BE416372A - - Google Patents

Info

Publication number
BE416372A
BE416372A BE416372DA BE416372A BE 416372 A BE416372 A BE 416372A BE 416372D A BE416372D A BE 416372DA BE 416372 A BE416372 A BE 416372A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
filter
air
chamber
trough
filtering
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE416372A publication Critical patent/BE416372A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D51/00Closures not otherwise provided for
    • B65D51/16Closures not otherwise provided for with means for venting air or gas
    • B65D51/1605Closures not otherwise provided for with means for venting air or gas whereby the interior of the container is maintained in permanent gaseous communication with the exterior
    • B65D51/1616Closures not otherwise provided for with means for venting air or gas whereby the interior of the container is maintained in permanent gaseous communication with the exterior by means of a filter

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Medical Preparation Storing Or Oral Administration Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
   perfectionnements   dans les dispositifs de filtrage d'air pour récipients contenant des médicaments, des aliments ou similaires. la présente invention est relative à des dispositifs de filtrage d'air sous forme de capsules ou couvercles, destinés à servir sur des bouteilles, flacons, bottes ou autres réaipients contenant des médicaments, des aliments et autres produits semblables. 



   L'invention consiste, généralement parlant, en un dispositif de filtrage d'air comprenant un corps principal creux, fait intérieurement de façon à former une chambre dans laquelle on a logé un agent de filtrage,- en vertu de la forme de la chambre et/ou de la nature de l'agent filtrant, l'air qui entre ou qui 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sort est forcé de traverser - entre les ouvertures d'entrée et sortie du dispositif - un chemin sinueux ou tortueux qui est long en comparaison des dimensions générales du dispositif, dans le but d'assurer une longue exposition de l'air à l'action de l'agent filtrant. 



   Bien que l'agent filtrant employé puisse, lui-même, être de nature à constituer des chicanes vis-à-vis du oourant d'air, il est, dans la plupart (les cas, préférable de construire la susdite chambre de façon que   l'air   soit positivement forcé de traverser un parcours défini sur la plus grande partie de son passage à travers le dispositif. 



   La nature et la disposition de l'agent filtrant à l'intérieur du filtre sont ohoisies de manière que la partie supérieure de la masse de matière filtrante reste relativement libre d'humiditée, celle-ci ayant une tendance   à   s'accumuler au fond de la chambre de filtrage. 2ar conséquent, l'air qui traverse la capsule n'aura pas à vaincre la résistance d'une matière filtrante fortement chargée   dthumidité,   de sorte que le passage de l'air ne renoontre donc substantiellement pas de résistance, bien que tortueux, et la pression de 1'air l'intérieur de la bouteille, du flaoon, eto., est sensiblement la même que celle de l'atmosphère ambiante. 



   L'invention est d'une utilité spéciale avec des récipients destinés à contenir des liquides préparés pour injections. Des capsules de filtrage d'air selon la présente invention, adaptées pour l'usage sur des bouteilles à vaccin, à sérum et à injections hypo- dermiques, permette.nt à l'air d'entrer librement dans l'intérieur des bouteilles et   d'en   sortir de même, en traversant les moyens de filtrage dont elles sont munies, et permettant ainsi de remplir une boutlile d'un liquide non stérile, thermostable, de capsuler la bouteille, et de procéder ensuite à la stérilisation; on pourra aussi capsuler une bouteille, la stériliser et la remplir ensuit d'un liquide stérile.

   Grâce à l'invention, on rend encore stérile 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la surface extérieure d'une aiguille creuse passant à travers la capsule, par suite du frottement pendant le perçage, et grâce au bactéricide contenu dans la partie percée de la capsule. L'invention permet aussi d'enlever facilement le contenu stérile, les opérations de remplissage et d'extraction étant conduites, en cas de   nécessite,   dans des conditions les plus défavorables, sans risque de contamination du liquide. Dans la/cas de dispositifs de filtrage pour bouteilles à vaccin et autres semblables, les opérations de remplissage et d'extraction sont effectuées au moyen d'un système ou seringue à filtrer se terminant par une aiguille hypodermique qui transperce les parois ou diaphragmes supérieur et inférieur qui peuvent être perforés. 



   Les dessins ci-joints représentent des formes d'exécution variées de l'objet de   l'invention.   



   Fig.l est une coupe verticale d'une capsule filtrante   conve-   nant pour une bouteille à vaccin. 



     Fig.2   estun plan de cette capsule, et
Fig.3 est une coupe horizontale suivant la ligne III-III de la figure 1. 



     Fig.4   est une coupe verticale d'une variante de construction de capsule filtrante pour bouteilles contenant des liquides pour injection intra-veineuse par grandes   quanti tés.   



   Fig.5 6 et 7 représentent, en plan et en deux vues perspectives, des éléments d'un filtre dont les détails vont être décrits   ultérieurement.   



     Fig.8   est une vue perspective d'un tampon filtrant spéoial, également décrit en détail ci-dessous. 



   Fig.9 est une vue montrant les éléments principaux d'un filtre dans lequel on utilise ce tampon. 



     Fig.10   est une coupe horizontale d'une capsule filtrante, ap-   propriée   pour l'emploi sur des bouteilles à   lait.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Fig.11 est une coupe verticale d'un filtre fait en forme de bouchon. 



     Fig.12   est un plan d'un filtre en forme de capsule, le couvercle étant enlevé. 



   Fig.15 est une coupe verticale de la capsule filtrante, comme on l'emploie sur une boite métallique. 



   Dans le filtre pour bouteille à vaccin que montrent les figures 1 à 3, 1 est un corps en caoutchouc moulé qui est pourv d'une partie flexible 2 s'étendant vers le bas et qui entoure le goulot 3 de bouteille; le corps 1 est formé, à l'intérieur, avec une chambre circulaire centrale 4, d'où stétendent, en directions opposées, deux conduits courbes 5 et 6, disposés symétriquement; les ouvertures entre ladite chambre! et les conduits 5 et 6 sont diamétralement opposées. Un tampon filtrant 7 s'ajuste serré à l'intérieur de la chambre 4, et s'étend dans les ouvertures des conduits 5, 6. A l'extrémité éloignée du conduit 5 est disposé un bec conique 8, qui se dresse du fond 9 du corps 1 et fournit un moyen de communication avec l'intérieur de la bouteille.

   Dans le plafond 10 du corps 1, immédiatement au-dessus du bec 8, est scellé un bouchon de fermeture 11 qui, par suite de l'élasticité de la matière dont est fait le plafond 10, peut   être   abaissé, en cas de besoin,   à   volonté, de façon à arrêter le passage d'air à travers le bec 8. Dans le   plafond   10, on a aussi ménagé un trou d'entrée d'air 12, situé au-dessus de 1'ex-   trémité   éloignée du conduit 6, de façon que l'air qui entre dans la bouteille doive nécessairement traverser ledit conduit 6, passer à travers le tampon de filtrage 7 dans la chambre 4, longer le conduit 5 et descendre par le   beo &   Les conduits 5, 6 agissent comme drains   dthumidité.   



   Le fond 9 et le plafond 10 de la capsule constituent, en fait, des diaphragmes perforables,   à   travers lesquels on pourra faire pénétrer une aiguille hypodermique pour remplir une bouteille capsulée, ou pour en extraire le contenu. Une série de rangées concentriques 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de petits   oreux   13 sont ménagées'dans la face de dessus du plafond 
10, pour indiquer des points qui convient pour la perforation en vue de l'extraction, la zone centrale plus large 13a est réser- vée pour le remplissage.

   Le fond ou diaphragma 9 est fait de caout- chouc qui contient un minimum de matière aqueuse souble, et qui ne doit pas contenir de matières colorantes ou de pigments (solubles dans de 1'acide dilué ou de 1'alcali dans les limtes entre pH3 ET pH9) ni des accélérateurs et des anti-oxydants de nature   d'aine.   



   Le caoutchouc doit 'être rempli de cérésine ou d'autre substance ci- reuse possédant peu d'affinité chimique. L'épaisseur du fond peut varier de 21/2 à 5 mm., selon la grandeur de la capsule. Le bec 8 et le bouchon 11 peuvent être faits d'ébonite, de caoutchouc durci ou de   métal   (comme l'aluminium), et le reste de la capsule, y com- pris le plafond 10, est préférablement composé d'un caoutchouc te- nace, chargé de carbone ; 1'épaisseur du plafond varie de 1 à 2 mm. suivant la ténacité.

   Le tampon filtrant est préférablement fait d'un caotuchouc sponieux artificiel anastomosant, cotenant un bactéri- aide et fongicide appropria (par exemple, des matières colorantes de la série des flavines), et son épaisseur varie de 6 à 10   mm*   Le   bactéricide   et fonicide/préféré consiste en une solution   aqueuse   d'acriflavine (0,4 pour cent) Le bactéricide et fonicide peut s'introduire dans l'agent filtrant en trempant celui-ci dans une solution appropriée, en échant et en assemblant ensuite 1es élé-   monte   de la capsule, ou bien en préparant l'agent bactéricide en   forme de tabettes,en insérant une tablette dans 1'entrée d'air 12, et en stérilisant ensuite la bouteille et la capsule assemblées au   moyen de vapeur humide.    



  Le plafone 10 de la capsule est préférablement établi en forme d'auget ou de godet, comme le montre le dessin, pour tenir une certaine quantité de liquide antiseptique (par exemple de 1'alcool à 70 ) qui sert de détersif pour la surface supérieure du plafond, et sert en même temps de lubrifiant pour 1'aiguille hypodermique   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Dans la forme   d'exécution   modifiée de filtre pour bouteille à vaccin que représentent les figures 4 à 7, le corps a la forme d'un anneau plat 14 avec une ouverture circulaire centrale 15 et une auge, rainure ou conduit 16, en forme de C, à l'une des   extré-   mités duquel est placé le bec oonique 8.

   Aux sommets des   paroiin-   térieure et extérieure de l'auge, on a ménagé une feuillure ou épaulement 17 pour supporter un couvercle d'auge 18, en forme de C (voir   fig.7).   Ce couvercle 18 est pourvu d'une entrée d'air 12 et   dtune   ouverture lla pour permettre d'abaisser, aux moments voulus et selon lesbesoins, sur le bec 8, un bouchon 11 qui est scellé dans le plafond   élastique     10.   Le tampon filtrant 7 s'ajuste dans l'ouverture circulaire centrale 15, et il est pourvu d'une téta en   forme   de coin 19 s'ajustant dans l'espace correspondant à   l'ou-   verture de l'auge en forme de C et pourvu encore d'une plus petite queue en forme de coin 20, qui fait saillie dans l'intérieur de l'auge 16,

   à travers une ouverture 21 de la paroi intérieure de celle-ci; ladite queue 20 constitue la partie effective du tampon filtrant 7, à travers laquelle l'air doit passer avant   dtavoir   accès à l'intérieur de la bouteille. Le plafond 10 de la chambre du tampon filtrant est constitué par un diaphragme séparé perforable, tandis que le fond 9 est fait d'une pièce avec les côtés de la capsule et avec la partie 2 qui entoure le goulot de bouteille. La paroi extérieure de l'auge, opposée à l'ouverture 21, peut âtre découpée de façon que l'on puisse réunir le tampon 7 avec le côté de la capsule par   vulcanisation.   



   Dans le dispositif représenté par les figures  8   et 9, le tampon filtrant 7 est pourvu de parois 22, formées de peaux ou de bandes de caoutchouc, qui sont imperméables à l'air, et qui fonctionnent de la même façon que les cloisons entre les chambres à tampon filtrant et les conduits ou auges des formes   d'exécution   précédemment décrites. Le plafond 10 et le fond 9 peuvent être faits de matière perforable (par exemple de caoutchouc) ou de métal. Si on 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 la désire, les parois 22 peuvent être en métal et être cimentées au tampon filtrant en caoutchouc 7 ou être combinées avec le fond 9.

   Dans la construction que montre le dessin, on utilise deux becs 8, diamétralement opposés, et deux entrées   11,   diamétralement opposéss Le parcours de   l'aide   filtre est indiqué par des flèches. 



   La construction de filtres que montre la figure 10 convient particulièrement pour l'emploi comme capsule de bouteille à lait ; elle consiste d'un corps 1, qui renferme un passage en forme d'S 23, au centre duquel est   plaoé   un bec conique 8. Deux tampons 24, de matière filtrante,sont interposés entre le bec 8 et les deux entrées d'air diamétralement opposées 12. L'agent filtrant employé peut être du caoutchouc spongieux artificiel, des fibres de métal ou de verre, ou   d'autres   matières semblables. 



   La figure 11 montre un filtre incorporé dans un bouchon de bouteille ; un tampon filtrant 7, de matière appropriée quelconque, est ajusté dans la cavité25 du bouchon. Au sommet du bouchon, on a pratiqué une entrée d'air 12, et une trappe à eau 26, renfermant un bec 8, est insérée dans la base du bouchon; une communication entre la cavité à filtre 25 et la trappe 26 est établie par   l'ouver-   ture 27. Aux extrémités supérieure et inférieure du tampon 7, on pourra, à volonté,   disposr   des peaux imperméables à l'humidité et à   l'air.   



   Dans les figures 12 et 13, on a représenté un dispositif de filtrage convenant spécialenent pour des boites métalliques et autres récipients relativement larges; le dispositif est en forme de capsule et comprend un corps en forme de godet 28, avec un raccord fileté   descendant     29,   destiné à s'engager dans une douille taraudée 30, ménagée dans 1 fond d'un creux 31 dans le haut de la   botte.   Le corps 28 est pourvu d'un chapeau à vis 32 dont le fond peut être flexible, de façon à pouvoir céder et permettre ainsi à un bouchon de fermeture 11,   qu'il   porte, de venir fermer le bec 8.

   Dans la partie supérieure de la paroi du/corps 28, on a pratiqué une série d'en- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 trées d'air 12.   Un.   bec conique 8, lequel communique avec   Itinté-   rieur de la   bote   par le raccord 29 et par la douille 30, est disposé centralement à l'intérieur de la capsule, et   concentri-   quement autour dudit   bec 8   est disposée une auge annulaire non perforée 33, ayant des entailles 34, 35, pratiquées dans les bords de ses parois intérieure et extérieure, pour permettre à l'air de passer. A l'intérieur de   l'auge   33 est logée une cage annulaire 36, pourvue de parois perforées et renfermant les agents filtrants 7. 



  Les   entréee   dtair 12 sont préférablement situées à 1'intérieur d'u ne zone diamétrale perpendiculaire à la zone diamétrale dans laquelle sont situées les ouvertures 37 dans la paroi extérieure de l'auge 33, de façon à forcer l'air de passer le long de l'espaça annulaire extérieur 37, formé entre la paroi de la capsule et l'auge 33. De la   marne   façon, les ouvertures 34 de la paroi   dauge   sont disposées à angle droit par rapport aux ouvertures 35, formant ainsi   l'air   de passer à travers l'agent filtrant 7, au lieu de le croiser   simplement.   Il est ainsi créé un chemin d'air sinueux ou tortueux entre les entrées 12 et le bec 8.

   L'espace annulaire 38 au centre de la capsule et l'espace 37 entre la paroi de capsule et Itauge 33 constituent des drains d'humidité. La capsule, dans son ensemble, est faite de métal approprié, tandis que les agents filtrants peuvent   avoir   l'une des formes queloonques ci-dessus dé-   crites.   



   R é s u m é. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
   improvements in air filtering devices for containers containing medicaments, foods or the like. the present invention relates to air filtering devices in the form of capsules or lids, intended for use on bottles, flasks, boots or other containers containing drugs, food and other similar products.



   The invention consists, generally speaking, of an air filtering device comprising a hollow main body, made internally so as to form a chamber in which a filter medium has been accommodated, - by virtue of the shape of the chamber and / or the nature of the filtering medium, the air entering or

 <Desc / Clms Page number 2>

 spell is forced to traverse - between the inlet and outlet openings of the device - a winding or tortuous path which is long in comparison to the general dimensions of the device, in order to ensure a long exposure of the air to the action filter medium.



   Although the filtering agent employed may itself be of such a nature as to constitute baffles with respect to the air flow, it is in most cases preferable to construct the aforesaid chamber so that air is positively forced to pass through a defined path for most of its passage through the device.



   The nature and arrangement of the filter medium inside the filter are chosen so that the upper part of the mass of filter material remains relatively free of moisture, this having a tendency to accumulate at the bottom of the filter. the filter chamber. 2 Therefore, the air passing through the capsule will not have to overcome the resistance of a highly moisture-laden filter material, so that the passage of the air does not meet with substantial resistance, although tortuous, and the air pressure inside the bottle, flaoon, etc., is substantially the same as that of the ambient atmosphere.



   The invention is of special utility with containers for holding liquids prepared for injections. Air filtering capsules according to the present invention, suitable for use on vaccine, serum and hypodermic injection bottles, allow air to freely enter the interior of the bottles and exit in the same way, by passing through the filtering means with which they are provided, and thus making it possible to fill a bottle with a non-sterile, thermostable liquid, to cap the bottle, and then to proceed with sterilization; you can also cap a bottle, sterilize it and then fill it with a sterile liquid.

   Thanks to the invention, it is still sterile

 <Desc / Clms Page number 3>

 the outer surface of a hollow needle passing through the capsule, as a result of friction during the piercing, and thanks to the bactericide contained in the pierced part of the capsule. The invention also makes it possible to easily remove the sterile contents, the filling and extraction operations being carried out, if necessary, under the most unfavorable conditions, without risk of contamination of the liquid. In the / case of filtering devices for vaccine bottles and the like, the filling and extraction operations are carried out by means of a filter system or syringe terminating in a hypodermic needle which pierces the walls or upper diaphragms and lower that can be punctured.



   The accompanying drawings represent various embodiments of the object of the invention.



   Fig. 1 is a vertical section of a filter cap suitable for a vaccine bottle.



     Fig. 2 is a plan of this capsule, and
Fig.3 is a horizontal section along the line III-III of Figure 1.



     Fig. 4 is a vertical section of an alternative construction of a filter cap for bottles containing liquids for intravenous injection in large quantities.



   Fig.5 6 and 7 show, in plan and in two perspective views, elements of a filter, the details of which will be described later.



     Fig.8 is a perspective view of a special filter pad, also described in detail below.



   Fig.9 is a view showing the main elements of a filter in which this buffer is used.



     Fig. 10 is a horizontal section of a filter cap, suitable for use on milk bottles.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 11 is a vertical section of a filter made in the form of a plug.



     Fig. 12 is a plan of a capsule-shaped filter with the cover removed.



   Fig. 15 is a vertical section of the filter capsule, as used on a canister.



   In the vaccine bottle filter shown in Figs. 1 to 3, 1 is a molded rubber body which is provided with a flexible part 2 extending downwardly and which surrounds the bottle neck 3; the body 1 is formed, inside, with a central circular chamber 4, from which extend, in opposite directions, two curved conduits 5 and 6, arranged symmetrically; the openings between said chamber! and conduits 5 and 6 are diametrically opposed. A filter pad 7 fits snugly inside the chamber 4, and extends into the openings of the ducts 5, 6. At the far end of the duct 5 is disposed a conical spout 8, which rises from the bottom. 9 of the body 1 and provides a means of communication with the interior of the bottle.

   In the ceiling 10 of the body 1, immediately above the spout 8, is sealed a closing plug 11 which, due to the elasticity of the material of which the ceiling 10 is made, can be lowered, if necessary, at will, so as to stop the passage of air through the spout 8. In the ceiling 10, an air inlet hole 12 has also been made, located above the far end of the duct. 6, so that the air entering the bottle must necessarily pass through said duct 6, pass through the filter pad 7 in the chamber 4, go along the duct 5 and descend through the beo & The ducts 5, 6 act as moisture drains.



   The bottom 9 and the cap 10 of the capsule constitute, in fact, perforable diaphragms, through which a hypodermic needle can be made to penetrate in order to fill a capped bottle, or to extract the contents thereof. A series of concentric rows

 <Desc / Clms Page number 5>

 small holes 13 are made in the top face of the ceiling
10, to indicate points which are suitable for perforation for extraction, the larger central area 13a is reserved for filling.

   The bottom or diaphragm 9 is made of rubber which contains a minimum of soluble aqueous material, and which must not contain coloring matters or pigments (soluble in dilute acid or alkali in limtes between pH3 ET pH9) or groin-type accelerators and antioxidants.



   The rubber should be filled with ceresin or other citrus substance having little chemical affinity. The thickness of the bottom can vary from 21/2 to 5 mm., Depending on the size of the capsule. The spout 8 and the stopper 11 can be made of ebonite, hard rubber, or metal (such as aluminum), and the remainder of the capsule, including the cap 10, is preferably made of such rubber. - nace, loaded with carbon; The thickness of the ceiling varies from 1 to 2 mm. according to tenacity.

   The filter pad is preferably made of an anastomosing artificial sponous rubber, containing an appropriate bacteri-aid and fungicide (for example, coloring matter of the flavin series), and its thickness varies from 6 to 10 mm * The bactericide and fungicide / preferred consists of an aqueous solution of acriflavine (0.4 percent) The bactericide and funicide can be introduced into the filter medium by soaking it in a suitable solution, sampling and then assembling the components. of the capsule, or by preparing the bactericidal agent in tabular form, inserting a tablet into the air inlet 12, and then sterilizing the assembled bottle and capsule by means of wet steam.



  The capsule cap 10 is preferably established in the shape of a trough or cup, as shown in the drawing, to hold a certain amount of antiseptic liquid (e.g. 70% alcohol) which serves as a detergent for the top surface. from the ceiling, and at the same time serves as lubricant for the hypodermic needle

 <Desc / Clms Page number 6>

 
In the modified embodiment of the vaccine bottle filter shown in Figures 4-7, the body is in the form of a flat ring 14 with a central circular opening 15 and a trough, groove or conduit 16, in the form of a ring. C, at one of the ends of which is placed the oonic nozzle 8.

   At the tops of the inner and outer walls of the trough, a rebate or shoulder 17 has been provided to support a C-shaped trough cover 18 (see fig.7). This cover 18 is provided with an air inlet 12 and an opening 11 to make it possible to lower, at the desired times and according to the needs, on the spout 8, a plug 11 which is sealed in the elastic ceiling 10. The filter pad 7 fits into the central circular opening 15, and is provided with a wedge-shaped teat 19 fitting into the space corresponding to the opening of the C-shaped trough and further provided a smaller wedge-shaped tail 20, which protrudes into the interior of the trough 16,

   through an opening 21 in the inner wall thereof; said tail 20 constitutes the effective part of the filter pad 7, through which the air must pass before having access to the interior of the bottle. The top 10 of the filter pad chamber is formed by a separate perforable diaphragm, while the bottom 9 is made in one piece with the sides of the cap and with part 2 which surrounds the bottle neck. The outer wall of the trough, opposite the opening 21, can be cut so that the plug 7 can be joined with the side of the capsule by vulcanization.



   In the device shown in Figures 8 and 9, the filter pad 7 is provided with walls 22, formed of skins or rubber bands, which are impermeable to air, and which function in the same way as the partitions between the walls. filter pad chambers and conduits or troughs of the embodiments described above. The ceiling 10 and the bottom 9 can be made of perforable material (eg rubber) or of metal. If we

 <Desc / Clms Page number 7>

 If desired, the walls 22 can be made of metal and be cemented to the rubber filter pad 7 or be combined with the bottom 9.

   In the construction shown in the drawing, two nozzles 8, diametrically opposed, and two entries 11, diametrically opposed, are used. The path of the filter aid is indicated by arrows.



   The construction of filters shown in Figure 10 is particularly suitable for use as a milk bottle cap; it consists of a body 1, which contains an S-shaped passage 23, in the center of which is a conical spout 8. Two buffers 24, of filtering material, are interposed between the spout 8 and the two diametrically opposed air inlets 12. The filter medium employed may be artificial sponge rubber, metal or glass fibers, or other similar material.



   Figure 11 shows a filter incorporated in a bottle cap; a filter pad 7 of any suitable material is fitted in the cavity of the plug. At the top of the cap, an air inlet 12 has been made, and a water trap 26, containing a spout 8, is inserted into the base of the cap; a communication between the filter cavity 25 and the hatch 26 is established by the opening 27. At the upper and lower ends of the plug 7, skins impermeable to humidity and air can be placed at will. .



   In Figures 12 and 13, there is shown a filter device especially suitable for metal cans and other relatively large containers; the device is in the form of a capsule and comprises a body in the form of a cup 28, with a downward threaded connection 29, intended to engage in a threaded sleeve 30, formed in the bottom of a recess 31 in the top of the boot . The body 28 is provided with a screw cap 32, the bottom of which can be flexible, so as to be able to yield and thus allow a closure cap 11, which it carries, to close the spout 8.

   In the upper part of the wall of / body 28, a series of

 <Desc / Clms Page number 8>

 air inlets 12. A conical spout 8, which communicates with the interior of the box through the connector 29 and through the socket 30, is disposed centrally inside the capsule, and concentrically around said spout 8. A non-perforated annular trough 33 is disposed, having notches 34, 35, made in the edges of its inner and outer walls, to allow air to pass. Inside the trough 33 is housed an annular cage 36, provided with perforated walls and containing the filtering agents 7.



  The air inlets 12 are preferably located within a diametrical area perpendicular to the diametrical area in which the openings 37 are located in the outer wall of the trough 33, so as to force the air to pass along. of the outer annular space 37, formed between the wall of the capsule and the trough 33. In the same way, the openings 34 of the gauge wall are arranged at right angles to the openings 35, thus forming the air of pass through the filter medium 7, instead of simply crossing it. A sinuous or tortuous air path is thus created between the inlets 12 and the nozzle 8.

   The annular space 38 in the center of the capsule and the space 37 between the capsule wall and gauge 33 constitute moisture drains. The capsule, as a whole, is made of suitable metal, while the filter media can be any of the shapes described above.



   Summary.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

L'invention a pour objet des dispositifs de filtrage dtair pour récipients contenant des médicaments, des aliments et deh produits semblables. Ces dispositifs présentent les caractéristiques suivantes, séparément ou en combinaison : 1. - Lesdispositifs de filtrage comprennent un corps principal dans lequel est logé un agent de filtrage, et, en vertu de la forme de la chambre intérieure du corps renfermant l'agent filtrant et en <Desc/Clms Page number 9> vertu de la nature de l'agent filtrant, l'air qui entre et qui sort est for'oé de traverser - entre les ouvertures d'entrée et de sortie du dispositif - un chemin sinueux eu tortueux, qui est long en oomparaison des dimensions généralesdu dispositif. The invention relates to air filtering devices for containers containing drugs, foods and similar products. These devices have the following characteristics, separately or in combination: 1. - The filtering devices comprise a main body in which is housed a filtering agent, and, by virtue of the shape of the inner chamber of the body enclosing the filtering agent and in <Desc / Clms Page number 9> By virtue of the nature of the filtering agent, the air which enters and leaves is forced to cross - between the inlet and outlet openings of the device - a winding or tortuous path, which is long in comparison with the dimensions general terms of the system. 2.- A l'intérieur du dispositif, on a établi des cloisons, des parois ou autres barrières, qui forcent l'air à suivre un parcours défini sur la plus grande partie de son passage à travers le dispositif, un agent filtrant étant interposé sur le chemin par lequel l'air est guidé. 2.- Inside the device, partitions, walls or other barriers have been established, which force the air to follow a defined path over most of its passage through the device, a filtering agent being interposed on the path by which the air is guided. 3.- Le filtre est pourvu d'une chambre intérieure en forme d'S, dans une partie de laquelle est logé l'agent filtrant. 3.- The filter is provided with an inner S-shaped chamber, in a part of which is housed the filter medium. 4. - Le centre de la chambre en S est élargi en forme cylindri- que. 4. - The center of the S-shaped chamber is enlarged in a cylindrical shape. 5.- L'agent filtrant estlogé dans le centre élargi de la chambre en forme d's 6.- les ouvertures d'entrée et de sortie dtair sont disposées aux extrémités, opposées de la chambre en S. 5.- The filter medium is housed in the enlarged center of the s-shaped chamber 6.- the air inlet and outlet openings are arranged at the opposite ends of the S-shaped chamber. 7.- Les ouvertures d'entrée d'air sont disposées aux extrémités opposées de la chambre en S; la sortie de l'air se trouve dans le centre élargi de la chambre, et les agents filtrants sont logés dans les branches de la chambre en S. 7.- The air inlet openings are arranged at opposite ends of the S-shaped chamber; the air outlet is in the enlarged center of the chamber, and the filter media are housed in the branches of the S-chamber. 8. - Le filtre est pourvu d'une auge ou trappe à liquide, en forme de C, qui entoure un tampon de matière filtrante, dont une partie s'étend dans l'intérieur de l'auge, à travers une ouverture de la paroi de celle-ci, de façon à intercepter l'écoulement de l'air entre les ouvertures d'entrée et de sortie, qui sont situées aux extrémités opposées de l'auge en C. 8. - The filter is provided with a C-shaped liquid trough or trap, which surrounds a pad of filter material, part of which extends into the interior of the trough, through an opening in the wall thereof, so as to intercept the flow of air between the inlet and outlet openings, which are located at opposite ends of the C-trough. 9. - Les oloisons ou barrières sont constituées par des bandes de caoutchouc, de métal ou d'autre matière appropriée, fixées à une partie desparois latérales d'un tampon filtrant. 9. - The barriers or barriers consist of bands of rubber, metal or other suitable material, fixed to part of the side walls of a filter pad. 10.- Dans le filtra à air destiné 4 être employé avec des bouteilles oontenant du vaccin ou autres substances semblables, le plafond et le fond sont faits d'une matière perforable (par exemple <Desc/Clms Page number 10> de caou tchouc)., 11.- La matière filtrante est composée de tampons de caoutchouc spongieux artificiel anastomosant. 10.- In the air filter intended for use with bottles containing vaccine or other similar substances, the top and bottom are made of a puncturable material (for example <Desc / Clms Page number 10> caou tchouc)., 11.- The filtering material is composed of anastomosing artificial spongy rubber pads. 12.- La matière filtrante est composée de fibres de métal, de votre ou matières semblables. 12.- The filter material is composed of metal fibers, your or similar materials. 13.- La matière filtrante est traitée par un bactéricide et fongicide approprié. 13.- The filter material is treated with an appropriate bactericide and fungicide. 14. - L'entrée d'air est constituée par un bec conique. 14. - The air inlet is formed by a conical spout. 15.- Un bouchon pouvant être actionne de l'extérieur est diaposé pour la fermeture du beo. 15.- A plug that can be operated from the outside is slid to close the beo. 16. - Le plafond perf orab le du filtre estfait en forme d'auge ou de godet pour contenir un liquide antiseptique. 16. - The perf orab le cap of the filter is made in the shape of a trough or cup to contain an antiseptic liquid.
BE416372D BE416372A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE416372A true BE416372A (en)

Family

ID=79306

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE416372D BE416372A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE416372A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1827353B1 (en) Safety device for a bottle for medical use
KR101789573B1 (en) Spuit type cosmetics container
JP6027612B2 (en) Dialysis container
EP1079789B1 (en) Ampoule containing a liquid for medical purposes
ES2348191T3 (en) BOTTLE TO CONTAIN FLUIDS, IN PARTICULAR FOR PHARMACEUTICAL AND SIMILAR PRODUCTS.
EP2477908B1 (en) Package with foil seals and penetrating means
TWI303565B (en) Closure system,vial having the closure system,method of closing a vial,method of filling a pharmaceutical vial, and vial closure
US20110237977A1 (en) Device for Collecting First Pass Urine
JP2007515228A (en) Needle-free access vial
EP3967242B1 (en) Sample collection apparatus and uses thereof
WO2017191235A1 (en) Container assembly
FR2488993A1 (en) RED GLOBULATE MARKING FLASK
KR102380025B1 (en) Safe preservation container for human tissue
KR20200022609A (en) Transport medium for preventing a specimen from being contaminated
US5348550A (en) Drug vessel
KR101450181B1 (en) Cup lid for mounting of the capsule
BE570564A (en)
KR101648624B1 (en) Cartridge for infusing beverage and device for both infusing beverage using the same
AU2010231586A1 (en) Trap for insects
BE416372A (en)
KR20090031644A (en) Lquid supplying instrument for pressed dried tissue
JP2020078395A (en) Medicine oral administration appliance and cylindrical member applied thereto
KR102034693B1 (en) Container for ripening food
CH339701A (en) Closing device for container
CH686949A5 (en) Bottle for renal dialysis