BE361907A - - Google Patents

Info

Publication number
BE361907A
BE361907A BE361907DA BE361907A BE 361907 A BE361907 A BE 361907A BE 361907D A BE361907D A BE 361907DA BE 361907 A BE361907 A BE 361907A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
tools
tool
mandrel
intended
slot
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE361907A publication Critical patent/BE361907A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25FCOMBINATION OR MULTI-PURPOSE TOOLS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; DETAILS OR COMPONENTS OF PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS NOT PARTICULARLY RELATED TO THE OPERATIONS PERFORMED AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B25F1/00Combination or multi-purpose hand tools
    • B25F1/02Combination or multi-purpose hand tools with interchangeable or adjustable tool elements
    • B25F1/04Combination or multi-purpose hand tools with interchangeable or adjustable tool elements wherein the elements are brought into working positions by a pivoting or sliding movement

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Machine Tool Sensing Apparatuses (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  BEHB'ECTIONNEI'#NTS AUX PORTE-OUTILS" 
 EMI1.2 
 """"l-- u v v m; tww -- 1 V'. 



   L'invention a principalement pour objet un porte-   outipour   petits outils, tels que tiges de tournevis, mè- 
 EMI1.3 
 ches) alésoirs, etc..., ce porte-outilsrnaintenent solidement les outils, et étant très efficace, compacte et permettant d'enlever rapidement les outils et de les remplacer par d'autres. 



   L'invention a également pour objet une forme de 
 EMI1.4 
 porte-outiîspour mèches amovibles, qui permettra d'effectuer plus facilement leur réglage'et leur remise en place, de sorte que le tournevis pourra servir pour visser et dévisser des vis de diverses dimensions et de divers genres, ce 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qui augmente notablement son utilité. 



   L'invention a encore pour objet des jeux d'outils qui peuvent être fabriqués et vendus comme petites pièces   détachées   et lui peuvent. 'être introduits facilement dans le porte-outils. 



   Un porte-outilsconstruit conformément à   l'inven-     tion, comprend   un mandrin présentant une fente (ou des fentes) s'étendant transversalement d'un côté à   l'autre de   son   extré -   mité et dans laquelle un jeu d'outils, de section transversa- le rectangulaire, est supporté de manière que les outils puissent être réglés les uns par rapport aux autres, et il est également prévu un élément qui entoure le mandrin fendu et s'engage avec les côtés des outils, sur les côtés ouverts de la fente, de sorte que lesdits outils peuvent être   rigi-     dement   serrés l'un contre l'autre à l'intérieur de ladite fente.

   en outre, dans un   porte-outilétabli   suivant la présente invention, les mèches individuelles présentent des côtés parallèles et sont serrées l'une contre l'autre, dans la dite fente, dans les positions dans lesquelles elles ont été réglées, de façon   qu'elles.puissent   être utilisées sépa- rément ou collectivement, suivant les besoins. 



   L'invention est également caractérisée en ce que les mèches rectangulaires, lorsqu'elles sont utilisées indi-   viduellement,   sont efficacement empêchées de tourner par le serrage énergique exercé, sur l'outil dont on se sert, par les outils adjacents à ce dernier. 



   D'autres avantages et particularités de l'invention ressortiront de la description détaillée donnée ci-après en référence au dessin annexé qui représente, à titre d'exem- ple, des formes de réalisation de l'invention. 



   Dans ledessins 
La fig, 1 est une vue perspective d'un porte- ou-   tilscomplet, construit conformément à l'invention    

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
La fig. 2 est une vue perspective de l'extrémité fendue du porte-outilsconstituant mandrin, le manchon de ser- rage étant enlevé.      



   La fig.3 est une vue en coupe longitudinale de l'extrémité formant mandrin du   porte-outil-1.   



     La.   fige 4 est une vue perspective du porte-outils intérieur représentéséparément, et montre un jeu d'outils placé dans celui-ci. 



     La   fig. 5 est une vue perspective du porte-outils intérieur. les outils étant enlevés. 



   La fige 6 est une vue perspective d'une variante de porte-outils 
La   fige     7 est   une vue perspective de la forme de mandrin destinée à être utilisée avec le type de porte-outils représenté fig. 6. 



   La fig. 8 est une vue perspective d'une forme de tige pour le porte-outils,   La.   fig. 9 est une vue perspective d'une autre for- me de tige pour le porte-outils. 



   La fig, 10 est une vue en coupe longitudinale, à plus grande échelle, faite par le porte-outils,etmontre une légère modification du porte-outilsintérieru et des outils pour agir sur une vis de grosseur moyenne, du type à tête rainurée. 



   La fig. Il est une vue perspective du porte-outils intérieur représenté fig. 10, et montre l'outil central seu- lement supporté en position active saillante pour agir sur une vis à tête rainurée de la plus petite dimension. 



   Dans l'application de l'invention telle qu'elle est représentée ici, la tige 1 présente une extrémité cylindri- que comportant un filet de vis en saillie 3 à sa base. 



  L'extrémité supérieure de la tige 1 présente une fente lon- gitudinale   ±, s'étendant   d'un coté à l'autre de la tige, transversalement à son axe, et ayant des côtés parallèles 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 Le bout de l'extrémité formant   mandrin ,   est chanfreiné pour constituer une partie extrême tronconique 3. 



   Le potre-outilsintérieur 6 est. constitué par une pièce métallique en forme d'U, de préférence séparée de la tige; la dite pièce est en acier trempé, et s'adapte étroi- tement dans la fente   .il   les côtés extérieurs 7 étant, de préférence, courbés transversalement pour épouser la courbure périphérique de l'extrémité formant mandrin 2. 



   Les extrémités 8-du   porte-outi   sont chanfreinées intérieurement sur leurs cotés extérieurs, et s'étendent au- dessus de la partie chanfreinée 5 de l'extrémité formant mandrin 2 
Le manchon 1 est taraudé. à son extrémité inférieu- re, pour s'engager avec les filets de vis   1 de   la tige 1, et présente   à son   extrémité supérieure, une surface biseautée . 



  10 qui s'engage avec les extrémités chanfreinées 8 du porte-   ouzilsô   en forme d'U, pour les presser vers l'intérieur. 



   Les outils ou mèches 11 ont une section   transver,   sale carrée et ont la même largeur que le porte-outila6;   tris   de ces mèches sont, de préférence, disposées pour se loger ensemble entre les   cotes 1. du   porte-outils 
Un téton 12 est fixé ou formé au centre de la bar- re inférieure du   porte-outils/et,,   comme représenté fige, 3, 4 et   5,   ce téton présente une extrémité supérieure concave 13 pour recevoir l'extrémité pointue 14 des mèches 11. 



   Les mâches 11 représentées figs. 1 à   6,   sont du type utilisé comme tournevis pour des vis dont la tête compor- te un évidement carré, et elles présentent des extrémités carrées 15, légèrement effilées et comportant des pointes en forme de pyramide, mais, comme représenté fige, 10 et il, on peut employer des mèches destinées à être utilisées avec des vis dont la tête présente une rainure. 



   Il   estvident   que des alênes ou autres petits ou- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 tils d'un genre analogue peuvent être manoeuvres avec une      égale efficacité. 



   Dans la. variante de construction représentée fig. 



   6 et   7   lemandrin 16 présente des fentes 17 se croisant à angle droit, et le porte-outilsintérieur est en forme de double U, les deux parties étant disposées perpendiculaire - ment l'une à l'autre pour s'adapter dans les fentes 17 qui      se   croisent*   Cette forme de porte-outilspement de recevoir      cinq mèches qui sont interchangeables à volonté. 



   Dans la forme de réalisation de l'invention repré-      sentée figs. 10 et 11, le porte-outiles18 en forme d'Uest   chan.freiné   sur le côté intérieur   s'engageant   avec les outils, comme indiqué en 19 pour faciliter l'introduction des mèches 
20   Cas   mèches sont également constituées par des barres d'acier à outils, de section carrée, et présentent chacune une extrémité réduite pour former extrémité de tournevis   21;

     ces extrémités de tournevis sont convenablement effilées pour pouvoir s'adapter dans la rainure de la tête d'une vis relativement petite, mais elles seront suffisamment solides lorsqu'elles sont employées collectivement pour entrer dans la rainure plus profonde d'une vis plus grosse et faire tourner efficacement cette dernière 
En se reportant aux   figs. 10   et 11, on remarquera particulièrement que les extrémités intérieures des mèches   20   sont entaillées sur un côté en 20', de façon à former des parties en retrait 20", afin de coopérer avec le téton cen-   tral 22 du ports-outilsintérieur 18 qui est plus largee que les mâches individuelles.   



   Dans la fig, 10, on a représenté les mèches 20 placées dans le porte-outills,de telle manière que les par- ties'en retrait 20" de la mèche centrale et de la mèche de droite buttent directement contre l'extrémité du téton 22, de façon que les extrémités extérieures, s'engageant avec 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 les vis, de ces deux mèches soient positivement supportées en position étendue ou active en alignement l'une avec l'autre, dans le but de coopérer avec une vis de grosseur moyenne   du'   type à tête rainurée. 



   On remarquera, que la mèche de gauche, comme repré-   senté     fige   10, a été introduite dans le porte-outilsavec son encoche 20' dirigée vers le téton   gg, de   sorte que la partie en retrait 20" de cette mèche ne repose pas sur le téton 22, mais s'adapte étroitement dans l'espace compris entre ce dernier et le bras latéral du porte-outil$. 



   Lorsqu'on désire visser ou dévisser une vis à tte rainurée de la plus petite dimension, il suffit de retirer la mèche de droite de la position dans laquelle elle est re- présentée dans le   porte-outils(fig.   10), de la faire tourner sur son axe longitudinal d'une demi-révolution, et de l'in- troduire à nouveau dans le   porte-outilÇ,de   sorte que son ex- trémité en retrait 20" ne sera pas en contact avec le téton   ,22 du     porte-outils,la   mèche centrale seule faisant saillie dans sa position active, 
De même lorsqu'on désire visser une vis rainurée de la dimension la plus grande, en supposant que les mèches soient déjà dans la position représentée fig, 10, il suffit de retirer la mèche de gauche de sa position en retrait dans le porte -outils,

   et de la remettre en placeaprès   l'avoir   fait tourner d'un   demi-tour   sur son axe longitudinale De cette manière, l'extrémité en retrait de la mèche reposera sur le téton   ±la.   comme reposent déjà. les extrémités des deux autres mèches, de sorte que les extrémités actives, des trois mèches se trouveront en alignement, constituant ainsi un tournevis de la largeur maximum. 



   Il est évident que la nature et la disposition des organes d'entraînement peuvent être modifiées à volonté, suivant les besoins. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Il peut être désirable, lorsqu'on désire visser ou 'dévisser certains genres de vis perforées, telles que les vis employées sur les rais de roues, d'amener les deux mèches      extérieures en position active, au-delà de la mèche centrale; dans ce cas, l'effet de serrage du   porte-outilsintérieur   et      du   manchon   servira pour supporter les mèches dans leur posi- tion active. 



   On constatera que le chanfreinage de la partie 19 du   porte-outil(intérieur   est   particulièrement   avantageux lorsqu'on introduit dans ce dernier des miches ou outils pré- sentant une extrémité intérieure carrée ou pourvue d'un épau- lement, car les mèches glisseront ainsi facilement en place entre les parois ou côtés du   porte-outilsvec   lequels elles s'engagent étroitement, 
Il est entendu que l'on peut employer avec le mandrin et les outils perfectionnés, n'importe quel genre de poignée ou moyen pour actionner le   porte-outils;dans   les fig.8 et 9 on a représenté deux formes de tiges communé- ment utilisées, dont le présent porte-outillspeut être pourvu afin de permettre son emploi dans un mandrin de vilebrequin.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  BEHB'ECTIONNEI '# NTS TO TOOL HOLDERS "
 EMI1.2
 "" "" l-- u v v m; tww - 1 V '.



   The main subject of the invention is a tool holder for small tools, such as screwdriver shanks, tools.
 EMI1.3
 ches) reamers, etc ..., this tool holder securely holds tools, and being very efficient, compact and allowing quick removal of tools and replacement with others.



   The invention also relates to a form of
 EMI1.4
 tool holder for removable bits, which will make it easier to adjust and replace them, so that the screwdriver can be used to tighten and unscrew screws of various sizes and types, this

 <Desc / Clms Page number 2>

 which significantly increases its usefulness.



   A further object of the invention is sets of tools which can be manufactured and sold as small spare parts and he can. '' be easily inserted into the tool holder.



   A tool holder constructed in accordance with the invention comprises a mandrel having a slot (or slots) extending transversely from side to side of its end and in which a set of tools, of rectangular cross section, is supported so that the tools can be adjusted relative to each other, and there is also provided a member which surrounds the split chuck and engages with the sides of the tools, on the open sides of the chuck. the slot, so that said tools can be rigidly clamped against each other inside said slot.

   furthermore, in a tool holder established according to the present invention, the individual bits have parallel sides and are clamped against each other, in said slot, in the positions in which they have been set, so that they can be used individually or collectively, as needed.



   The invention is also characterized in that the rectangular bits, when used individually, are effectively prevented from rotating by the forceful clamping exerted on the tool being used by the tools adjacent to it.



   Other advantages and features of the invention will emerge from the detailed description given below with reference to the appended drawing which shows, by way of example, embodiments of the invention.



   In the drawings
Fig, 1 is a perspective view of a complete tool holder, constructed in accordance with the invention

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Fig. 2 is a perspective view of the split end of the chuck tool holder with the clamping sleeve removed.



   FIG. 3 is a view in longitudinal section of the end forming the mandrel of the tool holder-1.



     Fig 4 is a perspective view of the interior tool holder shown separately, and shows a set of tools placed therein.



     Fig. 5 is a perspective view of the interior tool holder. the tools being removed.



   Fig. 6 is a perspective view of a variant of the tool holder
Fig. 7 is a perspective view of the shape of a mandrel for use with the type of tool holder shown in fig. 6.



   Fig. 8 is a perspective view of a rod shape for the tool holder, FIG. 9 is a perspective view of another form of shank for the tool holder.



   Fig, 10 is a longitudinal sectional view, on a larger scale, made by the tool holder, and shows a slight modification of the internal tool holder and tools to act on a screw of medium size, of the grooved head type.



   Fig. It is a perspective view of the interior tool holder shown in fig. 10, and shows the central tool only supported in the protruding active position to act on a grooved screw of the smallest dimension.



   In the application of the invention as shown here, the rod 1 has a cylindrical end comprising a projecting screw thread 3 at its base.



  The upper end of the rod 1 has a longitudinal slit ±, extending from one side of the rod to the other, transversely to its axis, and having parallel sides

 <Desc / Clms Page number 4>

 The end of the mandrel-forming end is chamfered to form a frustoconical end part 3.



   The indoor tool pot 6 is. consisting of a U-shaped metal part, preferably separated from the rod; said part is made of hardened steel, and fits tightly into the slot, the outer sides 7 preferably being curved transversely to match the peripheral curvature of the end forming the mandrel 2.



   The ends 8-of the tool holder are chamfered internally on their outer sides, and extend above the chamfered part 5 of the end forming the mandrel 2
The sleeve 1 is threaded. at its lower end, to engage with the screw threads 1 of the rod 1, and has at its upper end, a bevelled surface.



  10 which engages with the chamfered ends 8 of the U-shaped ouzilsô holder, to press them inwards.



   The tools or bits 11 have a cross section, dirty square and have the same width as the tool holder 6; sorting of these bits are preferably arranged to fit together between the sides 1 of the tool holder
A stud 12 is fixed or formed in the center of the lower bar of the tool holder / and, as shown in fig, 3, 4 and 5, this stud has a concave upper end 13 to receive the pointed end 14 of the bits. 11.



   The jaws 11 shown in figs. 1 to 6, are of the type used as screwdrivers for screws the head of which has a square recess, and they have square ends 15, slightly tapered and having pyramid-shaped tips, but, as shown fig, 10 and 11, we can use bits for use with screws whose head has a groove.



   It is obvious that awls or other small or-

 <Desc / Clms Page number 5>

 They of a similar kind can be operated with equal efficiency.



   In the. construction variant shown in fig.



   6 and 7 the mandrel 16 has slots 17 crossing at right angles, and the inner tool holder is double U-shaped, the two parts being arranged perpendicular to each other to fit into the slots 17 that cross * This form of tool-holder receives five bits which are interchangeable at will.



   In the embodiment of the invention shown in figs. 10 and 11, the U-shaped tool holder 18 is braked on the inner side and engages with the tools, as indicated at 19 to facilitate the insertion of the bits
20 Drill bits are also formed by tool steel bars, of square section, and each have a reduced end to form screwdriver end 21;

     these screwdriver ends are suitably tapered to fit into the groove of the head of a relatively small screw, but they will be strong enough when used collectively to fit into the deeper groove of a larger screw and run it efficiently
Referring to figs. 10 and 11, it will be particularly noted that the inner ends of the bits 20 are notched on one side at 20 ', so as to form recessed parts 20 ", in order to cooperate with the central pin 22 of the inner tool-holder 18 which is larger than the individual jaws.



   In fig, 10, we have shown the bits 20 placed in the tool holder, such that the recessed parts 20 "of the central bit and of the right bit butt directly against the end of the stud. 22, so that the outer ends, engaging with

 <Desc / Clms Page number 6>

 the screws, of these two bits are positively supported in extended or active position in alignment with each other, for the purpose of cooperating with a medium size screw of the grooved head type.



   It will be noted that the left bit, as shown in fig 10, has been introduced into the tool holder with its notch 20 'directed towards the stud gg, so that the recessed part 20 "of this bit does not rest on the stud 22, but fits closely in the space between the latter and the lateral arm of the tool holder $.



   When you want to tighten or unscrew a slotted head screw of the smallest dimension, it suffices to withdraw the right bit from the position in which it is represented in the tool holder (fig. 10), to do so. turn on its longitudinal axis by half a revolution, and insert it again into the tool holderÇ, so that its recessed end 20 "will not be in contact with the pin, 22 of the holder -tools, the central bit alone protruding in its active position,
Likewise, when it is desired to screw a grooved screw of the largest dimension, assuming that the bits are already in the position shown in fig, 10, it suffices to remove the left bit from its position recessed in the tool holder. ,

   and put it back in place after having rotated it half a turn on its longitudinal axis. In this way, the recessed end of the bit will rest on the pin ± la. like already rest. the ends of the other two bits, so that the active ends of the three bits will be in alignment, thus constituting a screwdriver of the maximum width.



   It is obvious that the nature and the arrangement of the driving organs can be modified at will, according to the needs.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   It may be desirable, when it is desired to screw or unscrew certain kinds of perforated screws, such as the screws employed on the spokes of wheels, to bring the two outer bits into the active position, beyond the central bit; in this case, the clamping effect of the inner tool holder and the sleeve will serve to support the bits in their active position.



   It will be noted that the chamfering of part 19 of the tool holder (interior is particularly advantageous when inserting loaves or tools having a square internal end or provided with a shoulder into the latter, because the bits will thus slide. easily placed between the walls or sides of the tool holder with which they engage closely,
It is understood that one can use with the chuck and the perfected tools, any kind of handle or means to actuate the tool holder; in the figs. 8 and 9 two forms of rods are represented commonly used, with which the present tool-holder can be fitted in order to allow its use in a crankshaft mandrel.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1. Porte-outillscompreant un mandrin présentant une fente s'étendant transversalement d'un côté à l'autre de son extrémité, un jeu d'outils, de section transversale rea- %angulaire, supporté dans ladite fente, et un moyen entourant le mandrin fendu et s'engageant avec le côté desdits outils, sur les cotés ouverts de la fente, pour serrer ces outils l'un contre l'autre à l'intérieur de ladite fente. 1. Tool holder comprising a mandrel having a slot extending transversely from one side to the other of its end, a set of tools, of rea-% angular cross section, supported in said slot, and a means surrounding the mandrel split and engaging with the side of said tools, on the open sides of the slot, to clamp these tools against each other inside said slot. II, Porte-outilsde type spécifié, caractérisé en outre par les points suivants, pris séparément ou en combi- nais on: a) Les outils présentent des côtés parallèles qui sont serrés l'un contre l'autre dans ladite fente, et l'outil <Desc/Clms Page number 8> en usage est empêché de tourner par l'action de serrage des outils s'engageant avec ses cotés. b) un manchon entourant le mandrin s'engage avec le moyen interposé entre ledit manchon et les outils, afin de serrer ces derniers l'un contre l'autre et les assujettir dans le mandrin. II, Tool holder of the specified type, further characterized by the following points, taken separately or in combination: a) The tools have parallel sides which are clamped against each other in said slot, and the tool <Desc / Clms Page number 8> in use is prevented from rotating by the clamping action of the tools engaging with its sides. b) a sleeve surrounding the mandrel engages with the means interposed between said sleeve and the tools, in order to clamp the latter against each other and secure them in the mandrel. c) Le moyen de serrage interposé entre le manchon et l'outil comporte des bras latéraux destinés à maintenir les outils les uns contre les autres, les extrémités de caseras étant biseautées pour s'engager avec une surface biseautée présentée par le manchon. d) Le moyen de serrage comprend un porte-outilsin- térieur en forme d'U ,destiné à entrer dans la fente for- mée dans le mandrin afin de maintenir les outils étroitement assemblés, un téton étant disposé sur la pièce de base du porte-outils intérieur et étant destiné à coopérer avec les extrémités intérieures des outils pour les supporter en po- sition active ou d'utilisation. c) The clamping means interposed between the sleeve and the tool comprises lateral arms intended to hold the tools against each other, the ends of the caseras being bevelled to engage with a bevelled surface presented by the sleeve. d) The clamping means comprises an inner U-shaped tool holder, intended to enter the slot formed in the chuck in order to hold the tools tightly together, a pin being disposed on the base part of the holder. interior tools and being intended to cooperate with the interior ends of the tools to support them in the active or use position. e) Les outils comportent une tige rectangulaire s'adaptant dans la fente forméé dans le mandrin et leurs ex- trémités actives s'étendent au-delà de l'organe de serrage, ces outils étant destinés à être placés individuellement ou collectivement en position d'utilisation ou de travail. f) le téton est disposé sur le fond du porte-outils intérieur pour supporter l'outil centrai en position saillan- te au-delà des outils placés de chaque coté de cet outil central. g) une fente en forme de croix est formée dans l'extrémité du mandrin et est destinée à recevoir un jeu d'outils à côtés parallèles, et un manchon taraudé est monté sur le mandrin pour maintenir lesdits outils en place. e) The tools comprise a rectangular shank fitting into the slot formed in the mandrel and their active ends extend beyond the clamping member, these tools being intended to be placed individually or collectively in position d 'use or work. f) the stud is placed on the bottom of the inner tool holder to support the tool centered in a projecting position beyond the tools placed on each side of this central tool. g) a cross-shaped slot is formed in the end of the mandrel and is intended to receive a set of tools with parallel sides, and a threaded sleeve is mounted on the mandrel to hold said tools in place. h) Les outils présentent des extrémités transversa- les effilées destinées à être disposées en alignement les unes avec les autres, <Desc/Clms Page number 9> EMI9.1 i) Une : extrémité transversale effilée de chaque outil s'étend sur toute la largeur de l'outil, et ces outils forment une extrémité de tournevis de largeur variable. j) Le moyen de serrage affecte la forme d'une piè- ce métallique en U, les extrémités des côtés étant chanfrei- EMI9.2 nées sur leurs aords intérieurs pour faciliter l' introduc- tion des outils. h) The tools have tapered transverse ends intended to be arranged in alignment with one another, <Desc / Clms Page number 9> EMI9.1 i) One: Tapered cross end of each tool extends across the entire width of the tool, and these tools form a variable width screwdriver end. j) The clamping device takes the form of a metal U-piece, the ends of the sides being chamfered. EMI9.2 born on their interior aords to facilitate the introduction of tools. k) Les outils présentent des extrémités en retrait, et ledit téton a une largeur légèrement plus grande que n'importe lequel des outils et est destiné à supporter un ou plusieurs de ces derniers en position d'utilisation, les extrémités en retrait des outils extérieurs étant destinées à s'adaprer entre le téton et les parois latérales du porte- EMI9.3 outils.'in te rieur. ',1 A"'/)I ¯1"""''' k) The tools have recessed ends, and said stud has a width slightly greater than any of the tools and is intended to support one or more of the latter in the use position, the recessed ends of the outer tools being intended to fit between the stud and the side walls of the holder EMI9.3 tools. ', 1 A "' /) I ¯1" "" '' '
BE361907D BE361907A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE361907A true BE361907A (en)

Family

ID=34916

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE361907D BE361907A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE361907A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2565865A1 (en) CHUCK OF CLAMP OF PIECES, AND HAS REPORTED, SET OF BITS AND DEVICE FOR FASTENING BITS FOR THIS CHUCK
FR2614809A1 (en) UNIVERSAL DEVICE FOR SHAPING TUBES
BE361907A (en)
FR2477622A1 (en) HEIGHT ADJUSTABLE HINGE DEVICE
WO1991005900A1 (en) Assembly for movably mounting a tool on a driving device
FR2523884A1 (en) MACHINING TOOL COMPRISING A CUTTING PLATE SEAT AND A REMOVABLE CUTTING PLATE
BE567885A (en)
EP1442833A1 (en) Clamping crampon and method for clamping a workpiece with such clamping crampons
CH642882A5 (en) Metal cutting tool with insert
CH376383A (en) Tool for sharpening tools
EP0944457A1 (en) Tool adaptable to a drilling machine or a screw driving machine for turning an object such as a clamping collar for tubes, pipes, ducts or the like
FR3016665A1 (en) ELEMENT A VISSER
EP0020261B1 (en) Pliers for concentrical gripping
FR2462971A1 (en) Demountable head socket spanner - has blind socket at each axial extremity with square hole in dividing wall accepting spigot end hand lever
WO2007113420A1 (en) Extensile clamping device for sleeve tube and disc using deformable ring
CH652055A5 (en) Cutting tool with a removable tip
FR2562180A1 (en) Screw with a split head and tools for manoeuvring this screw
CH668017A5 (en) CLAMP FOR WORKPIECES.
FR2756766A1 (en) Locking jaw clamp tool
BE401214A (en)
BE445778A (en)
CH368118A (en) Apparatus for cutting tubes
CH400535A (en) Removable beam
BE846511A (en) TOOL HOLDER EQUIPPED WITH A TORSIONAL TOOL
BE486593A (en)