BE360310A - - Google Patents

Info

Publication number
BE360310A
BE360310A BE360310DA BE360310A BE 360310 A BE360310 A BE 360310A BE 360310D A BE360310D A BE 360310DA BE 360310 A BE360310 A BE 360310A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
case
pushers
shutters
specified
flaps
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE360310A publication Critical patent/BE360310A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A45HAND OR TRAVELLING ARTICLES
    • A45CPURSES; LUGGAGE; HAND CARRIED BAGS
    • A45C11/00Receptacles for purposes not provided for in groups A45C1/00-A45C9/00
    • A45C11/10Watch cases or guards, with or without windows

Landscapes

  • Packaging Of Annular Or Rod-Shaped Articles, Wearing Apparel, Cassettes, Or The Like (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Etui ouvrant pour montres ou antres articles. 



   La,présente invention a pour objet un étui de montre ,pouvant aussi 'être utilisé comme étui à cigarettes, ou plus généralement contenir un article ou objet   quelcon-   que.Cet étui présente la particularité d'être normalement 'fermé par un volet simple ou   double,convenablement   relié 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à des poussoirs à ressorts,formant les fonds mobiles de l'étui,de telle manière qu'en saisissant ledit étui par la tranche et en rapprochant les doigts,on détermine l'ou- verture du volet,ce qui laisse apparaître l'objet qu'il contient,et permet au besoin de la saisir,le volet revenant de lui-même à sa position de fermeture sous l'action des ressorts dès qu'on cesse d'appuyer sur les poussoirs. 



   Dans le cas d'une montre ou cadran,le montage à l'intérieur de   l'étui   est de préférence réalisé de telle sorte au'on puisse relever ladite montre et l'accrocher en position inclinée sur le volet,l'ensemble constituant alors une pendulette de voyage. 



   L'invention porte également sur un mode de commande directe des volets pivotants,soit par des ergots prévus sur les côtés des poussoirs formant les fonds mobiles de l'étui et s'engageant dans des talons à oeils,solidaires des volets,soit par une disposition inverse,les ergots étant alors portés par les talons et pénétrant dans des fentes ou rainures ménagées dans les côtés des poussoirs,soit par une . languette métallique fixée au milieu du poussoir et atta- quant directement par son bord le talon du volet. 



   Suivant un mode de réalisation de l'étui ,les ressorts de rappel des volets dans leur position fermée sont prévus,, sur les côtés de l'étui entre les extrémités des branchés latérales des poussoirs. 



   La description qui va suivre en regard du des- sin annexé donné à titre d'exemple fera bien comprendre de quelle manière l'invention peut être réalisée. 



   La figure 1 est une une vue en coupe d'un étui de montre à volet double, par 1-1 de la figure 2, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
La figure 2 est une coupe horizontale par 2-2 de la figure 1. 



   La figure 3 est une vue de détail analogue à la figure 1 montrant le volet en position relevée. 



   La figure 4 est une coupe par 4-4 de la fi- gure 2. 



   La figure 5 est une vue en perspective mon- trant   comment   a lieu l'ouverture de l'étui. 



   La figure 6 est une vue de l'étui formant pendulette de voyage. 



   La figure 7 est une vue en plan, la coquille ou boîtest ayant des parties arrachées; sur cette vue le vo- let droit est représenté ouvert et le volet gauche fermé. 



   La figure 8 est une coupe par 8-8 de la fi-   gu.re 7.   



   La figure 9 est une coupe par 9-9 de la fi- gure 8. 



   La figure 10 est une vue de détail en coupe   et 4   plus grande échelle de la commande du volet qui est représenté fermé. 



   La figure 11 est une vue analogue montrant le volet ouvert. 



   La figure 12 est une coupe par 10-10 de la figure 10. 



   La figure 13 est une vue en perspective du poussoir représenté sur les figures précédentes. 



   Les figures 14,15,16 et 17 sont des vues d'une variante,correspondant aux figures 10,11,12 et 13. 



   La figure 18 est une vue de détail en coupe du poussoir dans le cas de cette première variante. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Les figures 19 et 20 sont des vues d'une autre variante analogues aux figures 10 et 11. 



   La figure 21 est un plan de la figure 19. 



   La figure 22 est une vue en perspective du poussoir dans le cas de cette deuxième variante. 



   Les figures 23 et 24 montrent en coupe longi- tudinale et en coupe par A-B une variante d'exécution. 



   La figure 25 est une vue en élévation   d'un(   étui à ressorts latéraux les volets étant fermés et les pous- soirs écartés. 



   La figure 26 est une vue en plan avec parties arrachées. 



   La figure   27   est une vue analogue à la fi- gure 25 les volets ouverts. 



   Comme on le voit sur le dessin,!'étui ouvrant objet de l'invention est constitué par un tube aplati 1 aux extrémités duquel coulissent des poussoirs 2,formant fonds mobiles,repoussés vers l'extérieur par des ressorts 3. 



   Sur les faces internes des fonds ou poussoirs 2 sont fixés ou soudés des blocs 4 dans lesquels sont vis- sés des ergots 5 dont l'extrémité interne 5a tourillonne dans des secteurs 6 pivotant autour des axes fixes 7 sup- portés par un cadre ou châssis intérieure 8. Ces secteurs 6 engrènent comme on le voit figure   1,avec   d'autres petits secteurs 9 fixés à l'extrémité des charnières des volets opposés 10, 
On comprend qu'en saisissant l'étui avec deux doigts,comme indiqué figure 5, et en rapprochant les fonds ou poussoirs 3 à l'encontre de l'action des ressorts 3, on et détermine le pivotement des secteurs 6 et 91,par suite, l'uverture des volets   10, ce  qui découvre l'objet ou ar- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ticle contenu à l'intérieur de l'étui.Dès qu'on cesse d'ap- puyer sur les fonds ou poussoirs 2,

  les volets reviennent à leur position initiale de fermeture sous l'action des res- sorts 3. 



   Lorsque cet article est une montre ,le boîtier 8a peut lui-même être monté à charnière en 12 sur'le châssis ou support intérieur 8   (fig.4),de   manière à être relevé en position inclinée,fig.6 ,où, il est maintenu par accrochage sur les volets ou de toute autre manière ,l'ensemble consti- tuant une pendulette de voyage. 



     Dans   le mode d'exécution représenté figure 7 à 11 l'étui ouvrant est constitué par une coquille ou boîte 1 ayant une section en forme de tube aplati,comme il est montré figure 9. 



   Aux deux extrémités de la boite coulissent les poussoirs mobiles 2,repoussés vers l'extérieur par des res- sorts 3 prenant appui contte les côtés 12a d'un cadre 12 dis- posé dans la boîte et fixé dans le fond de la boîte par les   vi s   12b. 



   Sur la face supérieure de l'étui sont articulés, par des charnières 10a,deux volets 10 comportant de chaque côté une queue ou talon 10b (figures 10,11 et   13),dans   lequel est ménagé un oeil   18.Dans   les oeils ou fentes 13 des deux talons 10b s'engagent des ergots 14 portés par les prolonge- ments 213. du poussoir 2. 



   On comprend qu'en agissant sur les poussoirs 2 dans le sens de la flèche 1   (fig.10),on   détermine par l'in-   termédiaire   des ergots 14 ,une poussée directe sur les talons 10b des volets et on oblige ceux-ci à s'ouvrir en pivotant autour des charnières   10,comme   il est montré sur la figure 11. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   On voit qur la figure 11 qutun évidement 14a a été prévu dans le cadre 12, de manière à permettre le libre jeu du. talon ou queue 10b de chaque volet. 



   Dans la variante de réalisation représentée figures 14 à 17 ,les  etgots   14 sont fixés sur les queues ou talons 10b des volets 10 et s'engagent dans des fentes 15 ménagées dans les prolongements 2a des poussoirs 2. 



   Le fonctionnement des volets se produit de la même manière que précédemment par attaque directe des queues des volets lorsqu'on enfonce les poussoirs dans l'étui. 



   Dans la variante représentée figures 19 à 22,les poussoirs portent en leur milieu ou en tous points convenables une languette 17, en métal de manière à avoir une certaine flexibilité,le bord avant 17a de ladite languette étant de préférence taillé en biseau et s'engageant dans un redan 16 de la queue 10b de chaque volet. 



   On voit sur la   figure   20 la déformation de la languette lorsque les poussoirs ont été enfoncés dans l'étui pour produire l'ouverture des volets. 



   Dans la variante représentée figures 23 et 24 ,le cadre, au lieu d'être fixé dans l'étui par des oreil- les traversées par des vis   12 .comme   indiqué sur la figure 7, est maintenu par deux petites plaquettes 19 dont les extré- mités s'engagent dans des encoches lb de l'étui 1.Les dites plaquettes sont serrées contre le cadre 12a ----- par une portée circulaire 3a du guide 3b des ressorts   3 .   lequel guide 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 se visse par son extrémité filetée 3c dans le cadre 12a. 



   Ce montage permet de régler et de fixer le cadre en place. 



   Dans le mode   d'exécution   représenté fi- gures 25 à 27 les ressorts de rappel 3 ci qui écartent les poussoirs 2 et rappellent les volets en position fermée, sont placés sur les côtés de l'étui 1 entre les extrémi- tés 2b des branches latérales 2a des dits poussoirs 2. 



   La commande des volets par les poussoirs peut   'être   effectuée comme il a été indiqué ci-desus est à dire soit   moyen   d'ergots agissant sur des talons, à oeil,des volets,soit par une petite lame portée par le poussoir et qui agit sur le talon de chaque volet,   ,(dans   ce cas,il est avantageux d'empêcher les poussoirs de petit sortir de l'étui au moyen d'un/ergot 30 porté par le cadre de l'étui et s'engageant dans une fente d'une des branches latérales 2a des poussoirs)soit de toute autre manière ap-   propriée.   



   On conçoit que l'invention n'est pas limi- tée au dispositif qui vient d'être décrit;, en particulier on pourrait modifier la liaison entre les volets et les pous- soirs ou fonds 2, ou agencer l'étui avec un seul poussoir relié à un ou plusieurs volets, pivotants ou coulissants,sans pour cela sortir du cadre de l'invention. 
 EMI7.1 
 



  B E V EN D I G È T 1 0 115. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Opening case for watches or other articles.



   The present invention relates to a watch case, which can also be used as a cigarette case, or more generally contain any article or object. This case has the particularity of being normally 'closed by a single flap or double, suitably connected

 <Desc / Clms Page number 2>

 to spring pushers, forming the movable bottoms of the case, in such a way that by gripping said case by the edge and by bringing the fingers together, the opening of the shutter is determined, which reveals the object it contains, and if necessary allows it to be seized, the shutter returning itself to its closed position under the action of the springs as soon as the push-buttons are stopped.



   In the case of a watch or dial, the assembly inside the case is preferably carried out in such a way that said watch can be lifted up and hung in an inclined position on the shutter, the assembly then constituting a travel clock.



   The invention also relates to a mode of direct control of the pivoting flaps, either by lugs provided on the sides of the pushers forming the movable bottoms of the case and engaging in heels with eyes, integral with the flaps, or by a reverse arrangement, the lugs then being carried by the heels and penetrating into slots or grooves formed in the sides of the pushers, or by one. metal tab fixed in the middle of the push-button and directly attaching its edge to the heel of the shutter.



   According to one embodiment of the case, the return springs of the flaps in their closed position are provided on the sides of the case between the ends of the lateral branches of the pushers.



   The description which will follow with regard to the appended drawing given by way of example will make it clear how the invention can be implemented.



   Figure 1 is a sectional view of a watch case with double flap, through 1-1 of Figure 2,

 <Desc / Clms Page number 3>

 
Figure 2 is a horizontal section through 2-2 of Figure 1.



   FIG. 3 is a detail view similar to FIG. 1 showing the flap in the raised position.



   Figure 4 is a section through 4-4 of Figure 2.



   FIG. 5 is a perspective view showing how the opening of the case takes place.



   FIG. 6 is a view of the case forming a travel clock.



   Figure 7 is a plan view with the shell or box having parts broken away; in this view the right flap is shown open and the left flap closed.



   Figure 8 is a section through 8-8 of Figure 7.



   Figure 9 is a section through 9-9 of Figure 8.



   FIG. 10 is a detail view in section and on a larger scale of the control of the shutter which is shown closed.



   FIG. 11 is a similar view showing the shutter open.



   Figure 12 is a section through 10-10 of Figure 10.



   Figure 13 is a perspective view of the pusher shown in the previous figures.



   Figures 14,15,16 and 17 are views of a variant, corresponding to Figures 10,11,12 and 13.



   FIG. 18 is a detail view in section of the pusher in the case of this first variant.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Figures 19 and 20 are views of another variant similar to Figures 10 and 11.



   Figure 21 is a plan of Figure 19.



   FIG. 22 is a perspective view of the pusher in the case of this second variant.



   Figures 23 and 24 show in longitudinal section and in section through A-B an alternative embodiment.



   Figure 25 is an elevational view of a side spring case with the flaps closed and the pushers apart.



   Figure 26 is a plan view with parts broken away.



   Figure 27 is a view similar to Figure 25 with the shutters open.



   As can be seen in the drawing, the opening case which is the subject of the invention consists of a flattened tube 1 at the ends of which slide pushers 2, forming movable bottoms, pushed outwards by springs 3.



   Blocks 4 are fixed or welded on the internal faces of the bottoms or pushers 2 into which are screwed lugs 5, the internal end 5a of which is journalled in sectors 6 pivoting around the fixed axes 7 supported by a frame or chassis. interior 8. These sectors 6 mesh as seen in Figure 1, with other small sectors 9 attached to the end of the hinges of the opposite flaps 10,
It is understood that by gripping the case with two fingers, as shown in FIG. 5, and by bringing the bottoms or pushers 3 against the action of the springs 3, one and determines the pivoting of the sectors 6 and 91, by following, the opening of the shutters 10, which uncovers the object or ar-

 <Desc / Clms Page number 5>

 ticle contained inside the case. As soon as you stop pressing on the bases or pushers 2,

  the shutters return to their initial closed position under the action of the springs 3.



   When this article is a watch, the case 8a may itself be hinged at 12 on the chassis or internal support 8 (fig. 4), so as to be raised in an inclined position, fig. 6, where, it is held in place by hooking it onto the shutters or in any other way, the assembly constituting a travel clock.



     In the embodiment shown in FIGS. 7 to 11, the opening case consists of a shell or box 1 having a section in the form of a flattened tube, as shown in FIG. 9.



   At the two ends of the box slide the movable pushers 2, pushed outwards by springs 3 bearing against the sides 12a of a frame 12 placed in the box and fixed in the bottom of the box by the vi s 12b.



   On the upper face of the case are articulated, by hinges 10a, two flaps 10 having on each side a tail or heel 10b (Figures 10, 11 and 13), in which is formed an eye 18. In the eyes or slots 13 of the two heels 10b engage lugs 14 carried by the extensions 213. of the pusher 2.



   It is understood that by acting on the push-buttons 2 in the direction of arrow 1 (fig. 10), one determines by means of the lugs 14, a direct thrust on the heels 10b of the flaps and one forces them to open by pivoting around the hinges 10, as shown in figure 11.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   It can be seen that in Figure 11 qutun recess 14a has been provided in frame 12, so as to allow free play of. heel or tail 10b of each flap.



   In the variant embodiment shown in FIGS. 14 to 17, the etgots 14 are fixed on the tails or heels 10b of the flaps 10 and engage in slots 15 formed in the extensions 2a of the pushers 2.



   The operation of the shutters occurs in the same way as before by direct attack of the tails of the shutters when the pushers are pushed into the case.



   In the variant shown in Figures 19 to 22, the pushers carry in their middle or at all suitable points a tongue 17, made of metal so as to have a certain flexibility, the front edge 17a of said tongue being preferably bevelled and s' engaging in a step 16 of the tail 10b of each flap.



   We see in Figure 20 the deformation of the tongue when the pushers have been pressed into the case to produce the opening of the flaps.



   In the variant shown in FIGS. 23 and 24, the frame, instead of being fixed in the case by eyes through which screws 12 go through, as indicated in FIG. 7, is held by two small plates 19 whose ends - mites engage in notches lb of the case 1. Said plates are clamped against the frame 12a ----- by a circular bearing 3a of the guide 3b of the springs 3. which guide

 <Desc / Clms Page number 7>

 is screwed by its threaded end 3c into the frame 12a.



   This assembly allows the frame to be adjusted and fixed in place.



   In the embodiment shown in FIGS. 25 to 27, the return springs 3 ci which separate the pushers 2 and return the flaps to the closed position, are placed on the sides of the case 1 between the ends 2b of the branches. side 2a of said push buttons 2.



   The control of the shutters by the pushers can 'be carried out as indicated above, ie either by means of lugs acting on the heels, eye, shutters, or by a small blade carried by the push button and which acts on the heel of each flap, (in this case, it is advantageous to prevent the pushers from coming out of the case by means of a lug 30 carried by the frame of the case and engaging in a slot in one of the side branches 2a of the pushers) or in any other suitable manner.



   It will be understood that the invention is not limited to the device which has just been described; in particular, the connection between the shutters and the push-buttons or bottom 2 could be modified, or the case could be fitted with a single pusher connected to one or more flaps, pivoting or sliding, without departing from the scope of the invention.
 EMI7.1
 



  B E V EN D I G È T 1 0 115.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1.- Un étui ouvrant pour montre ou autre article .caractérisé par une boîte dont les fonds opposés sont mobiles et fomment poussoirs, à l'encontre de l'action de ressorts,les poussoirs étant reliés,par un mécanisme ar- <Desc/Clms Page number 8> ticulé convenablemen, à des volets montés à charnières ou mobiles de toute manière appropriée, de sorte qu'en rapprochant les fonds ou poussoirs on détermine l'ouverture des volets,ce qui fait apparaître le contenu de la boîte lesdits volets étant rappelés à leur position de fermeture par les ressorts, dès qu'on cesse' d'appuyer sur les fonds ou poussoirs. 1.- An opening case for a watch or other article characterized by a box whose opposing bottoms are movable and form pushers, against the action of springs, the pushers being connected, by an ar- <Desc / Clms Page number 8> suitably linked, to shutters mounted on hinges or movable in any suitable manner, so that by bringing the bottoms or pushers together the opening of the shutters is determined, which reveals the contents of the box said shutters being recalled to their position closing by the springs, as soon as you stop pressing the bottoms or pushers. 2. - Etui comme spécifié sous 1 , caractérisé en ce qu'il est formé par un tube aplati ouvert à ses deux extrémités et dont une des faces porte le ou les volets mobiles. 2. - Case as specified under 1, characterized in that it is formed by a flattened tube open at both ends and one side of which carries the movable shutter or flaps. 3.- Etui comme spécifié sous 1 ,caractérisé en ce que les poussoirs coulissants sont solidaires d'er- gots agissant sur des secteurs pivotants qui engrènent eux-mêmes avec d'autres secteurs fixés aux charnières des volets. 3.- Case as specified under 1, characterized in that the sliding pushers are integral with pins acting on pivoting sectors which themselves mesh with other sectors fixed to the hinges of the shutters. 4.-Etui comme spécifié sous 1 ,caractérisé en ce que le boîtier de montre contenu dans l'étui est monté à charnière sur ledit étui.par son bord inférieur, de manière à pouvoir être relevé en position inclinée après que les volets ont été ouverts et maintenu dans cette position,à la manière d'une pendulette de voyage. 4.-Case as specified under 1, characterized in that the watch case contained in the case is hinged on said case by its lower edge, so as to be able to be raised in an inclined position after the flaps have been open and held in this position, like a travel clock. 5.- Etui ouvrant à volets pivotants comme spé- cifié en 1 ,caractérisé en ce que les volets comportent sur les côtés ou en tous points convenables des queues ou ta- lons faisant saillie dans l'intérieur de. l'être sur les- quels agissent directement les poussoirs. 5.- Opening case with pivoting flaps as specified in 1, characterized in that the flaps have on the sides or at all suitable points shanks or talons projecting into the interior of. the being on which the push-buttons act directly. 6.- Etui ouvrant comme spécifié en 1 caracté- risé en ce que la liaison entre les queues ou talons des volets et les poussoirs est assurée par un montage à ergot et rainure. <Desc/Clms Page number 9> 6.- Opening case as specified in 1 charac- terized in that the connection between the shanks or heels of the shutters and the push-buttons is ensured by a lug and groove assembly. <Desc / Clms Page number 9> 7.- Etui ouvrant comme spécifié en 1 ,ca- ractérisé en ce que la liaison entre les queues ou talons des volets et les poussoirs est assurée par une languette métallique portée,par le poussoir et dont l'extrémité s'ap- plique contre une encoche de la queue ou talon. 7.- Opening case as specified in 1, charac- terized in that the connection between the shanks or heels of the flaps and the push-buttons is ensured by a metal tab carried by the push-button and the end of which is pressed against a notch in the tail or heel. 8.- Etui ouvrant comme spécifié en 1 , caractérisé en ce qu'il comporte un cadre intérieur,main- tenu en place, par des plaquettes s'engageant dans des en- coches de l'étui. 8.- Opening case as specified in 1, characterized in that it comprises an internal frame, held in place, by plates engaging in notches of the case. 9. - Etui ouvrant comme spécifié en 1 ,ca- ractérisê en ce que le rappel des volets dans la position de fermeture est assuré par deux ressorts disposés,sur les cotés de l'étui,entre les branches latérales des poussoirs opposés. 9. - Case opening as specified in 1, charac- terized in that the return of the shutters to the closed position is ensured by two springs arranged, on the sides of the case, between the lateral branches of the opposite push-buttons.
BE360310D BE360310A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE360310A true BE360310A (en)

Family

ID=33648

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE360310D BE360310A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE360310A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2511233A1 (en) SHADOW BOX
EP0972222A1 (en) Extra-flat expandable hinge
EP0201455A1 (en) Resilient hinge for spectacles
CH668492A5 (en) FRAME OF ELASTIC HINGE GLASSES.
FR2658231A1 (en) Joint hinge
EP0085313A1 (en) Safety ski binding
WO2015185831A1 (en) Spectacle frame having clipped-together removable temples made of metal strips
EP3414630B1 (en) Reversible wristwatch having multiple configurations
EP0661938B1 (en) Unfolding buckle-type clasp for a bracelet
EP1211577B1 (en) Wrist-watch with slidable shutters
CH668353A5 (en) Extensible fastener for bracelet or watch - has two folding segments with bracelets end joined to plate sliding in cover and hooks engaging in hole in segment
FR2610802A1 (en) BOX
EP0823065A1 (en) Resilient hinge for spectacles
BE360310A (en)
EP3437512A1 (en) Packaging for cosmetic product
EP2120625B1 (en) Watch bracelet
EP1971236B1 (en) Extensible device for watch strap
EP1374716B1 (en) Buckle for bracelet
FR2776785A1 (en) Casing for watch face with outward appearance that can be modified
CH136713A (en) Case with pivoting flaps for watches or other articles.
CH715988B1 (en) Bracelet clasp.
EP0246449A1 (en) Watch case and strap assembly
EP1810089B1 (en) Watch case
CH639498A5 (en) Hinge for spectacles
CH698934B1 (en) Watch i.e. wristwatch, has pins successively passing into inlet part of groove, and supported in terminal part for coupling corresponding end of wristlet to case, where terminal part is oriented along direction different from inlet part