (AREA)
  • Structure Of Belt Conveyors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux organes de support de courroies transporteuses ". 



   La présente invention concerne des transporteurs du type à courroie sans fin en forme d'auge, dans lesquels l'organe de support de la courroie est du genre (désigné ci-après sous l'appellation de "genre décria') comprenant plusieurs séries de rouleaux libres disposés à intervalles le long du transporteur, chacune de ces séries de rouleaux comprennent plusieurs rouleaux libres montés sur des orga- nes de support libres, de façon que la courroie prenne la forme d'une auge, chaque rouleau étant porté par un arbre rigide. 



   On a proposé jusqu'à présent de nombreux agencements libres pour rouleaux d'une série de tels rouleaux ,dans lesquels agencements un rouleau central ou deux rouleaux 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 centraux pouvant tourner chacun autour d'un axe horizon- tal, de façon que la portion médiane de la courroie soit supportée horizontalement. 



   La présente invention a pour objet principal une disposition améliorée des rouleaux libres d'une série de tels rouleaux dans un transporteur du type décrit, cette nouvelle disposition assurant que la courroie en forme d'auge prenne sa courbure naturelle de façon plus précise qu'auparavant. 



   Suivant la présente invention, on a prévu dans ou pour un transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge, des organes de support de la courroie du genre décrit, caractérisés en ce qu'une série de rouleaux fous ou libres est constituée par un nombre pair de rou- leaux supérieur à deux, chaque rouleau étant porté par un arbre rigide, les axes de rotation de tous ces rouleaux formant un certain angle avec l'horizontale dans le but d'assurer que la portion de courroie supportée par la série de rouleaux prenne sa courbure naturelle, considérée suivant sa section transversale, de façon plus précise qu'auparavant dans un tel tiransporteur comprenant des organes de support de la courroie du genre décrit. 



   Plusieurs piédestaux ou consoles supportent avanta- geusement chacune des deux extrémités voisines d'une pai- re de rouleaux, de préférence, au moyen de paliers anti- friction. 



   Lorsque l'organe de support ne comprend que quatre rouleaux libres, deux piédestaux ou consoles seulement peuvent supporter les rouleaux. 



   Dans une forme de réalisation avantageuse, deux ar- bres , sur chacun desquels tourillonne un rouleau terminal de la série , ont chacun une extrémité seulement portée par un piédestal ou console et constituent chacun un arbre en porte-à-faux. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Une forme de réalisation de l'invention et des variantes de cette forme de réalisation sont représentées schématiquement et à titre d'exemple, sur les dessins ci-annexés, sur lesquels : 
La figure 1 est, après coupe partielle, une vue en élévation représentant une forme de transporteur à cour- roie sans fin du type en forme d'auge suivant l'inven- tion ; la Figure 2 est une vue détaillée représentant un palier de rouleau libre ou fou, à plus grande échelle que la Figure 1; la Figure 3 est une vue détaillée représentant en élévation, et partiellement en coupe un agencement modi- fié de montage des rouleaux libres;

   la Figure 4 est une vue en élévation latérale repré- sentant une autre forme de réalisation de transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant l'in- vention, et les Figures 5 et 6 sont des vues en élévation repré- sentant respectivement des variantes des formes de réali- sation montrées aux Figures 1 et 4. 



   Dans ces différentes figures, les mêmes notations de référence désignent les mêmes éléments . 



   Aux figures 1 et 2, un transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge comporte un châssis, désigné en général par)10, comprenant deux poutrelles longitu- dinales 12 et une plaque de base 14 portée par ces poutrelles. genre 
Un organe de support de courroie du décrit com- prend une série de quatre rouleaux fous ou libres 16,   17,   18 et 19, servant de support à une courroie 20 re- présentée en traits mixtes et un organe de support libre des rouleaux libres monté sur le châssis 10. Cet organe de support libre comprend trois piédestaux 22,23 et 24 fixés par des boulons 26 à la plaque de base   14   et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 présentant chacun à leur partie supérieure la forme de blocs de support d'arbres 28, 29 et 30.

   Comme les blocs terminaux. 28 et 30 des piédestaux terminaux 22 et   24        supportent de la même manière une paire de rouleaux libres correspondants, une description du mode de montage d'une paire de rouleaux suffira. 



   Les rouleaux 16 et 17 sont chacun montés, de façon à pouvoir tourner, dans deux paliers antifriction ayant la forme de paliers à billes 31 et 32, sur des arbres 34 et 36 respectivement, qui sont représentés sous forme de tubes mais peuvent être pleins, si on le désire . L'arbre 34 est fermé à son extrémité extérieure par un chapeau vissé 38. 



  Comme on le voit le plus clairement sur la Figure 2, une portion terminale de l'arbre 34 pénètre dans un trou formé en 40 dans le bloc 28 et y est fixé au moyen d'une vis de serrage   42.   Un disque à brides ou une rondelle   44   est placé entre le bloc 28 et le palier à billes voisin 32 et porte une bride   46   prenant appui contre l'anneau de roulement intérieur du palier à billes. Un disque à une brides ou/rondelle   48   est prévu à l'autre extrémité de l'ar- bre 34 et est maintenu en place par le chapeau 38. Un espa- ce annulaire 50 situé entre le rouleau libre 16 et l'axe 34 est rempli de lubrifiant, tel que de la graisse, dans un but de lubrification, les disques à brides ou ron- delles 44 et   48   empêchant son échappement.

   Le rouleau libre 17 est monté de façon à pouvoir tourner de la même manière que le rouleau 16, si ce n'est que les deux extrémités de son arbre 36 pénètrent dans les deux blocs 28 et 29, en sorte qu'aucun chapeau n'est nécessaire à une extrémité de l'arbre. 



   Les deux rouleaux libres 18 et 19 sont montés de façon à pouvoir tourner sur les piédestaux 23 et   24   de la façon qui vient d'être décrite pour les deux rouleaux libres 16 et 17. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On remarquera d'après ce qui précède que la série de rouleaux libres représentée à la Figure 1 est constituée d'un nombre pair de rouleaux supérieur à deux , l'axe de rotation des rouleaux, qui coïncide avec l'axe longitu- dinal de leur arbre, faisant un angle avec l'horizontale. 



  Ceci assure que la partie de la courroie 20 supportée par la série des quatre rouleaux prenne sa courbure naturelle,considérée suivant sa section transversale,de façon plus précise qu'auparavant, lorsque la courroie était supportée au centre par un rouleau central ou par deux rouleaux centraux pouvant tourner chacun autour d'un axe horizontal. 



   Dans la forme de réalisation représentée à la Figure 1, les deux piédestaux 22 et   24   supportent chacun deux extrémités voisines d'une paire de rouleaux, mais, si on le désire, le piédestal central 23 peut être supprimé et dans ce cas, seuls les peux piédestaux 22 et   24   supporte- ront respectivement la paire extérieure 16,17 et la paire extérieure 18, 19 de rouleaux. Dans cette forme de réali-   satign   modifiée l'extrémité non supportée de chaque arbre 36 est munie d'un chapeau semblable au chapeau 38 de l'ar- bre   34.   Dans cette forme de réalisation modifiée les ar- ont bres 34 et 36 seulement une extrémité supportée par un piédestal ou console et   constitue nt des   arbres en porte-à-faux. 



   La forme de réalisation représentée à la figure 3 diffère de celle représentée aux Figures 1 et 2 en ce sens que les arbres   34   et 36 tourillonnent dans des paliers ou roulements lisses pour les rouleaux libres 16 et 17 et non dans des paliers à billes. Dans cette forme de réa- lisation, on peut, en enlevant le chapeau 38, introduire du lubrifiant dans les arbres tubulaires 34 et 38, qui communiquent l'un avec l'autre dans le bloc 28 par l'inter- médiaire d'une conduite de lubrification 52 prévue dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ce bloc. Ce lubrifiant vient se placer sur les surfaces la de support des deux rouleaux 16 et 17 à/périphérie exté- rieure de leurs arbres . Des rondelles 54 sans brides peu- vent être placées entre le bloc 28 et les extrémités voisines des rouleaux libres. 



   La Figure   4   représente une forme de réalisation modi- fiée de transporteur en forme d'auge comprenant 6 rouleaux libres, dont quatre rouleaux 16, 17, 18 et 19, qui, sont placés et montés de façon analogue à celle décrite plus haut en se référant à la Figure 1, et deux rouleaux termi- naux additionnels 56 et 57 . L'organe supportant les rou- leaux ne comprend pas seulement les piédestaux 22,23 et 24, mais également deux piédestaux supplémentaires 58 et 
59 pour supporter les extrémités extérieures des arbres des rouleaux 16 et 19 respectivement, et également les arbres en porte-à-faux sur lesquels sont montés les rouleaux 56 et 57 au moyen de paliers lisses ou de paliers à billes. 



  Les deux rouleaux terminaux 56 et 57 ont une longueur plus grande que celle des rouleaux intermédiaires . De même, dans cette forme de réalisation , les rouleaux 17 et 18 ont une longueur moindre que celle des rouleaux 16 et 19. 



  La disposition esttelle que tous les rouleaux, qui sont tous inclinés sur l'horizontale, se terminent à peu près l'un contre l'autre, en sorte que,   lorsqutilsis ont   en servi- ce, ils font qu'une courroie appliquée sur eux s'incurve de façon concave suivant une direction transversale par rapport à sa longueur, de manière à prendre exactement la courbure ou forme naturelle de la courroie en section transversàle. 



   La figure 5 représente une forme de réalisation ana- logue à celle représentée sur la Figure 1, sauf que le piédestal central 23 est supprimé, et la Figure 6 repré- sente une forme de réalisation analogue à celle représentée sur la Figure 4 excepté que le piédestal central 23 est 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 supprimé. Dans les formes de réalisation modifiées représentées aux Figures 5 et 6, les arbres 36 représentés sur la Figure 1 constituent des arbres en porte-à-faux. 



   Diverses modifications peuvent être apportées aux détails de construction décrits ci-dessus sans sortir du domaine de l'invention. Par exemple, dann certains cas, plus de.6 rouleaux peuvent être prévus. De même, deux rouleaux inclinés peuvent être montés sur un arbre de forme angulaire appropriée commun à tous deux, lequel arbre est porté par un piédestal ou une console. 



   REVENDICATIONS ---------------- 
1. Organe de support de courroie du type décrit, à utiliser dans un transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge, caractérisé en ce qu'une série de rouleaux fous ou libres est constituée d'un nombre pair de   rouleaux supérieur   à deux, chaque rouleau étant porté par un arbre rigide, les axesde rotation de tous ces rou- leaux formant un angle avec l'horizontale, dans le but d'assurer que la partie de la courroie supportée par la série de rouleaux prenne sa courbure naturelle , considé- rée suivant sa section transversale, de façon plus exacte qu'auparavant dans un tel transporteur comprenant des or- courroie ganes de support de du genre décrit. 



   2. Organe de support de commande pour transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce plusieurs piédestaux ou conso- les supportent chacun deux extrémités voisines de deux arbres d'une paire de rouleaux, de préférence, au moyen de paliers anti-friction. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to the support members of conveyor belts".



   The present invention relates to conveyors of the trough-shaped endless belt type, in which the belt support member is of the type (hereinafter referred to as "decria type") comprising several series of free rollers arranged at intervals along the conveyor, each of these series of rollers comprises several free rollers mounted on free support members, so that the belt takes the form of a trough, each roller being carried by a shaft rigid.



   Hitherto many free arrangements for rollers of a series of such rollers have been proposed, in which arrangements one central roll or two rollers

 <Desc / Clms Page number 2>

 centers each capable of rotating about a horizontal axis, so that the middle portion of the belt is supported horizontally.



   The main object of the present invention is an improved arrangement of the free rollers of a series of such rollers in a conveyor of the type described, this new arrangement ensuring that the trough-shaped belt takes its natural curvature more precisely than before. .



   According to the present invention, there are provided in or for an endless belt conveyor of the trough-shaped type, belt support members of the kind described, characterized in that a series of idle or free rollers is formed. by an even number of rollers greater than two, each roller being carried by a rigid shaft, the axes of rotation of all these rollers forming a certain angle with the horizontal in order to ensure that the portion of belt supported by the series of rollers take their natural curvature, considered along its cross section, more precisely than before in such a puller comprising belt support members of the type described.



   Several pedestals or consoles advantageously support each of the two adjacent ends of a pair of rollers, preferably by means of anti-friction bearings.



   When the support member has only four free rollers, only two pedestals or consoles can support the rollers.



   In an advantageous embodiment, two shafts, on each of which a terminal roller of the series is journaled, each have one end only carried by a pedestal or bracket and each constitute a cantilever shaft.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   An embodiment of the invention and variants of this embodiment are shown schematically and by way of example, in the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is, partially in section, an elevational view showing one form of trough-shaped endless belt conveyor according to the invention; Figure 2 is a detailed view showing a free or idle roller bearing, on a larger scale than Figure 1; Figure 3 is a detailed view showing in elevation, and partially in section, a modified arrangement for mounting the idlers;

   Figure 4 is a side elevational view showing another embodiment of the trough-shaped endless belt conveyor according to the invention, and Figures 5 and 6 are elevational views shown. respectively sensing variants of the embodiments shown in Figures 1 and 4.



   In these different figures, the same reference notations designate the same elements.



   In Figures 1 and 2, a trough-shaped endless belt conveyor has a frame, generally designated 10, comprising two longitudinal joists 12 and a base plate 14 carried by these joists. kind
A belt support member of the described comprises a series of four idle or idle rollers 16, 17, 18 and 19, serving as a support for a belt 20 shown in phantom and a free support member of the idler rollers mounted. on the frame 10. This free support member comprises three pedestals 22, 23 and 24 fixed by bolts 26 to the base plate 14 and

 <Desc / Clms Page number 4>

 each having at their upper part the form of shaft support blocks 28, 29 and 30.

   Like terminal blocks. 28 and 30 of the terminal pedestals 22 and 24 likewise support a pair of corresponding idle rollers, a description of how to mount a pair of rollers will suffice.



   The rollers 16 and 17 are each mounted, so as to be able to turn, in two anti-friction bearings having the form of ball bearings 31 and 32, on shafts 34 and 36 respectively, which are shown in the form of tubes but may be solid, if desired. The shaft 34 is closed at its outer end by a screw cap 38.



  As most clearly seen in Figure 2, an end portion of shaft 34 penetrates a hole formed at 40 in block 28 and is secured there by means of a set screw 42. A flanged disc or a washer 44 is placed between the block 28 and the neighboring ball bearing 32 and carries a flange 46 bearing against the inner rolling ring of the ball bearing. A single flanged disc or washer 48 is provided at the other end of shaft 34 and is held in place by cap 38. An annular space 50 between free roller 16 and spindle 34 is filled with lubricant, such as grease, for the purpose of lubrication, the flanged discs or washers 44 and 48 preventing its escape.

   The free roller 17 is mounted so that it can rotate in the same way as the roller 16, except that the two ends of its shaft 36 enter the two blocks 28 and 29, so that no cap does not is needed at one end of the shaft.



   The two free rollers 18 and 19 are mounted so as to be able to rotate on the pedestals 23 and 24 in the way which has just been described for the two free rollers 16 and 17.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   It will be noted from the above that the series of free rollers shown in Figure 1 consists of an even number of rollers greater than two, the axis of rotation of the rollers, which coincides with the longitudinal axis of their tree, making an angle with the horizontal.



  This ensures that the part of the belt 20 supported by the series of four rollers assumes its natural curvature, viewed from its cross section, more precisely than before, when the belt was supported in the center by a central roller or by two rollers. central which can each rotate around a horizontal axis.



   In the embodiment shown in Figure 1, the two pedestals 22 and 24 each support two adjacent ends of a pair of rollers, but, if desired, the central pedestal 23 can be omitted and in this case only the The pedestals 22 and 24 will respectively support the outer pair 16,17 and the outer pair 18, 19 of rollers. In this modified embodiment the unsupported end of each shaft 36 is provided with a cap similar to the cap 38 of shaft 34. In this modified embodiment the shafts 34 and 36 only. one end supported by a pedestal or console and constitutes cantilever shafts.



   The embodiment shown in Figure 3 differs from that shown in Figures 1 and 2 in that the shafts 34 and 36 journal in bearings or plain bearings for the free rollers 16 and 17 and not in ball bearings. In this embodiment, it is possible, by removing the cap 38, to introduce lubricant into the tubular shafts 34 and 38, which communicate with each other in the block 28 via a lubrication line 52 provided in

 <Desc / Clms Page number 6>

 this block. This lubricant is placed on the support surfaces of the two rollers 16 and 17 at the outer periphery of their shafts. Washers 54 without flanges may be placed between block 28 and the adjacent ends of the idle rollers.



   Figure 4 shows a modified embodiment of a trough-shaped conveyor comprising 6 idle rollers, including four rollers 16, 17, 18 and 19, which are placed and mounted in a manner analogous to that described above with reference to FIG. referring to Figure 1, and two additional end rollers 56 and 57. The part supporting the rollers not only comprises the pedestals 22, 23 and 24, but also two additional pedestals 58 and
59 for supporting the outer ends of the shafts of the rollers 16 and 19 respectively, and also the cantilever shafts on which the rollers 56 and 57 are mounted by means of sliding bearings or ball bearings.



  The two end rollers 56 and 57 have a greater length than that of the intermediate rollers. Likewise, in this embodiment, the rollers 17 and 18 have a shorter length than that of the rollers 16 and 19.



  The arrangement is such that all the rollers, which are all inclined on the horizontal, terminate roughly against each other, so that, when they are in use, they cause a belt applied to them curves concavely in a direction transverse to its length, so as to take exactly the curvature or natural shape of the belt in cross section.



   Figure 5 shows an embodiment similar to that shown in Figure 1, except that the central pedestal 23 is omitted, and Figure 6 shows an embodiment similar to that shown in Figure 4 except that the central pedestal 23 east

 <Desc / Clms Page number 7>

 deleted. In the modified embodiments shown in Figures 5 and 6, the shafts 36 shown in Figure 1 constitute cantilever shafts.



   Various modifications can be made to the construction details described above without departing from the scope of the invention. For example, in some cases more than 6 rollers may be provided. Likewise, two inclined rollers can be mounted on a shaft of suitable angular shape common to both, which shaft is carried by a pedestal or a bracket.



   CLAIMS ----------------
1. Belt support member of the type described, for use in an endless belt conveyor of the trough-shaped type, characterized in that a series of idle or idle rollers consists of an even number of larger rollers. two, each roller being carried by a rigid shaft, the axes of rotation of all these rollers forming an angle with the horizontal, in order to ensure that the part of the belt supported by the series of rollers takes its curvature natural, considered from its cross section, more accurately than before in such a conveyor comprising support belts of the kind described.



   2. Control support member for an endless belt conveyor of the trough-shaped type according to claim 1, characterized in that several pedestals or consoles each support two adjacent ends of two shafts of a pair of rollers. , preferably by means of anti-friction bearings.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Organe de support de courroie pour transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant l'une ou l'autre des revendications 1 et 2 comprenant seulement quatre rouleaux fous ou libres, caractérisé en ce que seule- ment deux piédestaux ou consoles supportent les rouleaux. <Desc/Clms Page number 8> 3. Belt support member for an endless belt conveyor of the trough-shaped type according to either of claims 1 and 2 comprising only four idle or free rollers, characterized in that only two pedestals. or consoles support the rollers. <Desc / Clms Page number 8> 4. Organe de support de courroie pour transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que deux arbres, sur chacun desquels tourillonne un rouleau terminal de la série, ont chacun une extrémité seu- lement portée par un piédestal ou console et constituent chacun un arbre en porte-à-faux. A belt support member for an endless conveyor belt of the trough-shaped type according to any one of the preceding claims, characterized in that two shafts, on each of which a terminal roller of the series is journaled, each have a end carried only by a pedestal or console and each constitute a cantilever shaft. 5. Organe de support de courroie pour transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant la revendication 1, caractérisé en ce que deux arbres por- tant des rouleaux centraux de la série de rouleaux consti- tuent chacun un arbre à porte-à-faux . 5. Belt support member for a trough-shaped endless belt conveyor according to claim 1, characterized in that two shafts carrying central rollers of the series of rollers each constitute a gate shaft. -only. 6. Organe de support de courroie pour transporteur à courroie sans fin du type en forme d'auge suivant la revendication 1, en substance, tel que décrit ci-dessus en référence aux figures 1 à 6 des dessins ci-annexés. A belt support member for a trough-shaped endless belt conveyor according to claim 1, in substance as described above with reference to Figures 1 to 6 of the accompanying drawings.
BE482020D BE482020A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE482020A true BE482020A (en)

Family

ID=128835

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE482020D BE482020A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE482020A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2463853A1 (en) DEVICE FOR SUPPORTING A ROTATING ELEMENT WHICH CAN BE SUBJECT TO IMPORTANT BALANCES
WO1990007310A1 (en) Improved hip prosthesis
FR2628170A1 (en) GUIDING DEVICE FOR PERFORMING COMPOSITE DISPLACEMENT
FR2492483A1 (en) BEARING WITH BALLS OBLIQUE WITH TWO ROWS OF BALLS HAVING INTERNAL AND EXTERNAL RINGS IN ONE PIECE
CA1233343A (en) Motion converting mechanism
FR2595423A1 (en) MOUNTING ON BEARING BEARINGS, ESPECIALLY FOR WORKING CYLINDERS IN HIGH-SPEED LAMINERS
BE482020A (en)
FR2578761A1 (en) BEARING DEVICE FOR A ROTATING SHAFT, IN PARTICULAR FOR ROLLER DRIVING SHAFTS OF ROLLING MILLS
FR2536134A1 (en) ROLLER BEARING, PREFERABLY FOR LARGE CYLINDER ROLLER BEARINGS
FR2570142A1 (en) BEARING WITH FOUR ROWS OF CYLINDRICAL ROLLERS, FOR WORKING CYLINDERS OR INTERMEDIATE CYLINDERS OF QUICK ROLLING CAGES
FR2722259A1 (en) 1 IMPROVEMENTS IN CONNECTING RODS THAT CONNECT CERTAIN VEHICLE VIRBING ORGANS TO THE BODIES OF SUCH VEHICLES
CH391395A (en) Multi-pad gas bearing
FR2492782A1 (en) ENDLESS CHAIN CONVEYORS
FR2601092A1 (en) Rolling mill horizontal roller bearing
CH646474A5 (en) Cam box for a weaving machine (loom)
FR2545389A1 (en) DEVICE FOR SUPPORTING WORKING CYLINDERS IN ROLLING MILLS
BE1009302A3 (en) Oil film deposition bearing
BE447809A (en)
FR2615130A1 (en) DEVICE FOR RADIALLY GUIDING PUNCHES AND ROTATING TUBES IN A ROLLING MILL
FR2794730A1 (en) Conveyor comprises frame carrying parallel beam and slatted side and rollers mounted on axles which fit into bearings on beam but do not contact slatted side at their other ends
BE553412A (en)
FR2681112A1 (en) Cage for a roller bearing, the cage being guided by the rollers
BE630650A (en)
FR2539397A1 (en) Double-chain transporter making it possible to vary the speed of the loads which it transfers
BE490021A (en)