BE438348A - - Google Patents

Info

Publication number
BE438348A
BE438348A BE438348DA BE438348A BE 438348 A BE438348 A BE 438348A BE 438348D A BE438348D A BE 438348DA BE 438348 A BE438348 A BE 438348A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
charge
detector according
detector
powder charge
internal
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE438348A publication Critical patent/BE438348A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A62LIFE-SAVING; FIRE-FIGHTING
    • A62CFIRE-FIGHTING
    • A62C13/00Portable extinguishers which are permanently pressurised or pressurised immediately before use
    • A62C13/006Portable extinguishers which are permanently pressurised or pressurised immediately before use for the propulsion of extinguishing powder

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Business, Economics & Management (AREA)
  • Emergency Management (AREA)
  • Fire-Extinguishing By Fire Departments, And Fire-Extinguishing Equipment And Control Thereof (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DETECTEUR D'INCENDIE POUVANT ACTIONNER AUTOMATIQUEMENT UNE INSTALLATION D'EXTINCTION. 



   La présente invention se réfère à un détecteur d'incendie du genre dans lequel le feu provoque l'allumage d'une charge de poudre ou autre substance très combustible qui détermine l'actionnement d'un appareil extincteur ou éventuellement d'un signal. 



   Dans les appareils du genre enquestion on assure en général l'allumage de la charge de poudre par des compositions fusantes 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 placées dans les zones dangereuses. Ce procédé conduit à prévoir un orifice d'entrée dans la cartouche ou autre réoipient renfermant la charge de poudre propulsive et lors de la combustion de celle-ci, une forte partie des gaz produits s'échappe par cet orifice, réduisant considérablement la pression utilisable. On doit donc utiliser des poudres à combustion très rapide et presque détonante pour que malgré cette fuite le fonctionnement des appareils commandés puisse être assuré et, sous peine d'éclatement des tuyauteries intermédiaires sous l'action de l'onde explosive, on ne peut faire agir la pression produite qu'au voisinage immédiat de la charge.. 



   On a également proposé d'allumer la charge de poudre électriquement, mais cela nécessite un détecteur électrique supplémentaire délicat qui complique l'installation et multiplie les risques de non-fonctionnement. 



   Dans le détecteur formant l'objet de l'invention, l'allumage de la charge de poudre est assuré sans perforation de la chambre qui la renferme, sans intervention de l'électricité, par   conduo-   tibilité calorifique à travers un élément métallique faisant partie de l'une des parois de la chambre ou, mieux, constituant lui-même une portion desdites parois. 



   Dans la forme d'exécution préférée, l'élément métallique conducteur est réalisé par une zone à parois minces de la ohambre renfermant la charge. La charge elle-même est préférablement divisée en deux parties, l'une placée dans la zone à parois   minoes   et prévue de manière à s'enflammer sous l'action d'une faible élévation de température, la seconde, allumée par les flammes de la première et prévue de manière à présenter la vitesse de   combus-   tion désirée pour le fonctionnement, La première partie peut être détonante sans inconvénient en raison de sa faible importance. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Pour accélérer le fonctionnement du déteoteur suivant l'invention, on l'entoure préférablement d'une substance très combustible, par exemple d'une charge de poudre auxiliaire, qui s'enflamme au contact d'une flamme ou d'une étincelle et échauffe presque instantanément l'élément ou la zone conductrice de la chaleur. 



   Grâce à l'étanchéité de la   chambre   dans laquelle est enfermée la charge de poudre destinée à assurer le fonctionnement des appareils, on peut, sans risque de pression insuffisante ou .exagérée, disposer le détecteur loin de ceux-ci et le relier à eux par une tuyauterie intermédiaire relativement importante, au oontraire de ce qui est le cas aveo les déteoteurs connue. 



  L'élévation de pression résultant de la combustion de la poudre peut actionner directement un piston de commande quelconque ou au contraire déclencher un mécanisme à ressort ou analogue, préalablement armé. 



   Le dessin annexé, donné à titre d'exemple, fera mieux comprendre l'invention, les caractéristiques qu'elle présente et les avantages qu'elle est susceptible de procurer:
Fig. 1 est une coupe générale d'un détecteur suivant l'invention. 



   Fig. 2 est une vue schématique d'une installation comportant un tel déteoteur. 



   Le détecteur représenté en fig. 1 se oompose d'un corps 1 pourvu d'un prolongement 2 à parois minces et de diamètre réduit, présentant de ce fait la forme d'un teton creux, à l'intérieur duquel est enfermée une charge 3 de poudre à combustion rapide. 



  Le teton 2 est entouré d'une charge de poudre extérieure 4 enfermée à l'intérieur d'un capot protecteur 5 en matière facilement inflammable, éventuellement pourvu d'antennes telles que 6. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Au bas du corps 1 est vissé un manchon 7 renferment une charge 8 de poudre fusante perforée d'une cheminée centrale de dégagement 9. 



   Le manchon 7 est lui-même raccordé par un tuyau métallique 10 (fig. 2) à un extincteur 11 de manière à ce que la pression qu'il amène actionne pneumatiquement le dispositif de perforation habituel, non détaillé, et assure ainsi la sortie du fluide extincteur par le tube 12 aboutissant aux têtes distributrices ,telles que 13. 



   Le fonctionnement est le suivant:
En cas d'incendie au voisinage du détecteur décrit, les flammes mettent le feu au capot 5, éventuellement par l'intermédiaire des antennes 6 que l'on peut réaliser dans ce but en matière extrêmement inflammable telle que le oollodion ou la nitrocellulose. La charge extérieure 4 brûle alors et échauffe violemment les parois minces du teton creux 2, enflamment la charge intérieure 3 qui fuse ou détone, suivant les oas, provoquant une flamme qui s'échappe par la cheminée 9, atteint la charge 8 et l'allume. Cette dernière en brûlant progressivement donne naissance à une pression qui se transmet par le tuyau 10 et vient directement déclencher l'extincteur 11. 



   Bien entendu l'invention est indépendante du type   d'extinc-   teur ainsi actionné par pression; celui-ci peut être disposé robinet en haut, comme figuré, aveo ou sans tube' plongeur, ou au contraire être inversé à la façon connue, aveo robinet de sortie vers le bas. En certains cas   l'on-* peut   même prévoir que la pression résultant de la combustion de la charge 8 agisse   direc-   tement sur un fluide extincteur et le chasse à travers une canalisation appropriée pour l'amener aux points d'extinction, éventuellement après avoir crevé des   diaphrames   minces de sécurité.

   En 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 'sens inverse, si le mécanisme de déclenchement de l'extincteur est très sensible et ne nécessite qu'un effort de très courte durée, par exemple dans le cas d'un percuteur à ressort retenu par un ohien approprié, on peut disposer les ohoses de telle manière que la combustion ou explosion de la charge 3 suffise à mettre en marche l'installation d'extinction, la charge 8 devenant inutile et étant supprimée ou ne servent plus qu'à titre de sécurité complémentaire. 



   Les moyens pour enflammer la charge extérieure 4 peuvent varier dans de larges limites. On peut prévoir soit l'allumage direct, soit l'allumage par cordons fusants, soit même, dans certains cas particuliers, l'allumage par l'électricité. Ces modes d'allumage peuvent au reste être oombinés entre eux. La charge 4 peut être à combustion lente ou rapide suivant les cas et suivant la vitesse de fonctionnement désirée pour le détecteur, vitesse qui dépend évidemment d'une part de celle de combustion de ladite charge 4, d'autre part de l'épaisseur des parois de teton creux 2. 



  Quand un léger retard au fonctionnement n'est pas un inoonvénient, rien n'empêche de remplacer la charge 4 par un petit bloc de matière   combustible   appropriée, collodion, celluloïd, etc.... Le fonctionnement n'est nullement modifié, comme on le oonçoit aisémant,
Enfin, bien que l'invention vise plus particulièrement un détecteur destiné à actionner une installation d'extinction, il va sans dire qu'on ne sortirait pas de son domaine en utilisant l'appareil décrit pour actionner un mécanisme de simple signalisation queloonque. 



   Il doit de plus être entendu que l'invention vise non seulement les détecteurs du genre décrit, mais encore, et cels à titre de produits industriels nouveaux, les appareils extincteurs pourvus de tels détecteurs ainsi que les installations qui les comportent. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   R é s u m é ----------- 
Détecteur d'incendie à charge de poudre interne enfermée de façon étanohe dans une chambre prévue de manière à ce que l'inflammation puisse avoir lieu par conductibilité calorifique de l'extérieur à l'intérieur, réchauffement pouvant être rendu plus rapide par emploi d'une substance extérieure facilement combustible et la charge motrice interne pouvant être divisée en deux parties, l'une destinée à s'enflammer à l'échauffement, l'autre enflammée par la première, servant à oréer la pression actionnant les extincteurs automatiques, signaux d'incendie ou autres. 



    R e v e n d i c a t i o n s s   --------------------------- 
1- L'électeur d'incendie à charge de poudre actionnant un appareil pneumatique (extincteur, signal ou autre) caractérisé en ce que ladite charge est enfermée dans une ohambre de façon étanche et est allumée par conductibilité calorifique à travers l'une des parois de ladite chambre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  FIRE DETECTOR THAT CAN AUTOMATICALLY ACTIVATE AN EXTINGUISHING SYSTEM.



   The present invention relates to a fire detector of the type in which the fire causes the ignition of a charge of powder or other highly combustible substance which determines the actuation of an extinguisher or possibly a signal.



   In devices of the type in question, the ignition of the powder charge is generally ensured by fusing compositions

 <Desc / Clms Page number 2>

 placed in hazardous areas. This process leads to providing an inlet orifice in the cartridge or other container containing the charge of propellant powder and during the combustion of the latter, a large part of the gases produced escapes through this orifice, considerably reducing the usable pressure. . We must therefore use powders with very rapid combustion and almost detonating so that despite this leak the operation of the controlled devices can be ensured and, under penalty of bursting of the intermediate pipes under the action of the explosive wave, we can not do act the pressure produced only in the immediate vicinity of the load.



   It has also been proposed to light the powder charge electrically, but this requires an additional delicate electrical detector which complicates the installation and increases the risks of non-operation.



   In the detector forming the object of the invention, the ignition of the powder charge is ensured without perforation of the chamber which contains it, without intervention of electricity, by heat conduction through a metallic element forming part. one of the walls of the chamber or, better, itself constituting a portion of said walls.



   In the preferred embodiment, the conductive metallic element is formed by a thin-walled region of the chamber enclosing the charge. The charge itself is preferably divided into two parts, one placed in the thin-walled area and intended to ignite under the action of a slight rise in temperature, the second, ignited by the flames of the first part is designed so as to present the desired combustion rate for operation. The first part can be detonating without inconvenience because of its small importance.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   To accelerate the operation of the deteotor according to the invention, it is preferably surrounded by a very combustible substance, for example an auxiliary powder charge, which ignites on contact with a flame or a spark and heats up. almost instantly the heat-conducting element or area.



   Thanks to the airtightness of the chamber in which the powder charge intended to ensure the operation of the devices is enclosed, it is possible, without risk of insufficient or exaggerated pressure, to place the detector far from them and to connect it to them by a relatively large intermediate piping, unlike what is the case with known deteotors.



  The pressure rise resulting from the combustion of the powder can directly actuate any control piston or, on the contrary, trigger a spring mechanism or the like, previously armed.



   The appended drawing, given by way of example, will give a better understanding of the invention, the characteristics that it has and the advantages that it is likely to provide:
Fig. 1 is a general section of a detector according to the invention.



   Fig. 2 is a schematic view of an installation comprising such a deteotor.



   The detector shown in fig. 1 is composed of a body 1 provided with an extension 2 with thin walls and of reduced diameter, thereby having the shape of a hollow nipple, inside which is enclosed a charge 3 of fast-burning powder.



  The teton 2 is surrounded by an external powder charge 4 enclosed inside a protective cover 5 of easily flammable material, possibly provided with antennas such as 6.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   At the bottom of the body 1 is screwed a sleeve 7 containing a charge 8 of fusing powder perforated with a central vent 9.



   The sleeve 7 is itself connected by a metal pipe 10 (fig. 2) to an extinguisher 11 so that the pressure which it brings pneumatically actuates the usual perforation device, not detailed, and thus ensures the exit of the. extinguishing fluid through tube 12 leading to dispensing heads, such as 13.



   The operation is as follows:
In the event of a fire in the vicinity of the detector described, the flames set the cover 5 on fire, possibly via the antennas 6 which can be made for this purpose in extremely flammable material such as oollodion or nitrocellulose. The external charge 4 then burns and heats up violently the thin walls of the hollow nipple 2, ignites the internal charge 3 which fires or detonates, depending on the oas, causing a flame which escapes through the chimney 9, reaches the charge 8 and the alight. The latter by gradually burning gives rise to a pressure which is transmitted through the pipe 10 and directly triggers the extinguisher 11.



   Of course, the invention is independent of the type of extinguisher thus actuated by pressure; this can be arranged with the tap up, as shown, with or without a dip tube, or on the contrary be reversed in the known manner, with the outlet tap down. In certain cases, provision may even be made for the pressure resulting from the combustion of the charge 8 to act directly on an extinguishing fluid and expel it through an appropriate pipe to bring it to the extinguishing points, possibly afterwards. have punctured thin security diaphrams.

   In

 <Desc / Clms Page number 5>

 'reverse direction, if the trigger mechanism of the extinguisher is very sensitive and requires only a very short effort, for example in the case of a spring striker retained by a suitable ohien, the ohoses can be placed in such a way that the combustion or explosion of the charge 3 is sufficient to start the extinguishing installation, the charge 8 becoming useless and being removed or no longer used as additional safety.



   The means for igniting the external load 4 can vary within wide limits. It is possible to provide either direct ignition, or ignition by fusing cords, or even, in certain particular cases, ignition by electricity. These ignition modes can moreover be combined with one another. The charge 4 can be slow or fast combustion depending on the case and depending on the operating speed desired for the detector, which speed obviously depends on the one hand on that of combustion of said charge 4, on the other hand on the thickness of the hollow teton walls 2.



  When a slight delay in operation is not an inconvenience, nothing prevents the replacement of charge 4 by a small block of suitable combustible material, collodion, celluloid, etc. The operation is not modified in any way, as is the case. sees it easily,
Finally, although the invention relates more particularly to a detector intended to actuate an extinguishing installation, it goes without saying that one would not depart from its field by using the apparatus described to actuate a simple signaling mechanism whatever.



   It should also be understood that the invention is aimed not only at detectors of the type described, but also, and such as new industrial products, extinguishing devices provided with such detectors as well as the installations which include them.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   Summary -----------
Internal powder charge fire detector sealed in a chamber provided so that ignition can take place by heat conductivity from the outside to the inside, heating can be made faster by the use of an easily combustible external substance and the internal motive load which can be divided into two parts, one intended to ignite during heating, the other ignited by the first, serving to build up the pressure activating the automatic extinguishers, signals of fire or others.



    R e v e n d i c a t i o n s s ---------------------------
1- The powder charge fire detector actuating a pneumatic device (extinguisher, signal or other) characterized in that said charge is sealed in a chamber and is ignited by heat conductivity through one of the walls of said room.


    

Claims (1)

2- Détecteur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la chambre renfermant la charge de poudre interne comporte une zone à parois minces à travers lesquelles se fait la transmission de chaleur pour l'allumage. 2- Detector according to claim 1, characterized in that the chamber enclosing the internal powder charge comprises a thin-walled zone through which the heat transmission takes place for ignition. 3- Détecteur suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la charge de poudre interne est divisée en deux parties, l'une prévue de manière à s'enflammer sous l'action d'une faible élévation de température, l'autre prévue pour être allumée par <Desc/Clms Page number 7> les flammes-de la première et pour présenter la vitesse de combus- tion défilée pour l'actionnement des appareils commandés. 3- Detector according to claim 1, characterized in that the internal powder charge is divided into two parts, one provided so as to ignite under the action of a slight rise in temperature, the other provided for be turned on by <Desc / Clms Page number 7> the flames-of the first and to present the scrolling speed of combustion for the actuation of the controlled devices. 4- Déteoteur suivant la revendication 1 caractérisé en ce qu'il est entouré d'une substance très combustible auxiliaire provoquant réchauffement très rapide de la paroi conductrice de la ohambre renfermant la charge interne. 4- Detector according to claim 1 characterized in that it is surrounded by a very combustible auxiliary substance causing very rapid heating of the conductive wall of the ohambre containing the internal charge. 5- Détecteur suivant les revendioations 1 et 4, caractérisé en ce que la substance très combustible auxiliaire est une charge de poudre extérieure. 5- Detector according to revendioations 1 and 4, characterized in that the auxiliary very combustible substance is an external powder charge. 6- Détecteur d'inoendie à action pneumatique, comme décrit ci-dessus et comme représenté au dessin annexé. 6- Pneumatically actuated fire detector, as described above and as shown in the accompanying drawing.
BE438348D BE438348A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE438348A true BE438348A (en)

Family

ID=96589

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE438348D BE438348A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE438348A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2686052A1 (en) INFLATOR FOR AN INFLATABLE BAG DEVICE.
FR2579317A1 (en) PYROTECHNIC PRIMER / EXPLOSIVE
WO2012168606A1 (en) Pressurized fluid tank
EP0901946B1 (en) Adaptable pyrotechnic gasgenerator for a safety bag with neutralisation device
BE438348A (en)
BE1010421A3 (en) Device for pressure appliances fire fighting fireworks rechargeable cartridge gas generators and extinguisher with a device.
EP1170568A2 (en) Deflagration minimization device on a metallic container in case of accidental internal overpressure
FR3005724A1 (en) PYROTECHNIC GAS GENERATOR
FR2608265A1 (en) Device unconfining a munition body in case of fire
US2865456A (en) Pressurizing cartridge and pyrotechnic charge therefor
FR2790722A1 (en) Liquid petrol gas fire alert mechanism having container with inner clear dense smoke emitting material activated by fire opening front enclosure.
EP0007289A1 (en) Ignition device for oxygen cutting lances
FR2811074A1 (en) DEVICE CONTROLLING THE BEHAVIOR OF A METAL ENCLOSURE, CONTAINING SPONTANEOUSLY FLAMMABLE MATERIALS, IN CASE OF EXTERNAL FIRE
US3635649A (en) Dependable performance igniter
EP2554529B1 (en) Security detonator
EP1108173B1 (en) Relief valve
RU2111447C1 (en) Self-destroying device of solid-propellant rocket
CN215995437U (en) Safety protection structure, heat-sensitive line subassembly and extinguishing device
BE408800A (en)
US3080714A (en) Gas generating cartridge containing liquid propellant
JPH0293252A (en) Ignition device for instantaneous heating container
BE408261A (en)
EP0234633B1 (en) Energetic stabilizing device for a generator of hot gases
FR2736973A1 (en) Pyrotechnic Gas Mechanical Activator for Rapid Electrical/Mechanical Function Switching - has sealed enclosure with pyrotechnic gas generator and activated flexible membrane.
EP0152709A1 (en) Pyrotechnic disc-destruction device and application to the realisation of a temporary obturation device