BE366052A - - Google Patents

Info

Publication number
BE366052A
BE366052A BE366052DA BE366052A BE 366052 A BE366052 A BE 366052A BE 366052D A BE366052D A BE 366052DA BE 366052 A BE366052 A BE 366052A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
steam
oven
heating
chamber
channels
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE366052A publication Critical patent/BE366052A/fr

Links

Classifications

    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C10PETROLEUM, GAS OR COKE INDUSTRIES; TECHNICAL GASES CONTAINING CARBON MONOXIDE; FUELS; LUBRICANTS; PEAT
    • C10BDESTRUCTIVE DISTILLATION OF CARBONACEOUS MATERIALS FOR PRODUCTION OF GAS, COKE, TAR, OR SIMILAR MATERIALS
    • C10B21/00Heating of coke ovens with combustible gases
    • C10B21/20Methods of heating ovens of the chamber oven type

Landscapes

  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Materials Engineering (AREA)
  • Oil, Petroleum & Natural Gas (AREA)
  • Organic Chemistry (AREA)
  • Production Of Liquid Hydrocarbon Mixture For Refining Petroleum (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Il Perfectionnements apportés aux fours à chambres et en parti- culier aux fours à coke à chambres horizontales." 
On a déjà souvent proposé, dans les fours à chambres destinés à la production des cokes et du gaz et aussi plus par- ticulièrement dans les fours à coke horizontaux, d'introduire de la vapeur dans la chambre du   four  vers la fin de la dis- tillation, et   ce.afin   de produire du gaz à l'eau par   ldécom-   position de la vapeur d'eau au contact des cokes incandescents. 



  Dans les fours à chambres horizontales on conduisait, jusqu'à présent, la vapeur au travers de la tôle du four et dans les fours verticaux au travers de la fermeture 'inférieure de la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 chambre. Dans les deux cas, on rencontrait   1 1 inconvénient, que   s les ouvertures d'introduction de vapeur étaient aisément obstruée par des particules de charbon ou de coke. 



   La présente invention permet d'éviter cet inconvénient avec sécurité, en ce que suivant l'invention, les ouvertures d'arrivée de vapeur dans la partie inférieure de la paroi du four, sont de préférence disposées à l'extrémité inférieure et 
 EMI2.1 
 directement au-dessus de la sole du four. C'est plus ..sPJ.,C'J.'p:l.e- ment lorsqu'on dispose les ouvertures obliquement vers le bas, qu'il est impossible, que des particules de charbon ou de coke se fixent dans les ouvertures en les obstruant. Si au contraire les ouvertures sont dirigées obliquement vers le haut, il est 
 EMI2.2 
 avrn6a.ryux do la dloporiar da.na un (1virllllmGnt d9 ia pnrai de: la. chambre.

   Par exemple,   la,   paroi du four peut ôtre découpée de telle façon, 'que l'on réalise un creux angulaire, dont les cô- tés supérieures sont avantageusement disposés à angle par rap- port à la surface de la paroi, le dit angle n'étant pas plus petit que l'angle de talus du charbon. Il est avantageux d'é- tendre le creux sur toute la longueur de la paroi, par ce que 
 EMI2.3 
 dans ce cas le gâteau de aclca ou ia t6t,o da ia tiao no rorouz.   lement,   qui peut à cet effet être réalisée de façon adéquate, peut nettoyer ce creux lorsque le gâteau de coke est comprimé. 



   L'invention présente une importance spéciale, lorsque les fours à chambres possèdent des régénérateurs au-dessous des .chambres. Dans l'amenée de vapeur desfours de cette espèce, les entrées de vapeur étaient exécutées comme canaux verticaux 
 EMI2.4 
 en briquea, passant au travers rian apa6 du r6g6n6tgUV au débouchant dans la sole du four. Il en résultait malheureusement qu'et outre du danger de l'obstruction des ouvertures, on dimi- nuait encore notablement l'espace utile des régénérateurs sur la sole du four. Selon l'invention, cet inconvénient est évité parce que la conduite d'arrivée de vapeur est disposée dans les cloisons de séparation entre les régénérateurs.

   Etant donné, que 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ces cloisons servent en marne temps de mur de soutainement pour les parties supérieures du four, il est nécessaire que, pour des motifs de résistance, elles soient d'une exécution suffi- ssmment forte, pour que l'étanchéité au gaz entre l'amenée de vapeur et les régénérateurs soit assurée sans plus. Ceci n'é- tait pas du tout le cas dans l'exécution connue, étant donné que pour ne pas occuper trop d'espace utile des régénérateurs,. on était obligé de pourvoir les canaux de briques verticaux, de parois aussi minces que possible,, de telle sorte que le dan- ger des fuites et des passages d'un côté à l'autre était iné- vitable.

   Dans bien des cas, il peut être avantageux d'introdui- re à 1 'intérieur de la chambre un mélange de goudron et de   vapeur   au lieu d'introduire de la vapeur pur et ce, afin d'augmenter le pouvoir calorifique du gaz produit, par cracking du goudron. 



   Dans les dessins, on montre deux formes d'exécution de l'invention. Les figures 1 et 2 se rapportent au premier exemple   d'exécution,,   tandis que les figures 3 à 5 se rappor- tent au second exemple d'exécution. 



   Fig. 1 montre une coupe verticale par les parties considérées d'une installation de four à coke à régénération avec brûleurs inférieurs. 



   Fig. 2 montre à plus grande échelle des parties de la   fige   1. 



   Fig. 3 est une coupe longitudinale verticale dans une paroi de chauffage y compris   l'amenée   de vapeur, suivant la ligne III-III de la figo 4. 



   Fig. 4 montce une coupe verticale suivant la ligne   IV-IV   de la fig. 3. 



   Fig. 5 est une coupe horizontale lingitudinale sui- vant la ligne V-V de la figo   4,   dans différents plans. 



   Dans ce qui va suivre, on décrit d'abord le premier exemple d'exécution suivant les fige. 1 et 20 
1 indique les chambres de fcur, antre lesquelles sont 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 disposées, à la manière   habituelle, les   parois de chauffage comportant des carneaux de chauffage'verticaux. Au-dessous des paroi s de chauffage 2 se trouvent des forts mùrs de soutient 3, entre lesquels les régénérateurs 4 et 5 sont disposés. Les régénérateurs 4 servent ici alternativement pour le préchauf- fage du gaz pauvre et pour la captation de la chaleur résidu- aire, tandis que les régénérateurs 5 disposés de chaque   coté   des   régénérateurs   4, servent alternativement pour le préchauf- fage de l'air et pour capter éventuellement de la chaleur ré- siduaire.

   Chaque régénérateur 4 et 5 se trouve en communication à la manière habituelle, et au moyen de canaux (non représentés), avec les carneaux de chauffage correspondants d'une paroi de chauffage 2 et est relié à un canal 6 de la sole servant à l'ad- mission et à la décharge des gaz. 



   Dans les canaux 7 accessibles des fondations, se trou- vant au-dessous de la maçonnerie du four, se trouvent disposées longitudinalement par rapport aux chambres du four. des condui- tes de vapeur 6, qui peuvent être alimentées par une conduite de vapeur principale non représentée. Sur chaque conduite 8 sont raccordées deux séries de conduits horizontaux de connexion 9, dont chacun peut être fermé par une vanne 10. Chaque conduite de connexion 9 débouche un peu au-dessus de l'extrémité libre d'un tube vertical 11, qui est raccordé au canal de brique 12 vertical correspondant   au mur-,   de   soutainement   3 correspondant. 



  L'extrémité libre de chaque tube 11 dépassant avec l'endroit de connexion le tube de connexion correspondant 9 horizontal, est fermée par un bouchon   amovible   13. Comme on le voit au des- sin, on prévoit pour chaque chambre de four 1, deux séries de canaux de brique 12, qui sent disposées dans deux murs de sou-.      tainement voisina 3. La série de gauche débouche un peu/ au- dessous de la sole la de la chambre en 14 et la série de droite, débouche d'une façon analogue dans la chambre en 15. 



   L'arrivée de vapeur dans les différentes chambres.1 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 s'effectue à la:manière habituelle vers la fin de la distilla- tion, la conduite de vapeur 8 correspondante étant sous pres- sion de vapeur et les/différentes vannes 10 des conduits de com- munication correspondant 9 étant ouvertes. La vapeur traverse alors les conduits 9 et 11 pour arriver dans les canaux de bri- que 12 correspondants et sort des différentes ouvertures 14 et 15 pour arriver à   l'intérieur   de la chambre 1. Par le réglage approprié des vannes   10, il   est possible de régler exactement la quantité de vapeur à distribuer dans chaque canal de brique 12.

   Des particules de charbon ou de/cendres qui pourraient éven- tuellement tomber dans les différentes ouvertures 14 ou 15, se rassemblent dans les extrémités dépassantes des tubes verticaux 11 et peuvent être enlevées en enlevant les bouchons 13. De plus. si nécessaire, on peut percer également chaque tube 11 en même temps que le canal de brique 12 correspondant au moyen d'une ti- ge flexible, jusqu'à l'ouverture d'entrée de la chambre du four. 



   Comme le montre la fige 2 les parois de la chambre 1 du four sont pourvues chacune à leur extrémité inférieure d'un creux 16 s'étendant sur toute leur longueur et dans laquell/dé- bouchent les  ouvert.ures  14   d'amenés   do   vu.pour.  Cas   oroux   16 sont constitués de tellefaçon, que des particules de charbon ne peuvent tomber dans les ouvertures 14,et ils sont chaque fois nettoyés lors de la compression du gateau de coke par un épaulement du bouclier de la machine à défourner. 



   Le second exemple d'exécution représenté dans lesfigs. 



  3 à 5 diffère essentiellement du précédent, par ce que les ali- mentations en vapeur venant du toit du four sont effectuées au travers déniaisons des carneaux de chauffage. Cette fonne d'exé- cution est conséquemment appropriée pour les fours jumelés,dans lesquels chaque deuxième liaison va de part en part vers le toit du four, et elle peut être tout aussi bien employée avec avan- tage pour toute espèce de fours à chambre, ainsi que pour les fours à chambre verticale et oblique. Ce mode d'alimentation de la vapeur présente l'avantage, qu'avant son entrée dans la cham- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 -bre du four, la vapeur est assez fortement chauffée, de sorte que sa décomposition se fait rapidement et quanti tati vement.

   En outre, les conduites de distribution de vapeur qui se trouvent sur le toit du four, peuvent être également desservies avec fa- cilité par le personnel s'occupant du remplissage des chambres du four. 



   Les parois de chauffage 2, comme le montre pluspar- ticulièrement la figure 3, sent divisées en carneaux jumelés 2a et 2b. Les   liâtes   20 disposées chaque fois entre deux carneaux jumelés, vont jusque à la toiture 21 du four et contiennent des canaux 22, servant à l'alimentation en v apeur. Les canaux dé- bouchent d'une manière analogue à celle du premier exemple d'e- xécution et avec des ouvertures 14, directement au-dessus de la sole du four dans les chambres 1. Comme il résulte plus spécia- lement de la fig. 5, la disposition est conçue de telle façon, que lesouvertures 14 de chaque deuxième paroi de Saison,con- duisent soit vers la chambre de fcur 1 de gauche ou vers celle de droite.

   De plus, tous les canaux 22 conduisant vers les cham- bres voisines de gauche sont raccordés à une distribution 25 placée sur le toit du four et de façon correspondante les au- tres canaux 22 conduisant aux chambres de droite sont raccordés à une distribution 24. Une conduite 23 est chaque fois reliée avec la conduite 24 correspondante, c.à.d. avec la conduite qui dessert les canaux 22 débouchant dans la même chambre 1 et ce, à l'une des extrémités du four,par une conduite transversa- 
 EMI6.1 
 le 25. Le doublé résoau do d1aLrlbut1on usinai r6li$6, peut être coupé de la conduite de vapeur principale 27, ou être mis en   communication   avec cette dernière, par une vanne 26. 



   Il est évident que la distribution de vapeur peut être effectuée de toute autre façon suivant que l'on désire. 



  Ainsi, par exemple, chaque conduite 23 ou 24 peut être raccor- dée séparément à la conduite princiapale 27, à l'aide d'une vanne spéciale, ou bien, tous les canaux 22 d'une paroi de chauffage peuvent être   alimentés' en'vapeur   ou coupés ensemble. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 do   l'alimentation à   vapeur. 



   Les canaux 22, peuvent, d'une façon analogue aux ca- naux 12 du premier exemple d'exécution, être avantageusement cons- titués de telle façon, qu'ils puissent être percés au moyen d'une tige flexible. De même, les liaisons entre les canaux verticaux 22 et lesdistributions respectives23 et   24,   peuvent être exé- cutées comme décrit pour le   premier   exemple d'exécution. 



   REVENDICATIONS. 



   ------------------ 
1. Dispositif pour l'alimentation en vapeur des fours à chambres horizontales, comportant des parois de chauffage sur chaque côté longitudinal de la chambre du four, caractérisé par ce que les ouvertures d'entrée de vapeur sont disposées dans la partie inférieure des parois de chauffage.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  II Improvements made to chamber ovens and in particular to coke ovens with horizontal chambers. "
It has often been proposed, in chamber ovens intended for the production of cokes and gas and also more particularly in horizontal coke ovens, to introduce steam into the chamber of the oven towards the end of the dis - tillation, in order to produce gas in water by the decomposition of the water vapor in contact with the incandescent cokes.



  In horizontal chamber furnaces, until now, the steam has been led through the furnace sheet and in vertical furnaces through the lower closure of the

 <Desc / Clms Page number 2>

 bedroom. In both cases, the drawback was encountered that the vapor inlet openings were easily blocked by particles of coal or coke.



   The present invention makes it possible to avoid this drawback with safety, in that according to the invention, the steam inlet openings in the lower part of the wall of the oven are preferably arranged at the lower end and
 EMI2.1
 directly above the oven floor. It is more ..sPJ., C'J.'p: the- ment when the openings are arranged obliquely downwards, that it is impossible for particles of coal or coke to settle in the openings in obstructing them. If, on the other hand, the openings are directed obliquely upwards, it is
 EMI2.2
 Aprn6a.ryux do la dloporiar da.na un (1virllllmGnt d9 ia pnrai de: la. chambre.

   For example, the wall of the furnace can be cut in such a way that an angular hollow is produced, the upper sides of which are advantageously arranged at an angle with respect to the surface of the wall, the said angle. not being smaller than the slope angle of the coal. It is advantageous to extend the hollow over the entire length of the wall, because
 EMI2.3
 in this case the cake of aclca or ia t6t, o da ia tiao no rorouz. The element, which can be adequately made for this purpose, can clean this hollow when the coke cake is compressed.



   The invention is of special importance when chamber furnaces have regenerators below the chambers. In the steam supply of ovens of this kind, the steam inlets were made as vertical channels.
 EMI2.4
 in briquea, passing through the apa6 rim of the regen6tgUV at the outlet in the bottom of the oven. Unfortunately, this resulted in the fact that, in addition to the danger of blocking the openings, the useful space of the regenerators on the bottom of the furnace was still considerably reduced. According to the invention, this drawback is avoided because the steam inlet pipe is arranged in the partition walls between the regenerators.

   Given that

 <Desc / Clms Page number 3>

 these partitions serve as a retaining wall for the upper parts of the furnace, it is necessary that, for reasons of resistance, they are of a sufficiently strong execution, so that the gas tightness between the inlet steam and regenerators is assured without more. This was not at all the case in the known execution, given that in order not to occupy too much useful space of the regenerators. it was necessary to provide the channels with vertical bricks, walls as thin as possible, so that the danger of leaks and side-to-side passages was inevitable.

   In many cases, it may be advantageous to introduce into the chamber a mixture of tar and steam instead of introducing pure steam in order to increase the calorific value of the gas produced. , by cracking tar.



   In the drawings, two embodiments of the invention are shown. Figures 1 and 2 relate to the first exemplary embodiment, while Figures 3 to 5 relate to the second exemplary embodiment.



   Fig. 1 shows a vertical section through the parts considered of a regeneration coke oven installation with lower burners.



   Fig. 2 shows on a larger scale parts of fig 1.



   Fig. 3 is a vertical longitudinal section through a heating wall including the steam supply, along line III-III of figo 4.



   Fig. 4 shows a vertical section along the line IV-IV of FIG. 3.



   Fig. 5 is a lingitudinal horizontal section taken along the line V-V of fig. 4, in different planes.



   In what follows, we first describe the first example of execution according to the freezes. 1 and 20
1 indicates the heart chambers, another of which are

 <Desc / Clms Page number 4>

 arranged, in the usual manner, the heating walls comprising heating flues' vertical. Below the heating walls 2 are strong supporting walls 3, between which the regenerators 4 and 5 are arranged. The regenerators 4 serve here alternately for preheating the lean gas and for capturing the waste heat, while the regenerators 5 arranged on each side of the regenerators 4, serve alternately for preheating the air and to collect any residual heat.

   Each regenerator 4 and 5 is in communication in the usual way, and by means of channels (not shown), with the corresponding heating flues of a heating wall 2 and is connected to a channel 6 of the floor serving for the heating. admission and discharge of gases.



   In the channels 7 accessible from the foundations, located below the masonry of the furnace, are disposed longitudinally with respect to the chambers of the furnace. steam lines 6, which can be supplied by a main steam line, not shown. On each pipe 8 are connected two series of horizontal connection pipes 9, each of which can be closed by a valve 10. Each connection pipe 9 opens a little above the free end of a vertical tube 11, which is connected to the vertical brick channel 12 corresponding to the wall, 3 corresponding support.



  The free end of each tube 11 protruding with the place of connection the corresponding horizontal connection tube 9, is closed by a removable plug 13. As can be seen in the drawing, there are provided for each furnace chamber 1, two series of brick channels 12, which feel arranged in two sub-walls. tainement neighbor 3. The series on the left opens a little / below the floor 1a of the chamber at 14 and the series on the right, opens in a similar way into the chamber at 15.



   The arrival of steam in the various chambers. 1

 <Desc / Clms Page number 5>

 is carried out in the usual manner towards the end of the distillation, the corresponding steam line 8 being under steam pressure and the various valves 10 of the corresponding communication lines 9 being open. The steam then passes through the conduits 9 and 11 to arrive in the corresponding brick channels 12 and leaves the various openings 14 and 15 to arrive inside the chamber 1. By the appropriate adjustment of the valves 10, it is possible adjust exactly the amount of steam to be distributed in each brick channel 12.

   Particles of charcoal or ash which could possibly fall into the various openings 14 or 15 collect in the protruding ends of the vertical tubes 11 and can be removed by removing the plugs 13. In addition. if necessary, each tube 11 can also be pierced at the same time as the corresponding brick channel 12 by means of a flexible rod, up to the inlet opening of the furnace chamber.



   As shown in figure 2, the walls of the chamber 1 of the furnace are each provided at their lower end with a hollow 16 extending over their entire length and in which the openings 14 of the feeds do seen emerge. .for. Oroux cases 16 are formed in such a way that charcoal particles cannot fall into the openings 14, and they are each time cleaned during the compression of the coke cake by a shoulder of the shield of the unloading machine.



   The second example of execution shown in thefigs.



  3 to 5 differs essentially from the preceding one, in that the steam supplies coming from the roof of the oven are effected through the denials of the heating flues. This embodiment is therefore suitable for twin ovens, in which every second connection runs right through to the roof of the oven, and it can be equally well employed with advantage for all kinds of chamber ovens. , as well as for vertical and oblique chamber furnaces. This method of supplying steam has the advantage that before it enters the chamber

 <Desc / Clms Page number 6>

 -bre of the oven, the steam is quite strongly heated, so that its decomposition takes place quickly and quantitatively.

   In addition, the steam distribution lines which are located on the roof of the furnace can also be easily serviced by personnel engaged in filling the furnace chambers.



   The heating walls 2, as shown more particularly in FIG. 3, are divided into twin flues 2a and 2b. The strips 20 each time arranged between two twin flues, go to the roof 21 of the oven and contain channels 22, serving for the steam supply. The channels open out in a manner analogous to that of the first example of execution and with openings 14, directly above the bottom of the furnace in the chambers 1. As more specifically results from FIG. . 5, the arrangement is designed in such a way that the openings 14 of each second Season wall lead either to the left-hand or right-hand fcur chamber 1.

   In addition, all the channels 22 leading to the neighboring left chambers are connected to a distribution 25 placed on the roof of the oven and correspondingly the other channels 22 leading to the right chambers are connected to a distribution 24. A pipe 23 is each time connected with the corresponding pipe 24, i.e. with the pipe which serves the channels 22 opening into the same chamber 1 and this, at one of the ends of the furnace, by a transverse pipe
 EMI6.1
 on 25. The factory d1aLrlbut1on double network, r6li $ 6, can be cut from the main steam line 27, or be put in communication with the latter, by a valve 26.



   It is obvious that the distribution of steam can be effected in any other way as desired.



  Thus, for example, each pipe 23 or 24 can be connected separately to the main pipe 27, by means of a special valve, or else all the channels 22 of a heating wall can be supplied with electricity. 'steamed or cut together.

 <Desc / Clms Page number 7>

 do the steam feed.



   The channels 22 can, in a manner analogous to the channels 12 of the first embodiment, be advantageously formed in such a way that they can be pierced by means of a flexible rod. Likewise, the connections between the vertical channels 22 and the respective distributions 23 and 24 can be executed as described for the first example of execution.



   CLAIMS.



   ------------------
1. Device for supplying steam to furnaces with horizontal chambers, comprising heating walls on each longitudinal side of the furnace chamber, characterized in that the steam inlet openings are arranged in the lower part of the walls of the furnace. heater.


    

Claims (1)

2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par ce que les parois de chauffage sont pourvues d'évidements aux en- droits des entrées de vapeur, et dans lesquels les ouvertures d'entrée de vapeur débouchent. 2. Device according to claim 1, characterized in that the heating walls are provided with recesses at the locations of the steam inlets, and into which the steam inlet openings open out. 3. Dispositif selon la revendication 2, caractérisé par ce que las différents évidements sont réunis en un creux s'éten- dant sur toute la longueur de la paroi de chauffage. 3. Device according to claim 2, characterized in that the different recesses are united in a hollow extending over the entire length of the heating wall. 4. Dispositif selon les revendications 1 à 3, caraoté- risé par ce que les canaux d'amenée de vapeur conduisant aux ou- vertures d'entrée, sont disposés dans les mure,', de soutaînement entre les régénérateurs se trouvant au-dessous des chambres du four. 4. Device according to claims 1 to 3, characterized in that the steam supply channels leading to the inlet openings, are arranged in the wall, ', supporting between the regenerators located below of the oven chambers. 5. Dispositif selon la revendication 4, caractérisé par ce que les canaux d'alimentation en vapeur sont raccordés aux distributions horizontales des couloirs accessibles des t'on- dations du four. 5. Device according to claim 4, characterized in that the steam supply channels are connected to the horizontal distributions of the corridors accessible from the floods of the oven. 6. Dispositif selon les revendications 1 à 3 caracté- risé par ce que les canaux d'amenée de vapeur sont disposés dans les parois de liaison entre les carneaux des parais de chauffage et sont raccordésà des distributions horizontales disposées sur le Lait, du four. <Desc/Clms Page number 8> 6. Device according to claims 1 to 3, charac- terized in that the steam supply channels are arranged in the connecting walls between the flues of the heating parais and are connected to horizontal distributions arranged on the milk, of the oven. <Desc / Clms Page number 8> 7. Dispositif selon les revendications 4 à 6, carac- térisé par ce que des organes d'arrêt ou de réglage de l'alimen- tation de vapeur, sont disposés dans les distributions horizonta- les. 7. Device according to claims 4 to 6, characterized in that members for stopping or regulating the supply of steam are arranged in the horizontal distributions.
BE366052D BE366052A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE366052A true BE366052A (en)

Family

ID=38247

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE366052D BE366052A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE366052A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2004016995A1 (en) Condensing heat exchanger with double bundle of tubes
CA2114196C (en) Direct gas-fired steam oven
BE366052A (en)
FR2523148A1 (en) COKE OVEN BATTERY AND METHOD FOR REPAIRING OLD BATTERIES
FR2566102A1 (en) CONDENSING BOILER
EP0180497B1 (en) Fluidized-bed apparatus with heat exchanger and with a complementary-air aspiration network
FR2522114A1 (en) Boiler burning solid fuel - has heat exchanger and fuel loading chamber in column
FR2680221A1 (en) INSULATING PIPE FOR CHIMNEY CONDUIT.
BE343354A (en)
CH256654A (en) Boiler.
CH98742A (en) Process and installation for the production of a combustible gas.
CH173007A (en) Continuous vertical distillation furnace.
BE499144A (en)
CH95814A (en) Oven.
BE450143A (en)
BE393371A (en)
CH237943A (en) Retort for distillation or pyrogenation.
BE334582A (en)
BE460724A (en)
BE350872A (en)
FR2488976A1 (en) Vertical water tube boiler - has combustion chamber between top and bottom rectangular water reservoirs of all welded construction
BE448340A (en)
BE566328A (en)
BE411679A (en)
BE332591A (en)