BE442105A - - Google Patents

Info

Publication number
BE442105A
BE442105A BE442105DA BE442105A BE 442105 A BE442105 A BE 442105A BE 442105D A BE442105D A BE 442105DA BE 442105 A BE442105 A BE 442105A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pulses
duration
pulse
modulation
emi
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE442105A publication Critical patent/BE442105A/fr
Priority claimed from GB27369/39A external-priority patent/GB535384A/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H03ELECTRONIC CIRCUITRY
    • H03KPULSE TECHNIQUE
    • H03K7/00Modulating pulses with a continuously-variable modulating signal
    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04JMULTIPLEX COMMUNICATION
    • H04J3/00Time-division multiplex systems
    • H04J3/16Time-division multiplex systems in which the time allocation to individual channels within a transmission cycle is variable, e.g. to accommodate varying complexity of signals, to vary number of channels transmitted
    • H04J3/1676Time-division multiplex with pulse-position, pulse-interval, or pulse-width modulation
    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q1/00Details of selecting apparatus or arrangements
    • H04Q1/18Electrical details
    • H04Q1/30Signalling arrangements; Manipulation of signalling currents

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Arrangements For Transmission Of Measured Signals (AREA)
  • Noise Elimination (AREA)

Description

       

  SYSTEMES DE COMMUNICATION ET

DE SIGNALISATION ELECTRIQUES

  
La présente invention concerne des systèmes de communication et de signalisation électriques qui utilisent pour la transmis
-sion et la réception des messages un ou plusieurs trains'd'impulsions ayant dans le temps une distribution qui est caractéristique d'une onde sonore ou analogue, ces trains d'impulsions étant désignés pour plus de commodité comme "impulsions modulées en durée".

  
On connaît déjà divers types d'impulsions modulées en

  
 <EMI ID=1.1> 

  
est de prévoir des moyens pour transmettre des messages au moyen

  
de telles impulsions avec une économie de puissance considérable

  
par rapport aux procédés antérieurement connus, et un autre objet

  
de l'invention est de moduler en durée les impulsions de ce genre

  
qui sont utilisées pour transmettre des messages de telle manière qu'on obtienne pour des circuits récepteurs connus un rapport signal sur bruit amélioré.

  
Les divers types mentionnés de trains d'impulsions modulées en durée ont ceci en commun que le train définit une succession de périodes ou laps de temps dont la durée varie selon les am-

  
 <EMI ID=2.1> 

  
onde sonore ou analogue. Dans certains cas, ces périodes sont définies par la durée des impulsions elles-mêmes; dans d'autres cas par les s intervalles entre des paires d'impulsions ou entre des impulsions et des instants d'espacement uniforme dans le temps.

  
Suivant certaines caractéristiques de l'invention, les périodes définies par les impulsions et correspondant aux amplitudes du signal reçoivent une durée moyenne qui fluctue suivant l'amplitude moyenne du signal. Les périodes ont de préférence une durée qui varie en augmentant à partir d'une valeur minimum sensiblement fixe.

  
L'invention sera exposée en détail dans la description suivante donnée en relation avec les dessins annexés, dans lesquels

  
Les figures 1 et 2 sont des graphiques utilisés pour exposer le fonctionnement général de systèmes incorporant des caractéristiques de l'invention; La figure 3 représente un train d'impulsions RS ayant des caractéristiques de modulation différentes; La figure 4 montre la manière dont est explorée ou balayée une cible suivant un procédé connu; La figure 5 représente la même cible balayée suivant les conditions de modulation en durée par courant continu; La figure 6 représente un train d'impulsions dont certaines sont modulées en durée par courant continu; La figure 7 représente un train de doubles impulsions dérivées des impulsions représentées sur la figure 6; et, La figure 8 représente un train d'impulsions RL-S/HL dérivées des impulsions représentées sur la figure 6. 

  
 <EMI ID=3.1> 

  
présente une onde de signalisation opnstituant le message que l'on désire transmettre. C'est une oscillation d'amplitude variable et de fréquence variable mais qui peut être entièrement définie par son amplitude aux instants successifs.

  
Un train d'impulsions modulées en durée correspondant à. une telle onde de signalisation définit une succession de périodes proportionnelles à l'amplitude de l'onde de signalisation aux instants successifs. Il définit ainsi complètement la forme de l'onde de signalisation-; il s'ensuit que ce train d'impulsions modulées en durée peut être représenté par la .courbe X sur un axe OZ si les ordonnées mesurent la durée des périodes définies par les impulsions
(pour être bref, la durée des périodes des impulsions).

  
 <EMI ID=4.1>  avec l'amplitude moyenne du signal, comme représenté par la ligne en pointillé.

  
L'invention propose, suivant certaines caractéristiques,de faire varier la durée moyenne suivant l'amplitude moyenne du signal afin d'égaliser les valeurs 'maxima et minima. Comme représenté sur <EMI ID=5.1>  est de préférence telle que la valeur minimum (ligne en pointillé) est constante, Il est nécessaire dans ce but, de façon générale, de prévoir'des moyens qui assurent que l'amplitude moyenne ou le niveau d'amplitude moyen de l'onde de signalisation en courant alternatif qui sert à obtenir le train d'impulsions modulées en durée, varie par rapport à une valeur fixe selon la gamme d'amplitudes du signal.

   Ceci peut être réalisé en redressant l'onde de signalisation, en faisant ' passer le débit redressé à travers un< circuit de constante de temps convenable pour donner une tension qui fluctue selon le niveau du signal et en appliquant cette tension sur l'onde de signalisation

  
 <EMI ID=6.1>  rant continu utilisés dans des systèmes de télévision, et dans le cas d'un système de télévision, on peut utiliser sans modification le signal d'image pourvu que les composantes continues soient conservées. Une onde de niveau à variation convenable est également obtenue si le signal est amplifié dans un amplificateur classe B ou classe C puisque le déhit continu de ces amplificateurs dépend de l'amplitude du signal. 

  
Comme déjà indiqué, des systèmes connus de modulation par impulsions ont leur fonctionnement qui dépend d'un train d'impulsions modulées en durée d'une manière telle que la durée d'une impulsion augmente au dessus d'une durée normale pour une augmentation de l'amplitude du signal et diminue en dessous de cette durée normale pour une diminution de l'amplitude du signal. Une telle modulation par impulsions est représentée à titre d'exemple sur la figure 3 des dessins.

  
Se référant à la figure 3, les lignes en trait plein représentent un train d'impulsions RS, 21, 22, 23, 24; ces impulsions sont de forme sensiblement rectangulaire et chacune d'elles a une durée égale à l'intervalle entre les impulsions successives. On peut obtenir un message caractéristique de l'amplitude d'une onde sonore on analogue en modulant en durée un tel train d'impulsions, cette modulation en durée étant représentée par les lignes en pointillé 25 à l'intérieur de l'impulsion 21, qui montrent la forme caractéristique d'une intensité de signal à faible amplitude, tandis que les lignes en pointillé 26, extérieures à l'impulsion 23, montrent la forme de l'impulsion dont la durée est caractéristique d'une intensité de signal de grande amplitude.

   On voit que la modulation en durée: de l'impulsion peut être considérée comme la contraction et l'expansion périodiques des impulsions du train, ces impulsions à l'état non modulé ayant des durées représentées par les lignes en trait plein de la figure 3. La manière d'engendrer et de moduler en durée de telles impulsions est déjà connue et ne.sera pas décrite en détail dans l'exposé.

  
Se référant à la figure 4, une plaque collectrice ou cible 27 est balayée linéairement, par exemple suivant la ligne 28 pour engendrer un train d'impulsions tef'que représenté sur la figure 3. Si maintenant le faisceau est modulé transversalement sous l'influence d'une onde sonore ou analogue, de manière qu'il se déplace entre les lignes pointillées 29 et 30, le message correspondant à la modulation est fonction de l'aire des triangles A B G et DE F. La modulation en durée des impulsions d'une telle manière sera désignée par modulation en durée par courant alternatif, c.à.d. modulation en durée au dessus et au dessous d'un laps de temps déterminé.

  
Pour atteindre les objets de la présente invention on utili
-se un nouveau genre de modulation en durée qui sera désigné par modulation en durée par courant continu. 'Ce nouveau genre de modulation sera compris plus facilement en se référant à la figure 5.

  
Sur la figure 5, la plaque 27 est explorée linéairement le long de la ligne 31, ce qui engendre un train d'impulsions brèves, 32,
33, 34 et 35, comme -représenté sur la figure 6. Si on applique au faisceau une valeur analogue de modulation transversale par courant

  
 <EMI ID=7.1> 

  
alternatif utilisée dans la figure 4, le faisceau peut maintenant se déplacer entre les lignes 31 et 36, la distance entre les lignes 31 et 36 étant la même que la distance entre les lignes 29 et 30.

  
En supposant que la modulation est telle que le faisceau se déplace entre les limites représentées par les lignes 36 et 31, la durée des impulsions aura une valeur moyenne représentés par la ligne
38 à mi-chemin entre les lignes 31 et 36.

  
Se référant à la figure 6, l'impulsion 32 est montrée prolongée en ligne pointillée jusqu'au point 39, cette durée d'impulsion correspondant au. balayage de la plaque 27 suivant la ligne 36. L'impulsion 34 est également représentée prolongée par une ligne pointillée jusqu'au point 40, cette durée d'impulsion correspondant à l'exploration de la plaque 27 le long de la ligne 38.

  
 <EMI ID=8.1> 

  
triangles A B C et D E F, et comme le message caractérisé par la modu,lation est fonction de l'aire de ces triangles; on voit que le même message peut être transmis par la modulation en durée par courant alternatif d'une impulsion de durée relativement longue ou par la modulation en durée par courant continu d'une impulsion de durée relativement courte pourvu que dans le dernier cas la modulation en durée soit dans le sens positif, c.à.d. que la durée des impulsions augmente au dessus de la durée normale, pour une modulation quelconque.

  
La modulation en durée par courant continu qui vient d'être décrite utilise une puissance moyenne qui est fonction de la profondeur de modulation, et qui donne en pratique tous les avantages d'un système à porteur flottant ou à porteur supprimé lorsqu'on l'applique à la modulation d'une onde porteuse.

  
La modulation en durée par courant continu des impulsions peut être avantageusement utilisée dans tous les systèmes d'impulsions, modulées en durée par courant alternatif antérieurement connus. Les modifications nécessaires aux circuits générateurs d'impulsions antérieurs apparaîtront clairement à l'homme de l'Art.

  
Il est clair d'après ce qui précède qu'une modulation en durée par courant continu peut également être réalisée en modulant dans le sens négatif, c.à.d. en diminuant toujours la durée d'une impulsion relativement longue; en pratique cependant il est plus économique de moduler dans le sens positif.

  
 <EMI ID=9.1> 

  
tion en durée par courant continu, le système présente un autre avantage lorsqu'on l'utilise dans des systèmes de modulation par impulsions dans lesquels les instants de début ou de fin d'impulsions des ty-

  
 <EMI ID=10.1> 

  
indiqués par des impulsions brèves (désignées ci-après comme "repères') cet autre avantage étant principalement une augmentation du rapport signal sur bruit.

  
 <EMI ID=11.1> 

  
le bord de début, soit le bord de fin des impulsions successives se produit à des intervalles de temps égaux et que, par suite, toute impulsion de repère dérivée de ce bord de début et de fin doit également se produire à des intervalles de temps égaux, ce qui caractérise les

  
 <EMI ID=12.1>  utilisé oe temps uniforme de récurrence afin de diminuer la probabilité d'interférence de signaux extérieurs avec les messages aux emplacements récepteurs.

  
Lorsqu'on utilise un système de modulation par impulsions du type D/EL, c.à.d. un système de modulation à doubles impulsions marquant le début et lafin d'une impulsion modulée en durée, les bords de début étant repérés par des impulsions à espacements fixes, il est usuel à la réception de faire agir des impulsions marquant les bords de début des corps d'impulsions correspondants sur un aircuit à double stabilité pour l'amener à l'état de fonctionnement, et de faire agir les impulsions repérant les bords de fin des corps d' impulsions'pour actionner ce circuit à double stabilité afin de le ramener en position de repos. Il est également usuel dans des systèmes à impulsions modulées en durée d'utiliser au récepteur un filtre d'amplitude et d'utiliser autant que possible les pointes des impulsions.

   Ce procédé rend le récepteur insensible à toutes les interférences aux niveaux déterminés par le filtre d'amplitude. Toutefois, lorsque les interférences sont importantes, il est possible que le circuit à double stabilité soit actionné à des intervalles incorrects et afin d'éviter ou de diminuer cette possibilité on a pro <EMI ID=13.1>  l'impulsion de repère de bord de début se produit à des Intervalles 

  
 <EMI ID=14.1> 

  
pour le faire venir- en position de travail directement par le's impul-

  
 <EMI ID=15.1> 

  
par une impulsion tirée de l'impulsion de bord de début combinée avec' l'impulsion de bord de début précédente qui est transmise à travers un réseau de retard dont le temps de retard est égal à l'intervalle entre les impulsions successives de bord de début.

  
L e circuit à double stabilité est'mis en position de repos par les impulsions variables qui repèrent les bords de fin et ne peut être remis en position de travail avant l'occurrence de 1' impulsion dérivée de la combinaison d'une impulsion de bord de début non'retardée 'avec une telle impulsion retardée, ce qui rend le le récepteur insensible à toute impulsion parasite si importante ou? elle soit qui peut se produire entre l'instant d'arrivée du bord de fin d'une impulsion et l'instant d'arrivée du bord de début de l'impulsion suivante. Si les impulsions EL non modulées dont sont tirées les impulsions D/BL ont une durée égale aux intervalles entre impulsions, on peut voir par l'analyse du fonctionnement du système qui vient d'être décrit que 50% des parasites au dessus du niveau fixé

  
 <EMI ID=16.1> 

  
les parasites inférieurs au niveau déterminé par le filtre d'amplitude ne peuvent en-aucun cas agir sur le récepteur.

  
On a également proposé des systèmes modulés par imdans 

  
pulsions/lesquels des impulsions brèves d'amplitude différente sont insérées ou ajoutées aux corps d'impulsions, et, dans ces systèmes, des parasites importants ne peuvent agir sur le récepteur que pendant une période limitée lorsque les impulsions insérées sont dérivées d' un oscillateur de relaxation.

  
Les impulsions insérées peuvent également être dérivées d'un circuit oscillant et il est alors possible de limiter le temps pendant lequel les parasites importants peuvent agir sur le récepteur.

  
Le temps pendant lequel les parasites très importants peuvent agir sur le récepteur peut être considérablement réduit en utilisant une modulation en durée par courant continu, et, en pratique il est possible de rendre le degré d'action des parasites fonction de la profondeur de modulation.

  
La manière dont on peut réaliser ce dernier avantage sera plus facilement comprise en se référant aux figures 7 et 8 des dessins annexés.

  
 <EMI ID=17.1> 

  
41 à 48, est dérivé des impulsions représentées sur la figure 6 et

  
 <EMI ID=18.1> 

  
(impulsions rectangulaires à instants de début déterminés.) Les impulsions impaires 41, 43" 45, 47 repèrent les bords de début qui se produisent à des intervalles de temps fixes, tandis que les paires
42, 44, 46, 48 repèrent les bords dont les instants d'occurrence varient. Si dans certaines conditions de modulation, quelques-unes des impulsions ont leur durée prolongée comme indiqué par l'impul&#65533;ion brève 42a tirée d'une impulsion prolongée 32; la durée moyenne des impulsions sera alors indiquée par une impulsion 46a dérivée de l'impulsion prolongée 34.

   Les impulsions impaires sont transmises par un circuit de retard qui a un temps de retard égal à l'intervalle entre les impulsions impaires successives et ces impulsions retardées sont combinées avec l'impulsion impaire suivante non retardée, l'impulsion obtenue servant, comme précédemment décrit, à mettre en position de travail un circuit à double, stabilité qui est mis en position de repos par les impulsions paires. Des parasites importants ne peuvent agir sur le récepteur en mettant trop tôt au repos le circuit à double stabilité et l'on voit dans les conditions de modulation représentées que ce temps possible d'action des parasites sur

  
 <EMI ID=19.1> 

  
écartement entre une impulsion 45 et l'impulsion 46a exprimé en pour

  
 <EMI ID=20.1> 
-cutives. Pour un pourcentage faible de modulation de durée, le temps pendant lequel le récepteur peut être. affecté par des parasites importants demeure petit, tandis qu'avec un pourcentage de modulation élevé, ce temps d'action des parasites dépasse légèrement 50%.

  
En supposant que le corps d'impulsion non modulé a une durée égale à 10%.du temps qui s'écoule entre les bords de début des impulsions successives, et que pour uhe modulation de 100% l'impulsion est prolongée jusqu'à une durée de 95% du temps qui s'écoule entre les bords de début des impulsions successives, la durée moyenne d'une impulsion sera 52,5% de ce temps, et on aura le même pourcentage de probabilité de parasites. Pour une modulation en durée de 30%,

  
 <EMI ID=21.1> 

  
à 22.5% du temps total.

  
 <EMI ID=22.1> 

  
EL - S/EL est représenté modulé en durée par courant co:ntinu d'une manière analogue à celui décrit en relation avec les figures 6 et 7. Les

  
 <EMI ID=23.1>   <EMI ID=24.1> 

  
pulsions 41 à 47 de la figure 7, tandis que les impulsions 50 de la figure 8 sont les équivalentes des impulsions 42-48 de la figure 7. Par le fait que l'oscillateur de relaxation ne peut &#65533;tre actionné que lorsque l'instant est proche de son temps normal de décharge, il évite Largement des parasites sérieux et en conséquence les impulsions dérivées de cet oscillateur sont largement indépendantes desparasites importants. Cette dernière disposition présente par suite sensiblement les m'ornes avantages que la disposition décrite à propos de la figure 7. Le corps de l'impulsion économise également l'énergie comme décrit à propos de la figure: 6.

   On doit noter que le type RL-S/RL se compose d'un corps d'impulsion.à début bien déterminé dans le temps associé à une impulsion de fin de plus grande amplitude ou d'am
-plitude différente de celle du corps d'impulsion, cette impulsion de fin étant de position variable dans le temps.

  
On peut également utiliser avec avantage une modulation en durée par courant continu dans des systèmes à simple impulsion dans lesquels les impulsions repères indiquent les bords variables des corps d'impulsions dont un bord se produit à des intervalles de temps uniformes. Dans ces systèmes, l'impulsion manquante est obtenue à partir d'un système de synchronisation et il est clair que tous les avantages sus-mentionnés peuvent également être obtenus dans des systèmes de ce genre à impulsion unique.

  
On a précédemment mentionné qu'avec les dispositions de

  
 <EMI ID=25.1> 
-ner trop tôt le circuit à double stabilité du récepteur pour l'amener en position de repos. Cet effet d'actionnement prématuré a pour résultat de rendre plus courte que normalement prévue par la modulation, l'impulsion particulière considérée. Lorsque les parasites deviennent très importants et très fréquents, par exemple à une fréquen
-ce d'environ 10 fois la fréquence des impulsions, l'effet de tels <EMI ID=26.1> 

  
de repos immédiatement après qu'il a été actionné pour être amené en position de travail, ce qui donne une action de changement automatique  <EMI ID=27.1> 

  
signal sur bruit dans les récepteurs.

  
On doit comprendre que l'invention n'est pas limitée aux exemples d'application décrits mais est au contraire susceptible de nombreuses modifications et adaptations sans sortir de son domaine.



  COMMUNICATION SYSTEMS AND

ELECTRICAL SIGNALING

  
The present invention relates to electrical communication and signaling systems which use for transmission
-sion and reception of messages one or more pulse trains having in time a distribution which is characteristic of a sound wave or the like, these pulse trains being referred to for convenience as "duration modulated pulses" .

  
Various types of pulses modulated in

  
 <EMI ID = 1.1>

  
is to provide means for transmitting messages by means

  
such pulses with considerable power saving

  
compared to previously known methods, and another object

  
of the invention is to modulate in duration the pulses of this kind

  
which are used to transmit messages in such a way that an improved signal-to-noise ratio is obtained for known receiver circuits.

  
The various types of duration modulated pulse trains mentioned have this in common that the train defines a succession of periods or periods of time, the duration of which varies according to the surroundings.

  
 <EMI ID = 2.1>

  
sound wave or the like. In some cases, these periods are defined by the duration of the pulses themselves; in other cases by the intervals between pairs of pulses or between pulses and instants of uniform spacing in time.

  
According to certain characteristics of the invention, the periods defined by the pulses and corresponding to the amplitudes of the signal receive an average duration which fluctuates according to the average amplitude of the signal. The periods preferably have a duration which varies increasing from a substantially fixed minimum value.

  
The invention will be explained in detail in the following description given in relation to the accompanying drawings, in which

  
Figures 1 and 2 are graphs used to show the general operation of systems incorporating features of the invention; Figure 3 shows an RS pulse train having different modulation characteristics; FIG. 4 shows how a target is explored or scanned according to a known method; FIG. 5 represents the same target scanned according to the conditions of duration modulation by direct current; FIG. 6 represents a train of pulses, some of which are duration modulated by direct current; Figure 7 shows a train of double pulses derived from the pulses shown in Figure 6; and, Figure 8 shows an RL-S / HL pulse train derived from the pulses shown in Figure 6.

  
 <EMI ID = 3.1>

  
presents a signaling wave opnstituant the message which one wishes to transmit. It is an oscillation of variable amplitude and variable frequency but which can be entirely defined by its amplitude at successive instants.

  
A train of duration modulated pulses corresponding to. such a signaling wave defines a succession of periods proportional to the amplitude of the signaling wave at successive instants. It thus completely defines the shape of the signaling wave-; it follows that this train of duration modulated pulses can be represented by the curve X on an axis OZ if the ordinates measure the duration of the periods defined by the pulses
(to be brief, the duration of the periods of the pulses).

  
 <EMI ID = 4.1> with the mean amplitude of the signal, as represented by the dotted line.

  
The invention proposes, according to certain characteristics, to vary the average duration according to the average amplitude of the signal in order to equalize the maximum and minimum values. As represented on <EMI ID = 5.1> is preferably such that the minimum value (dotted line) is constant, It is necessary for this purpose, in general, to provide 'means which ensure that the average amplitude or the The average amplitude level of the alternating current signaling wave which is used to obtain the train of duration modulated pulses varies from a fixed value according to the range of amplitudes of the signal.

   This can be done by rectifying the signal wave, passing the rectified flow through a suitable time constant circuit to give a voltage which fluctuates with the signal level, and applying this voltage to the signal wave. signage

  
 Continuous <EMI ID = 6.1> used in television systems, and in the case of a television system, the picture signal can be used without modification provided that the continuous components are maintained. A suitable varying level wave is also obtained if the signal is amplified in a class B or class C amplifier since the continuous output of these amplifiers depends on the amplitude of the signal.

  
As already indicated, known systems of pulse modulation have their operation which depends on a train of pulses modulated in duration in such a way that the duration of a pulse increases above a normal duration for an increase of. signal amplitude and decreases below this normal duration for a decrease in signal amplitude. Such pulse modulation is shown by way of example in Figure 3 of the drawings.

  
Referring to Figure 3, the solid lines represent a train of pulses RS, 21, 22, 23, 24; these pulses are of substantially rectangular shape and each of them has a duration equal to the interval between successive pulses. It is possible to obtain a message characteristic of the amplitude of a sound wave or the like by modulating in duration such a train of pulses, this modulation in duration being represented by the dotted lines 25 inside the pulse 21, which show the characteristic shape of a low amplitude signal strength, while the dotted lines 26, outside the pulse 23, show the shape of the pulse whose duration is characteristic of a high signal strength amplitude.

   It can be seen that the modulation in duration: of the pulse can be considered as the periodic contraction and expansion of the pulses of the train, these pulses in the unmodulated state having durations represented by the solid lines in figure 3 The manner of generating and modulating in duration of such pulses is already known and will not be described in detail in the description.

  
Referring to figure 4, a collector or target plate 27 is scanned linearly, for example along line 28 to generate a train of tef'que pulses shown in figure 3. If now the beam is transversely modulated under the influence of a sound wave or the like, so that it moves between the dotted lines 29 and 30, the message corresponding to the modulation is a function of the area of the triangles ABG and DE F. The duration modulation of the pulses of such a way will be referred to as alternating current duration modulation, i.e. modulation in duration above and below a determined period of time.

  
To achieve the objects of the present invention we use
-se a new kind of modulation in duration which will be designated by modulation in duration by direct current. This new kind of modulation will be understood more easily by referring to figure 5.

  
In Figure 5, plate 27 is scanned linearly along line 31, resulting in a train of short pulses, 32,
33, 34 and 35, as -represented in figure 6. If an analogous value of transverse current modulation is applied to the beam

  
 <EMI ID = 7.1>

  
alternative used in Figure 4, the beam can now move between lines 31 and 36, the distance between lines 31 and 36 being the same as the distance between lines 29 and 30.

  
Assuming the modulation is such that the beam moves between the limits represented by lines 36 and 31, the duration of the pulses will have an average value represented by the line
38 halfway between lines 31 and 36.

  
Referring to Figure 6, pulse 32 is shown extended in a dotted line to point 39, this pulse duration corresponding to. scan of plate 27 along line 36. Pulse 34 is also shown extended by a dotted line to point 40, this pulse duration corresponding to scanning of plate 27 along line 38.

  
 <EMI ID = 8.1>

  
triangles A B C and D E F, and like the message characterized by the modulation, the relationship is a function of the area of these triangles; it can be seen that the same message can be transmitted by the duration modulation by alternating current of a pulse of relatively long duration or by the duration modulation by direct current of a pulse of relatively short duration provided that in the latter case the modulation in duration or in the positive direction, i.e. that the duration of the pulses increases above the normal duration, for any modulation.

  
The duration modulation by direct current which has just been described uses an average power which is a function of the modulation depth, and which in practice gives all the advantages of a floating carrier or suppressed carrier system when it is used. applies to the modulation of a carrier wave.

  
The direct current duration modulation of the pulses can be advantageously used in all previously known alternating current duration modulated pulse systems. The modifications necessary to prior pulse generator circuits will be apparent to those skilled in the art.

  
It is clear from the above that a duration modulation by direct current can also be achieved by modulating in the negative direction, i.e. by always reducing the duration of a relatively long pulse; in practice, however, it is more economical to modulate in the positive direction.

  
 <EMI ID = 9.1>

  
The system has a further advantage when used in pulse modulation systems in which the instants of the start or end of pulses of the types

  
 <EMI ID = 10.1>

  
indicated by short pulses (hereinafter referred to as "benchmarks") this further advantage being primarily an increase in signal to noise ratio.

  
 <EMI ID = 11.1>

  
the start edge, i.e. the end edge of successive pulses occurs at equal time intervals and therefore any cue pulse derived from that start and end edge must also occur at equal time intervals , which characterizes the

  
 <EMI ID = 12.1> used a uniform recurrence time to decrease the likelihood of interference of outside signals with messages at receiving locations.

  
When using a pulse modulation system of the D / EL type, i.e. a double-pulse modulation system marking the start and the end of a duration-modulated pulse, the start edges being marked by pulses at fixed spacing, it is customary on reception to activate pulses marking the start edges of the corresponding pulse bodies on an aircuit with double stability to bring it to the operating state, and to act the pulses locating the end edges of the pulse bodies' to activate this double stability circuit in order to bring it back in rest position. It is also usual in pulse duration modulated systems to use an amplitude filter at the receiver and to use the peaks of the pulses as much as possible.

   This process makes the receiver immune to all interference at the levels determined by the amplitude filter. However, when the interference is significant, it is possible that the double stability circuit is operated at incorrect intervals and in order to avoid or reduce this possibility we have pro <EMI ID = 13.1> the edge cue pulse of start occurs at intervals

  
 <EMI ID = 14.1>

  
to bring it into working position directly by the impulse

  
 <EMI ID = 15.1>

  
by a pulse drawn from the leading edge pulse combined with the previous leading edge pulse which is transmitted through a delay network whose delay time is equal to the interval between successive edge pulses of start.

  
The double-stable circuit is put in the rest position by the variable pulses which mark the end edges and cannot be returned to the working position before the occurrence of the pulse derived from the combination of an edge pulse. start not 'delayed' with such a delayed pulse, which makes the receiver insensitive to any spurious pulse so large or? it is which can occur between the instant of arrival of the end edge of a pulse and the instant of arrival of the start edge of the next pulse. If the unmodulated EL pulses from which the D / BL pulses are drawn have a duration equal to the intervals between pulses, it can be seen from the analysis of the operation of the system which has just been described that 50% of the interference above the fixed level

  
 <EMI ID = 16.1>

  
the parasites lower than the level determined by the amplitude filter can in no case act on the receiver.

  
Systems modulated by imdans have also been proposed.

  
pulses / in which short pulses of different amplitude are inserted or added to the pulse bodies, and in such systems significant interference can act on the receiver only for a limited period when the inserted pulses are derived from an oscillator of relaxation.

  
The inserted pulses can also be derived from an oscillating circuit and it is then possible to limit the time during which significant interference can act on the receiver.

  
The time during which very large interference can act on the receiver can be considerably reduced by using dc duration modulation, and in practice it is possible to make the degree of interference a function of the modulation depth.

  
The manner in which this latter advantage can be realized will be more easily understood by referring to Figures 7 and 8 of the accompanying drawings.

  
 <EMI ID = 17.1>

  
41 to 48, is derived from the pulses shown in Figure 6 and

  
 <EMI ID = 18.1>

  
(rectangular pulses at fixed start times.) The odd pulses 41, 43 "45, 47 mark the start edges that occur at fixed time intervals, while the even pairs
42, 44, 46, 48 identify the edges whose instants of occurrence vary. If under certain modulation conditions some of the pulses have their duration extended as indicated by the short pulse 42a taken from an extended pulse 32; the average duration of the pulses will then be indicated by a pulse 46a derived from the extended pulse 34.

   The odd pulses are transmitted by a delay circuit which has a delay time equal to the interval between the successive odd pulses and these delayed pulses are combined with the next undelayed odd pulse, the obtained pulse serving, as previously described , to put in the working position a double stability circuit which is put in the rest position by the even pulses. Significant parasites cannot act on the receiver by putting the double-stability circuit to rest too soon and it is seen in the modulation conditions shown that this possible time of action of the parasites on

  
 <EMI ID = 19.1>

  
distance between a pulse 45 and the pulse 46a expressed in for

  
 <EMI ID = 20.1>
-cutives. For a low percentage of duration modulation, the time that the receiver can be. affected by large interference remains small, while with a high modulation percentage this interference time is slightly over 50%.

  
Assuming that the unmodulated pulse body has a duration equal to 10% of the time between the start edges of successive pulses, and that for a 100% modulation the pulse is extended to a duration of 95% of the time that elapses between the start edges of successive pulses, the average duration of a pulse will be 52.5% of this time, and we will have the same percentage of probability of interference. For a modulation in duration of 30%,

  
 <EMI ID = 21.1>

  
at 22.5% of the total time.

  
 <EMI ID = 22.1>

  
EL - S / EL is represented modulated in duration by co: ntinu current in a manner analogous to that described in relation to FIGS. 6 and 7. The

  
 <EMI ID = 23.1> <EMI ID = 24.1>

  
pulses 41 to 47 of Figure 7, while pulses 50 of Figure 8 are the equivalents of pulses 42-48 of Figure 7. Due to the fact that the relaxation oscillator can only be actuated when the instant is close to its normal discharge time, it largely avoids serious interference and consequently the pulses derived from this oscillator are largely independent of significant interference. This latter arrangement therefore has substantially the same advantages as the arrangement described in connection with FIG. 7. The body of the impulse also saves energy as described in connection with FIG. 6.

   It should be noted that the RL-S / RL type consists of a pulse body with a well-determined start in time associated with an end pulse of greater amplitude or am
-plitude different from that of the pulse body, this end pulse being of variable position over time.

  
DC duration modulation can also be advantageously used in single pulse systems in which the marker pulses indicate the varying edges of the pulse bodies one edge of which occurs at uniform time intervals. In these systems the missing pulse is obtained from a synchronization system and it is clear that all the above mentioned advantages can also be obtained in such single pulse systems.

  
It was previously mentioned that with the provisions of

  
 <EMI ID = 25.1>
-start the receiver's double stability circuit too soon to bring it to the rest position. This premature actuation effect results in making the particular pulse considered shorter than normally expected by the modulation. When the parasites become very large and very frequent, for example at a frequent
-this of about 10 times the pulse frequency, the effect of such <EMI ID = 26.1>

  
rest immediately after it has been actuated to be brought into the working position, resulting in an automatic change action <EMI ID = 27.1>

  
signal to noise in receivers.

  
It should be understood that the invention is not limited to the examples of application described but, on the contrary, is susceptible to numerous modifications and adaptations without departing from its field.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. La présente invention concerne des systèmes de communica The present invention relates to communication systems. -tion et de signalisation électriques et prévoit notamment des systèmes de transmission utilisant des trains d'impulsions modulées en durée dans lesquels les périodes définies par les impulsions et oorrespondant aux amplitudes des signaux ont une durée moyenne qui fluctue selon l'amplitude moyenne du signal, et varie en augmentant à partir d'une valeur minimum fixe. -tion and electrical signaling and provides in particular transmission systems using duration modulated pulse trains in which the periods defined by the pulses and corresponding to the amplitudes of the signals have an average duration which fluctuates according to the average amplitude of the signal, and varies by increasing from a fixed minimum value. Des moyens sont prévus pour en -gendrer un train d'impulsions sous la commande d'une onde de signalisation qui présente une composante en courant continu proportionnelle à l'amplitude moyenne de la composante en courant alternatif, oes moyens comprenant une cible balayée par un faisceau d'électrons de manière à engendrer un train d'impulsions sensiblement rectangulaires dont la durée ou l'espacement dépend du.niveau auquel est balaye la cible et des moyens pour faire varier le dit niveau sous la .commande de l'onde de signalisation avec sa composante en courant continu. Means are planned to -generating a train of pulses under the control of a signaling wave which exhibits a DC component proportional to the average amplitude of the AC component, these means comprising a target scanned by an electron beam so in generating a train of substantially rectangular pulses the duration or spacing of which depends on the level at which the target is scanned and on the means for varying said level under the control of the signaling wave with its DC component .
BE442105D 1939-10-06 BE442105A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB27369/39A GB535384A (en) 1939-10-06 1939-10-06 Improvements in or relating to electric signalling and communication systems

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE442105A true BE442105A (en)

Family

ID=10258495

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE442105D BE442105A (en) 1939-10-06

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE442105A (en)
ES (1) ES175931A1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ES175931A1 (en) 1947-01-01

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2732123A1 (en) Optical modulator with pulse compression and temp. compensation
BE442105A (en)
BE437913A (en)
CA1150370A (en) Phase locked loop for demodulating single sideband signals
FR2524230A1 (en) Information transmission system for optical fibre link - uses generator to modulate information signal with service signals, and low pass filter to maintain constant output of laser diode
FR2488999A1 (en) RADAR COMPRESSION OF PULSES
FR2894097A1 (en) Data e.g. JPEG image, transmission method, involves transmitting long packets and short packets, where each packet has acquisition preamble, actual data items and assembly of fixed non-modulated carriers
FR2511568A1 (en) Amplitude regulator for optical fibre TV transmission system - uses difference between synchronising and black level signals to control gain of input stage amplifier
BE524277A (en)
EP0532400A1 (en) Discriminator with a truncated frequency characteristic
CH276291A (en) Device for transforming phase-modulated pulses into duration-modulated pulses.
FR2769154A1 (en) PRECISE SYNCHRONIZATION DEVICE
BE431424A (en)
BE475397A (en)
FR2637087A1 (en) Radar appts.
CH236504A (en) Method for synchronizing television images transmitted on a carrier wave, with line and picture synchronization signals and apparatus for implementing this method.
BE492526A (en)
EP1186907A1 (en) Pulse radar with chirp type frequency modulation and high range resolution
BE359005A (en)
FR2833780A1 (en) DEVICE FOR GENERATING PULSES WITH A HIGH EXTINCTION RATE AND SAMPLING SYSTEM, IN PARTICULAR FOR MICROWAVE SIGNALS
BE476735A (en)
BE391108A (en)
BE452748A (en)
CH187848A (en) TV receiver.
BE474664A (en)